BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2017 - 18:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 17:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Veel te duur voor een onzekere matige aankoop. Ghazi, Traore, Youness zijn veel beter als ze in vorm zijn. Ik zou het een slechte aankoop vinden. En dat het een directe versterking moet zijn is dus ook wanbeleid. Als hij gekocht gaat worden en er komt verder niemand bij ben ik helemaal klaar met dit beleid en is het in mijn ogen tijd om Louis van Gaal als technisch directeur aan te stellen. Overmars kan dan jeugd en contracten blijven doen.
Veel te duur? Voor Cassierra is 5 miljoen betaald 19 jaar en niets bewezen. Dan is 6 voor Larsson echt niet teveel hoor. Extra optie achter Younes niets mis mee. Cerny is nooit fit en Younes hopeloos uit vorm. Prima aankoop zou ik het vinden.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2017 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 17:34 schreef JOOD het volgende:

[..]

6 miljoen?!
Is ook nergens benoemd maar zal in die richting liggen denk ik..
JOOD
 JOOD - maandag 23 januari 2017 - 18:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 18:10 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Is ook nergens benoemd maar zal in die richting liggen denk ik..
Ik vind het nogal. Zit Een nieuwe aankoop in de zomer en Cerny en Kluivert in de weg volgend jaar. Pleisteroplossing van 6 miljoen? Wanbeleid vind ik het. Ga dan voor het Mexicaanse of Braziliaanse talent voor 15 miljoen. Kun je daadwerkelijk nog een gruwelijke speler ontwikkelen.
p111
 p111 - maandag 23 januari 2017 - 18:43   quote  deeplink  
Je hebt voor 15 miljoen ook geen zekerheid dus deze speler kan je niet veel schade mee oplopen is pas 23 dus kan je altijd nog wel kwijt voor die prijs.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2017 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 18:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik vind het nogal. Zit Een nieuwe aankoop in de zomer en Cerny en Kluivert in de weg volgend jaar. Pleisteroplossing van 6 miljoen? Wanbeleid vind ik het. Ga dan voor het Mexicaanse of Braziliaanse talent voor 15 miljoen. Kun je daadwerkelijk nog een gruwelijke speler ontwikkelen.
Larsson is al gewend hier zal minder aanpassing nodig hebben hier (aan Eredivisie en Nederland)
Heeft 7 doelpunten gemaakt en 8 assists. Gewoon netjes. Hij is technisch en heeft veel oog voor medespelers. Kan Dolberg ook vaker in stelling brengen. Niets mis mee en je houd 9 miljoen in je zak. Haal die Mexicaan vd zomer maar als Ghazi vertrekt.
JOOD
 JOOD - maandag 23 januari 2017 - 19:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 18:54 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Larsson is al gewend hier zal minder aanpassing nodig hebben hier (aan Eredivisie en Nederland)
Heeft 7 doelpunten gemaakt en 8 assists. Gewoon netjes. Hij is technisch en heeft veel oog voor medespelers. Kan Dolberg ook vaker in stelling brengen. Niets mis mee en je houd 9 miljoen in je zak. Haal die Mexicaan vd zomer maar als Ghazi vertrekt.
Net zoveel aanpassing als Sanchez en Ziyech?

Goede voetballers vinden elkaar altijd wel. No problemo.

Ik zou zeggen geef maar eens 9 miljoen meer uit. Haal maar het beste talent van Brazilie of Mexico op. Weet je wat dat voor impact heeft op onze reputatie? Gaan met die banaan. Genoeg geld verdiend, uitgeven met die handel. We hebben NU kwaliteit nodig. De Europa league en competitie zijn nog binnen handbereik. Als ze nu niet goed handelen lopen we weer alles mis. Dat kan toch niet.

Of ze moeten een goed plan hebben om met al die miljoenen op de bank onze omzet structureel zeer zwaar omhoog te tillen. Anders gewoon uitgeven en vooruit. De utopische gedachte om het ieder jaar weer met eigen jeugd te doen maakt meer kapot dan het goed doet. Voor de club, maar zeker ook voor de talenten.
remco k
 remco k - maandag 23 januari 2017 - 19:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 17:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Veel te duur voor een onzekere matige aankoop. Ghazi, Traore, Youness zijn veel beter als ze in vorm zijn. Ik zou het een slechte aankoop vinden. En dat het een directe versterking moet zijn is dus ook wanbeleid. Als hij gekocht gaat worden en er komt verder niemand bij ben ik helemaal klaar met dit beleid en is het in mijn ogen tijd om Louis van Gaal als technisch directeur aan te stellen. Overmars kan dan jeugd en contracten blijven doen.
Hij speelt op dit moment beter dan onze vleugelspelers, op dat vlak zou het dus wel een directe versterking kunnen zijn.. Ik twijfel alleen sterk over zijn kwaliteiten in de kleine ruimte..

