BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Daryl Janmaat///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Wim2
 Wim2 - maandag 27 augustus 2012 - 13:12   quote  deeplink  
Ik zei vorig seizoen al dat dit de beste versterking zou zijn.

Fijn dat Vormer en Immers verder eindelijk hun functie gevonden hebben.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 augustus 2012 - 09:48   quote  deeplink  
Janmaat: 'Dit is een grote domper'

Daryl Janmaat ontpopte zich donderdag tot een van de gevaarlijkste spelers bij Feyenoord in aanvallend opzicht. De rechtsback kwam verschillende keren goed door en was met een schot op de paal het dichtst bij een doelpunt voor Feyenoord. Janmaat was na afloop van de 2-0 nederlaag tegen Sparta Praag zeer teleurgesteld. 'Dit is een forse domper', vertelde hij.
Janmaat zag dat de wedstrijd in Praag beslist werd op twee momenten van onachtzaamheid bij Feyenoord. Nadat Miquel Nelom hands maakte in het strafschopgebied en de toegekende penalty werd verzilverd door Sparta Praag, maakte de thuisploeg tien minuten later uit een hoekschop de 2-0. 'Die tweede goal hadden we nooit op deze manier weg mogen geven', zei Janmaat. 'Afgezien van de doelpunten heeft Sparta Praag niet veel grote kansen gekregen.'
Dat was mede te danken aan een goede organisatie aan de zijde van Feyenoord. 'We hebben niet veel weggegeven', zei Janmaat. 'Toch hebben de uitschakeling aan onszelf te danken. Sparta Praag is geen superploeg, maar we hadden gewoon geen goede dag vandaag.'   Volgens Janmaat moet Feyenoord zich ondanks de nederlaag tegen Sparta Praag niet van de wijs laten brengen. 'We hebben een goede start van de competitie achter de rug, die lijn moeten we de komende weken doortrekken', vertelde hij. 'We moeten nu een teleurstelling verwerken, maar moeten ons hierna ook weer snel op de competitie richten.'   Kelvin Leerdam deelde de teleurstelling over de uitschakeling in Praag met Janmaat. 'We wilden heel graag op dit podium laten zien wat we kunnen. Het was ook goed voor onze ontwikkeling geweest om nog meer Europese wedstrijden te spelen. We waren helaas niet goed genoeg.'
Bron: Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 augustus 2012 - 12:48   quote  deeplink  
Gefeliciteerd topperT met je uitverkiezing voor het Nederlands elftal..jouw goede optreden in het eerste van Feyenoord is onze bondscoach dus niet ontgaan..trots op je Daryl..!!!!!
Wim2
 Wim2 - vrijdag 31 augustus 2012 - 12:53   quote  deeplink  
Prachtig voor hem. Hij hoort daar te staan.
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 31 augustus 2012 - 13:00   quote  deeplink  
Hoort zelfs in de basis..
Wim2
 Wim2 - vrijdag 31 augustus 2012 - 13:00   quote  deeplink  
Idd, Beter dan Van Rhijn en vd Wiel...
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 31 augustus 2012 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2012 - 13:00 schreef Stylzz het volgende:
Hoort zelfs in de basis..
200% eens..
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - vrijdag 31 augustus 2012 - 13:31   quote  deeplink  
Vind ik ook.
Marcin010
 Marcin010 - vrijdag 31 augustus 2012 - 13:33   quote  deeplink  
Laat t maar zien Janmaat, top voor je!!
Marcin010
 Marcin010 - vrijdag 31 augustus 2012 - 14:02   quote  deeplink  
Op het moment dat Louis van Gaal vrijdagmiddag zijn definitieve selectie van het Nederlands elftal bekend maakte, bevond de selectie van Feyenoord zich in het vliegtuig onderweg van Praag naar Rotterdam.

Direct na de landing op Rotterdam Airport vernamen de spelers en trainers dat vier Feyenoorders zijn opgeroepen voor de WK-kwalificatie duels van Oranje met Turkije en Hongarije. Bij Daryl Janmaat was verrassing het grootst, aangezien de rechtsback niet tot de voorselectie behoorde. Dit had ik niet aan zien komen, het is een mooie verrassing, reageerde Janmaat op de luchthaven.

