|
|
freakie
|
|
|
| Ik weet trouwens dat het op websites staat hoor, denk ook niet dat hij “de” basis gaat zijn. Maar hij gaat minuten maken en denk niet dat, dat heel lang duurt. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 12:23 schreef AkaS het volgende:Wat als Blind op 6 gaat voor de opbouw en Baas of Janse in de aanval bijsluiten waarbij Blind zich laat zakken. Kan je profiteren van zijn opbouwende skills en heb minder last van zijn tekort aan snelheid in de verdedigende omschakeling. Wat vinden jullie? Ik bedoel die 6 gaat blijkbaar wederom niet lukken om te strikken en ik vind dit gek. Ze doen tegenwoordig alsof je alleen op 6 kan spelen als je met bijzondere kenmerken bent geboren, 3 benen ofzo of 12 vingers! Een goede voetballer moet daar toch gewoon kunnen renderen met discipline en duidelijke instructies, kom op man !!! Mijn voorkeur gaat uit naar iemand met een beetje gif en passingskills die oog voor ruimtes en medespelers heeft.... In mijn optiek zou Berghuis dit uitstekend kunnen invullen!!! Maar moet hij wel willen en erin begeleidt worden in wat van hem verwacht wordt. Ik zeg problem solved. Geven jullie het even door aan Jordi :-) Die 6 gaat er komen, gegarandeerd! Misschien is de nieuwe 6 er eerder dat we denken want Regeer dat kan echt niet meer.
Het is zo'n belangrijke positie binnen het elftal dat hij wel zou moeten, Blind Kan, Berghuis ook alleen Berghuis wil daar niet staan heb ik al eens gelezen.
Dus in eerste instantie zeg ik Blind al is hij op dit moment niet helemaal blessure vrij.
Go for it Jordy!!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
de transfer van Azzedine Ounahi is de afgelopen dagen weer opgelaaid bij Ajax, zou niet verkeerd zijn, zie ik graag komen al is hij meer een 8 of 10 maar toch
Ik denk dat Leon Goretzka met zijn 31 jaar te oud zal zijn, omdat er nog twee duitsers in onze selectie zitten zou dit ook geen verkeerde keuze zijn, volgens mij ook transfervrij zoals ook Brandt tranfervrij was dus een goedkopere optie |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 15:23 schreef bertus bikkel het volgende:Camara is pas 17 en wordt gehaald voor jong ajax. Men heeft daar een plan mee en hij zal op termijn de nieuwe 6 moeten worden in ajax 1. Dan hebben we dus nog iemand tijdelijk nodig die via huur een paar jaar gaat overbruggen.Wel iemand die er meteen staat of zoals hier al genoemd, Baas of Blind doorschuiven, eventueel Klaassen. Ik zou liever een versterking zien maar ja, dat schijnt niet mee te vallen.... Goed plan van Jordy met de jonge Camara, mocht hij zich ontpoppen kan hij veel geld op gaan leveren later. Ik denk dat hij met de miljoenen van Godts toch met een nieuwe 6 komt, ik ben hoopvol gestemd. Jordy wil kampioen worden dus er komt nog het een en ander |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 17:35 schreef freakie het volgende:[..] Hoezo zou jij voor jong Ajax gehaald moeten zijn? Ajax zou daar dan nog miljoenen voor uitmoeten trekken volgend seizoen. Dat lijkt mij een vreemde opzet. Hij komt voor de eerste, zal achter iemand gaan staan, zeker. Maar dit is wel de eerste op het verdedigend middenveld die daar in ieder geval ook echt kan spelenz In eerste instantie voor Jong, de echte voltreffer op 6 komt nog |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Tadic is nog steeds knettergoed bij NEC, onze vroegere assist koning had nog makkelijk een jaartje mee gekunnen. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 21:22 schreef Jack Huntelaar het volgende:Tadic is nog steeds knettergoed bij NEC, onze vroegere assist koning had nog makkelijk een jaartje mee gekunnen. Had bij Ajax ook gewoon een goedkopere oplossing geweest voor godts, en dan had je iemand daarachter kunnen laten klaarstomen. Op rechts moet je nu ook iets dus Tadic had niet misstaan.
Sowieso is heel zijn houding, professionaliteit en leiding, voor elke club een aanwinst. Blind trouwens ook.
