BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 06 oktober 2020 - 15:36   quote  deeplink  
Plus als word besloten dat ze dat moeten terug betalen, moeten ze meteen de stekker trekken uit de steun naar de andere ploegen. Dat mogen dan met die overheidssteun lekker opgelost worden.
Eide
 Eide - vrijdag 16 oktober 2020 - 21:29   quote  deeplink  
AZ zou 9 Covidbesmettingen hebben. Vier spelers van de A-selectie, 2 Jong AZ-spelers en 3 werknemers.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 16 oktober 2020 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 16 oktober 2020 - 21:29 schreef Eide het volgende:
AZ zou 9 Covidbesmettingen hebben. Vier spelers van de A-selectie, 2 Jong AZ-spelers en 3 werknemers.
nog eventjes en alles ligt weer plat helaas... (vermoed ik)
Eide
 Eide - donderdag 22 oktober 2020 - 20:49   quote  deeplink  
Fors deel van de plotselinge piek van vandaag komt van verlate meldingen uit Brabant van vorig week. Als je kijkt naar de website van het RIVM lijkt het aantal daadwerkelijke besmettingen per dag (dus niet de dagmeldingen van de media) sinds 12 oktober voorzichtig af te vlakken.

Ik hoop echt dat dit een ontwikkeling is die zich gaat doorzetten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 oktober 2020 - 21:03   quote  deeplink  
We zien een explosieve toename van het aantal besmettingen in de veiligheidsregio", zegt Arjen Gerritsen. Volgens zowel de GGD Twente als de Veiligheidsregio Twente gaan de cijfers de komende dagen nog verder oplopen, door een storing in het coronadashboard waar alle cijfers worden bijgehouden.

lees ik net...

waar lees je overigens dat het zou afvlakken ? ff snel gekeken maar kan het ff niet vinden

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2020 door nummer10 --
Eide
 Eide - donderdag 22 oktober 2020 - 21:41   quote  deeplink  
Zie de link in het bericht.

Ik hoop dat dergelijke meldingen niet representatief zijn voor heel Nederland.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2020 door Eide --
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 oktober 2020 - 21:54   quote  deeplink  
snap overigens ook niet waarom het kabinet wacht... tot het weer misgaat in de zorg ? weer mosterd na de maaltijd terwijl we er nu veel meer van weten en dit niet goed kan gaan ?
Eide
 Eide - donderdag 22 oktober 2020 - 22:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 21:54 schreef nummer10 het volgende:
snap overigens ook niet waarom het kabinet wacht... tot het weer misgaat in de zorg ? weer mosterd na de maaltijd terwijl we er nu veel meer van weten en dit niet goed kan gaan ?
Ze hebben nu maatregels aangekondigd die minimaal een maand van kracht blijven. Er zijn best weer forse maatregels van kracht he, alleen de scholen zijn niet dicht. Als dat gebeurt zijn we weer volledig terug in maart/april. Het is niet niets wat nu allemaal van kracht is.

De vraag is niet waar het kabinet op wacht, maar of doodnormale mensen gaan handelen naar de huidige werkelijkheid. Er zijn nog wat kleinere stapjes mogelijk zoals scholen sluiten maar daarna rest alleen het uitroepen van de noodstoestand waarmee grondwettelijke vrijheden geparkeerd worden. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe dicht we met de huidige maatregelen daar al tegenaan zitten.
nummer10
 nummer10 - donderdag 22 oktober 2020 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 22:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ze hebben nu maatregels aangekondigd die minimaal een maand van kracht blijven. Er zijn best weer forse maatregels van kracht he, alleen de scholen zijn niet dicht. Als dat gebeurt zijn we weer volledig terug in maart/april. Het is niet niets wat nu allemaal van kracht is.

