BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - zondag 10 juli 2016 - 13:12   quote  deeplink  
Wat een verhalen al weer. Amper een week onderweg.
JOOD
 JOOD - zondag 10 juli 2016 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 13:12 schreef remco k het volgende:
Wat een verhalen al weer. Amper een week onderweg.
Ben je het niet met de verhalen eens dan Remco? Of ben je gewoon de zeurpiet uit aan het hangen?
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 juli 2016 - 14:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 13:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ben je het niet met de verhalen eens dan Remco? Of ben je gewoon de zeurpiet uit aan het hangen?
Hij vind het prima zo..
remco k
 remco k - zondag 10 juli 2016 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 13:43 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ben je het niet met de verhalen eens dan Remco? Of ben je gewoon de zeurpiet uit aan het hangen?
Ik kan me niet druk maken om wat er in een oefenwedstrijd gebeurt.
Het zegt ook helemaal niets over spelers of de ploeg. Het gebeurt vaak zat dat de ploeg met een fantastische voorbereiding gewoon heel slecht start. En ook andersom.
Jaccio
 Jaccio - zondag 10 juli 2016 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 16:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik kan me niet druk maken om wat er in een oefenwedstrijd gebeurt.
Het zegt ook helemaal niets over spelers of de ploeg. Het gebeurt vaak zat dat de ploeg met een fantastische voorbereiding gewoon heel slecht start. En ook andersom.
Valt wat voor te zeggen idd.
Maar baart het je geen zorgen dat we zo dicht voor de voorrondes, die voor ons van zeer groot belang zijn, nog geen echte versterkingen hebben die er wel direct kunnen staan?
hjf
 hjf - zondag 10 juli 2016 - 18:49   quote  deeplink  
Ik denk niet dat we meteen in paniek moeten raken na 1 week trainingskamp met een afsluitende oefenwedstrijdje.
3sterren
 3sterren - zondag 10 juli 2016 - 19:03   quote  deeplink  
Heb de eerste helft ook gezien schrok me eigenlijk kapot, de balaannames waren dramatisch zag dijks 6x een bal aannemen met zn gezicht naar de keeper! Middenvelders ook et lijkt precies op wat we onder frank deden dus in dat opzicht niks veranderd maar kan ook niet in zo'n korte tijd dat begrijp ik ook wel!
Verder moet gudelj voetballend echt meer brengen want het was pover hij schuilt hij speelt alles breed of achteruit niet om aan te zien.
remco k
 remco k - zondag 10 juli 2016 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 16:33 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Valt wat voor te zeggen idd.
Maar baart het je geen zorgen dat we zo dicht voor de voorrondes, die voor ons van zeer groot belang zijn, nog geen echte versterkingen hebben die er wel direct kunnen staan?
Dat baart me geen zorgen omdat ik vind dat we een hoede selectie hadden afgelopen seizoen. En die is nog vrijwel in tak. Ik heb daarnaast ook niet echt de illusie dat je door die voorrondes gaat komen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 10 juli 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat baart me geen zorgen omdat ik vind dat we een hoede selectie hadden afgelopen seizoen. En die is nog vrijwel in tak. Ik heb daarnaast ook niet echt de illusie dat je door die voorrondes gaat komen.
Het zal inderdaad een flinke opgave zijn om er door te komen.
JOOD
 JOOD - zondag 10 juli 2016 - 20:54   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 19:03 schreef 3sterren het volgende:
Heb de eerste helft ook gezien schrok me eigenlijk kapot, de balaannames waren dramatisch zag dijks 6x een bal aannemen met zn gezicht naar de keeper! Middenvelders ook et lijkt precies op wat we onder frank deden dus in dat opzicht niks veranderd maar kan ook niet in zo'n korte tijd dat begrijp ik ook wel!
Verder moet gudelj voetballend echt meer brengen want het was pover hij schuilt hij speelt alles breed of achteruit niet om aan te zien.
Inderdaad, flink onder druk en niet de kwaliteit of de rust of de ervaring om daar doorheen te voetballen.

