BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:49 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En daarom vliegen we ook zo snel Europa uit..
Az is ook nog afwachten maar dat is niet eens de top 4 van Nederland
die liggen er al lang en breed uit...
Zou het zijn omdat men het gewoon niet boeit? Of gewoon pure onderschatting? En dan kijk ik naar degenen die voor de Europa League uit zouden komen
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 21:58   quote  deeplink  
Hendriks weet ik niet, denk dat hij tekort komt voor het eerste van Ajax. Van Kessel moet het ook nog waarmaken. Ik vermoed dus dat Ajax eventueel nog een extra aanvaller gaat halen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:52 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Echte hele slechte ploegen zitten er inderdaad niet meer in maar ik denk
dat het een beetje beide is en de top is zwakker en de onderste sterker.
Top is wel zwakker ja. Ajax heeft op wel op een momenten overtuigd, maar verder niet echt.
PSV is bezig met een heel nieuw beleid. Van Feyenoord zou het dit jaar moeten komen, maar dat is nog steeds niet goed, Twente is het ook altijd net niet en Vitesse komt net kijken in de top.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 22:01   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:58 schreef Ajax Warrior het volgende:
Hendriks weet ik niet, denk dat hij tekort komt voor het eerste van Ajax. Van Kessel moet het ook nog waarmaken. Ik vermoed dus dat Ajax eventueel nog een extra aanvaller gaat halen.
Dat denk ik ook. Van Kessel scoorde toch aan de lopende band? Ik snap niet zo goed waarom er niks met hem gedaan word ofzo mbt het eerste.
Hendriks komt idd tekort denk ik.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 22:04   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:01 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat denk ik ook. Van Kessel scoorde toch aan de lopende band? Ik snap niet zo goed waarom er niks met hem gedaan word ofzo mbt het eerste.
Hendriks komt idd tekort denk ik.
Dat komt omdat Van Kessel voor de 2e keer verhuurd is aan Trencin. Dus helemaal niet in Amsterdam is op dit moment.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 22:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:04 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat komt omdat Van Kessel voor de 2e keer verhuurd is aan Trencin. Dus helemaal niet in Amsterdam is op dit moment.
Dat weet ik, alleen weet ik niet waarom.
Dus is het dan puur voor de betere competitie? Of omdat men het toch niet zo in hem ziet zitten?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 22:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:06 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Dat weet ik, alleen weet ik niet waarom.
Dus is het dan puur voor de betere competitie? Of omdat men het toch niet zo in hem ziet zitten?
Ik denk het laatste. Daarom denk ik ook dat Ajax op zoek gaat naar een nieuwe spits!
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 22:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:08 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik denk het laatste. Daarom denk ik ook dat Ajax op zoek gaat naar een nieuwe spits!
Wat ik toch raar vind aangezien toen we hem binnenhaalden iedereen superenthousiast was enzo.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 22:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:09 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wat ik toch raar vind aangezien toen we hem binnenhaalden iedereen superenthousiast was enzo.
Overigens loopt volgens mij ook in de zomerstop zijn contract af. En ik weet niet of ze willen verlengen.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 22:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:15 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Overigens loopt volgens mij ook in de zomerstop zijn contract af. En ik weet niet of ze willen verlengen.
Ahh fijn.. Daar gaatie dan.
Weer zo jammer.
Eide
 Eide - maandag 17 maart 2014 - 22:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:09 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Wat ik toch raar vind aangezien toen we hem binnenhaalden iedereen superenthousiast was enzo.
Yup, werd terug gehaald, getest en eigenlijk meteen weer heen gezonden.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 maart 2014 - 22:51   quote  deeplink  
Het wordt langzamerhand zorgwekkend dat het voetbal in Nederland kwalitatief beetje bij beetje achteruit gaat. Op deze manier wordt het contrast tussen Nederland en het buitenland steeds groter.

Ik hoop echt dat de jeugd in ons land het tij gaat keren....
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 maart 2014 - 22:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:34 schreef Eide het volgende:

[..]

