BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zaterdag 08 juli 2017 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 juli 2017 - 19:35 schreef nummer10 het volgende:
wie bepaald de rugnummers eigenlijk... met andere woorden ziet deze trainer dus ook niks in hem.. of wederomhet TH die deze dingen bepalen
De trainer volgens mij, in samenspraak met de spelers. Sommige spelers hebben een voorkeursnummer. Maar in principe zijn het de beoogde eerste 11 van de trainer en daarna de rest.
Eide
 Eide - woensdag 12 juli 2017 - 11:25   quote  deeplink  
Jairo Riedewald op weg naar club Frank de Boer

Everton heeft zich dinsdag bij Ajax gemeld voor Jairo Riedewald, maar de club van Ronald Koeman lijkt te laat te komen. De speler zou in principe zijn keuze al op Crystal Palace hebben laten vallen. Daarmee is een hereniging met Frank de Boer aanstaande, tenzij er alsnog een ander megabod voor club en speler komt.

Crystal Palace, dat zich ook al officieel bij directeur spelerszaken Marc Overmars van Ajax meldde, zou bereid zijn om de transfersom (van iets meer dan 8 miljoen euro, exclusief bonussen) die Ajax verlangt op tafel te leggen. Crystal Palace heeft door de enorme inkomsten uit de tv-gelden veel te besteden, waardoor de deal snel zijn beslag kan krijgen. De Boer liet Riedewald bij Ajax debuteren en uitgroeien tot international. Peter Bosz prees het product van de eigen opleiding ook, zag hem als enige verdedigende middenvelder, maar bleek hem vervolgens niet meer nodig te hebben.

Met de aanstaande overstap naar Crystal Palace krijgt Riedewald toch zijn droomtransfer naar de Premier League. Zijn vorige zaakwaarnemers van Forza waren in de winterstop nagenoeg rond met Tottenham Hotspur, maar de speler besloot in Amsterdam te blijven. Zijn nieuwe management van SEG kwam met Crystal Palace op de proppen.

Bron
p111
 p111 - woensdag 12 juli 2017 - 12:10   quote  deeplink  
Nou nog effe en we zijn weer leeg,als Sanches nog naar Reaal gaat hebben we niks meer.Jammer dat ze voor een koopie niet Urby hebben genomen.
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 13:15   quote  deeplink  
We willen beter worden toch?
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 juli 2017 - 13:21   quote  deeplink  
klopt remco maar had emanuelson voor de lb possitie graag zien komen..
p111
 p111 - woensdag 12 juli 2017 - 13:45   quote  deeplink  
Inderdaad ik denk zeker een versterking als linksback.
JOOD
 JOOD - woensdag 12 juli 2017 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 13:21 schreef nummer10 het volgende:
klopt remco maar had emanuelson voor de lb possitie graag zien komen..
Heel zwaar mee oneens. Emanuelson kennen we, dat klopt. Is Emanuelson de beste keuze? Lijkt me niet. Leeftijd, talent en huidig niveau zeggen mij genoeg.

Dan maar weer een hele mooie aanwinst voor de linksbackpositie, een type 'Trabelsi' uit de hoge hoed.

Voor rechtsback verwacht ik geen aankoop. Veltman 1 en Zeefuik 2.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 juli 2017 - 15:35   quote  deeplink  
een trabelsi mag ook maar emanuelason kan de jeugd wel duidelijk maken hoe het niet moet.. en zie zeker wel een meerwaarde als LB..
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 12 juli 2017 - 16:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 13:15 schreef remco k het volgende:
We willen beter worden toch?
Denk je nu echt dat bij Ajax wanneer Riedewald wordt verkocht, de selectie voldoende kwaliteit heeft en uitgebalanceerd is?

Ik denk het niet.....wanneer je beter wilt worden heb je meer stabiliteit en kwaliteit nodig. Wanneer opnieuw de terughoudende houding in acht wordt genomen zul je zien dat je aan het eind weer met lege handen zult staan.

Bij een 4e seizoen op rij niks mag ik hopen dat er dan echt een keer wat gaat veranderen....
JOOD
 JOOD - woensdag 12 juli 2017 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 16:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat bij Ajax wanneer Riedewald wordt verkocht, de selectie voldoende kwaliteit heeft en uitgebalanceerd is?

Ik denk het niet.....wanneer je beter wilt worden heb je meer stabiliteit en kwaliteit nodig. Wanneer opnieuw de terughoudende houding in acht wordt genomen zul je zien dat je aan het eind weer met lege handen zult staan.

