BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2014-2015 (met contractspelers van Ajax natuurlijk..)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 21 mei 2014 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 21:45 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus je neemt met 3 spelers het risico van een groot bedrag en hoopt dat 1 van deze gasten uiteindelijk de nieuwe Suarez of Sneijder wordt? Vind het risico vrij veel geld dan? Stel je betaald bij elkaar 15 tot 20 miljoen voor die 3 spelers en uiteindelijk kan je er 1 verkopen voor hooguit 20 tot 25 miljoen en de andere 2 floppen? En dan? Dan heb je goed beleid gevoerd? Dan kan je toch net zo goed minder voor andere spelers uitgeven met de hoop dat deze de nieuwe Sneijder/Suarez worden? Niets zegt mij dat Kostic, Tadic of welke speler dan ook wel zal slagen bij Ajax. überhaupt geeft de aankoop van welke speler dan ook geen garantie. De speelstijl en tegenstand van Ajax is namelijk heel ander dan die van een subtopper.
Je hebt volledig gelijk..
remco k
 remco k - woensdag 21 mei 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 21:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee een favoriete selectie noemen met 3 nieuwe spelers waarvan je weet dat Ajax die toch niet koopt, dat is nuttig? Dan kan je toch zelfs de meest onmogelijke namen in je ideale opstelling zetten? En als je goed leest heeft de TS er achter gezet "met contractspelers van Ajax", waarom zou je dan met namen komen als Koulibaly, Kostic, Tadic en weet ik nog welke ik nog meer heb gelezen?
Ik kom ook niet met die namen kerel.. Maar dat weet je ook wel..

Ik vind alleen dat je best kan bomen over hoe je denkt dat de selectie er volgend jaar uitziet met de daarbij behorende basis elf..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 mei 2014 - 00:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 19:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeg ik ook in die post toch, bij Ajax speel je 20 meter dichter op de goal dan bij Groningen.

Het gaat er ook niet zozeer om dat je daar nu wel of niet hebt gespeeld. Er horen bij deze manier van spelen alleen wel bepaalde hele specifieke kwaliteiten. 1 daarvan is dat je immens veel overzicht moet hebben op de voorste 5 posities.. En ik denk dat Kostic nog weleens acties maakt met zijn kop naar beneden zonder medespelers te zien staan..

Nogmaals, ik weet niet of hij zal slagen bij ons. Maar zo zeker als dat sommigen het stellen dat hij wel zou slagen ben ik zeker niet.. Dat is waar het mij om gaat..
Zijn er spelers in de eredivisie die volgens jou die kwaliteiten wel bezitten?
Ik bedoel, Bojan had de kwaliteiten wel maar is ook niet echt geslaagd.

En nog een vraag, Suarez was toen hij kwam ook egoist pur sang, als je kijkt wat ze van hem gemaakt hebben. Niet dat Kostic van diezelfde kwaliteit is, maar zou Kostic niet ook een smaakmaker kunnen worden door zijn dribbels? Juist omdat hij anders is dan wat we hebben.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 mei 2014 - 00:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 21:47 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou, ik zie Messi ook wel graag komen hoor? Ik vind het gewoon nutteloos om tientallen namen te noemen als je toch al zeker weet dat Ajax niet voor dit soort spelers gaat. Daarnaast zag ik nu ook andere namen voorbij komen, die van Mokotjo of een Gudelj? Ja sorry hoor, maar aan de ene kant roepen dat je linksaf wil en vervolgens spelers voor rechtsaf kopen?
Dat klopt.
Maar volgens mij was er wel interesse in Kostic.

Dat van spelers als Mokotjo en Gudelj klopt inderdaad.
Maar mensen proberen in hun ideale opstelling toch juist de plekken te noemen waar we moeten versterken en als mensen Mokotjo als een versterking zien mogen zij dat toch zeggen ondanks dat er geen interesse is?

Met de huidige spelers kun je ook maar 3 opstellingen maken...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 00:02 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zijn er spelers in de eredivisie die volgens jou die kwaliteiten wel bezitten?
Ik bedoel, Bojan had de kwaliteiten wel maar is ook niet echt geslaagd.

En nog een vraag, Suarez was toen hij kwam ook egoist pur sang, als je kijkt wat ze van hem gemaakt hebben. Niet dat Kostic van diezelfde kwaliteit is, maar zou Kostic niet ook een smaakmaker kunnen worden door zijn dribbels? Juist omdat hij anders is dan wat we hebben.
Suarez zou in dit systeem ook niet geweldig spelen.
Er is voor dit systeem heel weinig spelers die daar aanleg voor hebben.
Daarom is het ook zo dat niet iedereen zo probeert te spelen.
Omdat ze daar de spelers er niet voor hebben, wel andere spelers die veel geld hebben gekost of veel waard zijn in een ander systeem.

