BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Frank Arnesen topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 01 januari 2020 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 januari 2020 - 14:24 schreef MightyAce het volgende:
Frank laat niet met zich sollen?
Frank zegt dat hij ook graag kampioen wil worden met de 3e begroting in Nederland.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 01 januari 2020 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 januari 2020 - 14:35 schreef Gerard_FR het volgende:

[..]

Waarin dan?
Zie hierboven. Zegt Frank.
Gerard_FR
 Gerard_FR - woensdag 01 januari 2020 - 23:26   quote  deeplink  
Goed op de kleintjes letten dan Frank.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 02 januari 2020 - 08:13   quote  deeplink  
Dag 2 al, nog niks. #Arnesenout
MightyAce
 MightyAce - donderdag 02 januari 2020 - 09:12   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 januari 2020 - 23:26 schreef Gerard_FR het volgende:
Goed op de kleintjes letten dan Frank.
Is Frank Katholiek?
VVout
 VVout - donderdag 02 januari 2020 - 10:31   quote  deeplink  
Ik zou Kramer halen als ik Frank was -.-
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 29 januari 2020 - 18:46   quote  deeplink  
Is al goed begonnen.
Moet er nog wel eentje weg.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 29 januari 2020 - 19:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2020 - 18:46 schreef FR-Henk het volgende:
Is al goed begonnen.
Moet er nog wel eentje weg.
Tapia zal plaats nemen in de RvC in plaats van Troost. Logische oplossing.
pat
 pat - woensdag 29 januari 2020 - 19:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 29 januari 2020 - 19:14 schreef MightyAce het volgende:

[..]

Tapia zal plaats nemen in de RvC in plaats van Troost. Logische oplossing.
als tolk
de bluffer
 de bluffer - woensdag 29 januari 2020 - 20:42   quote  deeplink  
Klasse Frank
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 januari 2020 - 08:53   quote  deeplink  
Feyenoord heeft met Róbert Bozeník opnieuw flink geïnvesteerd in een jonge speler. De Rotterdammers breken hiermee net als met Marcos Senesi met een trend. De stadionclub wil hiermee in de toekomst geld verdienen en waarde creëren op het veld. Geld uitgeven aan jonge en buitenlandse spelers loont vaak, dat is de mening van technisch directeur Frank Arnesen.

''Mensen moeten zich realiseren dat het binnenhalen van een speler gewoon een investering is'', zegt Arnesen in het Algemeen Dagblad. ''We hebben het hier niet over het weggooien van geld. De toekomst zal uitwijzen of we veel voor Bozeník hebben betaald of juist weinig. Soms is een miljoen achteraf heel duur gebleken. Soms is 10 miljoen neerleggen een koopje. Maar onze filosofie is dat we een speler halen die toekomst heeft.''

''Anders dan voorheen? Ik ben zelf gewend om zo te werken. Bij PSV werkte ik niet anders. We haalden daar jonge spelers van over de hele wereld, werden er vaak kampioen mee en verkochten ze dan voor veel geld aan andere clubs. Maar we nemen het risico, want het is altijd een risico. Voor ons is een paar miljoen euro gewoon heel veel geld.''

Feyenoord maakt niet alleen gebruik van statistieken, zoals eerder werd vermeld. ''Je moet namelijk erg uitkijken met statistieken. Data zijn belangrijk, maar scouting is echt iets anders. We verzamelen zo veel mogelijk informatie over spelers, daar horen dan ook statistieken bij. Maar die data vertellen niets over de mentaliteit van een speler. Het oog blijft bij ons het allerbelangrijkste.''
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 30 januari 2020 - 08:53   quote  deeplink  
Feyenoord heeft met Róbert Bozeník opnieuw flink geïnvesteerd in een jonge speler. De Rotterdammers breken hiermee net als met Marcos Senesi met een trend. De stadionclub wil hiermee in de toekomst geld verdienen en waarde creëren op het veld. Geld uitgeven aan jonge en buitenlandse spelers loont vaak, dat is de mening van technisch directeur Frank Arnesen.

''Mensen moeten zich realiseren dat het binnenhalen van een speler gewoon een investering is'', zegt Arnesen in het Algemeen Dagblad. ''We hebben het hier niet over het weggooien van geld. De toekomst zal uitwijzen of we veel voor Bozeník hebben betaald of juist weinig. Soms is een miljoen achteraf heel duur gebleken. Soms is 10 miljoen neerleggen een koopje. Maar onze filosofie is dat we een speler halen die toekomst heeft.''