Bij een 4e seizoen op rij niks mag ik hopen dat er dan echt een keer wat gaat veranderen....
Dijks en Riedewald zijn officieel nog niet weg. Voor rechtsback heb je Veltman en Zeefuik. Linksback Viergever en Sinkgraven. Waar zie jij het gemis?
Eide
 Eide - woensdag 12 juli 2017 - 17:18   quote  deeplink  
Dan krijg je wel een gat want achter Veltman/Sanchez/De Ligt/Viergever en Sinkgraven wordt het gat meteen erg groot. Eigenlijk mag je Sinkgraven niet eens noemen in dat lijstje.
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 13:21 schreef nummer10 het volgende:
klopt remco maar had emanuelson voor de lb possitie graag zien komen..
Ik niet. Ongeacht zijn prestaties dit seizoen. Je hebt geen idee wat hij kan brengen. Heeft 5 seizoenen op rij amper gespeeld en na Ajax eigenlijk geen fatsoenlijke wedstrijd meer gespeeld. Op basis waarvan is hij dan op dit moment goed genoeg voor Ajax.
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 18:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 15:35 schreef nummer10 het volgende:
een trabelsi mag ook maar emanuelason kan de jeugd wel duidelijk maken hoe het niet moet.. en zie zeker wel een meerwaarde als LB..
Zou hij begrijpen dat hij het verkeerd gedaan heeft. Ik denk het niet.
remco k
 remco k - woensdag 12 juli 2017 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 16:12 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Denk je nu echt dat bij Ajax wanneer Riedewald wordt verkocht, de selectie voldoende kwaliteit heeft en uitgebalanceerd is?

Ik denk het niet.....wanneer je beter wilt worden heb je meer stabiliteit en kwaliteit nodig. Wanneer opnieuw de terughoudende houding in acht wordt genomen zul je zien dat je aan het eind weer met lege handen zult staan.

Bij een 4e seizoen op rij niks mag ik hopen dat er dan echt een keer wat gaat veranderen....
Lees toch eens wat een ander schrijft vent.

Ik hoop dat dit beleid koste wat het kost gehandhaafd wordt. Op de lange termijn is zowel bij Ajax als andere clubs gebleken dat het de enige echt goede manier is om zowel gezond te blijven als om mee te doen om de prijzen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 12 juli 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 18:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Zou hij begrijpen dat hij het verkeerd gedaan heeft. Ik denk het niet.
mwah weet ik niet... maar geeft ook niet hij komt niet dus overbodig... benieuwd wat ze eventueel wel gaan halen..
p111
 p111 - woensdag 12 juli 2017 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 juli 2017 - 14:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Heel zwaar mee oneens. Emanuelson kennen we, dat klopt. Is Emanuelson de beste keuze? Lijkt me niet. Leeftijd, talent en huidig niveau zeggen mij genoeg.

Dan maar weer een hele mooie aanwinst voor de linksbackpositie, een type 'Trabelsi' uit de hoge hoed.

Voor rechtsback verwacht ik geen aankoop. Veltman 1 en Zeefuik 2.
Ja natuurlijk met de hogehoed gaat het wel lukken,Urby kost niks en is ervaren techn/en oud Ajacied.Ik had de gok maar genomen als er evt dan toch nog wat uit die hogehoed komt zit je goed in de backs zonder de hoofdprijs te hebben betaald.
Eide
 Eide - donderdag 13 juli 2017 - 06:26   quote  deeplink  
Frank de Boer betaalt 9 miljoen voor Roedewald

De transfer van Jairo Riedewald (20) naar Crystal Palace is een kwestie van tijd. De Londense club hoopt in de komende 24 uur overeenstemming te bereiken met Ajax over een transfersom van ongeveer 9 miljoen euro en ook de persoonlijke wensen van de speler in te vullen.

Ook Everton toonde de voorbije dagen interesse, maar Ronald Koeman had ook andere spelers op het oog en geeft daar nu de voorkeur aan. Riedewald weet zich bovendien verzekerd van veel speeltijd als hij naar de nieuwe werkgever van Frank de Boer gaat en dat is na het afgelopen seizoen met veel duels op de reservebank het belangrijkste in de carrière van de man die aanvankelijk bestemd leek om bij Ajax voor jaren een vaste waarde te worden.

Twee weken voor de voorronde van de Champions League lijkt het voor Ajax, dat weer kampioen wil worden, nu vooral zaak snel een (extra) rechtsback en linksbenige verdediger te strikken.

Met de verkoop van Davy Klaassen (27 miljoen euro), Kenny Tete (5 miljoen) en weldra dus Riedewald harkt directeur spelerszaken Marc Overmars deze transferzomer een slordige 41 miljoen euro binnen. Daarmee wordt de lijn voortgezet van de afgelopen jaren, waarin de Amsterdammers voortdurend grote successen boekten met de verkoop van spelers.

Bron
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 20:11   quote  deeplink  
Galatasaray: Contract Sneijder per direct ontbonden

Galatasaray meldt dat Wesley Sneijder per direct mag vertrekken. De 33-jarige Nederlander had nog een contract tot de zomer van 2018, maar dat is ontbonden door de Turkse topclub.

De Turken gaven twee maanden geleden al aan te willen verjongen. Sneijder wilde zelf langer door, maar de nieuwe trainer Igor Tudor vergaf het shirt met rugnummer tien onlangs al aan Younes Belhanda.

De Marokkaan baarde de afgelopen interlandperiode opzien door tegen Oranje te schoppen naar alles wat bewoog. Het was in Agadir een wonder dat Matthijs de Ligt niet zwaar geblesseerd raakte.

