BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oefencampagne 2015

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 10:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zit een verschil tussen het verwachten van een utopie en beter voetbal verwachten.
Je moet zeker realistisch blijven. Voor een oefenwedstrijd was het best een krachtinspanning. Dat is voor de wedstrijd van volgende week wel goed geweest. Had ook geen wervelend spel verwacht. Je moet ergens beginnen, manier van spelen is al anders. Ajax neemt meer risico, dan moet je daar beter op inspelen. Ik vond dat er te weinig back-up was bij lange ballen. Dan verlies je te vaak de bal.

Ik blijf van mening dat Ajax geld had moeten vrijmaken voor een traditionele spits die fysiek sterker is.
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Loetje wil nog wel eens van het padje gaan en gaat dan vanuit emotie reageren. En verliest daarmee het stukje realisme.
Ja en? Hij had wel gewoon gelijk.

quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:21 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb onlangs opnieuw aangegeven dat spelers die een lager niveau in kwaliteit hebben de rest ook naar beneden haalt. En zolang Ajax koopt op basis van prijs en niet zich focust op meer kwaliteit blijft het probleem van kansen creëren aanwezig. Juist door teveel balverlies blijft de tegenstander ook kansen krijgen.
En dit soort passages is dus precies wat die emotie oproept. Wederom een verzameling aan algemeenheden en containerbegrippen die je ohne ende herhaalt en herhaalt.

Elke specifieke reactie beantwoord jij met algemeenheden. Wordt toch eens concreet man.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2015 door Eide --
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:31 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]
Ik blijf van mening dat Ajax geld had moeten vrijmaken voor een traditionele spits die fysiek sterker is.
Er loopt er een bij Nantes. Een IJslander die ze er bij de nationale ploeg aan de lopende band inschiet.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Er loopt er een bij Nantes. Een IJslander die ze er bij de nationale ploeg aan de lopende band inschiet.
Dat was ook 1 groot succes bij Ajax!!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 13:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Ja en? Hij had wel gewoon gelijk.

[..]

En dit soort passages is dus precies wat die emotie oproept. Wederom een verzameling aan algemeenheden en containerbegrippen die je ohne ende herhaalt en herhaalt.

Elke specifieke reactie beantwoord jij met algemeenheden. Wordt toch eens concreet man.
Ik vind jullie vaak naïef. Gaan we nu focussen op de dingen die we van elkaar irritant vinden. Dan wordt het een lange lijst. Zolang Ajax spelers in haar selectie heeft die kwaliteit missen blijf je teveel balverlies leiden. Dan kun je gaan zeggen; dat heb je al gezegd. Zolang je niet wil erkennen waar het probleem zit blijf ik het herhalen.

Denk je nu echt dat door anders te gaan spelen alle problemen vanzelf oplossen? Het is een stapje naar beter. Maar meer is het niet. Wil je nog een stap maken dan heb je meer kwaliteit nodig. Zolang dat ontbreekt, gaan we dezelfde dingen terug zien. Wat wil je horen.....de werkelijkheid of het geen je zou hopen?
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 13:32   quote  deeplink  
Ik vond Ajax gisteren een zeer aardige eerste helft spelen, maar in de tweede helft was het kommer en kwel. Maar kan iemand mij uitleggen waarom de Boer voor "linksbuiten" Milik heeft gekozen? Die jongen is een pure spits. Ik moest ineens weer denken aan Sightórsson op "elf".
Maar al met al, het is zeer opvallend dat Ajax niet of nauwelijks geoefend heeft tegen amateurclubs. Alle oefenpotjes waren tegen gerenommeerde buitenlandse ploegen. Dat is moedig en zal wel te maken hebben met het feit dat Ajax een korte voorbereiding kent i.v.m. de voorronde CL. Ze moeten er vroeg "staan".

Zo... en mijn huis staat weer strak in de verf. Well done, Pietje ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2015 door Pietje --
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:21 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Loetje wil nog wel eens van het padje gaan en gaat dan vanuit emotie reageren. En verliest daarmee het stukje realisme. Ik vond alleen dat ze goed begonnen. En je ziet dat de Boer een andere insteek heeft. En dat vind ik het meest positieve van alles. Ondanks dat het een oefenwedstrijd was heb ik van Sinkgraven echt kunnen genieten.

