BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 26 januari 2015 - 16:58   quote  deeplink  
wat te denken van dit:

http://www.onze11.nl/22722/recent/voetbal-nieuws/real-handelde-fout-bij-transfers-odegaard-en-peeters/

Ben zeer benieuwd wat de uitkomst is van het onderzoek. Wordt vervolgd.....
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 januari 2015 - 17:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 16:52 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik denk dat spelers als een Sneijder, v/d Vaart en een Nigel de jong geen salaris hoeven in te leveren, dat ze dan eerder bereid zouden zijn om terug te komen. En dan heb je over middenvelders. Welke ex-ajax verdediger zou je dan nog terug kunnen halen, Heitinga misschien? Hoor je nu niets meer van. Hoe doet die het nu? ik weet het niet.
Maxwell
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 26 januari 2015 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:01 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Maxwell
speelt die nog?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 januari 2015 - 17:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:03 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

speelt die nog?
PSG of hij basis is weet ik niet

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Nenam_tiL --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 januari 2015 - 17:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 16:46 schreef nora het volgende:

[..]

Ik ben het daar niet mee eens in mijn ogen is hij op dit moment verder als Andersen en Bazoer en Zimler enz dus een direkte versterking.

p.s Zimler is natuurlijk een grapje want niemand is beter als Zimler
Welke positie speelt Zimler? En nog belangrijker welk elftal?
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 17:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 16:52 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik denk dat spelers als een Sneijder, v/d Vaart en een Nigel de jong geen salaris hoeven in te leveren, dat ze dan eerder bereid zouden zijn om terug te komen. En dan heb je over middenvelders. Welke ex-ajax verdediger zou je dan nog terug kunnen halen, Heitinga misschien? Hoor je nu niets meer van. Hoe doet die het nu? ik weet het niet.
Ik denk dat die jongens gewoon niet terug willen komen op dit moment omdat ze zichzelf te goed achten voor de ED en voor Ajax.. Overmars heeft die jongens vaak zat gepolst voor een terug keer..
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 16:52 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Ik denk dat spelers als een Sneijder, v/d Vaart en een Nigel de jong geen salaris hoeven in te leveren, dat ze dan eerder bereid zouden zijn om terug te komen. En dan heb je over middenvelders. Welke ex-ajax verdediger zou je dan nog terug kunnen halen, Heitinga misschien? Hoor je nu niets meer van. Hoe doet die het nu? ik weet het niet.
En Heitinga bakt er niet veel van..
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 17:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:06 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

PSG of hij basis is weet ik niet
vaak wel..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 januari 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:34 schreef remco k het volgende:

[..]

vaak wel..
Wordt het dus niet...
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 17:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Wordt het dus niet...
Lijkt me niet nee..
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 26 januari 2015 - 17:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 17:40 schreef remco k het volgende:

[..]

Lijkt me niet nee..
Chivu dan maar ;-)
Laat maar is gestopt zie ik

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Nenam_tiL --
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 17:43   quote  deeplink  
Als ik de Boer was zou ik Andersen er even af halen, Schone ondanks dat ik hem er liever niet zie spelen op zijn plek laten spelen en Klaassen met Serero omwisselen. Viergever op de plek van Moisander. En dan Zivkovic op 9 met Al Ghazi en Kishna op de flanken.. Giganstisch veel snelheid in de ploeg, spelers voorin het middenveld met een goede pass en op CVM een goede passer..

Zo maak je het middenveld sterker en ik denk dat de aansluiting vooruit beter wordt, voorin onvoorspelbaarheid en veel snelheid...