Bron
JOOD
 JOOD - vrijdag 14 juli 2017 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 20:11 schreef Eide het volgende:
Galatasaray: Contract Sneijder per direct ontbonden

Galatasaray meldt dat Wesley Sneijder per direct mag vertrekken. De 33-jarige Nederlander had nog een contract tot de zomer van 2018, maar dat is ontbonden door de Turkse topclub.

De Turken gaven twee maanden geleden al aan te willen verjongen. Sneijder wilde zelf langer door, maar de nieuwe trainer Igor Tudor vergaf het shirt met rugnummer tien onlangs al aan Younes Belhanda.

De Marokkaan baarde de afgelopen interlandperiode opzien door tegen Oranje te schoppen naar alles wat bewoog. Het was in Agadir een wonder dat Matthijs de Ligt niet zwaar geblesseerd raakte.

Bron
Contract aanbieden! Dikke aanwinst.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 14 juli 2017 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 20:48 schreef JOOD het volgende:

[..]

Contract aanbieden! Dikke aanwinst.
Lijkt mij ook, maar denk dat hij naar Italie of de VS gaat. Meer geld, meer status en bovendien denk ik niet dat hij hier een onbetwiste basisplaats zou krijgen met de talenten die al voor zijn posities aan de deur kloppen.
JOOD
 JOOD - vrijdag 14 juli 2017 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 21:10 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Lijkt mij ook, maar denk dat hij naar Italie of de VS gaat. Meer geld, meer status en bovendien denk ik niet dat hij hier een onbetwiste basisplaats zou krijgen met de talenten die al voor zijn posities aan de deur kloppen.
Nou, ik denk dat hij vd Beek en de Jong mooi bij de hand kan nemen. Vd Beek doorschuiven op 6, Sneijder afwisselen met de Jong. 1 blessure op het middenveld en je zit niet meer zo dik in je middenvelders.. Of je zou dan Sinkgraven weer in ere moeten herstellen.
NatjosFC
 NatjosFC - vrijdag 14 juli 2017 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 21:17 schreef JOOD het volgende:

[..]

Nou, ik denk dat hij vd Beek en de Jong mooi bij de hand kan nemen. Vd Beek doorschuiven op 6, Sneijder afwisselen met de Jong. 1 blessure op het middenveld en je zit niet meer zo dik in je middenvelders.. Of je zou dan Sinkgraven weer in ere moeten herstellen.
Dat zou inderdaad ook kunnen. Hij zou zeker nog wel waarde toe kunnen voegen.

Toch vraag ik me af of Ajax er om staat te springen een "vervanger" voor Nouri aan te trekken, ook als is het Wesley Sneijder.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 juli 2017 - 22:34   quote  deeplink  
Sneijder gaat echt niet naar Ajax! Vindt zichzelf veel te goed daarvoor!
Eide
 Eide - vrijdag 14 juli 2017 - 22:47   quote  deeplink  
Er doen al langer hardnekkige geruchten de ronde dat Sneijder naar de VS kan voor veel geld. Aangezien zijn vrouw actrice als beroep heeft is dat ook niet zo heel gek. Ik denk niet dat Sneijder staat te springen om terug te keren naar Nederland eerlijk gezegd.

Ik vraag mij ook af of Ajax daarvoor staat te springen. Met Van de Beek, Ziyech en De Jong lopen er 3 hele goede middenvelders voor 2 posities (wat bizar dat we Nouri niet meer in dat rijtje hebben). Schöne kan er ook uit de voeten, net als Sinkgraven en met Eiting heb je op 6 ook nog een extra optie.

Sneijder zal zwaar op het salarishuis drukken, levert niets meer op en zit het talent in de weg. Oftewel, die probeer je alleen te halen als je van mening bent dat je daar aantoonbaar beter van wordt, zoals die keuze vorig seizoen met Ziyech moest worden gemaakt.

Zeg het maar of Sneijder de Ziyech van 2017/18 is.
JOOD
 JOOD - vrijdag 14 juli 2017 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 22:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad ook kunnen. Hij zou zeker nog wel waarde toe kunnen voegen.

Toch vraag ik me af of Ajax er om staat te springen een "vervanger" voor Nouri aan te trekken, ook als is het Wesley Sneijder.
Ik denk dat een ''vervanger'' voor Nouri een verkeerde woordkeuze is. Dit is namelijk niet mogelijk.

Wel moet Ajax kijken of de selectie nog steeds in balans is. Naar mijn mening is er een plek vrij voor op het middenveld. Sneijder zou de aller hoogst haalbare speler zijn voor heel Ajax op dit moment. Geeft een gruwelijke kwaliteitsimpuls waar je U tegen zegt.
JOOD
 JOOD - vrijdag 14 juli 2017 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 22:47 schreef Eide het volgende:
Er doen al langer hardnekkige geruchten de ronde dat Sneijder naar de VS kan voor veel geld. Aangezien zijn vrouw actrice als beroep heeft is dat ook niet zo heel gek. Ik denk niet dat Sneijder staat te springen om terug te keren naar Nederland eerlijk gezegd.