''Anders dan voorheen? Ik ben zelf gewend om zo te werken. Bij PSV werkte ik niet anders. We haalden daar jonge spelers van over de hele wereld, werden er vaak kampioen mee en verkochten ze dan voor veel geld aan andere clubs. Maar we nemen het risico, want het is altijd een risico. Voor ons is een paar miljoen euro gewoon heel veel geld.''

Feyenoord maakt niet alleen gebruik van statistieken, zoals eerder werd vermeld. ''Je moet namelijk erg uitkijken met statistieken. Data zijn belangrijk, maar scouting is echt iets anders. We verzamelen zo veel mogelijk informatie over spelers, daar horen dan ook statistieken bij. Maar die data vertellen niets over de mentaliteit van een speler. Het oog blijft bij ons het allerbelangrijkste.''
VVout
 VVout - donderdag 30 januari 2020 - 09:08   quote  deeplink  
Hoor passie, kunde en een visie. Toch wel heel fijn als je z’n TD achter het team hebt staan. Hoop voor de club dat we het geluk hebben dat het ook wordt uitbetaald. Risico is onvermijdbaar. Het blijven mensen, kan altijd twee kanten op.
ar
 ar - donderdag 30 januari 2020 - 17:30   quote  deeplink  
Prettig stuk om te lezen.
tomson
 tomson - donderdag 30 januari 2020 - 22:43   quote  deeplink  
Dit hele topic was prettig om even bij te lezen.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 30 januari 2020 - 22:54   quote  deeplink  
Frank brengt rust en zegt geen gekke dingen.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 31 januari 2020 - 00:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 30 januari 2020 - 22:54 schreef FR-Henk het volgende:
Frank brengt rust en zegt geen gekke dingen.
Inderdeed..
van geil
 van geil - vrijdag 31 januari 2020 - 14:55   quote  deeplink  
Verrijking
RenatoBos
 RenatoBos - donderdag 06 februari 2020 - 17:21   quote  deeplink  
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - donderdag 06 februari 2020 - 18:48   quote  deeplink  
Doorselecteren, in jeugdopleiding en in aankopen verkopen, verder niet te veel bla bla... Tot nu toe mag ik hem wel.
van geil
 van geil - donderdag 06 februari 2020 - 18:55   quote  deeplink  
Ik kan me even geen professionelere TD voor de geest halen die ooit voor Feyenoord gewerkt heeft.
FR-Henk
 FR-Henk - donderdag 06 februari 2020 - 18:57   quote  deeplink  
De dagbesteding is weer afgelopen.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 06 februari 2020 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 februari 2020 - 18:55 schreef van geil het volgende:
Ik kan me even geen professionelere TD voor de geest halen die ooit voor Feyenoord gewerkt heeft.
Eens,lijkt iemand die het vooral samen wil gaan doen.
CobusIII
 CobusIII - vrijdag 07 februari 2020 - 10:01   quote  deeplink  
Leuke gast, voetbaldier, voor de rest niks nieuws onder de zon...hopen dat Bozenik het gaat maken..
MMM
 MMM - vrijdag 07 februari 2020 - 11:20   quote  deeplink  
Eindelijk af van het bord-op-schoot beleid.

Hup en succes Frank!!
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - vrijdag 07 februari 2020 - 17:16   quote  deeplink  
Leuk begin, presenteert zich goed. Maar uiteindelijk is een TD afhankelijk van de prestaties van het eerste elftal... Gaat het daar goed, kan hij rustig verder werken, gaat het daar minder, komt er van de rest ook niks in huis... Daarom heb ik het vermoeden dat Arnesen wel graag met Advocaat verder wil, is een zekerheidje voor hem, en kan hij ook rustig verder gaan met het doorlichten van de jeugdopleiding en dergelijke...
Frstu
 Frstu - vrijdag 07 februari 2020 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 17:16 schreef Cruzcontrol het volgende:
Leuk begin, presenteert zich goed. Maar uiteindelijk is een TD afhankelijk van de prestaties van het eerste elftal...
Voorlopig zal hij niet op het eerste elftal worden afgerekend, maar wel op de aankopen Boženík en Özyakup.
FR-Henk
 FR-Henk - vrijdag 07 februari 2020 - 19:57   quote  deeplink  
En wat nou als Advocaat een paar wedstrijden in het stof bijt?
Gaat riooljournalistiek weer eens focussen op directie en rvc.