Janmaat, die voor het eerst deel uitmaakt van de selectie van het Nederlands elftal, ontving na de landing in het vliegtuig direct de felicitaties van zijn medespelers en trainers. Ik denk dat ik de afgelopen tijd goed bezig ben bij Feyenoord, vertelde de verdediger. Bovendien is er op mijn positie niet heel veel keuze voor de bondscoach. Deze uitverkiezing is een opsteker na de teleurstellende avond in Praag.

Naast Janmaat behoren ook Jordy Clasie, Bruno Martins Indi en Joris Mathijsen tot de definitieve selectie van het Nederlands elftal, waarmee Feyenoord met vier spelers gedeeld hofleverancier is van de selectie. Een teken dat we goed bezig zijn, zowel individueel en als team, zei Janmaat. Hierdoor stap ik straks met een goed gevoel het trainingsveld op om te beginnen aan de voorbereiding op het duel met Vitesse van aanstaande zondag.
Wim2
 Wim2 - vrijdag 31 augustus 2012 - 15:04   quote  deeplink  
Ik zeg je het zal me niet verbazen als de hele verdediging + Clasie dadelijk in Oranje staat.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 31 augustus 2012 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2012 - 13:00 schreef Wim2 het volgende:
Idd, Beter dan Van Rhijn en vd Wiel...
Zeker verder in zijn ontwikkeling dan die eerste. De tweede is, mits in vorm, verder dan Janmaat, maar omdat die zijn vorm al tijden niet heeft gevonden, lijkt mij ook dat Janmaat nummer 1 is en misschien wel blijft.
Wim2
 Wim2 - vrijdag 31 augustus 2012 - 15:33   quote  deeplink  
Van Rhijn werd echt altijd zo gehyped, terwijl hij 8 wedstrijden voor 020 heeft gespeeld. Zal me niets verbazen als Janmaat tegen de Turken in de basis begint.
kuipje
 kuipje - vrijdag 31 augustus 2012 - 15:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 augustus 2012 - 15:33 schreef Wim2 het volgende:
Van Rhijn werd echt altijd zo gehyped, terwijl hij 8 wedstrijden voor 020 heeft gespeeld. Zal me niets verbazen als Janmaat tegen de Turken in de basis begint.
Hoop het ook, verder een middenveld met fer Sneijder en clasie.

Lijkt me top om te zien
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 31 augustus 2012 - 15:50   quote  deeplink  
Geweldig.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 01 september 2012 - 14:45   quote  deeplink  
Koeman: 'Snel, maar logisch dat Janmaat in beeld is'

Feyenoord-trainer Ronald Koeman is trots op zijn verdediger Daryl Janmaat, die vrijdag werd geselecteerd voor Oranje. Daarnaast blikt de keuzeheer vooruit op het duel met Vitesse van zondag.

Janmaat kreeg vrijdag te horen dat hij deel uit maakt van de selectie van het Nederlands elftal. 'We kunnen daar als Feyenoord trots op zijn. Het geeft aan dat Feyenoord meetelt, misschien wel meer dan ooit de afgelopen jaren. Dat is een mooie ontwikkeling.'

'Spelers zien ook dat ze zich bij deze club ontwikkelen en een stap richting Oranje kunnen maken. De bondscoach staat daar ook voor open, begrijp ik. Jonge spelers krijgen kansen op basis van hun prestaties bij hun club.'

'Dit komt natuurlijk heel snel voor hem. Aan de andere kant ben ik daardoor niet verrast, omdat het om een positie gaat die niet heel ruim bezet is. Op basis van wat Daryl bij Feyenoord heeft laten zien, is het logisch dat hij een van de gegadigden is voor deze positie.'

Koeman verwacht zondag een zware wedstrijd in Arnhem. Donderdag werden de Rotterdammers in de Europa League uitgeschakeld door Sparta Praag. 'Zeker omdat we zondag al om half één spelen. Gelukkig beschikken we over een goede, fitte groep, alleen is het jammer dat Stefan de Vrij wegvalt.'

'De eerste diagnose nadat hij gisteren uitviel met een hamstringblessure is een spierscheuring, dus in dat geval zal hij er zes tot acht weken uit zijn. Dat is een streep door de rekening.'