Over Camara, hij gaat eerst wedstrijden spelen bij Jong maar gaat ook gewoon in het eerste spelen. Als Ajax een deal sluit om bijna zeker 14 miljoen euro over te maken volgend jaar(als de geruchten kloppen) dan betekend dat, dat camara niet wordt gehaald om jong Ajax te versterken. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 22:39 schreef freakie het volgende:[..] Had bij Ajax ook gewoon een goedkopere oplossing geweest voor godts, en dan had je iemand daarachter kunnen laten klaarstomen. Op rechts moet je nu ook iets dus Tadic had niet misstaan. Sowieso is heel zijn houding, professionaliteit en leiding, voor elke club een aanwinst. Blind trouwens ook. Over Camara, hij gaat eerst wedstrijden spelen bij Jong maar gaat ook gewoon in het eerste spelen. Als Ajax een deal sluit om bijna zeker 14 miljoen euro over te maken volgend jaar(als de geruchten kloppen) dan betekend dat, dat camara niet wordt gehaald om jong Ajax te versterken. Camara versterkt zich bij Jong Ajax voor het eerste, dit is nogal duidelijk en dat kan snel gaan mocht hij uitzonderlijk zijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Gerucht uit Spanje: Ajax wil opnieuw shoppen bij Atlético Madrid' donderdag, 20 augustus 2026 (14:10) - VoetbalPrimeur
Ajax zou onderhandelen over de komst van Gerónimo Spina, een 21-jarige Argentijnse centrale verdediger van Atlético Madrid, voor Jong Ajax. Dat meldt de Spaanse journalist Angel Garcia van onder meer ABC Deportes. Spina staat nog tot medio 2027 onder contract in Madrid. Atlético nam hem in 2023 over van Estudiantes, waarna hij de jeugdopleiding doorliep. Hij speelt momenteel voor het tweede elftal en kwam daarvoor 28 keer in actie, maar maakte nog geen debuut in de hoofdmacht. Eerder stond Spina langere tijd in de belangstelling van FC Barcelona, al kwam een transfer in 2025 niet rond. Als de overstap doorgaat, wordt hij de vierde buitenlandse aanwinst van Ajax deze zomer. Ook de zeventienjarige Abdoulaye Camara wordt mogelijk nog toegevoegd. *************************************************************************
houdt je nou eens eerst met een 6 bezig Jordy!!!! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Begin hem nu toch te knijpen. Met alles wat er nog bij moet, de tijd en hoe Ajax toch nog speelt zoals vorig jaar, met dezelfde meuk. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op woensdag 19 augustus 2026 - 19:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:de transfer van Azzedine Ounahi is de afgelopen dagen weer opgelaaid bij Ajax, zou niet verkeerd zijn, zie ik graag komen al is hij meer een 8 of 10 maar toch Ik denk dat Leon Goretzka met zijn 31 jaar te oud zal zijn, omdat er nog twee duitsers in onze selectie zitten zou dit ook geen verkeerde keuze zijn, volgens mij ook transfervrij zoals ook Brandt tranfervrij was dus een goedkopere optie Ik droom echt van Patrick Berg. Dat is echt in alles de ideale Ajax 6. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2026 - 17:43 schreef Loetje het volgende:Begin hem nu toch te knijpen. Met alles wat er nog bij moet, de tijd en hoe Ajax toch nog speelt zoals vorig jaar, met dezelfde meuk. Inderdaad wat zat ik toen te balen van Kroes en kornuiten |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Laten we het idd hopen, die heeft een goede traptechniek en zet de lijnen wel uit bij Bodo! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Maar bij Bodo speelt hij CL en bij Ajax Conf/leage ,maar bij Ajax zal hij meer verdienen en hoeft hij van de winter niet meer bij de Noordpool te spelen maar in de verwarmde Arena. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op donderdag 20 augustus 2026 - 18:17 schreef p111 het volgende:Maar bij Bodo speelt hij CL en bij Ajax Conf/leage ,maar bij Ajax zal hij meer verdienen en hoeft hij van de winter niet meer bij de Noordpool te spelen maar in de verwarmde Arena. Het zou zo maar kunnen zijn dat Cruyff ons weer gaat verrassen met een speler die niet eerder is gemeld in de media |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Ik hoop alleen niet dat de geruchten van Bailey en Danjuma kloppen. De ene is geblesseerd en op zijn retour en de ander het laatste. Dan lever je wel heel veel in.
Ik zou me echt kapot lachen als Ajax gewoon een dubbele deal maakt met Napoli met Lang en Neres of met Bodø en dan met Berg en Hauge.
Maar dat lijkt me oprecht niet haalbaar. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Opvallend gerucht: Ajax wil Braziliaans talent losweken met bijzondere constructie 21 augustus 2026, 10:34 Tete Sao Paulo
Ajax heeft zich volgens de Braziliaanse transferjournalist André Hernan officieel gemeld bij São Paulo voor de komst van Tetê. De Amsterdammers hebben een opvallend voorstel neergelegd om de negentienjarige linksbuiten in eerste instantie op huurbasis naar de Johan Cruijff ArenA te halen. Volgens de verslaggever ligt er een constructie op tafel met een verplichte koopoptie.
Het voorstel betreft een huurperiode van één seizoen, waarvoor de Nederlandse topclub een bedrag van 500.000 euro betaalt aan de Brazilianen. In de overeenkomst is daarnaast een verplichte aankoopclausule van tien miljoen euro opgenomen, die automatisch in werking treedt zodra de aanvaller een afgesproken aantal wedstrijden speelt. Met die definitieve overname zou Ajax tachtig procent van de transferrechten van de jeugdinternational in handen krijgen, terwijl São Paulo de resterende twintig procent behoudt om bij een toekomstige verkoop mee te profiteren.
De leiding van São Paulo neemt het Amsterdamse bod momenteel in beraad en heeft Tetê in de tussentijd teruggezet naar het Onder-20 elftal. De jonge Zuid-Amerikaan werd eerder dit jaar nog doorgeschoven naar de hoofdmacht, waarvoor hij tot dusver in zes wedstrijden in totaal 122 minuten in actie kwam. Mede door een recente oproep voor Brazilië Onder-20 speelde het talent zich nadrukkelijk in de kijker bij Europese clubs.
