BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - donderdag 02 april 2015 - 09:31   quote  deeplink  
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Vergeet niet dat we ook El Ghazi nog hebben die in de spits uit de voeten kan. Dat is tenzij je een spits van internationale allure aan kan trekken die Ajax als ploeg echt beter maakt.

Maar dat laatste heb ik momenteel voor vrijwel elke positie behalve LCV. Over het algemeen denk ik dat de bezetting vrij behoorlijk is waarbij ik Riedewald als DE linksback zie. Voor LCV zou ik wel graag nog iemand zien. Maar behalve die positie denk ik dat het voor Ajax verder echt zoeken is naar die ene speler die de ploeg echt beter maakt. Die Ajax op sleeptouw kan nemen en alle losse elementen aan elkaar kan plakken.
Eide
 Eide - donderdag 02 april 2015 - 11:01   quote  deeplink  
'Spaanse interesse voor Nicolai Boilesen'

Spaanse clubs jagen op Ajacied Nicolai Boilesen, schrijft het Deense Ekstrabladet. Onder meer Celta de Vigo zou interesse hebben in de verdediger. Ook clubs uit de Premier League en de Franse Ligue 1 zitten volgens de krant op het vinkentouw.

Boilesen werd vijf jaar geleden overgenomen van Brøndby. Zijn contract loopt volgend jaar af, waardoor hij deze zomer voor de keus zal worden gesteld dat hij bijtekent of vertrekt. Dat laatste sluit de Deense international niet uit. "Soms denk ik aan een nieuwe uitdaging. Het kan inspirerend zijn om in een andere competitie te gaan spelen", zegt Boilesen.

Tegelijkertijd zegt hij zich 'echt goed' te voelen bij Ajax. "Ik ben volledig geïntegreerd in het team en sta hoog in de hiërarchie. Dus ik zal de voors en tegens afwegen, als er iets spannends voorbijkomt tenminste. Ik sluit nergens de deur voor."

Bron

--------------

Weer eentje om te nemen met een korreltje zout denk ik. Maar als er interesse is meteen verkopen. Ajax heeft in Riedewald een volwaardige vervanger.
nora
 nora - donderdag 02 april 2015 - 11:28   quote  deeplink  
Ik zal mijn lijstje vast invullen voor Frank daar doet hij vast wel wat mee behalve er mee naar het toilet gaan.
Degene die in de verkoop moeten zijn.
===================================================================================
Boilessen/Viergever/Moisander/Siggi/de Sa/Ligeon/Duarte/ziling terug sturen per expres/Serero/Schone.
Het zijn er heel wat maar het is tijd voor de grote schoonmaak.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 april 2015 - 11:46   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2015 - 16:56 schreef remco k het volgende:

[..]

Wie zoekt er een kopie van Siggy dan?
ik zie uth, finbogason en hunterlaar voorbij komen.
dat zijn toch geen spelers die ajax beter laat voetballen.
dat ze misschien beter zijn dan siggy, dat doet er niet toe.

ajax heeft geen behoefte aan een targetman, afmaker of diepe spits.
dat is siggy, dat is millik en dat zijn ook de spelers die hier worden genoemd.

wellicht een betere versie van siggy maar een kopie.
dus geen uth, geen hunterlaar, geen finnboagson.
ook geen luuk de jong en ook geen bast dost.
niet dat het geen goeie spitsen zijn, maar het een soort spitsen die ik niet zoek
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 april 2015 - 11:47   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 01 april 2015 - 18:22 schreef nora het volgende:
pff ik heb zoveel moeten lezen van Positievo dat ik meteen aan de bril moest !!
haha, wellicht veranderd je kijk op het spel van ajax ook.
Hummel10
 Hummel10 - donderdag 02 april 2015 - 16:07   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2015 - 11:47 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

haha, wellicht veranderd je kijk op het spel van ajax ook.
Hoe je er ook naar kijkt het blijft pijn aan je ogen doen..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 02 april 2015 - 16:53   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2015 - 16:07 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Hoe je er ook naar kijkt het blijft pijn aan je ogen doen..
Ja, dat klopt.