'Hoe dat zondag allemaal gaat staan moeten we afwachten. Vitesse is een club die zal kijken naar de bovenste vijf of zes plaatsen. In dat opzicht wordt dit een moeilijke uitwedstrijd, maar als we die winnend kunnen afsluiten kunnen we terugkijken op een prima start van de competitie', besluit de trainer van de Rotterdammers.
Bron:Voetbal internatioal
van geil
 van geil - zaterdag 01 september 2012 - 19:38   quote  deeplink  
doet t goed...

maar hij kan nog beter...en dat komt
Wim2
 Wim2 - zondag 02 september 2012 - 20:57   quote  deeplink  
Zou eigenlijk nu zijn kans in het Nederlands elftal verdienen, als je kijkt hoe die van rhijn vandaag zat te blunderen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 03 september 2012 - 00:01   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 september 2012 - 20:57 schreef Wim2 het volgende:
Zou eigenlijk nu zijn kans in het Nederlands elftal verdienen, als je kijkt hoe die van rhijn vandaag zat te blunderen.
Dubbelpost..!!!
BAN..
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 03 september 2012 - 04:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 00:01 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dubbelpost..!!!
BAN..
Haha
RedDevil1990
 RedDevil1990 - maandag 03 september 2012 - 04:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 september 2012 - 00:01 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Dubbelpost..!!!
BAN..
Haha
Wim2
 Wim2 - maandag 03 september 2012 - 19:56   quote  deeplink  
Dubbelpost ban!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 14:38   quote  deeplink  
Janmaat waardeert gebaar van Sneijder
thumb?url=http%3A%2F%2Fweb10.elfvoetbal.nl%2Fupload%2Fnieuws%2Fimage%2F2012%2F35%2Ffull%2F11724_1346067857_heracles-feyenoord-26-08-12-coen-03-kopie.jpg&key=06332cb28818b1db67027284cf807f2affefddfb&method=fill&size=470x368
Het overkomt iedereen wel eens. Een sms ontvangen van een onbekend nummer. Vrijdag piepte de telefoon van Oranje-nieuweling Daryl Janmaat, maar het nummer herkende hij niet.

Het was Wesley Sneijder, die de Feyenoord-verdediger via een sms feliciteerde en welkom heette bij de selectie van het Nederlands elftal. Janmaat waardeert het enorm. "Ik ken Sneijder niet persoonlijk en ik herkende dus ook zijn nummer niet. Ik denk dat hij het van de staf had gekregen. Een leuk gebaar."
Sneijder streeft ernaar dat de nieuwkomers zich zo snel mogelijk thuisvoelen bij Oranje. Vrijdag staat de lastige wedstrijd tegen Turkije op het programma. De aftrap zal om 20:30 plaatsvinden in de aRENa..
Bron:Elfvoetbal

Ik durf het bijna niet te vragen Daryl, maar mag ik zijn nummer..d:-))
King - 010
 King - 010 - dinsdag 04 september 2012 - 14:45   quote  deeplink  
Ik hoop dat hij in de basis start, denk bijna wel zeker aangezien er verder bijna geen goede optie is. Het NL Elftal zal niet meer eens aan van der Wiel denken als ze Janmaat zien spelen. NL Elftal zal eindelijk weer eens aanvallend voetbal spelen.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 14:47   quote  deeplink  
Nou WOEHOE wat interessert mij heel dat kutoranje...
kuipje
 kuipje - dinsdag 04 september 2012 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 14:47 schreef RenatoBos het volgende:
Nou WOEHOE wat interessert mij heel dat kutoranje...
Mij heel veel. Nu al weer zin in. Zeker als je feyenoords inbreng ziet.

V persie
Fer
Clasie
BMI
Janmaat
Kuyt
Matthijssen
De vrij normaal gesproken

Gaat de goede kant op
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 15:11   quote  deeplink  
Roodwit zijn de kleuren kuipje, maar ik zal ook zeker naar onze jongens kijken maar heb bij het oranje totaal geen gevoel..
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 15:11 schreef RenatoBos het volgende:
Roodwit zijn de kleuren kuipje, maar ik zal ook zeker naar onze jongens kijken maar heb bij het oranje totaal geen gevoel..
Hier nog 1. Kijken voor onze eigen jongens
Heel Oranje ken me gestolen worden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 september 2012 door Beempjerotterdam --
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 15:50 schreef Beempjerotterdam het volgende:

[..]