Wie zal er in de komende weken het woord nemen in de kleedkamer? Even om een voorstelling te maken, absoluut niet om begatief te zijn of om iemand belachelijk te maken:

Dijks: ik weet nog wel bij Willem II, toen...
Cillessen: we moeten... Of ja, we doen eigenlijk al 5 jaar hetzelfde..
Gudelj: ik was bij AZ.. Ja, weet je we zijn nooit echt ver gekomen maar...
Bazoer: ik ben net 18 en draai net een half jaar mee. Hoe kan ik nou weten hoe het moet?
Veltman: ik heb promotie gemaakt vorig jaar van centrale verdediger naar rechtsback.
Riedewald: eigenlijk kan ik me wel vinden in wat Bazoer zegt.
El Ghazi: vorig jaar scoorde ik in de eerste wedstrijden wel een paar keer..
Schöne: jongens, denk eens na in wat voor bevoorrechte positie jullie zitten. Vrijwel niemand krijgt de kans om bij Ajax te spelen. Hard werken en knokken zodat je in de basis komt, daar draait het om.
Sanchez: go on the side standing, I will become the best.

Daar schort het aan.. Ervaring.
JOOD
 JOOD - zondag 10 juli 2016 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat baart me geen zorgen omdat ik vind dat we een hoede selectie hadden afgelopen seizoen. En die is nog vrijwel in tak. Ik heb daarnaast ook niet echt de illusie dat je door die voorrondes gaat komen.
Of je neemt genoegen met minder, of je bent heel realistisch. Als je het zo bekijkt heb je 100% gelijk. Spot on.
Maar als je vooruit wilt en ook echt je best wilt doen om bijvoorbeeld door de voorrondes te komen Remco, wat is dan volgens jou de oplossing?
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 07:31   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 20:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Of je neemt genoegen met minder, of je bent heel realistisch. Als je het zo bekijkt heb je 100% gelijk. Spot on.
Maar als je vooruit wilt en ook echt je best wilt doen om bijvoorbeeld door de voorrondes te komen Remco, wat is dan volgens jou de oplossing?
Gewoon werken aan deze ploeg. Die is op vrijwel iedere plek goed genoeg. En ook gewon weer een jaar ouder. Die jongens kunnen echt we ballen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 juli 2016 door remco k --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 juli 2016 - 10:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 juli 2016 - 19:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat baart me geen zorgen omdat ik vind dat we een hoede selectie hadden afgelopen seizoen. En die is nog vrijwel in tak. Ik heb daarnaast ook niet echt de illusie dat je door die voorrondes gaat komen.
Je hebt niet de illusie dat we door de voorondes komen?
Wat kunnen ze dit seizoen wel bereiken volgens jou?

Of beter gezegd wanneer presteren ze slecht?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
JOOD
 JOOD - maandag 11 juli 2016 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 07:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon werken aan deze ploeg. Die is op vrijwel iedere plek goed genoeg. En ook gewon weer een jaar ouder. Die jongens kunnen echt we ballen.
Ze kunnen inderdaad wel ballen, anders staan ze niet in Ajax 1. En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ook bovenstaande 100% waarheid is. Het is een team met veel potentie.
Maar..

Ik zie het wel weer gebeuren dat we net wel, net niet kampioen worden en dat we er europees weer voor de winter uitliggen.. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste kunnen we dan ook maar beter afschaffen niet dan? Je moet in de topsport altijd streven naar het hoogst haalbare! Gas erop, er alles aan doen om je niveau te verhogen 👍🏻
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 juli 2016 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 juli 2016 - 23:28 schreef JOOD het volgende:

[..]

Spelers met kwaliteit verwacht ik bij Ajax. Geen tweede of derderangs spelers (met alle respect). Plus de selectie is echt veel kleiner geworden, lijkt wel een jeugdclub. Het grote Ajax van weleer is ver te zoeken als ze een basisklant van jong Ajax waar ik de naam niet eens van ken op gaan stellen. Dat is gewoon gebrek aan beter. Dat wil ik niet nog een jaar zien.

Dus ik verwacht inderdaad nog een paar goede aankopen voor de basis.

Ik verwacht minimaal 1 of 2 spelers van een categorie die we al 3-4 jaar niet meer gezien hebben. Talent is leuk, kwaliteit telt. En die kun je kopen. Toch maar voor Sneijder gaan?
Wie zijn tweede of 3de rangs spelers in de selectie. Welke speler is dan een betere aanvulling?

Spelers van Jong Ajax worden opgeleid om vervolgens hun debuut te maken in Ajax 1.
Dat is de hele idee waarom zij daar spelen.

Kwaliteit kopen? Voor welke doeleinde is dat? In welke categorie ga je zoeken?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 10:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je hebt niet de illusie dat we door de voorondes komen?
Wat kunnen ze dit seizoen wel bereiken volgens jou?

