BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 19:23   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:14 schreef Eide het volgende:
Je kan mannen als Eriksen en Alderweireld niet vervangen met aankopen. Daarom zet Ajax in op jeugd. Eriksen kwam ook ooit als talentje in een selectie en groeide uit tot de beste, dat is een doorlopend proces wat ook de enige manier is voor Ajax voldoende talent in de selectie te garanderen.
Dat snap ik ook wel Ajax kan geen 15 spelers kopen van 8+ miljoen.
En Erikssen vervangen had in mijn optiek beter gekund dan Sorrero/Duarte..
En dan kan ik wel wat namen noemen die best mogelijk waren maar dat heb ik al vaak genoeg gedaan.
En vd Hoorn voor 4 miljoen is in mijn ogen ook niet echt een geslaagde transfer..
Virgil van Dijk was goedkoper en Douglas was gratis en voor 4 miljoen is er vast iets beters te vinden..
remco k
 remco k - donderdag 13 maart 2014 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 17:25 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ik blijf bij mijn mening, dat Ajax minimaal 2 hele goede spelers moet huren van een echte Europese topclub. Ik bedoel dan niet, spelers onder de 24 jaar. Die zeker niet. Geld zat, op de bank van Ajax.
Laatst was het nog twee 1.9 meter lange spelers kopen..
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 19:55   quote  deeplink  
Ach, Virgil van Dijk... speelt verdienstelijk in een competitie die zelfs vergeleken met de Eredivisie lachwekkend is. Ben blij dat we Veltman hebben. V.d. Hoorn ben ik trouwens helemaal met je eens.
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 19:56   quote  deeplink  
En Ajax moet helemaal niet huren. Bojan heeft ons dit jaar 1 miljoen gekost en gaat ons niets opleveren. Huren kost alleen maar geld. Zonde.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 13 maart 2014 - 19:56   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 23:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Terechte opmerking over Eriksen. Eriksen combineerde een enorm loonvermogen en werklust maar een hele gave techniek. Dat type moet je zoeken denk ik.
Toornstra werd al genoemd, maar die is inderdaad niet veel beter dan Serero... verschil is dat Toornstra er al wel 10 in heeft liggen.
voor de rest zie ik in de eredivisie eventueel nog Klich en Gudelj, maar dat is het dan ook wel.

Lobotka definitief aantrekken lijkt me dan de beste optie, al hoewel je het natuurlijk altijd kunt proberen met Ziyech.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 13 maart 2014 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Laatst was het nog twee 1.9 meter lange spelers kopen..
Mertesacker en Hangeland in het centrum zou natuurlijk wel grappig zijn :)
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:55 schreef Eide het volgende:
Ach, Virgil van Dijk... speelt verdienstelijk in een competitie die zelfs vergeleken met de Eredivisie lachwekkend is. Ben blij dat we Veltman hebben. V.d. Hoorn ben ik trouwens helemaal met je eens.
Denk dat van Dijk verder was als vd Hoorn maar imderdaad liever Veltman en
straks Denswil..
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 20:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:56 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Toornstra werd al genoemd, maar die is inderdaad niet veel beter dan Serero... verschil is dat Toornstra er al wel 10 in heeft liggen.
voor de rest zie ik in de eredivisie eventueel nog Klich en Gudelj, maar dat is het dan ook wel.

Lobotka definitief aantrekken lijkt me dan de beste optie, al hoewel je het natuurlijk altijd kunt proberen met Ziyech.
Kijken hoe snel Nouri zich ontwikkeld. Die heeft die kwaliteiten ook.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:56 schreef Eide het volgende:
En Ajax moet helemaal niet huren. Bojan heeft ons dit jaar 1 miljoen gekost en gaat ons niets opleveren. Huren kost alleen maar geld. Zonde.
Inderdaad erg zonde dat geld ben je inderdaad gewoon kwijt.. Dan liever
3 talenten voor 300.000 ophalen slaagt er vast wel 1..
Dat bedoel ik dan ook dat als je geld uitgeeft doe het dan goed..
Sana was een gokje had mooi geweest en kost je minder dan Bojan
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:56 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Toornstra werd al genoemd, maar die is inderdaad niet veel beter dan Serero... verschil is dat Toornstra er al wel 10 in heeft liggen.
voor de rest zie ik in de eredivisie eventueel nog Klich en Gudelj, maar dat is het dan ook wel.