Hier nog 1. Kijken voor onze eigen jongens
Heel oranje ken me gestolen worden
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 15:59   quote  deeplink  
Btw wel heel netjes van Sneijder!
Smje naar Janmaat, tis een jood maar respect.
Zegt wel wat, de andere hadden geen sms gehad en hij had het nummer van Janmaat niet eens. Ik denk dat hij speelt, en meegaat naar het Ek serieus anders ga je niet zown smsje sturen naar een speler die je totaaal niet kent.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 15:59 schreef Beempjerotterdam het volgende:
Btw wel heel netjes van Sneijder!
Smje naar Janmaat, tis een jood maar respect.
Zegt wel wat, de andere hadden geen sms gehad en hij had het nummer van Janmaat niet eens. Ik denk dat hij speelt, en meegaat naar het Ek serieus anders ga je niet zown smsje sturen naar een speler die je totaaal niet kent.
Niks respect voor een snavel, afschieten die teringkabouter..!!!!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 16:26   quote  deeplink  
Janmaat gespannen voor Oranje: "Het is een enorme eer"

Daryl Janmaat is erg blij dat hij zich momenteel bevindt in de selectie van het Nederlands elftal. Toch rekent de Feyenoorder niet direct op een debuut onder bondscoach Louis van Gaal.

"Ik ben wel een beetje gespannen, het is een enorme eer voor me", sprak Janmaat tegenover NUsport. "Ik ga ontzettend mijn best doen en proberen me te laten zien. Die oproep was wel een verrassing, al had coach Ronald Koeman me verteld dat ik in beeld was. Ik verheug me erop om met die jongens te trainen en ben ook wel benieuwd naar Van Gaal, ik heb hem nog nooit ontmoet."

"Mijn interlandweek is nu al geslaagd, doordat ik bij de selectie zit", vervolgde de verdediger. "We zien wel of ik ga debuteren. Alles is meegenomen", besloot Janmaat, die vorig seizoen nog uitkwam voor sc Heerenveen.
Bron:Soccernews
hoogvliet010
 hoogvliet010 - dinsdag 04 september 2012 - 16:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 15:50 schreef Beempjerotterdam het volgende:

[..]

Hier nog 1. Kijken voor onze eigen jongens
Heel Oranje ken me gestolen worden
Eens Beempie!

En nu helemaal met die duitser aan het roer!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 04 september 2012 - 16:34   quote  deeplink  
Von Gahl im Lederhose auch abschiessen..
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 september 2012 - 16:24 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Niks respect voor een snavel, afschieten die teringkabouter..!!!!
Whahahaha nee ma ff serieus ik vind het heel netjes van Wesleytje.
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 18:02   quote  deeplink  
Aanvoerder Sneijder sms't Janmaat: 'Welkom bij Oranje. Hoeveel verdien jij?'
Beempjerotterdam
 Beempjerotterdam - dinsdag 04 september 2012 - 18:02   quote  deeplink  
Whahahahhaa
tomson
 tomson - dinsdag 04 september 2012 - 18:09   quote  deeplink  
Ik speel bij Inter. En jij ? Oh bij de mooiste club ter wereld ?
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 september 2012 - 13:45   quote  deeplink  
'Janmaat debuteert als basisspeler in Oranje'

Daryl Janmaat debuteert vrijdag vermoedelijk als basisspeler voor het Nederlands elftal. Dit was af te leiden uit een afwerkvorm op de training in Katwijk.

De 23-jarige verdediger die deze zomer sc Heerenveen verruilde voor Feyenoord, start tegen Turkije hoogstwaarschijnlijk als rechtsback. Afgaand op de afwerkvorm bekleedt Jetro Willems dan de positie van linkervleugelverdediger, schrijft De Telegraaf. 

Arjen Robben en Luciano Narsingh worden de aanvallende flankspelers. Voor die laatste is dat opmerkelijk, aangezien hij bij zijn club PSV de laatste weken reserve is. Jeremain Lens, ook in de Oranje-selectie, krijgt in Eindhoven van trainer Dick Advocaat de voorkeur, maar Louis van Gaal kiest voor Narsingh.

