BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2014-2015 (met contractspelers van Ajax natuurlijk..)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 mei 2014 - 11:38   quote  deeplink  
Ik denk dat voor het volgende voetbaljaar genoeg kwaliteit zit in de opstelling om het een keer ver te schoppen in Europa.

Cillessen

Van Rhijn - Veltman - Moisander - Boilessen

Blind

Klaassen - De Jong

Schone - Milik - Kishna

Wissels:
vd Hart
Dijks
Denswil
Bazoer
Duarte
Fisher
Zivkovic

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 21 mei 2014 door JOOD --
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 mei 2014 - 13:35   quote  deeplink  
--------------------Cilissen----------------
V Rhijn--Veltman--Moisander--Boilesen
-------------------------Blind------------------
---------Klaassen----------------Ziyech
Kostic--------------Milik---------Fischer
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 mei 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 13:35 schreef Hummel10 het volgende:
--------------------Cilissen----------------
V Rhijn--Veltman--Moisander--Boilesen
-------------------------Blind------------------
---------Klaassen----------------Ziyech
Kostic--------------Milik---------Fischer
Geen Schone en Kishna?
Regie1216
 Regie1216 - vrijdag 16 mei 2014 - 15:56   quote  deeplink  
Goedemiddag heren,

Ik ben het eens met JOOD dat Schöne wel degelijk een basisplaats verdiend! Wij hebben weinig opties op de flanken. Kishna is zeker een talent, maar (nog) niet rijp genoeg voor de basis. Fischer speelde het afgelopen seizoen als een natte krant. Dus wat nu?

Ik ben van mening dat wij er niet goed aan hebben gedaan om Milik te huren. Het motto van de ingeslagen weg is dat een aanwinst (huur/koop) er gelijk moet staan, dus een direct toegevoegde waarde. Dat is Milik niet. Stats zeggen genoeg en hij is tot op heden nimmer geslaagd.

Wie dan wel? Zijn jullie het met me eens dat Hoesen wel een (eerlijke) kans verdiend? FdB had het afgelopen seizoen (onterecht) veel vertrouwen in Kolbein, terwijl hij gewoon niet past in ons systeem. Met Hoesen op 9 hebben we altijd veel meer dreiging getoond. We kunnen Messi op 9 hebben staan, maar ook hij zal naar behoren bediend moeten worden. Vervolgens hebben we met De Jong, Meleg en Kishna wel goede alternatieven achter de hand tot Zivkovich (heel veel vertrouwen in) volledig is klaargestoomd als onze nieuwe nummer 9.

Ziyech gaat naar Twente, dus daar hoeven we het verder niet over te hebben.

Over wie dan wel? Kostic! Altijd zeer dreigend in zijn spel en zou een revalatie zijn op de plek van Serero. Linkerflank = Boilesen, Kostic, Fischer. Laatstgenoemde trekt 9 van de 10 keer naar binnen, waardoor Kostic/Boilesen het veld weer breed kunnen maken.

Op de rechterflank hebben we op dit moment Van Rhijn, Klaassen en Schöne staan. De Sa is het helaas (nog) niet. Hij is niet technisch genoeg voor een vaste nr. 7. Eigenlijk is hij een Lukoki II. LOL
Schöne en Klaassen horen in de basis te staan, maar Schöne is geen 7. Klaassen doet het goed, maar is hij beter dan Schöne? Ik ben van mening dat deze twee heren het maar moeten uitvechten en mekaar maar scherp moeten houden voor een plek op 6. El Ghazi en Becker lijken volgens de berichten de toekomstige nrs 7, maar voor komend seizoen heb ik eerlijk gezegd geen flauw idee.

Veltman zal weer geprikkeld moeten worden om minimaal evengoed te presteren als het begin van het vorig seizoen toen hij Alderweireld moest opvolgen. Daarna is het steeds minder goed gegaan met grove fouten en altijd maar de bal terugtikken naar Moisander en de ballen niet hebbenn om het middenveld in te spelen of zelf in te lopen.

Verhalen over het ophalen van Narsingh bij PSV, moeten we mee kappen. Toen wij interesse toonde had ie voor PSV gekozen en vond dat als wij hem echt wilden hebben we veel meer moeite hadden doen. Laat ie daar dan maar lekker wegrotten, simpel.

Om terug te komen op de opstelling van JOOD:

De Jong eruit, Kostic erin
Milik eruit, Hoesen/Meleg erin
Kishna eruit, Fischer erin

Dit tot de winterstop en hopelijk wordt FdB strenger en houdt hij zich aan zijn eigen uitspraken:

"DE STERKSTE 11 WORDEN OPGESTELD"
bb1989
 bb1989 - vrijdag 16 mei 2014 - 16:02   quote  deeplink  
Cillissen
Van rhijn. Veltman. Moisander. Boilesen

Blind
Klaassen. Schone
Kishna. Milik. Fisher.
remco k
 remco k - vrijdag 16 mei 2014 - 18:17   quote  deeplink  
Cilissen
van Rhijn Veltman Denswill Boilesen
Blind
Klaassen Serrero/Andersen
Schone/Kishna Millik Fischer.

Ik denk dat Moisander vertrekt, daarom Denswill. de rest van de keeper tot aan Klaassen lijkt me onomstreden. de Boer heeft aangegeven tevreden te zijn over Serrero, hij noemde hem zelfs de motor van het middenveld, die zal dus blijven staan.

Schone zal mits die blijft nu wel vanaf dag 1 spelen, Kishna is op beide vleugels een goede backup en zal gaande weg het seizoen denk ik de basisplek van Schoen overnemen. Millik verdient een eerlijke kans, hij is jonger dan Hoessen en in de beelden die ik zei echt veel beter dan Hoessen. Die jongen moet gewoon weg bij Ajax. Gewogen en te licht bevonden.
Fischer zal gewoon weer basis zijn, zal zijn vorm terug vinden en belangrijk zijn voor de ploeg.
De Jong op de plek van Millik indien hij blijft..

"DE STERKSTE 11 WORDEN OPGESTELD"
remco k
 remco k - vrijdag 16 mei 2014 - 18:17   quote  deeplink  
Cilissen
van Rhijn Veltman Denswill Boilesen
Blind
Klaassen Serrero/Andersen
Schone/Kishna Millik Fischer.

Ik denk dat Moisander vertrekt, daarom Denswill. de rest van de keeper tot aan Klaassen lijkt me onomstreden. de Boer heeft aangegeven tevreden te zijn over Serrero, hij noemde hem zelfs de motor van het middenveld, die zal dus blijven staan.

