BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 januari 2017 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 14:17 schreef nummer10 het volgende:
verdacht stil... ik vermoed dat larsson gaat komen van herenveen... of een totaal onbekende speler voor ons...
Nu Dijks weg is is Haps ook nog een mogelijkheid?

Serero wil voor zelfde loon niet bij Roda spelen haha
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 15:04   quote  deeplink  
"Ajax zwaaide deze maand Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) en Nemanja Gudelj (Tianjin TEDA) al uit en ook Anwar El Ghazi (OSC Lille) en Mitchell Dijks (Norwich City) verlaten Amsterdam. Technisch directeur Marc Overmars wist nog geen versterking in huis te halen. Wat Davy Klaassen betreft is een verse kracht nodig, ook na het sterke basisdebuut van Justin Kluivert tegen ADO Den Haag.

“Ik denk dat het wel verstandig is dat er een aanvaller bijkomt, ja”, vertelt aanvoerder Klaassen in gesprek met De Telegraaf. “Nu staat Justin in de basis en hij doet het de laatste weken hartstikke goed. Maar ook hij gaat een mindere periode krijgen. En dan moet je zo’n jongen ook een beetje in bescherming kunnen nemen.”

Het kantoor van Overmars zal Klaassen niet zomaar binnen stappen. “Want ik weet dat Overmars naar versterkingen op zoek is”, vervolgt Klaassen. “Ik vind ook dat Ajax niet moet kopen om het kopen.” Met Amin Younes, Vaclav Cerny, Justin Kluivert, Bertrand Traoré en Pelle Clement heeft Ajax voldoende buitenspelers in huis. Cerny (nog niet wedstrijdfit) Traoré (Afrika Cup) en Clement (blessure) waren de afgelopen weken afwezig, maar zijn binnenkort weer inzetbaar. “En dat maakt de beslissing voor Ajax ook zo moeilijk. Ze moeten gewoon handelen naar wat zij goed vinden. En ze zijn op zoek naar een aanvaller. Dat weet iedereen. Ook ik laat me verrassen.”

De leiding is blind en nalatend. En zal vast weer met een excuus aankomen. Ik ben van mening dat de leiding geen respect toont naar haar supporters. Nu zelfs de spelers het al aangeven.

Het erge is dat iedereen het ziet en je kunt er niks aan doen!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 14:17 schreef nummer10 het volgende:
verdacht stil... ik vermoed dat larsson gaat komen van herenveen... of een totaal onbekende speler voor ons...
Ik denk dat ze om de supporters in toom te willen houden, dat ze dat wel gaan doen. Maar aan de andere kant zijn ze moeilijk te pijlen.
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 15:04 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ajax zwaaide deze maand Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) en Nemanja Gudelj (Tianjin TEDA) al uit en ook Anwar El Ghazi (OSC Lille) en Mitchell Dijks (Norwich City) verlaten Amsterdam. Technisch directeur Marc Overmars wist nog geen versterking in huis te halen. Wat Davy Klaassen betreft is een verse kracht nodig, ook na het sterke basisdebuut van Justin Kluivert tegen ADO Den Haag.

“Ik denk dat het wel verstandig is dat er een aanvaller bijkomt, ja”, vertelt aanvoerder Klaassen in gesprek met De Telegraaf. “Nu staat Justin in de basis en hij doet het de laatste weken hartstikke goed. Maar ook hij gaat een mindere periode krijgen. En dan moet je zo’n jongen ook een beetje in bescherming kunnen nemen.”

Het kantoor van Overmars zal Klaassen niet zomaar binnen stappen. “Want ik weet dat Overmars naar versterkingen op zoek is”, vervolgt Klaassen. “Ik vind ook dat Ajax niet moet kopen om het kopen.” Met Amin Younes, Vaclav Cerny, Justin Kluivert, Bertrand Traoré en Pelle Clement heeft Ajax voldoende buitenspelers in huis. Cerny (nog niet wedstrijdfit) Traoré (Afrika Cup) en Clement (blessure) waren de afgelopen weken afwezig, maar zijn binnenkort weer inzetbaar. “En dat maakt de beslissing voor Ajax ook zo moeilijk. Ze moeten gewoon handelen naar wat zij goed vinden. En ze zijn op zoek naar een aanvaller. Dat weet iedereen. Ook ik laat me verrassen.”

De leiding is blind en nalatend. En zal vast weer met een excuus aankomen. Ik ben van mening dat de leiding geen respect toont naar haar supporters. Nu zelfs de spelers het al aangeven.

Het erge is dat iedereen het ziet en je kunt er niks aan doen!
Tja... 18 december is dit topic gestart. Van vorig jaar staat ook nog een topic over de vleugels open.

Structureel probleem?
Gebrek aan ambitie?
Gebrek aan bevoegdheden?
Gebrek aan slagkracht en vastberadenheid?

