BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 15:31   quote  deeplink  
Het Coronavirus heeft deze aardkloot flink te pakken. Tot 31 maart sowieso geen voetbal in Nederland. Dat betekent dat Ajax - Twente en Feyenoord - Ajax worden uitgesteld.

Hoe en wat het allemaal ingehaald wordt en of het EK in gevaar komt, moet blijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 25 juli 2020 door Loetje --
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 15:32   quote  deeplink  
David Neres op dit moment...

7hwaey1ogf.jpg
Pietje
 Pietje - donderdag 12 maart 2020 - 15:40   quote  deeplink  
Dat zat er dik in, dat zo'n soort maatregel aangekondigd zou worden. Ik heb het overigens nog nergens anders gelezen.
Wèl heb ik gehoord dat alle evenementen waarbij 100 mensen of meer bij aanwezig (kunnen) zijn, verboden gaan worden omdat de regering (minister Bruins) heeft toegegeven de grip kwijt te zijn i.v.m. het feit dat er een enorme groep besmettingsgevallen is zonder dat men weet waar en hoe zij besmet zijn geraakt.

De volksgezondheid is primair aan alle soorten evenementen, dus heb ik er veel begrip voor.

Edit:
Inmiddels staat het inderdaad op teletekst

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2020 door Pietje --
remco k
 remco k - donderdag 12 maart 2020 - 16:13   quote  deeplink  
L’Equipe meld dat het ek verplaatst zal worden naar 2021

Ze vermoeden dat het Europese voetbal volledig uitgesteld gaat worden.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 maart 2020 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:13 schreef remco k het volgende:
L’Equipe meld dat het ek verplaatst zal worden naar 2021

Ze vermoeden dat het Europese voetbal volledig uitgesteld gaat worden.
Ook sommige Engelse kranten komen met dezelfde mededeling. Over de Olympische Spelen reppen ze nog met geen woord.
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 16:30   quote  deeplink  
Las eerst nog iets over een crisisberaad de 17e, maar het zou een logische keuze zijn. Hopelijk worden de interlands over 2 weken ook afgeschaft.

Benieuwd wanneer de Europese competities ingehaald gaan worden en ook de Eredivisie. Seizoen langer maken is weer een kortere voorbereiding
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 16:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 15:40 schreef Pietje het volgende:
Dat zat er dik in, dat zo'n soort maatregel aangekondigd zou worden. Ik heb het overigens nog nergens anders gelezen.
Wèl heb ik gehoord dat alle evenementen waarbij 100 mensen of meer bij aanwezig (kunnen) zijn, verboden gaan worden omdat de regering (minister Bruins) heeft toegegeven de grip kwijt te zijn i.v.m. het feit dat er een enorme groep besmettingsgevallen is zonder dat men weet waar en hoe zij besmet zijn geraakt.

De volksgezondheid is primair aan alle soorten evenementen, dus heb ik er veel begrip voor.

Edit:
Inmiddels staat het inderdaad op teletekst
Het is ook wel een hype gap.

Het lijkt voornamelijk dodelijk voor oudere mensen die al klachten hebben van andere dingen. De rest lijkt gewoon op een groep die zich gewoon net iets sneller verspreid dan een normale.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 maart 2020 - 16:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:31 schreef Loetje het volgende:

[..]

Het is ook wel een hype gap.

Het lijkt voornamelijk dodelijk voor oudere mensen die al klachten hebben van andere dingen. De rest lijkt gewoon op een groep die zich gewoon net iets sneller verspreid dan een normale.
En tot die oudere mensen hoor ik ook ;-)
Ach als mijn tijd komt... We wachten maar af, vriend.
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:41 schreef Pietje het volgende:

[..]

En tot die oudere mensen hoor ik ook ;-)
Ach als mijn tijd komt... We wachten maar af, vriend.
Begrijp me niet verkeerd he, want iedere dode is er 1 teveel. Overlijden door zo'n griep gun ik helemaal niemand.

Maar het wordt wel zo opgeblazen, Pietje. En dat men nu ingrijpt is prima, maar dit was te voorzien en had al eerder moeten gebeuren lijkt me.
Pietje
 Pietje - donderdag 12 maart 2020 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd he, want iedere dode is er 1 teveel. Overlijden door zo'n griep gun ik helemaal niemand.