Hoe Suarez het ook heeft geflikt maar ik vond het altijd een wonder dat hij mensen passeerde. Gewoon er langs frummelen, geen passeer beweging. Gewoon er door heen wandelen en hopen dat de bal dan nog voor je voeten ligt. Hoe hij dat deed is mij nog een raadsel, maar hij deed het continu.

Suarez heeft denk ik een moeite gehad met het team belang, het was suarez en voor suarez telde alleen suarez. Belang van een medespeler of belang van ajax daar had hij geen boodschap aan. Ajax heeft het team belangrijker gemaakt dan de spelers, ik heb mijn twijfels of suarez daarmee om zou kunnen gaan.
3sterren
 3sterren - donderdag 22 mei 2014 - 01:19   quote  deeplink  
Cillissen
Van rhijn(bij gebrek aan beter), veltman , denswil(moisander staat in de weg/vertrekt wellicht), boilesen(blijft ie fit?)
Blind( toekomstig captain), klaassen, schone( gwn op zn eigen positie misschien speelt ie nog beter), kishna(moet nu toch meer kansen krijgen) zivkovic(weet nie hoe milik het invuld), fischer( hoop dat hij zn oude vorm weer oppakt)
kruislandertje
 kruislandertje - donderdag 22 mei 2014 - 05:47   quote  deeplink  
Bijdehandje
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 06:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 01:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Suarez zou in dit systeem ook niet geweldig spelen.
Er is voor dit systeem heel weinig spelers die daar aanleg voor hebben.
Daarom is het ook zo dat niet iedereen zo probeert te spelen.
Omdat ze daar de spelers er niet voor hebben, wel andere spelers die veel geld hebben gekost of veel waard zijn in een ander systeem.

Hoe Suarez het ook heeft geflikt maar ik vond het altijd een wonder dat hij mensen passeerde. Gewoon er langs frummelen, geen passeer beweging. Gewoon er door heen wandelen en hopen dat de bal dan nog voor je voeten ligt. Hoe hij dat deed is mij nog een raadsel, maar hij deed het continu.

Suarez heeft denk ik een moeite gehad met het team belang, het was suarez en voor suarez telde alleen suarez. Belang van een medespeler of belang van ajax daar had hij geen boodschap aan. Ajax heeft het team belangrijker gemaakt dan de spelers, ik heb mijn twijfels of suarez daarmee om zou kunnen gaan.
Kom op Suarez heeft de kwaliteiten om overal te slagen.. Nu denken jullie dat hij in dit systeem
hij niet zal slagen? Wel een beetje realistisch blijven hoor.. Schöne is dit seizoen redelijk geslaagd en Fischer
is nog altijd 10x klassen minder..Schöne vs Kostic of Fischer vs Kostic
ik stel Kostic dan gewoon wekelijks op hoor.. En Als Fischer zijn vorm niet terug vind
kan hij ook gewoon banken hoor.. En nee je hebt geen garantie dat Kostic slaagt in dit systeem maar het is gewoon
een goede aanvulling met kwaliteiten die nu nog ontbreken. Ook is hij
21 dus nog voldoende rek in.. Maar goed jullie zien het niet in hem zitten of
noemen hen onhaalbaar (met 100+ miljoen op de bank). Tijd zal het leren waar zijn plafond ligt. .
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 06:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 17:17 schreef nora het volgende:
Hummel het blijft een eeuwige strijd met alleen onze eigen jeugd zal je nooit en te nimmer meer de top en zelfs niet de subtop bereiken in Europa.Je zal af en toe toch een aankoop moeten doen, ze hebben nu Milic gekocht en onze juniorenspits maar als je geen toppers hebt voor een bepaalde positie zoals rechter spits zal je hem moeten kopen als je tenminste bovenin in de Eredivisie en in de subtop van europa wil mee doen, ik ben benieuwd of kleine Markie dit jaar nou wel is zijn buidel wil opentrekken.
Inderdaad ik denk dat er gewoon een betere balans moet komen..
Dus een sterkere selectie met wat meer andere type spelers.
Nu heb je gewoon teveel grijze muizen. En ja het is knap hoor
dat we dit jaar kampioen geworden zijn. Maar na 4 kampioenschappen
mag je toch verwachten dat er een stap vooruit gemaakt gaat worden?
En ja ik vraag regelmatig om Kostic omdat ik denk dat hij iets anders kan toevoegen
op dit moment wat je mist en ik denk dat hij tussen 5 en 8 zal kosten.
Het zal me aan mijn reet roesten of hij komt als het spel maar beter wordt.
Al halen ze voor 2 miljoen een achmed falkiovich(fict.) met dezelfde kwaliteiten is dat ook prima..
Maar goed laat Fischer nog maar een seizoen aan rommelen en Schöne de nep rechtsbuiten
een jaartje basis staan dan komt het wel weer goed? Gebrek aan ambitie noem ik dat
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 06:47   quote  deeplink  
Werd een beet je een lange lap..
Maar Bojan vertrekt waarschijnlijk. De Sa vind ik echt niks,
De Jong, Sigthorsson gaan weg? Zivkovic Millik kun je prima mee starten.
Dan heb je Kishna, Fischer (in vorm?) en Schöne voor de flanken.
Is dat kwalitatief zo sterk dan? Red je het daar een heel seizoen mee dan?
Van het geld van Siem en Sigthorsson kun je al makkelijk de multi functionele Kostic ( of
wie dan ook) halen en maak je een stapje vooruit want je selectie is sterker want als Kostic
het niveau van de Sa al niet kan evenaren. .
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 07:59   quote  deeplink  
het gaat erom hoe de profielschets van de links/rechtsbuiten eruit ziet.
dat zelfde geld voor de spits positie.

