BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 09:06   quote  deeplink  
Het aantrekken van talenten heeft juist zin. El Ghazi, Kishna, Fischer, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, enzovoorts enzovoorts. Allemaal aangetrokken als talent. Dat is de basis van het recente succes van Ajax en moet absoluut bestendigd worden.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 27 maart 2015 - 09:07   quote  deeplink  
Om een lang verhaal kort te maken waar een wil is is een weg.
en kun je heus wel versterkingen vinden
remco k
 remco k - vrijdag 27 maart 2015 - 11:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 09:07 schreef Hummel10 het volgende:
Om een lang verhaal kort te maken waar een wil is is een weg.
en kun je heus wel versterkingen vinden
Daar ben ik het zeker mee eens.

Het enige dat altijd zal blijven staan, is dat je met het aantrekken van spelers ook geen garanties krijgt.

Als Zimling bijvoorbeeld het niveau dat hij de eerste pot tegen PSG had weten vast te houden. Dan was hij een prima aanwinst geweest.
schapio
 schapio - vrijdag 27 maart 2015 - 12:11   quote  deeplink  
van zimling was van het begin af aan niets te verwachten, hij was bij nec al geen topper die vooral kaarten verzameld heeft. dit was meer een goedkope noodgreep, als je ervaring wilt hebben zul je een speler halen die ook wat kwaliteit heeft en niet alleen een oudere speler die het niveau niet heeft
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 09:06 schreef Eide het volgende:
Het aantrekken van talenten heeft juist zin. El Ghazi, Kishna, Fischer, Eriksen, Vertonghen, Alderweireld, enzovoorts enzovoorts. Allemaal aangetrokken als talent. Dat is de basis van het recente succes van Ajax en moet absoluut bestendigd worden.
als de club geen talent heeft dan moet je die halen.
als het talent niet het gewenste niveau haalt en zijn vervanger voor de toekomst is nog te jong dan kan je dus een talent halen
maar als de talenten goed zijn en je hebt er genoeg dan hoef je niet andere te halen, tenzij het een groot talent betreft.
we zijn geen chelsea die 80 talenten kunnen hebben.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 12:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 12:19 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

we zijn geen chelsea die 80 talenten kunnen hebben.
Omdat we geen Chelsea zijn moeten wij die jongens juist al scouten en halen als ze 15/16 zijn. Met 21 zijn ze namelijk al niet meer te betalen voor ons.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 12:41   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 09:05 schreef Hummel10 het volgende:
Jouw eerste groep loopt al tot 24 jaar die kan beter tot 21 jaar lopen.
Dit zijn nog echt de talenten en grote talenten.
Grote Talenten kun je altijd wel gebruiken zie een Sinkgraven.
Deze groep is nog "redelijk" betaalbaar en mometeel niet echt nodig.

Dan krijg je van 21 tot 30 dit is een groep waar je toch ook nog redelijk wat kan vinden hoor dat verschilt van spelers die de overstap naar het buitenaland te snel gemaakt hebben en spelers die banken bij de europese (sub)top en natuurlijk de toppers van de subtop binnen Nederland.

30 tot 35 dit zijn de spelers die wat minder aan het worden zijn of het net niet gered hebben in het buitenland. Maar mede door hun ervaring zeer bruikbaar zijn.
Voor deze spelers geldt haal je ze voor de ervaring of als meerwaarde voetballend.
21 is niet te vergelijken met een speler van 29
veltman is ook nog gewoon een talent terwijl hij 23 is.
dus vandaar dat het tot 24 loopt en niet stopt bij 21
zijn alleen nodig als ze beter zijn dan de talenten die hier al zijn en ook in de toekomst beter zal zijn.
emoties niet inbegrepen, want boillissen nu afkraken is nu populair maar zodra hij goed gaat spelen, is iedereen dat alweer vergeten.

natuurlijk kun je een speler halen maar de vraag is, van welk niveau ben je opzoek.
nveau viergever, zimling is haalbaar maar niet van het gewenste niveau.
terwijl viergever gewoon middenmoot England niveau is.
als je hun verdediging ziet dan kunnen ze hem nog goed gebruiken.

