BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
Alexi
 Alexi - donderdag 20 december 2012 - 21:18   quote  deeplink  
Kan alleen nog maar beter worden!
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 22 december 2012 - 14:39   quote  deeplink  
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 januari 2013 - 15:32   quote  deeplink  
Boëtius: 'Ben hier om basisplaats af te dwingen voor ajaks

600x400-wd-1277506.jpg

Dat Feyenoord zuinig is op Jean-Paul Boëtius bleek gisteren maar weer eens. In aanloop nar de kraker tegen Ajaks mocht de 18-jarige Rotterdammer het ochtendje rustig aandoen. De linkerspits speelde eind oktober international Ricardo van Rhijn nog gek en moet dat volgende week in de aRENa weer doen.

Ronald Koeman zit momenteel krap in de vleugelaanvallers en niks staat een basisplaats dan ook in de weg voor de jongeling. 'Dat veel buitenspelers van Feyenoord geblesseerd zijn, verandert niets aan mijn insteek hier op het trainingskamp. Ik wil hiet gewoon een basisplaats afdwingen voor de eerste competitiewedstrijd na de winterstop. En inderdaad, dat is tegen Ajaks. Natuurlijk denk ik al aan die wedstrijd, maar het is zaak om eerst te focussen op de week in Spanje en dan pas verder te kijken.'

Boëtius ruikt zijn kans. 'Ik zat niet in de situatie dat ik op blessures van andere spelers moest wachten om een kans te krijgen', zegt hij. 'De laatste weken van de competitie speelde ik vaak vanaf de start. Ik moet vooral zorgen dat ik in beeld blijf. Door mijn acties te maken, vorzetten te geven.

Dat laatste zal vooral op de scorende tandem Graziano Pellè en Lex Immers moeten zijn. Boëtius scoorde deze competitie eenmaal, tijdens zijn debuut tegen Ajaks 'De eerste weken na de winterstop zullen aantonen of wij echt mee kunnen doen om de prijzen of niet. Natuurlijk willen wij in het spoor van de titelkandidaten blijven. Dat Pellè voor vier seizoenen vastligt geeft vertrouwen. Nee, ik vind niet dat ons voetbal volledig op hem is afgestemd. Wat wel duidelijk is, is dat hij altijd aanspeelbaar is.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 januari 2013 - 19:31   quote  deeplink  
53c49d033e117d3e5e434f3ad401794c.png

Voor Feyenoorder Jean-Paul Boëtius was de eerste seizoenshelft er een om niet snel te vergeten. De jongeling debuteerde in de basis tegen Ajax en speelde met een doelpunt een belangrijke rol in het gelijkspel tegen de Amsterdammers. 'Ik mag tevreden zijn, maar ik denk dat er veel meer in zit.'

Na zijn doelpunt tegen Ajax kwam er veel op de 18-jarige af. 'Het was mijn doorbraak in het eerste,' kijkt Boëtius terug. 'Dat was een mooi moment. In de weken daarna heb ik de wedstrijd nog wel eens terug gekeken. Het blijft altijd in je hoofd zitten, zo'n moment neemt niemand je meer af.'

Boëtius, die met Feyenoord op trainingskamp in Marbella is, kijkt met een tevreden gevoel terug op de eerste seizoenshelft. 'Ik mocht erbij blijven, heb een paar goede wedstrijden gehad en best wel vaak in de basis gestaan.' Toch blijft er voor Boëtius, die eind november zijn contract verlengde, nog genoeg te wensen voor de tweede seizoenshelft. 'Mijn doelstelling is om zo snel mogelijk een vaste basisplaats te veroveren en om als team zo hoog mogelijk te eindigen.'

Voor Boëtius was zijn contractverlenging bij Feyenoord geen moeilijke keuze. 'Ik kan nog heel veel leren bij deze club. Feyenoord is altijd een club geweest waar ik wilde blijven en eerst een status wilde kweken. Dat is nu gebeurd.'