Lobotka definitief aantrekken lijkt me dan de beste optie, al hoewel je het natuurlijk altijd kunt proberen met Ziyech.
Toornstra is veel beslissender dan Serero die is geen afmaker.
Toornstra, Duarte, Ziyech zijn beetje zelfde types iets beter voor het doel
Lobotka is inderdaad denk wel vergelijkbaar en zal binnen 1 a 2 jaar ook van dit niveau zijn
dus Ziyech alleen een optie als Duarte of Serero vertrekt hij is volgens mij niet heel duur..
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 20:14   quote  deeplink  
Toornstra is vele malen meer een lopende speler dan die andere 3. Qua loop- en werkvermogen beter om naast Klaassen te hebben dan die andere 3 maar of hij de kwaliteit wel heeft betwijfel ik.
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 13 maart 2014 - 20:19   quote  deeplink  
misschien Atsu?
weet niet hoeveel Chelsea voor hem wil?
heeft ook veel loopvermogen, misschien dat dat wat is, of van Ginkel huren... maar van Ginkel is meer type als de Jong denk ik...
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 20:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 20:14 schreef Eide het volgende:
Toornstra is vele malen meer een lopende speler dan die andere 3. Qua loop- en werkvermogen beter om naast Klaassen te hebben dan die andere 3 maar of hij de kwaliteit wel heeft betwijfel ik.
Fischer op die plek
remco k
 remco k - donderdag 13 maart 2014 - 21:09   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 20:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Kijken hoe snel Nouri zich ontwikkeld. Die heeft die kwaliteiten ook.
Keskin niet te vergeten, denk dat die eerst komt.. Zou wel een speler zijn die naast Klaassen erg goed zal kunnen passen.. En Andersen niet te vergeten, die is een beetje slachtoffer geworden van Jong Ajax.. Daar doet die het namelijk erg goed en is ook redelijk beslissend met goede acties.. Denk dat de Boer hem wel vaker had willen laten spelen dan nu het geval is..
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 21:33   quote  deeplink  
Andersen is wel weer net een type die ik niet snel naast Klaassen zou zetten. Veel diepgang, technisch sterk maar verdedigend niet briljant. Keskin valt de laatste weken iig erg goed in.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 13 maart 2014 - 22:19   quote  deeplink  
Ajax moet wel 2 hele goede spelers huren, want kopen kunnen ze dat niet.
Met een te matige en te jonge speler van onder de 24 jaar, red Ajax het zeker niet. Is logisch.
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 22:19 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ajax moet wel 2 hele goede spelers huren, want kopen kunnen ze dat niet.
Met een te matige en te jonge speler van onder de 24 jaar, red Ajax het zeker niet. Is logisch.
Is helemaal niet logisch. HELE goede spelers kan je alleen kopen. Spelers die ongewild zijn of niet goed genoeg voor een eerste worden verhuurd. Dat is logisch. Een topper kunnen huren slaat nergens op en is net zo goed onbetaalbaar als zo iemand kopen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 13 maart 2014 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 22:19 schreef nieuwe ajax het volgende:
Ajax moet wel 2 hele goede spelers huren, want kopen kunnen ze dat niet.
Met een te matige en te jonge speler van onder de 24 jaar, red Ajax het zeker niet. Is logisch.
Tuurlijk jongen, hele goede spelers willen ook daadwerkelijk naar Ajax? Hele goede spelers gaan naar grote clubs in het buitenland, maar nooit naar Ajax. Goede jeugdspelers daarentegen gaan wel naar een club als Ajax voordat ze eventueel naar een buitenlandse topclub gaan.
Peterhs
 Peterhs - vrijdag 14 maart 2014 - 12:47   quote  deeplink  
Jeugdspeler van PSV maakt per direct overstap naar Ajax

James Fofana maakt de overstap van PSV naar Ajax, dat meldt de jeugdspeler zelf via Twitter. De dertienjarige Fofana speelt sinds het seizoen 2007/2008 in de jeugdopleiding van PSV en kwam daar dit seizoen uit in de C1, maar onlangs kreeg hij te horen dat hij moest vertrekken bij de Eindhovenaren.

Fofana bedankt via Twitter God, zijn familie en Ajax voor de overstap naar de club uit Amsterdam. De centrale verdediger geeft verder aan blij te zijn dat hij mag gaan spelen voor zo'n mooie club als Ajax.

