BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Daryl Janmaat///HELD topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 21 maart 2013 - 00:26   quote  deeplink  
Janmaat: 'Verdedigend ben ik niet minder dan Van Rhijn'

600x400-wd-1451925.jpg

Daryl Janmaat speelt aanstaande vrijdag een WK-kwalificatiewedstrijd in de aRENa met Oranje tegen Estland. De grootste concurrent van hem is Ricardo van Rhijn. In aanvallend opzicht is Janmaat vele malen sterker dan Van Rhijn, maar de 23-jarige voetballer vindt zichzelf ook in verdedigend opzicht niet minder dan zijn concurrent. 'Verdedigend ben ik niet minder dan Van Rhijn', vertelt Janmaat.

In zijn eerste seizoen bij Feyenoord is Janmaat inmiddels uitgegroeid tot één van de beste spelers van het huidige Feyenoord. Hij heeft door zijn goede spel ook al vier interlands gespeeld onder Louis van Gaal en is ondertussen niet meer weg te denken uit de selectie van de bondscoach. 'Ik ben dit seizoen tegen geen enkele buitenspeler in de problemen gekomen', concludeert de 23-jarige rechtsback tegenover de Volkskrant.

De laatste weken is Janmaat in uitstekende vorm en dus lijkt het erop dat hij vrijdag in de basis start tegen Estland. Dit terwijl zijn concurrent Van Rhijn juist uit vorm is. 'Ik weet niet zeker of ik speel, maar als ik speel heeft dat ongetwijfeld alles te maken met hoe het gaat bij Feyenoord. De bondscoach kijkt naar vorm en fitheid, je weet dat je iedere week bij je club moet presteren', vertelt Janmaat.

Hoogst waarschijnlijk starten de Feyenoorders Ruben Schaken, Bruno Martins Indi en Stefan de Vrij ook in de basis aanstaande vrijdag evenals oud-Feyenoorders Jonathan de Guzman en Robin van Persie.
Bron:FR12
van geil
 van geil - zaterdag 23 maart 2013 - 10:21   quote  deeplink  
vond t wel grappig dat hij de tweede helft prima speelde,,
met twee assist.
terwijl hij in de rust t pispaaltje van R de boer en R Gullit was.
:)
tomson
 tomson - zaterdag 23 maart 2013 - 10:31   quote  deeplink  
Haha ja.. Wisselen zei de Boer.
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 16:29   quote  deeplink  
Verstandeloze kutsnavelt is het..
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 23 maart 2013 - 16:29   quote  deeplink  
Janmaat: 'Wel lekker om bij twee goals betrokken te zijn'

600x400-ll-1458819.jpg

Ondanks zijn twee assists blikt Daryl Janmaat niet tevreden terug op de 3-0 thuiszege van Nederland in het WK-kwalificatieduel met Roemenië. De eerste helft was ondermaats.

'Lekker om bij twee goals betrokken te zijn als aangever', liet Janmaat na afloop van de thuisoverwinning weten. 'De eerste helft was lastig. We speelden in een te laag tempo. Daarbij ging het teveel breed in plaats van diep. Dan maak je het jezelf lastig.'

'Na rust was het beter van onze kant en loop je toch nog uit naar een mooie score', vervolgde de verdediger, die toch kritisch blijft ondanks de overwinning. 'Het had beter gemoeten voor rust, want tegen Roemenië kan je je dat niet veroorloven.'

Voorafgaand aan dit seizoen kwam Janmaat transfervrij over van SC Heerenveen. Bij Feyenoord ontwikkelde de 23-jarige rechtsback zich zodanig, dat hij zijn debuut maakte in het Nederlands elftal. Inmiddels staat de teller al op vijf interlands.
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 13:44   quote  deeplink  
9078de504937d6390e8a3af2d686263e.png

daryl_janmaat4.jpg

Een half jaar na zijn mislukte debuut in Oranje blijkt Daryl Janmaat uit te groeien tot een belangrijke pion in het Nederlands elftal.