Ik vraag mij ook af of Ajax daarvoor staat te springen. Met Van de Beek, Ziyech en De Jong lopen er 3 hele goede middenvelders voor 2 posities (wat bizar dat we Nouri niet meer in dat rijtje hebben). Schöne kan er ook uit de voeten, net als Sinkgraven en met Eiting heb je op 6 ook nog een extra optie.

Sneijder zal zwaar op het salarishuis drukken, levert niets meer op en zit het talent in de weg. Oftewel, die probeer je alleen te halen als je van mening bent dat je daar aantoonbaar beter van wordt, zoals die keuze vorig seizoen met Ziyech moest worden gemaakt.

Zeg het maar of Sneijder de Ziyech van 2017/18 is.
Ik verwacht dat Schone dit jaar minder gaat zijn. Hij heeft waarschijnlijk gepiekt en zal niet meer beter worden. Vd Beek moet het nog maar eens een jaar laten zien. En de Jong is naar mijn mening nog niet klaar voor een basisplaats. Daarachter Eiting moet eerst wennen en Sinkgraven is een groot vraagteken.

Waar we vorig jaar de ideale balans hebben kunnen vinden doordat we teveel middenvelders hadden, zie ik juist daar nu een probleem aankomen. Alleen Ziyech is onomstreden, en hij kan ook niet alle wedstrijden voetballen (zoals we afgelopen jaar gezien hebben).

Mijn mening is, ongeacht of meneer Sneijder met zijn nieuwe nachtclub en zijn mooie vrouw er klaar voor zijn.. Bied hem een contract aan. Als hij komt, komt hij echt niet om 'af te bouwen', daar kennen we hem te goed voor toch? Hij geeft de jeugd en misschien juist nu wel extra een positieve impuls.
p111
 p111 - vrijdag 14 juli 2017 - 23:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 22:47 schreef Eide het volgende:
Er doen al langer hardnekkige geruchten de ronde dat Sneijder naar de VS kan voor veel geld. Aangezien zijn vrouw actrice als beroep heeft is dat ook niet zo heel gek. Ik denk niet dat Sneijder staat te springen om terug te keren naar Nederland eerlijk gezegd.

Ik vraag mij ook af of Ajax daarvoor staat te springen. Met Van de Beek, Ziyech en De Jong lopen er 3 hele goede middenvelders voor 2 posities (wat bizar dat we Nouri niet meer in dat rijtje hebben). Schöne kan er ook uit de voeten, net als Sinkgraven en met Eiting heb je op 6 ook nog een extra optie.

Sneijder zal zwaar op het salarishuis drukken, levert niets meer op en zit het talent in de weg. Oftewel, die probeer je alleen te halen als je van mening bent dat je daar aantoonbaar beter van wordt, zoals die keuze vorig seizoen met Ziyech moest worden gemaakt.

Zeg het maar of Sneijder de Ziyech van 2017/18 is.
Ik zie het al voor mij vrije trappen de ruzie tussen Sneijder en Ziyech
Eide
 Eide - zaterdag 15 juli 2017 - 00:02   quote  deeplink  
Die op doel mag Hakim sowieso niet nemen. Hij scoort nooit uit veije trappen. Laat hem maar ballen voor de goal slingeren, dan is hij wel gevaarlijk achter een vrije trap.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 15 juli 2017 - 00:38   quote  deeplink  
Ik vraag mij af wat de reden is waarom nu zijn contract heeft ingeleverd. Er gingen al heel lang die geruchten dat hij weg zou willen, maar dat ontkenden hij zeer stellig, ook zijn vrouw deed daar aan mee.

Dus wat is dan nu toch de reden, waarom hij daar vertrekt?

Politieke situatie is niet echt veranderd in de laatste paar weken, ook niet qua veiligheid.

Ik kijk er toch af op dat hij toch uit Turkije vertrekt, vooral omdat hij zei dat hij er prima naar zijn zin had.

Ik vraag mij af of hij naar de VS gaat, voor het geld hoeft hij dat echt niet meer te doen. Staat genoeg op zijn bankrekening, dat krijgt yolante niet eens op.

Of iemand heeft hem overgehaald bij een bepaalde club te gaan spelen.
Kan Zlatan zijn, die wellicht in de VS gaat spelen.
Kan Hunterlaar zijn die hem gevraagd heeft om naar Ajax te komen.

Volgens mij is hij wel van mening veranderd, want hij heeft meerdere keren gezegd dat hij prima in Turkije zat.

Het kan namelijk zo zijn dat hij terug keert bij Ajax.
Hunterlaar is namelijk ook teruggekeerd, terwijl hij ergens anders veel meer geld zou kunnen verdienen.
Heintiga is teruggekeerd en is nu trainer van Ajax A1. Als je dat na je carrière word voorgeschoteld is dat best wel lekker.

