BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Danjo223
 Danjo223 - dinsdag 13 september 2016 - 19:48   quote  deeplink  
KRUL

TETE - SANCHEZ - VIERGEVER - DIJKS

KLAASSEN - BAZOER - GUDELJ

ZIYECH

TRAORE - DOLBERG
Stanley
 Stanley - dinsdag 13 september 2016 - 20:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 13 september 2016 - 19:48 schreef Danjo223 het volgende:
KRUL

TETE - SANCHEZ - VIERGEVER - DIJKS

KLAASSEN - BAZOER - GUDELJ

ZIYECH

TRAORE - DOLBERG
Interessant. Maar Riedewald zou ik wel een plekkie gunnen...
Danjo223
 Danjo223 - dinsdag 13 september 2016 - 20:24   quote  deeplink  
Is ook een mogelijkheid op 3 plaatsen.
Zal ook van de vorm van de dag afhangen.
Gelukkig hebben we een keer meer mogelijkheden.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 18 september 2016 - 15:49   quote  deeplink  
Krul

Tete Veltman/ Sanchez Riedewald

Bazoer
Klaassen Ziyech

Traore Dolberg Younes
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 18 september 2016 - 15:51   quote  deeplink  
Als die eigenwijze lummel van een Bosz gewoon een aantal wedstrijden zo gaat spelen komt die vastigheid vanzelf.
bertus bikkel
 bertus bikkel - zondag 18 september 2016 - 16:08   quote  deeplink  
Nee hoor....we gaan gewoon weer lekker ballen met ajax onwaardige spelers als Viergever, Gudelj en Dijks. Goede spelers voor de bank misschien maar niet voor de ideale opstelling.
Stanley
 Stanley - maandag 19 september 2016 - 06:07   quote  deeplink  
Gezien het voetbal dat Peter Bosz zijn teams in het verleden speelde was ik positief over zijn komst. Nu we een tijd onderweg zijn bekruipt mij een gevoel dat niet positief is.

Potentiële Europese topspelers als Bazoer en Tete worden door hem gedegradeerd tot bankzitters en Landelijke middelmaat als Viergever en Veltman krijgen de voorkeur.

Ajax straalt helemaal niets uit en de balans is ver te zoeken. We hebben een zwalkend Ajax dat geen vuist kan maken en slechts dmv individuele mazzeltjes een doelpunt kan maken!

Ik ben ook geen trainer, maar ondanks dat zie ik dat Traoré géén goalgetter is en als spits nooit zal doorbreken bij Chelsea. Maar aan de rechterzijkant is hij wel geweldig en geeft hij Ajax dreiging.

Tete is een beest als verdediger. Misschien opbouwend minder, maar een Veltman valt in die zin nou ook niet echt op in positieve zin. Tete is fysiek sterk, snel en kan verdedigen, echt verdedigen!

Volgens mij is de 11 mln voor Ziyech weggegooid geld wanneer Bosz hem blijft opstellen als rechterspits. Hij zou een linie naar achteren moeten. Een middenveld met Bazoer en Klaasen vormen.

............aankoop/Dolberg..............

Younes/Elghazi.....................Traoré

........Ziyech.........Klaassen..........

...............Bazoer....................

Dijks................................Tete

..........Riedewald...Sanchez............

...................Krul..................

Dit zou ik weleens willen zien!
Danielson 1448
 Danielson 1448 - maandag 19 september 2016 - 09:03   quote  deeplink  
Ik weet niet wat ik zie na 3 wedstrijden loopt Ziyech er bij als een verwent kind, zet aub
Al Ghazi daar weer neer. Zet aub Bazoer in plaats van Gudlje. En nog iets ik heb het al
eerder gezegd Bosz is overschat.
p111
 p111 - maandag 19 september 2016 - 09:36   quote  deeplink  
Krul
Tete-Sanchez=Riedewalt-Dijks
Bazoer-Klaasen
Ziyech
Traore-Dolberg-Younes

