BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 maart 2014 - 12:22   quote  deeplink  
Kishna (Fischer) - Huntelaar (Hoessen, Zivcovic) - Kostic (Schone)

v.d. Vaart (Ziyech, Lobotka) - Klaassen (Meleg, Keskin)

Blind (Sporkslede, Bazoer)

Riedewald (Boilesen) - Moisander (Denswil) - Veltman (Sporkslede) - v. Rhijn (Ligeon, Tete)

Cilessen (v.d. Hart)

edit: was keeper vergeten :-p

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Peterhs --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 12:24   quote  deeplink  
Van der Vaart? Kom op jongens, ook een speler die tegenwoordig meer geblesseerd is dan dat hij speelt. Waarom altijd terugvallen op de oud-spelers? Die gasten hebben 9 van de 10 keer een grote bek dat ze aan het eind van hun carrière nog eens terugkeren in het shirt van onze club. Uiteindelijk kiezen ze bijna allemaal voor het grote geld en komen ze zeker niet meer voetballen bij Ajax. Mogelijk alleen in een Ajax-shirt voor de televisie of op de tribune. Klaar met dit soort gasten!
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 maart 2014 - 12:29   quote  deeplink  
Ik weet het, maar dan mag ik nog wel hopen dat dit het plaatje word volgend seizoen.
Ervaring genoeg.
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 12:30   quote  deeplink  
Starten nieuwe seizoen:
Kishna (Fischer) Hoessen (Simon Makienok, Zivcovic) ?? (El Ghazi)
vd Vaart (Lobotka) Klaassen (Meleg)
Blind (Bazoer)
Dijks (Boilesen, Riedewald) Igor Lichnovsky (Denswil) Veltman (Hoorn) v. Rhijn (Ligeon)
Cilissen (Ruiter)

Boilesen heeft inmiddels een chronische hamstring blessure kan als je eerlijk bent eigenlijk afschrijven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 12:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 12:24 schreef Ajax Warrior het volgende:
Van der Vaart? Kom op jongens, ook een speler die tegenwoordig meer geblesseerd is dan dat hij speelt. Waarom altijd terugvallen op de oud-spelers? Die gasten hebben 9 van de 10 keer een grote bek dat ze aan het eind van hun carrière nog eens terugkeren in het shirt van onze club. Uiteindelijk kiezen ze bijna allemaal voor het grote geld en komen ze zeker niet meer voetballen bij Ajax. Mogelijk alleen in een Ajax-shirt voor de televisie of op de tribune. Klaar met dit soort gasten!
Geloof me Sabia gaat echt niet naar land ver van Duitsland. Rafael's zijn mogelijkheden zijn hierdoor redelijk beperkt en zijn positie is niet lang meer houdbaar bij HSV.
Peterhs
 Peterhs - maandag 17 maart 2014 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 12:36 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Geloof me Sabia gaat echt niet naar land ver van Duitsland. Rafael's zijn mogelijkheden zijn hierdoor redelijk beperkt en zijn positie is niet lang meer houdbaar bij HSV.
Kan niet gebrijpen dat hij daar zou blijven als ze om degradatie spelen en dat alle spelers die nog iets voorstelden allen weg zijn.
remco k
 remco k - maandag 17 maart 2014 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 11:40 schreef JOOD het volgende:

[..]

Oke @Remco K, over Tadic krijg ik goede feedback, die schrap ik van mijn lijstje. Misschien Anderssen, Duarte of Fischer op die plek?
Fischer heeft dat loopvermogen niet. Ik denk dat Andersen een prima optie is. Maar ook Duarte, we hebben voor die plek ook nog Keskin rondlopen. Genoeg opties binnen Ajax.
remco k
 remco k - maandag 17 maart 2014 - 14:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 11:57 schreef Savio het volgende:
Kishna. Zivkovic. El ghazi

Meleg.

