BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 10:25   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:15 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Had het over oranje.. anders had ik bertje er nie bijgehaald.. heb toch zeer het vermoeden dat frank de boer op resultaat is gericht en de flair bij spelers er iets of wa uithaalt.. alles op save en dat vind ik jammer. En is niet des ajax
Dat vermoeden heb ik ook. Fisher, fantastisch talent, is geen schim meer van zichzelf. Is doodsbang om een aktie te verputsen en kijkt dan ook altijd meteen naar de zijlijn. Sana begon prima en horen we nu niks meer van. Bojan is in mijn ogen de beste spits voor ajax maar mag mijn inziens ook geen fouten maken. Hou mijn hard vast met Kishna.
FdB wil graag ja-knikkers in zijn team. Theo Janssen is daar ook een mooi voorbeeld van.
Vroeger, nog niet eens zo lang geleden, ging je naar ajax-rkc kijken met de gedachte hoeveel gaat ajax winnen. Tegenwoordig zijn we al "blij" als we uberhaupt winnen. Thuis tegen Cambuur idem dito en mag je achter heel blij zijn met een punt.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Leg jij mij eens geen woorden in de mond.
Volgens mij verdedig je toch het aantal punten en zeg je dat het geen armoede is?
Qua punten aardig op schema ja. Maar als ik het naar het veld vertaald dan zie
ik toch echt de armoede en daarbij we zijn nog lang geen kampioen.
Ik zal mijn ploeg altijd steunen maar wederom geen polainase in Amsterdam
voor mij als we kampioen worden. Ik ga geen groot feest vieren als het weer
op deze manier gaat. Nogmaals ik ben een liefhebber en geen succes supporter of glory-hunter.
Het enige wat ik van Ajax verlang is vermaakelijke wedstrijden te zien.
Spanning, sensatie, mooi verzorgd voetbal. Niet dat slaapverwekkende rondtikken
ondanks dat we bovenaan staan kan ik er niet van genieten.. Kan er niks aandoen sorry
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 10:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat FdB een heel duidelijk beeld voor ogen heeft. Wat hij wil zien is een Ajax zoals dat tegen Barca en AZ speelde. Aanvallend, steeds vooruit denken. De bal op de helft van de tegenstander veroveren.

Waar het nu mankeert is dat Ajax te makkelijk en te snel voor de bal breed kiest. Dat er te weinig snelheid in de opbouw zit en dat we onvoldoende de bal op de helft van de tegenstander terug veroveren. Dan komt hele hele spelletje zoals FdB dat voor ogen heeft onder druk te staan.

Van de huidige selectie is Blind de enige die echt structureel vooruit denkt en altijd duidelijk op zoek is naar een voorwaartse oplossing. Dat op safe spelen moet eruit, beter een bal verspelen in de aanval op 20 meter van gal van de tegenstander met een pass dioe ook splijtend had kunnen zijn dan maar weer op safe achteruit en de tegenstander alle tijd geven gegroepeerd te spelen.

Ik wil meer durf zien. Talent is er zat. Dat hebben we vaak zat kunnen zien. Dat moet echter gekoppeld worden aan durf en de drang om elke bal splijtend te laten zijn.
Juist, maar als het is zeker ook kwaliteit. Je speelt met twee aanvallende middenvelders maar beide zijn het geen spelverdelers of creatieve spelers zoals Eriksen. Serero, ja daar ben ik weer, voegt werkelijk waar helemaal niks toe aan het spel van ajax. In de competitie heb je meestal al 60/70% balbezit dus dan moet je spelers hebben met een aktie of steekpass.
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 10:29   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:23 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Eens klaassen zou ik wel met ziyech en blind willen zien.. maar echt zoals ik net aangaf mis ik flair en ik denm dat deboer daar een grootaandeel in heeft
Niks aan toe te voegen
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niks aan toe te voegen
Ik ook niet
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:28 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Volgens mij verdedig je toch het aantal punten en zeg je dat het geen armoede is?
Dan nog leg je mij woorden in de mond die ik niet gebruikt heb. JIJ suggereert dat ik tevreden ben terwijl je donders goed weet hoe ik over het huidige spel denk. Ik verwijs alleen bepaalde uitspraken naar de prullenbak met cijfers.

quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:28 schreef Hummel10 het volgende:
Het enige wat ik van Ajax verlang is vermaakelijke wedstrijden te zien.
Spanning, sensatie, mooi verzorgd voetbal. Niet dat slaapverwekkende rondtikken
ondanks dat we bovenaan staan kan ik er niet van genieten.. Kan er niks aandoen sorry
Zeg dat dan gewoon, maar kom niet met flauwekul over dingen die ik niet geschreven heb of gesuggereerd heb.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Eide --
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 11:00   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:18 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Dus moeten we maar 10 jaar wachten met genieten en nog tig jaar resultaat voetbal aan moeten zien ipv totaal voetbal ? Hoef je het oude logo ook niet terug tehalen.. want die laat weer zien dat we AJAX zijn..
Overdrijven is ook een vak. Niemand heeft het over tien jaar. Maar blijkbaar mag men njet ern stapje achteruit doen om er vervolgens twee vooruit te doen. En dat is triest.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 11:14   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 11:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Niemand heeft het over tien jaar. Maar blijkbaar mag men njet ern stapje achteruit doen om er vervolgens twee vooruit te doen. En dat is triest.
Dat geld trouwens ook voor jouw altijd positieve wending.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 11:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een vak. Niemand heeft het over tien jaar. Maar blijkbaar mag men njet ern stapje achteruit doen om er vervolgens twee vooruit te doen. En dat is triest.
Waarom achteruit gaan als je al vooruit kan?
Dat steekt als Ajax geen mogelijkheden had om verder te zijn dan hoor je mij echt niet,
maar je had verder kunnen zijn dan nu. Nogmaals als je kampioen wordt en van de zomer doorpakt is
dit geen verloren seizoen geweest. Wordt je geen kampioen heeft Ajax dat puur
aan zichzelf te danken. .
Bobby1972
 Bobby1972 - woensdag 19 maart 2014 - 12:48   quote  deeplink  
Hoe je het ook went of keert het contrast tussen de goede wedstrijden en slechte wedstrijden van Ajax is te groot. En dat moet anders. En dat is een mentale instelling. Het spel moet gedurende 90 minuten constanter worden. En dat is puur het vergroten van het potentieel wat de spelers in zich hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 maart 2014 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Liever geen kampioen (tenzij met AJAX VOETBAL) met top voetbal dan kampioen van de armoede.. denkende aan oranje onder Marco.. daar heb ik meer van genoten en is me beter blijven hangen dan toen we 2de werden met bertje en zijn anti voetbal
Jij spoort echt niet! Sorry dat ik het zeg hoor, maar een Ajacied wil ALTIJD dat zijn club kampioen wordt. Hoe ze ook spelen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 19 maart 2014 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 09:21 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Liever geen kampioen (tenzij met AJAX VOETBAL) met top voetbal dan kampioen van de armoede.. denkende aan oranje onder Marco.. daar heb ik meer van genoten en is me beter blijven hangen dan toen we 2de werden met bertje en zijn anti voetbal
Denkende aan het Oranje onder Marco? Nou volg ik eigenlijk niet echt het Nederlands elftal, maar was het niet zo dat Marco alleen in de 2 wedstrijden in de poulefase tegen Italië en Frankrijk sprankelend voetbal liet zien en dat het daarna weer helemaal voorbij was?
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 13:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 12:48 schreef Bobby1972 het volgende:
Hoe je het ook went of keert het contrast tussen de goede wedstrijden en slechte wedstrijden van Ajax is te groot. En dat moet anders. En dat is een mentale instelling. Het spel moet gedurende 90 minuten constanter worden. En dat is puur het vergroten van het potentieel wat de spelers in zich hebben.
Helemaal mee eens.
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 10:24 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik denk dat FdB een heel duidelijk beeld voor ogen heeft. Wat hij wil zien is een Ajax zoals dat tegen Barca en AZ speelde. Aanvallend, steeds vooruit denken. De bal op de helft van de tegenstander veroveren.

Waar het nu mankeert is dat Ajax te makkelijk en te snel voor de bal breed kiest. Dat er te weinig snelheid in de opbouw zit en dat we onvoldoende de bal op de helft van de tegenstander terug veroveren. Dan komt hele hele spelletje zoals FdB dat voor ogen heeft onder druk te staan.

Van de huidige selectie is Blind de enige die echt structureel vooruit denkt en altijd duidelijk op zoek is naar een voorwaartse oplossing. Dat op safe spelen moet eruit, beter een bal verspelen in de aanval op 20 meter van gal van de tegenstander met een pass dioe ook splijtend had kunnen zijn dan maar weer op safe achteruit en de tegenstander alle tijd geven gegroepeerd te spelen.