Dat kan toch niet alleen liggen aan de vorm van een speler?

ik vond nigel tegen Turkije niet de indruk geven dat hij de oplossing is
Brandje
 Brandje - donderdag 02 april 2015 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2015 - 16:53 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ja, dat klopt.

Dat kan toch niet alleen liggen aan de vorm van een speler?

ik vond nigel tegen Turkije niet de indruk geven dat hij de oplossing is
Waarom niet? Zat er een paar keer goed tussen vlakbij de zestien van Turkije en daar wil ik hem ook zien. Gaf regelmatig passes vooruit. Heel Nederland liep te janken om Claste en dus had Nigel het weet gedaan. Tegen Spanje hebben we Clasie ook niet nodig gehad.
Brandje
 Brandje - donderdag 02 april 2015 - 17:39   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2015 - 11:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

ik zie uth, finbogason en hunterlaar voorbij komen.
dat zijn toch geen spelers die ajax beter laat voetballen.
dat ze misschien beter zijn dan siggy, dat doet er niet toe.

ajax heeft geen behoefte aan een targetman, afmaker of diepe spits.
dat is siggy, dat is millik en dat zijn ook de spelers die hier worden genoemd.

wellicht een betere versie van siggy maar een kopie.
dus geen uth, geen hunterlaar, geen finnboagson.
ook geen luuk de jong en ook geen bast dost.
niet dat het geen goeie spitsen zijn, maar het een soort spitsen die ik niet zoek
Misschien alleen schop KJH er in Nederland wel tussen de 25 en 30 in. Dus mag gewoon komen. Graag zelfs.
Twanus1
 Twanus1 - vrijdag 03 april 2015 - 18:32   quote  deeplink  
Komend jaar zou ik verder gaan zonder Moisander, Duarte en Sigtorsson. Kishna zou ik laten gaan want die zorgt voor onrust! Als hij een nieuwe zaakwaarnemer neemt is hij van harte welkom. Serrero zie ik zelf nog wel vertrekken.
Ik zou AZ 10 milj betalen voor Gudelj en Berghuis en zou een ervaren LCV halen, droomkandidaat Daniel Agger maar een type Hector Moreno zou ook kunnen. Ik had liever enkele (oud)AJACIEDEN gezien maar die willen kennelijk (nog) niet! Met deze wisselingen en het behouden van de rest van de selectie zie ik het komende seizoen met vertrouwen tegemoet!
Brandje
 Brandje - vrijdag 03 april 2015 - 23:17   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 02 april 2015 - 09:31 schreef Eide het volgende:
Ik denk het eerlijk gezegd wel. Vergeet niet dat we ook El Ghazi nog hebben die in de spits uit de voeten kan. Dat is tenzij je een spits van internationale allure aan kan trekken die Ajax als ploeg echt beter maakt.

Maar dat laatste heb ik momenteel voor vrijwel elke positie behalve LCV. Over het algemeen denk ik dat de bezetting vrij behoorlijk is waarbij ik Riedewald als DE linksback zie. Voor LCV zou ik wel graag nog iemand zien. Maar behalve die positie denk ik dat het voor Ajax verder echt zoeken is naar die ene speler die de ploeg echt beter maakt. Die Ajax op sleeptouw kan nemen en alle losse elementen aan elkaar kan plakken.
Laten we aub spelers op hun eigen plek laten staan El Ghazi is geen spits net als dat Klaassen geen controleur is. Ga je met El Ghazi in de spits spelen dan komt Schone weer op rechts te staan en ben je op twee plekken minder.
Dus gewoon kappen met die kan ook daar spelen en die weer daar. Eigen posities!
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2015 - 23:22   quote  deeplink  
"Eigen posities" Prima, dus Bazoer centraal achterin net als Boilesen. Dan kan Kishna in de spits gaan spelen wat hij bij ADO ook wel eens deed en wordt Viergever weer middenvelder. Ik kan dus helemaal niet met zo'n uitspraak. Een speler moet daar spelen waar die het elftal het beste ten dienst is. En als dat misschien niet de positie is waar een speler het meest heeft gespeeld moet dat totaal niet uitmaken. Het belang van het elftal gaat boven alles.

