BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 13:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Maar dus heeft het toch ook geen zin om ze uberhaubt te vergelijken, dan is het toch zinloos om te stellen dat Heerenveen het beter doet dan wij?

Het zijn compleet andere vijvers waar wij in vissen.

En vergeet niet dat het spel compleet anders is, o pde helft van de tegenstander tegen een ploeg die zich ingraaft zoals iedere wedstrijd van Ajax is iets anders voor een spits dan Heerenveen tegen wie iedereen gewoon lekker vrijuit wil voetballen en dus ook veel ruimte weggeeft..

Maar desalniettemin heeft Heerenveen de scouting prima op orde, maar Ajax heeft daar afgelopen zomer ook een aanpassing in aangebracht in de vorm van een nieuwe hoofdscouting..
Ze vissen in andere vijvers (goedkoper) en toch brengen ze spelers voort die naar prima clubs in het buitenland gaan. Zelfs nog vaker dan de buitenspelers van Ajax. Met hun budget is dat gewoon erg knap.
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 13:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Helaas krijgen wel beide niet..
Op dit moment vind ik het voetbal niet geweldig mooi en leuk om te zien..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 13:12 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ze vissen in andere vijvers (goedkoper) en toch brengen ze spelers voort die naar prima clubs in het buitenland gaan. Zelfs nog vaker dan de buitenspelers van Ajax. Met hun budget is dat gewoon erg knap.
Dat zeg ik ook..
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 13:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Exceptioneel talent..

Dat was Kerlon ook. Weet je nog die jongen die naar Ajax kwam en geen minuut gespeeld heeft?

Wil je nog 100 van dat soort namen horen van exceptionele talenten die nooit waar hebben gemaakt wat ze zouden moeten brengen?? Ik zou zeggen google even op mislukte talenten en je ziet er genoeg..
Wat een ontzettende bout vergelijking zeg. Ik heb het over de beste talenten van betere competities dan de onze, die goed gescout zijn door onze scouting. (Die nu, na jaren van falen eindelijk fatsoenlijk gebruikt lijkt te worden.) en jij komt met een losse flodder uit de koker van Martin Jol? De menselijke zeehond die met de bal op zijn neus het hele veld kon oversteken. Ter waarde van 300.000 als ik me niet vergis.

Mislukte talenten zijn er inderdaad genoeg. Maar echte top voetballers ook, alleen hebben die nu eenmaal een ander prijskaartje.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan faalt het beleid? Het beleid slaagt juist in bijna al zijn facetten.

De jeugdopleiding gaat steeds meer en grotere talenten afleveren, en worden grote talenten aangekocht op jonge leeftijd, de verkoop van spelers is uitmuntend te noemen, en we hebben aanpassingen gedaan in ons aankoop beleid door een andere hoofdscouting aan te stellen, en volgens mij is Sanchez daar een eerste bewijs van dat dit ook daadwerkelijk werkt.

Maar neem ook een Viergever en een Schone, beiden jarenlang door velen bestempeld als complete miskopen, maar beide heren laten gewoon zien makkelijk mee te kunnen in dit Ajax.

En ook dit jaar hebben we met grote afstand de beste selectie van Nederland, zowel in de breedte als in kwaliteit..

En natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen, het aankoop beleid is er daar 1 van, en de eerste stappen zijn daarin gezet.

Waarom zou je als iets niet goed gaat meteen afscheid van die mensen moeten nemen, mensen maken nu eenmaal fouten en dat is niet erg, wat veel belangrijker is, is hoe je met dat die fouten om gaat en hoe je daarvan leert en dus zaken verandert om beter te worden.
En naar mijn idee gebeurt dat prima bij Ajax, je ziet constant dat er kleine zaken veranderen en soms werkt een verandering niet, en moet je weer wat anders gaan proberen.

