BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 11:39 schreef Stanley het volgende:
Over 2 jaar wil ajax pieken met huidige pareltjes uit de jeugd!
Eens hoewel die pareltjes dan 18 of 19 zijn en eigenlijk dan nog 1 a 2 jaar nodig hebben om echt in hun ritme te komen. Er breken nu wel een aantal jaren aan waar de doorstroom waarschijnlijk iets minder zal zijn.
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 11:43   quote  deeplink  
dubbel :(

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 06 maart 2014 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 06 maart 2014 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 11:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens hoewel die pareltjes dan 18 of 19 zijn en eigenlijk dan nog 1 a 2 jaar nodig hebben om echt in hun ritme te komen. Er breken nu wel een aantal jaren aan waar de doorstroom waarschijnlijk iets minder zal zijn.
Gelukkig staan we er financieel goed voor dus die mindere stroming is
eventueel aan te vullen met gerichte aankopen..
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 13:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Gelukkig staan we er financieel goed voor dus die mindere stroming is
eventueel aan te vullen met gerichte aankopen..
Dat is ook precies wat Overmars in een interview eind vorig jaar aangaf.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 06 maart 2014 - 13:48   quote  deeplink  
Is maar goed ook, Remco.
Met jou valt verder ook niet te communiceren. Is logisch.
remco k
 remco k - donderdag 06 maart 2014 - 13:58   quote  deeplink  
Waar heb je het nou weer over.
Robinho
 Robinho - donderdag 06 maart 2014 - 15:02   quote  deeplink  
Als je ieder jaar je beste spelers verkoopt wordt het elftal ieder jaar jonger. Geen probleem als je wil meestrijden voor de titel en beker. Ikzelf heb daar geen problemen mee. Zie het liefst jongens uit eigen opleiding of goede jong gescoutte talenten die het Ajax-systeem in de jeugd leren. Maar zoals de hoge heren hebben aangegeven willen ze ons terugbrengen naar de Europese (sub)top. Dan moet er op een gegeven moment toch een kwaliteitsinjectie van 2 a 3 gearriveerde topspelers komen. Hiervoor zul je door het salarisplafond moeten. Huntelaar, Sneijder en Maxwell? Toen Rijkaard terugkwam geloofde ook niemand dat dat zou gebeuren. Toen Johan terugkwam idemdito.Sommigen noemen dit fantaseren, ikzelf noem het ambitie!
Ztjes
 Ztjes - donderdag 06 maart 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 15:02 schreef Robinho het volgende:
Als je ieder jaar je beste spelers verkoopt wordt het elftal ieder jaar jonger. Geen probleem als je wil meestrijden voor de titel en beker. Ikzelf heb daar geen problemen mee. Zie het liefst jongens uit eigen opleiding of goede jong gescoutte talenten die het Ajax-systeem in de jeugd leren. Maar zoals de hoge heren hebben aangegeven willen ze ons terugbrengen naar de Europese (sub)top. Dan moet er op een gegeven moment toch een kwaliteitsinjectie van 2 a 3 gearriveerde topspelers komen. Hiervoor zul je door het salarisplafond moeten. Huntelaar, Sneijder en Maxwell? Toen Rijkaard terugkwam geloofde ook niemand dat dat zou gebeuren. Toen Johan terugkwam idemdito.Sommigen noemen dit fantaseren, ikzelf noem het ambitie!
Helemaal mee eens.
Zonder echte gearriveerde topspelers (Nigel de Jong, etc.) gaan we nooit terug naar Europese subtop.
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 15:02 schreef Robinho het volgende:
Als je ieder jaar je beste spelers verkoopt wordt het elftal ieder jaar jonger. Geen probleem als je wil meestrijden voor de titel en beker. Ikzelf heb daar geen problemen mee. Zie het liefst jongens uit eigen opleiding of goede jong gescoutte talenten die het Ajax-systeem in de jeugd leren. Maar zoals de hoge heren hebben aangegeven willen ze ons terugbrengen naar de Europese (sub)top. Dan moet er op een gegeven moment toch een kwaliteitsinjectie van 2 a 3 gearriveerde topspelers komen. Hiervoor zul je door het salarisplafond moeten. Huntelaar, Sneijder en Maxwell? Toen Rijkaard terugkwam geloofde ook niemand dat dat zou gebeuren. Toen Johan terugkwam idemdito.Sommigen noemen dit fantaseren, ikzelf noem het ambitie!
Je noemt alleen spelers die geen Ajacied in hart en nieren zijn, die komen niet terug. Van de huidige toppers vallen alleen Van der Vaart, Heitinga en Nigel de Jong in die categorie. En van die 3 is alleen Van der Vaart een dusdanig goede voetballer dat hij Ajax echt naar een hoger niveau kan tillen. Heitinga is ruim over z'n top en Nigel de Jong is een goede balafpakker maar niet iemand die je ploeg op een hoger plan helpt.

Kortom, op dit moment is het dus wel fantasie (helaas), tenzij Raf dus inderdaad eens terug komt.
Stanley
 Stanley - donderdag 06 maart 2014 - 15:55   quote  deeplink  
Nou geef mij Nigel de Jong maar!