En eigenlijk voor Dijks zie ik liever Haps.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2016 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 19 september 2016 - 12:28   quote  deeplink  
Alles bij Ajax draait om "niet veel weggegeven" daaraan linkt men tegenwoordig de kwaliteit van de eigen prestaties..
Stanley
 Stanley - maandag 19 september 2016 - 14:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 12:28 schreef remco k het volgende:
Alles bij Ajax draait om "niet veel weggegeven" daaraan linkt men tegenwoordig de kwaliteit van de eigen prestaties..
Kan je specifieker zijn?
Ztjes
 Ztjes - maandag 19 september 2016 - 15:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 09:36 schreef p111 het volgende:
Krul
Tete-Sanchez=Riedewalt-Dijks
Bazoer-Klaasen
Ziyech
Traore-Dolberg-Younes

En eigenlijk voor Dijks zie ik liever Haps.
Kan ik me volledig in vinden.
sebas1
 sebas1 - maandag 19 september 2016 - 17:20   quote  deeplink  
Had Bosz echt hoog zitten, maar dit gaat nergens meer over . Buiten dat de opstelling echt waardelooos is, wordt het spel er ook niet beter op
Hummel10
 Hummel10 - maandag 19 september 2016 - 18:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 17:20 schreef sebas1 het volgende:
Had Bosz echt hoog zitten, maar dit gaat nergens meer over . Buiten dat de opstelling echt waardelooos is, wordt het spel er ook niet beter op
Verandering duurt nou eenmaal langer dan 3 maanden. Er zijn maar heel weinig trainers die binnen 3 maanden een team naar hun hand kunnen zetten. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen over Bosz zeuren na zo een korte tijd. Als het materiaal wat hij ter beschikking heeft niet zo kan/wil spelen houd het toch ook gewoon op? Het is een team proces dat moet groeien.
HaDee
 HaDee - maandag 19 september 2016 - 20:11   quote  deeplink  
Had tegen Heracles het idee dat de 5-seconden-regel veranderd was in een 30-seconden-regel. Ajax lijkt het steeds weer voor elkaar te krijgen dat ieder groot talent binnen een paar weken wegkwijnt, kotsend van het grote heilige SYSTEEM. Durf te investeren in vertrouwen. Goede spelers betalen je dat altijd terug. Maak van Ajax een swingend geheel waarin Younes, Traoré en Ziyech zo vaak van positie wisselen dat tegenstanders na de wedstrijd, duizelig van zoveel creativiteit, als een klein kind om een handtekening vragen. Opstelling:
Krul
Tete-Sanchez-Riedewald-Dijks
Klaassen-Ziyech-Gudelj
Traoré-Dolberg-Younes
sebas1
 sebas1 - maandag 19 september 2016 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 18:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verandering duurt nou eenmaal langer dan 3 maanden. Er zijn maar heel weinig trainers die binnen 3 maanden een team naar hun hand kunnen zetten. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen over Bosz zeuren na zo een korte tijd. Als het materiaal wat hij ter beschikking heeft niet zo kan/wil spelen houd het toch ook gewoon op? Het is een team proces dat moet groeien.
Misschien heb je wel gelijk, hoop het ook trouwens. Maar want vind je van de opstelling die hij maakt. Bv Tete die niet speelt ,Ziyech rechts?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 september 2016 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 18:55 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Verandering duurt nou eenmaal langer dan 3 maanden. Er zijn maar heel weinig trainers die binnen 3 maanden een team naar hun hand kunnen zetten. Ik snap echt niet dat er zoveel mensen over Bosz zeuren na zo een korte tijd. Als het materiaal wat hij ter beschikking heeft niet zo kan/wil spelen houd het toch ook gewoon op? Het is een team proces dat moet groeien.
Dus spelers pertinent op verkeerde plaatsen posteren, talenten die wekelijks presteren niet belonen en voormalig basisspelers degraderen tot tribune- / of bankklanten zonder uitleg vind ik geen goed management? En ga nou niet roepen dat het een proces is want Bosz staat daarom bent!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 19 september 2016 - 22:28   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 19 september 2016 door Ajax Warrior --
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 19 september 2016 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 22:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus spelers pertinent op verkeerde plaatsen posteren, talenten die wekelijks presteren niet belonen en voormalig basisspelers degraderen tot tribune- / of bankklanten zonder uitleg vind ik geen goed management? En ga nou niet roepen dat het een proces is want Bosz staat daarom bent!
Pffff....ik doe geen moeite meer AW...als je niet inziet dat Bosx bagger is voor Ajac dan houd het voor mij op
Zolang Bosz daar zit is voor het mij heel zwaar om van Ajax te genietem ;-(
Stanley
 Stanley - maandag 19 september 2016 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 22:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus spelers pertinent op verkeerde plaatsen posteren, talenten die wekelijks presteren niet belonen en voormalig basisspelers degraderen tot tribune- / of bankklanten zonder uitleg vind ik geen goed management? En ga nou niet roepen dat het een proces is want Bosz staat daarom bent!
Eigenlijk totaal mee eens!