Persoonlijk heb ik de meeste twijfels bij Bosz, ja hij laat het elftal leuker voetballen, maar is hij ook de trainer die een echte winnaar is en gaat hij ons die prijzen opleveren die Ajax wil winnen..
Goed verwoord en ik ben het helemaal met je eens. Maar het beleid mbt het direct versterken om direct een impuls te krijgen als er geen jeugdspeler is valt zwaar tegen. En als we weer geen kampioen worden mag dat als falen gezien worden.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 13:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Ruim op tijd? Ze wouden van Ginkel ook al in de zomer hebben en is pas in de winter gekomen, dat heeft ze flink wat punten gekost en ook zei laten een flank speler gaan zonder er al wat voor terug te hebben.
Waarschijnlijk ligt dat aan v Ginkel, maar ok. De afgelopen jaren in ieder geval.
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 januari 2017 - 14:43   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Bosz heeft als trainer nog helemaal nergens bewezen een echte winnaar te zijn als trainer zijnde, iedere keer gaat ie op het moment dat het moet onderuit met zijn ploegen op een kleine uitzondering na. Of ga je me nu vertellen dat dit altijd aan de spelers ligt en niet aan de trainer??

Ik zeg daarbij nergens dat Bosz geen fouten zou mogen maken, hoe kom je daarbij..
heracles kampioen... daarna uitstekende prestatie neer gezet met heracles en mooi voetbal.. isreal 1 wedstrijd verloren.. dat hij het kampioenschap daar niet heeft gehaald lag aan de voorganger.. en met vitesse gewoon mooi voetbal gespeelt en uitstekende dingen laten zien met een bij elkaar geraapte selectie.. of had je verwacht dat hij NL kampioen werd met heracles of vitesse ? niks mis met zijn prestaties tot dus ver..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 13:54 schreef JOOD het volgende:

[..]

Wat een ontzettende bout vergelijking zeg. Ik heb het over de beste talenten van betere competities dan de onze, die goed gescout zijn door onze scouting. (Die nu, na jaren van falen eindelijk fatsoenlijk gebruikt lijkt te worden.) en jij komt met een losse flodder uit de koker van Martin Jol? De menselijke zeehond die met de bal op zijn neus het hele veld kon oversteken. Ter waarde van 300.000 als ik me niet vergis.

Mislukte talenten zijn er inderdaad genoeg. Maar echte top voetballers ook, alleen hebben die nu eenmaal een ander prijskaartje.
Ik noem er inderdaad eentje, omdat Ajax er ook maar een heeft gehaald in die klasse. Maar feit is gewoon dat van de jongens die bestempeld worden als wonder talenten, en amper de helft het ook daadwerkelijk waar maakt..

Daarnaast is zo'n jongen nog slechts een talent, en heeft ie echt helemaal niets bewezen op hoog niveau, en kan je onmogelijk aantonen of zo'n jongen met de druk van wekelijks presteren om kan gaan..

Het zou echt de grootste onzin zijn als Ajax 15 miljoen of meer betaald voor een 19 jarig talent..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 16:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 13:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Goed verwoord en ik ben het helemaal met je eens. Maar het beleid mbt het direct versterken om direct een impuls te krijgen als er geen jeugdspeler is valt zwaar tegen. En als we weer geen kampioen worden mag dat als falen gezien worden.
Ook dat ben ik helemaal niet met je eens.. Neem het heden, Kluivert staat klaar op het moment dat Ghazi vertrekt, en dat had niemand zien aankomen.

Op dit moment dus Traore, Kluivert, Youness en CErny voor 2 posities.

En aub kom niet aan met Traore is er tijdelijk niet, dat wist Bosz van te voren, en toch wou hij hem perse hebben.. Hij mist waarschijnlijk nog een potje of twee en dat is prima op te vangen..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 16:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 14:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

heracles kampioen... daarna uitstekende prestatie neer gezet met heracles en mooi voetbal.. isreal 1 wedstrijd verloren.. dat hij het kampioenschap daar niet heeft gehaald lag aan de voorganger.. en met vitesse gewoon mooi voetbal gespeelt en uitstekende dingen laten zien met een bij elkaar geraapte selectie.. of had je verwacht dat hij NL kampioen werd met heracles of vitesse ? niks mis met zijn prestaties tot dus ver..
Allemaal leuke dingen laten zien maar amper iets gepresteerd wat prijzen betreft..

