|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:54 schreef T-FeYeN00rD het volgende:Maar het begint er een beetje op te lijken dat we komend seizoen met de punt naar achteren gaan spelen (Vanhoutte) dat is wel duidelijk , ik denk ook dat dit de basis wordt op het middenveld vanhoutte targ en valente |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
Ik denk dat er alleen een nieuwe spits komt als zowel Ueda als Tengstedt vertrekken en anders niet.
Ferri Ueda/Tengstedt/aankoop Van Persie.
Zo ziet de spitspositie eruit volgend seizoen, niet per se in die volgorde overigens. |
|
|
|
|
T-FeYeN00rD
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:57 schreef kenny het volgende:[..] dat is wel duidelijk , ik denk ook dat dit de basis wordt op het middenveld vanhoutte targ en valente Lijkt erop ja. Dan vervalt de positie van Steijn wel een beetje. Vanuit de basis dan. Uiteraard zullen er tactische varianten zijn afhankelijk van de tegenstander, score en beschikbare spelers. |
|
|
|
|
kenny
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:55 schreef Stylzz het volgende:[..] Daarom t is geen afmaker Beetje een Jorgensen. Als t allemaal goed valt kan hij best een keer een goed seizoen hebben Moeten dus nog op zoek naar een echte spits als Ueda weggaat het zou mooi zijn als je ueda en tengsted kan slijten dan moet je er een spits bij halen , al heb ik veel vertrouwen in v persie alleen zijn blessure gevoeligheid is een beetje een probleem |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
Ferri over vergelijking met Pellè: ''Ik speel fysieker en breng intensiteit''

Nacho Ferri heeft zaterdag tijdens het Feyenoord Festival voor het eerst ervaren hoe De Kuip eruitziet met ruim 45.000 supporters op de tribunes. De Spaanse spits arriveerde samen met de andere aanwinsten per helikopter en weet inmiddels wat er bij Feyenoord van hem wordt verwacht: doelpunten maken en meestrijden om de prijzen.
''Het was voor het eerst dat ik in een helikopter zat'', begint de aanwinst in gesprek met het Algemeen Dagblad. ''Echt heel mooi. Het uitzicht over de stad, dan in het stadion aankomen en het voor het eerst vol zien zitten. Bij de vriendschappelijke wedstrijd tegen Club Brugge zaten er 15.000 mensen, nu zat het bijna vol. Daar heb ik geen woorden voor. Er is geen betere entree dan dit.''
Ferri kwam deze zomer over van KVC Westerlo en heeft duidelijke doelstellingen voor zijn periode bij Feyenoord. ''Het doel is om hier prijzen te winnen. Alles wat mogelijk is. De beker en het kampioenschap en het goed doen in de Champions League. Het is altijd mooi om goede spelers te hebben. Competitie is alleen maar goed om mezelf te bewijzen. Ook om als team steeds beter te spelen is competitie belangrijk. Maar ik ga mijn best doen om de nummer één spits te worden.''
Ferri weet dat Feyenoord de afgelopen jaren met Santiago Gimenez en Ueda meerdere spitsen heeft gehad die veel doelpunten maakten. Die voorgangers zorgen volgens de aanvaller niet voor extra druk. ''Geweldige spelers die het hier goed hebben gedaan. Ik voel daardoor geen druk. Het is eerder een motivatie voor mij. Ik weet dat ik dat ook kan.''