speler van de oudste categorie zijn ook haalbaar maar dan moet je wel een plan hebben.
die mexicaan was waarschijnlijk onder de indruk van depay geraakt, tijdens mex-ned.
als zo speler zegt ik blijf dan word het ook aantrekkelijk om ook hierheen te komen.
want wie wil met allemaal kleuters voetballen?
wie wil voetballen in nederland waar de pers kritisch is, over terugkeer van een held.
als de druk op jou heel hoog word, want jij moet de kar trekken en daar moet je maar zin in hebben.
want zulke spelers komen voor hun plezier naar nederland en niet om een andere reden
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 12:46   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 12:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Omdat we geen Chelsea zijn moeten wij die jongens juist al scouten en halen als ze 15/16 zijn. Met 21 zijn ze namelijk al niet meer te betalen voor ons.
dat heeft ajax ook grootschalig gedaan, want de A1 is ook deels gekocht.

maar die spelers zijn volgens mij niet geschikt voor Ajax 1 dus naar die groep hoef je niet naar te kijken.

immers in deze groep zit niet de ervaring wat je zoekt. Tenzij het een heel groot talent is natuurlijk die al in barca of real heeft gespeeld.
maar die kans daarop is klein
dus gooi dit boek dicht maar gooi de boek niet weg want hij kan natuurlijk altijd openvallen
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 13:01   quote  deeplink  
Nigel de Jong heeft tegen de NOS gezegd dat hij in principe te vroeg vindt om terug te keren naar de Eredivisie maar dat hij geen enkele deur dicht doet.

Hij heeft een aanbieding van Milan maar als je tussen de lijnen leest heeft hij daar geen trek in tenzij Milan sportief veel meer gaat bieden. Hij zou in Engeland kunnen tekenen... maar tussen diezelfde lijnen staat toch ook dat als niet de juiste aanbieding voorbij komt Ajax zeer zeker een optie is.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 12:46 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

immers in deze groep zit niet de ervaring wat je zoekt.
Hoe kom jij nu opeens weer bij ervaring... Of roep je maar wat? Ik meen toch dat ik specifiek over talent sprak en waarom dat zeer zeker het belangrijkste aandachtspunt voor Ajax moet blijven.

Daarnaast lijkt ervaring nu plotseling het sleutelwoord geworden terwijl het een natte kreet is. Ervaring is niets zonder kwaliteit. Kwaliteit zonder ervaring wel altijd zinvol.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 13:26   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 13:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Hoe kom jij nu opeens weer bij ervaring... Of roep je maar wat? Ik meen toch dat ik specifiek over talent sprak en waarom dat zeer zeker het belangrijkste aandachtspunt voor Ajax moet blijven.

Daarnaast lijkt ervaring nu plotseling het sleutelwoord geworden terwijl het een natte kreet is. Ervaring is niets zonder kwaliteit. Kwaliteit zonder ervaring wel altijd zinvol.
ik deelde een mogelijke versterking in 3 categorieën op

waar enkel 1 zittentje van talenten werd uitgelicht.
Maar als je die andere zinnen ook had gelezen, dan had je gelezen dat ajax genoeg talent heeft.

Maar wel versterking zoekt want het ontbreekt aan ervaring met kwaliteit.
Maar dat is logisch, iemand die ervaring heeft met het invullen van belasting aangifte is nog geen goeie voetballer, je kan ook 10 jaar bij telstar voetballen, dan heb je op dat niveau ervaring maar je bent net zo groen als elk ander die net kom kijken. Als je van een hoger niveau komt dan heb je ervaring maar ook de kwaliteiten anders zou je niet op dat niveau kunnen spelen.

Dus een speler met ervaring, is een speler die afkomstig is van een hoger niveau dan Ajax.
Viergever is dan wel 26 maar is zijn grootste club, dat zelfde geld voor Moissander.
Terwijl Poulsen bij Liverpool en Juventus heeft gespeeld.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 13:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 13:26 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Maar als je die andere zinnen ook had gelezen, dan had je gelezen dat ajax genoeg talent heeft.
Dit is natuurlijk volslagen onzin en dat weet je zelf ook wel. Je moet een constante aanvoer en doorstroom van talent hebben. Voor elk talent die doorbreekt zijn er 10 die het niet redden.