Tegen Estland leverde de rechtsback van Feyenoord een forse bijdrage aan de 3-0 zege door de treffers van Rafael van der Vaart en Robin van Persie voor te bereiden. Morgen is hij tegen Roemenië weer een 'extra aanvaller'.

Rafael van der Vaart omschreef de prestatie van Daryl Janmaat treffend als 'gewoon geweldig'. En clubgenoot Ruben Schaken vond de rechtsback vrijdagavond in de aRENa tegen Estland 'de allerbeste speler op het veld'. Louis van Gaal trapte even later bewust op de rem. ,,Eerst maar eens zien tegen een echte linkerspits,''waarschuwde hij voor te veel euforie rond zijn rechtsback.

Maar hoe dan ook, de opmars van Janmaat staat inmiddels symbool voor de razendsnelle groei die het jonge Oranje doormaakt. Tijdens de eerste kwalificatie-interland op 8 september tegen Turkije leek Janmaat nog een fors maatje te klein voor het grote werk. Inmiddels is hij verdedigend solide en in aanvallend opzicht een extra wapen voor het gretige Oranje.

,,Of het duel met Estland mijn beste interland was? Als je bij de eerste twee doelpunten de aangever bent, mag je dat misschien wel zeggen,''zegt Janmaat, die vijf interlands achter zijn naam heeft staan.,,Het liep, zeker in de tweede helft, wel lekker. Dat geeft lekker veel vertrouwen voor de interland tegen Roemenië. Na de 2-2 van dat land in Hongarije ligt de weg naar Brazilië 2014 voor ons wel helemaal open.''

Die avond in september in de aRENa tegen Turkije bleek uiteindelijk toch de opstap voor Janmaat naar een vaste plek in Oranje. Tegen Turkije werd hij halverwege nog gewisseld voor Ricardo van Rhijn omdat Van Gaal vond dat 'Janmaat gewoon Janmaat niet was'.,,Het liep niet. Maar ik ben niet bij de pakken gaan neerzitten,''zegt de 23-jarige verdediger.,,Ik wist dat als ik bij mijn club goed zou blijven presteren, ik in beeld zou blijven. Dat is ook gebleken. Tegen Duitsland en Italië speelde ik lekker, maar dit was een echte kwalificatie-interland. Ik weet dat ik met mijn aanvallende impulsen iets extra's kan brengen. Dat lukt bij Feyenoord en nu gelukkig ook bij Oranje.''

Janmaat, ooit weggestuurd uit de jeugdopleiding van Feyenoord om vervolgens via ADO Den Haag en Heerenveen weer terug te keren in de Kuip, heeft wel een idee waarom het nu veel beter loopt dan tijdens zijn debuut begin september. ,,Toen was echt alles nieuw voor mij,'' legt hij uit.,,Achteraf moet ik concluderen dat ik toen toch gewoon teveel met randzaken bezig was.

Debuteren in Oranje is niet niks en bovendien speelden wij destijds bijna met een compleet nieuw elftal. Nu zijn we een half jaar verder en voel ik mij thuis. Oranje is toch iets anders dan voetballen bij een club. Bij Feyenoord is er natuurlijk ook druk, maar daar draai je eerst een voorbereiding van zes weken. Dat is toch anders. Nu ging het heel snel. Te snel? Misschien wel.''
Bron:AD
van geil
 van geil - maandag 25 maart 2013 - 19:52   quote  deeplink  
flirt ook al met n andere club.
Bosifyable
 Bosifyable - maandag 25 maart 2013 - 20:06   quote  deeplink  
Deed hij een maand of 3 terug ook al. Oké.
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 25 maart 2013 - 21:36   quote  deeplink  
Supporters kunnen elkaar ook zenuwen bezórgen.
Zoals Bosi al zegt...Er wotrdt zoveel geluld.
Wacht mei/juni nou maar eerst af.