Dit is namelijk helemaal niets, en dan met name aanvallend..
Twanus1
 Twanus1 - maandag 26 januari 2015 - 18:18   quote  deeplink  
Ik vrees dat dit alleen maar onduidelijkheid geeft Remco! Dat er iets moet veranderen is duidelijk maar volgens mij ligt het probleem op het middenveld. Inderdaad Andersen even in de luwte en daar een of twee goede vervangers voor halen, vd Vaart, van Ginkel, Sinkgraven, Propper. Als er iemand geblesseerd raakt moet er ook een waardige vervanger staan! Verder niet in paniek raken maar wel in actie komen.
remco k
 remco k - maandag 26 januari 2015 - 19:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 18:18 schreef Twanus1 het volgende:
Ik vrees dat dit alleen maar onduidelijkheid geeft Remco! Dat er iets moet veranderen is duidelijk maar volgens mij ligt het probleem op het middenveld. Inderdaad Andersen even in de luwte en daar een of twee goede vervangers voor halen, vd Vaart, van Ginkel, Sinkgraven, Propper. Als er iemand geblesseerd raakt moet er ook een waardige vervanger staan! Verder niet in paniek raken maar wel in actie komen.
Onduidelijkheid?? Waarom dan? De selectie veranderd niet, er gaan alleen wat poppetjes op andere plekken spelen, simpelweg omdat het elftal er beter van wordt en die mensen beter zijn dan de spelers die er nu lopen..
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 januari 2015 - 19:20   quote  deeplink  
De kwaliteit en de ervaring zeker op het middenveld is gewoon onvoldoende. Ons middenveld is niet eens beter als bijv. PEC Zwolle, misschien wel in potentie, maar niet in het veld. Verdedigend hebben we ook geen leider in het veld staan. Het probleem is dat we niet willen investeren in echte ervaring en leiderschap. Je kunt wel blijven hopen op het aanstormende talent, maar hoeveel breken er nu echt door of gaan uiteindelijk spelen bij de top en niet bij B- (reken ik de Eredivie ook bij) en C-landen. Kijk naar Victor, komt hij nog wel terug op zijn oude niveau of vertrouwd hij zijn eigen lichaam nog wel. Talenten hebben niet het geschikte karakter en vallen ook door de mand. Wij gokken maar op een paard en het niveau is de laatste jaren zeker niet verbeterd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Ztjes --
Twanus1
 Twanus1 - maandag 26 januari 2015 - 19:40   quote  deeplink  
Als je 6 spelers op een andere plek neerzet dan zal het tijd kosten voor men hieraan gewend is. Dat bedoel ik met onduidelijkheid!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 januari 2015 - 21:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 07:25 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En inderdaad dus geen Sinkgraven, want dat is ook gewoon nog een talent. Eindelijk zie je in dat er mannen moeten komen en geen broekies want daar lopen er al genoeg van rond.
Niet eindelijk hoor da te roep ik ook al langer.. Sinkgraven hoeft van mij niet perse
maar over een paar jaar is hij weg of onbetaalbaar.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 26 januari 2015 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 10:44 schreef Brandje het volgende:

[..]

En schone eruit want dat kan echt niet meer zoals die gozer erbij loopt.
Moisander, Schone en Sigthorsson verwens ik al een paar seizoenen naar een mooie club..
Helaas koopt niemand ze. Schone doelgericht maar geen betere rechtsbuiten als El Ghazi
die had gisteren tegen Feyenoord iets kunnen forceren.
3sterren
 3sterren - maandag 26 januari 2015 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 07:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat er wat nodig is op het middenveld werd gisteren pijnlijk duidelijk. .
Oudere ervaren speler: vd Vaart? Type Galasek? Anita? Clasie?

Wat ik vooral gisteren zag was de klasse van Feyenoord's middenveld
kort dekken, drie hoekjes, door bewegen, vrij lopen. Ons middenveld heeft geen
minuut rustig aan kunnen doen of kunnen overtuigen.