Bron:FRFanatic
Wim2
 Wim2 - vrijdag 11 januari 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Wat heeft die eigenlijk op zijn voorhoofd?
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 11 januari 2013 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2013 - 20:16 schreef Wim2 het volgende:
Wat heeft die eigenlijk op zijn voorhoofd?
Ga jij je nu druk maken over wat hij op zijn voorhoofd heeft, kijk naar je eigen kop man mensen lopen met een boog om je heen..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 13 januari 2013 - 02:10   quote  deeplink  
Boëtius: 'Ik heb te weinig gebracht'

600x400-ll-1333410.jpg

Jean-Paul Boëtius greep het trainingskamp in Marbella van deze week onder meer aan om stappen te maken in zijn fysieke weerstand. Ik ben pas achttien jaar oud, dus het is logisch dat ik fysiek nog sterker moet worden, vertelde de aanvaller na afloop van het oefenduel met Club Brugge. Ook in conditioneel opzicht wil ik mezelf verbeteren, bijvoorbeeld door mijn krachten beter te verdelen. Dat zijn dingen waar ik hier in Marbella samen met de technische en medische staf op ideale wijze mee aan de slag kon.

Boëtius merkte tijdens de oefenwedstrijd de vermoeidheid in zijn benen sluipen. Het is voor ons allemaal een zware week geweest, waarin we veel en pittig hebben getraind. Iedereen heeft maximale inzet getoond. Daarnaast denk ik dat we als groep verder naar elkaar toe zijn gegroeid. Ik merk echt dat we een hechte groep hebben. Al met al was dit voor ons een geslaagde week.

Over de wedstrijd tegen Club Brugge zelf was de aanvaller niet helemaal tevreden. Ik heb te weinig gebracht, sprak hij schuldbewust. De eerste helft slaagden we er niet in om veel gevaarlijk te worden. Tijdens de tweede helft ging het beter en wisten we hen goed onder druk te houden. Bij vlagen was het positief wat we lieten zien en ik denk daarom dat we zowel fysiek als mentaal klaar zijn voor de hervatting van de competitie.
Bron:Feyenoord.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 13 januari 2013 door RenatoBos --
van geil
 van geil - zondag 13 januari 2013 - 12:37   quote  deeplink  
moet beter....

en graag vanaf volgende week Zondag.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 15 januari 2013 - 17:03   quote  deeplink  
de vuurdoop van Jean-Paul Boëtius

Eerder dit seizoen maakte, de toen nog onbekende, Jean-Paul Boëtius prompt zijn debuut tijdens de Klassieker in de Kuip. Last van de zenuwen had de jonge vleugelaanvalle allerminst. Hij speelde goed en bekroonde zijn debuut zelfs met een treffer tegen de aartsrivaal Ajax.

MMM
 MMM - zondag 20 januari 2013 - 16:30   quote  deeplink  
Als enige gevaarlijk.
van geil
 van geil - zondag 20 januari 2013 - 16:33   quote  deeplink  
keihard gewerkt,en n puike pot.
was niet onder de indruk,zoals enkele anderen wel.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 20 januari 2013 - 17:50   quote  deeplink  
hij was de enige die wilde.
Wim2
 Wim2 - zondag 20 januari 2013 - 17:58   quote  deeplink  
beste aanvaller.
piet de paler
 piet de paler - zondag 20 januari 2013 - 17:59   quote  deeplink  
en van ons,moet nog sterker worden er is dus wel kwaliteit
van geil
 van geil - maandag 21 januari 2013 - 11:54   quote  deeplink  
verdiend t om even bovenaan te staan.
craven
 craven - maandag 21 januari 2013 - 13:48   quote  deeplink  
Goed ventje
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 21 januari 2013 - 20:30   quote  deeplink  
Samen met Tony de enigen die een voldoende verdiende tegen 020 . . .
van geil
 van geil - maandag 21 januari 2013 - 20:34   quote  deeplink  
clasie ook wel..
lijdensweg
 lijdensweg - maandag 21 januari 2013 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 januari 2013 - 20:34 schreef van geil het volgende:
clasie ook wel..
Ja sorry die was ik vergeten . . .
van geil
 van geil - woensdag 23 januari 2013 - 12:04   quote  deeplink  
waarom staat hij niet rechtsbuiten?
craven
 craven - woensdag 23 januari 2013 - 19:10   quote  deeplink  
Heeft hij in de jeugd ook gestaan
van geil
 van geil - woensdag 23 januari 2013 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 januari 2013 - 19:10 schreef craven het volgende:
Heeft hij in de jeugd ook gestaan
dacht ik al gelezente hebben..

ik blijf t vreemd vinden,,zeker met zo'n jonge jongen om aan de verkeerde kant te staan.
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 24 januari 2013 - 14:09   quote  deeplink  
Boëtius verlaat voortijdig het trainingsveld

Boet.jpg

Een vrijwel gehele fitte selectie werkte vandaag de training af op een koud maar zonnig Varkenoord. Trainer Ronald Koeman splitste zijn selectie in drieën voor korte partijvormen. Jean-Paul Boëtius verliet de training voortijdig. Boëtius ging tijdens de partijvorm door zijn enkel, waardoor hij met een pijnlijke grimas op zijn gezicht de training verliet. Of het duel van zondag tegen FC Twente hierdoor in gedrang komt is niet bekend.

