|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Lang is te duur, daarnaast wil Jordy 2 buitenspelers, zo wel op links als ook op rechts omdat Carrizo te kort schiet.
Die 6 van NEC Nejasmic mag wel komen.
Ook komt er nog een RCV wanneer Itakura en Sutalo transfereren |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Lang is gewoon een zekerheidje,en met vreemde moet je het afwachten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Een zekerheidje die te duur is heeft Ajax niets aan, er moeten meerdere spelers komen van die 55 miljoen heeft Jordy laten weten.
Ik denk niet dat hij komt maar mocht hij komen dan past hij voetballend goed bij Ajax, alleen kan zijn karakter een probleem worden. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
En nu mag Jordi laten zien hoe goed hij is, ik verwacht binnen een week een kwalitatieve vervanger want deze transfer was al weken in de maak dus nu heel snel schakelen en afronden wat een goede td al had ingezet.
Geen Noa Lang aub, |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| aub Noa Lang een prima Ajacied die brutaal en scoorend vermogen heeft.En een 6 dat vind ik nog ingelofelijk dat die er niet is,nu staat er een watje en Nobody Regeer de slechtste voetballer van deze selectie. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
AZ is in gesprek met Stije Resink, Stije die tot de winterstop niet kan spelen vanwege zijn zware kruisbandblessure hoeft nu maar 4 miljoen euro te kosten.
Haalt die vent op Jordy, wat is 4 miljoen ??? Natuurlijk nog een 6 ophalen die er direct staat maar what the fuck!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax verkoopt Kaplan als nog aan NEC, mag voor een kleine 2,5 miljoen de deur uit...echt belachelijk kopsterke Kaplan was vorig jaar in de ArenA nog de beste vh veld.
Totaal niet mee eens Jordy! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Ajax-spits maakt zich op voor vertrek en gaat op huurbasis naar Belgische Lommel' zaterdag, 15 augustus 2026 (15:46) - VoetbalPrimeur
Don-Angelo Konadu staat op het punt Ajax op huurbasis te verruilen voor SK Lommel, meldt De Telegraaf op basis van Belgische bronnen. De twintigjarige spits heeft in Amsterdam minder uitzicht op speeltijd gekregen door de komst van Tolu Arokodare en Marcos Leonardo. Lommel komt dit seizoen uit op het hoogste Belgische niveau na promotie in de vorige jaargang. De club biedt Konadu de kans op meer speelminuten; eerder werden ook FC Utrecht en Sparta Rotterdam als mogelijke bestemmingen genoemd. De verhuur zou Ajax naar verluidt 700.000 euro aan salaris besparen. Konadu debuteerde in 2025 voor Ajax en speelde sindsdien zeventien wedstrijden in het eerste elftal, waarin hij één keer scoorde en drie assists gaf. Zijn contract loopt door tot medio 2028. Bij Lommel treft hij landgenoot Ralf Seuntjens |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax 'brengt eerste miljoenenbod uit' op Nejasmic, Schreuder spreekt verwachting uit 15 augustus 2026, 20:24 Bijgewerkt: 20:51
Ajax heeft zich bij NEC gemeld met een bod op Darko Nejasmic, zo beweert het transferaccount WFCGroningen. Technisch directeur Jordi Cruijff zou bereid zijn om 6,5 miljoen euro te betalen voor Nejasmic, plus 3 miljoen aan bonussen. NEC heeft nog niet gereageerd op het bod.
Schreuder heeft wel laten weten hem niet kwijt te willen, wat ik lees is hij meer een balafpakker, de zaak achter in onder controle houden.
Weinig spelers op zijn positie zijn namelijk beter in het veroveren van de bal, het winnen van fysieke duels en het neutraliseren van counters. Het probleem is echter aan de bal.
Daar heeft Ajax iemand nodig in hun speelstijl en systeem die naast alle verdedigende kwaliteiten van Nejasmic, ook tussen de linies goed is, met korte ruimtes overweg kan en qua passing het verschil kan maken. Dani Ceballos kan dat, Kodai Sano kan dat, maar Nejasmic niet en scoort daar flink lager dan dit duo. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ben heel benieuwd wie de opvolger wordt van Godts en hoe snel deze komt want de uitgaande transfer van Godts was natuurlijk al weken in de maak.