Yup, werd terug gehaald, getest en eigenlijk meteen weer heen gezonden.
Misschien heeft dat te maken met het aantal spelers wat ajax gebruikt in de selectie en Jong ajax. Hij komt iig redelijk veel aan spelen toe op deze manier
remco k
 remco k - maandag 17 maart 2014 - 23:07   quote  deeplink  
Zivkovic iig zeker binnen nu. Prima aankoop.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 maart 2014 - 23:34   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 23:07 schreef remco k het volgende:
Zivkovic iig zeker binnen nu. Prima aankoop.
Eens...maar vorige week en gisteren hadden we aan Hoessen een goede spits gehad...
Eide
 Eide - maandag 17 maart 2014 - 23:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 20:40 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Ik wil gewoon ervaren spelers in de selectie, zodat er een redelijk stabiel elftal staat waarin je jeugdspelers redelijk veilig kan laten instromen zonder dat ze niet binnen de kortste tijd gaan zwemmen en hun groei stokt.
Het profijt zal uiteindelijk veel hoger liggen als nu het geval is.
Maar dan begrijp ik veel van de namen waar jij mee slingerd nauwelijks. Dan zou ik eerder namen als VDV en Maduro verwachten.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 17 maart 2014 - 23:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 23:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dan begrijp ik veel van de namen waar jij mee slingerd nauwelijks. Dan zou ik eerder namen als VDV en Maduro verwachten.
Ik ook...
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 maart 2014 - 23:38   quote  deeplink  
Zijn welkom!
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 23:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 23:36 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dan begrijp ik veel van de namen waar jij mee slingerd nauwelijks. Dan zou ik eerder namen als VDV en Maduro verwachten.
Ik heb altijd voor ervaring gepleit en als we dan toch voor jong talent gaan. Vooral eens andere types dan die er op de Nederlands velden rondlopen.
VDV en Maduro heb ik altijd voor gepleit. En waarom?

De eerste keer(en) dat te jonge spelers voor het grote Orange (Clasie) worden geselecteerd en terugkomen bij hun club zijn ze gelijk weken/maanden uit vorm.
Hetzelfde verschijnsel zie je bij ons bij jeugdige spelers die doorstromen, ze spelen een korte periode verdienstelijk en daarna raken ze in een dip en spelen maanden als een krant.
In een elftal dat niet goed draait en weinig ervaring meespeelt is het voor een jonge speler (Fischer) heel erg moeilijk om weer op zijn oude niveau terug te komen en om nog maar niet te spreken om zich te verbeteren.
Ik snap het echt niet, je steunt de talenten in bijna alle facetten en op het moment dat het echte werk begint, in het veld bij het eerste team laat Ajax ze in hun hemd staan

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 00:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 23:57 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dubbel post

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 06:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:57 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zou het zijn omdat men het gewoon niet boeit? Of gewoon pure onderschatting? En dan kijk ik naar degenen die voor de Europa League uit zouden komen
Kan het je niet vertellen joh.. Voor clubs als Az en Feyenoord is de El toch wel interessant lijkt me?
Vooral Feyenoord met al die jonge jongens die doen er meer ervaring op dan tegen Rkc..
Maar blijft gissen
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 06:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 22:51 schreef Bobby1972 het volgende:
Het wordt langzamerhand zorgwekkend dat het voetbal in Nederland kwalitatief beetje bij beetje achteruit gaat. Op deze manier wordt het contrast tussen Nederland en het buitenland steeds groter.

Ik hoop echt dat de jeugd in ons land het tij gaat keren....
De jeugd zal het tij wel moeten keren.. Het salarisplafond zit Ajax ook
in de weg. Had Erikssen zijn salaris verdubbeld en hij had misschien bijgetekend. .
Ajax gaat maar tot 1 miljoen bij mindere clubs Engeland verdienen ze het dubbele
tja zo houd je je beste spelers ook nooit langer vast.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 08:15   quote  deeplink  
Zie ook vorige post.
Wil men dat de nieuw ingeslagen weg een succes gaat worden, dan moet de technische staf in ervaring gaan investeren.
Ja, dat gaat zeker veel geld kosten, is het salarisplafond een grote drempel en de vooroordelen van volgevreten, graaiende vedettes aan de kant worden geschoven.
Anders is het een heel enkele keer top en de rest van het seizoen kijken we naar een niveau degradatievoetbal.
De les die onze arme tikkeltje eigenwijze Frank afgelopen zondag door Co Adriaanse werd gelezen, is nogmaals een bevestiging voor mijn pleidooi voor ervaring.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 08:42   quote  deeplink  
Ajax heeft een plafond op 1.5 miljoen, niet 1 miljoen en Eriksen verdiende 1.1 (naar verluid)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 08:47   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 08:42 schreef Eide het volgende:
Ajax heeft een plafond op 1.5 miljoen, niet 1 miljoen en Eriksen verdiende 1.1 9naar verluid)
Ok maar moet er dan niet een uitzondering mogelijk zijn voor zulk talent?
Met Erikssen en Alderweireld had je fluitend kampioen geworden.
Er moet toch iets gebeuren en ga je dan aankopen of meer loon betalen om
niet ieder jaar je beste spelers te verkopen en een mindere selectie over te houden.
Op deze manier kun je nooit stappen maken
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 08:48   quote  deeplink  
http://m.soccernews.nl/news/240951/Tweetal_spelers_Heerenveen_in_beeld_bij_Feyenoord?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=free&utm_content=textlink&utm_campaign=Headliner.nl

