BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Hummel10
 Hummel10 - maandag 24 november 2014 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 09:58 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik jank niet, jij begint er over...

Natuurlijk ligt er het een en ander aan de clubs..

Maar we hadden het over echte topspelers. En dan kom je oprecht met deze namen??

De Nederlandse competitie is gewoon niet aantrekkelijk voor de echte topspelers..

En inderdaad leuk als opleidingsland, voor de subtop ja.. Maar kijk ook eens hoe we er mee omgaan?? Men was bijna blij met het vertrek van Zlatan...
Noem maar echte toppers waar in een vroeg stadium intresse in is geweest dan?
Messi werd afgetest, Bale mocht niet weg van zijn club en Modric ging liever naar Tottenham.
Verder kan ik maar weinig toppers noemen waar concrete intresse in is geweest.
Noem jij die maar op dan. Wat ik wil zeggen is dat er in Zuid-Amerika en
her en der in de wereld nog genoeg 22/23 jarige potentiële toppertjes lopen
die vest naar Ajax willen komen. (Kosten wel iets meer dan een Sana ja)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 11:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Noem maar echte toppers waar in een vroeg stadium intresse in is geweest dan?
Messi werd afgetest, Bale mocht niet weg van zijn club en Modric ging liever naar Tottenham.
Verder kan ik maar weinig toppers noemen waar concrete intresse in is geweest.
Noem jij die maar op dan. Wat ik wil zeggen is dat er in Zuid-Amerika en
her en der in de wereld nog genoeg 22/23 jarige potentiële toppertjes lopen
die vest naar Ajax willen komen. (Kosten wel iets meer dan een Sana ja)
Maar die 22/23 jarige potentiële toppertjes in Zuid-Amerika zijn tegenwoordig ook bijna niet meer te betalen! Daar gaan ook gigantische bedragen rond en ben je zo tussen de 5 en 15 miljoen kwijt voor zo'n spelertje!
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar die 22/23 jarige potentiële toppertjes in Zuid-Amerika zijn tegenwoordig ook bijna niet meer te betalen! Daar gaan ook gigantische bedragen rond en ben je zo tussen de 5 en 15 miljoen kwijt voor zo'n spelertje!
Wij kopen ook van Hoorn voor 3,8 miljoen en Duarte voor 3 miljoen. Deze bedragen samen koop ik liever één potentiële toppertje uit Zuid-Amerika of het extra salaris van ervaren spelers.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 11:54   quote  deeplink  
verkopen spelers dat moeten we doen.
Zo snel mogelijk af van de volgende spelers.

Moissander, Siggy, Sana
ben daar klaar mee.

Aankomende zomer: Schone, Zimling, Denswil, Viergever, Duarte
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 11:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:54 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
verkopen spelers dat moeten we doen.
Zo snel mogelijk af van de volgende spelers.

Moissander, Siggy, Sana
ben daar klaar mee.

Aankomende zomer: Schone, Zimling, Denswil, Viergever, Duarte
Kan ik me helemaal in vinden.
nora
 nora - maandag 24 november 2014 - 13:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 10:01 schreef remco k het volgende:

[..]

Dat zeker.. Maar het is een talent, een waarvan we er bij Ajax echt veel hebben rondlopen.. Daar is hij HET talent.. Hetzelfde overkwam Andersen en Zivkovic..
Op het middenveld hebben wij 2 toppers Klaasen en Andersen de rest is middelmaat met Singraven erbij wordt je sterker ook PSV heeft meerdere middenvelders anders red je het niet een hele comp.
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 13:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 13:36 schreef nora het volgende:

[..]

Op het middenveld hebben wij 2 toppers Klaasen en Andersen de rest is middelmaat met Singraven erbij wordt je sterker ook PSV heeft meerdere middenvelders anders red je het niet een hele comp.
PSV speelt dit seizoen met nagenoeg dezelfde selectie alleen beter en constanter, omdat er op het middenveld een Guardado rond loopt en niet omdat de rest een jaartje ouder is geworden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Ztjes --
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 15:07   quote  deeplink  
Die vind ik anders niet heel best bij PSV. PSV hanteert een andere tactiek. Vorig jaar wilde Cocu op z'n Ajax' spelen. Veel balbezit, zelf het spel maken een vroeg drukken. Dat werkte niet. Dit jaar spelen ze vanuit de defensieve organisatie, 2 spelers met controlerende taken en dan gokken op de snelheid van het creatieve vermogen van Depay en Narsingh om het verschil te maken.

