BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:08 schreef Eide het volgende:

[..]

En ik ook niet. Over het algemeen zitten spelers dan nog altijd in de sterkste fase van hun voetballeven.
Ja kijk en dan moet je het stuk nog een keer lezen dat je stuurde. Bij 30-31 gaat het inprincipe alleen maar achteruit. Als je dat terugkoppelt naar Ajax, heb je er naar weinig aan, mits ze echt nog van toegevoegde waarden zijn.

Kijk naar de oudere spelers bij ons. Schone en Moisander, ze zijn prima, alleen er is nu al geklaag over ze. Terecht of onterecht, het is er. Ze willen nog een stap zetten. Waarom willen ze die zetten? Omdat als ze nog langer wachten, ze oud zijn voor de voetbalwereld. Dan ben je niet interesant genoeg meer, waarom ben je niet interesant?
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:44   quote  deeplink  
Je schreef eerder letterlijk dat je met 27/28 af gaat takelen. Ik begrijp dat je daar dus al van bent terug gekomen?

Bij 30/31 zal je inderdaad in de jaren erna fysiek minder worden. Maar dat maakt 30/31 nog altijd niet oud in een voetballeven. Dat komt normaliter echt pas bij een jaar of 33.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 15 november 2014 door Eide --
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:33 schreef Eide het volgende:

[..]

Maar dat is ook een factor in een vroeg voetballeven. Kijk maar naar Theo Janssen, had de kwaliteiten om een absolute topvoetballer te zijn maar leefde er niet naar. En dus werd hij pas in zijn allersterkste periode als voetballer (laat in de 20) een topper in de Eredivisie.
Ja, dat klopt van Theo. Die hield wel van een biertje en een peukie ;)
Als hij anders geleefd zou hebben, dan had hij veel meer uit zijn carrière kunnen halen. Maar dat was voor hem geen optie, dat wilde hij ook niet. Hij was tevreden zo.
Eide
 Eide - zaterdag 15 november 2014 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ja, dat klopt van Theo. Die hield wel van een biertje en een peukie ;)
Als hij anders geleefd zou hebben, dan had hij veel meer uit zijn carrière kunnen halen. Maar dat was voor hem geen optie, dat wilde hij ook niet. Hij was tevreden zo.
Dat was ook het mooie aan Theo Janssen. Die leefde alsof hij bij FC Balophetdak 6 speelde. Dat heeft ook wel iets :)
Pietje
 Pietje - zaterdag 15 november 2014 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:53 schreef Eide het volgende:

[..]

Dat was ook het mooie aan Theo Janssen. Die leefde alsof hij bij FC Balophetdak 6 speelde. Dat heeft ook wel iets :)
Hahaha. Ja, die indruk had ik ook wel. Alsof voetballen maar een bijbaantje voor hem was. Ik moest altijd wel lachen als ik hem hoorde.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 18:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:44 schreef Eide het volgende:
Je schreef eerder letterlijk dat je met 27/28 af gaat takelen. Ik begrijp dat je daar dus al van bent terug gekomen?

Bij 30/31 zal je inderdaad in de jaren erna fysiek minder worden. Maar dat maakt 30/31 nog altijd niet oud in een voetballeven. Dat komt normaliter echt pas bij een jaar of 33.
Nee ik kom daar niet op terug, maar dat is iets waar we sowieso niet uitkomen. Maar met 30/31 wordt je in het voetbal oud genoemt, dat merk je in de transferwaarde die keldert, de interesse van teams. Vaak wil iedere club de speler dan nog snel verkopen.

Bij ons met Moisander en Schone hebben we het daar ook over. Dat betekend dat spelers dan al als oud gezien worden, ik snap wel dat je dat niet zo kan vinden. kijk naar de spelers in het nederlands elftal, van Persie bijvoorbeeld, of sneijder of de Jong. Allemaal hebben ze problemen met het bijhouden. Blesures, vanalles. Die zijn in jou ogen nog niet "oud" in de ogen van mij en zoals ik lees noemt Overmars die ook al oudere spelers
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 16:05 schreef Pietje het volgende:

[..]

En daar ben ik het dus niet mee eens, wanneer dat generaliserend bedoeld is.
Ik sluit me bij je aan.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 15:53 schreef freakie het volgende:

[..]

Dat bedoel ik, muggenziften, ik zeg het nog steeds maar het hele stuk is dat je als je in het voetbal 30-31 bent, je oud bent
Het is je initiële post. Dus hoezo muggenziften. De hele discussie is daar op gebaseerd. En je post het ook nog eens zelf.
remco k
 remco k - zaterdag 15 november 2014 - 18:49   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 18:28 schreef freakie het volgende:

[..]