Ook de middenvelder mag nu echt wel komen, binnen enkele dagen!
Geertruida mag ook komen ondanks zijn feienoord verleden, maar dat zal wel niet gebeuren. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Kom op Jordi, show us what you got!!!!
And let the MF beat drop! :-) |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Er zijn nog 17 dagen om transfers te kunnen doen. De miljoenen van Godts kon je in principe al stilletjes inzetten voor een vervanger en een nr 6. Ben benieuwd wat er nu gaat gebeuren. Wel binnen een week hopelijk zodat de nieuwe aanwinsten tegen psv wedstrijd fit zijn en ingezet kunnen worden. Zeker Noa Lang zou leuk zijn tegen zijn oude club!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Eens Bertus, ik hoop ook dat we voor volgend weekend een paar spelers kunnen begroeten, ze moeten niet lang meer wachten voor een 6 maar ook een vervanger voor Mika Godts zou gewenst zijn. Wie er komen maakt me niet veel uit als we er maar veel plezier aan mogen beleven. Ik hou wel van verrassingen
Daarnaast ben ik benieuwd wie er nog gaan vertrekken naast Kaplan, in eerste instantie Sutalo, die brengt de nodige miljoenen op ik hoop aan de andere kant dat Dies Janse blijft |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Vandaag de 2e wedstrijd alweer en vanuit positiviteit kan je zeggen dat we weer een cruijff aan boord hebben en hij laat prachtige staaltjes vernuft zien. O.a. met Ter Steegen.
Aan de andere kant, Cruijff heeft alle gelegenheid en tijd gehad om voor te sorteren op alles wat nu een feit is, maar het is alweer de 2e competitiedag en nog steeds hebben we geen complete en fitte selectie en spelen we 2-2 tegen fc balopdak 12...
Hopelijk geen terugval vandaag!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 15:07 schreef AkaS het volgende:Vandaag de 2e wedstrijd alweer en vanuit positiviteit kan je zeggen dat we weer een cruijff aan boord hebben en hij laat prachtige staaltjes vernuft zien. O.a. met Ter Steegen. Aan de andere kant, Cruijff heeft alle gelegenheid en tijd gehad om voor te sorteren op alles wat nu een feit is, maar het is alweer de 2e competitiedag en nog steeds hebben we geen complete en fitte selectie en spelen we 2-2 tegen fc balopdak 12... Hopelijk geen terugval vandaag!!! Godts is nog maar net verkocht, de miljoenen komen nu pas binnen eerder kon hij niets. Nu kan hij weer, hij zal achter de schermen bezig zijn. Ik verwacht de komende week wel iets aan komen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik verwacht morgen al een eerste bod bij Napoli voor Lang en Neres (als hij verhuurd was aan Benfica) en anders rechtstreeks bij de Portugese club. Dan nog ff een 6 je scoren ergens en we kunnen aan de bak😅👍
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 16 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 16:39 schreef bertus bikkel het volgende:Ik verwacht morgen al een eerste bod bij Napoli voor Lang en Neres (als hij verhuurd was aan Benfica) en anders rechtstreeks bij de Portugese club. Dan nog ff een 6 je scoren ergens en we kunnen aan de bak😅👍 Nou dat zesje zijn ze al een jaar mee bezig ,lachwekkend gewoon. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik ben het met je eens dat het te lang duurt maar zo eenvoudig is het niet. Er lopen nu eenmaal niet veel zesjes van niveau rond, en als ze goed zijn zijn ze te duur of mogen ze niet weg bij hun bestaande club. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Transferstrijd barst los: 'Ajax en PSV in de race voor Arnaut Danjuma' 16 aug. 2026 20:54 CEST
Arnaut Danjuma staat nadrukkelijk in de belangstelling voor een terugkeer naar de Eredivisie. Zowel Ajax als PSV azen op de handtekening van de aanvaller. Volgens transferjournalist Mounir Boualin gelden de Amsterdammers en Eindhovenaren als een "concrete optie" voor de vleugelspeler. De twee Nederlandse topclubs zouden inmiddels "al meermaals concreet hebben geïnformeerd" naar de diensten van de 29-jarige rechtspoot.
