|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Simon Adingra heeft nog 2 a 3weken nodig eer dat hij blessure vrij is, daarna kan hij weer in training |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Owen Wijndal raak je verdorie nog niet gratis kwijt aan het G-team van Schubbekutteveen.
Ik denk oprecht dat als Ajax Wijndal en Dolberg (Edvardsen nog niet eens zo zeer), was kwijtgeraakt, Ounahi nog was gekomen.
Ik denk nu dat dit het gaat zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2026 - 19:19 schreef Jack Huntelaar het volgende:Simon Adingra heeft nog 2 a 3weken nodig eer dat hij blessure vrij is, daarna kan hij weer in training Gelukkig komt er ook een interlandperiode aan.
Gezien Michel kennende, gaan we tegen PSV nog niets zien.
Heeft iemand trouwens zicht op het herstel van Blind? Dat duurt wel akelig lang. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Ik hoop toch dat Youri Baas blijft en in de komende dagen niet naar Porto gaat. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Is het vandaag geen einde transfer |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Hoe kom je daarbij? |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
17 nieuwe spelers opgehaald in deze window alles bij elkaar. En dan zijn er hier nog mensen die liever nog 1 of 2 spelers hadden zien komen.
Er is niets maar dan ook niets meer over van Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Iets van wat is zijn aard zit, karakter ? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 09:23 schreef remco k het volgende:17 nieuwe spelers opgehaald in deze window alles bij elkaar. En dan zijn er hier nog mensen die liever nog 1 of 2 spelers hadden zien komen. Er is niets maar dan ook niets meer over van Ajax. Klopt maar hoe had jij Ajax direct terug op de kaart gezet? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Hij is gelukkig gebleven, je ziet dat Blind geblessseerd kan raken en hij kan op meerdere posities |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 10:23 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Hij is gelukkig gebleven, je ziet dat Blind geblessseerd kan raken en hij kan op meerdere posities Portugal is nog 3 dagen open.
Hoop dat er nog iemand komt voor Wijnfles, Dolle Mina en Ollie. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 09:23 schreef remco k het volgende:17 nieuwe spelers opgehaald in deze window alles bij elkaar. En dan zijn er hier nog mensen die liever nog 1 of 2 spelers hadden zien komen. Er is niets maar dan ook niets meer over van Ajax. Dat laatste sowieso zo eens als wat.
Alles waar het voor staat, is weg. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahaha haahahah m.a.w. met wie komt hij nou weer mee aan zetten hahaha |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote: De enige is Dolle mina,waar ik altijd en nog fan van ben. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Zoals Ajax altijd gedaan heeft. Een aantal gerichte aankopen, dat zouden voor mij Brandt, ter Steegen Blind en Tolu zijn geweest.
En met je eigen jeugd wat er echt is verder bouwen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 15:24 schreef remco k het volgende:[..] Zoals Ajax altijd gedaan heeft. Een aantal gerichte aankopen, dat zouden voor mij Brandt, ter Steegen Blind en Tolu zijn geweest. En met je eigen jeugd wat er echt is verder bouwen. Dat laatste helemaal eens. Maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat de jeugd (omdat het daar de laatste jaren ook volstrekt verwaarloosd is), gewoon niet geweldig meer is.
Nu moest er wat komen wat er gelijk staat en een aantal potentiële jeugdspelers die wellicht straks door kunnen stromen.
Maar vanaf nu moet Ajax hier in NL echt wel weer beter aan de slag gaan. Wat AZ kan, moet Ajax ook kunnen |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
| Ik begin te denken dat Jordi een hele aparte en creatieve gedachten heeft van een overgangsjaar. Ipv wederom een jaar van misgrijpen om te rijpen heeft hij een hoop huurovereenkomsten afgesloten waar hij volgend seizoen weer afscheid van gaat nemen. De parels behoudt hij. De anderen laat hij waar mogelijk opvolgen door gerijpte jeugdspelers. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 16:01 schreef AkaS het volgende:Ik begin te denken dat Jordi een hele aparte en creatieve gedachten heeft van een overgangsjaar. Ipv wederom een jaar van misgrijpen om te rijpen heeft hij een hoop huurovereenkomsten afgesloten waar hij volgend seizoen weer afscheid van gaat nemen. De parels behoudt hij. De anderen laat hij waar mogelijk opvolgen door gerijpte jeugdspelers. Dat denk ik en hoop ik ook,vandaar ook die paar aankopen voor Jong Ajax die hopelijk goed uitvallen en dan a.s seizoen in de 1 komen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 15:24 schreef remco k het volgende:[..] Zoals Ajax altijd gedaan heeft. Een aantal gerichte aankopen, dat zouden voor mij Brandt, ter Steegen Blind en Tolu zijn geweest. En met je eigen jeugd wat er echt is verder bouwen. Dan had je te kort gekomen om direct 1e of 2e te worden in onze eredivisie.