Ziyech 2 miljoen dat is toch wel een mooie prijs?
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Het is wel het soort spelertje dat we op het middenveld missen. Alleen zou mijn prioriteit toch bij een ervaren creative middenvelder liggen, zoals een Rafael v.d. Vaart. Als we dan toch geld gaan uitgeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 09:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 08:47 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Ok maar moet er dan niet een uitzondering mogelijk zijn voor zulk talent?
Met Erikssen en Alderweireld had je fluitend kampioen geworden.
Er moet toch iets gebeuren en ga je dan aankopen of meer loon betalen om
niet ieder jaar je beste spelers te verkopen en een mindere selectie over te houden.
Op deze manier kun je nooit stappen maken
Er is eenvoudigweg geen financiële ruimte voor. Ajax heeft een budget van 65 a 70 miljoen euro. Daarvan gaat 50 miljoen op aan salariskosten, grotendeels aan 18 A selectie spelers. Men heeft in het verleden al eens het plafond los gelaten. Sulejmani, El Hamdaoui... Tot betere prestaties of grotere loyaliteit leidde het niet.

Daarnaast, 1.5 miljoen is ook niet zomaar kattepis he, V.d. Wiel verdient bruto 3 miljoen bij PSG maar levert ruim 70% in bij de belastingdienst waarmee hij op 9 ton netto uit komt. Zo veel hoger als Nederland met 1.5 miljoen a 52% is dat nu ook niet. Natuurlijk zijn de belastingtarieven in veel andere landen wat aantrekkelijker maar 1.5 miljoen is echt geen uilenzeik.

Iemand als Eriksen kan je niet houden met geld, die kan je houden met perspectief. Ajax is onvoldoende in staat spelers een CL perspectief te bieden. Ik ben het dus ook roerend met een ieder eens dat we daarom moeten versterken, maar de wijze waarom ben ik het lang niet altijd mee eens. Ik zal niet snel roepen om Kostic bijvoorbeeld. Aankopen mogen eigen (uitzonderlijk) talent niet in de weg zitten in mijn ogen en moeten aantoonbaar iets extra's brengen. En daarvan lopen er denk ik maar weinig rond.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 18 maart 2014 - 10:02   quote  deeplink  
Alleen hebben we bij lange na niet genoeg 'uitzonderlijk' talent...
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 10:08   quote  deeplink  
Eide,
Op een vraag in NOS Studio Voetbal of er nog een potentiele spits bij de Ajax-jeugd rondloopt, antwoord Frank: Quincy Menig is een talent die de potentie heeft om uit te groeien tot een Kluivert-achtige spits. Dan kan ik de aankoop van Richairo Zivkovic helemaal niet rijmen. Wij hebben in dezelfde leeftijdscategorie een spitsen-talent, dat Frank onderkent. Geef dat transfergeld + salaris wat mijn voorkeur zou zijn aan salaris van een internationaal ervaren speler voor de broodnodige ervaring in het veld.
Ik weet op die ervaren spelers ga je nooit meer iets verdienen. Maar ook niet op talenten die niet doorbreken of op gaan vallen in nationale en internationale competitie, het is dus lood om oud ijzer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 10:21   quote  deeplink  
Tja, potentie. Ik zie Menig niet doorbreken bij Ajax als ik eerlijk ben hoewel hij dit seizoen wel wat stappen heeft gemaakt.Maar ja, hij heeft 1 goal meer dan de aanvallende middenvelder achter hem (v.d. Beek) en de rechtsbuiten van de A1 (Al Ghazi). Het is nu niet alsof Menig de netten zo heel veel laat bollen.