De zesvoudig international van Oranje staat sinds augustus 2025 onder contract bij Valencia CF, waar hij destijds overkwam van Villarreal. In Spanje beschikt de oud-speler van onder meer Tottenham Hotspur en Bournemouth nog over een doorlopende verbintenis tot medio 2028. Tijdens zijn eerste seizoen in Spaanse dienst kwam de aanvaller tot 34 officiële optredens, waarin Danjuma vier keer het net wist te vinden. Hoewel de buitenspeler eerder dit jaar kampte met enkele fysieke ongemakken aan zijn enkel en heupbuiger, kende Danjuma onlangs een uitstekende voorbereiding door drie keer te scoren in oefenduels met Derby County en Stoke City.
Voor Ajax zou de komst van Danjuma een welkome versterking zijn na het recente vertrek van Mika Godts. De jonge Belg maakte deze week voor een bedrag van circa 55 miljoen euro de overstap naar Paris Saint-Germain. Technisch directeur Jordi Cruijff is hierdoor op zoek naar een directe vervanger voor de voorhoede van trainer Míchel.
De Amsterdammers roerden zich deze zomer al flink op de transfermarkt met het aantrekken van onder anderen Marcos Leonardo, Julian Brandt en doelman Marc-André ter Stegen, maar hopen de selectie met de komst van de voormalig speler van Club Brugge verder te versterken |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Zou dat dan de vervanger van Godts moeten worden als alternatief voor Lang ? Of kan deze speler ook voor de rechterkant worden gehaald? Haal verdomme eerst eens een 6 , kom op Jordy!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 16 augustus 2026 - 23:38 schreef bertus bikkel het volgende:Zou dat dan de vervanger van Godts moeten worden als alternatief voor Lang ? Of kan deze speler ook voor de rechterkant worden gehaald? Haal verdomme eerst eens een 6 , kom op Jordy!! Danjuma is een linksbuiten, dus wordt hij indien ze PSV te snel af zijn de vervanger voor Godts.
Ja idd weer niet eerst een 6 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik vind overigens dat onze spaanse trainer diep door het stof gaat, hij kan wel op cursus engels zitten maar het is nog veel te vroeg om tijdens persconferenties in het engels zijn verhaal te doen. Sorrij maar het is echt voor schandaal. Doe het de komende tijd gewoon in het spaans man dan kom je duidelijker en professioneler over. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ounahi op weg naar de uitgang bij Girona, middenvelder ziet hereniging bij Ajax wel zitten’ Ounahi ziet Ajax-transfer zitten en wil hereniging met Michel | V Vandaag om 15:56
Azzedine Ounahi staat op de nominatie om te vertrekken bij Girona. De Marokkaanse middenvelder ziet het meest in een overstap naar Ajax voor een hereniging met zijn oude trainer Michel Sanchez, meldt het Spaanse Cadena SER maandag.
Girona is na de degradatie uit La Liga bezig aan een grote schoonmaak in de selectie. Eerder vertrokken onder andere ervaren krachten zoals Daley Blind en Axel Witsel transfervrij. Een andere naam die volgens Cadena SER in navolging van Michel Sanchez en Blind naar Ajax zal vertrekken, is Ounahi.
De middenvelder geniet de belangstelling van diverse clubs. Ajax geldt een van de meest geïnteresseerde partijen is. Er zijn ook opties zoals Hull City, clubs uit Saoedi-Arabië, maar voor de Marokkaanse international is het vooruitzicht aantrekkelijk om opnieuw met zijn oude trainer samen te werken en in Nederland te spelen.
************************************************************************************8*******
Ounahi is geen 6, speelt bij Girona als een dynamische, vrije nummer 8 die tussen centrum en linker halfspace beweegt. Dat is zijn exacte positie binnen Míchel’s systeem: geen klassieke 6, geen vaste 10, maar een roaming playmaker die het spel verbindt, versnelt en zelf in scoringszones komt.