Niet voor niets dat PSV de punten voornamelijk liet liggen in wedstrijden waar het zelf het spel moet maken of waar Depay afwezig was.

En ja: de speler die in Eindhoven het verschil maakt heet Depay. Niet Guardado.
Ztjes
 Ztjes - maandag 24 november 2014 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 15:07 schreef Eide het volgende:
Die vind ik anders niet heel best bij PSV. PSV hanteert een andere tactiek. Vorig jaar wilde Cocu op z'n Ajax' spelen. Veel balbezit, zelf het spel maken een vroeg drukken. Dat werkte niet. Dit jaar spelen ze vanuit de defensieve organisatie, 2 spelers met controlerende taken en dan gokken op de snelheid van het creatieve vermogen van Depay en Narsingh om het verschil te maken.

Niet voor niets dat PSV de punten voornamelijk liet liggen in wedstrijden waar het zelf het spel moet maken of waar Depay afwezig was.

En ja: de speler die in Eindhoven het verschil maakt heet Depay. Niet Guardado.
Depay speelt de laatste wedstrijden niet zo heel erg best en is ook een hele tijd geblesseerd geweest. Guardado compenseert de defensie zwakheden, zorgt voor het evenwicht op het middenveld en zorgt voor een goede voorzetting naar de voorhoede. PSV mag dan wel een andere tactiek spelen als vorig jaar, maar het verschil wordt zeker niet door Depay gemaakt. Bekende trainers geven aan dat tegenwoordig het verschil op het middenveld moet worden gemaakt en niet door de voorhoede. Alles is er op geënt om een middenvelder vrij te spelen of dat hij in de 16 kan penetreren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 24 november 2014 door Ztjes --
nora
 nora - maandag 24 november 2014 - 15:44   quote  deeplink  
En PSV heeft meerdere opties op het middenveld als Ajax Met Guardo-Hendriksen-Schaars-Maher-Wijnaldum-Ritzmaijer en Hiljemark, vandaar mijn smeekbede aan Frankie koop aub Sinkgraven er bij het middenveld is de motor van je elftal daar moet je voldoende toppers voor hebben.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 24 november 2014 - 16:13   quote  deeplink  
PSV word gedragen door de spelers die besloten bij PSV te blijven, zelfs na een goed WK.
Wijnaldum en Depay.
Wijnaldum is de belangrijkste speler van PSV op het middenveld.
Depay geld het zelfde alleen voor de aanval.

Daarnaast heeft Cocu zijn spelers de opdracht gegeven om directer te gaan spelen.
Ze hebben ook veel spelers die kwaliteiten hebben, tenminste als je ze goed gebruikt.
vorig jaar hebben ze er niet alles uitgehaald wat er in zat, nu doen ze dat beter.

Depay en Wijnaldum zijn beter geworden door het WK.
Narsigsh is beter gaan spelen door het verandering van tactiek.
Ze hebben een betere spits aangetrokken, ze hebben een betere 6 tot hun beschikking.

verdedigend is het nog altijd zwak..
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 18:11   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar die 22/23 jarige potentiële toppertjes in Zuid-Amerika zijn tegenwoordig ook bijna niet meer te betalen! Daar gaan ook gigantische bedragen rond en ben je zo tussen de 5 en 15 miljoen kwijt voor zo'n spelertje!
Juist! Dat is de kern van het hele verhaal. TRANSFERBEDRAGEN en SALARISSEN! Zo lang er in Nederland -zeer terecht- geen topsalarissen worden betaald aan jongetjes die het eigenlijk (bijna) allemaal nog maar moeten bewijzen en bij de grote clubs in Spanje, Italië, Frankrijk, Engeland, et cetera dat totaal geen probleem is, kiezen jongens van rond die leeftijd (22/23 jaar) nooit of te nimmer voor een overgang naar onze eredivisie. En die zogenaamde grote clubs? Ach als ze een keer hun neus stoten omdat een speler toch niet doorbreekt, dan verhuren of verkopen ze die miskoop gewoon. Met clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Bayern Munchen (enzovoort) en een door en door corrupte UEFA en FIFA praten we over een complete scheefgroei.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 20:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 18:11 schreef Pietje het volgende:

[..]

