BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 maart 2014 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:17 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Wat jij schrijft zal ook niemand tegenspreken Pietje, maar dat gelul over het falen van anderen waardoor wij kampioen zijn geworden is gewoon slap geouweneel want uiteindelijk falen wij toch ook gewoon? Als wij dit jaar enigzins normaal hadden gevoetbald hadden we allang kampioen geweest. Dus ik vind het onzin dit altijd bij het falen van de concurrenten neer te leggen.
Daar hab jij hartstikke gelijk in en dat beweer ik ook niet. Wel hebben we een aantal wedstrijden "gestolen", vreselijk veel geluk gehad, door in blessuretijd te scoren en zodoende de punten mee naar Amsterdam genomen. Uiteraard is de club die na de laatste wedstrijd bovenaan staat altijd de terechte kampioen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 18 maart 2014 - 13:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:31 schreef Pietje het volgende:

[..]

Daar hab jij hartstikke gelijk in en dat beweer ik ook niet. Wel hebben we een aantal wedstrijden "gestolen", vreselijk veel geluk gehad, door in blessuretijd te scoren en zodoende de punten mee naar Amsterdam genomen. Uiteraard is de club die na de laatste wedstrijd bovenaan staat altijd de terechte kampioen.
Maar zijn er niet meer ploegen geweest die wedstrijden hebben "gestolen", vreselijk veel geluk hebben gehad of in de blessuretijd hebben gescoord. Kan me afgelopen weekend 2 ploegen herinneren, namelijk psv en twente. De 1 won door in doelpunt in de allerlaatste seconde en de ander had een goedkope pingel en een blunderende keeper nodig om te winnen. Zo gaat dat nu eenmaal Pietje. Natuurlijk is het spel dramatisch, maar als ons spel al dramatisch is hoe voelen de achtervolgers zich dan?
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 maart 2014 - 13:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Natuurlijk verliest iedere club zo nu en dan punten. De ene "topclub" wat meer dan de andere. En natuurlijk is de club die na 34 wedstrijden uiteindelijk bovenaan staat de terechte kampioen. Maar waar het mij (en anderen) om gaat, is het spelniveau van Ajax. Dat eeuwige en voorspelbare tikkie-terug en tikkie-breed, dat gezapige spel dat pijn aan mijn ogen doet, dat Ajax-onwaardige spel. Ik denk dat wij met z'n allen gewoon moeten toegeven, dat Ajax te veel modale spelers in zijn selectie heeft en te veel jonge spelers voor de leeuwen moest gooien. Ik raak er steeds meer van overtuigd, dat Viktor Fischer te vroeg en te veel wedstrijden in Ajax-1 heeft gespeeld. Met name daarom heeft hij het huidige seizoen zo'n gigantische terugval gekend, waaruit hij eigenlijk nog altijd niet teruggekomen is. Dat moeten we niet willen met al die andere jonge jongens.
En daar ben ik het dan ook mee eens. Dit jaar is het niet geworden van wat men had willen zien op een aantal hoogtepunten na. In de zomer gaan er een aantal weg waarschijnlijk en dan kijken we verder.
Met hopen dat de blessures een keer meevallen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Hasjkoph --
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 maart 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar zijn er niet meer ploegen geweest die wedstrijden hebben "gestolen", vreselijk veel geluk hebben gehad of in de blessuretijd hebben gescoord. Kan me afgelopen weekend 2 ploegen herinneren, namelijk psv en twente. De 1 won door in doelpunt in de allerlaatste seconde en de ander had een goedkope pingel en een blunderende keeper nodig om te winnen. Zo gaat dat nu eenmaal Pietje. Natuurlijk is het spel dramatisch, maar als ons spel al dramatisch is hoe voelen de achtervolgers zich dan?
Oh, zeker, Warrior. Zo op z'n tijd hebben meerdere clubs dat, maar de keren van Ajax (uit Cambuur en uit Roda) was nogal opzichtig: twee wedstrijden aaneen.
En hoe die achtervolgers zich voelen? Ach, dat kan mij niet zo boeien want ik kijk alleen maar naar mijn cluppie ;)
Pietje
 Pietje - dinsdag 18 maart 2014 - 14:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 13:52 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

En daar ben ik het dan ook mee eens. Dit jaar is het niet geworden van wat men had willen zien op een aantal hoogtepunten na. In de zomer gaan er een aantal weg waarschijnlijk en dan kijken we verder.
Met hopen dat de blessures een keer meevallen.
Vandaar mijn pleidooi om niet te snel en niet te vaak jonge spelers in het diepe te gooien. Ik zie hen liever worden "gebracht" wanneer Ajax in een wedstrijd een ruime voorsprong heeft. Nu moeten een aantal jonge spelers zich gaan bewijzen in een team, dat niet erg goed draait. Daarom verwacht ik volgend seizoen ook een terugval van Joël Veltman. Ik hoop oprecht dat ik mij vergis.
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 16:04   quote  deeplink  
Overigens, voor elke wedstrijd die wij hebben gestolen kan ik ook wel wedstrijden noemen waar Ajax een bteer resultaat had moeten halen maar dat om allerlei redenen niet lukte. Denk voor het gemak maar even terug aan Milan thuis...

