BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - zaterdag 20 november 2021 - 09:48   quote  deeplink  
Leeftijd zit totaal nog geen disipline in,Gorter ook niet zijn beste wedstrijd.Eigenlijk moeten ze deze wedstrijd dik winnen.Maar je ziet het duidelijk de indivuele speler daar draait het allemaal om in jong Ajax.
Eide
 Eide - zaterdag 20 november 2021 - 12:51   quote  deeplink  
Jong Ajax kan niet achterover leunen. Je ziet steeds dat als ze onder druk staan er goals worden weggegeven. Dat komt alleen omdat ze zo onvoorstelbaar veel kansen missen. Echt bizar. Jong Ajax had gisteren ook 8 goals kunnen maken...
remco k
 remco k - zaterdag 20 november 2021 - 14:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 20 november 2021 - 12:51 schreef Eide het volgende:
Jong Ajax kan niet achterover leunen. Je ziet steeds dat als ze onder druk staan er goals worden weggegeven. Dat komt alleen omdat ze zo onvoorstelbaar veel kansen missen. Echt bizar. Jong Ajax had gisteren ook 8 goals kunnen maken...
Waarvan 6 in de eerste 25 minuten.
p111
 p111 - zaterdag 20 november 2021 - 16:25   quote  deeplink  
Ja dat is gewoon erg positief,als ze niks creeren heb je echt een probleem.
Eide
 Eide - zaterdag 20 november 2021 - 19:21   quote  deeplink  
Dat is ook wel weer zo, en ze spelen structureel echt met hele jonge ploegen. Het is op papier een O23, maar in de praktijk is het vaak hooguit een O21. Ontwikkeling staat bovenaan.
p111
 p111 - zaterdag 20 november 2021 - 21:00   quote  deeplink  
Dat bedoel ik,alles draait om de evt parel die misschien uit jong naar boven komt.
remco k
 remco k - maandag 22 november 2021 - 21:48   quote  deeplink  
Jong Ajax krijgt in de 79e minuut een penalty tegen die gemist wordt. En maakt in de 82e minuut de 2-1 tegen Roda.

Benieuwd of ze dit volhouden.
remco k
 remco k - maandag 22 november 2021 - 22:03   quote  deeplink  
Maar 4 ploegen met meer tegengoals dan jong Ajax.

Maar ook maar 2 ploegen met meer gemaakte goals dan jong Ajax.

Twee dingen die zelden zo dicht bij elkaar liggen.

Jong Ajax inmiddels wel opgeschoven naar de 5e plek.
Eide
 Eide - maandag 22 november 2021 - 23:17   quote  deeplink  
Er lopen dan ook echt wel hele goede voetballers bij Jong Ajax. Als elftal, zeker defensief, functioneert het alleen niet heel best. Dat zie je aan alles.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 26 november 2021 - 21:56   quote  deeplink  
Jong Ajax wint eindelijk eens zelf in de laatste minuten!! 1-3 door te scoren in de 88ste en de 92ste minuut.
remco k
 remco k - vrijdag 26 november 2021 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2021 - 21:56 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jong Ajax wint eindelijk eens zelf in de laatste minuten!! 1-3 door te scoren in de 88ste en de 92ste minuut.
2e keer al deze week dat men punten naar zich toe trekt in de laatste 10 minuten.
p111
 p111 - zaterdag 27 november 2021 - 00:45   quote  deeplink  
knappe overwinning em je ziet de jonge talenten gewoon met de week beter worden.
remco k
 remco k - zaterdag 27 november 2021 - 07:40   quote  deeplink  
Ik vind dat Unuvar serieus aan zijn rendement heeft gewerkt. Die zit als buitenspeler op 9 goals en 6 assists in 15 wedstrijden.

Ik vermoed dat die jongen nog weleens at minuten gaat maken dit seizoen.
Eide
 Eide - zaterdag 27 november 2021 - 09:01   quote  deeplink  
Het gaat zeker weer de goede kant op met Unuvar. Nu moet hij voetballend ook nog iets sterker worden.
p111
 p111 - zaterdag 27 november 2021 - 09:49   quote  deeplink  
En fysiek wat sterker .
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 27 november 2021 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 26 november 2021 - 22:01 schreef remco k het volgende:

[..]

