|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op dinsdag 25 augustus 2026 - 18:06 schreef hjf het volgende:[..] Ik ken mijn club echt niet meer terug Jack en begrijp heel goed wat AkaS bedoelt. Hoeveel Nederlandse spelers zullen er straks nog in het veld staan? laat staan uit de eigen ooit zo geroemde jeugdopleiding. Het is één groot vreemdelinge legioen. Dat we nu momenteel heel weinig eigen opgeleide jeugdspelers hebben. Dat snap ik. De jeugdopleiding is compleet naar de klote geholpen de laatste jaren. Doen ze bij AZ en Feijenoord toch een stuk beter. Kijk maar eens naar de resultaten van Jong-Ajax en de jeugdelftallen. Marco van Basten heeft het niet voor niets met zijn oude club gehad. Een kampioenschap kunnen we op onze buik schrijven dit jaar. IK geniet op dit moment van AZ. Die hebben het goed op de rit staan en gaan dit seizoen meedoen om de titel. Kijk even terug waar we vandaan komen nl. de 5e plaats, Jordy is nu met een grote renovatie bezig, hij wil Ajax direct naar de top brengen, waar we ook horen dus niks ten nadele naar dit nobel streven. Ook haalt hij net zo veel jonge spelers voor Jong Ajax want ook daar ging het inderdaad niet best, dus ook daar is hij aan het renoveren met idd buitenlandse spelers waar ik ook moeite mee heb, hun moeten straks door stromen.
weet wel als Ajax een telefoontje pleegt naar AZ, NEC, PSV, Feijenoord om in overleg te gaan over 1 van hun beste spelers, of jeugdspelers hoe reageren ze dan denk je?
Ze krijgen dan keihard 0 op request, de alarm bellen gaan direct af! Ze hebben het geprobeerd om Sano te halen, ze zijn ook bezig geweest om Stije Resink te halen van Groningen tijdens de winterstop vergeet het maar
De clubs in Nederland willen Ajax niet sterker maken, ze genieten dat Ajax zo diep is gezonken.
Maar goed kijk ook eens bij PSV, Feijenoord, AZ en NEC, die hebben net zo goed veel buitenlanders in hun selectie, kopen er ook op los alleen bij de minderen Twente, Groningen etc. lopen minder buitenlanders rond maar ook daar wordt dat steeds meer
Ik had het ook veel liever anders gezien maar ze hebben weinig keus, om mee te doen voor het kampioenschap moet hij (Ajax) dus wel spelers halen uit het buitenland.
Marco van Basten mijn Ajaxheld toen hij nog speelde is een zeurpiet geworden, al ben ik het met hem eens dat ze de jeugdopleiding hebben laten verslonzen, maar goed dit is niet van vandaag dit is al ingezet onder Overmars en vd Sar.
Wat mij zo tegen staat is dat Marco maar blijft zaniken dat hij niks meer met Ajax heeft, hoe vaak heeft hij dit laten weten
Als je een kerel bent gaat dan je club helpen ipv commentaar te leveren, ze hebben hem zelfs genoeg keren gevraagd, van de Vaart heeft het zelfs tijdens Rondo aangekaart bij hem.
Als we straks kampioen zijn, zijn we ook direct vergeten dat we zo veel buitenlanders in de selectie hebben, let maar op!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
DE PSV-fans vinden het vreemd dat PSV werk maakt van Sam Lammers van FC Twente. Hij wordt gezien als alternatief voor Ricardo Pepi nu Alassane Pléa geblesseerd is geraakt.
Vol verbazing laten ze weten over dit transfernieuws: 'Komen scouts de grens niet over?'
****************************************************** Dus er is overal iets van te vinden.
IK ZIE OOK VEEL LIEVER 11 Nederlanders in onze selectie bij Ajax, maar je mag ze niet zo maar overal weg halen vanwege het zogenaamde Herenakkoord tussen de "grote" clubs hierbij is toegestaan dat ze maar één speler per seizoen bij een andere club mogen weghalen en als je je daar niet aan houdt, staan daar sancties tegenover."
Eens hadden we nog maar het beste jeugdopleiding van Nederland, ik snap dat andere clubs ook niet stil blijven zitten, ze krijgen mee dat ze daar eerder doorstromen maar dat blijft natuurlijk altijd de vraag. Daar worden ze mee lekker gemaakt
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Topclubs Eredivisie zetten belangrijke stap met ingrijpende transfermaatregel 9 aug. 2026 12:10 CEST | 6 min leestijd Jordi Cruijff, Dévy Rigaux, Earnest Stewart, Eredivisie Analyse
Willem Leijgraf
Het voetbal in Nederland staat onder druk. Volgend seizoen raakt de Eredivisie namelijk een Europees ticket kwijt. De KNVB en Eredivisie CV willen stappen gaan zetten: clubs vol inzetten om te investeren in de jeugdopleiding en daarin clubs ook beter te beschermen. Binnen de Eredivisie zijn er echter wel zorgen over het opleiden van talent, daar topclubs talenten nu nog weg kunnen plukken.
Er zijn echter plannen om niet alleen de vijf grootste, maar alle clubs te beschermen zodat iedere Nederlandse club spelers kan opleiden voor zijn hoofdmacht. Dit is hoe de plannen eruit zien.
Tot en met het seizoen 2025/26 streden clubs in de Eredivisie voor zes Europese tickets: vijf in competitieverband en één door de winst van de KNVB Beker. Hierin leverde Nederland twee clubs af in de competitiefase van de Champions League, één in de voorrondes van de Champions League, één in de competitiefase van de Europa League, één in de voorrondes van de Europa League en één in de voorrondes van de Conference League.
Plannen voor Nederlandse voetbal Het verliezen van een Europees ticket is een hardgelag voor de Eredivisie. De competitie wordt minder aantrekkelijk, omdat de kans op Europees voetbal van de achttien clubs in de Eredivisie kleiner wordt: van eenderde naar 27,8 procent. Daarnaast lopen Nederlandse clubs ook inkomsten vanuit de UEFA mis die gepaard gaan met de prestaties op Europees niveau. De Eredivisie CV wil namelijk clubs in Nederland aansporen om te investeren in de eigen jeugdopleidingen en daarvoor zijn de eerste stappen gezet met een bindende regeling waardoor clubs onderling niet te veel jeugdspelers kunnen wegplukken uit elkaars jeugdopleidingen.