Als hij met Vitesse zo geweldig zou zijn geweest had ie tweede moeten worden, of de beker winnen bijvoorbeeld..

En je kan wel iedere keer weer met dezelfde argumenten komen om mij te proberen te overtuigen.

Maar ik heb twijfels bij Bosz en die worden langzaam aan eigenlijk eerder sterker dan dat ze afzwakken.

Ik probeer jou niet te overtuigen, jij hebt namelijk je mening en dat is prima, maar geloof me, andersom heeft het op het vlak van Bosz echt totaal geen zin om mij te proberen te overtuigen..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2017 door remco k --
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 16:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik noem er inderdaad eentje, omdat Ajax er ook maar een heeft gehaald in die klasse. Maar feit is gewoon dat van de jongens die bestempeld worden als wonder talenten, en amper de helft het ook daadwerkelijk waar maakt..

Daarnaast is zo'n jongen nog slechts een talent, en heeft ie echt helemaal niets bewezen op hoog niveau, en kan je onmogelijk aantonen of zo'n jongen met de druk van wekelijks presteren om kan gaan..

Het zou echt de grootste onzin zijn als Ajax 15 miljoen of meer betaald voor een 19 jarig talent..
Deels geef ik je gelijk. Het is inderdaad een talent en de vraag hoe hij zich zal ontwikkelen is er zeker. Maar Ajax heeft een oog voor talent als ik me niet vergis ;) risico heb je altijd.

Ze zullen echt kansen moeten pakken en risico moeten nemen om weer aan te haken bij de Europese subtop. En ik denk dat als je de beste talenten van Zuid-Amerika een podium kan bieden om zich verder te ontwikkelen en na 3-4-5 jaar een geweldige transfer te maken naar de absolute wereldtop, je best iets te bieden hebt.

Doe (durf) je dit niet, moet je ook je doelstelling bijstellen en je gewoon op de nationale beker en een plaatsing bij de top 5 van NL richten. En verder afzwakken Europees.
guusje
 guusje - woensdag 25 januari 2017 - 16:37   quote  deeplink  
Zag ineens de naam van Jol weer langskomen. Haalde hij niet de 70 kilo te zware Mido terug? (en werd door alle betrokkenen goed gevonden)Heb ik toch wat meer vertrouwen in Bosz!
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Ook dat ben ik helemaal niet met je eens.. Neem het heden, Kluivert staat klaar op het moment dat Ghazi vertrekt, en dat had niemand zien aankomen.

Op dit moment dus Traore, Kluivert, Youness en CErny voor 2 posities.

En aub kom niet aan met Traore is er tijdelijk niet, dat wist Bosz van te voren, en toch wou hij hem perse hebben.. Hij mist waarschijnlijk nog een potje of twee en dat is prima op te vangen..
Oneens. Traore is gehaald als nummer 9. En daar speelt hij over een paar weken weer als Dolberg droog blijft staan. En terecht. Misschien speelt hij wel de beste tweede seizoenshelft van zijn leven en hebben we een nummer 9 die er 15 inschiet in de rest van het seizoen. Redelijk plausibel denk ik.

Cerny laat het nog niet zien, die moet rustig in kunnen vallen als je 1-2-3, 0 voorstaat. Heeft veel met druk te maken dat hij niet presteerd verwacht ik. Kluivert idem. Groot talent, maar rust aub. Youness kan weer gaan draaien, kan ook niet.

Dus je hebt Kluivert/Cerny achter de hand. En Youness als linksbuiten. En vooruit Traore als rechtsbuiten, maar dan is er een kans dat je een mindere spits op moet stellen.

Ajax was op zoek naar een linksbuiten. Het liefst een directe versterking. Voor de winterstop al.
Die is nog niet gevonden.

Als Ghazi vertrekt heb je bovenstaand probleem en MOET je dus echt een versterking halen. Anders kun je net zo goed helemaal niet meer voetballen, de trainer alvast ontslaan (die heeft het dan natuurlijk gedaan) en alvast beginnen met de voorbereiding voor 17/18..

