BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Stanley
 Stanley - donderdag 22 september 2016 - 09:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 08:22 schreef remco k het volgende:

[..]

En complete kolder van Bosz. Ja hij leed weleens wat balverlies, maar hij was ook betrokken bij flink wat balveroveringen, en nog veel belangrijker, hij deed dingen met de bal die anderen niet kunnen, ik heb eindelijk weer een steekpass gezien die alleen Nouri ook heeft..

En let op mijn woorden, met Zyech, gaat El Gghazi excelleren. Die twee gaan elkaar straks geweldig goed aanvoelen..
HAHAHAHAHAHA....

Remco, ik ben het met iedere letter van jou eens !!!

Echter zie ik toch liever Traoré rechtsbuiten ipv ElGhazi... maar dat er chemie te zien was vond ik ook.

Bosz zo lijkt het vind Ziyech maar niets... blijkbaar door zijn strot geduwd. Want iedereen is blij met hem alleen Bosz benoemd de negatieve zaken... Maar wie kent er een creatieve middenvelder die NOOIT balverlies lijdt ?
Stanley
 Stanley - donderdag 22 september 2016 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 08:39 schreef hjf het volgende:

[..]

Kan ik mij helemaal in vinden. Al ben ik wel nieuwsgierig hoe De Ligt zich staande houdt als we tegen sterkere tegenstanders spelen en de druk hoger wordt.
Ghazi en Traoré omdraaien wat mij betreft ;-)
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 09:22 schreef Stanley het volgende:

[..]

HAHAHAHAHAHA....

Remco, ik ben het met iedere letter van jou eens !!!

Echter zie ik toch liever Traoré rechtsbuiten ipv ElGhazi... maar dat er chemie te zien was vond ik ook.

Bosz zo lijkt het vind Ziyech maar niets... blijkbaar door zijn strot geduwd. Want iedereen is blij met hem alleen Bosz benoemd de negatieve zaken... Maar wie kent er een creatieve middenvelder die NOOIT balverlies lijdt ?
Misschien Traore eens vanaf links proberen..

Iniesta is die middenvelder. Maar die staat dan ook op eenzame hoogte...
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 22 september 2016 - 10:49   quote  deeplink  
Wat een heerlijke avond gister! Eindelijk weer eens!

Geen moment billenknijpen, maar laten we relaxed blijven....het was willem||
Loetje
 Loetje - donderdag 22 september 2016 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2016 - 23:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Bij wie zijn spel? Over wie heb je het, ik heb er over meerdere spelers.
Ziyech
Loetje
 Loetje - donderdag 22 september 2016 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 08:56 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha dropsaus. Man was hier veel te snel afgeserveerd. Zou er zogenaamd niets van kunnen aangezien enkele "kenners" het in de media zeiden.

Overigens doel ik hiermee niet specifiek op jou ofzo! ;-)
Ik riep in Maart al dat die moest komen en ben nog steeds blij met zijn komst. Speelde ook gisteren uitstekend.
hjf
 hjf - donderdag 22 september 2016 - 10:59   quote  deeplink  
De wedstrijd van gisterenavond moet de minimale norm gaan worden voor de komende maanden, waarin nog ruimte zit voor verbetering. De uitspraak van Bosz dat Ziyech soms balverlies leidt geeft een brevet van onvermogen van de trainer aan. In het spel van Ziyech zitten nu eenmaal risico's ingesloten, die je moet accepteren en daar andere spelers voor hebt, die de bal dan weer snel terug kunnen veroveren. Maar als je als speler bij drie doelpunten betrokken bent, dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Daarom zou ik graag zien dat Ziyech de komende weken de nummer 10 positie in gaat vullen. Het komt in ieder geval de amusementswaarde ten goede. En dat willen we toch met z'n allen?
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 11:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 10:59 schreef hjf het volgende:
De wedstrijd van gisterenavond moet de minimale norm gaan worden voor de komende maanden, waarin nog ruimte zit voor verbetering. De uitspraak van Bosz dat Ziyech soms balverlies leidt geeft een brevet van onvermogen van de trainer aan. In het spel van Ziyech zitten nu eenmaal risico's ingesloten, die je moet accepteren en daar andere spelers voor hebt, die de bal dan weer snel terug kunnen veroveren. Maar als je als speler bij drie doelpunten betrokken bent, dan heb je het gewoon heel goed gedaan. Daarom zou ik graag zien dat Ziyech de komende weken de nummer 10 positie in gaat vullen. Het komt in ieder geval de amusementswaarde ten goede. En dat willen we toch met z'n allen?
Een brevet van onvermogen vind ik gewoon een domme uitspraak.