Robben miste afgelopen weekend nog de competitiewedstrijd met Bayern München tegen VfB Stuttgart (6-1 winst), maar is fit genoeg om te starten. Klaas-Jan Huntelaar is naar alle waarschijnlijkheid de centrumspits en hij zal, net als in het oefenduel tegen België, Robin van Persie op de bank houden.
Bron:Goal.com
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 september 2012 - 14:15   quote  deeplink  
Janmaat:Van Gaal heeft gelijk, het kon beter

Daryl Janmaat zal met gemengde gevoelens terugkijken op zijn debuut in Oranje. Het Nederlands elftal versloeg Turkije vrijdag met 2-0, maar de rechtsback werd na een matige eerste helft in de rust al gewisseld.

Janmaat maakte net als nagenoeg alle jonkies een fout die bijna een tegentreffer inleidde. De Feyenoorder gaf op het middenveld de bal weg, waarna Turkije uitbrak. "Daar baalde ik enorm van", kijkt de speler terug op de website van Sport-Promotion. "Dat mag niet gebeuren op dit niveau. Ik nam de bal verkeerd aan en weg waren ze."

Daryl%20Janmaat%20Oranje.jpg

Bondscoach Louis van Gaal besloot in de rust om Janmaat in de kleedkamer te houden. "Hij zei dat ik niet in mijn gewone doen was. Daar had hij wel gelijk in. Het kon ook beter. Ik heb een paar goede acties gehad, maar nogmaals, dit had beter gekund."

Janmaat was niet de enige verdediger die een moeizame avond kende. "Je merkte dat we achterin echt moesten wennen aan elkaar. Dat lag trouwens niet aan John (Heitinga, red.). Die heeft enorm goed lopen coachen in het veld", besluit de Hagenaar.
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 september 2012 - 14:23   quote  deeplink  
Oranje harde leerschool voor Janmaat en Clasie

69624.jpg

Een nieuwe bondscoach, een nieuw beleid. Zoveel is duidelijk na de rentree van Louis van Gaal bij het Nederlands elftal. Daryl Janmaat en Jordy Clasie waren vrijdagavond het voorbeeld van de vernieuwingsdrang van de teruggekeerde keuzeheer. De twee Feyenoorders maakten in het WK-kwalificatieduel met Turkije hun debuut in Oranje.

Janmaat kon echter niet terugkijken op een succesvolle wedstrijd. De rechtsback moest na de eerste helft al plaatsmaken voor Ricardo van Rhijn. Dat is heel jammer. Maar ik was mezelf niet. Ik speelde onrustig en bij twee hoekschoppen stond ik niet goed., geeft Janmaat toe tegenover FCUpdate.nl. De verdediger leidde met balverlies bovendien een doelrijpe kans van Turkije in. Daar baal ik enorm van. Gelukkig leverde het geen tegendoelpunt op.
69626.jpg
Janmaat zoekt de oorzaak van zijn mindere presteren niet in druk of spanning. Nee, want ik had juist heel veel zin om mijn debuut te gaan maken. Het was gewoon een mindere dag. De Hagenaar kwam tot overmaat van ramp niet ongeschonden uit de strijd. Vlak voor rust kreeg hij een schop tegen zijn hoofd bij een Turkse omhaal. Dat kwam hard aan, aldus Janmaat. Nog een reden waarom ik niet echt met plezier kan terugdenken aan de wedstrijd.

Clubgenoot Clasie blikt met een positiever gevoel terug op het kwalificatieduel. Zo blijkt nog maar eens dat ik een goede keuze heb gemaakt om in Rotterdam te gaan voetballen. Er zaten vier Feyenoorders in de selectie en drie daarvan stonden er zelfs in de basis, laat Clasie weten. Ik vond het al fantastisch dat ik werd geselecteerd. Dat ik zelfs mocht beginnen, is helemaal te gek. Dit is een geweldige stap in mijn ontwikkeling. Bij Oranje speel je immers met enkele van de beste voetballers uit de grote Europese competities.
69625.jpg
De kleine middenvelder is kritisch over zijn bijdrage aan de wedstrijd. Ik heb redelijk gespeeld, maar ik kan veel beter. Van Gaal wisselde Clasie vlak na de hervatting omdat hij vond dat de Haarlemmer te weinig diepgang in zijn spel legde. Het niveau van Oranje is toch een paar stapjes hoger dan dat van Feyenoord. Zodra ik de bal kreeg, werd ik steeds gelijk onder druk gezet. Ik moet leren om sneller te handelen.
Bron:FC Update.nl
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 08 september 2012 - 17:43   quote  deeplink  
Janmaat houdt rekening met plek op de bank
janmaat_0.jpg
Ondanks dat hij vrijdag tegen Turkije zijn debuut in het shirt van Oranje mocht maken, kijkt Feyenoord-verdediger Daryl Janmaat met gemengde gevoelens terug op zijn debuut. 