En ja, als je beoogde versterking niet meer mag kosten dan 10 miljoen. Maar je hebt de mogelijkheid hem te kopen voor 15 miljoen. Moet je dat zeker doen. Voor de club, je eigen doelstellingen, de fans, de spelers, de trainer, toekomst van het NL voetbal maar vooral voor de logica van Cruijf. Geld genoeg.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 17:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 13:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Op dit moment vind ik het voetbal niet geweldig mooi en leuk om te zien..
We was wel. . En klopt beide krijgen wel niet geen saai de Boer voetbal en sprankelend is het ook niet helaas.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 17:51   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:44 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oneens. Traore is gehaald als nummer 9. En daar speelt hij over een paar weken weer als Dolberg droog blijft staan. En terecht. Misschien speelt hij wel de beste tweede seizoenshelft van zijn leven en hebben we een nummer 9 die er 15 inschiet in de rest van het seizoen. Redelijk plausibel denk ik.

Cerny laat het nog niet zien, die moet rustig in kunnen vallen als je 1-2-3, 0 voorstaat. Heeft veel met druk te maken dat hij niet presteerd verwacht ik. Kluivert idem. Groot talent, maar rust aub. Youness kan weer gaan draaien, kan ook niet.

Dus je hebt Kluivert/Cerny achter de hand. En Youness als linksbuiten. En vooruit Traore als rechtsbuiten, maar dan is er een kans dat je een mindere spits op moet stellen.

Ajax was op zoek naar een linksbuiten. Het liefst een directe versterking. Voor de winterstop al.
Die is nog niet gevonden.

Als Ghazi vertrekt heb je bovenstaand probleem en MOET je dus echt een versterking halen. Anders kun je net zo goed helemaal niet meer voetballen, de trainer alvast ontslaan (die heeft het dan natuurlijk gedaan) en alvast beginnen met de voorbereiding voor 17/18..

En ja, als je beoogde versterking niet meer mag kosten dan 10 miljoen. Maar je hebt de mogelijkheid hem te kopen voor 15 miljoen. Moet je dat zeker doen. Voor de club, je eigen doelstellingen, de fans, de spelers, de trainer, toekomst van het NL voetbal maar vooral voor de logica van Cruijf. Geld genoeg.
Kluivert en Cerny achter de hand dat is op dit moment echt armoede. Cerny is nooit fit en alles af laten hangen aan een 17 jarige lijkt me niet slim..
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 januari 2017 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:04 schreef remco k het volgende:

[..]

Allemaal leuke dingen laten zien maar amper iets gepresteerd wat prijzen betreft..

Als hij met Vitesse zo geweldig zou zijn geweest had ie tweede moeten worden, of de beker winnen bijvoorbeeld..

En je kan wel iedere keer weer met dezelfde argumenten komen om mij te proberen te overtuigen.

Maar ik heb twijfels bij Bosz en die worden langzaam aan eigenlijk eerder sterker dan dat ze afzwakken.

Ik probeer jou niet te overtuigen, jij hebt namelijk je mening en dat is prima, maar geloof me, andersom heeft het op het vlak van Bosz echt totaal geen zin om mij te proberen te overtuigen..
en jou mening vind ik ook prima... zeg alleen dat je met een vitesse en heracles niet om de prijzen vecht.. daarbij kampioen jupiler is gewoon ook een prijs..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:33 schreef JOOD het volgende:

[..]

Deels geef ik je gelijk. Het is inderdaad een talent en de vraag hoe hij zich zal ontwikkelen is er zeker. Maar Ajax heeft een oog voor talent als ik me niet vergis ;) risico heb je altijd.

Ze zullen echt kansen moeten pakken en risico moeten nemen om weer aan te haken bij de Europese subtop. En ik denk dat als je de beste talenten van Zuid-Amerika een podium kan bieden om zich verder te ontwikkelen en na 3-4-5 jaar een geweldige transfer te maken naar de absolute wereldtop, je best iets te bieden hebt.

Doe (durf) je dit niet, moet je ook je doelstelling bijstellen en je gewoon op de nationale beker en een plaatsing bij de top 5 van NL richten. En verder afzwakken Europees.
Natuurlijk heb je ze dan iets te bieden. Maar twee van dat soort missers en Ajax is weer terug bij af in het vd Boog tijd perk..