Tadic Klaasen

Boilessen Bazoer. Veltman. Van Rhijn

Cilessen

Bank. Serero denswil. Andersen fisher schone
Veel te aanvallend.. Geen enkele spelers bij de voorste 6 die ook verdedigend kan denken.. En ik zie liever Denswill op de plek van Bazoer..
remco k
 remco k - maandag 17 maart 2014 - 14:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 12:22 schreef Peterhs het volgende:
Kishna (Fischer) - Huntelaar (Hoessen, Zivcovic) - Kostic (Schone)

v.d. Vaart (Ziyech, Lobotka) - Klaassen (Meleg, Keskin)

Blind (Sporkslede, Bazoer)

Riedewald (Boilesen) - Moisander (Denswil) - Veltman (Sporkslede) - v. Rhijn (Ligeon, Tete)

Cilessen (v.d. Hart)

edit: was keeper vergeten :-p
Ik vind dit het beste wat ik tot nu toe heb zien staan hier. Of het haalbaar is vind ik een vraagteken.

Ik zou alleen Kostic niet halen en lekker Kishna vanaf rechts laten spelen. Fischer vanaf links.. Zyich zou ik ook niet halen, zeker niet voor de bank aangezien je daar ook Andersen en volgens seizoen Keskin voor hebt..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 15:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 14:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vind dit het beste wat ik tot nu toe heb zien staan hier. Of het haalbaar is vind ik een vraagteken.

Ik zou alleen Kostic niet halen en lekker Kishna vanaf rechts laten spelen. Fischer vanaf links.. Zyich zou ik ook niet halen, zeker niet voor de bank aangezien je daar ook Andersen en volgens seizoen Keskin voor hebt..
Ik denk dat Huntelaar ook nog niet terug wilt komen.
vd Vaart eerder denk ik..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 15:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 12:22 schreef Peterhs het volgende:
Kishna (Fischer) - Huntelaar (Hoessen, Zivcovic) - Kostic (Schone)

v.d. Vaart (Ziyech, Lobotka) - Klaassen (Meleg, Keskin)

Blind (Sporkslede, Bazoer)

Riedewald (Boilesen) - Moisander (Denswil) - Veltman (Sporkslede) - v. Rhijn (Ligeon, Tete)

Cilessen (v.d. Hart)

edit: was keeper vergeten :-p
Lijkt veel op die van mij alleen jij hebt vd vaart extra (als die lukt zal fijn zijn om erbij te hebben.
Huntelaar is inderdaad een mooie toevoeging( maar zal hij te halen zijn?)
Ik heb daar Johansson van Az mooie spits als Huntelaar niet lukt
Verder waar kan ik tekenen?
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 maart 2014 - 15:33   quote  deeplink  
Huntelaar is op basis van leeftijd, salaris en ook niveau volledig kansloos. Die kan zeker nog een aantal jaar goed cashen. Doet het nu ook goed. Ajax moet zich meer richten op jongere spelers. De fout die ze niet weer moeten maken is om met teveel onervaren spelers te gaan spelen. Meer stabiliteit en kwaliteit nodig. Mix van nieuwe spelers die uit de eigen jeugd komen, bestaande spelers en nieuwe spelers ( ook hierin mix tussen een paar jonge, maar ook vooral wat oudere en meer ervaren spelers) Het lijkt me dat Ajax geleerd moet hebben van de vele fouten die gemaakt zijn in dit seizoen.

Co Adriaanse zat gisteren als een schoolmeester Frank te dicteren wat er niet goed was tijdens Sport Studio. Vermakelijk om te zien. Hij had veel beter op de plaats van Overmars kunnen zitten.

Op die paar mooie wedstrijden na, heb ik me dit jaar zo geïrriteerd aan dit Ajax. ( aantal keer was ik een paar dagen hees) Dit kun je je publiek ook niet blijven verkopen. Ik vroeg me gisteren af waar ik naar zat te kijken......
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 15:46   quote  deeplink  
+1
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 15:46   quote  deeplink  
Van der Vaart heeft eerder al aangegeven, dat hij niet zal terugkeren bij Ajax. Hij gaat zijn loopbaan afsluiten bij HSV en het maakt hem niet uit of HSV in de Bundesliga blijft of zal degraderen.
Huntelaar kun je ook vergeten, want die is op dit moment volstrekt onbetaalbaar.
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 15:33 schreef Bobby1972 het volgende:
Huntelaar is op basis van leeftijd, salaris en ook niveau volledig kansloos. Die kan zeker nog een aantal jaar goed cashen. Doet het nu ook goed. Ajax moet zich meer richten op jongere spelers. De fout die ze niet weer moeten maken is om met teveel onervaren spelers te gaan spelen. Meer stabiliteit en kwaliteit nodig. Mix van nieuwe spelers die uit de eigen jeugd komen, bestaande spelers en nieuwe spelers ( ook hierin mix tussen een paar jonge, maar ook vooral wat oudere en meer ervaren spelers) Het lijkt me dat Ajax geleerd moet hebben van de vele fouten die gemaakt zijn in dit seizoen.