Het is labiel, ook voor Frankie.
VVout
 VVout - vrijdag 07 februari 2020 - 20:11   quote  deeplink  
Jep,dan is Frank weer de sjaak en Dickie over de datum. Kan je op wachten.
CobusIII
 CobusIII - zaterdag 08 februari 2020 - 10:01   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 februari 2020 - 20:11 schreef VVout het volgende:
Jep,dan is Frank weer de sjaak en Dickie over de datum. Kan je op wachten.
Same as it ever was..
van geil
 van geil - zondag 09 februari 2020 - 13:32   quote  deeplink  
De hand van god, het staat zelfs in de bijbel, psalm 139.
FR-Henk
 FR-Henk - zondag 09 februari 2020 - 13:35   quote  deeplink  
Fijn, ga ze allemaal maar lekker meezingen.
In je kerk.
VVout
 VVout - zondag 09 februari 2020 - 14:11   quote  deeplink  
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 09 februari 2020 - 15:05   quote  deeplink  
Tja, voor Frank is het wel lekker om een stabiele coach als Advocaat te hebben, om te beginnen... De focus ligt nu daar, en het is aan Frank om buiten de aankopen, structuur te brengen... Twee ervaren mannen aan het roer, brengt rust...
Zolang de resultaten meevallen zeker... (Want je ziet waar Feyenoord tot een maand geleden in het oog van de storm nog stond, dat lekker makkelijk de riooljournalistiek de focus op PSV kon richten... Met die Gerbrands, die een maand geleden nog het schoolvoorbeeld was van een algemeen directeur... Het kan dus snel verkeren, alles valt of staat met punten, zo is het nu eenmaal)
VVout
 VVout - zondag 09 februari 2020 - 15:34   quote  deeplink  
Zeg dat Cruz, PSV is wel een lekkere bliksemafleider op het moment. Hoop dat we lekker verder gaan op deze tour, dan zouden er nog verrassende dingen kunnen gebeuren.
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zondag 09 februari 2020 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 februari 2020 - 15:34 schreef VVout het volgende:
Zeg dat Cruz, PSV is wel een lekkere bliksemafleider op het moment. Hoop dat we lekker verder gaan op deze tour, dan zouden er nog verrassende dingen kunnen gebeuren.
Ja idd, daarom vind ik het wel jammer dat afgelast is vandaag... zaten in lekkere flow, en onderbreking is meestal niet goed daarvoor... We zullen zien :-)
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - vrijdag 13 maart 2020 - 19:33   quote  deeplink  
'Ik ben bij Feyenoord direct in de scouting gedoken'

Frank Arnesen is bezig aan zijn eerste maanden bij Feyenoord. De technisch directeur heeft de taken van Sjaak Troost overgenomen en gaat zich volledig storten op de jeugdopleiding en de scouting. Arnesen onderstreept in een uitgebreid interview met het Feyenoord Magazine nogmaals het belang van een goed netwerk.

''Ik zeg altijd: een slechte speler kun je een beetje beter maken, maar je kunt hem niet goed maken. Je moet dus zorgen dat je goede spelers binnenhaalt, die je nog beter maakt, al weet ik dat de concurrentie moordend is,'' vertelt Arnesen. ''Ik ben bij Feyenoord direct in de scouting gedoken en heb gezien dat het schort aan mankracht. We hebben nu drie scouts, dat is weinig in vergelijking met wat ik bij eerdere clubs gewend was.''

Op de scouting is de laatste jaren veel kritiek geweest. Het idee ontstond dat de scouts van de Rotterdammers altijd te laat waren. ''Dan kun je de scouts niets kwalijk nemen - zij kunnen niet overal tegelijk zijn - maar in mijn optiek hebben we er meer nodig. Ik voel dat iedereen begrijpt dat we een slag gaan slaan als we daarin investeren. Daarom heb ik bijvoorbeeld al Bjarne Hansen gevraagd om ons te helpen. Hij is een Deense scout met wie ik al 25 jaar werk en hij doet veel in Scandinavië. Ik heb graag iemand ter plekke, dagelijks meekrijgt wat er gebeurt en naar wedstrijden kan gaan. Zo hebben we alvast iemand, daar ben ik blij mee.'