Van Geel, Koeman, Gio en JP gaan allemaal weg.
Ze vinden de toiletten in het Maasgebouw niet schoon genoeg.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 23:46   quote  deeplink  
Dat kan ik begrijpen..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 25 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
'Koeman vind ik echt de beste trainer die ik tot nu toe heb gehad'

600x200-ll-1458786.jpg

De rechtsback (23) van Feyenoord en het Nederlands elftal knokte zich na zijn eerdere afwijzing bij Feyenoord terug en mocht als overwinning op zichzelf afgelopen zomer een driejarig contract tekenen bij de Rotterdamse trots. Als 12-jarig jongetje moest hij er vertrekken maar via ADO Den Haag en SC Heerenveen lukte het hem zelfs om een plekje als rechtsback in het Nederlands elftal te veroveren. Velen voorspelden hem al eerder een grote toekomst en die plek in Oranje. Daryl Janmaat zelf heeft nooit getwijfeld en gelooft in een nog mooiere toekomst. De landstitel met Feyenoord en WK-succes met Oranje.

Jij bent toch de rechtsback nummer een momenteel in Nederland. Jij moet dus altijd spelen in Oranje?

"Dat bepaalt de bondscoach natuurlijk. Je zit nu bij de selectie en dan wil je natuurlijk altijd spelen. Iedereen die erbij zit wil spelen, dat is logisch. Het gaat goed bij Feyenoord en wanneer ik voor Oranje speel dan heeft dat daar ook mee te maken. De laatste keer toen ik tegen Italië speelde, was Van Gaal ook erg tevreden. Hij kijkt voor alle posities naar vorm en fitheid. Je weet dan dat je goed moet presteren bij je club. Ik vind dat niet zo vervelend. Het is bij Oranje altijd anders dan bij de club. Daar speel je elke week en dan is vastigheid wel fijn. Van Gaal kijkt nu, zoals ik al zei, vooral naar vorm en fitheid. Richting het WK zal dat waarschijnlijk wel enigszins veranderen en ook naar andere zaken kijken.

Je zat vrij plotseling bij Oranje in september 2012, maar je debuut tegen Turkije verliep niet zo vlekkeloos?
"Je probeert altijd een goede indruk achter te laten maar dat was bij mij tegen Turkije zeker niet zo. Je baalt daar uiteraard enorm van, maar wanneer zon wedstrijd voorbij is, kun je er toch niets meer aan veranderen. Dan moet je gewoon snel die knop omzetten en verder gaan. Dat heb ik ook gedaan. Mijn debuut ligt nu achter me en het is heel leerzaam geweest. Je wordt van teleurstellingen alleen maar sterker. Je weet dat je altijd wel een tweede kans krijgt en die heb ik vervolgens gegrepen. Mijn debuut in de selectie kwam voor mij destijds onverwachts. Ik zat voor het duel met Turkije ook niet in de voorselectie en daarom ging het allemaal best wel snel. Ik schrik nooit zo, maar bij mijn debuut was ik wat meer onder de indruk van het stadion.

Mensen kijken meestal naar jouw aanvallende kwaliteiten. Het lijkt wel of helemaal niet als verdediger wordt beoordeeld?
"Ik heb verdedigend met geen enkele buitenspeler in de eredivisie problemen gehad. Ik val alleen meer op met mijn aanvallende spel, maar dat wil niet zeggen dat ik niet kan verdedigen. Het is zoals mensen mij zien, het is mijn kenmerk. Ik vind mijzelf verdedigend wel goed. Er is nog geen buitenspeler die mij heeft weggespeeld. Maar, ik moet nog wel leren van de momenten dat het fout gaat. Die momenten kijken we dan terug bij de analyse en die mogen dan in de toekomst niet meer gebeuren.

Wat maakt Ronald Koeman zon goede trainer volgens jou?
"Het is wel iemand waar je een heleboel van leert. Hij vertelt wat je sterktes zijn. Ook van Gio (Giovanni van Bronckhorst, red.) trouwens, die heeft net als Koeman op een heel hoog niveau gespeeld. Koeman vind ik echt de beste trainer die ik tot nu toe heb gehad. Hij is tactisch heel erg sterk. Hij geeft veel verantwoordelijkheid aan de spelers
en dat vind ik wel fijn. Daar word je beter van. Ik denk dat hij de afgelopen twee jaar heeft bewezen dat hij een hele goede trainer is. Hij heeft toch met een team, waar niemand ook maar iets van verwachtte, er iets moois van gemaakt. Ik denk dat dat zeker mede door Koeman komt, dat we zo hoog op de ranglijst staan.