De Eredivisie CV heeft niet voor niets de jeugdopleidingen hoog in het vaandel staan. "Een van de unieke kwaliteiten van het Nederlandse voetbal is onze jeugdopleiding. Uit onderzoek blijkt ook dat we daar veel meer uit moeten halen. Dat betekent: beschermde opleidingen, meer investeringen en sterkere jeugdcompetities", aldus Jan de Jong, directeur Eredivisie CV. "De kwaliteit van de competities Onder 13, Onder 15, Onder 17, Onder 19 en Onder 21 moet veel beter. Spelers moeten meer weerstand krijgen. Daar zijn we nu aan het werken. En daar hoort ook bij dat we proberen te voorkomen dat een club als NEC in de jeugd wordt leeggeroofd. Zo’n club moet een reële kans krijgen om goede jeugdspelers uiteindelijk naar het eerste elftal te brengen. Anders heeft investeren in opleiden weinig zin."
Bindende regeling voor Eredivisie-clubs met talenten In Nederland was er al een tijdlang sprake over een zogeheten herenakkoord tussen vijf grote clubs in de Eredivisie. Dit blijkt echter niet meer het geval. "Ajax, Feyenoord, PSV, AZ en FC Utrecht hebben geen vrijblijvend herenakkoord meer. Er is nu een bindende regeling waaraan clubs zich moeten houden", legt Jan de Jong, directeur Eredivisie CV, uit. "Je mag per jaar maar één speler bij een andere club weghalen en als je je daar niet aan houdt, staan daar sancties tegenover."
"Deze regeling is echt verdiept. Het is inmiddels bijna een vuistdik contract. Clubs hebben onderling afgesproken dat ze niet achter elkaars rug om spelers gaan benaderen", legt De Jong verder uit aan tafel bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN. "Overtreed je die afspraken, dan kan de sanctie bijvoorbeeld zijn dat je het jaar daarna helemaal geen speler meer bij een andere club mag halen", vertelt De Jong. Clubs als bijvoorbeeld NEC, maar ook FC Twente, sc Heerenveen en FC Groningen zitten niet in deze bindende regeling.
Zo gaat de regeling in zijn werk Deelnemende clubs (aug. 2026) Ajax, AZ, Feyenoord, PSV, FC Utrecht Max. aantal talenten 1 speler per club, per seizoen overnemen Benaderen zonder toestemming Niet toegestaan Bij overtreding... Sanctie voor club in overtreding Mogelijke sanctie Volgende jaar géén speler overnemen
Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, is daarom kritisch tegenover het eerdere herenakkoord. "Als onze beste jeugdspelers telkens door Feyenoord, PSV of andere grote clubs worden weggehaald, wat heeft het voor een club als NEC dan nog voor zin om op te leiden?", vraagt Wilco van Schaik, algemeen directeur van NEC, zich daarom hardop af. Het is echter de bedoeling om alle clubs te gaan beschermen. "Dat is fase twee. Maar daarvoor moet je eerst afspraken maken met de vijf grote clubs", legt De Jong uit.
Wilco van Schaik gaf bij Goedemorgen Eredivisie op ESPN desgevraagd te kennen dat NEC op dit moment ongeveer 2 miljoen euro investeert in zijn jeugdopleiding.
"Ajax, Feyenoord, AZ, FC Utrecht en PSV zijn clubs die allemaal vier miljoen euro of meer in hun jeugdopleiding investeren... Als NEC besluit vier miljoen euro in de jeugdopleiding te investeren, kunnen zij ook die beschermde status krijgen", vervolgt De Jong over de bindende regeling en hoe 'kleinere clubs' ook een beschermde status kunnen door juist nog meer te investeren in de jeugdopleiding. "Dat is een belangrijke stap, want we moeten in Nederland veel meer uit onze jeugdopleidingen halen."
Conclusie over nieuwe regeling Ajax, AZ, Feyenoord, PSV en FC Utrecht zijn in de nieuwe regeling, die bindend is en plaats heeft gemaakt voor het herenakkoord, beschermd en mogen onderling slechts één speler per jaar overnemen. Indien deze afspraken worden geschonden, mag de club een jaar geen spelers van andere clubs met een beschermde status overnemen. De grens voor deze beschermde status is bepaald op vier miljoen euro en andere clubs kunnen zich dus bij Ajax, AZ, Feyenoord, PSV en FC Utrecht voegen als ze ook minimaal vier miljoen euro gaan investeren in hun eigen jeugdopleidingen. |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Tik tak tik tak.....😅☝️de tijd loopt door, nog exact 1 week! |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Komt goed Bertus, hij mag ons vertrouwen niet schaden.
Hij heeft al heerlijk het voorgerecht gekookt voor ons, nu het hoofdgerecht nog
Laat die 6 eerst komen en snel graag, daarna de vervanger van Godts, en als laatst de stand inn voor Bouwman.
Nou Jordy, de tijd tikt...
Ps. Gelukkig zijn Feijenoord en PSV ook nog op zoek naar versterkingen, zitten hun ook nog met een aantal spelers wat weg mag in hun maag, maar dit terzijde |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Blind voorlopig geblesseerd, die loopt op z'n oude benen, ik zou niet zo maar Baas weg doen. Ik vond het sowieso niet slim dat ze kopsterke Kaplan zo goedkoop aan NEC weg gaven |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Dan heb je inderdaad net Sutalo, Itakura en Kaplan weg gedaan.... Nu heb je daar Baas en Janse nog. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op woensdag 26 augustus 2026 - 16:28 schreef bertus bikkel het volgende:Dan heb je inderdaad net Sutalo, Itakura en Kaplan weg gedaan.... Nu heb je daar Baas en Janse nog. Ja maar Baas mag ook vertrekken, ik hoop dat hij dit nu terug draait |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Zou hij dan de lang verwachte 6 zijn ??????
Zaakwaarnemer: Ajax denkt aan speler met Premier League-ervaring voor 6-positie Vandaag om 18:16
De zaakwaarnemer van Yves Bissouma heeft een opvallend bericht op zijn Instagram gedeeld. De transfervrije middenvelder die vorig seizoen nog bij Tottenham Hotspur speelde zou bij Ajax in beeld zijn om de langverwachte nummer 6 te gaan worden.
Journalist Lassana Camara deelt via X dat Ajax geïnteresseerd zou zijn in Bissouma. Dat bericht wordt nu gedeeld door de zaakwaarnemer van de middenvelder. Bissouma is op dit moment transfervrij nadat Spurs zijn contract niet wilde verlengen. Met deze post lijkt zaakwaarnemer N'Cho Michaël te willen aangeven dat er genoeg interesse in de speler is.
