|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 18:05 schreef Loetje het volgende:[..] Het is defensief heel, heel broos ja. Toen Daley speelde, stond het redelijk goed bij elkaar en was het samen drukzetten en samen terug. Sindsdien is het met menig moment gatenkaas geweest en is er amper druk meer op de bal. Klopt maar druk op de bal is toch ook een soort team effort. Wat ik probeer te zeggen is, zijn de spelers dan het probleem of moet je dan eigenlijk gewoon heel vaak met elkaar spelen.
Ja bouwman en Janse zijn op dit moment niet de spelers die het moeten dragen. Helemaal eens. Er moet wat bij, ook zeker. Je Moet ook vooral met Rosa blijven spelen en niet met Gaaei. En Hendrique kansen geven, want techniek heeft hij. Alleen verdedigend moet het beter. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
De beide Youri's weg ?? Regeer naar Bremen op huurkoop basis. Baas naar Porto? Ik zou Baas nooit wegdoen, deze gast kan goed op lcv, lb en op 6 spelen. Echt prima speler, zeker nu Blind er niet bij is en Henrique verdedigend zwak blijkt. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Carrizo al weer weg?? Het vliegt nu wel echt alle kanten op 😅😅 Heel benieuwd wie er donderdag allemaal op het trainingsveld zullen staan... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 12:53 schreef AkaS het volgende:Jack, ik haak in op jouw opmerking dat we moeten kijken/ rekening moeten houden met waar we vandaan komen. En dat doe je om te verzachten. En dat verzachten is iets dat zo diep in ons is geramd, wat ons op topniveau altijd de kop kost en waarom wij zo geilen op Argentijnse grinta of hoe je dit ook noemt. En die zachtheid associëer ik met lafheid en vandaar het bruggetje met Koeman. Die laffe slappe zak maakte iedere tegenstander de beste van de wereld zodat hij ingedekt was mocht het onverhoopt een verliespartij worden. Terwijl wij gewoon een supersterke voorhoede hadden en een prima middenveld. En als hij echt ballen had, had hij van Dijk niet opgesteld. Dus dat,terug naar Ajax. Jordi heeft een andere manier van werken wat bijzondere namen heeft opgeleverd die nu het Ajaxshirt dragen. Maar om nu de vlag uit te hangen moet ik nog zien of dit terecht is. Laten we ook de Afrika cup niet uit het oog verliezen. Leuk hoor die Marokkaanse patriotten die Nederland gebruiken om hun talenten te ontwikkelen en zakken te vullen. Maar als dat je basis is en de Afrika cup komt ben je ze allemaal kwijt. Tel hier Mokio bij op en het is feest. Trouwens, een vervanger van Godts lijkt niet te lukken en een echte goede TD had bij verkoop van Godts zijn vervanger al in de tas zitten. Dat vind ik. En verder juich ik mee, schijnheilig als ik ben, maar het stoort mij wel enorm dat we alleen nog maar kopen, onze eigen jeugd incluis! Ik weet niet of ik deze opmerking ooit gemaakt heeft, mocht dit zo zijn dan heb ik verwezen naar vorig seizen waar we 5e zijn geworden, dan is het toch juist motiverend om 2 stappen meer te zetten. Dan is het toch niet verzachtend, dit maak jij er van.
Je kleed het goed in "verzachtend" want nu ga je mij zelfs met Koeman vergelijken, hahaha asjeblieft niet zeg, dus stopt met die onzin We zijn hier trouwens niet met Koeman of met het Nederlands Elftal bezig
Wat betreft onze club is de vlag uit te hangen wat te vroeg, nieuwe spelers komen al weer te laat binnen, exact als onder Mislintat, ze zijn eerst nog 4 weken met vakantie wat Loetje laat weten. Dan kan je weleens achter de feiten aanlopen, onnodig punten verliezen. Dus is het bij mij nog geen hosanna gevoel.
Let wel ik zie ook veel liever Nederlandse spelers in onze club, die ben je met interlands minder lang kwijt, maar ook omdat ik gewoon Nederlander ben.
Het schijnt gewoon heel lastig als Ajax te zijn om basisspelers/ jonge talenten binnen te halen via een Nederlandse club, ze laten ze veel makkelijker naar een buitenlandse club gaan, zolang ze maar niet naar Ajax gaan. Kijk even naar de basisspelers en jonge talenten van AZ, die vertrekken never nooit naar Ajax.
Die vervanger voor Godts komt nog wel voor woensdagnacht, Cruyff heeft tot nu toe woord gehouden, maar weer wel veel te laat richting PSV, onzin dat hij geen goede TD zou zijn, hier zal een goede reden(en) voor zijn, kan jij bij hem in zijn keuken dan ? Kijk even hoeveel spelers hij al wel heeft binnen gehaald, voor Jong ook, En verwacht nou niet te veel van die nieuwe buitenspeler want Godts 1 op 1 vervangen is niet eenvoudig.
