BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:38   quote  deeplink  
Janmaat: 'Boëtius moeilijk te verdedigen'

JP(1).png

Jonge voetballers worden bijna altijd gekenmerkt door hun grilligheid, maar Jean-Paul Boëtius weet zijn hoge niveau prima vast te houden. De pas 18-jarige Feyenoorder was tegen AZ weer eens de uitblinker. Daryl Janmaat wordt er soms gek van als hij op de training tegenover Jean-Paul Boëtius moet staan.

Dan trekt de rechtsbenige linksbuiten weer naar binnen en heeft de rechtsachter het nakijken. Voor een back is het héél vervelend als een buitenspeler naar binnen trekt en dan op doel schiet of de combinatie aangaat", zegt Janmaat. Hij is zo verschrikkelijk snel en behendig, erg moeilijk om te verdedigen."

Vervelend
Gistermiddag ondervond AZ-verdediger Dirk Marcellis dat op een vervelende manier aan den lijve. Tonny Vilhena kopte een lange bal naar Graziano Pellè, die de bal naar Boëtius kaatste. De flankaanvaller kroop naar binnen, liet Marcellis achter zich en haalde met rechts verwoestend uit. De bal knalde in de verre hoek tegen het net: 1-0.

Ook bij de 3-1 vervulde Boëtius een hoofdrol. Na een door Jordy Clasie ingeleide counter legde hij de bal voor het intikken voor zijn maatje Tonny Vilhena. Verder liet hij de volle Kuip met regelmaat genieten van zijn onbevangen spel. Toch vond Marcellis niet dat hij was weg gespeeld door de Feyenoorder. Wat het zo moeilijk maakt om tegen hem te voetballen? Hoezo? Hij maakte een mooi doelpunt, maar verder is hij niet erg dreigend geweest. Soms nam Boëtius de bal verkeerd aan en ging hij liggen. Als een aanvaller valt en schreeuwt, krijgt hij tegenwoordig al snel een vrije trap mee. Dat was ook nu het geval. Natuurlijk is dat slim van hem, maar ik vind dat de scheidsrechters vaker mogen door laten voetballen. Dat zou fijn zijn."

Fraai
Het opvallendst aan de fraaiste parel binnen de gelederen van Feyenoord is dat hij op een constant niveau blijft presteren. Hij zakt nauwelijks weg. Ondanks alle lovende kritieken houdt Boëtius het hoofd koel. Ook als Willem van Hanegem roept dat de linksbuiten volgend jaar bij de Oranjeselectie voor het WK in Brazilië hoort. Even voor de goede orde: Boëtius maakte vorige week in Kroatië zijn debuut voor Jong Oranje.

Ik weet van mezelf wat ik kan. Dat andere mensen daar nu ook van genieten vind ik alleen maar mooi. Ik hou ervan om ze te vermaken", aldus de 18-jarige Feyenoorder. Maar ik weet hoe het kan gaan in de voetbalwereld. Kijk maar naar Joris Mathijsen. Als je een mindere wedstrijd speelt, lig je direct onder vuur. Daarom zal ik nooit zeggen dat het WK met het grote Oranje nu tot mijn doelstellingen behoort."

Kritisch
Boëtius vierde gisteren als Man van de Wedstrijd een bescheiden feestje in de kleedkamer. Op dat soort momenten is hij druk, maar op een leuke manier", zegt Janmaat. Het is een rustige en bescheiden jongen, met wie het erg prettig werken is. Hij zal nooit naast zijn schoenen gaan lopen." Samen met trainer Ronald Koeman was Boëtius de enige die kritisch op zijn eigen spel was. Hij had te weinig zijn versnelling gebruikt, luidde het oordeel. Tegen de ene back gaat dat beter dan tegen de andere. Wie tot nu toe mijn beste tegenstander was? Roberto Rosales van FC Twente. Hij komt vaak mee op naar voren, waardoor het moeilijker voor mij is om heel offensief te spelen. Maar ik weet dat ik met mijn snelheid iedere verdediger voorbij kan gaan."

Marcellis is niet voor niets stiekem best gecharmeerd van Boëtius. Hij heeft snelheid, dreiging, een goede actie, flair en veel vertrouwen in zichzelf. Hij komt pas net kijken en als hij dit kan volhouden, ligt er een mooie toekomst voor hem in het verschiet."
Bron: Spitsnieuws.nl
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 11 februari 2013 - 13:41   quote  deeplink  
Jean-Paul Boëtius na overwinning op AZ

JanM
 JanM - maandag 11 februari 2013 - 16:21   quote  deeplink  
Wat een talent!
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 00:20   quote  deeplink  
Boëtius is optimistisch over Feyenoord: ''Geloven in de titel''

12270.jpg

Tegen AZ eiste Jean-Paul Boëtius de hoofdrol op. De pas 18-jarige aanvaller van Feyenoord maakte de openingstreffer en gaf Tonny Vilhena de gelegenheid om de derde Rotterdamse treffer te scoren. Boëtius denkt dat de Coolsingel in mei best wel eens vol kan staan.