Ook Celtic en Istanbul Basaksehir zouden interesse tonen in de middenvelder. De middenvelder speelde onder meer voor clubs als Spurs, Lille en Brighton & Hove Albion. Bissouma kwam afgelopen seizoen meermaals negatief in het nieuws wegens gebruik van lachgas.
Na Raheem Sterling weer zo 1 die betrapt is met lachgas, ik krijg er zelf de slappe lach van Whahahahaha Whahahahah
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 26 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Kieft en Van der Vaart positief over 'nieuwe' Ajax-controleur: 'Interessant' donderdag, 27 augustus 2026 (22:32) - VoetbalPrimeur
Youri Baas maakte tijdens het duel van Ajax met FC Sion in de play-offs van de Conference League indruk als controlerende middenvelder. De 23-jarige linkspoot speelde het laatste halfuur op nummer zes, nadat basisspeler Youri Regeer al na ruim twintig minuten geblesseerd was uitgevallen. Jorthy Mokio nam aanvankelijk zijn plaats in. Toen invaller Dies Janse voor Davy Klaassen binnen de lijnen kwam, schoof Janse door naar de verdediging, ging Baas als controleur spelen en opereerde Mokio daarvoor. Analisten Wim Kieft en Rafael van der Vaart zien Baas als een mogelijke oplossing voor Ajax, dat al langer naar een nieuwe nummer zes zoekt. Ook Ajax-supporters reageerden positief op het experiment. Van der Vaart noemde bovendien Daley Blind als alternatief wanneer Regeer niet beschikbaar is
Dit hebben we hier al zo vaak aan gegeven Baas op 6 |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
| Inderdaad, we riepen dat vorig seizoen al en nu Daley er is, zijn hij of Baas de beste optie. Alleen duelkracht mis ik bij beiden.... |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 11:25 schreef bertus bikkel het volgende:Inderdaad, we riepen dat vorig seizoen al en nu Daley er is, zijn hij of Baas de beste optie. Alleen duelkracht mis ik bij beiden.... Klopt Bertus, dat mis ik sowieso bij beiden, Daley is wel meer organiserend dan Youri daarom werd hij gisteren centraal in de verdediging gemist, laat hem snel hersteld zijn, in ieder geval voor het duel met PSV |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Cruyff maakt het wel spannend omdat er nog steeds geen 6 is, hij is echt stoistijns bezig, trekt zich van niemand iets aan hahaha
Maar het volgende gerucht, dit zou dan de vervanger voor Godts moeten worden, dan houden ze in ieder geval nog miljoenen over voor de positie
*******************************************************************************************
'Ajax brengt miljoenenbod uit op Brian Rodríguez (26)' 28 augustus 2026, 08:23 Bijgewerkt: 08:34 América-aanvaller Brian Rodríguez met op de achtergrond het logo en stadion van Ajax
Ajax ziet in Brian Rodríguez van América de gewenste opvolger van Mika Godts, zo meldt het Mexicaanse Récord. De Amsterdammers zouden reeds een openingsbod op de 26-jarige international van Uruguay hebben uitgebracht, volgens WFCGRONINGEN gaat het om een bedrag van rond de 12 miljoen euro.
Rodríguez staat sinds 2022 onder contract bij América. Namens de Mexicaanse club kwam de linksbuiten tot dusverre tot 157 officiële wedstrijden. Daarin was Rodríguez goed voor 42 doelpunten en 28 assists. Sinds 2019 mag hij zich international van Uruguay noemen, inmiddels staat de teller op 36 interlands. Afgelopen zomer kwam de aanvaller in alle drie de wedstrijden die Uruguay speelde op het WK, als invaller binnen de lijnen.
Journalist Carlos Ponce de León schrijft dat Ajax een 'genereus' openingsbod op Rodríguez heeft uitgebracht, schrijft Récord, dat vermoedelijk boven de 10 miljoen dollar zal liggen. "Als de deal doorgaat, ontvangt Club América meer dan het bedrag dat het destijds heeft betaald om de speler over te nemen van het Amerikaanse Los Angeles FC", aldus het medium. Naar verluidt was met die transfer een bedrag van rond de 6 miljoen euro gemoeid.
Twitteraar WFCGRONINGEN weet zelfs te melden dat Ajax circa 14 miljoen euro op Rodríguez zou hebben geboden. Later plaatst het account een rectificatie waarbij aangegeven wordt dat het om 14 miljoen dollar gaat, wat omgerekend neerkomt op 12 miljoen euro. "De 26-jarige linksbuiten van Club América en Uruguay moet de vervanger van Mika Godts worden. Ajax heeft volle vertrouwen in deze deal!", zo valt te lezen.
Als Rodríguez inderdaad de vervanger van Godts moet worden, dan heeft hij grote schoenen te vullen in de Johan Cruijff ArenA. De 21-jarige Belg was vorig seizoen in 44 wedstrijden voor Ajax rechtstreeks betrokken bij 32 doelpunten (17 goals, 15 assists). Ajax verkocht de buitenspeler eerder deze zomer voor zo'n 55 miljoen euro aan Paris Saint-Germain
**************************************************************************************************
Ik vraag me af nu ik beelden van hem gezien hebt of hij wel goed is in de kleine ruimte, zoals Godts vermoed ik van niet, hij heeft wel een goed schot en zijn passing is wel best
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 28 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Ounahi op weg naar Nederland voor gesprekken over Ajax-transfer' Vandaag om 18:11 Update: Vandaag om 18:13
De transfer van Azzedine Ounahi naar Ajax is mogelijk in een stroomversnelling gekomen. De Marokkaanse middenvelder heeft van Girona toestemming gekregen om naar Nederland af te reizen voor onderhandelingen. Andere clubs blijven echter in de race, zo meldt Foot Mercato.
Ondanks het groene licht voor zijn reis ligt er volgens Foot Mercato nog geen akkoord op tafel. Meerdere clubs proberen Ounahi voor het sluiten van de transfermarkt binnen te halen. Ook PSV werd onlangs in verband gebracht met de middenvelder, maar de Eindhovenaren pakten vooralsnog niet door.
De 26-jarige Marokkaan speelde afgelopen seizoen voor Girona. De Spaanse club degradeerde uit La Liga, maar Ounahi wist zich individueel in de kijker te spelen. Ook bij de nationale ploeg van Marokko maakte de middenvelder indruk. Zijn prestaties brachten hem opnieuw op de radar van verschillende clubs.