Bij PSV was geen plek meer voor Fofana, die per direct is weggestuurd en het seizoen ook niet meer mag afmaken bij de club uit Noord-Brabant. Zijn gedrag zou daaraan ten grondslag liggen, maar ook aan de voetballende kwaliteiten van de mandekker, die afkomstig is uit Sierra Leone, zou getwijfeld worden.

Bron: Soccernews
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 maart 2014 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 22:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Tuurlijk jongen, hele goede spelers willen ook daadwerkelijk naar Ajax? Hele goede spelers gaan naar grote clubs in het buitenland, maar nooit naar Ajax. Goede jeugdspelers daarentegen gaan wel naar een club als Ajax voordat ze eventueel naar een buitenlandse topclub gaan.
Misschien kunnen we de scout van Porto even lenen ?
Die haalt toch vrij constant toppertjes uir Zuid- Amerika
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 14 maart 2014 - 17:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien kunnen we de scout van Porto even lenen ?
Die haalt toch vrij constant toppertjes uir Zuid- Amerika
Maar die zijn jonger dan 24 en dat wil "nieuwe ajax" niet! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - vrijdag 14 maart 2014 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 14:17 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Misschien kunnen we de scout van Porto even lenen ?
Die haalt toch vrij constant toppertjes uir Zuid- Amerika
Die gasten moeten een minimaal bedrag verdienen. En dat is vrij hoog.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 maart 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 17:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar die zijn jonger dan 24 en dat wil "nieuwe ajax" niet! ;-)
Das logisch
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 14 maart 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 17:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Die gasten moeten een minimaal bedrag verdienen. En dat is vrij hoog.
500.000 ofzoiets? Bojan verdiend het dubbele en krijg je niks voor terug..
Maar een is wel veel geld maar als ze echt goed zijn verdien je dat wel terug.
Blijft een gokje natuurlijk maar als je er drie goedkoop haalt en er slaagt er 1 heb je je geld al terug..
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 20:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 18:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

500.000 ofzoiets? Bojan verdiend het dubbele en krijg je niks voor terug..
Maar een is wel veel geld maar als ze echt goed zijn verdien je dat wel terug.
Blijft een gokje natuurlijk maar als je er drie goedkoop haalt en er slaagt er 1 heb je je geld al terug..
150% van het gemiddelde salaris van een Eredivisiespeler. 458.000 euro minimaal dit seizoen.
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 20:22   quote  deeplink  
Daarnaast kunnen wij niet concurreren met Portugal. Aantrekkelijke salarissen (veel minder belasting), aantrekkelijk weer. Zelfde taal voor de Zuid-Amerikanen en een cultuur die hen behoorlijk ligt. Kortom, Portugal is een natuurlijk opstap vanuit Zuid-Amerika, Nederland is dat niet.
remco k
 remco k - vrijdag 14 maart 2014 - 20:31   quote  deeplink  
Dingen lijken soms makkelijker dan dat ze helaas in werkelijkheid zijn in het voetbal..
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 20:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 20:22 schreef Eide het volgende:
Daarnaast kunnen wij niet concurreren met Portugal. Aantrekkelijke salarissen (veel minder belasting), aantrekkelijk weer. Zelfde taal voor de Zuid-Amerikanen en een cultuur die hen behoorlijk ligt. Kortom, Portugal is een natuurlijk opstap vanuit Zuid-Amerika, Nederland is dat niet.
Waarom niet ook bij Twente, AZ, etc. spelen Zuid-Amerikanen. Door slim in te kopen had je bijvoorbeeld Mohamed Sissoko (28 jaar en vreselijk veel ervaring op topniveau) in januari 2014 kunnen inlijven. Zijn contract is door PSG ontbonden en heeft een tijdje zonder club gezeten, speelt sinds februari bij Levante.
Koop als echt defensief talent ( i.p.v. van Hoorn) Igor Lichnovsky verdediger en Simon Makienok Christoffersen spits om tijd voor Zivkovic te overbruggen. Betaalbare en type Ajax-spelers.
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 20:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 20:49 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Waarom niet ook bij Twente, AZ, etc. spelen Zuid-Amerikanen.
Dat zijn nu niet bepaald toptalenten of wel? Natuurlijk hebben er wat toppers uit Zuid-Amerika de stap naar Nederland gemaakt, ook bij Ajax. Denk aan Maxwell. maar het is geen natuurlijke route voor de meeste Zuid-Amerikanen.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 20:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 20:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat zijn nu niet bepaald toptalenten of wel? Natuurlijk hebben er wat toppers uit Zuid-Amerika de stap naar Nederland gemaakt, ook bij Ajax. Denk aan Maxwell. maar het is geen natuurlijke route voor de meeste Zuid-Amerikanen.
Was Suarez geen toptalent. En speelde altijd op de grens van het toelaatbare of erover en laten we dat soort spelers eigenlijk gewoon missen. Ook moeten kopen van Groningen!!!
Felipe Gutiérrez wordt regelmatig voor het Chileense elftal geselecteerd en laat Oranje tijdens het WK daar ook een pak slag van gaan krijgen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 21:21   quote  deeplink  
... tja, ik zou het liefst niet willen wijzen op de woorden "geen natuurlijke route" en dat ik herhaaldelijk aangeef dat er uitzonderingen zijn maar ja... dat zou de 3e keer worden. Zou wel zonde zijn.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 21:21 schreef Eide het volgende:
... tja, ik zou het liefst niet willen wijzen op de woorden "geen natuurlijke route" en dat ik herhaaldelijk aangeef dat er uitzonderingen zijn maar ja... dat zou de 3e keer worden. Zou wel zonde zijn.
Is nergens op gebaseerd. Bijvoorbeeld bij elk topteam in Europa speelt bijvoorbeeld een Chileense speler, Argentijn, etc.
Niet alleen in Portugal bij Porto of zo.
Mando
 Mando - vrijdag 14 maart 2014 - 21:27   quote  deeplink  
Het hele idee van Zuid-Amerikaanse talenten binnenhalen in Nederland is achterhaald. De tijd dat psv Ronaldo en Romario haalden is voorbij. Zal best wel incidenteel kunnen gebeuren maar met de Braziliaanse competitie kunnen wij al niet meer concureren wat betreft salarissen of transfer gelden als we het overde Neymar's en Ronaldo'd hebben. Suarez is een uitzondering.