Maar goed dan heb je al weer een ander punt om negatief te zijn hahaha
Tot slot Hij moest wel kopen of zie jij Ajax liever pas over 10 jaar kampioen worden want de hele jeugdopleiding moet op de schop, eer dat ze dan zo ver zijn voor Ajax1 ...was het maar zo eenvoudig, ik juich liever wat eerder :) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 18:05 schreef Loetje het volgende:[..] Het is defensief heel, heel broos ja. Toen Daley speelde, stond het redelijk goed bij elkaar en was het samen drukzetten en samen terug. Sindsdien is het met menig moment gatenkaas geweest en is er amper druk meer op de bal. Die communiceert wel, iets wat Baas mist |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 19:47 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Ik weet niet of ik deze opmerking ooit gemaakt heeft, mocht dit zo zijn dan heb ik verwezen naar vorig seizen waar we 5e zijn geworden, dan is het toch juist motiverend om 2 stappen meer te zetten. Dan is het toch niet verzachtend, dit maak jij er van. Je kleed het goed in "verzachtend" want nu ga je mij zelfs met Koeman vergelijken, hahaha asjeblieft niet zeg, dus stopt met die onzin We zijn hier trouwens niet met Koeman of met het Nederlands Elftal bezig Wat betreft onze club is de vlag uit te hangen wat te vroeg, nieuwe spelers komen al weer te laat binnen, exact als onder Mislintat, ze zijn eerst nog 4 weken met vakantie wat Loetje laat weten. Dan kan je weleens achter de feiten aanlopen, onnodig punten verliezen. Dus is het bij mij nog geen hosanna gevoel. Let wel ik zie ook veel liever Nederlandse spelers in onze club, die ben je met interlands minder lang kwijt, maar ook omdat ik gewoon Nederlander ben. Het schijnt gewoon heel lastig als Ajax te zijn om basisspelers/ jonge talenten binnen te halen via een Nederlandse club, ze laten ze veel makkelijker naar een buitenlandse club gaan, zolang ze maar niet naar Ajax gaan. Kijk even naar de basisspelers en jonge talenten van AZ, die vertrekken never nooit naar Ajax. Die vervanger voor Godts komt nog wel voor woensdagnacht, Cruyff heeft tot nu toe woord gehouden, maar weer wel veel te laat richting PSV, onzin dat hij geen goede TD zou zijn, hier zal een goede reden(en) voor zijn, kan jij bij hem in zijn keuken dan ? Kijk even hoeveel spelers hij al wel heeft binnen gehaald, voor Jong ook, En verwacht nou niet te veel van die nieuwe buitenspeler want Godts 1 op 1 vervangen is niet eenvoudig. Maar goed dan heb je al weer een ander punt om negatief te zijn hahaha Tot slot Hij moest wel kopen of zie jij Ajax liever pas over 10 jaar kampioen worden want de hele jeugdopleiding moet op de schop, eer dat ze dan zo ver zijn voor Ajax1 ...was het maar zo eenvoudig, ik juich liever wat eerder :) Jack, ik haalde aan wat je schreef maar verder geen enkel verwijt aan jou. Ik gebruikte het slechts als een bruggetje naar een breder probleem.
De vervanger van Godts zou volgens Michel 100% rond zijn, ik laat me graag verrassen. Jammer alleen dat psv al voor de deur staat en 2 cruciale posities nog niet volledig zijn afgehandeld in de zin dat ze speelklaar zijn voor psv... Althans zo lijkt het nu. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 16:04 schreef Loetje het volgende:Voor wat het waard is, Farioli wil Baas. Achterin wordt het wel langzaam dun, veel jonkies en Blind zal er vaker niet bij zijn. Ik zou Baas er ook bij houden, vooral ook omdat hij blijkbaar zeer aardig uit de voeten kan als 6.
Mokio ook vandaag weer op het verkeerde moment te frivool en lichtzinnig. 6 is niet de positie voor fratsen maar blijkbaar wil dat kwartje niet vallen bij hem.
Ook weer aardige irritatie vandaag over die wannabe tobscheidsrechter Higler, Tolu zijn arm wordt bijna geamputeerd:-), vlak voor zijn ogen notabene en dan gewoon niet fluiten. Grrr.
Heerlijke overwinning trouwens weer! Deze wedstrijd zou vorig seizoen verloren zijn geworden! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 19:53 schreef AkaS het volgende:[..] Jack, ik haalde aan wat je schreef maar verder geen enkel verwijt aan jou. Ik gebruikte het slechts als een bruggetje naar een breder probleem. De vervanger van Godts zou volgens Michel 100% rond zijn, ik laat me graag verrassen. Jammer alleen dat psv al voor de deur staat en 2 cruciale posities nog niet volledig zijn afgehandeld in de zin dat ze speelklaar zijn voor psv... Althans zo lijkt het nu. Dat is inderdaad jammer, zo zitten veel clubs in de laatste ogenblikken. Het lijkt als of iedereen ineens wakker wordt van shit we moeten nog wat halen.
Zo staat ook Ueda Feijenoord ineens voor vertrek, Jordy die nog een keer Voor Noa Lang gaat, er gaat nog heel wat gebeuren vermoed ik |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Michel zegt Youri niet kwijt te willen. Daarom speelt ie ook niet. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote: Zuideuropese betrouwbaarheid hahahaha |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 20:55 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Dat is inderdaad jammer, zo zitten veel clubs in de laatste ogenblikken. Het lijkt als of iedereen ineens wakker wordt van shit we moeten nog wat halen. Zo staat ook Ueda Feijenoord ineens voor vertrek, Jordy die nog een keer Voor Noa Lang gaat, er gaat nog heel wat gebeuren vermoed ik Het vertrek van Godts kan toch niet s verrassing zijn gekomen |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Poh, maar echt joh. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Nee maar clubs laten hun goede spelers toch niet direct gaan, er is natuurlijk al langer contact met zo wel Noa Lang als zijn huidige club.
En niet alleen Cruyff namens Ajax.
Met veel belangstelling voor Noa drijven ze de prijs op. Niet elke dag aan de telefoon hangen, laat ze maar even zweten.
In ieder geval is het spel op de wagen, ben benieuwd anders moet hij als nog elders een rechtsbuiten van zijn lijstje strikken waar hij ook al contact mee onder houdt. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 21:50 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Nee maar clubs laten hun goede spelers toch niet direct gaan, er is natuurlijk al langer contact met zo wel Noa Lang als zijn huidige club. En niet alleen Cruyff namens Ajax. Met veel belangstelling voor Noa drijven ze de prijs op. Niet elke dag aan de telefoon hangen, laat ze maar even zweten. In ieder geval is het spel op de wagen, ben benieuwd anders moet hij als nog elders een rechtsbuiten van zijn lijstje strikken waar hij ook al contact mee onder houdt. Maar kom op man, Noa Lang hebben we het over...
Dit mannetje heeft nog nooit aan iemand anders gedacht dan aan zichzelf, opofferen voor het team wat volgens mij cruciaal is binnen de visie en tactiek van Michel heeft hij op zijn minst alle schijn tegen zich dat hij daarin past.