Foot Mercato meldde eerder al belangstelling van FC Barcelona. Een transfer naar Catalonië kwam niet van de grond. Nu lonkt een overstap naar de Eredivisie voor de voormalig speler van Olympique Marseille. Ounahi mag naar Amsterdam afreizen voor de gesprekken met Ajax, terwijl meerdere clubs nog jagen op zijn handtekening
***************************************************************************************
Ik snap er geen bal van want hij is geen 6 geen controlerende middenvelder meer een 8
We hebben genoeg spelers voor de posities 8 en 10 |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Dan gaan ze waarschijnlijk Brandt omvormen tot 6 |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 augustus 2026 - 10:14 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Eigen jeugd is Ouazane ook niet, het gaat me meer om dat de jeugd waar dan ook vandaan aan spelen toekomt. En geloof me Carrizo, Mokio, Abdallah en Ouazane gaan nog genoeg spelen. Ik herkende de afgelopen seizoenen mijn eigen club niet meer, geen kwaliteit, het Ajax voetbal was verdwenen. Hoe Cruyff het nu aanpakt wel, als je kampioen wil worden moet je kwaliteit halen en langzaam de jeugd brengen onder een coach die aanvallend voetbal propageert Ouazane geen eigen jeugd? Die is gewoon opgehaald bij Zeeburgia.
Je eigen club herkennen gaat niet altijd om hoe er gespeeld wordt, het gaat om hoe de club wordt geleid en je eigen kernwaarden bewaken.
Die zijn volledig overboord gegooid en hier roept iedereen in de polonaise dat er nog meer spelers gekocht moeten worden. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
quote:Op woensdag 05 augustus 2026 - 21:41 schreef AkaS het volgende:[..] Met Brandt op het middenveld zou inderdaad een Alvarez beter zijn, aangevuld met een Mokio of Klaassen. Maar eerlijk gezegd zie ik de potentie van Mokio net zo duidelijk als zijn wisselvalligheid.... Wat is jullie ideale middenveld komend seizoen? @Remco: Ajax lijkt voor mij al jaren een vreemdelingenlegioen, Allochtone Football Club Ajax... Men scout liever ver weg dan in eigen tuin, tot groot plezier van clubs als AZ en Heerenveen of Sparta bijvoorbeeld. Nou ja dit dus.
Erg pijnlijk, we zijn een schim van de club die we kunnen zijn.
En inderdaad. Alle grote Nederlandse talenten die bij az doorbreken hadden bij Ajax vandaan moeten komen. |
|
|
|
|
remco k
|
|
|
Riep vorig seizoen al dat Baas de ideale 6 is.
Ajax hoeft niet meer te kopen. Je speelt geen CL maar conference league.
En ga je Ouazane maar weer naar de bank verwijzen? Of de erg goed spelende brand? Of de goed spelende Klaassen?
Kappen met dat gezeik over aankopen en gewoon zorgen dat je het doet met de spelers die je hebt. Er staat een dik prima selectie.
Jordy heeft prima verkocht en goed ingekocht waarbij Leonardo Henrique en ter Stegen grote risico’s zijn, laatstgenoemde louter om zijn blessure gevoeligheid. De eerste twee laten nog maar een hele matige indruk achter en hebben samen rond de dertig miljoen gekost, dat is tot nu toe niet best. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 18:58 schreef Jack Huntelaar het volgende:'Ounahi op weg naar Nederland voor gesprekken over Ajax-transfer' Vandaag om 18:11 Update: Vandaag om 18:13 De transfer van Azzedine Ounahi naar Ajax is mogelijk in een stroomversnelling gekomen. De Marokkaanse middenvelder heeft van Girona toestemming gekregen om naar Nederland af te reizen voor onderhandelingen. Andere clubs blijven echter in de race, zo meldt Foot Mercato. Ondanks het groene licht voor zijn reis ligt er volgens Foot Mercato nog geen akkoord op tafel. Meerdere clubs proberen Ounahi voor het sluiten van de transfermarkt binnen te halen. Ook PSV werd onlangs in verband gebracht met de middenvelder, maar de Eindhovenaren pakten vooralsnog niet door. De 26-jarige Marokkaan speelde afgelopen seizoen voor Girona. De Spaanse club degradeerde uit La Liga, maar Ounahi wist zich individueel in de kijker te spelen. Ook bij de nationale ploeg van Marokko maakte de middenvelder indruk. Zijn prestaties brachten hem opnieuw op de radar van verschillende clubs. Foot Mercato meldde eerder al belangstelling van FC Barcelona. Een transfer naar Catalonië kwam niet van de grond. Nu lonkt een overstap naar de Eredivisie voor de voormalig speler van Olympique Marseille. Ounahi mag naar Amsterdam afreizen voor de gesprekken met Ajax, terwijl meerdere clubs nog jagen op zijn handtekening *************************************************************************************** Ik snap er geen bal van want hij is geen 6 geen controlerende middenvelder meer een 8 We hebben genoeg spelers voor de posities 8 en 10 Bullshit verhaal nummer zoveel.
Was een ideale 8 geweest. Maar girona expert zegt al dat het niet klopt en hij niet naar Ajax gaat. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote: Zeker niet. Dat wordt dan de 10. Maar die gast komt niet. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op vrijdag 28 augustus 2026 - 22:32 schreef Loetje het volgende:[..] Bullshit verhaal nummer zoveel. Was een ideale 8 geweest. Maar girona expert zegt al dat het niet klopt en hij niet naar Ajax gaat. Ik vind het ook een vreemd verhaal, we hebben genoeg middenvelders, we missen alleen nog een 6 |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
'Ajax krijgt duidelijk signaal van Rodríguez, Club América stelt harde deadline' Vandaag om 22:48
Brian Rodríguez staat open voor een transfer naar Ajax. Dat meldt transferjournalist César Luis Merlo vrijdagavond. Club América wil de 26-jarige aanvaller echter alleen laten gaan als er binnen enkele uren een akkoord wordt bereikt.
Rodríguez geldt al langer als een belangrijke kandidaat om de naar PSG vertrokken Mika Godts op te volgen. Ajax heeft de onderhandelingen met Club América geopend en zou Rodríguez graag voor minder dan de verlangde twaalf miljoen euro willen vastleggen.
De Uruguayaan ziet een overstap naar Amsterdam in ieder geval zitten. De tijd begint wel te dringen voor Ajax, aangezien Club América volgens Merlo alleen nog zaken wil doen als er op korte termijn overeenstemming wordt bereikt. Rodríguez staat in Mexico nog drie jaar onder contract.