Nee ik kom daar niet op terug, maar dat is iets waar we sowieso niet uitkomen. Maar met 30/31 wordt je in het voetbal oud genoemt, dat merk je in de transferwaarde die keldert, de interesse van teams. Vaak wil iedere club de speler dan nog snel verkopen.

Bij ons met Moisander en Schone hebben we het daar ook over. Dat betekend dat spelers dan al als oud gezien worden, ik snap wel dat je dat niet zo kan vinden. kijk naar de spelers in het nederlands elftal, van Persie bijvoorbeeld, of sneijder of de Jong. Allemaal hebben ze problemen met het bijhouden. Blesures, vanalles. Die zijn in jou ogen nog niet "oud" in de ogen van mij en zoals ik lees noemt Overmars die ook al oudere spelers
Zonder het te zeggen kom je er wel degelijk op terug. Je hebt het er namelijk helemaal niet meer over. Alleen nog maar over 30 31.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 21:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 18:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Zonder het te zeggen kom je er wel degelijk op terug. Je hebt het er namelijk helemaal niet meer over. Alleen nog maar over 30 31.
Muggenziften dus, niks inhoudelijk.
freakie
 freakie - zaterdag 15 november 2014 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 18:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is je initiële post. Dus hoezo muggenziften. De hele discussie is daar op gebaseerd. En je post het ook nog eens zelf.
Als je terug leest zie je dat we het hadden over 30-31 jaar en of dat oud is in het voetbal. Dat wij op 27-28 komen, komt door muggenziften en omdat ik niet helemaal iets zeg wat wetenschappelijk opgeschreven staat. De hele discussie is gebasseert op: "is 30-31 nou oud of niet?" Kijk als je zo goed kan lezen, doe het dan.
remco k
 remco k - zondag 16 november 2014 - 13:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 15 november 2014 - 21:59 schreef freakie het volgende:

[..]

Als je terug leest zie je dat we het hadden over 30-31 jaar en of dat oud is in het voetbal. Dat wij op 27-28 komen, komt door muggenziften en omdat ik niet helemaal iets zeg wat wetenschappelijk opgeschreven staat. De hele discussie is gebasseert op: "is 30-31 nou oud of niet?" Kijk als je zo goed kan lezen, doe het dan.
Je eerste posts over het onderwerp heb je het over 27 28. Jij post dat en verdedigd dat ook nog. Als er dan mensen zijn die je gewoon met harde feiten je ongelijk bewijzen ga je roepen dat het muggenziften is.

