BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 12:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 12:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Je schrijft letterlijk dat je moeder er iedere dag komt.
klopt, mijn moeder praktisch elkedag, helaas kan dat niet anders voor haar.. ik niet overigens.. daarbij wijzen de cijfers uit dat het weldegelijk nu overal drukker is in winkels (met name bouwzaken en meubelwinkels zoals ik voorheen al zei) en ook bij slagerijen en groeteboeren, en dat het op de wegen vrijwel net zo druk is als voor de corona.. kortom, zoals ik al zei er is weinig veranderd tenopzichte van voor die zogenaamde lockdown en corona uitbraak..
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 12:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt, mijn moeder praktisch elkedag, helaas kan dat niet anders voor haar.. ik niet overigens.. daarbij wijzen de cijfers uit dat het weldegelijk nu overal drukker is in winkels (met name bouwzaken en meubelwinkels zoals ik voorheen al zei) en ook bij slagerijen en groeteboeren, en dat het op de wegen vrijwel net zo druk is als voor de corona.. kortom, zoals ik al zei er is weinig veranderd tenopzichte van voor die zogenaamde lockdown en corona uitbraak..
Iedereen kan het thuis laten bezorgen.

Mijn ouders wonen praktisch in het winkelcentrum en laten het ook gewoon bezorgen.

Er iedere dag naartoe gaan, sorry maar dan doe je gewoon mee met de mensen die deze ellende veroorzaken.

En op datzelfde winkel plein is er wel degelijk minder activiteit.

Ik las een week of wat terug ergens een bericht dat Alberthein 45% minder kassa activiteiten heeft en toch meer omzet draait.

Dat bewijst gewoon dat er minder mensen in die centra zijn dan ervoor.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 november 2020 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen kan het thuis laten bezorgen.

Mijn ouders wonen praktisch in het winkelcentrum en laten het ook gewoon bezorgen.

Er iedere dag naartoe gaan, sorry maar dan doe je gewoon mee met de mensen die deze ellende veroorzaken.

En op datzelfde winkel plein is er wel degelijk minder activiteit.

Ik las een week of wat terug ergens een bericht dat Alberthein 45% minder kassa activiteiten heeft en toch meer omzet draait.

Dat bewijst gewoon dat er minder mensen in die centra zijn dan ervoor.
Helemaal mee eens.
Pietje
 Pietje - dinsdag 03 november 2020 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen kan het thuis laten bezorgen.

Mijn ouders wonen praktisch in het winkelcentrum en laten het ook gewoon bezorgen.

Er iedere dag naartoe gaan, sorry maar dan doe je gewoon mee met de mensen die deze ellende veroorzaken.

En op datzelfde winkel plein is er wel degelijk minder activiteit.

Ik las een week of wat terug ergens een bericht dat Alberthein 45% minder kassa activiteiten heeft en toch meer omzet draait.

Dat bewijst gewoon dat er minder mensen in die centra zijn dan ervoor.
Zo is het inderdaad helemaal Remco.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 12:57 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt, mijn moeder praktisch elkedag, helaas kan dat niet anders voor haar.. ik niet overigens.. daarbij wijzen de cijfers uit dat het weldegelijk nu overal drukker is in winkels (met name bouwzaken en meubelwinkels zoals ik voorheen al zei) en ook bij slagerijen en groeteboeren, en dat het op de wegen vrijwel net zo druk is als voor de corona.. kortom, zoals ik al zei er is weinig veranderd tenopzichte van voor die zogenaamde lockdown en corona uitbraak..
Ik snap je ook echt niet.

Je geeft hier gigantisch af op mensen die zich niet aan de maatregelen houden.

Maar verdedigd min of meer iemand die zich ook gewoon niet aan de regels houd.
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 november 2020 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 17:35 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik snap je ook echt niet.

Je geeft hier gigantisch af op mensen die zich niet aan de maatregelen houden.

Maar verdedigd min of meer iemand die zich ook gewoon niet aan de regels houd.
Nu zal er vast weer een antwoord komen dat die het weer anders bedoeld....
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 18:33   quote  deeplink  
naaah loetje, maar hoef de prive dingen waarom niet te vermelden lijkt mij.. daarbij loopt ze al vanaf maart/april met een mondmasker.. kunnen nog genoeg nlers een voorbeeld aannemen
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 november 2020 - 18:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 18:33 schreef nummer10 het volgende:
naaah loetje, maar hoef de prive dingen waarom niet te vermelden lijkt mij.. daarbij loopt ze al vanaf maart/april met een mondmasker.. kunnen nog genoeg nlers een voorbeeld aannemen
Je springt van hak op de tak man.

Ondanks ik van je weet dat je jezelf niet altijd goed weet te verwoorden, doe je je er een groot plezier aan door je geloofwaardig te houden
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 18:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 15:48 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen kan het thuis laten bezorgen.