Verder loopt je post overigens over van domheid.. Je zou je eens moeten verdiepen in wie waarvoor verantwoordelijk is bij Ajax...

Afgelopen zomer ook weer flink geld uitgegeven aan spelers. Evenals iedere zomer, en maar zeiken jij.. Bah..
remco k
 remco k - maandag 23 januari 2017 - 19:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 17:34 schreef JOOD het volgende:

[..]

6 miljoen?!
6 is tegenwoordig niks... En dat komt trouwens bij de man weg die wel even 20 voor Baley neer ou willen leggen? Een speler die niks meer gepresteerd heeft dan LArsson???
remco k
 remco k - maandag 23 januari 2017 - 19:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 18:36 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik vind het nogal. Zit Een nieuwe aankoop in de zomer en Cerny en Kluivert in de weg volgend jaar. Pleisteroplossing van 6 miljoen? Wanbeleid vind ik het. Ga dan voor het Mexicaanse of Braziliaanse talent voor 15 miljoen. Kun je daadwerkelijk nog een gruwelijke speler ontwikkelen.
Dus een speler van 6 miljoen zou een talent wel in de weg zitten, maar een speler van 15 miljoen niet???

En waarom zouden die 15 miljoen spelers uit Brazilie of Mexico zoveel beter zijn???
remco k
 remco k - maandag 23 januari 2017 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Net zoveel aanpassing als Sanchez en Ziyech?

Goede voetballers vinden elkaar altijd wel. No problemo.

Ik zou zeggen geef maar eens 9 miljoen meer uit. Haal maar het beste talent van Brazilie of Mexico op. Weet je wat dat voor impact heeft op onze reputatie? Gaan met die banaan. Genoeg geld verdiend, uitgeven met die handel. We hebben NU kwaliteit nodig. De Europa league en competitie zijn nog binnen handbereik. Als ze nu niet goed handelen lopen we weer alles mis. Dat kan toch niet.

Of ze moeten een goed plan hebben om met al die miljoenen op de bank onze omzet structureel zeer zwaar omhoog te tillen. Anders gewoon uitgeven en vooruit. De utopische gedachte om het ieder jaar weer met eigen jeugd te doen maakt meer kapot dan het goed doet. Voor de club, maar zeker ook voor de talenten.
We hebben NU kwaliteit nodig zeg je.. En vervolgens zeg je dat ajax 15 tot 20 miljoen moet uitgeven voor een talent??????
Hummel10
 Hummel10 - maandag 23 januari 2017 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:16 schreef JOOD het volgende:

[..]

Net zoveel aanpassing als Sanchez en Ziyech?

Goede voetballers vinden elkaar altijd wel. No problemo.

Ik zou zeggen geef maar eens 9 miljoen meer uit. Haal maar het beste talent van Brazilie of Mexico op. Weet je wat dat voor impact heeft op onze reputatie? Gaan met die banaan. Genoeg geld verdiend, uitgeven met die handel. We hebben NU kwaliteit nodig. De Europa league en competitie zijn nog binnen handbereik. Als ze nu niet goed handelen lopen we weer alles mis. Dat kan toch niet.

Of ze moeten een goed plan hebben om met al die miljoenen op de bank onze omzet structureel zeer zwaar omhoog te tillen. Anders gewoon uitgeven en vooruit. De utopische gedachte om het ieder jaar weer met eigen jeugd te doen maakt meer kapot dan het goed doet. Voor de club, maar zeker ook voor de talenten.
Ja want Ziyech kent de Nederlandse taal niet en de competitie niet. Dat is juist mijn punt waarom Larsson geschikt is..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 januari 2017 - 14:13   quote  deeplink  
'Ajax laat El Ghazi bij Lille tekenen ondanks minimale bezetting'

Even los van het feit wie je zou moeten halen. De feiten zijn momenteel dat er 3 spelers weg zijn gegaan. Het is inmiddels 24 januari en er is nog geen nieuws welke spelers er eventueel gaan komen.In de breedte zijn we feitelijk verzwakt.