Wellicht komt Cruijff wedsrom met een konijn uit de hoge hoed waarmee hij al sinds maart aan het appen en facetimen is :-) |
|
|
|
|
p111
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 22:01 schreef AkaS het volgende:[..] Maar kom op man, Noa Lang hebben we het over... Dit mannetje heeft nog nooit aan iemand anders gedacht dan aan zichzelf, opofferen voor het team wat volgens mij cruciaal is binnen de visie en tactiek van Michel heeft hij op zijn minst alle schijn tegen zich dat hij daarin past. Wellicht komt Cruijff wedsrom met een konijn uit de hoge hoed waarmee hij al sinds maart aan het appen en facetimen is :-) Echte Ajacied alleen een beetje apart. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Ajax heeft onlangs een bod op Borja Sainz uitgebracht, zo meldt Matteo Moretto op X. De Amsterdammers zijn concreet geïnteresseerd in de linksbuiten van FC Porto, maar hebben hun eerste aanbieding afgewezen zien worden.
Moretto maakt in eerste instantie melding van de onderhandelingen tussen Ajax en FC Porto over Youri Baas. De transferjournalist bevestigt andermaal dat beide partijen inderdaad hebben onderhandeld over een deal, maar dat er ondanks ‘verscheidene pogingen’ geen akkoord is. De deal ligt momenteel dan ook stil, zegt hij.
Vervolgens meldt diezelfde Moretto dat Ajax interesse had in Sainz, waarna het een poging waagde met een officieel bod. Die bieding is afgeslagen, zo leest het. Details over het bod, zoals de hoogte ervan, ontbreken. Of er een tweede bod komt vanuit Amsterdam, is eveneens onbekend.
De Spaanse Sainz maakte vorig seizoen voor zo’n dertien miljoen euro de overstap van Norwich City naar FC Porto. In Portugal maakte hij zes goals in zijn eerste seizoen. Dit seizoen is de 25-jarige aanvaller goed begonnen, met twee goals uit de eerste vier duels
is volgens mij een rechtsbuiten toch ??? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Volgens het bericht is het de linksbuiten van Porto.... Maar zegt mij helemaal niets. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Ajax haakt volgens berichten af voor Ounahi, het zou dus kunnen dat we hem komende week gaan zien in de Arena maar dan tegen ons😅 Dit nieuws heb ik een paar weken terug ook gezien over Brandt en 2 dagen later tekende hij in Amsterdam 😅😅 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 31 augustus 2026 - 16:19 schreef bertus bikkel het volgende:Ajax haakt volgens berichten af voor Ounahi, het zou dus kunnen dat we hem komende week gaan zien in de Arena maar dan tegen ons😅 Dit nieuws heb ik een paar weken terug ook gezien over Brandt en 2 dagen later tekende hij in Amsterdam 😅😅 Hij schijnt defenitief niet te komen, we hebben genoeg middenvelders |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Michel gaf wel degelijknaan nog een middenvelder te willen. Regeer is zo weg, zoveel heb je niet voor de 6 en de 8. Amrabat, Mokio en Klaassen, waarbij die laatste voetballend niets toe lan voegen. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 31 augustus 2026 - 16:43 schreef Loetje het volgende:[..] Michel gaf wel degelijknaan nog een middenvelder te willen. Regeer is zo weg, zoveel heb je niet voor de 6 en de 8. Amrabat, Mokio en Klaassen, waarbij die laatste voetballend niets toe lan voegen. Idd heeft michel dit aan gegeven, Brandt speelt graag op 8 en iets minder op 10, dus die zou ook nog kunnen. Ounahi is een 8 of een 10, geen 6 al zou hij daar misschien wel kunnen spelen
Mocht Baas blijven zou eventueel ook op 6 kunnen |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Voor de 10 heb je Ouazane, Berghuis, Glouch, Brandt en Klaassen. Das voldoende idd 😅 |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| De 6 en de 8 zijn minder bezet. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Gerucht nummer zoveel, maar Ajax zou akkoord zijn met een vleugel van Sunderland. Die daar nog relatief weinig heeft laten zien en geblesseerd is.
Als dit waar is, lever je wel een partij in zeg. En dan getuigd dit ook wel van wanhoop bij Jordi.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 31 augustus 2026 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op maandag 31 augustus 2026 - 22:55 schreef Loetje het volgende:Gerucht nummer zoveel, maar Ajax zou akkoord zijn met een vleugel van Sunderland. Die daar nog relatief weinig heeft laten zien en geblesseerd is. Als dit waar is, lever je wel een partij in zeg. zeker weten lever je dan in. De vele miljoenen van Godts worden grotendeels niet aangetast.
Vreemd dat ze op hem zijn uit gekomen ? Het zal wel huur zijn met een optie tot koop... Ik vraag me af, heeft het bestuur en RVC geen toestemming geven om meer geld uit te geven ??
'Bliksemdeal: Ajax vindt linksbuiten in Engeland, akkoord met Sunderland' maandag, 31 augustus 2026 (22:53) - VoetbalPrimeur
Ajax heeft volgens Sky Sports een akkoord bereikt met Sunderland over de huur van Simon Adingra. De 24-jarige Ivoriaanse vleugelspeler zou voor één seizoen naar Amsterdam komen, al is nog niet bekend of de overeenkomst een koopoptie bevat.
Ajax, trainer MÃchel Sánchez en de clubleiding waren in de slotfase van de transferperiode op zoek naar een nieuwe linksbuiten na het miljoenenvertrek van Mika Godts naar Paris Saint-Germain. Eerder werden onder anderen Noa Lang en Brian RodrÃguez genoemd, maar Adingra lijkt die positie nu te gaan invullen.
Adingra is momenteel herstellende van een blessure en speelde dit seizoen nog geen minuut. Sunderland nam hem vorig jaar voor ruim 24 miljoen euro over, maar de aanvaller wist daar nog niet door te breken. In de tweede helft van vorig seizoen werd hij verhuurd aan AS Monaco, waar hij in veertien competitiewedstrijden drie keer scoorde en twee assists gaf. De verwachting is dat hij binnenkort weer inzetbaar is. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Er is echt wel wat meer om te investeren dan dit.