Maar het wordt wel zo opgeblazen, Pietje. En dat men nu ingrijpt is prima, maar dit was te voorzien en had al eerder moeten gebeuren lijkt me.
Ik ben het helemaal met je eens hoor!
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:57 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens hoor!
Zeg dat nou niet...;-)
Stanley
 Stanley - donderdag 12 maart 2020 - 17:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 17:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet...;-)
zie je wel...
AkaS
 AkaS - donderdag 12 maart 2020 - 17:20   quote  deeplink  
Er zijn hier azijnzeikers, schijnheiligen en meelopers en een ieder voedt het virus dat hier woedt.

Sommige maniertjes vind ik persoonlijk kotsmisselijk om te lezen. Maniertjes om zieltjes te winnen door over bepaalde personen te beginnen wetende dat ze hier een gevoelige snaar mee raken. Gadverdamme!

Er zijn er genoeg die hier wegblijven en niet alleen om het aanhoudende azijngezeik.

Ik hou er niet van om in onderlinge discussies de naam van Peter te gebruiken om een gevoelige snaar te raken bij sommigen en ze dan aan mijn zijde te krijgen.

Maar man wat was het vroeger een stuk beter hier met Ride, Natjos, Joduh en natuurlijk Nenam!

Dus aan alle kontebonkers, negatievelingen, azijnzeikers... Volgens mij zijn jullie allemaal voor Ajax en willen jullie allemaal juichen bij overwinningen en trots zijn op het mooie Ajax voetbal. En we hebben allemaal een eigen visie op waarom het soms niet lukt en of door wie het komt.

DEAL met DAT!!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2020 door AkaS --
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 17:51   quote  deeplink  
Ga je serieus met 2 accounts reageren, hahahaha.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2020 door Loetje --
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 12 maart 2020 - 19:25   quote  deeplink  
Je zou maar het coronavirus gebruiken om een statement te maken richting mensen waar je het niet mee eens bent.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 12 maart 2020 - 19:27   quote  deeplink  
Begrijpelijk dat alles wordt gecanceld. Beter dat je het ff over je land laat razen voor een korte periode en dat het dan weg is, dan dat je halve maatregelen neemt en het door blijft gaan. Dat is ongeacht of het een heel dodelijk virus is.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 12 maart 2020 door Hasjkoph --
Pietje
 Pietje - donderdag 12 maart 2020 - 19:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 17:00 schreef Loetje het volgende:

[..]

Zeg dat nou niet...;-)
Oké, ik heb helemaal niks gezegd :-)
Loetje
 Loetje - donderdag 12 maart 2020 - 21:42   quote  deeplink  
De tolk verteld in ieder geval dat de vrouwen nog wel mogen pijpen

mgwg4f581b.jpg
p111
 p111 - donderdag 12 maart 2020 - 23:18   quote  deeplink  
Fuck die kut virus,zou a.s zondag op ski vakantie gaan naar Oostenrijk vervalt alles gaat dicht !!!!
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 maart 2020 - 23:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 16:55 schreef Loetje het volgende:

[..]

Begrijp me niet verkeerd he, want iedere dode is er 1 teveel. Overlijden door zo'n griep gun ik helemaal niemand.

Maar het wordt wel zo opgeblazen, Pietje. En dat men nu ingrijpt is prima, maar dit was te voorzien en had al eerder moeten gebeuren lijkt me.
precies.. toen het bekend werd had men gelijk stappen moeten ondernemen daarbij is het ingrijpen nu nog half vind ik.. zelfde als bij ons op het werk, ik als thuiswerker van Backoffice moet thuis werken, mijn vriendin die op frontoffice zit heeft deze optie nog niet.. kortom het kan nog overal komen.. inrpincipe (watze bij ons bij tmobile in denhaag doen) is iedereen voorzien van laptops, echter bij onze locatie nog niet...
nummer10
 nummer10 - donderdag 12 maart 2020 - 23:25   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 17:20 schreef AkaS het volgende:
Er zijn hier azijnzeikers, schijnheiligen en meelopers en een ieder voedt het virus dat hier woedt.

Sommige maniertjes vind ik persoonlijk kotsmisselijk om te lezen. Maniertjes om zieltjes te winnen door over bepaalde personen te beginnen wetende dat ze hier een gevoelige snaar mee raken. Gadverdamme!

Er zijn er genoeg die hier wegblijven en niet alleen om het aanhoudende azijngezeik.