En ik lees de posts prima. Eide en Pietje hebben namelijk volledig gelijk en jij zit er volkomen naast.
m0n0cl3
 m0n0cl3 - zondag 16 november 2014 - 21:37   quote  deeplink  
Ik denk niet dat Ajax in de winter een aankoop gaat doen voor het eerste elftal. Misschien wel voor de jeugd(odegaard), maar het eerste elftal heeft niemand meer nodig. Een mogelijkheid is wel om je alvast voor te bereiden op wat er verkocht gaat worden in de winter en zomer. Dat zullen deze spelers zijn naar mijn idee:
Moisander,Sigthorson, Schone, zimling, Duarte, Sana, Van Der Hoorn.
Er zal/zullen dan wel versterkingen nodig zijn is mijn gedachte. De A jeugd komt eraan, maar heeft zeker nog 1/2 jaar nodig. Dat zou een mooi tussenjaar voor middenvelders als emanuelson,sneijder, VAN DER VAART(mijn favoriet) kunnen zijn. Een talentvolle centrale verdediger is welkom. Veltman is echt te klein om Ajax te laten overwinteren. Hij verliest teveel duels in de lucht en mist de body die nodig is om een tegenstander uit te schakelen. Denswil zou het kunnen worden, maar de Boer vindt Veltman nog altijd een stuk beter dan Denswil. Anders was het centrale duo wel moisander(tweebenig)/Denswil geweest. Er zijn wel mensen die centraal kunnen spelen: Tete(moet ik het nog maar zien), Riedewald(heeft het meeste potentie), Boilesen( te klein), Bazoer(kan ook als centrale verdediger uit de voeten). Ik ben er vast nog wel een paar vergeten, maar ik denk niet dat Van Der Hoorn nog kans maakt.
Ik hoop dat Ajax nog een centrale verdediger/linksback haalt om de achterste linie te versterken in de jeugd.
Pietje
 Pietje - zondag 16 november 2014 - 21:42   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 21:37 schreef m0n0cl3 het volgende:
Ik denk niet dat Ajax in de winter een aankoop gaat doen voor het eerste elftal. Misschien wel voor de jeugd(odegaard), maar het eerste elftal heeft niemand meer nodig. Een mogelijkheid is wel om je alvast voor te bereiden op wat er verkocht gaat worden in de winter en zomer. Dat zullen deze spelers zijn naar mijn idee:
Moisander,Sigthorson, Schone, zimling, Duarte, Sana, Van Der Hoorn.
Er zal/zullen dan wel versterkingen nodig zijn is mijn gedachte. De A jeugd komt eraan, maar heeft zeker nog 1/2 jaar nodig. Dat zou een mooi tussenjaar voor middenvelders als emanuelson,sneijder, VAN DER VAART(mijn favoriet) kunnen zijn. Een talentvolle centrale verdediger is welkom. Veltman is echt te klein om Ajax te laten overwinteren. Hij verliest teveel duels in de lucht en mist de body die nodig is om een tegenstander uit te schakelen. Denswil zou het kunnen worden, maar de Boer vindt Veltman nog altijd een stuk beter dan Denswil. Anders was het centrale duo wel moisander(tweebenig)/Denswil geweest. Er zijn wel mensen die centraal kunnen spelen: Tete(moet ik het nog maar zien), Riedewald(heeft het meeste potentie), Boilesen( te klein), Bazoer(kan ook als centrale verdediger uit de voeten). Ik ben er vast nog wel een paar vergeten, maar ik denk niet dat Van Der Hoorn nog kans maakt.
Ik hoop dat Ajax nog een centrale verdediger/linksback haalt om de achterste linie te versterken in de jeugd.
Ik heb Frank de Boer nadrukkelijk horen zeggen, dat hij Duarte en van der Hoorn niet afschrijft. En van Schöne is nog niks bekend of hij weg wil. Bijtekenen is wat hem betreft nog altijd een optie, maar hij heeft Ajax wat bedenktijd gevraagd.
m0n0cl3
 m0n0cl3 - zondag 16 november 2014 - 21:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 21:42 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik heb Frank de Boer nadrukkelijk horen zeggen, dat hij Duarte en van der Hoorn niet afschrijft. En van Schöne is nog niks bekend of hij weg wil. Bijtekenen is wat hem betreft nog altijd een optie, maar hij heeft Ajax wat bedenktijd gevraagd.
Mijn gedachte is dat Schöne nog voor een paar jaar premier League gaat proberen bij een club als Everton of Southampton.
De Boer mag dat dan wel zeggen, maar ik weet zeker dat ze niet goed genoeg presteren om nu dicht bij de basis te zitten. Duarte en Van Der Hoorn willen speeltijd bij het eerste krijgen, als ze dat niet bij Ajax krijgen willen ze het ergens anders proberen.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 12:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 16 november 2014 - 21:56 schreef m0n0cl3 het volgende:

[..]

Mijn gedachte is dat Schöne nog voor een paar jaar premier League gaat proberen bij een club als Everton of Southampton.
De Boer mag dat dan wel zeggen, maar ik weet zeker dat ze niet goed genoeg presteren om nu dicht bij de basis te zitten. Duarte en Van Der Hoorn willen speeltijd bij het eerste krijgen, als ze dat niet bij Ajax krijgen willen ze het ergens anders proberen.
Dat zou zomaar kunnen. Ik heb ook de wijsheid niet in pacht. Wel heb ik Schöne horen zeggen, dat zijn familie heel erg belangrijk is voor zijn beslissing en zijn gezin heeft het heel erg naar hun zin in Amsterdam / Nederland. Afwachten maar. Wat betreft Duarte en Van der Hoorn heb ik de Boer horen zeggen, dat het veel te vroeg is om die twee heren nu al af te schrijven. Hij verwacht dat beiden nog genoeg kansen gaan krijgen. Ook hier is het dus afwachten.
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 13:35   quote  deeplink  
Schone zal afhankelijk zijn wat voor interesse er komt. Als er een Bundesliga of Premier Leagie club komt zal hij best nog een avontuur wagen. Anders zie ik heb ook nog wel verlengen bij Ajax.

Dyarte gaat het niet meer redden en ik verwacht eigenlijk dat hij aankomende voor een zacht prijsje mag vetrekken. Van der Hoorn is goed bezig en heeft eigenlijk alleen de pech dat hij Veltman voor zich heeft.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 13:35 schreef Eide het volgende:
Schone zal afhankelijk zijn wat voor interesse er komt. Als er een Bundesliga of Premier Leagie club komt zal hij best nog een avontuur wagen. Anders zie ik heb ook nog wel verlengen bij Ajax.