De rede dat de Portugese competitie groter is als de Nederlandse komt doordat er meer mensen Portugees spreken in de wereld en het dus beter te verkopen is. De enige manier waarop onze competitie weer mee zou kunnen komen in europa is naar mijn idee de BeNeLiga. Dan krijgen we een beter conpetitie met een grotere afzetmarkt.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 21:27 schreef Mando het volgende:
Het hele idee van Zuid-Amerikaanse talenten binnenhalen in Nederland is achterhaald. De tijd dat psv Ronaldo en Romario haalden is voorbij. Zal best wel incidenteel kunnen gebeuren maar met de Braziliaanse competitie kunnen wij al niet meer concureren wat betreft salarissen of transfer gelden als we het overde Neymar's en Ronaldo'd hebben. Suarez is een uitzondering.

De rede dat de Portugese competitie groter is als de Nederlandse komt doordat er meer mensen Portugees spreken in de wereld en het dus beter te verkopen is. De enige manier waarop onze competitie weer mee zou kunnen komen in europa is naar mijn idee de BeNeLiga. Dan krijgen we een beter conpetitie met een grotere afzetmarkt.
De markt is veel groter in Zuid-Amerika dan alleen Brazilie. Zoals Mexico, Chili, Peru, Columbia, etc..Genoeg landen in Europa zoals In Duistland, Oostenrijk, Zwitserland, etc. kunnen het wel. Alleen Ajax kijkt in Europa, want anders moeten ze meer salaris gaan betalen voor een niet Europeaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ztjes --
Mando
 Mando - vrijdag 14 maart 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 21:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

De markt is veel groter in Zuid-Amerika dan alleen Brazilie. Zoals Mexico, Chili, Peru, Columbia, etc..Genoeg landen in Europa zoals In Duistland, Oostenrijk, Zwitserland, etc. kunnen het wel. Alleen Ajax kijkt in Europa, want anders moeten ze meer salaris gaan betalen voor een niet Europeaan.
In Duitsland zit veel meer geld. En oostenrijk en zwisterland hebben ze 2de rangs Zuid-Amerikanen zoals Soriano, geen volbloed raspaarden zoals een Neymar, Messi of Romario bij psv vroeger. Dan begrijp ik wel dat Ajax liever de jeugd de kans geeft dan dat ze minimaal een salaris van 500.000 euro neerlegen voor een speler waarvan ze niet zeker zijn Of hij uberhaupt het eredivisie niveau aankan.