Of beter gezegd wanneer presteren ze slecht?
Ik denk dat Ajax moet overwinteren in Europa, en uiteraard meedoen om de titel tot het laatst... Beker kan me niets boeien..
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 10:39 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ze kunnen inderdaad wel ballen, anders staan ze niet in Ajax 1. En begrijp me niet verkeerd, ik denk dat ook bovenstaande 100% waarheid is. Het is een team met veel potentie.
Maar..

Ik zie het wel weer gebeuren dat we net wel, net niet kampioen worden en dat we er europees weer voor de winter uitliggen.. Wij zijn Ajax, wij zijn de beste kunnen we dan ook maar beter afschaffen niet dan? Je moet in de topsport altijd streven naar het hoogst haalbare! Gas erop, er alles aan doen om je niveau te verhogen 👍🏻
Je niveau verhogen hoef je niet alleen te zoeken in andere spelers, maar kan je ook zoeken in het verbeteren van processen en daardoor de team prestatie als de individuele prestatie verhogen.

Er is zoveel meer uit deze groep te halen..
p111
 p111 - maandag 11 juli 2016 - 13:19   quote  deeplink  
Ajax is geld verdienen.Jong inkopen goed begeleiden en flinke winst maken bij verkoop.O en af en toe een uitgerancheerde oudere speler goedkoop inkopen voor de mond te snoeren van alle klaagende supporters.
Jaccio
 Jaccio - maandag 11 juli 2016 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 13:19 schreef p111 het volgende:
Ajax is geld verdienen.Jong inkopen goed begeleiden en flinke winst maken bij verkoop.O en af en toe een uitgerancheerde oudere speler goedkoop inkopen voor de mond te snoeren van alle klaagende supporters.
Jammer.
Ik vind dat Ajax moet zijn, alles willen winnen, landelijk en Europees en niet bang zijn daar geld voor uit te geven.
Hoe meer je wint hoe meer waarde je spelers krijgen
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 juli 2016 - 13:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 13:15 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat Ajax moet overwinteren in Europa, en uiteraard meedoen om de titel tot het laatst... Beker kan me niets boeien..
Oke, dat is prima.

de afgelopen jaren hebben we deze doelstellingen behaald, uitzondering van vorig seizoen.

Wat is volgens jou dan de vervolg stap? Je moet je namelijk zelf blijven verbeteren.
En hebben we daardan de juiste spelers voor.
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 13:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oke, dat is prima.

de afgelopen jaren hebben we deze doelstellingen behaald, uitzondering van vorig seizoen.

Wat is volgens jou dan de vervolg stap? Je moet je namelijk zelf blijven verbeteren.
En hebben we daardan de juiste spelers voor.
Je gaat in deze sport nu eenmaal niet alleen maar vooruit. Daarom denk ik dat de doelstelling ieder jaar ongeveer hetzelfde is.

Een nieuwe doelstelling zou kunnen zijn om een eens in de 4 jaar een halve finale EL te behalen.. Heel veel meer zal er de komende jaren zonder verscherpte regelgeving van de Uefa niet in zitten.. Leuk dat sommigen hier geloven dat dit wel het geval is.. Maar volgens mij bewijzen we jaarlijks dat het niet kan..

En leuk hoor overwinteren. Maar dat is om nog twee leuke potjes CL te spelen en geld binnen te halen. Welke sportieve uitdaging zit daarin.. Het is namelijk niet zo dat je meedoet in de aanspraakmakende rondes..
Jaccio
 Jaccio - maandag 11 juli 2016 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Je gaat in deze sport nu eenmaal niet alleen maar vooruit. Daarom denk ik dat de doelstelling ieder jaar ongeveer hetzelfde is.

Een nieuwe doelstelling zou kunnen zijn om een eens in de 4 jaar een halve finale EL te behalen.. Heel veel meer zal er de komende jaren zonder verscherpte regelgeving van de Uefa niet in zitten.. Leuk dat sommigen hier geloven dat dit wel het geval is.. Maar volgens mij bewijzen we jaarlijks dat het niet kan..

En leuk hoor overwinteren. Maar dat is om nog twee leuke potjes CL te spelen en geld binnen te halen. Welke sportieve uitdaging zit daarin.. Het is namelijk niet zo dat je meedoet in de aanspraakmakende rondes..
De doelstelling is als volgt:

'Ajax heeft altijd de ambitie om kampioen te worden. Daarbij willen we Europees op zon hoog mogelijk podium spelen en overwinteren.'

Zegt Edwing vd Sar.

