BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 juli 2015 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 02:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Haha dus daarom ga je kut voetballen?
Nee, zo bedoel ik dat niet.
Als ze beter zouden spelen dan zaten ze niet bij Ajax!
Fouten maken hoort nou eenmaal bij Ajax.
Als je geen fouten meer maakt en alleen maar goed speelt dan ben je zo vertrokken!!
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 15:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 juli 2015 - 15:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gudelj was echt niet goed. Enorm veel dom verliest en vertraagde het spel. Gewoon Sinkgraven terug naar het middenveld. Bovendien vond ik Milik zo slecht niet. Kreeg weinig goede ballen maar liep steeds goed
Ik denk dat je de prestaties van Nemanja Gudelj moet verdelen. Hij had een goede periode en een minder goede periode. Maar ik vind dat hij dat nog mag als nieuweling. Je zag het vorig seizoen ook al bij Sinkgraven. Het is beslist wennen wanneer je van SC Heerenveen of van AZ komt. Sinkgraven heeft het nu opgepakt en dat gaat Gudelj ook lukken, mits hij voldoende speeltijd krijgt.
Eide
 Eide - vrijdag 31 juli 2015 - 15:08   quote  deeplink  
Wat mij voornamelijk tegenviel bij Gudelj was wat hij in voorwaartse zin deed, of eigen niet deed. Wat Bazoer constant vooruit probeert te voetballen en gevaarlijk probeert te worden deed Gudelj dat helemaal niet terwijl dat toch zijn kracht was bij AZ.
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 15:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Wat mij voornamelijk tegenviel bij Gudelj was wat hij in voorwaartse zin deed, of eigen niet deed. Wat Bazoer constant vooruit probeert te voetballen en gevaarlijk probeert te worden deed Gudelj dat helemaal niet terwijl dat toch zijn kracht was bij AZ.
Dat is zeker waar. Maar we weten niet welke opdracht hij (Gudelj) van de Boer heeft meegekregen. Ik maak me nog geen zorgen om hem, hij is hartstikke nieuw bij Ajax en hij is leergierig en gretig (en slim) genoeg om het op te pakken. Het niveau van zijn spel was niet constant, maar ik ben er heilig van overtuigd dat dat goed gaat komen.
Stanley
 Stanley - vrijdag 31 juli 2015 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:08 schreef Eide het volgende:
Wat mij voornamelijk tegenviel bij Gudelj was wat hij in voorwaartse zin deed, of eigen niet deed. Wat Bazoer constant vooruit probeert te voetballen en gevaarlijk probeert te worden deed Gudelj dat helemaal niet terwijl dat toch zijn kracht was bij AZ.
Ik ben het helemaal met je eens!
( voor de verandering ) hahaha 😄
Stanley
 Stanley - vrijdag 31 juli 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:14 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is zeker waar. Maar we weten niet welke opdracht hij (Gudelj) van de Boer heeft meegekregen. Ik maak me nog geen zorgen om hem, hij is hartstikke nieuw bij Ajax en hij is leergierig en gretig (en slim) genoeg om het op te pakken. Het niveau van zijn spel was niet constant, maar ik ben er heilig van overtuigd dat dat goed gaat komen.
Das ook weer waar Pietje, ik ben reuze benieuwd wat nu echt de filosofie van Frank is want echt agressief aanvallend en in de omschakeling eruit vliegen heb ik zelden gezien. 1x tegen Barcelona dat toen niet persé hoefde. Dat was een mooie pot Ajax voetbal!
remco k
 remco k - vrijdag 31 juli 2015 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:49 schreef Stanley het volgende:

[..]

Das ook weer waar Pietje, ik ben reuze benieuwd wat nu echt de filosofie van Frank is want echt agressief aanvallend en in de omschakeling eruit vliegen heb ik zelden gezien. 1x tegen Barcelona dat toen niet persé hoefde. Dat was een mooie pot Ajax voetbal!
Maar wat vond jij van de rest van de eerste helft na de 1e goal van Ajax?? Dat was toch hartstikke leuk dynamisch en goed om naar te kijken?
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:49 schreef Stanley het volgende:

[..]