Door zijn lengte en uitstraling wordt Ferri inmiddels ook vergeleken met voormalig Feyenoord-spits Graziano Pellè. ''Ik ken hem, maar Pellè had toch een andere stijl. Misschien een beetje hetzelfde. Hij was ook goed met zijn hoofd, maar had ook echt een goede techniek. Ik speel fysieker, breng intensiteit en de wil om te winnen. Ik duik op in de vrije ruimten, maar ben ook goed in het zestienmetergebied.'' |
|
|
|
|
Alexmem
|
|
|
quote:Op zaterdag 11 juli 2026 - 14:53 schreef T-FeYeN00rD het volgende:We gaan niet ons systeem omgooien, dus dat zou dan wellicht in combinatie met Steijn (die als 10 hoog staat) moeten zijn. Eventueel met iemand als Van Persie vanaf de flanken (maar dan erg aan de binnenkant speelt). Dat zou zo maar eens onze 10 kunnen worden. Met een middenvelder als valse rechter of linker spits. Maar goed allicht denken we nu teveel in hokjes. Bij PSV hebben ze dat ook anders opgelost en dat ging vorig jaar prima. |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
|
|
|
VVout
|
|
|
| Afbakken die friet dus en een klodder saus er op! |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
|
|
|
netsurfer
|
|
|
| Is op zich geen ramp dat hij geen veelscorer is, als er maar genoeg mensen om hem heen komen dit dat wel zijn. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Nee. Maar dan mogen we nog wel vier spelers halen die gaan scoren. Want in de huidige selectie zitten al weinig goals |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
De nieuwe Spaanse spits Nacho Ferri was meermaals trefzeker op het trainingskamp. Hij maakte ook al een doelpunt in een oefenwedstrijd. "Ferri is een spits waarmee we in meerdere stijlen kunnen spelen", begint zijn trainer over hem.
"We kunnen hem als aanspeelpunt opzoeken, maar hij kan ook de diepte in. Daar profiteren wij van." Toch denkt Van Bronckhorst niet dat de Spanjaard een basisspeler zal worden, ook als Ayase Ueda nog vertrekt.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2026 door MMM -- |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
9 miljoen voor een bankzitter. Top. Ben benieuwd wat voor aankoop er dan nog komt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2026 door Stylzz -- |
|
|
|
|
MMM
|
|
|
Stuk is van Rijnmond.
Lees nu op X dat het wat uit verband is gerukt. Heb zelf het interview met Gio niet gezien. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote:Op donderdag 23 juli 2026 - 17:43 schreef MMM het volgende:Stuk is van Rijnmond. Lees nu op X dat het wat uit verband is gerukt. Heb zelf het interview met Gio niet gezien. Nee. Lijkt me ook sterk. Denk wel dat Gio meer wil rouleren met de spitsen afhankelijk van de tegenstand |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
quote:Op donderdag 23 juli 2026 - 17:45 schreef Stylzz het volgende:[..] Nee. Lijkt me ook sterk. Denk wel dat Gio meer wil rouleren met de spitsen afhankelijk van de tegenstand Dat lijkt mij ook. S. van Persie gaat natuurlijk ook niet alle wedstrijden spelen dit seizoen. Die inhoud (en fysiek) heeft hij nog helemaal niet. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Ik vind wel dat die elke wedstrijd minuten moet maken. Hoe dan ook |
|
|
|
|
Bowie
|
|
|
| Gio zegt in het interview letterlijk dat ie graag het seizoen met het trio Ueda, Ferri en Tengstedt wil beginnen. Opvallend dus dat van Persie niet wordt genoemd, mijn gevoel zegt dat ie zijn vader in zekere zin achterna gaat, dus verhuur aan Excelsior. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
Hij is heel lovend over SvP. Maar ziet m ook geschikt voor andere posities Verhuren met nog twee jaar contact lijkt me onverstandig We zullen Zien. |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote:Op donderdag 23 juli 2026 - 19:02 schreef Bowie het volgende:Gio zegt in het interview letterlijk dat ie graag het seizoen met het trio Ueda, Ferri en Tengstedt wil beginnen. Opvallend dus dat van Persie niet wordt genoemd, mijn gevoel zegt dat ie zijn vader in zekere zin achterna gaat, dus verhuur aan Excelsior. Gelijk ontslaan |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
| Steijn gaat profiteren van Nacho |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
| Gaat tie ook bank zitten dan? |
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op donderdag 23 juli 2026 - 19:12 schreef Stylzz het volgende:Hij is heel lovend over SvP. Maar ziet m ook geschikt voor andere posities Verhuren met nog twee jaar contact lijkt me onverstandig We zullen Zien. Dit had ik ook zo gelezen. |
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
|
|
|
MMM
|
|
|
‘Dit jaar wordt er één van wennen’, zegt hij.