Ik wil meer durf zien. Talent is er zat. Dat hebben we vaak zat kunnen zien. Dat moet echter gekoppeld worden aan durf en de drang om elke bal splijtend te laten zijn.
Zogauw je team dat niet doet is deboer er toch verantwoordelijk voor ? Teminste wel als dit een structueel probleem is..
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 13:15   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 12:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Denkende aan het Oranje onder Marco? Nou volg ik eigenlijk niet echt het Nederlands elftal, maar was het niet zo dat Marco alleen in de 2 wedstrijden in de poulefase tegen Italië en Frankrijk sprankelend voetbal liet zien en dat het daarna weer helemaal voorbij was?
Roemenie was ook top.. rusland speelde we echt wel goed alleen verloren we.. voorbereiding was zoeken naar de juiste samenstelling idem nu met vgaal.. alleen denk ik da vgaal minder laat zien dan marco dat deed.. ook denk ik dat als marco puur en alleen trainer was geweest, en de tijd had gekregen we mooier en aantrekkerlijker voetbal zagen dan nu.. kijk wat doet met herenveen met minimale middelen.. petje af.. en tuurlijk willen we altijd kampioen worden.. maar wel het liefst met herkenbaar ajax voetbal met flair en vooral lef.. net wa iemand zij iedereen is bang om een fout temaken met een aktie en krijgt geen 100% vertrouwen.. nahja behalve 1 iemand dan.. maar daar ga ik verder niet meer op in
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 13:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 13:08 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Zogauw je team dat niet doet is deboer er toch verantwoordelijk voor ? Teminste wel als dit een structueel probleem is..
Volgens mij is De Boer altijd verantwoordelijk, in goede en in minder goede tijden. Het spel is ook vaak zat prima geweest. Is het dan structureel? Nee, maar wel te wisselvallig.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 12:19 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Waarom achteruit gaan als je al vooruit kan?
Dat steekt als Ajax geen mogelijkheden had om verder te zijn dan hoor je mij echt niet,
maar je had verder kunnen zijn dan nu. Nogmaals als je kampioen wordt en van de zomer doorpakt is
dit geen verloren seizoen geweest. Wordt je geen kampioen heeft Ajax dat puur
aan zichzelf te danken. .
Nee, want als je afgelopen zomer wel had gekocht wat men hier allemaal had gewild, dan had een Kishna er nu nog niet geweest, dan ga je talenten voor de voeten lopen die er aan komen..
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 15:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 12:48 schreef Bobby1972 het volgende:
Hoe je het ook went of keert het contrast tussen de goede wedstrijden en slechte wedstrijden van Ajax is te groot. En dat moet anders. En dat is een mentale instelling. Het spel moet gedurende 90 minuten constanter worden. En dat is puur het vergroten van het potentieel wat de spelers in zich hebben.
Helemaal mee eens..
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 11:14 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Dat geld trouwens ook voor jouw altijd positieve wending.
Ik ben lang niet altijd positief, ben extreem tegenstander van het oude bestuur geweest en heb geen goed woord over gehad voor het voetbal dat onder Jol gespeeld werd.

Ik sta echter volledig achter dit beleid, en dat gaat uiteraard met vallen en opstaan, niemand is daarin heilig binnen Ajax...

En natuurlijk val ik ook over spelers op bepaalde posities.. Ik was absoluut geen fan van Urby als ie ergens speelde behalve linksback, ik wil Schone niet op het middenveld zien en Poulsen was ik ook even helemaal klaar mee..

Maar dat neemt niet weg dat ik achter het beleid sta
Oceanu
 Oceanu - woensdag 19 maart 2014 - 15:43   quote  deeplink  
Je vergeet Janssen ;)
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben lang niet altijd positief, ben extreem tegenstander van het oude bestuur geweest en heb geen goed woord over gehad voor het voetbal dat onder Jol gespeeld werd.

Ik sta echter volledig achter dit beleid, en dat gaat uiteraard met vallen en opstaan, niemand is daarin heilig binnen Ajax...

En natuurlijk val ik ook over spelers op bepaalde posities.. Ik was absoluut geen fan van Urby als ie ergens speelde behalve linksback, ik wil Schone niet op het middenveld zien en Poulsen was ik ook even helemaal klaar mee..