Zeg het maar. Ik wacht rustig af en als we eind van het seizoen met lege handen staan ben ik niet meer zo mild. En met mij vele anderen denk ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 30 januari 2017 - 16:40   quote  deeplink  
Ik zal het blijven herhalen! Er komt niks!!! De enige die structureel zeiken om aankopen zijn de supporters en de media. Maar ach, das op zich niet vreemd want 3 slechte wedstrijden en iemand is van topper ineens gedegradeerd tot mislukking!
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 18:20   quote  deeplink  
Iedere keer weer lachen die transferperiodes. Er zou een buitenspeler bij moeten. Dat is ook mijn gevoel steeds geweest. Maar waar ik twee weken geleden een rechtsbuiten had gekocht is die mijns inziens nu overbodig. Dankzij Kluivert, wat een talent! Met Traore en Cerny is die plek prima opgevuld. Ben benieuwd, nog anderhalve dag.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 januari 2017 - 18:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 16:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik zal het blijven herhalen! Er komt niks!!! De enige die structureel zeiken om aankopen zijn de supporters en de media. Maar ach, das op zich niet vreemd want 3 slechte wedstrijden en iemand is van topper ineens gedegradeerd tot mislukking!
Sommige krijgen niet eens een kans (Bosz) :p
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 16:14 schreef JOOD het volgende:

[..]

Tja... 18 december is dit topic gestart. Van vorig jaar staat ook nog een topic over de vleugels open.

Structureel probleem?
Gebrek aan ambitie?
Gebrek aan bevoegdheden?
Gebrek aan slagkracht en vastberadenheid?

Zeg het maar. Ik wacht rustig af en als we eind van het seizoen met lege handen staan ben ik niet meer zo mild. En met mij vele anderen denk ik.
Supporters zullen straks niks meer om de meldingen van hoe geweldig het financieel gaat geven. Wat hebben zij er nu als voordeel aan? Tot nu toe 4900 nieuwe rode stoeltjes. Daar gaan we de oorlog mee winnen.

Ga alleen dingen melden waar je als supporter wat aan hebt denk ik dan. Ik denk dat de leiding er redelijk goed vanaf komt omdat er een aantal spelers zijn die boven verwachting presteren. Toch verwacht ik juist op de lagere termijn problemen. En hiermee kun je op termijn punten gaan verliezen.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 januari 2017 - 18:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 18:20 schreef Robinho het volgende:
Iedere keer weer lachen die transferperiodes. Er zou een buitenspeler bij moeten. Dat is ook mijn gevoel steeds geweest. Maar waar ik twee weken geleden een rechtsbuiten had gekocht is die mijns inziens nu overbodig. Dankzij Kluivert, wat een talent! Met Traore en Cerny is die plek prima opgevuld. Ben benieuwd, nog anderhalve dag.
En links dan? Is al langer slechter bezet dan rechts
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 15:04 schreef Bobby1972 het volgende:
"Ajax zwaaide deze maand Riechedly Bazoer (VfL Wolfsburg) en Nemanja Gudelj (Tianjin TEDA) al uit en ook Anwar El Ghazi (OSC Lille) en Mitchell Dijks (Norwich City) verlaten Amsterdam. Technisch directeur Marc Overmars wist nog geen versterking in huis te halen. Wat Davy Klaassen betreft is een verse kracht nodig, ook na het sterke basisdebuut van Justin Kluivert tegen ADO Den Haag.

“Ik denk dat het wel verstandig is dat er een aanvaller bijkomt, ja”, vertelt aanvoerder Klaassen in gesprek met De Telegraaf. “Nu staat Justin in de basis en hij doet het de laatste weken hartstikke goed. Maar ook hij gaat een mindere periode krijgen. En dan moet je zo’n jongen ook een beetje in bescherming kunnen nemen.”

Het kantoor van Overmars zal Klaassen niet zomaar binnen stappen. “Want ik weet dat Overmars naar versterkingen op zoek is”, vervolgt Klaassen. “Ik vind ook dat Ajax niet moet kopen om het kopen.” Met Amin Younes, Vaclav Cerny, Justin Kluivert, Bertrand Traoré en Pelle Clement heeft Ajax voldoende buitenspelers in huis. Cerny (nog niet wedstrijdfit) Traoré (Afrika Cup) en Clement (blessure) waren de afgelopen weken afwezig, maar zijn binnenkort weer inzetbaar. “En dat maakt de beslissing voor Ajax ook zo moeilijk. Ze moeten gewoon handelen naar wat zij goed vinden. En ze zijn op zoek naar een aanvaller. Dat weet iedereen. Ook ik laat me verrassen.”

De leiding is blind en nalatend. En zal vast weer met een excuus aankomen. Ik ben van mening dat de leiding geen respect toont naar haar supporters. Nu zelfs de spelers het al aangeven.