Co Adriaanse zat gisteren als een schoolmeester Frank te dicteren wat er niet goed was tijdens Sport Studio. Vermakelijk om te zien. Hij had veel beter op de plaats van Overmars kunnen zitten.

Op die paar mooie wedstrijden na, heb ik me dit jaar zo geïrriteerd aan dit Ajax. ( aantal keer was ik een paar dagen hees) Dit kun je je publiek ook niet blijven verkopen. Ik vroeg me gisteren af waar ik naar zat te kijken......
Helemaal eens. Ik heb de Co Andriaanse show gisteren ook gezien en ook ik vond het tamelijk amusant. Gelet op het gezicht van Frank de Boer was hij "not amsued"...
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 15:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 15:46 schreef Pietje het volgende:
Van der Vaart heeft eerder al aangegeven, dat hij niet zal terugkeren bij Ajax. Hij gaat zijn loopbaan afsluiten bij HSV en het maakt hem niet uit of HSV in de Bundesliga blijft of zal degraderen.
Huntelaar kun je ook vergeten, want die is op dit moment volstrekt onbetaalbaar.
Dus moeten we het grootste deel van het seizoen naar degradatie voetbal blijven kijken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 16:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 15:49 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dus moeten we het grootste deel van het seizoen naar degradatie voetbal blijven kijken.
Ik vrees met je mee, Ztjes. Het is (bijna) het gehele seizoen niet om aan te zien. Dat oeverloze tikkie-terug en tikkie-breed... Ik ben er volledig op uit gekeken, het doet pijn aan mijn ogen. Ik kom sinds 1955 al bij Ajax, maar zo slecht als het momenteel gaat, heb ik niet eerder gezien. Onbegrijpelijk dat wij 7 punten "los staan" van de concurrenten, maar ondanks die 7 punten ben ik er beslist niet van overtuigd dat we dit jaar opnieuw kampioen gaan worden. Zelfs Erwin Koeman van RKC hoorde ik gisteren op de radio zeggen, dat hij de confrontatie met Ajax met veel vertrouwen tegemoet ziet. Elke ploeg ziet mogelijkheden tegen MIJN Ajax en dat doet ongelooflijk pijn. Cambuur en NAC hebben recentelijk aangetoond dat er inderdaad wat te halen is voor hun...
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 16:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vrees met je mee, Ztjes. Het is (bijna) het gehele seizoen niet om aan te zien. Dat oeverloze tikkie-terug en tikkie-breed... Ik ben er volledig op uit gekeken, het doet pijn aan mijn ogen. Ik kom sinds 1955 al bij Ajax, maar zo slecht als het momenteel gaat, heb ik niet eerder gezien. Onbegrijpelijk dat wij 7 punten "los staan" van de concurrenten, maar ondanks die 7 punten ben ik er beslist niet van overtuigd dat we dit jaar opnieuw kampioen gaan worden. Zelfs Erwin Koeman van RKC hoorde ik gisteren op de radio zeggen, dat hij de confrontatie met Ajax met veel vertrouwen tegemoet ziet. Elke ploeg ziet mogelijkheden tegen MIJN Ajax en dat doet ongelooflijk pijn. Cambuur en NAC hebben recentelijk aangetoond dat er inderdaad wat te halen is voor hun...
Helemaal eens.
Ik kom er sinds 1970 en echt ik schaam me kapot voor mijn (bedroefende slechte, etc.) AJAX.
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:18 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Helemaal eens.
Ik kom er sinds 1970 en echt ik schaam me kapot voor mijn (bedroefende slechte, etc.) AJAX.
Ik hoorde Frank de Boer gisteren bij Studio Voetbal oreren, dat "we" vaak 70% van de tijd balbezit hebben. Wat heb je daar aan, als je nauwelijks scoringskansen krijgt. Balbezit lijkt inmiddels wel een doel op zich, alsof je daarmee een wedstrijd kunt beslissen. Er zit totaal geen diepgang in het spel van Ajax. Een tijdje geleden vergeleek de Boer het spel van Ajax met dat van Barcelona: ook veel balbezit en veel balcirculatie. Maar ik ben van mening dat daarmee ook alle vergelijkingen op zijn, want Barcelona speelt met drang naar voren, terwijl Ajax grossiert in de balletjes terug en de balletjes breed. Werkelijk compleet initiatiefloos. En dan hebben we ook al geen fatsoenlijke centrumspits om de kansen die je dan mondjesmaat krijgt (zoals gisteren), af te maken. Zoals de Boer gisteren daar aan tafel zat, leek het wel of hij het ook niet meer wist en dat vind ik een uiterst slecht voorteken. Iedereen rept al over het vierde kampioenschap (de Boer zelfs al over zijn eventuele vertrek volgend seizoen bij het vijfde kampioenschap) maar we zijn dit seizoen absoluut nog geen kampioen: dit Ajax gaat nog vreselijk veel punten verspelen de komende wedstrijden. We mogen onze concurrenten zeer dankbaar zijn dat ook zij zo nu en dan erg vriendelijk zijn voor ons door ook punten te morsen. Al met al, gezien het vertoonde spel, ben ik er niet gerust op, door blessures, spelers die erg lang (TE lang) uit vorm zijn, het gemis aan ervaren spelers en het gemis aan specifieke vleugelspitsen, alsmede het enorme probleem van een niet-scorende centrumspits...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 16:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik vrees met je mee, Ztjes. Het is (bijna) het gehele seizoen niet om aan te zien. Dat oeverloze tikkie-terug en tikkie-breed... Ik ben er volledig op uit gekeken, het doet pijn aan mijn ogen. Ik kom sinds 1955 al bij Ajax, maar zo slecht als het momenteel gaat, heb ik niet eerder gezien. Onbegrijpelijk dat wij 7 punten "los staan" van de concurrenten, maar ondanks die 7 punten ben ik er beslist niet van overtuigd dat we dit jaar opnieuw kampioen gaan worden. Zelfs Erwin Koeman van RKC hoorde ik gisteren op de radio zeggen, dat hij de confrontatie met Ajax met veel vertrouwen tegemoet ziet. Elke ploeg ziet mogelijkheden tegen MIJN Ajax en dat doet ongelooflijk pijn. Cambuur en NAC hebben recentelijk aangetoond dat er inderdaad wat te halen is voor hun...