Overigens moet je richting de C jeugd om een spits te vinden die er wel minimaal 20 in een seizoen in legt, want dat is ook Ajax op dit moment. Bij Ajax 1, Jong Ajax, de A1, A2, B1 en B2 zit geen spits tussen die er meer dan 12 in heeft liggen...

Dus ik snap de koop van Zivkovic in dit licht prima.

De eerste spits die nu in de jeugd speelt die ik door zie breken is Walian hoewel die een zwak seizoen beleeft en veel moeite heeft met de overstap van de B jeugd naar de A jeugd (is qua leeftijd B junior).
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 10:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 10:21 schreef Eide het volgende:
Tja, potentie. Ik zie Menig niet doorbreken bij Ajax als ik eerlijk ben hoewel hij dit seizoen wel wat stappen heeft gemaakt.Maar ja, hij heeft 1 goal meer dan de aanvallende middenvelder achter hem (v.d. Beek) en de rechtsbuiten van de A1 (Al Ghazi). Het is nu niet alsof Menig de netten zo heel veel laat bollen.

Overigens moet je richting de C jeugd om een spits te vinden die er wel minimaal 20 in een seizoen in legt, want dat is ook Ajax op dit moment. Bij Ajax 1, Jong Ajax, de A1, A2, B1 en B2 zit geen spits tussen die er meer dan 12 in heeft liggen...

Dus ik snap de koop van Zivkovic in dit licht prima.

De eerste spits die nu in de jeugd speelt die ik door zie breken is Walian hoewel die een zwak seizoen beleeft en veel moeite heeft met de overstap van de B jeugd naar de A jeugd (is qua leeftijd B junior).
Dus in jou ogen staat Frank uit zijn nek te kletsen. Misschien wel waar en moet hij zich specifiek met de verdedigende linie bezig houden en het aanvallende gedeelte overlaten aan Dennis.

Alleen vraag ik me af, wat jou mening is betreffende het gebrek aan ervaring in het veld?
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 11:05   quote  deeplink  
Ik weet niet of FdB uit z'n nek kletst. Ik verkondig mijn mening, Frank ziet die gasten dagelijks en ziet als kenner misschien dingen die ik als liefhebber niet zie. Wij kennen het plan met Zivkovic ook niet.

Ik ben van mening dat Ajax helemaal niet zo veel aankopen nodig heeft. Ervaring zou prettig zijn maar meer dan dat zoekt Ajax iemand die stabiliteit brengt en die de ploeg echt op sleeptouw kan nemen. Blind zit daar tegenaan en met 1 a 2 seizoenen gaat hij dat kunnen maar Ajax zal dat meer nodig hebben. Daarom zie ik Maduro en Heitinga niet zitten. Wel ervaring maar geen persoonlijkheden. VDV heeft dat wel bijvoorbeeld. Ajax moet niet zoeken naar ervaring maar naar persoonlijkheid, en die ervaring zit daar normaliter wel bij ingesloten.
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 maart 2014 - 11:23   quote  deeplink  
Elke linie een ervaren speler is niet verkeerd.. nog niet eens om het spelen perse maar ook als een soort coach die de jonkies wat kan leren.. verdediging heitinga middenveld maduro/vdvaart? Spits maybe toch maar is met kluivert praten als trainer voor de spitse en assistent als stam weggaat ?
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 11:34   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet of FdB uit z'n nek kletst. Ik verkondig mijn mening, Frank ziet die gasten dagelijks en ziet als kenner misschien dingen die ik als liefhebber niet zie. Wij kennen het plan met Zivkovic ook niet.