Maar dat neemt niet weg dat ik achter het beleid sta
Jij wilt totaal geen kritiek op het huidige beleid.
We begonnen uit het dal te klimmen en kleine stapjes voorwaarts te maken.
Alleen nu komt dit seizoen. Helaas, sterkhouders moeten tegenwoordig te vlug door Nederlandse clubs worden verkocht.
We missen zeker een speler als Eriksen op het middenveld met loopvermogen, zeer goede techniek. Alleen nu hebben we reeds een probleem, er is geen vervanging want het is alleen loopvermogen of alleen techniek. En laten we nu niet echt te veel spelers met veel loopvermogen en al helemaal geen fysieke hardheid.
En nu komt ons probleem, Ajax kiest voor 3 (ook bij 4 middenvelders) middenvelders en dan heb je van alles iets, maar ook van alles te weinig van niets.
Oceanu
 Oceanu - woensdag 19 maart 2014 - 15:52   quote  deeplink  
Vind ik ook. Terug naar de bestuurlijke chaos en op het veld 4-4-2 !! Volgens mij zit jij op het verkeerde forum...
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:52 schreef Oceanu het volgende:
Vind ik ook. Terug naar de bestuurlijke chaos en op het veld 4-4-2 !! Volgens mij zit jij op het verkeerde forum...
Gelul,
Ik geef hier alleen mee aan, dat de keuze voor spelers op het middenveld en ons systeem, heel veel vergt van de middenvelders en dat het niet een eenzijdige middenvelder kunnen zijn.
Neem Poulsen alleen fysiek en verder weinig ander kwaliteiten. Dit gaat in ons systeem niet werken.

En ik zal de allerlaatste zijn die 4-4-2 wil gaan spelen. Daarvoor ben ik geen 45 jaar supporter van deze club.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:48 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Jij wilt totaal geen kritiek op het huidige beleid.
We begonnen uit het dal te klimmen en kleine stapjes voorwaarts te maken.
Alleen nu komt dit seizoen. Helaas, sterkhouders moeten tegenwoordig te vlug door Nederlandse clubs worden verkocht.
We missen zeker een speler als Eriksen op het middenveld met loopvermogen, zeer goede techniek. Alleen nu hebben we reeds een probleem, er is geen vervanging want het is alleen loopvermogen of alleen techniek. En laten we nu niet echt te veel spelers met veel loopvermogen en al helemaal geen fysieke hardheid.
En nu komt ons probleem, Ajax kiest voor 3 (ook bij 4 middenvelders) middenvelders en dan heb je van alles iets, maar ook van alles te weinig van niets.
Wacht even, je maakt niet zomaar een sprong van kwaliteit naar tactiek. Dat is wel een bijzondere huppel moet ik zeggen. Mag ik je er op wijzen dat de meest succesvolle ploegen van het afgelopen decennium allemaal 4-3-3 speelden?
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 16:09   quote  deeplink  
Eide,
Ik wil nooit 4-4-2 spelen.
Wilde alleen aangeven dat teams zelfs met 4 middenvelders moeite hebben om alle kwaliteiten op het veld te zetten. Het tussenhaakjes had ik gewoon moeten weglaten.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes --
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 16:12   quote  deeplink  
Als je barca kijkt is het meer 343 of 253.. maar terugkomend op het voetbal ipv beleid bem ik ervan ovettuigd dat deboer de acties achterwegen wil laten waardoor de flair onbreekt. En dus het wij zijn ajax wjj zijn de beste !
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee, want als je afgelopen zomer wel had gekocht wat men hier allemaal had gewild, dan had een Kishna er nu nog niet geweest, dan ga je talenten voor de voeten lopen die er aan komen..
Sorry maar dit is wel een slappe manier om een punt te maken. We hebben al 3,5 jaar geen fatsoenlijke rechtsbuiten en spits. Dus daarin faalt dan wel de opleiding dan wel het aankoopbeleid!
Hoorn, miskoop! Sana, miskoop! Siggi, miskoop! Bojan, gehuurd maar toch een miskoop! Cuenca, goede voetballer maar lang niet fit toen hij naar ajax kwam dus miskoop! Hoessen, niet goed genoeg, miskoop! Zes aankopen/hurlingen en allemaal gefaald of niet goed genoeg!
Moisander en Schone(toevalstreffer) zijn de enige die voldoen.
Dus ik kom uit zo'n 10/11 miljoen geld wat gewoon weg gegooid is en dan begin jij te mierenneuken of dat eventuele aankoopen Kishna in de weg zouden staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Brandje --
Brandje
 Brandje - woensdag 19 maart 2014 - 16:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 16:06 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Gelul,
Ik geef hier alleen mee aan, dat de keuze voor spelers op het middenveld en ons systeem, heel veel vergt van de middenvelders en dat het niet een eenzijdige middenvelder kunnen zijn.
Neem Poulsen alleen fysiek en verder weinig ander kwaliteiten. Dit gaat in ons systeem niet werken.