Om hem als slechts een balafpakker te typeren is mijn inziens onterecht. En bovendien als het wel correct zou zijn ook
goed, want techniek hebben we zat op het middenveld. Power en gif niet!
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 15:55 schreef Stanley het volgende:
Nou geef mij Nigel de Jong maar!

Om hem als slechts een balafpakker te typeren is mijn inziens onterecht. En bovendien als het wel correct zou zijn ook
goed, want techniek hebben we zat op het middenveld. Power en gif niet!
Dat is anders het enige dat hij doet bij Milan en oranje. bal af pakken en inleveren. En daar is hij heel goed in maar verder brengt hij niet zo heel veel extra's tegenwoordig. Sinds zijn tijd bij Ajax is hij steeds defensiever gaan spelen.

Hij is absoluut de beste Nederlandse balafpakker. Hij hoort er bij Oranje straks absoluut bij, een stofzuiger op het middenveld die achter Strootman de 10 echt doet ruimen en zich vooral niet te veel met de rest van het voetbal bezig houdt. Maar hij is wel een bal afpakker. Zo eerlijk moet je wel zijn.

Ik zie liever Raf terug komen. Heerlijke traptechniek, scorend vermogen, oog voor de steekpass. Enige nadeel is dat een middenveld met Klaassen en Raf waarschijnlijk te kwetsbaar is. Maar goed, als Nigel terig zou komen heb je een dingetje met Daley.
nora
 nora - donderdag 06 maart 2014 - 16:28   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 15:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Je noemt alleen spelers die geen Ajacied in hart en nieren zijn, die komen niet terug. Van de huidige toppers vallen alleen Van der Vaart, Heitinga en Nigel de Jong in die categorie. En van die 3 is alleen Van der Vaart een dusdanig goede voetballer dat hij Ajax echt naar een hoger niveau kan tillen. Heitinga is ruim over z'n top en Nigel de Jong is een goede balafpakker maar niet iemand die je ploeg op een hoger plan helpt.

Kortom, op dit moment is het dus wel fantasie (helaas), tenzij Raf dus inderdaad eens terug komt.
Heel misschien als HSV degradeert hebben wij misschien een kans dat Raf terug komt.
remco k
 remco k - donderdag 06 maart 2014 - 16:51   quote  deeplink  
Ik ben eigenlijk al die drollebeukers wel een beetje zat in dat buitenland. Stuk voor stuk geroepen dat ze terug zouden komen.. Om vervolgens lekker ergens weg te pieteren bij een club die nergens voor speelt..

Bah. Ziek wat je van dat omhoog gevallen kutvolk..

En stuk voor stuk voelen zij zich helemaal geweldig, en dat terwijl ze echt vrijwel niks gepresteerd hebben in hun buitenlandse carriere..
Robinho
 Robinho - donderdag 06 maart 2014 - 17:10   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 15:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Je noemt alleen spelers die geen Ajacied in hart en nieren zijn, die komen niet terug. Van de huidige toppers vallen alleen Van der Vaart, Heitinga en Nigel de Jong in die categorie. En van die 3 is alleen Van der Vaart een dusdanig goede voetballer dat hij Ajax echt naar een hoger niveau kan tillen. Heitinga is ruim over z'n top en Nigel de Jong is een goede balafpakker maar niet iemand die je ploeg op een hoger plan helpt.

Kortom, op dit moment is het dus wel fantasie (helaas), tenzij Raf dus inderdaad eens terug komt.
Huntelaar en Maxwell hebben hun liefde voor Ajax verklaard, De Jong en V.d.Vaart willen bij HSV afbouwen. En ik denk dat VdVaart, Heitinga en De Jong weinig aan Ajax toevoegen. VdVaart zou het kunnen maar die is altijd ziek zwak en misselijk. De Jong en Heitinga zijn achterhaald.
Robinho
 Robinho - donderdag 06 maart 2014 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 16:51 schreef remco k het volgende:
Ik ben eigenlijk al die drollebeukers wel een beetje zat in dat buitenland. Stuk voor stuk geroepen dat ze terug zouden komen.. Om vervolgens lekker ergens weg te pieteren bij een club die nergens voor speelt..

Bah. Ziek wat je van dat omhoog gevallen kutvolk..

En stuk voor stuk voelen zij zich helemaal geweldig, en dat terwijl ze echt vrijwel niks gepresteerd hebben in hun buitenlandse carriere..
Daar moet ik je gelijk in geven..... Ze willen pas terug als ze een bierpens hebben.
Maar die tijd is geweest. Heitinga wil over een paar jaar terug.... Tering wat een verbeelding, hij is nu al gepasseerd door Veltman!
Maar als er gearriveerde spelers gehaald worden dan rond hun 30/32ste, als tussenstap naar grof geld verdienen in de woestijn als ze uitgeblust zijn en niet als eindstation.
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 17:18   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 17:10 schreef Robinho het volgende:

[..]

