BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - zondag 03 mei 2020 - 08:00   quote  deeplink  
De cijfers komen van zorgprofessionals die elke dag zich helemaal de tering werken in ziekenhuizen en IC's. Maar zet jij rustig die mensen weg als geldwolven zonder scrupules.

Dat is namelijk wat je aan het doen bent. Door je helemaal blind te staren op vermeende fouten van de overheid zie je zelf niet meer dat jouw kritiek helemaal en volledig ligt op die mensen die juist dit virus aan het bestrijden zijn. De aantallen in zoekenhuizen, het aantal opnames, de hoeveeheid mensen op de IC-en...

Dit zijn allemaal aantallen die voortkomen uit de zorg. Van artsen en verpleegkundigen die al wekenlang 6 of 7 dagen per week keihard werken om te voorkomen dat mensen stikken doordat ze geen lucht kunnen krijgen. Juist onder deze zorgprofessionals heeft het virus heel hard huis gehouden en vrijwel iedereen in de curatieve zorg weet dat een hele grote kans hebben het virus op te lopen.

Het idee dat deze mensen valse cijfers en aantallen opvoeren zodat de overheid ons voor de gek kan houden vind ik niet eens belachelijk. Ik vind het een belediging voor de mensen die hard werken voor onze gezondheid.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2020 door Eide --
Eide
 Eide - zondag 03 mei 2020 - 08:07   quote  deeplink  
En ja, ik zet dit bewust fel weg. Ik vind deze uitspraken echt mijlenver voorbij het betamelijke.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 03 mei 2020 - 11:15   quote  deeplink  
Huh geldwolven? Daar had ik het toch niet over? Evenmin over de cijfers? Ik heb het enkel over de mongolen die denken dat alles weer kan!
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 12:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2020 - 08:00 schreef Eide het volgende:
De cijfers komen van zorgprofessionals die elke dag zich helemaal de tering werken in ziekenhuizen en IC's. Maar zet jij rustig die mensen weg als geldwolven zonder scrupules.

Dat is namelijk wat je aan het doen bent. Door je helemaal blind te staren op vermeende fouten van de overheid zie je zelf niet meer dat jouw kritiek helemaal en volledig ligt op die mensen die juist dit virus aan het bestrijden zijn. De aantallen in zoekenhuizen, het aantal opnames, de hoeveeheid mensen op de IC-en...

Dit zijn allemaal aantallen die voortkomen uit de zorg. Van artsen en verpleegkundigen die al wekenlang 6 of 7 dagen per week keihard werken om te voorkomen dat mensen stikken doordat ze geen lucht kunnen krijgen. Juist onder deze zorgprofessionals heeft het virus heel hard huis gehouden en vrijwel iedereen in de curatieve zorg weet dat een hele grote kans hebben het virus op te lopen.

Het idee dat deze mensen valse cijfers en aantallen opvoeren zodat de overheid ons voor de gek kan houden vind ik niet eens belachelijk. Ik vind het een belediging voor de mensen die hard werken voor onze gezondheid.
zeg ik ergens dat de zorg medewerkers cijfers verkeerd doorgeven dus hun de schuld ervan geeft ? ik geef juist aan dat de overheid de juiste cijfers verbergt om alles weer zo snel mogelijk draaiend te krijgen voor eigen gewin, zonder verder na te denken over de gevolgen om bijv scholen open tegooien etc.. puur omdat ook de zorg nog niks of nauwelijks wat weet over covid, waarom dat zoveel onnodige risicos lopen met de gezondheid.. juist economie
Eide
 Eide - zondag 03 mei 2020 - 13:30   quote  deeplink  
De overheid verzameld deze cijfers niet. Dat doen de artsen en ziekenhuizen in hun systemen. Jij beschuldigd niet de de overheid maar de artsen. Denk alsjeblieft nu eens na over wat je beweert en schrijft.
Eide
 Eide - zondag 03 mei 2020 - 13:45   quote  deeplink  
Even serieus hé, zie je nu zelf echt niet hoe vergezocht deze complottheorie is? Om jouw theorie waar te laten zijn moet elke arts, elk ziekenhuis, elke verpleegkundige en elke administratief medewerker in de medische wereld in dit complot zitten. Een fors deel van alle ambtenaren van het ministerie van VWS ook. Alle systemen moeten dan gemanipuleerd worden dat er geen echte cijfers uitrollen en talloze gezinnen met coronapatiënten moeten ook even meedoen...