Dyarte gaat het niet meer redden en ik verwacht eigenlijk dat hij aankomende voor een zacht prijsje mag vetrekken. Van der Hoorn is goed bezig en heeft eigenlijk alleen de pech dat hij Veltman voor zich heeft.
Maar Schöne speelt met Ajax wel Champions League. Met "zomaar" een Premier League club of "zomaar" een Bundesliga club, zakt hij waarschijnlijk weg in de grauwe middelmaat, de grauwe middenmoot. Dat wil je als speler toch niet? Dan zou zijn vertrek hooguit om het geld gaan en ik heb Schöne horen zeggen, dat hij voor het geld nooit zou verkassen, omdat zijn gezin te belangrijk is en die hebben het hier heel erg naar hun zin.

Gek genoeg ziet De Boer wel degelijk (nog) potentieel in Duarte. Wellicht krijgt hij toch nog een kans. Wat betreft Van der Hoorn ben ik het volledig met je eens.
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 14:11   quote  deeplink  
Volgens mij was het Overmars die zei Duarte nog niet af te schrijven. Ik snap ook wel dat Marc dat zegt want Duarte is een nuttige speler voor de bank. Maar doorbreken bij Ajax zit er niet meer in. Daar geloof ik niets van.

Mike van der Hoorn ben ik echt over te spreken sinds dit seizoen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 14:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:06 schreef Pietje het volgende:

[..]

Maar Schöne speelt met Ajax wel Champions League. Met "zomaar" een Premier League club of "zomaar" een Bundesliga club, zakt hij waarschijnlijk weg in de grauwe middelmaat, de grauwe middenmoot. Dat wil je als speler toch niet? Dan zou zijn vertrek hooguit om het geld gaan en ik heb Schöne horen zeggen, dat hij voor het geld nooit zou verkassen, omdat zijn gezin te belangrijk is en die hebben het hier heel erg naar hun zin.

Gek genoeg ziet De Boer wel degelijk (nog) potentieel in Duarte. Wellicht krijgt hij toch nog een kans. Wat betreft Van der Hoorn ben ik het volledig met je eens.
De vraag is of Schone nog wel gaat spelen.
Hij is wel als 12de man gehaald, ik denk dat hij ook terug keert naar die rol..
Op het middenveld is er weinig plek meer voor hem in de basis, zeker vast in de basis is eigenlijk uitgesloten.
Met als rechtsbuiten geniet El Ghazi de voorkeur, vandaar dat hij nu op de linkerflank speelt.
Op de linker flank komt Fisher binnenkort terug en daarnaast komen andere talenten er ook aan.
Dan is de kans zeer klein, dat hij nog veel aan spelen toe gaat komen.
Dit seizoen zal hij nog wel aan spelen toe komen, maar of het volgend jaar ook zo is, valt zeer te betwijfelen.

Dus is het de vraag, wat wilt hij nog doen...
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 14:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:11 schreef Eide het volgende:
Volgens mij was het Overmars die zei Duarte nog niet af te schrijven. Ik snap ook wel dat Marc dat zegt want Duarte is een nuttige speler voor de bank. Maar doorbreken bij Ajax zit er niet meer in. Daar geloof ik niets van.

Mike van der Hoorn ben ik echt over te spreken sinds dit seizoen.
Nee, het was niet Marc Overmars, het was Frank de Boer die dat zei over Lerin Duarte. Maar ja, hoe lang wil je wachten als trainer?
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 14:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:14 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

De vraag is of Schone nog wel gaat spelen.
Hij is wel als 12de man gehaald, ik denk dat hij ook terug keert naar die rol..
Op het middenveld is er weinig plek meer voor hem in de basis, zeker vast in de basis is eigenlijk uitgesloten.
Met als rechtsbuiten geniet El Ghazi de voorkeur, vandaar dat hij nu op de linkerflank speelt.
Op de linker flank komt Fisher binnenkort terug en daarnaast komen andere talenten er ook aan.
Dan is de kans zeer klein, dat hij nog veel aan spelen toe gaat komen.
Dit seizoen zal hij nog wel aan spelen toe komen, maar of het volgend jaar ook zo is, valt zeer te betwijfelen.