Nee sorry maar dat nooit meer..

En Ajax zit altijd goed met talent? Volgens mij valt dat juist wel mee...
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 20:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:37 schreef guusje het volgende:
Zag ineens de naam van Jol weer langskomen. Haalde hij niet de 70 kilo te zware Mido terug? (en werd door alle betrokkenen goed gevonden)Heb ik toch wat meer vertrouwen in Bosz!
Andere directie..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 16:44 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oneens. Traore is gehaald als nummer 9. En daar speelt hij over een paar weken weer als Dolberg droog blijft staan. En terecht. Misschien speelt hij wel de beste tweede seizoenshelft van zijn leven en hebben we een nummer 9 die er 15 inschiet in de rest van het seizoen. Redelijk plausibel denk ik.

Cerny laat het nog niet zien, die moet rustig in kunnen vallen als je 1-2-3, 0 voorstaat. Heeft veel met druk te maken dat hij niet presteerd verwacht ik. Kluivert idem. Groot talent, maar rust aub. Youness kan weer gaan draaien, kan ook niet.

Dus je hebt Kluivert/Cerny achter de hand. En Youness als linksbuiten. En vooruit Traore als rechtsbuiten, maar dan is er een kans dat je een mindere spits op moet stellen.

Ajax was op zoek naar een linksbuiten. Het liefst een directe versterking. Voor de winterstop al.
Die is nog niet gevonden.

Als Ghazi vertrekt heb je bovenstaand probleem en MOET je dus echt een versterking halen. Anders kun je net zo goed helemaal niet meer voetballen, de trainer alvast ontslaan (die heeft het dan natuurlijk gedaan) en alvast beginnen met de voorbereiding voor 17/18..

En ja, als je beoogde versterking niet meer mag kosten dan 10 miljoen. Maar je hebt de mogelijkheid hem te kopen voor 15 miljoen. Moet je dat zeker doen. Voor de club, je eigen doelstellingen, de fans, de spelers, de trainer, toekomst van het NL voetbal maar vooral voor de logica van Cruijf. Geld genoeg.
Ik verwacht niet dat Traore weer op 9 gaat spelen, en dat zou ook totaal niet terecht zijn aangezien die daar geen pepernoot geraakt heeft..

En die 15 miljoen of meer heeft echt totaal niets met de filosofie van Cruijff te maken, hoe je daar bij komt is mij een raadsel..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 17:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Kluivert en Cerny achter de hand dat is op dit moment echt armoede. Cerny is nooit fit en alles af laten hangen aan een 17 jarige lijkt me niet slim..
Alles afhangen van een speler is echt compleet iets anders dan dat je deze spelers achter de hand hebt..

Het is voor Ajax goed en heel normaal om jonge talentvolle spelers achter de basis elf te hebben, niks raars aan, en ook in alle goede tijden van Ajax was dat zo..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 21:03   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 20:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

en jou mening vind ik ook prima... zeg alleen dat je met een vitesse en heracles niet om de prijzen vecht.. daarbij kampioen jupiler is gewoon ook een prijs..
Inderdaad een prijs, de enige prijs in 14 jaar als trainer..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 21:02 schreef remco k het volgende:

[..]

Alles afhangen van een speler is echt compleet iets anders dan dat je deze spelers achter de hand hebt..

Het is voor Ajax goed en heel normaal om jonge talentvolle spelers achter de basis elf te hebben, niks raars aan, en ook in alle goede tijden van Ajax was dat zo..
Jij vind het blijkbaar prima ingevuld zo? Ik niet.. Aangezien Younes en Dolberg ook niet erg in vorm zijn. Vind ik dat er weinig smaken overblijven. Terug moeten vallen op Cerny en Kluivert vind ik niet hoopgevend.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 januari 2017 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Andere directie..
Hehe......was dat nu zo moeilijk. Natuurlijk moet er een ander directie komen als Ajax geen kampioen wordt. Wat ontbreekt is de toetsing van deze mensen. Dat irriteert mij al jaren het meeste bij Ajax.