Bedoel Alan geen Soriano dat is een spanjaard.
Jonathan Reis#Fail!!! Dat moeten we bij Ajax niet willen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Mando --
Mando
 Mando - vrijdag 14 maart 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 21:49 schreef Mando het volgende:

[..]

In Duitsland zit veel meer geld. En oostenrijk en zwisterland hebben ze 2de rangs Zuid-Amerikanen zoals Alan, geen volbloed raspaarden zoals een Neymar, Messi of Romario bij psv vroeger. Dan begrijp ik wel dat Ajax liever de jeugd de kans geeft dan dat ze minimaal een salaris van 500.000 euro neerlegen voor een speler waarvan ze niet zeker zijn Of hij uberhaupt het eredivisie niveau aankan.

Jonathan Reis#Fail!!! Dat moeten we bij Ajax niet willen
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 21:49 schreef Mando het volgende:

[..]

In Duitsland zit veel meer geld. En oostenrijk en zwisterland hebben ze 2de rangs Zuid-Amerikanen zoals Soriano, geen volbloed raspaarden zoals een Neymar, Messi of Romario bij psv vroeger. Dan begrijp ik wel dat Ajax liever de jeugd de kans geeft dan dat ze minimaal een salaris van 500.000 euro neerlegen voor een speler waarvan ze niet zeker zijn Of hij uberhaupt het eredivisie niveau aankan.

Bedoel Alan geen Soriano dat is een spanjaard.
Jonathan Reis#Fail!!! Dat moeten we bij Ajax niet willen
Elke aankoop is een risico, net of de aankopen die we de laatste jaren uit de Eredivisie hebben gedaan, een echte kwaliteitsinjectie voor Ajax zijn geweest of gaan worden. Een competitie op zo'n laag niveau gaan zeker weinig tot geen kwaliteitspelers opleveren. Maar als we tevreden zijn met de (top) van de eredivie moet je vooral en alleen in je eigen straatje blijven kijken. En iedereen kan voorbeelden van mislukkingen opnoemen, maar probeer vooral niet beter te worden als de scouts van Groningen, Heerenveen, AZ, en koop voor veel geld bij deze clubs een speler en ook die aankopen moeten nog maar bij Ons clubje gaan slagen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 22:41   quote  deeplink  
De laatste jaren is Suarez toch de enige echt goede Zuid-Amerikaan geweest. Esteban is dramatisch, Guiterrez is leuk maar geen topper. Ik zie echt geen Zuid-Amerikaanse toppers in Nederland op het moment en sinds Suarez ook niet meer gezien ook. En voor Suarez moet je toch ook lang terug de tijd in voor een goede Zuid-Amerikaan.

In de grote competities kunnen ze kopen wat ze willen, evenals in Rusland. Maar verder zijn de echt goede Zuid-Amerikanen toch voornamelijk prooi voor Portugese ploegen die aantrekkelijk zijn voor die mannen.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 22:41 schreef Eide het volgende:
De laatste jaren is Suarez toch de enige echt goede Zuid-Amerikaan geweest. Esteban is dramatisch, Guiterrez is leuk maar geen topper. Ik zie echt geen Zuid-Amerikaanse toppers in Nederland op het moment en sinds Suarez ook niet meer gezien ook. En voor Suarez moet je toch ook lang terug de tijd in voor een goede Zuid-Amerikaan.

In de grote competities kunnen ze kopen wat ze willen, evenals in Rusland. Maar verder zijn de echt goede Zuid-Amerikanen toch voornamelijk prooi voor Portugese ploegen die aantrekkelijk zijn voor die mannen.
Daarom moeten wij gewoon op dezelfde voet verder gaan en dat heeft ons ook niets opgeleverd. En ik weet ook wel dat de markt in Zuid-Amerika niet de gemakkelijkste is. Maar ik weet ook heel zeker dat Ajax jeudopleiding er nog steeds een zeer grote naam heeft, alleen Ajax heeft zich nooit op die markt georienteerd. We glijden met ons voetballand af tot een ontwikkelingsland en kijk maar naar alle nieuwsberichten van de laatste tijd. Het is niet alleen Porto ook Barca etc.. En als we nog willen roepen " wij zijn Ajax wij zijn de beste" dan moeten we radicaal onze koers betreffende de scouting zeker gaan wijzigen.
Kijk welke Nederlandse spelers hebben we de laatste jaren aan buitenlandse (top)clubs geleverd, zelfs de Belgen doen het vele male beter, als je mooi weer wilt blijven spelen, sluit gerust je ogen en praat alles recht net als onze politici.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - vrijdag 14 maart 2014 - 23:22   quote  deeplink  
Onze koers qua scouting leverde ons anders Eriksen, Vertonghen en Alderweireld op om er een paar te noemen. Meer dan uitstekende voetballers en aanzienlijk beter dan wat de concurrentie in de tussentijd heeft gescout op vergelijkbare posities.