Zie je echt niet hoe vreselijk je moet omdenken om dit waar te laten zijn? Jij hebt een andere mening over de maatregelen. Prima toch, daar hoef je toch geen vergezochte complottheorie op los te laten?
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 14:10   quote  deeplink  
hoevaak moet ik zeggen dat de cijfers niet kloppen omdat simpel weg niet genoeg getest word ? en oudjes niks meegedaan word.. zo simpel is het gewoon.. en wie heeft dat besloten...
Eide
 Eide - zondag 03 mei 2020 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2020 - 14:10 schreef nummer10 het volgende:
hoevaak moet ik zeggen dat de cijfers niet kloppen omdat simpel weg niet genoeg getest word ? en oudjes niks meegedaan word.. zo simpel is het gewoon.. en wie heeft dat besloten...
Jij beweert dat de overheid cijfers manipuleert. Je zegt niet alleen dat het om testen gaat, want je beweert ook dat het aantal opnames niet klopt. De onderliggende bewering is derhalve dat talloze artsen en anderen in de medische wereld stelselmatig meewerken aan het verdoezelen van de werkelijke cijfers. Diezelfde bewering strekt zich uit naar de GGD's die verantwoordelijk zijn voor het afnemen van testen en wederom de artsen die de doorverwijzing moeten uitgeven om getest te worden.

Dit zijn geen zaken van de overheid. Dit zijn zaken die bij de uitvoerders liggen. Hoever je ook naar de overheid probeert te wijzen, je wijst met dergelijke bewering rechtstreeks naar het zorgpersoneel. Idem trouwens met die bewering over ouderen die zogenaamd niet opgenomen zouden worden. Dat is ten eerste aantoonbaar niet waar en ten tweede is daar ook geen enkele reden toe nu er weer voldoende IC-capaciteit is. Juist artsen zouden namelijk baat hebben bij het eindeloos opnemen van mensen om zo meer geld voor de zorg af te dwingen.

Er verder; meer testen zou goed zijn, maar het is niet zaligmakend. Het gaat uiteindelijk om mensen die curatieve zorg nodig hebben. Gelukkig neemt de hoeveelheid mensen die curatieve zorg nodig hebben dagelijks af, net als de hoeveelheid mensen op de IC.
AkaS
 AkaS - zondag 03 mei 2020 - 17:35   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2020 - 17:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Jij beweert dat de overheid cijfers manipuleert. Je zegt niet alleen dat het om testen gaat, want je beweert ook dat het aantal opnames niet klopt. De onderliggende bewering is derhalve dat talloze artsen en anderen in de medische wereld stelselmatig meewerken aan het verdoezelen van de werkelijke cijfers. Diezelfde bewering strekt zich uit naar de GGD's die verantwoordelijk zijn voor het afnemen van testen en wederom de artsen die de doorverwijzing moeten uitgeven om getest te worden.

Dit zijn geen zaken van de overheid. Dit zijn zaken die bij de uitvoerders liggen. Hoever je ook naar de overheid probeert te wijzen, je wijst met dergelijke bewering rechtstreeks naar het zorgpersoneel. Idem trouwens met die bewering over ouderen die zogenaamd niet opgenomen zouden worden. Dat is ten eerste aantoonbaar niet waar en ten tweede is daar ook geen enkele reden toe nu er weer voldoende IC-capaciteit is. Juist artsen zouden namelijk baat hebben bij het eindeloos opnemen van mensen om zo meer geld voor de zorg af te dwingen.

Er verder; meer testen zou goed zijn, maar het is niet zaligmakend. Het gaat uiteindelijk om mensen die curatieve zorg nodig hebben. Gelukkig neemt de hoeveelheid mensen die curatieve zorg nodig hebben dagelijks af, net als de hoeveelheid mensen op de IC.
Dat ook westerse overheden cijfers en nieuwsberichten manipuleren is niks nieuws meer, helaas Eide.

Vroeger op de veilige basisschool leerde je nog dat corruptie alleen in de zogenaamde bananenrepublieken voorkwam.

