BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Transferroom 2026 van Jordy Cruyff...wtf

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 04 augustus 2026 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 15:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Echte Ajacied gaat niet bij PSV spelen op die leeftijd. Deze matige speler kiest alleen maar voor zichzelf en ik zie dan 10 keer liever Bounida en Ouazane lekker vanaf links spelen. Mag nog wel iets van eigen jeugd in je elftal staan he.
Er mag zeker iets van eigen jeugd blijven staan, maar dat wordt op dit moment goed ingevuld door Michel met : Ouazane, Johnson, Mokio, Abdalla, Konadu.
Ik vind het dus over het algemeen wel mee vallen, al zullen ze niet 90 minuten spelen, lijkt me logisch het zijn niet voor niets jeugdspelers

Met name Ouazane op rechts zie ik wel zitten, ben zelf niet zo gecharmeerd van Bounida, drijft zijn actie net iets te vaak door, heeft geen schotkracht, is eigenlijk ook meer voor op rechts, laat die het gevecht maar aan gaan met Carrizo en Berghuis.

Het zou ook zo maar kunnen dat Bounida nog vertrekt, ik weet niet of Michel en Jordy het zien zitten in hem

Gloukh zou ook kunnen, maar met het vertrek van Godts zullen ze toch nog iemand van buiten aan gaan trekken, en als ik de media mag geloven kan dit Noa Lang zijn al kan Jordy heel goed toveren,

In de media circuleerde bijna dagelijks Azzedine Ounahi en dan komt mister Cruyff plots met Julian Brandt aanzetten.

Dus is het allemaal niet zeker, ook niet dat Alvarez komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 augustus 2026 door Jack Huntelaar --
remco k
 remco k - dinsdag 04 augustus 2026 - 19:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 16:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Er mag zeker iets van eigen jeugd blijven staan, maar dat wordt op dit moment goed ingevuld door Michel met : Ouazane, Johnson, Mokio, Abdalla, Konadu.
Ik vind het dus over het algemeen wel mee vallen, al zullen ze niet 90 minuten spelen, lijkt me logisch het zijn niet voor niets jeugdspelers

Met name Ouazane op rechts zie ik wel zitten, ben zelf niet zo gecharmeerd van Bounida, drijft zijn actie net iets te vaak door, heeft geen schotkracht, is eigenlijk ook meer voor op rechts, laat die het gevecht maar aan gaan met Carrizo en Berghuis.

Het zou ook zo maar kunnen dat Bounida nog vertrekt, ik weet niet of Michel en Jordy het zien zitten in hem

Gloukh zou ook kunnen, maar met het vertrek van Godts zullen ze toch nog iemand van buiten aan gaan trekken, en als ik de media mag geloven kan dit Noa Lang zijn al kan Jordy heel goed toveren,

In de media circuleerde bijna dagelijks Azzedine Ounahi en dan komt mister Cruyff plots met Julian Brandt aanzetten.

Dus is het allemaal niet zeker, ook niet dat Alvarez komt.
Met Brandts erbij op het middenveld gaat een Mokio weinig spelen. en in de punt leonardo en die lange, gaat een Konadu niets spelen.

Bounida geeft juist heel vaak snel een voorzet of gaat de combinatie aan. Daarnaast speelt iedereen beter onder de nieuwe trainer, en zeker met creatieve spelers erbij wordt dat voor Bounida makkelijker.

Ondanks dat een aantal jongens teruggekomen zijn, kan het zomaar zijn dat je straks gewoon zonder ook maar 1 eigen opgeleide speler staat te voetballen straks.

Dat kan echt niet.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 04 augustus 2026 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 19:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Met Brandts erbij op het middenveld gaat een Mokio weinig spelen. en in de punt leonardo en die lange, gaat een Konadu niets spelen.

Bounida geeft juist heel vaak snel een voorzet of gaat de combinatie aan. Daarnaast speelt iedereen beter onder de nieuwe trainer, en zeker met creatieve spelers erbij wordt dat voor Bounida makkelijker.

Ondanks dat een aantal jongens teruggekomen zijn, kan het zomaar zijn dat je straks gewoon zonder ook maar 1 eigen opgeleide speler staat te voetballen straks.

Dat kan echt niet.
Die eigen jeugd komen allen aan spelen toe, dit was tijdens de oefenwedstrijden ruimschoots te zien.

Hij heeft meer dan 22 spelers tot zijn beschikking, voor de basis kiest hij normaal gesproken voor ervaring aangevuld met een enkele jeugdspeler, hier moet je Carrizo ook in mee nemen.

Hij wisselde tot nu toe 1 a 2 keer, met uiteraard de gedachte dat wanneer er spelers geblesseerd raken dat hij op jeugdspelers moet kunnen terug vallen.
freakie
 freakie - dinsdag 04 augustus 2026 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 21:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Die eigen jeugd komen allen aan spelen toe, dit was tijdens de oefenwedstrijden ruimschoots te zien.

Hij heeft meer dan 22 spelers tot zijn beschikking, voor de basis kiest hij normaal gesproken voor ervaring aangevuld met een enkele jeugdspeler, hier moet je Carrizo ook in mee nemen.

Hij wisselde tot nu toe 1 a 2 keer, met uiteraard de gedachte dat wanneer er spelers geblesseerd raken dat hij op jeugdspelers moet kunnen terug vallen.
Een oefenwedstrijd zegt toch vrij weinig. Daar komt jeugd sowieso vaak aan spelen toe. Natuurlijk gaan ze spelen, maar met de spelers die er bij zijn gekomen is dat wel de vraag. Konadu sowieso niet.

Alleen ben ik het wel met jou eens dat je ook echt wel spelers wel gaat zien. In de verdediging lijkt het gewoon vooral jeugd te zijn (centraal) waar je op verder gaat. En dan op het middenveld ga je denk ik ook regelmatig jeugd zien. Maar het is niet heel sterk.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 augustus 2026 door freakie --
p111
 p111 - dinsdag 04 augustus 2026 - 23:38   quote  deeplink  
Wat ik ook begrepen heb.is dat hij toch wel veel wil roleren met comp/beker/Europac.Daardoor zullen er een paar jeugdspelers best wel minuten gaan maken.En ik denk dat Konadu verhuurd word.
remco k
 remco k - dinsdag 04 augustus 2026 - 23:53   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 21:00 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ieder jaar spelen er veel jeugdspelers. Mokio zie ik overigens niet als eigen jeugd en Carrizo is gewoon een dure jongen die als 20 jarige moet presteren.