De tering zeg |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op maandag 31 augustus 2026 - 23:02 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] zeker weten lever je dan in. De vele miljoenen van Godts worden grotendeels niet aangetast. Vreemd dat ze op hem zijn uit gekomen ? Het zal wel huur zijn met een optie tot koop... Ik vraag me af, heeft het bestuur en RVC geen toestemming geven om meer geld uit te geven ?? *************************************************************** 'Bliksemdeal: Ajax vindt linksbuiten in Engeland, akkoord met Sunderland' maandag, 31 augustus 2026 (22:53) - VoetbalPrimeur Ajax heeft volgens Sky Sports een akkoord bereikt met Sunderland over de huur van Simon Adingra. De 24-jarige Ivoriaanse vleugelspeler zou voor één seizoen naar Amsterdam komen, al is nog niet bekend of de overeenkomst een koopoptie bevat. Ajax, trainer MÃchel Sánchez en de clubleiding waren in de slotfase van de transferperiode op zoek naar een nieuwe linksbuiten na het miljoenenvertrek van Mika Godts naar Paris Saint-Germain. Eerder werden onder anderen Noa Lang en Brian RodrÃguez genoemd, maar Adingra lijkt die positie nu te gaan invullen. Adingra is momenteel herstellende van een blessure en speelde dit seizoen nog geen minuut. Sunderland nam hem vorig jaar voor ruim 24 miljoen euro over, maar de aanvaller wist daar nog niet door te breken. In de tweede helft van vorig seizoen werd hij verhuurd aan AS Monaco, waar hij in veertien competitiewedstrijden drie keer scoorde en twee assists gaf. De verwachting is dat hij binnenkort weer inzetbaar is. Wat mij dit zegt is dat ze Godts hebben verkocht zonder back-up te hebben!
Net als onze 6 Amrabat die pas afgelopen week transfervrij raakte en het klinkt leuk allemaal maar op de cruciale posities had Jordi dus helemaal niets geregeld.
Best wel ontluisterend. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 08:26 schreef AkaS het volgende:[..] Wat mij dit zegt is dat ze Godts hebben verkocht zonder back-up te hebben! Net als onze 6 Amrabat die pas afgelopen week transfervrij raakte en het klinkt leuk allemaal maar op de cruciale posities had Jordi dus helemaal niets geregeld. Best wel ontluisterend. De back up van Godts was Noa Lang, Napoli wou in 1e instantie van hem af, later trekt Napoli zich terug, de trainer wilt hem ineens niet meer kwijt.
Cruyff en Amrabat hadden al contact vanaf april, zoals ook dat hij vanaf april contact had met Brandt, maar je gaat weer lekker he hahaha
En Simon Adingra zal verre van 1e keus geweest zijn maar wil hem eerst zien voordat ik hem afgebrand.
Denk je nou echt dat Cruyff zonder lijstje op pad gaat, dit lijstje is trouwens samengesteld met Michel. Ik denk dat de trainer bepalend is zelfs.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nou hij heeft ook wel zijn goeie tijden gekend hij komt wel van de PL.Dus laten wij maar afwachten,Zijn filmpje zijn wel oke,maar goed dat zijn altijd de beste momenten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Here we go...
Ervaren Duitser Thilo Kehrer topkandidaat om defensie Ajax te versterken; ook vervanger Godts bijna binnen
Thilo Kehrer is topkandidaat om in de laatste dagen van de transferperiode de defensie van Ajax te versterken. De gesprekken met AS Monaco over de huur van de 28-voudige Duitse international verlopen positief. Daarnaast is Ajax dicht bij het aantrekken van de Ivoriaanse vleugelspits Simon Adingra.
De 29-jarige Kehrer is een centrale verdediger, die in het verleden ook veel als rechtsback fungeerde. Bij Ajax is hij vooral in beeld om trainer MÃchel Sánchez meer opties in het hart van de defensie te geven. Daar beschikt de Spanjaard in de 19-jarige Aaron Bouwman over slechts één rechtspoot.
De onderhandelingen met Monaco, waar Kehrer in de eerste competitieduels van het seizoen op de bank begon, verlopen voorspoedig. Als technisch directeur Jordi Cruijff de huurdeal de komende dagen weet af te ronden, haalt hij opnieuw een brok aan ervaring binnen.
Kehrer speelde in de jeugd van VfB Stuttgart en Schalke, waarna hij een fraaie transfer naar Paris Saint-Germain maakte. In 2022 stapte hij over naar West Ham United, dat de verdediger in 2024 eerst uitleende en vervolgens verkocht aan AS Monaco. Daarnaast speelde hij 28 interlands voor Duitsland. De laatste dateert van drie jaar geleden.
Vervanger Mika Godts Naast Kehrer is Ajax ook in vergevorderde onderhandelingen met Sunderland over een tijdelijke overstap van de 24-jarige Simon Adingra. Volgens Engelse media is die huurdeal al rond. Daarmee krijgt MÃchel ook zijn gewenste linksbuiten. Daar was Ajax sinds het vertrek van Mika Godts naar PSG naar op zoek. Oranje-international Noa Lang bleek te duur.
Simon Adingra.Bron foto Antonio Borga/Eurasia Sport Images/Getty Images De Ivoriaan Adingra was het voorbije half jaar teamgenoot van Kehrer, omdat hij werd verhuurd aan Monaco. De WK-ganger maakte vorig jaar voor 25 miljoen euro de overstap van Brighton naar Sunderland. Net als oud-Ajacied Mohammed Kudus belandde hij via de Right to Dream Academy bij het Deense Norsjaelland in Europa.
************************************************************************************************ Kehrer vliegt vandaag nog naar Amsterdam, er is geen optie tot koop genomen dus keert hij na dit seizoen weer terug naar AS Monaco
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 09:38 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] De back up van Godts was Noa Lang, Napoli wou in 1e instantie van hem af, later trekt Napoli zich terug, de trainer wilt hem ineens niet meer kwijt. Cruyff en Amrabat hadden al contact vanaf april, zoals ook dat hij vanaf april contact had met Brandt, maar je gaat weer lekker he hahaha En Simon Adingra zal verre van 1e keus geweest zijn maar wil hem eerst zien voordat ik hem afgebrand. Denk je nou echt dat Cruyff zonder lijstje op pad gaat, dit lijstje is trouwens samengesteld met Michel. Ik denk dat de trainer bepalend is zelfs. Ik kijk gewoon realistisch en Cruyff heeft nog altijd geen glazen bol. Het pakt gelukkig goed uit en ik ben zeker geen voorstander om Cruyff af te zeiken, integendeel maar het feit dat hij lastminute een vervanger van Godts gaat huren, die geblesseerd is zegt veel.
