BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dévy Rigaux topic

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Feyenoord Nieuws
kenny
 kenny - dinsdag 01 september 2026 - 11:16   quote  deeplink  
ik denk dat er na de transferwindow wel enige uitleg komt , misschien wel duidelijk dat feyenoord de hand op de knip houd en niet in paniek raakt , meegaan in de koopwoede van 020 en psv kan je niet en je moet zelf opruimen en doorselecteren
dit is een jaar van een stap terug om in de toekomst wel goed beleid te kunnen gaan voeren
piet de paler
 piet de paler - dinsdag 01 september 2026 - 11:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 11:16 schreef kenny het volgende:
ik denk dat er na de transferwindow wel enige uitleg komt , misschien wel duidelijk dat feyenoord de hand op de knip houd en niet in paniek raakt , meegaan in de koopwoede van 020 en psv kan je niet en je moet zelf opruimen en doorselecteren
dit is een jaar van een stap terug om in de toekomst wel goed beleid te kunnen gaan voeren
Goed verwoord
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2026 - 12:44   quote  deeplink  
Grove fout gemaakt met halen van Ferri. Er had een spits moeten komen die er direct stond.

Nu met de financiële achtergrond erbij had ik Read verkocht voor 25 miljoen. Dat geld had dan geïnvesteerd kunnen worden in een goede linksbuiten.
MMM
 MMM - dinsdag 01 september 2026 - 12:47   quote  deeplink  
Had desnoods Sauer dan maar gehouden.

Wat een waanzin om met alleen Diarra het seizoen in te gaan.
kenny
 kenny - dinsdag 01 september 2026 - 12:54   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 12:44 schreef MMM het volgende:
Grove fout gemaakt met halen van Ferri. Er had een spits moeten komen die er direct stond.

Nu met de financiële achtergrond erbij had ik Read verkocht voor 25 miljoen. Dat geld had dan geïnvesteerd kunnen worden in een goede linksbuiten.
eens , dit was geen goede zet van rigaux , voor de rest kan je hem niet zoveel aanrekenen , deze man moest de ravage van DtK opruimen , financieel is er gewoon weinig mogelijk
kenny
 kenny - dinsdag 01 september 2026 - 12:56   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 12:47 schreef MMM het volgende:
Had desnoods Sauer dan maar gehouden.

Wat een waanzin om met alleen Diarra het seizoen in te gaan.
mwwwaa niet helemaal mee eens , sauer is toch ook wel blessure gevoelig is nu ook weer geblesseerd en er moest financiele ruimte gemaakt worden
wel met je eens dat diarra niet kan
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 15:15   quote  deeplink  
Saneren ok.
Maar op deze manier is de selectie in een klap volgend jaar waardeloos.
Dat krijg je nog max 10 voor je beste speler.
FR-Henk
 FR-Henk - dinsdag 01 september 2026 - 17:56   quote  deeplink  
Rigaux moet geweten hebben waarin hij terecht kwam.
Maar hij zegt nog steeds niets.
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 18:02   quote  deeplink  
T lijkt me dat hij t pas wist na Read
De geruchten over toen lijken te kloppen
bijft007
 bijft007 - dinsdag 01 september 2026 - 18:06   quote  deeplink  
Je hebt nu echt alleen diarra linksbuiten toch, je hebt sauer sliti en nu ook ivanusec weggedaan, enige optie is om v elshout hangend links middenveld nog te zetten
Of natuurlijk Borges nog verder te misbruiken op links.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door bijft007 --
bijft007
 bijft007 - dinsdag 01 september 2026 - 18:08   quote  deeplink  
Of krijgen we vanavond nieuws omtrend nieuwe buitenspeler ofzo
Spits zou ook lekker zijn maar eerst maar is extra optie voor op de flanken lijkt me.
van geil
 van geil - dinsdag 01 september 2026 - 18:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 01 september 2026 - 18:06 schreef bijft007 het volgende:
Je hebt nu echt alleen diarra linksbuiten toch, je hebt sauer sliti en nu ook ivanusec weggedaan, enige optie is om v elshout hangend links middenveld nog te zetten
Of natuurlijk Borges nog verder te misbruiken op links.
Joh laat gaan,
Alles wat nu nog kan komen is derderangs bagger.
We zijn weer volledig definitief afgehaakt.
bijft007
 bijft007 - dinsdag 01 september 2026 - 18:12   quote  deeplink  
Ja dat moet je dan wel concluderen ja, met dit elftal is 3e worden echt hoogst haalbare en dat weten ze intern toch ook wel lijkt me.
MightyAce
 MightyAce - woensdag 02 september 2026 - 10:05   quote  deeplink  
Geen paniek, maar de fax schijnt het niet meer te doen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 september 2026 - 10:45   quote  deeplink  
Nou ja, t had ook een Mexicaanse fax kunnen zijn
MightyAce
 MightyAce - woensdag 02 september 2026 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2026 - 10:45 schreef Stylzz het volgende:
Nou ja, t had ook een Mexicaanse fax kunnen zijn
El fax!
piet de paler
 piet de paler - woensdag 02 september 2026 - 13:39   quote  deeplink  
Hij heeft een opdracht gekregen.
Let op de centjes, Devy staat niet bekend als een paniek aankopen ( bron de Gazet België)en doet alles wel overwogen.
De verdediging staat,het middenveld is qua vulling ok, rechts voor Tja heb je Moussa en Borges,spits Nacho, en V Persie,links wat zwakker.