Iedereen loopt de polonaise, ik herken mn eigen club niet meer.
freakie
 freakie - woensdag 05 augustus 2026 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 23:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Ieder jaar spelen er veel jeugdspelers. Mokio zie ik overigens niet als eigen jeugd en Carrizo is gewoon een dure jongen die als 20 jarige moet presteren.

Je hebt ergens echt wel gelijk hoor. Alleen heeft onze mooie club dit laten vallen onder huntelaar en daarna mislintat. Het eerste elftal moet gewoon voldoende zijn in kwaliteit.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 augustus 2026 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 augustus 2026 - 23:53 schreef remco k het volgende:

[..]

Eigen jeugd is Ouazane ook niet, het gaat me meer om dat de jeugd waar dan ook vandaan aan spelen toekomt.
En geloof me Carrizo, Mokio, Abdallah en Ouazane gaan nog genoeg spelen.

Ik herkende de afgelopen seizoenen mijn eigen club niet meer, geen kwaliteit, het Ajax voetbal was verdwenen.

Hoe Cruyff het nu aanpakt wel, als je kampioen wil worden moet je kwaliteit halen en langzaam de jeugd brengen onder een coach die aanvallend voetbal propageert
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 05 augustus 2026 - 10:58   quote  deeplink  
Vergeet Bouwman niet bij de eigen jeugd!! Speelt alles tot nu toe.
Ook Janse zal nog gaan spelen en Mokio maakt zijn minuten...
De jeugd moet aan de hand van de ervaring worden meegenomen in het groeiproces. Ze kunnen het ream niet dragen, dat is gebleken de afgelopen jaren waarin van bijvoorbeeld Hato teveel een leudersrol werd gevraagd.
Lijkt me prima allemaal!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 05 augustus 2026 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2026 - 07:57 schreef freakie het volgende:

[..]

Je hebt ergens echt wel gelijk hoor. Alleen heeft onze mooie club dit laten vallen onder huntelaar en daarna mislintat. Het eerste elftal moet gewoon voldoende zijn in kwaliteit.
Huhh Huntelaar ???
Hij werkte in 1e instantie onder Overmars, hij richtte zich vooral op Jong Ajax, jeugdcontracten en doorstroom naar Ajax 1.
werkte nauw samen met technisch manager Gerry Hamstra en hield zich bezig met scouting, spelersdossiers, contracten en transfervoorbereiding

Hij werd door Mislintat finaal voorbij gelopen, naar achter gedrukt, is niet voor niets overspannen geraakt
p111
 p111 - woensdag 05 augustus 2026 - 12:04   quote  deeplink  
Volgens mij mag je Ouazane/Mokio/Jansem/Bouwman echt wel eigen jeugd noemen.
bertus bikkel
 bertus bikkel - woensdag 05 augustus 2026 - 15:43   quote  deeplink  
Komen ze nu aan met Patrick Berg...We zagen een paar jaar geleden al toen hij met Bodo tegen Ajax speelde dat hij de beste man op het veld was. Toen was het al een (goedkope) optie om op 6 te spelen maar destijds hadden we volgens mij net Henderson binnen gehaald. Dit is veel meer een voetballer maar geen breker zoals Alvarez. Met Blind en Baas/ Bouwman erachter heb je al voetballers voor de passing bij de opbouw en heb je nog een breker/afpakker nodig zoals Alvarez, denk ik.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 05 augustus 2026 door bertus bikkel --
freakie
 freakie - woensdag 05 augustus 2026 - 17:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2026 - 11:48 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Huhh Huntelaar ???
Hij werkte in 1e instantie onder Overmars, hij richtte zich vooral op Jong Ajax, jeugdcontracten en doorstroom naar Ajax 1.
werkte nauw samen met technisch manager Gerry Hamstra en hield zich bezig met scouting, spelersdossiers, contracten en transfervoorbereiding

Hij werd door Mislintat finaal voorbij gelopen, naar achter gedrukt, is niet voor niets overspannen geraakt
Jup oke, even terug gelezen. Klopt.
AkaS
 AkaS - woensdag 05 augustus 2026 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 05 augustus 2026 - 15:43 schreef bertus bikkel het volgende:
Komen ze nu aan met Patrick Berg...We zagen een paar jaar geleden al toen hij met Bodo tegen Ajax speelde dat hij de beste man op het veld was. Toen was het al een (goedkope) optie om op 6 te spelen maar destijds hadden we volgens mij net Henderson binnen gehaald. Dit is veel meer een voetballer maar geen breker zoals Alvarez. Met Blind en Baas/ Bouwman erachter heb je al voetballers voor de passing bij de opbouw en heb je nog een breker/afpakker nodig zoals Alvarez, denk ik.
Met Brandt op het middenveld zou inderdaad een Alvarez beter zijn, aangevuld met een Mokio of Klaassen. Maar eerlijk gezegd zie ik de potentie van Mokio net zo duidelijk als zijn wisselvalligheid....

Wat is jullie ideale middenveld komend seizoen?

@Remco: Ajax lijkt voor mij al jaren een vreemdelingenlegioen,

Allochtone Football Club Ajax...

Men scout liever ver weg dan in eigen tuin, tot groot plezier van clubs als AZ en Heerenveen of Sparta bijvoorbeeld.
bertus bikkel
 bertus bikkel - vrijdag 07 augustus 2026 - 17:10   quote  deeplink  
Ideale middenveld met spelers die er nu zijn vind ik
Mokio - Ouazane - Brandt
Als Alvarez er is, hij ipv Mokio.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 08 augustus 2026 - 17:19   quote  deeplink  
Geweldig die tip van Julian Brandt aan Godts...

“Niet altijd dribbelen alleen omdat het kan. Soms passeer je één tegenstander, maar verlies je daarna alsnog de bal omdat je te lang doorgaat. Het gaat erom dat je herkent wanneer je moet passen.” Voor flankspelers als Mika Godts is dat cruciale informatie. “Ik zie hem liever in de één-tegen-één, waar hij zijn tegenstander kan passeren, een actie kan maken, een schot kan lossen of achter de verdediging kan
komen.”

Eindelijk iemand die dit tegen hem zegt, Brandt ziet het en laat het zien. Dus mag hij dit zeggen.
Met andere woorden, Godts snijdt vaak te diep naar binnen, gaat dan vaak voor eigen succes of hij verliest weer eens de bal.