Ajax houdt ondertussen meerdere opties achter de hand. Ook Noa Lang en Keito Nakamura, zoals VoetbalPrimeur eerder vandaag meldde, staan op de radar van de Amsterdammers. Voor Lang wordt momenteel nog een bedrag van circa twintig miljoen euro gevraagd door Napoli, terwijl Nakamura naar verluidt zo'n vijftien miljoen euro moet kosten
**************************************************************************************8
Cruyff houdt alle opties open, waarom wacht hij, hoopt hij dat Napoli zakt in prijs voor Noa Lang die graag naar Ajax komt ? |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Dat laatste is zeker van toepassing denk ik. Napoli wil graag van hem af en Jordi wil niet de hoofdprijs betalen en dus gokt hij erop. Intussen moet je uiteraard ook andere spelers klaar hebben staan voor het moment dat het gokje verkeerd uitpakt. Wanneer je als geïnteresseerde laat zien dat je ook met andere goedkopere opties bezig bent, ben je als verkoper eerder geneigd om de prijs te laten zakken.... Ik denk dat Jordi daarop gokt |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 - 09:57 schreef bertus bikkel het volgende:Dat laatste is zeker van toepassing denk ik. Napoli wil graag van hem af en Jordi wil niet de hoofdprijs betalen en dus gokt hij erop. Intussen moet je uiteraard ook andere spelers klaar hebben staan voor het moment dat het gokje verkeerd uitpakt. Wanneer je als geïnteresseerde laat zien dat je ook met andere goedkopere opties bezig bent, ben je als verkoper eerder geneigd om de prijs te laten zakken.... Ik denk dat Jordi daarop gokt Dat denk ik ook, hij moet ondertussen wel even een 6 en een RCV halen en niet te lang wachten voor Noa. Nog maar een paar dagen, hij houdt in ieder geval de spanning er in, niet vergeten Jordy 3 stuks! |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Eindelijk een nieuwe 6 ? Sofyan Amrabat komt transfervrij over van Fenerbahce.... Mooi uit de publiciteit gehouden en binnen halen... |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Mondeling akkoord tussen club en speler.... Wel Marokkaans international dus op zich prima voor ED.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 29 augustus 2026 door bertus bikkel -- |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Geweldig nieuws Bikkel, eindelijk!!!!
Nu nog een vervanger voor Godts en RCV
********************************************************************************************
Ajax hengelt transfervrije Sofyan Amrabat binnen' 29 augustus 2026, 20:16 Sofyan Amrabat
Frank Hoekman
Ajax hoopt zich te versterken met Sofyan Amrabat, zo melden transferjournalisten Matteo Moretto en Fabrizio Romano. De 30-jarige middenvelder is transfervrij op te pikken nu zijn contract bij Fenerbahçe is ontbonden.
Moretto maakt zaterdagavond als eerste melding van de interesse van Ajax in Amrabat. De transferjournalist weet daarbij te melden dat ook een Spaanse club voor de international van Marokko in de markt zou zijn.
Kort na de eerste berichtgeving van Moretto komt Romano al met zijn welbekende 'Here we go'. De Italiaan schrijft dat Ajax en Amrabat een mondeling akkoord hebben bereikt.
Inmiddels heeft het Nederlandse ESPN de komst van Amrabat naar Amsterdam ook aangekondigd. "Éindelijk een '6' voor Ajax", schrijft de zender, verwijzend aan de lange zoektocht van de Amsterdammers naar een nieuwe verdedigende middenvelder. Op die positie bestaat feitelijk al een vacature sinds het vertrek van Jordan Henderson. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
Wederom zoals Brandt compleet onverwachts, gaaf uit de media gehouden, zodat anderen er niet over heen konden gaan!
'Transferknaller uit Amsterdam: Ajax strikt Sofyan Amrabat als nieuwe zes' Vandaag om 20:12
Ajax heeft een nieuwe controleur gevonden met Sofyan Amrabat. Dat melden transferverslaggevers Matteo Moretto en Fabrizio Romano. Die laatste komt al met zijn befaamde 'here we go'. De Marokkaanse international vertrok deze zomer transfervrij bij Fenerbahçe.
Volgens Romano heeft Ajax een mondeling akkoord bereikt met Amrabat. Naar verluidt had de dertigjarige middenvelder ook een aanbieding uit La Liga op zak, maar geeft hij de voorkeur aan de Amsterdammers. Spaanse media schreven al langer dat Real Betis hem graag wil behouden. Daar speelde de dertigjarige middenvelder het afgelopen seizoen op huurbasis, maar moest er ruimte worden gemaakt in het salarishuis.
Ajax is al langer op zoek naar een nieuwe nummer zes. In die zoektocht passeerden meerdere namen de revue. Nu heeft technisch directeur Jordi Cruijff dus beet bij Amrabat, die transfervrij is. De 78-voudig international van Marokko, die deze zomer nog actief was op het WK, speelde eerder in de Eredivisie voor FC Utrecht en Feyenoord. In de Domstad beleefde hij zijn doorbraak en groeide hij uit tot belangrijke speler, maar die lijn kon hij in Rotterdam vervolgens niet helemaal doortrekken.
In het buitenland groeide Amrabat alsnog uit tot een zeer gewaardeerde kracht. Hij speelde voor clubs als Club Brugge, Fiorentina en Fenerbahçe. De Italianen verhuurden hem zelfs nog een jaar aan Manchester United. Al die ervaringen moet Amrabat nu meenemen naar Ajax |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
Tsja... Jeej...
Schiet mij maar even 3 jaar naar Lapland toe. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Whahahaha nee jij maakt veel te mooie topics! |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Nou ben er niet echt blij mee,we gaan het afwachten, |
|
|
|
|
p111
|
|
|
| Als je daar 1.5 jaar over doet ,niet echt top werk |
|
|
|
|
bertus bikkel
|
|
|
Jordi heeft er korter over gedaan hoor😅😅 Transfervrij is wel slim gedaan....kun je geen bult aan vallen. Nu heb je geld over voor wat andere posities. Misschien komt zijn maat Ounahi nu ook wel.... Dan nog ff die linksbuiten en een RCV en we zijn er. |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 - 22:35 schreef bertus bikkel het volgende:Jordi heeft er korter over gedaan hoor😅😅 Transfervrij is wel slim gedaan....kun je geen bult aan vallen. Nu heb je geld over voor wat andere posities. Misschien komt zijn maat Ounahi nu ook wel.... Dan nog ff die linksbuiten en een RCV en we zijn er. Net voor de neus van Atletico Madrid, woww echt een topper hoor en nog transfervrij ook. Hoe slim is Jordy bezig geweest in z'n aankopen voor zijn trainer Michel, niet dat alle aankopen top zijn maar Michel krijgt van Jordy waar hij om vraagt.