Het opknappen van de kuip komt nu ook uit de buidel van Feyenoord
Om21 vindt ik redelijk sterk,en hoe sterk we worden weet ik niet.ik weet wel dat dit beleid van de lange adem is.....dat willen we toch?
Ik wil ook spelen voor plek 1, maar ook beleid.....en in mijn ogen is dat er nu ....
Deze TD is redelijk bezig geweest ( op de 15 milj van Ueda na)
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 02 september 2026 - 13:44   quote  deeplink  
Deze TD zal vast wel redelijk/goed bezig zijn.
Het ontbreken van eerdere communicatie naar buiten, over de zeer beperkte financiële kaders, laat ruimte tot ontevredenheid. Dat had anders gemoeten. Dan had ieder het eerder begrepen.
Stylzz
 Stylzz - woensdag 02 september 2026 - 13:46   quote  deeplink  
Deze periode reken ik m maar gedeeltelijk aan. Vooral de keuzes in t begin.
Na morgen is t allemaal aan hem en Eenhoorn
piet de paler
 piet de paler - woensdag 02 september 2026 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2026 - 13:44 schreef FR-Henk het volgende:
Deze TD zal vast wel redelijk/goed bezig zijn.
Het ontbreken van eerdere communicatie naar buiten, over de zeer beperkte financiële kaders, laat ruimte tot ontevredenheid. Dat had anders gemoeten. Dan had ieder het eerder begrepen.
Hij staat niet bekend als prater.
FR-Henk
 FR-Henk - woensdag 02 september 2026 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 02 september 2026 - 13:52 schreef piet de paler het volgende:

[..]

Hij staat niet bekend als prater.
Da's geen excuus. En daarnaast is dat een voorwaarde in je aanstelling. Communicatief zijn. Om kunnen gaan met media.
piet de paler
 piet de paler - woensdag 02 september 2026 - 14:10   quote  deeplink  
Volgens mij morgen persco van hem
MightyAce
 MightyAce - donderdag 03 september 2026 - 08:09   quote  deeplink  
Er is vooralsnog geen touw aan vast te knopen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 08:58   quote  deeplink  
We zijn door de verkopen denk ik niet veel zwakker geworden.
Maar we missen ogenschijnlijk nog de kwaliteit voorin.
Tenzij Rigaux een mega puzzelaar is.