Helaas omdat ik de komst van Bosz wel zag zitten, maar constateer hetzelfde als
Warrior en schrik van de labiliteit van dit Ajax!
roeliskoel
 roeliskoel - maandag 19 september 2016 - 23:46   quote  deeplink  
Krul
Tete sanchez Riedewald dijks
Bazoer
Klaassen Ziyech
Troaré Dolberg younes
Scout2
 Scout2 - dinsdag 20 september 2016 - 02:40   quote  deeplink  
~~~~~~~~~krul~~~~~~~~~

Tete~~~~sanchez~~~~dijks

~~~bazoer~~~riedewald~~~

Ziyech~~~klaasen~~~nouri

~~~~~dolberg~~~~casseira

Zonder echte vleugels,..maar vind dat ajax ook dit systeem moet kunnen
Staat wel echt een solide basis.. zowel verdedigend,..controlerend..en aanvallend

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door Scout2 --
Scout2
 Scout2 - dinsdag 20 september 2016 - 02:47   quote  deeplink  
Er staan in feite 5 verdedigers als het moet..
En bij hoge druk van ajax drie hele snelle verdedigers om de counter er uit te halen
Gouden regel.. 5 verdedigers 5 middevelders en 5 aanvallers dat noem ik balans.
Al is het ook maar theorie natuurlijk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door Scout2 --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 20:49 schreef sebas1 het volgende:

[..]

Misschien heb je wel gelijk, hoop het ook trouwens. Maar want vind je van de opstelling die hij maakt. Bv Tete die niet speelt ,Ziyech rechts?
Tete bracht dit seizoen ook nog niet genoeg. Weet alleen niet of dat aan hem of de rest lag maar hij speelde alles achteruit. Verdedigend is hij top maar aanvallend voeg hij niets toe. Aangezien iedere tegenstander inzakt heb je een back nodig die iets meer brengt. In dat opzicht snap ik dat Bosz nog zoekende is.

Ziyech krijgt Bosz op het laatst in zijn selectie geduwd terwijl hij een middenveld met Riedewald, Gudelj, Klaassen voor ogen had. Welke positie kon hij Ziyech het makkelijkst in passen?

Kijk zijn keuzes pakken nu niet goed uit maar zijn wel te verklaren.
Traore of Dolberg is nu ook weer een keuze waar je geluk mee moet hebben.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 07:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 22:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dus spelers pertinent op verkeerde plaatsen posteren, talenten die wekelijks presteren niet belonen en voormalig basisspelers degraderen tot tribune- / of bankklanten zonder uitleg vind ik geen goed management? En ga nou niet roepen dat het een proces is want Bosz staat daarom bent!
De Boer deed dat ook en die werd op handen gedragen. Denk je niet dat Bosz eerst stabiliteit wilt om daarna talenten te gaan brengen? Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik vind het nog veel te vroeg om nu al te oordelen. Ben niet eens fan van Bosz maar een nieuwe trainer na drie maanden al afschrijven vind ik te vroeg.

Welke spelers zet hij dan allemaal verkeerd neer in jouw ogen?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 september 2016 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

De Boer deed dat ook en die werd op handen gedragen. Denk je niet dat Bosz eerst stabiliteit wilt om daarna talenten te gaan brengen? Begrijp me niet verkeerd hoor maar ik vind het nog veel te vroeg om nu al te oordelen. Ben niet eens fan van Bosz maar een nieuwe trainer na drie maanden al afschrijven vind ik te vroeg.

Welke spelers zet hij dan allemaal verkeerd neer in jouw ogen?
Laten we beginnen met de achterhoede. Tete hoort daar gewoon rechtsback en Viergever hoort zeker niet centraal.