2e keer al deze week dat men punten naar zich toe trekt in de laatste 10 minuten.
Helemaal gelijk! Sorry, was alweer even aan mijn aandacht ontglipt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 27 november 2021 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 27 november 2021 - 07:40 schreef remco k het volgende:
Ik vind dat Unuvar serieus aan zijn rendement heeft gewerkt. Die zit als buitenspeler op 9 goals en 6 assists in 15 wedstrijden.

Ik vermoed dat die jongen nog weleens at minuten gaat maken dit seizoen.
Eindelijk! Het baarde me afgelopen seizoen wel zorgen. Liep meer met zijn kop naar beneden en het leek even of hij zijn talent niet waar kon maken. Dit seizoen gaat het echt stukken beter.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 10 december 2021 - 21:58   quote  deeplink  
En zo geeft Jong Ajax in de absolute slotfase een periodetitel weg! Ongelooflijk, wat slap verdedigt weer. Eerst o18 al deze week in de YL en nu Jong Ajax in de JL.
Eide
 Eide - vrijdag 04 februari 2022 - 20:17   quote  deeplink  
Daramy met de eerste Ajaxgoal tegen Jong AZ.
Eide
 Eide - vrijdag 04 februari 2022 - 20:17   quote  deeplink  
Daramy voor Jong Ajax met de eerste treffer van de avond tegen Jong AZ.
Eide
 Eide - vrijdag 04 februari 2022 - 22:20   quote  deeplink  
Jong Ajax wint met 2-0 na een knullige eigen goal van Jong AZ na een matige pass van Daramy.

Edit: 2-1

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 04 februari 2022 door Eide --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 04 februari 2022 - 22:50   quote  deeplink  
Daramy dus belangrijk vanavond Eide ?
Eide
 Eide - vrijdag 04 februari 2022 - 23:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 februari 2022 - 22:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Daramy dus belangrijk vanavond Eide ?
Redelijk op dreef, maar eigenlijk alleen als hij veel ruimte voor zich heeft. Ook bij Jong Ajax komt hij in de kleine ruimte wel tekort.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 05 februari 2022 - 09:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 februari 2022 - 23:12 schreef Eide het volgende:

[..]

Redelijk op dreef, maar eigenlijk alleen als hij veel ruimte voor zich heeft. Ook bij Jong Ajax komt hij in de kleine ruimte wel tekort.
Vandaar dus dat ze voor Bergwijn gingen, Daramy is meer voor de langere termijn
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 02 maart 2022 - 12:57   quote  deeplink  
Ajax is erin geslaagd supertalent Rayane Bounida te verleiden tot een transfer naar Ajax.
De Belgische aanvallende middenvelder speelt nu nog bij RSC Anderlecht, dat hem op zijn zestiende een eerste profcontract wilde laten tekenen.

Bounida heeft het aanbod van Anderlecht echter afgeslagen en naar verluidt al getekend bij Ajax.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 maart 2022 - 12:12   quote  deeplink  
Kudus is ook goed bezig na lange tijd, een hattrick gisteravond
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2022 - 15:10   quote  deeplink  
Kudus stond ook aan de basis van 1 tegengoal door lichtzinnig een hakje op de middellijn te geven.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 maart 2022 - 15:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 15:10 schreef remco k het volgende:
Kudus stond ook aan de basis van 1 tegengoal door lichtzinnig een hakje op de middellijn te geven.
Tja zelfs Tadic of Antony maakt wel eens een foutje, gaan soms iets te ver in het frivole. Hoop dat hij hier van leert.
Ik denk dat hij de laatste tijd wel weer goed bezig is

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 maart 2022 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2022 - 16:44   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 15:53 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Tja zelfs Tadic of Antony maakt wel eens een foutje, gaan soms iets te ver in het frivole. Hoop dat hij hier van leert.
Ik denk dat hij de laatste tijd wel weer goed bezig is
Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik hou wel van het type kudus.

Maar het gebeurt hem echt veel te vaak. Hij raakt te vaak de bal kwijt op momenten dat het niet kan.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 maart 2022 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 16:44 schreef remco k het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd hoor. Ik hou wel van het type kudus.

Maar het gebeurt hem echt veel te vaak. Hij raakt te vaak de bal kwijt op momenten dat het niet kan.
Dit klopt, hij oogt ook trager is niet meer zo goed als in de eerste maanden bij Ajax.
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2022 - 17:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 17:13 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit klopt, hij oogt ook trager is niet meer zo goed als in de eerste maanden bij Ajax.
Ik vond hem dus juist helemaal niet zo goed in zijn eerste maanden. Qua traagheid is me niks geks opgevallen, hij is aan de bal erg sterk, draait snel en heeft een geweldige pass.