Ik heb onlangs opnieuw aangegeven dat spelers die een lager niveau in kwaliteit hebben de rest ook naar beneden haalt. En zolang Ajax koopt op basis van prijs en niet zich focust op meer kwaliteit blijft het probleem van kansen creëren aanwezig. Juist door teveel balverlies blijft de tegenstander ook kansen krijgen.

Ik denk dat de Fransen er in de 2e helft een schepje bovenop deden. En daardoor een andere wedstrijd ontstond. Ben niet negatief gestemd, behalve dat ik niks heb met inferieure spelers. En zolang Ajax dit soort spelers in haar selectie blijft houden, blijven dezelfde problemen terugkomen.
Uit emotie ja?

Leg eens uit dan? Want weet niet of ik je nou een losgelaten schizofreen moet vinden of gewoon iemand waarmee ik enorm veel medelijden mee moet hebben!

Ik reageer zoals ik de wedstrijd zie. Ajax was heer en meester voor rust en speelt wel degelijk anders dan het afgelopen jaar. Jij blijft in iedere post in een bepaald patroon hangen waar je totaal niet uit lijkt te komen. Iedere wedstrijd is hetzelfde bij jou, als het namelijk wel goed is, zie je het ook niet meer.

Bovendien net wat de rest ook zegt, je blijft iets verwachten wat je alleen mag en kan verwachten van clubs als Barca, Real en Bayern.
Je moet bij de tijd blijven Bobby, je zevert namelijk allemaal dingen die gewoon GEEN feiten zijn.

Bovendien als je wat beter uit je oogdoppen zou kijken, dan kan je lezen dat ik vaak, maar dan ook echt vaak genoeg gigantisch kritisch ben. Maar wanneer iets beter is moet je het nog wel kunnen herkennen.
Als je dit niet kunt ga ik echt vragen of je de hele dag Calimero aan het kijken bent.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:32 schreef Pietje het volgende:
Ik vond Ajax gisteren een zeer aardige eerste helft spelen, maar in de tweede helft was het kommer en kwel. Maar kan iemand mij uitleggen waarom de Boer voor "linksbuiten" Milik heeft gekozen? Die jongen is een pure spits. Ik moest ineens weer denken aan Sightórsson op "elf".
Maar al met al, het is zeer opvallend dat Ajax niet of nauwelijks geoefend heeft tegen amateurclubs. Alle oefenpotjes waren tegen gerenommeerde buitenlandse ploegen. Dat is moedig en zal wel te maken hebben met het feit dat Ajax een korte voorbereiding kent i.v.m. de voorronde CL. Ze moeten er vroeg "staan".

Zo... en mijn huis staat weer strak in de verf. Well done, Pietje ;-)
Welke kleur gappie?
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:16 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik vind jullie vaak naïef.
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:16 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wil je nog een stap maken dan heb je meer kwaliteit nodig.
Zo typerend voor jou deze uitspraak. Een parapluterm die op talloze manieren uit te leggen is. Maar wat voor stap dan? En wat voor kwaliteit? En hoe moet dat dan gebeuren? Etc etc. Dit is zo vreselijk algemeen dat er eigenlijk niets van te maken valt.

Het gaat niet om wat men over en weer irritant vindt. Het gaat om een zinvolle discussie voeren. En steeds maar weer dezelfde algemeenheden lanceren wekt inderdaad uiteindelijk irritatie op omdat je daarbij het doet voorkomen alsof je de waarheid in pacht hebt met termen als "ik heb het al eerder gezegd". Tja, als je het maar algemeen en breed genoeg houdt heb je altijd gelijk, dat is geen kunst.

Ik wil nog wel even opmerken dat ik niet bepaald iemand ben die commentaar heeft gehad op jou stijl van doen. Ik schrijf dit ook met tegenzin want eigenlijk vind ik het kinderachtig en onnoodzakelijk. Maar ik zie iets gebeuren op het forum en hoop op deze manier een positieve wending te kunnen geven aan een en ander. Doe er vooral mee wat je zelf wilt natuurlijk maar zie het bovenstaande als een verklaring waarom jij bepaalde reacties krijgt.