Juist! Dat is de kern van het hele verhaal. TRANSFERBEDRAGEN en SALARISSEN! Zo lang er in Nederland -zeer terecht- geen topsalarissen worden betaald aan jongetjes die het eigenlijk (bijna) allemaal nog maar moeten bewijzen en bij de grote clubs in Spanje, Italië, Frankrijk, Engeland, et cetera dat totaal geen probleem is, kiezen jongens van rond die leeftijd (22/23 jaar) nooit of te nimmer voor een overgang naar onze eredivisie. En die zogenaamde grote clubs? Ach als ze een keer hun neus stoten omdat een speler toch niet doorbreekt, dan verhuren of verkopen ze die miskoop gewoon. Met clubs als Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Bayern Munchen (enzovoort) en een door en door corrupte UEFA en FIFA praten we over een complete scheefgroei.
Daarom kan ik ook geen respect hebben voor dit soort ploegen of er überhaupt naar kijken. Met hun achterlijke bedragen en salarissen hebben ze het hele voetbal verneukt. Het nadeel is alleen dat ze het zelf niet in de gaten hebben.
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 20:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Daarom kan ik ook geen respect hebben voor dit soort ploegen of er überhaupt naar kijken. Met hun achterlijke bedragen en salarissen hebben ze het hele voetbal verneukt. Het nadeel is alleen dat ze het zelf niet in de gaten hebben.
Zouden ze dat zelf echt niet in de gaten hebben?? Dat betwijfel ik. Volgens mij zijn het bewuste keuzes van de "grote" clubs.
Ik geef je groot gelijk. Ook ik kijk bijna nooit naar Champions League wedstrijden, behalve wanneer Ajax speelt.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 11:29 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Noem maar echte toppers waar in een vroeg stadium intresse in is geweest dan?
Messi werd afgetest, Bale mocht niet weg van zijn club en Modric ging liever naar Tottenham.
Verder kan ik maar weinig toppers noemen waar concrete intresse in is geweest.
Noem jij die maar op dan. Wat ik wil zeggen is dat er in Zuid-Amerika en
her en der in de wereld nog genoeg 22/23 jarige potentiële toppertjes lopen
die vest naar Ajax willen komen. (Kosten wel iets meer dan een Sana ja)
Als Ajax PSV of Feyenoord de kans krijgt zon groot toptalent te halen zou het dat altijd doen..

Bekijk eens een van de specials van Piet Visser, dat is echt leuk om te zien, en je zal over dit onderwerp echt een stuk wijzer worden..

KOmt er in het kort op neer dat ieder top talent in de wereld bij alle goede opleidingsclubs bekend zijn, en dat er door vrijwel al die clubs altijd wel een poging gedaan wordt om zo'n jongen te halen, daar vallen ook de Nederlandse clubs onder.. Echter is het in vrijwel alle gevallen gewoon schier onmogelijk om bepaalde talenten te halen..

En datzelfde geld eigenlijk ook wel voor de leeftijdscategorie die jij benoemt..

En natuurlijk zijn er uitzonderingen te bedenken...
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zouden ze dat zelf echt niet in de gaten hebben?? Dat betwijfel ik.
Natuurlijk wel, maar voor de clubs wordt het smijten met groot geld gewoon beloond. Rijke Arabieren en Russen die als persoonlijke penisverlenger een club kopen en daar hun bedrijf aan verbinden. Maar dat bedrijf krijgt wel wereldwijde publiciteit door de CL.

Kijk naar een club als PSG. Parijs was nooit een voetbalstad en de clubs uit Parijs wonnen eigenlijk nooit iets... en nu is PSG "plots" een wereldclub. Gelul, er zit veel geld achter. Het stadion krijgen ze vrijwel nooit vol hoor. Manchester City, Chelsea... van oudsher prachtige volksclubs verworden tot speeltjes van de superrijken maar daardoor wel succesvol en populair. En dus in de publiciteit. En dat is wat telt.