Dat werkt 2 kanten op. Soms zit het mee, soms niet.
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 12:22 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

En daar ben ik het dan mee eens, maar waarom spelers als VDV? Die is bijvoorbeeld al 31, erg blessuregevoelig en heeft een contract tot 2015. Daarnaast zal hij echt niet voor een koek en een ei kunnen worden gekocht, zelfs niet als HSV zou degraderen. Sommigen hebben echt grootheidswaanzin bij sommige vedetten.
VDV is wat mij btreft in deze een sprekend voorbeeld van wat Ajax zou moeten zoeken. Combinatie van een persoonlijkheid en de kwaliteiten die bij Ajax passen. Er zijn echt ook wel andere namen te verzinnen, maar het is altijd verleidelijk om over oud-spelers te praten.

Maar goed, het gaat mij dus niet om de namen, ik zou gewoon graag zien dat Ajax een persoonlijkheid binnen haal die de kwaliteiten heeft iets extra's te betekenen voor Ajax. En of je dat nu doet met een voormalig Ajacied in de herfst van z'n carriere of met een aankoop is mij oim het even. Denk alleen dat je makkelijker aan Nederlandse voetballers trekt in dat soort situaties dan aan buitenlanders.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 maart 2014 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 16:04 schreef Eide het volgende:
Overigens, voor elke wedstrijd die wij hebben gestolen kan ik ook wel wedstrijden noemen waar Ajax een bteer resultaat had moeten halen maar dat om allerlei redenen niet lukte. Denk voor het gemak maar even terug aan Milan thuis...

Dat werkt 2 kanten op. Soms zit het mee, soms niet.
Milan thuis is een goed voorbeeld van alle wedstrijden dat het niet lukte..
Legt ook precies bloot wat je mist in deze selectie namelijk, koelbloedigheid en
een stukje ervaring.. Vooral ervaring vond ik omdat teveel mensen anderen gingen overslaan
en alles maar de 16 in gingen schieten. Leuk hoor maar we vergaten te voetballen en
Milan hoefde alleen maar te leunen en te doen waar ze goed in zijn namelijk duels winnen (luchtduels voornamelijk)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Hummel10 --
remco k
 remco k - dinsdag 18 maart 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 23:34 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Eens...maar vorige week en gisteren hadden we aan Hoessen een goede spits gehad...
Denk ik niet..
remco k
 remco k - dinsdag 18 maart 2014 - 18:34   quote  deeplink  
Ajax staat bovenaan en er is grote kans dat we kampioen worden..

En nergens anders in Nederland is men zo ontevreden over hun club dan Ajax.. Hier ook, niks dan negativiteit..

Ik wil niet weten wat er gebeurt als we een jaar geen kampioen zouden worden. Ik denk dat men dan een vliegtuig kaapt en de Arena in vliegt... Bah..

Natuurlijk is het lang niet altijd goed, en natuurlijk hebben we een paar punten gestolen.. Maar is het elders dan beter?? Of pakken die geen punten in de laatste minuten??
Ztjes
 Ztjes - dinsdag 18 maart 2014 - 19:34   quote  deeplink  
Remco,
Wat de andere clubs doen, interesseert me totaal geen zak.
Ik wil gewoon als ik in de Arena of thuis naar mijn club kijk, genieten van het spelletje en helaas dit seizoen valt er voor mij bitter weinig te genieten. Het is een teamsport, ik zie het niet, individuele of uitgespeelde acties zijn gemakkelijk op een hand te tellen. Het spelertje (bijv. Brian Roy, etc.) waar iedereen voor naar het stadion wilt komen!!!
Eide
 Eide - dinsdag 18 maart 2014 - 20:11   quote  deeplink  
En toch heeft Remco best een goed punt natuurlijk. De kritiek is terecht maar al het negativisme is opmerkelijk. Er is inderdaad weinig te genieten geweest maar Ajax gaat ook dit jaar weer vrijwel onbedreigt naar de titel. Waarom er dan talloze mensen zijn die doemdenken is ergens best vreemd.
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 18 maart 2014 - 21:04   quote  deeplink  
Hij heeft een heel goed punt. Ik heb van de week al opgemerkt dat de gedachte: weg beker, weg schaal totaal nergens op slaat omdat het gewoon niet van toepassing is. Ajax heeft de grote kans om voor het eerst in de historie 4x op rij kampioen te worden. Dat het spel san minder is dit jaar, nou en ? Kijk eens naar de waslijst aan blessures, de bepalende spelers die weer weggegaan zijn, de jonkies die de vorm niet hebben en dan naar de prestaties in de CL en de huidige positie op de ranglijst. Dan kun je inderdaad balen dat ze niet best spelen maar moet je volgens mij heel blij zijn waar Ajax nu staat. En die spelers voor wie je naar het stadion gaat, komen er ook heus wel aan met Kishna, Zivkovic, Andersen en niet te vergeten Fischer.

Sommigen schreeuwen ook om een spits die er 25 tot 30 in legt. Daar is Ajax volgens mij nog nooit kampioen mee geworden. Zelfs de absolute superspits Van Basten scoorde zijn minste aantal goals in een seizoen dat Ajax kampioen werd. Namelijk 22. Overigens word ik graag gecorrigeerd als ik het mis heb, geen probleem.
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 maart 2014 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 18:34 schreef remco k het volgende:
Ajax staat bovenaan en er is grote kans dat we kampioen worden..

En nergens anders in Nederland is men zo ontevreden over hun club dan Ajax.. Hier ook, niks dan negativiteit..

Ik wil niet weten wat er gebeurt als we een jaar geen kampioen zouden worden. Ik denk dat men dan een vliegtuig kaapt en de Arena in vliegt... Bah..