Mijn ouders wonen praktisch in het winkelcentrum en laten het ook gewoon bezorgen.

Er iedere dag naartoe gaan, sorry maar dan doe je gewoon mee met de mensen die deze ellende veroorzaken.

En op datzelfde winkel plein is er wel degelijk minder activiteit.

Ik las een week of wat terug ergens een bericht dat Alberthein 45% minder kassa activiteiten heeft en toch meer omzet draait.

Dat bewijst gewoon dat er minder mensen in die centra zijn dan ervoor.
wat betreft het bezorgen is een financiele kwestie...

de cijfers zou ik toch nog maar eens gaan lezen dan.. elke winkel draaid zoon beetje meer omzet, slagers groenteboeren, gammas, praxis etc.. en de kassa activiteit komt merendeel door selfscan kassas en selfscanners die er in de winkels bij zijn gekomen landelijk.. want de appies lopen echt geen 45% minder klanten rond hoor ;)
Loetje
 Loetje - dinsdag 03 november 2020 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 18:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat betreft het bezorgen is een financiele kwestie...

de cijfers zou ik toch nog maar eens gaan lezen dan.. elke winkel draaid zoon beetje meer omzet, slagers groenteboeren, gammas, praxis etc.. en de kassa activiteit komt merendeel door selfscan kassas en selfscanners die er in de winkels bij zijn gekomen landelijk.. want de appies lopen echt geen 45% minder klanten rond hoor ;)
Vind ik apart.

Bezorgen kun je vrijwel overal alleen maar vanaf 50 tot 60 euro. Dan kan die 3.95 (op de juiste tijden) ook wel lijkt me?
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 18:51   quote  deeplink  
nu zeg je het al toch ? 50 a 60 euro of begrijp ik je nu niet ? maar goed buiten dat ik zie het niet minder worden, wellicht dat dat in de grotesteden wel is ook al doen de cijfers qua verkeer anders vermoeden
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 18:37 schreef nummer10 het volgende:

[..]

wat betreft het bezorgen is een financiele kwestie...

de cijfers zou ik toch nog maar eens gaan lezen dan.. elke winkel draaid zoon beetje meer omzet, slagers groenteboeren, gammas, praxis etc.. en de kassa activiteit komt merendeel door selfscan kassas en selfscanners die er in de winkels bij zijn gekomen landelijk.. want de appies lopen echt geen 45% minder klanten rond hoor ;)
Nee dat is inclusief de zelfscan. Dat is ook een kassa hè, of trekken ze daar geen geld van je rekening af.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee dat is inclusief de zelfscan. Dat is ook een kassa hè, of trekken ze daar geen geld van je rekening af.
ok dus je wou beweren dat 45% thuisboodschappen doet ? of dat iedereen week boodschappen doet, want ook dit zie ik niet in de winkelwagentjes terug.. en misschien is het het oosten hoor hier in almelo dat ze er weinig meedoen.. maar ook enschede kan je over de koppen lopen etc

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 november 2020 door nummer10 --
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 19:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 19:54 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ok dus je wou beweren dat 45% thuisboodschappen doet ? of niet meer naar de appie gaan maar dat de omzet wel stijgt...
Mensen gaan nu meer alleen dan eerder, dat zorgt er al voor dat er minder mensen in de supermarkt komen. En het thuisbezorgen van boodschappen is inderdaad exponentieel hard gegroeid. Zoals ik al aangaf zoeken ze bij vrijwel alle bezorgdiensten op dit momenten nog mensen.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 19:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 18:51 schreef nummer10 het volgende:
nu zeg je het al toch ? 50 a 60 euro of begrijp ik je nu niet ? maar goed buiten dat ik zie het niet minder worden, wellicht dat dat in de grotesteden wel is ook al doen de cijfers qua verkeer anders vermoeden
Lees je over het verkeer alleen de titel of ook de inhoud van wat er aan berichtgeving komt?

https://www.tubantia.nl/hengelo-e-o/thuiswerken-drukte-op-snelwegen-in-deze-regio-weer-als-vanouds~a7fc3a79/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Minder goed dan in maart en april. Maar nog steeds 10% onder het normale.

En daarbij, het verkeer is op andere tijden gaan rijden. Er wordt dus heel verspreid gewerkt.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 19:59   quote  deeplink  
ja echt goedewil remco, hier zie je het echt niet.. lidl appie deka aldi overal zijn alle parkeerplaatsen gewoon gevuld..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 19:59 schreef remco k het volgende:

[..]

Lees je over het verkeer alleen de titel of ook de inhoud van wat er aan berichtgeving komt?

https://www.tubantia.nl/hengelo-e-o/thuiswerken-drukte-op-snelwegen-in-deze-regio-weer-als-vanouds~a7fc3a79/?referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.nl%2F

Minder goed dan in maart en april. Maar nog steeds 10% onder het normale.