Roepen dat Ajax nu voldoende talent heeft en geen talent hoeft aan te trekken is zoiets als roepen dat je geen salaris meer hoeft omdat er nu geld op je rekening staat.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Eide --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 15:03   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 13:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volslagen onzin en dat weet je zelf ook wel. Je moet een constante aanvoer en doorstroom van talent hebben. Voor elk talent die doorbreekt zijn er 10 die het niet redden.

Roepen dat Ajax nu voldoende talent heeft en geen talent hoeft aan te trekken is zoiets als roepen dat je geen salaris meer hoeft omdat er nu geld op je rekening staat.
het is maar waar je prioriteit legt.
als je jeugdopleiding sterk genoeg is, dan is het niet noodzakelijk om je daar druk over te maken.
ik zeg ook niet dat je een nieuwe suarez moet laten lopen omdat je talenten genoeg hebt.
maar ik zou eerst kijken of je een ervaren man kan halen.

als ik van de doktor heb gehoord dat ik nog maar een week te leven heb, omdat de tumor zo hard groeit dat het leven in gevaar komt.
dan maak ik mij niet zorgen over of ik nog wel geld krijg van die week die ik dan nog werk, als ik überhaupt nog ga werken.
ik zou eerst andere dingen gaan regelen en daarna zou ik zorgen maken over het werk.

ik zou eerst kijken of je ervaren man kan vinden die een stapje terug wil doen.
natuurlijk moet altijd blijven kijken of er nog ergens een goede talent loopt.
maar daar maak ik mij geen zorgen over.
wel of ze ervaren man kunnen vinden en of ze dat ook willen.
en of die speler dan ook een bepaalde rol kan vervullen.

ik ben benieuwd of ze met een naam komen en wie dat dan is.
en voor welke positie want er moet dan wel iemand op de bank plaats nemen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 15:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 13:31 schreef Eide het volgende:

[..]

Dit is natuurlijk volslagen onzin en dat weet je zelf ook wel. Je moet een constante aanvoer en doorstroom van talent hebben. Voor elk talent die doorbreekt zijn er 10 die het niet redden.

Roepen dat Ajax nu voldoende talent heeft en geen talent hoeft aan te trekken is zoiets als roepen dat je geen salaris meer hoeft omdat er nu geld op je rekening staat.
maar maak jij je daar zorgen om? Voor Ajax 1 zie ik genoeg talent, wanneer die talenten zijn vertrokken dan moeten andere talenten opstaan.
A1 zit vol met die talenten en volgens mij zijn ze daar goed mee bezig.
ik denk zelfs dat dat de beste bij ajax is geregeld, over andere dingen maak ik mij wel zorgen
Pietje
 Pietje - vrijdag 27 maart 2015 - 15:18   quote  deeplink  
Vanmorgen stond de radio aan in de loods van de voedselbank. Het was knap lawaaierig, dus ik kon het niet goed horen. (Ik heb sowieso erg slechte oren). Ik ving op, dat Ajax voor de broodnodige ervaring, Maarten Stekelenburg wil terughalen, althans wil huren van Fulham. Daarnaast zien zij af van de optie tot koop van Arek Milik. Ik kan het nergens teruglezen. Heeft iemand anders dit ook ergens gehoord/gelezen? Als dit waar is, ECHT waar is, dan ben ik zwaar teleurgesteld, sterker, dan ben ik woedend en dan zal ik mij zeker beraden of ik nog wel langer fan van deze club wil zijn... Dit is te gek voor woorden. En een motie van wantrouwen jegens Cillessen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Pietje --
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 15:07 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Voor Ajax 1 zie ik genoeg talent
Korte termijn wel, maar in de huidige B1 zit weer iets minder talent. Vooruit zien is regeren.
nora
 nora - vrijdag 27 maart 2015 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 12:41 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

21 is niet te vergelijken met een speler van 29
veltman is ook nog gewoon een talent terwijl hij 23 is.
dus vandaar dat het tot 24 loopt en niet stopt bij 21
zijn alleen nodig als ze beter zijn dan de talenten die hier al zijn en ook in de toekomst beter zal zijn.
emoties niet inbegrepen, want boillissen nu afkraken is nu populair maar zodra hij goed gaat spelen, is iedereen dat alweer vergeten.