Zo komen de anderen niet aan spelen toe, mooi elkaar aanspreken
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 08 augustus 2026 - 20:20   quote  deeplink  
Ofwel...verkopen!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 08 augustus 2026 - 20:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 08 augustus 2026 - 20:20 schreef bertus bikkel het volgende:
Ofwel...verkopen!
Juist, iemand halen die zijn acties niet overdrijft, een mannetje passeren blijft natuurlijk leuk maar dan het overzicht bewaren en een juist pass geven.

Met een buitenspeler die de spits goed weet te vinden hebben we misschien weer een spits in huis die topscoorder van de eredivisie wordt

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 08 augustus 2026 door Jack Huntelaar --
bertus bikkel
 bertus bikkel - zaterdag 08 augustus 2026 - 21:03   quote  deeplink  
Meer n teamspeler inderdaad...
freakie
 freakie - maandag 10 augustus 2026 - 09:32   quote  deeplink  
Ajax zou interesse hebben in sergio arribas, er is al een bod geweest van 20 miljoen van benfica, dat is afgewezen.

Even he. Dat bericht over Arribas is zo onzin als het maar zijn kan toch? Aanvallende middenvelder. Je hebt er echt genoeg. In dat bericht staat ook dat “huren” tot de mogelijkheden behoord. HOEZO? Voor dat geld verhuur je niet eerst.
bertus bikkel
 bertus bikkel - maandag 10 augustus 2026 - 13:09   quote  deeplink  
Mag hopen dat dit weer een gerucht is waarvan er dagelijks velen voorbij komen...
Wij hebben een 6 nodig en een vervanger voor Godts.
Voor de rest een aantal prutsers slijten en een vast elftal zien te krijgen.
Hierbij is het inmiddels duidelijk dat Ter Stegen en Brandt er vast in horen te staan lijkt me..
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 10 augustus 2026 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2026 - 13:09 schreef bertus bikkel het volgende:
Mag hopen dat dit weer een gerucht is waarvan er dagelijks velen voorbij komen...
Hierbij is het inmiddels duidelijk dat Ter Stegen en Brandt er vast in horen te staan lijkt me..
Mij heb je Bikkel!😁
freakie
 freakie - maandag 10 augustus 2026 - 15:32   quote  deeplink  
Helemaal eens, kan niet anders dan een gerucht zijn.
AkaS
 AkaS - maandag 10 augustus 2026 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2026 - 13:09 schreef bertus bikkel het volgende:
Ik wilde net zeggen, waar blijft die verdomde middenvelder die nu al in de inmiddels 3de transferwindow nog steeds niet geregeld is !!!

Ik snap Leandro, buitenkansje nu die niet fit is. Snap ik. Maar linksback nr. 4 halen???

Fucking bullshit Jordy !!!

Verder kan je zeggen dat Jordy balanceert op een rand van zeer geslaagd tot een 2e gevalletje Mislintat.

Gaat Leandro fit worden en de belofte inlossen? Gaan alle aankopen en routine korte termijn en dus plaatsing CL opleveren waarna doorgeselecteerd kan worden en sommige mooie talenten kunnen rijpen, doorstromen en aanhaken?

Dan krijgt hij het stempel geslaagd.

Maar moeten we het nog een jaartje met Regeer doen en komt er wederom geen middenvelder met kwaliteit en grijpen we toch mis... dan gaat hij met pek en veren weggejaagd worden en is hij daadwerkelijk Mislintat 2!

Dus Jordy, proof yourself en kom nu eindelijk eens op de proppen met de ontbrekende schakel op het middenveld!

Dankje very much en grasjas!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 11 augustus 2026 door AkaS --
hjf
 hjf - dinsdag 11 augustus 2026 - 13:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2026 - 22:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik wilde net zeggen, waar blijft die verdomde middenvelder die nu al in de inmiddels 3de transferwindow nog steeds niet geregeld is !!!

Ik snap Leandro, buitenkansje nu die niet fit is. Snap ik. Maar linksback nr. 4 halen???

Verder kan je zeggen dat Jordy balanceert op een rand van zeer geslaagd tot een 2e gevalletje Mislintat.

Gaat Leandro fit worden en de belofte inlossen? Gaan alle aankopen en routine korte termijn en dus plaatsing CL opleveren waarna doorgeselecteerd kan worden en sommige mooie talenten kunnen rijpen, doorstromen en aanhaken?

Maar moeten we het nog een jaartje met Regeer doen en komt er wederom geen middenvelder met kwaliteit en grijpen we toch mis... dan gaat hij met pek en veren weggejaagd worden en is hij daadwerkelijk Mislintat 2!

Dus Jordy, proof yourself en kom nu eindelijk eens op de proppen met de ontbrekende schakel op het middenveld!

Ter Stegen en Julian Brandt vind ik uitstekende versterkingen. Laten we Leandro nog niet afschrijven. Ik denk dat Jordi wacht op groen licht uit Parijs. Dan komt de door ons allen gewenste versterking op het middenveld, want er is een lijst wat klaar ligt. En dan moet je voor de allerbeste optie gaan. Zo jammer dat Stije Resink zwaar geblesseerd is geraakt. Ik ben het overigens volkomen eens met Remco, dat onze club onherkenbaar wordt door de verhouding tussen al die aankopen en wat er uit ons ooit geroemde jeugdopleiding komt.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 11 augustus 2026 - 15:15   quote  deeplink  
Ook eens wat betreft ons eigen talent. Er worden zelfs buitenlandse spelers gekocht voor Jong Ajax....pfff Dan is er in de scouting en jeugdopleiding echt iets goed mis, toch? Wat eigen doorstroming naar het eerste elftal betreft blijft het bij Baas, Blind, Klaassen, Bouwman, Janse en Mokio. Wellicht Abdalla maar die komt van psv meen ik en Godts is uit België gehaald. Die laatste is dan weer wel goed en mooi op tijd gescout.
bertus bikkel
 bertus bikkel - dinsdag 11 augustus 2026 - 15:18   quote  deeplink  
Vreemdelingen of niet, met een as van TerStegen-Blind-Brandt-Tolu wordt je niet minder hoor😅👍
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - dinsdag 11 augustus 2026 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 10 augustus 2026 - 22:27 schreef AkaS het volgende:

[..]

In het begin ben je positief over een trainer of bestuurslid, zodra het een beetje spannend wordt wordt je al snel negatief, de paniek slaat dan toe, heb je een handje van makker.

Je begint Cruyffie onterecht te vergelijken met Mislintat vind ik , Mislintat had meer dan 100 miljoen uitgegeven en salarissen astronomisch verhoogd. De spelers die hij haalde waren allen niet van het niveau die Cruyff nu haalt.