Schone zal mits die blijft nu wel vanaf dag 1 spelen, Kishna is op beide vleugels een goede backup en zal gaande weg het seizoen denk ik de basisplek van Schoen overnemen. Millik verdient een eerlijke kans, hij is jonger dan Hoessen en in de beelden die ik zei echt veel beter dan Hoessen. Die jongen moet gewoon weg bij Ajax. Gewogen en te licht bevonden.
Fischer zal gewoon weer basis zijn, zal zijn vorm terug vinden en belangrijk zijn voor de ploeg.
De Jong op de plek van Millik indien hij blijft..

"DE STERKSTE 11 WORDEN OPGESTELD"
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 16 mei 2014 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 15:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

Geen Schone en Kishna?
Nee Schone 12de man en Khisna 13de.
Schone is gewoon geen topper en echte rechtsbuiten.
Eventueel brengen als het niet loopt en Khisna en Fischer rouleren.
Kun je gelijk kijken of Fischer zijn vorm vind en Khisna langzaam brengen.
Je kunt toch niet verwachten dat hij er gelijk een heel seizoen staat
Loetje
 Loetje - vrijdag 16 mei 2014 - 20:02   quote  deeplink  
Hoop wel dat er 1 of 2 echte rechtsbuiten spelers komen. Zou wel makkelijker zijn. Duarte eruit en daarvoor iemand anders mag van mij ook wel
remco k
 remco k - vrijdag 16 mei 2014 - 20:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 20:02 schreef Loetje het volgende:
Hoop wel dat er 1 of 2 echte rechtsbuiten spelers komen. Zou wel makkelijker zijn. Duarte eruit en daarvoor iemand anders mag van mij ook wel
Duarte speelt uberhaubt bijna nooit..
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 mei 2014 - 21:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 19:43 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Nee Schone 12de man en Khisna 13de.
Schone is gewoon geen topper en echte rechtsbuiten.
Eventueel brengen als het niet loopt en Khisna en Fischer rouleren.
Kun je gelijk kijken of Fischer zijn vorm vind en Khisna langzaam brengen.
Je kunt toch niet verwachten dat hij er gelijk een heel seizoen staat
Schone is ajacied van het jaar geworden.. Word je niet voor niks heb ik duidelijk kunnen zien dit jaar. Is een behoorlijke rechtsbuiten vind ik. Veel inzicht, goede pass en goed schot. Laten staan of vervangen door een snelle rechtsbuiten met krijt aan zijn schoenen en een supervoorzet. (alleen hebben we die niet...)

En waarom zou een talent er niet een heel jaar kunnen staan?
Fysiek is Kishna een behoorlijke vent. Laten staan laten staan. Gooi maar voor de leeuwen, hij slacht ze allemaal af en zal de revelatie van het komende seizoen zijn.

Fischer is waarschijnlijk mentaal niet sterk genoeg, kiest teveel en doet te weinig. Geen gochme, geen eigen inzicht. Ik wil hem helemaal niet afbranden, maar hij moet nog maar 1 of 2 jaar bij de selectie zitten (zonder altijd in de basis te staan) daarna moet hij het echt laten zien.
JOOD
 JOOD - vrijdag 16 mei 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 18:17 schreef remco k het volgende:
Cilissen
van Rhijn Veltman Denswill Boilesen
Blind
Klaassen Serrero/Andersen
Schone/Kishna Millik Fischer.

Ik denk dat Moisander vertrekt, daarom Denswill. de rest van de keeper tot aan Klaassen lijkt me onomstreden. de Boer heeft aangegeven tevreden te zijn over Serrero, hij noemde hem zelfs de motor van het middenveld, die zal dus blijven staan.

Schone zal mits die blijft nu wel vanaf dag 1 spelen, Kishna is op beide vleugels een goede backup en zal gaande weg het seizoen denk ik de basisplek van Schoen overnemen. Millik verdient een eerlijke kans, hij is jonger dan Hoessen en in de beelden die ik zei echt veel beter dan Hoessen. Die jongen moet gewoon weg bij Ajax. Gewogen en te licht bevonden.
Fischer zal gewoon weer basis zijn, zal zijn vorm terug vinden en belangrijk zijn voor de ploeg.
De Jong op de plek van Millik indien hij blijft..

"DE STERKSTE 11 WORDEN OPGESTELD"
Ik denk dat Moisander blijft, laat je hem dan staan?

Milik is volgens mij ook veel verder dan Hoessen, al ben ik het wel eens met andere hier dat Ajax gevaarlijker speelde met hem in de spits dan met Kolbein. Ik zou zeggen laat hem maar een jaartje tweede spits zijn.

Waarom de Jong niet terug op het middenveld? Daar heeft hij toch furore gemaakt? Serero en ook Andersen komen dan te veel te kort en daardoor zullen ''de sterkste 11 worden opgesteld.''

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 mei 2014 door JOOD --
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 16 mei 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 18:17 schreef remco k het volgende:
Cilissen
van Rhijn Veltman Denswill Boilesen
Blind
Klaassen Serrero/Andersen
Schone/Kishna Millik Fischer.

Ik denk dat Moisander vertrekt, daarom Denswill. de rest van de keeper tot aan Klaassen lijkt me onomstreden. de Boer heeft aangegeven tevreden te zijn over Serrero, hij noemde hem zelfs de motor van het middenveld, die zal dus blijven staan.

Schone zal mits die blijft nu wel vanaf dag 1 spelen, Kishna is op beide vleugels een goede backup en zal gaande weg het seizoen denk ik de basisplek van Schoen overnemen. Millik verdient een eerlijke kans, hij is jonger dan Hoessen en in de beelden die ik zei echt veel beter dan Hoessen. Die jongen moet gewoon weg bij Ajax. Gewogen en te licht bevonden.
Fischer zal gewoon weer basis zijn, zal zijn vorm terug vinden en belangrijk zijn voor de ploeg.
De Jong op de plek van Millik indien hij blijft..

"DE STERKSTE 11 WORDEN OPGESTELD"
Volledig mee eens. Misschien Hoesen niet maar grote kans dat die weggaat. Plus Milik en Zivkovic zijn denk ik betere oplossingen.
Verder denk ik dat Serero ook vertrekt. En dan Andersen/Duarte op die plek.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 16 mei 2014 door Hasjkoph --
Robinho
 Robinho - vrijdag 16 mei 2014 - 22:00   quote  deeplink  
Met de spelers die we nu hebben:
Cilissen
van Rhijn Veltman Moisander Boilesen
Klaassen Blind Serrero
Kishna Zivkovic Fischer.
remco k
 remco k - vrijdag 16 mei 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 21:27 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk dat Moisander blijft, laat je hem dan staan?