Daarom komt Ajax ook overal lekker binnen. Ondanks dat de laatste Europese prestatie van formaat van 2004 is, is Ajax nog altijd een huiskamernaam waar met ontzag over wordt gesproken. Begin in het buitenland over Nederlands voetbal en iedereen begint over Ajax, Cruijff en Bergkamp. En Ajax dreigt die aansprekende naam wel te verliezen voor zover dat al niet aan het gebeuren is.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 15:44 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Depay speelt de laatste wedstrijden niet zo heel erg best en is ook een hele tijd geblesseerd geweest. Guardado compenseert de defensie zwakheden, zorgt voor het evenwicht op het middenveld en zorgt voor een goede voorzetting naar de voorhoede. PSV mag dan wel een andere tactiek spelen als vorig jaar, maar het verschil wordt zeker niet door Depay gemaakt. Bekende trainers geven aan dat tegenwoordig het verschil op het middenveld moet worden gemaakt en niet door de voorhoede. Alles is er op geënt om een middenvelder vrij te spelen of dat hij in de 16 kan penetreren.
En heel toevallig is PSV de laatste wedstrijden ook een stuk minder..
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 21:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar voor de clubs wordt het smijten met groot geld gewoon beloond. Rijke Arabieren en Russen die als persoonlijke penisverlenger een club kopen en daar hun bedrijf aan verbinden. Maar dat bedrijf krijgt wel wereldwijde publiciteit door de CL.

Kijk naar een club als PSG. Parijs was nooit een voetbalstad en de clubs uit Parijs wonnen eigenlijk nooit iets... en nu is PSG "plots" een wereldclub. Gelul, er zit veel geld achter. Het stadion krijgen ze vrijwel nooit vol hoor. Manchester City, Chelsea... van oudsher prachtige volksclubs verworden tot speeltjes van de superrijken maar daardoor wel succesvol en populair. En dus in de publiciteit. En dat is wat telt.

Daarom komt Ajax ook overal lekker binnen. Ondanks dat de laatste Europese prestatie van formaat van 2004 is, is Ajax nog altijd een huiskamernaam waar met ontzag over wordt gesproken. Begin in het buitenland over Nederlands voetbal en iedereen begint over Ajax, Cruijff en Bergkamp. En Ajax dreigt die aansprekende naam wel te verliezen voor zover dat al niet aan het gebeuren is.
Ik ken toevallig aardig wat jongens uit Parijs.. En het schijnt dat vrijwel de gehele oude harde kern haar seizoenskaarten heeft opgezegd en juist tegen dat grote geld te zijn..

Wel een bijzonder iets, maar het scheelt de nieuwe eigenaar niets..
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar voor de clubs wordt het smijten met groot geld gewoon beloond. Rijke Arabieren en Russen die als persoonlijke penisverlenger een club kopen en daar hun bedrijf aan verbinden. Maar dat bedrijf krijgt wel wereldwijde publiciteit door de CL.

Kijk naar een club als PSG. Parijs was nooit een voetbalstad en de clubs uit Parijs wonnen eigenlijk nooit iets... en nu is PSG "plots" een wereldclub. Gelul, er zit veel geld achter. Het stadion krijgen ze vrijwel nooit vol hoor. Manchester City, Chelsea... van oudsher prachtige volksclubs verworden tot speeltjes van de superrijken maar daardoor wel succesvol en populair. En dus in de publiciteit. En dat is wat telt.

Daarom komt Ajax ook overal lekker binnen. Ondanks dat de laatste Europese prestatie van formaat van 2004 is, is Ajax nog altijd een huiskamernaam waar met ontzag over wordt gesproken. Begin in het buitenland over Nederlands voetbal en iedereen begint over Ajax, Cruijff en Bergkamp. En Ajax dreigt die aansprekende naam wel te verliezen voor zover dat al niet aan het gebeuren is.
Ja, leve de commercie. Ik weet het Eide. Wat geld betreft, kijk ook eens naar Vitesse... Maar die zijn dit jaar tot nu toe weinig succesvol.