Inmiddels is dit keihard achterhaald!
nummer10
 nummer10 - zondag 03 mei 2020 - 17:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2020 - 17:16 schreef Eide het volgende:

[..]

Jij beweert dat de overheid cijfers manipuleert. Je zegt niet alleen dat het om testen gaat, want je beweert ook dat het aantal opnames niet klopt. De onderliggende bewering is derhalve dat talloze artsen en anderen in de medische wereld stelselmatig meewerken aan het verdoezelen van de werkelijke cijfers. Diezelfde bewering strekt zich uit naar de GGD's die verantwoordelijk zijn voor het afnemen van testen en wederom de artsen die de doorverwijzing moeten uitgeven om getest te worden.

Dit zijn geen zaken van de overheid. Dit zijn zaken die bij de uitvoerders liggen. Hoever je ook naar de overheid probeert te wijzen, je wijst met dergelijke bewering rechtstreeks naar het zorgpersoneel. Idem trouwens met die bewering over ouderen die zogenaamd niet opgenomen zouden worden. Dat is ten eerste aantoonbaar niet waar en ten tweede is daar ook geen enkele reden toe nu er weer voldoende IC-capaciteit is. Juist artsen zouden namelijk baat hebben bij het eindeloos opnemen van mensen om zo meer geld voor de zorg af te dwingen.

Er verder; meer testen zou goed zijn, maar het is niet zaligmakend. Het gaat uiteindelijk om mensen die curatieve zorg nodig hebben. Gelukkig neemt de hoeveelheid mensen die curatieve zorg nodig hebben dagelijks af, net als de hoeveelheid mensen op de IC.
en waarom worden ze niet opgenomen.. waarom lopen de cijfers af.. heel simpel omdat ze niet iedereen helpen.. en wie heeft dat bepaald.. de zorgmedewerkers die iedereen juist willen helpen maar niet kan ? daarom zeg ik dat het een compleet verkeerd beeld is van de werkelijke cijfers..

En wat akas al zegt, er gaat meer de doofpot in dan wat je denkt uit eigen gewin en economie.. de regering gaat simpel weg over lijken als het hun uitkomt.. genoeg voorbeelden in het verleden dacht ik zo..

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 03 mei 2020 door nummer10 --
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 mei 2020 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 02 mei 2020 - 18:51 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Geleidelijk meer ruimte? Moet je eens zeggen tegen al die mensen die nu winkelcentra bezoeken omdat ze zich te lang hebben moeten inhouden! De mensen die dus nu een risico voor mij als beveiliger worden omdat ze vinden dat het kabinet ze niet langer kan binnenhouden. Was ook lekker slim om vlak voor de meivakantie te zeggen dat de kinderen erna weer naar school zouden mogen. Ineens vind iedereen het zinvol even lekker met de kinderen te gaan winkelen!

Sorry hoor, maar mensen geleidelijk meer ruimte geven gaat niet werken! Helaas niet bij dit volk.
Ja dit is heftig idd. Al is er niets bewezen, maar dit kan geen toeval zijn.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 04 mei 2020 - 17:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 03 mei 2020 - 01:34 schreef nummer10 het volgende:

[..]

op naar nieuwe uitbreiding, echter en blijf ik bij dat de cijfers niet kloppen puur uit eigen belang van de staat/economie
Cijfers kloppen nooit volledig, het is maar net wat je wel en niet meeneemt. It's all about interpretation.

