BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - woensdag 21 juni 2017 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 10:49 schreef p111 het volgende:

[..]

Tete moet ook opbouwend nog vele stappen maken.
Kolder! Tete speelt heel bewust heel sober en heeft amper balverlies. Veltman denkt dat hij een geweldige trap heeft maar heeft vaker dom bakverlies. Daarbij vind ik het opkomen van Tete veel gevaarlijker want hij doet dat op volle snelheid. Veltman haalt nooit de achterlijn en heeft bovendien een lachwekkend slechte voorzet.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 juni 2017 - 13:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 20 juni 2017 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Tete pakte ook heel dom een rode kaart. Onbegrijpelijk dat Veltman wordt afgerekend omdat het hem twee keer gebeurt.

Dat soort jongens zorgen voor een stabiel eerste elftal.
Veltman is verdedigend vaker in de problemen geweest hoor. Mijn voorkeur gaat gewoon naar Tete dan maken cijfers of statistieken me ook niet echt uit. Veltman zit geen smaak aan en van Tete en zijn tackels/duels kan ik van genieten. Zelfde met Sanchez en de Ligt het is gewoon leuker om naar te kijken.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 juni 2017 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 11:06 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik zou ook weg willen als je geen kans krijgt. Maar, als je directe concurrent (Veltman) nu verkocht wordt. En er wordt uitgesproken dat je gezien wordt als 1e rechtsback, plus je krijgt een mooie verlenging van je contract aangeboden. Dan ga je toch voor je kans bij de club die je kent?
Mits er een club komt die het dubbele aan salaris bied. Zo werkt het tegenwoordig in de voetballerij.
Ajax we love you
 Ajax we love you - woensdag 21 juni 2017 - 14:55   quote  deeplink  
We moeten een petitie aanbieden bij Overmars. Geef Tete een nieuw contract en laat hem lekker al rechtsback spelen
JOOD
 JOOD - woensdag 21 juni 2017 - 15:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 13:14 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mits er een club komt die het dubbele aan salaris bied. Zo werkt het tegenwoordig in de voetballerij.
Klopt, maar hoeveel belangstelling is er nou echt voor hem?? Laat hem maar een jaartje vlammen en dan (net als Anita destijds) na een goed half jaar vertrekken naar een mooie club.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 21 juni 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 15:18 schreef JOOD het volgende:

[..]

Klopt, maar hoeveel belangstelling is er nou echt voor hem?? Laat hem maar een jaartje vlammen en dan (net als Anita destijds) na een goed half jaar vertrekken naar een mooie club.
Denk dat er best interesse is hoor. Is een jongen met potentie en redelijk goedkoop. Hoe concreet ze voor hem zijn weet ik niet.
p111
 p111 - woensdag 21 juni 2017 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 11:37 schreef Brandje het volgende:

[..]

Kolder! Tete speelt heel bewust heel sober en heeft amper balverlies. Veltman denkt dat hij een geweldige trap heeft maar heeft vaker dom bakverlies. Daarbij vind ik het opkomen van Tete veel gevaarlijker want hij doet dat op volle snelheid. Veltman haalt nooit de achterlijn en heeft bovendien een lachwekkend slechte voorzet.
Precies wat je zegt Tete speelt heel sober,en dat is wat hij moet verbeteren.Klopt dat Veltman een slechte voorzet heeft maar hij geeft ze wel,en ik zie ze helemaal niet van Tete.
remco k
 remco k - woensdag 21 juni 2017 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 11:02 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik denk het ook. Heb dan wel mijn twijfels of er alles aan gedaan is om hem te behouden.

Riedewald hetzelfde verhaal denk je?
Stop toch eens met Ajax van alles altijd maar de schuld geven. Hij heeft een zaakwaarnemer die alleen maar centen wil zien. En ja hij zal ongetwijfeld graag willen blijven. Maar als die Raiola te veel held eist lopen de onderhandelingen stuk. En dan ziet Ajax hem dus liever vertrekken. Ga dus eens niet Ajax de schuld geven van de achterlijke houding van die zaakwaarnemers. Die overigens door een speler zelf gekozen wordt
remco k
 remco k - woensdag 21 juni 2017 - 20:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 20:14 schreef p111 het volgende:

[..]

Precies wat je zegt Tete speelt heel sober,en dat is wat hij moet verbeteren.Klopt dat Veltman een slechte voorzet heeft maar hij geeft ze wel,en ik zie ze helemaal niet van Tete.
Waarom moet hij zijn sobere spel verbeteren?
JOOD
 JOOD - woensdag 21 juni 2017 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 20:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Stop toch eens met Ajax van alles altijd maar de schuld geven. Hij heeft een zaakwaarnemer die alleen maar centen wil zien. En ja hij zal ongetwijfeld graag willen blijven. Maar als die Raiola te veel held eist lopen de onderhandelingen stuk. En dan ziet Ajax hem dus liever vertrekken. Ga dus eens niet Ajax de schuld geven van de achterlijke houding van die zaakwaarnemers. Die overigens door een speler zelf gekozen wordt
Ik geef helemaal niemand de schuld.