Weet jij wat voor afspraken ze met elkaar maken over waar op het veld welke risico's genomen mogen worden??

Zo leed hij zeker twee of drie keer balverlies in kort in de opbouw waardoor het elftal direct terug moest, tegen sterkere tegenstanders heb je grote kans dat die met twee passes alleen voor de keeper staan in die situaties.

Vanuit dat oogpunt heeft ie dus gewoon gelijk.

Ik denk namelijk niet dat hij het heeft over het balverlies door steekpasses die niet lukken..

Gister gewoon een prima pot gezien, maar ook niet overdrijven, Zyech was ook zeker niet de beste man bij Ajax waar hij dat in het elftal van gister gewoon wel zou moeten kunnen zijn. Dat hij dus beter kan lijkt me logisch, en dat Bosz daar dus nog kritiek op heeft is niet meer dan normaal..

We kunnen ook op alle slakken zout gaan leggen wat Bosz betreft..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 06:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik zie liever:

Tete, Sanchez, de Ligt, Sinkgraven als verdediging.

Riedewald, Dijks, Veltman en Viergever vind ik toch echt minder.
De ligt die sinkgraven gaat ondersteunen en aanwijzingen gaat geven zoals westerman gisteren deed, dat lijkt mij te veel gevraagd. Dat kan je zowel sinkgraven als de ligt niet aan doen.
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 12:16   quote  deeplink  
De Ligt moet ook helemaal nog niet de basis speler worden. Die moet gewoon lekker zijn wedstrijden bij Jong blijven spelen en zijn kansjes krijgen bij het grote Ajax...

1 Zwaluw maakt geen zomer. En op basis van 1 goede wedstrijd meteen een goed spelend centrum uit elkaar halen en andere goed spelende jongens passeren is niet heel logisch..

Maar goed, een groot deel van de supporters leven nu eenmaal in de waan van de dag..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 12:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 08:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosz is uitermate tevreden over Riedewald. Die gaat gewoon spelen, en waarschijnlijk op het middenveld ook..

En Westermand deed het prima, maar afgelopen weekend was Sanchez Viergever ook gewoon erg een erg goed duo..

Cassiera vond ik trouwens matig spelen gister.

Ik denk dat de basis hetzelfde blijft als afgelopen weekend.
Enige veranderingen die ik Bosz door zie voeren is Sinkgraven en Zyech misschien naar het middenveld, maar ook Gudelj speelde gewoon prima afgelopen weekend..
Bosz was niet tevreden over de opbouw, dat duurde te lang. Gisteren ging dat vlotter en ging ook beter, werd zelfs besproken door de analisten dat het goed ging. Schone stond aan de wieg van elke opbouw. Riedewald gaat voor meer zekerheid achterin en is verdedigend ook wat beter dan schone.

Als je sinkgraven linksback wil zetten dan moet er wel iemand zijn die hem ondersteund, met aanwijzingen of met hulp. Riedewald en viergever lijken mij niet geschikt daarvoor en ook de ligt is daar nog te onervaren in. Westerman, liet sinkgraven heel goed spelen.