En Amrabat was zeker geen gelopen koers..
Anyway, we hebben een leger huurlingen bij elkaar en allemaal goede voerballers, hopelijk op tijd bij elkaar om psv voor te blijven en kampioen te worden wat CL gaat opleveren en met die plaatsing de diamanten van huur naar koop om te zetten.
Als alles goed uitpakt is het mooi, maar het blijft balanceren op een dun touwtje wat meneer Jordi doet! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 11:04 schreef AkaS het volgende:[..] Ik kijk gewoon realistisch en Cruyff heeft nog altijd geen glazen bol. Het pakt gelukkig goed uit en ik ben zeker geen voorstander om Cruyff af te zeiken, integendeel maar het feit dat hij lastminute een vervanger van Godts gaat huren, die geblesseerd is zegt veel. En Amrabat was zeker geen gelopen koers.. Anyway, we hebben een leger huurlingen bij elkaar en allemaal goede voerballers, hopelijk op tijd bij elkaar om psv voor te blijven en kampioen te worden wat CL gaat opleveren en met die plaatsing de diamanten van huur naar koop om te zetten. Als alles goed uitpakt is het mooi, maar het blijft balanceren op een dun touwtje wat meneer Jordi doet! Wat betreft Cruyff en jouw realistische kijk, jij hebt ook geen glazen bol...kom op AkaS...
Het gaat de goede kant op met het spel maar het moet nog heel wat beter, dit is aan de trainer. Hij vroeg om bepaalde spelers en dan kan Cruyff de baan op!
Amrabat en Brandt hadden al vroeg gesprekken achter de rug met Cruyff, beiden waren enthousiast met zijn verhaal om Ajax terug te krijgen, dit was overal te lezen in de media
Je hebt wel een punt dat we een leger aan huurlingen hebben, dit staat me ergens ook tegen wie blijft er na het seizoen nog over Op tijd voor PSV is natuurlijk een utopie. Michel kan zijn beste team nog niet brengen. En PSV is in bloedvorm al moet ik zeggen dat Utrecht het wel heel gemakkelijk weg gaf.
Ik vind onze linksback Henrique geen goede aankoop verdedigend gezien, aanvallend laat hij soms wat zien, dus daar zullen we het moeilijk krijgen tegen PSV met Perisic, van Bommel is op dit moment niet te houden daar kan je jouw favoriet Gaaei niet tegen over zetten, die wordt voorbij gelopen als een klein kind. Ik hoop op Rosa maar goed die zal het moeilijk krijgen, als vind ik hem verdedigend 1 van de betere.
En natuurlijk zijn sommige aankopen en huurlingen geen eerste keus, Ajax met zijn Cruyff kan niet alles er zijn meer kapers op de kust of ze verlangen de hoofdprijs. Dus zal je verder moeten kijken
Het blijft altijd afwachten de komende tijd, het blijft voor welke TD dan ook balanceren op een dun touwtje, ook al heet hij Cruyff! :) |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Nouja, ik ben in iedergeval erg blij met Ter Stegen, Brandt en Tolu.
Vraag me af hoe Mokio zich gaat ontwikkelen en op welke positie?
Mixdenveld zal zonder schorsingen en of blessures Amrabat en Brandt worden met wellicht Klaassen op rechts.
Of we krijgen:
............ Ouazane. ................
....... Brandt ... Amrabat ..........
Of:
......Ouazane ... Brandt .............
............ Amrabat .................
Vertel, vertel ? |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 12:42 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Wat betreft Cruyff en jouw realistische kijk, jij hebt ook geen glazen bol...kom op AkaS... Het gaat de goede kant op met het spel maar het moet nog heel wat beter, dit is aan de trainer. Hij vroeg om bepaalde spelers en dan kan Cruyff de baan op! Amrabat en Brandt hadden al vroeg gesprekken achter de rug met Cruyff, beiden waren enthousiast met zijn verhaal om Ajax terug te krijgen, dit was overal te lezen in de media Je hebt wel een punt dat we een leger aan huurlingen hebben, dit staat me ergens ook tegen wie blijft er na het seizoen nog over Op tijd voor PSV is natuurlijk een utopie. Michel kan zijn beste team nog niet brengen. En PSV is in bloedvorm al moet ik zeggen dat Utrecht het wel heel gemakkelijk weg gaf. Ik vind onze linksback Henrique geen goede aankoop verdedigend gezien, aanvallend laat hij soms wat zien, dus daar zullen we het moeilijk krijgen tegen PSV met Perisic, van Bommel is op dit moment niet te houden daar kan je jouw favoriet Gaaei niet tegen over zetten, die wordt voorbij gelopen als een klein kind. Ik hoop op Rosa maar goed die zal het moeilijk krijgen, als vind ik hem verdedigend 1 van de betere. En natuurlijk zijn sommige aankopen en huurlingen geen eerste keus, Ajax met zijn Cruyff kan niet alles er zijn meer kapers op de kust of ze verlangen de hoofdprijs. Dus zal je verder moeten kijken Het blijft altijd afwachten de komende tijd, het blijft voor welke TD dan ook balanceren op een dun touwtje, ook al heet hij Cruyff! :) Jullie hebben beide jullie punt gemaakt Jack en AkaS. Ik kom nog uit de tijd van Suurbier, Krol, Neeskens, Swart Cruijff en Keizer. Allemaal uit de eigen jeugdopleiding met veel Amsterdamse tongval en bluf. Na die periode hebben we meer spelers zien doorbreken. Voorbeelden te over. Maar nu wordt de spoeling wel heel dun en degene die in het eerste elftal komen hebben nog niet het vereiste (internationale) niveau (Conference League is niet wat we moeten na gaan streven). Na deze transferperiode zal de jeugdopleiding hoge prioriteit verdienen, want het is nu wel een heel hoog gehalte vreemdelingenlegioen. Aandacht verdient met name de trainingsmethodieken, want we komen in talloze wedstrijden bij het eerste elftal snelheid en kracht te kort. Ik ben zelf ooit jeugdvoetbaltrainer en coach geweest en heb in het verleden daarvoor ook jeugdtrainingen van Ajax bezocht. Veel van geleerd en mee gedaan. Ik zou als ik Jordi was in ieder geval Winston Bogarde, Dennis Bergkamp en Wim Jonk vragen om terug te komen en hen vragen de jeugdopleiding daar te brengen waar onze club zo befaamd in was. Jordi heeft in ieder geval zijn achternaam mee. En misschien ben ik nog wel een aantal jongens vergeten, die terug zouden moeten komen. Aanvulling hierop is altijd van harte welkom. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
de 1e
......Brandt......