Ik zal even uitleggen wat ik bedoel:

Stel Tete wordt voor 3 miljoen gekocht door Newcastle of Roma (om maar even wat clubs te noemen). Hij speelt daar iedere week, ontwikkeld zich uitstekend en presteert daar volgend seizoen zo goed dat hij bij alle grote Europese clubs op de radar staat als goede rechtsback en potentiële aanwinst.

Dan komt mijn vraag, hebben we er dan wel genoeg aan gedaan, nu, op dit moment, om hem te behouden??

Dat verhaal van die zaakwaarnemer snap ik maar al te goed, dat heb ik hier ook al een aantal keren aangegeven. Dat zou verboden moeten worden.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 22 juni 2017 - 07:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 22:46 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik geef helemaal niemand de schuld.

Ik zal even uitleggen wat ik bedoel:

Stel Tete wordt voor 3 miljoen gekocht door Newcastle of Roma (om maar even wat clubs te noemen). Hij speelt daar iedere week, ontwikkeld zich uitstekend en presteert daar volgend seizoen zo goed dat hij bij alle grote Europese clubs op de radar staat als goede rechtsback en potentiële aanwinst.

Dan komt mijn vraag, hebben we er dan wel genoeg aan gedaan, nu, op dit moment, om hem te behouden??

Dat verhaal van die zaakwaarnemer snap ik maar al te goed, dat heb ik hier ook al een aantal keren aangegeven. Dat zou verboden moeten worden.
Ik denk niet dat Ajax hem op dit moment een basisplek kan en wil garanderen. Dan heeft een nieuw contract aanbieden ook weinig zin denk ik. Mogelijk wachten Tete en Ajax wat er met Veltman gebeurt.
p111
 p111 - donderdag 22 juni 2017 - 08:39   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 20:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom moet hij zijn sobere spel verbeteren?
Als ik sober spel zie val ik in slaap,dat is volgens mij toch niet de bedoeling
p111
 p111 - donderdag 22 juni 2017 - 10:06   quote  deeplink  
Ik ga toch nog even promoten eigenwijs als ik ben,ik zie hier toch een goede Ajax speler in.
=============================================================================================
"'Samba Sam' deed zijn bijnaam geregeld eer aan door op zijn Braziliaans met de heupen te schudden. Vraag het maar aan Daniel Crowley. De middenvelder van Go Ahead Eagles werd door Sam Larsson vernederd, met een fenomenale 'akka-panna'. Met 2,94 succesvolle dribbels per wedstrijd toonde Larsson zich het type speler waarnaar iedere club zoekt, een creatieveling die met een individuele actie het verschil kan maken. Ook zijn negen goals en twaalf assists zullen de scouts niet zijn ontgaan."
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 21 juni 2017 - 22:46 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik geef helemaal niemand de schuld.

Ik zal even uitleggen wat ik bedoel:

Stel Tete wordt voor 3 miljoen gekocht door Newcastle of Roma (om maar even wat clubs te noemen). Hij speelt daar iedere week, ontwikkeld zich uitstekend en presteert daar volgend seizoen zo goed dat hij bij alle grote Europese clubs op de radar staat als goede rechtsback en potentiële aanwinst.

Dan komt mijn vraag, hebben we er dan wel genoeg aan gedaan, nu, op dit moment, om hem te behouden??

Dat verhaal van die zaakwaarnemer snap ik maar al te goed, dat heb ik hier ook al een aantal keren aangegeven. Dat zou verboden moeten worden.
Je geeft zelf het antwoord al..
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 10:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 07:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ik denk niet dat Ajax hem op dit moment een basisplek kan en wil garanderen. Dan heeft een nieuw contract aanbieden ook weinig zin denk ik. Mogelijk wachten Tete en Ajax wat er met Veltman gebeurt.
Ajax heeft hem een nieuw contract aangeboden destijds. De onderhandelingen zijn toen gestopt..

Overmars zegt dat hij denkt dat Tete liever vertrekt, Tete zegt graag te willen blijven.

Mijn conclusie is dan dat Raiola veel te veel eist, dat kan en wil Ajax meer dan terecht gewoon niet betalen, en dan zijn dit de berichten die naar buiten komen..
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 10:34   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 08:39 schreef p111 het volgende:

[..]

Als ik sober spel zie val ik in slaap,dat is volgens mij toch niet de bedoeling
Puyol en Pique in hun hoogtijdagen waren juist heel sober, afpakken, inleveren en weer verder. Maar waren onderdeel van het beste voetbal dat de wereld ooit gezien heeft.