Bovendien heeft Ajax met Fischer en Menig nog wel een aantal alternatieven voor op de flank. Ten slotte is El Ghazi gewoon een prima optie voor de spitspositie daar waar Milik en Zivkovic gebleseerd zijn of niet presteren. El Ghazi heeft zowel bij Jong Ajax als Jong Oranje en zelfs bij Ajax 1 al in de spits gespeeld. Dus hoezo "eigen positie"?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 april 2015 door Eide --
Eide
 Eide - vrijdag 03 april 2015 - 23:23   quote  deeplink  
Afgelopen interlandperiode vond in Nederland een mini-kwalificatietoernooi plaats voor het EK Onder 19 jaar, dat van 6 tot 19 juli aanstaande georganiseerd wordt door en in Griekenland. Daar viel Bosniër Luka Jovic, een zeventienjarig toptalent dat speelt voor Rode Ster Belgrado, enorm op.

Jovic kwam voor Servië Onder 19 uit tijdens dit mini-kwalificatietoernooi en viel onder andere op door zijn twee goals en een assist. Zijn prestaties zijn meegenomen door Ajax, maar ook door Tottenham Hotspur, weet het Kroatische nieuwsblad Jutarnji List te melden.

Voor de jonge aanvaller die aan de buitenkant en in de spits kan spelen is deze belangstelling niets nieuws, want eerder toonden Atlético Madrid en het Italiaanse Fiorentina al hun interesse. De Spaanse grootmacht zou zelfs al 2,5 miljoen euro over hebben voor de aanvaller waarvan zijn contract dit jaar afloopt. Over drie weken speelt Rode Ster de derby tegen Partizan Belgrado en dan zal Ajax opnieuw op de tribune zitten om Jovic te beoordelen. Naar verluidt zouden de Amsterdammers hem aankomende zomer naar Nederland willen halen.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 03 april 2015 door Eide --
Brandje
 Brandje - zaterdag 04 april 2015 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 03 april 2015 - 23:22 schreef Eide het volgende:
"Eigen posities" Prima, dus Bazoer centraal achterin net als Boilesen. Dan kan Kishna in de spits gaan spelen wat hij bij ADO ook wel eens deed en wordt Viergever weer middenvelder. Ik kan dus helemaal niet met zo'n uitspraak. Een speler moet daar spelen waar die het elftal het beste ten dienst is. En als dat misschien niet de positie is waar een speler het meest heeft gespeeld moet dat totaal niet uitmaken. Het belang van het elftal gaat boven alles.

Bovendien heeft Ajax met Fischer en Menig nog wel een aantal alternatieven voor op de flank. Ten slotte is El Ghazi gewoon een prima optie voor de spitspositie daar waar Milik en Zivkovic gebleseerd zijn of niet presteren. El Ghazi heeft zowel bij Jong Ajax als Jong Oranje en zelfs bij Ajax 1 al in de spits gespeeld. Dus hoezo "eigen positie"?
Niet zo muggenziften je begrijpt mij heel goed. Boilesen heeft bij Ajax altijd back gespeeld. Kishna bij Ajax op de Vleugels.
Klaassen is geen controleur. Ja hij kan er spelen maar is een van de beste spelers die we hebben dus die stel op zijn beste positie op. Net als El Ghazi. Prima zet jij lekker El Ghazi ij de spits omdat hij daar kan spelen. Dan mag schone weer als rechtsbuiten opdraven. Direct posities verzwakt.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 13:28 schreef Brandje het volgende:

[..]

Niet zo muggenziften je begrijpt mij heel goed. Boilesen heeft bij Ajax altijd back gespeeld. Kishna bij Ajax op de Vleugels.
Klaassen is geen controleur. Ja hij kan er spelen maar is een van de beste spelers die we hebben dus die stel op zijn beste positie op. Net als El Ghazi. Prima zet jij lekker El Ghazi ij de spits omdat hij daar kan spelen. Dan mag schone weer als rechtsbuiten opdraven. Direct posities verzwakt.
Volgens mij heeft Klaassen ook zelf gezegd, dat hij zijn visitekaartje heeft afgegeven in het Nederlands elftal op de plek waar hij het beste tot zijn recht komt. Hoewel ik denk, dat Davy goed "op 6" uit de voeten kan, denk ik dat hij in het elftal beter op zijn echte plek kan dienen.
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 14:01   quote  deeplink  
Ajax mag ineens weer hopen op Van der Vaart: "Bedragen waarover we praten..."