...Klaassen...................
......Amrabat...............
Of
..........Clouckh...........
.....Brandt.................
...........Amrabat..........
Ouazane zal linksbuiten staan |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 18:14 schreef hjf het volgende:[..] Jullie hebben beide jullie punt gemaakt Jack en AkaS. Ik kom nog uit de tijd van Suurbier, Krol, Neeskens, Swart Cruijff en Keizer. Allemaal uit de eigen jeugdopleiding met veel Amsterdamse tongval en bluf. Na die periode hebben we meer spelers zien doorbreken. Voorbeelden te over. Maar nu wordt de spoeling wel heel dun en degene die in het eerste elftal komen hebben nog niet het vereiste (internationale) niveau (Conference League is niet wat we moeten na gaan streven). Na deze transferperiode zal de jeugdopleiding hoge prioriteit verdienen, want het is nu wel een heel hoog gehalte vreemdelingenlegioen. Aandacht verdient met name de trainingsmethodieken, want we komen in talloze wedstrijden bij het eerste elftal snelheid en kracht te kort. Ik ben zelf ooit jeugdvoetbaltrainer en coach geweest en heb in het verleden daarvoor ook jeugdtrainingen van Ajax bezocht. Veel van geleerd en mee gedaan. Ik zou als ik Jordi was in ieder geval Winston Bogarde, Dennis Bergkamp en Wim Jonk vragen om terug te komen en hen vragen de jeugdopleiding daar te brengen waar onze club zo befaamd in was. Jordi heeft in ieder geval zijn achternaam mee. En misschien ben ik nog wel een aantal jongens vergeten, die terug zouden moeten komen. Aanvulling hierop is altijd van harte welkom. Ha die hjf, ik liep in die tijd net rond en hoe gek dit mag klinken ik viel toen voor het magische shirt. Toen studio sport afwisselend wedstrijden toonde in kleur en zwart wit.
Later in mijn midden 20er jaren heb ik volop mogen genieten van een nieuwe golf eigen jeugd en het winnen van de CL met aanvulling van Litmanen Finidi en Kanu. Ook dat was een tijd van eigen jeugd. En ik was fan van Bogarde en dus ben ik het helemaal met je eens om hem terug te halen. Hij is ook nodig om onze jonge centrale verdedigers e.e.a. bij te brengen. |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 18:16 schreef Jack Huntelaar het volgende:de 1e ......Brandt...... ...Klaassen................... ......Amrabat............... Of ..........Clouckh........... .....Brandt................. ...........Amrabat.......... Ouazane zal linksbuiten staan Is Ouazane een linksbuiten of een 10, ik dacht het laatste.
Oja en Baas erbij houden als back-up voor de 6 positie ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 18:14 schreef hjf het volgende:[..] Jullie hebben beide jullie punt gemaakt Jack en AkaS. Ik kom nog uit de tijd van Suurbier, Krol, Neeskens, Swart Cruijff en Keizer. Allemaal uit de eigen jeugdopleiding met veel Amsterdamse tongval en bluf. Na die periode hebben we meer spelers zien doorbreken. Voorbeelden te over. Maar nu wordt de spoeling wel heel dun en degene die in het eerste elftal komen hebben nog niet het vereiste (internationale) niveau (Conference League is niet wat we moeten na gaan streven). Na deze transferperiode zal de jeugdopleiding hoge prioriteit verdienen, want het is nu wel een heel hoog gehalte vreemdelingenlegioen. Aandacht verdient met name de trainingsmethodieken, want we komen in talloze wedstrijden bij het eerste elftal snelheid en kracht te kort. Ik ben zelf ooit jeugdvoetbaltrainer en coach geweest en heb in het verleden daarvoor ook jeugdtrainingen van Ajax bezocht. Veel van geleerd en mee gedaan. Ik zou als ik Jordi was in ieder geval Winston Bogarde, Dennis Bergkamp en Wim Jonk vragen om terug te komen en hen vragen de jeugdopleiding daar te brengen waar onze club zo befaamd in was. Jordi heeft in ieder geval zijn achternaam mee. En misschien ben ik nog wel een aantal jongens vergeten, die terug zouden moeten komen. Aanvulling hierop is altijd van harte welkom. Goed punt hjf, Hans of Henk :) Tussen haakjes ik kom ook uit die glorietijd van Amsterdamse Bluf en er op klappen, al was ik toen nog aan de hele jonge kant. Mijn pa was Voor Feijenoord wat ik niet kon begrijpen, we bleven wel sportief naar elkaar toe, prachtige tijd was dat!
Inderdaad zal na dit seizoen een aantal huurlingen vertrekken of verkocht worden en dan hoop ik dat er wat jeugd ingepast wordt van uit Jong Al loopt er nu ook al wat jeugd in de selectie rond zoals Johnson, Abdallah, van Axel Dongen, Bounida, Ouazane en nog een paar. Een paar van deze jongens stromen door als ze niet naar een club in het buitenland verhuizen zoals Steur.
Maar ook de komende seizoenen blijven het vreemdelingenlegioenen want kijk even wat Jordy uit het buitenland heeft laten overkomen om Jong op niveau te krijgen. We leven in een andere tijd dat grenzen niet meer bestaan, je ziet het ook bij andere clubs in de eredivisie.