Ben je verrast over de ontwikkeling van Oranje de afgelopen periode?
,,Het verbaast mij totaal niet dat het met Oranje zo goed gaat. We hebben veel kwaliteiten en het gaat steeds beter. Niemand had dat echt verwacht en tegen Duitsland en Italië ging het zelfs heel goed. Tegen Italië hadden we eigenlijk moeten winnen. Je ziet dat spelers een ontwikkeling doormaken. En dat is leuk om mee te maken. Ik hoop dat die ontwikkeling nog anderhalf jaar zo doorgaat en dan hebben we een heel goed elftal richting het WK in Brazilië.

Vergelijk jezelf eens met Ricardo van Rhijn, jouw directe concurrent in Oranje?
,,Ik kijk niet heel veel naar hem, maar we zijn wel een beetje dezelfde types. Hij heeft ook drang naar voren. Dat is een beetje vergelijkbaar alhoewel ik vind dat ik wat meer drang naar voren heb. Hij speelt toch meer vanuit zijn positie. Iedereen heeft zijn eigen speelstijl en daar word je ook op beoordeeld. Ik ben verdedigend zeker niet minder dan hem. De betere speler speelt altijd en dat bepaalt de bondscoach. Maar, ik vind dat ik bij Oranje nog een concurrent heb. Gregory van der Wiel. Hij speelde een heel goed WK in 2010. Vervolgens was hij een periode wat minder en op het EK was hij ook niet zo goed. Door de transfer naar Paris Saint-Germain is hij in het begin een beetje op een zijspoor geraakt. Je moet bij Van Gaal veel spelen om bij de selectie te zijn en dan is het logisch dat hij er niet bij zat. Maar, het is een goede rechtsback en ik denk ook dat hij, wanneer hij weer meer speelt bij PSG, er wel weer bij komt.

Het is niet zo handig om een transfer te maken naar een club waar je maar weinig aan spelen toekomt?
"Richting Brazilie is het niet handig wanneer je ergens naartoe gaat waar je uit de picture raakt of waar je niet veel aan spelen toekomt. Het moet financieel ook aantrekkelijk zijn, maar je moet ook sportief een goede stap maken. Het gevoel bij die club moet goed zijn. Ik denk dat de Engelse of Duitse competitie bij mij past. Dat zijn de twee competities waar ik wel zou willen spelen. Nee, ik heb geen specifieke clubs waar ik zou willen spelen. Behalve FC Barcelona natuurlijk, maar daar wil iedereen wel spelen. Ik heb niet echt een droomclub. Er zijn meerdere mooie clubs.

Wordt Feyenoord de nieuwe landskampioen?
"Wij geloven er met zn allen zeker in. Het staat van achteruit goed. In elke linie hebben we wel kwaliteit en we zijn een goed team. Of we kampioen worden moeten we maar afwachten, want er staan vier clubs heel dicht bij elkaar. We hebben wel een goede kans en we geloven er zeker in. Wij willen heel erg graag. Ik denk zelfs dat er geen ploeg is die het meer wil dan wij. Dat kan gewoon niet. Wij willen dus heel graag kampioen worden, maar het moet natuurlijk wel meezitten. Een beetje geluk komt er altijd bij kijken. Als alles in elkaar past, dan hebben we een hele goede kans.
Bron:Hetsportmagazine.nl
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 01:13   quote  deeplink  
Janmaat: Goede spel bij Feyenoord probeer je mee te nemen naar Oranje

daryl-janmaat-220213.jpg

Daryl Janmaat lijkt de strijd om de plek rechts achterin bij Oranje voorlopig gewonnen te hebben. De voorgaande maanden koos bondscoach Louis van Gaal nog regelmatig voor Ricardo van Rhijn, maar tegen Estland en Roemenië was Janmaat de onomstreden en prima functionerende rechtsback van het Nederlands elftal.