Rafael van der Vaart hoeft niet meer te hopen op een overstap naar Kansas City. De Amerikaanse club heeft besloten om niet in zee te gaan met Van der Vaart, die voor Kansas-begrippen te veel geld zou vragen.

Dat is mogelijk goed nieuws voor Ajax, dat een routinier zoekt. Alles wees er namelijk op dat Van der Vaart van Hamburger SV zou overstappen naar Kansas. Aan het eind van dit seizoen is de aanvallende middenvelder transfervrij. Het nieuws valt mogelijk rauw op zijn dak, daar Van der Vaart al liet weten dat hij hoogstwaarschijnlijk in de Verenigde Staten gaat spelen.

Vorige maand hebben Kansas-coach Peter Vermes en eigenaar Robb Heineman een bezoek gebracht aan Van der Vaart. Kansas had 'heel serieuze' interesse, maar gaat niet met geld smijten. "Dat zou totaal onlogisch zijn", aldus Vermes in Kansas City Star. "Zonder hem te willen beledigen, de bedragen waarover we praten, slaan nergens op."

Een transfer van Van der Vaart wordt niet geheel uitgesloten, er blijft altijd een kleine opening. "Is iets ooit helemaal klaar?", vroeg Vermes zich af. In ieder geval is het feit dat de twee partijen niet veel met elkaar hebben gesproken in de voorbije weken. De Amerikanen zouden hun oog nu hebben laten vallen op een Zuid-Amerikaans duo.


bron
remco k
 remco k - zaterdag 04 april 2015 - 15:12   quote  deeplink  
Als de bedragen die vd Vaart zou willen in de VS al niet betaald worden, dan gaat ie zeer zeker niet naar Ajax komen. Dan moet ie waarschijnlijk nog meer inleveren..
Pietje
 Pietje - zaterdag 04 april 2015 - 17:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 15:12 schreef remco k het volgende:
Als de bedragen die vd Vaart zou willen in de VS al niet betaald worden, dan gaat ie zeer zeker niet naar Ajax komen. Dan moet ie waarschijnlijk nog meer inleveren..
Dat vermoed ik ook. Kortom, die kunnen we vergeten.
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 18:58   quote  deeplink  
Als het daadwerkelijk om die 4+ miljoen gaat wel ja. We weten van Ajax dat het salaris bewust "laag" (wat is laag) wordt gehouden maar dat men via premies veel kan bijverdienen. Via dergelijke prestatiepremies kan VDV in Nederland een behoorlijk centje bijverdienen natuurlijk. Het kampioenschap alleen al is 3 ton extra om eens iets te noemen. En zou zou je een eventuele topper natuurlijk best een aanzienlijk salaris kunnen bieden bij goede prestaties. Denk aan CL tot een bepaald punt, KNVB beker enzovoorts. Vergeet niet dat er wel meer spelers zijn geweest die zeiden niet terug te komen, Luuk de Jong nog deze zomer bijvoorbeeld.

De kans is en blijft klein dat VDV komt, maar het is verre van uitgesloten.
Brandje
 Brandje - zaterdag 04 april 2015 - 19:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 18:58 schreef Eide het volgende:
Als het daadwerkelijk om die 4+ miljoen gaat wel ja. We weten van Ajax dat het salaris bewust "laag" (wat is laag) wordt gehouden maar dat men via premies veel kan bijverdienen. Via dergelijke prestatiepremies kan VDV in Nederland een behoorlijk centje bijverdienen natuurlijk. Het kampioenschap alleen al is 3 ton extra om eens iets te noemen. En zou zou je een eventuele topper natuurlijk best een aanzienlijk salaris kunnen bieden bij goede prestaties. Denk aan CL tot een bepaald punt, KNVB beker enzovoorts. Vergeet niet dat er wel meer spelers zijn geweest die zeiden niet terug te komen, Luuk de Jong nog deze zomer bijvoorbeeld.

De kans is en blijft klein dat VDV komt, maar het is verre van uitgesloten.
Hoe kom je daar nu bij. Hij zegt te pas en te onpas dat Ajax voor hem totaal niet aan de orde is op dit moment.
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 19:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 19:11 schreef Brandje het volgende:

[..]