"Ik merkte dat het wat onervaren was achterin", zegt de verdediger tegen RTV Rijnmond. "We zijn een paar keer door het oog van de naald gekropen. Toch was het mooi om mee te maken. Ik merkte dat het tempo hoger lag, met name op de trainingen." 

De vleugelverdediger werd tegen Turkije vervangen door Ricardo van Rhijn. De 23-jarige oud-speler van onder meer ADO Den Haag houdt er rekening mee dat bondscoach Louis van Gaal aankomende dinsdag tegen Hongarije ook voor de Ajacied gaat kiezen. "De kans is aanwezig dat ik tegen Hongarije helemaal geen minuten ga maken", aldus Janmaat
Bron:Elfvoetbal
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 13 september 2012 - 15:37   quote  deeplink  
Sneijder: "Heb met Janmaat gesproken om hem een hart onder de riem te steken

Wesley Sneijder sprak na de met 2-0 gewonnen wedstrijd tegen Turkije in de Amsterdam ArenA met Daryl Janmaat om hem een hart onder de riem te steken. Volgens de middenvelder van het Nederlands elftal hielp dat de Feyenoord-speler. Dat vertelde de aanvoerder van Oranje donderdag tegenover Sp!ts. 

"We hadden een mindere periode achter de rug met vier opeenvolgende nederlagen", aldus Sneijder realistisch. "Dan moet je ervoor zorgen dat het vertrouwen en geloof weer terugkomt in de ploeg. Dat kan met praten, veel praten. Zo heb ik na de wedstrijd tegen Turkije met Daryl Janmaat gesproken om hem een hart onder de riem te steken."

"Ik heb tegen hem gezegd dat je zwak kunt spelen als je je debuut maakt, dat kan gebeuren. Ik heb hem ook verteld dat hij zijn koppie niet moest laten hangen en klaar moet zijn voor de volgende wedstrijd, die hij zeker nog gaat spelen. Ons gesprek deed hem goed, dat merkte ik meteen", besloot Sneijder zijn relaas over Janmaat.
Bron:Soccernews
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 oktober 2012 - 21:07   quote  deeplink  
Staat weer alleen bovenaan in het VI-jaarklassement.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 01 oktober 2012 - 21:08   quote  deeplink  
Terecht. Fijne speler, goeie kop. Weinig gelul, goed spelen.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - maandag 01 oktober 2012 - 21:12   quote  deeplink  
Zo is het. Ben blij dat hij zich in verdedigend opzicht ook zeer ontwikkeld heeft, want dat was bij Heerenveen wel zijn zwakke plek. Daar merken we dit jaar vooralsnog niet veel van.
MMM
 MMM - dinsdag 02 oktober 2012 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 oktober 2012 - 21:08 schreef FR-Henk het volgende:
Terecht. Fijne speler, goeie kop. Weinig gelul, goed spelen.
Eens.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 24 oktober 2012 - 15:42   quote  deeplink  
Janmaat: Ik was nooit het grootste talent in de jeugd

Daryl Janmaat begon dit seizoen aan zijn tweede periode bij Feyenoord, nadat hij al tot en met de C-jeugd in de jeugdopleiding van de club speelde. De verdediger heeft voornamelijk positieve herinneringen aan zijn tijd op Varkenoord, zo vertelt hij in het nieuwe Feyenoord Magazine dat deze week verschijnt. Ik was nooit het grootste talent in de jeugd.