Wat ik lees heeft hij minder uit gegeven als wat er binnen is gekomen!

Ben het wel met je eens dat ik ook liever wat eerder een 6 had gezien, Regeer komt grandioos te kort, dit was weer te zien tegen PEC Zwolle, snel van de hand doen.
Mokio doet het aardig maar zie hem liever op 8 invallen achter Julian Brandt ipv op 6.

Wanneer Godts wordt verkocht gaat Jordy weer de markt op, geloof me die zit nu niet stil, die kan heel goed achter de schermen werken.

Leonardo is blijkbaar nog niet fit genoeg maar de spelers laten weten dat hij indruk maakt op de training zelfs Brandt laat weten dat zijn diepte loopacties zeer goed zijn.

Er moet nog heel wat verbeteren bij Ajax maar dit komt van zelf wanneer hij eindelijk zijn beste elftal het veld op stuurt, nu staan er nog te veel spelers op de loonlijst die er vanaf moeten, tja die moet hij nu nood gedwongen opstellen.
p111
 p111 - dinsdag 11 augustus 2026 - 22:56   quote  deeplink  
Ja kijk Jordy is goed bezig maar dat er nu een 6 MOET komen lijkt mij duidelijk die REGEER kan echt niet meer is gewoon een voetballer voor de kk of onderaan rechterrijtje,niet meer en niet minder.Dus een goed 6 en je bent klaar voor de strijd.
AkaS
 AkaS - woensdag 12 augustus 2026 - 09:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2026 - 16:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

In het begin ben je positief over een trainer of bestuurslid, zodra het een beetje spannend wordt wordt je al snel negatief, de paniek slaat dan toe, heb je een handje van makker.

Je begint Cruyffie onterecht te vergelijken met Mislintat vind ik , Mislintat had meer dan 100 miljoen uitgegeven en salarissen astronomisch verhoogd. De spelers die hij haalde waren allen niet van het niveau die Cruyff nu haalt.

Wat ik lees heeft hij minder uit gegeven als wat er binnen is gekomen!

Ben het wel met je eens dat ik ook liever wat eerder een 6 had gezien, Regeer komt grandioos te kort, dit was weer te zien tegen PEC Zwolle, snel van de hand doen.
Mokio doet het aardig maar zie hem liever op 8 invallen achter Julian Brandt ipv op 6.

Wanneer Godts wordt verkocht gaat Jordy weer de markt op, geloof me die zit nu niet stil, die kan heel goed achter de schermen werken.

Leonardo is blijkbaar nog niet fit genoeg maar de spelers laten weten dat hij indruk maakt op de training zelfs Brandt laat weten dat zijn diepte loopacties zeer goed zijn.

Er moet nog heel wat verbeteren bij Ajax maar dit komt van zelf wanneer hij eindelijk zijn beste elftal het veld op stuurt, nu staan er nog te veel spelers op de loonlijst die er vanaf moeten, tja die moet hij nu nood gedwongen opstellen.
Kijk, daar zit nou de interpretatie fout, ik begin Jordi zeker niet te vergelijken met Mislintat maar hij balanceert op het randje van succesvol of flop.

Ik ben erg blij met zijn komst naar Ajax en daar is nog steeds niets van afgebrokkelt. Echter valt me het enorm op dat de nummer 6 positie zover in deze transferperiode nog steeds niet is ingevuld en ik was toch in de veronderstelling dat het invullen van deze positie al enige tijd prio nummer 1 was en helaas nog steeds is.

Zijn aankopen zijn in 1e instantie met veel hoop ontvangen maar Leandro is tot op heden een negatieve verrassing die zich hopelijk kan omtpoppen tot een aangename verrassing maar de tijd moet dit uitwijzen, ik ben hoopvol. Verder heb ik zowel hoop als vraagtekens...
freakie
 freakie - woensdag 12 augustus 2026 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2026 - 09:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

Kijk, daar zit nou de interpretatie fout, ik begin Jordi zeker niet te vergelijken met Mislintat maar hij balanceert op het randje van succesvol of flop.

Ik ben erg blij met zijn komst naar Ajax en daar is nog steeds niets van afgebrokkelt. Echter valt me het enorm op dat de nummer 6 positie zover in deze transferperiode nog steeds niet is ingevuld en ik was toch in de veronderstelling dat het invullen van deze positie al enige tijd prio nummer 1 was en helaas nog steeds is.

Zijn aankopen zijn in 1e instantie met veel hoop ontvangen maar Leandro is tot op heden een negatieve verrassing die zich hopelijk kan omtpoppen tot een aangename verrassing maar de tijd moet dit uitwijzen, ik ben hoopvol. Verder heb ik zowel hoop als vraagtekens...
Een speler zo snel afschrijven is best een vreemde gang van zaken voor jou. Gaaei en Wijndal kunnen niks mis doen. Gaaei is zo goed in aanvallen en kan daarom zoveel meer kansen krijgen. Maar als een aanvaller in oefenwedstrijden en in een nieuw team, niet uit de verf komt schrijf je hem al bijna af.

De transferperiode is nog niet gedaan, ik denk ook dat wat huntelaar zegt, dat ze wachten tot godts weg gaat. En eventuele andere spelers(Regeer, Itakura, Sutalo, Gaaei, Wijndal). Dat alles moet ook veel opleveren. En als he, als het zo is dat de raad van commissarissen heeft gezegd. Nu heb je 30 spelers. Meer gaan we niet kopen, eerst maar weer eens verkopen. Dan heeft hij Ter Stegen, Brandt en Tolu binnen gehaald als buitenkansjes en is het even wachten tot er wat weg gaat. Dat gaat ook echt wel gebeuren. Transferperiode is nog even.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 12 augustus 2026 - 11:04   quote  deeplink  
Hier wat meer uitleg...ze liggen niet voor het oprapen, een 6 moet meer kwaliteiten hebben als alleen een bal rond spelen, ze zijn ook meestal te duur.

Ook Cruijff worstelt met probleemdossier bij Ajax over nieuwe zes en dit is waarom
12 aug. 2026 09:45 CEST | 11 min leestijd
Jordi Cruijff, Ajax
Willem Leijgraf
|
Data journalist
Willem Leijgraf is datajournalist bij FootballTransfers en specialiseert zich in analyses van spelersprestaties, transferwaardes en statistische ontwikkelingen binnen het voetbal.