Als een dief in de nacht heeft hij zijn spelers binnen gehaald, niemand was op De hoogte, petje af.
Jordy kon er niks van volgens Derksen,en van der Gijp, hij was onbekwaam, te weing clubs gehad...nu hoor je ze niet
De rechtsbuiten morgen en de RCV maandag dan maar ?
Dan is het aan Michel, die moet er nog een kampioensteam van maken |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Ik lees heel veel en allereerst wil ik de zwakte van de Nederlandse mentaliteit aanhalen, sorry Jack... maar wat is dat nou voor soft gelul om te kijken waar we vandaan komen. Dat slaat voor mij als een tang op een varken.
Als je geld te besteden hebt, telt alleen het nu en wat je ermee doet.
We zijn inderdaad totaal niet meer herkenbaar als de club die we altijd zo succesvol waren en de polonaise lopen om Jordi vind ik niet terecht. En om nou de vlag uit te hangen voor een 30-jarige speler die op 6 gewend is te spelen gaat mij op voorhand een beetje te ver. Het is nog nooit een echte topper geweest en de aanvoerder van Marokko... nou boeien!
Koeman deed eerst alsof Japan bijna onverslaanbaar was en daarna deed hij alsof Marokko de absolute top was, wat natuurlijk onzin was. Slappe hap omdat hij geen vertrouwen in zijn eigen team had.
Amrabat kan natuurlijk een goede greep blijken maar doen alsof hij de verlosser is gaat mij veel te ver.
Baas deed het donderdag errug goed. Heel veel rust aan de bal en goede passes. Wellicht kan hij met Amrabat concurreren.
Ik heb donderdag genoten, moet ik eerlijk zeggen maar God wat doet deze trainer ook weer dom. Hopelijk krijgen we een vaste kern dat op elkaar ingespeeld kan raken en niet te vergeten, volgende week onze eerste echte test... psv!!!
En we zijn heel ver van een team dat enigzins op elkaar is ingespeeld, als dat maar goed gaat!
Plus van Jordi is natuurlijk wel het aantrekken van Brandt en Tolu.
Henrique voor 10mln ontgaat mij volledig. Leonardo is nu nog lachwekkend maar kan straks misschien reuzesprongen maken als hij wedstrijdfit is en wat meer ontspannen gaat zijn. Voor nu een hele grote gok van 20mln wat voor ons heel groot is.
Negatief is natuurlijk dat de vervanging van Godts niet geregeld is!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2026 door AkaS -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 - 22:35 schreef bertus bikkel het volgende:Jordi heeft er korter over gedaan hoor😅😅 Transfervrij is wel slim gedaan....kun je geen bult aan vallen. Nu heb je geld over voor wat andere posities. Misschien komt zijn maat Ounahi nu ook wel.... Dan nog ff die linksbuiten en een RCV en we zijn er. Gek genoeg zie ik als Ounahi zou komen, dan wel weer een compleet middenveld met Brandt en Amrabat. En dan ook vertrouwen in Mokio, Ouazane en Klaassen daarachter. Maar dan moet Ouhani nog wel rondkomen.
Ja en verder is Amrabat een beetje alsof je van te voren verwacht het noorderlicht te zien en vervolgens zijn het kassen die licht geven... |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zaterdag 29 augustus 2026 - 22:56 schreef Jack Huntelaar het volgende:[..] Net voor de neus van Atletico Madrid, woww echt een topper hoor en nog transfervrij ook. Hoe slim is Jordy bezig geweest in z'n aankopen voor zijn trainer Michel, niet dat alle aankopen top zijn maar Michel krijgt van Jordy waar hij om vraagt. Als een dief in de nacht heeft hij zijn spelers binnen gehaald, niemand was op De hoogte, petje af. Jordy kon er niks van volgens Derksen,en van der Gijp, hij was onbekwaam, te weing clubs gehad...nu hoor je ze niet De rechtsbuiten morgen en de RCV maandag dan maar ? Dan is het aan Michel, die moet er nog een kampioensteam van maken Die 8 wordt ook nog een ding hoor.
Ik denk dat we 2 jaar nodig hebben om daar te komen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 00:37 schreef AkaS het volgende:Ik lees heel veel en allereerst wil ik de zwakte van de Nederlandse mentaliteit aanhalen, sorry Jack... maar wat is dat nou voor soft gelul om te kijken waar we vandaan komen. Dat slaat voor mij als een tang op een varken. Als je geld te besteden hebt, telt alleen het nu en wat je ermee doet. We zijn inderdaad totaal niet meer herkenbaar als de club die we altijd zo succesvol waren en de polonaise lopen om Jordi vind ik niet terecht. En om nou de vlag uit te hangen voor een 30-jarige speler die op 6 gewend is te spelen gaat mij op voorhand een beetje te ver. Het is nog nooit een echte topper geweest en de aanvoerder van Marokko... nou boeien! Koeman deed eerst alsof Japan bijna onverslaanbaar was en daarna deed hij alsof Marokko de absolute top was, wat natuurlijk onzin was. Slappe hap omdat hij geen vertrouwen in zijn eigen team had. Amrabat kan natuurlijk een goede greep blijken maar doen alsof hij de verlosser is gaat mij veel te ver. Baas deed het donderdag errug goed. Heel veel rust aan de bal en goede passes. Wellicht kan hij met Amrabat concurreren. Ik heb donderdag genoten, moet ik eerlijk zeggen maar God wat doet deze trainer ook weer dom. Hopelijk krijgen we een vaste kern dat op elkaar ingespeeld kan raken en niet te vergeten, volgende week onze eerste echte test... psv!!! En we zijn heel ver van een team dat enigzins op elkaar is ingespeeld, als dat maar goed gaat! Plus van Jordi is natuurlijk wel het aantrekken van Brandt en Tolu. Henrique voor 10mln ontgaat mij volledig. Leonardo is nu nog lachwekkend maar kan straks misschien reuzesprongen maken als hij wedstrijdfit is en wat meer ontspannen gaat zijn. Voor nu een hele grote gok van 20mln wat voor ons heel groot is. Negatief is natuurlijk dat de vervanging van Godts niet geregeld is! +10!