Inderdaad we zijn niet stabiel genoeg.. Helaas is de halve selectie uit vorm of
kwalitatief gewoon niet van het niveau waar je na 3 kampioenschappen naar streeft.
psv heeft de kwaliteiten maar maakt het ook niet waar om dat het geen team is.
De subtop heeft individueel betere en creativere spelers als ons rondlopen.
Vooral voorin schieten we ernstig te kort momenteel..
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:37 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik hoorde Frank de Boer gisteren bij Studio Voetbal oreren, dat "we" vaak 70% van de tijd balbezit hebben. Wat heb je daar aan, als je nauwelijks scoringskansen krijgt. Balbezit lijkt inmiddels wel een doel op zich, alsof je daarmee een wedstrijd kunt beslissen. Er zit totaal geen diepgang in het spel van Ajax. Een tijdje geleden vergeleek de Boer het spel van Ajax met dat van Barcelona: ook veel balbezit en veel balcirculatie. Maar ik ben van mening dat daarmee ook alle vergelijkingen op zijn, want Barcelona speelt met drang naar voren, terwijl Ajax grossiert in de balletjes terug en de balletjes breed. Werkelijk compleet initiatiefloos. En dan hebben we ook al geen fatsoenlijke centrumspits om de kansen die je dan mondjesmaat krijgt (zoals gisteren), af te maken. Zoals de Boer gisteren daar aan tafel zat, leek het wel of hij het ook niet meer wist en dat vind ik een uiterst slecht voorteken. Iedereen rept al over het vierde kampioenschap (de Boer zelfs al over zijn eventuele vertrek volgend seizoen bij het vijfde kampioenschap) maar we zijn dit seizoen absoluut nog geen kampioen: dit Ajax gaat nog vreselijk veel punten verspelen de komende wedstrijden. We mogen onze concurrenten zeer dankbaar zijn dat ook zij zo nu en dan erg vriendelijk zijn voor ons door ook punten te morsen. Al met al, gezien het vertoonde spel, ben ik er niet gerust op, door blessures, spelers die erg lang (TE lang) uit vorm zijn, het gemis aan ervaren spelers en het gemis aan specifieke vleugelspitsen, alsmede het enorme probleem van een niet-scorende centrumspits...
Moet je weer helemaal gelijk geven.
Wij hebben balbezit op eigen helft en Barca op de helft van de tegenstander.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Ztjes --
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 17:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:37 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad we zijn niet stabiel genoeg.. Helaas is de halve selectie uit vorm of
kwalitatief gewoon niet van het niveau waar je na 3 kampioenschappen naar streeft.
psv heeft de kwaliteiten maar maakt het ook niet waar om dat het geen team is.
De subtop heeft individueel betere en creativere spelers als ons rondlopen.
Vooral voorin schieten we ernstig te kort momenteel..
We worden ook niet stabiel met deze kwaliteit en ervaren spelers.
Wat Frank presteert met deze groep is best heel knap. In de eredivisie zijn er 4 ploegen (PSV, Feyenoord, Twente en Vitesse) die eigenlijk kwalitatief een betere selectie hebben. En dat doet me heel veel pijn, om dat te moeten zeggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 16:55 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Moet je weer helemaal gelijk geven.
Wij hebben balbezit op eigen helft en Barca op de helft van de tegenstander.
Precies! Dat is het grote verschil. En een vakman als Frank de Boer moet dat toch ook zien? Wat hij gisteren in Studio Voetbal liet horen, was volgens mij tegen beter weten in. Maar onze Frank is een tikkeltje eigenwijs zo nu en dan. En weet je, Ztjes, ik vraag me in alle ernst af hoe Marc Overmars (en Edwin van der Sar) naar de verrichtingen van zijn club kijkt. Ook Overmars zal toch moeten toegeven, dat Ajax veel te veel modale voetballers en te veel (weliswaar zeer getalenteerde) jeugdspelers in de selectie heeft. En met die vele jeugdspelers wringt ook met name de schoen, want jeugdspelers staan garant voor wisselvalligheid: dan weer uitstekend (hoewel op dit moment...?) en dan weer zeer belabberd. Het is goed om te weten dat de jeugd doorbreekt, maar te veel brengt de stabiliteit, de balans in een selectie in gevaar. Eigenlijk zie je dat momenteel ook bij PSV. Er wordt gepraat over het "Hiddink effect", maar dat waag ik te betwijfelen. Met het (tijdelijk?) binnenhalen van de zeer ervaren Bryan Ruiz hebben zij een goede slag geslagen: hij zorgt daar in Eindhoven voor veel stabiliteit. Zelf speelt hij niet heel erg goed, maar hij is wel een rustpunt die andere spelers beter laat functioneren. En af en toe pakt hij zijn doelpuntje mee. En vanaf dat moment ging het lopen bij de Eindhovenaren. Zo'n type speler had ik nu graag bij Ajax zien spelen.
Pietje
 Pietje - maandag 17 maart 2014 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:03 schreef Ztjes het volgende:

[..]

We worden ook niet stabiel met deze kwaliteit en ervaren spelers.
Wat Frank presteert met deze groep is best heel knap. In de eredivisie zijn er 4 ploegen (PSV, Feyenoord, Twente en Vitesse) die eigenlijk kwalitatief een betere selectie hebben. En dat doet me heel veel pijn, om dat te moeten zeggen.
Hier nog eentje...
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 17:38   quote  deeplink  
Zivkovic officeel naar Ajax.
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:38 schreef Hasjkoph het volgende:
Zivkovic officeel naar Ajax.
Hebben we weer versterking voor jong-Ajax.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 17:46   quote  deeplink  
Van den Boomen na dit seizoen weg. Krijgt geen nieuw contract aangeboden.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 17:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:43 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Hebben we weer versterking voor jong-Ajax.
Misschien aan het begin, maar zal zeker in de loop van volgend seizoen aansluiten bij Ajax 1 denk ik.
Eide
 Eide - maandag 17 maart 2014 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:47 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Misschien aan het begin, maar zal zeker in de loop van volgend seizoen aansluiten bij Ajax 1 denk ik.
Denk dat hij sowieso bij de A selectie komt. Waar hij dan z'n minuten maakt zal grotendeels aan hemzelf liggen. Siggie is maar de vraag mee wat er gebeurt, Hoesen speelt maar weinig in Griekenland... verdere aankopen daargelaten lijkt hij een basisplaats helemaal in iegen handen te hebben.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 18:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Hier nog eentje...
+1