Dat bondscoach Van Gaal tegen Estland en Roemenië voor Janmaat koos in plaats van Van Rhijn, heeft alles te maken met het goede spel van de rechtsback bij zijn club Feyenoord. Janmaat beschaamde het vertrouwen van de bondscoach geenszins. Tegen Estland (3-0) was hij met twee assists zelf van grote waarde voor Oranje.

Janmaat lijkt in niets meer op de onzekere back die in september tegen Turkije bibberend zijn debuut in het Nederlands elftal maakte. Die eerste interland was heel onwennig, zegt hij tegen FCUpdate.nl. Dat was niet goed, maar daar moet je je overheen zetten. Hoe het komt dat ik nu zo zelfverzekerd oog in Oranje? Nou, ik zit goed in mijn vel. Dat heeft te maken met mijn spel bij Feyenoord. Dat probeer je mee te nemen naar Oranje.

Sinds die eerste interland is Janmaat niet alleen zelfbewuster, maar ook veel beter gaan voetballen. Ik maak stappen, dat klopt. Maar dat moet ook, om aan te haken bij het niveau van het Nederlands elftal. Dat geldt trouwens niet alleen voor mij. Tegen Roemenië speelden we met een volledige verdediging uit de Eredivisie. Mooi om te zien dat we daarmee eigenlijk geen moment in de problemen geweest zijn.

Het WK begint door de overtuigende zege inmiddels te lonken. Niet alleen voor Oranje, maar zeker ook voor Janmaat. Aan het toernooi in Brazilië, en een eventuele basisplaats rechts achterin op dat toernooi, wil de 23-jarige Feyenoorder echter nog niet te veel denken. Nu sta ik er goed voor, maar het WK is pas over een jaar. Er kan in die periode heel veel gebeuren. Ik heb ook helemaal niet het idee dat ik de strijd met Van Rhijn gewonnen heb. Ik ben voor nu gewoon heel tevreden, meer niet.
Bron:FCUpdate
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 27 maart 2013 - 12:41   quote  deeplink  
Daryl Janmaat in gesprek met Sinclair Bischop

RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 12:21   quote  deeplink  
Janmaat: "Fysiek geen behoefte aan vrije dag, al was het wel even lekker"

daryl-janmaat(oranje)(3).jpg

Daryl Janmaat was blij dat hij van zijn club Feyenoord woensdag een vrije dag kreeg. De rechtsback van de Rotterdamse club kende een drukke week, met twee wedstrijden in de WK-kwalificatie voor het Nederlands elftal.

Hoewel komende zaterdag de lastige uitwedstrijd bij sc Heerenveen wacht, koos Ronald Koeman er voor om zijn internationals een dag vrijaf te geven. "Even geen voetbal, heerlijk", opent Janmaat tegenover Spits.

Janmaat maakte in Oranje veel indruk en was tegen Estland twee maal betrokken bij een doelpunt. Nederland won zowel van de Esten als van Roemenië. "Fysiek had ik geen behoefte aan die vrije dag, al was het wel even lekker. Maar de meeste jongens zijn jong en fit genoeg om snel te herstellen", besluit de verdediger.
Bron:Soccernews
ar
 ar - donderdag 28 maart 2013 - 20:56   quote  deeplink  
Wordt echt een topper.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 28 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
De verrassing van het seizoen wat mij betreft (samen met Pellè)..
van geil
 van geil - vrijdag 29 maart 2013 - 00:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 23:55 schreef RenatoBos het volgende:
De verrassing van het seizoen wat mij betreft (samen met Pellè)..
in de verkoop.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 00:49   quote  deeplink  
NEEN..
lijdensweg
 lijdensweg - vrijdag 29 maart 2013 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 28 maart 2013 - 23:55 schreef RenatoBos het volgende:
De verrassing van het seizoen wat mij betreft (samen met Pellè)..
Verrassing? NEEN , had ik wel verwacht en gehoopt ... De verrassing voor mij is dat die ene dooie vogel nog steeds in de goal staat !!!
tomson
 tomson - vrijdag 29 maart 2013 - 10:14   quote  deeplink  
Ja erg he
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 29 maart 2013 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 08:19 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Verrassing? NEEN , had ik wel verwacht en gehoopt ... De verrassing voor mij is dat die ene dooie vogel nog steeds in de goal staat !!!
Autobiografisch?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 29 maart 2013 - 12:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 08:19 schreef lijdensweg het volgende:

[..]