Huntelaar en Maxwell hebben hun liefde voor Ajax verklaard, De Jong en V.d.Vaart willen bij HSV afbouwen. En ik denk dat VdVaart, Heitinga en De Jong weinig aan Ajax toevoegen. VdVaart zou het kunnen maar die is altijd ziek zwak en misselijk. De Jong en Heitinga zijn achterhaald.
Maxwell komt echt niet meer een KJH heeft Ajax echt wel in z'n hart zitten, Suarez heeft dat ook, maar dat is wel iets anders als komen afbouwen. KJH is nu 30, eigenlijk in het buitenland in de top nergens geslaagd. Dat is zijn doel nog, niet afbouwen bij ons.

Ach we zullen zien. Ik zie alleen in Raf een oud-Ajacied die iets toe zou kunnen voegen en eventueel ook nog echt terug komt. Al die anderen zie ik gewoon niet snel terugkeren, althans, niet dat ze in Europa ook nog mee kunnen.
Robinho
 Robinho - donderdag 06 maart 2014 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 17:18 schreef Eide het volgende:

[..]

Maxwell komt echt niet meer een KJH heeft Ajax echt wel in z'n hart zitten, Suarez heeft dat ook, maar dat is wel iets anders als komen afbouwen. KJH is nu 30, eigenlijk in het buitenland in de top nergens geslaagd. Dat is zijn doel nog, niet afbouwen bij ons.

Ach we zullen zien. Ik zie alleen in Raf een oud-Ajacied die iets toe zou kunnen voegen en eventueel ook nog echt terug komt. Al die anderen zie ik gewoon niet snel terugkeren, althans, niet dat ze in Europa ook nog mee kunnen.
De term "afbouwen" moet de boeken uit bij Ajax. Overmars moet met een goed verhaal komen waar jongens als Huntelaar in geloven. Doorgroeien naar de top. Daarna kunnen ze nog 2 jaar geld pakken ergens anders.
Denk dat het grootste probleem het nivo van de eredivisie is.
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 17:41   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 17:38 schreef Robinho het volgende:

[..]

De term "afbouwen" moet de boeken uit bij Ajax.
Afbouwen is niet per definitie slecht. Het betekent niet dat je al over je top heen bent. Het betekent in mijn ogen de hectiek van de buitenlandse top achter je laten en de laatste jaren voor het plezier kiezen. Zo zag ik de terugkeer van Rijkaard althans, maar ook de van Jaap Stam bijvoorbeeld.

Nog gewoon goed, maar terug naar huis, lekker ontspannen nog een paar jaar plezier hebben.
Robinho
 Robinho - donderdag 06 maart 2014 - 18:00   quote  deeplink  
Als je het zo ziet ben ik het met je eens. Maar dat is wel een bepaald slag mens. Stam en Rijkaard vallen qua persoonlijkheid in het rijtje Litmanen, Pettersson, Frank De Boer, Blind. Die denken volgens mij " ik ben binnen dus ik zit goed op de plek waar ik lekker kan werken"
NatjosFC
 NatjosFC - donderdag 06 maart 2014 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 10:56 schreef Eide het volgende:
Klaassen is echter wel een natuurlijke voetballer. Klaassen en Ziyech naast elkaar ga je veel andere kwaliteiten inleveren. Als je effectief gebruik wil maken van spelers als Klaassen en Ziyech zal daar altijd een waterdrager bij moeten zitten.

Bij Ajax is Blind de passende speler met overzicht, Klaassen brengt diepgang en Serero beloopt de ruimtes daar tussen. Zo'n type heb je dus keihard nodig. Als je naast Klaassen nog een diepgaande spelers als Ziyech zet krijg je gigantische ruimtes op het middenveld die Blind nooit alleen kan bespelen.
Maar wie is dan de man met de steekpass?
Dat was Eriksen altijd, maar die had ook het loopvermogen van Serero...Z'n speler zijn we weer nodig en weet niet of Andersen dat heeft Lobotka misschien?

Ben benieuwd wat Serero nog in zijn mars heeft want vind hem vooralsnog niet het verschil maken, maar hij wordt wel steeds beter... ben benieuwd!
Eide
 Eide - donderdag 06 maart 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 22:27 schreef NatjosFC het volgende:

[..]

Maar wie is dan de man met de steekpass?
Dat was Eriksen altijd, maar die had ook het loopvermogen van Serero...Z'n speler zijn we weer nodig en weet niet of Andersen dat heeft Lobotka misschien?

Ben benieuwd wat Serero nog in zijn mars heeft want vind hem vooralsnog niet het verschil maken, maar hij wordt wel steeds beter... ben benieuwd!
Terechte opmerking over Eriksen. Eriksen combineerde een enorm loonvermogen en werklust maar een hele gave techniek. Dat type moet je zoeken denk ik.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 07 maart 2014 - 11:03   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 06 maart 2014 - 23:07 schreef Eide het volgende:

[..]