De zoektocht bij Ajax naar een nieuwe nummer zes duurt al maanden. Alex Kroes slaagde er in zijn rol als technisch directeur niet in om Jordan Henderson te vervangen, nadat hij hem gratis liet vertrekken. Marijn Beuker als waarnemend opvolger lukte het afgelopen winter ook niet en nu worstel Jordi Cruijff ook met dit probleemdossier bij Ajax. Dit is waarom de zoektocht van de Amsterdamse club zo moeizaam verloopt.

De komst van Henderson was eigenlijk het eerste wapenfeit van Ajax na de teleurstellende periode waarin Sven Mislintat het als directeur voetbalzaken het voor het zeggen had en Maurice Steijn als trainer de Amsterdammers door de ondergrens liet zakken. Met zijn leiderschap en voetballende kwaliteiten maakte Henderson direct impact, maar kon hij niet Ajax gelijk naar het oude niveau terugbrengen.

Dit lukte Henderson wel toen Francesco Farioli als trainer de touwtjes in handen kreeg. Als aanvoerder leidde de Engelsman de Amsterdamse club samen met de Italiaanse oefenmeester naar de koppositie en naar overwintering in de Europa League. Met Ajax slaagde Henderson er echter niet in om de titel in de wacht te slepen, maar de Amsterdammers waren wel weer titelkandidaat. Al bleef dit vooralsnog maar beperkt tot één seizoen.

Jordan Henderson vertrok bij Ajax vorig jaar, maar had al een half jaar eerder de deur van de Johan Cruijff ArenA achter zich dicht kunnen trekken. Alex Kroes stak destijds een stokje voor deze uittocht van Henderson, die naar AS Monaco kon. Bij deze actie werden echter wel bepaalde afspraken gemaakt en hierdoor kreeg Henderson carte blanche om transfervrij vorig jaar zomer elders te tekenen.

Henderson koos uiteindelijk voor Brentford en daarmee raakte Ajax een sterkhouder kwijt. De inmiddels 36-jarige routinier had zich ontpopt tot leider op het middenveld, waar hij volgens de data van SciSports zich vooral profileerde als spelverdeler en rustpunt door de bal in de ploeg te kunnen houden. Dit blijkt ook wel als er dieper wordt gekeken naar zijn statistieken, waarbij hij zeer betrokken was in de opbouw met zijn passing, vaak de bal in bezit wist te houden en daarnaast ook veel ballen wist terug te veroveren.

Probleemdossier voor Ajax
Terwijl Jordan Henderson vertrok vorig jaar zomer slaagde Ajax er niet in om een waardige opvolger aan te trekken. Dit heeft verschillende redenen. Zo lijken veel opties niet helemaal is plaatje te profiel te passen wat Ajax zoekt. Diverse namen passeerden recentelijk al de revue voor de zes-positie, maar volgens de data van SciSports is geen enkele identiek aan het speelstijlprofiel van Henderson in het seizoen 2024/25 bij Ajax.

Edson Álvarez en Dani Ceballos waren in beeld bij Ajax, maar zijn geen 100 procent match qua speelstijl met die van Jordan Henderson toen hij nog in de Johan Cruijff ArenA speelde

Verder helpt de financiële kant en de situatie op de transfermarkt ook niet mee. De zes-positie wordt meer en meer gewaardeerd in de hedendaagse voetbalwereld, dus de vraag naar spelers die deze rol goed in kunnen vullen is groot, terwijl het aanbod schaars is omdat clubs deze kracht niet willen laten gaan. De verdedigende middenvelders die wel mogen vertrekken mogen dat alleen tegen de hoofdprijs óf hebben zelf vaak hoge financiële eisen.

Ajax zet daarnaast ook hoog in en stelt strenge eisen in de zoektocht naar een nieuwe zes. Hierin lijken de leiderschapkwaliteiten die Henderson meebracht bij zijn komst naar Ajax ook minstens net zo belangrijk als de voetballende kwaliteiten. De Amsterdammers zetten eerder al hoog in met bijvoorbeeld Manuel Ugarte, Dani Ceballos en Edson Álvarez. Spelers die er direct staan, maar die ook goed in de markt liggen en naar verluidt duur zijn. Dit terwijl Feyenoord bijvoorbeeld met Charles Vanhoutte al vrij vlot een nieuwe zes deze zomer wist aan te trekken
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 12 augustus 2026 - 11:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2026 - 09:59 schreef AkaS het volgende:

[..]

Die hoop en vraagtekens hebben we allemaal wel, 1 ding is zeker hij steekt zijn nek uit om er direct weer te staan met Ajax, niet dat oeverloos binnen trekken van een enkele speler.

Dat hij een paar kanonnen moest aantrekken om Ajax weer op niveau te krijgen was een noodzakelijk kwaad, er roepen er hier een paar dat er meer eigen jeugd in gepast moet worden, welke jeugd ? In de selectie van Michel zijn al verschillende jeugdspelers te vinden die hij zo af en toe inbrengt.

Abdallah, Mokio, Johnson, Reverson, Ouazane, Carrizo, Heerkens, Konadu mogen allemaal ruiken aan een invalbeurt, sommigen stonden zelfs in de basis.

Dan roepen er sommigen het zijn geen eigen jeugd, klopt dit hebben ze niet goed gedaan in het verleden, ze hebben de jeugd laten versloffen omdat het bij Ajax over vreselijk veel schijven moet, dit is ook 1 van de redenen dat zowel Danny Blind en Louis van Gaal zijn opgestapt.

Het maakt mij op dit moment geen moer uit waar de jeugd vandaan komt als ze maar de kans krijgen om te spelen, zodat ze straks vele miljoenen opbrengen.

De 6 is een hoofdpijn dossier, ben benieuwd wie het wordt maar weet bijna 100% zeker dat hij komt, ik hoop alleen dat hij er dan direct staat en het elftal aan de hand mee neemt.

Inderdaad hoop als vraagtekens, maar goed die zullen er altijd blijven

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 12 augustus 2026 door Jack Huntelaar --
AkaS
 AkaS - woensdag 12 augustus 2026 - 21:24   quote  deeplink  
Kan onze Braziliaanse vriend voor linksachter niet op 6?
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - woensdag 12 augustus 2026 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2026 - 21:24 schreef AkaS het volgende:
Kan onze Braziliaanse vriend voor linksachter niet op 6?
Heeft ook op die positie gespeeld maar ik vind dat hij te veel drang naar voor heeft.

Zelf zou ik Baas willen zien op 6, gaat het beslist beter doen dan Regeer.