Vd vaart Anita Klaassen dan wordt je gegarandeerd kampioen :-)
Allles wat je net opnoemt doen wij niet op het middenveld! Ben van mening dat we dit gewoon moeten kunnen opbrengen zo slecht zijn de spelers nou ook niet!
3sterren
 3sterren - maandag 26 januari 2015 - 22:33   quote  deeplink  
Iedereen roept maar dat we ervaring nodig hebben, maar niemand weet wie haalbaar is wie wil komen en wie ons werkelijk beter maakt!
Kan ik niemand hier kwalijk nemen ik weet het ook niet!
Maar wij worden er ook niet voor betaald en ik vind dat de taak van scouts en marc overmars!
Bedoel een groningen haalt al jaar in jaar uit spelers die wij daarna dolgraag bij ajax willen zien zoals een tadic en kostic!
Dan doen wij toch echt iets verkeerd!
Ztjes
 Ztjes - maandag 26 januari 2015 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 22:33 schreef 3sterren het volgende:
Iedereen roept maar dat we ervaring nodig hebben, maar niemand weet wie haalbaar is wie wil komen en wie ons werkelijk beter maakt!
Kan ik niemand hier kwalijk nemen ik weet het ook niet!
Maar wij worden er ook niet voor betaald en ik vind dat de taak van scouts en marc overmars!
Bedoel een groningen haalt al jaar in jaar uit spelers die wij daarna dolgraag bij ajax willen zien zoals een tadic en kostic!
Dan doen wij toch echt iets verkeerd!
Mee eens
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 januari 2015 - 23:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 22:33 schreef 3sterren het volgende:
Iedereen roept maar dat we ervaring nodig hebben, maar niemand weet wie haalbaar is wie wil komen en wie ons werkelijk beter maakt!
Kan ik niemand hier kwalijk nemen ik weet het ook niet!
Maar wij worden er ook niet voor betaald en ik vind dat de taak van scouts en marc overmars!
Bedoel een groningen haalt al jaar in jaar uit spelers die wij daarna dolgraag bij ajax willen zien zoals een tadic en kostic!
Dan doen wij toch echt iets verkeerd!
Leuk dat je dat soort namen noemt maar een Tadic en een Kostic zijn als grote onbekende talenten naar Groningen gehaald en spelen zich daar uiteindelijk in de basis! Dat doet Ajax ook, echter vist Ajax in een ander bakkie met talenten dan bijvoorbeeld Groningen. Als talent is het bij een Groningen of bijvoorbeeld Heerenveen ook makkelijker om jezelf in het elftal te spelen. De fans zijn daar niet zo kritisch en een fout of eventuele vormcrisis wordt niet direct afgestraft door de media. Hoe anders is dat bij een topclub als Ajax. Een talent welke zichzelf in het eerste elftal speelt wordt van verwacht dat hij er direct staat en zijn talent waarmaakt. Helaas hebben deze spelers ook terugslagen en bij Ajax is het voor een talent vervolgens moeilijker om jezelf uit die tegenslag te knokken! Daar is wilskracht voor nodig en dat bezit niet elk talent. Een van de beste voorbeelden is natuurlijk Sulejmani, welke in Heerenveen gewoon een enorm talent bezat. Echter heeft Ajax dat mede door een vormdip nooit echt terug kunnen zien en bij de elftallen na Ajax is het uiteindelijk ook niets geworden. Maar er zijn veel meer voorbeelden van talenten die het uiteindelijk niet redden bij topclubs ivm druk!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 26 januari 2015 - 23:02   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 26 januari 2015 door Ajax Warrior --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 22:33 schreef 3sterren het volgende:
Iedereen roept maar dat we ervaring nodig hebben, maar niemand weet wie haalbaar is wie wil komen en wie ons werkelijk beter maakt!
Kan ik niemand hier kwalijk nemen ik weet het ook niet!
Maar wij worden er ook niet voor betaald en ik vind dat de taak van scouts en marc overmars!
Bedoel een groningen haalt al jaar in jaar uit spelers die wij daarna dolgraag bij ajax willen zien zoals een tadic en kostic!
Dan doen wij toch echt iets verkeerd!
Nu hebben ze Rusnak voor een prikkie opgehaald bij City let maar op die willen wij binnen
nu en 2 jaar ook..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 07:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 23:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Leuk dat je dat soort namen noemt maar een Tadic en een Kostic zijn als grote onbekende talenten naar Groningen gehaald en spelen zich daar uiteindelijk in de basis! Dat doet Ajax ook, echter vist Ajax in een ander bakkie met talenten dan bijvoorbeeld Groningen. Als talent is het bij een Groningen of bijvoorbeeld Heerenveen ook makkelijker om jezelf in het elftal te spelen. De fans zijn daar niet zo kritisch en een fout of eventuele vormcrisis wordt niet direct afgestraft door de media. Hoe anders is dat bij een topclub als Ajax. Een talent welke zichzelf in het eerste elftal speelt wordt van verwacht dat hij er direct staat en zijn talent waarmaakt. Helaas hebben deze spelers ook terugslagen en bij Ajax is het voor een talent vervolgens moeilijker om jezelf uit die tegenslag te knokken! Daar is wilskracht voor nodig en dat bezit niet elk talent. Een van de beste voorbeelden is natuurlijk Sulejmani, welke in Heerenveen gewoon een enorm talent bezat. Echter heeft Ajax dat mede door een vormdip nooit echt terug kunnen zien en bij de elftallen na Ajax is het uiteindelijk ook niets geworden. Maar er zijn veel meer voorbeelden van talenten die het uiteindelijk niet redden bij topclubs ivm druk!
Daarom moet je ook gaan voor de talenten met karakter maar laat net de Boer daar een hekel aan hebben.
Zie El Ghazi tegen Az jongen krijgt op zijn donder omdat ie loopt te dollen ik ga er voor naar een stadion..
Andersen Schone Moisander Sigthorsson enz enz er zit gewoon weinig in die jongens.
Af en toe heb je gewoon dat karakter nodig om top te worden en onze jongens hebben dat niet of alleen in grotere wedstrijden.
Feyenoord Fileerde ons middenveld en een aanval met Kisna--Milik--Sigthorsson--Schone
heeft ook geen potten kunnen breken. Lef dat is wat er ontbreekt bij zowel de mensen
die gaan over het aankoopbeleid, trainer en spelersgroep. Gazi el bazi moet spelen!
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 07:42   quote  deeplink  
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=235595