De vraag is wie gaat de 'falende' mensen uit hun functie halen? Daar ligt nu juist het probleem. En daarom blijf je steeds weer vast zitten aan dezelfde mensen. Als een trainer niet bij Ajax presteert dan wordt hij ontslagen. Maar als de leiding structureel faalt mogen die mooi blijven zitten.

Zij verschuilen zich mooi achter de trainer. En zullen dus desnoods Bosz ervoor verantwoordelijk stellen. En dan blijf je mooi opgezadeld zitten met de mensen die ik eruit wil.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 januari 2017 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 22:04 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Jij vind het blijkbaar prima ingevuld zo? Ik niet.. Aangezien Younes en Dolberg ook niet erg in vorm zijn. Vind ik dat er weinig smaken overblijven. Terug moeten vallen op Cerny en Kluivert vind ik niet hoopgevend.
Precies het is onvoldoende en dat stukje bewustzijn zie ik niet in de leiding bij Ajax. En daarin falen ze al een tijdje. En dat heeft als consequentie dat Ajax niet kampioen wordt. Zij zijn niet instaat om met gewenste oplossingen te kunnen komen wanneer het eerste van Ajax daarom vraagt. Het zijn vaak halve oplossingen waar ze mee aankomen.
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 januari 2017 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 21:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Inderdaad een prijs, de enige prijs in 14 jaar als trainer..
1 prijs.. jij zegt geen prijzen.. ;) daarbij welke haalbare trainer met prijzen had jij graag zien komen dan ? en geven die wel garantie voor prijzen ? neem pep vangaal mourinho klopp als voorbeeld.. de visie van bosz is de cruijff visie.. bosz is perfectionist als het om voetbal gaat.. wat wil je nog meer ? de spelers op het veld moeten het laten zien.. de trainer is slechts om het soort voetbal te laten werken maar de spelers moeten het uitvoeren..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2017 door nummer10 --
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 20:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Natuurlijk heb je ze dan iets te bieden. Maar twee van dat soort missers en Ajax is weer terug bij af in het vd Boog tijd perk..

Nee sorry maar dat nooit meer..

En Ajax zit altijd goed met talent? Volgens mij valt dat juist wel mee...
Is dat zo? Als het voltreffers zijn wordt je kampioen en kun je volgend jaar weer serieus overwinteren in de CL. Voor de rest is de selectie redelijk op peil.

En Ajax geen talent? Maat, wat denk je van Cruijf, v Basten en Bergkamp om er zo maar even 3 te noemen. Beste jeugdopleiding vd wereld, dat zijn allemaal talenten.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 23:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik verwacht niet dat Traore weer op 9 gaat spelen, en dat zou ook totaal niet terecht zijn aangezien die daar geen pepernoot geraakt heeft..