Das ook weer waar Pietje, ik ben reuze benieuwd wat nu echt de filosofie van Frank is want echt agressief aanvallend en in de omschakeling eruit vliegen heb ik zelden gezien. 1x tegen Barcelona dat toen niet persé hoefde. Dat was een mooie pot Ajax voetbal!
Die wedstrijd die jij bedoelt, Stan, daar kijk ik ook nog altijd met veel plezier op terug. Ik denk nu dat ik namens alle supporters van Ajax spreek: zo willen we onze club altijd zien spelen!
Wat ik van de Boer heb begrepen is, dat hij wat met meer druk naar voren wil gaan spelen, met een echte "tien". Er waren momenten, afgelopen woensdag, dat je dat duidelijk kon zien. Dat was ook de periode dat Ajax die Oostenrijkers flink in de tang had. Daarom is het totaal onbegrijpelijk, dat Ajax toch weer in dat oude spelletje van het afgelopen seizoen verzandde, met als resultaat dat een zeker lijkende overwinning toch uitliep op een deceptie van die 2-2 en nota bene tegen tien man. Onbegrijpelijk. Het zal ook wel te maken hebben met de jonge selectie, want jong zijn ze nog altijd! Maar balen was het beslist wel.
Eide
 Eide - vrijdag 31 juli 2015 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:46 schreef Stanley het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens!
( voor de verandering ) hahaha 😄
Haha. Uiteindelijk zijn we allebei gewoon fans gap. En dat we dan tegen bepaalde zaken anders aankijken betekent niet dat we het per definitie met elkaar oneens zijn, hoewel we het op sommige vlakken wel nooit met elkaar eens zullen worden ;)
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 16:00 schreef Eide het volgende:

[..]

Haha. Uiteindelijk zijn we allebei gewoon fans gap. En dat we dan tegen bepaalde zaken anders aankijken betekent niet dat we het per definitie met elkaar oneens zijn, hoewel we het op sommige vlakken wel nooit met elkaar eens zullen worden ;)
Hahahaha. Stelletje slijmballen ;)
Eide
 Eide - vrijdag 31 juli 2015 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahahaha. Stelletje slijmballen ;)
hatersgonnahate.jpg

;)
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 16:07 schreef Eide het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

;)
Hahaha. Lol.
Weet je, Eide, het begrip "haat" ken ik gelukkig niet. De één mag ik wat meer dan de ander, maar haat...?
Eide
 Eide - vrijdag 31 juli 2015 - 17:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 16:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahaha. Lol.
Weet je, Eide, het begrip "haat" ken ik gelukkig niet. De één mag ik wat meer dan de ander, maar haat...?
Zo zit ik ook in elkaar Pietje, maar dat wist je al :)
Pietje
 Pietje - vrijdag 31 juli 2015 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 17:44 schreef Eide het volgende:

[..]

Zo zit ik ook in elkaar Pietje, maar dat wist je al :)
En of ik dat wist! En daar ben ik bijzonder blij mee. En dat wist jij al!
Was iedereen maar zo, dan zou je bijvoorbeeld ook weer Klassiekers hebben met supporters van de uitspelende club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 31 juli 2015 door Pietje --
Stanley
 Stanley - vrijdag 31 juli 2015 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wat vond jij van de rest van de eerste helft na de 1e goal van Ajax?? Dat was toch hartstikke leuk dynamisch en goed om naar te kijken?
Weet je Remco, ik ben echt heel kritisch. Ook en vooral op mezelf wat dat betreft. Dus in dat kader moet ik bekennen dat Ajax me helemaal geen enkel moment een wow gevoel heeft gegeven. Sorry.

Ook na de eerste goal vond ik het vooral de zwakte van Rapid en niet de kracht van Ajax die het verschil maakte. Het baltempo wordt geremd door dat men de bal te lang bij zich houdt en teveel met de bal loopt. Misschien dat daarom slechts een balletje breed en tikkie terug te vaak het recept is ipv de diepte zoeken en bijsluiten. ...

Ook in de omschakeling wordt teveel gedribbeld ipv de bal in de diepte te spelen. ...

De voorhoede zou misschien wat slimmer moeten vrijlopen tussen de linies en dan kan de achterhoede wellicht de bal vaker in de diepte kwijt en hoeven ze geen armgebaren te maken dat ze de bal niet kwijt kunnen. ...

Nee Remco, ik ben nog niet in de hosanna stemming en ik heb ook mijn vraagtekens bij Frankie. ....

Ik durf te wedden dat Zivkovic beter is en verder dan Yaya van Arsenal. Ben bang dat zijn voetbaltechnische beslissingen ook worden beïnvloed door persoonlijke voorkeuren. ... En dat is not always for the best!
Stanley
 Stanley - vrijdag 31 juli 2015 - 19:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hahahaha. Stelletje slijmballen ;)
LOL 😃
remco k
 remco k - vrijdag 31 juli 2015 - 20:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 19:42 schreef Stanley het volgende:

[..]