''Ik startte niet goed'', zijn de kritische woorden van de Feyenoorder tegenover Metro. ''Ik was slordig aan de bal, maakte foutjes. Na de goal ging het beter. Ik heb de afgelopen drie weken extra getraind op mijn schot met Jean-Paul van Gastel (assistent-trainer, red.) en dan is het fijn dat het er al zo snel uit komt. De rest van de wedstrijd heb ik het Dirk Marcellis gelukkig lastiger gemaakt.''

De rechtsback van AZ liep regelmatig achter de feiten aan: ''Tegen de ene tegenstander gaat het wat makkelijker dan de ander'', verklaart Boëtius, die blij is dat de samenwerking met Graziano Pellè veel beter was dan voorheen: ''Graziano en ik hebben veel gepraat. In het begin hadden we inderdaad moeite elkaar te vinden, maar gelukkig gaat dat veel beter.''

De buitenspeler blijft ondanks zijn goede optreden met beide benen op de grond staan. Daarnaast is het volgens hem niet ondenkbaar dat Feyenoord er als outsider met de titel vandoor gaat: ''Ik groei in de groep, maar er is genoeg concurrentie. Al die complimentjes zijn mooi, maar straks gaat het misschien minder. Ik blijf gewoon mijn best doen en geniet hoe het nu gaat. Wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren? We geloven in de titel. Niemand steekt er bovenuit deze competitie.''
Bron:Voetbalcentraal
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 00:21   quote  deeplink  
Niemand zal de naam Jean-Paul Boëtius gaan vergeten

600x200-pr-1386336.jpg

In het laatste doelpunt van Feyenoord tegen AZ, school zondagmiddag de mooiste symboliek. Met de bal aan de voet dribbelde Jean-Paul Boëtius (18) richting het doel van AZ-goalie Esteban. Naast hem liep Tonny Vilhena (18) en langs het veld ging Erwin Pinas in zijn gedachten terug in de tijd, naar de jaren dat die twee elke week zo gebroederlijk naast elkaar wedstrijden beslisten.

De voormalige jeugdtrainer van Feyenoord, tegenwoordig in dienst van stadgenoot Sparta Rotterdam, was op uitnodiging van Eredivisie Live in De Kuip om te praten over het duo dat op dát moment de zege van Feyenoord veilig stelde. De beste van de middag keek even opzij naar de jongste van de middag, was niet zelfzuchtig en Vilhena maakte zijn vierde goal van het seizoen. Samen sprintten ze naar hun oude trainer. Voor even was het weer een zaterdagochtend ergens in 2003.

Na afloop stonden ze met zn drieën voor de camera: Man van de Week Boëtius, Vilhena en Pinas. In het kerstnummer van Voetbal International sprak het trio al over die tijd. Al sinds het seizoen 2002/03 spelen de bloedbroeders samen en doorliepen ze alle jeugdteams van Feyenoord. Tussendoor zagen ze Kyle Ebecilio en Karim Rekik vertrekken naar respectievelijk Arsenal en Manchester City, maar Boëtius en Vilhena bleven in Rotterdam, om met Anass Achahbar en Terence Kongolo, ook twee talenten uit de Lichting 94 bij Feyenoord de top te bestormen.

Toen, ergens in november, was Boëtius de vlotste prater van allemaal. 'Alle jongens met wie we in de jeugd hebben gespeeld hadden talent', zei hij toen. 'Maar zonder arrogant over te komen: Anass, Tonny, Terence, Kyle, Karim en ik namen de boel op sleeptouw. Dat je vervolgens debuteert, is misschien logisch.'

Op zoek naar een alternatief voor de toen geblesseerde Ruben Schaken, bekeek Feyenoord-trainer Ronald Koeman eind oktober een wedstrijd van de beloftes. Hij had al snel genoeg gezien. Een paar dagen later stond Boëtius op het veld van De Kuip voor de met fakkels omlijste laatste training voor het duel met Ajaks. Na afloop riep Koeman hem bij zich en liet hij de jonge buitenspeler een papiertje zien.