De spoeling is dun
piet de paler
 piet de paler - donderdag 03 september 2026 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2026 - 08:09 schreef MightyAce het volgende:
Er is vooralsnog geen touw aan vast te knopen.
Zo kun je het ook zien,maar tot nu toe heeft hij gesaneerd.
En geen rare uitgaven gedaan,het is idd afwachten of sommige spelers gaan laten zien,wat ze kunnen.De verdediging en middenveld vind ik niet zo slecht.
Keeper is geen topper, voorin mag Nacho,en v Persie het laten zien
En realistisch gezien,er is maar 1 CL plek te vergeven.
En met het inkoop geweld uit Eindhoven en 020 is de kans klein dat je die plek haalt.
Ik had ook gehoopt op een klein rolletje in de CL
Maar het is wat het is,
Dit is wel een langetermijn visie ( kun je het niet mee eens zijn)
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 11:24   quote  deeplink  
Net t artikel van Krabby gelezen.

Volgens mij wordt er wel heel makkelijk van een transferwindow een soort financiële noodsituatie gemaakt.

Rigaux heeft gesaneerd. Van 43 naar 28 contractspelers. Salarissen en afschrijvingen omlaag. Prima. Dat lijkt me zelfs noodzakelijk als de kosten uit de hand zijn gelopen.

Maar vervolgens wordt gedaan alsof Feyenoord daardoor sportief met lege handen staat. Dat vind ik wat overdreven. Mármol, Nelson, Vanhoutte, Ferri, Ernst, Hadidi, Kastenmeier en López gehaald en ondertussen nee kunnen zeggen tegen €30 miljoen voor Read en €30 miljoen voor Hadj Moussa. Dat is niet t gedrag van een club die alleen maar moet verkopen om t hoofd boven water te houden.

Het probleem zit wat mij betreft vooral voorin. Ueda weg, Ferri ervoor terug en Nelson mogelijk als extra optie. Daar kun je kritisch op zijn.

Maar dat is iets anders dan “Rigaux kon niks”. Feyenoord heeft duidelijk gekozen voor een pas op de plaats en het terugbrengen van de vaste kosten. De vraag is alleen of hij daarbij niet te veel sportieve kwaliteit heeft ingeleverd.

En dat eeuwige verhaal dat Feyenoord financieel helemaal klem zat zou ik ook graag met cijfers onderbouwd zien. Hoe hoog was het salarishuis precies? Hoe hoog waren de afschrijvingen? Wat was daadwerkelijk structureel en wat incidenteel? En hoeveel ruimte is er nu daadwerkelijk gecreëerd? Want “hij is geschrokken van het salarishuis” is natuurlijk geen financiële analyse. Dat is een conclusie/mening.

Dus Rigaux mag uitleg geven. Sportief is het voorin dun. Financieel lijkt er bewust op de rem getrapt. Of dat verstandig beleid is, gaan we de komende twee jaar zien.

Maar om na één window alweer te roepen dat het allemaal kut is, is vooral makkelijk en ook lekker scoren door Krabby.
R()b
 R()b - donderdag 03 september 2026 - 11:32   quote  deeplink  
Dit zal globaal ook de uitleg worden. Niks raars aan.
Logische uitleg.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 september 2026 door R()b --
Leon FR1908
 Leon FR1908 - donderdag 03 september 2026 - 11:43   quote  deeplink  
Rigaux///héros!!!
kenny
 kenny - donderdag 03 september 2026 - 12:00   quote  deeplink  
geef de jeugd maar de kans dit seizoen , er loopt genoeg talent dat smacht naar kansen
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2026 - 12:07   quote  deeplink  
VI: "Rigaux geeft later vandaag uitleg over zijn beslissingen tijdens zijn eerste window als td bij Feyenoord. Geen idee of hij het hardop uitspreekt, maar hij is geschrokken van de kosten en het salarishuis dat hij aantrof."
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2026 - 12:17   quote  deeplink  
Feyenoord heeft daadwerkelijk een bod van 25 miljoen binnen gehad op Ueda. Ueda wilde echter niet naar de Turkse competitie.
MMM
 MMM - donderdag 03 september 2026 - 12:25   quote  deeplink  
https://www.espn.nl/voetbal/artikel/_/id/17203970/rigaux-tempert-verwachtingen-bij-feyenoord-nooit-hardop-over-het-kampioenschap-gesproken