Het erge is dat iedereen het ziet en je kunt er niks aan doen!
Wat een lul verhaal. Jij bent echt de koning van dingen in de verkeerde context lezen, en lezen wat je wilt..

Als je leest zegt hij ook dat ie weet dat Overmars druk bezig is..
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 18:24 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Supporters zullen straks niks meer om de meldingen van hoe geweldig het financieel gaat geven. Wat hebben zij er nu als voordeel aan? Tot nu toe 4900 nieuwe rode stoeltjes. Daar gaan we de oorlog mee winnen.

Ga alleen dingen melden waar je als supporter wat aan hebt denk ik dan. Ik denk dat de leiding er redelijk goed vanaf komt omdat er een aantal spelers zijn die boven verwachting presteren. Toch verwacht ik juist op de lagere termijn problemen. En hiermee kun je op termijn punten gaan verliezen.
Welke spelers presteren boven verwachting dan? Volgens mij zijn al die jongens niet zonder reden gehaald, en zijn ze juist gehaald omdat men wat van ze verwacht..
hjf
 hjf - maandag 30 januari 2017 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 00:17 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik hou van feiten en objectiviteit. Laten we maar een onafhankelijk onderzoek doen naar het functioneren van ieder persoon die in de leiding zit van Ajax. En op basis van deze uitkomst wordt bepaald of mensen blijven of dat er andere mensen op hun positie komen. Deze nieuwe mensen moeten dan reeds grote ervaring hebben voor de posities die dan ingevuld moeten worden.

Het is niet meer realistisch om nu nog spelers aan te gaan trekken. Dat vraag ik niet eens, daar is het nagenoeg te laat voor. Ook is er geen enkele noodzaak om Bosz te ontslaan. Je hebt als club voor hem gekozen, dan moet je hem ook de tijd daarvoor geven. Omdat nu wisselen van trainer alleen maar negatief zou werken.

Ik zou het ook ronduit schandalig vinden wanneer Ajax geen enkele prijs wint,en dat Bosz er dan aan het eind door de leiding wordt ontslagen. Dat zou pas aangegeven hoe de leiding gefaald heeft.

Op de 1 of andere manier mis je de eenheid tussen de mensen die werken voor Ajax. Vaak hoor je dat een keuze afhankelijk is van bepaalde mensen of rvc.

4 spelers uit de selectie is niet niks. Ook al zijn het geen basis spelers. De selectie verliest in de breedte in kwaliteit. Wat me ook niet zou verbazen is dat Overmars nu de druk weer groter wordt toch nog een speler gaat kopen. Om de achterban in toom te houden.

Dan zou Larsson ineens zomaar naar Ajax kunnen komen!!
Is geen antwoord op mijn vraag. Jij hebt de leiding! Wat ga je doen? Kom met namen en bedragen. Met andere woorden: hoe gaan we onder jouw leiding gegarandeerd de schaal naar Amsterdam halen?
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 19:08 schreef hjf het volgende:

[..]

Is geen antwoord op mijn vraag. Jij hebt de leiding! Wat ga je doen? Kom met namen en bedragen. Met andere woorden: hoe gaan we onder jouw leiding gegarandeerd de schaal naar Amsterdam halen?
Je vergeet 1 vraag,

Hoe gaan we onder zijn leiding ervoor zorgen dat er nooit meer een miskoop wordt gedaan, en hoe gaan we ervoor zorgen dat iedere supporter in Nederland die Ajax support tevreden is..

Met name die laatste ben ik wel benieuwd na aangezien wij hier al 100 verschillende meningen hebben hoe het zou moeten.. Maar Bobby schijnt het te weten. Dus ik ben benieuwd
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 19:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 00:17 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik hou van feiten en objectiviteit. Laten we maar een onafhankelijk onderzoek doen naar het functioneren van ieder persoon die in de leiding zit van Ajax. En op basis van deze uitkomst wordt bepaald of mensen blijven of dat er andere mensen op hun positie komen. Deze nieuwe mensen moeten dan reeds grote ervaring hebben voor de posities die dan ingevuld moeten worden.

Het is niet meer realistisch om nu nog spelers aan te gaan trekken. Dat vraag ik niet eens, daar is het nagenoeg te laat voor. Ook is er geen enkele noodzaak om Bosz te ontslaan. Je hebt als club voor hem gekozen, dan moet je hem ook de tijd daarvoor geven. Omdat nu wisselen van trainer alleen maar negatief zou werken.

Ik zou het ook ronduit schandalig vinden wanneer Ajax geen enkele prijs wint,en dat Bosz er dan aan het eind door de leiding wordt ontslagen. Dat zou pas aangegeven hoe de leiding gefaald heeft.