Overigens is ook Manchester United een speeltje van een rijke Amerikaan geworden.
Ik zou er beslist niet rouwig om zijn, wanneer de Champions League ooit weer terugkeert naar de basis: alleen de landskampioenen kunnen zich plaatsen! Het zal al met al best wel minder spectaculair worden, maar voor de rijken, die voetbalclubs als een privéspeeltje zien, wordt het waarschijnlijk wat minder interessant.
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:16 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ken toevallig aardig wat jongens uit Parijs.. En het schijnt dat vrijwel de gehele oude harde kern haar seizoenskaarten heeft opgezegd en juist tegen dat grote geld te zijn..

Wel een bijzonder iets, maar het scheelt de nieuwe eigenaar niets..
Dat zou je inderdaad niet verwachten!
Eide
 Eide - maandag 24 november 2014 - 21:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:22 schreef Pietje het volgende:

[..] Overigens is ook Manchester United een speeltje van een rijke Amerikaan geworden.
Die pompt er echter niet het grote geld in zoals dat bij PSG, Chelsea en City wel gebeurt. Glazer gebruikt United juist om zijn (gigantische) schulden te parkeren. United draaide tot dit jaar wel een operationele winst bijvoorbeeld. (dit jaar tot nu toe een 10% daling in omzet trouwens door geen Europees voetbal).
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Die pompt er echter niet het grote geld in zoals dat bij PSG, Chelsea en City wel gebeurt. Glazer gebruikt United juist om zijn (gigantische) schulden te parkeren. United draaide tot dit jaar wel een operationele winst bijvoorbeeld. (dit jaar tot nu toe een 10% daling in omzet trouwens door geen Europees voetbal).
Thanks voor de toelichting. En bovendien is het zo'n beetje de hele familie Glazer, heb ik wel eens gelezen. Toegegeven: je kunt ManU niet vergelijken met de andere voorbeelden, maar het schoot me gewoon te binnen toen we het over rijke clubs en geldschieters hadden.
remco k
 remco k - maandag 24 november 2014 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:39 schreef Eide het volgende:

[..]

Die pompt er echter niet het grote geld in zoals dat bij PSG, Chelsea en City wel gebeurt. Glazer gebruikt United juist om zijn (gigantische) schulden te parkeren. United draaide tot dit jaar wel een operationele winst bijvoorbeeld. (dit jaar tot nu toe een 10% daling in omzet trouwens door geen Europees voetbal).
Of de cijfers kloppen weet ik niet..

Maar United heeft volgens de media 380 miljoen uitgegeven in de laatste 3 transfer windows..

Moyes 200 miljoen en van Gaal 180 miljoen..

maar ja, ze gaan nu dan ook Up the stairs...
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Of de cijfers kloppen weet ik niet..

Maar United heeft volgens de media 380 miljoen uitgegeven in de laatste 3 transfer windows..

Moyes 200 miljoen en van Gaal 180 miljoen..

maar ja, ze gaan nu dan ook Up the stairs...
Whahaha. Ik heb Louis van Gaal inderdaad in het Engels gehoord. Fenomenaal leuk! Whahaha
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 november 2014 - 22:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Whahaha. Ik heb Louis van Gaal inderdaad in het Engels gehoord. Fenomenaal leuk! Whahaha
Zelfs mijn Engels is beter dan dat van Louis en dat wil wat zeggen hoor.... ;-)
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 22:49   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:46 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Zelfs mijn Engels is beter dan dat van Louis en dat wil wat zeggen hoor.... ;-)
Nou... dat moet niet zo moeilijk zijn. Ik heb Louis trouwens ook met regelmaat in het Duits horen oreren. Whahahahaha Dolkomisch.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 november 2014 - 22:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Nou... dat moet niet zo moeilijk zijn. Ik heb Louis trouwens ook met regelmaat in het Duits horen oreren. Whahahahaha Dolkomisch.
Zijn taalgebruik in het buitenland is idd vaak lachwekkend, maar dat zou dat van mij ook zijn ;-)
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 22:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:50 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Zijn taalgebruik in het buitenland is idd vaak lachwekkend, maar dat zou dat van mij ook zijn ;-)
Mocht dat zo zijn, dan heb jij in ieder geval geen publieke functie, maar Louis van Gaal wel. Of geef jij ook af en toe een persconferentie? ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 22:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:02 schreef Pietje het volgende:

[..]