Gudelj deed niet veel fout maar doet ook weinig iets goed, is gewoon een saaie voetballer. Te bang om iets fouts te doen
3sterren
 3sterren - donderdag 22 september 2016 - 12:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 08:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad zeuren over balverlies terwijl hij betrokken is bij 3 doelpunten. Wat wil je dan? Bal terug of breed? Laat Ziyech maar lekker zijn ding doen wordt hij alleen maar beter.
Hij zoekt gewoon een makkelijke uitweg om ziyech toch weer op rechts te posteren komend weekend, zodat hij geen harde keuzes hoeft te maken op het middenveld slapzak
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 12:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 12:23 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Hij zoekt gewoon een makkelijke uitweg om ziyech toch weer op rechts te posteren komend weekend, zodat hij geen harde keuzes hoeft te maken op het middenveld slapzak
2 van de 3 doelpunten is uit de standaard situatie. Dat had ook als rechtsbuiten gekund.
En de andere doelpunt is niet perse een doelpunt van een middenvelder, dat is gewoon een counter. Als je telt was hij de 3de diepste man op het veld, dus eigenlijk als rechtsbuiten een doelpunt gescoord.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 september 2016 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 11:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De ligt die sinkgraven gaat ondersteunen en aanwijzingen gaat geven zoals westerman gisteren deed, dat lijkt mij te veel gevraagd. Dat kan je zowel sinkgraven als de ligt niet aan doen.
Misschien niet nee maar wie wil je dan naast Sanchez?
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 september 2016 - 13:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 12:23 schreef 3sterren het volgende:

[..]

Hij zoekt gewoon een makkelijke uitweg om ziyech toch weer op rechts te posteren komend weekend, zodat hij geen harde keuzes hoeft te maken op het middenveld slapzak
Dat denk ik dus ook..
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 september 2016 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 12:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

2 van de 3 doelpunten is uit de standaard situatie. Dat had ook als rechtsbuiten gekund.
En de andere doelpunt is niet perse een doelpunt van een middenvelder, dat is gewoon een counter. Als je telt was hij de 3de diepste man op het veld, dus eigenlijk als rechtsbuiten een doelpunt gescoord.
Hij stond toch geen rechtsbuiten? Kwam vanaf het midden..
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 16:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 12:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Bosz was niet tevreden over de opbouw, dat duurde te lang. Gisteren ging dat vlotter en ging ook beter, werd zelfs besproken door de analisten dat het goed ging. Schone stond aan de wieg van elke opbouw. Riedewald gaat voor meer zekerheid achterin en is verdedigend ook wat beter dan schone.

Als je sinkgraven linksback wil zetten dan moet er wel iemand zijn die hem ondersteund, met aanwijzingen of met hulp. Riedewald en viergever lijken mij niet geschikt daarvoor en ook de ligt is daar nog te onervaren in. Westerman, liet sinkgraven heel goed spelen.

Gudelj deed niet veel fout maar doet ook weinig iets goed, is gewoon een saaie voetballer. Te bang om iets fouts te doen
Westerman gaat geen basisspeler worden. Geloof ik niets van.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 22 september 2016 - 16:02   quote  deeplink  
Heel even offtopic..

Weet iemand van jullie waar je dit trainingspak kan halen? Kan hem niet vinden in de shops.

http://www.ajax.nl/upload_mm/c/d/e/cid52964_BKqNKn1AZac3927310968434158080.jpg
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 13:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien niet nee maar wie wil je dan naast Sanchez?
Gewoon riedewald of viergever.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 13:01 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien niet nee maar wie wil je dan naast Sanchez?
Iemand die de verdediging goed neerzet.

Viergever speelt zelf goed tot redelijk, maar is niet diegene die de verdediging leid.
Riedewald heeft zelf coaching nodig, dat zelfde geld voor de ligt.

Dan hou ik alleen Westerman over en zolang sanchez alleen Spaans spreekt zie ik hem niet de verdediging leiden.

Ik heb een doelpunt gezien dat er geen leiding in de verdediging werd geven en dat iedereen maar wat doet. Dat het heel lang dan goed gaat is een wonder. Maar geeft heel veel onrust.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Westerman gaat geen basisspeler worden. Geloof ik niets van.
Gaat niet erom wat de trainer gaat doen, het gaat er toch wat ik zou doen?
Ik ben de trainer van Ajax niet!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 22 september 2016 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:02 schreef Jaccio het volgende:
Heel even offtopic..

Weet iemand van jullie waar je dit trainingspak kan halen? Kan hem niet vinden in de shops.

http://www.ajax.nl/upload_mm/c/d/e/cid52964_BKqNKn1AZac3927310968434158080.jpg
Ik denk niet dat deze te koop is, dit lijkt me een gesponsord joggingpak van EA, ik kan het verkeerd hebben natuurlijk...