Zijn probleem zat hem toen ook al in het defensieve deel, hij doet dit echt al niet goed vanaf dat hij bij Ajax is.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 08 maart 2022 - 20:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 17:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem dus juist helemaal niet zo goed in zijn eerste maanden. Qua traagheid is me niks geks opgevallen, hij is aan de bal erg sterk, draait snel en heeft een geweldige pass.

Zijn probleem zat hem toen ook al in het defensieve deel, hij doet dit echt al niet goed vanaf dat hij bij Ajax is.
In de oefenpot tegen Heracles deed hij dit wel aardige wat je zag in de samenvatting.. tenminste het afjagen van de bal bij de tegenstander.. mjah blijft een samenvatting
remco k
 remco k - dinsdag 08 maart 2022 - 21:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 20:50 schreef nummer10 het volgende:

[..]

In de oefenpot tegen Heracles deed hij dit wel aardige wat je zag in de samenvatting.. tenminste het afjagen van de bal bij de tegenstander.. mjah blijft een samenvatting
Daar verzaakt hij ook niet in. Hij maakt op de verkeerde plek de verkeerde keuzes aan de bal en lijdt dan regelmatig heel dom balverlies waarmee het defensieve deel onder druk komt te staan. Daar doel ik op.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 maart 2022 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 17:54 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vond hem dus juist helemaal niet zo goed in zijn eerste maanden. Qua traagheid is me niks geks opgevallen, hij is aan de bal erg sterk, draait snel en heeft een geweldige pass.

Zijn probleem zat hem toen ook al in het defensieve deel, hij doet dit echt al niet goed vanaf dat hij bij Ajax is.
Dan zie ik het anders, hij speelde toen echt goed en terecht veel, jammer dat hij geblesseerd uit viel tegen Liverpool destijds.
Hij is meer aanvallend ingesteld, verdedigend is hij idd niet sterk maar zeer zeker wel sterk aan de bal en hij heeft scorend vermogen, meer dan bijvoorbeeld Gravenbergh.

Van mij mag hij wel een keer in de basis, laat het maar zien
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 08 maart 2022 - 21:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 21:07 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar verzaakt hij ook niet in. Hij maakt op de verkeerde plek de verkeerde keuzes aan de bal en lijdt dan regelmatig heel dom balverlies waarmee het defensieve deel onder druk komt te staan. Daar doel ik op.
Dit komt ook omdat hij te weinig minuten mag maken, hij moet invallen in een goed ingespeeld team, gaat er maar aan staan
p111
 p111 - dinsdag 08 maart 2022 - 23:16   quote  deeplink  
Kudus,een prima leuke voetballer die gaat er komen een Ajax voetballer een type Ziyech dus veel balverlies maar meer positieve moves.Ik heb vertrouwen in hem.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 23:16 schreef p111 het volgende:
Kudus,een prima leuke voetballer die gaat er komen een Ajax voetballer een type Ziyech dus veel balverlies maar meer positieve moves.Ik heb vertrouwen in hem.
Zo dacht ik dus ook, komt dat niet door zijn risico in het spel.. waarbij die door de jaren heen leert mee verdedigen en Ajax verlaat als 1 van de publieke lievelingen..
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 21:15 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dan zie ik het anders, hij speelde toen echt goed en terecht veel, jammer dat hij geblesseerd uit viel tegen Liverpool destijds.
Hij is meer aanvallend ingesteld, verdedigend is hij idd niet sterk maar zeer zeker wel sterk aan de bal en hij heeft scorend vermogen, meer dan bijvoorbeeld Gravenbergh.

Van mij mag hij wel een keer in de basis, laat het maar zien
Nou daar vind ik hem nog wel heel ver bij vandaan.

Kijk ook de topics eens terug van begin vorig seizoen. Heel veel complimenten, maar die fouten die hij maakt, werd toen ook al benoemd door best wat jongens hier.
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 maart 2022 - 21:17 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Dit komt ook omdat hij te weinig minuten mag maken, hij moet invallen in een goed ingespeeld team, gaat er maar aan staan
Zo begint iedere speler. Geen enkel excuus. Dat zou zelfs makkelijker moeten zijn
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 00:47 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zo dacht ik dus ook, komt dat niet door zijn risico in het spel.. waarbij die door de jaren heen leert mee verdedigen en Ajax verlaat als 1 van de publieke lievelingen..
Het is een ander type balverlies. Bij Ziyech was dat zelden door zijn dribbels maar door zijn passes die niet aankwamen, daar ontstond zelden een scherpe counter uit.