Ik ben van mening dat Ajax helemaal niet zo veel aankopen nodig heeft. Ervaring zou prettig zijn maar meer dan dat zoekt Ajax iemand die stabiliteit brengt en die de ploeg echt op sleeptouw kan nemen. Blind zit daar tegenaan en met 1 a 2 seizoenen gaat hij dat kunnen maar Ajax zal dat meer nodig hebben. Daarom zie ik Maduro en Heitinga niet zitten. Wel ervaring maar geen persoonlijkheden. VDV heeft dat wel bijvoorbeeld. Ajax moet niet zoeken naar ervaring maar naar persoonlijkheid, en die ervaring zit daar normaliter wel bij ingesloten.
Daar ben ik volledig mee eens. Alleen gaan we Daley niet lang genoeg aan ons binden of hij moet voor hetzelfde traject als zijn vader gaan kiezen.
Ik denk ook VDV de geschikte persoon zou zijn.
Alleen als Rafael bij HSV blijft, wie dan nog anders (Nigel de Jong) en dan moet hij ook nog terug willen komen. Er lopen geen Seedorf's, Rijkaaard's, Litmanen, etc. meer rond in Europa.
Dan kom je al vlug bij een speler van niet Nederlandse afkomst en die selectie is nog vele male moeilijker.
Het blijven aanmodderen met alleen talenten is voor mij ook geen optie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 11:05 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet of FdB uit z'n nek kletst. Ik verkondig mijn mening, Frank ziet die gasten dagelijks en ziet als kenner misschien dingen die ik als liefhebber niet zie. Wij kennen het plan met Zivkovic ook niet.

Ik ben van mening dat Ajax helemaal niet zo veel aankopen nodig heeft. Ervaring zou prettig zijn maar meer dan dat zoekt Ajax iemand die stabiliteit brengt en die de ploeg echt op sleeptouw kan nemen. Blind zit daar tegenaan en met 1 a 2 seizoenen gaat hij dat kunnen maar Ajax zal dat meer nodig hebben. Daarom zie ik Maduro en Heitinga niet zitten. Wel ervaring maar geen persoonlijkheden. VDV heeft dat wel bijvoorbeeld. Ajax moet niet zoeken naar ervaring maar naar persoonlijkheid, en die ervaring zit daar normaliter wel bij ingesloten.
Ik zie Heitinga niet komen voor de bank dus dat is geen optie..
Maduro hoeven ze niet anders was hij er allang hij verkaste voor een prikkie
naar Griekenland. Vdv heeft aangegeven bij Hsv te blijven maar hoop dat
hij in beeld is en terug wilt komen..
Kostic erbij is in mijn ogen niet verkeerd sterk, goed schot en kan links en rechts
uit de voeten
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 11:55   quote  deeplink  
Maar ja, haal je Kostic terwijl Ajax Kishna en Fischer al heeft. Wat heb je er aan als je bepaalde kwaliteiten al in huis hebt. Besteed de centen liever aan de kwaliteiten die je nog niet hebt.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 18 maart 2014 - 12:03   quote  deeplink  
Spelers als VDV en de Jong zijn andere salarissen gewend. VDV gaat desnoods naar de 2e divisie met HSV. Waarom? Omdat hij een contract heeft. Niet voor het geweldige spel. De jong verdiend ook een veelvoud van wat hij bij Ajax kan verdienen. Deze spelers gaan echt niet voor minder naar Ajax. Misschien wanneer ze ouder zijn en deze ploegen hun niet meer willen. Ik vraag me af of je ze dan nog moet gaan halen.

Persoonlijk hoop ik dat Overmars sneller anticipeert. En verder gaat met het alvast vastleggen van nieuwe spelers. Net als bij Zivcovic. Wachten tot de deadline kan anders hetzelfde probleem opleveren als dit seizoen.