Het zal mij persoonlijk verder jeuken. Ik beleef veel meer plezier aan lekker de diepte in gaan op hele specifieke zaken. En gelukkig zitten er hier voldoende mensen die dat ook graag doen, die het vooral ook regelmatig niet met mij eens zijn. Dat houdt het leuk.
biebie
 biebie - donderdag 23 juli 2015 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Er loopt er een bij Nantes. Een IJslander die ze er bij de nationale ploeg aan de lopende band inschiet.
Haha, misschien een jaartje huren met optie tot kopen?
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:09 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dat was ook 1 groot succes bij Ajax!!
Jij roept om een traditionele spits. Met Sightorsson in het achterhoofd en wetende dat Milik ook een traditionele centrumspits is vraag ik mij af waarom je daar om roept. Milik en Siggie zitten met hun gewicht en lengte namelijk precies in die bandbreedte van de traditionele spits van dit moment.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2015 door Eide --
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:37 schreef Loetje het volgende:

[..]

Welke kleur gappie?
Blauw (kozijnen) en wit (deuren). Dat was het al, maar alles was toe aan een verfbeurtje en omdat het aangenaam weer is (was) kon ik er niet langer onderuit. Ik zie er nogal eens tegenop, maar als ik eenmaal bezig ben is het toch leuk. En nu is het dus klaar.

Die Tete, die gaat het helemaal maken het komende seizoen. Sneu voor Van Rhijn, maar de beste moet spelen. Ook heb ik genoten van Riedewald. Ook Sinkgraven maakte op mij (de eerste helft) een uitstekende indruk. Jammer dat Ajax verloren heeft, dat is niet zo denderend voor het zelfvertrouwen, maar ik heb veel goede dingen gezien. Alleen onze snap ik de Boer opnieuw niet met het opstellen van een pure spits ald linksbuiten. Daarin bevestigt de Boer aan mij dat hij verschrikkelijk eigenwijs is. Zijn mislukte experiment met Sightórsson als linksbuiten ligt nog vers in mijn geheugen.

Overigens vond ik Cillissen er niet goed uitzien bij het Franse doelpunt. Hij stond verkeerd en reageerde niet of nauwelijks. De doelman van St. Etienne stond nadrukkelijk in de weg bij alle reeële doelkansen van Ajax. Ook hoorde ik gisteren dat er een delegatie van Rapid Wien op de tribune zat om Ajax te bekijken. Die zullen hun tactiek wel afstemmen op wat zij gisteren gezien hebben: dat wordt een avondje Oostenrijks verdedigen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 23 juli 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 13:48   quote  deeplink  
En om even op de traditionele sterke spits door te gaan; spitsen als Anastasiou, Urzaiz, Bulykin en dergelijke voldeden allemaal voor geen meter bij Ajax. De enige "traditionele" spits die het wel goed deed bij Ajax was Huntelaar die het niet van kracht maar van slim positioneren moet hebben.

Dus waarom vraag je op een traditionele, sterke spits. Die hebben we in Milik. Waar blijft die roep om een slimme spits die steeds wegloopt in de ruimtes en ook tegen zeer defensieve ploegen in staat is die ruimtes te vinden? Dat is namelijk veel eerder wat Ajax zoekt in mijn ogen.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:48 schreef Eide het volgende:
En om even op de traditionele sterke spits door te gaan; spitsen als Anastasiou, Urzaiz, Bulykin en dergelijke voldeden allemaal voor geen meter bij Ajax. De enige "traditionele" spits die het wel goed deed bij Ajax was Huntelaar die het niet van kracht maar van slim positioneren moet hebben.

Dus waarom vraag je op een traditionele, sterke spits. Die hebben we in Milik. Waar blijft die roep om een slimme spits die steeds wegloopt in de ruimtes en ook tegen zeer defensieve ploegen in staat is die ruimtes te vinden? Dat is namelijk veel eerder wat Ajax zoekt in mijn ogen.
Je hebt helemaal gelijk, Eide
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Blauw (kozijnen) en wit (deuren). Dat was het al, maar alles was toe aan een verfbeurtje en omdat het aangenaam weer is (was) kon ik er niet langer onderuit. Ik zie er nogal eens tegenop, maar als ik eenmaal bezig ben is het toch leuk. En nu is het dus klaar.