Voor de ploeg uit Amsterdam past de mogelijke komst van de vleugelaanvaller in een bredere vernieuwing van de selectie. Onder het bewind van Jordi Cruijff is de club deze zomer zeer actief op de transfermarkt. Zo trok de Eredivisionist eerder al de Braziliaanse spits Marcos Leonardo en linksback Caio Henrique aan, naast de transfervrije komst van Julian Brandt. Bovendien is er een vacature op de flank ontstaan door het vertrek van Mika Godts, die voor een aanzienlijk bedrag naar PSG is getransfereerd. Of Tetê zich op korte termijn bij deze vernieuwde Amsterdamse selectie mag voegen, hangt nu af van het definitieve oordeel van São Paulo over het huurvoorstel. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax trekt stekker uit terugkeer Lang: Serie A-club op poleposition' Vandaag om 09:58
Noa Lang lijkt toch niet terug te keren naar Ajax. De Amsterdammers zouden volgens de Italiaanse transferjournalist Gianluca Di Marzio zijn afgehaakt voor de vleugelaanvaller. Een binnenlandse transfer lijkt voor Lang nu het meest concreet.
Ajax was in de markt voor Lang na het vertrek van Mika Godts. De buitenspeler gold als een belangrijke kandidaat voor de linksbuitenpositie. Volgens Di Marzio heeft Ajax zich nu echter teruggetrokken uit de strijd om de aanvaller van Napoli.
Atalanta blijft wel nadrukkelijk in de race. De club uit Bergamo is volgens Di Marzio momenteel de meest concrete optie voor Lang. Ook Galatasaray werd genoemd als mogelijke bestemming, maar de Turkse club zou inmiddels naar andere opties kijken. Lang speelde de tweede seizoenshelft van vorig jaar op huurbasis voor Galatasaray.
De Nederlander maakte een jaar eerder voor 25 miljoen euro de overstap van PSV naar Napoli. Een vaste basisplaats wist hij daar niet te veroveren. Tijdens zijn huurperiode bij Galatasaray kwam Lang tot negentien wedstrijden. Daarin was hij goed voor twee doelpunten en drie assists. Ajax moet na het afhaken voor Lang verder zoeken naar versterking voor de flanken. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Ik hou me nog altijd vast aan het feit dat Jordi ons eerder heeft verrast met transfers waarover vooraf weinig naar buiten is gekomen. Achter de schermen zal er echt op meerdere borden worden geschaakt. Hopelijk snel goed nieuws.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 22 augustus 2026 - 12:52 schreef bertus bikkel het volgende:Ik hou me nog altijd vast aan het feit dat Jordi ons eerder heeft verrast met transfers waarover vooraf weinig naar buiten is gekomen. Achter de schermen zal er echt op meerdere borden worden geschaakt. Hopelijk snel goed nieuws.... Zo denk ik er ook over, het kan zijn dat Cruyff tegen een muur aan loopt bij het bestuur en RVC, wie weet doen er een aantal moeilijk
Maar goed wie weet tovert hij er ineens een paar uit zijn hoge hoed |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik denk dat Cruyff een weekendje naar zijn huisje in Barcelona is,
Effe de accu opladen, het is zo rustig namelijk 😂😂
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 23 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ik geloof er nog niet veel van, toch zou dit wel eens de nieuwe 6 kunnen worden..
****************************************************** Ajax heeft zes op het oog in Italië: Rolando Mandragora hoog op de lijst 24 aug. 2026 07:29 CEST
Ajax heeft met nog iets meer dan een week te gaan nog steeds geen zes gevonden, iets wat voor Jong Ajax al wel lukte. Nu wordt Ajax met de ervaren Rolando Mandragora van Fiorentina in verband gebracht als nieuwe zes.
Volgens transferjournalist Gianuluca DiMarzio zou Ajax veel en zelfs de meeste interesse hebben in de komst van Mandragora. "Mandragora zou Fiorentina kunnen verlaten: Genoa en Ajax tonen de meeste belangstelling. Er is echter nog geen definitief besluit genomen."
In de jacht op een zes is Ajax niet met heel veel spelers in verband gebracht deze zomer. Edson Alvarez en Dani Ceballos waren vooral concreet, maar zij gaan niet komen. Ook Matías Galarza, Darko Nejasmic en Patrick Berg werden minder concreet genoemd in deze transferperiode, maar heel serieus is dit nooit geworden.
Ajax wordt nu dus genoemd in combinatie met Rolando Mandragora, waar overigens in Nederlandse media verder nog niks over verschenen is. Mandragora heeft een 4,8 miljoen euro Estimated Transfer Value (ETV) en een 70.8 Skill, wat vergeleken met Youri Regeer (60.6 Skill) een heel stuk beter is.
Tot nu toe is Mandragora vooral in Italië actief geweest, waarbij hij vooral onderdeel van Juventus was en vier keer door de club werd verhuurd en zelfs een keertje terug werd gekocht voor vijftien miljoen euro.