Aldus een dynamisch 8 Hij start meestal centraal links, maar met veel vrijheid om te bewegen. Hij zoekt ruimtes tussen middenveld en defensie van de tegenstander
Hebben we hier iets aan ???? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Welke spelers hebben in deze selectie ooit op 6 gespeeld binnen Ajax ?
Dat zijn Klaassen, Johnson, Regeer, Mokio, Berghuis, maar ook Daley Blind.
Alles van dit rijtje aan spelers zijn volgens mij beter op 6 dan Regeer.
Berghuis heeft aangegeven op 6 niet meer te willen spelen, dus die valt af.
Mokio is meer een 8 dus die valt ook af.
Johnson is nog te jong, langzaam brengen, valt ook af
Klaassen heeft best wat wedstrijden op 6 gespeeld maar heeft meer scorend vermogen dus die valt ook af
Dan hebben we Blind nog over voor op 6, Baas (of Dies Janse) dan op hun stekkie als LCV.
Ik denk dat Blind het spel goed kan verdelen, heeft ervaring in de as van het veld en is zeer goed in de passing, op 6 hoef je ook niet supersnel te zijn, positioneren is belangrijk meer bewakend, ik zeg doen!!!
Ik denk zelfs dat baas het op 6 ook beter zou doen als Regeer maar goed dit terzijde |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Cruijff geholpen in zoektocht naar zes: 'In lijn Ter Stegen en Brandt niet gek' Gisteren om 23:46
Ajax is nog altijd naarstig op zoek naar een controlerende middenvelder. Technisch directeur Jordi Cruijff kan door de naam van Edson Álvarez al een streep zetten. In de #DoneDeal van VoetbalPrimeur wordt de td van de Amsterdammers geholpen.
"Je denkt snel aan Nejasmic van NEC. Ik zou ook aan Teun Koopmeiners denken", zo klinkt het in #DoneDeal van VoetbalPrimeur. "Fabinho, Braziliaanse international, wil ik ook noemen. In de lijn van Ter Stegen en Brandt vind ik dat geen gekke naam."
"Sofyan Amrabat wil ik ook even noemen. Als dat te duur is, pak je Resink (inmiddels bijna rond met AZ, red.) er nog bij, maar die is momenteel geblesseerd", zo valt te horen. "Ik wil Arthur Vermeeren (21) even noemen. Dat is een voetballende zes", wordt Cruijff tot slot getipt voor een zes bij Ajax. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Ajax heeft behoefte aan een narcistische klootzak, iemand die schijt heeft' Vandaag om 09:18
Nico Dijkshoorn juicht de terugkeer van Noa Lang bij Ajax toe. De buitenspeler wordt nadrukkelijk in verband gebracht met een transfer naar de Amsterdammers. Volgens de schrijver is hij exact het type speler waar de club behoefte aan heeft, zo maakt hij duidelijk in zijn column voor Voetbal International.
'Dat is precies wat Ajax nu nodig heeft: een eigenwijze, narcistische klootzak', trapt Dijkshoorn zijn verhaal af. 'Ik roep al dagenlang honderden voetbalgoden tegelijk aan en smeek ze om de transfer rond te maken: Noa Lang terug naar Ajax.'
De schrijver blikt terug op het relletje tussen Ronald de Boer en Lang. Na kritiek van eerstgenoemde op zijn karakter, reageerde de aanvaller met: 'Bullshit praten op de naam.' Juist door die felheid en eigenzinnigheid van Lang, hoopt Dijkshoorn op een terugkeer. 'Ajax heeft juist ongelofelijk veel behoefte aan iemand als Lang', benadrukt hij nog maar eens. 'Nu zitten er een stuk of 25 kostschooljongens in de selectie.'
Dijkshoorn gaat verder. 'Ajax heeft juist behoefte aan een zelfzuchtig veel scorend stuk vreten. Iemand die in de hekken gaat hangen wanneer hij scoort. Fuck het idee dat ieder doelpunt een teamprestatie is. Een geniale arrogante Amsterdamse zakkenwasser in de selectie. Iemand die schijt heeft aan alles en voor de zesde keer zijn directe tegenstander door de benen probeert te spelen', schrijft hij.