als ik de profielschets maak dan valt kostic er gewoon buiten
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 08:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 07:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
het gaat erom hoe de profielschets van de links/rechtsbuiten eruit ziet.
dat zelfde geld voor de spits positie.

als ik de profielschets maak dan valt kostic er gewoon buiten
Vermeld er dan gelijk bij wat je profiel schets is en
wie er in jou ogen wel in past..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 08:46   quote  deeplink  
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 mei 2014 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 01:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Suarez zou in dit systeem ook niet geweldig spelen.
Er is voor dit systeem heel weinig spelers die daar aanleg voor hebben.
Daarom is het ook zo dat niet iedereen zo probeert te spelen.
Omdat ze daar de spelers er niet voor hebben, wel andere spelers die veel geld hebben gekost of veel waard zijn in een ander systeem.

Hoe Suarez het ook heeft geflikt maar ik vond het altijd een wonder dat hij mensen passeerde. Gewoon er langs frummelen, geen passeer beweging. Gewoon er door heen wandelen en hopen dat de bal dan nog voor je voeten ligt. Hoe hij dat deed is mij nog een raadsel, maar hij deed het continu.

Suarez heeft denk ik een moeite gehad met het team belang, het was suarez en voor suarez telde alleen suarez. Belang van een medespeler of belang van ajax daar had hij geen boodschap aan. Ajax heeft het team belangrijker gemaakt dan de spelers, ik heb mijn twijfels of suarez daarmee om zou kunnen gaan.
Suarez is bij Ajax juist een echte team-speler geworden!
Hij was altijd op zoek naar Huntelaar en deed alles om te winnen. Ook in zijn laatste half jaar toen Mounir veel scoorde en hij wat minder stond hij er elke week. Nu bij Liverpool het beste aanvalsduo in de Premier league.
Ik denk dat Luis fantastisch zou renderen bij Ajax nu.
Als er wel 1 een teamspeler is is het Suarez.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 mei 2014 - 11:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
Dus Ribery, Sanchez, Walcott, Hazard zijn volgens jou ongeschikt?
Wat een onzin profielschets, veel te idealistisch, die spelers bestaan niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 11:17 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dus Ribery, Sanchez, Walcott, Hazard zijn volgens jou ongeschikt?
Wat een onzin profielschets, veel te idealistisch, die spelers bestaan niet.
Het is de vraag hoe je het middenveld invult.
speel je met de punt naar achteren of speel je met de punt naar voren.
kunnen de middenvelders goed verdedigen en zijn de verdedigers sterk dan is het niet perse nodig voor de aanvallers om te verdedigen.

is je verdediging kwetsbaar en speelt de tegenstander met opkomende backs dan is het handig dat aanvallers mee verdedigen.

de cruijff filosofie schrijft voor dat de aanvallers de eerste verdedigers zijn en dat de verdedigers en de doelman mee moet kunnen voetballen.

team hoort in ballans te zijn. je maakt 2 blokken, aanval en verdediging of je maakt 1 geheel van, samen aanvallen en verdedigen. Oranje speelde in 2010 met 2 blokken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
Kostic is stijf links wat ik inderdaad een min puntje vind..
Voor de rest past hij redelijk in je schets
nora
 nora - donderdag 22 mei 2014 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
Wat jij schetst is een voetballer van minimaal 10 miljoen.Hou het maar gewoon op een type kostic daar kunnen ook wel wat mee voor veel minder geld.
hjf
 hjf - donderdag 22 mei 2014 - 18:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
Als ik een profielschets zou maken, dan ik op de volgende voorwaarden waaraan de aan te kopen speler moet voldoen. Dat is afgekort: TIPS.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 19:15   quote  deeplink  
http://www.elfvoetbal.nl/nieuws/348977_sleutelspeler-diouf-verlaat-hannover-96?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Deze is Gratis
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 20:17   quote  deeplink  
Volgens mij moeten er een aantal mensen 1ste seizoenshelft van groningen bekijken.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 20:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 20:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Volgens mij moeten er een aantal mensen 1ste seizoenshelft van groningen bekijken.
Volgens mij moet jij dan de wedstrijden van Ajax eens terugkijken. .
remco k
 remco k - donderdag 22 mei 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 00:02 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Zijn er spelers in de eredivisie die volgens jou die kwaliteiten wel bezitten?
Ik bedoel, Bojan had de kwaliteiten wel maar is ook niet echt geslaagd.