Die Tete, die gaat het helemaal maken het komende seizoen. Sneu voor Van Rhijn, maar de beste moet spelen. Ook heb ik genoten van Riedewald. Ook Sinkgraven maakte op mij (de eerste helft) een uitstekende indruk. Jammer dat Ajax verloren heeft, dat is niet zo denderend voor het zelfvertrouwen, maar ik heb veel goede dingen gezien. Alleen onze snap ik de Boer opnieuw niet met het opstellen van een pure spits ald linksbuiten. Daarin bevestigt de Boer aan mij dat hij verschrikkelijk eigenwijs is. Zijn mislukte experiment met Sightórsson als linksbuiten ligt nog vers in mijn geheugen.

Overigens vond ik Cillissen er niet goed uitzien bij het Franse doelpunt. Hij stond verkeerd en reageerde niet of nauwelijks. De doelman van St. Etienne stond nadrukkelijk in de weg bij alle reeële doelkansen van Ajax. Ook hoorde ik gisteren dat er een delegatie van Rapid Wien op de tribune zat om Ajax te bekijken. Die zullen hun tactiek wel afstemmen op wat zij gisteren gezien hebben: dat wordt een avondje Oostenrijks verdedigen.
Nice man! Soms ook wel lekker, even opfrissen.

Ik kan niet anders zeggen dat Tete, Riedewald en Bazoer er gewoon terrecht instaan. Zodra ze eruit gaan is het gewoon echt aantoonbaar minder, veel minder zelfs.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Nice man! Soms ook wel lekker, even opfrissen.

Ik kan niet anders zeggen dat Tete, Riedewald en Bazoer er gewoon terrecht instaan. Zodra ze eruit gaan is het gewoon echt aantoonbaar minder, veel minder zelfs.
Zekers! Maar ook heb ik genoten van de flair van Sinkgraven. Na een wat lastige start, vorig seizoen, lijkt hij het "Ajax-spelletje" nu te hebben opgepakt. Ik ben er van overtuigd dat wij veel plezier van hem gaan hebben. En inderdaad, Bazoer, zo volwassen en toch echt pas 18 jaar. Op een of andere manier doet hij mij qua spel denken aan Clarence Seedorf in zijn debuutjaar bij Ajax. Ondanks de 1-0 nederlaag heb ik heel veel goede dingen gezien. Ik heb veel vertrouwen in m'n cluppie.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juli 2015 - 14:21   quote  deeplink  
Zivkovic
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 14:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zekers! Maar ook heb ik genoten van de flair van Sinkgraven. Na een wat lastige start, vorig seizoen, lijkt hij het "Ajax-spelletje" nu te hebben opgepakt. Ik ben er van overtuigd dat wij veel plezier van hem gaan hebben. En inderdaad, Bazoer, zo volwassen en toch echt pas 18 jaar. Op een of andere manier doet hij mij qua spel denken aan Clarence Seedorf in zijn debuutjaar bij Ajax. Ondanks de 1-0 nederlaag heb ik heel veel goede dingen gezien. Ik heb veel vertrouwen in m'n cluppie.
Klaassen was toevallig wat minder maar de tandem Klaassen/Sinkgraven loopt als de tierelier!
Ik sta er volledig achter. En dat meen ik echt. Het enige waar ik echt strontmoe van wordt is dat spelers vaak dan ineens op de meest rare posities moeten spelen. Al is het voor het ritme, snap dat echt niet
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:21 schreef Hummel10 het volgende:
Zivkovic
Sanogo is ook alleen maar gehuurd omdat Ajax het gewoon ziet zitten in Zivkovic he
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Jij roept om een traditionele spits. Met Sightorsson in het achterhoofd en wetende dat Milik ook een traditionele centrumspits is vraag ik mij af waarom je daar om roept. Milik en Siggie zitten met hun gewicht en lengte namelijk precies in die bandbreedte van de traditionele spits van dit moment.
Omdat zij technisch gezien niet goed een bal bij zich kunnen houden. Dan moet je je scouting daarop gaan richten. Milik zal het in de competitie niet zo slecht doen. Maar voor de CL heb je een probleem.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:22 schreef Loetje het volgende:

[..]