'Daarop stonden de namen Wesley Sneijder, John Heitinga, Maarten Stekelenburg, Urby Emanuelson, maar ook Juan Mata', zegt Koeman. 'Als laatste had ik een stippellijntje getekend. Toen Jean-Paul de overeenkomst niet wist tussen al die spelers, heb ik het maar verteld. Ik zei: Deze spelers hebben onder mijn leiding gedebuteerd en jouw naam komt op die stippellijn te staan. Jij speelt morgen tegen Ajaks. Ik had geen enkele twijfel.'

Boëtius bezorgde zichzelf een pikstart en scoorde in het duel met de aartsrivaal dat in 2-2 zou eindigen. Sindsdien is hij een basisspeler die steeds beter gaat voetballen en, belangrijker, ook steeds meer beslissend wordt.

Hij overlegt inmiddels betere cijfers: twee goals en twee assists. Die statistieken zullen alleen maar beter worden, voorspellen de kenners en liefhebbers. Koeman noemt hem een fantastisch talent 'Hij ontwikkelt zich stormachtig' jeugdtrainer Gaston Taument vindt hem flexibeler dan Marc Overmars 'Die had één recept, Jean-Paul kan op verschillende manieren passeren' terwijl supporter Willem van Hanegem hem een mooie toekomst voorspelt.

'Als je op je achttiende zo kunt spelen, word je gewoon een grote.' Jean-Paul Boëtius zelf had in eerste instantie maar één ambitie: 'Dat mensen mijn naam niet snel meer zullen vergeten.' In die doelstelling is hij pas vier maanden na zijn debuut al glansrijk geslaagd.
Bron:VI
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 12:02   quote  deeplink  
Boëtius: "Rosales was mijn best tegenstander"

imagesCAZHGIZZ.jpg

Jean-Paul Boëtius denkt dat FC Twente-verdediger Roberto Rosales de beste rechtsback is waar hij dit seizoen tegen heeft gespeeld. De aanvaller van Feyenoord heeft moeite met de manier waarop Rosales speelt. Voornamelijk het feit dat Rosales vaak meekomt naar voren, vindt Boëtius lastig. "Waardoor het moeilijker voor mij is om heel offensief te spelen," zegt de behendige aanvaller van Feyenoord.

Verder maakt hij zich echter niet druk om zijn tegenstanders. De aanvallend ingestelde speler is namelijk van mening dat hij iedereen kan verslaan met zijn snelheid. "Ik weet dat ik met mijn snelheid iedere verdediger voorbij kan gaan". Tegen AZ eiste Boëtius de hoofdrol op, maar zelf was hij niet tevreden over zijn spel. ''Ik was slordig aan de bal, maakte foutjes. Na de goal ging het beter. Ik heb de afgelopen drie weken extra getraind op mijn schot met Jean-Paul van Gastel (assistent-trainer, red.) en dan is het fijn dat het er al zo snel uit komt. De rest van de wedstrijd heb ik het Dirk Marcellis gelukkig lastiger gemaakt.''

Marcellis liep regelmatig achter de feiten aan. De verdediger van AZ had dan ook lovende woorden over voor de aanvaller: "Hij heeft snelheid, dreiging, een goede actie, flair en veel vertrouwen in zichzelf. Hij komt pas net kijken en als hij dit kan volhouden, ligt er een mooie toekomst voor hem in het verschiet".
''Tegen de ene tegenstander gaat het wat makkelijker dan de ander'', verklaart Boëtius, die blij is dat de samenwerking met Graziano Pellè veel beter was dan voorheen: ''Graziano en ik hebben veel gepraat. In het begin hadden we inderdaad moeite elkaar te vinden, maar gelukkig gaat dat veel beter.''

De buitenspeler blijft ondanks zijn goede optreden met beide benen op de grond staan. Daarnaast is het volgens hem niet ondenkbaar dat Feyenoord er als outsider met de titel vandoor gaat: ''Ik groei in de groep, maar er is genoeg concurrentie. Al die complimentjes zijn mooi, maar straks gaat het misschien minder. Ik blijf gewoon mijn best doen en geniet hoe het nu gaat. Wie weet wat er nog allemaal kan gebeuren? We geloven in de titel. Niemand steekt er bovenuit deze competitie.''
Bron:Feyenoord.nl