Lijkt me niet mocht je eerste spits worden. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
9 miljoen Wennen Nou dan gaan Borges en Tengsted dit jaar knallen |
|
|
|
|
RenatoBos
|
|
|

Nacho Ferri heeft uitgebreid verteld over de bijzondere route die hem uiteindelijk naar Feyenoord bracht. De nieuwe spits werd als zestienjarige bij toeval ontdekt door een scout van Eintracht Frankfurt en maakte daarna via Duitsland en België de overstap naar De Kuip.
De scout van Eintracht Frankfurt was in 2021 eigenlijk naar Spanje afgereisd om een wedstrijd van Valencia te bekijken. Dat duel werd vanwege het coronavirus afgelast, waarna hij uitweek naar een wedstrijd van UD Alzira. Ferri maakte die middag twee doelpunten tegen Denia en speelde zich onverwacht in de kijker. ''Ik herinner me die goals'', vertelt Ferri in gesprek met De Telegraaf. ''Ik speelde goed; soms heb je dat geluk nodig. Ik wist ook niet dat die scout er zat. Hij kwam de wedstrijden erna terug voor mij.''
''Uiteindelijk was hij overtuigd en Eintracht Frankfurt deed mij een aanbieding.'' De eerste maanden in Frankfurt verliepen niet zonder problemen. ''Ik had het moeilijk in het begin. Maar mijn teamgenoten hielpen me direct. Daardoor ging het al snel beter. Ik leerde snel de Engelse taal, woonde op mezelf en leerde voor mezelf zorgen. Maar ik denk dat het goed was om uit mijn comfortzone te stappen en naar Duitsland te vertrekken. Weg van familie, vrienden en land. Daar groei je van als persoon. Het was goed voor mij.''
Ferri maakte bij het tweede elftal van Eintracht Frankfurt veel indruk, maar het niveauverschil met de Bundesliga bleek op dat moment nog te groot. Na dertien wedstrijden en één doelpunt in de hoofdmacht vertrok de spits naar België om meer ervaring op te doen. Bij KV Kortrijk kwam hij tot acht treffers in 34 duels, waarna hij zich bij Westerlo verder ontwikkelde met elf doelpunten in 28 wedstrijden. Na een jaar in België hadden de Rotterdammers genoeg gezien en namen zij de talentvolle spits voor een bedrag van iets meer dan acht miljoen euro over.
De spits moet in De Kuip concurreren met Ueda, Tengstedt en Van Persie, maar maakt zich niet druk over een mogelijk langer verblijf van de Japanse topscorer. ''Concurrentie is goed voor iedereen, om het beste uit elkaar te halen. Ik denk dat Ueda een topspeler is. Als hij blijft, verandert er niets voor mij. Ook dan zal ik mijn best doen om beter te worden en te wennen aan het team. Mijn seizoen is geslaagd als ik goed heb gespeeld en veel goals heb gemaakt, maar dit jaar wordt er vooral één van wennen. Ik vind het qua doelpunten vooral belangrijk dat ik er meer maak dan het seizoen ervoor. En dat waren er elf.''