20121024_janmaat_feymag_vk_scaled_7.jpg

Daryl Janmaat was niet altijd verdediger. Nadat hij tijdens een talentendag op Varkenoord was gescout, begon hij in de F-jes van Feyenoord als spits. Tijdens zijn eerste jaar in F1 schoot hij uit alle hoeken en standen raak en aan het eind van het seizoen was hij zelfs topscorer. In de jaren die volgden zakte Janmaat desondanks steeds een linie naar achter, totdat hij uiteindelijk op de rechtsbackpositie uitkwam. In F1 scoorde ik aardig veel, maar daarna niet meer, zegt hij. Waarschijnlijk waren er toen gewoon betere spitsen dan ik. Ik denk dat je uiteindelijk automatisch terecht komt op de positie die je het meest ligt. Voor mij was dat de rechtsbackpositie. Ik heb daar nooit moeite mee gehad, ook al willen de meeste kleine jongens allemaal spits worden.
 
Je kunt nooit van tevoren zeggen welke spelers het wel gaan redden als profvoetballer en welke niet, vervolgt hij. Ik was nooit het grootste talent in de ploegen waarin ik heb gespeeld bij Feyenoord. Ook fysiek waren andere jongens verder dan ik. Ik was niet meer dan één van de elf spelers. Maar ik denk dat ik me door de jaren heen op alle vlakken goed ontwikkeld heb, misschien meer dan andere jongens. Dat heeft te maken met mentaliteit, hard trainen en voor je sport leven. Ik heb dat altijd kunnen doen, heb daar nooit veel moeite mee gehad.
 
Het volledige interview met Daryl Janmaat, waarin de verdediger uitgebreid terugblikt op zijn tijd in de jeugd bij Feyenoord, is deze maand te lezen in Feyenoord Magazine. Het officiële clubmagazine valt deze week op de mat bij alle leden van Het Legioen en is daarnaast in de winkel verkrijgbaar voor 3,99 euro.
 
Naast het interview met Janmaat komt in het nieuwe clubmagazine ook schaatser Bob de Jong aan het woord. De Feyenoord-supporter, voor wie deze maand het nieuwe schaatsseizoen begint, vertelt uitgebreid over zijn band met de club. Daarnaast is er in het nieuwe Feyenoord Magazine plaats voor het verhaal van voormalig talent Rory de Groot. Hij debuteerde in 2003 tijdens een oefenwedstrijd in Japan in het eerste elftal van Feyenoord, maar stopte anderhalf jaar later met voetbal. 
 
Verder in het nieuwe Feyenoord Magazine: een vooruitblik op de bekerwedstrijd tussen Xerxes/DZB en Feyenoord met Xerxes-voorzitter én Feyenoord-supporter Robert Anker, een top 10 van bijzondere elftalfotos, de rubriek inkoppers met jeugdtrainer Gaston Taument en alles over de start van de Feyenoord Street League. Uiteraard is er ook plaats voor de columns van Jan Boskamp, Gerard Meijer en Vincent Bijlo.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite 
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 oktober 2012 - 12:08   quote  deeplink  
Janmaat: 'Tweede helft heb je Babel niet gezien, volgens mij'

600x400-ms-1214683.jpg

Ook voor Feyenoorder Daryl Janmaat was het zijn eerste Klassieker (2-2). De rechtsback stond tegenover Ajax-aanvaller Ryan Babel en deed het naar behoren. Al was Janmaat Babel bij het openingsdoelpunt van Christian Eriksen even kwijt. "Ik wil iedere tegenstander hard aanpakken. Ik heb hem niet veel ruimte gegeven. In de eerste helft was het even zoeken, ik zou niet doordekken, maar de tweede helft heb je hem niet gezien volgens mij", vertelt de rechtsback, in gesprek met ELF Voetbal.
"Mijn eerste Klassieker is mij prima bevallen. Het was een mooie editie die we hadden kunnen winnen. De strijd die door de supporters geleverd wordt, geeft je meer energie. Je voelt in het veld dat ze zo graag willen dat je deze wedstrijd wint. Daardoor konden we ook net een tandje erbij schakelen aan het eind", besluit Janmaat, doelend op de spectaculaire 2-2 van Graziano Pellè.
Bron:FR12
Wim2
 Wim2 - maandag 29 oktober 2012 - 20:27   quote  deeplink  
Hahha, die Babel met z'n praatjes. Gewoon geheel onzichtbaar in de tweede helft. Flapdrolletje.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5962
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Daryl Janmaat///HELD topic









0.0164351