Je kunt toch niet gaan zeggen; dit vangen we wel even op, want anders remmen we de jeugdspelers af.

Het gaat hier om een kampioenschap, dan ga je je toch niet het risico nemen om helemaal niks te kopen. Mocht Ajax niemand aantrekken en we worden geen kampioen.

Wie gaat mij dan hier vertellen dat dit niet aan de leiding heeft gelegen en dat het gewoon jammer en pech is dat we geen kampioen zijn geworden?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 januari 2017 door Bobby1972 --
ooi
 ooi - dinsdag 24 januari 2017 - 14:15   quote  deeplink  
Bobby of ze gaan die Braziliaan halen of Larson. Alleen deze winterperiode hebben ze 30 Mio binnengeharkt, ik denk da ze de helft wel kunnen uitgeven
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 januari 2017 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 14:13 schreef Bobby1972 het volgende:
'Ajax laat El Ghazi bij Lille tekenen ondanks minimale bezetting'

Even los van het feit wie je zou moeten halen. De feiten zijn momenteel dat er 3 spelers weg zijn gegaan. Het is inmiddels 24 januari en er is nog geen nieuws welke spelers er eventueel gaan komen.In de breedte zijn we feitelijk verzwakt.

Je kunt toch niet gaan zeggen; dit vangen we wel even op, want anders remmen we de jeugdspelers af.

Het gaat hier om een kampioenschap, dan ga je je toch niet het risico nemen om helemaal niks te kopen. Mocht Ajax niemand aantrekken en we worden geen kampioen.

Wie gaat mij dan hier vertellen dat dit niet aan de leiding heeft gelegen en dat het gewoon jammer en pech is dat we geen kampioen zijn geworden?
Ze hebben nog een paar dagen de tijd hoor. Voorin was al dun bezet maar nu Ghazi laten vertrekken betekend dat er op rechts wel iets bij moet komen. Dit zal ook vast wel gebeuren dus je post is iet wat voorbarig.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 januari 2017 - 16:09   quote  deeplink  
We hebben nog een week en ik laat me graag verrassen:)
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 januari 2017 - 16:11   quote  deeplink  
Ik denk ook dat Larsson kopen een relatief veilige keuze is net als Ziyech toen was. Dat vind ik een aankoop die te verantwoorden is. Niks doen is feitelijk meer risico nemen. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 24 januari 2017 - 16:58   quote  deeplink  
Ajax moet geen 15 of 20 miljoen uitgeven aan een speler, ondanks dat ze zoveel gecashed hebben. Een talent kopen is risicovol en de kans dat je hem voor het dubbele verkoopt is nihil. Ik zou iemand voor 5 of 6 max halen, maar heel eerlijk hoop ik gewoon dat Kluivert een kans krijgt. Hoeveel weken moeten we Traore nog missen?

Daarbij staat er altijd en speler op uit nood waar niemand rekening heeft gehouden. Van mij hoeft er niemand bij.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 24 januari 2017 door Ajax we love you --
p111
 p111 - dinsdag 24 januari 2017 - 17:21   quote  deeplink  
Je kan een jongen van 17 niet constant laten spelen heeft zijn tijd nodig voorbeelden genoeg
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 januari 2017 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 16:11 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk ook dat Larsson kopen een relatief veilige keuze is net als Ziyech toen was. Dat vind ik een aankoop die te verantwoorden is. Niks doen is feitelijk meer risico nemen. Dat zou ik persoonlijk nooit doen.
Daarom die komt vast nog wel. Dan schijnt er interesse in Dijksteel cvm te zijn (gerucht).
Dus mogelijk komt er iets. Ghazi zou ik persoonlijk ook een vervanger voor halen mits hij vertrekt. 3 uit en 2 of 3 gerichte aankopen lijkt me het verstandigst. Niets doen en geen kampioenworden is geen optie en ga ik als falen zien..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 24 januari 2017 - 17:53   quote  deeplink  
Precies Hummel......ook jij hebt hem door :)
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 januari 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 17:53 schreef Bobby1972 het volgende:
Precies Hummel......ook jij hebt hem door :)
Als Ajax zijnde moet je altijd proberen zo sterk mogelijk te zijn en kampioen te worden.
Veel verkopen betekend imo ook ruimte om je selectie te versterken. Helaas gaat verkopen ze al seizoenen lang veel beter af. Leuk voor de kas minder leuk voor de supporters.