Kampioen worden zou nog wel lukken met deze ploeg. Maar het Europese gedeelte redden we gewoon niet met de jongens die we nu hebben lopen.
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:41 schreef Jaccio het volgende:

[..]

De doelstelling is als volgt:

'Ajax heeft altijd de ambitie om kampioen te worden. Daarbij willen we Europees op zon hoog mogelijk podium spelen en overwinteren.'

Zegt Edwing vd Sar.

Kampioen worden zou nog wel lukken met deze ploeg. Maar het Europese gedeelte redden we gewoon niet met de jongens die we nu hebben lopen.
Ik zeg hetzelfde als vd Sar.

En ik denk dat het wel kan met deze selectie..
Jaccio
 Jaccio - maandag 11 juli 2016 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg hetzelfde als vd Sar.

En ik denk dat het wel kan met deze selectie..
Duidelijk.

Ik denk dat we de voorrondes niet eens doorkomen met deze jongens.
Ik hoop dat jij gelijk krijgt
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 juli 2016 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Je gaat in deze sport nu eenmaal niet alleen maar vooruit. Daarom denk ik dat de doelstelling ieder jaar ongeveer hetzelfde is.

Een nieuwe doelstelling zou kunnen zijn om een eens in de 4 jaar een halve finale EL te behalen.. Heel veel meer zal er de komende jaren zonder verscherpte regelgeving van de Uefa niet in zitten.. Leuk dat sommigen hier geloven dat dit wel het geval is.. Maar volgens mij bewijzen we jaarlijks dat het niet kan..

En leuk hoor overwinteren. Maar dat is om nog twee leuke potjes CL te spelen en geld binnen te halen. Welke sportieve uitdaging zit daarin.. Het is namelijk niet zo dat je meedoet in de aanspraakmakende rondes..
Je kan in het voetbal echt wel vooruit. Als de club niet openstaat voor verandering, dan zal je blijven zitten waar je nu zit. Voor sommige veranderingen ben je afhankelijk maar voor andere niet. Er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden en je komt niet altijd langs Zeist, Zurich(Uefa) of Brussel om in Rome te komen.

Ik ben met je eens dat Ajax zich niet moet focusen op CL, maar op de EL.
Clubs die gelijkwaardig zijn aan Ajax. Dat zal aantrekkingskracht op Ajax alleen maar vergroten(als je wint), voor zowel Sponsors als Spelers. Daar zitten genoeg clubs, waar Ajax echt niet even van wint.
Bereik je daar de top dan heb je zelf al verbeterd. Dan heb je in een betere positie gebracht in Europa, voor zowel club als land.

In ieder geval hebben we punten nodig anders zakken we verder weg in het moeras.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 11 juli 2016 - 15:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zeg hetzelfde als vd Sar.

En ik denk dat het wel kan met deze selectie..
Je zei eerst dat je niet de ilussie hebt dat we door de voorrondes komen?

VdSar zegt op zo'n hoog mogelijk podium en overwinteren. Dat is dus volgens jou niet de CL?
Volgens velen bedoeld hij de CL.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 11 juli 2016 door Positieve Arrogantie --
Smeerburg
 Smeerburg - maandag 11 juli 2016 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 15:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je zei eerst dat je niet de ilussie hebt dat we door de voorrondes komen?

VdSar zegt op zo'n hoog mogelijk podium en overwinteren. Dat is dus volgens jou niet de CL?
Volgens velen bedoeld hij de CL.
Heb daar een hard hoofd in. In de voorbereiding laten ze het al afweten tegen amateurs.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 11 juli 2016 - 17:01   quote  deeplink  
Hoe kunnen we nu al onze conclusies trekken? Er wordt pas weer sinds één weekje getraind en nog wel onder een volslagen nieuwe trainer. Bovendien was niet elke basisspeler beschikbaar voor de eerste oefenwedstrijd. Die oefenwedstrijd tegen die Oostenrijkers was alleen voor Peter Bosz en zijn assistenten om al zijn spelers aan het "echte" werk te zien en niet alleen maar met hen te trainen.

Nog altijd durf ik te stellen dat het goed komt met de trainers en met de selectiespelers.

Nee, het is veel te vroeg om ons eindoordeel te klaar te hebben.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 juli 2016 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 11:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zijn tweede of 3de rangs spelers in de selectie. Welke speler is dan een betere aanvulling?

Spelers van Jong Ajax worden opgeleid om vervolgens hun debuut te maken in Ajax 1.
Dat is de hele idee waarom zij daar spelen.