Ziyech en Finnbogason vind ik een mooi duo voor Ajax. Maak je een mooie deal met Heerenveen. Desnoods stal je bepaalde spelers bij Heerenveen. Voor komend seizoen moet Ajax meer kwaliteit aantrekken. Anders komen we niks verder en blijf je waar je bent. Of erger nog, je gaat achteruit. Net als dit seizoen. Ajax wilde toch verder? En dichterbij de europese top komen? Maak dat dan waar!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Bobby1972 --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 12:06   quote  deeplink  
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa, we gaan het weer hebben over het terughalen van oudgedienden die in een ver verleden ooit ergens diep weggestopt hebben geroepen dat ze nog wel even terug zouden komen naar Ajax om hun carrière af te sluiten. Helaas is de driekwart wanneer het terug wil komen te oud en te blessuregevoelig en dus nutteloos en het andere kwart komt niet eens want dat wil cashen in de Emiraten of waar dan ook!
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 12:13   quote  deeplink  
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, we gaan met alleen bonenstaken in het veld rondlopen. Laten ze lekker aan hun lot over en daarna klagen we ons te pletter, dat er niet wordt gepresteerd en gaan op zoek naar de volgende lading "talenten".
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 12:15   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:13 schreef Ztjes het volgende:
Neeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee, we gaan met alleen bonenstaken in het veld rondlopen. Laten ze lekker aan hun lot over en daarna klagen we ons te pletter, dat er niet wordt gepresteerd en gaan op zoek naar de volgende lading "talenten".
Ik zeg ook niet dat er helemaal geen ervaring gehaald moet worden, maar niet oudgedienden die ten eerste een godsvermogen kosten en ten tweede (in geval van VDV) erg blessuregevoelig.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 18 maart 2014 - 12:17   quote  deeplink  
Persoonlijk zou ik spelers kopen die niet te oud zijn en die structureel gepresteerd hebben. Je moet ook voor meer zekerheid kiezen i.p.v. je alleen focussen op jonge spelers met veel perspectief. Omdat je ook volgend seizoen vanaf het begin beter moet kunnen presteren.

Dit seizoen is het schoolvoorbeeld van extreme wisselvalligheid. Dit nooit meer....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 12:22   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:17 schreef Bobby1972 het volgende:
Persoonlijk zou ik spelers kopen die niet te oud zijn en die structureel gepresteerd hebben. Je moet ook voor meer zekerheid kiezen i.p.v. je alleen focussen op jonge spelers met veel perspectief. Omdat je ook volgend seizoen vanaf het begin beter moet kunnen presteren.