En daarbij, het verkeer is op andere tijden gaan rijden. Er wordt dus heel verspreid gewerkt.
maar nog teveel reisverkeer... en hier aan kan je toch zien dat er veel minder op uit word gedaan dan toen (toen kon je nergens heen omdat er veel dicht was en namen mensen het serieuzer)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 20:03   quote  deeplink  
maar goed genoeg corona, heb liever zoon geel drankje ervan :) op naar ajax
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 20:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 19:59 schreef nummer10 het volgende:
ja echt goedewil remco, hier zie je het echt niet.. lidl appie deka aldi overal zijn alle parkeerplaatsen gewoon gevuld..
Dan hebben sommige mensen toch gewoon gelijk en moeten ze dat stuk van het oosten afsteken e via een of andere weg de zee op duwen zodat het verzuipt.

Misschien dat jij gewoon niet zo goed meer weet hoe het voor de Corona tijd was ofzo.

Echt nergens waar ik kom zie ik hetzelfde als voor Corona. En natuurlijk is het op de ene plek veel beter dan op de andere plek. En nee ik kom uberhaubt niet dagelijks buiten, maar zo slecht als dat jij altijd alles stelt zie ik het niet.

Niet in het voetbal en niet in het Corona gebeuren.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 20:05   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 20:02 schreef nummer10 het volgende:

[..]

maar nog teveel reisverkeer... en hier aan kan je toch zien dat er veel minder op uit word gedaan dan toen (toen kon je nergens heen omdat er veel dicht was en namen mensen het serieuzer)
Of het zijn mensen die op kantoor de boel nu goed geregeld hebben waardoor ze daar wel kunnen werken.

Dat is namelijk bij mij op het kantoor sprake van. In maart en april hebben we alles thuis laten werken. Dat heeft het bedrijf gigantisch veel problemen opgeleverd. Nu zijn alle ruimtes anders ingedeeld en kan er van 6 tot 2200 gewerkt worden ipv 7 tot 1800.

Veel meer spreiding. Iedereen een eigen kantoor. Meer koffie zet apparaten. En ga zo maar door.

En wij zijn daarin niet de enige aangezien ook in de bedrijven die hierin voorzien de omzet gigantisch gegroeid is.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - zondag 22 november 2020 - 18:34   quote  deeplink  
En dan deze:

Als mondkapjes wel werken, waarom moeten dan zoveel bedrijven dicht?
En als ze niet werken, waarom worden ze dan verplicht?
Eide
 Eide - zondag 22 november 2020 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 22 november 2020 - 18:34 schreef Ronald 1960 het volgende:
En dan deze:

Als mondkapjes wel werken, waarom moeten dan zoveel bedrijven dicht?
En als ze niet werken, waarom worden ze dan verplicht?
Omdat men gedragsbeinvloeding probeert te bwerkstelligen. De hoop is dat door het gebruik mensen zich bewuster zijn van de maatregels.

Mondkapjes kunnen wel werken, maar hebben slechts een beperkt positief effect waarbij noodzakelijk is dat men ze goed gebruikt. Ofwel, binnenzijde niet aanraken, na elk gebruik een verse plaatsen, over neus en mond enzovoorts... en dan is het nog altijd aanvullend op het allerbelangrijkste wat afstand houden is.

De maatregels zijn allemaal prima. Het probleem zit in de personen die het moeten uitvoeren. Het allerlaatste waar we ons druk over moeten maken zijn de maatregels. Die zouden nuawelijks nodig zijn als mensen gewoon doen wat ze gezegd wordt. Daar zit in mijn optiek de belangrijkste zwakheid; gewoon heel veel mensen die te dom, te arrogant of te gemakzuchtig om gewoon afstand te houden en drukte te vermijden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 november 2020 - 20:39   quote  deeplink  
Black Friday en de mens heeft wederom aangetoond zich niet aan de regels te kunnen houden! Ongelooflijk! Overigens vind ik de winkels hier ook schuldig aan. Dit alles was voor voorzien en toch door blijven gaan met acties om klanten te lokken!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 november 2020 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Black Friday en de mens heeft wederom aangetoond zich niet aan de regels te kunnen houden! Ongelooflijk! Overigens vind ik de winkels hier ook schuldig aan. Dit alles was voor voorzien en toch door blijven gaan met acties om klanten te lokken!
tjah.. daarom roep ik al heeeeel lang harder op tetreden.. rotterdam gooide ze de boel dicht, en voor de rest enkel maar weer van die slappe waarschuwingen.. maar goed dit had je kunnen verwachten, en het word nog erger..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 november 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 22:05 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah.. daarom roep ik al heeeeel lang harder op tetreden.. rotterdam gooide ze de boel dicht, en voor de rest enkel maar weer van die slappe waarschuwingen.. maar goed dit had je kunnen verwachten, en het word nog erger..
Jep, let morgen maar op!
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 november 2020 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 22:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jep, let morgen maar op!
onderanderen... en de kerst inkopen die groter zijn vermoed ik dan andere jaren.. ook hier gaat het vuurwerk geld bijv naar leuke kados.. alleen ik bestel ze online, maar denk dat velen dat niet doen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 27 november 2020 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 22:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