Daarnaast koop je vervolgens geen speler om hem op een positie te posteren waar hij totaal niet in zijn spel komt. En dan doel ik op Ziyech. Die jongen moet naar het middenveld. Dat zal dan inderdaad ten koste gaan van een andere speler. Riedenwald op de CVM positie is ook niet helemaal de beste. Die moet gewoon centraal.

Laten we eigenlijk gewoon stellen dat hij na 3 maanden nog steeds niet zijn goede opstelling heeft gevonden. En vooral dat baart mij zorgen, want juist de voorbereiding is om te schuiven met een elftal. En daarnaast ook gebruik om dan andere jongens te testen.

Ik heb de komst van Bosz vanaf het begin bekritiseerd en ik oordeel nu al dat het een drama is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 september 2016 - 07:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 23:05 schreef Nenam_tiL het volgende:

[..]

Pffff....ik doe geen moeite meer AW...als je niet inziet dat Bosx bagger is voor Ajac dan houd het voor mij op
Zolang Bosz daar zit is voor het mij heel zwaar om van Ajax te genietem ;-(
Nou inderdaad gap, ik heb tot nog toe echt geen enkele wedstrijd van Ajax genoten met de afstraffende week tegen Willem II en Rostov nog keihard in het geheugen. Het is gewoon een dolend geheel. Slechte trainer!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 20 september 2016 - 07:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 19 september 2016 - 23:25 schreef Stanley het volgende:

[..]

Eigenlijk totaal mee eens!

Helaas omdat ik de komst van Bosz wel zag zitten, maar constateer hetzelfde als
Warrior en schrik van de labiliteit van dit Ajax!
Serieus Stan?? Krijg zowat een hartverzakking! Jij die het met mij eens bent! ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2016 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de achterhoede. Tete hoort daar gewoon rechtsback en Viergever hoort zeker niet centraal.

Daarnaast koop je vervolgens geen speler om hem op een positie te posteren waar hij totaal niet in zijn spel komt. En dan doel ik op Ziyech. Die jongen moet naar het middenveld. Dat zal dan inderdaad ten koste gaan van een andere speler. Riedenwald op de CVM positie is ook niet helemaal de beste. Die moet gewoon centraal.

Laten we eigenlijk gewoon stellen dat hij na 3 maanden nog steeds niet zijn goede opstelling heeft gevonden. En vooral dat baart mij zorgen, want juist de voorbereiding is om te schuiven met een elftal. En daarnaast ook gebruik om dan andere jongens te testen.

Ik heb de komst van Bosz vanaf het begin bekritiseerd en ik oordeel nu al dat het een drama is.
Een drama vind ik overdreven. Wat punten betreft een van de beste seizoenen in de laatste jaren..

En het spel is niet slechter dan de laatste twee seizoenen onder de Boer..

Ik ben het wel met je eens dat er veel dingen niet kloppen.. En dat het rap beter moet..
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2016 - 08:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou inderdaad gap, ik heb tot nog toe echt geen enkele wedstrijd van Ajax genoten met de afstraffende week tegen Willem II en Rostov nog keihard in het geheugen. Het is gewoon een dolend geheel. Slechte trainer!
Dan was de Boer dus ook een slechte trainer? Die heeft de laatste twee jaar niets laten zien en niets gepresteerd..
Stanley
 Stanley - dinsdag 20 september 2016 - 08:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Serieus Stan?? Krijg zowat een hartverzakking! Jij die het met mij eens bent! ;-)
Hahahah niet doen, ben het wel vaker met je eens. Straks zijn we je nog kwijt dappere strijder
Stanley
 Stanley - dinsdag 20 september 2016 - 08:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 02:40 schreef Scout2 het volgende:
~~~~~~~~~krul~~~~~~~~~