Wel een bruut pak!
Jaccio
 Jaccio - donderdag 22 september 2016 - 16:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:09 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Ik denk niet dat deze te koop is, dit lijkt me een gesponsord joggingpak van EA, ik kan het verkeerd hebben natuurlijk...

Wel een bruut pak!
Ahh jammer! vond het al raar dat ik het nergens kon vinden

Zeer bruut pak
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 13:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hij stond toch geen rechtsbuiten? Kwam vanaf het midden..
Nee hij speelde middenvelder maar stond dieper dan de rechtsbuiten omdat de rechtsbuiten niet mee liep met de counter, dat gebeurd wel eens.

De aanval was met cerny, cassiera en Ziyech.

El ghazi stond waarschijnlijk iets meer terug om de opbouw te verzorgen, schone opende met een lange bal vanaf rechts achter naar linksvoor(cerny). Waarschijnlijk is dat de reden dat el ghazi niet mee rende en ziyech wel. Maar dat het net zo omgedraaid kunnen zijn.

Omdat het net zo goed el ghazi had kunnen zijn ipv ziyech, is het niet een typische middenvelder goal.

Hij had waarschijnlijk ook meegedaan met de aanval als hij rechtsbuiten had gespeeld.

Het was geen afstand schot, wat een typische middenvelder goal kan zijn, hij zetten bij de goals niet een aanvaller weg met een steekpass.

Ziyech is betrokken bij 3 doelpunten omdat ziyech is en niet perse dat hij op het middenveld speelde.

Ik hoop dat ik het zo goed heb uitgelegd wat ik bedoelde, sorry dat het langdradig is geworden. Daar ben je intussen wel gewend van mij, hahaa...
p111
 p111 - donderdag 22 september 2016 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon riedewald of viergever.
Donder op met die Viergever dat is gewoon een drollen voetballer,Riedewald das een Ajax speler die Viergever verhuren of verkopen maar dat zal wel moeilijk worden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 september 2016 - 23:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat hoort ook wel bij zijn spel. Geef hem daar ook een tijdje de kans.
Je hebt het over ziyech, lees ik.

Ik ben daar wel mee eens. Hoe zou jij je middenveld vormen?

Lijkt mij een 3 mans middenveld?
Lijkt mij dat klaassen, die veel scoort maar slecht speelt, speelt?
Spelen we met de punt naar voren of naar achteren?

Wie is de 3de? Gudelj, wat vorig seizoen geen succes was als meest controlerende middenvelder?
Riedewald, die de afgelopen tijd speelde? Saai en traag opbouwde maar goed vooruit verdedigd.
Bazoer, waar veel mensen brood in zien, maar zelfs schone speelt eerder op 6 dan bazoer.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 22 september 2016 - 16:39   quote  deeplink  
Hoop hosanna over een wedstrijd tegen fucking slecht Willem 2.....hoewel ik het een verassende pot vond.....maar laat het maar eens 5 wedstrijden zien.
Voorlopig zitten we nog steeds met die eigenwijze, alleswetende kut Bosz opgescheept
Stanley
 Stanley - donderdag 22 september 2016 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hoop hosanna over een wedstrijd tegen fucking slecht Willem 2.....hoewel ik het een verassende pot vond.....maar laat het maar eens 5 wedstrijden zien.
Voorlopig zitten we nog steeds met die eigenwijze, alleswetende kut Bosz opgescheept
Ja, we snakten blijkbaar naar iets dat acceptabel was Nenam en dat hebben we eindelijk gezien. Notabene vorm gegeven door spelers die voor Bosz niet goed genoeg waren bevonden ;-)
Stanley
 Stanley - donderdag 22 september 2016 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 10:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Misschien Traore eens vanaf links proberen..

Iniesta is die middenvelder. Maar die staat dan ook op eenzame hoogte...
Iniesta... ja maar die speelt al jaren in een vast stramien met de allerbeste spelers van de wereld om zich heen... En zelfs hij....

Maar wat je aangeeft is dat het cruciaal is om te zien op welk moment je balverlies lijdt en wat mij betreft heeft hij op dit moment het voordeel van de twijfel...