Op de 1 of andere manier mis je de eenheid tussen de mensen die werken voor Ajax. Vaak hoor je dat een keuze afhankelijk is van bepaalde mensen of rvc.

4 spelers uit de selectie is niet niks. Ook al zijn het geen basis spelers. De selectie verliest in de breedte in kwaliteit. Wat me ook niet zou verbazen is dat Overmars nu de druk weer groter wordt toch nog een speler gaat kopen. Om de achterban in toom te houden.

Dan zou Larsson ineens zomaar naar Ajax kunnen komen!!
Volgens mij is Ajax zelden eerder zo duidelijk geweest. En is het juist een eenheid.

Th bepaald in samenspraak wat er nodig is. Na goedkeuring rvc is het aan Overmars om dit tot een succes te brengen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 30 januari 2017 - 20:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 18:23 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Sommige krijgen niet eens een kans (Bosz) :p
Das ook weer zo. Voornamelijk door zijn prestaties voor hij naar Ajax kwam en zijn handelen sinds zijn komst. En dan heb ik het niet over het spel. Ook voordeel dat ik vanaf dag 0 al tegenstander van zijn komst was.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 19:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Welke spelers presteren boven verwachting dan? Volgens mij zijn al die jongens niet zonder reden gehaald, en zijn ze juist gehaald omdat men wat van ze verwacht..
Ik vind Schöne en ook Kluivert een positief lichtpuntje. Daar kan ik tijdens wedstrijden erg van genieten. Dat geldt ook voor Dolberg op bepaalde momenten. Ook de keeper Onana vind ik het goed doen, daar had ik minder van verwacht.

Wat een probleem is en blijft is dat er nog altijd te slordig gespeeld wordt. Dat was bij de Boer ook al zo. Bepaalde spelers spelen nu al lange tijd niet overtuigend. Daar zie ik graag versterkingen komen.

Younes is daar een voorbeeld van. Traore is daar ook een ander voorbeeld van.

Ik vind Sanchez ook een goede aanwinst en ook boven verwachting spelen. Het probleem bij Ajax is dat bepaalde spelers dan te weinig brengen. Ook een speler als Cassierra brengt te weinig en overtuigd niet voldoende.

Kijk je naar Veltman en Viergever dan zie je dat ze bepaalde wedstrijden het heel goed doen en andere wedstrijden weer volledig door de mand vallen.

Het gaat teveel op en neer bij spelers. Dat was voorgaande jaren ook zo. Daarmee kun je wel concluderen dat het geen toeval is.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 19:08 schreef hjf het volgende:

[..]

Is geen antwoord op mijn vraag. Jij hebt de leiding! Wat ga je doen? Kom met namen en bedragen. Met andere woorden: hoe gaan we onder jouw leiding gegarandeerd de schaal naar Amsterdam halen?
Ik vind het altijd zo'n kul dat supporters met namen moeten aankomen. Ajax heeft toch een scouting die spelers moeten kunnen aandragen die goed zouden passen zoals nu op de vleugels.

Straks zeggen ze; we konden niet de spelers krijgen die we wilden. Er is nooit wisselgeld of aanpassingen mogelijk dat iets dan wel doorgaat. Voortdurend het indekken van ja maar.
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 18:24 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En links dan? Is al langer slechter bezet dan rechts
Ja, een linksbuiten erbij moet denk ik wel. Maar ik vind wel dat er een beetje laat geanticipeerd wordt. Moet toch mogelijk geweest zijn om begin januari een goede speler voor in de aanval te contracteren. Enerzijds ben ik heel blij met dit beleid. Dravers en beperkte spelers worden verkocht en het overschot aan middenvelders is teruggebracht zodat straks de ECHTE talenten meer kunnen spelen. Eigen jeugd is de rode draad. Anderzijds moeten er ook zo nu en dan toppers worden aangetrokken om de ambities een beetje kracht bij te zetten. Dat laatste lukt nog niet goed genoeg. Al snap ik goed dat dat vaak een finaciele kwestie is. Koopsom lukt wel, maar looneisen inwilligen niet.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 19:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Je vergeet 1 vraag,

Hoe gaan we onder zijn leiding ervoor zorgen dat er nooit meer een miskoop wordt gedaan, en hoe gaan we ervoor zorgen dat iedere supporter in Nederland die Ajax support tevreden is..

Met name die laatste ben ik wel benieuwd na aangezien wij hier al 100 verschillende meningen hebben hoe het zou moeten.. Maar Bobby schijnt het te weten. Dus ik ben benieuwd
Onlangs hadden we het over Heerenveen, zij zijn een voorbeeld van een scouting die beter dan die van Ajax functioneert. Ik zou dan andere mensen op die functies willen zien die dat beter kunnen invullen bij Ajax.