Hebben echt geluk op het moment dat de concurrentie het "nog"
niet afstraffen. Daarom ook dit topic want er moeten van de zomer stappen
gemaakt worden..
Oceanu
 Oceanu - maandag 17 maart 2014 - 19:05   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 18:51 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

+1

Hebben echt geluk op het moment dat de concurrentie het "nog"
niet afstraffen. Daarom ook dit topic want er moeten van de zomer stappen
gemaakt worden..
De concurrentie heeft net zoveel geluk dat Ajax het niet afstraft. Nu kunnen ze nog hoop houden op de titel.
Eide
 Eide - maandag 17 maart 2014 - 19:27   quote  deeplink  
Laten we niet vergeten dat er ook nauwelijks druk staat op Ajax. De ploeg heeft de afgelopen jaren het best gepresteerd als de druk er vol op zat, bij achterstand en bij cruciale wedstrijden.

Dit seizoen ook, in de periode dat Ajax achter stond ging het het beste voetbal spelen. De wedstrijden tegen Feyenoord en Twente werden gewonnen op hele prettige momenten. Dat de tegenstand zich tegen elkaar dood vecht geeft Ajax dus ook wel alle ruimte het rustig aan te doen. Het is zo'n kip en ei verhaal maar uiteindelijk doet Ajax het ruim het beste op het moment, gezien de voorsprong van 7 punten.

Ik weet niet of versterkingen zomaar het verschil maken. Het potentieel niveau is naelijk prima bij AJax, het is de stabiliteit die te wensen over laat. Daar ligt wat mij betreft de uitdaging en daaraan gekoppeld, het vermogen het spel te versnellen.
Oceanu
 Oceanu - maandag 17 maart 2014 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 19:27 schreef Eide het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook nauwelijks druk staat op Ajax. De ploeg heeft de afgelopen jaren het best gepresteerd als de druk er vol op zat, bij achterstand en bij cruciale wedstrijden.

Dit seizoen ook, in de periode dat Ajax achter stond ging het het beste voetbal spelen. De wedstrijden tegen Feyenoord en Twente werden gewonnen op hele prettige momenten. Dat de tegenstand zich tegen elkaar dood vecht geeft Ajax dus ook wel alle ruimte het rustig aan te doen. Het is zo'n kip en ei verhaal maar uiteindelijk doet Ajax het ruim het beste op het moment, gezien de voorsprong van 7 punten.

Ik weet niet of versterkingen zomaar het verschil maken. Het potentieel niveau is naelijk prima bij AJax, het is de stabiliteit die te wensen over laat. Daar ligt wat mij betreft de uitdaging en daaraan gekoppeld, het vermogen het spel te versnellen.
Amen
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 19:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 19:27 schreef Eide het volgende:
Laten we niet vergeten dat er ook nauwelijks druk staat op Ajax. De ploeg heeft de afgelopen jaren het best gepresteerd als de druk er vol op zat, bij achterstand en bij cruciale wedstrijden.

Dit seizoen ook, in de periode dat Ajax achter stond ging het het beste voetbal spelen. De wedstrijden tegen Feyenoord en Twente werden gewonnen op hele prettige momenten. Dat de tegenstand zich tegen elkaar dood vecht geeft Ajax dus ook wel alle ruimte het rustig aan te doen. Het is zo'n kip en ei verhaal maar uiteindelijk doet Ajax het ruim het beste op het moment, gezien de voorsprong van 7 punten.