https://www.fr12.nl/nieuws/53701-ik-ben-bij-feyenoord-direct-in-de-scouting-gedoken.html
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 maart 2020 - 22:32   quote  deeplink  
Goed bezig die man .
van geil
 van geil - vrijdag 13 maart 2020 - 22:42   quote  deeplink  
Die kijkt tenminste verder als Eredivisie spelers en oud Eredivisie spelers.
Wat een verademing na die mafkees.
Leon FR1908
 Leon FR1908 - vrijdag 13 maart 2020 - 22:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 22:42 schreef van geil het volgende:
Die kijkt tenminste verder als Eredivisie spelers en oud Eredivisie spelers.
Wat een verademing na die mafkees.
Die had 3 scouts maar was te arrogant om iets met hun informatie te doen.
En dat is wat de scouts zelf hadden aangegeven volgens de VI
kenny
 kenny - zaterdag 14 maart 2020 - 09:15   quote  deeplink  
inderdaad de arrogantie van v geel kon geen grenzen , ben blij met arnesen deze man is bezig eindelijk eens visie ,structuur en goed beleid neer te zetten , goed bezig onze frankie
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - zaterdag 14 maart 2020 - 14:05   quote  deeplink  
Klinkt goed en logisch ook. Zal zijn vruchten moeten afwerpen in de nabije toekomst
van geil
 van geil - zaterdag 14 maart 2020 - 20:26   quote  deeplink  
Bjarne Hansen nieuwe scout.
ar
 ar - zaterdag 14 maart 2020 - 20:45   quote  deeplink  
Uitstekend.
Wel 1 heikelpunt.. bluffer moet nu plaatsmaken.
van geil
 van geil - zaterdag 14 maart 2020 - 20:47   quote  deeplink  
Die is toch veel te druk met al die verjaardagspartijtjes .
Nibke 7
 Nibke 7 - zaterdag 14 maart 2020 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2020 - 20:45 schreef ar het volgende:
Uitstekend.
Wel 1 heikelpunt.. bluffer moet nu plaatsmaken.
Dat lijkt me niks meer dan logisch, die had altijd van die tweede rangs spelers op het oog.
Bovendien deed MvG hier niets mee, maar misschien leest FA hier mee en heeft ie nog enkele goede tips. (ps. We gaan alleen voor het beste)
RenatoBos
 RenatoBos - woensdag 18 maart 2020 - 14:00   quote  deeplink  
Feyenoord haalde onlangs met Frank Arnesen een ervaren technisch directeur in huis en in zijn eerste maanden in De Kuip heeft hij niet stilgezeten. Zo versterkte hij de selectie van trainer Dick Advocaat met de Slowaakse spits Róbert Bozeník en Oguzhan Özyakup, die is gehuurd van Besiktas. Arnesen geeft in een interview op de clubwebsite aan dat hij een betere organisatie neer wil zetten en daar hoort ook een goede scouting bij. In dat kader heeft hij de ervaren Deense scout Bjarne Hansen weten te strikken voor de Rotterdammers.

Arnesen wil de afdeling scouting verder uitbreiden. Omdat de Rotterdammers slechts drie scouts in huis hadden, zocht hij naar versterking. “Ik voel dat iedereen begrijpt dat we een slag gaan slaan als we daarin investeren. Daarom heb ik bijvoorbeeld al Bjarne Hansen gevraagd om ons te helpen”, aldus Arnesen. “Hij is een Deense scout met wie ik al 25 jaar heb gewerkt en doet veel in Scandinavië. Ik heb graag iemand die ter plekke is, dagelijks meekrijgt wat er gebeurt, de kranten leest en naar wedstrijden kan gaan. Zo hebben we alvast iemand erbij, daar ben ik blij mee.”

Hansen, voormalig assistent-trainer van FC Kopenhagen, werkt al geruimte tijd samen met Arnesen. Zo was hij in het verleden als scout werkzaam voor clubs waar ook Arnesen werkte: PSV, Chelsea, Hamburger SV, Manchester United en RSC Anderlecht. In een interview in Deense media zei hij de ontdekker van Christian Eriksen geweest te zijn. Hij probeerde het voormalige toptalent naar Chelsea te halen en de middenvelder kwam daar meerdere keren op proef, maar de voorkeur van the Blues ging volgens Hansen destijds uit naar Josh McEachran, die vandaag de dag voor Birmingham City speelt. Later werd Eriksen door John Steen Olsen aangedragen bij Ajaks, waar hij doorbrak in het eerste elftal en in de zomer van 2014 voor circa veertien miljoen euro aan Tottenham Hotspur werd verkocht.