Het is nu idd een vreemdelingenlegioen dat zal het volgende seizoen veel minder zijn, dan gaan een aantal van deze knapen d'r van tussen, ze verlangen dar weer terug naar een grotere competitie en ze hebben Cruyff en Ajax blij gemaakt.
Op de open gevallen posities stromen er dan automatisch een paar jeugdspelers door.
Cruyff neemt afscheid, gaat dan terug naar zijn Barcelona want hij heeft Ajax weer op de kaart gezet |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Je maakt het mee vanaf de zijlijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 16:01 schreef AkaS het volgende:Ik begin te denken dat Jordi een hele aparte en creatieve gedachten heeft van een overgangsjaar. Ipv wederom een jaar van misgrijpen om te rijpen heeft hij een hoop huurovereenkomsten afgesloten waar hij volgend seizoen weer afscheid van gaat nemen. De parels behoudt hij. De anderen laat hij waar mogelijk opvolgen door gerijpte jeugdspelers. Zo zie ik het ook, het is geen domme jongen die Cruyff, maar of we direct mee doen om de titel moeten Cruyff en Sanchez nu gaan bewijzen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jordi Cruijff over transferbeleid Ajax: 'Mensen snappen het niet' 3 september 2026, 15:02
Jordi Cruijff vindt dat Ajax in financieel opzicht totaal geen risico heeft genomen op de transfermarkt. Integendeel zelfs. De technisch directeur is van mening dat de Amsterdammers de risico's juist hebben weten te minimaliseren.
ESPN-verslaggever Thijs Zwagerman legt Cruijff in een interview voor dat er met oudere, ervaren, transfervrije spelers hogere salarissen betaald moeten worden: "Andere clubs vragen zich dan af hoe ze dat doen. Vind je dat Ajax hier veel risico in heeft genomen?", vraagt de journalist aan Cruijff. "Ik vind dat wij juist helemaal geen risico nemen", maakt de technisch directeur van Ajax vervolgens duidelijk.
Cruijff legt uit: "Een risico is een transfer betalen, van club naar club. Als het fout gaat, dan kan je niet meer onderhandelen. Als je spelers vrij haalt en je geeft ze een driejarig contract, dan kan je onderhandelen als het niet functioneert. Dan geef je, als iemand nog twee jaar heeft, 40 of 50 procent mee en dan kan je het verbreken. Dus het is helemaal geen risico."
De technisch directeur denkt dat niet iedereen begrijpt hoe de voetballerij daadwerkelijk in elkaar zit: "Mensen snappen het niet. Als je in Spanje met de Spaanse fair play hebt gewerkt, dan weet je wel hoe je soms risico's moet minimaliseren. Ik vind juist dat als we een speler kunnen huren met een optie, met andere woorden iemand een jaar bekijken en dan pas beslissen, vind ik het minimaliseren van risico's. Een risico is kopen en dan hopen dat het goed gaat."
De financiële gevolgen zijn volgens Cruijff ook gewoon te overzien, mocht Ajax dit seizoen geen kampioen worden: "Je hebt heel veel contracten die aflopen. Acht van de elf spelers zijn vrij gekomen. En wat ik zal zei: met vrije spelers met een contract kan je altijd onderhandelen. Bij kopen kan dat niet, dus ik vind het juist helemaal geen risico."
"We hebben veel meer verkocht dan wij uitgegeven hebben", vervolgt Cruijff tot slot. "Dat zijn de feiten. We hebben alles in balans gebracht." |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Ook Jong Ajax een stuk sterker als afgelopen seizoen 0-1 bij het sterke Almere city. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op donderdag 03 september 2026 - 15:35 schreef Loetje het volgende:[..] Dat laatste helemaal eens. Maar ik moet ook wel eerlijk bekennen dat de jeugd (omdat het daar de laatste jaren ook volstrekt verwaarloosd is), gewoon niet geweldig meer is. Nu moest er wat komen wat er gelijk staat en een aantal potentiële jeugdspelers die wellicht straks door kunnen stromen. Maar vanaf nu moet Ajax hier in NL echt wel weer beter aan de slag gaan. Wat AZ kan, moet Ajax ook kunnen Als je ziet hoe vorig seizoen en dit seizoen sommige jeugd spelers speelde in de voorbereiding valt dat verwaarloosd echt wel mee. En hadden er meerdere prima spelers kunnen staan. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote: Daar sta je alleen niet toch.
Als je in het stadion zit en dan met name bij een uitwedstrijd zie en hoor je juist dat hij daar heel erg veel mee bezig is. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 17:22 schreef remco k het volgende:[..] Als je ziet hoe vorig seizoen en dit seizoen sommige jeugd spelers speelde in de voorbereiding valt dat verwaarloosd echt wel mee. En hadden er meerdere prima spelers kunnen staan. Ajax speelde gisteren toch veel beter dan vorig seizoen en het seizoen is nog maar pas begonnen.