Ik hou er niet van om in onderlinge discussies de naam van Peter te gebruiken om een gevoelige snaar te raken bij sommigen en ze dan aan mijn zijde te krijgen.

Maar man wat was het vroeger een stuk beter hier met Ride, Natjos, Joduh en natuurlijk Nenam!

Dus aan alle kontebonkers, negatievelingen, azijnzeikers... Volgens mij zijn jullie allemaal voor Ajax en willen jullie allemaal juichen bij overwinningen en trots zijn op het mooie Ajax voetbal. En we hebben allemaal een eigen visie op waarom het soms niet lukt en of door wie het komt.

DEAL met DAT!!!
guyt en miss mokum had je ook nog...
remco k
 remco k - donderdag 12 maart 2020 - 23:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 23:18 schreef p111 het volgende:
Fuck die kut virus,zou a.s zondag op ski vakantie gaan naar Oostenrijk vervalt alles gaat dicht !!!!
Ik zou as zaterdag naar Frankrijk gaan voor een weekje wintersport. Niet dicht maar de trip gaat niet door. We zouden met een groep gaan.

Wat een kutzooi.
remco k
 remco k - donderdag 12 maart 2020 - 23:32   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 17:20 schreef AkaS het volgende:
Er zijn hier azijnzeikers, schijnheiligen en meelopers en een ieder voedt het virus dat hier woedt.

Sommige maniertjes vind ik persoonlijk kotsmisselijk om te lezen. Maniertjes om zieltjes te winnen door over bepaalde personen te beginnen wetende dat ze hier een gevoelige snaar mee raken. Gadverdamme!

Er zijn er genoeg die hier wegblijven en niet alleen om het aanhoudende azijngezeik.

Ik hou er niet van om in onderlinge discussies de naam van Peter te gebruiken om een gevoelige snaar te raken bij sommigen en ze dan aan mijn zijde te krijgen.

Maar man wat was het vroeger een stuk beter hier met Ride, Natjos, Joduh en natuurlijk Nenam!

Dus aan alle kontebonkers, negatievelingen, azijnzeikers... Volgens mij zijn jullie allemaal voor Ajax en willen jullie allemaal juichen bij overwinningen en trots zijn op het mooie Ajax voetbal. En we hebben allemaal een eigen visie op waarom het soms niet lukt en of door wie het komt.

DEAL met DAT!!!
Helemaal. Maar dan ook helemaal mee eens.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 01:20   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 23:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Helemaal. Maar dan ook helemaal mee eens.
dat is dan mooi meegenomen ;)
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 01:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 maart 2020 - 23:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zou as zaterdag naar Frankrijk gaan voor een weekje wintersport. Niet dicht maar de trip gaat niet door. We zouden met een groep gaan.

Wat een kutzooi.
zou je het willen dan ? ik ben er absoluut niet bang voor ofzo, maar voorkomen is beter dan genezen lijkt mij.. zoon zou met school naar praag gaan maar gaat ook niet door terwijl er niks is daar.. en tjah stel maar uit die handel, idem voor mensen die nu op reis willen naar weet ik waar, mensen kennen de gevaren niet van wat er precies is, waarom dan toch het risico nemen..
remco k
 remco k - vrijdag 13 maart 2020 - 07:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 01:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zou je het willen dan ? ik ben er absoluut niet bang voor ofzo, maar voorkomen is beter dan genezen lijkt mij.. zoon zou met school naar praag gaan maar gaat ook niet door terwijl er niks is daar.. en tjah stel maar uit die handel, idem voor mensen die nu op reis willen naar weet ik waar, mensen kennen de gevaren niet van wat er precies is, waarom dan toch het risico nemen..
Of ik het wil of niet is toch niet relevant voor het boos zijn en balen dat zo’n trip niet doorgaat?

En risico nemen? Tsja je kan ook onder de bus komen als je naar buiten loopt.

Enige reden dat ik niet meer ga is de mogelijkheid dat je ook andere mensen in gevaar kan brengen bij thuiskomst. En daar zitten in mijn familie een aantal risico personen bij zoals mijn ouders en de ouders van mijn vrouw.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 08:51   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 07:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Of ik het wil of niet is toch niet relevant voor het boos zijn en balen dat zo’n trip niet doorgaat?

En risico nemen? Tsja je kan ook onder de bus komen als je naar buiten loopt.