Verrassing? NEEN , had ik wel verwacht en gehoopt ... De verrassing voor mij is dat die ene dooie vogel nog steeds in de goal staat !!!
Das geen verrassing voor mij..
van geil
 van geil - vrijdag 29 maart 2013 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 12:42 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Das geen verrassing voor mij..
ik vind t ook niet echt n surprise.
:)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 29 maart 2013 door van geil --
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 31 maart 2013 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 29 maart 2013 - 20:06 schreef van geil het volgende:

[..]

ik vind t ook niet echt n surprise.
:)
Nee jij bent een lekker cadeautje..
d:-)
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 31 maart 2013 - 23:56   quote  deeplink  
Daryl Janmaat in gesprek met Dirk Jan Stouten
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 14 april 2013 - 20:25   quote  deeplink  
Daryl Janmaat na afloop van de wedstrijd bij RKC

Stylzz
 Stylzz - zondag 14 april 2013 - 20:27   quote  deeplink  
Mond houden voetballen
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 april 2013 - 00:46   quote  deeplink  
Janmaat zondag gewoon inzetbaar (update)

600x200-bb-1497986.jpg

Feyenoorder Daryl Janmaat heeft maandag een enkelblessure opgelopen. De rechtsback moest voortijdig de training verlaten. Janmaat ging tijdens de training door zijn enkel. Over de ernst van de blessure is nog niets bekend.

Martijn Krabbendam @Mkrabby
De enkelblessure van Daryl Janmaat valt erg mee, de rechtsback heeft weinig last en is zondag tegen Vitesse gewoon inzetbaar #Feyenoord

Bron:Rijnmond
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 16 april 2013 - 12:16   quote  deeplink  
Janmaat: 'Kunnen afwezigen niet goed opvangen'

janmaatbaalt32.jpg

Feyenoord is afgehaakt in de titelrace doordat het de afwezigheid van sleutelspelers niet goed op heeft weten te vangen. Die conclusie trekt Darryl Janmaat.

Feyenoord was wekenlang feilloos in de Eredivisie, maar wist zich na de 2-0 nederlaag bij sc Heerenveen nooit meer te herpakken. Op de verliespartij in Friesland volgde een erg matige overwinning op VVV-Venlo en een beschamende remise bij RKC Waalwijk.

De paralellen tussen drie duels zijn overduidelijk, want elke keer was een bepalende speler afwezig. In Heerenveen was dat Graziano Pellè, tegen VVV ontbraken Jordy Clasie en Lex Immers en in Waalwijk miste Feyenoord Immers opnieuw een groot deel van de wedstrijd.

Als Feyenoord volgend seizoen écht wil meedoen om de prijzen, moeten blessures en schorsingen beter opgevangen kunnen worden. "Zo denk ik er wel over, ja", aldus Janmaat tegen VoetbalPrimeur.

"We moeten wisselingen in het elftal beter kunnen opvangen", vervolgt Janmaat. "Of we een bredere selectie nodig hebben weet ik niet. We hebben na de nederlaag in Heerenveen echt een tik gekregen. We raakten uit onze flow en zijn niet meer in vorm geraakt. Dat is voor mij niet te verklaren."