En ik zal de allerlaatste zijn die 4-4-2 wil gaan spelen. Daarvoor ben ik geen 45 jaar supporter van deze club.
Poulsen en Serero op je middenveld en het dan nog vreemd vinden dat de resultaten minder zijn.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Brandje --
nummer10
 nummer10 - woensdag 19 maart 2014 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 16:20 schreef Brandje het volgende:

[..]

Sorry maar dit is wel een slappe manier om een punt te maken. We hebben al 3,5 jaar geen fatsoenlijke rechtsbuiten. Dus daarin faalt dan wel de opleiding dan wel het aankoopbeleid!
Hoorn, miskoop! Sana, miskoop! Siggi, miskoop! Bojan, gehuurd maar toch een miskoop! Cuenca, goede voetballer maar lang niet fit toen hij naar ajax kwam dus miskoop! Hoessen, niet goed genoeg, miskoop! Zes aankopen/hurlingen en allemaal gefaald of niet goed genoeg!
Moisander en Schone(toevalstreffer) zijn de enige die voldoen.
Dus ik kom uit zo'n 10/11 miljoen geld wat gewoon weg gegooid is en dan begin jij te mierenneuken of dat eventuele aankoopen Kishna in de weg zouden staan.
Sana weet ik zo net nog niet... Ook hij heeft een trucen doos maar lijkt erop nogmaals dat dat niet mag.. zal me benieuwen hoelang kishna ze blijft doen..
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - woensdag 19 maart 2014 - 16:24   quote  deeplink  
Ja, ook merk ik dat Ajax heel erg lijd aan het hele voetbalniveau van de eredivisie, wat dramatisch is. Daarom staan ons voetbalcompetitie veel te laag op de ranglijst.
Waarom kan ons Ajax tegen Barcelona wel goed spelen, en tegen een club als RKC en Cambuur niet ??? Toch wel raar, hé ?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door nieuwe ajax --
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 16:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 16:09 schreef Ztjes het volgende:
Eide,
Ik wil nooit 4-4-2 spelen.
Wilde alleen aangeven dat teams zelfs met 4 middenvelders moeite hebben om alle kwaliteiten op het veld te zetten. Het tussenhaakjes had ik gewoon moeten weglaten.
Ah, helder :)
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 19 maart 2014 - 17:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee, want als je afgelopen zomer wel had gekocht wat men hier allemaal had gewild, dan had een Kishna er nu nog niet geweest, dan ga je talenten voor de voeten lopen die er aan komen..
Kishna heeft nu twee goede wedstrijden gespeeld en die is nu uit nood
doorgeschoven. Met een paar goede aankopen had hij er van de zomer ook
wel bijgekomen en had je hem rustig kunnen brengen. Is de aankoop uiteindelijk niet goed genoeg
dan kwam hij er toch wel bij. Nu ben je gelukkig weg goed bezet voorin?
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 17:41   quote  deeplink  
In mijn visie mag geen loopvermogen nooit een issue zijn bij talenten van Ajax. Het is trainbaar en in ieder geval elke middenvelder en verdediger zou over voldoende moeten bezitten, maar eigenlijk elke speler. Is dat een eigenschap waar je je nooit druk over hoeft te maken.
Nu ook nog eens spelers selecteren/opleiden met een winnaarsmentaliteit (Davids, etc.) en onze talentjes kunnen gaan renderen.
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 17:54   quote  deeplink  
Conditie is trainbaar, loopvermogen al een stuk minder. De ene loopt moeiteloos 13 kilometer in en wedstrijd, de ander zit dan echt helemaal stuk. Ook met lopen speelt aanleg en talent absoluut mee.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 18:21   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 15:48 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Jij wilt totaal geen kritiek op het huidige beleid.
We begonnen uit het dal te klimmen en kleine stapjes voorwaarts te maken.
Alleen nu komt dit seizoen. Helaas, sterkhouders moeten tegenwoordig te vlug door Nederlandse clubs worden verkocht.
We missen zeker een speler als Eriksen op het middenveld met loopvermogen, zeer goede techniek. Alleen nu hebben we reeds een probleem, er is geen vervanging want het is alleen loopvermogen of alleen techniek. En laten we nu niet echt te veel spelers met veel loopvermogen en al helemaal geen fysieke hardheid.
En nu komt ons probleem, Ajax kiest voor 3 (ook bij 4 middenvelders) middenvelders en dan heb je van alles iets, maar ook van alles te weinig van niets.
We worden hoogstwaarschijnlijk kampioen en we hebben een probleem dit seizoen.. Nogmaals, natuurlijk kan het beter, maar Eriksen vervangen voor een gelijkwaardige speler had Ajax onmogelijk kunnen doen. Die jongens worden namelijk door de rijkere clubs weggekocht.. En hoe je het ook went of keert, je doet altijd een stap terug als je beste speler vertrekt..