Goed interview.
van geil
 van geil - donderdag 03 september 2026 - 12:33   quote  deeplink  
Als t daarmee was begonnen misschien wel
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 12:56   quote  deeplink  
Nee ze hebben gezegd dat ze een stap vooruit willen doen en structureel succesvol willen zijn.
Dat zegt niet 'we gaan voor t kampioenschap', maar ben dan wel benieuwd waar ze wel succesvol in wilden zijn dan :-)
van geil
 van geil - donderdag 03 september 2026 - 12:59   quote  deeplink  
Hij zei letterlijk, het gat naar PSV moet minimaal beduidend kleiner worden.
Nou, dan heb ik nieuws.
bijft007
 bijft007 - donderdag 03 september 2026 - 13:00   quote  deeplink  
Kloof willen dichten, sportief heb je dan normaliter nu een stap terug moeten nemen
Omdat dus veel geld stadion moet, en uiteraard berg zaakwaarnemers
En spelers salarissen.
piet de paler
 piet de paler - donderdag 03 september 2026 - 13:12   quote  deeplink  
Ik zie een zelfverzekerde TD, die niets fout zegt.
En over de "sterkhouders" heeft hij gelijk.tja hij is realistisch.
En over kopen kopen en sterker worden heeft hij ook een punt.
Ik hoop dat hij zijn rug recht gaat houden, en niet zich laat terroriseren door de hersenloze zichzelf supporter noemende hooligans
We gaan het zien
Hup Feyenoord
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2026 - 12:59 schreef van geil het volgende:
Hij zei letterlijk, het gat naar PSV moet minimaal beduidend kleiner worden.
Nou, dan heb ik nieuws.
Hij zegt inderdaad een aantal dingen wat een beetje goochelen met woorden is.
Bij zijn aanstelling kwam hij om succesvol te worden met Feyenoord, maar nu voelt t een beetje alsof hij er achteraan zegt 'maar ik heb niet gezegd wanneer'.
T gat met PSV kleiner maken, is dus meer punten halen dan vorig jaar denk ik dan, maar daarmee is t gat niet kleiner, omdat PSV gewoon ook dramatisch presteerde door het gebrek aan druk.
Daarnaast heeft hij over situaties die hij aangetroffen heeft en mee geconfronteerd is, vooral financieel, maar in t begin zegt hij dat zowel hij als Eenhoorn als Gio op de hoogte waren vanaf de start. Dat is dus niet aantreffen, dat is weten waar je aan begint. Nu komt t over alsof t ze overkomen is.

Ook interessant. We hebben volgens hem maar 1 sterkhouder verkocht. Dat is dan Ueda.
Targ en Zechiel gaan verlengd worden en ziet hij als sterkhouders, net als Valente, Read en nog een paar.

Feyenoord wil inzetten op de jeugd. Dat is mooi want daar is wel door zijn voorgangers een goede basis neergezet, belangrijk ook dat we gaan zien wat dit waard was.