Enige reden dat ik niet meer ga is de mogelijkheid dat je ook andere mensen in gevaar kan brengen bij thuiskomst. En daar zitten in mijn familie een aantal risico personen bij zoals mijn ouders en de ouders van mijn vrouw.
snap de teleurstelling wel dat sowieso. en met risico doel ik indd op een situatie die je als laatste aangeeft, zo denk ik dus ook, nog niet zozeer voor mezelf maar voor mijn ouders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 maart 2020 - 09:03   quote  deeplink  
Yes!!! Heerlijk man!
p111
 p111 - vrijdag 13 maart 2020 - 09:17   quote  deeplink  
Nou geen voetbal en geen vakantie,in godsnaam dan maar een winterslaap.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 09:52   quote  deeplink  
1 ding is een feit, wat de boeren niet is gelukt op het malieveld (nl plat leggen) is dit virus wel gelukt..
Eide
 Eide - vrijdag 13 maart 2020 - 11:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 09:52 schreef nummer10 het volgende:
1 ding is een feit, wat de boeren niet is gelukt op het malieveld (nl plat leggen) is dit virus wel gelukt..
Nou, Nederland ligt voorlopig niet plat en dat mag ook niet gebeuren. Heel veel dingen moeten gewoon blijven functioneren. Zorg, nooddiensten, voedselvoorziening, logistiek. Het gaat vooral om minder essentiële dingen minder of niet doen en vooral met heel veel gezond verstand bezig zijn.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 13:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 11:59 schreef Eide het volgende:

[..]

Nou, Nederland ligt voorlopig niet plat en dat mag ook niet gebeuren. Heel veel dingen moeten gewoon blijven functioneren. Zorg, nooddiensten, voedselvoorziening, logistiek. Het gaat vooral om minder essentiële dingen minder of niet doen en vooral met heel veel gezond verstand bezig zijn.
nouja nog niet plat, maar wat er allemaal afgelast word etc..
Eide
 Eide - vrijdag 13 maart 2020 - 14:47   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 13:55 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nouja nog niet plat, maar wat er allemaal afgelast word etc..
Maar dat is allemaal niet heel belangrijk. Vervelend, maar niet belangrijk. Wat belangrijk is dat hulp- en nooddiensten blijven draaien, dat supermarkten openblijven, dat de logisitiek blijft functioneren. Al het andere zijn bijzaken.

Daarom is het ook zo belangrijk dat basisscholen wel open blijven. Als mensen in belangrijke beroepsbroepen niet meer kunnen werken hebben we pas echt een probleem.
remco k
 remco k - vrijdag 13 maart 2020 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 14:47 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat is allemaal niet heel belangrijk. Vervelend, maar niet belangrijk. Wat belangrijk is dat hulp- en nooddiensten blijven draaien, dat supermarkten openblijven, dat de logisitiek blijft functioneren. Al het andere zijn bijzaken.

Daarom is het ook zo belangrijk dat basisscholen wel open blijven. Als mensen in belangrijke beroepsbroepen niet meer kunnen werken hebben we pas echt een probleem.
Toch snap ik het van die scholen niet helemaal.

Er wordt gesteld dat mensen uit de zorg thuis zullen moeten blijven voor hun kinderen als de scholen dicht gaan.

Dat zou toch alleen maar hoeven gelden voor een gezin waarbij beide ouders in de zorg werken, in alle andere gevallen kan de andere ouder thuisblijven, dat dit issues met de betreffende werkgever oplevert zou dan aan de overheid moeten zijn om op te lossen of om te compenseren.

Uiteindelijk kunnen die kinderen het virus ook verspreiden en houden we daarmee de grootste structurele mogelijkheid op verspreiding in stand.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 15:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 15:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch snap ik het van die scholen niet helemaal.

Er wordt gesteld dat mensen uit de zorg thuis zullen moeten blijven voor hun kinderen als de scholen dicht gaan.

Dat zou toch alleen maar hoeven gelden voor een gezin waarbij beide ouders in de zorg werken, in alle andere gevallen kan de andere ouder thuisblijven, dat dit issues met de betreffende werkgever oplevert zou dan aan de overheid moeten zijn om op te lossen of om te compenseren.