Weet je Remco, ik ben echt heel kritisch. Ook en vooral op mezelf wat dat betreft. Dus in dat kader moet ik bekennen dat Ajax me helemaal geen enkel moment een wow gevoel heeft gegeven. Sorry.

Ook na de eerste goal vond ik het vooral de zwakte van Rapid en niet de kracht van Ajax die het verschil maakte. Het baltempo wordt geremd door dat men de bal te lang bij zich houdt en teveel met de bal loopt. Misschien dat daarom slechts een balletje breed en tikkie terug te vaak het recept is ipv de diepte zoeken en bijsluiten. ...

Ook in de omschakeling wordt teveel gedribbeld ipv de bal in de diepte te spelen. ...

De voorhoede zou misschien wat slimmer moeten vrijlopen tussen de linies en dan kan de achterhoede wellicht de bal vaker in de diepte kwijt en hoeven ze geen armgebaren te maken dat ze de bal niet kwijt kunnen. ...

Nee Remco, ik ben nog niet in de hosanna stemming en ik heb ook mijn vraagtekens bij Frankie. ....

Ik durf te wedden dat Zivkovic beter is en verder dan Yaya van Arsenal. Ben bang dat zijn voetbaltechnische beslissingen ook worden beïnvloed door persoonlijke voorkeuren. ... En dat is not always for the best!
Jammer dat je het dan niet gezien hebt, want juist dat wat jij aangeeft te missen, heb ik naar mijn idee wel gezien de eerste helft..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 31 juli 2015 - 22:26   quote  deeplink  
Ik kijk er naar uit.
Gelukkig is dit voorlopig de laatste weekend zonder voetbal.

Ik verwacht dat we dinsdag plaatsen voor de volgende ronden.
Volgens mij is dan vrijdag de loting.
Opzich wel interessant welke club uit de koker komt.
Maar eigenlijk is de groepsloting echt pas leuk.
Zal Ajax na 4 jaar eens niet een keer in de poule des doods komen.
Maar voordat ik te ver vooruit loop, eerst maar eens plaatsen.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 augustus 2015 - 01:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk dat je de prestaties van Nemanja Gudelj moet verdelen. Hij had een goede periode en een minder goede periode. Maar ik vind dat hij dat nog mag als nieuweling. Je zag het vorig seizoen ook al bij Sinkgraven. Het is beslist wennen wanneer je van SC Heerenveen of van AZ komt. Sinkgraven heeft het nu opgepakt en dat gaat Gudelj ook lukken, mits hij voldoende speeltijd krijgt.
Volledig mee eens, ik vind dat hij het binnen een korte tijd goed oppikt, dat zijn er maar weinig gegeven...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 augustus 2015 - 01:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 15:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar wat vond jij van de rest van de eerste helft na de 1e goal van Ajax?? Dat was toch hartstikke leuk dynamisch en goed om naar te kijken?
Juist, ik zag toen totaal geen minpuntjes....want je kan ze ook gaan zoeken...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 augustus 2015 - 01:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 20:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Jammer dat je het dan niet gezien hebt, want juist dat wat jij aangeeft te missen, heb ik naar mijn idee wel gezien de eerste helft..
Ik ook..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 01 augustus 2015 - 01:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 22:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik kijk er naar uit.
Gelukkig is dit voorlopig de laatste weekend zonder voetbal.

Ik verwacht dat we dinsdag plaatsen voor de volgende ronden.
Volgens mij is dan vrijdag de loting.
Opzich wel interessant welke club uit de koker komt.
Maar eigenlijk is de groepsloting echt pas leuk.
Zal Ajax na 4 jaar eens niet een keer in de poule des doods komen.
Maar voordat ik te ver vooruit loop, eerst maar eens plaatsen.
Laten we nog niet voor uit lopen....eerst Rapid maar eens uitschakelen...
remco k
 remco k - zaterdag 01 augustus 2015 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 31 juli 2015 - 22:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Ik kijk er naar uit.
Gelukkig is dit voorlopig de laatste weekend zonder voetbal.