Ik weet niet of versterkingen zomaar het verschil maken. Het potentieel niveau is naelijk prima bij AJax, het is de stabiliteit die te wensen over laat. Daar ligt wat mij betreft de uitdaging en daaraan gekoppeld, het vermogen het spel te versnellen.
Afgelopen jaren hebben we met Vertonghen, Anita, v.d. Wiel, Ooijer, de Zeeuw, Eriksen, Janssen, Alderweireld iets aan kwaliteit en ervaring ingeleverd. Het potentieel aan kwalitatieve jeugdspelers is voldoende, maar dat is het dan ook.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - maandag 17 maart 2014 - 20:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 19:44 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Afgelopen jaren hebben we met Vertonghen, Anita, v.d. Wiel, Ooijer, de Zeeuw, Eriksen, Janssen, Alderweireld iets aan kwaliteit en ervaring ingeleverd. Het potentieel aan kwalitatieve jeugdspelers is voldoende, maar dat is het dan ook.
Veel van de mannen zijn ook al jeugdspeler begonnen. Net zoals nu Veltman, Klaassen, Kishna, Fischer, Blind en Van Rhijn in verschillende stdia van hun carriere zitten. Met kopen maakt Ajax het verschil niet. Nu niet en nooit niet. hooguit dat Ajax met aankopen kritieke tekorkomingen kan oplossen. Maar de kritische succesfactor is het doorstromen van talent. En dan niet 1 a 2 met jaar maar Ajax moet er meer kunnen laten doorstromen.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 17 maart 2014 - 20:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 17:03 schreef Ztjes het volgende:

[..]

We worden ook niet stabiel met deze kwaliteit en ervaren spelers.
Wat Frank presteert met deze groep is best heel knap. In de eredivisie zijn er 4 ploegen (PSV, Feyenoord, Twente en Vitesse) die eigenlijk kwalitatief een betere selectie hebben. En dat doet me heel veel pijn, om dat te moeten zeggen.
Dat er 1 club met meer kwaliteit dan ons aller ajax, minder presteert kan ik me nog voorstellen, maar wat jij zegt dat deze 4 clubs met kwalitatief betere selecties minder presteren, gaat mij persoonlijk iets te ver. Ja, ze presteren minder, maar dan zijn wij blijkbaar toch beter dan de rest, want wij hebben 7, 8 en 9 punten meer dan deze kwalitatief betere selecties......
Ztjes
 Ztjes - maandag 17 maart 2014 - 20:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 20:20 schreef Eide het volgende:

[..]

Veel van de mannen zijn ook al jeugdspeler begonnen. Net zoals nu Veltman, Klaassen, Kishna, Fischer, Blind en Van Rhijn in verschillende stdia van hun carriere zitten. Met kopen maakt Ajax het verschil niet. Nu niet en nooit niet. hooguit dat Ajax met aankopen kritieke tekorkomingen kan oplossen. Maar de kritische succesfactor is het doorstromen van talent. En dan niet 1 a 2 met jaar maar Ajax moet er meer kunnen laten doorstromen.
Ik wil gewoon ervaren spelers in de selectie, zodat er een redelijk stabiel elftal staat waarin je jeugdspelers redelijk veilig kan laten instromen zonder dat ze niet binnen de kortste tijd gaan zwemmen en hun groei stokt.
Het profijt zal uiteindelijk veel hoger liggen als nu het geval is.
remco k
 remco k - maandag 17 maart 2014 - 20:41   quote  deeplink  
We worden hoogstwaarschijnlijk kampioen en mensen schamen zich voor Ajax. Misschien een terugkeren naar de realiteit.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 21:11   quote  deeplink  
Toch is het best bizar. Wij zeiken over hoe slecht Ajax wel niet is, maar staan nog steeds riant aan kop terwijl er nog maar 6 wedstrijden zijn te spelen. Hoe moeten de supporters van de achtervolgers zich dan voelen? ;-)
nummer10
 nummer10 - maandag 17 maart 2014 - 21:18   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 20:41 schreef remco k het volgende:
We worden hoogstwaarschijnlijk kampioen en mensen schamen zich voor Ajax. Misschien een terugkeren naar de realiteit.
Kampioen gewoon geworden door de zwakte van de tegenstanders.. als we al.kampioen worden...
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 maart 2014 - 21:38   quote  deeplink  
Siem gaat waarschijnlijk weg, Moisander idem. Siggi strik erom en weg ermee. Zie Vermeer ook wel vertrekken. Bojan komt vast niet meer terug. Zivkovic is de eerste aankoop voor volgend seizoen. Ik hoop dat ze deze keer beter hun huiswerk doen kwa scouting. Dan maar wat meer uitgeven. Goedkoop was dit jaar vooral duurkoop. Ik hoop dat die kleine zaadkaboutur van een Overmars ook heeft geleerd van al zijn fouten.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 maart 2014 - 21:40   quote  deeplink  
Feitelijk is Overmars niet de meest intelligente. Geestelijke dwerg is meer een gepaste naam bij nader inzien!!
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 17 maart 2014 - 21:42   quote  deeplink  
Ik heb veel wedstrijden dit weekend gezien. Ook Twente is om te huilen. Voor Vitesse idem. Langzamerhand wordt het een soort gehandicapte competitie.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 21:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kampioen gewoon geworden door de zwakte van de tegenstanders.. als we al.kampioen worden...
Zegt men al 3 jaar lang. Pure onzin. Iedereen verliest punten, wij ook. Degene die bovenaan staat is terecht kampioen. Misschien komt het juist doordat degenen die op de laatste plekken staan qua niveau steeds hoger worden vergeleken eerst; is namelijk ook een optie.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:40 schreef Bobby1972 het volgende:
Feitelijk is Overmars niet de meest intelligente. Geestelijke dwerg is meer een gepaste naam bij nader inzien!!
Feitelijk zelfs. Heb je z'n IQ getest?
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 21:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
Toch is het best bizar. Wij zeiken over hoe slecht Ajax wel niet is, maar staan nog steeds riant aan kop terwijl er nog maar 6 wedstrijden zijn te spelen. Hoe moeten de supporters van de achtervolgers zich dan voelen? ;-)
Kut.