Een verderdiger moet juist sober zijn, zo sober mogelijk zelfs in mijn optiek. Er zijn maar een paar echt goede uitzonderingen te noemen, Dani Alves en Marcelo zijn op dit moment de enige twee echt goede backs die overigens beiden ook heel sober kunnen spelen..
Peterhs
 Peterhs - donderdag 22 juni 2017 - 12:05   quote  deeplink  
Mijn opstelling volgend seizoen:

KP: Onana.
Onbetwiste nummer 1. Heeft geen verdere verklaring nodig.
RB: Tete.
Altijd de voorkeur in hem gehad boven Veltmanneke, maar hij zal vast vertrekken.
LB: Viergever.
Was geen fan van hem, maar die gast heeft afgelopen seizoen mij blij verrast. Hij heeft dit seizoen meer dan eens de wedstrijd voor ons gewonnen en werkt altijd het snot achter zijn oren.
CV: Sanchez. Sanchez en nog eens Sanchez.
Kunnen we hem misschien klonen? Blijft nog max 1 seizoen, maar ik verkocht dat de recordverkoop van de eredivisie gemaakt gaat worden deze zomer nog.
CV: M. de Ligt.
Speelt als een volwassen vent en tot nu toe een hoog minimaal niveau. Als we Sanchez nog kunnen behouden zal de Ligt zich snel ontwikkelen als toekomstig leider achterin.

CVM: D. v/d Beek.
Als hij doorzet zoals hij nu laat zien, zal hij over niet al te lang meer zijn weg te denken uit het NL elftal. Lekker sterke speler die voorlopig de kans moet krijgen.
M: Ziyech.
Ik had niet verwacht dat hij het zou waarmaken bij ons. Inmiddels is hij toch vaak belangrijk geweest in vele wedstrijden. Onbetwist op zijn positie. Vrije trappen iemand anders maar laten nemen, want dat kan ie niet meer sinds hij bij ons speelt.
M: F. de Jong.
De vervangers hebben we zelf, dus de Jong zal daar staan. Hoe kan het ook anders, aangezien we de laatste haren nogal wat 'de Jongs' hebben groot gebracht.

RA: Kluivert.
Ik wil hem wel eens een periode achter elkaar zien ballen. De spoeling is dun, dus waarom niet. Als hij zich goed doorontwikkeld zal hij niet meer weg te denken zijn.
LA: Neres.
Gezien zijn kostenplaatje moet hij een periode de kans krijgen. Hij staat te boek als rechtsbuiten, maar is linksbenig. Zoals al eerder benoemd, hoort hij dan gewoon lekker linksbuiten te spelen. Zit hij ook meteen Kluivert niet in de weg.
SP: Dolberg.
Valt hier nog iets tegen in te brengen? Het beste aanvallende talent die we hebben gehad sinds heel lang. En wat een rust en zelf ingetogen gozer is het. Fantastisch om naar te kijken en geweldig hoe altijd de rust zelve blijft. Is over 1 á 2 jaar niet meer te houden. Vernieuwde recordbedrag na Sanchez.

Wisselspelers:

KP: Aankoop, maar hiervoor zijn ze al zoekende. Ik laat me verrassen.
LB: Sinkgraven of Riedewald
CVM: Riedewald
RB: Aankoop
M: Nouri
Verdient het om kansen te krijgen dit seizoen.
RA: Aankoop
LA: Cerny.
Linksbenig. Zelfde verhaal als Neres, dus op links.
SP: Huntelaar.
Afwachten wat hij bij ons nog kan.

Spelers die weg mogen die nog niet weg zijn:
Schone
Veltman
Younes
p111
 p111 - donderdag 22 juni 2017 - 12:05   quote  deeplink  
Marcelo inderdaad wat een genot om die te zien voetballen en ja ook hij maakt zijn foutjes en dat is wat ook bij die voetballers hoort en wat een genot om dat soort spelers te zien,is mijn persoonlijke voorkeur.Daarom heb ik nog steeds hoop dat Sinkgraven zich meer ontwikkelt en een aanwinst wordt voor Ajax,want zo zou ik Ajax graag zien spelen met dit soort voetballers.
p111
 p111 - donderdag 22 juni 2017 - 12:23   quote  deeplink  
Onana
Veltman/Tete Sanches-Ligt-Sinkgraven----(Viergever/Riedewalt)
v/d Beek
Ziyech/Fde Jong (Nouri-Eiting)
Neres-Dolberg- Kluivert (Larsson-Younes-Huntelaar-Cerny)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 juni 2017 door p111 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 22 juni 2017 - 14:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 10:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax heeft hem een nieuw contract aangeboden destijds. De onderhandelingen zijn toen gestopt..

Overmars zegt dat hij denkt dat Tete liever vertrekt, Tete zegt graag te willen blijven.