Remco heeft het steeds over geld, ik heb het over andere mensen op bepaalde posities.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 30 januari 2017 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:01 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik vind Schöne en ook Kluivert een positief lichtpuntje. Daar kan ik tijdens wedstrijden erg van genieten. Dat geldt ook voor Dolberg op bepaalde momenten. Ook de keeper Onana vind ik het goed doen, daar had ik minder van verwacht.

Wat een probleem is en blijft is dat er nog altijd te slordig gespeeld wordt. Dat was bij de Boer ook al zo. Bepaalde spelers spelen nu al lange tijd niet overtuigend. Daar zie ik graag versterkingen komen.

Younes is daar een voorbeeld van. Traore is daar ook een ander voorbeeld van.

Ik vind Sanchez ook een goede aanwinst en ook boven verwachting spelen. Het probleem bij Ajax is dat bepaalde spelers dan te weinig brengen. Ook een speler als Cassierra brengt te weinig en overtuigd niet voldoende.

Kijk je naar Veltman en Viergever dan zie je dat ze bepaalde wedstrijden het heel goed doen en andere wedstrijden weer volledig door de mand vallen.

Het gaat teveel op en neer bij spelers. Dat was voorgaande jaren ook zo. Daarmee kun je wel concluderen dat het geen toeval is.
2 invalbeurten en 1 basisplaats en we doen alsof Kluivert de nieuwe held is. Laat hem eerst maar eens over een langere tijd zich positief onderscheiden. Altijd dat zinloze ophemelen. 3 weken slecht en hij moet maar gauw verkocht worden.
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 20:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

2 invalbeurten en 1 basisplaats en we doen alsof Kluivert de nieuwe held is. Laat hem eerst maar eens over een langere tijd zich positief onderscheiden. Altijd dat zinloze ophemelen. 3 weken slecht en hij moet maar gauw verkocht worden.
Ophemelen heeft ook voordelen. El Ghazi wordt nu ook voor 9 miljoen verkocht na 3 goede wedstrijden ;-)
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:01 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik vind Schöne en ook Kluivert een positief lichtpuntje. Daar kan ik tijdens wedstrijden erg van genieten. Dat geldt ook voor Dolberg op bepaalde momenten. Ook de keeper Onana vind ik het goed doen, daar had ik minder van verwacht.

Wat een probleem is en blijft is dat er nog altijd te slordig gespeeld wordt. Dat was bij de Boer ook al zo. Bepaalde spelers spelen nu al lange tijd niet overtuigend. Daar zie ik graag versterkingen komen.

Younes is daar een voorbeeld van. Traore is daar ook een ander voorbeeld van.

Ik vind Sanchez ook een goede aanwinst en ook boven verwachting spelen. Het probleem bij Ajax is dat bepaalde spelers dan te weinig brengen. Ook een speler als Cassierra brengt te weinig en overtuigd niet voldoende.

Kijk je naar Veltman en Viergever dan zie je dat ze bepaalde wedstrijden het heel goed doen en andere wedstrijden weer volledig door de mand vallen.

Het gaat teveel op en neer bij spelers. Dat was voorgaande jaren ook zo. Daarmee kun je wel concluderen dat het geen toeval is.
Spelers bij wie het nooit op en neer gaan zijn voor Ajax niet haalbaar. Je zal dus altijd middenmoot houden wat spelers betreft, anders dan dat is simpelweg niet mogelijk omdat als ze beter dan dat zouden zijn, ze al in top competities spelen, maar dat is iets dat jij maar niet schint te willen begrijpen..

En dat jij van die spelers minder verwacht had zegt denk ik meer over jezelf. Die jongens spelen echt niet voor niets bij Ajax..

Een jongen als Cassiera is gehaald voor de toekomst, en niet voor als basis voor dit seizoen, dat wist je dus van te voren, bijzonder dan ook dat je hem zo beoordeelt..
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 21:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:03 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik vind het altijd zo'n kul dat supporters met namen moeten aankomen. Ajax heeft toch een scouting die spelers moeten kunnen aandragen die goed zouden passen zoals nu op de vleugels.

Straks zeggen ze; we konden niet de spelers krijgen die we wilden. Er is nooit wisselgeld of aanpassingen mogelijk dat iets dan wel doorgaat. Voortdurend het indekken van ja maar.
Als dat allemaal kul is, houd je mening dan ook lekker voor je.. Daar hebben we immers mensen voor bij Ajax..

Lekker makkelijk wel iedere dag vanaf het eerste moment dat je hier bent lopen zeiken en zaniken over de club, maar zelf geen idee hebben hoe het beter en anders zou moeten..
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 21:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:06 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Onlangs hadden we het over Heerenveen, zij zijn een voorbeeld van een scouting die beter dan die van Ajax functioneert. Ik zou dan andere mensen op die functies willen zien die dat beter kunnen invullen bij Ajax.