Net nieuw binnen ajax.
Eerste keer op deze positie bij ajax
En een incidenteel samengesteld elftal

Laat hem een wedstrijd of 10 op deze positie groeien.
Met min of meer dezelfde basiskern van spelers om hem heen.
En dan mag meneer Bosz azijnzeiken van mij :-) doe ik mee.. Hahaha
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hoop hosanna over een wedstrijd tegen fucking slecht Willem 2.....hoewel ik het een verassende pot vond.....maar laat het maar eens 5 wedstrijden zien.
Voorlopig zitten we nog steeds met die eigenwijze, alleswetende kut Bosz opgescheept
Zelfde slechte willem 2 waar we thuis van enige hebben verloren dit seizoen.
De andere wedstrijd die we verloren was uit bij Rostov.

En ja, die wedstrijd verloren we omdat we nog slechter waren dan het slechte willem 2.
Dat was met het a team en deze grootste overwinning tot nu toe was met b team.

Die hosanna komt omdat wereld van verschil zit tussen de ene en de andere wedstrijd.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - donderdag 22 september 2016 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 17:18 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Zelfde slechte willem 2 waar we thuis van enige hebben verloren dit seizoen.
De andere wedstrijd die we verloren was uit bij Rostov.

En ja, die wedstrijd verloren we omdat we nog slechter waren dan het slechte willem 2.
Dat was met het a team en deze grootste overwinning tot nu toe was met b team.

Die hosanna komt omdat wereld van verschil zit tussen de ene en de andere wedstrijd.
Dan wordt het goed mengen tussen dat A en B team....ga er maar aanstaan.
Ben benieuwd welke koppen er gaan rollen bij professor Bosz
Loetje
 Loetje - donderdag 22 september 2016 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:28 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je hebt het over ziyech, lees ik.

Ik ben daar wel mee eens. Hoe zou jij je middenveld vormen?

Lijkt mij een 3 mans middenveld?
Lijkt mij dat klaassen, die veel scoort maar slecht speelt, speelt?
Spelen we met de punt naar voren of naar achteren?

Wie is de 3de? Gudelj, wat vorig seizoen geen succes was als meest controlerende middenvelder?
Riedewald, die de afgelopen tijd speelde? Saai en traag opbouwde maar goed vooruit verdedigd.
Bazoer, waar veel mensen brood in zien, maar zelfs schone speelt eerder op 6 dan bazoer.
Een perfect middenveld heeft power, dynamiek en intelligentie nodig. Klaassen is vooral heel slim als het om lopen gaat en heeft power. Ziyech kan dan de creatieve man zijn en dan kun je met Gudelj of Bazoer achter die 2 spelen. Ook beide veel power en dan is je middenveld in balans denk ik. Tegen een hele slechte tegenstander kun je wellicht een Riedewald nog voor de verdediging laten spelen.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 september 2016 - 20:48   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Gewoon riedewald of viergever.
Riedewald dan maar
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 21:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 20:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een perfect middenveld heeft power, dynamiek en intelligentie nodig. Klaassen is vooral heel slim als het om lopen gaat en heeft power. Ziyech kan dan de creatieve man zijn en dan kun je met Gudelj of Bazoer achter die 2 spelen. Ook beide veel power en dan is je middenveld in balans denk ik. Tegen een hele slechte tegenstander kun je wellicht een Riedewald nog voor de verdediging laten spelen.
Gudelj heeft dan wel veel power, maar was geen succes vorig seizoen.
Bazoer heeft ook veel power, maar wil aanvallend belangrijk zijn. Bazoer loopt verdedigend soms niet al te slim, verdedigend positie kiezen, dat is niet zijn ding.

Volgens mij speelde bazoer op 6 tegen willem 2 voor de competitie.
Donny van beek en klaassen waren de andere 2 middenvelders.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 september 2016 door Positieve Arrogantie --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 17:38 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Dan wordt het goed mengen tussen dat A en B team....ga er maar aanstaan.
Ben benieuwd welke koppen er gaan rollen bij professor Bosz
Ik denk dat je deze spelers wel kan opschrijven.
Klaassen, ziyech, Sinkgraven, traore, Sanchez, Veltman.