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 februari 2013 door RenatoBos --
van geil
 van geil - dinsdag 12 februari 2013 - 14:13   quote  deeplink  
speler van de week.
dus up.
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 12 februari 2013 - 23:57   quote  deeplink  
Eens..
van geil
 van geil - woensdag 13 februari 2013 - 23:29   quote  deeplink  
kan wel weer ns belangrijk worden tegen pec..
met zijn snelheid op kunstgras.achter Pelle kruipen met schaken bij n uitval.
RenatoBos
 RenatoBos - vrijdag 15 februari 2013 - 02:21   quote  deeplink  
Voetballers Henegouwerplein dolbij met succes Boëtius



Supertrots zijn de spelers en begeleiders van het voetbalveld Henegouwerplein. Een van hun eigen pupillen is Jean-Paul Boëtius, de 18-jarige Feyenoorder die afgelopen zondag nog een belangrijk doelpunt scoorde tegen AZ. Boëtius kwam als buurtjongen samen met zijn broertje al naar het Henegouwerplein. Begeleiders merkten dat hij als voetballer boven de rest uitstak. Bijvoorbeeld door zijn balaanname.

De begeleiders adviseerden zijn moeder hem op te geven bij een profclub. Zijn moeder nam contact op met verschillende clubs, waaronder SBV Excelsior, Sparta en Feyenoord. Die laatste club zag het talent en nam hem onder haar hoede. Tijdens zijn debuut als speler in het eerste van Feyenoord scoorde hij direct tegen Ajaks. Zijn oude maten op het Henegouwerplein zijn dolblij met zijn succes en hopen dat hij nog veel contact met ze houdt.
Bron:Rijnmond
van geil
 van geil - vrijdag 15 februari 2013 - 10:29   quote  deeplink  
leuk
van geil
 van geil - zondag 24 februari 2013 - 16:44   quote  deeplink  
n 7.5 in n topper,opnieuw.
knap!!!!!!
wel meer op Pelle letten.maar dat komt wel.
feyelinde
 feyelinde - zondag 24 februari 2013 - 16:56   quote  deeplink  
wel klasse dat hij over zichzelf zegt later ,dat hij veel meer de onervaren
zan(k)ga moest opzoeken,hij paseerde hem, man op man ,misschien maar 1 of 2 keer,
hopelijk nog 2 of meer seizoenen van genieten
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - zondag 24 februari 2013 - 16:58   quote  deeplink  
Veel werk verzet. Zat er wel een beetje doorheen, maar meer dan naar behoren gespeeld. Wel vreemd dat Zanka zonder gele kaart is weggekomen. Die heeft denk ik de meeste overtredingen van heel PSV gemaakt...
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 februari 2013 - 17:50   quote  deeplink  
Grootste talent?
feyelinde
 feyelinde - zondag 24 februari 2013 - 18:00   quote  deeplink  
hij is al wel vrij nuchter over zichzelf ,dus betekend ook dat er weer genoeg ruimte is voor het door ontwikkelen,en op dat punt hoop ik dat we nog genoeg mogen zien van hem.

wanneer spreek je van grootste talent?
Stylzz
 Stylzz - zondag 24 februari 2013 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 18:00 schreef feyelinde het volgende:
hij is al wel vrij nuchter over zichzelf ,dus betekend ook dat er weer genoeg ruimte is voor het door ontwikkelen,en op dat punt hoop ik dat we nog genoeg mogen zien van hem.

wanneer spreek je van grootste talent?
kijkende naar potentie, of het er uit komt is vraag 2
feyelinde
 feyelinde - zondag 24 februari 2013 - 18:08   quote  deeplink  
dat bedoel ik ook een beetje met ,hoop dat we genoeg van hem zien
laat hem maar tot zijn 24e in de kuip ,dan krijg je alle fases van hem
eko-sporter
 eko-sporter - zondag 24 februari 2013 - 18:11   quote  deeplink  
Die jongen kan alleen nog maar beter worden, heeft nu nog niet genoeg fysieke kracht om negentig minuten voluit te gaan. Met gewoon veel speelminuten lost dat probleem zich van zelf op en wordt Feyenoord nog sterker als geheel.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 24 februari 2013 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 18:11 schreef eko-sporter het volgende:
Die jongen kan alleen nog maar beter worden, heeft nu nog niet genoeg fysieke kracht om negentig minuten voluit te gaan. Met gewoon veel speelminuten lost dat probleem zich van zelf op en wordt Feyenoord nog sterker als geheel.
eens..
Alexmem
 Alexmem - zondag 24 februari 2013 - 20:16   quote  deeplink  
Eén van de talentvolste voetballers die ik ooit heb gezien. Niet alleen voetballend geweldig, maar ook verdedigend. Zelfs rare stuiterballen/ vuurpijlen schat hij veel beter in dan alle verdedigers en wint daarom ook regelmatig onverwacht kopduels. Heerlijk om te zien. Een verbeterde uitvoering van Ryo Miyaichi. Zou m wel graag wat vaker buitenom zien gaan.
MMM
 MMM - zondag 24 februari 2013 - 22:47   quote  deeplink  
Goede wedstrijd weer, volhouden!!
van geil
 van geil - zondag 03 maart 2013 - 15:50   quote  deeplink  
topper van de week....