Dus is het de vraag, wat wilt hij nog doen...
Wat ik begrepen heb, is dat Lasse Schöne voor Frank de Boer erg belangrijk is in het veld. Als meest ervaren speler, als één van de leidinggevende spelers in het veld.
nora
 nora - maandag 17 november 2014 - 14:23   quote  deeplink  
Sinkgraven !!
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 14:28   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:23 schreef nora het volgende:
Sinkgraven !!
Andersen !!
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 14:29   quote  deeplink  
Overigens mag Sinkgraven van mij komen hoor, mooie voetballer. Maar nu Andersen zo goed gaat hebben we natuurlijk zelf ook een goede in huis.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:29 schreef Eide het volgende:
Overigens mag Sinkgraven van mij komen hoor, mooie voetballer. Maar nu Andersen zo goed gaat hebben we natuurlijk zelf ook een goede in huis.
Precies! En wanneer Singraven zou komen, zit je de ontwikkeling van Andersen dwars. Sinkgraven is een schitterende en slimme voetballer, maar wij hebben het "type Andersen" in huis. Niet doen, dus.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 14:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:17 schreef Pietje het volgende:

[..]

Wat ik begrepen heb, is dat Lasse Schöne voor Frank de Boer erg belangrijk is in het veld. Als meest ervaren speler, als één van de leidinggevende spelers in het veld.
Frank de Boer vond Ooijer ook belangrijk, ook voor in het veld.
Als het nodig was bracht hij Ooijer in om leiding te geven in de verdediging.

Dat kan hij dus ook doen met Schone, als hij vind dat schone leiding moet geven op het middenveld of in de aanval.
Dus dat kan je ook doen als bankzitter.
Waar moet je overigens leiding aan geven als het goed gaat zonder je?
Als alles goed gaat dan heb je toch weinig leiding nodig.

Ik denk dat Ajax beter gaat voetballen zonder hem dan met hem.
Overigens denk ik dat ook van Siggy en Moissander.
Daar zit geen ontwikkeling in, remt gewoon de ontwikkeling van het team als geheel.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 14:42 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Frank de Boer vond Ooijer ook belangrijk, ook voor in het veld.
Als het nodig was bracht hij Ooijer in om leiding te geven in de verdediging.

Dat kan hij dus ook doen met Schone, als hij vind dat schone leiding moet geven op het middenveld of in de aanval.
Dus dat kan je ook doen als bankzitter.
Waar moet je overigens leiding aan geven als het goed gaat zonder je?
Als alles goed gaat dan heb je toch weinig leiding nodig.

Ik denk dat Ajax beter gaat voetballen zonder hem dan met hem.
Overigens denk ik dat ook van Siggy en Moissander.
Daar zit geen ontwikkeling in, remt gewoon de ontwikkeling van het team als geheel.
Dat waren niet mijn woorden, maar die van Frank de Boer!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:08 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat waren niet mijn woorden, maar die van Frank de Boer!
Ja, dat begrijp ik

Maar je kan volgens frank de boer ook leiding geven vanaf de bank.
Daarvoor hoef je nog niet in de basis te staan.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 15:15   quote  deeplink  
Als iemand de positie van schone kan innemen op de linker flank
Als iemand zijn vrije trappen en corners kan overnemen.

Dan zie ik geen reden waarom hij in de basis zou moeten beginnen.

Beste stuurlui staan aan wal, of in de verdediging en niet in de frontlinie.

Maar ik zag al dat er een topic was over schone...

Laten we daar de discussie verder voeren en verder hebben over de aankomende transfers.

Als er een mooie club komt, dan gaat Ajax hem niet tegen houden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2014 door Positieve Arrogantie --
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 15:19   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Als iemand de positie van schone kan innemen op de linker flank
Als iemand zijn vrije trappen en corners kan overnemen.

Dan zie ik geen reden waarom hij in de basis zou moeten beginnen.

Beste stuurlui staan aan wal, of in de verdediging en niet in de frontlinie.

Maar ik zag al dat er een topic was over schone...

Laten we daar de discussie verder voeren en verder hebben over de aankomende transfers.

Als er een mooie club komt, dan gaat Ajax hem niet tegen houden.
Jij niet, maar De Boer kennelijk wel.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 15:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:19 schreef Pietje het volgende:

[..]

Jij niet, maar De Boer kennelijk wel.
Ja, die zie ik nu ook wel.
Maar we spreken hier over de toekomst.

Cilissen
Van Rhijn Veltman Denswil/Moissander Boillissen
Serrero/Riedewald
Klaassen Anderssen
El Ghazi Millik/Zivokvic Fisher

Waar zie jij schone voor een basisplaats vechten dan?
Waar denk jij waar de boer schone gaat neerzetten?

Ik denk dat Andersen voor staat op Schone
Klaassen staat voor op Schone
El Ghazi staat voor op schone
Fisher staat voor op schone

dus ik zie er geen plek meer voor schone als Fisher terug is.
Daarvoor moet fisher natuurlijk wel op zijn vorm komen van zijn debuut jaar.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, die zie ik nu ook wel.
Maar we spreken hier over de toekomst.