De vraag is wie zijn de andere 5 en op welke positie spelen ze.
remco k
 remco k - donderdag 22 september 2016 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gaat niet erom wat de trainer gaat doen, het gaat er toch wat ik zou doen?
Ik ben de trainer van Ajax niet!
Leuk, maar totaal niet realistisch, en ook niet terecht of verdient..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 22 september 2016 - 22:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 22:13 schreef remco k het volgende:

[..]

Leuk, maar totaal niet realistisch, en ook niet terecht of verdient..
Alsof jouw opstelling vooraf realistisch was.
Gudelj rechtsback en sinkgraven linksback.

Best wel gewaagd om sinkgraven linksback te zetten, je was zelf ook al behouden over die opstelling. Exact de volgende wedstrijd doet Bosz het door sinkgraven linksback te zetten.

Dus wie weet voert Bosz het wel gewoon uit

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 september 2016 door Positieve Arrogantie --
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 23 september 2016 - 03:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 16:39 schreef Nenam_tiL het volgende:
Hoop hosanna over een wedstrijd tegen fucking slecht Willem 2.....hoewel ik het een verassende pot vond.....maar laat het maar eens 5 wedstrijden zien.
Voorlopig zitten we nog steeds met die eigenwijze, alleswetende kut Bosz opgescheept
Eens!

Voorlopig is er niets gewonnen, eerst maar eens kijken hoe we tegen pec presteren.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - vrijdag 23 september 2016 - 03:17   quote  deeplink  
Overigens denk ik zelf dat we 2-0 winnen..
remco k
 remco k - vrijdag 23 september 2016 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 22:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Alsof jouw opstelling vooraf realistisch was.
Gudelj rechtsback en sinkgraven linksback.

Best wel gewaagd om sinkgraven linksback te zetten, je was zelf ook al behouden over die opstelling. Exact de volgende wedstrijd doet Bosz het door sinkgraven linksback te zetten.

Dus wie weet voert Bosz het wel gewoon uit
Ik was behoudend over beiden gelijktijdig. Middenvelders als back laten spelen als ze moeten opkomen heb ik al veel vaker geopperd.

Westerman gaat gewoon geen basisspeler worden. Daar hebben we een aantal betere opties voor achter de hand.
remco k
 remco k - vrijdag 23 september 2016 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 17:03 schreef Stanley het volgende:

[..]

Iniesta... ja maar die speelt al jaren in een vast stramien met de allerbeste spelers van de wereld om zich heen... En zelfs hij....

Maar wat je aangeeft is dat het cruciaal is om te zien op welk moment je balverlies lijdt en wat mij betreft heeft hij op dit moment het voordeel van de twijfel...

Net nieuw binnen ajax.
Eerste keer op deze positie bij ajax
En een incidenteel samengesteld elftal

Laat hem een wedstrijd of 10 op deze positie groeien.
Met min of meer dezelfde basiskern van spelers om hem heen.
En dan mag meneer Bosz azijnzeiken van mij :-) doe ik mee.. Hahaha
Hij kan daar ook echt wel slagen hoor.

Maar goed. 1 zwaluw maakt geen zomer. En dat geldt zowel positief als negatief.
Brandje
 Brandje - vrijdag 23 september 2016 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 20:36 schreef Loetje het volgende:

[..]

Een perfect middenveld heeft power, dynamiek en intelligentie nodig. Klaassen is vooral heel slim als het om lopen gaat en heeft power. Ziyech kan dan de creatieve man zijn en dan kun je met Gudelj of Bazoer achter die 2 spelen. Ook beide veel power en dan is je middenveld in balans denk ik. Tegen een hele slechte tegenstander kun je wellicht een Riedewald nog voor de verdediging laten spelen.
Waarom blijven vasthouden aan met de punt naar achteren. Zowel Klaassen als Gudelj als Bazoer zijn geen helden wanneer ze met de rug naar de goal van de tegenstander spelen. Ik zie daarom het liefst Ziyech echt als nummer tien. Dan kunnen Bazoer en Klaassen elkaar afwisselen als komende man in de zestien. Bazoer vond ik de eerste helft echt heel heel goed.
Mijn middenveld zou daarom zijn Klaassen, Bazoer en Ziyech.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 september 2016 door Brandje --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 23 september 2016 - 10:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 09:41 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik was behoudend over beiden gelijktijdig. Middenvelders als back laten spelen als ze moeten opkomen heb ik al veel vaker geopperd.