t wordt traditie getrouw weer n Feyenoorder schat ik in met de speler van de week.
Wim2
 Wim2 - zondag 03 maart 2013 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2013 - 15:50 schreef van geil het volgende:
topper van de week....

t wordt traditie getrouw weer n Feyenoorder schat ik in met de speler van de week.
T'zou wel mooi zijn. Ik weet geen speler wie het nu beter heeft gedaan.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - zondag 03 maart 2013 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 februari 2013 - 22:47 schreef MMM het volgende:
Goede wedstrijd weer, volhouden!!
+1
MMM
 MMM - zondag 03 maart 2013 - 16:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2013 - 16:05 schreef Leon FR1908 het volgende:

[..]

+1
+2
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 03 maart 2013 - 17:02   quote  deeplink  
Fijn ventje en praat ook nog eens verstandig.
ar
 ar - zondag 03 maart 2013 - 17:05   quote  deeplink  
En wat een voetballert!
van geil
 van geil - zondag 03 maart 2013 - 17:15   quote  deeplink  
drukte ze netjes af.
gaat richting n uitnodiging voor Oranje,ja,nu al.
Wim2
 Wim2 - zondag 03 maart 2013 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2013 - 17:02 schreef FR-Henk het volgende:
Fijn ventje en praat ook nog eens verstandig.
Viel me ook al op.

Zeer net taalgebruik. Een jongen om in de toekomst nog meer van te genieten..
tomson
 tomson - zondag 03 maart 2013 - 17:47   quote  deeplink  
602090_10151272041086816_1209906541_n.jpg
Rotterdam22
 Rotterdam22 - zondag 03 maart 2013 - 18:09   quote  deeplink  
WE WORDEN KAMPIOEN!!! mede dankzij geweldige JP Boetius
Rotterdam22
 Rotterdam22 - zondag 03 maart 2013 - 18:12   quote  deeplink  
ik denk 3x op rij en dan zijn we 1 van de rijkste clubs van europa door onze toptalenten.
Wim2
 Wim2 - zondag 03 maart 2013 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 maart 2013 - 18:12 schreef Rotterdam22 het volgende:
ik denk 3x op rij en dan zijn we 1 van de rijkste clubs van europa door onze toptalenten.
Realisme is Fer te zoeken.

Ik denk dat we kampioen kunnen worden maar de rijkste club van europa...

Tenzij een bill gates een geheime liefde voor Feyenoord heeft.
tomson
 tomson - zondag 03 maart 2013 - 18:37   quote  deeplink  
Ronald Koeman zag Jean-Paul Boëtius zondag in De Goffert met twee doelpunten schitteren in het duel met NEC (0-2 winst), maar de Feyenoord-trainer was na afloop ook kritisch op zijn pupil.

Ik waardeer hem om zijn kwaliteiten, aldus Koeman tegenover Eredivisie Live. Bij momenten is hij fantastisch, maar af en toe moet ik hem aan zijn grote oren trekken, want hij laat ook twee keer zijn man lopen. Hij is nog maar achttien, ontwikkelt zich fantastisch en voetbal draait zeker ook om plezier, maar af en toe word ik daar wel een beetje gek van. Het doet echter niets af aan het feit dat Jean-Paul momenteel fantastisch bezig is.

Met vertrouwen ziet Koeman de laatste negen competitiewedstridjen tegemoet. Feyenoord doet nog volop mee om de titel en de trainer proeft de juiste mentalieit binnen zijn ploeg. Je voelt dat ze er heel erg mee bezig zijn.
Bron : Feyenoordpings
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 11:26   quote  deeplink  
Jean-Paul Boëtius na ruime zege in Nijmegen

RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 11:42   quote  deeplink  
'Boëtius is nu beste buitenspeler van Nederland

600x400-bb-1425841.jpg

Feyenoord wist zondagmiddag met 0-3 te winnen van NEC en dat kwam mede dankzij twee doelpunten van Jean-Paul Boëtius. De aanvaller debuteerde dit seizoen in het eerste elftal van de Rotterdammers en maakt sindsdien een spectaculaire ontwikkeling door. Bert van Marwijk, voormalig coach van Feyenoord en het Nederlands elftal, is onder de indruk.