Milik is volgens mij ook veel verder dan Hoessen, al ben ik het wel eens met andere hier dat Ajax gevaarlijker speelde met hem in de spits dan met Kolbein. Ik zou zeggen laat hem maar een jaartje tweede spits zijn.

Waarom de Jong niet terug op het middenveld? Daar heeft hij toch furore gemaakt? Serero en ook Andersen komen dan te veel te kort en daardoor zullen ''de sterkste 11 worden opgesteld.''
Ik denk dat de Jong en Klaassen niet naast elkaar kunnen.. Met Hoessen heeft het in mijn ogen ook gewoon niet gelopen.. Liever Zivkovic tweede spits..

Ik denk dat Moisander zelf wel wil vertrekken, en ik ben wel fan van Denswill, als Moisander blijft moeten ze het maar uitvechten.
remco k
 remco k - vrijdag 16 mei 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 21:50 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Misschien Hoesen niet maar grote kans dat die weggaat. Plus Milik en Zivkovic zijn denk ik betere oplossingen.
Verder denk ik dat Serero ook vertrekt. En dan Andersen/Duarte op die plek.
Serrero vertrekt??
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 16 mei 2014 - 22:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 22:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Serrero vertrekt??
Ja zo'n gevoel heb ik. Puur omdatie niet genoeg heeft gebracht voor mn gevoel dit jaar waarin het zijn seizoen zou worden. Ik weet niet of men het daar nog in hem ziet zitten met Duarte en Andersen en evt anderen nog erachter.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 16 mei 2014 - 23:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 21:50 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Volledig mee eens. Misschien Hoesen niet maar grote kans dat die weggaat. Plus Milik en Zivkovic zijn denk ik betere oplossingen.
Verder denk ik dat Serero ook vertrekt. En dan Andersen/Duarte op die plek.
Denk ook dat Serero vertrekt...leuke voetballer...snel....maar ergens te weinig rendement...overigens zie ik dan in Duarte zijn perfecte opvolger! In zijn eerste jaar af en toe laten zien waar toe hij in staat is...Zal denk ik volgend seizoen laten zien waarom dat hij gehaald is...
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 17 mei 2014 - 00:55   quote  deeplink  
Vind die Duarte geen Ajax-materiaal...
Haal dan Lobotka maar terug...
Liefst natuurlijk Ziyech, heb je ook mooi iemamd voor de tandaard situaties vabaf rechts.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 17 mei 2014 - 01:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 00:55 schreef NatjosFC het volgende:
Vind die Duarte geen Ajax-materiaal...
Haal dan Lobotka maar terug...
Liefst natuurlijk Ziyech, heb je ook mooi iemamd voor de tandaard situaties vabaf rechts.
Eerlijk gezegd vind ik dat Duarte compleet word afgekraakt en dit vind ik niet terecht.
Ten eerste werd er van tevoren gezegd, dat hij rustig gebracht zou worden en dat hij dus niet meteen er moet staan.
Ten tweede heeft ie best leuke dingen laten zien.
Ten derde, kraakte iedereen hem keihard af op zijn wanprestatie op een positie waar hij helemaal niet hoorde (die als verdediger)
Ten vierde. Hoeveel heeft ie nu daadwerkelijk gespeeld waaruit blijkt dat ie geflopt zou zijn. Dit vind ik een beetje kortzichtig gezever.

Op het meteen maar op tafel te leggen:
Hij heeft qua hoeveelheid speelminuten 7 wedstrijden gespeeld in de competitie (totaal 14x gespeeld)
Hierin heeft hij 3x gescoord.
Volgens mij hebben we zojuist een spits binnen gehaald. Komen deze statistieken niet verdacht veel overeen met die van hem? Verschil is dat dit een middenvelder is die rustig gebracht word, maar door diverse fans wel al verwacht word dat ie er staat. Vaak door hem te vergelijken met een speler waar hij niet mee vergeleken moet en mag worden.

Geef hem dan ook de kans om zich gewoon te bewijzen. Afschrijven kan altijd nog.

Maar de ene afrekenen op statistieken en de andere voordeel van de twijfel geven als aanvaller, dat rijmt niet met elkaar.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 17 mei 2014 - 07:15   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 mei 2014 - 21:24 schreef JOOD het volgende:

[..]

Schone is ajacied van het jaar geworden.. Word je niet voor niks heb ik duidelijk kunnen zien dit jaar. Is een behoorlijke rechtsbuiten vind ik. Veel inzicht, goede pass en goed schot. Laten staan of vervangen door een snelle rechtsbuiten met krijt aan zijn schoenen en een supervoorzet. (alleen hebben we die niet...)

En waarom zou een talent er niet een heel jaar kunnen staan?
Fysiek is Kishna een behoorlijke vent. Laten staan laten staan. Gooi maar voor de leeuwen, hij slacht ze allemaal af en zal de revelatie van het komende seizoen zijn.

Fischer is waarschijnlijk mentaal niet sterk genoeg, kiest teveel en doet te weinig. Geen gochme, geen eigen inzicht. Ik wil hem helemaal niet afbranden, maar hij moet nog maar 1 of 2 jaar bij de selectie zitten (zonder altijd in de basis te staan) daarna moet hij het echt laten zien.
Dat bedoel ik dus ook.. Schöne mag van mij blijven staan met de huidige selectie. .
Kishna/Fischer----Milik-----Schone toch heb ik liever een sterke aankoop voor die plek en Schöne
12de man. Goed verkopen samen met Sigthorsson en Siem vind ik ook prima..
Kishna en Fischer gewoon laten rommelen op links de vorm van de 1 bepaald
de speeltijd van de ander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 17 mei 2014 door Hummel10 --
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 17 mei 2014 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 01:17 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat Duarte compleet word afgekraakt en dit vind ik niet terecht.
Ten eerste werd er van tevoren gezegd, dat hij rustig gebracht zou worden en dat hij dus niet meteen er moet staan.
Ten tweede heeft ie best leuke dingen laten zien.
Ten derde, kraakte iedereen hem keihard af op zijn wanprestatie op een positie waar hij helemaal niet hoorde (die als verdediger)
Ten vierde. Hoeveel heeft ie nu daadwerkelijk gespeeld waaruit blijkt dat ie geflopt zou zijn. Dit vind ik een beetje kortzichtig gezever.