En kritiek mag best, maar volgens sommigen hiero kunnen de huidige mensen er helemaal niks van.. Tsjaa, dan moet je niet raar kijken dat er mensen zijn die er tegenin gaan, en dan bepaalde dingen zeggen die misschien weleens wat gechargeerd bedoeld zijn..

Maar ik vind ook oprecht dat Ajax erg goed bezig is, en we zijn er dit jaar iets op achteruit gegaan, maar dat dicht ik eerder toe aan een vorm probleem dan aan een kwaliteit probleem..
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 17:54 schreef Eide het volgende:
Conditie is trainbaar, loopvermogen al een stuk minder. De ene loopt moeiteloos 13 kilometer in en wedstrijd, de ander zit dan echt helemaal stuk. Ook met lopen speelt aanleg en talent absoluut mee.
Aanleg en talent levert het vermogen tot betere of top-prestaties. Loopvermogen is ook trainbaar en heb het meerdere male bewezen zelfs bij de grootste diehard antisporter en mijn bloedeigen vrouwtje.(Vriend is op 55 jarige leeftijd gestart met hardlopen en ervoor nooit meer gesport als het lopen van en naar de auto). Tijden en afstanden afgesproken en binnen een jaar liepen beide ruim binnen de afspraken. Even googlen en je vindt hieromtrent voldoende informatie en ook betreffende het voetbalspelletje.
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 18:30   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:28 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Aanleg en talent levert het vermogen tot betere of top-prestaties. Loopvermogen is ook trainbaar en heb het meerdere male bewezen zelfs bij de grootste diehard antisporter en mijn bloedeigen vrouwtje.(Vriend is op 55 jarige leeftijd gestart met hardlopen en ervoor nooit meer gesport als het lopen van en naar de auto). Tijden en afstanden afgesproken en binnen een jaar liepen beide ruim binnen de afspraken. Even googlen en je vindt hieromtrent voldoende informatie en ook betreffende het voetbalspelletje.
Ik loop zelf ook vriend. En loopvermogen, looptalent en conditie zijn echt 3 verschillende dingen.
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 18:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik loop zelf ook vriend. En loopvermogen, looptalent en conditie zijn echt 3 verschillende dingen.
Klopt, 2 zijn trainbaar. En looptalent levert je de betere prestatie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes --
Peterhs
 Peterhs - woensdag 19 maart 2014 - 18:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 16:24 schreef nummer10 het volgende:

[..]

Sana weet ik zo net nog niet... Ook hij heeft een trucen doos maar lijkt erop nogmaals dat dat niet mag.. zal me benieuwen hoelang kishna ze blijft doen..
Trucendoos met hoe struikel ik over mijn eigen poten zeker?
Peterhs
 Peterhs - woensdag 19 maart 2014 - 18:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:30 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik loop zelf ook vriend. En loopvermogen, looptalent en conditie zijn echt 3 verschillende dingen.
Hardlopen is niet aan mij besteed.
remco k
 remco k - woensdag 19 maart 2014 - 18:56   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:44 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Trucendoos met hoe struikel ik over mijn eigen poten zeker?
Vind dat hij het echt heel erg goed doet bij jong ajax. Vind het raar dat ie niet weer een kans heeft gehad. Is namelijk wel een jongen met een actie
Peterhs
 Peterhs - woensdag 19 maart 2014 - 18:58   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Vind dat hij het echt heel erg goed doet bij jong ajax. Vind het raar dat ie niet weer een kans heeft gehad. Is namelijk wel een jongen met een actie
Waarschijnlijk omdat hij zijn schapenmantel heeft afgeschoren...
Is gewoon zo'n type niet goed genoeg.
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 22:19   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 18:33 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Klopt, 2 zijn trainbaar. En looptalent levert je de betere prestatie.
Goed, voorbeeldje dan. Vroeger hadden we de Defensie Topsport Selectie nog. Daar zat ook Gregory Sedoc bij, een sprinter. Sedoc had een super conditie, fit, looptalent te over. Liep bij voorkeur de 110m en 60m horden maar deed ook aan wedstrijden tot 800m mee.