Natuurlijk is het lang niet altijd goed, en natuurlijk hebben we een paar punten gestolen.. Maar is het elders dan beter?? Of pakken die geen punten in de laatste minuten??
Heb je een punt. Aan de andere kant zeg je zelf ook dat je niet naar andere clubs moet kijken en alleen naar wat Ajax doet. In dat geval, ligt het anders.
remco k
 remco k - dinsdag 18 maart 2014 - 21:11   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 21:04 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Heb je een punt. Aan de andere kant zeg je zelf ook dat je niet naar andere clubs moet kijken en alleen naar wat Ajax doet. In dat geval, ligt het anders.
Voor mij niet. Ik kijk alleen naar Ajax en zie dat ze 7 punten los staat op de eerste plek..

Dat het niet altijd even goed is geweest lijkt me een understatement, maar je kan geen kampioen worden als je slecht bent.. Ook niet in deze ED..

Daarbij probeer ik naar de toekomst te kijken, en als ik zie hoe verschrikkelijke veel potentie bepaalde spelers hebben bij Ajax, dan wordt ik daar wel blij van..

Uiteraard vraag ik me gelijktijdig wel af hoe het kan dat er zo veel spelers dit seizoen eigenlijk niet echt in vorm komen terwijl ze wel degelijk de kwaliteiten bezitten.. Denk daarbij met name aan jongens als Bojan, die jongen kan namelijk echt verschrikkelijk goed voetballen, maar het komt er hier niet uit, een Fischer die dit seizoen niet top is geweest, een Veltman en Klaassen die vrij snel weer in een dip vielen, een Andersen waar het nog niet uit komt bij het eerste, een van Rhijn..

Waar zal dat mee te maken hebben?? Die spelers hebben namelijk stuk voor stuk verschrikkelijk veel kwaliteit..
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 18 maart 2014 - 21:18   quote  deeplink  
Alle jonge spelers hebben dat toch wel ? Dat ze bij het begin de sterren van de hemel spelen en daarna terugvallen. Sommigen hebben er langer last van dan anderen. Volgend jaar zal dat ook wel gebeuren en het gebeurt overal. Ik denk dat het bij de jonkies puur ervaring is. Voor iemand als Bojan zou ik het echt niet weten. Ik ben net als jij van mening dat Ajax er prima voor staat momenteel en ook met het oog op de toekomst.
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 18 maart 2014 - 21:33   quote  deeplink  
Ik denk dat je als Ajax altijd kritisch moet blijven naar jezelf. En dat je altijd moet streven naar beter en meer. Ajax heeft toch het doel om het ook Europees beter te willen doen en verder te komen. Wanneer je objectief kijkt naar dit seizoen dan kun je toch wel stellen dat we minder goed spelen dan vorig jaar. Nu veel minder punten behaald de laatste tijd dan een jaar geleden. Ook is het spel veel wisselvalliger. Dat mag je nooit accepteren. En daarom moet het anders doen dan dat je het dit seizoen hebt gedaan. Fouten maakt iedereen. Maar het is de kunst dat je er van leert. En anticipeert om niet weer dezelfde fout te maken. Ik zie dit niet als toeval. Gebrek aan kwaliteit resulteert in mindere resultaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 18 maart 2014 door Bobby1972 --
Hasjkoph
 Hasjkoph - dinsdag 18 maart 2014 - 21:36   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 21:11 schreef remco k het volgende:

[..]

Voor mij niet. Ik kijk alleen naar Ajax en zie dat ze 7 punten los staat op de eerste plek..

Dat het niet altijd even goed is geweest lijkt me een understatement, maar je kan geen kampioen worden als je slecht bent.. Ook niet in deze ED..

Daarbij probeer ik naar de toekomst te kijken, en als ik zie hoe verschrikkelijke veel potentie bepaalde spelers hebben bij Ajax, dan wordt ik daar wel blij van..

Uiteraard vraag ik me gelijktijdig wel af hoe het kan dat er zo veel spelers dit seizoen eigenlijk niet echt in vorm komen terwijl ze wel degelijk de kwaliteiten bezitten.. Denk daarbij met name aan jongens als Bojan, die jongen kan namelijk echt verschrikkelijk goed voetballen, maar het komt er hier niet uit, een Fischer die dit seizoen niet top is geweest, een Veltman en Klaassen die vrij snel weer in een dip vielen, een Andersen waar het nog niet uit komt bij het eerste, een van Rhijn..