De vraag is niet waar het kabinet op wacht, maar of doodnormale mensen gaan handelen naar de huidige werkelijkheid. Er zijn nog wat kleinere stapjes mogelijk zoals scholen sluiten maar daarna rest alleen het uitroepen van de noodstoestand waarmee grondwettelijke vrijheden geparkeerd worden. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe dicht we met de huidige maatregelen daar al tegenaan zitten.
sorry ik merk geen maatregelen kerel op de horeca na.. en dat is dan weer cult aangezien de studenten wel bij elkaar in de les zitten of elkaar wel opzoeken.. winkelstraten overvol alsof er geen corona is, dus nee sorry ik zie de maatregelen niet terug in de maatschappij en xoals ik eerder ooit zei, dat gaat ook niet gebeuren zonder strenge maatregels en/of boetes bij het gros

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 22 oktober 2020 door nummer10 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 oktober 2020 - 00:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 21:41 schreef Eide het volgende:
Zie de link in het bericht.

Ik hoop dat dergelijke meldingen niet representatief zijn voor heel Nederland.
Ik hoop het wel, straf het eigenwijze volk maar eens keihard af. Want wat een stel mongolen zijn er toch in Nederland. Maar straks wel janken als ze op hun kleine kamertje moeten blijven.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 oktober 2020 - 00:50   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 22:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ze hebben nu maatregels aangekondigd die minimaal een maand van kracht blijven. Er zijn best weer forse maatregels van kracht he, alleen de scholen zijn niet dicht. Als dat gebeurt zijn we weer volledig terug in maart/april. Het is niet niets wat nu allemaal van kracht is.

De vraag is niet waar het kabinet op wacht, maar of doodnormale mensen gaan handelen naar de huidige werkelijkheid. Er zijn nog wat kleinere stapjes mogelijk zoals scholen sluiten maar daarna rest alleen het uitroepen van de noodstoestand waarmee grondwettelijke vrijheden geparkeerd worden. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe dicht we met de huidige maatregelen daar al tegenaan zitten.
En juist die scholen zijn het grote probleem. Ken nu al meerdere mensen die eigenlijk zelf thuis werken, bijna niet buitenkomen maar wel besmet zijn. Ik heb zo'n vermoeden dat mensen het grootste besmettingsgevaar ontkennen omdat ze niet willen dat kinderen binnen moeten blijven. Je maakt mij alleen niet wijs dat al die leraren en leraressen die ineens positief zijn getest dat buiten school hebben opgelopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 oktober 2020 - 00:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 22:13 schreef Eide het volgende:

[..]

Ze hebben nu maatregels aangekondigd die minimaal een maand van kracht blijven. Er zijn best weer forse maatregels van kracht he, alleen de scholen zijn niet dicht. Als dat gebeurt zijn we weer volledig terug in maart/april. Het is niet niets wat nu allemaal van kracht is.

De vraag is niet waar het kabinet op wacht, maar of doodnormale mensen gaan handelen naar de huidige werkelijkheid. Er zijn nog wat kleinere stapjes mogelijk zoals scholen sluiten maar daarna rest alleen het uitroepen van de noodstoestand waarmee grondwettelijke vrijheden geparkeerd worden. Ik denk dat veel mensen onderschatten hoe dicht we met de huidige maatregelen daar al tegenaan zitten.
En als je dit forse maatregelen vind nodig ik je uit in het winkelcentrum waar ik beveilig. Want daar lijkt het in de middag wel een kippenhok. En handhaven is gewoonweg onmogelijk omdat mensen maling hebben en denken dat corona hen niet zal treffen.
Eide
 Eide - vrijdag 23 oktober 2020 - 10:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 00:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En als je dit forse maatregelen vind nodig ik je uit in het winkelcentrum waar ik beveilig. Want daar lijkt het in de middag wel een kippenhok. En handhaven is gewoonweg onmogelijk omdat mensen maling hebben en denken dat corona hen niet zal treffen.
De maatregels zijn ontegenzeggelijk fors. Dat is gewoon een feit. Dat mensen zich onvoldoende bewust lijken te zijn van de ernst van het coronavirus staat daar in principe los van.