Feyenoord is ondanks de misstap in Waalwijk nog wel volop in de race voor de tweede plaats. Zondag komt directe concurrent Vitesse op bezoek in De Kuip.
Bron:Voetbalprimeur
van geil
 van geil - dinsdag 16 april 2013 - 12:19   quote  deeplink  
Mentaal sterker als ik dacht.
vind m als een van de weinigen zn nivo halen de laatste weken.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - dinsdag 16 april 2013 - 14:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 16 april 2013 - 12:19 schreef van geil het volgende:
Mentaal sterker als ik dacht.
vind m als een van de weinigen zn nivo halen de laatste weken.
Klopt, vind ik ook. Eigenlijk is hij de enige jonge speler die het hele jaar is blijven presteren.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 16 april 2013 - 19:05   quote  deeplink  
Sterkhouder idd. Een jongen die echt niet weg moet gaan.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 18 april 2013 - 23:40   quote  deeplink  
Eens eens eens en nog eens eens..
Stylzz
 Stylzz - vrijdag 19 april 2013 - 07:58   quote  deeplink  
Gaat nergens heen. Na t wk pas
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 21 april 2013 - 21:38   quote  deeplink  
Janmaat: 'Toch stiekem naar Ajaks kijken'

600x200-ev-1510638.jpg

Feyenoorder Daryl Janmaat heeft de landstitel nog niet helemaal opgegeven na de 2-0 overwinning op Vitesse.
"Er zijn nog drie wedstrijden te gaan en dat moeten negen punten zijn", zei de verdediger zondagavond. Feyenoord heeft een achterstand van vier punten op koploper Ajaks.


"Als Ajaks ook bij NAC gelijkspeelt, staat er toch wat druk op in de laatste uitwedstrijd tegen Groningen. Ik ga toch stiekem even kijken naar Ajaks."

Janmaat kan er echter ook mee leven als Feyenoord tweede wordt. "De tweede plek is voor mij wel een prijs. Of laten we zeggen geen prijs, maar een topprestatie. Dit is een topseizoen, voor mij het beste seizoen ooit."
Bron:NUSport
Milo
 Milo - maandag 29 april 2013 - 10:02   quote  deeplink  
Ik vind dit de beste aankoop van Feijenoord, waar we nog veel plezier aangaan beleven! veruit de beste rechtsback van Feijenoord ooit! ik vind hem beter dan v Gobbel!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 29 april 2013 - 10:12   quote  deeplink  
Emmerton...Brett.
Kan wel maar nog niet op basis van dit seizoen.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 29 april 2013 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 10:02 schreef Milo het volgende:
Ik vind dit de beste aankoop van Feijenoord, waar we nog veel plezier aangaan beleven! veruit de beste rechtsback van Feijenoord ooit! ik vind hem beter dan v Gobbel!
Absoluut eens, ik had eerst mijn twijfels bij deze aankoop maar wat heeft hij me verrast..
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 13 mei 2013 - 01:26   quote  deeplink  
Janmaat hoopt op versterkingen: 'Wil om de titel spelen'

7750-groot

Daryl Janmaat sloot vandaag tegen NAC Breda een bewogen en uitstekend seizoen in stijl af. De vleugelverdediger beleefde een uitstekend debuutjaar bij Feyenoord. In gesprek met Nusport blikte Janmaat kort terug op zijn eerste jaar in Rotterdamse dienst.

'Ik heb alles bereikt wat ik wilde bereiken. Ik heb Oranje gehaald, daar zelfs een basisplaats afgedwongen en bij Feyenoord goed gepresteerd', aldus Janmaat die in september debuteerde voor Oranje tegen Turkije.

Ondanks het goede seizoen dat Feyenoord kende, wisten de Rotterdammers de titelrace niet vol te houden en grepen uiteindelijk ook naast plek 2. Veel van het puntverlies is volgens Janmaat te wijten aan onervarenheid: 'We konden niet goed met de druk omgaan. Veel jongens hebben meer wedstrijden gespeeld en meer meegemaakt dan ooit. En we hebben niet de breedste selectie. Iemand met de ervaring van Mathijsen, daar kun je er nog wel meer van gebruiken'.

Om de laatste stap naar de (vaderlandse) top te kunnen maken, hoopt Janmaat dat Feyenoord de selectie op enkele cruciale punten versterkt. Janmaat: 'Ik wil graag om de titel spelen, daarom zie ik graag versterkingen komen'.