Als ik dan kijk naar Heerenveen wat die aanvallend scouten jaar na jaar dan ben ik daar wel jaloers op. Het lijkt daar aanvallend altijd te kloppen.
Ajax30
 Ajax30 - dinsdag 24 januari 2017 - 21:17   quote  deeplink  
Ik laat me verassen (het wordt wel Larsson en haps
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 24 januari 2017 - 21:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 21:17 schreef Ajax30 het volgende:
Ik laat me verassen (het wordt wel Larsson en haps
Mogelijk en lijken me prima versterkingen..
remco k
 remco k - dinsdag 24 januari 2017 - 22:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 20:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als Ajax zijnde moet je altijd proberen zo sterk mogelijk te zijn en kampioen te worden.
Veel verkopen betekend imo ook ruimte om je selectie te versterken. Helaas gaat verkopen ze al seizoenen lang veel beter af. Leuk voor de kas minder leuk voor de supporters.

Als ik dan kijk naar Heerenveen wat die aanvallend scouten jaar na jaar dan ben ik daar wel jaloers op. Het lijkt daar aanvallend altijd te kloppen.
Waarom worden die geen kampioen dan en maken ze ieder jaar ondanks veel meer ruimte dan wij minder goals dan Ajax?
Eide
 Eide - dinsdag 24 januari 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 20:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als Ajax zijnde moet je altijd proberen zo sterk mogelijk te zijn en kampioen te worden.
Veel verkopen betekend imo ook ruimte om je selectie te versterken. Helaas gaat verkopen ze al seizoenen lang veel beter af. Leuk voor de kas minder leuk voor de supporters.
Vorig seizoen voor 6 miljoen verkocht en ruim 20 miljoen aangetrokken. Laat dit nu net een recordjaar voor transfers zijn.

Heerenveen heeft de scouting behoorlijk voor elkaar voor het niveau dat Heerenveen nastreeft. Ajax streeft na om Europees mee te kunnen, met dus spelers die bij heel veel Europese clubs aan de slag kunnen, maar dan wel voor een Eredivisiesalaris. Dat is gewoon lastiger.

Ik vind AZ overigens veel beter vwb de scouting, zeker in de subtop van de Eredivisie.
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 januari 2017 - 01:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom worden die geen kampioen dan en maken ze ieder jaar ondanks veel meer ruimte dan wij minder goals dan Ajax?
Wat ben je flapdrol Remco, kijk eens naar hun begroting. Dat is toch een ander wereld. Het feit dat ze nu 4e staan, is gewoon voor hun begroting erg goed. En ja Heerenveen heeft structureel al jaren goede spelers gescout. Het is al lang geen toeval meer.

Het is inmiddels 25 januari en wij hebben nog niks. Het enige wat we wel hebben is 3 spelers uit de selectie die weg zijn. Ajax is nog altijd traag. Mocht Ajax voor de 3e keer op rij geen kampioen dan hoop ik van harte dat Overmars eindelijk een keer Ajax gaat verlaten. (van mij mag dat vandaag ook)
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 25 januari 2017 - 01:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 22:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorig seizoen voor 6 miljoen verkocht en ruim 20 miljoen aangetrokken. Laat dit nu net een recordjaar voor transfers zijn.

Heerenveen heeft de scouting behoorlijk voor elkaar voor het niveau dat Heerenveen nastreeft. Ajax streeft na om Europees mee te kunnen, met dus spelers die bij heel veel Europese clubs aan de slag kunnen, maar dan wel voor een Eredivisiesalaris. Dat is gewoon lastiger.

Ik vind AZ overigens veel beter vwb de scouting, zeker in de subtop van de Eredivisie.
Heerenveen speelt momenteel beter voetbal en heeft ook een beter team. Ik denk dat ze dit jaar boven AZ zullen eindigen.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 01:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:20 schreef remco k het volgende:

[..]

We hebben NU kwaliteit nodig zeg je.. En vervolgens zeg je dat ajax 15 tot 20 miljoen moet uitgeven voor een talent??????
Exeptioneel talent. Daarom. Die voegen per direct iets toe, ongeacht leeftijd.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 01:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:19 schreef remco k het volgende:

[..]

Dus een speler van 6 miljoen zou een talent wel in de weg zitten, maar een speler van 15 miljoen niet???