Tete~~~~sanchez~~~~dijks

~~~bazoer~~~riedewald~~~

Ziyech~~~klaasen~~~nouri

~~~~~dolberg~~~~casseira

Zonder echte vleugels,..maar vind dat ajax ook dit systeem moet kunnen
Staat wel echt een solide basis.. zowel verdedigend,..controlerend..en aanvallend
Verrassend Scout! Op zich zou ik dit team ook weleens willen zien, maar dan wel ook met Traoré erbij want waar hij min of meer faalt als spits kan hij verder wel waanzinnig voetballen!
Stanley
 Stanley - dinsdag 20 september 2016 - 08:28   quote  deeplink  
Bosz zou in de rust tekeer zijn gegaan tegen Ziyech, waar alles en iedereen bij stond.
Wtf!!!!
Wat denkt hij wel niet die eikel... Zullen we tegen hem eens tekeer trekken als hij niet brengt wat we van hem verwachten...
Hoe kan je iemand aankopen met een hoop bombarie en hem dan zo laten verpieteren en afzeiken. Die Bosz functioneert zelf niet met zijn domme gegoochel.Zo pro als ik was zo begint hij mij te irriteren.

Krijg je toch gelijk Nenam!!! Hopelijk met de kerst een nieuwe trainer die er wel verstand van heeft !!! Of heel snel gaan presteren met logische opstellingen svp...
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2016 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 08:28 schreef Stanley het volgende:
Bosz zou in de rust tekeer zijn gegaan tegen Ziyech, waar alles en iedereen bij stond.
Wtf!!!!
Wat denkt hij wel niet die eikel... Zullen we tegen hem eens tekeer trekken als hij niet brengt wat we van hem verwachten...
Hoe kan je iemand aankopen met een hoop bombarie en hem dan zo laten verpieteren en afzeiken. Die Bosz functioneert zelf niet met zijn domme gegoochel.Zo pro als ik was zo begint hij mij te irriteren.

Krijg je toch gelijk Nenam!!! Hopelijk met de kerst een nieuwe trainer die er wel verstand van heeft !!! Of heel snel gaan presteren met logische opstellingen svp...
Volgens mij heel normaal en moet je zoiets niet groter maken dan dat het is..
Zo gaf Bosz Eriksen destijds op het veld ook de "volle laag" en dat zelfs met cameras en het publiek erbij.. Toen vond iedereen het geweldig...

Het was duidelijk dat Zyech zich gewoon niet aan zijn afspraken hield om langs de zijkant te blijven..

Presteren doet ie overigens, een van de beste competitiestart in de laatste jaren.

Ik zeg overigens niet dat het goed gaat voordat ikw eer allemaal verwensingen te horen krijg van je..

Opstelling moet in details anders, en spelopvatting moet ook anders worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door remco k --
OudAmsterdam
 OudAmsterdam - dinsdag 20 september 2016 - 11:32   quote  deeplink  
Alles en iedereen is nu al in paniek. Geef Ziyech de tijd om aan zijn medespelers te wennen en 100% fit te geraken, dan kan je uiteindelijk zo spelen:

Krul
Tete/Veltman-Sanchez-Riedewald-Dijks/Viergever
Bazoer/Gudelj
Klaassen-Ziyech
Traore-Dolberg-Younes
Stanley
 Stanley - dinsdag 20 september 2016 - 11:33   quote  deeplink  
Hahahaha ik verwensingen sturen... Nee hoor. Dank voor je reactie. Vind het alleen geen argument om iets wat krom is recht te lullen obv een eerdere en andere situatie.

Het is duidelijk dat Ziyech zoekende is naar zijn ziel. Het is duidelijk dat deze onder zijn armen zit. En dan denk ik niet dat het past om hem af te zeiken waar hij eigenlijk zelf verantwoordelijk is voor een team dat zwalkende is.

Het 1 is het gevolg van het ander...