Of de selectie van Feyenoord daadwerkelijk versterkt zal worden, zal mede van de transfers van overbodige spelers en wellicht één van de sterkhouders afhangen.
Ook voor Janmaat zelf is interesse, zo zou Arsenal bovenmatig geïnteresseerd zijn in hem. Volgens Janmaat heeft echter geen enkele club zich officieel voor hem gemeld: 'Er heeft zich nog geen club voor mij gemeld. Of ik ben uitgeleerd in de eredivisie? Ik speel er nu vijf jaar, maar ik heb het onwijs naar mijn zin in De Kuip. Garanties kun je niet geven. Je weet nooit wat er nog gebeurt.'

Als laatste blikt Janmaat terug op de strijd om de tweede plaats die vorige week beslist werd en vandaag extra pijnlijk werd door de nederlaag van PSV bij Twente. '"Enorm zonde, omdat je vandaag wint en PSV verliest. Aan de andere kant was het dan misschien vandaag een andere wedstrijd geworden', sluit Janmaat zijn betoog tegenover Nusport af.
Bron:NUSport
FR-Henk
 FR-Henk - maandag 13 mei 2013 - 10:05   quote  deeplink  
Bij Volkskrant in elftal van het jaar. Net als Pelle.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - maandag 13 mei 2013 - 10:20   quote  deeplink  
En terecht....Hij weet wat mouwtjes opstropen is
hoogvliet010
 hoogvliet010 - maandag 13 mei 2013 - 10:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 13 mei 2013 - 10:20 schreef Leon FR1908 het volgende:
En terecht....Hij weet wat mouwtjes opstropen is
Das niet moeilijk met korte mouwtjes Gast! ;)
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 13 mei 2013 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 29 april 2013 - 16:43 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Absoluut eens, ik had eerst mijn twijfels bij deze aankoop maar wat heeft hij me verrast..
Gelukkig heb ik dan een beter inzicht ... Haha
van geil
 van geil - maandag 13 mei 2013 - 11:34   quote  deeplink  
prima seizoen .

n ruime 7
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 mei 2013 - 19:06   quote  deeplink  
'Juventus wil Janmaat als opvolger voor Lichtsteiner'

7455-groot

De geruchtenstroom rond Daryl Janmaat blijft aanhouden. Eerder kwam al naar buiten dat een aantal Engelse clubs interesse hebben in de rechtsback en vandaag meldt Tuttosport dat ook Juventus Janmaat wil aantrekken.

Janmaat zou bij de Italianen Stefan Lichtsteiner moeten opvolgen, die in de belangstelling staat van Real Madrid en Arsenal.

Eerst had Juventus het oog laten vallen op Piszczek van Dortmund, maar deze interesse is vervaagd. Volgens Tuttosport richt Juventus nu haar pijlen op Janmaat, die ongeveer 4,5 miljoen euro zou moeten opleveren aldus het medium.

Voor het originele artikel klik onderstaande link..
http://www.tuttosport.com/calcio/calciomercato/2013/05/26-263785/Tutti+vogliono+Lichtsteiner+e+la+Juve+segue+Janmaat
Bron:FR-Fans
Stylzz
 Stylzz - zondag 26 mei 2013 - 19:17   quote  deeplink  
Onzinnig bedrag.
VVout
 VVout - zondag 26 mei 2013 - 20:45   quote  deeplink  
4,5 miljoen, gaat fietsen joh. Ik geloof dat die pastadaaierts niet helemaal lekker zijn.
piet de paler
 piet de paler - zondag 26 mei 2013 - 20:47   quote  deeplink  
Al die verkooppraatjes, ik heb zelf nog een antiek hangertje te koop.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 26 mei 2013 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 mei 2013 - 20:47 schreef piet de paler het volgende:
Al die verkooppraatjes, ik heb zelf nog een antiek hangertje te koop.
Viagra word bijgeleverd..?
piet de paler
 piet de paler - zondag 26 mei 2013 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 26 mei 2013 - 20:59 schreef RenatoBos het volgende:

[..]

Viagra word bijgeleverd..?
ik heb gember gehoord

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Daryl Janmaat///HELD topic









0.0202488