Overigens denk ik ook van Van der Vaart zijn contract in Denenmarken inlevert en ook terugkeert, maar dan direct zijn carrière beëindigd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 juli 2017 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 15 juli 2017 - 01:05   quote  deeplink  
Oh ik lees het bericht verkeerd, hij heeft zijn contract niet ingeleverd, dat heeft het bestuur gedaan. Ze willen verjongen, dan is mijn motivatie wel wat anders.

Dan is mijn vorige post eigenlijk niets meer waard.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 15 juli 2017 - 22:04   quote  deeplink  
Ik snap niet echt de ontbinding van de contract van Sneijder.

De aanleiding daarvan, dat snap ik dan wel. Wil verjongen en hij verdient veel om hem op de bank te houden..

Maar dan houd het wel op.
1ste stap wat ik niet snap. Waarom dit op 13 Juli doen? Nog andere halve maand om in ieder geval geld te verdienen, als was het een miljoen.
2 stap dat hij gratis de deur uit mag lopen, zeer opvallend.
3de stap, sneijder krijgt helemaal niets mee, 0 euro. Opvallend dat hij wel zegt dat hij wilde blijven, dat was dus voor de bunhe
4de stap, meest opvallende, als Sneijder binnen 3jaar een contract tekend bij ander turkse club, dan krijgt hij een boete van 20 miljoen.

Door stap 4 snap ik stap 1 en 2 niet
Eide
 Eide - zaterdag 15 juli 2017 - 22:08   quote  deeplink  
Sneijder was afgelopen jaar echt een van de besten op de Turkse velden. Hij verdient echter 5 miljoen per jaar in een ploeg waar ze geen kampioen mee kunnen worden. Ze moeten gewoon salarisruimte creëren. Club en speler maken samen de keuze om er per onmiddellijk een punt achter te zetten waarbij Sneijder kennelijk akkoord is gegaan met ontbindende voorwaarden.

Maar goed, reken maar dat Sneijder al aanbiedingen binnen heeft.
NatjosFC
 NatjosFC - zaterdag 15 juli 2017 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 juli 2017 - 22:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik snap niet echt de ontbinding van de contract van Sneijder.

De aanleiding daarvan, dat snap ik dan wel. Wil verjongen en hij verdient veel om hem op de bank te houden..

Maar dan houd het wel op.
1ste stap wat ik niet snap. Waarom dit op 13 Juli doen? Nog andere halve maand om in ieder geval geld te verdienen, als was het een miljoen.
2 stap dat hij gratis de deur uit mag lopen, zeer opvallend.
3de stap, sneijder krijgt helemaal niets mee, 0 euro. Opvallend dat hij wel zegt dat hij wilde blijven, dat was dus voor de bunhe
4de stap, meest opvallende, als Sneijder binnen 3jaar een contract tekend bij ander turkse club, dan krijgt hij een boete van 20 miljoen.

Door stap 4 snap ik stap 1 en 2 niet
Galatasaray liet Sneijder eerst niet meer mee trainen.
Vervolgens werd Belhanda binnengehaald en zeiden ze Sneijder niet meer te willen gebruiken. Sneijder had willen blijven, maar wel als onderdeel van het eerste elftal. Vervolgens zit je dus met een ontevreden vedette die niet kan trainen. Dan is het voor beide partijen beter om afscheid te nemen. Voor Galatasary scheelt dat 4.5 miljoen euro, het jaarsalaris van Sneijder. En Sneijder heeft in ruil daarvoor meteen de vrijheid om een nieuwe club te vinden. Dat laatste is waarschijnlijk om te voorkomen dat de geruchten waar zijn en Sneijder naar Galatasaray gaat. Gala weet ook dat Sneijder gewoon nog steeds een goede speler is en wil voorkomen dat hij een concurrent gaat versterken, lijkt me logisch.
JOOD
 JOOD - zondag 16 juli 2017 - 11:13   quote  deeplink  
Spannende dagen op de transfermarkt.

1. Sneijder. Ondanks alle tegengeluiden zou ik er alles aan doen om hem te binden voor 2 seizoenen. Trek er maar 10 miljoen voor uit Ajax, levert hij dubbel en dwars op.
2. El Haddadi. 14 miljoen geboden volgens de geruchten. Lijkt me een prima bedrag voor deze speler. Contract van 5 jaar erbij en de kans is zeer klein dat je verlies gaat maken. Daarnaast is hij direct beter dan Youness en Cerny. Andere speler dan Neres en Kluivert.
3. Vleugelverdedigers. Dijks, Tete, Riedewald vertrekken. Sinkgraven weer geblesseerd. Viergever zou ik hoofdzakelijk gebruiken om centraal te laten spelen. Veltman heeft bijgetekend dus zekerheidje op rechts. Missen we in mijn ogen zeker 1 of 2 sterke aankopen. Deze posities kunnen een wapen zijn, vooral in de Eredivisie.

Geld genoeg. Ik sta er 100% achter als er bewust 30-35 miljoen betaald wordt voor aankopen deze zomer. Nu is het moment om aan te haken.
Pietje
 Pietje - zondag 16 juli 2017 - 12:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 22:47 schreef Eide het volgende:
Er doen al langer hardnekkige geruchten de ronde dat Sneijder naar de VS kan voor veel geld. Aangezien zijn vrouw actrice als beroep heeft is dat ook niet zo heel gek. Ik denk niet dat Sneijder staat te springen om terug te keren naar Nederland eerlijk gezegd.