En waarom zouden die 15 miljoen spelers uit Brazilie of Mexico zoveel beter zijn???
Omdat die spelers veel en veel beter zijn dan wat onze opleiding op dit moment klaarstoomt voor de flanken. Daarom zitten ze elkaar niet in de weg.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 01:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:18 schreef remco k het volgende:

[..]

6 is tegenwoordig niks... En dat komt trouwens bij de man weg die wel even 20 voor Baley neer ou willen leggen? Een speler die niks meer gepresteerd heeft dan LArsson???
Voor een (nood)transfer vind ik het nogal. Dan geef ik liever Kluivert de kans de rest van het seizoen.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 02:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 23 januari 2017 - 19:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij speelt op dit moment beter dan onze vleugelspelers, op dat vlak zou het dus wel een directe versterking kunnen zijn.. Ik twijfel alleen sterk over zijn kwaliteiten in de kleine ruimte..

Verder loopt je post overigens over van domheid.. Je zou je eens moeten verdiepen in wie waarvoor verantwoordelijk is bij Ajax...

Afgelopen zomer ook weer flink geld uitgegeven aan spelers. Evenals iedere zomer, en maar zeiken jij.. Bah..
Klopt, maar ze zijn dan ook echt gruwelijk uit vorm.

Er zal toch een kop moeten rollen als het beleid faalt. En van wie nou eerder dan de directeur voetbalzaken? Of wil je het hele technische hart gaan ontslaan?

En afgelopen zomer hebben we een goede transferperiode gehad. Goed en gericht ingekocht. Maar dit is de eerste keer in 4 jaar.
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 02:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 01:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat ben je flapdrol Remco, kijk eens naar hun begroting. Dat is toch een ander wereld. Het feit dat ze nu 4e staan, is gewoon voor hun begroting erg goed. En ja Heerenveen heeft structureel al jaren goede spelers gescout. Het is al lang geen toeval meer.

Het is inmiddels 25 januari en wij hebben nog niks. Het enige wat we wel hebben is 3 spelers uit de selectie die weg zijn. Ajax is nog altijd traag. Mocht Ajax voor de 3e keer op rij geen kampioen dan hoop ik van harte dat Overmars eindelijk een keer Ajax gaat verlaten. (van mij mag dat vandaag ook)
Het duurt inderdaad weer veel te lang..
JOOD
 JOOD - woensdag 25 januari 2017 - 02:46   quote  deeplink  
"AC Milan deed er echt alles aan om hem te halen. Hij kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen", zegt zaakwaarnemer Gines Carvajal in gesprek met het Italiaanse Tuttosport. "Gerard is heel blij. Hij was echt onder de indruk van de manier waarop Adriano Galliani en Riccardo Maiorino hebben geprobeerd hem hierheen te halen."

Dit bedoel ik. Overmars zat vandaag weer vrolijk aan de tekentafel voor een 16-jarig talent. Prima, helemaal prima. Maar moet hij zich niet met de versterking van het eerste elftal bezig houden?

Nogmaals, als je een speler wil hebben is het gas erop en een stapje extra zetten. Helemaal als Ajax zijnde op dit moment. Kijk maar naar Milan in bovenstaande of naar hoe Brands het keer op keer voor elkaar krijgt om de selectie van PSV ruim op tijd in orde te krijgen.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 22:46 schreef Eide het volgende:

[..]

Vorig seizoen voor 6 miljoen verkocht en ruim 20 miljoen aangetrokken. Laat dit nu net een recordjaar voor transfers zijn.

Heerenveen heeft de scouting behoorlijk voor elkaar voor het niveau dat Heerenveen nastreeft. Ajax streeft na om Europees mee te kunnen, met dus spelers die bij heel veel Europese clubs aan de slag kunnen, maar dan wel voor een Eredivisiesalaris. Dat is gewoon lastiger.

Ik vind AZ overigens veel beter vwb de scouting, zeker in de subtop van de Eredivisie.
Heerenveen doet het ook met een veel lager budget vergeet dat niet. Waarom doet Az dat beter volgens jou? Zeneli, Reza, Larsson om er 3 te noemen hadden wel nooit van gehoord. Statistiek wassen ook dat iedere Heerenveen spits minimaal 10x scoort per seizoen.

Az Jahanbakz, Murhen, Weghorst en nog een groot aantal spelers die uit Nederland opgepikt worden. Die kunnen jij en ik nog vinden. Neemt niet weg dat ze vaak wel de juiste ophalen.