Cilissen
Van Rhijn Veltman Denswil/Moissander Boillissen
Serrero/Riedewald
Klaassen Anderssen
El Ghazi Millik/Zivokvic Fisher

Waar zie jij schone voor een basisplaats vechten dan?
Waar denk jij waar de boer schone gaat neerzetten?

Ik denk dat Andersen voor staat op Schone
Klaassen staat voor op Schone
El Ghazi staat voor op schone
Fisher staat voor op schone

dus ik zie er geen plek meer voor schone als Fisher terug is.
Daarvoor moet fisher natuurlijk wel op zijn vorm komen van zijn debuut jaar.
Ik wil dat maar aan De Boer overlaten. Schöne heeft al op heel veel plaatsen (zelfs een keer als rechtsachter) in het elftal gestaan. Dus wie weet wat de Boer van plan is, mocht hij blijven. Misschien zal hij niet elke wedstrijd spelen, maar -mocht hij blijven- dan zal hij aardig wat minuten pakken.

Je kunt al die spelers wel opnoemen, die in jouw optiek voorstaan op Schöne, maar op al die spelers staat Schöne voor op gebied van:

- traptechniek
- mentaliteit
- ervaring
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 15:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:32 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Waar zie jij schone voor een basisplaats vechten dan?
Die discussie was er ook toch Schone kwam. Ik heb er vorig jaar zelf een column aan gewijd. Het knappe van Lasse is juist dat hij zich constant weer van grote waarde bewijst. Hij heeft zich in de basis gevochten en is altijd van grote waarde geweest. Hij heeft rechtsback, controleur, aanvallende middenvelder en links- en rechtsbuiten gespeeld en overal heeft hij het prima gedaan.

Zo iemand moet je er gewoon bij hebben. Ajax moet er wat mij betreft alles aan doen Lasse te behouden.
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:42 schreef Eide het volgende:

[..]

Die discussie was er ook toch Schone kwam. Ik heb er vorig jaar zelf een column aan gewijd. Het knappe van Lasse is juist dat hij zich constant weer van grote waarde bewijst. Hij heeft zich in de basis gevochten en is altijd van grote waarde geweest. Hij heeft rechtsback, controleur, aanvallende middenvelder en links- en rechtsbuiten gespeeld en overal heeft hij het prima gedaan.

Zo iemand moet je er gewoon bij hebben. Ajax moet er wat mij betreft alles aan doen Lasse te behouden.
Juist! Dan zijn wij het alweer met elkaar eens ;)
Eide
 Eide - maandag 17 november 2014 - 15:54   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Juist! Dan zijn wij het alweer met elkaar eens ;)
Eng he ;)
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 16:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:54 schreef Eide het volgende:

[..]

Eng he ;)
Inderdaad, dat bevalt me niks. Veel te klef ;) Hahaha
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 16:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik wil dat maar aan De Boer overlaten. Schöne heeft al op heel veel plaatsen (zelfs een keer als rechtsachter) in het elftal gestaan. Dus wie weet wat de Boer van plan is, mocht hij blijven. Misschien zal hij niet elke wedstrijd spelen, maar -mocht hij blijven- dan zal hij aardig wat minuten pakken.

Je kunt al die spelers wel opnoemen, die in jouw optiek voorstaan op Schöne, maar op al die spelers staat Schöne voor op gebied van:

- traptechniek
- mentaliteit
- ervaring
En 1 ding wat veel mensen vergeten.. Schone is nu DE basisspeler, de rest moet hem eersr nog maar eens zien te passeren, en misschien nog wel belangrijker, Frank passeerd zijn spelers niet zomaar..
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En 1 ding wat veel mensen vergeten.. Schone is nu DE basisspeler, de rest moet hem eersr nog maar eens zien te passeren, en misschien nog wel belangrijker, Frank passeerd zijn spelers niet zomaar..
Klopt helemaal Remco. Kijk ook maar eens hoe lang hij Sightórsson heeft laten staan. Misschien staat die zaterdagavond tegen sc Heerenveen zelfs weer gewoon centraal in de spits of als linkerspits...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 15:40 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik wil dat maar aan De Boer overlaten. Schöne heeft al op heel veel plaatsen (zelfs een keer als rechtsachter) in het elftal gestaan. Dus wie weet wat de Boer van plan is, mocht hij blijven. Misschien zal hij niet elke wedstrijd spelen, maar -mocht hij blijven- dan zal hij aardig wat minuten pakken.