Snelheid en kracht is in het huidige voetbal een must anders blijf je nergens, de Engelsen, Duitsers, Scandinavische landen munten uit in kracht, de zuidelijke landen zoals bijvoorbeeld de Spanjaarden, Brazilianen snelheid, techniek, zijn meer behendig, er zijn natuurlijk uitzonderingen
Wat betreft de Nederlandse jongeren, heb je er een aantal die er boven uit springen, de meesten haken af qua beleving en inzet. Vandaar dat Jordy op zoek is naar de goede mix voor de komende jaren.
Die jij noemt Winston Bogarde, Dennis Bergkamp en Wim Jonk zijn mijn inziens ook de juiste personen die Ajax zou moeten vragen om het niveau omhoog te krikken. Al vermoed ik dat Bergkamp en Bogarde er niet meer inspringen. Er lopen bij Ajax in het bestuur en RVC te veel mensen rond die totaal geen verstand van voetbal hebben als ik Danny Blind en Louis van Gaal mag geloven, dus welkom met meer op de vloer!
Bogarde heeft een eigen voetbal school hield zich bezig met Hato en Dean Huissen, op dit moment met Flamingo van PSV, heeft geen contact meet met Ajax. Die heeft overigens een uitgesproken mening dus ben ik bang dat die niet gevraagd wordt zoals ook Wesley Snijder niet, die steekt zijn mening ook niet onder stoelen of banken maar die heeft later niets meer gehoord, jammer hoor waarschijnlijk zijn ze te gebekt. Voor vd Vaart hoeft het niet.
Ik zou het voor de rest niet weten, ik denk dat Loetje goede inzichten heeft hier in.
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 18:55 schreef AkaS het volgende:[..] Is Ouazane een linksbuiten of een 10, ik dacht het laatste. Oja en Baas erbij houden als back-up voor de 6 positie ;-) Ouazane is inderdaad een 10, staat noodgedwongen linksbuiten nadat Godts is verkocht en Edvardsen op die positie niet voldeed. Zal zaterdagavond niet anders zijn, ik moet zeggen dat hij het niet verkeerd doet al komt hij wel snelheid te kort
Zeer zeker Baas er bij houden, de ex linksback, LCV, en nu ook op 6 :) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'MÃchel Sánchez belt persoonlijk met nóg een nieuwe ‘nummer zes’ voor Ajax' 1 september 2026, 19:08
Ajax probeert op de valreep van de transfermarkt Mauro Arambarri los te weken bij River Plate. Volgens transferjournalist Germán GarcÃa Grova van TyC Sports en Bolavip zijn de onderhandelingen over de komst van de middenvelder momenteel in volle gang. Daarbij heeft hoofdtrainer MÃchel Sánchez persoonlijk contact gezocht met de Uruguayaan om hem te overtuigen van een overstap naar Amsterdam.
De Amsterdammers hopen de controlerende middenvelder op huurbasis over te nemen, waarbij de club een optie tot koop wil bedingen. De Argentijnse grootmacht hanteert echter andere voorwaarden voor een vertrek. Volgens GarcÃa Grova, die het nieuws exclusief naar buiten bracht, verlangt River Plate een definitieve verkoop of een huurconstructie met een verplichte koopoptie. Achter de schermen wordt momenteel hard gewerkt om de transfer nog voor het sluiten van de markt af te ronden.
Het is opvallend dat de Amsterdammers nog een extra 'nummer zes' aan de selectie willen toevoegen, aangezien Sofyan Amrabat eerder deze transferperiode al werd aangetrokken voor diezelfde rol. Ook met de komst van Daley Blind werd er deze zomer al een ervaren speler gehaald die op die positie uit de voeten kan.
River Plate betaalde deze zomer nog zes miljoen euro om Arambarri over te nemen van Getafe, de Spaanse club die Ajax binnenkort treft in de UEFA Conference League. De 29-jarige controleur lijkt in Argentinië echter alweer op het tweede plan te zijn geraakt. In zijn eerste zeven wedstrijden voor River Plate stond hij slechts één keer aan de aftrap. In de afgelopen drie duels kwam hij bovendien maar één keer in actie, waarbij hij slechts twee minuten mocht invallen.
De situatie staat in schril contrast met zijn periode bij Getafe. Arambarri speelde sinds 2018 voor de Spaanse club en kwam in totaal 267 keer in actie. Vorig seizoen begon de twaalfvoudig international van Uruguay in liefst 37 van de 38 competitiewedstrijden. Hij kwam daarin zes keer tot scoren en gaf twee assists.
Of de clubleiding en River Plate in de komende uren daadwerkelijk tot een akkoord komen, zal moeten blijken. Duidelijk is in ieder geval dat Ajax op Deadline Day alles in het werk stelt om de Zuid-Amerikaan als extra optie aan het Amsterdamse middenveld toe te voegen. De tijd dringt voor de betrokken partijen nu de transferdeadline in rap tempo nadert. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Wat moet je met die Uruguayaan 29 jaar geen basis meer.Dan hou je Baas of Blind als backup voor de 6. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Fabrizio Romano meldt middels zijn 'heren we go' dat Kehrer naar Ajax gaat. Prima optie erbij en hopelijk blijft Baas. Dan zit het verdedigend goed.
De geruchten over de 2 vleugelspitsen zijn dat ze min of meer rond zijn. Alleen zonde dat hij geblesseerd is, je moet iemand hebben die er meteen staat, natuurlijk.
Hopelijk krijgt Ajax Dolberg en Edvardsen morgen nog verkocht, al verwacht ik dat wel.
En dan hoop ik stiekem nog op die ene centrale middenvelder.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 01 september 2026 door Loetje -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 21:18 schreef Loetje het volgende:Fabrizio Romano meldt middels zijn 'heren we go' dat Kehrer naar Ajax gaat. Prima optie erbij en hopelijk blijft Baas. Dan zit het verdedigend goed. De geruchten over de 2 vleugelspitsen zijn dat ze min of meer rond zijn. Alleen zonde dat hij geblesseerd is, je moet iemand hebben die er meteen staat, natuurlijk. Hopelijk krijgt Ajax Dolberg en Edvardsen morgen nog verkocht, al verwacht ik dat wel. En dan hoop ik stiekem nog op die ene centrale middenvelder. Eens, morgen weten we meer!