Mijn conclusie is dan dat Raiola veel te veel eist, dat kan en wil Ajax meer dan terecht gewoon niet betalen, en dan zijn dit de berichten die naar buiten komen..
Mooie omsomming van de werkelijkhedi idd. Tenminste zo zie ik het ook idd.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 22 juni 2017 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 12:05 schreef Peterhs het volgende:
Mijn opstelling volgend seizoen:

KP: Onana.
Onbetwiste nummer 1. Heeft geen verdere verklaring nodig.
RB: Tete.
Altijd de voorkeur in hem gehad boven Veltmanneke, maar hij zal vast vertrekken.
LB: Viergever.
Was geen fan van hem, maar die gast heeft afgelopen seizoen mij blij verrast. Hij heeft dit seizoen meer dan eens de wedstrijd voor ons gewonnen en werkt altijd het snot achter zijn oren.
CV: Sanchez. Sanchez en nog eens Sanchez.
Kunnen we hem misschien klonen? Blijft nog max 1 seizoen, maar ik verkocht dat de recordverkoop van de eredivisie gemaakt gaat worden deze zomer nog.
CV: M. de Ligt.
Speelt als een volwassen vent en tot nu toe een hoog minimaal niveau. Als we Sanchez nog kunnen behouden zal de Ligt zich snel ontwikkelen als toekomstig leider achterin.

CVM: D. v/d Beek.
Als hij doorzet zoals hij nu laat zien, zal hij over niet al te lang meer zijn weg te denken uit het NL elftal. Lekker sterke speler die voorlopig de kans moet krijgen.
M: Ziyech.
Ik had niet verwacht dat hij het zou waarmaken bij ons. Inmiddels is hij toch vaak belangrijk geweest in vele wedstrijden. Onbetwist op zijn positie. Vrije trappen iemand anders maar laten nemen, want dat kan ie niet meer sinds hij bij ons speelt.
M: F. de Jong.
De vervangers hebben we zelf, dus de Jong zal daar staan. Hoe kan het ook anders, aangezien we de laatste haren nogal wat 'de Jongs' hebben groot gebracht.

RA: Kluivert.
Ik wil hem wel eens een periode achter elkaar zien ballen. De spoeling is dun, dus waarom niet. Als hij zich goed doorontwikkeld zal hij niet meer weg te denken zijn.
LA: Neres.
Gezien zijn kostenplaatje moet hij een periode de kans krijgen. Hij staat te boek als rechtsbuiten, maar is linksbenig. Zoals al eerder benoemd, hoort hij dan gewoon lekker linksbuiten te spelen. Zit hij ook meteen Kluivert niet in de weg.
SP: Dolberg.
Valt hier nog iets tegen in te brengen? Het beste aanvallende talent die we hebben gehad sinds heel lang. En wat een rust en zelf ingetogen gozer is het. Fantastisch om naar te kijken en geweldig hoe altijd de rust zelve blijft. Is over 1 á 2 jaar niet meer te houden. Vernieuwde recordbedrag na Sanchez.

Wisselspelers:

KP: Aankoop, maar hiervoor zijn ze al zoekende. Ik laat me verrassen.
LB: Sinkgraven of Riedewald
CVM: Riedewald
RB: Aankoop
M: Nouri
Verdient het om kansen te krijgen dit seizoen.
RA: Aankoop
LA: Cerny.
Linksbenig. Zelfde verhaal als Neres, dus op links.
SP: Huntelaar.
Afwachten wat hij bij ons nog kan.

Spelers die weg mogen die nog niet weg zijn:
Schone
Veltman
Younes
Komt heel dicht bij mijn eigen 11, maar ik zou dan toch Frenkie en Van de Beek van positie laten wisselen. Ook al en af en to evan positie wisselen is niet verkeerd
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 14:57   quote  deeplink  
Kluivert is het best vanaf links, en Nerres/Cerny vanaf rechts
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 15:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 14:41 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Komt heel dicht bij mijn eigen 11, maar ik zou dan toch Frenkie en Van de Beek van positie laten wisselen. Ook al en af en to evan positie wisselen is niet verkeerd
Ik denk juist dat Frenkie veel beter past in de Xavi rol en dat vd Beek juist in de Busquets rol van onschatbare waarde zou kunnen zijn.