Zouden ze dat zelf echt niet in de gaten hebben?? Dat betwijfel ik. Volgens mij zijn het bewuste keuzes van de "grote" clubs.
Ik geef je groot gelijk. Ook ik kijk bijna nooit naar Champions League wedstrijden, behalve wanneer Ajax speelt.
Lees mijn stukje maar in het topic over de Champions League! Voor mij is de lol wat betreft dit toernooi er helemaal af. En inderdaad zullen ze het wel in de gaten hebben, al zou je denken dat die Arabieren misschien geen Engels kunnen lezen! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 24 november 2014 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:14 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk wel, maar voor de clubs wordt het smijten met groot geld gewoon beloond. Rijke Arabieren en Russen die als persoonlijke penisverlenger een club kopen en daar hun bedrijf aan verbinden. Maar dat bedrijf krijgt wel wereldwijde publiciteit door de CL.

Kijk naar een club als PSG. Parijs was nooit een voetbalstad en de clubs uit Parijs wonnen eigenlijk nooit iets... en nu is PSG "plots" een wereldclub. Gelul, er zit veel geld achter. Het stadion krijgen ze vrijwel nooit vol hoor. Manchester City, Chelsea... van oudsher prachtige volksclubs verworden tot speeltjes van de superrijken maar daardoor wel succesvol en populair. En dus in de publiciteit. En dat is wat telt.

Daarom komt Ajax ook overal lekker binnen. Ondanks dat de laatste Europese prestatie van formaat van 2004 is, is Ajax nog altijd een huiskamernaam waar met ontzag over wordt gesproken. Begin in het buitenland over Nederlands voetbal en iedereen begint over Ajax, Cruijff en Bergkamp. En Ajax dreigt die aansprekende naam wel te verliezen voor zover dat al niet aan het gebeuren is.
Ik las vandaag dat de volgende Franse club mogelijk aan een Arabier wordt verkocht. Olympique Marseille zou de volgende wezen! Zo jammer dat clubs zichzelf nog steeds zo gek laten maken!!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - maandag 24 november 2014 - 23:07   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:56 schreef Pietje het volgende:

[..]

Mocht dat zo zijn, dan heb jij in ieder geval geen publieke functie, maar Louis van Gaal wel. Of geef jij ook af en toe een persconferentie? ;-)
Klopt idd Pietje,maar mijn Engelse facturen die ik heb verstuurd zaten absoluut geen taalfouten in ;-)

Al zou je dat hier soms niet seggen ;-)
Pietje
 Pietje - maandag 24 november 2014 - 23:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 23:07 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Klopt idd Pietje,maar mijn Engelse facturen die ik heb verstuurd zaten absoluut geen taalfouten in ;-)

Al zou je dat hier soms niet seggen ;-)
Hahaha.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 november 2014 - 00:46   quote  deeplink  
agh volgens mij doet Louis het expres.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij al zo lang in het vak zit en dan zo slecht Engels kan.

Dan is de vraag waarom doet hij zo?
Ik denk dat dit zijn manier is om de media af te leiden van de problemen op het veld.
Mourinho (volgeling van Louis) zoekt via de media conflicten op, zodat het minder over het voetbal gaat maar meer over de ruzies. Dat leid af.

Louis zegt dat hij slecht is in talen maar ik geloof daar geen reed van.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 08:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 22:59 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik las vandaag dat de volgende Franse club mogelijk aan een Arabier wordt verkocht. Olympique Marseille zou de volgende wezen! Zo jammer dat clubs zichzelf nog steeds zo gek laten maken!!
Waarom?? Het grote geld komt, er komen grote trainers en spelers en de stadions zullen gevuld worden..

Wat zal iemand het een zorg zijn dat die paar honderd of duizend mensen niet meer komen uit protest..
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 08:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 00:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
agh volgens mij doet Louis het expres.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij al zo lang in het vak zit en dan zo slecht Engels kan.

Dan is de vraag waarom doet hij zo?
Ik denk dat dit zijn manier is om de media af te leiden van de problemen op het veld.
Mourinho (volgeling van Louis) zoekt via de media conflicten op, zodat het minder over het voetbal gaat maar meer over de ruzies. Dat leid af.