Volgens Van Marwijk is de pas achttienjarige Boëtius al klaar voor het grote werk: "Ik denk dat Boëtius momenteel de beste buitenspeler van Nederland is", zei de momenteel werkloze coach aan tafel bij Studio Voetbal. Hij wil zich echter niet met het selectiebeleid van Oranje bemoeien: "Daar ga ik niks over zeggen, dat lijkt me logisch, maar ik vind Boëtius een hele goede speler."
De achttienjarige Boëtius maakte op 28 oktober zijn debuut in het eerste elftal van Feyenoord en scoorde toen direct tegen aartsrivaal Ajaks.

Vervolgens deed de aanvaller nog in veertien competitiewedstrijden mee en daarin wist hij vier keer te scoren. Feyenoord staat momenteel derde in de Eredivisie en heeft drie punten minder dan koploper PSV.
Bron:Voetbalzone
Wim2
 Wim2 - maandag 04 maart 2013 - 18:09   quote  deeplink  
Een beetje overdreven van Bert.

Maar bij god wat werden we geprezen tijdens studio neus.
RenatoBos
 RenatoBos - maandag 04 maart 2013 - 23:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 04 maart 2013 - 18:09 schreef Wim2 het volgende:
Een beetje overdreven van Bert.

Maar bij god wat werden we geprezen tijdens studio neus.
Wie is er beter dan op het moment..?
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 00:13   quote  deeplink  
d9307483220aa9e747fe1bdd5c81a13d.png

Feyenoord rekende zondag eenvoudig af met NEC. De nog maar 18-jarige Jean-Paul Boëtius en wie anders dan Graziano Pellè leidden hun ploeg naar een 0-3 zege.

Door de overwinning op NEC blijft Feyenoord in het spoor van PSV en Ajaks. In Rotterdam wordt al hardop gedroomd over het kampioenschap.


Bron:Eredivisie Live
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 00:18   quote  deeplink  
Footballdeal: Boëtius 6,2 miljoen euro waard

clasieboetius1.jpg

Afgelopen voetbalweekend was een weekend waarin een aantal jonge voetballers zich nadrukkelijk liet zien. Zo was vleugelspeler Jean-Paul Boëtius 'Man of the Match' bij Feyenoord in de wedstrijd tegen NEC.

Hij was een ware plaag voor de defensie van de Nijmegenaren en bekroonde zijn goede optreden met twee doelpunten. In Studio Voetbal werd hij door Bert van Marwijk zelfs de beste linksbuiten van de Eredivisie genoemd en zijn marktwaarde is in een maand tijd gestegen van 3,9 miljoen euro naar 6,2 miljoen euro.

Een oproep voor het Nederlands Elftal zou zijn waarde nog verder kunnen doen oplopen. Ook Memphis Depay liet zich dit weekend gelden bij PSV. Hij bekroonde zijn basisplaats direct met een doelpunt tegen VVV-Venlo. Veel managers hebben hun vertrouwen in hem uitgesproken en zijn waarde staat inmiddels op bijna zes miljoen euro in Footballdeal.

Een andere speler die langzaam in waarde blijft stijgen is Finnbogason van SC Heerenveen. Hij wist ondanks de matige prestaties van de Friese ploeg al negentien keer te scoren. Ook zaterdag was het weer twee keer raak in de wedstrijd tegen NAC Breda. Hij is inmiddels 6,4 miljoen euro waard in Footballdeal.

Voor de mensen die Footballdeal niet kennen: Footballdeal is een soort aandelenbeurs waarbij je niet in aandelen handelt, maar in alle voetballers uit de Eredivisie, de Belgische Eerste Klasse en de beste spelers uit de Eerste Divisie. Je moet zorgen dat je spelers koopt waarvan je verwacht dat ze de komende tijd in waarde gaan stijgen. Vervolgens moet je ze op het juiste moment weer verkopen zodat je maximale winst behaalt en stijgt naar de hoogste divisie binnen het spel. Je kunt je in het spel laten bijstaan door scouts die je voorzien van tips over snel in waarde stijgende spelers en interessante talenten.
Bron:Voetbalprimeur
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 00:18   quote  deeplink  
Beetje weinig hoor..
Els
 Els - dinsdag 05 maart 2013 - 00:20   quote  deeplink  
Maar imposante stijging
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 00:21   quote  deeplink  
Absoluut, hij maakt dan ook een enorme ontwikkeling door, die word alleen maar meer en meer waard..
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 12:13   quote  deeplink  
Moeder Boëtius: 'Mijn zoon wilde vroeger heel graag keepen'