Belangrijkste zin 'een goede ploeg moet je bouwen, niet kopen', of iets van die strekking. Dat bevalt me zeer, want dat zou dan eindelijk betekenen dat je groeit naar een stabiele basis, met gerichte verkopen en aankopen en aanvulling vanuit de jeugd. Dat klinkt als een visie. Nu nog de praktijk, dat zullen we na komend seizoen dan zien wat dit waard is, want dan kun je eigenlijk een aantal vertrekkers nu al invullen. (En wat is er dan nog over?)
R()b
 R()b - donderdag 03 september 2026 - 13:24   quote  deeplink  
Dat gat met psv dichten, dat was een doelstelling geen absolute must.
En je weet pas einde van het seizoen waar je staat.
Zo ver kan ik hem niet betrappen op gekke dingen, ik vind het wel helder.
Hoe kut ik het ook vind :)
Dat eigen jeugd zie ik inderdaad ook graag, dat levert toch het meeste op!
Peter V.
 Peter V. - donderdag 03 september 2026 - 13:32   quote  deeplink  
van Persie, van den Elshout, Kraaijeveld…..
Moeten toch gebracht kunnen worden in de Nederlandse competitie.
Maar het wordt minimaal net zo belangrijk om onze rechtsbuiten aan de praat te houden. Daar loopt je kapitaal voor de korte termijn.
Feyenoord-ADO was wat dat betreft geen goede voorstelling. Werk aan de winkel voor de (uitgebreide) staf.
Peter V.
 Peter V. - donderdag 03 september 2026 - 13:34   quote  deeplink  
Voor wat betreft het terugbrengen van de salarissen: echt een must. Kijk eens naar de jaarverslagen van de afgelopen jaren, wordt je echt wel stil van.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 14:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2026 - 13:34 schreef Peter V. het volgende:
Voor wat betreft het terugbrengen van de salarissen: echt een must. Kijk eens naar de jaarverslagen van de afgelopen jaren, wordt je echt wel stil van.
Waarom?
Je kunt uit de jaarverslagen onderbouwen dat de kostenstructuur zwaar is geworden. Vooral €81 miljoen personeelskosten + circa €45 miljoen afschrijvingen is fors. Echter het laatste gepubliceerde jaarverslag laat juist een club zien met €37 miljoen eigen vermogen, €26 miljoen operationeel resultaat en €23 miljoen nettowinst.

Dus de jaarverslagen laten zien dat Feyenoord een fors duurder salarishuis en hoge afschrijvingen heeft opgebouwd. Dat saneren daarvan verstandig lijkt is prima verdedigbaar. Maar dat het financieel noodzakelijk was en dat Rigaux daarom geen andere keuze had, kun je niet uit de jaarverslagen halen.

Daarvoor ontbreekt precies de informatie die je nodig hebt: de actuele begroting, liquiditeitspositie, betalingsschema's en cashflow. Het jaarverslag 2025/26 kan daar verandering in brengen. Vooral omdat het eerste volledige boekjaar is waarin we kunnen zien wat de enorme selectie-investeringen daadwerkelijk financieel hebben gedaan.

De KNVB keek overigens bij de FRS-score van januari 2026 naar de jaarcijfers 2024/25 en de prognose 2025/26 en gaf Feyenoord een 25, tegenover 18 de twee jaren ervoor.
Peter V.
 Peter V. - donderdag 03 september 2026 - 14:11   quote  deeplink  
Het laat zich raden Stylzz. De lagere omzet (EL ipv UCL) en een omvangrijke selectie zullen de cijfers minder rooskleurig maken. We gaan het zien eind september.
Vooralsnog lijken de mannen een verstandige koers te varen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 03 september 2026 door Peter V. --
Peter V.
 Peter V. - donderdag 03 september 2026 - 14:18   quote  deeplink  
Overigens: ik sta ook liever met de schaal op de Coolsingel met een FRS-score van 18 dan dat ik het beste jongetje van de klas ben met een score van 39 a la Excelsior. Overigens alle lof voor wat ze daar doen.
Stylzz
 Stylzz - donderdag 03 september 2026 - 14:24   quote  deeplink  
Als we aan deze koers vasthouden, is t prima, als we straks weer een andere kant opgaan, dan komt t eigenlijk nooit meer goed denk ik
piet de paler
 piet de paler - donderdag 03 september 2026 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 september 2026 - 14:24 schreef Stylzz het volgende:
Als we aan deze koers vasthouden, is t prima, als we straks weer een andere kant opgaan, dan komt t eigenlijk nooit meer goed denk ik
VVout
 VVout - donderdag 03 september 2026 - 15:01   quote  deeplink  
Nou, de frieten zijn voorgebakken en nu benieuwd hoe ze afgebakken smaken. Een duidelijk interview met stuk voor stuk uitspraken die te volgen zijn en erg benieuwd hoe het met de jeugd gaat instromen en successen te behalen zijn.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 03 september 2026 - 16:26   quote  deeplink  
Hij kan het wel mooi verwoorden. Nou, een van de belangrijke missies deze zomers. Saneren in aantallen en vooral ook de dure spelers is wel redelijk goed gelukt zou ik zeggen. Minus de langgeblesseerden zit je wel ongeveer op die 25 man die directeuren en ook Gio wilde. Van de dure jongen met beperkte waarde voor Feyenoord 1 heb je momenteel vooral nog Borges en Moder. De rest is wel weg. Wat betreft St. Juste en Nelson, die ook duurder zullen zijn en regelmatig blessures hebben gehad, loopt hun contract nog maar 1 jaar, dus is het risico beperkt. Nieuwkoop loopt ook af volgend jaar, dat is wel een speler die eigenlijk weinig toekomst meer heeft. Deijl loopt nog twee jaar door.