Ik vind het jammer dar hij nu vaker op de bank belandt omdat Blind op zijn positie 1e keus is bij Michel
hjf
 hjf - donderdag 13 augustus 2026 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2026 - 23:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Heeft ook op die positie gespeeld maar ik vind dat hij te veel drang naar voor heeft.

Ik vind het jammer dar hij nu vaker op de bank belandt omdat Blind op zijn positie 1e keus is bij Michel
Helemaal mee eens. Niets aan toe te voegen.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 augustus 2026 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 augustus 2026 - 23:52 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik zou Baas daar ook weleens willen zien. Maar tegelijkertijd is mij wel opgevallen dat hij helaas met enige regelmaat zomaar de bal verspeelt door deze in de opbouw verkeerd te passen in de voeten van de tegenstander en hierbij stond hij vaak niet eens onder druk...

Dat is het met Baas voor mij.

Hij is niet echt heel snel.
Niet echt kopsterk.
In de 1 op 1 redelijk maar ook niet sterk.
Opbouwend laat hij dus regelmatig steekjes vallen...

Hij staat er en doet zijn ding en doet geen gekke dingen, genoeg om er vorig seizoen uit te springen maar als je echt gaat inzoomen op hem dan word ik er niet echt warm van. Althans niet als LCV.
AkaS
 AkaS - donderdag 13 augustus 2026 - 09:37   quote  deeplink  
Hopelijk wordt Godts geen laatste momentje en dat je te laat bent met vervangers...

Hopelijk stelt Cruyff deadline van okay, wij willen kampioen worden en vinden hem de heste speler. En willen hem dus niet kwijt tegen een reguliere prijs. We gaan niet onderhandelen want hij is eigenlijk niet te koop, tenzij je met een bedrag komt dat we niet kunnen weigeren.

Je hebt tot en met vrijdag om met een finaal bod te komen, daarna praten we dit seizoen niet meer PUNT
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 10:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2026 - 09:33 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik zou Baas daar ook weleens willen zien. Maar tegelijkertijd is mij wel opgevallen dat hij helaas met enige regelmaat zomaar de bal verspeelt door deze in de opbouw verkeerd te passen in de voeten van de tegenstander en hierbij stond hij vaak niet eens onder druk...

Dat is het met Baas voor mij.

Hij is niet echt heel snel.
Niet echt kopsterk.
In de 1 op 1 redelijk maar ook niet sterk.
Opbouwend laat hij dus regelmatig steekjes vallen...

Hij staat er en doet zijn ding en doet geen gekke dingen, genoeg om er vorig seizoen uit te springen maar als je echt gaat inzoomen op hem dan word ik er niet echt warm van. Althans niet als LCV.
Je hebt over Baas op een aantal puntjes je gelijk dus misschien niet eens aan beginnen.

Je leest van alles over dat Ajax nog geen speler voor de 6 positie binnen heeft, want ook de betweters/ voetbalanalisten vinden het ook een vreemde zaak.

Maar goed Jordy en Michel zijn naar een specifieke 6 op zoek, en die liggen niet voor het oprapen, ook moeten de miljoenen binnen stromen in geval dat Sutalo en/of Godts verkocht wordt.

lees anders dit stuk:

Míchel wil type Axel Witsel aan selectie Ajax toevoegen: 'Precies wat hij zoekt'
13 aug. 2026 08:07 CEST

Ajax is nog altijd op zoek naar een controlerende middenvelder om het vertrek van Jordan Henderson op te vangen. Hoofdtrainer Míchel geeft voor deze positie nadrukkelijk de voorkeur aan voetballende kwaliteit boven fysieke kracht. In gesprek met het Algemeen Dagblad meldt journalist Marc Bernad van het Spaanse AS dat Míchel ten alle tijden zoekt naar een speler als Axel Witsel.

Het is inmiddels een jaar geleden dat Henderson de Amsterdamse club verliet. De zoektocht naar een nieuwe leider op het middenveld leidde in eerste instantie naar James McConnell, die op voorspraak van toenmalig trainer John Heitinga werd gehuurd van Liverpool. Zijn komst werd allesbehalve een succes.

Van de acht spelers die sinds het vertrek van Henderson op de zespositie werden geposteerd, bleek Youri Regeer de meest duurzame optie. Volgens voormalig technisch directeur Alex Kroes had Ajax destijds te maken met timingsissues, waardoor het transferbudget eerst naar andere posities ging.

Ook in de huidige transferperiode, onder leiding van de nieuwe technisch directeur Jordi Cruijff, was de club al behoorlijk actief. Zo werden onder meer doelman Marc-André ter Stegen, verdedigers Daley Blind en Caio Henrique, middenvelder Julian Brandt en aanvallers Marcos Leonardo en Tolu Arokodare aangetrokken. "De intelligente en balvaardige spelverdeler zat daar nog niet bij", zo stelt Johan Inan.

Míchel zoekt naar specifieke kwaliteiten voor zijn middenveld
De vraag rijst of de Spaanse oefenmeester, die in juni werd aangesteld als opvolger van Óscar García, de ideale kandidaat wellicht al in zijn eigen selectie heeft rondlopen. Inan concludeert van niet. "Niet per se, want hoewel Regeer aan het begin van de oefencampagne nog een aardige indruk maakte, is hij de voorbije weken ook niet de soepele draaideur tussen verdediging en aanval gebleken", aldus de verslaggever.

Tijdens de recente 0-2 overwinning op PEC Zwolle in de Eredivisie startte de 22-jarige Haarlemmer nog in de basis. Jorthy Mokio verving hem in dat duel verdienstelijk en bekroonde zijn invalbeurt met een belangrijk doelpunt, maar dat gebeurde wel tegen tien man. In een eerdere oefenwedstrijd tegen FC Volendam bleek de talentvolle Belg nog moeite te hebben om als enige controleur de balans te bewaken en de juiste looplijnen te vinden.

Axel Witsel
Om te begrijpen welk profiel Míchel precies zoekt, kijkt Bernad naar de periode van de trainer bij Girona FC. Bij de Spaanse club wist hij Axel Witsel te strikken voor de rol voor de defensie. De Belgische routinier moest rust aan de bal brengen en een stabiele factor vormen binnen het positiespel.

Hoewel Girona in dat specifieke seizoen uiteindelijk degradeerde uit LaLiga, maakte Witsel een uitstekende indruk. "Witsel was een positiegebonden nummer 6 met goede technische vaardigheden en een goede balbehandeling. Dat is iets waar Míchel altijd naar op zoek is", legt de Spaanse journalist uit.