Hoe kom je daar nu bij. Hij zegt te pas en te onpas dat Ajax voor hem totaal niet aan de orde is op dit moment.
Dat zei De Jong voor afgelopen zomer inderdaad ook. Te pas en te onpas zei die dat de Eredivisie een stap terug was en dat hij dat zeker niet ging doen. Hij speelt al wel een heel seizoen voor PSV. Dus wie weet hoe de kaarten straks liggen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 04 april 2015 door Eide --
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 04 april 2015 - 20:00   quote  deeplink  
Van der Vaart moet blij zijn dat hij terug mag komen.
Heeft al genoeg centjes en kan bij Ajax nog echt iets betekenen.
Hij kiest waarschijnlijk voor een avontuur met nog me er centjes want hij weet zelf ook wel dat ie steeds minder wordt.
Eide
 Eide - zaterdag 04 april 2015 - 20:17   quote  deeplink  
Waarschijnlijk zal het wel weer een buitenlandse club worden. Het enige dat ik zeg is "zeg nooit nooit".
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - zondag 05 april 2015 - 00:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 04 april 2015 - 20:17 schreef Eide het volgende:
Waarschijnlijk zal het wel weer een buitenlandse club worden. Het enige dat ik zeg is "zeg nooit nooit".
Ik zeg nooit.....het komt wel goed, was het maar zo
Hummel10
 Hummel10 - zondag 05 april 2015 - 07:29   quote  deeplink  
Zag hem gisteren weer bezig maar is de Zeeuw niet
de oplossing op Cvm? Hij heeft de ervaring en is bekend met Ajax.
Heeft ervaring in de vorm van Nederlands elftal.
Weet ook wel dat het geen geweldenaar is maar in huidige vorm
is het toch een aardige voetballer. Keertje banken zal hij ook niet erg vinden.
Mocht je een betere vinden ala Guardado dan is dat beter maar dan gaat het misschien ten koste van Sinkgraven of Bazoer.
riveco
 riveco - maandag 06 april 2015 - 20:55   quote  deeplink  
Ik hoop dat iedereen die zo om Gudelj roepen even de moeite willen nemen om de wedstrijd AZ-Feyenoord terug te kijken. En dan weet ik zeker dat er niet meer om Gudelj wordt gevraagd. Hij mag nog niet de schoenen poetsen van Klaassen.
nora
 nora - maandag 06 april 2015 - 21:25   quote  deeplink  
Gudelj heb ik ook nog niet zoveel vertrouwen in dat ik daar een party geld voor zou neer tellen.
nora
 nora - maandag 06 april 2015 - 21:28   quote  deeplink  
Persoonlijk ga ik voor het beste middenveld van Nederland met backups.
Propper/Bazoer/Klaasen/Sinkgraven.En als linker centrale verdediger moeten we denk ik in het buitenland zijn en dat vertrouw ik die geweldige scouting van Ajax wel toe.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 06 april 2015 - 21:46   quote  deeplink  
waar zou vdv moeten spelen?
als middenvelder, dat kan met zijn lichaam niet meer
als linksbuiten, daar is hij te langzaam voor
als spits, daar zitten we ruim in.
dus waar zou hij moeten spelen?
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 april 2015 - 22:47   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 21:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
waar zou vdv moeten spelen?
als middenvelder, dat kan met zijn lichaam niet meer
als linksbuiten, daar is hij te langzaam voor
als spits, daar zitten we ruim in.
dus waar zou hij moeten spelen?
In het krachthonk....opbokken met die kneus
schapio
 schapio - maandag 06 april 2015 - 23:05   quote  deeplink  
van der vaart kan je vergeten, fysiek niet meer in staat topvoetbal te spelen maar ajax zal in duitsland moeten kijken voor ervaren krachten met de juiste mentaliteit en fysiek om de jongeren bij de hand te nemen
Eide
 Eide - maandag 06 april 2015 - 23:12   quote  deeplink  
Gelul. Dat fabeltje over VDV doet al zo long de ronde en is al zo vaak onwaar gebleken. Hij is blessuregevoelig maar niet dusdanig dat hij structureel tot heel weinig wedstrijden komt. En het speelt in de Bundesliga vaak zat gewoon 90 minuten voluit. Ik hoopte eigenlijk dat dit verhaaltje 2 jaar terug al een stille dood was gestorven...
schapio
 schapio - maandag 06 april 2015 - 23:23   quote  deeplink  
ja klopt heeft dit jaar al 3x 90 minuten gemaakt in de bundesliga :-)
daarin 4x gescoord en al 8 gele kaarten gekregen wat ook al aangeeft dat hij het niet meer belopen kan en daarom overal te laat komt want een schopper is het niet
Eide
 Eide - maandag 06 april 2015 - 23:37   quote  deeplink  
Nee, hij ligt overhoop met de trainer daar en speelt in een ploeg die alleen maar verdedigd in de strijd tegen degradatie.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 april 2015 - 23:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 23:23 schreef schapio het volgende:
ja klopt heeft dit jaar al 3x 90 minuten gemaakt in de bundesliga :-)
daarin 4x gescoord en al 8 gele kaarten gekregen wat ook al aangeeft dat hij het niet meer belopen kan en daarom overal te laat komt want een schopper is het niet
BAM.....helder en klaar ....daag macho mannetje
Eide
 Eide - maandag 06 april 2015 - 23:42   quote  deeplink  
Bovendien zie ik de een na de ander hier klakkeloos roepen dat Ajax "goede spelers met ervaring" moet halen.