natuurlijk kun je een speler halen maar de vraag is, van welk niveau ben je opzoek.
nveau viergever, zimling is haalbaar maar niet van het gewenste niveau.
terwijl viergever gewoon middenmoot England niveau is.
als je hun verdediging ziet dan kunnen ze hem nog goed gebruiken.

speler van de oudste categorie zijn ook haalbaar maar dan moet je wel een plan hebben.
die mexicaan was waarschijnlijk onder de indruk van depay geraakt, tijdens mex-ned.
als zo speler zegt ik blijf dan word het ook aantrekkelijk om ook hierheen te komen.
want wie wil met allemaal kleuters voetballen?
wie wil voetballen in nederland waar de pers kritisch is, over terugkeer van een held.
als de druk op jou heel hoog word, want jij moet de kar trekken en daar moet je maar zin in hebben.
want zulke spelers komen voor hun plezier naar nederland en niet om een andere reden
Zuidamerikanen zijn liefhebbers en Gurado was een bankzitter bij Valencia en die wil spelen, en zo zijn er nog wel meer in die caterogie die moet je zoeken in het rechterrijtje van Spanje, daar zitten nog wel spelers die voor ons een versterking zijn en nog betaalbaar.
nora
 nora - vrijdag 27 maart 2015 - 16:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 15:18 schreef Pietje het volgende:
Vanmorgen stond de radio aan in de loods van de voedselbank. Het was knap lawaaierig, dus ik kon het niet goed horen. (Ik heb sowieso erg slechte oren). Ik ving op, dat Ajax voor de broodnodige ervaring, Maarten Stekelenburg wil terughalen, althans wil huren van Fulham. Daarnaast zien zij af van de optie tot koop van Arek Milik. Ik kan het nergens teruglezen. Heeft iemand anders dit ook ergens gehoord/gelezen? Als dit waar is, ECHT waar is, dan ben ik zwaar teleurgesteld, sterker, dan ben ik woedend en dan zal ik mij zeker beraden of ik nog wel langer fan van deze club wil zijn... Dit is te gek voor woorden. En een motie van wantrouwen jegens Cillessen.
Pietje ik denk dat Maarten Stekelenburg als tweede keeper zou komen als zij hem huren en indien Cilliesssen in Augustus wordt weg gekocht zou je aan Maarten een goede vervanger hebben.Over Milik niks gehoord en gelezen dus dat zal wel niet waar zijn, maar eerlijk gezegd ben ik ook niet zeker of Ajax hem wel zal kopen voetballend komt hij soms wel wat te kort maar hij is nog jong dus kan alleen maar beter worden we zien het wel.
Nenam_tiL
 Nenam_tiL - vrijdag 27 maart 2015 - 17:26   quote  deeplink  
Stekelenburg zit toch bij Monaco ?? en volgens mij wil Southhampton hem hebben

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Nenam_tiL --
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 19:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 15:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Korte termijn wel, maar in de huidige B1 zit weer iets minder talent. Vooruit zien is regeren.
frank kon anders genoeg talenten opnoemen, hij had het over 6 of 7 namen, dat zei hij.
maar hij zegt zoveel, om daar zeker van te zijn, moet ik denk ik zelf kijken.
frank begint een beetje te ijlen, champagne van de afgelopen jaren heeft hem niet goed gedaan
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 19:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 16:52 schreef nora het volgende:

[..]