Op het meteen maar op tafel te leggen:
Hij heeft qua hoeveelheid speelminuten 7 wedstrijden gespeeld in de competitie (totaal 14x gespeeld)
Hierin heeft hij 3x gescoord.
Volgens mij hebben we zojuist een spits binnen gehaald. Komen deze statistieken niet verdacht veel overeen met die van hem? Verschil is dat dit een middenvelder is die rustig gebracht word, maar door diverse fans wel al verwacht word dat ie er staat. Vaak door hem te vergelijken met een speler waar hij niet mee vergeleken moet en mag worden.

Geef hem dan ook de kans om zich gewoon te bewijzen. Afschrijven kan altijd nog.

Maar de ene afrekenen op statistieken en de andere voordeel van de twijfel geven als aanvaller, dat rijmt niet met elkaar.
Ik mag hem toch wel gewoon geen Ajax-materiaal vinden?
Verwacht van een Ajax-middenvelder gewoon wat anders,
Misschien verrast hij nog wel, wie weet...

Vind hem gewoon niet zo goed als Ziyech is, ook niet bij Heracles.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 17 mei 2014 - 15:39   quote  deeplink  
speculeren over hoe de opstelling eruit komt te zien. is net zo goed speculeren wat je met een miljoen zou doen als je een loterij wint.

maar laat ik hier aan ook mee doen.

denk dat enkel cilissen zeker is van een vaste plek.

van rhijn moet zich verbeteren anders kan hij worden gepasseerd door ligeon.
veltman moet zekerder worden want aan een goede van der hoorn kan hij het best pittig krijgen.
moissander kan en wil wellicht vertrekken, is denswil dan de vervanger?
boilissen, houd hij een heel seizoen vol en presteert zijn vervanger het goed, is hij zijn plek dan niet kwijt?
blind, door belessure problemen bij boiliisen keert hij niet terug op lb of laat hij zien dat hij echt onomstreden is. een half seizoen zegt niks, zie fisher.
Klaassen, heeft de jong goed vervangen maar hoe is het als vaste basisspeler, dat heel seizoen lang. dat kan problemen opleveren zie fisher.
Serrero, kan hij een grotere stempel drukken op een wedstrijd
Fisher, kan hij zich herstellen van een ramp seizoen.
millik, is dit de spits die wij zoeken?
Schone, kan hij en wil hij nog een seizoen als rechtsbuiten spelen en vult hij die zo in als dit seizoen
Kishna, groot talent maar brengt hij ajax naar een hoger niveau

ik wens de staf een goede zomer want er is veel te doen
remco k
 remco k - zaterdag 17 mei 2014 - 15:55   quote  deeplink  
Ik denk dat je weinig inzicht hebt in Ajax als ik eerlijk ben..

Alleen Cilissen zeker van een plek, want een onzin..

van Rhijn, Veltman, Moisander Boilesen, Blind Klaassen zijn allemaal zeker van een plek als ze blijven.. De Jong zal mits hij blijft ook gewoon spelen.
JOOD
 JOOD - zaterdag 17 mei 2014 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 15:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
speculeren over hoe de opstelling eruit komt te zien. is net zo goed speculeren wat je met een miljoen zou doen als je een loterij wint.

maar laat ik hier aan ook mee doen.

denk dat enkel cilissen zeker is van een vaste plek.

van rhijn moet zich verbeteren anders kan hij worden gepasseerd door ligeon.
veltman moet zekerder worden want aan een goede van der hoorn kan hij het best pittig krijgen.
moissander kan en wil wellicht vertrekken, is denswil dan de vervanger?
boilissen, houd hij een heel seizoen vol en presteert zijn vervanger het goed, is hij zijn plek dan niet kwijt?
blind, door belessure problemen bij boiliisen keert hij niet terug op lb of laat hij zien dat hij echt onomstreden is. een half seizoen zegt niks, zie fisher.
Klaassen, heeft de jong goed vervangen maar hoe is het als vaste basisspeler, dat heel seizoen lang. dat kan problemen opleveren zie fisher.
Serrero, kan hij een grotere stempel drukken op een wedstrijd
Fisher, kan hij zich herstellen van een ramp seizoen.
millik, is dit de spits die wij zoeken?
Schone, kan hij en wil hij nog een seizoen als rechtsbuiten spelen en vult hij die zo in als dit seizoen
Kishna, groot talent maar brengt hij ajax naar een hoger niveau

ik wens de staf een goede zomer want er is veel te doen
Je doet je naam geen eer aan.. Dit is pure negatieve arrogantie.

Of een groot gebrek aan realisme..
Hasjkoph
 Hasjkoph - zaterdag 17 mei 2014 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 15:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
speculeren over hoe de opstelling eruit komt te zien. is net zo goed speculeren wat je met een miljoen zou doen als je een loterij wint.

maar laat ik hier aan ook mee doen.

denk dat enkel cilissen zeker is van een vaste plek.

van rhijn moet zich verbeteren anders kan hij worden gepasseerd door ligeon.
veltman moet zekerder worden want aan een goede van der hoorn kan hij het best pittig krijgen.
moissander kan en wil wellicht vertrekken, is denswil dan de vervanger?
boilissen, houd hij een heel seizoen vol en presteert zijn vervanger het goed, is hij zijn plek dan niet kwijt?
blind, door belessure problemen bij boiliisen keert hij niet terug op lb of laat hij zien dat hij echt onomstreden is. een half seizoen zegt niks, zie fisher.
Klaassen, heeft de jong goed vervangen maar hoe is het als vaste basisspeler, dat heel seizoen lang. dat kan problemen opleveren zie fisher.
Serrero, kan hij een grotere stempel drukken op een wedstrijd
Fisher, kan hij zich herstellen van een ramp seizoen.
millik, is dit de spits die wij zoeken?
Schone, kan hij en wil hij nog een seizoen als rechtsbuiten spelen en vult hij die zo in als dit seizoen
Kishna, groot talent maar brengt hij ajax naar een hoger niveau

ik wens de staf een goede zomer want er is veel te doen
Volgensmij twijfel je te veel..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 17 mei 2014 - 23:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 01:17 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Eerlijk gezegd vind ik dat Duarte compleet word afgekraakt en dit vind ik niet terecht.
Ten eerste werd er van tevoren gezegd, dat hij rustig gebracht zou worden en dat hij dus niet meteen er moet staan.
Ten tweede heeft ie best leuke dingen laten zien.
Ten derde, kraakte iedereen hem keihard af op zijn wanprestatie op een positie waar hij helemaal niet hoorde (die als verdediger)
Ten vierde. Hoeveel heeft ie nu daadwerkelijk gespeeld waaruit blijkt dat ie geflopt zou zijn. Dit vind ik een beetje kortzichtig gezever.