Ik hou overigens wel degelijk van het spel van Kudus, en denk ook echt wel dat hij de potentie heeft om er te komen.

Maar die fouten in met name zijn dribbelen en eerste balcontact moet er gewoon uit, dat kan niet op top niveau. Dat zag je dus zelfs bij Jong Ajax.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 maart 2022 - 10:01   quote  deeplink  
Ach joh kijk eens hoeveel balverlies Tadic en Antony heeft, maar die mogen dit blijkbaar
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 10:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 09:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is een ander type balverlies. Bij Ziyech was dat zelden door zijn dribbels maar door zijn passes die niet aankwamen, daar ontstond zelden een scherpe counter uit.

Ik hou overigens wel degelijk van het spel van Kudus, en denk ook echt wel dat hij de potentie heeft om er te komen.

Maar die fouten in met name zijn dribbelen en eerste balcontact moet er gewoon uit, dat kan niet op top niveau. Dat zag je dus zelfs bij Jong Ajax.
Moet er zeker uit, dat is een feit.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 11:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 09:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Zo begint iedere speler. Geen enkel excuus. Dat zou zelfs makkelijker moeten zijn
invallen lijkt mij lastiger als ik eerlijk ben.. geen balcontacten gehad etc, duurt altijd even voor je in het spel komt denk ik..
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 11:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 10:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ach joh kijk eens hoeveel balverlies Tadic en Antony heeft, maar die mogen dit blijkbaar
Maar wel op gevaarlijkere punten in de as van het veld.. maar inderdaad die verliezen ook vaak de bal..
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 11:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 10:01 schreef Jack Huntelaar het volgende:
Ach joh kijk eens hoeveel balverlies Tadic en Antony heeft, maar die mogen dit blijkbaar
Op hele andere plekken. Hij doet I’m het in de opbouw fase net over de middellijn.
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 11:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 11:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

invallen lijkt mij lastiger als ik eerlijk ben.. geen balcontacten gehad etc, duurt altijd even voor je in het spel komt denk ik..
In een goed draaiend team is het juist makkelijker invallen. Dat zie je toch in de praktijk altijd.

Probeer als wissel maar eens een slecht draaiend team weer beter te laten voetballen. Dat is veel lastiger.
remco k
 remco k - woensdag 09 maart 2022 - 11:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 11:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Maar wel op gevaarlijkere punten in de as van het veld.. maar inderdaad die verliezen ook vaak de bal..
Vaak de bal verliezen is helemaal geen issue als aanvaller of nummer 10 op het moment dat je heel diep speelt. Dat is wel een probleem in de fases daarvoor.

Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij Blind, als die een bal verliest in die fase is het ook direct gevaarlijk.

Je middenveld en verdediging mogen eigenlijk geen balverlies hebben in de opbouw of met veel mensen voor de bal.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 09 maart 2022 - 12:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 11:24 schreef remco k het volgende:

[..]

Op hele andere plekken. Hij doet I’m het in de opbouw fase net over de middellijn.
Ja omdat de vleugelspelers dieper staan, maar je hebt gelijk het mag op het middenveld zeker niet dan kan het dodelijk zijn
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 11:25 schreef remco k het volgende:

[..]

In een goed draaiend team is het juist makkelijker invallen. Dat zie je toch in de praktijk altijd.

Probeer als wissel maar eens een slecht draaiend team weer beter te laten voetballen. Dat is veel lastiger.
Ik bedoelde indd het laatste stuk.. bij voorsprong en het loopt lekker is het indd heerlijk invallen.. maar voor mijn gevoel komen die jongens er vaak in als het niet lekker loopt
. Kan ook gewoon me eigen gevoel zijn dat dit zo is natuurlijk hoor en dat dit helemaal niet juist is..
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 maart 2022 - 12:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 maart 2022 - 11:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Vaak de bal verliezen is helemaal geen issue als aanvaller of nummer 10 op het moment dat je heel diep speelt. Dat is wel een probleem in de fases daarvoor.

Je ziet dat bijvoorbeeld ook bij Blind, als die een bal verliest in die fase is het ook direct gevaarlijk.

Je middenveld en verdediging mogen eigenlijk geen balverlies hebben in de opbouw of met veel mensen voor de bal.
Snap wat je bedoelt indd en is gewoon waar..

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële Jong Ajax topic









0.0231950