Volgens de columnist moeten de Amsterdammers niet te lang nadenken en hem een contract geven als opvolger van Mika Godts. 'Een speler die een dag voor de wedstrijd, tijdens de tactische bespreking, opstaat, naar het whiteboard loopt en met zijn linkerhand het hele bord leeg veegt. Daarna midden op het bord schrijven: ‘Alle Ballen Op Noa.’ Een nieuwe Tscheu La Ling. Een voetballer waar ze het nu nog over hebben', sluit Dijkshoorn af.
Hahaha hij heeft wel een punt!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Jordan Teze mag vertrekken bij AS Monaco: Ajax biedt uitkomst 16 aug. 2026 21:27 CEST | 4 min leestijd Jordan Teze, Ajax
Jordan Teze mag AS Monaco deze zomer verlaten. De 26-jarige verdediger heeft van de Franse club te horen gekregen dat er zowel over een verkoop als een verhuur gesproken kan worden. Voor Ajax kan daarmee plotseling een interessante buitenkans ontstaan. De data van SciSports laat zien dat Teze de Amsterdammers op de rechtsbackpositie direct naar een hoger niveau kan tillen.
Een maand geleden meldde Foot Mercato al dat meerdere clubs uit de Premier League en Serie A de situatie van Teze volgden. De Nederlander stond toen zelf ook open voor een vertrek. Nu is Monaco nog een stap verder gegaan: Teze heeft te horen gekregen dat hij daadwerkelijk een nieuwe club mag zoeken.
Journalist Santi Aouna vat de situatie duidelijk samen. "Monaco heeft Jordan Teze laten weten dat hij deze zomer mag vertrekken. Ook een verhuur is mogelijk", meldt hij.
Voor alle duidelijkheid: Ajax wordt op dit moment niet concreet genoemd als geïnteresseerde club. Toch zou technisch directeur Jordi Cruijff er verstandig aan doen om minimaal naar de voorwaarden te informeren.
Jordan Teze was gewoon basisspeler bij AS Monaco Dat Monaco wil meewerken, is opvallend. Teze is namelijk bepaald geen speler die afgelopen seizoen ergens achteraan de bank zat. Teze kwam in de Ligue 1 tot 33 wedstrijden, 1 doelpunt en 2 assists. In totaal staat de teller sinds zijn komst naar Monaco op 66 officiële duels.
Jordan Teze Teze is daarnaast meer dan alleen een rechtsback. Bij Monaco werd Teze ook als centrale verdediger én controlerende middenvelder positie 6 gebruikt. Over die laatste rol zei hij vorig seizoen: "Het maakt me niet uit waar ik speel, het past me. Op het middenveld kan ik meer impact hebben." Die veelzijdigheid maakt hem voor Ajax extra interessant.
Ajax kan met Jordan Teze twee stappen vooruit Want laten we er niet omheen draaien: de rechtsbackpositie is al jaren een probleemgebied in Amsterdam. Gaaei heeft goede fases gehad en is aanvallend bruikbaar, maar overtuigde nooit langdurig als onbetwiste nummer één. Rosa kreeg eveneens voldoende kansen, zonder de positie definitief naar zich toe te trekken.
Het Skill-algoritme van FootballTransfers maken het kwaliteitsverschil behoorlijk zichtbaar.
Speler Skill Potential Jordan Teze 68.5 72.0 Anton Gaaei 62.3 69.2 Lucas Rosa 59.8 60.8
Teze heeft met 68.5 een Skill die 6.2 punten hoger ligt dan die van Gaaei en zelfs 8.7 punten boven die van Rosa. Dat is geen marginale verbetering. Ook zijn profiel past interessant bij het nieuwe Ajax van Míchel. De Career Advice Tool geeft Teze vijf sterren voor speeltijd én vijf sterren voor de formatie. Vooral dat eerste is logisch: op papier zou hij onmiddellijk de sterkste rechtsback van de selectie zijn.