Waar zal dat mee te maken hebben?? Die spelers hebben namelijk stuk voor stuk verschrikkelijk veel kwaliteit..
Daar ben ik dan wel volledig mee eens.
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 18 maart 2014 - 21:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 21:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat je als Ajax altijd kritisch moet blijven naar jezelf. En dat je altijd moet streven naar beter en meer. Ajax heeft toch het doel om het ook Europees beter te willen doen en verder te komen. Wanneer je objectief kijkt naar dit seizoen dan kun je toch wel stellen dat we minder goed spelen dan vorig jaar. Nu veel minder punten behaald de laatste tijd dan een jaar geleden. Ook is het spel veel wisselvalliger. Dat mag je nooit accepteren. En daarom moet je anders doen dan dat je het dit seizoen hebt gedaan. Fouten maakt iedereen. Maar het is de kunst dat je er van leert. En anticipeert om niet weer dezelfde fout te maken. Ik zie dit niet als toeval. Gebrek aan kwaliteit resulteert in mindere resultaten.
Ben ik voor het grootste deel met je eens. Naar mijn mening ligt de oorzaak in datgene wat altijd het sterkste moet zijn van een wlftal, de as. Ik denk dat het voor Iedere ploeg wel veel uitmaakt als een zeer bepalende speler, zoals bij Ajax De Jong, eigenlijk het hele seizoen niet fit is, danwel een gebrek aan ritme heeft. Zelfde geldt voor de blessures van Boilesen waardoor Blind genoodzaakt is om LB te spelen ipv CVM. Dat is de halve as van het elftal. De andere helft van de as. De andere helft wordt gevormd door betrekkelijke nieuwkomers als Klaassen en Veltman. Als Blind en De Jong daar bij staan, kunnen zij zich daaraan optrekken. Als Sigthorsson en Poulsen daar staan, vergt dat van de andere 2 ook aanpassingen en ik denk dat dat nou juist te veel is.
remco k
 remco k - dinsdag 18 maart 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 21:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk dat je als Ajax altijd kritisch moet blijven naar jezelf. En dat je altijd moet streven naar beter en meer. Ajax heeft toch het doel om het ook Europees beter te willen doen en verder te komen. Wanneer je objectief kijkt naar dit seizoen dan kun je toch wel stellen dat we minder goed spelen dan vorig jaar. Nu veel minder punten behaald de laatste tijd dan een jaar geleden. Ook is het spel veel wisselvalliger. Dat mag je nooit accepteren. En daarom moet het anders doen dan dat je het dit seizoen hebt gedaan. Fouten maakt iedereen. Maar het is de kunst dat je er van leert. En anticipeert om niet weer dezelfde fout te maken. Ik zie dit niet als toeval. Gebrek aan kwaliteit resulteert in mindere resultaten.
Ajax groeit ergens heen, en natuurlijk gaat dat met vallen en opstaan. En ik zeg ook nergens dat het toeval is. Sterker nog, ik vraag me oprecht af waar het weg komt..

Kijk bijvoorbeeld eens naar vd Wiel, die kwam heel snel bij Ajax. Zakte daar na heel ver weg, werd verguist en kon er volgens heel veel helemaal niets meer van.. En moet je nu eens kijken hoe die jongen het doet..

De druk bij Ajax is misschien wel veel groter dan dat dit bij een PSG is hoe raar dit ook klinkt.. En als dat zo is.. Moeten wij ons dan met zijn allen niet eens afvragen of dit wel terecht is, uiteindelijk komt de druk namelijk vanuit de publieke opinie..

Eisen we met zijn allen niet te veel van Ajax?? En ik heb het al eerder gezegd, het uitfluiten van je eigen spelers helpt echt absoluut niet mee in de ontwikkeling van spelers.. Zoals dat hier gebeurt zie je elders echt zelden.. Jongere spelers bij Europese clubs ontwikkelen zich vaak in de luwte, bij Ajax kan dat niet, daar moet je op relatief jonge leeftijd al belangrijk zijn voor de ploeg. Dat is op zich niet eens erg, maar Ajax en dus ook het publiek moet er wel voor zorgen dat de condities waarin men moet presteren optimaal zijn.. En als de spelers terwijl het toch al niet lekker loopt worden uitgefloten zijn die condities dus niet optimaal..
Bobby1972
 Bobby1972 - dinsdag 18 maart 2014 - 22:12   quote  deeplink  
Ik denk wel dat het enigszins zorgelijk is dat het % spelers dat soms ineens veel minder speelt best hoog is. En ja daar is een reden voor. Maar daar moet je wel bewust van zijn waardoor dat ontstaat. En ja misschien eisen we ook wel teveel van Ajax. Dan moet Ajax ook niet uiten dat ze Europees beter willen presteren.
Oceanu
 Oceanu - dinsdag 18 maart 2014 - 22:31   quote  deeplink  
Ze hebben het dit jaar beter gedaan dan vorig jaar wat mij betreft....
Robinho
 Robinho - dinsdag 18 maart 2014 - 22:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 21:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ajax groeit ergens heen, en natuurlijk gaat dat met vallen en opstaan. En ik zeg ook nergens dat het toeval is. Sterker nog, ik vraag me oprecht af waar het weg komt..

Kijk bijvoorbeeld eens naar vd Wiel, die kwam heel snel bij Ajax. Zakte daar na heel ver weg, werd verguist en kon er volgens heel veel helemaal niets meer van.. En moet je nu eens kijken hoe die jongen het doet..

De druk bij Ajax is misschien wel veel groter dan dat dit bij een PSG is hoe raar dit ook klinkt.. En als dat zo is.. Moeten wij ons dan met zijn allen niet eens afvragen of dit wel terecht is, uiteindelijk komt de druk namelijk vanuit de publieke opinie..

Eisen we met zijn allen niet te veel van Ajax?? En ik heb het al eerder gezegd, het uitfluiten van je eigen spelers helpt echt absoluut niet mee in de ontwikkeling van spelers.. Zoals dat hier gebeurt zie je elders echt zelden.. Jongere spelers bij Europese clubs ontwikkelen zich vaak in de luwte, bij Ajax kan dat niet, daar moet je op relatief jonge leeftijd al belangrijk zijn voor de ploeg. Dat is op zich niet eens erg, maar Ajax en dus ook het publiek moet er wel voor zorgen dat de condities waarin men moet presteren optimaal zijn.. En als de spelers terwijl het toch al niet lekker loopt worden uitgefloten zijn die condities dus niet optimaal..
We eisen misschien teveel. Komt omdat we drie jaar achter elkaar kampioen zijn geworden. Dan verwacht je door te groeien en stappen te maken. Wat Bobby1972 zegt klopt, dan moeten ze niet van de toren blazen dat we naar de Europese top willen.
De jonkies kunnen druk voelen. Dat komt omdat de selectie niet in balans is. In iedere linie moet een speler staan die qua kwaliteit en ervaring de jonkies uit de wind zet. Er is geld voor, dus ook een keer door proberen te pakken. Met ervaren spelers erbij wordt je gewoon weer kampioen, worden de jonkies sneller beter dus verdien je weer meer geld.
Dat negativisme van iedereen valt wel mee, het is meer teleurstelling denk ik.