Terechte opmerking over Eriksen. Eriksen combineerde een enorm loonvermogen en werklust maar een hele gave techniek. Dat type moet je zoeken denk ik.
Waar vind je zo iemand? Wie er in mijn ogen wel een klein beetje in de buurt komt op
de Nederlandse velden is Toornstra. Kan hard werken en heeft een goede pass plus schot..
Maar of hij veel beter als bv Duarte is weet ik niet.. Ortiz en guitierez vind ik ook wel nuttige spelers..
Eide
 Eide - vrijdag 07 maart 2014 - 12:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 11:03 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waar vind je zo iemand? Wie er in mijn ogen wel een klein beetje in de buurt komt op
de Nederlandse velden is Toornstra. Kan hard werken en heeft een goede pass plus schot..
Maar of hij veel beter als bv Duarte is weet ik niet.. Ortiz en guitierez vind ik ook wel nuttige spelers..
Toornstra is wel het type, of die ook echt beter is dan Serero weet ik niet.
Mando
 Mando - vrijdag 07 maart 2014 - 13:47   quote  deeplink  
Spelers met een contract dat afloopt in de zomer van 2015 zijn;

Vermeer, zou ik proberen te behouden voor de bank maar denk zelf dat hij gaat.
v. Rhijn, zou ik laten gaan vind hem een matige speler en zou Ligeon de kans geven.
Moisander, staat Denswil's (verlengen!!) ontwikkeling in de weg en zou ik dus laten gaan.
de Jong, Met Klaassen hebben we een vervanger die in potentie beter is.
Schone, Leuke voetballer als backup maar niet voor in de basis zie liever Kishna RBuiten.
Serero, Vind ik te licht voor in europa maar wel een leuke speer voor de Eredivisie.
Sana, NUFF SAID.
Siggi, Verkopen komt gewoon tekort.
Hoesen, Zelfde als Siggi.

Mijn Selectie voor het volgende seizoen zou deze zijn.

Cillessen/v. der Hart/ (vermeer).
Ligeon/Tete
Veltman/v. der Hoorn
Denswil/Dijks
Boilessen/Riedewald
Blind/Lobotka
Klaassen/Andersen
Duarte/ (Aankoop:Ziyech)
Kishna/Fischer/ (Aankoop?)of (Jeugd:el Ghazi & Meleg)
Fischer/Kishna/ (Aankoop?)of (Jeugd:el Ghazi & Meleg)
(Aankoop: Batshuayi)/(Aankoop: Zivkovic)

Ik denk als dit team een jaartje of twee verder is het zeker een kans maakt in de europa league. Champions league zou een droom zijn!!

Is een team met erg weinig ervaring het zou daarom mooi zijn als spelers zoals; Huntelaar, van der Vaart en de jong hun carrière bij Ajax zouden komen afsluiten. op die manier geloof ik dat het team niet alleen sterker is geworden maar ook de nodige ervaring heeft. Deze spelers trek je echter alleen aan met een hoger salaris dan nu het geval is.
Eide
 Eide - vrijdag 07 maart 2014 - 14:18   quote  deeplink  
@Mando: Goede eerste post. Welkom. Ben het alleen niet geheel met jou eens :)

Jij bent namelijk weer iemand die weigert om te zien hoe goed Van Rhijn sinds de winterstop bezig is. Over het gehele seizoen statistisch gezien minimaal gelijk aan Janmaat en sinds de stop RUIM beter dan Janmaat om maar eens iets te noemen.

Het is net alsof ik een jaar terug de tijd in ben met Daley Blind na zijn zwakke periode waar men ook maar over bleef zeuren.

Van Rhijn is ruim beter dan Ligeon (die gewoon tegen valt dit seizoen) en die zelfs zo langzamerhand Kenny Tete moet gaan vrezen in de pikorde. Ik hoop dus echt dat van Rhijn binnenkort bijtekent want er zit nog een hoop rek in bij die jongen.

Kijk eens naar dit topic over Ricardo van Rhijn.
Ztjes
 Ztjes - vrijdag 07 maart 2014 - 14:35   quote  deeplink  
Mando,

Mee eens.
Alleen Boilessen heeft een fysiek probleem. Als je zo vaak een hamstringblessure hebt, dan is chronisch geworden en gaat het zeer regelmatig terugkomen.
Wat Eide zegt betreffende van Rhijn ben ik ook met hem eens.
Mando
 Mando - vrijdag 07 maart 2014 - 14:40   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 14:18 schreef Eide het volgende:
@Mando: Goede eerste post. Welkom. Ben het alleen niet geheel met jou eens :)

Jij bent namelijk weer iemand die weigert om te zien hoe goed Van Rhijn sinds de winterstop bezig is. Over het gehele seizoen statistisch gezien minimaal gelijk aan Janmaat en sinds de stop RUIM beter dan Janmaat om maar eens iets te noemen.

Het is net alsof ik een jaar terug de tijd in ben met Daley Blind na zijn zwakke periode waar men ook maar over bleef zeuren.

Van Rhijn is ruim beter dan Ligeon (die gewoon tegen valt dit seizoen) en die zelfs zo langzamerhand Kenny Tete moet gaan vrezen in de pikorde. Ik hoop dus echt dat van Rhijn binnenkort bijtekent want er zit nog een hoop rek in bij die jongen.

Kijk eens naar dit topic over Ricardo van Rhijn.
Ik vind van Rhijn geen slechte speler, maar hij is imo absoluut geen geweldenaar. De rede waarom ik voor Ligeon zou kiezen is omdat hij meer dreiging & snelheid heeft en niet telkens het balletje breed of naar de keeper terug tikt. Daarbij vind ik dat Ligeon een betere voorzet heeft. Dijks zou ik gebruiken als vervanger van Denswil of Boillessen mocht een van deze geblesseerd raken en daarachter Riedewald.
Eide
 Eide - vrijdag 07 maart 2014 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 14:40 schreef Mando het volgende:

[..]