Bij Defensie heb je de conditieproef. 12 minuten, minimaal 2400 meter. Wij dachten allemaal, die Sedoc, talentvolle loper, fit. Die doet dat makkelijk. Gregory liep met z'n hakjes over de sloot 2400m in 12 minuten. Ter vergelijking, ik loop op dit moment met 36 jaar en 2 kapotte knieën tussen de 2800m en 3000m op diezelfde proef. Wat hij zelf aangaf is dat hij ook echt nooit afstanden aan kon. Bij de jeugd werd hij op alles boven de kilometer er gewoon af gelopen. En niet zo'n klein beetje ook. Daarom was hij gaan sprinten. Hij had simpelweg niet het vermogen om grotere afstanden te lopen.

Datzelfde heb je bij voetballers ook. Minder extreem natuurlijk want als voetballer moet je echt wel iets meer dan 800m kunnen, maar of je het vermogen hebt om 13km in een wedstrijd te verteren is niet iedereen voorbehouden. Dat is loopvermogen. En het is maar beperkt te trainen. Niet iedereen heeft van nature daar de inhoud voor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 22:19 schreef Eide het volgende:

[..]

Goed, voorbeeldje dan. Vroeger hadden we de Defensie Topsport Selectie nog. Daar zat ook Gregory Sedoc bij, een sprinter. Sedoc had een super conditie, fit, looptalent te over. Liep bij voorkeur de 110m en 60m horden maar deed ook aan wedstrijden tot 800m mee.

Bij Defensie heb je de conditieproef. 12 minuten, minimaal 2400 meter. Wij dachten allemaal, die Sedoc, talentvolle loper, fit. Die doet dat makkelijk. Gregory liep met z'n hakjes over de sloot 2400m in 12 minuten. Ter vergelijking, ik loop op dit moment met 36 jaar en 2 kapotte knieën tussen de 2800m en 3000m op diezelfde proef. Wat hij zelf aangaf is dat hij ook echt nooit afstanden aan kon. Bij de jeugd werd hij op alles boven de kilometer er gewoon af gelopen. En niet zo'n klein beetje ook. Daarom was hij gaan sprinten. Hij had simpelweg niet het vermogen om grotere afstanden te lopen.

Datzelfde heb je bij voetballers ook. Minder extreem natuurlijk want als voetballer moet je echt wel iets meer dan 800m kunnen, maar of je het vermogen hebt om 13km in een wedstrijd te verteren is niet iedereen voorbehouden. Dat is loopvermogen. En het is maar beperkt te trainen. Niet iedereen heeft van nature daar de inhoud voor.
Die conditieproef komt me wel heel bekend voor.
Alleen ben ik sinds een jaartje met FLO.
Je moet toch wel toegeven, dat er bij ons clubje wel heel weinig spelers met loopvermogen rondlopen. En het hoeft niet zo extreem te zijn als bij RBS, maar als topsport je beroep is mag ik toch iets verwachten.
Trouwens ik liep ook op mijn 56 jaar ook nog dezelfde afstand en het wordt saai ook met 2 kapotte knieen (kruisband en 3 meniscussen).
Succes ex-collega.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - woensdag 19 maart 2014 - 23:05   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 22:50 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Die conditieproef komt me wel heel bekend voor.
Alleen ben ik sinds een jaartje met FLO.
Heb nog even te gaan, 2037 als we tussentijds niet geheel worden wegbezuinigd ;)

quote:
Op woensdag 19 maart 2014 - 22:50 schreef Ztjes het volgende:
Je moet toch wel toegeven, dat er bij ons clubje wel heel weinig spelers met loopvermogen rondlopen. En het hoeft niet zo extreem te zijn als bij RBS, maar als topsport je beroep is mag ik toch iets verwachten.
Het sluit wel een bij een gevoel dat ik toch al heb bij het overgrote deel van het Nederlandse voetbal. Wij willen graag mooie voetballers, technisch verzorgt. Ik kom uit de regio Leiden. Onze D1, C1, B1 etc waren echt goede voetballers. Wij hadden er jongens bij die echt onder de aandacht van profclubs stonden. En dan gingen we naar Katwijk en kwamen van die uit de kluiten gewassen visserszonen tegen... konden voor geen meter voetballen maar we wonnen er bijna nooit. We werden gewoon fysiek onder het gras gestopt.