Op het meteen maar op tafel te leggen:
Hij heeft qua hoeveelheid speelminuten 7 wedstrijden gespeeld in de competitie (totaal 14x gespeeld)
Hierin heeft hij 3x gescoord.
Volgens mij hebben we zojuist een spits binnen gehaald. Komen deze statistieken niet verdacht veel overeen met die van hem? Verschil is dat dit een middenvelder is die rustig gebracht word, maar door diverse fans wel al verwacht word dat ie er staat. Vaak door hem te vergelijken met een speler waar hij niet mee vergeleken moet en mag worden.

Geef hem dan ook de kans om zich gewoon te bewijzen. Afschrijven kan altijd nog.

Maar de ene afrekenen op statistieken en de andere voordeel van de twijfel geven als aanvaller, dat rijmt niet met elkaar.
Helemaal mee eens Peter, je verhaal klopt als een bus!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 17 mei 2014 - 23:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 17 mei 2014 - 15:39 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
speculeren over hoe de opstelling eruit komt te zien. is net zo goed speculeren wat je met een miljoen zou doen als je een loterij wint.

maar laat ik hier aan ook mee doen.

denk dat enkel cilissen zeker is van een vaste plek.

van rhijn moet zich verbeteren anders kan hij worden gepasseerd door ligeon.
veltman moet zekerder worden want aan een goede van der hoorn kan hij het best pittig krijgen.
moissander kan en wil wellicht vertrekken, is denswil dan de vervanger?
boilissen, houd hij een heel seizoen vol en presteert zijn vervanger het goed, is hij zijn plek dan niet kwijt?
blind, door belessure problemen bij boiliisen keert hij niet terug op lb of laat hij zien dat hij echt onomstreden is. een half seizoen zegt niks, zie fisher.
Klaassen, heeft de jong goed vervangen maar hoe is het als vaste basisspeler, dat heel seizoen lang. dat kan problemen opleveren zie fisher.
Serrero, kan hij een grotere stempel drukken op een wedstrijd
Fisher, kan hij zich herstellen van een ramp seizoen.
millik, is dit de spits die wij zoeken?
Schone, kan hij en wil hij nog een seizoen als rechtsbuiten spelen en vult hij die zo in als dit seizoen
Kishna, groot talent maar brengt hij ajax naar een hoger niveau

ik wens de staf een goede zomer want er is veel te doen
Vind dit een goede samenvatting....heb ook mijn twijfels....volgend seizoen gaan we het zien en mee maken!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 18 mei 2014 - 00:24   quote  deeplink  
Ter aanvulling van mijn post.

Vermeer vertrekt en geeft zich gewonnen, wat ik jammer vind.
Bij het slecht presteren van cillissen blijft hij staan, als vermeer is vertrokken.
Voor de andere spelers geld dat niet, of hebben jullie niet gezien dat fisher er wel in stond maar er niks van bakte.
Ik zie dat liever niet, wie slecht presteert speelt niet.
Dat is top voetbal.
ik wil dat ajax top voetbal speelt dan hoort dat er ook bij.

Ik zie bij ajax veel spelers die een 2de volle seizoen gaan spelen.
Het is 2de seizoen is niet vaak het zelfde seizoen als de 1ste was.
Ik zie fisher voor ogen, die een goed debuut seizoen had en een slecht vervolg gaf.

Nu hebben we veltman, denswil, klaassen, serrero, blind als middenvelder een goed debuut seizoen gedraaid. Volgend jaar moeten zij een beter vervolg geven dan dat fisher heeft gedaan.

Als zij het slecht doen en de vervangers zijn beter dan wil ik wissels zien.
Niet dat vast houden zoals met fisher.

Ik hoop het natuurlijk niet, maar met jeugd weet je dat nooit.
de ene wedstrijd is niet de ander wedstrijd en ene seizoen is niet de ander.

Wat ik wil zeggen, dat het vrij onzinnig is om over een opstelling te praten.
De beste invorm en de meest fitten moet spelen.
Laat staan dat je niet eens weet wie er vertrekken en wie er komt.

Maar ik sta het liefst volgend jaar op het leidse plein met drie prijzen.
Landskampioen, beker en de cup met de grote oren.

Het is en het blijft voetbal waar de bal rond is, waar de baas een bejaarde is, waar de wedstrijd over 90 min wordt gespeeld, wie de meesten doelpunten maakt de winnaar is.

Dus alles kan en daar ga ik en Ajax naar streven.
Praten over opstelling op dit moment is vrij onzinnig.

Even ter illustratie, stel veltman speelt als een krant en van der hoorn speelt beren sterk. Dan staat van der hoorn er toch in.
Dus remco, dan is hij toch niet zeker van een basisplek.
Dat geld dus niet enkel voor veltman maar voor meerdere spelers
Hummel10
 Hummel10 - zondag 18 mei 2014 - 08:19   quote  deeplink  
En daarom moeten we nog sterker in de breedte worden
zodat je wissels minstens zo sterk zijn..
Dan pas kun je weer serieus mee gaan doen. .
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 00:24 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ter aanvulling van mijn post.

Vermeer vertrekt en geeft zich gewonnen, wat ik jammer vind.
Bij het slecht presteren van cillissen blijft hij staan, als vermeer is vertrokken.
Voor de andere spelers geld dat niet, of hebben jullie niet gezien dat fisher er wel in stond maar er niks van bakte.
Ik zie dat liever niet, wie slecht presteert speelt niet.
Dat is top voetbal.
ik wil dat ajax top voetbal speelt dan hoort dat er ook bij.

Ik zie bij ajax veel spelers die een 2de volle seizoen gaan spelen.
Het is 2de seizoen is niet vaak het zelfde seizoen als de 1ste was.
Ik zie fisher voor ogen, die een goed debuut seizoen had en een slecht vervolg gaf.

Nu hebben we veltman, denswil, klaassen, serrero, blind als middenvelder een goed debuut seizoen gedraaid. Volgend jaar moeten zij een beter vervolg geven dan dat fisher heeft gedaan.

Als zij het slecht doen en de vervangers zijn beter dan wil ik wissels zien.
Niet dat vast houden zoals met fisher.

Ik hoop het natuurlijk niet, maar met jeugd weet je dat nooit.
de ene wedstrijd is niet de ander wedstrijd en ene seizoen is niet de ander.