Ik verwacht dat we dinsdag plaatsen voor de volgende ronden.
Volgens mij is dan vrijdag de loting.
Opzich wel interessant welke club uit de koker komt.
Maar eigenlijk is de groepsloting echt pas leuk.
Zal Ajax na 4 jaar eens niet een keer in de poule des doods komen.
Maar voordat ik te ver vooruit loop, eerst maar eens plaatsen.
Huh? Maar jij wil toch juist in de EL komen?
Eide
 Eide - zaterdag 01 augustus 2015 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2015 - 09:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? Maar jij wil toch juist in de EL komen?
Hahaha
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 01 augustus 2015 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2015 - 09:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Huh? Maar jij wil toch juist in de EL komen?
El heb ik nooit gezegd en als dat zo is dan neem ik dat terug.

Ik heb liever dat we helemaal niet mee doen, aan welk uefa toernooi dan ook.
Boycot die boevenbende en maak voetbal weer een eerlijke sport.
Eide
 Eide - zaterdag 01 augustus 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2015 - 11:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

El heb ik nooit gezegd en als dat zo is dan neem ik dat terug.
quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 15:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Beter is gewoon vanaf het begin El te spelen.
Dan hoef je minder je best te doen om de volgende ronde te halen.
En daarna nog in discussie erover geweest ook toen er op gereageerd werd. Maar goed, je neemt het kennelijk terug. Ik kon mij al niet voorstellen dat dat iets anders was als een emotionele onzin uitbarsting. :)

quote:
Op woensdag 29 juli 2015 - 17:57 schreef Eide het volgende:

[..]

Dus doe gewoon kappen met die emotionele zwetsbui over geen CL. Dat slaat nergens op en dat weet je zelf best wel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 01 augustus 2015 - 16:30   quote  deeplink  
Ik neem alleen El terug.
Het is namelijk net zo erg als de El.
Beter helemaal geen europees spelen zolang er geen ander toernooi is.
Voorhand weet je toch wel dat een van de clubs uit de grote landen gaat winnen.
Dat is gewoon oneerlijk
Geen invoering van videoscheidsrechter en geen hawk eye.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 01 augustus 2015 door Positieve Arrogantie --
Phil Hones
 Phil Hones - zaterdag 01 augustus 2015 - 20:24   quote  deeplink  
In ieder geval goed nieuws over Sinkgraven!http://adf.ly/1LqP2I
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 augustus 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2015 - 20:24 schreef Phil Hones het volgende:
In ieder geval goed nieuws over Sinkgraven!http://adf.ly/1LqP2I
Hoi madredsma....Hier Phil Hones en bij Feijenoord Philip Jones....allebei aan gemaakt op 01-08
Wel handig hé zo'n proxy server....je bent echt dom man

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 augustus 2015 door Nenam_tiL --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zaterdag 01 augustus 2015 - 23:25   quote  deeplink  
Kan natuurlijk ook toevallig zijn....maar ik geloof niet in toeval
VVout
 VVout - zondag 02 augustus 2015 - 00:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 augustus 2015 - 23:11 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Hoi madredsma....Hier Phil Hones en bij Feijenoord Philip Jones....allebei aan gemaakt op 01-08
Wel handig hé zo'n proxy server....je bent echt dom man