Maar zonder economie is er ook geen gezondheidszorg
nummer10
 nummer10 - woensdag 06 mei 2020 - 01:02   quote  deeplink  
gaat lekker in denhaag wat een kortzichtig kut volk.. nogmaals, lekker meer vrijheid en cijfers faken, wie het niet geloofd moet het lekker zelf weten..
remco k
 remco k - woensdag 06 mei 2020 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 06 mei 2020 - 01:02 schreef nummer10 het volgende:
gaat lekker in denhaag wat een kortzichtig kut volk.. nogmaals, lekker meer vrijheid en cijfers faken, wie het niet geloofd moet het lekker zelf weten..
Je bedoelt iedere keer die minder dan 1% van de bevolking?
nummer10
 nummer10 - vrijdag 08 mei 2020 - 01:21   quote  deeplink  
https://www.nu.nl/coronavirus/6049851/epidemioloog-veel-belgen-besmet-tijdens-lockdown-groepsimmuniteit-onhaalbaar.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl
remco k
 remco k - vrijdag 08 mei 2020 - 12:05   quote  deeplink  
Niks nieuws toch.
nummer10
 nummer10 - vrijdag 08 mei 2020 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 08 mei 2020 - 12:05 schreef remco k het volgende:
Niks nieuws toch.
nope... maar wel altijd mooi om te lezen
remco k
 remco k - zaterdag 09 mei 2020 - 15:27   quote  deeplink  
Mooi ook. Nou top man.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 mei 2020 - 00:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 09 mei 2020 - 15:27 schreef remco k het volgende:
Mooi ook. Nou top man.
ja eigenlijk wel.. betekend gelijk onze regering het vanaf dag 1 mis had wat ze later heel rap terug hebben gedraaid en dat ze het niet zo bedoelde.. maar goed vanaf dag 1 vind ik het al een lachertje met 1 en al tegensprekende berichten en doofpot dingen, zoals we weten van politiek nederland ;)
remco k
 remco k - zondag 10 mei 2020 - 08:53   quote  deeplink  
Wat ben ik blij dat ik niet zo verschrikkelijk negatief naar alles kijk.
nummer10
 nummer10 - zondag 10 mei 2020 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 10 mei 2020 - 08:53 schreef remco k het volgende:
Wat ben ik blij dat ik niet zo verschrikkelijk negatief naar alles kijk.
geloof me ben juist erg positief over alles.. alleen niet hierover, en als ajax kut draait met een kut trainer ;)
nummer10
 nummer10 - dinsdag 12 mei 2020 - 11:46   quote  deeplink  
https://www.telegraaf.nl/video/1781553416/viroloog-ik-schrik-van-ons-gedrag-dit-weekend

in wuhan en korea zijn de eerste nieuwe besmettingen alweer een feit na het versoepelen, en daar worden ze echt streng gecontroleerd etc.. maar zoals ik al eerder zei je bent al eerder besmettelijk dan dat je klachten hebt, hoelang gaat het hier goed ? en bekijk de video maar ff want zogaat het al gewoon een heletijd.. rijen bij winkels etc, mensen die schijt hebben... en nee het is geen kleine groep.. mensen denken dat het ze niet overkomt en het allemaal wel meevalt..
Pietje
 Pietje - zaterdag 16 mei 2020 - 13:43   quote  deeplink  
Na Frankrijk (PSG) heeft ook België zijn nummer één (FC Brugge) vroegtijdig tot kampioen uitgeroepen. Nu ook Schotland, waar Celtic tot kampioen is uitgeroepen. Die bangerikken in Zeist durven Ajax die titel niet te geven. Of ze gunnen het Ajax simpelweg niet. Kinnesinne dus van meneertje Gudde, Feyenoord-man in hart en nieren!

Nou kun je zeggen dat zowel Paris Saint Germain, Celtic alsmede FC Brugge, in tegenstelling tot Ajax, een forse puntenvoorsprong had, maar dat is in de Keuken Kampioen Divisie wèl het geval met Cambuur. En daar durft de KNVB het óók niet. Stelletje lafbekken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 mei 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 mei 2020 - 12:57   quote  deeplink  
https://nos.nl/artikel/2334518-rivm-we-nemen-op-1-juni-een-risico-maar-hebben-er-vertrouwen-in.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

iets met spelen met de gezondheid van de mens.. als ze denken dat het goed gaat moeten ze eens gaan kijken naar bijv de landen waar ze alweer de boel een beetje los hadden gelaten en hadden ze hun antwoord.. daarbij geeft het rivm eindelijk hun fout toe in de cijfers..
Pietje
 Pietje - woensdag 20 mei 2020 - 14:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 12:57 schreef nummer10 het volgende:
https://nos.nl/artikel/2334518-rivm-we-nemen-op-1-juni-een-risico-maar-hebben-er-vertrouwen-in.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

iets met spelen met de gezondheid van de mens.. als ze denken dat het goed gaat moeten ze eens gaan kijken naar bijv de landen waar ze alweer de boel een beetje los hadden gelaten en hadden ze hun antwoord.. daarbij geeft het rivm eindelijk hun fout toe in de cijfers..
Welke "fout" geeft het RIVM in vredesnaam toe?
Zowel het RIVM als het OMT hebben het over een aanvaardbaar risico en daar ben ik het volledig mee eens. Moet dan de totale economie naar de Filistijnen? Tot welk moment wil je dan een lockdown hebben? Tot er een vaccin is? Dat kan nog wel een jaar of 2, misschien zelfs langer, op zich laten wachten. Dan staat er geen enkel bedrijf meer overeind! Tel uit je winst.