Klaassen was toevallig wat minder maar de tandem Klaassen/Sinkgraven loopt als de tierelier!
Ik sta er volledig achter. En dat meen ik echt. Het enige waar ik echt strontmoe van wordt is dat spelers vaak dan ineens op de meest rare posities moeten spelen. Al is het voor het ritme, snap dat echt niet
Dat bedoelde ik eerder ook zo, Loetje. Milik is spits, een pure spits, dan moet je hem daar als trainer/coach ook neerzetten. Dat is niet goed voor de speler, maar ook niet voor het team. Je haalt daarmee veel automatismen weg uit het team. Je moet spelers benutten in hun specifieke kwaliteiten. De Boer is en blijft een tikkie eigenwijs wat dat betreft.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:21 schreef Hummel10 het volgende:
Zivkovic
Niet dit seizoen. Hij is verhuurd voor een jaar en zal niet tussentijds terugkeren. Tenzij hij gekke dingen gaat doen en de coach hem buiten het team laat. Dan mag hij in de winterstop wel terugkeren. Maar Zivko gaat het helemaal maken bij Willem II.
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 23 juli 2015 - 14:34   quote  deeplink  
"Het zal mij persoonlijk verder jeuken. Ik beleef veel meer plezier aan lekker de diepte in gaan op hele specifieke zaken. En gelukkig zitten er hier voldoende mensen die dat ook graag doen, die het vooral ook regelmatig niet met mij eens zijn. Dat houdt het leuk."

Zo heb ik de wedstrijd gisteren toch ook ervaren. maar dan mag je toch nog wel kritisch zijn op het geen wat ontbreekt. Ajax heeft een spits aangetrokken die in verschillende competities niet heeft gebracht wat men verwachte. Hoe groot is dan de kans dat hij dat nu wel gaat doen? Die keuze begrijp ik gewoon niet. Omdat ik dan eerder had gekozen voor wat er al is of iemand die beter past voor het geen je echt hoopt te vinden.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 14:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:30 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik eerder ook zo, Loetje. Milik is spits, een pure spits, dan moet je hem daar als trainer/coach ook neerzetten. Dat is niet goed voor de speler, maar ook niet voor het team. Je haalt daarmee veel automatismen weg uit het team. Je moet spelers benutten in hun specifieke kwaliteiten. De Boer is en blijft een tikkie eigenwijs wat dat betreft.
Milik moet je bedienen met een 10 en echte vleugels. Ik blijf zeggen dat Ajax voor de spits een type Pelle/De Jong nodig heeft
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:34 schreef Bobby1972 het volgende:
"Het zal mij persoonlijk verder jeuken. Ik beleef veel meer plezier aan lekker de diepte in gaan op hele specifieke zaken. En gelukkig zitten er hier voldoende mensen die dat ook graag doen, die het vooral ook regelmatig niet met mij eens zijn. Dat houdt het leuk."

Zo heb ik de wedstrijd gisteren toch ook ervaren. maar dan mag je toch nog wel kritisch zijn op het geen wat ontbreekt. Ajax heeft een spits aangetrokken die in verschillende competities niet heeft gebracht wat men verwachte. Hoe groot is dan de kans dat hij dat nu wel gaat doen? Die keuze begrijp ik gewoon niet. Omdat ik dan eerder had gekozen voor wat er al is of iemand die beter past voor het geen je echt hoopt te vinden.
Je zeikt altijd, ook wanneer het goed is. Je bent de hedendaagse realiteit echt volstrekt kwijt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 juli 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 00:09 schreef Stanley het volgende:
We hebben een aantal talenten, dat is duidelijk!

Wat ook duidelijk is, is dat er qua spelopvatting
weer niets is veranderd. Rondspelen tikkie terug
geen snelheid in de omschakeling. ... Same old.

Yaya mist explosiviteit in zijn eerste actie en
kan onmogelijk verder zijn dan Zivkovic! !!!!!

Power van Dijks Riedewald en Tete zijn mij goed
bevallen net als Bazoer.