Louis zegt dat hij slecht is in talen maar ik geloof daar geen reed van.
Nou het is altijd al zo, in het Spaans Duits en nu in het Engels, dat is echt niet gespeeld..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 november 2014 - 09:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 08:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Waarom?? Het grote geld komt, er komen grote trainers en spelers en de stadions zullen gevuld worden..

Wat zal iemand het een zorg zijn dat die paar honderd of duizend mensen niet meer komen uit protest..
?????? Ik heb het over clubs, niet over supporters.
nora
 nora - dinsdag 25 november 2014 - 09:24   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 24 november 2014 - 21:14 schreef remco k het volgende:

[..]

En heel toevallig is PSV de laatste wedstrijden ook een stuk minder..
Tegen Groningen kunnen ze er gewoon 5 maken alleen gaan ze er niet in, ze hebben gewoon een zeer sterk middenveld en met de groei van Narsing en Depay zijn ze een stuk sterker als vorig seizoen en met een sterk middenveld ontlast je ook de verdediging vandaar het gegeven zorg dat je middenveld erg sterk is en je gaat punten halen en met alle respect ons middenveld vind ik magertjes qua totale selectie vandaar mijn promotie voor aanvulling van ons middenveld met Sinkgraven of Propper.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 09:52   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 09:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

?????? Ik heb het over clubs, niet over supporters.
Dat snap ik.. Maar wat zou het die clubs kunnen schelen? Het enige dat er gebeurt is dat die clubs meer geld te besteden krijgen aan dat wat ze toch al doen. En een betere uitgangspositie krijgen richting de concurrentie..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 november 2014 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 08:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Nou het is altijd al zo, in het Spaans Duits en nu in het Engels, dat is echt niet gespeeld..
Je gaat mij niet vertellen dat iemand na 20 jaar zo slecht zijn talen spreekt.

het is de man er niet naar, louis wil alles en dan ook echt alles onder controle hebben en houden.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 10:42   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 10:06 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Je gaat mij niet vertellen dat iemand na 20 jaar zo slecht zijn talen spreekt.

het is de man er niet naar, louis wil alles en dan ook echt alles onder controle hebben en houden.
Alleen is niet iedereen overal even goed in..

En zoals je zegt. 20 jaar, dat acteer je niet
nora
 nora - dinsdag 25 november 2014 - 11:00   quote  deeplink  
Klopt sommige mensen hebben een talen knobbel die spreken het vloeiend na een paar lessen, en sommige zullen het nooit onder de knie krijgen ik val ook onder de laatste groep, ondanks meerdere cursussen blijft het een probleem ik kan het redelijk verstaan zowel duits als Engels maar het praten is en blijft een probleem steenkool kwaliteit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 25 november 2014 door nora --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 25 november 2014 - 13:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 11:00 schreef nora het volgende:
Klopt sommige mensen hebben een talen knobbel die spreken het vloeiend na een paar lessen, en sommige zullen het nooit onder de knie krijgen ik val ook onder de laatste groep, ondanks meerdere cursussen blijft het een probleem ik kan het redelijk verstaan zowel duits als Engels maar het praten is en blijft een probleem steenkool kwaliteit.
Ben ik gelukkig toch niet de enige op dit forum ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 november 2014 - 14:07   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 10:42 schreef remco k het volgende:

[..]

Alleen is niet iedereen overal even goed in..

En zoals je zegt. 20 jaar, dat acteer je niet
Ik denk dat Louis gewoon een heel goeie acteur is.

Van Spaans dat kan ik mij nog wel voorstellen.
1ste jaar in Spanje geeft hij zijn persconferenties al in het Engels.
De volgende jaren doet hij het in het Spaans.
Zijn assistent (mourihno) sprak voor hem Spaans in de selectie, maar met hem zou je toch ook in het Engels moeten communiceren.

In Duitsland had hij minder moeite om te beginnen dan in Spanje.