600x400-Boetius.jpg

Dat Jean-Paul Boëtius zo nuchter blijft onder alle lofuitingen, verbaast zijn moeder niet. Moeder en zoon praten veel met elkaar over hoe snel het met hem ging. 'Jean-Paul is christelijk opgevoed', zegt moeder Boëtius. 'We praten vaak over het leven. Dat de mensen enthousiast zijn over zijn spel, vind ik leuk. Maar wat ik het allermooiste vind, is dat hij normaal blijft doen. Het zal bij mijn zoon nooit naar zijn bol stijgen. Ik probeer hem niet te veel artikelen te laten lezen. Laat hem maar lekker voetballen.'

In de familie Boëtius wemelt het van de aanhangers van Feyenoord. Zondag zei de linkerspits te geloven in een geslaagde greep naar de titel. 'Dat is geen grootspraak', zegt zijn moeder. 'Dat moet ook. Alleen dan kun je dat doel ook bereiken.'

En altijd is er die kenmerkende glimlach. Boëtius is een vrolijke jongen. 'Bijna altijd', zegt zijn moeder. 'Als hij slecht heeft gespeeld of verloren, dan gaat hij even liggen. En dan gaan we gewoon verder. Nee, hij huilde als kind weinig. Weet je wanneer wel? Hij wilde vroeger altijd keepen als hij buiten op het veldjewas. Ook bij Feyenoord, als er een keeper te weinig was op de training. Dan liep hij weer met keeperhandschoenen aan. Als het niet lukte, huilde hij weleens. Maar over het algemeen is hij blij en vrolijk. Jean-Paul is een fijne jongen.'
Bron:AD
RenatoBos
 RenatoBos - dinsdag 05 maart 2013 - 23:47   quote  deeplink  
'Voor een type als Jean-Paul ga je naar het stadion'

JP(1).jpg

Jean-Paul Boëtius (18) is de sensatie van de eredivisie. Zijn sublieme optreden zondag in Nijmegen tegen NEC gaf nog maar eens aan hoe groot zijn potentie is. Nu Arjen Robben geblesseerd is, lonkt zelfs een plek in Oranje later deze maand tegen Estland en Roemenië.

Bennie Wijnstekers zakt in het perscafé van Feyenoord even door zijn knieën en neemt een dreigende houding aan. De vraag was hoe een rechtsback de razendsnelle Jean-Paul Boëtius nou eigenlijk moet afstoppen. De voormalig international probeert het antwoord uit te beelden. ,,Zit je kort, dan draait hij weg zoals hij zondag bij Bovenberg deed,'' zegt de 57 jarige Wijnstekers. ,,Geef je hem ruimte, dan komt hij met snelheid op je af en ben je ook gezien. Erg lastig.''

Wijnstekers, tussen 1976 en 1988 rechtsback van Feyenoord, denkt terug aan het dilemma dat hij ooit had toen hij de Ajacieden Jesper Olsen en Bryan Roy moest verdedigen. ,,Die gasten konden ook zo kort bij je wegdraaien,'' zegt Wijnstekers. ,,Het is voor een verdediger vooral hopen op een slechte dag van zo'n linkerspits.''

Bryan Roy schiet in de lach bij de analyse van Wijnstekers. De 43-jarige jeugdtrainer van Ajax maakte als jonkie furore als linkerspits bij Ajax en speelde later nog voor Foggia, Nottingham Forest, Hertha BSC en NAC. Roy scoorde negen keer in 39 interlands.

,,Ik heb zondag ongelooflijk genoten van Jean-Paul Boëtius,'' zegt Roy. ,,Ik zag hem bewegingen maken die ik al tien, vijftien jaar niet meer had gezien op de Nederlandse velden. Deze jongen kan heel ver komen, zeker ook omdat hij met Ronald Koeman een uitstekende trainer heeft. Als hij puur gefocust blijft op voetballen, komt het goed. Hij moet wel wegblijven van de randzaken.''

Het zijn lovende woorden die ook klonken toen Jerson Cabral begin vorig seizoen de Kuip imponeerde met een serie fraaie optredens en doelpunten. Ruim anderhalf jaar later zit Cabral op de bank van FC Twente. ,,Jean-Paul Boëtius krijgt volop complimenten en terecht,'' zegt Cabral. ,,Hij speelt echt geweldig. Zoals hij tegen NEC speelde, dat maakt mij als voetballiefhebber echt blij.''