Ik vraag mij ook af of Ajax daarvoor staat te springen. Met Van de Beek, Ziyech en De Jong lopen er 3 hele goede middenvelders voor 2 posities (wat bizar dat we Nouri niet meer in dat rijtje hebben). Schöne kan er ook uit de voeten, net als Sinkgraven en met Eiting heb je op 6 ook nog een extra optie.

Sneijder zal zwaar op het salarishuis drukken, levert niets meer op en zit het talent in de weg. Oftewel, die probeer je alleen te halen als je van mening bent dat je daar aantoonbaar beter van wordt, zoals die keuze vorig seizoen met Ziyech moest worden gemaakt.

Zeg het maar of Sneijder de Ziyech van 2017/18 is.
Bovendien heb ik Sneijder vorig jaar nog duidelijk horen zeggen dat ooit een terugkeer naar Nederland als voetballer voor hem geen optie is. Nee, Sneijder verwacht ik niet.
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 07:15   quote  deeplink  
Ajax gaat markt op na vertrek Riedewald

Frank de Boer heeft zijn eerste grote aankoop binnen. Zijn Engelse werkgever Crystal Palace maakt vandaag de transfer van Jairo Riedewald voor negen miljoen euro bekend. Daarmee bezorgt de Nederlandse coach zijn oude club een fraaie transfersom en heeft hij versterking voor zijn defensie.

Riedewald kan nog net aanhaken bij de trip naar Azië, waar Crystal Palace vandaag landt. De verdediger, die zo goed als zeker links in het centrum zal gaan opereren, krijgt met zijn definitieve transfer naar de Premier League net op tijd de oplossing na een moeizaam laatste jaar.

De Boer zal verder niet bij Ajax blijven shoppen. Hij heeft wel een gesprek gevoerd met Bruno Martins Indi, die nog een contract heeft voor elf maanden bij FC Porto en daar mag vertrekken. Er is echter forse concurrentie van Stoke City, dat de voormalige Feyenoorder na een huurperiode definitief wil inlijven.

Bij Ajax gaat het niet alleen om uitgaande transfers. De clubleiding is volop bezig met het op sterkte houden van het huidige elftal. Het is de bedoeling dat Joël Veltman deze week zijn nieuwe verbintenis tot de zomer van 2020 ondertekent. Het mondeling akkoord dateert al van anderhalve week geleden, maar door de gebeurtenissen rond Appie Nouri liet het in orde maken van het papierwerk even op zich wachten. Door het (voorlopige) aanblijven van Veltman is de noodzaak een rechtsback aan te trekken minder groot.

Het vertrek van Kenny Tete wil Ajax mogelijk intern oplossen. Pas als blijkt dat Deyovaisio Zeefuik (Jong Ajax) of Navajo Bakboord (Onder 19) niet voldoen als eventuele stand-in van aanvoerder Veltman, wordt verder gekeken en komt de Colombiaan Luis Manuel Orejuela van Deportivo Cali in beeld.

Linksback prioriteit
Versterkingen komen er zeker nog. Het kopen of huren van een linksback heeft nu de hoogste prioriteit. Door de transfer van Riedewald naar Crystal Palace en de knieblessure die Daley Sinkgraven in de voorbereiding opliep, wordt de komst van een extra man achter of een geduchte concurrent voor Nick Viergever noodzakelijk geacht. Die versterking lijkt echter nog wel even op zich te laten wachten, omdat de lat hoog wordt gelegd.

Hoewel Mitchell Dijks toestemming kreeg om het trainingskamp in Oostenrijk te laten schieten om een transfer te bewerkstelligen, is hij nog steeds Ajacied. Volgens Britse media is Birmingham City bereid de transfersom (drie miljoen euro) voor de linksback neer te leggen, maar zijn Dijks’ persoonlijke eisen de club uit de Engelse Championship te gortig. Of trainer Marcel Keizer hem een goed genoeg vindt als reserve-linksback en Ajax overweegt een eventueel vertrek alsnog te blokkeren, is niet bekend.

De handtekening van de Braziliaanse spits Danilo Pereira da Silva is een kwestie van tijd. Ajax kwam met de speler van Santos een contract voor vijf jaar overeen, keurde hem al, maar liet hem naar Brazilië terugkeren voor de benodigde vergunningen. Volgende week meldt hij zich weer in Amsterdam, waarna zijn komst officieel wordt gemaakt.

Bron
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 11:05   quote  deeplink  
'Ajax accepteert bod van drie miljoen; overbodige Dijks bereikt geen akkoord'

Ajax-back Mitchell Dijks lijkt geen trek te hebben in een overstap naar Birmingham City. Volgens De Telegraaf is de club van manager Harry Redknapp bereid om ongeveer drie miljoen euro te betalen voor de vleugelverdediger. De persoonlijke eisen van Dijks zijn Birmingham echter te gortig.