Maar als je zo slecht in je talen bent terwijl elke speler zowat met hem weg loopt, ik kan dat niet met elkaar rijmen. De manier van trainen en de manier van coachen, dat vraagt dat hij de talen goed beheerst.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 14:26   quote  deeplink  
Ik denk niet dat het beheersen van die talen belangrijk is binnen die selecties.. Je hebt namelijk ook niet alleen spelers uit dat land ter beschikking..
Voetbal is de internationale taal..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 november 2014 - 14:43   quote  deeplink  
Mourihno heeft al vaak aangegeven dat louis zijn leermeester is.
dat hij veel heeft geleerd van hem, dat lijkt mij moeilijk als je talen niet goed beheerst.

overigens zegt giggs nu precies het zelfde.

natuurlijk is voetbal een internationale taal, daarmee kan je veel verbloemen.
Maar de manier van trainen en de manier van coachen, dat vraagt gewoon meer dan enkel de taal van het voetbal.
Louis wil namelijk buiten het veld ook de baas zijn, dat lijkt mij lastig als je enkel de taal van het voetbal spreekt.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 15:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 14:43 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Mourihno heeft al vaak aangegeven dat louis zijn leermeester is.
dat hij veel heeft geleerd van hem, dat lijkt mij moeilijk als je talen niet goed beheerst.

overigens zegt giggs nu precies het zelfde.

natuurlijk is voetbal een internationale taal, daarmee kan je veel verbloemen.
Maar de manier van trainen en de manier van coachen, dat vraagt gewoon meer dan enkel de taal van het voetbal.
Louis wil namelijk buiten het veld ook de baas zijn, dat lijkt mij lastig als je enkel de taal van het voetbal spreekt.
Ik raad je aan de reportage rondom de wedstrijd PEC Zwolle Sparta Praag eens te bekijken..

Heel veel verschillende talen, en geloof me als ik zeg dat Ron Jans en in de tactische besprekingen wat taal betreft echt een potje van maakt...

En toch klopt het tactische plan van Zwolle vrijwel altijd..

De helft van de buitenlandse spelers in de grote competities spreken geen woord Engels..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 25 november 2014 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 15:28 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik raad je aan de reportage rondom de wedstrijd PEC Zwolle Sparta Praag eens te bekijken..

Heel veel verschillende talen, en geloof me als ik zeg dat Ron Jans en in de tactische besprekingen wat taal betreft echt een potje van maakt...

En toch klopt het tactische plan van Zwolle vrijwel altijd..

De helft van de buitenlandse spelers in de grote competities spreken geen woord Engels..
Oh dat geloof ik best.
Team en voetbal besprekingen gaan over voetbal, daar hoef je enkel de taal van het voetbal te spreken.

Van gaal wil buiten het voetbal ook alles beslissen, zoals hoe laat mensen naar bed gaan en hoe laat er word gegeten.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij zo slecht Engels spreekt en zo op die manier een goeie trainer kan zijn.
Speler is toch anders dan een trainer.

Ron Jans was een leraar en hij geef duits dus een slecht taal gevoel zal hij wel niet hebben.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 16:35   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 25 november 2014 - 15:37 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh dat geloof ik best.
Team en voetbal besprekingen gaan over voetbal, daar hoef je enkel de taal van het voetbal te spreken.

Van gaal wil buiten het voetbal ook alles beslissen, zoals hoe laat mensen naar bed gaan en hoe laat er word gegeten.

Ik kan mij niet voorstellen dat hij zo slecht Engels spreekt en zo op die manier een goeie trainer kan zijn.
Speler is toch anders dan een trainer.

Ron Jans was een leraar en hij geef duits dus een slecht taal gevoel zal hij wel niet hebben.
Nogmaals, kijk de reportage. En je betoog valt in het niets.. Sorry..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 25 november 2014 - 17:51   quote  deeplink  
En onze oude bekende Raiola begint weer met dreigen richting Ajax. Nu weer omtrent Kishna.
remco k
 remco k - dinsdag 25 november 2014 - 18:39   quote  deeplink  
Ach ja... Ik hoop dat het talent van Kishna eruit gaat komen bij Ajax.. Maar met wat er aan komt en wat hij tot nu toe heeft laten zien zou ik het weliswaar jammer vinden. Maar niet onoverkomelijk...

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 2219
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!









0.0131521