En die 15 miljoen of meer heeft echt totaal niets met de filosofie van Cruijff te maken, hoe je daar bij komt is mij een raadsel..
Filosofie en logica zijn ook 2 verschillende woorden die niets met elkaar te maken hebben. Ik bedoel dat het gewoon heel logisch zou zijn als Ajax een goede links- en rechtsbuiten aan zou trekken.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 22:38 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Precies het is onvoldoende en dat stukje bewustzijn zie ik niet in de leiding bij Ajax. En daarin falen ze al een tijdje. En dat heeft als consequentie dat Ajax niet kampioen wordt. Zij zijn niet instaat om met gewenste oplossingen te kunnen komen wanneer het eerste van Ajax daarom vraagt. Het zijn vaak halve oplossingen waar ze mee aankomen.
Blij om te zien dat er mensen zijn die ook duidelijk dezelfde problemen aantippen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 01:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:26 schreef nummer10 het volgende:
en achja geen titel met saai verdedigend slaapverwekkende deboer voetbal.. of geen titel met mooi verzorgt aanvallend voetbal... ik kies optie 2..
Vraag me toch echt af waar dat mooi en verzorgt aanvallend voetbal dan gespeeld wordt want zeker niet bij Ajax. Afgelopen weekend wederom weer een aantal keer behoorlijk gezwijnd voordat Schöne uiteindelijk de 0-1 binnen werkte. Maar jij denkt nog steeds in te zien dat er onder Bosz een totale metamorfose heeft plaatsgevonden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 01:14   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 januari 2017 door Ajax Warrior --
JOOD
 JOOD - donderdag 26 januari 2017 - 01:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 01:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vraag me toch echt af waar dat mooi en verzorgt aanvallend voetbal dan gespeeld wordt want zeker niet bij Ajax. Afgelopen weekend wederom weer een aantal keer behoorlijk gezwijnd voordat Schöne uiteindelijk de 0-1 binnen werkte. Maar jij denkt nog steeds in te zien dat er onder Bosz een totale metamorfose heeft plaatsgevonden.
Qua mentaliteit misschien?
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 januari 2017 - 08:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 01:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vraag me toch echt af waar dat mooi en verzorgt aanvallend voetbal dan gespeeld wordt want zeker niet bij Ajax. Afgelopen weekend wederom weer een aantal keer behoorlijk gezwijnd voordat Schöne uiteindelijk de 0-1 binnen werkte. Maar jij denkt nog steeds in te zien dat er onder Bosz een totale metamorfose heeft plaatsgevonden.
dat jij het niet wil zien weten we wel.. maar er gebeurt teminste weer wat op het veld.. laatste ergens een hele mooie grafiek gezien met cijfers hoeveel er meer vooruit gevoetbalt werd ipv achteruit en breed.. en dat nog niet alles loopt kost tijd..
p111
 p111 - donderdag 26 januari 2017 - 08:59   quote  deeplink  
Bos een nw prijs gewonnen bij Utrecht !!! Frank niet gelukt
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 januari 2017 - 09:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 08:59 schreef p111 het volgende:
Bosz een nw prijs gewonnen bij Utrecht !!! Frank niet gelukt
;-)
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 januari 2017 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 08:59 schreef p111 het volgende:
Bos een nw prijs gewonnen bij Utrecht !!! Frank niet gelukt
had je nu -8 gestaan.. zijn we onder frank eigenlijk wel eens winterkampioen geweest of hadden we toen ook altijd een inhaalrace ? en volgens mij meer als 5 punten ?
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 26 januari 2017 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Exceptioneel talent..

Dat was Kerlon ook. Weet je nog die jongen die naar Ajax kwam en geen minuut gespeeld heeft?

Wil je nog 100 van dat soort namen horen van exceptionele talenten die nooit waar hebben gemaakt wat ze zouden moeten brengen?? Ik zou zeggen google even op mislukte talenten en je ziet er genoeg..
Sana ook nog, die zou met de bal op de neus (als een zeehond) zo het doel van de tegenpartij inlopen :))
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 januari 2017 - 10:15   quote  deeplink  
Ja, in 2015 waren wij koploper bij de winterstop onder FdB......

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 januari 2017 door Ronald 1960 --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 januari 2017 - 11:03   quote  deeplink  
Ook psv de markt op voor vleugelspeler.....

http://www.telegraaf.nl/telesport/27503496/__Jozefzoon_vertrekt__PSV_gaat_de_markt_weer_op

Ben zeer benieuwd wie zij gaan presenteren.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 26 januari 2017 door Ronald 1960 --
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 januari 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 10:15 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ja, in 2015 waren wij koploper bij de winterstop onder FdB......
1x.. in heel deboer tijdperk.. en ook al -10 gestaan als ik me niet vergis
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 januari 2017 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 11:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1x.. in heel deboer tijdperk.. en ook al -10 gestaan als ik me niet vergis
yep. -12 volgens mij, maar weet ik niet zeker...
p111
 p111 - donderdag 26 januari 2017 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 11:03 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ook psv de markt op voor vleugelspeler.....

http://www.telegraaf.nl/telesport/27503496/__Jozefzoon_vertrekt__PSV_gaat_de_markt_weer_op

Ben zeer benieuwd wie zij gaan presenteren.....
Larsson
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 26 januari 2017 - 12:54   quote  deeplink  
Optie zou nog kunnen zijn om Sinkgraven linksbuiten te zetten en Dijks of Riedewald linksback......
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 26 januari 2017 - 14:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 12:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Optie zou nog kunnen zijn om Sinkgraven linksbuiten te zetten en Dijks of Riedewald linksback......
Kan maar hopelijk niet
JOOD
 JOOD - donderdag 26 januari 2017 - 14:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 12:54 schreef Ronald 1960 het volgende:
Optie zou nog kunnen zijn om Sinkgraven linksbuiten te zetten en Dijks of Riedewald linksback......
Dat zou echt armoede troef zijn.. pleisteroplossing. Vraag maar aan Frank de Boer of dat het beste is.