De VVD is mijn partij niet, maar ik vind dat Mark Rutte het als crisismanager uitstekend doet. Evenals de andere dienstdoende ministers overigens. Ga er maar aan staan!
Maar ook het RIVM. Al die mensen werken dag en nacht om dit vreslijke virus eronder proberen te krijgen. Dat lukt wereldwijd (!!) (nog) niet. Maar er moeten nu keuzes gemaakt worden. Een enorm dilemma.
Eide
 Eide - woensdag 20 mei 2020 - 15:52   quote  deeplink  
Ik zie ook niet welke fout het RIVM toegeeft. Ik zie uitsluitend een voortzetting van de zaken die het RIVM van meet af aan al benoemd. Idem met mogelijke nieuwe besmettingshaarden. Zowel het kabinet als het RIVM hebben dat al meermaals benoemd. Daarom was er die proefballon met een app en daarom ook wordt er nagedacht over tijdelijke aanpassing van de telecomwet en een andere manier van bron- en contactonderzoek door de GGD.

Ik lees niets nieuws en zie vooral een kabinet dat de situatie behoorlijk onder controle lijkt te hebben. Dat is fenomenaal knap gezien de onvoorstelbaar moeilijke beslissingen die momenteel genomen moeten worden.
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 mei 2020 - 16:16   quote  deeplink  
fout in de cijfers... geeft die zelf toe... daarbij nemen ze echt een risico met mensenlevens, terwijl er alweer landen zijn (frankrijk bijv) waarbij alles alweer gesloten word. ook dit geven ze zelf toe dat ze niet weten of het uberhaubt goed gaat, zolang de ics maar niet overbelast raken, de economie blijft draaien boeit het ze geen bal hoeveel levens het kost.. idem met de mondkapjes, verplicht die dingen nu gewoon overal ! bewijs is er dat ze werken... ohja, verspreiden is niet alleen met hoesten en niezen en blijft 14 min in de lucht hangen.. lekker open gooien alles ;)
nummer10
 nummer10 - woensdag 20 mei 2020 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 15:52 schreef Eide het volgende:
Ik zie ook niet welke fout het RIVM toegeeft. Ik zie uitsluitend een voortzetting van de zaken die het RIVM van meet af aan al benoemd. Idem met mogelijke nieuwe besmettingshaarden. Zowel het kabinet als het RIVM hebben dat al meermaals benoemd. Daarom was er die proefballon met een app en daarom ook wordt er nagedacht over tijdelijke aanpassing van de telecomwet en een andere manier van bron- en contactonderzoek door de GGD.

Ik lees niets nieuws en zie vooral een kabinet dat de situatie behoorlijk onder controle lijkt te hebben. Dat is fenomenaal knap gezien de onvoorstelbaar moeilijke beslissingen die momenteel genomen moeten worden.
ze doen het zo goed, dat we bij de landen horen met de meeste doden en besmettingen, en dan is niet eens alles getest onder de mensen en doden.. en leven we niet eens zo dicht op elkaar.. geweldig

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 20 mei 2020 door nummer10 --
Pietje
 Pietje - donderdag 21 mei 2020 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 16:17 schreef nummer10 het volgende:

[..]

ze doen het zo goed, dat we bij de landen horen met de meeste doden en besmettingen, en dan is niet eens alles getest onder de mensen en doden.. en leven we niet eens zo dicht op elkaar.. geweldig
Ik snap jouw paniekaanvallen en negatieve posts hier echt totaal niet!
Nederland, met zijn enorme bevolkingsdichtheid (heel veel inwoners per Km2) doet het in verhouding veel beter (minder slecht) dan de meeste landen.