Wat jezelf voor de gek houden is denken dat een andere spelersmarkt plotseling spelers van een heel ander kaliber gaat opleveren voor Ajax. Het idee dat wij qua salaris en omgeving kunnen bieden wat Portugese en Turkse ploegen bieden of zelfs wat de Russische ploegen kunnen geven. Dan sta je niet in de rij voor het 1e garnituur (dat naar de Europese topcompetities gaat) of het 2e garnituur (dat naar Portugal, Rusland en Turkije gaat) maar het 3e en 4e garnituur.

Ik sluit mijn ogen nergens voor, ik ben realist. Ik zie dat Ajax fantastische talenten heeft voorgebracht de afgelopen jaren en dat nog steeds doet. Ajax zit al op de goede weg, Ajax moet alleen met jongens van voldoende talent laten doorstromen, meer dan nu. En daar hebben we de overmatige dure 3e keuze van Zuid-Amerika echt niet voor nodig.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 14 maart 2014 - 23:42   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 23:22 schreef Eide het volgende:
Onze koers qua scouting leverde ons anders Eriksen, Vertonghen en Alderweireld op om er een paar te noemen. Meer dan uitstekende voetballers en aanzienlijk beter dan wat de concurrentie in de tussentijd heeft gescout op vergelijkbare posities.

Wat jezelf voor de gek houden is denken dat een andere spelersmarkt plotseling spelers van een heel ander kaliber gaat opleveren voor Ajax. Het idee dat wij qua salaris en omgeving kunnen bieden wat Portugese en Turkse ploegen bieden of zelfs wat de Russische ploegen kunnen geven. Dan sta je niet in de rij voor het 1e garnituur (dat naar de Europese topcompetities gaat) of het 2e garnituur (dat naar Portugal, Rusland en Turkije gaat) maar het 3e en 4e garnituur.

Ik sluit mijn ogen nergens voor, ik ben realist. Ik zie dat Ajax fantastische talenten heeft voorgebracht de afgelopen jaren en dat nog steeds doet. Ajax zit al op de goede weg, Ajax moet alleen met jongens van voldoende talent laten doorstromen, meer dan nu. En daar hebben we de overmatige dure 3e keuze van Zuid-Amerika echt niet voor nodig.
Zitten echte Nederlandse toppers tussen!!!
Zijn weer Belgen en die clubs zijn inmiddels slimmer geworden en verkopen ze zelf door aan de topclubs. In de toekomst misschien ook de Deense eftallen?
Het grootste deel van die 2e garnituur speelt wel uiteindelijk ook bij de betere clubs in Europa en zijn allemaal beter als wat wij in ons eftal hebben rondrennen. Ik zeg ook scouten op jonge leeftijd en hetzelfde laten ontwikkelen als bovengenoemde talenten. Maar als je het nooit probeert weet je ook niet of het gaat lukken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 14 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 00:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 23:42 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Maar als je het nooit probeert weet je ook niet of het gaat lukken.
Ajax heeft het geprobeerd. Wie heeft er nog nooit gehoord van Americo Fronio Walker of José Luis Valencia Murillo. Sebastián Rusculleda dan? Allemaal jongens die bij Ajax in de jeugd hebben gespeeld (Braziliaan, Ecuadoraan en een Argentijn) en allemaal hopeloos mislukt. En sindsdien heeft Ajax Zuid-Amerika losgelaten omdat men van mening is dat het gebied te groot is en er te veel topclubs actief zijn om als Ajax effectief te kunnen scouten in Zuid-Amerika (aldus Overmars in 2012).