Volgens mij kan Ajax een fysiek sterke achterhoede ophoesten met snelheid en kopkracht. Met dat gegeven kan je een technisch en creatief middenveld opstellen waarbij in de omschakeling goed positioneel verdedigt moet worden en dat geldt idem voor onze voorhoede. Heb je nu allemaal Veltmannetjes in de verdediging dan snap ik de keuze voor spierballen zoals Gudelj maar mijn inziens is Ajax veel gevaarlijker met een middenveld
KLAASEN BAZOER ZIYECH

Bosz valt mij zo ontzettend tegen!!!
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 september 2016 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de achterhoede. Tete hoort daar gewoon rechtsback en Viergever hoort zeker niet centraal.

Daarnaast koop je vervolgens geen speler om hem op een positie te posteren waar hij totaal niet in zijn spel komt. En dan doel ik op Ziyech. Die jongen moet naar het middenveld. Dat zal dan inderdaad ten koste gaan van een andere speler. Riedenwald op de CVM positie is ook niet helemaal de beste. Die moet gewoon centraal.

Laten we eigenlijk gewoon stellen dat hij na 3 maanden nog steeds niet zijn goede opstelling heeft gevonden. En vooral dat baart mij zorgen, want juist de voorbereiding is om te schuiven met een elftal. En daarnaast ook gebruik om dan andere jongens te testen.

Ik heb de komst van Bosz vanaf het begin bekritiseerd en ik oordeel nu al dat het een drama is.
Ik was blij met zijn itt jou maar begin nu mijn mening te herzien. Alles wat je in bovenstaande reactie zegt ben ik het mee eens.
Riedewald heb ik vanaf begin gezegd dat hij niks op het middenveld heeft te zoeken. Dus inderdaad gewoon weer LCV en Viergver eruit. Tete zou bij mij ook altijd spelen.
Ziyech zou ik echt op "tien"zetten met Bazoer en Klaassen daarachter. Davey laat week in week uit zien dat hij voetballend niet goed genoeg is om met zijn rug met de goal naar de tegenstander te spelen. Als komende man is hij levensgevaarlijk in de zestien. Gudelj is te traag aan de bal en vetraagd daardoor het speld te vaak en onnodig.
Traore naar rechtsbuiten en Dolberg/Cassierra in de spits.
Zowel Tete als Dijks alleen bezig houden met verdedigen en Riedewald kan dan de inschuivende speler worden.
Nouri heel rap bij de selectie halen want dat kansloze gedribbel van Younes begin ik ook zat te worden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 20 september 2016 door Brandje --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 16:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Laten we beginnen met de achterhoede. Tete hoort daar gewoon rechtsback en Viergever hoort zeker niet centraal.

Daarnaast koop je vervolgens geen speler om hem op een positie te posteren waar hij totaal niet in zijn spel komt. En dan doel ik op Ziyech. Die jongen moet naar het middenveld. Dat zal dan inderdaad ten koste gaan van een andere speler. Riedenwald op de CVM positie is ook niet helemaal de beste. Die moet gewoon centraal.

Laten we eigenlijk gewoon stellen dat hij na 3 maanden nog steeds niet zijn goede opstelling heeft gevonden. En vooral dat baart mij zorgen, want juist de voorbereiding is om te schuiven met een elftal. En daarnaast ook gebruik om dan andere jongens te testen.

Ik heb de komst van Bosz vanaf het begin bekritiseerd en ik oordeel nu al dat het een drama is.
Een eerlijke kans kreeg hij dus niet..
Alles wat Bosz doet is nog redelijk te verklaren hoor.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 07:21 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nou inderdaad gap, ik heb tot nog toe echt geen enkele wedstrijd van Ajax genoten met de afstraffende week tegen Willem II en Rostov nog keihard in het geheugen. Het is gewoon een dolend geheel. Slechte trainer!
En toch zijn we vanaf die wedstrijden gaan winnen oordeel gewoon over een half jaar of eind van het seizoen. Onder de Boer werd het ook niet beter of ben je de wedstrijd tegen de Graafschap al vergeten? Red Bull, Rapid Wien, Pec Zwolle, Vitesse zul je dan al helemaal niet meer weten. Nieuwe trainer heeft tijd nodig.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 08:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Een drama vind ik overdreven. Wat punten betreft een van de beste seizoenen in de laatste jaren..