Waar sommige trainers opteren voor een balafpakker met veel loopvermogen en duelkracht, kiest Míchel bewust voor een andere benadering. "Hij geeft daar altijd de voorkeur aan kwaliteit boven fysieke kracht", besluit Bernad over de tactische wensen van de oefenmeester.

Axel Witsel een optie?
Aangezien Míchel een type als Axel Witsel zoekt, rijst al snel de vraag: is Witsel niet beschikbaar voor Ajax? Het antwoord daarop is positief. De 37-jarige middenvelder is transfervrij na zijn vertrek bij Girona en zoekt naar een nieuwe club. Afgelopen maanden werd hij gelinkt aan een terugkeer bij Standard Luik, maar daar had Witsel geen oren naar. In gesprek met Circus Daily vertelt de 140-voudig international dat hij zeker nog niet van plan is om te stoppen: "Ik zou graag spelen. In mijn hoofd brandt het een beetje. Als ik de motivatie verlies, stop ik met voetballen. Maar het vuur brandt nog altijd. Ik blijf kalm, sereen en ik wacht op mijn moment."

***************************************************************************************************

Ik denk niet dat Jordy voor een 6 gaat die 37 jaar oud is, dus valt Witsel af.
Hij zal op zoek zijn naar iemand die de zelfde kwaliteiten heeft, waar mee hij een aantal jaren voor uit kan, later moet die miljoenen op gaan brengen, zeg maar een type Frenkie de Jong.

Een type Frenkie de Jong dan komt Stije Resink weer in beeld, echt jammer dat hij zwaar geblesseerd is.

wordt vervolgd...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2026 - 09:37 schreef AkaS het volgende:
Hopelijk wordt Godts geen laatste momentje en dat je te laat bent met vervangers...

Hopelijk stelt Cruyff deadline van okay, wij willen kampioen worden en vinden hem de heste speler. En willen hem dus niet kwijt tegen een reguliere prijs. We gaan niet onderhandelen want hij is eigenlijk niet te koop, tenzij je met een bedrag komt dat we niet kunnen weigeren.

Je hebt tot en met vrijdag om met een finaal bod te komen, daarna praten we dit seizoen niet meer PUNT
Cruyff heeft inderdaad een deadline want hij heeft het over 5 spelers die hij nog wil toe voegen, dan moet er in korte termijn iets gebeuren.

Laat staan dat hij er maar 3 haalt, dan heeft hij toch de miljoenen van Godts nodig.

Ik verwacht dan ook dat ze akkoord gaan met een bod van 55 miljoen inclusief bonussen, ik verwacht dat ze na of tijdens het weekend rond zijn.

Zo niet dat is het duimen draaien dat Sutalo en nog een aantal spelers verkocht of verhuurd worden, de selectie is nu veel te groot, kijk even hoeveel verdedigers we hebben op dit moment
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 12:50   quote  deeplink  
‘Opvallend nieuws uit Duitsland: Ajax wil Geertruida huren van Leipzig’

Vandaag om 12:06

Ajax heeft zich bij RB Leipzig gemeld om Lutsharel Geertruida op huurbasis over te nemen. De Amsterdammers zouden volgens Sky Sports Germany hebben geïnformeerd of de Duitse topclub openstaat voor een tijdelijk vertrek van de Nederlandse verdediger.

Geertruida werd vorig seizoen al door Leipzig verhuurd aan Sunderland, maar de Nederlander keerde na éen jaar in de Premier League deze zomer weer terug naar Duitsland. De WK-ganger staat open voor een rentree op de Nederlandse velden. Eerder werd al bekend dat PSV aasde op Geertruida en een persoonlijk akkoord heeft bereikt met de verdediger. Ook zijn oude club Feyenoord heeft interesse in een terugkeer van de Oranje-international. Nu voegt Ajax zich bij het rijtje geïnteresseerde clubs.

Ajax en PSV zetten in op een huurdeal, terwijl Leipzig Geertruida definitief wil verkopen. De Bundesliga-club verlangt momenteel twintig miljoen euro voor de rechtsback annex centrale verdediger en dat bedrag wil de traditionele top drie van Nederland niet ophoesten.

Ook clubs uit Spanje, Engeland en Saoedi-Arabië hebben Geertruida op het oog. Als er geen enkele geïnteresseerde club wil doorpakken voor een definitieve transfer van de verdediger, dan staat Leipzig aan het einde van de transferwindow wel open voor een uitleenbeurt.
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 13 augustus 2026 - 17:35   quote  deeplink  
Wat moeten wij nou met die 010 gast? Op wk weer te licht bevonden en in Engeland niet geslaagd. Is toch geen 6 ?? Haal n 6 !!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 13 augustus 2026 door bertus bikkel --
bertus bikkel
 bertus bikkel - donderdag 13 augustus 2026 - 17:37   quote  deeplink  
Witsel is wel n 6 maar weer eentje van dichter bij de 40 dan 30...
Wel weer iemand uit de stal van Michel ofwel Girona...
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 20:02   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2026 - 17:35 schreef bertus bikkel het volgende:
Wat moeten wij nou met die 010 gast? Op wk weer te licht bevonden en in Engeland niet geslaagd. Is toch geen 6 ?? Haal n 6 !!!
Wat ik heb gelezen kan hij op 3 posities waar oder de 6 positie.
Zelf denk ik dat dit bericht bij een gerucht blijft, die gaat echt niet komen
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 20:04   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 augustus 2026 - 17:37 schreef bertus bikkel het volgende:
Witsel is wel n 6 maar weer eentje van dichter bij de 40 dan 30...
Wel weer iemand uit de stal van Michel ofwel Girona...
Gaat ook niet komen, we moeten spelers halen die later voor vele miljoenen verkocht worden
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - donderdag 13 augustus 2026 - 20:32   quote  deeplink  
Ajax ontvangt tweede bod op Godts: ruim boven 50 miljoen'
13 augustus 2026, 20:06
Frank Hoekman

Paris Saint-Germain heeft telefonisch een tweede bod op Mika Godts bij Ajax neergelegd, zo meldt clubwatcher Mike Verweij van De Telegraaf. De Parijzenaars zouden een bedrag dat 'ruim boven de 50 miljoen euro' ligt overhebben voor de Belgische linksbuiten.

Technisch directeur Jordi Cruijff verwees het eerste bod van PSG, ter hoogte van maximaal 45 miljoen euro, gedecideerd naar de prullenbak. De Fransen komen nu echter terug voor Godts en zouden telefonisch een bedrag van 'ruim boven de 50 miljoen euro' hebben geboden. Het voorstel zal later nog per mail worden gestuurd, weet Verweij. In tegenstelling tot bij het eerste bod, zou Cruijff nu wél bereid zijn om met PSG te onderhandelen.