IMG_9963%20(2)%20(1024x683).jpg

Ook het meespelen van Ruben Schaken tegen Twente is twijfelachtig. De aanvaller lijkt toch een licht terugslag op zijn operatie te ondervinden. John Goossens, Wesley Verhoek en Sekou Cissé trainde ook vandaag weer volledig mee. Indien de blessure van Boëtius als Schaken meevalt heeft Koeman voor het duel met FC Twente keus te over.

IMG_9975%20(2)%20(1024x683).jpg

Bij FC Twente ontbraken vandaag op de training, Andreas Bjelland, Daniel Fernandes, Denny Landzaat, Edson Braafheid en Rasmus Bengtsson. Felipe Gutiérrez lijkt op schema te liggen om aanstaande zondag in de topper zijn rentree te maken in de wedstrijdselectie van FC Twente. Meldt de Telegraaf. De Chileen trainde woensdagochtend volledig mee met de groep. Ook Tim Breukers is op de weg terug van een enkelblessure en sloot eveneens aan bij de groepssessie. Hij stond zo'n maand aan de kant en onderging in die periode ook nog een meniscusoperatie.
Bron:Feyenoordnet
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 januari 2013 - 17:10   quote  deeplink  
Boëtius: 'Snap de kritiek op mijn rendement

600x400-pj-1359479.jpg

Het veldspel van Feyenoord mag dan alleszins acceptabel zijn, het kalenderjaar 2013 leverde nog nauwelijks resultaten op. Tegen AGOVV (0-0), Club Brugge (2-1 verlies), Ajaks (3-0) en FC Twente (0-0) werd nog niet gewonnen en ook pas eenmaal gescoord. Jean-Paul Boëtius maakte die treffer in Marbella tegen de Belgische topclub Club Brugge. De 18-jarige linkerspits speelt de laatste weken uitstekend, vooral zijn optreden tegen Ajaks-international Ricardo van Rhijn in de aRENa was indrukwekkend.

'Maar toch snap ik de kritiek dat mijn rendement omhoog moet', zegt een jonge Boëtius. 'Daar werk ik ook hard aan. We leven echt toe naar dit bekertoernooi. Dit is een kans om vertrouwen terug te winnen en uiteraard om de halve finale te bereiken. We willen graag een prijs winnen en de beker is een prachtige prijs. Ook bij bekerwinst wordt Feyenoord gehuldigd op de Coolsingel. Dat is een droom om mee te maken. Ik heb er zelf nog nooit gestaan, maar veel van mijn familieleden zijn echter supporters van Feyenoord en die stonden er hoor.'

Maar om een kans te maken moet koploper PSV in Eindhoven worden gevloerd. 'We gaan er vol voor', voorspelt Boëtius. 'Ja, weer een topwedstrijd. Ik heb pas elf duels achter mijn naam staan, maar daar zitten wel de dubbele confrontaties met Ajaks en FC Twente bij. PSV is ook weer een topwedstrijd, heerlijk om mee te maken.'

Zijn stormachtige ontwikkeling is ook bondscoach Cor Pot opgevallen. Boëtius is opgenomen in de voorlopige selectie voor de oefenwedstrijd van Jong Oranje volgende week dinsdag in Pula. 'Schitterend, al is het nog maar een plek in de voorselectie. Ik heb het er weleens met Tonny Vilhena over. Het gaat snel. Wij voetballen al samen sinds de F-pupillen. Nu breken wij door in het eerste elftal. Wat zou het prachtig zijn om ook echt iets te winnen. Dit elftal is daar volgens mij echt naar op zoek.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 januari 2013 - 17:21   quote  deeplink  
0c8cecc23285fdbcc1eb45c56df5ecec.png

jean_paul_boetius.jpg

Cor Adriaanse denkt dat Jean-Paul Boëtius het in zich heeft om de top te bereiken. De oud-speler van FC Den Bosch denkt dat een speler hard moet zijn en vindt de de aanvaller van Feyenoord dat is, zo vertelde Adriaanse aan Voetbal International.