Uiteindelijk kunnen die kinderen het virus ook verspreiden en houden we daarmee de grootste structurele mogelijkheid op verspreiding in stand.
scholen houden het wel in de gaten, teminste mijn schoonmoeder is lerares en er is Mogelijk een besmetting, mocht dit zo zijn gaat de school opslot.. en van mijn zoon (voortgezet) houden ze het ook scherp in de gaten en is de reis naar praag geschrapt.
remco k
 remco k - vrijdag 13 maart 2020 - 17:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 15:56 schreef nummer10 het volgende:

[..]

scholen houden het wel in de gaten, teminste mijn schoonmoeder is lerares en er is Mogelijk een besmetting, mocht dit zo zijn gaat de school opslot.. en van mijn zoon (voortgezet) houden ze het ook scherp in de gaten en is de reis naar praag geschrapt.
Het enige wat in de gaten houden doet. Is te laat ik met je uiteindelijke maatregelen.
Eide
 Eide - vrijdag 13 maart 2020 - 18:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 15:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch snap ik het van die scholen niet helemaal.

Er wordt gesteld dat mensen uit de zorg thuis zullen moeten blijven voor hun kinderen als de scholen dicht gaan.

Dat zou toch alleen maar hoeven gelden voor een gezin waarbij beide ouders in de zorg werken, in alle andere gevallen kan de andere ouder thuisblijven, dat dit issues met de betreffende werkgever oplevert zou dan aan de overheid moeten zijn om op te lossen of om te compenseren.
Wat denk je van ZZP-ers? Mensen bij bij hulp- en nooddiensten werken? Mensen in de logisitieke en transportsector die supermarkten, ziekenhuizen en dergelijke moeten bevoorraden? Ik kan zo nog wel even doorgaan. Onze samenleving is een complex systeem waarvan de de tandwielen niet zomaar kan stilzetten.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 13 maart 2020 - 19:54   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 17:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Het enige wat in de gaten houden doet. Is te laat ik met je uiteindelijke maatregelen.
mee eens, valencia igg op slot.. ons pand is daar nu gesloten en worden verplicht thuis te werken
remco k
 remco k - zaterdag 14 maart 2020 - 07:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 maart 2020 - 18:03 schreef Eide het volgende:

[..]

Wat denk je van ZZP-ers? Mensen bij bij hulp- en nooddiensten werken? Mensen in de logisitieke en transportsector die supermarkten, ziekenhuizen en dergelijke moeten bevoorraden? Ik kan zo nog wel even doorgaan. Onze samenleving is een complex systeem waarvan de de tandwielen niet zomaar kan stilzetten.
Natuurlijk kan het niet zomaar.

Maar voor heel veel zaken kun je een oplossing bedenken voor de kinderen. Beroepsgroepen die niet direct bij de zorg betrokken zijn kun je thuis laten en compenseren. Zoals bijvoorbeeld die Zzpers.

Daarnaast, in ons land is het iets wat onmogelijk lijkt te zijn. In andere landen hebben ze die beslissing wel genomen.

Daar heb je toch met dezelfde voor en tegen argumenten te maken.
Eide
 Eide - zaterdag 14 maart 2020 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2020 - 07:39 schreef remco k het volgende:

[..]

Daar heb je toch met dezelfde voor en tegen argumenten te maken.
Het besluitvormingsproces en de weging van argumenten is kennelijk anders.

De regering laat zich zuiver technocratisch adviseren door het RIMV en instituten als de GGD. Daar zitten de experts en we moeten er op vertrouwen dat die wel doordachte adviezen geven.
remco k
 remco k - zaterdag 14 maart 2020 - 14:03   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2020 - 13:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Het besluitvormingsproces en de weging van argumenten is kennelijk anders.

De regering laat zich zuiver technocratisch adviseren door het RIMV en instituten als de GGD. Daar zitten de experts en we moeten er op vertrouwen dat die wel doordachte adviezen geven.
Dat is ook zeker zo. Desalniettemin denk je er zelf ook over na en probeer je sommige beslissingen te doorgronden.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 maart 2020 - 14:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 maart 2020 - 13:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Het besluitvormingsproces en de weging van argumenten is kennelijk anders.

De regering laat zich zuiver technocratisch adviseren door het RIMV en instituten als de GGD. Daar zitten de experts en we moeten er op vertrouwen dat die wel doordachte adviezen geven.
Dat is beslist waar. Maar als politicus kun je ook niet alles weten. Logisch dat zij zich laten adviseren door diverse experts in diverse disciplines. De economie is zeer belangrijk, maar de volksgezondheid is toch echt veruit nummer 1 in belangrijkheid. Overigens verwacht ik door al deze ellende, dat we een tijdelijke maar enorme explosie aan werkloosheid zullen krijgen de komende maanden.