En dan weten we dat de komende aankopen van Michel nog even 4 weken op vakantie mogen om te wennen he, voor ze ingepast worden. ;-) |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote: Ik denk het niet, een aantal van deze spelers hebben zo veel ervaring, die trekken de jonkies mee, misschien na dit seizoen nog niet de schaal, Champions Leaque volgend seizoen dan vier ik mijn feestje, en ik niet alleen denk ik |
|
|
|
|
Jack Huntelaar
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 00:37 schreef AkaS het volgende:Ik lees heel veel en allereerst wil ik de zwakte van de Nederlandse mentaliteit aanhalen, sorry Jack... maar wat is dat nou voor soft gelul om te kijken waar we vandaan komen. Dat slaat voor mij als een tang op een varken. Als je geld te besteden hebt, telt alleen het nu en wat je ermee doet. We zijn inderdaad totaal niet meer herkenbaar als de club die we altijd zo succesvol waren en de polonaise lopen om Jordi vind ik niet terecht. En om nou de vlag uit te hangen voor een 30-jarige speler die op 6 gewend is te spelen gaat mij op voorhand een beetje te ver. Het is nog nooit een echte topper geweest en de aanvoerder van Marokko... nou boeien! Koeman deed eerst alsof Japan bijna onverslaanbaar was en daarna deed hij alsof Marokko de absolute top was, wat natuurlijk onzin was. Slappe hap omdat hij geen vertrouwen in zijn eigen team had. Amrabat kan natuurlijk een goede greep blijken maar doen alsof hij de verlosser is gaat mij veel te ver. Baas deed het donderdag errug goed. Heel veel rust aan de bal en goede passes. Wellicht kan hij met Amrabat concurreren. Ik heb donderdag genoten, moet ik eerlijk zeggen maar God wat doet deze trainer ook weer dom. Hopelijk krijgen we een vaste kern dat op elkaar ingespeeld kan raken en niet te vergeten, volgende week onze eerste echte test... psv!!! En we zijn heel ver van een team dat enigzins op elkaar is ingespeeld, als dat maar goed gaat! Plus van Jordi is natuurlijk wel het aantrekken van Brandt en Tolu. Henrique voor 10mln ontgaat mij volledig. Leonardo is nu nog lachwekkend maar kan straks misschien reuzesprongen maken als hij wedstrijdfit is en wat meer ontspannen gaat zijn. Voor nu een hele grote gok van 20mln wat voor ons heel groot is. Negatief is natuurlijk dat de vervanging van Godts niet geregeld is! Wat zeg je nou eigenlijk, volgens mij lees je idd te veel want je haalt mij aan maar heb ik ooit iets over de Nederlandse mentaliteit gezegd dan ??? En over waar we vandaan komen ???
Laat staan over Koeman, de trainer die ik nooit heb zien zitten. Ook niet over het Nederlands Elftal, haalt dit alles even terug dan
Dat we niet meer herkenbaar zijn als club klopt helemaal, en dat Amrabat de verlosser is laat ik ook niet weten, het is misschien wel iemand die we nodig hebben want zo'n type missen we op het middenveld, en ja EINDELIJK EEN 6, tja Amrabat ze zullen in Rotteradm niet blij zijn maar daar heb ik het schijt aan, ergens wel mooi en let wel hij zal zich daar ook niet druk over maken.
Ik heb hier als 1e laten weten dat Baas een goede 6 zou kunnen zijn, ook Freaky ging hier in mee overigens lees maar terug. Jij liep er later achter aan Zoals ik ook heb laten weten dat Daley Blind in het verleden op 6 heeft gespeeld maar ergens zie ik hem liever als LCV.
Als ik zie wat Jordy tot nu toe heeft binnen gehaald zeg ik chapeau aan de ene kant al zijn we idd niet meer herkenbaar, Cruyff haalt spelers binnen die we na 1 seizoen weer kwijt zijn, want Verstegen is maar voor 1 seizoen gehuurd, en brandt en Amrabat zie ik na 1 seizoen ook vertrekken. Maar goed dan moeten de jonkies het gaan over nemen, Cruyff wil na 6 verloren jaren weer kampioen worden met Ajax, maar of hem dat gaat lukken hoor je mij niet over
Cruyff probeert in 1 seizoen mee te gaan met PSV die een grote voorsprong heeft gecreerd op Ajax en de rest van de eredivisie, daar heeft hij spelers voor nodig die er direct staan. Het interesseert hem geen fuck dat ze volgend seizoen niet meer in Amsterdam spelen, dan moeten de jonkies een stuk verder zijn. Hij haalt namelijk niet voor niets zo veel spelers binnen voor Jong.
Oh en de polonaise loop ik als we kampioen zijn volgend jaar, dan kan het me geen ruk meer schelen met wie, ik ben al blij dat we straks geplaatst zijn voor de voorrondes van de Champions Leaque dan is voor mij het seizoen geslaagd
Vanaf het verhaaltje Amrabat ben ik het met je eens maar hou asjeblieft op over Gaaei, die jongen heeft een goed schot thats all, kan totaal niet verdedigen, en dat Blind en Tadic niet snel genoeg zijn, en dus niet goed genoeg meer zijn.. beiden hebben andere kwaliteiten, jij haalt spelers aan die jij niet ziet zitten dus ik ook!
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2026 door Jack Huntelaar -- |
|
|
|
|
AkaS
|
|
|
Jack, ik haak in op jouw opmerking dat we moeten kijken/ rekening moeten houden met waar we vandaan komen. En dat doe je om te verzachten. En dat verzachten is iets dat zo diep in ons is geramd, wat ons op topniveau altijd de kop kost en waarom wij zo geilen op Argentijnse grinta of hoe je dit ook noemt.
En die zachtheid associëer ik met lafheid en vandaar het bruggetje met Koeman. Die laffe slappe zak maakte iedere tegenstander de beste van de wereld zodat hij ingedekt was mocht het onverhoopt een verliespartij worden. Terwijl wij gewoon een supersterke voorhoede hadden en een prima middenveld. En als hij echt ballen had, had hij van Dijk niet opgesteld. Dus dat,terug naar Ajax.
Jordi heeft een andere manier van werken wat bijzondere namen heeft opgeleverd die nu het Ajaxshirt dragen. Maar om nu de vlag uit te hangen moet ik nog zien of dit terecht is.
Laten we ook de Afrika cup niet uit het oog verliezen. Leuk hoor die Marokkaanse patriotten die Nederland gebruiken om hun talenten te ontwikkelen en zakken te vullen. Maar als dat je basis is en de Afrika cup komt ben je ze allemaal kwijt. Tel hier Mokio bij op en het is feest.