Zuidamerikanen zijn liefhebbers en Gurado was een bankzitter bij Valencia en die wil spelen, en zo zijn er nog wel meer in die caterogie die moet je zoeken in het rechterrijtje van Spanje, daar zitten nog wel spelers die voor ons een versterking zijn en nog betaalbaar.
dat kan, maar volgens mij heeft depay een goeie wedstrijd gespeeld tegen mexico.
als vervolgens zo'n speler zegt ik blijf hier omdat ik kampioen wil worden.
dan maakt het zo'n keuze natuurlijk makkelijk.

overigens is mexico geen zuid amerika, anders is syrie ook nog europa
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 19:12   quote  deeplink  
volgens mij is het binnenkort 1 april, dus aan geruchten hebben we nu niet veel.
ik denk dat het zelfde radio station met droge ogen gaat vertellen dat Ronaldo de opvolger word van Kishna.
Ronaldo wil nu namelijk de beste zijn in een mooi voetbal land
Pietje
 Pietje - vrijdag 27 maart 2015 - 19:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 17:26 schreef Nenam_tiL het volgende:
Stekelenburg zit toch bij Monaco ?? en volgens mij wil Southhampton hem hebben
Klopt. Monaco heeft Stekelenburg gehuurd van Fulham. Bij Monaco zit hij overigens ook op de bank.
Pietje
 Pietje - vrijdag 27 maart 2015 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 16:57 schreef nora het volgende:

[..]

Pietje ik denk dat Maarten Stekelenburg als tweede keeper zou komen als zij hem huren en indien Cilliesssen in Augustus wordt weg gekocht zou je aan Maarten een goede vervanger hebben.Over Milik niks gehoord en gelezen dus dat zal wel niet waar zijn, maar eerlijk gezegd ben ik ook niet zeker of Ajax hem wel zal kopen voetballend komt hij soms wel wat te kort maar hij is nog jong dus kan alleen maar beter worden we zien het wel.
Mocht het waar zijn van Stekelenburg, dan komt hij zeker niet voor de bank. Hij zal zeker speeltijd eisen. Ik kan het overigens nergens teruglezen, dus ik twijfel of ik het goed heb gehoord. In Milik heb ik beslist vertrouwen. Hij is jong, gretig en leergierig.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 20:06   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 19:04 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

frank kon anders genoeg talenten opnoemen, hij had het over 6 of 7 namen, dat zei hij.
maar hij zegt zoveel, om daar zeker van te zijn, moet ik denk ik zelf kijken.
frank begint een beetje te ijlen, champagne van de afgelopen jaren heeft hem niet goed gedaan
Als je bij Ajax de B1 en A1 haalt ben je gewoon een voetbaltalent. Maar zelfs dan zijn er vaak maar 2 of 3 die daadwerkelijk Ajax 1 halen. En daarvan maar 1 of 2 die het redden als basisspeler. Dat maakt de huidige A1 zo bijzonder. Daar lopen er zeker 5 of 6 die Ajax 1 kunnen gaan halen. Dat is echt zeer uitzonderlijk, zeker als je je bedenkt dat Bazoer en Zivkovic ook nog A junior zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 20:30   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 20:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Als je bij Ajax de B1 en A1 haalt ben je gewoon een voetbaltalent. Maar zelfs dan zijn er vaak maar 2 of 3 die daadwerkelijk Ajax 1 halen. En daarvan maar 1 of 2 die het redden als basisspeler. Dat maakt de huidige A1 zo bijzonder. Daar lopen er zeker 5 of 6 die Ajax 1 kunnen gaan halen. Dat is echt zeer uitzonderlijk, zeker als je je bedenkt dat Bazoer en Zivkovic ook nog A junior zijn.
ja, maar 3 a 4 spelers zijn gehaald.
de boer zegt nu ook dat er 6 a 7 spelers ajax 1 kunnen halen.
exact het zelfde met de vorige lichting,
dat was toch ook de bedoeling van de revolutie?
dat er meer spelers per lichting ajax 1 halen.

frank noemde niet hele b1, een aantal en een aantal daarvan spelen al in de A.
exact met wat ze met de vorige lichting gedaan hebben, dat doen ze nu weer.
dat is beleid
Brandje
 Brandje - vrijdag 27 maart 2015 - 20:34   quote  deeplink  
Ajax schijnt een poging gedaan te hebben om Guardado voor de neus van Psv weg te kapen en dat heeft hij natuurljk geweigerd. Ik vind dut bijna vernederend. Kunnen ze dan zelf helemaal niet met een speler komen. Te triest dit.

http://www.ajaxfanatics.nl/m/1156/
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 20:54   quote  deeplink  
Maar toch lopen er in de B1 niet zo veel als nu in de A1. De Ligt is eigenlijk het grootste talent daarvan vind ik zelf en die is pas eerste jaars B1 junior dacht ik.