Nogmaals; het alternatief is een (tijdelijke) politiestaat aan de hand van de noodtoestand. Als dat uiteindelijk de oplossing blijkt te zijn vind ik dat ook prima. We moeten het virus toch weer onder controle krijgen. Ik begrijp hartstikke goed dat veel mensen zich verbazen over het gedrag van grote groepen mensen. Dat doe ik ook. Tegelijkertijd vind ik ook dat veel mensen veel te makkelijk roepen dat we maar naar een totale lockdown moeten. Ik denk dat mensen onderschatten wat dat gaat betekenen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 10:05   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/binnenland/kabinet-overlegt-over-een-korte-hevige-lockdown-of-een-lange-winter-vol-stevige-maatregelen~a4488a85/

maak je maar klaar...

ps sorry eide ik zie geen strenge maatregelen.. horeca, mondkapjes advies, en niet teveel mensen thuis tijdelijk.. ben het wel met je eens dat het komt omdat mensen zich wr niet aanhouden en daarom verkeerd gaat, vandaar roep ik al maanden dat er harder opgetreden moet worden...
remco k
 remco k - vrijdag 23 oktober 2020 - 12:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 22 oktober 2020 - 22:19 schreef nummer10 het volgende:

[..]

sorry ik merk geen maatregelen kerel op de horeca na.. en dat is dan weer cult aangezien de studenten wel bij elkaar in de les zitten of elkaar wel opzoeken.. winkelstraten overvol alsof er geen corona is, dus nee sorry ik zie de maatregelen niet terug in de maatschappij en xoals ik eerder ooit zei, dat gaat ook niet gebeuren zonder strenge maatregels en/of boetes bij het gros
Je kan ook geen maatregelen merken.

Je kan alleen mensen zien die zich er wel of niet aanhouden.

En blijkbaar maakt het mensen niet meer uit hoe streng de maatregelen zijn. Een deel houd zich er gewoon structureel niet aan.

Overigens ook nog steeds grote delen van de mensen wel. Anders was het helemaal meer te overzien.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 oktober 2020 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 10:00 schreef Eide het volgende:

[..]

De maatregels zijn ontegenzeggelijk fors. Dat is gewoon een feit. Dat mensen zich onvoldoende bewust lijken te zijn van de ernst van het coronavirus staat daar in principe los van.

Nogmaals; het alternatief is een (tijdelijke) politiestaat aan de hand van de noodtoestand. Als dat uiteindelijk de oplossing blijkt te zijn vind ik dat ook prima. We moeten het virus toch weer onder controle krijgen. Ik begrijp hartstikke goed dat veel mensen zich verbazen over het gedrag van grote groepen mensen. Dat doe ik ook. Tegelijkertijd vind ik ook dat veel mensen veel te makkelijk roepen dat we maar naar een totale lockdown moeten. Ik denk dat mensen onderschatten wat dat gaat betekenen.
O nee hoor, ik onderschat dat gelukkig totaal niet. Met de vele besmettingen binnen het voetbal is inmiddels ook aangetoond dat wedstrijden eigenlijk niet meer gespeeld kunnen worden, maar ja .......... KNVB, UEFA en Fifa zijn bang dat ze verlies gaan lijden. Maar ondertussen is er van een eerlijke competitie geen sprake meer.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 23 oktober 2020 - 14:27   quote  deeplink  
Hoera, de magische grens van 10000 is behaald!!! Nu op naar de 20000!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 23 oktober 2020 door Ajax Warrior --
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 15:42   quote  deeplink  
en dan ook nog zoon kut regering die niet ingrijpt
remco k
 remco k - vrijdag 23 oktober 2020 - 16:32   quote  deeplink  
De regering grijpt wel in. Het zijn wij met zijn allen die de boel naar de klote helpen.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 16:32 schreef remco k het volgende:
De regering grijpt wel in. Het zijn wij met zijn allen die de boel naar de klote helpen.
klopt het is de bevolking remco, alleen komt dit vind ik door de softe aanpak/regels hoevaak heb ik wel niet geroepen dat de softe aanpakt niet werkt.. wil men iets bereiken moet men harder optreden dan had je nu een lockdown kunnen voorkomen.. en voor de mensen die de regels aan hun laars lappen harder straffen.. maar goed het zijn natuurlijk ook niet alleen de mensen, kijk ook ff naar het zogenaamde contact onderzoek, etestcapaciteit, eigenwijsheid en laksheid van het ingrijpen toen de 2de golf net begon..
remco k
 remco k - vrijdag 23 oktober 2020 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 17:14 schreef nummer10 het volgende:

[..]

klopt het is de bevolking remco, alleen komt dit vind ik door de softe aanpak/regels hoevaak heb ik wel niet geroepen dat de softe aanpakt niet werkt.. wil men iets bereiken moet men harder optreden dan had je nu een lockdown kunnen voorkomen.. en voor de mensen die de regels aan hun laars lappen harder straffen.. maar goed het zijn natuurlijk ook niet alleen de mensen, kijk ook ff naar het zogenaamde contact onderzoek, etestcapaciteit, eigenwijsheid en laksheid van het ingrijpen toen de 2de golf net begon..
Het werkte in maart en april heel goed.

En nu zijn het de mensen zelf die dit probleem veroorzaken.

Leuk man, nog strengere maatregelen, waarom zou men zich daar wel aan houden.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 17:22 schreef remco k het volgende:

[..]

Het werkte in maart en april heel goed.

En nu zijn het de mensen zelf die dit probleem veroorzaken.

Leuk man, nog strengere maatregelen, waarom zou men zich daar wel aan houden.
maart april werkte het omdat het mooi werd en toen waren de scholen en winkels wel dicht... en waarom mensen zich wel aan strenge maatregelen houden ? ik heb het niet enkel over maatregelen he, ook het optreden/boetes uitdelen aan mensen die het verknallen... zoals toen in de zomer (aug sep) het al erger werd en dat de mondkapjes kwamen in rotterdam etc en mensen daar lak aan hadden had de overheid moeten optreden.. te laks, te laat, te weinig.. toch gewoon belachelijk dat ze simpele dingen zoals het bron en contact onderzoek en test capaciteit gewoon niet op orde hebben, zogenaamd het beste jongetje van de klas.. waardeloze regering iets anders kan ik er niet van maken.. dacht dat ze wel geleerd hadden van de eerste golf, helaas dus niet... eerste golf telaat waardoor we een lockdown kregen(kon je nog inkomen omdat het nieuw was) 2de golf wederom telaat..
remco k
 remco k - vrijdag 23 oktober 2020 - 18:48   quote  deeplink  
Er moeten ook mensen voor beschikbaar zijn, mensen voor opgeleid worden endergelijke.

Maar goed, ik ga hier met jou helemaal niet meer over discussiƫren, veel te bang dat ik me net zo depressief ga opstellen als jij over van alles en nog wat.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 23 oktober 2020 - 18:48 schreef remco k het volgende:
Er moeten ook mensen voor beschikbaar zijn, mensen voor opgeleid worden endergelijke.

Maar goed, ik ga hier met jou helemaal niet meer over discussiƫren, veel te bang dat ik me net zo depressief ga opstellen als jij over van alles en nog wat.
ben alles behalve kerel, echter maak ik me wel grote zorgen met deze aanpak, niet voor mij maar wel voor de kwetsbaren en de mensen die niet geholpen kunnen worden...
nummer10
 nummer10 - vrijdag 23 oktober 2020 - 19:20   quote  deeplink  
ah we moeten wachten tot dinsdag of er effect is aldus het rivm.. TUURLIJK is het aankomende week iets minder... cafes ? een heeeeel klein deel... maar wat een timing om te wachten en cijfers tebekijken na een herfst vakantie van een grootdeel in NL..
Eindhovense Ajaxfan
 Eindhovense Ajaxfan - maandag 02 november 2020 - 16:13   quote  deeplink  
Ajax corona explosie; 11 positieve tests....
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 02 november 2020 - 17:27   quote  deeplink  
Ook Ajax ontkomt er niet aan, maar nu krijgen anderen de kans zich in de kijker te spelen.
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 18:34   quote  deeplink  
en verhaal dat je niet 2 keer besmet kan raken kan ook gelijk de prullenbak in...
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 november 2020 - 18:35   quote  deeplink  
Dat verhaal was al langere tijd in de prullenbak hoor.
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 18:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:35 schreef Ajax Warrior het volgende:
Dat verhaal was al langere tijd in de prullenbak hoor.
bij heel veel wel, helaas alleen nog niet bij iedereen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 november 2020 - 18:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:38 schreef nummer10 het volgende:

[..]

bij heel veel wel, helaas alleen nog niet bij iedereen..
Zou niet weten bij wie niet. Hou me namelijk alleen bezig met mijzelf en mijn gezin.
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 18:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Zou niet weten bij wie niet. Hou me namelijk alleen bezig met mijzelf en mijn gezin.
als ik de mensen zolees op mijn werk via zoon chat geval aangezien we door heel nl zitten verspreid zijn er helaas nog teveel mensen die het afdoen als een verzinsel ofzo en niks serieus nemen
remco k
 remco k - maandag 02 november 2020 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als ik de mensen zolees op mijn werk via zoon chat geval aangezien we door heel nl zitten verspreid zijn er helaas nog teveel mensen die het afdoen als een verzinsel ofzo en niks serieus nemen
Sorry, maar dan werk je echt met de grootste Mongolen van het land.

Wij hebben diverse vestigingen door het land en waar ik ook kom. De maatregelen worden grotendeels nageleefd en men doet niet alsof het virus niet bestaat.

Nu kan dat ook komen doordat we al een paar jongens en dames hebben die Corona hebben gehad.

Maar de mensen die echt maling aan alles hebben is voor mij geen afspiegeling van de maatschappij
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 19:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Sorry, maar dan werk je echt met de grootste Mongolen van het land.

Wij hebben diverse vestigingen door het land en waar ik ook kom. De maatregelen worden grotendeels nageleefd en men doet niet alsof het virus niet bestaat.

Nu kan dat ook komen doordat we al een paar jongens en dames hebben die Corona hebben gehad.

Maar de mensen die echt maling aan alles hebben is voor mij geen afspiegeling van de maatschappij
ik zeg ook niet iedereen he, maar het zijn er gewoon nog teveel.. kijk maar naar die mooie feesten nu de horeca dicht is.. en tjah winkelstraten ook gewoon nog bom vol.. en ben heel blij dat er mensen zijn die zich wel aan de dingen houden.. zo te zien hier op het forum gelukkig ook wel wat ik zo lees
remco k
 remco k - maandag 02 november 2020 - 19:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 19:01 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ik zeg ook niet iedereen he, maar het zijn er gewoon nog teveel.. kijk maar naar die mooie feesten nu de horeca dicht is.. en tjah winkelstraten ook gewoon nog bom vol.. en ben heel blij dat er mensen zijn die zich wel aan de dingen houden.. zo te zien hier op het forum gelukkig ook wel wat ik zo lees
Uiteindelijk echt het overgrote deel houd zich wel aan een groot deel van de maatregelen.

Niet voor niets zijn alle bezorg bedrijven momenteel booming en constant op zoek naar grote getallen personeel. M

Ik las laatst dat bijvoorbeeld de Albert Heijn 45% minder kassa activiteiten heeft dan normaal. Terwijl ze groeien in omzet.

Dat betekend dat mensen zich gewoon voor een deel hebben aangepast op de juiste manier.
Pietje
 Pietje - maandag 02 november 2020 - 19:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:34 schreef nummer10 het volgende:
en verhaal dat je niet 2 keer besmet kan raken kan ook gelijk de prullenbak in...
Dat was toch allang bekend?
Pietje
 Pietje - maandag 02 november 2020 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 18:43 schreef nummer10 het volgende:

[..]

als ik de mensen zolees op mijn werk via zoon chat geval aangezien we door heel nl zitten verspreid zijn er helaas nog teveel mensen die het afdoen als een verzinsel ofzo en niks serieus nemen
Dwazen heb je altijd al gehad. Kijk eens naar die mafkees Willem Engel met zijn groepje viruswaanzin of viruswaarheid zoals zij zich tegenwoordig noemen. De groep "ik-doe-niet-meer-mee" en de complotdenkers... Stelletje mafklappers. Maar het gros houdt zich toch echt aan de regels hoor.
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 19:33 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dwazen heb je altijd al gehad. Kijk eens naar die mafkees Willem Engel met zijn groepje viruswaanzin of viruswaarheid zoals zij zich tegenwoordig noemen. De groep "ik-doe-niet-meer-mee" en de complotdenkers... Stelletje mafklappers. Maar het gros houdt zich toch echt aan de regels hoor.
zoals ik al zei dat is niet tezien in de winkels helaas...
remco k
 remco k - maandag 02 november 2020 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals ik al zei dat is niet tezien in de winkels helaas...
Mensen die winkelen zijn ook niet de afspiegeling van de maatschappij.
Pietje
 Pietje - maandag 02 november 2020 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 20:16 schreef nummer10 het volgende:

[..]

zoals ik al zei dat is niet tezien in de winkels helaas...
Bij ons -een dorp vlak bij Utrecht- wel hoor.
En in Drenthe waar wij vorige week waren, ook.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 november 2020 - 22:08   quote  deeplink  
Bij ons op het werk helaas al diverse winkeliers die bedreigd of zwaar beledigd zijn door mensen die zich niet aan de geldende regels in de winkel willen houden of denken dat iedereen maar voor ze klaar moet staan. Helaas hierdoor vele dames die met angst en beven naar het werk komen. Zelf zaterdag ook bedreigd door zo'n kansenparel. Maar mij doet dat niet zoveel, die meiden echter wel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 02 november 2020 - 22:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
Bij ons op het werk helaas al diverse winkeliers die bedreigd of zwaar beledigd zijn door mensen die zich niet aan de geldende regels in de winkel willen houden of denken dat iedereen maar voor ze klaar moet staan. Helaas hierdoor vele dames die met angst en beven naar het werk komen. Zelf zaterdag ook bedreigd door zo'n kansenparel. Maar mij doet dat niet zoveel, die meiden echter wel.
Gaat natuurlijk ook om hoe men het vraagt, In Amsterdam ben ik aangesproken door een vrouw, die had waarschijnlijk 100 jaar niet geneukt, kij kdan kan je ook een reactie terug verwachten. Al snap ik wel dat het misschien voor haar de 100ste was die dag die even niet bij binnenkomst zijn of haar handen desinfecteerde. maarja dat had ik al bij 10 winkels gedaan.

Als je vriendelijk iemand aanspreekt, kan ik me niet voorstellen dat mensen agresief reageren. Als je bijdehand gaat doen, dan kan je dat ook terug verwachten. Erg onnodig, maar mensen zijn in deze tijd ook allemaal gefrustreerd.
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:08 schreef Ajax Warrior het volgende:
Bij ons op het werk helaas al diverse winkeliers die bedreigd of zwaar beledigd zijn door mensen die zich niet aan de geldende regels in de winkel willen houden of denken dat iedereen maar voor ze klaar moet staan. Helaas hierdoor vele dames die met angst en beven naar het werk komen. Zelf zaterdag ook bedreigd door zo'n kansenparel. Maar mij doet dat niet zoveel, die meiden echter wel.
nog niet gezien gelukkig.. als klant zou ik me bek dan niet kunnen houden, iets van me ma die elke dag ruzie loopt te trappen in de supermarkt met domvolk die haar in de nek kruipen (ma is net jaar genezen van kanker dus kijkt zelf zeker wel uit) maar pak da volk aan aw ! gewoon een trapverkopen
nummer10
 nummer10 - maandag 02 november 2020 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk ook om hoe men het vraagt, In Amsterdam ben ik aangesproken door een vrouw, die had waarschijnlijk 100 jaar niet geneukt, kij kdan kan je ook een reactie terug verwachten. Al snap ik wel dat het misschien voor haar de 100ste was die dag die even niet bij binnenkomst zijn of haar handen desinfecteerde. maarja dat had ik al bij 10 winkels gedaan.

Als je vriendelijk iemand aanspreekt, kan ik me niet voorstellen dat mensen agresief reageren. Als je bijdehand gaat doen, dan kan je dat ook terug verwachten. Erg onnodig, maar mensen zijn in deze tijd ook allemaal gefrustreerd.
het aanspreken zou niet nodig hoeven zijn... daar zit juist het probleem denk ik, hou je eraan (iedereen) dan hadden we wellicht eind december wel met wat meer mensen kerst kunnen vieren.. en dat gebeurd gewoon nog te weinig in mijn ogen, mede door warige maatregelen in mijn ogen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 03 november 2020 - 00:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:16 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Gaat natuurlijk ook om hoe men het vraagt, In Amsterdam ben ik aangesproken door een vrouw, die had waarschijnlijk 100 jaar niet geneukt, kij kdan kan je ook een reactie terug verwachten. Al snap ik wel dat het misschien voor haar de 100ste was die dag die even niet bij binnenkomst zijn of haar handen desinfecteerde. maarja dat had ik al bij 10 winkels gedaan.