En nog een vraag, Suarez was toen hij kwam ook egoist pur sang, als je kijkt wat ze van hem gemaakt hebben. Niet dat Kostic van diezelfde kwaliteit is, maar zou Kostic niet ook een smaakmaker kunnen worden door zijn dribbels? Juist omdat hij anders is dan wat we hebben.
Als ik heel eerlijk ben zou ik dat echt niet weten. Gezien het gigantische aantal spelers dat altijd geflopt is bij Ajax denk ik daar eigenlijk meer over na. Dat is misschien negatief te noemen. Maar het is geen toeval dat op een enkele uitzondering na de spelers in dit soort systemen die succesvol zijn eigenlijk allemaal zelf zijn opgeleid of zijn opgeleid bij een club die zo speelt..

Kijk voor de grap naar alle aankopen van Barca, zelden slaagt een gekochte speler daar, Arsenal hetzelfde liedje.. Ik denk niet dat dit toeval is..

Kostic, Zyech, Sulejmani, Djurucic, Tadic en vast nog veel andere spelers zijn stuk voor stuk allemaal heel erg goede voetballers. Maar ik betwijfel of die jongens bij ons zouden slagen... Sulejmani heeft bewezen niet bij ons te slagen, maar begint in Portugal weer beter en beter te spelen en laat gewoon zien echt heel goed te kunnen voetballen..

Dat is toch raar???

Ligt dat misschien ook wel gewoon aan Ajax? Ik denk het wel. Het systeem dat gespeeld wordt is tactisch van een heel erg hoog niveau, en spelers hebben te veel tijd nodig om bij ons te kunnen aarden, of aarden helemaal niet..

Blijft een raar fenomeen..
remco k
 remco k - donderdag 22 mei 2014 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 01:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Suarez zou in dit systeem ook niet geweldig spelen.
Er is voor dit systeem heel weinig spelers die daar aanleg voor hebben.
Daarom is het ook zo dat niet iedereen zo probeert te spelen.
Omdat ze daar de spelers er niet voor hebben, wel andere spelers die veel geld hebben gekost of veel waard zijn in een ander systeem.

Hoe Suarez het ook heeft geflikt maar ik vond het altijd een wonder dat hij mensen passeerde. Gewoon er langs frummelen, geen passeer beweging. Gewoon er door heen wandelen en hopen dat de bal dan nog voor je voeten ligt. Hoe hij dat deed is mij nog een raadsel, maar hij deed het continu.

Suarez heeft denk ik een moeite gehad met het team belang, het was suarez en voor suarez telde alleen suarez. Belang van een medespeler of belang van ajax daar had hij geen boodschap aan. Ajax heeft het team belangrijker gemaakt dan de spelers, ik heb mijn twijfels of suarez daarmee om zou kunnen gaan.
Suarez zou in dit systeem net als nu bij Liverpool bij de beste spelers van de wereld horen. Liverpool speelt iets anders maar ook met veel druk vooruit en tactisch op hoog niveau.. En het is juist een team speler van jewelste, alles om te winnen..
Bij Liverpool is het elftal ook belangrijker dan alleen Suarez en het draait lang niet alleen om hem..
remco k
 remco k - donderdag 22 mei 2014 - 21:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 11:17 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dus Ribery, Sanchez, Walcott, Hazard zijn volgens jou ongeschikt?
Wat een onzin profielschets, veel te idealistisch, die spelers bestaan niet.
Pedro.. Kan alles maar blinkt nergens in uit..
remco k
 remco k - donderdag 22 mei 2014 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 20:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Volgens mij moeten er een aantal mensen 1ste seizoenshelft van groningen bekijken.
aangezien je zo goed bent als je laatste wedstrijd en hij een prima seizoen heeft gedraaid is dat totaal niet van belang..
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 22 mei 2014 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 21:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Pedro.. Kan alles maar blinkt nergens in uit..
Rare speler is dat eigenlijk...
Maar wel 1 die vaak belangrijke goals maakt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 mei 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 21:18 schreef remco k het volgende:

[..]

Als ik heel eerlijk ben zou ik dat echt niet weten. Gezien het gigantische aantal spelers dat altijd geflopt is bij Ajax denk ik daar eigenlijk meer over na. Dat is misschien negatief te noemen. Maar het is geen toeval dat op een enkele uitzondering na de spelers in dit soort systemen die succesvol zijn eigenlijk allemaal zelf zijn opgeleid of zijn opgeleid bij een club die zo speelt..