Goed verhaal maar toon mij welke gearriveerde speler in de Eredivisie wil spelen voor een netto salaris waar ze in de Duitse, Engeland, Italie en Spanje de slappe lach van krijgen. Als je spelers van dat niveau wil halen zal je dat moeten zoeken bij spelers die een bijzondere reden hebben om hier te spelen.

De Eredivisie is geen aansprekende liga. De salarissen liggen voor voetbalbegrippen gewoon laag. Je speelt niet "in the picture" van het publiek in veel landen want de Eredivisie wordt buiten Nederland alleen een Engeland live uitgezonden.

Dus welke gearriveerde spelers kan Ajax nu serieus halen? Spelers die voldoende kwaliteit hebben en de ervaring hebben waarmee ze een team op sleeptouw kunnen nemen. Ik daag je uit, kom maar eens met serieuze opties die niet oud-speler zijn.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - maandag 06 april 2015 - 23:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 06 april 2015 - 23:42 schreef Eide het volgende:
Bovendien zie ik de een na de ander hier klakkeloos roepen dat Ajax "goede spelers met ervaring" moet halen.

Goed verhaal maar toon mij welke gearriveerde speler in de Eredivisie wil spelen voor een netto salaris waar ze in de Duitse, Engeland, Italie en Spanje de slappe lach van krijgen. Als je spelers van dat niveau wil halen zal je dat moeten zoeken bij spelers die een bijzondere reden hebben om hier te spelen.

De Eredivisie is geen aansprekende liga. De salarissen liggen voor voetbalbegrippen gewoon laag. Je speelt niet "in the picture" van het publiek in veel landen want de Eredivisie wordt buiten Nederland alleen een Engeland live uitgezonden.

Dus welke gearriveerde spelers kan Ajax nu serieus halen? Spelers die voldoende kwaliteit hebben en de ervaring hebben waarmee ze een team op sleeptouw kunnen nemen. Ik daag je uit, kom maar eens met serieuze opties die niet oud-speler zijn.
Ik had Maxwell gappie.....maar goed ik zou het ook niet weten
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 07 april 2015 - 00:03   quote  deeplink  
Niemand. Gewoon op deze voet doorgaan!
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 01:41   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 00:03 schreef Ronald 1960 het volgende:
Niemand. Gewoon op deze voet doorgaan!
Dat ook niet natuurlijk. Maar de aanname dat Ajax met centjes wel even iemand haalt is belachelijk. En het gaat niet alleen in verschillen in salaris hoor, ook om bijvoorbeeld zichtbaarheid. De Bundesliga, Premier League en Primera Division worden wereldwijd live uitgezonden. Status, aanzien, in de picure blijven bij bondscoaches, salaris enzovoorts.