Uitfluiten doe ik niet en sta vierkant achter het nieuwe beleid, maar de laatste tijd is het niet goed.
Als het geld niet wordt uitgegeven aan spelers dan graag van de beurs af!
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 maart 2014 - 22:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 20:11 schreef Eide het volgende:
En toch heeft Remco best een goed punt natuurlijk. De kritiek is terecht maar al het negativisme is opmerkelijk. Er is inderdaad weinig te genieten geweest maar Ajax gaat ook dit jaar weer vrijwel onbedreigt naar de titel. Waarom er dan talloze mensen zijn die doemdenken is ergens best vreemd.
Omdat ajax ALTIJD heeft gestaan om totaal voetbal en aanvallend voetbal.. met amsterdamse bluf en niet dat statische gedoe.. waar dit wegkomt.. heb geen idee.. en dat negatieve is niet voor niks, hoop echt werkelijk waar dat ik ernaast zit jongens maar ik voel de bui al hangen wat psv is overkomen paar jaar terug toen wij ze inhaalde..
nummer10
 nummer10 - dinsdag 18 maart 2014 - 23:02   quote  deeplink  
Eredivisie stevent af op slechtste kampioen deze eeuw

Ajax verspeelde voor de tweede keer op rij punten in de Eredivisie, maar lijkt desondanks af te stevenen op de titel. Mogelijk gaan de Amsterdammers de geschiedenisboeken in als de slechtste kampioen van deze eeuw.

Met nog zes duels voor de boeg heeft Ajax 59 punten en deze eeuw kwam het slechts twee keer eerder voor dat de koploper na 28 wedstrijden minder punten had. In het seizoen 2001/02 stond Ajax op 58 punten, waarna het uiteindelijk de landstitel pakte met 73 punten. Tien jaar later, seizoen 2011/12, stond Ajax ook op 58 punten en werd het kampioen met 76 punten.

PSV is op dit moment cijfermatig de slechtste kampioen van deze eeuw. De Eindhovenaren veroverden in 2007/08 de landstitel met 72 punten. In de komende zes duels moet Ajax nog veertien punten pakken om op een hoger aantal dan PSV te eindigen.

Op basis van de duels met Cambuur (1-1) en NAC (0-0) wordt dat lastig, maar gezien de prestaties van Ajax afgelopen seizoenen onder trainer Frank de Boer moet dat wel lukken. De Amsterdammers zijn namelijk juist in april en mei op hun best. In die maanden pakte de club uit de hoofdstad liefst 55 punten uit twintig duels, gemiddeld 2,75 per wedstrijd.

Overigens lijkt de vierde landstitel op rij sowieso bijna een feit voor Ajax gezien de statistieken van deze eeuw. Van de veertien voorgaande jaargangen gebeurde het slechts één keer dat een club kampioen werd die na 28 speelronden niet de koploper was. Dat was in het seizoen 2010/11. PSV voerde de ranglijst aan met nog zes duels voor de boeg, maar Ajax pakte de titel..

Dus wat ik al eerder aangaf kampioen van de armoede... Had liever gezien dat we eindelijk weer eens een jaar domineerde en niemand ons kon stoppen en had echt het gevoel dat het dit jaar teminste in de eredivisie kon dat tegenstanders het in de broek deden als ze de naam ajax hoorde.. zoals 94 95 ongeslagen kampioen.. helaas zat dit er weer niet in
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 18 maart 2014 - 23:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 23:02 schreef nummer10 het volgende:
Eredivisie stevent af op slechtste kampioen deze eeuw

Overigens lijkt de vierde landstitel op rij sowieso bijna een feit voor Ajax gezien de statistieken van deze eeuw. Van de veertien voorgaande jaargangen gebeurde het slechts één keer dat een club kampioen werd die na 28 speelronden niet de koploper was. Dat was in het seizoen 2010/11. PSV voerde de ranglijst aan met nog zes duels voor de boeg, maar Ajax pakte de titel..

Hoe groot was het gat toen tussen psv en ajax?
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 19 maart 2014 - 02:43   quote  deeplink  
Voorgaande jaren dat we kampioen werden, speelde Ajax vooral in de 2e helft van het seizoen goed en vooral solide. Nu blijven we wisselvallig. En verliezen we regelmatig punten. En je kunt deze keer echter niet zeggen dat de tegenstanders beter zijn geworden. Dit jaar is het algemene niveau in Nederland eerder minder geworden dan beter.