[ afbeelding ]
Kung fu?
Pietje
 Pietje - zondag 02 augustus 2015 - 11:56   quote  deeplink  
Ik hoorde zojuist dat Rapid Wien gisteren de competitiewedstrijd tegen RB Salzburg met 2-1 gewonnen heeft, nota bene uit in Salzburg. Dat noemen ze volgens mij een aardige generale voor a.s. dinsdag...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 augustus 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 02 augustus 2015 - 13:46   quote  deeplink  
Ach ja, wat zegt dat, in mijn optiek helemaal niets...
Pietje
 Pietje - zondag 02 augustus 2015 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 13:46 schreef remco k het volgende:
Ach ja, wat zegt dat, in mijn optiek helemaal niets...
Nou ja, het zegt misschien niet alles, maar in mijn ogen zou het juist een goede waarschuwing voor Ajax kunnen zijn, om de komende wedstrijd vol geconcentreerd die gasten van Rapid Wien tegemoet te treden en vooral niet onderschatten. Ik bedoelde het dus positief!
Eide
 Eide - zondag 02 augustus 2015 - 14:47   quote  deeplink  
Ach, we hebben woensdag al gezien dat Ajax alleen van zichzelf kan verliezen tegen deze tegenstander. Dus al die uitslagen zeggen mij niet zo veel. Het grootste gevaar voor Ajax is dat we ons zelf weer in slaap spelen.
remco k
 remco k - zondag 02 augustus 2015 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 13:55 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou ja, het zegt misschien niet alles, maar in mijn ogen zou het juist een goede waarschuwing voor Ajax kunnen zijn, om de komende wedstrijd vol geconcentreerd die gasten van Rapid Wien tegemoet te treden en vooral niet onderschatten. Ik bedoelde het dus positief!
Ik las het oom niet negatief, maar het zegt me gewoon niet zo veel.. Clubs spelen de ene wedstrijd geweldig, en de andere weer verschrikkelijk..
Wat er in de tweede helft gebeurde moet de waarschuwing zijn..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 augustus 2015 - 18:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 15:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik las het oom niet negatief, maar het zegt me gewoon niet zo veel.. Clubs spelen de ene wedstrijd geweldig, en de andere weer verschrikkelijk..
Wat er in de tweede helft gebeurde moet de waarschuwing zijn..
Vooral geleerd dat je druk op hun backs moet houden en 90 minuten geconcentreerd moet zijn.
Dan is er weinig aan de hand.
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 12:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 14:47 schreef Eide het volgende:
Ach, we hebben woensdag al gezien dat Ajax alleen van zichzelf kan verliezen tegen deze tegenstander. Dus al die uitslagen zeggen mij niet zo veel. Het grootste gevaar voor Ajax is dat we ons zelf weer in slaap spelen.
En dat is dan ook precies waar ik bang voor ben. Het afgelopen seizoen hebben we hier met elkaar vaak gepraat over delen van wedstrijden waarin Ajax door de ondergrens is gezakt. Met de wedstrijd tegen Rapid Wien, afgelopen woensdag, was daar min of meer opnieuw sprake van. Normaal gesproken zijn de Oostenrijkers een ploeg waar je in principe niet van mag verliezen, maar ja... ik ben er niet helemaal gerust op. Vorig seizoen miste Ajax nadrukkelijk "ervaring" en "body". Er zijn twee spelers gehaald die aan dat profiel voldoen: Heitinga en Gudelj. De eerste houdt tot nu toe de bank warm en de tweede krijgt nogal wat kritiek te verduren en moet maar afwachten of hij speelt en zo ja, op welke plek in het elftal. De gemiddelde leeftijd wordt steeds maar jonger en op zich is dat natuurlijk prachtig, maar het wordt alleen maar wisselvalliger en dat moet je nou net niet hebben tegen een ploeg als Rapid Wien. Maar goed, dinsdagavond weten we meer.
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 augustus 2015 - 18:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Vooral geleerd dat je druk op hun backs moet houden en 90 minuten geconcentreerd moet zijn.
Dan is er weinig aan de hand.
Maar dat roept bij mij de vraag op: kan zo'n extreem jong team als Ajax op dit moment is, dat opbrengen?
Eide
 Eide - maandag 03 augustus 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 12:38 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar dat roept bij mij de vraag op: kan zo'n extreem jong team als Ajax op dit moment is, dat opbrengen?
Waarom niet. Ze zijn allemaal gewent om veel aan te vallen. Maar misschien is dat juist de reden dat we Heitinga een keer aan het werk moeten zien. Kijken of hij het vlammetje kan doen aanwakkeren.
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 12:41 schreef Eide het volgende:

[..]

Waarom niet. Ze zijn allemaal gewent om veel aan te vallen. Maar misschien is dat juist de reden dat we Heitinga een keer aan het werk moeten zien. Kijken of hij het vlammetje kan doen aanwakkeren.
Ik hoop serieus dat Heitinga dinsdagavond in de basis staat. Ik denk dat we hem juist in die wedstrijd goed kunnen gebruiken. De belangen zijn groot, want we willen de Champions League in, dus moet je beginnen met Rapid Wien te verslaan. (En dan nog de play offs). Wanneer het team zo ontzettend jong is, krijg je toch echt wel wisselvalligheid in je team en dat kun je ze eigenlijk niet kwalijk nemen. Het is aan de trainer om de juiste balans te vinden.
Eide
 Eide - maandag 03 augustus 2015 - 13:01   quote  deeplink  
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Veltman eruit moet vanwege zijn fout tegen Rapid. Het was een fout maar ik vind niet dat je Veltman zo moet afserveren. Wel denk ik dat Ajax veel kan profiteren van de ervaring en mentaliteit van John Heitinga. En daarom zou dat helemaal geen verkeerde keuze zijn voor het thuisduel.
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 13:01 schreef Eide het volgende:
Voor de duidelijkheid, ik denk niet dat Veltman eruit moet vanwege zijn fout tegen Rapid. Het was een fout maar ik vind niet dat je Veltman zo moet afserveren. Wel denk ik dat Ajax veel kan profiteren van de ervaring en mentaliteit van John Heitinga. En daarom zou dat helemaal geen verkeerde keuze zijn voor het thuisduel.
Dat bedoelde ik ook niet, Eide. Hoewel we eerder al "banken" bespraken, was dat nu niet mijn bedoeling. Het is puur het belang van deze komende wedstrijd dinsdag. Het is een absolute must om door te gaan morgen.