Ervaring en karakter en gratis kom op Marc haha
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 januari 2015 - 19:40 schreef Twanus1 het volgende:
Als je 6 spelers op een andere plek neerzet dan zal het tijd kosten voor men hieraan gewend is. Dat bedoel ik met onduidelijkheid!
Ik denk dat het wel mee zal vallen. Spelers weten wat er waar verwacht wordt in dit systeem. En het is niet zo dat men naar onnatuurlijke posities vertrekt. En slechter als dit is ook niet echt mogelijk.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Spelers weten wat er waar verwacht wordt in dit systeem. En het is niet zo dat men naar onnatuurlijke posities vertrekt. En slechter als dit is ook niet echt mogelijk.
Ze kunnen niet eens op hun normale posities, 2 wedstrijden achter mekaar een voldoende partij op de mat brengen. Dan had je het in de winterstop moeten trainen en direct erna mee gaan starten.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het wel mee zal vallen. Spelers weten wat er waar verwacht wordt in dit systeem. En het is niet zo dat men naar onnatuurlijke posities vertrekt. En slechter als dit is ook niet echt mogelijk.
Het is dat Feyenoord geen spits heeft anders was je flink nat gegaan.
Vitesse weet ook wel hoe ze Ajax moeten bestrijden dus heb er een hard hoofd in.
Tegen Feyenoord werd al pijnlijk duidelijk wat er bij ons ontbreekt.
Daarom begrijp ik niet waarom daar niet naar gezocht word.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eens op hun normale posities, 2 wedstrijden achter mekaar een voldoende partij op de mat brengen. Dan had je het in de winterstop moeten trainen en direct erna mee gaan starten.
Inderdaad Frank, Marc en Ajax zijn de weg een beetje kwijt
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Het is dat Feyenoord geen spits heeft anders was je flink nat gegaan.
Vitesse weet ook wel hoe ze Ajax moeten bestrijden dus heb er een hard hoofd in.
Tegen Feyenoord werd al pijnlijk duidelijk wat er bij ons ontbreekt.
Daarom begrijp ik niet waarom daar niet naar gezocht word.
Hummel we komen kwaliteit te kort op het middenveld alleen sommige willen dat gewoon niet inzien helaas, nu moeten we weer tegen Propper en Velicovic en ons middenveld met Andersen en Serero dan weet je genoeg misschien dat Klaasen er weer is dan heb je kans.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 11:26 schreef nora het volgende:

[..]

Hummel we komen kwaliteit te kort op het middenveld alleen sommige willen dat gewoon niet inzien helaas, nu moeten we weer tegen Propper en Velicovic en ons middenveld met Andersen en Serero dan weet je genoeg misschien dat Klaasen er weer is dan heb je kans.
Inderdaad en zonder Klaassen val je in een gat.. Andersen had bij mij ook niet alles 90 minuten gespeeld
als er sterkere concurrentie was. Serero betwijfel ik ook ondanks dat hij best redelijk speelt.
Die Tibbling van Groningen(hoe hij tegen Ajax speelde) Of Clasie dat is eigenlijk hoe ik Cvm ingevuld zie worden.
Met Propper--Clasie---Klaassen kun je tenminste vooruit voetballen met goed combinatie spel.
Moisander mag snel vervangen worden en een behoorlijke Cvm aangetrokken worden dan komt een kampioen binnen hand bereik.