Kijk voor de grap naar alle aankopen van Barca, zelden slaagt een gekochte speler daar, Arsenal hetzelfde liedje.. Ik denk niet dat dit toeval is..

Kostic, Zyech, Sulejmani, Djurucic, Tadic en vast nog veel andere spelers zijn stuk voor stuk allemaal heel erg goede voetballers. Maar ik betwijfel of die jongens bij ons zouden slagen... Sulejmani heeft bewezen niet bij ons te slagen, maar begint in Portugal weer beter en beter te spelen en laat gewoon zien echt heel goed te kunnen voetballen..

Dat is toch raar???

Ligt dat misschien ook wel gewoon aan Ajax? Ik denk het wel. Het systeem dat gespeeld wordt is tactisch van een heel erg hoog niveau, en spelers hebben te veel tijd nodig om bij ons te kunnen aarden, of aarden helemaal niet..

Blijft een raar fenomeen..
Ben het ook wel met je eens hoor ook niet iedere aankoop kan slagen.
Net als dat niet iedere jeugdspeler slaagt. Erikssen was natuurlijk ook een aankoop
net als Fischer die redden het ook. Schöne, Janssen, Suarez, Boerrigter, Moisander, Cilissen, Rommedahl, Pantelic, Sigthorsson ect. Ect
ook allemaal aankopen die redelijk geslaagd zijn. Dat tegenover iedere goede aankoop een slechte gezet kan
worden tja dat ligt aan zoveel factoren denk aan: Mentaliteit, cultuur, Fysiek, leeftijd, Vorm ect.
Soms moet je wat kleine risico's nemen om iets vooruit te komen.
Kijk bv. Twente die verkopen 1 speler voor 9 miljoen en kopen er dan 2 of 3 terug voor
dat bedrag en meestal slaagt er wel 1.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 20:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij moet jij dan de wedstrijden van Ajax eens terugkijken. .
Volgens mij stond ajax na 18 wedstrijden aan kop en stond groningen in het rechter rijtje.
ik dacht rond de 13 plek.

dat we niet goed speelde daarvoor hoef ik de wedstrijden niet voor terug te kijken.
we haalde genoeg punten om winterkampioen te zijn en genoeg punten daarna om kampioen te worden.

dat groningen daarna echt een huzaren stukje uithaalde, dat ga ik niet ontkennen.

maar je gaat toch niet op basis van een half goed seizoen een speler halen.

waarom hoor ik niemand over piazon?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 mei 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 21:28 schreef remco k het volgende:

[..]

aangezien je zo goed bent als je laatste wedstrijd en hij een prima seizoen heeft gedraaid is dat totaal niet van belang..
elke speler heeft wel eens een opvlieger. piazon speelde ook een tijd goed maar zakte daarna als een pudding in elkaar.

kostic heeft een half seizoen goed gespeeld, is voor mij niet meteen een reden om te kopen.

gelukkig denkt hij het zelfde over, hij wil volgend seizoen voor groningen uitkomen in europa
JOOD
 JOOD - donderdag 22 mei 2014 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 mei 2014 - 22:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kom ook niet met die namen kerel.. Maar dat weet je ook wel..

Ik vind alleen dat je best kan bomen over hoe je denkt dat de selectie er volgend jaar uitziet met de daarbij behorende basis elf..
Dat is ook de bedoeling van het topic, kijken naar de beste spelers die je hebt en eventueel een gerichte aankoop benoemen en daar over discussiëren...
JOOD
 JOOD - donderdag 22 mei 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 01:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Suarez zou in dit systeem ook niet geweldig spelen.
Er is voor dit systeem heel weinig spelers die daar aanleg voor hebben.
Daarom is het ook zo dat niet iedereen zo probeert te spelen.
Omdat ze daar de spelers er niet voor hebben, wel andere spelers die veel geld hebben gekost of veel waard zijn in een ander systeem.

Hoe Suarez het ook heeft geflikt maar ik vond het altijd een wonder dat hij mensen passeerde. Gewoon er langs frummelen, geen passeer beweging. Gewoon er door heen wandelen en hopen dat de bal dan nog voor je voeten ligt. Hoe hij dat deed is mij nog een raadsel, maar hij deed het continu.

Suarez heeft denk ik een moeite gehad met het team belang, het was suarez en voor suarez telde alleen suarez. Belang van een medespeler of belang van ajax daar had hij geen boodschap aan. Ajax heeft het team belangrijker gemaakt dan de spelers, ik heb mijn twijfels of suarez daarmee om zou kunnen gaan.
Sorry hoor, je hebt het over Suarez maat.