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 29 juli 2026 door RenatoBos -- |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
|
|
|
Leon FR1908
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juli 2026 - 11:33 schreef RenatoBos het volgende: [ afbeelding ] Nacho Ferri heeft uitgebreid verteld over de bijzondere route die hem uiteindelijk naar Feyenoord bracht. De nieuwe spits werd als zestienjarige bij toeval ontdekt door een scout van Eintracht Frankfurt en maakte daarna via Duitsland en België de overstap naar De Kuip. De scout van Eintracht Frankfurt was in 2021 eigenlijk naar Spanje afgereisd om een wedstrijd van Valencia te bekijken. Dat duel werd vanwege het coronavirus afgelast, waarna hij uitweek naar een wedstrijd van UD Alzira. Ferri maakte die middag twee doelpunten tegen Denia en speelde zich onverwacht in de kijker. ''Ik herinner me die goals'', vertelt Ferri in gesprek met De Telegraaf. ''Ik speelde goed; soms heb je dat geluk nodig. Ik wist ook niet dat die scout er zat. Hij kwam de wedstrijden erna terug voor mij.'' ''Uiteindelijk was hij overtuigd en Eintracht Frankfurt deed mij een aanbieding.'' De eerste maanden in Frankfurt verliepen niet zonder problemen. ''Ik had het moeilijk in het begin. Maar mijn teamgenoten hielpen me direct. Daardoor ging het al snel beter. Ik leerde snel de Engelse taal, woonde op mezelf en leerde voor mezelf zorgen. Maar ik denk dat het goed was om uit mijn comfortzone te stappen en naar Duitsland te vertrekken. Weg van familie, vrienden en land. Daar groei je van als persoon. Het was goed voor mij.'' Ferri maakte bij het tweede elftal van Eintracht Frankfurt veel indruk, maar het niveauverschil met de Bundesliga bleek op dat moment nog te groot. Na dertien wedstrijden en één doelpunt in de hoofdmacht vertrok de spits naar België om meer ervaring op te doen. Bij KV Kortrijk kwam hij tot acht treffers in 34 duels, waarna hij zich bij Westerlo verder ontwikkelde met elf doelpunten in 28 wedstrijden. Na een jaar in België hadden de Rotterdammers genoeg gezien en namen zij de talentvolle spits voor een bedrag van iets meer dan acht miljoen euro over. De spits moet in De Kuip concurreren met Ueda, Tengstedt en Van Persie, maar maakt zich niet druk over een mogelijk langer verblijf van de Japanse topscorer. ''Concurrentie is goed voor iedereen, om het beste uit elkaar te halen. Ik denk dat Ueda een topspeler is. Als hij blijft, verandert er niets voor mij. Ook dan zal ik mijn best doen om beter te worden en te wennen aan het team. Mijn seizoen is geslaagd als ik goed heb gespeeld en veel goals heb gemaakt, maar dit jaar wordt er vooral één van wennen. Ik vind het qua doelpunten vooral belangrijk dat ik er meer maak dan het seizoen ervoor. En dat waren er elf.'' Kijk die kop dan hahaha
Echt dit gaat me daar toch een absoluut beest worden .
Snel van genieten want voor je het weet is tie weer weg. |
|
|
|
|
CobusIII
|
|
|
| Weet niet waarom maar ik krijg er ook een steeds beter gevoel over. |
|
|
|
|
MightyAce
|
|
|
quote: Niet echt Paultje Bosvelt zeg maar |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
quote: En dan roepen mensen hier dat 020 veel risico neemt. |
|
|
|
|
Stylzz
|
|
|
quote: Of dat er nu zo’n lekkere frisse wind waait |
|
|
|
|
van geil
|
|
|
Het is precies hetzelfde beleid wat doorgezet wordt. En nu zal de selectie weer wat krimpen, maar als het transferbeleid zich weer zo doorzet, krijg je weer precies hetzelfde. |
|
|
|
|
VVout
|
|
|
|
|
|
piet de paler
|
|
|
quote:Op woensdag 29 juli 2026 - 13:20 schreef van geil het volgende:Het is precies hetzelfde beleid wat doorgezet wordt. En nu zal de selectie weer wat krimpen, maar als het transferbeleid zich weer zo doorzet, krijg je weer precies hetzelfde. Dat geldt ook voor het forum😀😀😀 |
|
|
|