Wat ik wil zeggen, dat het vrij onzinnig is om over een opstelling te praten.
De beste invorm en de meest fitten moet spelen.
Laat staan dat je niet eens weet wie er vertrekken en wie er komt.

Maar ik sta het liefst volgend jaar op het leidse plein met drie prijzen.
Landskampioen, beker en de cup met de grote oren.

Het is en het blijft voetbal waar de bal rond is, waar de baas een bejaarde is, waar de wedstrijd over 90 min wordt gespeeld, wie de meesten doelpunten maakt de winnaar is.

Dus alles kan en daar ga ik en Ajax naar streven.
Praten over opstelling op dit moment is vrij onzinnig.

Even ter illustratie, stel veltman speelt als een krant en van der hoorn speelt beren sterk. Dan staat van der hoorn er toch in.
Dus remco, dan is hij toch niet zeker van een basisplek.
Dat geld dus niet enkel voor veltman maar voor meerdere spelers
Mooi wat je stelt.. Maar zoals jij het schetst is ook Messi niet zeker van een basisplek..

De Boer gaat verder met dezelfde basis als nu. Dus je kan je vingers er op natellen dat spelers als Veltman, Klaassen, Van Rhijn, Cilissen, Blind, Boilesen gewoon als basis voor komend seizoen zullen beginnen...

En uiteraard als iemand het veel beter blijkt te doen zal die echt wel spelen..

Maar zeggen dat alleen Cilissen verzekerd is, dat is gewoon dom..
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 08:19 schreef Hummel10 het volgende:
En daarom moeten we nog sterker in de breedte worden
zodat je wissels minstens zo sterk zijn..
Dan pas kun je weer serieus mee gaan doen. .
In geen enkel elftal zijn de wissels net zo sterk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 18 mei 2014 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 14:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Mooi wat je stelt.. Maar zoals jij het schetst is ook Messi niet zeker van een basisplek..

De Boer gaat verder met dezelfde basis als nu. Dus je kan je vingers er op natellen dat spelers als Veltman, Klaassen, Van Rhijn, Cilissen, Blind, Boilesen gewoon als basis voor komend seizoen zullen beginnen...

En uiteraard als iemand het veel beter blijkt te doen zal die echt wel spelen..

Maar zeggen dat alleen Cilissen verzekerd is, dat is gewoon dom..
Als ik een speler heb die op dit moment beter is dan zal messi ook niet spelen.

Anders kunnen we Cruijff en Maradonna ook op gaan stellen, seedorf en van basten erbij.
Dat is dus gewoon onzin. Het gaat om het heden en niet voor de toekomst en over het verleden. Messi speelt als een krant en ze winnen niet van Atlectico.
Zeer pijnlijk.

Voor mij is niemand heilig, ook cillissen niet. Er moet natuurlijk wel een goede vervanger zijn. Want als cillissen op 70% nog beter is dan de 2de keeper dan speelt cillissen.
Vandaar hoop ik ook dat Vermeer blijft, zo dat de druk op cillissen blijft. Dat zorgt er voor dat hij niet mag verzwakken anders zou hij er ook naast staan.

Maar vermeer wil naar een andere club gaan kijken. Ik zie dan geen snelle goede 2de doelman komen die een beetje in de buurt kan komen van Cilliissen, dus als cillissen een zwakke reeks maakt dan kan je moeilijk met een slechte 2de doelman aankomen.

Natuurlijk begin je met een opstelling, waar je ook mee geëindigd bent.
Dus dan pak je de opstelling van de laatste wedstrijd, dat is dan de opstelling waar je dus ook mee begint voor volgend seizoen. Spelers die zijn vertrokken, zullen worden vervangen door Jeugd spelers of door aankopen.

Wie dat zijn dat weet ik niet. Ik weet niet wie er vertrekt en wie er blijft. Ik weet ook niet wie er gehaald gaat worden of wie er doorschuift.

Dus ik laat mij verassen en ik kom wel met een ideale opstelling, begin van de competitie.
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 16:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 14:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als ik een speler heb die op dit moment beter is dan zal messi ook niet spelen.

Anders kunnen we Cruijff en Maradonna ook op gaan stellen, seedorf en van basten erbij.
Dat is dus gewoon onzin. Het gaat om het heden en niet voor de toekomst en over het verleden. Messi speelt als een krant en ze winnen niet van Atlectico.
Zeer pijnlijk.

Voor mij is niemand heilig, ook cillissen niet. Er moet natuurlijk wel een goede vervanger zijn. Want als cillissen op 70% nog beter is dan de 2de keeper dan speelt cillissen.
Vandaar hoop ik ook dat Vermeer blijft, zo dat de druk op cillissen blijft. Dat zorgt er voor dat hij niet mag verzwakken anders zou hij er ook naast staan.

Maar vermeer wil naar een andere club gaan kijken. Ik zie dan geen snelle goede 2de doelman komen die een beetje in de buurt kan komen van Cilliissen, dus als cillissen een zwakke reeks maakt dan kan je moeilijk met een slechte 2de doelman aankomen.

Natuurlijk begin je met een opstelling, waar je ook mee geëindigd bent.
Dus dan pak je de opstelling van de laatste wedstrijd, dat is dan de opstelling waar je dus ook mee begint voor volgend seizoen. Spelers die zijn vertrokken, zullen worden vervangen door Jeugd spelers of door aankopen.

Wie dat zijn dat weet ik niet. Ik weet niet wie er vertrekt en wie er blijft. Ik weet ook niet wie er gehaald gaat worden of wie er doorschuift.

Dus ik laat mij verassen en ik kom wel met een ideale opstelling, begin van de competitie.
Speelt als een krant.. Lekker de media napraten, daar wordt iedereen wijzer van.. De enige reden dat BArca uberhaubt nog meedoet om de titel was Messi.. 28 goals is gewoon normaal voor een goede voetballer.. Zeker in de competitie waar de winnaars van alle iets zeggende prijzen in Europa wegkomt..

Maar goed, blijf jij lekker denken dat het hele elftal ineens overhoop zal gaan..Ik denk dat spelers die krediet op hebben gebouwd dit niet zomaar zullen verliezen..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 18 mei 2014 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 14:31 schreef remco k het volgende:

[..]