Vd Vaart---Anita----Klaassen Mag ook hoor..
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 13:44   quote  deeplink  
Nog een keer een van de vele stukjes van voetbal analisten.
============================================================
Wat leert Andersen nou als hij niet aan de hand van een geroutineerde medespeler op zijn fouten gewezen wordt tijdens de wedstrijd?

Er wordt nu veel te veel verwacht van grote talenten, die de handen en voeten meer dan vol hebben aan zichzelf. En dus geen tijd hebben om om zich heen te kijken. En de oudere spelers zijn niet goed genoeg om de jongeren te ondersteunen. En dus was Kishna onzichtbaar, wist Bazoer niet wat hem overkwam en schoot Ajax uiteindelijk maar één keer op doel. De eigen jeugd een kans geven, natuurlijk dat is goed. Maar zonder een paar rijpe en geroutineerde spelers om zich heen, zullen ze verzuipen. Ajax heeft nog een week om wat te halen. Gebeurt er niks, dan kunnen ze in Eindhoven de feestelijke voorbereidingen gaan treffen.

Leo Driessen
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 januari 2015 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:42 schreef Hummel10 het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=235595

Ervaring en karakter en gratis kom op Marc haha
Misschien niet eens zo'n gek idee... Hahaha
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 15:25   quote  deeplink  
Om het moment dat er iets verkeerd gaat tijdens de wedstrijd zie je bijna geen communicatie en sturing.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 10:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ze kunnen niet eens op hun normale posities, 2 wedstrijden achter mekaar een voldoende partij op de mat brengen. Dan had je het in de winterstop moeten trainen en direct erna mee gaan starten.
Dat klopt. En dat komt naar mijn idee door de onbalans. Je verandert er overigens niet zo heel veel mee. Alleen Klaassen zou op een voor hem wat onnatuurlijke positie terecht komen. Maar bij hem verwacht ik daar geen problemen.

Een aankoop voor de cvm plek zou ook kunnen. Maar kan er niemand voor opnoemen die daar direct een versterking zou kunnen zijn. Behalve Anita.
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 januari 2015 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 07:42 schreef Hummel10 het volgende:
http://m.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=235595

Ervaring en karakter en gratis kom op Marc haha
En een zeer lastige jongen. Dat zou ik proberen Kuijt te halen hahaha
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 januari 2015 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 16:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

En een zeer lastige jongen. Dat zou ik proberen Kuijt te halen hahaha
Kuijt zal wel een stunt zijn maar of ik er blij mee ben..
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 17:21   quote  deeplink  
Overigens hebben Cerny, Van de Beek en Nouri vandaag hun handtekening onder een verbintenis bij Ajax gezet. Drie van de grootste talenten die we momentele hebben.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 27 januari 2015 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 15:25 schreef Bobby1972 het volgende:
Om het moment dat er iets verkeerd gaat tijdens de wedstrijd zie je bijna geen communicatie en sturing.
Dus mis je echte leider in het veld!
nora
 nora - dinsdag 27 januari 2015 - 17:36   quote  deeplink  
Klopt je hebt geen leider maar dat zou klaasen kunnen worden, ik ben blij dat die talenten bijgetekend hebben alleen geef ze de tijd om rustig aan het senioren voetbal te wennen.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:36 schreef nora het volgende:
Klopt je hebt geen leider maar dat zou klaasen kunnen worden, ik ben blij dat die talenten bijgetekend hebben alleen geef ze de tijd om rustig aan het senioren voetbal te wennen.
Mee eens, en de talenten ga je pas echt profijt van hebben, als hun contract al weer afloopt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 27 januari 2015 - 18:31   quote  deeplink  
Veel mensen roemen Overmars, omdat hij zoveel contracten van jeugdspelers heeft verlengt, op zich is dat natuurlijk een goede zaak. Alleen zou het pas echt een goede prestatie zijn geweest, wanneer hij de contracten zodanig had weten te verlengen, dat de spelers niet nog maar 1 seizoen te gaan hebben op het moment wanneer ze "sterktehouders" worden.