Trouwens, een vervanger van Godts lijkt niet te lukken en een echte goede TD had bij verkoop van Godts zijn vervanger al in de tas zitten.
Dat vind ik.
En verder juich ik mee, schijnheilig als ik ben, maar het stoort mij wel enorm dat we alleen nog maar kopen, onze eigen jeugd incluis! |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
De beelden van de presentatie vanmorgen waren gaaf. Het liep erbij alsof het een B merk wilde promoten tot A merk. Dus erg blij mee.
Wat ik wel grappig vindt, is dat Cruijff er alweer mee bezig is vanaf april en de media de hele zomer al overal naast zit. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Voor wat het waard is, Farioli wil Baas. Achterin wordt het wel langzaam dun, veel jonkies en Blind zal er vaker niet bij zijn. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
| Vind al met al dat de selectie dan toch verdomd veel mist met nog 3 dagen te gaan. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote: Ik snap je frustratie, maar Baas is nog niet weg, zal ook wel de hoofdprijs voor gevraagd worden. Dan heb je dat je de hele zomer het moet doen met niet al te veel miljoenen. Waar je een hele selectie van moet bouwen die er direct staat. Geen enkele positie was eigenlijk goed genoeg. Nu staat er op heel veel plekken wel genoeg.
Met nog maar 3 maanden te gaan heeft hij spitsen, een rechtervleugel aanvaller, het middenveld helemaal aangepakt, blind is gehaald, ter stegen is gehaald en dan die linksback. Zoals Akas zei, omg wat kan hij slecht verdedigen, maar ondertussen Gaaei wel 2/3 jaar geven om zich te verbeteren.
Eigenlijk heeft hij zich overal wel ergens iets gedaan. Voor godts zou je die jeugdspeler ook kunnen inzetten en daar wat jongs bij kunnen halen. Ik zou persoonlijk in de verdediging iets doen. Gaaei verkopen, daar iemand halen die jong en goed is in verdedigen(Rosa gewoon laten spelen. ) en centraal nog wat doen.
-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 30 augustus 2026 door freakie -- |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 16:16 schreef freakie het volgende:[..] Ik snap je frustratie, maar Baas is nog niet weg, zal ook wel de hoofdprijs voor gevraagd worden. Dan heb je dat je de hele zomer het moet doen met niet al te veel miljoenen. Waar je een hele selectie van moet bouwen die er direct staat. Geen enkele positie was eigenlijk goed genoeg. Nu staat er op heel veel plekken wel genoeg. Met nog maar 3 maanden te gaan heeft hij spitsen, een rechtervleugel aanvaller, het middenveld helemaal aangepakt, blind is gehaald, ter stegen is gehaald en dan die linksback. Zoals Akas zei, omg wat kan hij slecht verdedigen, maar ondertussen Gaaei wel 2/3 jaar geven om zich te verbeteren. Eigenlijk heeft hij zich overal wel ergens iets gedaan. Voor godts zou je die jeugdspeler ook kunnen inzetten en daar wat jongs bij kunnen halen. Ik zou persoonlijk in de verdediging iets doen. Gaaei verkopen, daar iemand halen die jong en goed is in verdedigen(Rosa gewoon laten spelen. ) en centraal nog wat doen. Sommige plekken goed genoeg, ik zie ook heel, heel veel kwetsbaarheden. Als Baas vertrekt, moet er sowieso iets komen en misschien nu al wel. Achter Blind die daar alles bij elkaar houdt, zit niets. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 16:24 schreef Loetje het volgende:[..] Sommige plekken goed genoeg, ik zie ook heel, heel veel kwetsbaarheden. Als Baas vertrekt, moet er sowieso iets komen en misschien nu al wel. Achter Blind die daar alles bij elkaar houdt, zit niets. Ik snap dat heel goed, ik zie alleen dat Cruijf er alles aan doet, met beperkte middelen om er alles aan te doen dat Ajax er goed voor staat. Die laatste dagen zijn heel belangrijk om ook gewoon af te wachten. Girona moet ook een soort van verkopen. Vragen eerst de hoofdprijs en gaan dan ineens minder vragen. Ajax heeft gewoon niet alle middelen. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 17:27 schreef freakie het volgende:[..] Ik snap dat heel goed, ik zie alleen dat Cruijf er alles aan doet, met beperkte middelen om er alles aan te doen dat Ajax er goed voor staat. Die laatste dagen zijn heel belangrijk om ook gewoon af te wachten. Girona moet ook een soort van verkopen. Vragen eerst de hoofdprijs en gaan dan ineens minder vragen. Ajax heeft gewoon niet alle middelen. Dat laatste is bekend. De realiteit is wel dat met wat Jordi uitspreekt en Ajax - PSV aanstaande, dat er vooral heel veel vraagtekens zijn en Ajax nog kwetsbaarder achterin lijkt te zijn. Voorin is het wat leuker, al is er amper echt weerstand geweest. |
|
|
|
|
freakie
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 17:30 schreef Loetje het volgende:[..] Dat laatste is bekend. De realiteit is wel dat met wat Jordi uitspreekt en Ajax - PSV aanstaande, dat er vooral heel veel vraagtekens zijn en Ajax nog kwetsbaarder achterin lijkt te zijn. Voorin is het wat leuker, al is er amper echt weerstand geweest. Ja is het defensief slecht? Of zijn spelers gewoon niet op elkaar ingespeeld. Als je Real Madrid, PSG van zeg maar 7 tot 10 jaar geleden zag, was dat ook vaak niet goed. Ajax heeft nu ook vooral veel ingekocht en dan moet je ook vooral heel veel met elkaar spelen. Een 6 die geen domme fouten maakt is ook al heel belangrijk. |
|
|
|
|
Loetje
|
|
|
quote:Op zondag 30 augustus 2026 - 18:01 schreef freakie het volgende:[..] Ja is het defensief slecht? Of zijn spelers gewoon niet op elkaar ingespeeld. Als je Real Madrid, PSG van zeg maar 7 tot 10 jaar geleden zag, was dat ook vaak niet goed. Ajax heeft nu ook vooral veel ingekocht en dan moet je ook vooral heel veel met elkaar spelen. Een 6 die geen domme fouten maakt is ook al heel belangrijk. Het is defensief heel, heel broos ja. Toen Daley speelde, stond het redelijk goed bij elkaar en was het samen drukzetten en samen terug. Sindsdien is het met menig moment gatenkaas geweest en is er amper druk meer op de bal. |
|
|
|
|
|