Dan kun je ook wel zeggen dat Utrecht het goed doet zonder budget.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 24 januari 2017 - 22:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom worden die geen kampioen dan en maken ze ieder jaar ondanks veel meer ruimte dan wij minder goals dan Ajax?
Omdat ze veel kleiner zijn? Ajax heeft toch veel groter budget kun je dus niet vergelijken.
Voor een kleinere club met minder budget komen er toch aardig leuke spelers vandaan.

Waar het Ajax vaak niet lukt met spitsen doen zij dat beter afgelopen jaren met minder budget.
Finbogasson, Huntelaar (wel Ajax) , Dost, Alves, Uth

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 25 januari 2017 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 08:30   quote  deeplink  
En vleugelspelers hoeveel heeft Ajax er afgelopen seizoenen afgeleverd?
Op Suarez na kan ik bar weinig noemen.
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 09:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 01:32 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Wat ben je flapdrol Remco, kijk eens naar hun begroting. Dat is toch een ander wereld. Het feit dat ze nu 4e staan, is gewoon voor hun begroting erg goed. En ja Heerenveen heeft structureel al jaren goede spelers gescout. Het is al lang geen toeval meer.

Het is inmiddels 25 januari en wij hebben nog niks. Het enige wat we wel hebben is 3 spelers uit de selectie die weg zijn. Ajax is nog altijd traag. Mocht Ajax voor de 3e keer op rij geen kampioen dan hoop ik van harte dat Overmars eindelijk een keer Ajax gaat verlaten. (van mij mag dat vandaag ook)
Leer eerst eens normaal posten, leer vervolgens eens om berichten in de juiste context te lezen. En ga daarna je juf eens vragen of je over mag richting 4e klas.

Maar blijf jij lekker Overmars de schuld geven van zaken waar hij niet voor verantwoordelijk is.

Of heel misschien he, en aub doe eens iets met deze tip die heel veel mensen je al eerder hebben gegeven.
Verdiep je eens in Ajax als je zo graag alles af wil schieten binnen de club
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 25 januari 2017 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 02:05 schreef JOOD het volgende:

[..]

Het duurt inderdaad weer veel te lang..
Ik denk dat er echt wel over is nagedacht om El ghazi nu pas te laten teken bij Lille. Er zal nu heus wel iets gaan gebeuren, maar eerst moet er meer zekerheid voor ajax zijn om iemand te kunnen te contracteren. Wij weten niet wat er zich allemaal achter de schermen afspeelt.....
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 01:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Exeptioneel talent. Daarom. Die voegen per direct iets toe, ongeacht leeftijd.
Exceptioneel talent..

Dat was Kerlon ook. Weet je nog die jongen die naar Ajax kwam en geen minuut gespeeld heeft?

Wil je nog 100 van dat soort namen horen van exceptionele talenten die nooit waar hebben gemaakt wat ze zouden moeten brengen?? Ik zou zeggen google even op mislukte talenten en je ziet er genoeg..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 01:59 schreef JOOD het volgende:

[..]

Voor een (nood)transfer vind ik het nogal. Dan geef ik liever Kluivert de kans de rest van het seizoen.
Ik denk niet dat Larson een nood transfer is, Ajax is al langer geinteresseerd in de speler en hij presteerd gewoon goed, beter dan welke andere buitenspeler in onze selectie dan ook.

Enige twijfels die ik heb bij hem zijn de kwaliteiten in de kleine ruimte en het er staan in de grote wedstrijden..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 10:07   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 02:01 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, maar ze zijn dan ook echt gruwelijk uit vorm.

Er zal toch een kop moeten rollen als het beleid faalt. En van wie nou eerder dan de directeur voetbalzaken? Of wil je het hele technische hart gaan ontslaan?

En afgelopen zomer hebben we een goede transferperiode gehad. Goed en gericht ingekocht. Maar dit is de eerste keer in 4 jaar.
Op basis waarvan faalt het beleid? Het beleid slaagt juist in bijna al zijn facetten.

De jeugdopleiding gaat steeds meer en grotere talenten afleveren, en worden grote talenten aangekocht op jonge leeftijd, de verkoop van spelers is uitmuntend te noemen, en we hebben aanpassingen gedaan in ons aankoop beleid door een andere hoofdscouting aan te stellen, en volgens mij is Sanchez daar een eerste bewijs van dat dit ook daadwerkelijk werkt.