Het ergste van allemaal vind ik nog dat onder het bewind van Overmars, de onvrede onder het scouting apparaat groter dan ooit is. Het oplossen van de grote onvrede bij de scouting was ook 1 van de belangrijkste punten voor en tijdens de revolutie. Overmars/Ajax luisteren net zoals hun voorgangers niet naar de adviezen van de scouts. Bovendien vind Overmars ook alles te duur, waar de scouting mee komt aanzetten. Nu geef ik Milik nog even het voordeel van de twijfel, maar pikant detail is dat de scouting van Ajax ook tegen zijn komst was. Wat er toe leidde dat er afgelopen zomer voor de tweede keer binnen een aantal jaar een scout zelf ontslag nam.
In 2010 stapte de Belgische top scout van Ajax in België "Urbain Haesaert" (werkt nu voor onze Brusselse vrienden) ook al op vanwege bovenstaande redenen. En afgelopen zomer volgde een andere scout zijn voorbeeld, omdat er nog steeds niets veranderd was. Voornamelijk dat het zinloos is om te scouten als alles heel snel als "te duur" word beschouwd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 27 januari 2015 door Ztjes --
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 19:49   quote  deeplink  
Ik zei ook al diverse keren dat Ajax haar scouting wel eens onder de loep mag nemen. Heerenveen is instaat om structureel goede spitsen aan te trekken. Hierin weet Ajax structureel te falen.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 27 januari 2015 - 19:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:24 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus mis je echte leider in het veld!
Precies Ronald, waarom doet Ajax daar dan niks aan?
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:39 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Mee eens, en de talenten ga je pas echt profijt van hebben, als hun contract al weer afloopt.
Een aantal heeft er bijgetekend voor lange tijd, zo ook jongens als van Rhijn Boilesen Cilissen en Klaassen als ik het goed heb.. Jongens die dus langer willen blijven dan voorheen..
De tijd moet nog uitwijzen of dat gaat lukken uiteraard..

Maar jongens als Nouri en vd Beek liggen nu vrij lang vast, maar hebben nog niet het contract met het hoogst mogelijke salaris, waarschijnlijk zal Overmars proberen deze contracten te verlengen op het moment dat ze een of twee jaar bij Ajax 1 zitten..

Dan heb je nog steeds de kans dat ze gehaald worden door de grotere clubs, maar dat zal dan voor meer geld moeten, en dus wordt de kans dan wel degelijk kleiner..

Als je daarbij een aantal goede ervaren spelers hebt de komende jaren, dan hebben we echt wel een mooie toekomst voor ons..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 17:21 schreef Eide het volgende:
Overigens hebben Cerny, Van de Beek en Nouri vandaag hun handtekening onder een verbintenis bij Ajax gezet. Drie van de grootste talenten die we momentele hebben.
Kut beleid man..
Eide
 Eide - dinsdag 27 januari 2015 - 20:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Kut beleid man..
Zeker omdat Muric en El Azzouzi ook al verlengd hebben.
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 januari 2015 - 20:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Zeker omdat Muric en El Azzouzi ook al verlengd hebben.
Ach ja, dat is waar ook, waarom hebben ze die eigenlijk gehaald man.. Waardeloos..
remco k
 remco k - dinsdag 27 januari 2015 - 20:33   quote  deeplink  
Onderstaande post is van iemand anders, maar ben het er wel helemaal mee eens..

Ervaring is er voldoende, er is alleen geen leiderschap en dat is te danken aan spelers die dat niet op zich willen en durven nemen. Klaassen is de enige die wil maar er te jong voor is.
Spelers als van Rhijn, Boilesen, Veltman zijn oud en ervaren genoeg om dit op zich te nemen, maar ze durven het niet. Zelfs de oudsten als Moisander en Schöne vertikken het om het team te leiden, wat gewoonweg belachelijk is. Siem de Jong was van origine ook geen leiderstype, maar die heeft het zelf aangegrepen en dat werkte.
Het wordt tijd dat er iemand opstaat en het team bij de hand neemt. Dan komt er meer vertrouwen in de ploeg en komt talent beter tot zijn recht.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!









0.0259828