;)
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 21:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:42 schreef Bobby1972 het volgende:
Ik heb veel wedstrijden dit weekend gezien. Ook Twente is om te huilen. Voor Vitesse idem. Langzamerhand wordt het een soort gehandicapte competitie.
En daarom vliegen we ook zo snel Europa uit..
Az is ook nog afwachten maar dat is niet eens de top 4 van Nederland
die liggen er al lang en breed uit...
Hummel10
 Hummel10 - maandag 17 maart 2014 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:45 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Zegt men al 3 jaar lang. Pure onzin. Iedereen verliest punten, wij ook. Degene die bovenaan staat is terecht kampioen. Misschien komt het juist doordat degenen die op de laatste plekken staan qua niveau steeds hoger worden vergeleken eerst; is namelijk ook een optie.
Echte hele slechte ploegen zitten er inderdaad niet meer in maar ik denk
dat het een beetje beide is en de top is zwakker en de onderste sterker.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 17 maart 2014 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 maart 2014 - 21:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Kampioen gewoon geworden door de zwakte van de tegenstanders.. als we al.kampioen worden...
Stop toch eens met dat slappe gelul! Je wordt kampioen over 34 wedstrijden, en als je dan bovenaan staat ben je gewoon terecht de kampioen! Je moet namelijk allemaal 2x tegen elkaar.
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 17 maart 2014 - 21:56   quote  deeplink  
In principe hebben we nu onze spits binnen. Als al onze 4 spitsen vertrekken deze zomer (Hoessen, Sigthórsson, de Jong en Bojan) hebben we alleen een 17-jarige over. Oftewel, of er moet doorgestroomd worden vanuit de jeugd (Van Kessel?, Hendriks?) of we hebben nog een spits nodig.

Verder staat het waarschijnlijk wel goed qua vleugels met Kishna, Meleg, Andersen (evt?), de Sa (als die niet verkocht wordt) en Fischer.

Middenveld staat goed met Klaassen en Blind (die hopelijk nog lang zal blijven) en Serero. Als Serero vertrekt, wat me niet zou verbazen, hebben we Duarte, Andersen en eventueel Lobotka nog.

Verdediging staat goed ook. Boilesen blijft twijfelgeval, maar als we Dijks weer hebben en Riedewald erbij hebben kan dat afgewisseld worden met Riedewald voornamelijk jong Ajax. Moisander zou zomaar kunnen vertrekken, maar daarvoor hebben we Denswil met naast hem Veltman en als backup van der Hoorn. Misschien iemand in de jeugd die op LCV kan als backup, of eventueel Boilesen. Dan van Rhijn gewoon, die nu weer beter aant worden is met Ligeon en eventueel Tete (?) als backup.

Vermeer vertrekt ook waarschijnlijk, maar daarvoor hebben we van der Hart.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5981
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0128941