Iemand die alles doet om te winnen. En als je hem in je team hebt dan win je vaak. Hij bijt niet voor niks spelers, hij is een winnaar. En een heel begaafde voetballer dus ik snap niet dat je zoiets kunt zeggen.
JOOD
 JOOD - donderdag 22 mei 2014 - 23:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 08:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
profielschets voor een links en rechtsbuiten

hij moet zowel binnen als buitenom kunnen.
2 benig zijn is wel een vereiste
moet snel en veel uithoudingsvermogen hebben
een goede voorzet en een goed schot
ook vrij belangrijk is de wil en de kunst van het verdedigen

in dit systeem zijn de aanvallers de eerste verdedigers.

zulke aanvallers zijn zeer zeldzaam daarom is het ook de bedoeling dat ze worden opgeleid.
Nog zoiets...

In ieder geval ben je hier wel positief ;)
3sterren
 3sterren - vrijdag 23 mei 2014 - 00:22   quote  deeplink  
De zeeuw is transfervrij binnenkort misschien een optie?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 23 mei 2014 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 - 00:22 schreef 3sterren het volgende:
De zeeuw is transfervrij binnenkort misschien een optie?
nordin boekari is binnenkort ook op te halen.

oh wacht je bedoelt als ballenjongen. ja dan raakt hij nog eens een keer de bal
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 23 mei 2014 - 02:09   quote  deeplink  
Gewoon Jari weer opstellen.
Die krijgt dat zooitje ongeregeld nu nog steeds aan het voetballen waarschijnlijk!
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 mei 2014 - 07:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 22:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij stoZnd ajax na 18 wedstrijden aan kop en stond groningen in het rechter rijtje.
ik dacht rond de 13 plek.

dat we niet goed speelde daarvoor hoef ik de wedstrijden niet voor terug te kijken.
we haalde genoeg punten om winterkampioen te zijn en genoeg punten daarna om kampioen te worden.

dat groningen daarna echt een huzaren stukje uithaalde, dat ga ik niet ontkennen.

maar je gaat toch niet op basis van een half goed seizoen een speler halen.

waarom hoor ik niemand over piazon?
Omdat piazon onhaalbaar is? Atsu net zo..
Waarom waren de wedstrijden van Ajax zo slecht dan?
Ik kan je vertellen dat het vooral aan de spelers lag die voor het doel kwamen
denk aan Serero(krijgt geen bal op doel) Fischer (dribbelt alle kanten op behalve de goede)
Bojan (zie Fischer) de Jong (uit vorm) Sigthorsson (niet vooruit te branden)
De sa (zeer beperkt) kom ik op Schöne de enige die medespelers vond en op
doel kon schieten. Ik heb gedurende het seizoen geen enkele stijgende lijn gezien.
Daar waar Groningen wel ingespeeld raakte.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 mei 2014 - 07:42   quote  deeplink  
Fischer gaat hopelijk weer voetballen
Khisna komt eraan
Milik Zivcovic de Jong of Sigthorsson is prima
Schone prima en dan een goede aankoop rechtsbuiten nog steeds
zie ik Kostic graag komen past prima in het profiel is effectief goede pass
en speelt goed samen met Zivcovic
remco k
 remco k - vrijdag 23 mei 2014 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 22:24 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Rare speler is dat eigenlijk...
Maar wel 1 die vaak belangrijke goals maakt.
Jep, en ik geloof de enige speler ooit die in 1 seizoen in alle mogelijke competities heeft gescoord..
remco k
 remco k - vrijdag 23 mei 2014 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 22:27 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ben het ook wel met je eens hoor ook niet iedere aankoop kan slagen.
Net als dat niet iedere jeugdspeler slaagt. Erikssen was natuurlijk ook een aankoop
net als Fischer die redden het ook. Schöne, Janssen, Suarez, Boerrigter, Moisander, Cilissen, Rommedahl, Pantelic, Sigthorsson ect. Ect
ook allemaal aankopen die redelijk geslaagd zijn. Dat tegenover iedere goede aankoop een slechte gezet kan
worden tja dat ligt aan zoveel factoren denk aan: Mentaliteit, cultuur, Fysiek, leeftijd, Vorm ect.
Soms moet je wat kleine risico's nemen om iets vooruit te komen.
Kijk bv. Twente die verkopen 1 speler voor 9 miljoen en kopen er dan 2 of 3 terug voor
dat bedrag en meestal slaagt er wel 1.
Ik vind Eriksen wel degelijk een jeugdproduct, weliswaar aangekocht, maar door de 2 jaar in de jeugd en het rustig brengen van de speler kan hij wennen aan het type spel, en dus de tijd krijgen..

Een aankoop bij Ajax krijgt naar mijn idee per definitie geen tijd en moet er vrijwel direct staan..