In geen enkel elftal zijn de wissels net zo sterk.
Op elke positie zal dat inderdaad niet mogelijk zijn want dat is een
te grote investering. Bedoel alleen te zeggen dat de concurrentie op
enkele posities gewoon groter mag zijn. Vooral gezien het niveau we nu hebben.
Dan heb ik het niet over een keeper of de verdedigers. In aanvallend opzicht
Am of voorhoede mag dat wel en is dat financieel gewoon haalbaar zeker
als er nog spelers verkocht worden..
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 20:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 19:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Op elke positie zal dat inderdaad niet mogelijk zijn want dat is een
te grote investering. Bedoel alleen te zeggen dat de concurrentie op
enkele posities gewoon groter mag zijn. Vooral gezien het niveau we nu hebben.
Dan heb ik het niet over een keeper of de verdedigers. In aanvallend opzicht
Am of voorhoede mag dat wel en is dat financieel gewoon haalbaar zeker
als er nog spelers verkocht worden..
Oke, ik denk alleen dat je die concurrentie dan wel hebt....

Stel even dat je basis straks Fischer Millik Schone is.. Gewoon even fictief he.

Dan zou je als concurrent voor beide flanken Kishna hebben, en voor de spits Zivkovic. Dit ervan uitgaande dat de Jong vertrekt.. Ook Becker komt eraan, en ik vind de Sa een leuke speler die wel degelijk beter aan het worden is.. Ook El Ghazi is een fantastisch talent.
Daarnaast heeft men gezegd nog 1 buitenspeler aan te willen trekken..

Kortom, misschien niet de namen die jij graag zou willen zien. Maar de concurrentie is er wel degelijk..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 18 mei 2014 - 20:34   quote  deeplink  
Laten we er dan vanuit gaan dat het een rechtsbuiten is die kwalitatief
beter is dan Schone.. Dan ben je inderdaad al een heel eind.
Mag ik Kostic dan aanbevelen? Die kan er gelijk staan en ook eventueel op
links uit de voeten dus gelijk goed bezet.. Vandaag was hij weer lastig zat tegen Az
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 20:34 schreef Hummel10 het volgende:
Laten we er dan vanuit gaan dat het een rechtsbuiten is die kwalitatief
beter is dan Schone.. Dan ben je inderdaad al een heel eind.
Mag ik Kostic dan aanbevelen? Die kan er gelijk staan en ook eventueel op
links uit de voeten dus gelijk goed bezet.. Vandaag was hij weer lastig zat tegen Az
Kostic speelt alleen op linksbuiten...Kan me niet herinneren hem vanaf rechts te hebben gezien.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 18 mei 2014 door remco k --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 18 mei 2014 - 20:48   quote  deeplink  
Filosoferen ,discuseren .....kan je maanden volhouden, maar de ideale opstelling bestaat niet.
Er zijn er altijd 1 of 2 die niet aan de verwachtingen voldoen en het gras aan de andere kant is altijd groener.
Kostic en Ziyech lekker laten zitten waar ze zitten, die hebben wij niet nodig....zeker die Ziyech niet, dat wordt sowieso een 100% miskoop
NatjosFC
 NatjosFC - zondag 18 mei 2014 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Kostic speelt alleen op linksbuiten...Kan me niet herinneren hem vanaf rechts te hebben gezien.
Nou ik wel, tegen Ajax bijvoorbeeld... fantastische goal!
tegen NAC, PSV en Vitesse ook allemaal vanaf rechts.
zou een goede aankoop zijn.
remco k
 remco k - zondag 18 mei 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 21:15 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Nou ik wel, tegen Ajax bijvoorbeeld... fantastische goal!
tegen NAC, PSV en Vitesse ook allemaal vanaf rechts.
zou een goede aankoop zijn.
Die wedstrijden speelde hij als linksbuiten, hij kwam vanaf rechts. Spelers komen weleens buiten hun eigen positie.. Kostic is ook zo'n type speler..

Goede speler, maar of ie bij Ajax past vraag ik me af..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 18 mei 2014 - 21:51   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Kostic speelt alleen op linksbuiten...Kan me niet herinneren hem vanaf rechts te hebben gezien.
Deze discussie ga ik niet met je aan. Hij heeft er volgens mij een paar keer gestaan.
Ook wisselt hij vaak van positie zodat hij vaak vanaf rechts komt. Schöne
is ook geen rechtsbuiten vulde dat ook prima in. Kostic is in bijna alles net zo goed
of beter dan Schöne. Denk aan fysiek, snelheid ect.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zondag 18 mei 2014 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 16:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Speelt als een krant.. Lekker de media napraten, daar wordt iedereen wijzer van.. De enige reden dat BArca uberhaubt nog meedoet om de titel was Messi.. 28 goals is gewoon normaal voor een goede voetballer.. Zeker in de competitie waar de winnaars van alle iets zeggende prijzen in Europa wegkomt..

Maar goed, blijf jij lekker denken dat het hele elftal ineens overhoop zal gaan..Ik denk dat spelers die krediet op hebben gebouwd dit niet zomaar zullen verliezen..
Als de media het ziet wat ik ook zie, moet ik er dan over zwijgen? Messi kan veel beter dan wat hij de afgelopen tijd heeft laten zien. Barca zonder messi is barca niet, dat weet ik ook wel. Ik heb barca vorig jaar zonder messi zien spelen en dat was niet leuk om te zien.
Tegen Bayern stonden ze met handen in het haar te voetballen, ze misten messi dik.
Daarom hebben ze hem ook zo dik vet contract gegeven.
Messi wil wereld kampioen worden, 4x een gouden bal winnen en niet wereld kampioen worden is slecht voor je. Dan hebben ze altijd over dat je geweldige speler bent maar niet wereld kampioen bent geworden met je land. Dat is toch altijd pijnlijk voor een grote speler.
Maar als hij zich wil sparen voor het wk en de duels ontwijkt en zich niet 100% inzet.
Ga je dan spelen met hem of niet. Ik niet.
Aan de stats van dit seizoen heb je weinig, messi kan er in Oktober tot februari er 20 hebben gemaakt en de laatste 3 maanden er maar 8.
Het gaat om nu en niet wat hij in oktober heeft gepresteerd.
Natuurlijk heeft hij krediet.
De coach zou wel gevraagd hebben waarom hij minder speelt.
Messi zegt ik wil energie hebben en fit zijn voor het wk.
Coach is een argetijn, die wil dat zijn land ook op het wk kampioen word.
Dan zet je messi er niet naast, want dan mist hij ritme.
Dan maar een jaar geen prijs.