Remco heeft het steeds over geld, ik heb het over andere mensen op bepaalde posities.
Zoals ik al vaker heb gezegd..

Verdiep je eens in Ajax want de scouting is afgelopen zomer veranderd. Daar heb je met Sanchez het eerste resultaat van kunnen zien..

Overigens ben jij degene die constant om andere spelers en bestuurders schreeuwt als een klein kind. En ik weet je niet of je iets van bedrijfsvoering af weet, maar dat kost geld kerel..
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:07 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

2 invalbeurten en 1 basisplaats en we doen alsof Kluivert de nieuwe held is. Laat hem eerst maar eens over een langere tijd zich positief onderscheiden. Altijd dat zinloze ophemelen. 3 weken slecht en hij moet maar gauw verkocht worden.
Ach ja, dat is Bobby he..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 januari 2017 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:00 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Das ook weer zo. Voornamelijk door zijn prestaties voor hij naar Ajax kwam en zijn handelen sinds zijn komst. En dan heb ik het niet over het spel. Ook voordeel dat ik vanaf dag 0 al tegenstander van zijn komst was.
En dat is je goedrecht..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 januari 2017 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 20:05 schreef Robinho het volgende:

[..]

Ja, een linksbuiten erbij moet denk ik wel. Maar ik vind wel dat er een beetje laat geanticipeerd wordt. Moet toch mogelijk geweest zijn om begin januari een goede speler voor in de aanval te contracteren. Enerzijds ben ik heel blij met dit beleid. Dravers en beperkte spelers worden verkocht en het overschot aan middenvelders is teruggebracht zodat straks de ECHTE talenten meer kunnen spelen. Eigen jeugd is de rode draad. Anderzijds moeten er ook zo nu en dan toppers worden aangetrokken om de ambities een beetje kracht bij te zetten. Dat laatste lukt nog niet goed genoeg. Al snap ik goed dat dat vaak een finaciele kwestie is. Koopsom lukt wel, maar looneisen inwilligen niet.
Sanches en Ziyech laten zien wat spelers met extra kwaliteit toe kunnen voegen. Daarom een goede aanvaller erbij vooral links kan daarom inderdaad echt geen kwaad. Maar goed dit zullen de verantwoordelijken ook wel weten toch?
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 21:46   quote  deeplink  
Van der Gijp zei net iets zinnigs: Die Chinezen hebben alles kapotgemaakt, spelers zijn nu in 1 klap stukken duurder, en daar zit Marcie nu mee. Als voorbeeld noemde ie Dembele van Celtic
Het is gewoon te duur allemaal. Koop je een speler van 15 miljoen voor 5 jaar a 3 miljoen per jaar. Dan kost ie eigenlijk 30 miljoen. En dat doen ze niet. terecht!
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 21:49   quote  deeplink  
Ajax heeft net 15 miljoen op Neres geboden. Afgewezen. kappen met die onzin. Liever geen kampioen met eigen jeugd als meegaan in die gekte. 15 miljoen is echt de max wat mij betreft.
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 21:55   quote  deeplink  
Neres zou al gekeurd zijn in bijzijn van de bondsarts van Brazilie volgens de Telegraaf. Maar ik hoop toch niet dat ze veel verder gaan. Sulejmani taferelen hoef ik niet meer.
Eide
 Eide - maandag 30 januari 2017 - 21:59   quote  deeplink  
Tja, het toont wel dat het Ajax menen is en echt ver durft te gaan voor een transferdoelwit. Als dit afketsen kan je niet zeggen dat Ajax niet tot het uiterste is gegaan voor deze speler.
remco k
 remco k - maandag 30 januari 2017 - 22:02   quote  deeplink  
Inderdaad. Je ziet en proeft aan alles dat Ajax er echt alles aan doet om goede spelers te halen. Maar dat dit verdomd moeilijk is bewijst dit ook maar eens mocht het niet doorgaan. 15 miljoen voor een speler die 8 westrijden heeft gespeeld. Tenminste dat las ik net ergens
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 22:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 21:49 schreef Robinho het volgende:
Ajax heeft net 15 miljoen op Neres geboden. Afgewezen. kappen met die onzin. Liever geen kampioen met eigen jeugd als meegaan in die gekte. 15 miljoen is echt de max wat mij betreft.
Wat is iets waard?

Stel dat deze jongen een groot aandeel heeft in de inhaalrace en de titel dit seizoen. En volgend jaar is hij direct klaar als we Champions League spelen. Is dat je 15 miljoen waard?