Loopbaan Datum Van Naar Transfersom 4 jul. 2022 Juventus Fiorentina €8.2M 1 feb. 2021 Juventus Torino Huur 4 okt. 2020 Juventus Udinese Huur 3 okt. 2020 Udinese Juventus €15M 26 jul.2018 Juventus Udinese €20M 5 aug. 2017 Juventus Crotone Huur 20 jan.2016 Juventus Pescara Huur 19 jan.2016 Genoa Juventus €9M 24 jul.2015 Genoa Pescara Huur
In de zomer van 2022 werd hij aan Fiorentina verkocht voor 8,2 miljoen euro, waar hij sindsdien speelt. Vorig jaar speelde hij nog 47 duels en de jaren daarvoor kwam hij ook stabiel boven de veertig duels uit, waardoor hij in ieder geval fit kan blijven. Vorig jaar noteerde hij als zes ook nog acht goals en vier assists. Eigenlijk elk seizoen ziet de achterliggende data van FootballTransfers hem ook bovengemiddeld presteren als zes.
Jordi Cruijff zal willen doen wat Marijn Beuker en Alex Kroes in de voorgaande transferperiodes niet lukte: een zes halen. De vraag is of Mandragora echt hoog op de lijst staat, maar met een contract tot de zomer van 2028 lijkt hij wel een haalbare kaart te zijn.
Iemand die hem kent hier ? Ik heb het idee dat ze aan aan het sparen zijn, want hij zou niet echt duur moeten zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Daar heeft het zeker alle schijn van. Ondertussen pikt ie nog ff 2 spelers van Girona op en dan komt hij terug😅 En dan ziet hij met lede ogen aan hoe de concurrentie gewoon makkelijk hun wedstrijden gaat winnen en langzaam steeds beter gaat spelen...potjes waar wij de grootste moeite mee hebben , wordt 5x gescoord. Sorry maar ben al weer jaloers op de top 2 van afgelopen jaar. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 09:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:Ik geloof er nog niet veel van, toch zou dit wel eens de nieuwe 6 kunnen worden.. ****************************************************** Ajax heeft zes op het oog in Italië: Rolando Mandragora hoog op de lijst 24 aug. 2026 07:29 CEST Ajax heeft met nog iets meer dan een week te gaan nog steeds geen zes gevonden, iets wat voor Jong Ajax al wel lukte. Nu wordt Ajax met de ervaren Rolando Mandragora van Fiorentina in verband gebracht als nieuwe zes. Volgens transferjournalist Gianuluca DiMarzio zou Ajax veel en zelfs de meeste interesse hebben in de komst van Mandragora. "Mandragora zou Fiorentina kunnen verlaten: Genoa en Ajax tonen de meeste belangstelling. Er is echter nog geen definitief besluit genomen." In de jacht op een zes is Ajax niet met heel veel spelers in verband gebracht deze zomer. Edson Alvarez en Dani Ceballos waren vooral concreet, maar zij gaan niet komen. Ook Matías Galarza, Darko Nejasmic en Patrick Berg werden minder concreet genoemd in deze transferperiode, maar heel serieus is dit nooit geworden. Ajax wordt nu dus genoemd in combinatie met Rolando Mandragora, waar overigens in Nederlandse media verder nog niks over verschenen is. Mandragora heeft een 4,8 miljoen euro Estimated Transfer Value (ETV) en een 70.8 Skill, wat vergeleken met Youri Regeer (60.6 Skill) een heel stuk beter is. Tot nu toe is Mandragora vooral in Italië actief geweest, waarbij hij vooral onderdeel van Juventus was en vier keer door de club werd verhuurd en zelfs een keertje terug werd gekocht voor vijftien miljoen euro. Loopbaan Datum Van Naar Transfersom 4 jul. 2022 Juventus Fiorentina €8.2M 1 feb. 2021 Juventus Torino Huur 4 okt. 2020 Juventus Udinese Huur 3 okt. 2020 Udinese Juventus €15M 26 jul.2018 Juventus Udinese €20M 5 aug. 2017 Juventus Crotone Huur 20 jan.2016 Juventus Pescara Huur 19 jan.2016 Genoa Juventus €9M 24 jul.2015 Genoa Pescara Huur In de zomer van 2022 werd hij aan Fiorentina verkocht voor 8,2 miljoen euro, waar hij sindsdien speelt. Vorig jaar speelde hij nog 47 duels en de jaren daarvoor kwam hij ook stabiel boven de veertig duels uit, waardoor hij in ieder geval fit kan blijven. Vorig jaar noteerde hij als zes ook nog acht goals en vier assists. Eigenlijk elk seizoen ziet de achterliggende data van FootballTransfers hem ook bovengemiddeld presteren als zes. Jordi Cruijff zal willen doen wat Marijn Beuker en Alex Kroes in de voorgaande transferperiodes niet lukte: een zes halen. De vraag is of Mandragora echt hoog op de lijst staat, maar met een contract tot de zomer van 2028 lijkt hij wel een haalbare kaart te zijn. ************************************************************* Iemand die hem kent hier ? Ik heb het idee dat ze aan aan het sparen zijn, want hij zou niet echt duur moeten zijn. Er heeft zelden een Italiaan in Amsterdam potten kunnen breken, toch? Een 6 in Italië speelt echt anders dan die bij ons... Er zal deze week toch echt iets moeten gebeuren!!! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 09:59 schreef bertus bikkel het volgende:Daar heeft het zeker alle schijn van. Ondertussen pikt ie nog ff 2 spelers van Girona op en dan komt hij terug😅 En dan ziet hij met lede ogen aan hoe de concurrentie gewoon makkelijk hun wedstrijden gaat winnen en langzaam steeds beter gaat spelen...potjes waar wij de grootste moeite mee hebben , wordt 5x gescoord. Sorry maar ben al weer jaloers op de top 2 van afgelopen jaar. Ik moet het nog zien Bertus, de 6-jes liggen schijnbaar niet voor het oprapen Het kan ook zo maar zijn dat de beteren die op zijn lijst stonden geen van allen wilde komen zoals bijvoorbeeld Galarza, Darko Nejasmic en Patrick Berg, indien ze overigens op hun lijst stonden |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 10:05 schreef bertus bikkel het volgende:[..] Er heeft zelden een Italiaan in Amsterdam potten kunnen breken, toch? Een 6 in Italië speelt echt anders dan die bij ons... Er zal deze week toch echt iets moeten gebeuren!!! Inderdaad, italianen maar ook spanjaarden konden hier niet aarden, waren snel weer terug naar hun geboorteland Een 6 in Italie speelt idd anders, maar goed dit is wat Michel wil volgens mij. Deze komt als goedkope optie uit de beker van Michel lijkt me |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Vers van de pers...