Kwaliteit kopen? Voor welke doeleinde is dat? In welke categorie ga je zoeken?
Ik zie jong Ajax juist meer voor de twijfelgevallen die van de A over komen of bij de club gehaald zijn en het mogelijk niet redden. Veel spelers van jong Ajax maken nooit hun debuut in het eerste dus daar is nog wel winst te boeken. Gewoon zorgen dat jong Ajax kwalitatief ook sterker is dan misschien een optie? Dan verklein je dus de stap van jong Ajax naar Ajax 1. Hoef je zo ie zo geen net niet aankopen meer te doen. De twijfelgevallen moet je dan maar eerder zien te verhuren/wegsturen.
Smeerburg
 Smeerburg - maandag 11 juli 2016 - 17:05   quote  deeplink  
Ik hoop van harte dat ik het mis heb door negatief te zijn op dit moment. Maar je wilt je toch ook bewijzen in de training en oefenwedstrijden. Nieuwe trainer nieuwe kansen toch?
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 juli 2016 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:01 schreef Pavlov14 het volgende:
Hoe kunnen we nu al onze conclusies trekken? Er wordt pas weer sinds één weekje getraind en nog wel onder een volslagen nieuwe trainer. Bovendien was niet elke basisspeler beschikbaar voor de eerste oefenwedstrijd. Die oefenwedstrijd tegen die Oostenrijkers was alleen voor Peter Bosz en zijn assistenten om al zijn spelers aan het "echte" werk te zien en niet alleen maar met hen te trainen.

Nog altijd durf ik te stellen dat het goed komt met de trainers en met de selectiespelers.

Nee, het is veel te vroeg om ons eindoordeel te klaar te hebben.
Inderdaad beetje somber als je nu het seizoen al laat afhangen van een eerste oefenpotje.
Aan het eind van dit seizoen is het vroeg genoeg om te oordelen. Transferperiode loopt nog en het seizoen moet nog beginnen. Voor mij is beter voetbal toch wel voorgeschoteld krijgen het belangrijkste dan komt de rest vanzelf wel. Ik keek naar het Ek en als de bal dan weer traag achterin rond ging dacht ik weer even aan het Ajax van Frank. Man wat ben ik weer toe aan een fris spelend Ajax!
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 juli 2016 - 17:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:05 schreef Smeerburg het volgende:
Ik hoop van harte dat ik het mis heb door negatief te zijn op dit moment. Maar je wilt je toch ook bewijzen in de training en oefenwedstrijden. Nieuwe trainer nieuwe kansen toch?
Ligt dit alleen aan de trainer op dit moment dan? Ik denk dat er nog een aantal spelers bij lopen die het mentaal niet kunnen brengen om de focus te houden.
Jaccio
 Jaccio - maandag 11 juli 2016 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:01 schreef Pavlov14 het volgende:
Hoe kunnen we nu al onze conclusies trekken? Er wordt pas weer sinds één weekje getraind en nog wel onder een volslagen nieuwe trainer. Bovendien was niet elke basisspeler beschikbaar voor de eerste oefenwedstrijd. Die oefenwedstrijd tegen die Oostenrijkers was alleen voor Peter Bosz en zijn assistenten om al zijn spelers aan het "echte" werk te zien en niet alleen maar met hen te trainen.

Nog altijd durf ik te stellen dat het goed komt met de trainers en met de selectiespelers.

Nee, het is veel te vroeg om ons eindoordeel te klaar te hebben.
Maar de voorrondes zijn over een aantal (2?) weken al..
Die zijn toch wel heel erg belangrijk voor de doelstelling die vd Sar heeft uitgesproken lijkt me.
Smeerburg
 Smeerburg - maandag 11 juli 2016 - 17:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ligt dit alleen aan de trainer op dit moment dan? Ik denk dat er nog een aantal spelers bij lopen die het mentaal niet kunnen brengen om de focus te houden.
Als speler wil je jezelf toch bewijzen?
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 11 juli 2016 - 17:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:13 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Maar de voorrondes zijn over een aantal (2?) weken al..
Die zijn toch wel heel erg belangrijk voor de doelstelling die vd Sar heeft uitgesproken lijkt me.
Dat is helaas ook het compleet zieke van dit systeem met een hoop voorrondes. Dat is de schuld van de UEFA. Na het gisteren afgesloten EK gaan nu toch echt een hoop spelers eindelijk op vakantie. Ajax heeft mazzel dat alleen Milik daar actief was. Maar er zullen een hoop clubs in de problemen komen die enerzijds spelers aan hun nationale elftal hebben afgestaan en anderzijds hun club(s) die al vroeg in een voorronde moeten presteren.