Onze Duitse aanwinst wordt een 2e Rosales. ...
Geweldig man die kritiek na 1 wedstrijd op sommige spelers. Blijkbaar heeft Zivkovic het er zelf naar gemaakt dat verhuur van hem voor beide partijen de beste optie was???? Maar nee wacht, het ligt altijd aan Frank of Marc!
riveco
 riveco - donderdag 23 juli 2015 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat is dan de maatstaf? Pec Zwolle? Vitesse? Dordrecht? Go Ahead?
We spelen al een paar seizoenen bagger hopelijk komt daar nu eens verandering in.
Kijk, dat is het verschil tussen negatief denken (zoals jij noemt) en positief denken (Barca bijv) jou glas is 3/4 leeg en mijne 1/2 vol
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 juli 2015 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:21 schreef Hummel10 het volgende:
Zivkovic
Ja, want die maakte het waar afgelopen seizoen?????
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Milik moet je bedienen met een 10 en echte vleugels. Ik blijf zeggen dat Ajax voor de spits een type Pelle/De Jong nodig heeft
Ik heb toch echt nog steeds veel vertrouwen in Arek Milik. Hij schiet makkelijk. En met een beetje goede wil had hij er gisteren ook twee in het netje gelegd. Het is dat die Franse doelman de bal uit de hoeken ranselde. Toegegeven, Milik speelde gisteren niet zijn allerbeste wedstrijd, maar hij had ook weinig geluk met zijn doelpogingen. Komt goed :-)
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja, want die maakte het waar afgelopen seizoen?????
Hij heeft ook niet al te veel kansen gekregen. Ik heb destijds gehoopt dat hij een paar wedstrijden aaneen mocht blijven staan. Maar Frank de Boer wilde maar niet naar mij luisteren ;-)
Ik hoop dat Zivko volgend seizoen bij Willem II gaat opbloeien en volwassener wordt. Ik heb een tijdje geleden gelezen, dat hij de schuld van zijn "falen" bij zichzelf zoekt. Dat vind ik wel blijkgeven van volwassenheid en realiteit. Na het komende seizoen is hij weer wat verder en volwassener.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 23 juli 2015 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:59 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hij heeft ook niet al te veel kansen gekregen. Ik heb destijds gehoopt dat hij een paar wedstrijden aaneen mocht blijven staan. Maar Frank de Boer wilde maar niet naar mij luisteren ;-)
Ik hoop dat Zivko volgend seizoen bij Willem II gaat opbloeien en volwassener wordt. Ik heb een tijdje geleden gelezen, dat hij de schuld van zijn "falen" bij zichzelf zoekt. Dat vind ik wel blijkgeven van volwassenheid en realiteit. Na het komende seizoen is hij weer wat verder en volwassener.
Hij heeft genoeg kansen gehad bij jong Ajax en ook daar schitterde hij vaker niet dan wel. En incluis zijn gedrag is het ook niet raar dat Ajax voor verhuur heeft gekozen. Iets waar zelfs zijn familie en zaakwaarnemer van balen.
Pietje
 Pietje - donderdag 23 juli 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij heeft genoeg kansen gehad bij jong Ajax en ook daar schitterde hij vaker niet dan wel. En incluis zijn gedrag is het ook niet raar dat Ajax voor verhuur heeft gekozen. Iets waar zelfs zijn familie en zaakwaarnemer van balen.
Met kansen bedoelde ik in Ajax-1, Warrior. Misschien dat hij niet excelleerde in Jong Ajax, hij heeft wel 18 keer gescoord en dat is natuurlijk wel belangrijk voor een spits. Maar hij komt sterker terug na komend seizoen, want, nogmaals, hij zoekt de fout vooral bij zichzelf heb ik gelezen en als je dat kunt toegeven, dan ben je op de goede weg.
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 15:16   quote  deeplink  
Zivkovic heeft een aantal goede wedstrijdjes gespeeld bij Jong Ajax en heeft toen ook meteen de beloning gehad en mocht debuteren in de Eredivisie en CL. Alleen ging hij alles doen wat niks met voetbal te maken had en vervolgens hopeloos lui voetballen. Ik snap echt het punt van Ajax hierin
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 23 juli 2015 - 15:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:31 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Je moet zeker realistisch blijven. Voor een oefenwedstrijd was het best een krachtinspanning. Dat is voor de wedstrijd van volgende week wel goed geweest. Had ook geen wervelend spel verwacht. Je moet ergens beginnen, manier van spelen is al anders. Ajax neemt meer risico, dan moet je daar beter op inspelen. Ik vond dat er te weinig back-up was bij lange ballen. Dan verlies je te vaak de bal.