Maar goed; Ajax moet juist daarop blijven scouten want gasten van het niveau Eriksen, Blind of Vertonghen kopen als ze 20 zijn gaat gewoon niet meer gebeuren. Dat moet Ajax blijven bestendigen. En daarbuiten is het zoeken naar de buitenkansjes. Zoals Guardado dat was voor PSV. En ondanks dat er anderen zijn die daar anders over denken, denk ik dat die poule gewoon erg klein is voor Ajax.
Brandje
 Brandje - vrijdag 27 maart 2015 - 21:13   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 20:54 schreef Eide het volgende:
Maar toch lopen er in de B1 niet zo veel als nu in de A1. De Ligt is eigenlijk het grootste talent daarvan vind ik zelf en die is pas eerste jaars B1 junior dacht ik.

Maar goed; Ajax moet juist daarop blijven scouten want gasten van het niveau Eriksen, Blind of Vertonghen kopen als ze 20 zijn gaat gewoon niet meer gebeuren. Dat moet Ajax blijven bestendigen. En daarbuiten is het zoeken naar de buitenkansjes. Zoals Guardado dat was voor PSV. En ondanks dat er anderen zijn die daar anders over denken, denk ik dat die poule gewoon erg klein is voor Ajax.
Ben ik niet met je eens. PSV was ook heel ver mee Defour en die wilde ook naar Eindhoven komen maar Anderlecht was slagvaardiger. Toen schakelde ze over naar Guardado en die kwam wel en blijft gewoon. Ze halen Luuk de Jong die in Duitsland veel meer verdiende dan nu.
Dus ik word een beetje simpel van het zeer slappe excuus " dat spelers toch niet willen komen en de eredivisie us niet aantrekkelijk voor spelers". Als ik jou reactie lees lijkt het wel op he Overmars napraat.
Onze Rotterdamse vrinden hebben geen cent te makken maar halen ook El Ahmadi terug die in Engeland veel meer verdiende. Als het ze daar mee zit dan halen ze Kuyt en Guidetti. Dus als we blijven slapeb zoals nu of spelers proberen te halen die toch niet willen dan word je volgend seizoen gewoon derde.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 27 maart 2015 - 21:15   quote  deeplink  
ik weet het niet. ik zie ze niet voetballen. kan er weinig over zeggen, ik kan enkel andere mensen napraten.

Volgens mij zijn die spelers die jij opnoemt al als A junior gehaald.
daar wil je niet mee wachten, net zo dat je niet moest wachten met suarez.
Als je langer ging wachten, dan zou hij niet meer betaal zijn geweest.
Maar had ook goedkoper kunnen worden omdat de speler tegen viel.
Want suarez heeft net zo lang gespeeld bij groningen als sulejmani bij heerenveen.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 22:10   quote  deeplink  
Ach welnee. De Jong zat te verrotten in Duitsland en moest nu eieren voor z'n geld kiezen. Op diezelfde manier haalde Ajax Ryan Babel binnen. Dat vind ik geen prestatie.

En behoudens Guardado is er geen enkele potentiële basisspeler uit een grote competitie naar een Nederlandse topploeg gekomen. De Jong? Bankzitter in Duitsland. Babel idem. El Ahmadi mocht voor een heel zacht prijsje vertrekken en dat was ook niet voor niets. En verder hebben we de afgelopen jaren alleen maar mensen gezien die diep, diep in de herfst van hun carrière zaten. Ooijer wilde eigenlijk al stoppen, Van Bommel was al ruim over z'n uiterste houdbaarheid heen. Kuyt is straks 37...

En die Guidetti raakte geen pepernoot in de Premier League en blijkt in de uiterst zwakke Schotse Premier League ook niet bepaald een topschutter. Niet bepaald top. Die heeft alleen in Rotterdam goed voetbal laten zien en verder nergens.

Ik blijf er dus bij dat de vijver aan spelers die kwalitatief goed genoeg zijn en genegen zijn in de Eredivisie te komen spelen en bovendien wat ervaring meebrengen buitengewoon klein is. Die spelers zijn er wel, zie Guardado maar, maar ze zijn wel zeldzaam. Het is niet voor niets dat we dat soort mannen tegenwoordig maar zo zelden in Nederland zien.