Ik zou alleen Nouri nu basis speler maken, op welke positie dan ook, al maak je hem keeper..
Peterhs
 Peterhs - donderdag 22 juni 2017 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 14:57 schreef remco k het volgende:
Kluivert is het best vanaf links, en Nerres/Cerny vanaf rechts
Ja, natuurlijk. Waarom verbaasd het mij niks dat juist jij dit weer zegt?
Jij vind namelijk ook Younes een wereldvoetballer.
Als je ze op de posities neerzet als jij zegt krijg je weer hetzelfde gezeik.
Eeuwig naar binnen trekken.
Vroeger was het standaard. Ben je rechts? Dan ga je op rechts.
Achterin willen ze dit eigenlijk ook altijd.
Dan ineens voorin gaan we het ineens omdraaien...
Peterhs
 Peterhs - donderdag 22 juni 2017 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Komt heel dicht bij mijn eigen 11, maar ik zou dan toch Frenkie en Van de Beek van positie laten wisselen. Ook al en af en to evan positie wisselen is niet verkeerd
vd Beek heeft meer body, dus dat is wel iets wat we goed kunnen gebruiken als CVM.
Dit heeft de Jong wat minder.
remco k
 remco k - donderdag 22 juni 2017 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 15:28 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ja, natuurlijk. Waarom verbaasd het mij niks dat juist jij dit weer zegt?
Jij vind namelijk ook Younes een wereldvoetballer.
Als je ze op de posities neerzet als jij zegt krijg je weer hetzelfde gezeik.
Eeuwig naar binnen trekken.
Vroeger was het standaard. Ben je rechts? Dan ga je op rechts.
Achterin willen ze dit eigenlijk ook altijd.
Dan ineens voorin gaan we het ineens omdraaien...
Dit zeg ik al heel lang, Nerres heeft zijn beste momenten bij ons vanaf rechts gehad, en hij is een jongen die wel ook buitenom gaat en met rechts een voorzet geeft.

Kluivert was in zijn enige basisplek vanaf links fenomenaal goed, speelde toen veruit zijn beste wedstrijd, en ook hij gaat altijd binnendoor en buitenom, en heeft een prima voorzet met links.

En als jij niet snapt dat voorin en achterin compleet verschillende dingen zijn, dan is een discussie erover uberhaubt zinloos.

Vroeger was de snelheid 10 kmh waar we nu de 100 kmh halen..
Bas Kleijs
 Bas Kleijs - donderdag 22 juni 2017 - 17:07   quote  deeplink  
Onana
Er vanuit gaande dat spelers waarover nu wordt geschreven dat ze gaan, alsnog gewoon blijven, is dit mijn favoriete opstelling voor volgend seizoen. Kluivert vind ik een betere rechtsbuiten dan Neres, maar Neres is een linksbuiten, al werd hij bij Ajax tot nu toe nog niet als zodanig gebruikt. Maar gezien zijn transfersom en de lovende verhalen, zou hij volgens mij toch echt beter moeten zijn of kunen worden dan Youness, dus staat hij bij mij linksbuiten.

Tete - Sánchez - De Ligt - Viergever

Schöne - van de Beek - Ziyech

Kluivert - Dolberg - Neres
JOOD
 JOOD - donderdag 22 juni 2017 - 17:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 12:05 schreef Peterhs het volgende:
Mijn opstelling volgend seizoen:

KP: Onana.
Onbetwiste nummer 1. Heeft geen verdere verklaring nodig.
RB: Tete.
Altijd de voorkeur in hem gehad boven Veltmanneke, maar hij zal vast vertrekken.
LB: Viergever.
Was geen fan van hem, maar die gast heeft afgelopen seizoen mij blij verrast. Hij heeft dit seizoen meer dan eens de wedstrijd voor ons gewonnen en werkt altijd het snot achter zijn oren.
CV: Sanchez. Sanchez en nog eens Sanchez.
Kunnen we hem misschien klonen? Blijft nog max 1 seizoen, maar ik verkocht dat de recordverkoop van de eredivisie gemaakt gaat worden deze zomer nog.
CV: M. de Ligt.
Speelt als een volwassen vent en tot nu toe een hoog minimaal niveau. Als we Sanchez nog kunnen behouden zal de Ligt zich snel ontwikkelen als toekomstig leider achterin.

CVM: D. v/d Beek.
Als hij doorzet zoals hij nu laat zien, zal hij over niet al te lang meer zijn weg te denken uit het NL elftal. Lekker sterke speler die voorlopig de kans moet krijgen.
M: Ziyech.
Ik had niet verwacht dat hij het zou waarmaken bij ons. Inmiddels is hij toch vaak belangrijk geweest in vele wedstrijden. Onbetwist op zijn positie. Vrije trappen iemand anders maar laten nemen, want dat kan ie niet meer sinds hij bij ons speelt.
M: F. de Jong.
De vervangers hebben we zelf, dus de Jong zal daar staan. Hoe kan het ook anders, aangezien we de laatste haren nogal wat 'de Jongs' hebben groot gebracht.

RA: Kluivert.
Ik wil hem wel eens een periode achter elkaar zien ballen. De spoeling is dun, dus waarom niet. Als hij zich goed doorontwikkeld zal hij niet meer weg te denken zijn.
LA: Neres.
Gezien zijn kostenplaatje moet hij een periode de kans krijgen. Hij staat te boek als rechtsbuiten, maar is linksbenig. Zoals al eerder benoemd, hoort hij dan gewoon lekker linksbuiten te spelen. Zit hij ook meteen Kluivert niet in de weg.
SP: Dolberg.
Valt hier nog iets tegen in te brengen? Het beste aanvallende talent die we hebben gehad sinds heel lang. En wat een rust en zelf ingetogen gozer is het. Fantastisch om naar te kijken en geweldig hoe altijd de rust zelve blijft. Is over 1 á 2 jaar niet meer te houden. Vernieuwde recordbedrag na Sanchez.