De scouting van Ajax heeft echt zijn huiswerk wel gedaan hoor. Ik denk dat deze speler echt bij de speelwijze van Ajax past. Ik verwacht een snelle onvoorspelbare buitenspeler die gruwelijk goed is in de kleine ruimte. Daar waar Larsson bijvoorbeeld vaak het spel voor zich heeft.
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 22:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 21:55 schreef Robinho het volgende:
Neres zou al gekeurd zijn in bijzijn van de bondsarts van Brazilie volgens de Telegraaf. Maar ik hoop toch niet dat ze veel verder gaan. Sulejmani taferelen hoef ik niet meer.
Dit is dus heel erg he. In het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst. Bazoer, Milik, Huntelaar, Suarez tafarelen dan? Ook gokjes hoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door JOOD --
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 22:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:02 schreef remco k het volgende:
Inderdaad. Je ziet en proeft aan alles dat Ajax er echt alles aan doet om goede spelers te halen. Maar dat dit verdomd moeilijk is bewijst dit ook maar eens mocht het niet doorgaan. 15 miljoen voor een speler die 8 westrijden heeft gespeeld. Tenminste dat las ik net ergens
Inderdaad heel veel geld, maar Ajax kan het betalen. Als ze zoveel vertrouwen hebben in deze jongen heb ik dat ook. Wat hebben we eraan om nu al kritisch te zijn?
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 22:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 21:09 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja, dat is Bobby he..
Ik heb nergens gezegd dat hij fantastisch speelt. 1ste keer dat je in de basis staat en op 17 jarige als zo frivool speelt is toch bijzonder. Eindelijk weer eens echt iemand uit eigen jeugd, das toch mooi.

Waarom dan gelijk weer zo terughoudend en sceptisch. Wees blij dat hij er is, we lopen niet over van de rechtsbuitens.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 januari 2017 - 22:30   quote  deeplink  
Waarom zou je voor in de breedte Larsson nu niet kopen? Wat heb je daarmee te verliezen? Het is een bedrag wat Ajax prima kan betalen. En hij is fit en kan direct spelen. Voor de breedte is het een prima versterking.
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:20 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wat is iets waard?

Stel dat deze jongen een groot aandeel heeft in de inhaalrace en de titel dit seizoen. En volgend jaar is hij direct klaar als we Champions League spelen. Is dat je 15 miljoen waard?

De scouting van Ajax heeft echt zijn huiswerk wel gedaan hoor. Ik denk dat deze speler echt bij de speelwijze van Ajax past. Ik verwacht een snelle onvoorspelbare buitenspeler die gruwelijk goed is in de kleine ruimte. Daar waar Larsson bijvoorbeeld vaak het spel voor zich heeft.
Tuurlijk, ik snap je wel. En mijn gevoel zegt ook, doe het gewoon een keer. Maar het is maar een talentje met 8 wedstrijden op zijn naam. Hoeveel wedstrijden zou ie gescout zijn, 8? ;-) Onze scouting heeft wel vaker mis gezeten trouwens. Ik weet het niet, 15 miljoen man.... Maar goed, als het goed uitpakt ben je spekkoper. Net als in het casino, alles op zwart. Bam en hij valt!
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 22:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:33 schreef Robinho het volgende:

[..]

Tuurlijk, ik snap je wel. En mijn gevoel zegt ook, doe het gewoon een keer. Maar het is maar een talentje met 8 wedstrijden op zijn naam. Hoeveel wedstrijden zou ie gescout zijn, 8? ;-) Onze scouting heeft wel vaker mis gezeten trouwens. Ik weet het niet, 15 miljoen man.... Maar goed, als het goed uitpakt ben je spekkoper. Net als in het casino, alles op zwart. Bam en hij valt!
Haha, mooie vergelijking! Maar ik verwacht toch echt dat het anders in elkaar zal steken ;)

Ik denk dat Veldmate hier weer een heel belangrijke rol in gaat spelen. Hij scout al jaren in Zuid-Amerika. Hij heeft alleen nooit de kans gekregen om de echte A-talenten naar Nederland te halen. Puur vanwege budget redenen. Nu zit al die kennis bij Ajax en kunnen we dus, volgens speltip 21 ;), onze kansen spreiden over een grote database aan scoutingsrapporten van de afgelopen jaren. En natuurlijk ga je voor de beste. Maar das logisch.
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 22:50   quote  deeplink  
Ajax zou ook interesse hebben in Araujo, van dezelfde club en de helft qua vraagprijs. Wordt geen akkoord verwacht voor morgenavond over Neres.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door Robinho --
JOOD
 JOOD - maandag 30 januari 2017 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Waarom zou je voor in de breedte Larsson nu niet kopen? Wat heb je daarmee te verliezen? Het is een bedrag wat Ajax prima kan betalen. En hij is fit en kan direct spelen. Voor de breedte is het een prima versterking.
Omdat een aankoop direct iets toe moet voegen aan de club. Daarom. Breedte aankopen is echt de dikste bullshit in mijn ogen. Als Ajax bijvoorbeeld een betere linksbuiten aankoopt dan Youness, is Youness tweede keus en dus de breedte. Toch? Waarom zou je dan 8-10 miljoen betalen voor een pleisteroplossing en een zeer groot talent laten gaan voor 5 -10 miljoen extra?
nummer10
 nummer10 - maandag 30 januari 2017 - 23:32   quote  deeplink  
15 mil al ? als het maar geen sulejmani word...
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 23:41   quote  deeplink  
Net wat filmpjes bekeken van Neres. Zeker potentie, razendsnel. Wel rommelig, nog een jeugdspeler. Zo'n talent maakt je nog niet meteen kampioen
Robinho
 Robinho - maandag 30 januari 2017 - 23:43   quote  deeplink  
Tis rond melden Braziliaanse media. Buitenspeler binnen en op voor het kampioenschap.
Loetje
 Loetje - maandag 30 januari 2017 - 23:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 23:43 schreef Robinho het volgende:
Tis rond melden Braziliaanse media. Buitenspeler binnen en op voor het kampioenschap.
Link?