Ter vergelijking:
Bevolkingsdichtheid
Nederland: 421
Duitsland: 225
Italië : 206
Spanje : 97
Frankrijk: 104
België : 376

enzovoort

Je moet dus het aantal besmettingen en aantal sterfgevallen afzetten naar inwonersaantal en grondgrootte. Dan kom je vanzelf tot de conclusie dat Nederland het, vergeleken bij veruit de meeste landen om ons heen, het gewoon niet slecht doet.

Wij Nederlanders leven nu eenmaal veel dichter op elkaar dan in de meeste landen om ons heen.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2020 - 16:07   quote  deeplink  
Daarnaast is het lastig landen te vergelijken. Nederlanders reizen in de winter traditioneel veel naar het epicentrum van de uitbraak, namelijk Noord-Italië en Oostenrijk. Vooral de apres-ski bleek een voorname bestemmingshaard te zijn waarna we in Nederland moeiteloos doorgingen met Carnaval. Als je kijkt naar de ernstigste uitbraakhaarden liggen die veelal in "Carnavalsland", te weten Zuid-Oost Brabant en Limburg. De andere duidelijk tendens is meer besmettingen in de biblebelt. Hier hebben kerkbijeenkomsten waarschijnlijk een belangrijke rol gespeeld in het verspreiden van het virus.

Ons vergelijken met andere landen geloof ik niet zo in. Elk land is anders, heeft te maken met andere omstandigheden, telt soms anders, test om andere redenen en heeft andere testcapaciteit...
remco k
 remco k - donderdag 21 mei 2020 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 20 mei 2020 - 16:16 schreef nummer10 het volgende:
fout in de cijfers... geeft die zelf toe... daarbij nemen ze echt een risico met mensenlevens, terwijl er alweer landen zijn (frankrijk bijv) waarbij alles alweer gesloten word. ook dit geven ze zelf toe dat ze niet weten of het uberhaubt goed gaat, zolang de ics maar niet overbelast raken, de economie blijft draaien boeit het ze geen bal hoeveel levens het kost.. idem met de mondkapjes, verplicht die dingen nu gewoon overal ! bewijs is er dat ze werken... ohja, verspreiden is niet alleen met hoesten en niezen en blijft 14 min in de lucht hangen.. lekker open gooien alles ;)
Frankrijk praat zelfs over het open gooien van het toerisme.
Eide
 Eide - donderdag 21 mei 2020 - 19:54   quote  deeplink  
Lees dit artikel ook eens en let daarop vooral op dat dit van wetenschappers uit Hong Kong komt.
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 mei 2020 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2020 - 19:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Frankrijk praat zelfs over het open gooien van het toerisme.
En het weer sluiten van de scholen etc etc omdat er in landen na de versoepeling weer nieuwe uitbraken zijn... dat jullie nog steeds de cijfers hier vertrouwen snap ik dan weer niet, maar goed dat is jullie keus, zoals zovaak word je voorgelogen door de regering en we geloven het allemaal.. nederland en doofpot dingen gaan mooi samen ;)
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 mei 2020 - 22:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2020 - 19:54 schreef Eide het volgende:
Lees dit artikel ook eens en let daarop vooral op dat dit van wetenschappers uit Hong Kong komt.
buitenlucht... enige wat ik daar ooit iets over heb gezegt is dat mensen te massaal bij elkaar zitten... winkels, horeca, scholen, bouwmarkten etc etc waar mensen binnen verblijven ben ik optegen, ook met zogenaamd plasticglas etc aangezien het ook bewezen is dat het verspreid word door de lucht, 14 min.. dus stel jij en ik lopen samen in huis en ik heb het, heeft het virus dus 14 min de tijd jou aan te steken..
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 mei 2020 - 22:16   quote  deeplink  
https://www.parool.nl/wereld/hier-werden-de-coronamaatregelen-versoepeld-maar-ook-weer-teruggedraaid~ba3288af/?referer=https%3A%2F%2Fwww.google.com%2F

en toch gaan wij het erop gokken...
nummer10
 nummer10 - donderdag 21 mei 2020 - 23:46   quote  deeplink  
https://www.dagelijksestandaard.nl/2020/05/duitsland-door-versoepeling-coronamaatregelen-weer-terug-bij-af-reproductiegetal-stijgt-boven-de-1/

https://www.hartvannederland.nl/nieuws/2020/ouders-boos-besmetting-basisschool-limburg/?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

volgen jullie maar lekker de rivm en de overheid die speelt met mensen levens en een potje van de cijfers maken ;) waarom ? omdat het aantal besmettingen en aantal doden hier niet juist zijn ivm geen test ;)
remco k
 remco k - vrijdag 22 mei 2020 - 17:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 21 mei 2020 - 22:06 schreef nummer10 het volgende:

[..]