Wisselspelers:

KP: Aankoop, maar hiervoor zijn ze al zoekende. Ik laat me verrassen.
LB: Sinkgraven of Riedewald
CVM: Riedewald
RB: Aankoop
M: Nouri
Verdient het om kansen te krijgen dit seizoen.
RA: Aankoop
LA: Cerny.
Linksbenig. Zelfde verhaal als Neres, dus op links.
SP: Huntelaar.
Afwachten wat hij bij ons nog kan.

Spelers die weg mogen die nog niet weg zijn:
Schone
Veltman
Younes
Prima opstelling, goede onderbouwing.

Ik hoop dat Huntelaar het Dolberg moeilijk gaat maken en dat Dolberg gaat winnen. (Als hij niet alsnog verkocht gaat worden deze zomer.)
Frenkie de Jong is misschien wel een betere cvm dan vd Beek. Kunnen ze wisselen van positie.

Ben benieuwd of er nog een echte aankoop gedaan gaat worden voor de basis.
Brandje
 Brandje - donderdag 22 juni 2017 - 21:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 juni 2017 - 17:07 schreef Bas Kleijs het volgende:
Onana
Er vanuit gaande dat spelers waarover nu wordt geschreven dat ze gaan, alsnog gewoon blijven, is dit mijn favoriete opstelling voor volgend seizoen. Kluivert vind ik een betere rechtsbuiten dan Neres, maar Neres is een linksbuiten, al werd hij bij Ajax tot nu toe nog niet als zodanig gebruikt. Maar gezien zijn transfersom en de lovende verhalen, zou hij volgens mij toch echt beter moeten zijn of kunen worden dan Youness, dus staat hij bij mij linksbuiten.

Tete - Sánchez - De Ligt - Viergever

Schöne - van de Beek - Ziyech

Kluivert - Dolberg - Neres
Een opstelling met Schone in de basis is helaas niet serieus te nemen
p111
 p111 - donderdag 22 juni 2017 - 23:47   quote  deeplink  
Inderdaad Schone is over en out
fretje83
 fretje83 - vrijdag 23 juni 2017 - 10:37   quote  deeplink  
Mijn ideale opstelling voor het volgende seizoen van Ajax:
----------Onana-------------------
Veltman/Tete -De Ligt-Sanchez-Viergever/Sinkgraven
----------------- vd Beek/De Jong --------------------------- Nouri ------------- Ziyech (c) ---------
Neres/Cherny ------- Dolberg ------ Kluivert/Younes

De reden dat Ajax Huntelaar heeft teruggehaald is mij totaal onduidelijk. Een luie spits die niet goed is in druk zetten.
Zou wel als invaller kunnen fungeren wanneer er gescoord moet worden.
Ajax we love you
 Ajax we love you - vrijdag 23 juni 2017 - 11:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juni 2017 - 10:37 schreef fretje83 het volgende:
Mijn ideale opstelling voor het volgende seizoen van Ajax:
----------Onana-------------------
Veltman/Tete -De Ligt-Sanchez-Viergever/Sinkgraven
----------------- vd Beek/De Jong --------------------------- Nouri ------------- Ziyech (c) ---------
Neres/Cherny ------- Dolberg ------ Kluivert/Younes

De reden dat Ajax Huntelaar heeft teruggehaald is mij totaal onduidelijk. Een luie spits die niet goed is in druk zetten.
Zou wel als invaller kunnen fungeren wanneer er gescoord moet worden.
Denk dat Veltman en Tete allebei vertrokken zullen zijn. verder vrees ik dat Cerny ook weg is, maar Kluivert kan links en rechts prima uit de voeten.
Huntelaar lijkt me prima als breekijzer.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 juni 2017 - 13:07   quote  deeplink  
http://frontpage.fok.nl/nieuws/769236/1/1/50/ajax-strikt-transfervrije-nigel-de-jong.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

:o
Hasjkoph
 Hasjkoph - vrijdag 23 juni 2017 - 13:39   quote  deeplink  
quote:
Turkse media weer
Brandje
 Brandje - zondag 25 juni 2017 - 19:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 juni 2017 - 10:37 schreef fretje83 het volgende:
Mijn ideale opstelling voor het volgende seizoen van Ajax:
----------Onana-------------------
Veltman/Tete -De Ligt-Sanchez-Viergever/Sinkgraven
----------------- vd Beek/De Jong --------------------------- Nouri ------------- Ziyech (c) ---------
Neres/Cherny ------- Dolberg ------ Kluivert/Younes