Wat er dit jaar mist is dat jonge spelers minder goed zich aan bepalende en uitblinkende spelers kunnen optrekken. En daardoor lijkt het zoveel minder. Toch is het duidelijk dat Ajax mentaal niet stabiel genoeg is. En daar zal toch echt een reden voor zijn....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Bobby1972 --
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 19 maart 2014 - 02:54   quote  deeplink  
Je kunt wel kwaliteit hebben als ploeg, maar dan betekent helaas niet dat je structureel veel punten haalt. Rendement van een ploeg is ook een kwaliteit op zich. Spelers moeten leren meer van zichzelf en elkaar te eisen. Want anders beperk je jezelf en ook elkaar.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 22:58 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Omdat ajax ALTIJD heeft gestaan om totaal voetbal en aanvallend voetbal.. met amsterdamse bluf en niet dat statische gedoe.. waar dit wegkomt.. heb geen idee.. en dat negatieve is niet voor niks, hoop echt werkelijk waar dat ik ernaast zit jongens maar ik voel de bui al hangen wat psv is overkomen paar jaar terug toen wij ze inhaalde..
En dat is nou precies waarom ik redelijk negatief kan zijn..
Ben een groot fan van Ajax bezoek regelmatig een wedstrijd en ben hier elke dag
om de laatste nieuwtjes over Ajax te lezen. Ik gruwel van het wekelijks vertoonde spel en
ja we staan bovenaan ja hartstikke mooi maar mag je dan niet kritisch zijn?
Ja we staan 7 punten voor en als we dan kampioen worden is het vertrek van Erikssen goed opgevangen.
Worden we dat niet tja dan heb je dat aan jezelf te danken. Ajax is onherkenbaar geworden spelen niet om te scoren
maar op balbezit achterin. Ik geniet daar niet van! En ja we pakken punten (of verliezen we ze?).
Ik houd van het spelletje voetbal zelf al meer dan 25 jaar daarom herken ik Ajax niet meer. Het is zware kost geworden
We hebben geen uitblinkers meer (Khisna kan een speler worden waar ik van houd).
Ajax mag het zichzelf aanrekenen hoor want ze zijn toch echt verantwoordelijk voor deze selectie. .
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 23:02 schreef nummer10 het volgende:
Eredivisie stevent af op slechtste kampioen deze eeuw
Boe-roeperij. Kan ook nog altijd het beste kampioenschap onder FdB worden.
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 09:01   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

En dat is nou precies waarom ik redelijk negatief kan zijn..
Ben een groot fan van Ajax bezoek regelmatig een wedstrijd en ben hier elke dag
om de laatste nieuwtjes over Ajax te lezen. Ik gruwel van het wekelijks vertoonde spel en
ja we staan bovenaan ja hartstikke mooi maar mag je dan niet kritisch zijn?
Ja we staan 7 punten voor en als we dan kampioen worden is het vertrek van Erikssen goed opgevangen.
Worden we dat niet tja dan heb je dat aan jezelf te danken. Ajax is onherkenbaar geworden spelen niet om te scoren
maar op balbezit achterin. Ik geniet daar niet van! En ja we pakken punten (of verliezen we ze?).
Ik houd van het spelletje voetbal zelf al meer dan 25 jaar daarom herken ik Ajax niet meer. Het is zware kost geworden
We hebben geen uitblinkers meer (Khisna kan een speler worden waar ik van houd).
Ajax mag het zichzelf aanrekenen hoor want ze zijn toch echt verantwoordelijk voor deze selectie. .
Eens, we hebben een team van eenheidsworsten om even de woorden van de snor te gebruiken. Maar niet het niveau van ajax is minder geworden maar ook bij de fans. Zo zijn er velen die Serero helemaal geweldig vinden en daarom hoeft Ziyech niet te komen. Elke, zeker wat oudere fans, weten dat dit 15/20 jaar geleden onmogelijk was. Een waterdrager met amper spelinzicht, beroerde techniek tegen over een stylist en ajaxspeler pur sang zetten en dan voor de waterdrager kiezen.
Ons grootste manco is de aanval maar ook het middenveld. Klaassen ben ik groot fan maar is in feite een verbeterde versie van Siem de jong namelijk iemand die fantastisch de momenten kiest om diep te gaan maar het is niet een speler zoals Eriksen met overzicht, creativiteit en steekpass. Serero is dat zeker niet dus je middenveld mist de creativiteit die zo nodig om een team kapot te spelen wat met tien man voor de eigen goal hangt. Totaal geen initiatief zit er bij dit ajax.
Nogmaals de nieuwe koers juich ik van harte toe maar je kan niet met een veredeld jeugdteam wekelijk de pannen van het dak spelen. Ervaring is niet eens nodig maar wel een of twee klasbakken in je team

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Brandje --
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 09:02   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:01 schreef Eide het volgende:

[..]

Boe-roeperij. Kan ook nog altijd het beste kampioenschap onder FdB worden.
Omdat hij meer meer punten verschil kampioen kan worden?
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 09:03   quote  deeplink  
Brandje,
Helemaal mee eens.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 09:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:02 schreef Brandje het volgende:

[..]

Omdat hij meer meer punten verschil kampioen kan worden?
Nee, omdat Ajax nog altijd op 77 punten kan komen en onder FdB Ajax kampioen werd met respectievelijk 73, 76 en 76 punten. 76 punten is ook het gemiddeld aantal punten dat een ploeg historisch gezien nodig heeft om kampioen te worden.

Niets armoede dus, Ajax zit keurig het gemiddelde.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Eide --
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 09:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, omdat Ajax nog altijd op 77 punten kan komen en onder FdB Ajax kampioen werd met respectievelijk 73, 76 en 76 punten. 76 punten is ook het gemiddeld aantal punten dat een ploeg historisch gezien nodig heeft om kampioen te worden.