Ik heb dat altijd uiterst tweeslachtig gevonden en ik durf zelfs te stellen dat het gesol is met de belangen van clubs.
Pavlov14
 Pavlov14 - maandag 11 juli 2016 - 17:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad beetje somber als je nu het seizoen al laat afhangen van een eerste oefenpotje.
Aan het eind van dit seizoen is het vroeg genoeg om te oordelen. Transferperiode loopt nog en het seizoen moet nog beginnen. Voor mij is beter voetbal toch wel voorgeschoteld krijgen het belangrijkste dan komt de rest vanzelf wel. Ik keek naar het Ek en als de bal dan weer traag achterin rond ging dacht ik weer even aan het Ajax van Frank. Man wat ben ik weer toe aan een fris spelend Ajax!
We zijn het eens Hummel ;)
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 14:53 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Duidelijk.

Ik denk dat we de voorrondes niet eens doorkomen met deze jongens.
Ik hoop dat jij gelijk krijgt
Hoho, ik zeg nergens dat we de voorrondes wel doorkomen. Integendeel zelfs, ik denk dat we straks gezellig EL spelen. En dat gaat ook met 3 of 4 aankopen niet anders zijn..
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 15:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je kan in het voetbal echt wel vooruit. Als de club niet openstaat voor verandering, dan zal je blijven zitten waar je nu zit. Voor sommige veranderingen ben je afhankelijk maar voor andere niet. Er zijn meerdere wegen die naar Rome lijden en je komt niet altijd langs Zeist, Zurich(Uefa) of Brussel om in Rome te komen.

Ik ben met je eens dat Ajax zich niet moet focusen op CL, maar op de EL.
Clubs die gelijkwaardig zijn aan Ajax. Dat zal aantrekkingskracht op Ajax alleen maar vergroten(als je wint), voor zowel Sponsors als Spelers. Daar zitten genoeg clubs, waar Ajax echt niet even van wint.
Bereik je daar de top dan heb je zelf al verbeterd. Dan heb je in een betere positie gebracht in Europa, voor zowel club als land.

In ieder geval hebben we punten nodig anders zakken we verder weg in het moeras.
Ik zeg niet dat het niet kan.. Ik stel zelfs hoe het wel zou kunnen.

Er zijn hier op het forum mensen die wonderen verwachten en denken dat we wel even de CL zullen gaan winnen met twaalf nieuwe spelers..
Eide
 Eide - maandag 11 juli 2016 - 20:09   quote  deeplink  
Ajax mag voortaan liefst twaalf wisselspelers aanwijzen

Ken je het begrip negentiende man? Zo niet, vergeet onze vraag dan maar gelijk weer. Er zijn wat wijzigingen in het grote voetbalreglement, die door de KNVB worden overgenomen. Zo kan het gebeuren dat Ajax komend seizoen twaalf spelers op de bank laat plaatsnemen.

Je hebt op het EK vast meegekregen dat de aftrap voortaan door een speler mag worden verricht. Onderdeel van een veel groter pakket aan wijzigingen van de spelregels is dat clubs veel meer wisselspelers op de bank mogen zetten.

Voorheen moesten trainers behoorlijk selectief zijn, vanaf nu hoeft dat niet meer. De regel is nu als volgt: minimaal zeven wisselspelers, maximaal twaalf. Clubs zijn er vrij in om te bepalen hoe ze dit alles aanpakken, schrijft de KNVB.

Het gebeurt nu wel eens dat in de voorbereiding een extra speler wordt opgeroepen, bijvoorbeeld als er pijntjes zijn. De betreffende speler moet soms op de tribune plaatsnemen als blijkt dat de gewenste basisklant alsnog fit is.

Die tribuneplaats voor de afvaller behoort voortaan tot het verleden, omdat hij gewoon deel mag uitmaken van de wedstrijdselectie. Een praktisch gevolg is wel dat er extra plaatsen in of naast de dug-outs moeten worden aangebracht, zodat iedereen een zitplaats heeft.

Dit bevordert het teamproces en de ontwikkeling van jonge spelers, reageert technisch manager Jelle Goes van de KNVB. De nummers 19 tot 24 binnen een selectie horen er nu dus echt bij. Dankzij de uitbreiding blijven deze spelers betrokken bij de voorbereiding op de wedstrijd.