De 24-jarige Dijks werd afgelopen halfjaar verhuurd aan Norwich City. De rol van de oud-speler van sc Heerenveen en Willem II lijkt uitgespeeld in Amsterdam. De Telegraaf weet dat Dijks van Ajax alle ruimte en tijd kreeg om een transfer af te ronden. De back mocht het trainingskamp in Oostenrijk zelfs laten schieten, net als zijn voormalig collega Tete.

Van een overstap naar een andere club is het echter nog steeds niet gekomen. Birmingham wilde drie miljoen euro betalen voor Dijks; dat zou ook de prijs zijn die Ajax in gedachten heeft voor de linkspoot. De onderhandelingen tussen Dijks en The Blues liepen echter op niets uit.

Engelse media melden inmiddels dat Redknapp het vizier nu gericht heeft op oudgediende Ashley Cole. Of Dijks van Ajax-trainer Marcel Keizer een tweede kans krijgt, is nog onbekend.

Bron
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 12:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 juli 2017 - 22:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Sneijder gaat echt niet naar Ajax! Vindt zichzelf veel te goed daarvoor!
Ik denk dat het meert heeft te maken met salaris en geef hem eens ongelijk. Hij probeert nog zoveel mogelijk te cashen.
p111
 p111 - maandag 17 juli 2017 - 12:39   quote  deeplink  
Geen transfersom dus misschien een hoog bedrag aan tekengeld dat zou ook zeer aantrekkelijk zijn lijkt mij.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 12:50   quote  deeplink  
Ik zie toch de overeenkomsten van een jaar geleden. En dat is wederom de trage en afwachtende houding van Ajax t.a.v. het versterken van de selectie.

Inmiddels niet meer bij de selectie:

- Klaassen
- Tete
- Boer
- Nouri
- Riedewald
- Westermann
- Traore

Erbij:

- Huntelaar
- Van Leer
- Da Silva

Hiermee is je selectie feitelijk uitgedund en minder sterk in de breedte geworden. Vergeet niet dat er altijd nog sterkhouders aan het eind weggekocht kunnen worden.

Ik ben en blijf van mening dat je moet willen groeien, en met dit beleid kun je nooit groeien. Dat is gewoon risico nemen. Wanneer ik dan lees Ajax gaat de markt op na de verkoop van Riedewald. Ik denk dan; dat had al veel eerder gemoeten.

Ik vind dit totaal niet overtuigend en ook niet passen wanneer je stappen wil maken. Ik vind dit onnodig risico nemen, en voor wat.......
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 13:14   quote  deeplink  
Ik vind het ronduit misselijk dat je Nouri noemt in dit verhaaltje.
JOOD
 JOOD - maandag 17 juli 2017 - 13:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 12:50 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik zie toch de overeenkomsten van een jaar geleden. En dat is wederom de trage en afwachtende houding van Ajax t.a.v. het versterken van de selectie.

Inmiddels niet meer bij de selectie:

- Klaassen
- Tete
- Boer
- Nouri
- Riedewald
- Westermann
- Traore

Erbij:

- Huntelaar
- Van Leer
- Da Silva

Hiermee is je selectie feitelijk uitgedund en minder sterk in de breedte geworden. Vergeet niet dat er altijd nog sterkhouders aan het eind weggekocht kunnen worden.

Ik ben en blijf van mening dat je moet willen groeien, en met dit beleid kun je nooit groeien. Dat is gewoon risico nemen. Wanneer ik dan lees Ajax gaat de markt op na de verkoop van Riedewald. Ik denk dan; dat had al veel eerder gemoeten.

Ik vind dit totaal niet overtuigend en ook niet passen wanneer je stappen wil maken. Ik vind dit onnodig risico nemen, en voor wat.......
Klopt, de houding is afwachtend. Maar dit kan ook betekenen dat het nog allemaal op gang moet komen. Als ik lees met wie ze bezig zijn:

- El Haddadi
- Danilo
- 2 vleugelverdedigers uit Zuid-Amerika
- Sneijder?
- Hoge hoed?

Dan lijkt me dat ze er toch mee bezig zijn hoor. Vooral El Haddadi is een ambitieus target. Je kunt soms geen ijzer met handen breken. Geef het nog even.

Over het feit dat Nouri niet meer bij de selectie zit, helaas is dit wel de waarheid. Je zult er vroeg of laat mee om moeten gaan, hoe lastig ook. Echt heel, heel, heel jammer. Had hem graag zien schitteren naast Ziyech dit seizoen met vd Beek erachter... :( :( :(
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 13:46   quote  deeplink  
Klaassen is vervanging voor in de vorm van 2 jonge jongens waarvan Van de Beek zich al ruim bewezen heeft. Westermann verlies je niets aan. Voor Traore is Huntelaar gehaald. Voor Boer is Van Leer gehaald. Blijft over dat Tete, Riedewald en Dijks (waarschijnlijk) vertrekken. Ajax is al een tijdje bezig met backs, dat is ook in verschillende berichten en geruchten aangehaald.