En het spel is niet slechter dan de laatste twee seizoenen onder de Boer..

Ik ben het wel met je eens dat er veel dingen niet kloppen.. En dat het rap beter moet..
Zo dan Remco K we zijn het zowaar een inzake Bosz! :)
p111
 p111 - dinsdag 20 september 2016 - 17:02   quote  deeplink  
Als hij Ziyech daar laat verpieteren op die rechtsbuiten positie gooi je 11 miljoen in het water bedankt Bosz. Gewoon een middenveld met Bazoer en Klaasen achter Ziyech.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 20 september 2016 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 17:02 schreef p111 het volgende:
Als hij Ziyech daar laat verpieteren op die rechtsbuiten positie gooi je 11 miljoen in het water bedankt Bosz. Gewoon een middenveld met Bazoer en Klaasen achter Ziyech.
Denk je nou echt dat Bosz hem rechtsbuiten laat? Ziyech is er pas net en hij is gewoon nog aan het bedenken wie slachtoffer wordt. Rechtsbuiten was het makkelijkst om hem direct in te laten passen omdat Ghazi toch al minder speelde.
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 september 2016 - 18:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 17:02 schreef p111 het volgende:
Als hij Ziyech daar laat verpieteren op die rechtsbuiten positie gooi je 11 miljoen in het water bedankt Bosz. Gewoon een middenveld met Bazoer en Klaasen achter Ziyech.
Eens
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 september 2016 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 18:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat Bosz hem rechtsbuiten laat? Ziyech is er pas net en hij is gewoon nog aan het bedenken wie slachtoffer wordt. Rechtsbuiten was het makkelijkst om hem direct in te laten passen omdat Ghazi toch al minder speelde.
Elke wedstrijd met Ziyech als rechtsbuiten is er een te veel. Dat gelul van eerst moeten wennen is zo''n slap gelul. Dadelijk moet iedereen weer wennen omdat hij wel op het middenveld staat. Ziyech is in mijn ogen de beste middenvelder van Nederland. Zet hem daar aub neer. Zo snel mogelijk.
Brandje
 Brandje - dinsdag 20 september 2016 - 19:11   quote  deeplink  
Nog geen wedstrijd topic voor morgen dus daarom even hier. Nouri en de Jong bij de selectie. Zowel Klassen als Gudelj niet bij de selectie dus Ziyech naar het middenveld
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2016 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 16:18 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Zo dan Remco K we zijn het zowaar een inzake Bosz! :)
Hahaha, we zijn het wel over meer eens dan alleen dat. Maar daar heb je ook geen discussie over dan..
remco k
 remco k - dinsdag 20 september 2016 - 19:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 18:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Denk je nou echt dat Bosz hem rechtsbuiten laat? Ziyech is er pas net en hij is gewoon nog aan het bedenken wie slachtoffer wordt. Rechtsbuiten was het makkelijkst om hem direct in te laten passen omdat Ghazi toch al minder speelde.
Enige mogelijke slachtoffer op het middenveld is Gudelj..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 20 september 2016 - 21:22   quote  deeplink  
Morgen krijgen we een ander middenveld te zien.

Gudelj, klaasen, taore, dijks en veltman zitten niet bij de selectie.

De rest wel+ de vervangers.
Vervangers zijn: Nouri, matthijs van der ligt, cerny, van beek, frenkie de jong

Hoe zou de opstelling zijn?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 20 september 2016 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 september 2016 - 19:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Enige mogelijke slachtoffer op het middenveld is Gudelj..
Of de formatie, die kan ook sneuvelen. Dan zal younes op de bank belanden.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - dinsdag 20 september 2016 - 21:42   quote  deeplink  
Het gedonder met Ziyech begint nu al....paniek aankoop....ze hadden hem nooit moeten halen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling Ajax 2016-2017 (met bestaande contractspelers)









0.0104789