Dat er weinig Nederlandse jongens zijn doorgekomen is natuurlijk waar. In heel Nederland trouwens maar weinig in de afgelopen periode. De revolutie is niet zomaar tot stand gekomen natuurlijk. Maar zwakkere periodes als klein landje zal je altijd wel hebben denk ik. Nu komen er wel weer jongens aan die de potentie hebben heel erg goed te worden, hoewel ook dat altijd afwachten is.De generatie Blind/Strootman/Cillissen/Depay/Boetius etc is wel veelbelovend. Kijken hoe die zich gaan ontwikkelen de aankomende jaren.
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 15 maart 2014 - 00:57   quote  deeplink  
Eide,
Ik vind dat de scouting van Overmars en Co dramatsch is, waar dan ook. Talenten in Nederland halen we bij andere Nederlandse clubs en talentjes uit Europa zijn al lang en breed gescout door de clubs uit Europa. Alleen hebben we soms geluk dat we ze kunnen inlijven door de zeer goede naam van onze jeugdopleiding.

Vanavond was er ook nog een interview, dat ook onze trainers in Europa geen potten meer kunnen breken. Hierin gaf van Marwijk aan dat een van de grootste problemen van onze Nederlands voetballers hun mentaliteit is. En daarom roep ik ook telkenmale dat er spelers moeten komen met een andere mentaliteit en die ga je niet in nederland vinden.
Cillissen kan wel doorbreken, maar is een keeper. Strootman is reeds doorgebroken heeft als een van de weinige wel de goede mentaliteit. De rest gaan het niet redden zelfs niet bij de subtop.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 00:57   quote  deeplink  
Reservespits stuurt aan op vertrek bij Ajax: "Ik sta open voor nieuwe club"

De kans is groot dat Kolbeinn Sigthórsson na dit seizoen afscheid neemt van Ajax. De spits staat open voor een transfer naar het buitenland en de Amsterdammers zijn niet van plan een vertrek tegen te houden.

De 24-jarige Sigthórsson is in het bezit van een contract tot medio 2015 bij Ajax, waardoor hij net als Siem de Jong moet beslissen of hij na dit seizoen vertrekt of verlengt. "De situatie van Siem is eigenlijk vergelijkbaar met die van mij. Als er na dit seizoen een goede club komt en het is positief voor Ajax en voor mij, dan sta ik daar open voor. Maar ik wil me nu eerst focussen op de komende wedstrijden en daarna zie ik wel wat er komt."

Ik heb nog niet Ajax gesproken over een mogelijke contractverlenging, maar we hebben wel de situatie besproken over wat we gaan doen. Als er een goede club voor mij komt die er ook met Ajax uitkomt, staan we daar allebei open voor", vervolgt Sigthórsson in gesprek met AT5. De IJslander had in januari al de mogelijkheid om te vertrekken. "In januari zijn er wel een aantal clubs concreet geweest. Welke clubs? Dat wil ik nu niet zeggen, dat is ook niet belangrijk. Engeland? Ik had mogelijkheden in een paar landen."

Sigthórsson is bezig aan zijn derde seizoen bij Ajax, dat hem medio 2011 voor bijna vijf miljoen euro overnam van AZ. De verwachting rondom de spits waren hoog, maar mede door aanhoudend blessureleed wist hij die nooit waar te maken. Momenteel zit de goalgetter vooral op de bank in Amsterdam omdat trainer Frank de Boer de voorkeur geeft aan De Jong als diepste spits.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 maart 2014 - 06:33   quote  deeplink  
En van mij mag hij.. Is een redelijke spits maar helaas niet van het niveau waar
we naar streven. Als hij nog een beetje leuk verkocht wordt Johansson van Az ophalen.
Of die belg Batshuayi..
f-side
 f-side - zaterdag 15 maart 2014 - 09:04   quote  deeplink  
je heb gelijk hummel10 van die batshuayi ben ik ook fan mijn zwager woont in waremme in belgie hij heb een seizoen kaart van standard luik ik ben 1 februari met hem meegeweest naar de wedstrijd standard luik tegen cercle brugge die wedstrijd won luiik met 4-0 en die batshuayi scorde 2 x dit is de spits die we zoeken en er loop nog een leuke voetballer rond in luik hij heet ezekiel een snel rechtsbuiten die zijn man kan passeren en een goed voorzet heb als ik ajax was zou ik voor deze 2 jongens gaan geef luik 15 miljoen en je heb leuke voetballers
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 15 maart 2014 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 14 maart 2014 - 22:41 schreef Eide het volgende:
De laatste jaren is Suarez toch de enige echt goede Zuid-Amerikaan geweest. Esteban is dramatisch, Guiterrez is leuk maar geen topper. Ik zie echt geen Zuid-Amerikaanse toppers in Nederland op het moment en sinds Suarez ook niet meer gezien ook. En voor Suarez moet je toch ook lang terug de tijd in voor een goede Zuid-Amerikaan.