Aan de ene kant hoop ik dat veel nieuwe spelers in de basis staan zaterdag, maar aan de andere kant ook weer niet, zo kunnen voor zaterdag nog niet ingespeeld zijn.
Ben benieuwd nasr de opstelling zaterdag |
|
|
|
|
hjf
|
|
|
quote:Op dinsdag 01 september 2026 - 22:43 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Eens, morgen weten we meer! Aan de ene kant hoop ik dat veel nieuwe spelers in de basis staan zaterdag, maar aan de andere kant ook weer niet, zo kunnen voor zaterdag nog niet ingespeeld zijn. Ben benieuwd nasr de opstelling zaterdag We moeten voor aanstaande zaterdagavond niet te hoge verwachtingen hebben Jack. Voor ons komt deze wedstrijd 2 maanden te vroeg. PSV heeft de vorm terug gevonden na een slechte voorbereidingsperiode met als dieptepunt de wedstrijd om de JC schaal waarin ze volledig zoek werden gespeeld door momenteel de beste ploeg in de ED. De afgelopen weken is gebleken, dat er bij ons nog voor zeker 40% bijgeslepen zal moeten worden, voordat we kunnen zeggen, dat we iedere wedstrijd de grote favoriet zijn om de wedstrijd winnend af te kunnen sluiten. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 02 september 2026 - 11:00 schreef hjf het volgende:[..] We moeten voor aanstaande zaterdagavond niet te hoge verwachtingen hebben Jack. Voor ons komt deze wedstrijd 2 maanden te vroeg. PSV heeft de vorm terug gevonden na een slechte voorbereidingsperiode met als dieptepunt de wedstrijd om de JC schaal waarin ze volledig zoek werden gespeeld door momenteel de beste ploeg in de ED. De afgelopen weken is gebleken, dat er bij ons nog voor zeker 40% bijgeslepen zal moeten worden, voordat we kunnen zeggen, dat we iedere wedstrijd de grote favoriet zijn om de wedstrijd winnend af te kunnen sluiten. Helemaal geen verwachtingen als Daley nog niet kan spelen hjf.
Mochten wij hun aanval af kunnen slaan dan is er een kansje, maar hier ga ik niet van uit.
Je hebt gelijk dat we minimaal 40% moeten groeien, is ergens ook weer logisch omdat de meesten elkaar nog maar net de hand geschud hebben
Toch hoop ik uiteraard op een positief verassend resultaat, want dan delen we een gevoelige tik uit. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Het gaat er dan toch van komen....
******************************************************************************************** Ajax en Owen Wijndal op slotdag transfermarkt toch uit elkaar Bijgewerkt: 2 sep. 2026 16:20 CEST | 3 min leestijd
Ajax zat al geruime tijd met Owen Wijndal in zijn maag. De 26-jarige linksback was al langere tijd overbodig, maar leek deze zomer ook niet verkocht te kunnen worden. Op de slotdag van de transferwindow is er toch schot in de zaak gekomen. Voetbal International meldt dat Ajax nu heeft besloten om in onderling overleg met Wijndal per direct uit elkaar te gaan.
Na zijn eerste dienstjaar leek het al duidelijk dat Wijndal weinig perspectief had om te slagen bij Ajax, waar hij in 2022 voor tien miljoen euro werd overgenomen van AZ, De elfvoudig international kon niet imponeren, werd verhuurd aan Royal Antwerp, maar maakte nooit een definitieve transfer. Ook in de transferperiodes die volgden lukte het de verschillende bestuurders bij Ajax niet om Wijndal te verkopen voor het juiste bedrag.
Ajax neemt verlies met Owen Wijndal Deze zomer gold bij technisch directeur Jordi Cruijff hetzelfde. Ajax wilde wederom van Owen Wijndal af, maar er kwam geen concrete interesse in de vleugelverdediger. Ondertussen versterkte de Amsterdamse club zijn gelederen wel op de linksbackpositie met Caio Henrique en Jofre Torrents. Hierdoor werd het perspectief op speeltijd voor Wijndal alsmaar minder.
Op de slotdag van de transferwindow in Nederland meldt Lentin Goodijk namens VI dat Ajax nu toch afscheid heeft genomen van Wijndal. De verdediger had nog een contract tot medio 2027, dus hadden de Amsterdammers nog een kleine vergoeding kunnen ontvangen bij concrete interesse. Hier besloot Ajax echter niet op te wachten en in onderling overleg is het contract van Wijndal door Ajax ontbonden. Zo heeft de club ruimte in het salarishuis gemaakt.
Owen Wijndal arriveerde in 2022 bij Ajax, nadat hij bij AZ was uitgegroeid tot A-international van Oranje. De impact die hij in Alkmaar had, kwam echter nooit eruit in de Johan Cruijff ArenA. In zijn eerste dienstjaar kwam Wijndal nog tot 28 optredens, maar was hij allesbehalve onomstreden. Hier veranderde niets aan in de seizoenen die daaropvolgden, maar doordat een definitief vertrek uitbleef, bracht Wijndal zijn totale teller toch nog op 77 optredens. Dit seizoen kwam de linksback ook nog vijf Europese duels in actie, maar bleef hij in competitieverband telkens negentig minuten op de bank. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nou weer gerucht dat hij toch niet weg gaat.Niet rond gekomen. |
|
|
|
|
p111
|
|
|
Een ongekende plottwist op Transfer Deadline Day rond Owen Wijndal. De linksachter leek toch te gaan vertrekken bij Ajax, maar daar lijkt het toch niet meer van te komen. Het maakt de tongen los op X.
Uit het niets kwam het nieuws naar buiten dat Wijndal toch zou gaan vertrekken bij Ajax. De linksachter zou zijn contract ontbinden en er was een nieuwe club gevonden. Enkele uren later bleek daar toch niets van waar. Ajax-fans reageren massaal op het nieuws en laten duidelijk van zich horen op social media.
Hieronder een greep uit de reacties op X: |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
| Hij had zelfs al afscheid genomen van de spelers man... man... |
|
|