Kom op zeg, laat zien dat je een topclub bent met ambitie en tover 2 heerlijke voetballers uit die hoed. Laat de wereld zien dat we er voor gaan. Slappe hap zeg..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 15:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 08:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

dat jij het niet wil zien weten we wel.. maar er gebeurt teminste weer wat op het veld.. laatste ergens een hele mooie grafiek gezien met cijfers hoeveel er meer vooruit gevoetbalt werd ipv achteruit en breed.. en dat nog niet alles loopt kost tijd..
Ik zag inderdaad 5 hele grote kansen voor Utrecht ja. En kost tijd??? Hoelang?? Hele seizoen. Hij heeft voorbereiding en winterstop gehad om puntjes op de i te zetten. Met dit elftal moet hij gewoon kampioen worden, minder is gewoon falen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 09:52 schreef nummer10 het volgende:

[..]

had je nu -8 gestaan.. zijn we onder frank eigenlijk wel eens winterkampioen geweest of hadden we toen ook altijd een inhaalrace ? en volgens mij meer als 5 punten ?
Wat heeft Frank met nu te maken? Wel laf om elke keer Frank als vergelijkingsmateriaal te gebruiken, aangezien Bosz weer faalde in andere wedstrijden die Frank wel won.
JOOD
 JOOD - donderdag 26 januari 2017 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 15:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik zag inderdaad 5 hele grote kansen voor Utrecht ja. En kost tijd??? Hoelang?? Hele seizoen. Hij heeft voorbereiding en winterstop gehad om puntjes op de i te zetten. Met dit elftal moet hij gewoon kampioen worden, minder is gewoon falen!
Dat kun je Bosz toch niet aanrekenen? Stel dat Ghazi vertrekt en er wordt geen vervanger gehaald, en Dolberg raakt 2 maanden geblesseerd. Wat dan? Is Bosz dan een slechte trainer?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 11:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

1x.. in heel deboer tijdperk.. en ook al -10 gestaan als ik me niet vergis
Doe maar lekker negatief over De Boer. Is wel de trainer die voor onze laatste 4 kampioenschappen zorgde. In jaren dat het enorm chaotisch was binnen de club bleef hij rustig doorgaan met het elftal. En ja ook de laatste jaren had hij het moeten doen en was het spel niet om aan te gluren maar hij heeft wel voor prijzen gezorgd. Dus beetje respect mag wel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 26 januari 2017 - 15:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 26 januari 2017 - 15:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat kun je Bosz toch niet aanrekenen? Stel dat Ghazi vertrekt en er wordt geen vervanger gehaald, en Dolberg raakt 2 maanden geblesseerd. Wat dan? Is Bosz dan een slechte trainer?
Bosz is toch eindverantwoordelijke van het elftal?
nummer10
 nummer10 - donderdag 26 januari 2017 - 16:09   quote  deeplink  
de spelers zijn eindverantwoordelijk die moeten het doen.. en dat deboer de titels pakte was nu niet echt de verdienste van deboer sorry.. kwam puur door falen van de andere clubs.. die deden dit de laatste 2 seizoenen niet? en men weet hoe dat is geeindigd... daarbij werden de prestaties jaar in jaar uitslechter en werd er slechter voetbal gespeelt.. tikkie terug tikkie breed iets waar ik als ajax supporter enorm veel kritiek op had toen pisvee op deze wijze kampioen werd.. en velen met mij.. maar als ajax dit doet is het goed tepraten en als het maar een titel opleverd ....? nee sorry

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5877
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers









0.0145819