Daarbij vind ik dat Ligeon een betere voorzet heeft.
Dat blijkt bij Jong Ajax anders nergens uit, terwijl Van Rhijn bij Ajax 1 de meeste bruikbare voorzetten van iedereen aflevert. Ligeon heeft 0 goals en slechts 1 assist in het hele seizoen, Van Rhijn 2 goals en 3 assists. Van Rhijn lijkt dus ook aanvallend bewoon beter te zijn.

Wat ik met name zwak vind aan Van Rhijn is dat hij in z'n uitstraling geen killer is. Bij een duel meteen de handjes omhoog, zo van "ik deed niets" waardoor hij juist schuldig lijkt. Hij moet meer uitstralen dat hij z'n tegenstander gaat opvreten. Maar verder ruimschoots de beste bij Ajax op die positie.

Uiteindelijk is een linksback natuurlijk een verdediger. En verdedigend zijn we het hopelijk eens dat van Rhijn vele malen stabieler oogt dan Ligeon.
Mando
 Mando - vrijdag 07 maart 2014 - 15:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 14:52 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat blijkt bij Jong Ajax anders nergens uit, terwijl Van Rhijn bij Ajax 1 de meeste bruikbare voorzetten van iedereen aflevert. Ligeon heeft 0 goals en slechts 1 assist in het hele seizoen, Van Rhijn 2 goals en 3 assists. Van Rhijn lijkt dus ook aanvallend bewoon beter te zijn.

Wat ik met name zwak vind aan Van Rhijn is dat hij in z'n uitstraling geen killer is. Bij een duel meteen de handjes omhoog, zo van "ik deed niets" waardoor hij juist schuldig lijkt. Hij moet meer uitstralen dat hij z'n tegenstander gaat opvreten. Maar verder ruimschoots de beste bij Ajax op die positie.

Uiteindelijk is een linksback natuurlijk een verdediger. En verdedigend zijn we het hopelijk eens dat van Rhijn vele malen stabieler oogt dan Ligeon.
In Verdedigend opzicht ben ik het met je eens dat v. Rhijn beter is. Ligeon heeft mij inderdaad niet kunnen overtuigen in de Jupiler league dit seizoen. Toch heb ik het idee dat Ligeon met zijn snelheid voor meer actie op het veld zorgt waardoor het een leukere wedstrijd word. Als je alleen naar de Eredivisie statistieken kijkt heeft Ligeon het per minuut wel beter gedaan dan van Rhijn wat betreft assists. v Rhijn 7 assist in 5861 minuten = gemiddeld 1 assist per 837 minuten. tegenover Ligeon 1 assist per 532 minuten. ( is niet alleen gebaseerd op dit seizoen).

Je kan ze nog niet super goed vergelijken omdat Ligeon daarvoor te weinig wedstrijden op hoog niveau heeft gespeeld. Vind dat v. Rhijn zijn taken goed uitvoert maar, brengt niets extra's waar een Boillessen die verdedigend ook niet altijd even sterk oogt dat wel doet bijvoorbeeld.

Het is dus meer dat ik niet helemaal weg ben van v. Rhijn dan dat ik Ligeon nou zo super goed vind.

Bron: http://www.transfermarkt.nl/nl/basics/spielervergleich/basics_124883_111185.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 07 maart 2014 door Mando --
Pietje
 Pietje - vrijdag 07 maart 2014 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 maart 2014 - 20:32 schreef remco k het volgende:

[..]

Heel goed vind ik bij Serrero wel wat ver gaan, hij speelt prima maar niet heel goed, en is in mijn optiek ook niet onomstreden.

En de Boer zal echt Denswill naast Veltman gaan zetten.. Hij wil een links en rechtsbenige CV..
Helemaal mee eens!
Eide
 Eide - vrijdag 07 maart 2014 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 07 maart 2014 - 15:23 schreef Mando het volgende:

[..]

Het is dus meer dat ik niet helemaal weg ben van v. Rhijn dan dat ik Ligeon nou zo super goed vind.
Dat kan altijd.

En nogmaals, goede posts om mee te beginne. Hoop dat we nog veel meer van je mogen zien.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 09 maart 2014 - 19:39   quote  deeplink  
Vandaag toch maar weer eens bewezen dat er van de zomer toch het 1 en ander
moet gebeuren om de gewenste stappen te maken..
De voorhoede moet maar eens goed naar gekeken worden
remco k
 remco k - zondag 09 maart 2014 - 19:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 19:39 schreef Hummel10 het volgende:
Vandaag toch maar weer eens bewezen dat er van de zomer toch het 1 en ander
moet gebeuren om de gewenste stappen te maken..
De voorhoede moet maar eens goed naar gekeken worden
Op basis van vandaag moet je een heel nieuw elftal halen inclusief keepers en wissels.
Mando
 Mando - woensdag 12 maart 2014 - 23:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 09 maart 2014 - 19:39 schreef Hummel10 het volgende:
Vandaag toch maar weer eens bewezen dat er van de zomer toch het 1 en ander
moet gebeuren om de gewenste stappen te maken..
De voorhoede moet maar eens goed naar gekeken worden
Er lopen gewoon een paar erg matige basisspelers rond bij Ajax. Ze zullen toch de portemonnee moeten trekken vrees ik om echt kwaliteit binnen te halen. want met een Bojan of een Serero red je het niet in Europa. En 3 (4) X de landstitel achter elkaar is leuk, maar dat smaakt toch naar meer. Tijd voor een volgende stap!!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 06:41   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 12 maart 2014 - 23:52 schreef Mando het volgende:

[..]