Je kunt al die spelers wel opnoemen, die in jouw optiek voorstaan op Schöne, maar op al die spelers staat Schöne voor op gebied van:

- traptechniek
- mentaliteit
- ervaring
Natuurlijk zal hij aan veel minuten komen.
hij is immers de ideale vervanger van andersen, Klaassen, el ghazi en fisher.
zeker vanwege de dingen die hij goed kan en op die posities allemaal goed tot redelijk uit te voeten kon.
ideaal om zo iemand achter de hand te hebben.
je moet ook wisselen, ik zie amper een wedstrijd waarin iedereen 90 min speelt.
daarnaast kan hij natuurlijk vechten om iemand uit het team te spelen.
de kans is dan wel klein.

de vraag is natuurlijk of de spelers die ik opnoem wel zo blijven spelen zoals ze nu doen of ooit hebben gedaan.
van fisher is de vraag of hij schone uit het elftal kan spelen, want hoe zit het met hem na zo blessure.

maar nu kan hij nog hoger op, hij kan ajax verlaten als basisspeler en door de voordeur vertrekken.
als hij hoger op gaat dan is de kans dat hij veel speelt natuurlijk kleiner.
gaat hij naar een kleiner club dan is hij de ster en is hij basisspeler.
hij kan bijvoorbeeld naar heerenveen en daar laten zien dat ze het ooit verkeerd in hem zag zitten.
heerenveen meenemen naar een hoger niveau is natuurlijk mooi.

maar ga je veelvuldig op de bank zitten terwijl je 28 ben en op je top van je kunnen speelt
als je blijft dan is kans zeer klein dat je überhaupt nog omhoog kan.
want als niet basisspeler en zo leeftijd is dat lastig.
gelukkig sta ik niet in de schoenen van hem.
het is een lastige beslissing en terecht dat hij om meer tijd vraagt.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:06 schreef remco k het volgende:

[..]

En 1 ding wat veel mensen vergeten.. Schone is nu DE basisspeler, de rest moet hem eersr nog maar eens zien te passeren, en misschien nog wel belangrijker, Frank passeerd zijn spelers niet zomaar..
als fisher en niveau haalt, wie is volgens jou dan het slachtoffer?

ik denk niet dat hij fisher op de bank zet.

dus wie gaat er op de bank zitten?

ik heb het over het seizoen van 2015/2016.
dat heb ik niet gezegd, maar dat bedoel ik wel.
het gaat immers om contract verlenging voor het volgend seizoen

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 17 november 2014 door Positieve Arrogantie --
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 16:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:20 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

als fisher en niveau haalt, wie is volgens jou dan het slachtoffer?

ik denk niet dat hij fisher op de bank zet.

dus wie gaat er op de bank zitten?

ik heb het over het seizoen van 2015/2016.
dat heb ik niet gezegd, maar dat bedoel ik wel.
het gaat immers om contract verlenging voor het volgend seizoen
Op basis waarvan gaat Fischer spelen dan, het rendement van Schone is fantastisch..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 18:59   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan gaat Fischer spelen dan, het rendement van Schone is fantastisch..
omdat fisher een betere buitenspeler is dan schone
omdat fisher altijd al speelde voordat hij geblesseerd raakte, terwijl het vaak niet lukte.
fisher heeft een geweldige drive, is continu gevaarlijk.
dan heb je gewoon 2 goeie buitenspelers.

de boer is dol op fisher en je weet wat de boer.doet waar hij dol op is.
ook al.speelt hij slecht, hij speelde gewoon elke keer weer.
ik.zie geen reden waarom dat het volgend seizoen weer zo zijn.

maar het duurt tot april dat fisher echt gevaarlijk word voor.schone
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 20:19   quote  deeplink  
Hoezo duurt dat tot April??? Hij traint inmiddels al weer met de groep en men dacht dat ie heel misschien zelfs voor de winterstop nog met Jong Ajax kon mee spelen en pas na de winterstop weer zou aansluiten bij het eerste.. Dus hoezo April??

Maar wat jij zegt klopt helemaal, als de Boer fan is van een speler laat ie hem niet snel vallen, dus aangezien hij groot fan is van Schone, gaat die echt gewoon blijven spelen, zeker dit seizoen..
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 20:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 20:19 schreef remco k het volgende:
Hoezo duurt dat tot April??? Hij traint inmiddels al weer met de groep en men dacht dat ie heel misschien zelfs voor de winterstop nog met Jong Ajax kon mee spelen en pas na de winterstop weer zou aansluiten bij het eerste.. Dus hoezo April??