Wat Twente trouwens doet brengt ze nu aan de rand van de afgrond.. Dus sorry maar liever ons beleid..
remco k
 remco k - vrijdag 23 mei 2014 - 21:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 22:38 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens mij stond ajax na 18 wedstrijden aan kop en stond groningen in het rechter rijtje.
ik dacht rond de 13 plek.

dat we niet goed speelde daarvoor hoef ik de wedstrijden niet voor terug te kijken.
we haalde genoeg punten om winterkampioen te zijn en genoeg punten daarna om kampioen te worden.

dat groningen daarna echt een huzaren stukje uithaalde, dat ga ik niet ontkennen.

maar je gaat toch niet op basis van een half goed seizoen een speler halen.

waarom hoor ik niemand over piazon?
Omdat die op een andere positie speelde, van Chelsea is en dus per definitie onbetaalbaar.
remco k
 remco k - vrijdag 23 mei 2014 - 21:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 mei 2014 - 22:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

elke speler heeft wel eens een opvlieger. piazon speelde ook een tijd goed maar zakte daarna als een pudding in elkaar.

kostic heeft een half seizoen goed gespeeld, is voor mij niet meteen een reden om te kopen.

gelukkig denkt hij het zelfde over, hij wil volgend seizoen voor groningen uitkomen in europa
jaja, spelers zeggen wel meer.. Als Ajax zou komen met een mooi bedrag speelt ie 100% zeker bij ons..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 mei 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 - 21:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind Eriksen wel degelijk een jeugdproduct, weliswaar aangekocht, maar door de 2 jaar in de jeugd en het rustig brengen van de speler kan hij wennen aan het type spel, en dus de tijd krijgen..

Een aankoop bij Ajax krijgt naar mijn idee per definitie geen tijd en moet er vrijwel direct staan..

Wat Twente trouwens doet brengt ze nu aan de rand van de afgrond.. Dus sorry maar liever ons beleid..
Ligt denk een beetje waarvoor de aankoop gehaald wordt..
Milik bv zal toch snel moeten wennen als hij voor de basis gehaald wordt.
Duarte en van der Hoorn worden ook langzaam klaar gestoomd. .
Ajax en Twente financieel vergelijken is ook appels met peren..
Stel Ajax verkoopt de Jong voor 8 miljoen en ze halen voor dat geld 2 of 3 grote
talenten op dan staat er altijd wel 1 klaar die het op korte termijn waarmaakt.
Plus dat die 100 miljoen niet aangeraakt wordt..
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 mei 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 - 21:34 schreef remco k het volgende:

[..]

Omdat die op een andere positie speelde, van Chelsea is en dus per definitie onbetaalbaar.
+1
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 23 mei 2014 - 22:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 mei 2014 - 21:35 schreef remco k het volgende:

[..]

jaja, spelers zeggen wel meer.. Als Ajax zou komen met een mooi bedrag speelt ie 100% zeker bij ons..
+1
Ajaxvisionist
 Ajaxvisionist - vrijdag 23 mei 2014 - 23:22   quote  deeplink  
Beste mensen. Ik wil graag mijn suggesties plaatsen voor het aankomende seizoen. Allereerst ben ik van mening dat wij bij Ajax standaard moet gaan spelen centrumverdediging met 3 spelers waarbij de middelste speler bij balbezit moet doorschuiven naar het middenveld. Op deze manier heb je meer mogelijkheden om ervoor te zorgen dat je defensieve zekerheid inbouwt en minder snel met ongewenste verassingen te maken gaat krijgen. In feite speelde Ajax een vergelijkbaar systeem ook al tijdens de succesperiode midden jaren 90, en zie je dit patroon ook regelmatig in het spel van Ajax terugkomen, alleen moeten wij dit ook als Ajacieden duidelijk gaan uitspreken. Ik denk dat een 5-2-3 systeem voor Ajax (ook Europees gezien) meer houvast gaat bieden om betere resultaten te behalen en ook moet dit het druk zetten makkelijker maken. Mijn voorstel zou er dus als volgt uitzien;

Doelman
Mandekker Opbouwende verdediger Mandekker
Offensieve back Offensieve back
Controlerende spelmaker

Offensieve spelmaker
Rechtsbuiten Linksbuiten
Centrumspits/aanvallende middenvelder

Voor de invulling van de spelers zou ik er in eerste instantie voor kiezen om de volgende spelers te gaan gebruiken;

Cilissen/Stekelenburg

Veltman/van der Hoorn Heitinga Moisander/Denswil

Van Rhijn/Ligeon Emanuelson/Boilessen/Blind
Blind/De Zeeuw
De Jong/Serero/van der Vaart
Schone/Lukoki/Hupperts Fisscher/Kishna
Van der Vaart/Milik/Sigthorsson