Niets armoede dus, Ajax zit keurig het gemiddelde.
Liever geen kampioen (tenzij met AJAX VOETBAL) met top voetbal dan kampioen van de armoede.. denkende aan oranje onder Marco.. daar heb ik meer van genoten en is me beter blijven hangen dan toen we 2de werden met bertje en zijn anti voetbal
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 09:22   quote  deeplink  
En tuurlijk zou ik blij zijn met 4 op een rij.. maar vind dat we nu teve resultaat voetbal spelen iets wat martin jol onderanderen werd verweten
Ronald 1960
 Ronald 1960 - woensdag 19 maart 2014 - 09:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Liever geen kampioen (tenzij met AJAX VOETBAL) met top voetbal dan kampioen van de armoede.. denkende aan oranje onder Marco.. daar heb ik meer van genoten en is me beter blijven hangen dan toen we 2de werden met bertje en zijn anti voetbal
Ik wil ALTIJD KAMPIOEN worden en het liefst met goed voetbal. MAAR..... als het niet goedschiks lukt, dan maar kwaadschiks!!!
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 09:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Nee, omdat Ajax nog altijd op 77 punten kan komen en onder FdB Ajax kampioen werd met respectievelijk 73, 76 en 76 punten. 76 punten is ook het gemiddeld aantal punten dat een ploeg historisch gezien nodig heeft om kampioen te worden.

Niets armoede dus, Ajax zit keurig het gemiddelde.
Als jij hier tevreden mee bent dan ben je geen liefhebber. .
Tuurlijk is het een knappe prestatie maar het spelletje van de afgelopen jaren kan me
echt niet bekoren. Wedstrijden van Ajax zijn slaap verwekkend geworden
met incidenteel een mooie actie, combinatie of doelpunt..
Sorry hoor maar vind dat niet des Ajax..
En dan kunnen we het wel blijven hebben over vorm enz. maar voor vertrek Erikssen
heb ik het al vaak zat aangegeven wie er aangetrokken konden worden.
Dat type spelers mis je nu.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens, we hebben een team van eenheidsworsten om even de woorden van de snor te gebruiken. Maar niet het niveau van ajax is minder geworden maar ook bij de fans. Zo zijn er velen die Serero helemaal geweldig vinden en daarom hoeft Ziyech niet te komen. Elke, zeker wat oudere fans, weten dat dit 15/20 jaar geleden onmogelijk was. Een waterdrager met amper spelinzicht, beroerde techniek tegen over een stylist en ajaxspeler pur sang zetten en dan voor de waterdrager kiezen.
Ons grootste manco is de aanval maar ook het middenveld. Klaassen ben ik groot fan maar is in feite een verbeterde versie van Siem de jong namelijk iemand die fantastisch de momenten kiest om diep te gaan maar het is niet een speler zoals Eriksen met overzicht, creativiteit en steekpass. Serero is dat zeker niet dus je middenveld mist de creativiteit die zo nodig om een team kapot te spelen wat met tien man voor de eigen goal hangt. Totaal geen initiatief zit er bij dit ajax.
Nogmaals de nieuwe koers juich ik van harte toe maar je kan niet met een veredeld jeugdteam wekelijk de pannen van het dak spelen. Ervaring is niet eens nodig maar wel een of twee klasbakken in je team
Plus 1
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 09:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Liever geen kampioen (tenzij met AJAX VOETBAL) met top voetbal dan kampioen van de armoede.. denkende aan oranje onder Marco.. daar heb ik meer van genoten en is me beter blijven hangen dan toen we 2de werden met bertje en zijn anti voetbal
Ik weet niet welk Ajax jij onder Van Basten hebt gezien... maar dat was met grote regelmaat HEEL erg slecht. Daar hadden we een paar topspelers maar ook heel veel bar slechte spelers. De laatste keer dat Ajax voor het huidige tijdperk redelijk voetbal speelde was in 2004 onder Koeman... maar dat was wel met Sneijder, Zlatan en dat soort heren.
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 09:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Als jij hier tevreden mee bent dan ben je geen liefhebber. .
Leg jij mij eens geen woorden in de mond.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 10:03   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 22:12 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik denk wel dat het enigszins zorgelijk is dat het % spelers dat soms ineens veel minder speelt best hoog is. En ja daar is een reden voor. Maar daar moet je wel bewust van zijn waardoor dat ontstaat. En ja misschien eisen we ook wel teveel van Ajax. Dan moet Ajax ook niet uiten dat ze Europees beter willen presteren.
Dus als Ajax die ambitie niet had uitgesproken zou men nu niet boos zijn?? Ik denk dat je zelf wel beter weet. Daarnaast is teleurgesteld zijn in het niet halen van doelstellingen heel normaal en ook goed. Maar wat er bij Ajax gebeurt slaat echt helemaal nergens op.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 18 maart 2014 - 22:42 schreef Robinho het volgende:

[..]

We eisen misschien teveel. Komt omdat we drie jaar achter elkaar kampioen zijn geworden. Dan verwacht je door te groeien en stappen te maken. Wat Bobby1972 zegt klopt, dan moeten ze niet van de toren blazen dat we naar de Europese top willen.
De jonkies kunnen druk voelen. Dat komt omdat de selectie niet in balans is. In iedere linie moet een speler staan die qua kwaliteit en ervaring de jonkies uit de wind zet. Er is geld voor, dus ook een keer door proberen te pakken. Met ervaren spelers erbij wordt je gewoon weer kampioen, worden de jonkies sneller beter dus verdien je weer meer geld.
Dat negativisme van iedereen valt wel mee, het is meer teleurstelling denk ik.