Míchel wil bovendien dominant en aanvallend voetbal spelen. "Ik sta voor aanvallend voetbal en wil graag de Ajax-filosofie voortzetten", vertelde de Spanjaard bij zijn presentatie.
Teze brengt precies de combinatie die daarbij interessant is. De voormalig PSV'er kan als traditionele back spelen, naar binnen schuiven en eventueel zelfs als middenvelder functioneren. Ook zonder bal heeft Teze voldoende intensiteit: halverwege vorig seizoen behoorde hij bij Monaco tot de beste tackelaars van de Ligue 1, met een slagingspercentage van 81 procent bij zijn eerste 31 tackles.
Ajax is sportief wel een stap terug voor Jordan Teze Er zit alleen één behoorlijk groot obstakel aan het verhaal: waarom zou Teze zelf naar Ajax willen?
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2026 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:Welke spelers hebben in deze selectie ooit op 6 gespeeld binnen Ajax ? Dat zijn Klaassen, Johnson, Regeer, Mokio, Berghuis, maar ook Daley Blind. Alles van dit rijtje aan spelers zijn volgens mij beter op 6 dan Regeer. Berghuis heeft aangegeven op 6 niet meer te willen spelen, dus die valt af. Mokio is meer een 8 dus die valt ook af. Johnson is nog te jong, langzaam brengen, valt ook af Klaassen heeft best wat wedstrijden op 6 gespeeld maar heeft meer scorend vermogen dus die valt ook af Dan hebben we Blind nog over voor op 6, Baas (of Dies Janse) dan op hun stekkie als LCV. Ik denk dat Blind het spel goed kan verdelen, heeft ervaring in de as van het veld en is zeer goed in de passing, op 6 hoef je ook niet supersnel te zijn, positioneren is belangrijk meer bewakend, ik zeg doen!!! Ik denk zelfs dat baas het op 6 ook beter zou doen als Regeer maar goed dit terzijde Nou ik weet het wel zeker dat Baas en Blind beter zijn als Regeer.Inderdaad Jansen lcv |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op maandag 17 augustus 2026 - 23:59 schreef Jack Huntelaar het volgende:Welke spelers hebben in deze selectie ooit op 6 gespeeld binnen Ajax ? Dat zijn Klaassen, Johnson, Regeer, Mokio, Berghuis, maar ook Daley Blind. Alles van dit rijtje aan spelers zijn volgens mij beter op 6 dan Regeer. Berghuis heeft aangegeven op 6 niet meer te willen spelen, dus die valt af. Mokio is meer een 8 dus die valt ook af. Johnson is nog te jong, langzaam brengen, valt ook af Klaassen heeft best wat wedstrijden op 6 gespeeld maar heeft meer scorend vermogen dus die valt ook af Dan hebben we Blind nog over voor op 6, Baas (of Dies Janse) dan op hun stekkie als LCV. Ik denk dat Blind het spel goed kan verdelen, heeft ervaring in de as van het veld en is zeer goed in de passing, op 6 hoef je ook niet supersnel te zijn, positioneren is belangrijk meer bewakend, ik zeg doen!!! Ik denk zelfs dat baas het op 6 ook beter zou doen als Regeer maar goed dit terzijde Hier ben ik het volledig mee eens Jack. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Klopt helemaal!! We hebben hier Baas al eerder geopperd voor de 6 of linksback positie. Waarschijnlijk is hij op beide posities momenteel beter dan degenen die er nu staan. De laatste tijd wordt hij best vaak op de bank gezet terwijl hij op deze plekken gewoon prima zou kunnen spelen!! Ook Daley zou een prima 6 zijn op ED nivo, Europees weet ik niet en denk ik dat hij snelheid en duelkracht tekort komt. Ik ga morgen trouwens nog eens extra letten op die Patrick Berg tegen NEC...ik vind dat zo'n goeie speler op 6 !! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
‘Groot nieuws uit Amsterdam: Itakura vertrekt bij Ajax, transfersom bekend’ Vandaag om 20:06 Update: Vandaag om 20:45
Ajax heeft een akkoord bereikt met Borussia Mönchengladbach over de transfer van Ko Itakura, meent de Duitse tak van Sky Sports. De Japanse verdediger keert terug naar de Bundesliga voor een bedrag van vier miljoen euro inclusief bonussen en de Amsterdammers bedingen een doorverkooppercentage.