Voor mensen op dit forum die zelf of een partner in de zorg hebben of in het onderwijs zitten, het volgende:
Er is een organisatie om een betrouwbare gastouder in te huren. Al die medewerkers moeten aan enorm strenge voorwaarden voldoen, dus je haalt niet zomaar iemand in huis.
Kijk op: https://www.oppassen.nl/gastouder

Door omstandheden heeft mijn dochter er twee keer gebruik van gemaakt en zij is er dol-enthousiast over.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 maart 2020 door Pietje --
Loetje
 Loetje - zondag 15 maart 2020 - 17:55   quote  deeplink  
Eredivisiesluiting met een week verlengd. En dat zullen er logischerwijs nog meer gaan worden.
p111
 p111 - zondag 15 maart 2020 - 18:06   quote  deeplink  
De horeca en scholen het is heftig mannen.
Pietje
 Pietje - zondag 15 maart 2020 - 18:22   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2020 - 18:06 schreef p111 het volgende:
De horeca en scholen het is heftig mannen.
Absoluut. Maar de politieke leiding heeft helaas geen keus. Deze maatregelen zijn al eerder in alle andere Europese landen genomen. Zeer triest maar helaas noodzakelijk.
Eide
 Eide - zondag 15 maart 2020 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2020 - 17:55 schreef Loetje het volgende:
Eredivisiesluiting met een week verlengd. En dat zullen er logischerwijs nog meer gaan worden.
We zullen zien. Veel hangt af van het resultaat. We zullen door deze maatregelen na twee weken (want incubatietijd) een forse terugloop in het aantal nieuwe besmettingen moeten zien. Dat zal uitwijzen wat de vervolgstappen zullen gaan worden.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 16 maart 2020 - 00:09   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2020 - 18:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut. Maar de politieke leiding heeft helaas geen keus. Deze maatregelen zijn al eerder in alle andere Europese landen genomen. Zeer triest maar helaas noodzakelijk.
Vind vooral dat deze politieke leiders gefaald hebben om direct daadkrachtig op te treden en nu vanavond wederom een groot probleem creëerden waardoor angst en frustratie kort naast elkaar komen te liggen! Maar he, wie zijn wij burgers? Onze koning ging gewoon nog even op staatsbezoek! Maar ondertussen vochten in eigen land mensen voor hun leven!
nummer10
 nummer10 - maandag 16 maart 2020 - 00:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 16 maart 2020 - 00:09 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Vind vooral dat deze politieke leiders gefaald hebben om direct daadkrachtig op te treden en nu vanavond wederom een groot probleem creëerden waardoor angst en frustratie kort naast elkaar komen te liggen! Maar he, wie zijn wij burgers? Onze koning ging gewoon nog even op staatsbezoek! Maar ondertussen vochten in eigen land mensen voor hun leven!
slaat indd helemaal nergens op.. te laat of niet, na italie, spanje belgie etc wist nl donders goed wat er kwam.. maar toch zolang mogelijk rekken om toch nog veel geld binnen te harken
Loetje
 Loetje - maandag 16 maart 2020 - 02:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 maart 2020 - 20:28 schreef Eide het volgende:

[..]

We zullen zien. Veel hangt af van het resultaat. We zullen door deze maatregelen na twee weken (want incubatietijd) een forse terugloop in het aantal nieuwe besmettingen moeten zien. Dat zal uitwijzen wat de vervolgstappen zullen gaan worden.
Ik ga er een beetje vanuit dat de Italië taferelen letterlijk deze kant op komen. Als ik dat lak met 2 weken geleden daar, lijkt het me onmogelijk dat er überhaupt de eerste maand gevoetbald gaat worden.
remco k
 remco k - maandag 16 maart 2020 - 08:36   quote  deeplink  
Ook lekker.

De burger moet vrij nemen om zelf voor de kinderen te zorgen. Uiteraard logisch, maar men moet de gebruikelijke uren van de opvang wel gewoon blijven betalen.

Kortom, ik heb de kosten van mijn vrije dagen, mijn wintersport die niet doorgaat, en draag de kosten van de opvang ondanks dat ze er niet naartoe gaan.

Ik heb vanochtend even een voorzichtige rekensom gemaakt van de komende drie weken. Maar dit zijn bedragen die een hoop burgers niet even zeg kunnen dragen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5149
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0092859