De rechtsbuiten komt er zeer waarschijnlijk ook aan, dan hebben ze toch niet stil gezeten samen. Deze komt ook van het lijstje Michel:
Grote doorbraak in Spanje: Ajax haalt Míchel-favoriet voor maximaal 5 miljoen' Vandaag om 09:59
Groot nieuws uit Spanje: Ajax en Girona hebben een akkoord bereikt over de transfer van Viktor Tsygankov. Dat meldt journalist Nil Solà, die de Spaanse club op de voet volgt namens Cadena SER. De Amsterdammers gaan maximaal vijf miljoen euro betalen voor de Oekraïense buitenspeler, die een oude bekende is van Ajax-trainer Míchel Sánchez.
Girona geeft z'n spelers bijna weg, als van de Beek ook maar niet komt hahaha Overigens is Viktor een rechtsbuiten, en wordt hij vandaag al gekeurd, nu nog een linksbuiten, een 6 (want die italiaan lijkt me sterk) en een rechts centrale verdediger.
En door Jordy, hahaha !
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Nou dat bedoelde ik dus met die 2 van Girona... Deze en Donny.... Dan heeft Michel bijna zijn degradatie team van afgelopen seizoen compleet😅😅 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 10:39 schreef bertus bikkel het volgende:Nou dat bedoelde ik dus met die 2 van Girona... Deze en Donny.... Dan heeft Michel bijna zijn degradatie team van afgelopen seizoen compleet😅😅 Hahaha en dan hoeft hij zijn uitleg niet meer in het engels te geven.
Zolang het maar geen verdedigers zijn van Girona, alhoewel Blind hahaha
Deze gast heb ik al eens bezig gezien, die kan wel een voorzet geven, iets wat Carrizo, Godts en Bounida problemen mee hebben. Een buitenspeler moet op zijn minst de spits kunnen bereiken, dat kan deze jongen wel.
PSV probeerde in januari 2023 nog om Tsygankov naar Eindhoven te halen. Hij was bij de clubleiding destijds in beeld om de aan Liverpool verkochte Cody Gakpo op te volgen. PSV werd uiteindelijk afgetroefd door Girona, waar Tsygankov de afgelopen drieënhalf jaar speelde.
Zijn geschatte marktwaarde bedraagt ongeveer vijftien miljoen euro.
Dit heeft Jordy goed gedaan 5 miljoen is natuurlijk een schijntje
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Snel geregeld voor zelfs iets minder dan 5 miljoen... Het kan dus heel snel gaan, vandaag komt hij al naar Amsterdam. Hopelijk is het geen nivootje Carrizo... Nu deze week doorpakken en een 6 en een 11 halen!! Kom op Jordi, je hebt nog 1 week! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 10:39 schreef bertus bikkel het volgende:Nou dat bedoelde ik dus met die 2 van Girona... Deze en Donny.... Dan heeft Michel bijna zijn degradatie team van afgelopen seizoen compleet😅😅 Of zijn bijna kampioen team van 2 jaar terug |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Prima gedaan Jordy,nou nog een 6 en klaar. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Nee nee makker, ook nog een linksbuiten voor Godts en een RCV want Bouwman is alleen gebleven op die positie omdat Sutalo en Itakura weg zijn |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wowww ook Baas mag weg, hij wil Dies Janse gelukkig in zijn selectie houden mocht Daley Blind geblesseerd raken. Daarnaast mogen Wijndal (extreem laag bedrag), Edvardsen en Berghuis weg, Berghuis vanwege zijn hoge salaris en omdat Viktor Tsygankov komt
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax werkt mee aan vertrek Steven Berghuis 24 aug. 2026 13:09 Lars Leeftink
Steven Berghuis is dit seizoen op rechtsbuiten een vaste basisspeler onder Michel, maar past eigenlijk niet in het systeem van de trainer. Met Viktor Tsygankov die eraan zit te komen, wordt een vertrek realistischer.