Als je vriendelijk iemand aanspreekt, kan ik me niet voorstellen dat mensen agresief reageren. Als je bijdehand gaat doen, dan kan je dat ook terug verwachten. Erg onnodig, maar mensen zijn in deze tijd ook allemaal gefrustreerd.
Mij is geleerd op domme mensen verder niet te reageren, dus dat lijkt me hier ook het beste! Anders eens een dagje meelopen in het veld, lul je wel anders!
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

nog niet gezien gelukkig.. als klant zou ik me bek dan niet kunnen houden, iets van me ma die elke dag ruzie loopt te trappen in de supermarkt met domvolk die haar in de nek kruipen (ma is net jaar genezen van kanker dus kijkt zelf zeker wel uit) maar pak da volk aan aw ! gewoon een trapverkopen
Handig om iedere dag naar de winkel te gaan.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 november 2020 - 09:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 november 2020 - 22:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

het aanspreken zou niet nodig hoeven zijn... daar zit juist het probleem denk ik, hou je eraan (iedereen) dan hadden we wellicht eind december wel met wat meer mensen kerst kunnen vieren.. en dat gebeurd gewoon nog te weinig in mijn ogen, mede door warige maatregelen in mijn ogen
Ben ik mee eens, je moet je eraan houden, maar elke winkel gaat er anders mee om, dat is wel verwarrend.

Bij ons in de buurt moet je bij Dirk van den Broek je karretjes zelf schoonmaken en mag iedereen naar binnen, bij de AH, worden ze schoongemaakt en mogen er max x aantal mensen naar binnen.

Ik vind het wel heel dom om stennis te gaan maken omdat de winkel wil dat je iets doet en de regels naleeft. Mensen vriendelijk aanspreken, wekt geen agressie op bij de meeste mensen .
nummer10
 nummer10 - dinsdag 03 november 2020 - 10:20   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 09:33 schreef remco k het volgende:

[..]

Handig om iedere dag naar de winkel te gaan.
woon praktisch naast het winkelcentrum met kruidvat, ah etc... je ziet de parkeerplaatsen gewoon propjevol staan, niks anders dan voorheen.. idem voor het woonboulevard... dus nee kom.er niet elke dag
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 november 2020 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 00:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Mij is geleerd op domme mensen verder niet te reageren, dus dat lijkt me hier ook het beste! Anders eens een dagje meelopen in het veld, lul je wel anders!
Ja weet je, hebt bepaald volk, (zal het niet nader noemen) die zich nergens aan houden en die meteen aggressief zijn en mensen hun hoofd afhakken etc. Die aso's moet je verbannen. Tegen hun maakt het niet uit wat je zegt, want ze accepteren niets.

Waar ik woon, daar heb ik niet zo'n last van dat soort lui. Ik heb makkelijk praten al woon ik in de randstand naast Amsterdam. Ik ben wel opgegroeid in de getto, en weet wel hoe dat gaat.

Als je het over dat soort mensen heb, dan mag je het van mij gewoon zeggen. Die gasten dreigen etc.
De jeugd kan ook steeds minder tegen kritiek, of zeg maar gewoon niet!

Dat maakt de maatschappij een stuk leuker allemaal.
remco k
 remco k - dinsdag 03 november 2020 - 12:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 november 2020 - 10:20 schreef nummer10 het volgende:

[..]

woon praktisch naast het winkelcentrum met kruidvat, ah etc... je ziet de parkeerplaatsen gewoon propjevol staan, niks anders dan voorheen.. idem voor het woonboulevard... dus nee kom.er niet elke dag
Je schrijft letterlijk dat je moeder er iedere dag komt.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5987
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0147321