Wat is er dan vertrokken van de basis of die daar tegenaan zaten? Wellenreuther, Ahmedhodzic, Hwang, Sauer en Ueda. Of die adequaat vervangen zijn moet nog blijken.

Eerste impressies van Ernst (voor Wellenreuther) en Ferri (voor Ueda) zijn niet zo best. Zechiël (als vervanger van Hwang) en Marmol (als vervanger van Anel) positiever. Nelson (voor Sauer) een vraagteken. Verder ben ik tot nu toe wel gematigd positief over Vanhoutte, dat type erbij vond ik persoonlijk wel heel wenselijk.

Ben je als team beter geworden? Ik vraag het me af. Misschien een lichte plus voor verdediging en middenveld. En een lichte min voor aanval en keeper. De grootste winst zal m.i. sportief gezien vooral bij een fittere selectie gehaald moeten worden. En trainer met wat meer ervaring.

En verder positief dat er geen overtollige balast meer verhuurd wordt, maar dat het alleen nog voor jonge/jeugd spelers geldt. Slory, Plug en Sliti. Plus nog een paar aan Dordt, overwegend van O21. Dat is ook iets wat Rigaux specifiek noemde trouwens, dat hij af wilde van al die dure jongens die dan weer terugkomen na verhuur.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 03 september 2026 - 16:30   quote  deeplink  
Grootste winst van deze transferperiode is dat je hopelijk een stuk toekomstbestendiger bent geworden. Maar sportief zet je dit jaar wel een stap op de plaats. Op voorhand lijkt de ambitie om het gat met PSV te verkleinen dit jaar een moeilijk verhaal te worden. Al hadden we vorig jaar niet zoveel punten, dus wie weet. En Ajax heeft wel flinke investeringen gedaan, dus er van uit gaande dat dat niet allemaal rotzooi is, hebben die wel een selectie dat hoger zou moeten eindigen dan Feyenoord. Kijk je in normale omstandigheden vooral naar AZ denk ik.
T-FeYeN00rD
 T-FeYeN00rD - donderdag 03 september 2026 - 16:34   quote  deeplink  
Vind verder de bedragen voor de uitgaande transfers wel te verantwoorden al is het m.i. voor met name de WK gangers (Hwang en Ueda) wel aan de onderkant van wat acceptabel is. Heeft uiteraard ook oa met leeftijd te maken, maar toch. En er zit eigenlijk geen enkele transfer tussen waarbij je denkt, dat is nou een heel mooi bedrag.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Feyenoord Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Feyenoord / topic: Het officiële Dévy Rigaux topic

0.0253069