Er lopen gewoon een paar erg matige basisspelers rond bij Ajax. Ze zullen toch de portemonnee moeten trekken vrees ik om echt kwaliteit binnen te halen. want met een Bojan of een Serero red je het niet in Europa. En 3 (4) X de landstitel achter elkaar is leuk, maar dat smaakt toch naar meer. Tijd voor een volgende stap!!
Ja inderdaad als je na 4 kampioenschappen nog geen stappen kunt
maken dan zit er toch iets niet helemaal goed. Maar roep het al veel langer dan
dit seizoen als je je beste spelers blijft verkopen en alles op de bank zet je nooit vooruit gaat.
Deze selectie mis net dat beetje extra pit, gogme, karakter, kwaliteit of hoe je het ook wilt noemen.
Elf ideale schoonzonen dat is waat het een beetje aanschort.
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 06:46   quote  deeplink  
Ik denk dat er anders wel stappen zijn gemaakt, gezien de prestaties in de CL poulefase. Vorige seizoenen kansloos 3e en zelfs 3e was met samengeknepen billen. Dit jaar min of meer ongelukkig de poulefase niet overleefd...

Kleine stapjes, maar wel stapjes. Het mag echter wel wat sneller gaan, dat ben ik met iedereen eens en het echec tegen RBS is bij mij in ieder geval hard aangekomen. Wat ik mis is geen felheid of gogme, ik mis met name stabiliteit. Het vermogen om niet alleen af en toe heel goed te spelen, maar regelmatig heel goed te spelen. En dat als je niet "heel goed" bent, in ieder geval gewoon voldoende zijn. Nu zakt de selectie te vaak door een ondergrens, terwijl iedereen heeft kunnen zien dat Ajax ruimschoots beter kan en is.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 06:46 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er anders wel stappen zijn gemaakt, gezien de prestaties in de CL poulefase. Vorige seizoenen kansloos 3e en zelfs 3e was met samengeknepen billen. Dit jaar min of meer ongelukkig de poulefase niet overleefd...

Kleine stapjes, maar wel stapjes. Het mag echter wel wat sneller gaan, dat ben ik met iedereen eens en het echec tegen RBS is bij mij in ieder geval hard aangekomen. Wat ik mis is geen felheid of gogme, ik mis met name stabiliteit. Het vermogen om niet alleen af en toe heel goed te spelen, maar regelmatig heel goed te spelen. En dat als je niet "heel goed" bent, in ieder geval gewoon voldoende zijn. Nu zakt de selectie te vaak door een ondergrens, terwijl iedereen heeft kunnen zien dat Ajax ruimschoots beter kan en is.
Nou als een cambuur je het moeilijk maakt met wat gezonde werklust dan mis ik wel meer hoor..
Kishna heeft een beetje de mentaliteit die de rest ontbreekt..
Beetje karakter zou echt niet mistaan hoor.. De meeste aanvallers missen die geslepenheid,
dat loeren op een goal mis ik. Enige wat ze doen is een beetje dom dribbelen of slap schieten zonder overtuiging.
Verdediging is ook veel te slap zag zelfs tegen Cambuur eindelijk van Rhijn een keer een duel aangaan.
Veltman maakt veel fouten, Moisander geen echte topper, Linksback is momenteel een probleem.
Middenveld Blind redelijk, Sorrero kan niet beslissend zijn. Nee er is nog wel wat werk aan de winkel.
Door de ondergrens gaan is volgens mij ook een stukje karakter hoor,
de aard van het beestje zeg maar..
remco k
 remco k - donderdag 13 maart 2014 - 08:31   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 06:46 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er anders wel stappen zijn gemaakt, gezien de prestaties in de CL poulefase. Vorige seizoenen kansloos 3e en zelfs 3e was met samengeknepen billen. Dit jaar min of meer ongelukkig de poulefase niet overleefd...

Kleine stapjes, maar wel stapjes. Het mag echter wel wat sneller gaan, dat ben ik met iedereen eens en het echec tegen RBS is bij mij in ieder geval hard aangekomen. Wat ik mis is geen felheid of gogme, ik mis met name stabiliteit. Het vermogen om niet alleen af en toe heel goed te spelen, maar regelmatig heel goed te spelen. En dat als je niet "heel goed" bent, in ieder geval gewoon voldoende zijn. Nu zakt de selectie te vaak door een ondergrens, terwijl iedereen heeft kunnen zien dat Ajax ruimschoots beter kan en is.
+1
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 09:00   quote  deeplink  
Hummel, ik denk dat het helemaal niet de bedoeling is om slap en/of slordig te spelen. Ik denk zelfs dat de spelers gevoelsmatig tot het uiterste gingen... maar als je door die kwalitatieve ondergrens zakt ben je altijd te laat, is elke bal te slap of te hard en lijkt het al snel nergens meer op.