En het weer sluiten van de scholen etc etc omdat er in landen na de versoepeling weer nieuwe uitbraken zijn... dat jullie nog steeds de cijfers hier vertrouwen snap ik dan weer niet, maar goed dat is jullie keus, zoals zovaak word je voorgelogen door de regering en we geloven het allemaal.. nederland en doofpot dingen gaan mooi samen ;)
Er zijn in Frankrijk 70 scholen waar binnen een week gemiddeld 1 persoon besmet is gebleken. Ivm de incubatietijd zijn die mensen besmet voordat de scholen open zijn gegaan en hebben ze daar dus geen enkele invloed op gehad.
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 mei 2020 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 22 mei 2020 - 17:05 schreef remco k het volgende:

[..]

Er zijn in Frankrijk 70 scholen waar binnen een week gemiddeld 1 persoon besmet is gebleken. Ivm de incubatietijd zijn die mensen besmet voordat de scholen open zijn gegaan en hebben ze daar dus geen enkele invloed op gehad.
ze verspreiden het alleen weer verder... dat is nu juist het hele punt, de leerkracht daar de partner weer van, die neemt het weer mee naar de winkel etc etc.. en wat je al zelf zegt, heel mooi het verhaal blijf thuis als je verkouden bent blabla.. daarvoor ben je al de wandelendetijdbom..
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 mei 2020 - 17:45   quote  deeplink  
Ik wil niemand blij maken met een dooie mus, maar dit is wel een bewijs dat de (medische) wetenschap wereldwijd en dag en nacht 24/7 aan het werk is! In hoeverre dit daadwerkelijk snel klaar is en op de markt komt voor alle patiënten danwel preventief aan iedereen kan (mag) worden toegediend moeten we nog afwachten. Maar ik vond het een opvallend bericht op teletekst. Dit alles met de nodige voorbehouden omdat het tussen aanhalingstekens stond. Maar toch!

bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 mei 2020 door Pietje --
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 mei 2020 - 19:31   quote  deeplink  
chinees vaccin.... dat land waar het ooit is ontstaan/gemaakt en verborgen wou houden voor de rest van de wereld en die geen onderzoeken toelaten.. zet ik dan toch weer grotevraagtekens bij...
nummer10
 nummer10 - zaterdag 23 mei 2020 - 19:43   quote  deeplink  
https://www.ad.nl/buitenland/corona-uitbraak-na-restaurantbezoek-in-duitsland-vijftig-mensen-in-quarantaine~a81028e2/
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 mei 2020 - 20:41   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 - 19:31 schreef nummer10 het volgende:
chinees vaccin.... dat land waar het ooit is ontstaan/gemaakt en verborgen wou houden voor de rest van de wereld en die geen onderzoeken toelaten.. zet ik dan toch weer grotevraagtekens bij...
De "partij" die het onder het tapijt wilde schuiven, was de overheid. Heel kwalijk, maar dat heeft natuurlijk niets te maken met de medische wetenschap die zich op dit moment een slag in de rondte werkt. Dat is appels met peren vergelijken.
Met mijn post wilde ik alleen maar aantonen dat er hard aan gewerkt wordt. Wereldwijd. En dat er hoop blijft op betere tijden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 23 mei 2020 door Pietje --
remco k
 remco k - zaterdag 23 mei 2020 - 21:06   quote  deeplink  
quote:
Is er iemand die zegt dat dit soort dingen niet meer gaat gebeuren??

Volgens mij niet, ook onze overheid niet.
Eide
 Eide - zaterdag 23 mei 2020 - 21:51   quote  deeplink  
Sterker nog, onze overheid waarschuwt juist steeds dat versoepeling gepaard kan gaan met meer besmettingen. Daarom is men zo terughoudend en is er een stappenplan. Omdat er getrapt wordt versoepeld is er reactietijd. Dat vinden horeca, sportscholen en dergelijke vervelend, maar dat is wel noodzakelijk om de controle te behouden en te kunnen reageren als een versoepeling niet uitpakt als gedacht.
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 mei 2020 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 - 21:06 schreef remco k het volgende:

[..]