Cabral, door Koeman als linkspoot aan de rechterflank geposteerd, is voorzichtig als de huidige status van Boëtius wordt vergeleken met zijn flitsende entree in de Kuip. ,,Ik zoek vooral de passeeractie, Jean-Paul is ook een combinerende speler,'' zegt Cabral. ,,Dat is een groot verschil. In het begin was iedereen in de Kuip dolblij met mijn prestaties. Maar toen het even minder ging, was dat verdwenen. Dat was lastig. Ik zeg niet dat Jean-Paul dat ook zal meemaken, maar hij moet er wel voor waken.''

Regi Blinker (43), voormalig speler van Feyenoord, FC Den Bosch, Sheffield Wednesday, Celtic, RBC en Sparta, zegt blij te worden van het spel van Boëtius. Blinker, die drie interlands speelde, keek zondagavond naar Studio Sport. ,,Toen moest ik aan mijn periode bij Feyenoord denken,'' bekent Blinker. ,,Maar dan zeg ik er gelijk bij dat ik pas op mijn 20ste echt doorbrak in de Kuip en dat Boëtius nu al beslissend is. Dat uitblinken in wedstrijden, dat had ik niet hoor. Bovendien moest ik eerst nog naar FC Den Bosch.'' Volgens Blinker is Boëtius het type dat zich niet gek laat maken. ,,Hij blijft kritisch op zijn spel. Nu breekt er een periode aan dat tegenstanders hem de behandeling van een topspeler gaan geven. Hij zal worden geïntimideerd en schoppen krijgen. Maar ik denk dat hij dat onbevangen zal verwerken. Ik zou het ook niet gek vinden als Boëtius deze maand nog in Oranje debuteert.''

Dat is ook de mening van Roy, die net als Blinker aan zijn eigen eerste jaren als voetballer denkt. ,,Ik was destijds vederlicht,'' zegt Roy.,,Jonge spelers komen in deze tijd echter fysiek veel sterker uit de jeugd.Ik kreeg in de winter altijd een enorme terugslag, dan raakte ik geen bal meer. Dat zal Jean-Paul niet meemaken. Ik ga er vanuit dat hij binnen onafzienbare tijd Oranje gaat halen. En dat verdedigers hem straks harder gaan aanpakken? Dat gebeurde bij mij ook. Maar de arbitrage zal hem in bescherming nemen. Voor mij als Ajacied is het jammer dat Jean-Paul in het verkeerde shirt speelt. Maar laten we hopen dat er in Nederland nog veel van dit soort spelertjes worden geboren. Want dat is hij: een geboren talent. Voor een type als Jean-Paul ga je naar het stadion.''
Bron:Feyenoord.nl
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 06 maart 2013 - 01:10   quote  deeplink  
Boëtius bevestigt titelaspiraties Feyenoord

van geil
 van geil - zondag 10 maart 2013 - 17:05   quote  deeplink  
offday vandaag.

volgende week weer t mannetje
Wim2
 Wim2 - zondag 10 maart 2013 - 17:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 maart 2013 - 17:05 schreef van geil het volgende:
offday vandaag.

volgende week weer t mannetje
We hebben zijn beste vorm nodig tegen FC UTrecht.
RenatoBos
 RenatoBos - zondag 10 maart 2013 - 18:26   quote  deeplink  
'Boëtius had moeite met het niveau

media_xll_1560980.jpg

Na een aardige beginfase zakte de getalenteerde aanvaller Jean-Paul Boëtius zondag in de uitwedstrijd tegen Roda JC (0-1) ver weg bij Feyenoord. Trainer Ronald Koeman haalde de teleurstellende tiener, door bondscoach Louis van Gaal opgenomen in de voorselectie van Oranje, in de 77e minuut naar de kant.

'Hij had wat last van zijn onderrug', liet Koeman na afloop weten. 'Maar ik had hem sowieso naar de kant gehaald. Hij had moeite met het niveau in deze wedstrijd. De vastigheid die hij normaal heeft, had hij deze keer veel minder. Dat mag als je pas 18 jaar bent.'

Koeman vond de veelbesproken overtreding van Bruno Martins Indi op Sanharib Malki, waarin arbiter Pieter Vink geen strafschop zag, niet handig. 'Het was een onnodige sliding, ook omdat Joris Mathijsen nog meeliep. Je kunt beter dat risico niet nemen. Gelukkig liep het goed af, maar het was natuurlijk wel een strafschop. Zo reëel moet je zijn.'
Bron:AD

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Boëtius held topic !









0.0097389