Maar neem ook een Viergever en een Schone, beiden jarenlang door velen bestempeld als complete miskopen, maar beide heren laten gewoon zien makkelijk mee te kunnen in dit Ajax.

En ook dit jaar hebben we met grote afstand de beste selectie van Nederland, zowel in de breedte als in kwaliteit..

En natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen, het aankoop beleid is er daar 1 van, en de eerste stappen zijn daarin gezet.

Waarom zou je als iets niet goed gaat meteen afscheid van die mensen moeten nemen, mensen maken nu eenmaal fouten en dat is niet erg, wat veel belangrijker is, is hoe je met dat die fouten om gaat en hoe je daarvan leert en dus zaken verandert om beter te worden.
En naar mijn idee gebeurt dat prima bij Ajax, je ziet constant dat er kleine zaken veranderen en soms werkt een verandering niet, en moet je weer wat anders gaan proberen.

Persoonlijk heb ik de meeste twijfels bij Bosz, ja hij laat het elftal leuker voetballen, maar is hij ook de trainer die een echte winnaar is en gaat hij ons die prijzen opleveren die Ajax wil winnen..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 10:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 02:46 schreef JOOD het volgende:
"AC Milan deed er echt alles aan om hem te halen. Hij kan niet wachten om aan dit avontuur te beginnen", zegt zaakwaarnemer Gines Carvajal in gesprek met het Italiaanse Tuttosport. "Gerard is heel blij. Hij was echt onder de indruk van de manier waarop Adriano Galliani en Riccardo Maiorino hebben geprobeerd hem hierheen te halen."

Dit bedoel ik. Overmars zat vandaag weer vrolijk aan de tekentafel voor een 16-jarig talent. Prima, helemaal prima. Maar moet hij zich niet met de versterking van het eerste elftal bezig houden?

Nogmaals, als je een speler wil hebben is het gas erop en een stapje extra zetten. Helemaal als Ajax zijnde op dit moment. Kijk maar naar Milan in bovenstaande of naar hoe Brands het keer op keer voor elkaar krijgt om de selectie van PSV ruim op tijd in orde te krijgen.
Ruim op tijd? Ze wouden van Ginkel ook al in de zomer hebben en is pas in de winter gekomen, dat heeft ze flink wat punten gekost en ook zei laten een flank speler gaan zonder er al wat voor terug te hebben.
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 10:11   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 08:15 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Omdat ze veel kleiner zijn? Ajax heeft toch veel groter budget kun je dus niet vergelijken.
Voor een kleinere club met minder budget komen er toch aardig leuke spelers vandaan.

Waar het Ajax vaak niet lukt met spitsen doen zij dat beter afgelopen jaren met minder budget.
Finbogasson, Huntelaar (wel Ajax) , Dost, Alves, Uth
Maar dus heeft het toch ook geen zin om ze uberhaubt te vergelijken, dan is het toch zinloos om te stellen dat Heerenveen het beter doet dan wij?

Het zijn compleet andere vijvers waar wij in vissen.

En vergeet niet dat het spel compleet anders is, o pde helft van de tegenstander tegen een ploeg die zich ingraaft zoals iedere wedstrijd van Ajax is iets anders voor een spits dan Heerenveen tegen wie iedereen gewoon lekker vrijuit wil voetballen en dus ook veel ruimte weggeeft..

Maar desalniettemin heeft Heerenveen de scouting prima op orde, maar Ajax heeft daar afgelopen zomer ook een aanpassing in aangebracht in de vorm van een nieuwe hoofdscouting..
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 januari 2017 - 11:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 10:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan faalt het beleid? Het beleid slaagt juist in bijna al zijn facetten.

De jeugdopleiding gaat steeds meer en grotere talenten afleveren, en worden grote talenten aangekocht op jonge leeftijd, de verkoop van spelers is uitmuntend te noemen, en we hebben aanpassingen gedaan in ons aankoop beleid door een andere hoofdscouting aan te stellen, en volgens mij is Sanchez daar een eerste bewijs van dat dit ook daadwerkelijk werkt.

Maar neem ook een Viergever en een Schone, beiden jarenlang door velen bestempeld als complete miskopen, maar beide heren laten gewoon zien makkelijk mee te kunnen in dit Ajax.

En ook dit jaar hebben we met grote afstand de beste selectie van Nederland, zowel in de breedte als in kwaliteit..