Het besluit is van toepassing op alle wedstrijden in het betaald voetbal, van competitieduels tot KNVB-bekerwedstrijden. De regel geldt ook internationaal, aangezien deze is bedacht door de Ifab.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 juli 2016 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:15 schreef Smeerburg het volgende:

[..]

Als speler wil je jezelf toch bewijzen?
Dat lijkt mij ook ja maar er zijn er een paar bij ons gemakzuchtig geworden onder Frank.
Hopelijk laat Bosz ze beseffen dat arbeid leveren van groot belang is. Daarom zou juich ik een paar aankopen/sterke concurrenten ook gewoon toe zodat het voor de basiself niet meer vanzelfsprekend is.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 11 juli 2016 - 20:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:25 schreef Pavlov14 het volgende:

[..]

We zijn het eens Hummel ;)
Duidelijk en is echt niet veel gevraagd. Vragen niet om de Champions League of iets dergelijks
Eide
 Eide - maandag 11 juli 2016 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 20:11 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook ja maar er zijn er een paar bij ons gemakzuchtig geworden onder Frank.
Hopelijk laat Bosz ze beseffen dat arbeid leveren van groot belang is. Daarom zou juich ik een paar aankopen/sterke concurrenten ook gewoon toe zodat het voor de basiself niet meer vanzelfsprekend is.
Nou, arbeid was juist het sleutelwoord onder FdB. Enorm veel lopen en veel te vaak postbodevoetbal. Bosz moet de spelers juist minder laten werken de de bal meer het werk laten doen lijkt mij. Hooguit dat als je inzet bedoeld je een punt hebt, maar arbeid was absoluut het probleem niet onder FdB.
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 15:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je zei eerst dat je niet de ilussie hebt dat we door de voorrondes komen?

VdSar zegt op zo'n hoog mogelijk podium en overwinteren. Dat is dus volgens jou niet de CL?
Volgens velen bedoeld hij de CL.
Ik heb het over EL.. Hij zegt dat je altijd voor het hoogst haalbare moet gaan, daar staat niet dat ze moeten overwinteren in de CL..
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 17:05 schreef Smeerburg het volgende:
Ik hoop van harte dat ik het mis heb door negatief te zijn op dit moment. Maar je wilt je toch ook bewijzen in de training en oefenwedstrijden. Nieuwe trainer nieuwe kansen toch?
Ben jij erbij geweest hoe er getraind is? Er is zelf op de dag van de wedstrijd nog een zware training geweest.
remco k
 remco k - maandag 11 juli 2016 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 20:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, arbeid was juist het sleutelwoord onder FdB. Enorm veel lopen en veel te vaak postbodevoetbal. Bosz moet de spelers juist minder laten werken de de bal meer het werk laten doen lijkt mij. Hooguit dat als je inzet bedoeld je een punt hebt, maar arbeid was absoluut het probleem niet onder FdB.
En zo is het..
Eide
 Eide - dinsdag 12 juli 2016 - 05:20   quote  deeplink  
Casseirra is gister begonnen bij Ajax. Alleen Sanchez is er nog niet bij vanwege verplichtingen in de Copa Libertatores met zijn vorige club. Verder is de selectie, voor zover, nu compleet waarbij alleen Klaas seniorenzaken@vvgeldrop.nl nog last heeft van een schouderblessure.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 12 juli 2016 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 20:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, arbeid was juist het sleutelwoord onder FdB. Enorm veel lopen en veel te vaak postbodevoetbal. Bosz moet de spelers juist minder laten werken de de bal meer het werk laten doen lijkt mij. Hooguit dat als je inzet bedoeld je een punt hebt, maar arbeid was absoluut het probleem niet onder FdB.
Bedoelde inderdaad inzet tijdens wedstrijden ja. De bassiself van Frank leek er soms iets te gemakkelijk over te denken. Ze moeten weer met beide beentjes op de grond komen en beseffen dat het een stapje harder moet. Daarom zal ik een paar sterke aankopen toe juichen want dan is je basisplaats opeens geen zekerheidje meer. Haal je nu bv. een Ziyech erbij dan moet er dus iemand harder gaan werken voor zijn plek.
remco k
 remco k - dinsdag 12 juli 2016 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2016 - 08:48 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Bedoelde inderdaad inzet tijdens wedstrijden ja. De bassiself van Frank leek er soms iets te gemakkelijk over te denken. Ze moeten weer met beide beentjes op de grond komen en beseffen dat het een stapje harder moet. Daarom zal ik een paar sterke aankopen toe juichen want dan is je basisplaats opeens geen zekerheidje meer. Haal je nu bv. een Ziyech erbij dan moet er dus iemand harder gaan werken voor zijn plek.
Het is gewoon simpelweg niet waar wat je zegt. Spelers lopen nu in wedstrijden veel meer dan vroeger, dat is gewoon een bewezen feit.. En dat bewijst gewoon dat ze veel harder werken dan toendertijd.