Ajax haalde Itakura in de zomer van 2025 voor ruim tien miljoen euro op bij Borussia Mönchengladbach, maar tot een goed huwelijk kwam het nooit in Amsterdam. De 42-voudig international van Japan had tijdens het jaar bij Ajax meermaals last van blessures en miste alleen dit kalenderjaar maar liefst zestien wedstrijden vanwege kwetsuren.
De 29-jarige Itakura lag tot 2029 onder contract bij Ajax, maar de club neemt nu afscheid voor een klein deel van het aanvankelijke aankoopbedrag. De verdediger kwam niet in de plannen voor van trainer Michel Sanchez en op deze manier wordt ook ruimte vrijgemaakt in het salarishuis. Itakura speelde eerder bij FC Groningen, Manchester City en Schalke 04. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Zijn we niet een lachertje aan het worden...
Natuurlijk zijn de transferbedragen van Godts en Steur klappers maar daar staan volgens mij een stuk of 15 aangekochte spelers tegenover die met flink verlies worden verkocht. Ook Itakura en mogelijk Sutalo gaan met behoorlijk verlies de deur uit.
Daarnaast hebben we nog 30mln voor Leonardo en Henrique die op dit moment gewoon niet voldoen voor de positie waarvoor ze gehaald zijn!
En we zitten voor het zoveelste seizoen met een incomplete selectie terwijl alles al gestart is...
We moeten uit armoede een 17 jarige middenvelder op linksvoor zetten!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Itakura met 7 miljoen verlies verkopen vind ik zakelijk gezien niet al te best, al helemaal omdat hij terug keert naar de club waar hij vandaan komt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Nee is zakelijk zeker niet best, maar is ook wel weer een aankoop geweest uit paniek vorig jaar.
Fijn dat je hem dan nu van de hand kan doen en dan extra kan investeren. Dit helpt wel. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kom op Jordy aan de bak, we hebben nog 10 dagen, Ajax mist op dit moment minimaal nog 3 a 4 nieuwe spelers
• 1 x de 6 positie meeste belangrijke want op dit moment te weinig niveau • 1x vervanger voor Godts • 1x RCV naast Bouwman
Sutalo en Itakura worden zeer waarschijnlijk nog voor 2 september verkocht, dan hebben we alleen Bouwman nog. Misschien nog 1 rechtsbuiten omdat Berghuis te weinig snelheid daardoor te weinig diepgang, Carrizo er nog niet is, Bounida is afwachten wat die brengt, kan eventueel als linksbuiten.
Maak ons blij!!!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Haha, das een mooi boodschappenlijstje. Nu nog ff naar de winkel Jordy! Ik lees dat Leon Bailey is aangeboden in Amsterdam voor 9 a 10 miljoen. Is dat de Godts opvolger of is dit een gevalletje Forbs ? Rennen en vliegen als een blind paard...Volgens mij hebben ze daar al meerdere malen in het verleden naar gekeken als optie, toch? |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 10:46 schreef bertus bikkel het volgende:Haha, das een mooi boodschappenlijstje. Nu nog ff naar de winkel Jordy! Ik lees dat Leon Bailey is aangeboden in Amsterdam voor 9 a 10 miljoen. Is dat de Godts opvolger of is dit een gevalletje Forbs ? Rennen en vliegen als een blind paard...Volgens mij hebben ze daar al meerdere malen in het verleden naar gekeken als optie, toch? Klopt helemaal Bertus, elk jaar wordt hij ivm Ajax gebracht. Hij is al wat ouder, heeft niet echt scorend vermogen, al is hij idd wel snel. Ik verwacht niet dat we er op voor uit gaan.
Haal een snelle jonge gast op waar je later vele miljoenen voor kan pakken |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik zie Teze van Monaco (ex PSVer) wel zitten, is multifunctioneel, kan heel goed als Linksback, als ook op RCV maar ook op 6!!!