Kleine toelichting op mijn formatie. Ik heb in mijn selectie voor volgend jaar een zestal spelers aangetrokken. Heitinga is na de degradatie van Fulham transfervrij, en voor Stekelenburg zal niet de hoofdprijs betaald hoeven te worden. Vermeer moet komende zomer worden verkocht, want hij is niet stabiel genoeg om in de hoofdmacht van Ajax echt tot grote hoogte te komen. Vermeer wisselt teveel goede partijen met stomme blunders af. Stekelenburg en Cillissen zijn veel stabieler in hun spel. In de verdediging denk ik dat Heitinga de nodige leiding moet kunnen geven en het vermogen heeft om op het juiste moment in te schuiven. Zodoende kan hij de derde middenvelder op het veld worden bij balbezit en is hij - in potentie (ook gezien zijn rol in het verleden) - een mogelijke aanvoerder op het veld. Demy de Zeeuw kan ook voor niet al teveel geld worden opgehaald en hij is een degelijke speler om de opbouw voor de verdediging voor zijn rekening te nemen. Gezien zijn aflopende contract kan hij ook voor relatief weinig geld worden aangetrokken. Emanuelsson is transfervrij en kan dus ook voor niet al teveel geld worden opgehaald bij Milan. Hij heeft zelf aangegeven dat zijn deur voor Ajax altijd open staat. Boilesen is te blessure gevoelig en veel goede linksbacks (met offensieve kwaliteiten) hebben wij niet voor handen. Riedewald is teveel een solist en Blind is beter op het middenveld. Van der Vaart is een absolute topspeler met wie je extra mogelijkheden krijgt zowel op het middenveld als ook als een valse spits. Hierdoor geef je het 5-2-3 systeem meer variatie mogelijkheden. Hupperts is na de degradatie van Roda JC ook een speler die je makkelijk moet kunnen halen en hij zou de problemen op de rechtsbuiten (achter Schone) kunnen oplossen en is nog een jonge speler dus een belofte voor de toekomst.

5 van 6 spelers die ik haal in mijn selectie voor volgend jaar zijn oudere spelers, en dat is gezien de jeugdige selectie van Frank de Boer ook geen overbodige luxe, zeker als je wilt doorbreken in Europa. Daarnaast moet Ajax op het fysieke vlak veel meer arbeid gaan leveren, misschien moeten de trainingen van het Ajax onder Harms weer uit de kast worden gehaald. Het valt namelijk op dat wij afgelopen jaar steeds minder vooruit zijn gaan verdedigen, terwijl dat vooruit verdedigen juist een manier is om offensief gezien meer je stempel op een wedstrijd te kunnen drukken (zie als een mooi voorbeeld hiervoor Salzburg van afgelopen jaar). Daarnaast zijn het ook voornamelijk oud Ajax spelers waardoor de club cultuur gewaarborgd wordt en het zijn - naar mijn mening - ook spelers waar de jongere spelers tegenop kunnen kijken en dus nog trotser op ons aller Ajax zullen worden.

Wat mij betreft op naar het 5de kampioenschap op rij!
nora
 nora - vrijdag 23 mei 2014 - 23:50   quote  deeplink  
Klaasen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 24 mei 2014 - 01:54   quote  deeplink  
over een lange post gesproken.

systeem is niet belangrijk.
wat belangrijk is hoe de spelers het invullen.

heb je een spits die graag voorzetten van af de zijkant wil en buitenspelers die naar binnentrekken. Dan is dat een mis match.
Heb je buitenspelers die voorzetten geven en je hebt een spits staan die 1.60 meter is. Dan is dat een mis match.

Heb je een buitenspeler die buitenom gaat en een offensieve back. Dan is dat ook een mis match.

In balbezit spelen we al zo, dan zakt de middenvelder in en speelt tussen de 2 centrale verdedigers in. In grote wedstrijden heb ik poulsen ook zien spelen tussen de centrale verdedigers al we de bal niet hadden.

Dus de formatie 5 2 3 is er al, al word dat niet zo genoemd.

Het aller belangrijkste is hoe de spelers het invullen en wat hun kwaliteiten zijn.
remco k
 remco k - zaterdag 24 mei 2014 - 18:06   quote  deeplink  
Het allerbelangrijkste is spelers halen zowel in de jeugd als bij het eerste die binnen het systeem passen.

Dus het juiste systeem is het allerbelangrijkste. En daar moet de juiste tactische invulling aangegeven worden op basis van bepaalde spelers.

Ondanks dat bepaalde spelers wel in een systeem passen is iedereen verschillend en zullen er altijd kleine tactische veranderingen plaatsvinden.
tomajaxrijdt
 tomajaxrijdt - zaterdag 24 mei 2014 - 18:07   quote  deeplink  
cillesen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 8733
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2014-2015 (met contractspelers van Ajax natuurlijk..)









0.0073850