Kortom: wat wij zien als slap of ongeinspireerd is in mijn optiek het gevolg van een zeer talentvolle maar instabiele selectie die door een kwalitatieve ondergrens heen zakt en daardoor in de problemn komt. En Ajax mist een speler die de ploeg weer boven die grens kan slepen, zoals in het verleden iemand als Rijkaard maar ook een Thomas Galasek dat wel kon. Moisander en Poulsen kunnen dat zeker niet.

De uitdaging om met de huidige visie van Ajax in het moderne voetbal is in mijn ogen dan ook met name om een elftal te krijgen dat altijd een acceptabel basisniveau haalt. Denk aan wedstrijden als tegen AZ, NAC of Heerenveen thuis, dat moet een normaal niveau zijn, en niet het niveau waar spelers en trainer al tevreden zijn. Tevreden moet je pas zijn als je speelt zoals Ajax dat in eigen huis tegen Barca, Milan en Celtic.
Mando
 Mando - donderdag 13 maart 2014 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 06:46 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat er anders wel stappen zijn gemaakt, gezien de prestaties in de CL poulefase. Vorige seizoenen kansloos 3e en zelfs 3e was met samengeknepen billen. Dit jaar min of meer ongelukkig de poulefase niet overleefd...

Kleine stapjes, maar wel stapjes. Het mag echter wel wat sneller gaan, dat ben ik met iedereen eens en het echec tegen RBS is bij mij in ieder geval hard aangekomen. Wat ik mis is geen felheid of gogme, ik mis met name stabiliteit. Het vermogen om niet alleen af en toe heel goed te spelen, maar regelmatig heel goed te spelen. En dat als je niet "heel goed" bent, in ieder geval gewoon voldoende zijn. Nu zakt de selectie te vaak door een ondergrens, terwijl iedereen heeft kunnen zien dat Ajax ruimschoots beter kan en is.
Als je vorig jaar van Boekarest verliest en dit jaar van Salzburg dan zie ik niet welke stappen er gemaakt zijn, sterker nog dit Ajax heeft imo helemaal geen stappen gemaakt. We wonnen wel van Barca maar de voorgaande jaren wonnen we ook niet van de minste ploegen zoals ManU en ManC.
Begrijp me niet verkeerd Salzburg is gewoon een erg goed team, maar dat neemt niet weg dat in die twee wedstrijden op een pijnlijke manier duidelijk werd dat dit Ajax nog helemaal niet zo ver is.

Het is daarom zaak om de jonge talenten als Klaassen, Fischer, Veltman en nog een paar anderen langer aan ons te binden om zo een vaste kern te creëren. Op die manier geloof ik dat we over 2 jaar best weer is mee kunnen doen in Europa mits we deze spelers voor een langere periode aan ons weten te binden en op een aantal posities zoals de spits een goed gerichte aankoop te doen.

Als je trouwens de statistieken erop nakijkt dan zie je trouwens dat dit de stabielste periode is onder de boer. We hebben al erg lang niet verloren op nationaal niveau wel hebben we te vaak gelijk gespeeld.

Ik ben het wel met je eens dat wanneer Ajax door zijn ondergrens zakt het niet om aan te zien is.. Maar ach wat wil je helft van het team is of nog jeugdspeler of net niet meer en de rest is op zijn top en gewoon matig. Dit Ajax heeft tijd nodig, vanaf volgend jaar staat er grotendeels het team dat in de finale kwam van de eerste Next gen series. Erg talentvol groepje!!
Bobby1972
 Bobby1972 - donderdag 13 maart 2014 - 12:11   quote  deeplink  
Is het spel van Ajax beter dan vorig jaar? Eerder minder gezien de wisselvalligheid van dit moment. Ook gezien het aantal punten. Want je kunt ook niet zeggen dat de andere teams gemiddeld veel sterker zijn geworden t.o.v. een jaar geleden. Dan kun je helaas wel de conclusie trekken dat er duidelijk fouten zijn gemaakt t.a.v. het beleid.

Verkeerde aankopen gedaan? Diverse spelers die niet hun niveau van vorig jaar halen. Missen van kwaliteit in de breedte? Ajax moet zichzelf maar eens goed in de spiegel gaan bekijken. En wie is er verantwoordelijk voor de gemaakte fouten?

In feite is Ajax niet verder gekomen t.o.v. een jaar geleden kwa prestaties. En dat is meetbaar. Voor de supporters is het ook kwa spel er ook niet bepaald aantrekkelijker op geworden. Wisselvalligheid heeft een oorzaak, en ik hoop dat ze zich daar goed van bewust zijn!
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 13:57   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 09:00 schreef Eide het volgende:
Hummel, ik denk dat het helemaal niet de bedoeling is om slap en/of slordig te spelen. Ik denk zelfs dat de spelers gevoelsmatig tot het uiterste gingen... maar als je door die kwalitatieve ondergrens zakt ben je altijd te laat, is elke bal te slap of te hard en lijkt het al snel nergens meer op.