Volgens Voetbal International werkt Ajax deze zomer mee aan een vertrek van Steven Berghuis als hij dat zelf zou willen. "Op rechtsbuiten is de situatie misschien wel net zo penibel als op links, want daar kan Míchel enkel beschikken over Steven Berghuis en Maher Carrizo. Laatstgenoemde komt nog niet helemaal uit de verf en eerstgenoemde mag weg als hij dat zou willen."
Berghuis heeft een flink salaris en drukt op dat gebied nogal flink op de begroting, een begroting die nodig is voor het halen van andere spelers. Op rechtsbuiten komt daarnaast nu Tsygankov naar Amsterdam en past Berghuis verder niet in de speelstijl van Michel bij Ajax.
Steven Berghuis is sinds de zomer van 2021 speler van Ajax, toen hij voor 5,5 miljoen euro de gewaagde overstap maakte van Feyenoord naar Ajax. Berghuis maakte nog twee jaar een goed Ajax mee en was in die twee seizoenen ook goed voor veel goals en assists.
Sinds 2023/24, toen Ajax achteruit ging qua sportieve resultaten, is ook Berghuis minder geworden en is zijn fitheid tevens steeds vaker (op 2024/25 na niet meer boven de dertig duels in een seizoen uitgekomen) een probleem.
Ajax zal waarschijnlijk niet eens een transfersom vragen als Berghuis weg zou willen, aangezien hij een aflopend contract heeft en geen restwaarde meer heeft. Een oplossing zoals bij Branco van den Boomen, die transfervrij vertrok, lijkt dan het meest logische. Dan moet Berghuis dat echter wel willen, en voorlopig is dit nog niet het geval. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het zou zo maar kunnen dat Noa Lang nog komt omdat Atalanta afvalt, alleen Galatasaray blijft nog over Ik sta nergens van te kijken sinds Jordy Cruyff de scepter zwaait
'Ajax krijgt opsteker in jacht op Noa Lang: concurrent schakelt door' Vandaag om 13:23 Update: Vandaag om 13:45
Goed nieuws voor Ajax en de mogelijke transfer van Noa Lang. Atalanta lijkt niet langer in de race voor de 27-jarige Nederlander, want de aandacht is nu volledig gericht op de 23-jarige Engelsman Jonathan Rowe. Dat schrijft transferjournalist Matteo Moretto.
Ook Atalanta had zich in de strijd om Lang gemengd, maar de Italianen lijken nu een alternatief te hebben gevonden. Er is intensief contact tussen La Dea en Bologna over Rowe en zijn huidige werkgever zou al op zoek zijn naar potentiële opvolgers. Aangezien de Engelsman ook een linksbuiten is, lijkt daarmee de interesse in Lang op een lager pitje te staan. Eerder verschenen ook berichten over mogelijke interesse in PSV'er Dennis Man.
Rowe ligt nog tot medio 2029 vast bij Bologna en heeft volgens Transfermarkt een marktwaarde van 28 miljoen euro. De sportieve leiding bij Atalanta ziet de tienvoudig international van Jong Engeland als absolute prioriteit om de vleugelpositie te versterken. Bij Bologna speelde de 23-jarige tot nu toe 43 wedstrijden en daarin scoorde hij acht keer en gaf hij vijf assists.
Bologna betaalde afgelopen zomer nog zeventien miljoen euro aan Olympique Marseille voor zijn diensten. Eerder kwam hij in actie voor Norwich City, waar hij ook de jeugdopleiding doorliep. Met de eventuele overstap van de Engelsman naar Atalanta lijken Ajax en Galatasaray samen te moeten gaan uitvechten wie de handtekening van Lang gaat bemachtigen. Zij zijn de twee clubs die het prominentst in beeld zijn om de Napoli-aanvaller over te nemen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Die nieuwe rechtsbuiten is er ook een zonder diepgang en snelheid, lees ik net. Zelfde type als Berghuis, eigenlijk meer een spelverdeler als ik de forums mag geloven... Spelen dus nog altijd met nummers 10 op de flanken?? En door.....kopen/verkopen, huren/verhuren.... |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nou die trainer zal het toch wel weten zijn eigen speler geweest. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 24 augustus 2026 - 19:36 schreef bertus bikkel het volgende:Die nieuwe rechtsbuiten is er ook een zonder diepgang en snelheid, lees ik net. Zelfde type als Berghuis, eigenlijk meer een spelverdeler als ik de forums mag geloven... Spelen dus nog altijd met nummers 10 op de flanken?? En door.....kopen/verkopen, huren/verhuren.... Heb ik ook gelezen maar ach er wordt zoveel geschreven of gezegd, ik wordt er een beetje moe van. Michel ziet het zitten in hem dus zal hij beter zijn dan Berghuis. Ik heb zoiets van het zal wel, eerst zien dan geloven!
Ik heb het daarom ook gehad met van Basten die de lofzang zingt over Feijenoord, PSV en Verstappen, die maken hem blij en Ajax vindt hij helemaal niks, het seizoen is verdomme net begonnen pannekoek!