"Om de top te halen, moet je hard zijn", liet Adriaanse weten. "En als je naar dat onschuldige koppie kijkt, zou je het van Jean-Paul niet verwachten, maar geloof mij: hij is gemeen, hoor. Hij schuwt geen enkel duel en schroomt niet zichzelf in de duels te beschermen. Dan zet hij echt wel een blok, durft hij over de bal te tackelen. Ik hou van spelers die niet over zich heen laten lopen, Jean-Paul is mentaal sterk."

Daarnaast sprak de voormalig jeugdspeler van Feyenoord over de blessure waar Boëtius lange tijd mee kampte. "Het is niet fijn als jij je vriendjes een voor een hun debuut ziet maken in Feyenoord 1, terwijl jij herstellende bent van een zware knieblessure. Boëtius bleef echter rustig en goed spelen en trainen, en kreeg zijn kans tegen Ajaks. Ik vind dat hij ook na die wedstrijd bewezen heeft een goede speler te kunnen worden. Je ziet dat aan kleine dingen: op de juiste momenten het balletje eruit halen, niet elke keer blind een actie maken, maar zoeken naar de combinatie", besloot Adriaanse.
Bron:Soccernews
van geil
 van geil - woensdag 30 januari 2013 - 18:14   quote  deeplink  
RECHTSBUITEN.
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 januari 2013 - 18:37   quote  deeplink  
Nee LINKSBUITEN..
van geil
 van geil - woensdag 30 januari 2013 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 - 18:37 schreef RenatoBos het volgende:
Nee LINKSBUITEN..
Koeman
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 30 januari 2013 - 19:40   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 - 18:14 schreef van geil het volgende:
RECHTSBUITEN.
Lijdensweg..
van geil
 van geil - woensdag 30 januari 2013 - 19:41   quote  deeplink  
haha
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 02 februari 2013 - 16:23   quote  deeplink  
Boëtius: "Ik kan me het best identificeren met Ribéry, hij is een geweldige speler"

franck-ribery(bayern-munchen)(1).jpg

Jean-Paul Boëtius ziet Bayern München-speler en Frans international Franck Ribéry (foto) als zijn voorbeeld. De aanvaller van Feyenoord hoopt dat hij in de toekomst het niveau van de Franse vleugelspeler kan evenaren.

"Als ik puur naar mezelf kijk, kan ik me het best identificeren met Ribéry", vertelde de achttienjarige aanvaller over de Fransman van Bayern tegenover Voetbal International. "Hij is een geweldige speler, beter dan iedereen denkt. Ik hou van de afwisseling in zijn spel en hij heeft altijd oog voor zijn ploeggenoten. Vaak komt hij ineens met een beslissende pass of een verrassend schot op doel. Naar dat niveau moet ik toe."

Ook sprak Boëtius over het feit dat hij onlangs een contract tot medio 2016 ondertekende bij Feyenoord. "Toen de club aangaf mijn contract te willen verlengen en te verbeteren, stond ik daar meteen voor open. Ik ben achttien jaar, moet alles nog laten zien, dus een andere club was sowieso nog geen optie. Ik ben de club dankbaar voor alle kansen die ze me hebben gegeven. Zij hebben me gemaakt tot de voetballer die ik nu ben."
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - zaterdag 02 februari 2013 - 16:23   quote  deeplink  
Mooie wijze woorden dat laatste stukje..
van geil
 van geil - zondag 03 februari 2013 - 00:28   quote  deeplink  
laatste kans vriend,,,ook aan jou hangt n prijskaartje!
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 03 februari 2013 - 00:28   quote  deeplink  
Verkopen..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 15:42   quote  deeplink  
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 16:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 februari 2013 - 00:28 schreef van geil het volgende:
laatste kans vriend,,,ook aan jou hangt n prijskaartje!
het helpt wel.:)
n 8.
had er wel een meer moeten maken.
BertusBadeend
 BertusBadeend - zondag 10 februari 2013 - 16:56   quote  deeplink  
beide keren heel goed ingeschoten, een keer paar en een keer netaan gered door de keeper...
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 16:54 schreef van geil het volgende:

[..]

het helpt wel.:)
n 8.
had er wel een meer moeten maken.
Helpt zeker..d:-)
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 17:09   quote  deeplink  
kan wel ns speler van de week zijn...

al weer n feyenoorder.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 17:14   quote  deeplink  
Boëtius: 'Vilhena is een type Steven Gerrard'

Wim2
 Wim2 - zondag 10 februari 2013 - 18:08   quote  deeplink  
Hahaha! Heerlijk om te zien die twee jonge jochies! Vilhena een beetje verlegen met z'n oud coach!