Ik blijf van mening dat Ajax geld had moeten vrijmaken voor een traditionele spits die fysiek sterker is.
+1, met Milik heb je geen kapstok, geen aanspeelpunt, dat zag je gisteren ook weer. Ik geloof zelfs dat een belangrijke reden voor ons breivoetbal het gemis aan zo'n aanspeelpunt is. Je kunt de bal niet kwijt centraal voorin. Milik is een spits voor 4-4-2 die heel goed om een target man heen kan spelen. In het Ajax systeem loopt hij verloren rond, al is het een geweldige afmaker, dat kan niet worden ontkend. Maar of dat genoeg is om hem de spits van Ajax te laten zijn betwijfel ik.
Cyprioot
 Cyprioot - donderdag 23 juli 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:48 schreef Loetje het volgende:

[..]

Milik moet je bedienen met een 10 en echte vleugels. Ik blijf zeggen dat Ajax voor de spits een type Pelle/De Jong nodig heeft
Volledig, maar dan ook volledig met je eens ! Ajax heeft een blunder began door L de Jong niet te kopen. Ik weet zeker dat hij had gewild. Siem had cker een goed woordje voor hem gedaan, hij kon bij ons vorig seizoen wel en bij PSV niet CL spelen en salaris is bij ons ook dik in orde. Nee wat doen ze, kansloos achter Eto'o aan en dan toch maar verlengen met Sigi. Pffffff.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juli 2015 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:52 schreef riveco het volgende:

[..]

Kijk, dat is het verschil tussen negatief denken (zoals jij noemt) en positief denken (Barca bijv) jou glas is 3/4 leeg en mijne 1/2 vol
Klopt heb ook genoten van de goede wedstrijden maar dat waren er wel te weinig..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juli 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ja, want die maakte het waar afgelopen seizoen?????
Volgens mij was hij topscoorder van jong Ajax hoor. Hij heeft meer potentie dan Milik hoor.
Hopelijk komt het er snel uit.
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij was hij topscoorder van jong Ajax hoor. Hij heeft meer potentie dan Milik hoor.
Hopelijk komt het er snel uit.
Ik weet niet wie meer potentie heeft maar ik hoop inderdaad ook dat Zivko een goed seizoen gaat draaien. Ik denk dat Milik er best wat ik gaat schieten in Nederland maar serieuze concurrentie van een bewegelijke spits zou goed zijn.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juli 2015 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij heeft genoeg kansen gehad bij jong Ajax en ook daar schitterde hij vaker niet dan wel. En incluis zijn gedrag is het ook niet raar dat Ajax voor verhuur heeft gekozen. Iets waar zelfs zijn familie en zaakwaarnemer van balen.
Liep bijna 1 op 1 in de Jupiler league dat is gewoon goed hoor.
Jong Ajax draaide ook niet echt geweldig.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 23 juli 2015 - 15:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet wie meer potentie heeft maar ik hoop inderdaad ook dat Zivko een goed seizoen gaat draaien. Ik denk dat Milik er best wat ik gaat schieten in Nederland maar serieuze concurrentie van een bewegelijke spits zou goed zijn.
Sanogo is ook teveel als Milik ben ik bang.
Misschien toch Fischer maar spits maken en Youness vanaf links.
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2015 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 11:06 schreef biebie het volgende:

[..]

De pijnlijke afstraffing door Red Bull Salzburg alweer vergeten?
Is dat de nummer 2 van Oostenrijk?
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 12:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat is dan de maatstaf? Pec Zwolle? Vitesse? Dordrecht? Go Ahead?
We spelen al een paar seizoenen bagger hopelijk komt daar nu eens verandering in.
Niet mee eens, we spelen 1 seizoen slecht, daarvoor was het meer dan prima en werden we meer dan terecht kampioen.. NIet altijd met attractief voetbal, maar wel met goed voetbal..