En natuurlijk zijn er zaken die beter kunnen, het aankoop beleid is er daar 1 van, en de eerste stappen zijn daarin gezet.

Waarom zou je als iets niet goed gaat meteen afscheid van die mensen moeten nemen, mensen maken nu eenmaal fouten en dat is niet erg, wat veel belangrijker is, is hoe je met dat die fouten om gaat en hoe je daarvan leert en dus zaken verandert om beter te worden.
En naar mijn idee gebeurt dat prima bij Ajax, je ziet constant dat er kleine zaken veranderen en soms werkt een verandering niet, en moet je weer wat anders gaan proberen.

Persoonlijk heb ik de meeste twijfels bij Bosz, ja hij laat het elftal leuker voetballen, maar is hij ook de trainer die een echte winnaar is en gaat hij ons die prijzen opleveren die Ajax wil winnen..
ok aan de ene kant zeg je mensen mogen fouten maken... maar aan de andere kant de trainer dus niet ? je zegt zelf dat hij het team leuker laat voetballen.. komen dan de prijzen vanzelf niet ? en dat je uberhaubt bosz geen echte winnaar noemt verbaasd me enigzins.. bosz is zeker wel een winnaar vroeger al en nog steeds.. en is nooit tevreden tot in de perfectie... maar de spelers moeten dit om zetten in het veld.. die moeten de mentaliteit hebben om wekelijks 200% tegeven.. de spelers die dat niet konden of een aantal, heeft hij nu keurig de uitgang gewezen..
nummer10
 nummer10 - woensdag 25 januari 2017 - 11:26   quote  deeplink  
en achja geen titel met saai verdedigend slaapverwekkende deboer voetbal.. of geen titel met mooi verzorgt aanvallend voetbal... ik kies optie 2..
p111
 p111 - woensdag 25 januari 2017 - 11:28   quote  deeplink  
Larsson was tegen PSV dus een (grote tegenstander) de uitblinker en staat in het elftal v/d week een paar schitterende 1-2 jes gezien in mijn ogen past deze voetballer prima bij Ajax.
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok aan de ene kant zeg je mensen mogen fouten maken... maar aan de andere kant de trainer dus niet ? je zegt zelf dat hij het team leuker laat voetballen.. komen dan de prijzen vanzelf niet ? en dat je uberhaubt bosz geen echte winnaar noemt verbaasd me enigzins.. bosz is zeker wel een winnaar vroeger al en nog steeds.. en is nooit tevreden tot in de perfectie... maar de spelers moeten dit om zetten in het veld.. die moeten de mentaliteit hebben om wekelijks 200% tegeven.. de spelers die dat niet konden of een aantal, heeft hij nu keurig de uitgang gewezen..
Bosz heeft als trainer nog helemaal nergens bewezen een echte winnaar te zijn als trainer zijnde, iedere keer gaat ie op het moment dat het moet onderuit met zijn ploegen op een kleine uitzondering na. Of ga je me nu vertellen dat dit altijd aan de spelers ligt en niet aan de trainer??

Ik zeg daarbij nergens dat Bosz geen fouten zou mogen maken, hoe kom je daarbij..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:26 schreef nummer10 het volgende:
en achja geen titel met saai verdedigend slaapverwekkende deboer voetbal.. of geen titel met mooi verzorgt aanvallend voetbal... ik kies optie 2..
Er zijn ook meer opties. Met prima voetbal uit een strakke organisatie meerdere keren kampioen worden bijvoorbeeld..
remco k
 remco k - woensdag 25 januari 2017 - 11:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:28 schreef p111 het volgende:
Larsson was tegen PSV dus een (grote tegenstander) de uitblinker en staat in het elftal v/d week een paar schitterende 1-2 jes gezien in mijn ogen past deze voetballer prima bij Ajax.
Klopt, tegen PSV prima. Maar volgens mij is dat wel de enige wedstrijd tot nu toe dat ie er stond tegen een topper..

Misschien een opmars naar meer van hem, maar heb toch mijn twijfels..
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 25 januari 2017 - 13:09   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 25 januari 2017 - 11:26 schreef nummer10 het volgende:
en achja geen titel met saai verdedigend slaapverwekkende deboer voetbal.. of geen titel met mooi verzorgt aanvallend voetbal... ik kies optie 2..
Helaas krijgen wel beide niet..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5128
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Vleugelspelers









0.0136420