FEYENOORD!!
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 10 februari 2013 - 18:20   quote  deeplink  
Genieten. Echt mooi.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 18:21   quote  deeplink  
Minihelden..
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 februari 2013 - 18:30   quote  deeplink  
Boëtius: Doelpunt is een beloning voor veel trainen

20130210_az_boetius_vk_scaled_7.jpg

Wanneer Jean-Paul Boëtius wordt gevraagd naar zijn voornaamste verbeterpunten, is het zorgen voor een hoger rendement een van de dingen die hij noemt. Het achttienjarige talent glom na afloop van het duel met AZ dan ook van trots toen zijn doelpunt en assist ter sprake kwamen. Met name het schieten op doel is iets waar ik veel op train, vertelde Boëtius, die zijn ploeg halverwege de eerste helft met een prachtig afstandsschot op voorsprong bracht. Dat de beloning daarvoor op deze wijze volgde, is heel mooi.

Ik weet dat mijn rendement omhoog moet, vervolgde hij. Daar werk ik hard aan op de trainingen. Daarom ben ik tevreden over mijn doelpunt en mijn assist, al was het jammer dat mijn schot op de paal er niet inging tijdens de tweede helft. Dan hadden we de wedstrijd eerder kunnen beslissen. De bevrijdende 3-1 viel uiteindelijk pas in blessuretijd, toen Boëtius samen met Tonny Vilhena oog in oog met doelman Esteban kwam te staan. Tonny liep goed mee, lachte Boëtius. Het was belangrijk om de bal kort bij me te houden, waarna we het samen hebben uitgespeeld.

Vilhena was daardoor net als afgelopen week in Tilburg trefzeker voor Feyenoord. Ik dacht eigenlijk dat Jean-Paul zelf zou schieten, doelde de talentvolle middenvelder op het moment in blessuretijd. Doordat we die derde goal niet eerder maakten, kwamen we soms onnodig in de problemen. We waren ongelukkig in de afronding, al denk ik dat we het voetballend gezien in de tweede helft goed oppakten. Dat kwam mede doordat we als elftal goed drukzetten.

Dat ging tijdens de eerste helft minder goed, erkende Vilhena. We hadden het voor rust moeilijk, AZ was de betere ploeg. Toen zij na een uur spelen met tien man verder moesten, hebben we daar goed van geprofiteerd. Met de 3-1 overwinning op AZ kwam er voor Vilhena een einde aan een mooie week, waarin hij ook zijn debuut maakte voor Jong Oranje. Ik ben heel blij dat we drie belangrijke punten hebben gepakt. Hier mogen we even van genieten. Daarna gaan we ons weer snel focussen op de komende belangrijke wedstrijden.
Bron:Officiële Feyenoord Clubsite
Stylzz
 Stylzz - zondag 10 februari 2013 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 18:08 schreef Wim2 het volgende:
Hahaha! Heerlijk om te zien die twee jonge jochies! Vilhena een beetje verlegen met z'n oud coach!

FEYENOORD!!
Mooi hoe je meeleeft met onze club terwijl jouw club gelijkspeelde
Wim2
 Wim2 - zondag 10 februari 2013 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 18:38 schreef Stylzz het volgende:

[..]

Mooi hoe je meeleeft met onze club terwijl jouw club gelijkspeelde
Hoe bedoel je dat mijn club gelijk speelt? Feyenoord won volgens mij hoor dit weekeinde..
Stylzz
 Stylzz - zondag 10 februari 2013 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 februari 2013 - 20:53 schreef Wim2 het volgende:

[..]

Hoe bedoel je dat mijn club gelijk speelt? Feyenoord won volgens mij hoor dit weekeinde..
Ja, daar zijn wij blij mee aRENa bewoner!
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 10 februari 2013 - 21:29   quote  deeplink  
Wat een held dat ventje!
Boëtius in oranje!
van geil
 van geil - zondag 10 februari 2013 - 22:24   quote  deeplink  
prima gespeeld.hou vol
MMM
 MMM - zondag 10 februari 2013 - 23:00   quote  deeplink  
Held! Volhouden nu!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5940
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !









0.0199511