Edit; ik lees het nu.

Dit is echt totaal geschift.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 januari 2017 door Loetje --
nummer10
 nummer10 - maandag 30 januari 2017 - 23:50   quote  deeplink  
Update 23:27 uur: Volgens FOX Brasil heeft São Paulo een bod van Ajax op Neres geaccepteerd en maakt de buitenspeler nog deze transferperiode de overstap naar Ajax. Ook Globoesporte maakt melding van een deal tussen de twee clubs. Over de hoogte van de transfersom wordt (nog) niets gemeld.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 31 januari 2017 - 03:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:28 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Ik heb nergens gezegd dat hij fantastisch speelt. 1ste keer dat je in de basis staat en op 17 jarige als zo frivool speelt is toch bijzonder. Eindelijk weer eens echt iemand uit eigen jeugd, das toch mooi.

Waarom dan gelijk weer zo terughoudend en sceptisch. Wees blij dat hij er is, we lopen niet over van de rechtsbuitens.
Weet je waarom je daarin terughoudend moet zijn? Omdat Dolberg ook in het begin gelijk de hemel in werd geprezen en hier zelfs bedragen van 30 tot 50 miljoen werden geroepen. Ook de media ging mee in de gekte. Vervolgens wist de speler even niet te imponeren of te scoren en werd hij in de media gelijk weer aangepakt, maar zeker ook op fora want ineens moest er een ander komen die het eventueel kon overnemen. Het blijven nu eenmaal jeugdige spelers die goede wedstrijden afwisselen met slechte. Groot voorbeeld hiervan is Younes. In de eerste weken bij Ajax in de basis een speler waar ik erg van genoot. Helaas begonnen tegenstanders hem te kennen en is Younes, zeker dit seizoen, veel te gefixeerd aan het voetballen waardoor zijn spel verwaarloosbaar wordt. Maar ook Younes is nog heel jong. Geef die jongens de kans zich te ontwikkelen maar zorg er vooral voor dat die jongen dat in de luwte kan doen. De media blaast het allemaal al weer helemaal op!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 31 januari 2017 - 03:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 22:30 schreef Bobby1972 het volgende:
Waarom zou je voor in de breedte Larsson nu niet kopen? Wat heb je daarmee te verliezen? Het is een bedrag wat Ajax prima kan betalen. En hij is fit en kan direct spelen. Voor de breedte is het een prima versterking.
Waarom zou je een aankoop van 8 miljoen voor de breedte doen? Een aankoop van 8 miljoen moet direct er kunnen staan en zeker niet doorbrengen op de bank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 31 januari 2017 - 03:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 23:44 schreef Loetje het volgende:

[..]

Link?

Edit; ik lees het nu.

Dit is echt totaal geschift.
Ongelooflijk, 15 miljoen en enkel en alleen omdat de club schulden heeft. Je moet toch godsamme wel erg zeker zijn van dit talent dat je er weer Sulejmani-bedragen tegenaan gaat gooien. Iets waarvan niet zo lang geleden werd gezegd dat dit niet meer ging gebeuren!

Maar supporters weer even blij, totdat speler een Sulejmani blijkt te zijn en iedereen Marc weer de schuld kan geven!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 31 januari 2017 - 03:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 januari 2017 - 23:50 schreef nummer10 het volgende:
Update 23:27 uur: Volgens FOX Brasil heeft São Paulo een bod van Ajax op Neres geaccepteerd en maakt de buitenspeler nog deze transferperiode de overstap naar Ajax. Ook Globoesporte maakt melding van een deal tussen de twee clubs. Over de hoogte van de transfersom wordt (nog) niets gemeld.
Zal rond de 15 liggen, maar mag niet gemeld worden ivm beursgang van Ajax.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 31 januari 2017 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5139
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers









0.0221939