Dit seizoen is het schoolvoorbeeld van extreme wisselvalligheid. Dit nooit meer....
En daar ben ik het dan mee eens, maar waarom spelers als VDV? Die is bijvoorbeeld al 31, erg blessuregevoelig en heeft een contract tot 2015. Daarnaast zal hij echt niet voor een koek en een ei kunnen worden gekocht, zelfs niet als HSV zou degraderen. Sommigen hebben echt grootheidswaanzin bij sommige vedetten.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 12:34   quote  deeplink  
Aiax Warrior,
Noem een speler met een beetje internationale ervaring, persoonlijkheid, Ajax-waardig en niet te oud in Nederland. En kom me niet aan met het gevalletje Toornsta.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ztjes --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:34 schreef Ztjes het volgende:
Aiax Warrior,
Noem een speler met een beetje internationale ervaring, persoonlijkheid, Ajax-waardig en niet te oud in Nederland. En kom me niet aan met het gevalletje Toornsta.
Ik noem sowieso pertinent geen namen, aangezien 90% van de gevallen uiteindelijk niets is voor Ajax. Spelers die het leuk doen bij hun huidige club geven geen garantie voor succes bij Ajax. Dat heeft met speelstijl en ruimtes te maken. Ervaren spelers haal je niet door alleen maar oudgedienden terug te halen. Ervaren spelers haal je door goed te scouten en te kijken of deze speler ervaring geeft voor je elftal. Dat doe je niet met namen. Wie geeft namelijk de garantie dat een VDV of een De Jong voor dit Ajax van toegevoegde waarde zijn? Het is namelijk al vaker gebleken dat spelers die terugkeren naar hun oude club het uiteindelijk amper kunnen belopen. Voorbeelden te over de afgelopen jaren, en niet alleen bij Ajax.
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 13:00   quote  deeplink  
Was je bij mij niet mee weggekomen. Heb menig personeelslid de vergadering uitgestuurd met de eenvoudige mededeling "ik heb niets met aan alleen commentaar, kom ook met een oplossing, anders donder je op". Ja, ik roep ook continue dat onze scouting van een belabberd niveau is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:00 schreef Ztjes het volgende:
Was je bij mij niet mee weggekomen. Heb menig personeelslid de vergadering uitgestuurd met de eenvoudige mededeling "ik heb niets met aan alleen commentaar, kom ook met een oplossing, anders donder je op". Ja, ik roep ook continue dat onze scouting van een belabberd niveau is.
Pffffffffffffff dus? Wat wil je nu werkelijk bereiken met je commentaar? Geef mij maar eens aan waarom spelers als VDV terug moeten komen. Volg jij het Duitse voetbal een beetje? Of het Italiaanse voetbal? Nigel de Jong is 29 jaar en gaat zeker nog niet terug naar Nederland. Die zit goed in Italië en kan desnoods nog naar andere goede clubs. Van der Vaart is afgelopen jaar menigmaal geblesseerd geweest en zal nooit terugkeren naar Ajax. Dat heeft hij zelf verklaard. Spelers die eventueel naar een competitie als de Eredivisie willen komen als routinier hebben het waarschijnlijk heel erg moeilijk in het buitenland of zijn inmiddels over hun top. Je zult dus spelers moeten halen die de Eredivisie een grotere competitie vinden dan hun eigen competitie. En die routiniers vind je dus niet in Engeland, Spanje, Italië, Duitsland, Frankrijk maar in competities als Zweden, Oostenrijk, Zwitserland en dergelijke. En tja, daarvan kennen maar weinigen daadwerkelijk spelers.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:00 schreef Ztjes het volgende:
Was je bij mij niet mee weggekomen. Heb menig personeelslid de vergadering uitgestuurd met de eenvoudige mededeling "ik heb niets met aan alleen commentaar, kom ook met een oplossing, anders donder je op". Ja, ik roep ook continue dat onze scouting van een belabberd niveau is.
En o ja, wees dan maar blij dat je mijn baas of leidinggevende niet bent want ik had je te kakken gezet voor de hele afdeling met zulk dictatoriaal gedrag!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Ajax Warrior --
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 maart 2014 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zegt men al 3 jaar lang. Pure onzin. Iedereen verliest punten, wij ook. Degene die bovenaan staat is terecht kampioen. Misschien komt het juist doordat degenen die op de laatste plekken staan qua niveau steeds hoger worden vergeleken eerst; is namelijk ook een optie.
Natuurlijk verliest iedere club zo nu en dan punten. De ene "topclub" wat meer dan de andere. En natuurlijk is de club die na 34 wedstrijden uiteindelijk bovenaan staat de terechte kampioen. Maar waar het mij (en anderen) om gaat, is het spelniveau van Ajax. Dat eeuwige en voorspelbare tikkie-terug en tikkie-breed, dat gezapige spel dat pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel. Ik denk dat wij met z'n allen gewoon moeten toegeven, dat Ajax te veel modale spelers in zijn selectie heeft en te veel jonge spelers voor de leeuwen moest gooien. Ik raak er steeds meer van overtuigd, dat Viktor Fischer te vroeg en te veel wedstrijden in Ajax-1 heeft gespeeld. Met name daarom heeft hij het huidige seizoen zo'n gigantische terugval gekend, waaruit hij eigenlijk nog altijd niet teruggekomen is. Dat moeten we niet willen met al die andere jonge jongens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 13:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk verliest iedere club zo nu en dan punten. De ene "topclub" wat meer dan de andere. En natuurlijk is de club die na 34 wedstrijden uiteindelijk bovenaan staat de terechte kampioen. Maar waar het mij (en anderen) om gaat, is het spelniveau van Ajax. Dat eeuwige en voorspelbare tikkie-terug en tikkie-breed, dat gezapige spel dat pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel. Ik denk dat wij met z'n allen gewoon moeten toegeven, dat Ajax te veel modale spelers in zijn selectie heeft en te veel jonge spelers voor de leeuwen moest gooien. Ik raak er steeds meer van overtuigd, dat Viktor Fischer te vroeg en te veel wedstrijden in Ajax-1 heeft gespeeld. Met name daarom heeft hij het huidige seizoen zo'n gigantische terugval gekend, waaruit hij eigenlijk nog altijd niet teruggekomen is. Dat moeten we niet willen met al die andere jonge jongens.
Wat jij schrijft zal ook niemand tegenspreken Pietje, maar dat gelul over het falen van anderen waardoor wij kampioen zijn geworden is gewoon slap geouweneel want uiteindelijk falen wij toch ook gewoon? Als wij dit jaar enigzins normaal hadden gevoetbald hadden we allang kampioen geweest. Dus ik vind het onzin dit altijd bij het falen van de concurrenten neer te leggen.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5964
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0114970