In de grote competities kunnen ze kopen wat ze willen, evenals in Rusland. Maar verder zijn de echt goede Zuid-Amerikanen toch voornamelijk prooi voor Portugese ploegen die aantrekkelijk zijn voor die mannen.
Dat er niet veel goede Zuid- Amerikanen in Nederland spelen is wel logisch aangezien
er maar een enkele loopt.. Guitierez is wel een goede hoor en Ortiz doet het ook wel leuk bij Az.
Rosales van Twente is niet onaardig. Magnasco van Groningen wordt ook wel een goede rechtsback.
Cvitanich vond ik ook redelijk bij Ajax heeft net als Lodeiro nooit echt een kans gehad.
Ik vind zulke spelers toch meer karakter hebben dan Nederlandse spelers vechten harder voor een kans.
Net als Suarez ze hebben toch meer overlevingsdrang die af en toe nodig is op het veld.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 09:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 09:09 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat er niet veel goede Zuid- Amerikanen in Nederland spelen is wel logisch aangezien
er maar een enkele loopt.. Guitierez is wel een goede hoor en Ortiz doet het ook wel leuk bij Az.
Rosales van Twente is niet onaardig. Magnasco van Groningen wordt ook wel een goede rechtsback.
Cvitanich vond ik ook redelijk bij Ajax heeft net als Lodeiro nooit echt een kans gehad.
Ik vind zulke spelers toch meer karakter hebben dan Nederlandse spelers vechten harder voor een kans.
Net als Suarez ze hebben toch meer overlevingsdrang die af en toe nodig is op het veld.
Maar qua niveau brengen ze niets eztra's ten opzichte van spelers van binnen de EU of zelfs Nederlandse spelers en dan is het zonde als je daar dure scouts op zet en je ze minimaal 5 ton moet betalen.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 09:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 maart 2014 - 00:57 schreef Ztjes het volgende:
Eide,
Ik vind dat de scouting van Overmars en Co dramatsch is, waar dan ook.
En dat gaat veranderen als je naar Zuid-Amerika gaan kijken? Als dit jou mening is, prima. Maar in deze discussie is dat wel enigszins een drogreden want het heeft niets te maken met de zin of onzin van scouten in Zuid-Amerika.

Het halen van jeugdspelers is de enige manier voldoende kwaliteit te halen waar je zelf tekort dreigt te komen. Ik denk dat Ajax dat volledig goed ziet. Jongens van het kaliber Vertonghen, Alderweireld en Eriksen kan je als 20 of 21 jarige al lang niet meer betalen. Als je gasten van dat niveau wil hebben moet je ze al binnen hebben als jeugdspeler. Wat echter moet veranderen is dat Ajax veel meer jongens van dat niveau heeft. Dat er in 1 jaar tijd niet 1 Kishna of Klaassen door komt maar dat er 3 of 4 van die jongens doorkomen waarmee er ook serieuze druk op de 1e 11 zit. Dat als een topper vertrekt er ook meteen talent achter zit en Ajax niet hoeft te puzzelen.

Overigens snap ik het commentaar over wegkopen van jeugdspelers bij andere clubs niet helemaal aangezien alle clubs zich hieraan bevlekken. Alle amateurverenigingen worden afgeschuimd door de profclubs, mag dat dan ook niet? Moeten we vertrouwen op die dagen dat papa en mama al dan niet met de volgende Messi binnen komen? En de buitenlandse vlubs maken zich op dat vlak al helemaal belachelijk, daar worden 13 jarigen met enorme bedragen weggelokt. Enige scrupules op dat vlak mag best in mijn ogen.
Eide
 Eide - zaterdag 15 maart 2014 - 09:49   quote  deeplink  
Overigens ben ik helemaal voor aankopen, zolang die gedaan worden op posities of op kwaliteiten waar Ajax zelf het talent/klasse niet heeft. Momenteel voor de zomer zie ik liefst een spits en ervaren speler die de ploeg op sleeptouw kan nemen op moeilijke momenten. LB/LCV of linkshalf voor die ervaren speler zou in mijn ogen ideaal zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5986
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0170209