Van mij mag hij vandaag al komen nu Geertruida voor PSV kiest wat overigens niet in dank wordt afgenomen in Rotterdam hahaha |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Wat als Blind op 6 gaat voor de opbouw en Baas of Janse in de aanval bijsluiten waarbij Blind zich laat zakken.
Kan je profiteren van zijn opbouwende skills en heb minder last van zijn tekort aan snelheid in de verdedigende omschakeling.
Wat vinden jullie?
Ik bedoel die 6 gaat blijkbaar wederom niet lukken om te strikken en ik vind dit gek.
Ze doen tegenwoordig alsof je alleen op 6 kan spelen als je met bijzondere kenmerken bent geboren, 3 benen ofzo of 12 vingers!
Een goede voetballer moet daar toch gewoon kunnen renderen met discipline en duidelijke instructies, kom op man !!!
Mijn voorkeur gaat uit naar iemand met een beetje gif en passingskills die oog voor ruimtes en medespelers heeft....
In mijn optiek zou Berghuis dit uitstekend kunnen invullen!!!
Maar moet hij wel willen en erin begeleidt worden in wat van hem verwacht wordt. Ik zeg problem solved.
Geven jullie het even door aan Jordi :-) |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
Misschien dat we ook moeten begrijpen dat de meeste wisselingen vaak pas laat echt gebeuren. Een 6 is niet zomaar op te rapen, Resink had een slimme zet geweest, heeft geloof ik altijd gezegd ook niet naar Ajax te willen. Maar is niet een speler voor op de bank dus zou Ajax een 2e 1ste elftal speler moeten halen.
Daarnaast is zijn de andere spelers die we zouden willen nu pas echt aan de orde. En een deal is vaak niet in 2 dag geregeld. Laten we soms een stapje terug nemen en even afwachten voordat we gaan afbranden. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
| En nu lijkt het met camara toch raak te zijn. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Camara is pas 17 en wordt gehaald voor jong ajax. Men heeft daar een plan mee en hij zal op termijn de nieuwe 6 moeten worden in ajax 1. Dan hebben we dus nog iemand tijdelijk nodig die via huur een paar jaar gaat overbruggen.Wel iemand die er meteen staat of zoals hier al genoemd, Baas of Blind doorschuiven, eventueel Klaassen. Ik zou liever een versterking zien maar ja, dat schijnt niet mee te vallen....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Is een type als De Roon ofzo geen optie, al wat ouder, staat er direct en heeft wellicht geen contract meer. Of is dat geen 6 ? Ik was er bij oranje nooit een fan van hoor maar als balafpakker voor de balans misschien bruikbaar?? Was die Sylvano Vos ook niet weer beschikbaar? Is dat een 6 ? Inmiddels 2 jaar verder, komt uit onze jeugd....
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mooi!! Na Itakura nu ook Sutalo van de loonlijst af, weliswaar huur maar toch. En door..... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Transfer verlies bij Otakura ,maar wel veel salaris winst,dus qua salaris is het beter dat hij verkocht word want hij is bankzitter. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 15:23 schreef bertus bikkel het volgende:Camara is pas 17 en wordt gehaald voor jong ajax. Men heeft daar een plan mee en hij zal op termijn de nieuwe 6 moeten worden in ajax 1. Dan hebben we dus nog iemand tijdelijk nodig die via huur een paar jaar gaat overbruggen.Wel iemand die er meteen staat of zoals hier al genoemd, Baas of Blind doorschuiven, eventueel Klaassen. Ik zou liever een versterking zien maar ja, dat schijnt niet mee te vallen.... Hoezo zou jij voor jong Ajax gehaald moeten zijn? Ajax zou daar dan nog miljoenen voor uitmoeten trekken volgend seizoen. Dat lijkt mij een vreemde opzet.
Hij komt voor de eerste, zal achter iemand gaan staan, zeker. Maar dit is wel de eerste op het verdedigend middenveld die daar in ieder geval ook echt kan spelenz |
|
|
|