Maar je kan wel slechte wedstrijden aanhalen, er zijn ook goede aan te halen..
Eide
 Eide - donderdag 23 juli 2015 - 15:45   quote  deeplink  
Ik vond Sanogo best bewegelijk ogen maar lomp en ondoordacht in de duels. Zoals die steekbal waar hij z'n tegenstander vast hield in het passeren...
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2015 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 13:16 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik vind jullie vaak naïef. Gaan we nu focussen op de dingen die we van elkaar irritant vinden. Dan wordt het een lange lijst. Zolang Ajax spelers in haar selectie heeft die kwaliteit missen blijf je teveel balverlies leiden. Dan kun je gaan zeggen; dat heb je al gezegd. Zolang je niet wil erkennen waar het probleem zit blijf ik het herhalen.

Denk je nu echt dat door anders te gaan spelen alle problemen vanzelf oplossen? Het is een stapje naar beter. Maar meer is het niet. Wil je nog een stap maken dan heb je meer kwaliteit nodig. Zolang dat ontbreekt, gaan we dezelfde dingen terug zien. Wat wil je horen.....de werkelijkheid of het geen je zou hopen?
Maar beste meneer Kingma, zo sta jij op meerdere fora's wel bekend toch?

Als de man die nooit iets concreet kan maken en alleen maar in algemeenheden praat..
remco k
 remco k - donderdag 23 juli 2015 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 14:34 schreef Bobby1972 het volgende:
"Het zal mij persoonlijk verder jeuken. Ik beleef veel meer plezier aan lekker de diepte in gaan op hele specifieke zaken. En gelukkig zitten er hier voldoende mensen die dat ook graag doen, die het vooral ook regelmatig niet met mij eens zijn. Dat houdt het leuk."

Zo heb ik de wedstrijd gisteren toch ook ervaren. maar dan mag je toch nog wel kritisch zijn op het geen wat ontbreekt. Ajax heeft een spits aangetrokken die in verschillende competities niet heeft gebracht wat men verwachte. Hoe groot is dan de kans dat hij dat nu wel gaat doen? Die keuze begrijp ik gewoon niet. Omdat ik dan eerder had gekozen voor wat er al is of iemand die beter past voor het geen je echt hoopt te vinden.
Millik niet gebracht wat verwacht werd. Volgens mij zijn er juist heel veel mensen wel tevreden over Millik, maar vind men tegelijk dat ie nog wel wat zaken moet verbeteren..
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Millik niet gebracht wat verwacht werd. Volgens mij zijn er juist heel veel mensen wel tevreden over Millik, maar vind men tegelijk dat ie nog wel wat zaken moet verbeteren..
Milik is sowieso een uitstekende spits en gezien de bediening die hij krijgt doet hij het perfect. Denk wel dat we een ander type nodig hadden. Maar die gast heeft enorm veel talent. Zeker in het Poolse elftal is tie echt godsgruwelijk goed
Loetje
 Loetje - donderdag 23 juli 2015 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 11:06 schreef biebie het volgende:

[..]

De pijnlijke afstraffing door Red Bull Salzburg alweer vergeten?
Salzburg speelde daar wel uitzonderlijk goed trouwens. Lagen er toch gewoon doodleuk in de volgende ronde uit!

Daarbij is Salzburg afgelopen jaar kampioen geworden met enorm veel puntverlies. Geloof iets van 40. Rapid daar nog ruim achter dus overdrijven is vrij eenvoudig gedaan kennelijk!

Ik ben ook nog steeds van mening dat Ajax vaak op onderschatting is uitgeschakeleld in plaats van op kwaliteit.
riveco
 riveco - donderdag 23 juli 2015 - 17:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 23 juli 2015 - 15:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Klopt heb ook genoten van de goede wedstrijden maar dat waren er wel te weinig..
Poeh, dat er te weinig goeie wedstrijden waren zegt echt 100% hier, heb je daar lang over moeten nadenken?
p111
 p111 - donderdag 23 juli 2015 - 17:43   quote  deeplink  
Als Rapid niet kan verslaan dan heb je ook niks te zoeken in CL, maar ik heb er vertrouwen in.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5153
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Oefencampagne 2015









0.0170938