Met geld kan je een club bewegen tot een verkoop van een speler. Maar of die speler zelf intresse heeft is een heel ander verhaal.
Brandje
 Brandje - dinsdag 07 april 2015 - 07:40   quote  deeplink  
Ajax haalt Gudelj voor 5 jaar.

Bericht vanaf mijn telefoon verstuurd maar ajax.headliner.nl staan diverse sites die het melden.

Even afwachten wanneer het rond is maar prima gehandeld van Overmars

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2015 door Brandje --
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 08:01   quote  deeplink  
Dat is nog eens tijdig handelen zeg. Het is in ieder een signaal waar je niet omheen kan. Zo te zien nog niet afgerond maar Gudelj zou een gelimiteerde transfersom hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2015 door Eide --
nora
 nora - dinsdag 07 april 2015 - 08:04   quote  deeplink  
Nou hopen dat hij het waar kan maken !!
Brandje
 Brandje - dinsdag 07 april 2015 - 08:17   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 08:04 schreef nora het volgende:
Nou hopen dat hij het waar kan maken !!
Twijfel ik niet aan. Mooie leeftijd ook. Middenveld is klaar voor volgend seizoen. Nouri en vd Beek hun minuten in Jong Ajax laten maken.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 april 2015 - 08:40   quote  deeplink  
Gudelj was vond ik bij Nac altijd al opvallen en hier heb ik hem ook vaker genoemd als versterking. Bij Az heeft hij zich ook redelijk bewezen en ben benieuwd hoe hij het er bij ons vanaf gaat brengen. Fysiek sterk en een goed schot. Technisch kan beter maar als Cvm heeft hij andere taken. Naar mijn mening wil je een hoger niveau halen dan speelt fysiek een belangrijke rol. Depay bv is de eredivisie letterlijk ontgroeid.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 april 2015 - 08:42   quote  deeplink  
http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/430236/-teleurstellend-ajax-gaat-na-miljoenentransfer-nog-vier-spelers-aantrekken-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink-hotnews&utm_campaign=ajax

Ze zijn eindlijk wakker!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 07 april 2015 - 09:21   quote  deeplink  
ongelooflijk, waar we hier naar opzoek? dit is niet de man met de beoogde ervaring.
waar wil frank deze man neer zetten? sinkgraven klaassen bazoer is het middenveld.
wie van die 3 is het slachtoffer, of gaat hij in de voorhoede spelen.

het lijkt er wel op dat ze klaar zijn met serero
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 09:27   quote  deeplink  
AZ uiterst verbaasd over 'Ajax-transfer': "Dat is altijd zijn insteek geweest"

Volgens De Telegraaf komt de witte rook al bijna uit de Arena, maar bij AZ weet men nog helemaal niets van een aanstaande transfer van Nemanja Gudelj. In Alkmaar reageert men uiterst verbaasd op het bericht dat een overgang naar Amsterdam aanstaande is.

Dinsdag kwam naar buiten dat Ajax en Gudelj in verregaande onderhandelingen zijn over een vijfjarig contract. Bij AZ vindt men dat vreemd. "Het is heel simpel: Ajax heeft zich niet bij ons gemeld", zegt technisch directeur Earnest Stewart. "Ik lees dat hij voor vijf jaar heeft getekend, maar volgens mij heeft hij nog een doorlopend contract voor twee jaar."

De keuze voor Ajax zou Stewart ook bevreemden. "In het laatste gesprek dat ik met hem heb gehad, kreeg ik de indruk dat hij het liefst zijn volgende stap in het buitenland wil zetten. Dat is altijd zijn insteek geweest. Dus ik kijk hiervan op", aldus de Amerikaan tegen Voetbal International.

Naast PSV, dat in de Servische middenvelder een mogelijke opvolger ziet van Georginio Wijnaldum, zou er bovendien meer belangstelling zijn. "Er zijn meer clubs geïnteresseerd in Gudelj." Een transfer staat in elk geval nog niet vast. "Ajax zal toch eerst langs ons moeten."