De reden dat Ajax Huntelaar heeft teruggehaald is mij totaal onduidelijk. Een luie spits die niet goed is in druk zetten.
Zou wel als invaller kunnen fungeren wanneer er gescoord moet worden.
Dolberg zet ook amper druk en bovendien hoeft een spits niet veel meters te maken voor het druk zetten. Je moet gewoon ervoor zorgen dat je zwakste opbouwende speler van de tegenstander de bal krijgt. Aangezien wij met drie aanvallers spelen is dat dus geen probleem. Het echte druk zetten komt pas wanneer zij hun middenveld in spelen.
p111
 p111 - zondag 25 juni 2017 - 21:34   quote  deeplink  
Tete en hebberige Raiola gooien eigen glazen in: Galatasaray haakt af'
=====================================================================
Lekker mannetje he die pizza bakker
remco k
 remco k - maandag 26 juni 2017 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 19:03 schreef Brandje het volgende:

[..]

Dolberg zet ook amper druk en bovendien hoeft een spits niet veel meters te maken voor het druk zetten. Je moet gewoon ervoor zorgen dat je zwakste opbouwende speler van de tegenstander de bal krijgt. Aangezien wij met drie aanvallers spelen is dat dus geen probleem. Het echte druk zetten komt pas wanneer zij hun middenveld in spelen.
Eens dat een spits niet eens heel veel extra meters hoeft te maken in het druk zetten, maar wij zouden wel eerder druk moeten zetten voordat ze het middenveld in komen..
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 26 juni 2017 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 25 juni 2017 - 21:34 schreef p111 het volgende:
Tete en hebberige Raiola gooien eigen glazen in: Galatasaray haakt af'
=====================================================================
Lekker mannetje he die pizza bakker
Hahaha, tja als ik Tete was had ik die eikel ontslagen, maar waarschijnlijk kost hem dat miljoenen aan afkoopsommen.

Tete is 21 en als ik hoor dat Veltman zeer waarschijnlijk naar Crystal Palace gaat, dan zou ik toch proberen te slagen bij Ajax. Ik begrijp die Overmars steeds beter en Tete zit gewoon met de verkeerde zaakwaarnemer.
Peterhs
 Peterhs - maandag 26 juni 2017 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 juni 2017 - 16:52 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hahaha, tja als ik Tete was had ik die eikel ontslagen, maar waarschijnlijk kost hem dat miljoenen aan afkoopsommen.

Tete is 21 en als ik hoor dat Veltman zeer waarschijnlijk naar Crystal Palace gaat, dan zou ik toch proberen te slagen bij Ajax. Ik begrijp die Overmars steeds beter en Tete zit gewoon met de verkeerde zaakwaarnemer.
Blijkbaar willen veel spelers hem toch als waarnemer, anders had ie niet zoveel spelers meer gehad.
Spijtig, maar blijkbaar kiezen ze al meteen voor het geld als ze met hem in zee gaan, want hier staat ie nu eenmaal om bekend.
JOOD
 JOOD - maandag 26 juni 2017 - 21:10   quote  deeplink  
Wie heeft Eiting veel zien voetballen afgelopen seizoen?? Is dat niet de ideale 6?
Eide
 Eide - maandag 26 juni 2017 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 juni 2017 - 21:10 schreef JOOD het volgende:
Wie heeft Eiting veel zien voetballen afgelopen seizoen?? Is dat niet de ideale 6?
Ik vond Frenkie de Jong, als gemaakte 6, eigenlijk beter als Eiting. Nu geef ik eerlijk toe dat dat een vertekent beeld is in het super aanvallende Jong Ajax. Ik heb beide heren nauwelijks gezien in wedstrijden waar het om de strijd op het middenveld ging en het dicht houden van de ruimtes.

Eiting is zonder twijfel de enige echte 6 die Ajax momenteel heeft. Of hij ook (al) goed genoeg is weet ik niet.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 27 juni 2017 - 09:42   quote  deeplink  
Het zou zo maar eens een roulatiesysteem kunnen worden tussen diverse spelers gecombineerd met aanvallende middenvelders.
Of het goed zou zijn, heb ik wel mijn twijfels over.
JOOD
 JOOD - dinsdag 27 juni 2017 - 11:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 26 juni 2017 - 21:28 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik vond Frenkie de Jong, als gemaakte 6, eigenlijk beter als Eiting. Nu geef ik eerlijk toe dat dat een vertekent beeld is in het super aanvallende Jong Ajax. Ik heb beide heren nauwelijks gezien in wedstrijden waar het om de strijd op het middenveld ging en het dicht houden van de ruimtes.

Eiting is zonder twijfel de enige echte 6 die Ajax momenteel heeft. Of hij ook (al) goed genoeg is weet ik niet.
Frenkie heeft zeker potentie! Mooi om te zien dat er zoveel jeugdspelers doorbreken. Alleen heb ik Eiting nog nooit zien spelen. Hij is toch al 19, wat redelijk oud is voor een talent van Ajax. Heeft hij zijn fysiek ook mee?