Kortom: wat wij zien als slap of ongeinspireerd is in mijn optiek het gevolg van een zeer talentvolle maar instabiele selectie die door een kwalitatieve ondergrens heen zakt en daardoor in de problemn komt. En Ajax mist een speler die de ploeg weer boven die grens kan slepen, zoals in het verleden iemand als Rijkaard maar ook een Thomas Galasek dat wel kon. Moisander en Poulsen kunnen dat zeker niet.

De uitdaging om met de huidige visie van Ajax in het moderne voetbal is in mijn ogen dan ook met name om een elftal te krijgen dat altijd een acceptabel basisniveau haalt. Denk aan wedstrijden als tegen AZ, NAC of Heerenveen thuis, dat moet een normaal niveau zijn, en niet het niveau waar spelers en trainer al tevreden zijn. Tevreden moet je pas zijn als je speelt zoals Ajax dat in eigen huis tegen Barca, Milan en Celtic.
We zeggen uiteindelijk hetzelfde hoor maar dan komt het er toch weer op neer
dat het een stukje karakter, ervaring en kwaliteit ontbreekt.
Tot het uiterste gegaan? Nou dan mogen ze toch wel eens wat feller de duels aangaan hoor.
Veel spelers zijn lafjes en als het dan niet lukt gaan de koppies hangen en
niemand die elkaar corrigeert
Ztjes
 Ztjes - donderdag 13 maart 2014 - 14:01   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 13:57 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

We zeggen uiteindelijk hetzelfde hoor maar dan komt het er toch weer op neer
dat het een stukje karakter, ervaring en kwaliteit ontbreekt.
Tot het uiterste gegaan? Nou dan mogen ze toch wel eens wat feller de duels aangaan hoor.
Veel spelers zijn lafjes en als het dan niet lukt gaan de koppies hangen en
niemand die elkaar corrigeert
Helemaal mee eens.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 13 maart 2014 - 15:49   quote  deeplink  
We hebben de mond vol van Johan's revolutie, maar eigenlijk is het een evolutie. Elke speler die het Ajax-shirt waardig is wordt verkocht. Spelers die gekocht worden, kun je beter lijnen laten trekken, dan doen ze nog iets nuttigs. Het niveau wordt ook gewoon weer per seizoen minder als je de sterkhouders maar blijft verkopen.
Laat de technische staf het nieuwe seizoen is ballen tonen. Koop spelers met meerwaarde en/of echte ervaring of anders maar niet.
Verkoop of laat spelers die niet goed genoeg zijn vertrekken. Maar hou op met dit halfslachtige beleid.
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 13 maart 2014 - 17:25   quote  deeplink  
Ik blijf bij mijn mening, dat Ajax minimaal 2 hele goede spelers moet huren van een echte Europese topclub. Ik bedoel dan niet, spelers onder de 24 jaar. Die zeker niet. Geld zat, op de bank van Ajax.
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - donderdag 13 maart 2014 - 17:34   quote  deeplink  
Goed gezien nieuwe ajax...

Gimme a gun!
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - donderdag 13 maart 2014 - 18:29   quote  deeplink  
Bedankt.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 13 maart 2014 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 15:49 schreef Ztjes het volgende:
We hebben de mond vol van Johan's revolutie, maar eigenlijk is het een evolutie. Elke speler die het Ajax-shirt waardig is wordt verkocht. Spelers die gekocht worden, kun je beter lijnen laten trekken, dan doen ze nog iets nuttigs. Het niveau wordt ook gewoon weer per seizoen minder als je de sterkhouders maar blijft verkopen.
Laat de technische staf het nieuwe seizoen is ballen tonen. Koop spelers met meerwaarde en/of echte ervaring of anders maar niet.
Verkoop of laat spelers die niet goed genoeg zijn vertrekken. Maar hou op met dit halfslachtige beleid.
Inderdaad beter 2 keer goed uitgeven en aanvullen met jeugd dan vier keer net niet spelers. .
Had me dit seizoen echt verheugd op een team met Alderweireld en vooral Erikssen maar
op het laatste moment viel die droom in duigen.. vd Hoorn en Duarte ervoor terug
nou denk dat dat toch wel beter had gekund..
Eide
 Eide - donderdag 13 maart 2014 - 19:14   quote  deeplink  
Je kan mannen als Eriksen en Alderweireld niet vervangen met aankopen. Daarom zet Ajax in op jeugd. Eriksen kwam ook ooit als talentje in een selectie en groeide uit tot de beste, dat is een doorlopend proces wat ook de enige manier is voor Ajax voldoende talent in de selectie te garanderen.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 13 maart 2014 - 19:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 13 maart 2014 - 19:14 schreef Eide het volgende:
Je kan mannen als Eriksen en Alderweireld niet vervangen met aankopen. Daarom zet Ajax in op jeugd. Eriksen kwam ook ooit als talentje in een selectie en groeide uit tot de beste, dat is een doorlopend proces wat ook de enige manier is voor Ajax voldoende talent in de selectie te garanderen.
Hebben we het echt geprobeerd om die spelers langer vast te leggen of kiezen we voor de makkelijke weg en dus het geld!!!

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3145
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0122339