Bron

-----------------------------

AZ spreekt tegen dat er contact is geweest met Ajax. Ajax heeft in ieder geval niets bevestigd. Ik heb het idee dat de Telegraaf voor de muziek uitloopt.
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 09:28   quote  deeplink  
'Teleurstellend Ajax gaat na miljoenentransfer nog vier spelers aantrekken'

Ajax is na de verwachte transfer van Nemanja Gudelj zeker nog niet klaar. Technisch directeur Marc Overmars heeft financieel directeur Jeroen Slop er alvast op voorbereid dat hij nog een paar keer de portemonnee moet gaan trekken.

Ajax, dat naar verwachting zes miljoen euro voor Gudelj betaalt, wil deze zomer nog vier spelers aantrekken. Dat meldt De Telegraaf dinsdagochtend. Volgens de ochtendkrant zoeken de Amsterdammers in elk geval naar een buitenspeler, omdat men rekening houdt met een vertrek van Ricardo Kishna.

Daarnaast speurt Ajax naar een extra spits, en jonge rechtsbenige centrale verdediger (achter Joël Veltman) en een linksback die ook in het centrum uit de voeten kan. Scouts zijn al op pad geweest in Zuid-Amerika, waar mogelijk nog meer gif kan worden gevonden dat de selectie dit seizoen mist. Talenten als Donny van de Beek, Abdelhak Nouri, Vaclav Cerny en Robert Muric krijgen daardoor de kans om rustig aan het hogere niveau te wennen.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 07 april 2015 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 07 april 2015 - 09:21 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
ongelooflijk, waar we hier naar opzoek? dit is niet de man met de beoogde ervaring.
waar wil frank deze man neer zetten? sinkgraven klaassen bazoer is het middenveld.
wie van die 3 is het slachtoffer, of gaat hij in de voorhoede spelen.

het lijkt er wel op dat ze klaar zijn met serero
Serero is ook niet echt van niveau waar je naar toe wil. Kan leuk kort draaien en soms een goede combinatie of onderschepping maar daar is alles meegezegd.
Jammer dat er een minder seizoen voor nodig was om wakker te schrikken maar goed ze zijn het en gaan er eindelijk iets aan proberen te doen.
Exit:
Schone, Moisander, vd Hoorn, Boilesen(in huidige vorm is twijfelgeval), Siggthorsson, Duarte, Zimling, Serero haha bijna een heel elftal.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/430248/-ajax-zet-spelers-ter-waarde-van-ruim-tien-miljoen-euro-op-transferljst-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Eide
 Eide - dinsdag 07 april 2015 - 09:29   quote  deeplink  
'Ajax zet spelers ter waarde van ruim tien miljoen euro op transferlijst'

Ajax haalt deze zomer de bezem door de selectie. Na dit teleurstellende seizoen is bijna iedereen in Amsterdam ervan overtuigd dat het drastisch anders moet om weer mee te kunnen doen om de titel en de fans het verwachte vermaak te kunnen bieden.

Groot voordeel daarbij is dat er automatisch vacatures ontstaan. Niklas Moisander vertrekt sowieso naar Sampdoria en huurling Niki Zimling is de eerste speler die van Marc Overmars en consorten een pasje voor de uitgang heeft gekregen.

Daarnaast zijn er nog drie spelers die mogen vertrekken, meldt De Telegraaf. Mike van der Hoorn is de meest opvallende naam. De verdediger, over wie Frank de Boer maandag nog positief was, zou bij elk aannemelijk bod mogen vertrekken. Hij kostte in 2013 nog bijna vier miljoen euro.

Ook Kolbeinn Sigthórsson zal bij een reëel bod direct worden verkocht. De IJslander, die ook vier miljoen euro kostte, kan al tijden niet imponeren en stelde zondag ook tegen FC Utrecht teleur. De verwachting is dat hij naar Engeland vertrekt.

Tenslotte mag Lerin Duarte uit Amsterdam vertrekken. De middenvelder van 2,5 miljoen euro heeft de verwachtingen niet kunnen waarmaken en vertrok afgelopen winter al op huurbasis naar sc Heerenveen. Het is nog onduidelijk of de Friezen hem definitief willen inlijven.

Zelf hoopt Ajax snel Nemanja Gudelj te kunnen presenteren. Daarnaast moeten er nog vier spelers naar de club komen.

Bron

----------------------

Met name een verkoop van V.d. Hoorn zou ik toch wel opvallend vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 07 april 2015 door Eide --

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3097
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0188200