Daarbij lijkt ook al duidelijk wel bedrag Ajax uiteindelijk aan de deal over zou kunnen houden: "Volgens de bronnen rondom PSG wordt een transfersom rond de 55 tot 58 miljoen euro, inclusief bonussen, door alle partijen als realistisch beschouwd", schrijft Verweij.

Godts zelf is al langere tijd persoonlijk rond met PSG. De Belg zou afgelopen zondag desondanks in de basis beginnen bij de competitie-ouverture tegen PEC Zwolle (0-2 winst). Godts haakte vlak voor de aftrap echter alsnog af (hij zou niet fit zijn), viel na een uur spelen tóch in en leverde uiteindelijk de assist bij de 0-2 van Julian Brandt. Vanavond (donderdag) begint de linksbuiten als wisselspeler aan de returnwedstrijd tegen Shelbourne FC in de derde voorronde van de Conference League.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 augustus 2026 - 13:57   quote  deeplink  
Zat ik er niet ver naast dat hij voor 55 miljoen zou vertrekken voor of net na het weekend, Jordy kan weer verder met winkelen...

En nu eerst een 6, daarna 2 buitenspelers en 1 rcv

Paris Saint-Germain en Ajax akkoord: Godts heeft monstertransfer te pakken'

Vandaag om 13:18
Update: Vandaag om 13:22

Ajax en Paris Saint-Germain hebben een akkoord bereikt over Mika Godts, aldus Fabrizio Romano. De Belgische buitenspeler vertrekt voor een bedrag van in totaal 55 miljoen euro naar de Franse hoofdstad.

De voorbije weken ging het veel over de transfer van Godts naar PSG. De buitenspeler van Ajax startte tegen zowel PEC Zwolle als Shelbourne FC al niet meer in de basis, al had dit in de Eredivisie vooral met hamstringklachten te maken. Godts wilde na het duel in Zwolle niet te veel kwijt over zijn aanstaande transfer, maar zei dat hij zou liegen als er niets speelde. Nu komt alles dus daadwerkelijk van de grond.

Na lange onderhandelingen hebben Ajax en PSG een akkoord bereikt, zo weet Romano. Er is een bedrag van in totaal 55 miljoen euro gemoeid met de overgang, waar Ajax aanvankelijk op zestig miljoen euro mikte volgens onder meer Voetbal International. Het is alsnog een flinke klapper voor de Amsterdammers, want zij betaalden in de winter van 2023 één miljoen euro aan RC Genk.

In Parijs komt Godts bij de Champions League-winnaar terecht. Daar gaat hij concurreren met spelers als Ousmane Dembélé, Désire Doué, Khvicha Kvaratskhelia en Bradley Barcola, al gaat hij naar verluidt een transfer maken naar Liverpool. Ferran Torres komt het Parijse gezelschap ook snel vergezellen, zo klinkt het in toonaangevende media.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 augustus 2026 door Jack Huntelaar --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 augustus 2026 - 16:12   quote  deeplink  
Afgelopen januari werd in de media gemeldt dat Ajax interesse had in Fred voor de 6 positie

Nu is Fred vanaf heden transfervrij op te pikken, hoe mooi kan het zijn Jordy cruyff

Zijn club Fenerbahçe en de 33-jarige verdedigende middenvelder zijn per direct uit elkaar. Fred speelde ruim drie seizoenen voor de Turkse topclub.

Fred begon zijn loopbaan bij Internacional en Shakhtar Donetsk haalde hem naar Europa. Daar maakte hij indruk als controleur, wat hem een fraaie transfer naar Manchester United opleverde. De Braziliaan speelde, verdeeld over vijf seizoenen, 213 duels voor United. De laatste drie jaar kwam hij tot 129 optredens voor Fenerbahçe.

Nu is het contract van Fred in onderling overleg ontbonden. Daarmee is hij vrij om te gaan en staan waar hij wil. In januari was Fred nog in beeld bij Ajax om de vacature voor de 6-positie op te vullen. In Brazilië wordt gesproken over een terugkeer bij Atlético Mineiro, waarvoor de 32-voudig international van Brazilië in zijn jeugd speelde.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 14 augustus 2026 - 17:21   quote  deeplink  
Voor Henrique en onderstaand aangetrokken speler hadden ze Tagliafico kunnen halen, waarom 2 halve in plaats van een ex ajacied, de lieveling van het publiek

'Ajax bereikt akkoord met Barcelona: verdediger op weg naar Amsterdam'
Vandaag om 16:35
Update: Vandaag om 16:52

Ajax staat op het punt Jofre Torrents over te nemen van FC Barcelona. De negentienjarige linksback reist naar Amsterdam voor de laatste formaliteiten. Met de deal is een bedrag van miljoenen gemoeid. Dat meldt de Spaanse krant SPORT.

Ajax betaalt ongeveer zes miljoen euro voor vijftig procent van de spelersrechten van Torrents. De transfersom bestaat uit een vast bedrag en bonussen. De clubs bereikten donderdagavond een akkoord en hebben de documenten inmiddels ondertekend. In Amsterdam ligt voor Torrents een contract voor vier seizoenen klaar.

De verdediger wacht nog op toestemming van Barcelona om af te reizen. Daarna ondergaat hij de medische keuring en kan hij zijn handtekening zetten. Mocht Torrents niet op korte termijn kunnen vertrekken, dan reist hij zondag naar Amsterdam. Hij kan dan vanaf de tribune naar Ajax tegen sc Heerenveen kijken. Zijn medische keuring volgt in dat scenario maandag.

Torrents speelde sinds 2017 in de jeugdopleiding van Barcelona. Afgelopen seizoen maakte hij zijn opwachting in vier officiële duels van de hoofdmacht. Ook tijdens de voorbereiding kreeg de linksback speelminuten.

Bij Ajax gaat Torrents de concurrentiestrijd aan met Caio Henrique. De Amsterdammers betaalden deze zomer tien miljoen euro voor de Braziliaan. Voor Torrents wordt Ajax zijn eerste club buiten Spanje.
p111
 p111 - vrijdag 14 augustus 2026 - 18:23   quote  deeplink  
Nou als de sodemieter Lang halen en die 6 van NEC kopen en je bent klaar.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3628
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: De Transferroom 2026 van Jordy Cruyff...wtf

0.0087399