Dat is een inherente zwakheid aan onze voetbalcultuur. En juist daarom roep ik juist dat je op het middenveld van Ajax wel een rauwdouwer nodig hebt, iemand met loopvermogen en fysiek. En als je dan Blind en Klaassen hebt staan moet je daar niet iemand als Ziyech naast zetten. Dan ga je echt tekort komen op zaken als loopvermogen. Maar dat is slechts mijn mening.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 19 maart 2014 door Eide --
Ztjes
 Ztjes - woensdag 19 maart 2014 - 23:41   quote  deeplink  
Eide,

Ik hoop echt, dat er eens een einde komt aan 20 jaar bezuinigen. Het wordt alleen maar onstabieler in wereld. Heel veel succes en hoop toch nog steeds met plezier.

Ik heb heel lang geleden samen met mijn zwager in het zuiden hoofdklasse gespeeld, toen zaten zelfs RKC en RBC nog in dezelfde klasse.
Sef Vergoossen is mijn trainer geweest en toen hij naar PSV ging, wist ik dat hij door zijn keiharde trainingsmethodes in de problemen zou gaan komen. Deze generatie voetballers zijn dat niet gewend. Trainers zoals Sef Vergoosen en Hub Stevens kunnen wel in Duitsland functioneren, maar niet in Nederland.

Mijn zwager heeft onze Danny Hoesen bij Groene Ster als jeugdspeler in een van de vertegenwoordigde elftallen getraind. Zijn mening is toch echt dat Danny in die tijd een zeer groot talent was en in aanleg ook een echte Ajax-spits. Misschien wel een beetje een laatbloeier. Klein kansje dat het toch nog goed gaat komen.

Ajax moet inderdaad een rauwdouwer op het middenveld, maar ook in de verdediging, dat zijn toch veel te lieve jongens.
Succes Ajax-buddy

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - donderdag 20 maart 2014 - 09:54   quote  deeplink  
Laat ik het even voor het gemak vergelijken met Barcelona. Daar loopt op een middenveld met Xavi en Iniesta ook gewoon een Busquets. Die kan ook wel voetballen maar is toch voornamelijk groot, sterk en werkt snoeihard. Andere orde van kwaliteit maar het is slechts om aan te tonen dat je naast raspaardjes ook altijd een werkpaard nodig hebt om het vuile werk te doen.

Bij Ajax heb je Blind met zijn opbouwende klasse en goede positiespel. Klaassen met veel diepgang, doelgerichtheid en geweldige aanname. Daar moet dan iemand bij die die voetballende klasse aan elkaar kan koppelen. Die tussen Blind en Klaassen werk kan verzetten, de ruimtes kan belopen maar die voetballend ook nog wat kan. En dan het liefst met een behoorlijk schot, iets dat het Ajax middenveld momenteel ontbeert.

Kortom, mannen als Eriksen of Hamsik (om eens iemand te noemen waar ik fan van ben). En die kwaliteit kan Ajax niet kopen vrees ik, die moet je vroeg scouten. Bazoer kan trouwens wel zo'n speler worden. Groot, sterk maar met een puntgave techniek. Ik kijk ontzettend uit naar de doorbraak van Bazoer en Abdelhak Nouri, 2 van de grootste jeugdtalenten van Nederland.
Ztjes
 Ztjes - donderdag 20 maart 2014 - 10:20   quote  deeplink  
Eide,
De vergelijking en analyse is correct.
Mijn enige pijnpunt blijft vooral en dan neem ik ook het middenveld van Barca als voorbeeld. Wie wordt die speler die verdedigingen openbreekt met zijn steekpaasjes zoals Xavi en Iniesta. Wat ruimte wordt ons niet of nauwelijks in de competitie gegeven.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 20 maart 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - donderdag 20 maart 2014 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 20 maart 2014 - 10:20 schreef Ztjes het volgende:
Eide,
De vergelijking en analyse is correct.
Mijn enige pijnpunt blijft vooral en dan neem ik ook het middenveld van Barca als voorbeeld. Wie wordt die speler die verdedigingen openbreekt met zijn steekpaasjes zoals Xavi en Iniesta. Wat ruimte wordt ons niet of nauwelijks in de competitie gegeven.
Mee eens
remco k
 remco k - donderdag 20 maart 2014 - 11:26   quote  deeplink  
Misschien een hele rare hoor. Maar zou je Blind niet nog een linie door kunnen schuiven. Ik denk namelijk dat ie echt alles heeft om ook dat te kunnen. Techniek overzicht en hij heeft dat steekpass wel.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Plan van aanpak van de zomer plus Transfers









0.0126969