Ook Driesens is zo'n huilebalk, alleen maar negatief over Ajax, alle aankopen zijn tot nu helemaal niks, van mij mogen ze die op een onbewoond eiland afzetten of onder een ezel hangen
Overigens heb ik het niet met jou gehad Bertus 👍😂😂
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Hahaha, gelukkig Jack😅😅 Nog maar 1 week te gaan om de selectie in balans te krijgen... Tik tak tik tak.... Jordi moet nog iets gaan doen anders is alle moeite van hem voor niets geweest tot nu toe en gaan we weer strijden om de 5de/6de plek vrees ik. Op dit moment gemeten gaan we psv, feyenoord ,nec en az niet achter ons houden en zijn we van het nivo Heerenveen,Twente,Groningen, utrecht. Maar zoals gezegd, we hebben nog 1 week en ik hou vertrouwen in Jordi !!! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 13:15 schreef bertus bikkel het volgende:Hahaha, gelukkig Jack😅😅 Nog maar 1 week te gaan om de selectie in balans te krijgen... Tik tak tik tak.... Jordi moet nog iets gaan doen anders is alle moeite van hem voor niets geweest tot nu toe en gaan we weer strijden om de 5de/6de plek vrees ik. Op dit moment gemeten gaan we psv, feyenoord ,nec en az niet achter ons houden en zijn we van het nivo Heerenveen,Twente,Groningen, utrecht. Maar zoals gezegd, we hebben nog 1 week en ik hou vertrouwen in Jordi !!! Hi Bertus,Ik denk dat je of Ajax onderschat of die andere ploegen overschat.De enige die op dit moment iets beter is als Ajax is PSV de rest is gelijkwaardig en denk ik dat Ajax/Feyenoord/AZ gaan strijden voor plaats 2.Maar als Ajax nog een sterke 6 kopen dan vind ik Ajax de favoriet voor 2 en zelfs concurent voor 1. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 13:15 schreef bertus bikkel het volgende:Hahaha, gelukkig Jack😅😅 Nog maar 1 week te gaan om de selectie in balans te krijgen... Tik tak tik tak.... Jordi moet nog iets gaan doen anders is alle moeite van hem voor niets geweest tot nu toe en gaan we weer strijden om de 5de/6de plek vrees ik. Op dit moment gemeten gaan we psv, feyenoord ,nec en az niet achter ons houden en zijn we van het nivo Heerenveen,Twente,Groningen, utrecht. Maar zoals gezegd, we hebben nog 1 week en ik hou vertrouwen in Jordi !!! Ach een beetje gezellig en humor moet kunnen, er lopen al genoeg azijnzeikers rond op deze krentenbol.
Jammer dat het zo lang duurt maar het zal zijn redenen hebben, ik verwacht nog wel een 6 een linksbuiten en een RCV .
Op dit moment zijn we gelijkwaardig aan Feijenoord denk ik, ik schat met name PSV, AZ en NEC iets hoger in. Wanneer Jordy klaar is op de transfermarkt zal het in het begin nog lastig zijn voor iedereen om de speelstijl van Michel eigen te maken.
De 1e wedstrijd thuis tegen PSV reken ik niet mee, we zijn dan nog niet zo ver vermoed ik, daarna gaan we voor het kampioenschap |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 13:22 schreef p111 het volgende:[..] Hi Bertus,Ik denk dat je of Ajax onderschat of die andere ploegen overschat.De enige die op dit moment iets beter is als Ajax is PSV de rest is gelijkwaardig en denk ik dat Ajax/Feyenoord/AZ gaan strijden voor plaats 2.Maar als Ajax nog een sterke 6 kopen dan vind ik Ajax de favoriet voor 2 en zelfs concurent voor 1. Ik hoop het echt P111, maar ik baseer het gevoel en het beeld dat ik tot nu toe heb op het feit dat we tegen pec pas konden winnen tegen 10 man en toen Godts erin kwam. Niet gewonnen tegen Heerenveen en 2 goals tegen kregen tegen veredelde amateur teams.... Als ik dan zie hoe die anderen het doen dan denk ik dat zij op dit moment verder zijn. Maar nogmaals, over 1 week kan de wereld er weer heel anders uit zien😅👍 |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Hoezo prima gedaan?
Speler is vergelijkbaar met Berghuis en we hadden al meerdere spelers op rechtsvoor? Plus weer een buitenlander erbij. Tis nu echt ALLOCHTONE FOOTBALL CLUB AJAX AMSTERDAM!!!
En nog steeds geen 6 en geen vervanging voor Godts. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 15:25 schreef AkaS het volgende:[..] Hoezo prima gedaan? Speler is vergelijkbaar met Berghuis en we hadden al meerdere spelers op rechtsvoor? Plus weer een buitenlander erbij. Tis nu echt ALLOCHTONE FOOTBALL CLUB AJAX AMSTERDAM!!! En nog steeds geen 6 en geen vervanging voor Godts. Hij is zowel op links als op rechts bruikbaar. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 15:25 schreef AkaS het volgende:[..] Hoezo prima gedaan? Speler is vergelijkbaar met Berghuis en we hadden al meerdere spelers op rechtsvoor? Plus weer een buitenlander erbij. Tis nu echt ALLOCHTONE FOOTBALL CLUB AJAX AMSTERDAM!!! En nog steeds geen 6 en geen vervanging voor Godts. Michel ziet in hem een betere Berghuis, Berghuis is ook de jongste niet meer plus hij heeft een hoog salaris dus mag hij vertrekken, mooi toch!