Maar wat jij zegt klopt helemaal, als de Boer fan is van een speler laat ie hem niet snel vallen, dus aangezien hij groot fan is van Schone, gaat die echt gewoon blijven spelen, zeker dit seizoen..
Ik denk, dat Viktor Fisher, wanneer hij weer helemaal fit is, heel langzaam gebracht gaat worden. Daarnaast, waar jij en ik het over eens zijn, Frank de Boer laat een speler moeilijk vallen en al helemaal wanneer het een speler is aan wie veel dank verschuldigd is, want in moeilijke tijden maakte Lasse Schöne belangrijke doelpunten, onder ander met zijn vrije trappen.
remco k
 remco k - maandag 17 november 2014 - 21:00   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 20:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik denk, dat Viktor Fisher, wanneer hij weer helemaal fit is, heel langzaam gebracht gaat worden. Daarnaast, waar jij en ik het over eens zijn, Frank de Boer laat een speler moeilijk vallen en al helemaal wanneer het een speler is aan wie veel dank verschuldigd is, want in moeilijke tijden maakte Lasse Schöne belangrijke doelpunten, onder ander met zijn vrije trappen.
Ik ben eigenlijk twee dingen van mening..
1 is dat de besten altijd moeten spelen..
2 dat mensen die belangrijk zijn geweest krediet verdienen..

Schone is een hele goede speler, maar ik denk dat met het aanstormende talent dat er dus is, dat hij volgend seizoen een stuk minder aan spelen toe zal komen..
Pietje
 Pietje - maandag 17 november 2014 - 21:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk twee dingen van mening..
1 is dat de besten altijd moeten spelen..
2 dat mensen die belangrijk zijn geweest krediet verdienen..

Schone is een hele goede speler, maar ik denk dat met het aanstormende talent dat er dus is, dat hij volgend seizoen een stuk minder aan spelen toe zal komen..
Ik vind het goed om vast te houden aan vaste waarden. Dat is met name vroeger de kracht geweest van bijvoorbeeld het Duitse nationale elftal. In vorm of uit vorm, de toenmalige bondscoach daar hield vast aan zijn basis-11. Die instelling heeft de Duitsers geen windeieren gelegd.

Op deze wijze redenerend verdient Lasse Schöne simpelweg krediet. Toegegeven, op dit moment is hij niet echt in goeden doen. Na zijn vervelende blessure van enkele weken geleden, is de echte vorm er nog niet, maar verzaken doet hij niet, hij maakt ondanks dat de nodige doelpunten. Niet voor niets is hij nog altijd club-topscorer van dit moment met 6 doelpunten.

Ik ben er daarom van overtuigd dat Frank de Boer Lasse niet snel zal passeren. Wat ik wèl verwacht is dat hij wat vaker gewisseld gaat worden. Ik vind het razend knap van Schöne hoe hij als 12e man voor de breedte is gehaald en hoe hij zichzelf vervolgens belangrijk heeft gemaakt, waardoor hij één van de belangrijkste spelers van het eerste is geworden.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 17 november 2014 - 22:03   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk twee dingen van mening..
1 is dat de besten altijd moeten spelen..
2 dat mensen die belangrijk zijn geweest krediet verdienen..

Schone is een hele goede speler, maar ik denk dat met het aanstormende talent dat er dus is, dat hij volgend seizoen een stuk minder aan spelen toe zal komen..
ohoh volgens mij ben ik het een keer met je eens.
echt niks op aan te merken.

ik denk alleen dat dit onderwerp niet thuis hoort.
ik had dit onderwerp een half jaar later moeten brengen.
nu staat hij nog ver boven aan, dat heeft ook met de alternatieve te maken.
hij heeft nu nog te veel waarde
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 november 2014 - 08:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 16:51 schreef remco k het volgende:

[..]

Op basis waarvan gaat Fischer spelen dan, het rendement van Schone is fantastisch..
Een Fischer in vorm is echt wel een betere linksbuiten hoor..
Rendement van Schone is prima daarom speelt hij ook..
Voetballend qua druk zetten, actie ect is hij gewoon de mindere.
Schone vult het goed in en mag van mij best spelen als linksbuiten maar
het is niet mijn ideale invulling van die positie.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 18 november 2014 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 17 november 2014 - 21:00 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben eigenlijk twee dingen van mening..
1 is dat de besten altijd moeten spelen..
2 dat mensen die belangrijk zijn geweest krediet verdienen..

Schone is een hele goede speler, maar ik denk dat met het aanstormende talent dat er dus is, dat hij volgend seizoen een stuk minder aan spelen toe zal komen..
1 beste moet altijd spelen zijn er twee gelijkwaardig dan moet degene
met meer potentie voorrang krijgen.
2 Krediet is prima maar je kan niet teren op het verleden dus zie 1
Beste moet spelen

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3098
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het Officiële Winterstop topic!!









0.0151040