Uitfluiten doe ik niet en sta vierkant achter het nieuwe beleid, maar de laatste tijd is het niet goed.
Als het geld niet wordt uitgegeven aan spelers dan graag van de beurs af!
Daar is helemaal geen geld voor. Het type speler dat je noemt is veel te duur voor Ajax.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 10:06   quote  deeplink  
Ik zie enkel maar berichten over dit seizoen. Het hier en nu. Maar wel refereren aan doelstellingen die met name voor de langere termijn bedoeld zijn. Dat is toch raar.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:09   quote  deeplink  
-------------------Ruiter-------------
JanM---Kashia--Viergever----Aanholt
-----------------------Ortiz------------------
Toornstra------------------------Ziyech
Ruiz-------------Pelle-----------Boetius

----------------------Bizot------------------
Arias--Gouweleeuw--Bruma----Wijnaldum
-------------------Mokotjo------------
Egan--------------------------------Piazon
Kostic-------Johansson----------Tadic

----------------ten Rouwelaar------------
Rosales--lachman---Rekik------Kongola
------------------------Clasie-------------
Guitierez--------------------------------Propper
Ibarra------------Finbogasson------Depay

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Hummel10 --
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:11   quote  deeplink  
Zo maar 3 opstelling waar mee ik het tegen dit Ajax op durf te nemen
en geen 1 dubbele speler gebruikt
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik weet niet welk Ajax jij onder Van Basten hebt gezien... maar dat was met grote regelmaat HEEL erg slecht. Daar hadden we een paar topspelers maar ook heel veel bar slechte spelers. De laatste keer dat Ajax voor het huidige tijdperk redelijk voetbal speelde was in 2004 onder Koeman... maar dat was wel met Sneijder, Zlatan en dat soort heren.
Had het over oranje.. anders had ik bertje er nie bijgehaald.. heb toch zeer het vermoeden dat frank de boer op resultaat is gericht en de flair bij spelers er iets of wa uithaalt.. alles op save en dat vind ik jammer. En is niet des ajax
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:18   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:06 schreef remco k het volgende:
Ik zie enkel maar berichten over dit seizoen. Het hier en nu. Maar wel refereren aan doelstellingen die met name voor de langere termijn bedoeld zijn. Dat is toch raar.
Dus moeten we maar 10 jaar wachten met genieten en nog tig jaar resultaat voetbal aan moeten zien ipv totaal voetbal ? Hoef je het oude logo ook niet terug tehalen.. want die laat weer zien dat we AJAX zijn..
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:23   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:01 schreef Brandje het volgende:

[..]

Eens, we hebben een team van eenheidsworsten om even de woorden van de snor te gebruiken. Maar niet het niveau van ajax is minder geworden maar ook bij de fans. Zo zijn er velen die Serero helemaal geweldig vinden en daarom hoeft Ziyech niet te komen. Elke, zeker wat oudere fans, weten dat dit 15/20 jaar geleden onmogelijk was. Een waterdrager met amper spelinzicht, beroerde techniek tegen over een stylist en ajaxspeler pur sang zetten en dan voor de waterdrager kiezen.
Ons grootste manco is de aanval maar ook het middenveld. Klaassen ben ik groot fan maar is in feite een verbeterde versie van Siem de jong namelijk iemand die fantastisch de momenten kiest om diep te gaan maar het is niet een speler zoals Eriksen met overzicht, creativiteit en steekpass. Serero is dat zeker niet dus je middenveld mist de creativiteit die zo nodig om een team kapot te spelen wat met tien man voor de eigen goal hangt. Totaal geen initiatief zit er bij dit ajax.
Nogmaals de nieuwe koers juich ik van harte toe maar je kan niet met een veredeld jeugdteam wekelijk de pannen van het dak spelen. Ervaring is niet eens nodig maar wel een of twee klasbakken in je team
Eens klaassen zou ik wel met ziyech en blind willen zien.. maar echt zoals ik net aangaf mis ik flair en ik denm dat deboer daar een grootaandeel in heeft
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 10:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Had het over oranje.. anders had ik bertje er nie bijgehaald.. heb toch zeer het vermoeden dat frank de boer op resultaat is gericht en de flair bij spelers er iets of wa uithaalt.. alles op save en dat vind ik jammer. En is niet des ajax
Ik denk dat FdB een heel duidelijk beeld voor ogen heeft. Wat hij wil zien is een Ajax zoals dat tegen Barca en AZ speelde. Aanvallend, steeds vooruit denken. De bal op de helft van de tegenstander veroveren.

Waar het nu mankeert is dat Ajax te makkelijk en te snel voor de bal breed kiest. Dat er te weinig snelheid in de opbouw zit en dat we onvoldoende de bal op de helft van de tegenstander terug veroveren. Dan komt hele hele spelletje zoals FdB dat voor ogen heeft onder druk te staan.

Van de huidige selectie is Blind de enige die echt structureel vooruit denkt en altijd duidelijk op zoek is naar een voorwaartse oplossing. Dat op safe spelen moet eruit, beter een bal verspelen in de aanval op 20 meter van gal van de tegenstander met een pass dioe ook splijtend had kunnen zijn dan maar weer op safe achteruit en de tegenstander alle tijd geven gegroepeerd te spelen.

Ik wil meer durf zien. Talent is er zat. Dat hebben we vaak zat kunnen zien. Dat moet echter gekoppeld worden aan durf en de drang om elke bal splijtend te laten zijn.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3167
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0142259