Jordy had toch laten weten dat hij nog een linksbuiten, een rechtsbuiten, een 6 en een rechtscentrale verdediger wou toe voegen, de rechtsbuiten heeft hij nu dus nog 3 posities
Nederlandse clubs zijn anti Ajax, daarnaast willen ze Ajax niet sterker maken, tot nu toe ligt Cruyffie nog steeds op koers, Ajax krijgt een complete gedaantewisseling.
Dus wat is het probleem, slecht geslapen ? 🤣🤣
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
En dooooorrr
'Ajax bereikt akkoord met Atlético en versterkt zich met centrumverdediger' dinsdag, 25 augustus 2026 (16:39) - VoetbalPrimeur
Ajax heeft volgens de Spaanse journalist Jorge San Cristóbal een akkoord bereikt met Atlético Madrid over de definitieve overname van Gerónimo Spina. De 21-jarige Argentijnse verdediger moet aansluiten bij Jong Ajax en daar direct voor versterking zorgen.
Spina kwam drie jaar geleden bij Atlético terecht, maar speelde voornamelijk voor het B-team en maakte nog geen debuut in de hoofdmacht. Hoewel zijn contract in Madrid nog tot medio 2027 liep, zou Ajax hem nu overnemen. De rechtsbenige verdediger kan op beide posities in het centrum van de defensie spelen en kwam uit voor Argentijnse jeugdteams. Ajax haalde eerder ook Jano Monserrate vanuit Atlético naar Jong Ajax |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 16:45 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Michel ziet in hem een betere Berghuis, Berghuis is ook de jongste niet meer plus hij heeft een hoog salaris dus mag hij vertrekken, mooi toch! Jordy had toch laten weten dat hij nog een linksbuiten, een rechtsbuiten, een 6 en een rechtscentrale verdediger wou toe voegen, de rechtsbuiten heeft hij nu dus nog 3 posities Nederlandse clubs zijn anti Ajax, daarnaast willen ze Ajax niet sterker maken, tot nu toe ligt Cruyffie nog steeds op koers, Ajax krijgt een complete gedaantewisseling. Dus wat is het probleem, slecht geslapen ? 🤣🤣 Ik ken mijn club echt niet meer terug Jack en begrijp heel goed wat AkaS bedoelt. Hoeveel Nederlandse spelers zullen er straks nog in het veld staan? laat staan uit de eigen ooit zo geroemde jeugdopleiding. Het is één groot vreemdelinge legioen. Dat we nu momenteel heel weinig eigen opgeleide jeugdspelers hebben. Dat snap ik. De jeugdopleiding is compleet naar de klote geholpen de laatste jaren. Doen ze bij AZ en Feijenoord toch een stuk beter. Kijk maar eens naar de resultaten van Jong-Ajax en de jeugdelftallen. Marco van Basten heeft het niet voor niets met zijn oude club gehad. Een kampioenschap kunnen we op onze buik schrijven dit jaar. IK geniet op dit moment van AZ. Die hebben het goed op de rit staan en gaan dit seizoen meedoen om de titel. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| AZ is elk jaar in het begin sterk,maar door de jonge leeftijd houden ze dit niet vol,zodra het gaat lopen met knvb beker de Europaleag en competitie gaan ze weer zakken.En Ajax is op dit moment bijna een heel team aan het wisselen,en de nederlandse spelers gaan 3x over de kop qua prijs als Ajax langs komt,en met Boudima/Mokio/Baars/Bouman/Konadu/Regeer/Jansen heb je toch wel wat jeugd in de selectie zitten en een aantal verhuurd en ook bij Jong Ajax zitten nog wel aardige talenten, er zitten er ook nog een paar in de verhuur,en 23 miljoen gevangen voor Steur en 55 miljoen voor Godts dus het is niet zo dat er helemaal niks komt,maar je hebt niet elk jaar top talent |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ik snap het gevoel ook heel goed. Het neigt weer naar een selectie met buitenlandse spelers a la Mislintat met dit verschil: er zitten een paar top spelers bij zoals Ter Stegen en Brandt en toch ook jong talent vanuit de jeugd zoals Janse, Bouwman, Baas. En de ervaring met Blind en Klaassen die ooit vanuit eigen jeugd kwamen. Dus er staan zeker nog Nederlandse spelers en eigen kweek in het veld aangevuld met buitenlandse spelers op posities waar we kwaliteit te kort komen... Daarom hoopte ik op Lang ipv Godts omdat je dan toch een jeugd product en Nederlands international terug haalt.... Wat Jong Ajax betreft, Jordi is daarvoor buitenlandse versterkingen aan het halen omdat er op korte termijn iets moet gebeuren. Het kan gewoon niet zo zijn dat ons befaamde beloftenteam laatste wordt in de kkd!!! Intussen zal er iets in de jeugdopleiding moeten veranderen waardoor er beter gescout en opgeleid gaat worden om in de toekomst weer zelf voorzienend te kunnen zijn.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|