Ik denk toch dat Ajax er slim aan zou doen om een beest achter de hand te houden voor als er stront aan de knikker is. Nigel de Jong (of soortgelijk type) zou daar perfect voor zijn in mijn ogen. Zijn er nog meer spelers die daarvoor in aanmerking komen? Sneijder is een ander type en Anita moet in de basis staan.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juni 2017 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 11:52 schreef JOOD het volgende:

[..]

Frenkie heeft zeker potentie! Mooi om te zien dat er zoveel jeugdspelers doorbreken. Alleen heb ik Eiting nog nooit zien spelen. Hij is toch al 19, wat redelijk oud is voor een talent van Ajax. Heeft hij zijn fysiek ook mee?

Ik denk toch dat Ajax er slim aan zou doen om een beest achter de hand te houden voor als er stront aan de knikker is. Nigel de Jong (of soortgelijk type) zou daar perfect voor zijn in mijn ogen. Zijn er nog meer spelers die daarvoor in aanmerking komen? Sneijder is een ander type en Anita moet in de basis staan.
Eiting is een klein gedrongen mannetje. Op het veld met Nouri vd Beek en de Jong wist hij zich niet echt te profileren, nadat deze drie meer bij het eerste zijn gaan spelen, is hij zich nadrukkelijk gaan minifesteren in het veld bij Jong en speelt hij echt goede potjes..
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 juni 2017 - 14:17   quote  deeplink  
Er schijnt nu toch interesse in Haps te zijn. Az vraagt 10 maar denk dat ze met 5/6 wel akkoord zullen gaan. Ik denk dat dit wel een goede aanwinst gaat zijn. Sinkgraven is dan wel een miskoop aan het worden of gaat hij nog slagen op het middenveld?
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 27 juni 2017 - 14:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:
Er schijnt nu toch interesse in Haps te zijn. Az vraagt 10 maar denk dat ze met 5/6 wel akkoord zullen gaan. Ik denk dat dit wel een goede aanwinst gaat zijn. Sinkgraven is dan wel een miskoop aan het worden of gaat hij nog slagen op het middenveld?
Sinkgraven kan wel als rechtsback voetballen ;-) want die hebben we straks niet meer.
remco k
 remco k - dinsdag 27 juni 2017 - 16:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:
Er schijnt nu toch interesse in Haps te zijn. Az vraagt 10 maar denk dat ze met 5/6 wel akkoord zullen gaan. Ik denk dat dit wel een goede aanwinst gaat zijn. Sinkgraven is dan wel een miskoop aan het worden of gaat hij nog slagen op het middenveld?
10 vragen en met de helft akkoord gaan? Ik denk dat als de vraagprijs echt 10 is, dat je minimaal met 8 moet komen om uberhaubt in gesprek te gaan.
Brandje
 Brandje - dinsdag 27 juni 2017 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:
Er schijnt nu toch interesse in Haps te zijn. Az vraagt 10 maar denk dat ze met 5/6 wel akkoord zullen gaan. Ik denk dat dit wel een goede aanwinst gaat zijn. Sinkgraven is dan wel een miskoop aan het worden of gaat hij nog slagen op het middenveld?
Haps vind ik niet veel beter dan Sinkgraven en dat vind ik al niks als LB en Haps was de twee seizoenshelft echt dramatisch slecht. Bovendien ligt het helemaal niet in de lijn van het beleid om nu een een lb te halen als je al drie/vier spelers hebt die daar kunnen spelen. Daar moeten er echt eerst twee weg voordat men aan aankopen denkt.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 juni 2017 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 16:14 schreef remco k het volgende:

[..]

10 vragen en met de helft akkoord gaan? Ik denk dat als de vraagprijs echt 10 is, dat je minimaal met 8 moet komen om uberhaubt in gesprek te gaan.
Een linksback die nog weinig bewezen heeft die zelf een Nederlandse transfer wilt maken 6 miljoen mag Az blij zijn hoor.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 27 juni 2017 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 27 juni 2017 - 16:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Haps vind ik niet veel beter dan Sinkgraven en dat vind ik al niks als LB en Haps was de twee seizoenshelft echt dramatisch slecht. Bovendien ligt het helemaal niet in de lijn van het beleid om nu een een lb te halen als je al drie/vier spelers hebt die daar kunnen spelen. Daar moeten er echt eerst twee weg voordat men aan aankopen denkt.
Dijks zal wel vertrekken en Sinkgraven is geen linksback dat was een probeersel van Bosz wil niet zeggen dat Keizer hem daar ook neer gaat zetten. Riedewald en Viergever zijn ook geen echte linksback maar wel opties om daar te spelen. Misschien dat Ajax toch een echte linksback die aanvallend wat meer kan op die positie wilt. Haps past wel in dat plaatje beter dan onze backs.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5144
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Ideale opstelling seizoen 2017/2018 (met eigen contractspelers en evt. aankopen)









0.0120429