Westerman gaat gewoon geen basisspeler worden. Daar hebben we een aantal betere opties voor achter de hand.
Die betere voor de hand,
spreken zij spaans? Nope onana en sanchez spreken alleen spaans.
Zijn ze ervaren genoeg om sinkgraven te kunnen sturen? Nope

Ik denk dat westerman de beste optie is, maar dat hij niet gaat spelen weet ik ook wel.

Viergever deed het prima, in een slecht draaiende elftal. Maar is wel heel chaotisch achterin, zo af en toe. Riedewald zelf wil eerst op het middenveld spelen om wellicht daarna achterin te spelen, vind zichzelf daar nog niet aan toe om achterin te spelen.

Die betere, de ene wil niet en de andere is eigenlijk niet geschikt als het moeilijk word
Brandje
 Brandje - vrijdag 23 september 2016 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 03:16 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:

[..]

Eens!

Voorlopig is er niets gewonnen, eerst maar eens kijken hoe we tegen pec presteren.
Klopt W2 was niet best maar daarom kan deze wedstrijd wel dienen dat de oogjes bij Bosz open gaan en hij ook in gaat zien dat, wanneer je voetballers op het middenveld zet, het beter gaat lopen.
remco k
 remco k - vrijdag 23 september 2016 - 12:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 10:48 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Die betere voor de hand,
spreken zij spaans? Nope onana en sanchez spreken alleen spaans.
Zijn ze ervaren genoeg om sinkgraven te kunnen sturen? Nope

Ik denk dat westerman de beste optie is, maar dat hij niet gaat spelen weet ik ook wel.

Viergever deed het prima, in een slecht draaiende elftal. Maar is wel heel chaotisch achterin, zo af en toe. Riedewald zelf wil eerst op het middenveld spelen om wellicht daarna achterin te spelen, vind zichzelf daar nog niet aan toe om achterin te spelen.

Die betere, de ene wil niet en de andere is eigenlijk niet geschikt als het moeilijk word
Westermans heeft even in Spanje gespeeld. Maar spreekt die Spaans? Krul zal dadelijk trouwens eerste keeper worden. Dus dat is een kul argument.
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 september 2016 - 12:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 september 2016 - 21:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Gudelj heeft dan wel veel power, maar was geen succes vorig seizoen.
Bazoer heeft ook veel power, maar wil aanvallend belangrijk zijn. Bazoer loopt verdedigend soms niet al te slim, verdedigend positie kiezen, dat is niet zijn ding.

Volgens mij speelde bazoer op 6 tegen willem 2 voor de competitie.
Donny van beek en klaassen waren de andere 2 middenvelders.
Vandaar dat ik zou kiezen voor een opstelling met power, maar nu ook met creativiteit in de vorm van Ziyech
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 23 september 2016 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 12:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Westermans heeft even in Spanje gespeeld. Maar spreekt die Spaans? Krul zal dadelijk trouwens eerste keeper worden. Dus dat is een kul argument.
In ieder geval is de communicatie tussen viergever en sanchez niet goed. Zorgt voor veel onrust achterin.
Of dat beter word met westerman achterin dat weet ik niet.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 23 september 2016 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 12:51 schreef Loetje het volgende:

[..]

Vandaar dat ik zou kiezen voor een opstelling met power, maar nu ook met creativiteit in de vorm van Ziyech
Ach we zullen wel zien!!!
guusje
 guusje - vrijdag 23 september 2016 - 14:05   quote  deeplink  
zo is dat. zolang oneenee, eehhh........... onana maar niet in het doel staat
Loetje
 Loetje - vrijdag 23 september 2016 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 september 2016 - 13:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

In ieder geval is de communicatie tussen viergever en sanchez niet goed. Zorgt voor veel onrust achterin.
Of dat beter word met westerman achterin dat weet ik niet.
Sanchez doet achterin echt alles goed dus leg ik dit niet bij hem... Beter haal je Viergever ernaast weg of zet je die linksback neer.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)









0.0114831