Mika werd wel gemist maar goed zijn vervanger kan nog niet spelen |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 06 september 2026 - 17:23 schreef remco k het volgende:[..] Daar sta je alleen niet toch. Als je in het stadion zit en dan met name bij een uitwedstrijd zie en hoor je juist dat hij daar heel erg veel mee bezig is. dat heb je met Blind ook roept, geeft aanwijzingen, zelfs Baas heeft in de voorbereidingen laten weten dat het met Blind beter loopt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Deense krant meldt nieuwe Ajax-aanwinst: scout maakt overstap naar Amsterdam' dinsdag, 8 september 2026 (09:04) - VoetbalPrimeur
Ajax haalt volgens de Deense krant Tipsbladet de Deense scout Carsten Abrahamsen naar Amsterdam. De 39-jarige Abrahamsen gaat vermoedelijk talenten scouten voor de jeugdteams Onder-15 tot en met Jong Ajax. Hij is in Denemarken verbonden aan zaakwaarnemersbureau SEG en werkte eerder voor U1U Group.
Ajax zoekt nieuwe scouts nadat meerdere medewerkers rond de start van de zomerse transferperiode vertrokken. Een van hen was Wesley Nys, die na zes seizoenen bij Ajax terugkeerde naar RSC Anderlecht. Met Abrahamsen haalt de club iemand binnen die mogelijk moet bijdragen aan het opsporen en ontwikkelen van jonge talenten, een terrein waarop Ajax eerder succesvol was met onder anderen de Denen Nicolai Boilesen, Kasper Dolberg en Viktor Fischer. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Cruijff nog niet uitgeschopt: interesse in transfervrije ex-middenvelder Spurs Vandaag om 14:06 Update: Vandaag om 14:10
Jordi Cruijff is nog niet uitgeshopt bij Ajax. De technisch directeur wil stunten met de komst van Yves Bissouma, die transfervrij is na zijn vertrek bij Tottenham Hotspur in de zomer. Dat meldt De Telegraaf.
Bissouma is op dit moment transfervrij nadat Spurs zijn contract niet wilde verlengen. Het is volgens de ochtendkrant momenteel niet duidelijk hoe groot de kans op de dertigjarige middenvelder is voor de Amsterdammers. Ajax heeft concurrentie van meerdere ploegen uit de top-vijf-competities. De middenvelder speelde onder meer voor clubs als Spurs, Lille en Brighton & Hove Albion.
Bissouma kwam afgelopen seizoen meermaals negatief in het nieuws wegens gebruik van lachgas. Bissouma is sinds juli van dit jaar transfervrij, omdat Spurs door meerdere incidenten van hem af wilde. Spurs verscheurde het contract van de middenvelder die eerder overkwam van Brighton & Hove Albion voor zo'n dertig miljoen euro
Dit is ook geen kleintje hoor!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Mooie toevoeging voor de 6 en 8. Maar ook zorgelijk dit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax presenteert Yves Bissouma, die tekent voor één jaar 16 september 2026, 09:37
Yves Bissouma mag zich officieel speler van Ajax noemen. De 30-jarige middenvelder wordt transfervrij ingelijfd nadat hij afgelopen zomer uit zijn contract liep bij Tottenham Hotspur. Bissouma tekent in de Johan Cruijff ArenA een contract tot medio 2027.
De komst van Bissouma hing al een tijdje in de lucht. Dinsdagavond was hij aanwezig in de Johan Cruijff ArenA bij de wedstrijd tussen Ajax en Willem II. Jordi Cruijff is blij met zijn komst: "Met Yves zijn de gesprekken in augustus begonnen en we zijn blij dat hij hier nu getekend heeft. Met hem hebben we een ervaren speler binnengehaald die weet hoe het er op het hoogste niveau aan toe gaat. Hij is op meerdere posities inzetbaar en hopen dat hij zo spoedig mogelijk speelgerechtigd zal zijn."
LOSC Lille haalde Bissouma in 2016 naar Europa. In datzelfde jaar debuteerde hij als international voor Mali. Inmiddels staat de teller op 46 officiële interlands, waarin de middenvelder vijfmaal trefzeker was.
Na twee seizoenen in Frankrijk verkaste de Bissouma naar Engeland, waar Brighton & Hove Albion bereid bleek om bijna 17 miljoen euro voor hem neer te tellen. Bij The Seagulls maakte de middenvelder grote indruk, waarna hij vier jaar later voor bijna 30 miljoen euro naar Tottenham Hotspur verkaste.
Ook bij de Spurs kwam Bissouma veelvuldig aan spelen toe. Toch kwam hij in zijn Londense periode ook negatief in het nieuws, toen in augustus 2024 beelden opdoken waarop te zien was dat hij lachgas gebruikte. Het kwam de middenvelder op een disciplinaire schorsing van één duel te staan |
|
|
|