Kortom, dit alles kan klakkeloos de prullenbak is aangezien het allemaal al is ondervangen of in de pijplijn zit. Nouri misbruiken voor dit verhaaltje vind ik misselijkmakend en ga ik verder geen woorden aan vuil maken.

Het beleid van Ajax is dat met primair jongens uit de jeugd laat doorstromen. Zet eerst eens de doorstromende Jong Ajax spelers op je lijstje erbij. Dan krijg je tenminste een eerlijk beeld in plaats vanm dit vertekende beeld waar nogal wat op aan te merken is.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 13:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 13:14 schreef Eide het volgende:
Ik vind het ronduit misselijk dat je Nouri noemt in dit verhaaltje.
Waar haal jij het gore lef vandaan om dit zo te benoemen. Het is voor hem, zijn familie en fans al erg genoeg. Maar helaas zal hij waarschijnlijk nooit meer spelen voor Ajax. En is een bittere pil maar helaas wel de werkelijkheid.

Het leven gaat door en ook Ajax moet verder zonder Nouri ook al gaat dat nog gepaard met pijn en verdriet.
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 13:59   quote  deeplink  
Je linkt het wegvallen aan Nouri op kritiek op het Ajax beleid. Hoe durf je over lef te beginnen. Wat heb jij een plaat voor je kop zeg.
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:01   quote  deeplink  
Dat Nouri er niet meer bij is en dat zoiets benoemd mag worden heb ik geen moeite mee. Nouri noemen in een verhaal wat feitelijk kritiek uit op beleid is echter belachelijk en misselijkmakend. Ik hoop dat je het heel anders bedoeld en je dit gewoon buitengewoon rottig hebt weggezet.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 13:46 schreef Eide het volgende:
Klaassen is vervanging voor in de vorm van 2 jonge jongens waarvan Van de Beek zich al ruim bewezen heeft. Westermann verlies je niets aan. Voor Traore is Huntelaar gehaald. Voor Boer is Van Leer gehaald. Blijft over dat Tete, Riedewald en Dijks (waarschijnlijk) vertrekken. Ajax is al een tijdje bezig met backs, dat is ook in verschillende berichten en geruchten aangehaald.

Kortom, dit alles kan klakkeloos de prullenbak is aangezien het allemaal al is ondervangen of in de pijplijn zit. Nouri misbruiken voor dit verhaaltje vind ik misselijkmakend en ga ik verder geen woorden aan vuil maken.

Het beleid van Ajax is dat met primair jongens uit de jeugd laat doorstromen. Zet eerst eens de doorstromende Jong Ajax spelers op je lijstje erbij. Dan krijg je tenminste een eerlijk beeld in plaats vanm dit vertekende beeld waar nogal wat op aan te merken is.
Dit is de eerste keer dat ik jou opmerking ronduit stuitend vind. Waar haal jij het lef vandaan om mij hierop op deze wijze aan te spreken. Je kent me niet eens.

Los daarvan heb je een bord voor je hoofd, wanneer jij denkt dat Ajax dit nu kinderlijk eenvoudig kan opvangen. Dan mis je bewust zijn in relativeren.

Het feit dat ik Nouri benoem is gerelateerd aan het feit dat hij in zoveel facetten een verlies is voor Ajax als selectie en als club. Om hem niet te benoemen zou ik schijnheilig vinden en respectloos naar hem.

Ga niet oordelen over mij, want je hebt geen idee Eide.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Bobby1972 --
Eide
 Eide - maandag 17 juli 2017 - 14:03   quote  deeplink  
Ik oordeel niet over jou. Ik oordeel over wat je schrijft.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 13:40 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, de houding is afwachtend. Maar dit kan ook betekenen dat het nog allemaal op gang moet komen. Als ik lees met wie ze bezig zijn:

- El Haddadi
- Danilo
- 2 vleugelverdedigers uit Zuid-Amerika
- Sneijder?
- Hoge hoed?

Dan lijkt me dat ze er toch mee bezig zijn hoor. Vooral El Haddadi is een ambitieus target. Je kunt soms geen ijzer met handen breken. Geef het nog even.

Over het feit dat Nouri niet meer bij de selectie zit, helaas is dit wel de waarheid. Je zult er vroeg of laat mee om moeten gaan, hoe lastig ook. Echt heel, heel, heel jammer. Had hem graag zien schitteren naast Ziyech dit seizoen met vd Beek erachter... :( :( :(
Het gaan helaas om feiten in het leven en daar kan niemand voor weglopen. Ik vind Eide zijn opmerking zo onbeschoft.

Omdat hij oordeelt waar hij geen weet over heeft. Ik heb een hekel aan mensen die andere mensen beoordelen en veroordelen op basis van blindheid en los zand.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 juli 2017 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 juli 2017 - 14:03 schreef Eide het volgende:
Ik oordeel niet over jou. Ik oordeel over wat je schrijft.
En zo oordeel ik over jou en je tekortkoming. Omdat ik het zo zie en ervaar.

Je moet leren verder te kijken voordat je oordeelt......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 juli 2017 door Bobby1972 --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5135
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1288139