Er is daarnaast gewoon veel concurrentie. Achterin op dit moment nog wat minder sinds het vertrek van vd Hoorn en van Rhijn dadelijk, maar daar komen ongetwijfeld mensen voor terug bij de selectie. Jongens als vd Beek, Cerny, Muric, Ghazi, Nouri, Sinkgraven, de Jong houden echt veel druk op de beoogde basispelers, dat is juist iets dat je afgelopen weekend erg goed kon zien..
JOOD
 JOOD - dinsdag 12 juli 2016 - 09:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 11 juli 2016 - 11:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Wie zijn tweede of 3de rangs spelers in de selectie. Welke speler is dan een betere aanvulling?

Spelers van Jong Ajax worden opgeleid om vervolgens hun debuut te maken in Ajax 1.
Dat is de hele idee waarom zij daar spelen.

Kwaliteit kopen? Voor welke doeleinde is dat? In welke categorie ga je zoeken?
Categorie talent:
Tete, Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, van de Beek, Cerny, Nouri

Categorie ervaring:
Cillessen, Boer, Viergever, Schone

Categorie Basis maar moet beter:
Veltman, Gudelj, Klaassen, Ghazi

Categorie Basis:
Dijks, Younes, Milik

Categorie overbodig:
V Rhijn, Serero

Categorie onbekend:
Sanchez, Cassierra

Dus een hele dunne selectie. Hier kunnen echt wel verbeteringen bij. Naar mijn mening kan niet iedereen beter worden dit seizoen. Alleen de categorie talent is netjes, de rest is veel te slap.

Dus nogmaals ik zou pleiten voor echte sterke spelers met ervaring zoals Sneijder en in mindere mate Siem de Jong en Ron Vlaar bijvoorbeeld. Zyjech niet, die moet zich eerst nogmaals bewijzen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juli 2016 door JOOD --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 12 juli 2016 - 10:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 12 juli 2016 - 09:34 schreef JOOD het volgende:

[..]

Categorie talent:
Tete, Riedewald, Bazoer, Sinkgraven, van de Beek, Cerny, Nouri

Categorie ervaring:
Cillessen, Boer, Viergever, Schone

Categorie Basis maar moet beter:
Veltman, Gudelj, Klaassen, Ghazi

Categorie Basis:
Dijks, Younes, Milik

Categorie overbodig:
V Rhijn, Serero

Categorie onbekend:
Sanchez, Cassierra

Dus een hele dunne selectie. Hier kunnen echt wel verbeteringen bij. Naar mijn mening kan niet iedereen beter worden dit seizoen. Alleen de categorie talent is netjes, de rest is veel te slap.

Dus nogmaals ik zou pleiten voor echte sterke spelers met ervaring zoals Sneijder en in mindere mate Siem de Jong en Ron Vlaar bijvoorbeeld. Zyjech niet, die moet zich eerst nogmaals bewijzen.
Als ik goed tel kom ik op 22 spelers. Volgens mij is de norm dat de selectie uit 23 spelers bestaat. Iedere positie dubbel bezet en 3 doelmannen in totaal.

Je bent wel een aantal spelers vergeten te noemen.
Een 3de doelman, 1ste doelman van Jong Ajax, Onanna.
Stand-in van Tete, Owusu.
Stand-in van Younes, Muric.
En Zivkovic

In de selectie heb je 3 rechtsbacks, daarom verkoopt Ajax ook Van rhijn. Er zijn maar 3 linksbenige verdedigers, daarom zoekt Ajax nog een verdediger.
Bij verkoop van Serero is er een mogelijkheid om Frenkie de jong toe te voegen.

Enkel een aankoop van een linksback, dan is iedere positie minimaal dubbel bezet.
Dat is toch echt wel de norm.

Kortom dat zijn 25 spelers en dus ruim voldoende.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 12 juli 2016 door Positieve Arrogantie --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Voorbereiding seizoen 2016/17









0.0094909