onderanderen... en de kerst inkopen die groter zijn vermoed ik dan andere jaren.. ook hier gaat het vuurwerk geld bijv naar leuke kados.. alleen ik bestel ze online, maar denk dat velen dat niet doen..
Ik heb het vandaag al meegemaakt en eigenlijk de afgelopen dagen/weken al. Daarnaast aardig wat agressie moeten slikken, bij aanhouding zelfs naar de keel gegrepen maar we blijven moedig standhouden en doorgaan! Zeker de kerstinkopen maken we ons naast Black friday druk om. Althans, de drukte dan......
nummer10
 nummer10 - vrijdag 27 november 2020 - 22:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 22:27 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb het vandaag al meegemaakt en eigenlijk de afgelopen dagen/weken al. Daarnaast aardig wat agressie moeten slikken, bij aanhouding zelfs naar de keel gegrepen maar we blijven moedig standhouden en doorgaan! Zeker de kerstinkopen maken we ons naast Black friday druk om. Althans, de drukte dan......
begrijp ik heel goed, en dan komt de mondkapjesplicht er ook nog aan vanaf dinsdag (terecht in mijn ogen).. maar benieuwd hoeveel weerstand dit op gaat roepen bij bepaalde meloten.. mag ik vragen welke winkel jij de beveiliging doet (tenminste meende dit tehebben gelezen tussen de regels door) hier worden in sommige winkels ook beveiligings bedrijven ingezet die normaal op festivals staan en bij de deuren van cafes..
Loetje
 Loetje - zaterdag 28 november 2020 - 07:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 20:39 schreef Ajax Warrior het volgende:
Black Friday en de mens heeft wederom aangetoond zich niet aan de regels te kunnen houden! Ongelooflijk! Overigens vind ik de winkels hier ook schuldig aan. Dit alles was voor voorzien en toch door blijven gaan met acties om klanten te lokken!
Gister bij Rosada outlet geweest in Roosendaal.

Voor het eerst in deze tijd zag ik een uitstekend em streng beleid.

Iedere winkel beperkt naar binnen, weinig drukte en iedereen hield zich er keurig aan. Mag eens gezegd worden
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 08:25   quote  deeplink  
Ik heb alle berichten gelezen. Mijn vrouw werkte gisteren een extra dienst voor koopavond maar er was geen reet te beleven.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 november 2020 - 10:13   quote  deeplink  
zal woonplaats afhankelijk zijn dan gok ik..
Eide
 Eide - zaterdag 28 november 2020 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 november 2020 - 10:13 schreef nummer10 het volgende:
zal woonplaats afhankelijk zijn dan gok ik..
Lijkt vooral in de grote steden een ding te zijn. Het leek hier in Arnhem reuze mee te vallen terwijl in vangaande jaren dit weekend een gekkenhuis was op werk bij mijn vrouw. Ze hadden gisteren zelfs iemand van het hoofdkantoor extra binnen gehaald om aan de deur de toestroom te reguleren. Die persoon heeft uiteindelijk gewoon op een kantoortje zitten werken omdat het niet nodig was.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 28 november 2020 - 14:34   quote  deeplink  
tjah weet niet wat het is eide... enschede, almelo waar niks is eigenlijk en ook hengelo wat normaal een dodestad is heb ik fotos gezien wat wel abnormaal was... maar goed de cijfers laatst uit het oosten zegt ook genoeg, behoorde gewoon tot de slechste steden, en dat in het kleine twente..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 november 2020 - 18:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 november 2020 - 22:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

begrijp ik heel goed, en dan komt de mondkapjesplicht er ook nog aan vanaf dinsdag (terecht in mijn ogen).. maar benieuwd hoeveel weerstand dit op gaat roepen bij bepaalde meloten.. mag ik vragen welke winkel jij de beveiliging doet (tenminste meende dit tehebben gelezen tussen de regels door) hier worden in sommige winkels ook beveiligings bedrijven ingezet die normaal op festivals staan en bij de deuren van cafes..
Geen winkel, een heel centrum.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 28 november 2020 - 18:41   quote  deeplink  
Dan heeft jouw vrouw geluk gehad Eide!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 november 2020 door Ajax Warrior --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3164
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0210819