“Toen we hem bij Chelsea op proef hadden, was hij nog niet bij andere clubs geweest”, zei Hansen in 2012 in een interview met Bold. “We waren met Chelsea dicht bij een aanbieding voor Christian Eriksen. Maar we hadden met Josh McEachran al een speler van dezelfde leeftijd op zijn positie. Hij zat al vanaf zijn achtste bij de club. We kozen toen voor hem. Met Ajaks maakte hij destijds de goede keuze. Hij wred internatoinal op jonge leeftijd en heeft zich geweldig ontwikkeld.”

Arnesen laat weten dat er veel komt kijken bij het scouten van spelers. Het belangrijkste voor de technisch directeur van de Rotterdammers is het wegnemen van zoveel mogelijk risico. “Je kijkt naar techniek, tactisch inzicht, mentaliteit, blessureverleden en gedrag buiten het veld. Op die vijf punten hamer ik altijd”, legt hij uit. “Techniek, tactiek en fysiek kun je met eigen ogen zien, maar zeker ook aan de hand van de statistieken. Hoeveel loopt iemand, hoeveel sprints trekt hij in een wedstrijd, hoeveel keypasses geeft hij in de final third, hoeveel duels wint of verliest hij? Dat zijn objectieve cijfers, maar tegelijkertijd moet je spelers ook altijd zelf bekijken. Als een verdediger de bal telkens breed speelt naar een andere verdediger, komt zijn passing op honderd procent, maar feitelijk is het team er niets mee opgeschoten. De data is dus altijd ondersteunend.”

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 18 maart 2020 door RenatoBos --
van geil
 van geil - maandag 01 juni 2020 - 09:04   quote  deeplink  
Geen lege beurs,maar geen beurs.
Het zwarte gat van de Yellow man.
VVout
 VVout - maandag 01 juni 2020 - 09:14   quote  deeplink  
Of zou het sintersjaak zijn, denk zelf dat de basis van het gat legt iets verder terug lijkt me.

Bosz heeft nog lekker wat kunnen oprapen met verkopen maar door overdreven salarissen en inkrimping van de spelersgroep is de uitholling op gang gekomen. Hier zijn we tot heden nooit meer uit gekomen.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=160607
Cruzcontrol
 Cruzcontrol - maandag 01 juni 2020 - 12:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 01 juni 2020 - 09:14 schreef VVout het volgende:
Of zou het sintersjaak zijn, denk zelf dat de basis van het gat legt iets verder terug lijkt me.

Bosz heeft nog lekker wat kunnen oprapen met verkopen maar door overdreven salarissen en inkrimping van de spelersgroep is de uitholling op gang gekomen. Hier zijn we tot heden nooit meer uit gekomen.

https://www.voetbalzone.nl/doc.asp?uid=160607
Eigenlijk lopen wij altijd al achter de financiele feiten aan sinds de jaren 70.

Feyenoord was toen absolute top in Europa, ook financieel, maar toen is er pas echt een zooitje middelmaat aangetrokken en al het geld verpist door het management in die jaren. Met als gevolg dat het sinds eind jaren 70 altijd ups en downs zijn geweest, meet veel lange downs.

Het grote probleem is dat er altijd wel weer mensen en groeperingen zijn die Feyenoord willen helpen financieel, maar dan is er uit rancune weer een andere groepering die niet mee wil doen.

Ik hoop dat Arnesen echt de club aan het doorlichten is, van jeugdopleiding af en niet bang is om heilige huisjes omver te schoppen. Zodat we echt een beleid krijgen waarbij de jeugdopleiding de levensader van de club gaat worden. Dat de jeugd structureel ziet dat er spelers doorkomen, dat er een echte toekomstvisie met ze uitgestippeld wordt, zodat we daar ons geld structureel mee gaan verdienen, en baas in eigen huis blijven.

Uiteraard heeft dit een aantal jaren nodig en in de praktijk ziet de buitenwereld alleen de prestaties van Feyenoord één, en kan dit weer leiden tot het WEER wegjagen van mensen, en blijf je altijd in die vicieuze cirkel ronddraaien...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5983
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Frank Arnesen topic









0.0196089