Nu even over iets anders.
Ik heb niet gezegd dat de hele selectie overhoop zou gaan.
Wat ik wel gezegd heb, dat er veel spelers voor een 2de volle seizoen gaan.
Bij fisher ging het niet goed, dat kan ook voor de andere spelers gelden.
Dat kan, daar ga ik niet van uit. Als het niet gebeurd, is er geen reden om er iets te veranderen. Gebeurd het wel dan zie ik graag veranderingen, niet dat die spelers maar in de basis zetten zoals fisher wel is gebeurd.
Nogmaals ik ga er niet van uit dat er veranderingen nodig zijn.

Daarvan uit zie ik niet een noodzaak om hier over opstellingen te gaan praten.
Omdat er te veel factoren zijn die alles kunnen veranderen.
Ik weet niet wie er komen en wie er gaan. Wie er in vorm is en wie uit vorm, bedoel dan echt goed spelen en echt dramatisch.
Wellicht staat er in de voorbereiding een 18 jarige rechtsback op die van rhijn eruit kan spelen.
Wellicht staat er in de voorbereiding een 18 jarige middenvelder op die serrero naar huis stuurt.
Wellicht komt Man Utd met een bod voor Klaassen van 50 miljoen.
Weg opstelling!
JOOD
 JOOD - maandag 19 mei 2014 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 14:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Als ik een speler heb die op dit moment beter is dan zal messi ook niet spelen.

Anders kunnen we Cruijff en Maradonna ook op gaan stellen, seedorf en van basten erbij.
Dat is dus gewoon onzin. Het gaat om het heden en niet voor de toekomst en over het verleden. Messi speelt als een krant en ze winnen niet van Atlectico.
Zeer pijnlijk.

Voor mij is niemand heilig, ook cillissen niet. Er moet natuurlijk wel een goede vervanger zijn. Want als cillissen op 70% nog beter is dan de 2de keeper dan speelt cillissen.
Vandaar hoop ik ook dat Vermeer blijft, zo dat de druk op cillissen blijft. Dat zorgt er voor dat hij niet mag verzwakken anders zou hij er ook naast staan.

Maar vermeer wil naar een andere club gaan kijken. Ik zie dan geen snelle goede 2de doelman komen die een beetje in de buurt kan komen van Cilliissen, dus als cillissen een zwakke reeks maakt dan kan je moeilijk met een slechte 2de doelman aankomen.

Natuurlijk begin je met een opstelling, waar je ook mee geëindigd bent.
Dus dan pak je de opstelling van de laatste wedstrijd, dat is dan de opstelling waar je dus ook mee begint voor volgend seizoen. Spelers die zijn vertrokken, zullen worden vervangen door Jeugd spelers of door aankopen.

Wie dat zijn dat weet ik niet. Ik weet niet wie er vertrekt en wie er blijft. Ik weet ook niet wie er gehaald gaat worden of wie er doorschuift.

Dus ik laat mij verassen en ik kom wel met een ideale opstelling, begin van de competitie.
Kort door de bocht maat. Zeer slechte analyse.

Volgens mij speel jij teveel Football Manager... Je kunt een goede speler toch niet schaden door hem te wisselen.. Hij komt er dan wel weer bovenop hoor. Duurt misschien 2 wedstrijden, maar dan staat een goede speler weer goed te ballen. Een goede speler voor ajax speelt altijd tussen de 6 en de 8. Als heel het team slecht speelt halen ze dus een 6, anders een 8. Je moet er naar toe dat iedereen tussen een 7 en een 9 gaat spelen, dan kun je iets gaan bereiken.

Wat een onzin zeg om spelers te wisselen als ze eens een bal verkeerd spelen... :( Getuigd van weinig intelligentie van jou kant.

Nadenken is niet je sterkste kant zo te lezen...
hjf
 hjf - maandag 19 mei 2014 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 18 mei 2014 - 21:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Deze discussie ga ik niet met je aan. Hij heeft er volgens mij een paar keer gestaan.
Ook wisselt hij vaak van positie zodat hij vaak vanaf rechts komt. Schöne
is ook geen rechtsbuiten vulde dat ook prima in. Kostic is in bijna alles net zo goed
of beter dan Schöne. Denk aan fysiek, snelheid ect.
Hummel. Jij begrijpt het tenminste. Groetjes hjf
hjf
 hjf - maandag 19 mei 2014 - 17:01   quote  deeplink  
Even nog 1 keer herhalen.
Cilissen
Van Rhijn Veltman Moisander Boilissen
Klaassen Tadic Blind
Fisher Zivkovic Kostic

Dit elftal is in de ED onverslaanbaar.
luis_suarez 16
 luis_suarez 16 - maandag 19 mei 2014 - 19:06   quote  deeplink  
Misschien niet volgens de ajax filosofie maar ik denk dat we met het 4-3-3 systeem niet veel verder kunnen komen dan dat we nu zijn(wel kampioen steeds, maar in Europa eigenlijk niet veel te zoeken. ik denk met een iets defensievere opstelling en met snelheid en kracht van o.a. zivkovic, milik, kishna. mij opstelling zou er als volgt uitzien:

--------------Cillesen---------------
Van Rijn- Veltman- moisander- Boilesen
-------Klaasen-- blind
schone-------------------fischer
-------milik --zivkovic

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 mei 2014 door luis_suarez 16 --
kruislandertje
 kruislandertje - maandag 19 mei 2014 - 20:11   quote  deeplink  
Cililisen, ligeon,koulibaly,veltman,boilesen,serero,mokotjo,Klaassen,assaidi,milik,Muric, weg moeten Andersen, sigthorsson,de jong, de sa,hoesen ,poulsen ,blind,Vermeer,van Rhijn, doorselecteren daar gaat het om.boccara weg.,Emanuelson, als ervaren stand in.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 mei 2014 - 02:02   quote  deeplink  
Whahahaha wat een namen zie ik hier weer voorbij komen! Koulibaly??? Mokotjo??? Assaidi???? Muric???? Kostic??? Tadic?????

Laat ik dan ook maar een duit in het zakje doen. Ajax moet Courtois halen als doelman, in de verdediging zie ik graag echte brekers ipv dat zoutsappige zooitje ongeregeld. Dus graag een Kompany, Ramos, Hummels en David Luiz. Een middenveld met Reus, Hazard, Iniesta, Ribery, Yaya Toure en Götze en een aanval met Ibrahimovic, Messi, Ronaldo, Suarez, Diego Costa en Lewandowski. Deel van deze spelers bij gebrek aan beter mee laten spelen bij Jong Ajax als ze niet in actie komen en we worden zeker kampioen in de Eredivisie en de Jupiler League!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 mei 2014 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 mei 2014 - 02:02   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 mei 2014 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5968
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2014-2015 (met contractspelers van Ajax natuurlijk..)









0.0136351