Overigens zwelt de kritiek fors aan ten opzichte van Frank de Boer over de taktiek van Ajax afgelopen woensdag, na de (terechte) rode kaart van Schwab. Gisterenavond van Co Adriaanse in Studio Voetbal en vandaag van Johan Cruijff in de Telegraaf.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 augustus 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - maandag 03 augustus 2015 - 13:33   quote  deeplink  
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat dat aan tactische keuzes van Frank de Boer lag. Ik kan mij niet voorstellen dat FdB bij 1-2 de opdracht heeft gegeven om te consolideren. Dat gaat er bij mij niet in. Ook de wissels die De Boer heeft toegepast vond ik logisch hoewel ik Gudelj eraf had gehaald voor Fischer en dan Sinkgraven naar het middenveld had gezet. Dit omdat El Ghazi zelfs in een slechte wedstrijd beslissend kan zijn.

Wel is het zaak dat dat stroperige eruit gaat. Dat vind ik een kritische factor waar De Boer verandering in moet brengen. Dat is ook wel de voorwaarde die ik persoonlijk wil verbinden aan het functioneren van De Boer bij Ajax. Een trainer moet het elftal beter laten spelen, zo niet moet je je afvragen of een trainer nog op de juiste plek zit.

Vooralsnog veel te vroeg daar veel dieper op in te gaan maar de start van de 1e helft en het verloop van de 2e helft toonde wel aan dat het lek nog niet boven is bij Ajax.
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 13:33 schreef Eide het volgende:
Ik heb eerlijk gezegd niet het idee dat dat aan tactische keuzes van Frank de Boer lag. Ik kan mij niet voorstellen dat FdB bij 1-2 de opdracht heeft gegeven om te consolideren. Dat gaat er bij mij niet in. Ook de wissels die De Boer heeft toegepast vond ik logisch hoewel ik Gudelj eraf had gehaald voor Fischer en dan Sinkgraven naar het middenveld had gezet. Dit omdat El Ghazi zelfs in een slechte wedstrijd beslissend kan zijn.

Wel is het zaak dat dat stroperige eruit gaat. Dat vind ik een kritische factor waar De Boer verandering in moet brengen. Dat is ook wel de voorwaarde die ik persoonlijk wil verbinden aan het functioneren van De Boer bij Ajax. Een trainer moet het elftal beter laten spelen, zo niet moet je je afvragen of een trainer nog op de juiste plek zit.

Vooralsnog veel te vroeg daar veel dieper op in te gaan maar de start van de 1e helft en het verloop van de 2e helft toonde wel aan dat het lek nog niet boven is bij Ajax.
We zijn het helemaal eens, gap!
p111
 p111 - maandag 03 augustus 2015 - 16:08   quote  deeplink  
Urby traint weer mee nu de kans om hem een leuk contract aan te bieden 2 linksbacks is geen overbodige luxe.
remco k
 remco k - maandag 03 augustus 2015 - 16:39   quote  deeplink  
Daar is inderdaad nog een plekje over..
p111
 p111 - maandag 03 augustus 2015 - 17:13   quote  deeplink  
transfer vrij clubloos niet verkeerd
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 03 augustus 2015 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 17:13 schreef p111 het volgende:
transfer vrij clubloos niet verkeerd
Kijk maar uit, straks roepen er een aantal dat we alleen gratis spelers nemen zodat Marc niet teveel hoeft uit te geven?? ;-)
Pietje
 Pietje - maandag 03 augustus 2015 - 18:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 augustus 2015 - 16:39 schreef remco k het volgende:
Daar is inderdaad nog een plekje over..
Maar Boilesen zijn we nog niet kwijt...

Overigens van mij mag Emanuelson komen hoor!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: [3e voorronde Champions League] Ajax - Rapid Wien (29 juli en 4 augustus 2015); 4 - 5 (2-2 & 2-3)









0.0142941