Is er iemand die zegt dat dit soort dingen niet meer gaat gebeuren??

Volgens mij niet, ook onze overheid niet.
Ik ben het volledig met je eens!
Pietje
 Pietje - zaterdag 23 mei 2020 - 22:12   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 - 21:51 schreef Eide het volgende:
Sterker nog, onze overheid waarschuwt juist steeds dat versoepeling gepaard kan gaan met meer besmettingen. Daarom is men zo terughoudend en is er een stappenplan. Omdat er getrapt wordt versoepeld is er reactietijd. Dat vinden horeca, sportscholen en dergelijke vervelend, maar dat is wel noodzakelijk om de controle te behouden en te kunnen reageren als een versoepeling niet uitpakt als gedacht.
Nederland voert een uitstekend beleid. Je kunt je als land niet permitteren om je economie finaal tot stilstand laten komen. Dat is onverantwoord!
Eide
 Eide - zondag 24 mei 2020 - 00:21   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 23 mei 2020 - 22:12 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nederland voert een uitstekend beleid. Je kunt je als land niet permitteren om je economie finaal tot stilstand laten komen. Dat is onverantwoord!
Ik ben echt niet jaloers op Rutte, De Jong en Van Rijn. Het is een flinterdun evenwichtskoord. Het verschil tussen uitstekend en destastreus is onwaarschijnlijk klein.
Pietje
 Pietje - zondag 24 mei 2020 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2020 - 00:21 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik ben echt niet jaloers op Rutte, De Jong en Van Rijn. Het is een flinterdun evenwichtskoord. Het verschil tussen uitstekend en destastreus is onwaarschijnlijk klein.
Dat is zeker waar, Eide. Zo zeggen filosofen ook dat genialiteit en krankzinnigheid ook heel dicht bij elkaar zitten.

Dit alles neemt niet weg dat ik veel respect voor het huidige kabinet heb hoe zij met de huidige crisis omgaat. Er zijn tegengestelde belangen: volksgezondheid en economie. Ik ben blij dat ik die beslissing niet hoef te nemen.
nummer10
 nummer10 - zondag 24 mei 2020 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2020 - 11:34 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat is zeker waar, Eide. Zo zeggen filosofen ook dat genialiteit en krankzinnigheid ook heel dicht bij elkaar zitten.

Dit alles neemt niet weg dat ik veel respect voor het huidige kabinet heb hoe zij met de huidige crisis omgaat. Er zijn tegengestelde belangen: volksgezondheid en economie. Ik ben blij dat ik die beslissing niet hoef te nemen.
tjah wat is belangrijker, mensen levens en gezondheid van mensen, of economie...
Pietje
 Pietje - zondag 24 mei 2020 - 14:59   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 24 mei 2020 - 12:45 schreef nummer10 het volgende:

[..]

tjah wat is belangrijker, mensen levens en gezondheid van mensen, of economie...
Natuurlijk de gezondheid van de bevolking, dat spreekt voor zich. Maar wat is een land waar geen bedrijf meer overeind staat, waar de werkloosheid hoogtij viert en mensen zich doodongelukkig voelen omdat zij in erbarmelijke omstandigheden thuiszitten?

Wat ik ermee wil zeggen is dat "je" (de Nederlandse regering) een acceptabele balans moet zien te vinden. We weten dat er ooit een vaccin tegen Covid-19 gevonden gaat worden en we weten dat de economie ooit weer zal aantrekken. Die balans zal gevonden moeten worden. Er moet dus een concept gevonden worden met een "acceptabel" aantal zieken en doden en een "acceptabel" aantal werklozen. Ga er maar aanstaan als regering!

Alleen maar alle ballen op de gezondheid zonder zich te bekommeren om de economische toekomst is kortzichtig. Als het slechts een kwestie van een paar maanden is kan ik het nog wel begrijpen, maar niemand weet hoe lang dit gaat duren en zolang in onzekerheid zijn kunnen bedrijven, geen enkel bedrijf, dat volhouden.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3096
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het grote 'het corona komt me de spuigaten uit' topic









0.0135281