En dat heeft niets met het napraten van Overmars te maken. Vertel mij maar wanneer het voor het laatst is geweest dat de beste speler in onze Eredivisie een speler was van boven de 26 jaar oud. Ik denk eerlijk gezegd dat we dan terug moeten naar Jari Litmanen in 98/99 of Luc Nilis bij PSV. Maar sinds dien zijn het altijd jonge gasten geweest die er bovenuit staken in Nederland. En dat is niet omdat het voor Nederlandse clubs zo eenvoudig was kwalitatief goede en ervaren spelers te halen. Het tegendeel zelfs.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - vrijdag 27 maart 2015 - 22:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 21:13 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ben ik niet met je eens. PSV was ook heel ver mee Defour en die wilde ook naar Eindhoven komen maar Anderlecht was slagvaardiger. Toen schakelde ze over naar Guardado en die kwam wel en blijft gewoon. Ze halen Luuk de Jong die in Duitsland veel meer verdiende dan nu.
Dus ik word een beetje simpel van het zeer slappe excuus " dat spelers toch niet willen komen en de eredivisie us niet aantrekkelijk voor spelers". Als ik jou reactie lees lijkt het wel op he Overmars napraat.
Onze Rotterdamse vrinden hebben geen cent te makken maar halen ook El Ahmadi terug die in Engeland veel meer verdiende. Als het ze daar mee zit dan halen ze Kuyt en Guidetti. Dus als we blijven slapeb zoals nu of spelers proberen te halen die toch niet willen dan word je volgend seizoen gewoon derde.
Overmars is geen echte zakenman....kijk wat hij heeft binnen gehaald voor Ajax1....triest...overigens op Sinkgraven na...tav wat PSV en Feyenoord hebben aangekocht....
remco k
 remco k - vrijdag 27 maart 2015 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:10 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Overmars is geen echte zakenman....kijk wat hij heeft binnen gehaald voor Ajax1....triest...overigens op Sinkgraven na...tav wat PSV en Feyenoord hebben aangekocht....
Hij is juist een echte zakenman, verkoopt voor prima bedragen, en koopt voor prima bedragen

Overmars is niet de persoon die even bedenkt welke spelers hij wil gaan halen voor het eerste elftal..

En wat heeft Feyenoord dan aangekocht wat ze zoveel beter maakt dan Ajax, volgens mij staan ze namelijk 8 punten onder ons..

En Guardado is inderdaad een hele knappe aankoop, verder vind ik het wel meevallen bij PSV. De tijd die jongens als Maher en Narsingh daar nodig hebben om eens een x te presteren hadden die jongens bij Ajax helemaal niet krijgen. Overigens zijn die twee nog steeds niet heel erg goed..
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 22:44   quote  deeplink  
Ik beschouw Guardado ook as een uitzonderlijk knappe zet van PSV. Ik zie dat ook niet als "normaal" voor de Eredivisie, noch vind ik het te vergelijken met andere transfers die ik de afgelopen jaren heb gezien.

Wat de huur van Guardado wel aantoont is dat het wel mogelijk is goede spelers op te pikken bij grote clubs. Ik ben het ook gloeiend eens met een ieder die zegt dat Ajax zich daar wat serieuzer om zou mogen richten, want als PSV het kan moet Ajax het ook kunnen. Maar dat maakt de vijver waarin Nederlandse clubs vissen nu niet plotseling heel erg groot.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 22:49   quote  deeplink  
'Juventus ziet in Ajax-doelman ideale vervanger voor op leeftijd geraakte Buffon'

Gianluigi Buffon heeft inmiddels de respectabele leeftijd van 37 jaar bereikt. Juventus kan daardoor langzamerhand gaan kijken naar een opvolger voor de sluitpost en Jasper Cillessen zou daarbij een van de kandidaten zijn.

Volgens Sportmediaset prijkt de naam van de Ajax-goalie op het verlanglijstje van De Oude Dame, die echter ook een oogje zou hebben op Genoa-doelman Mattia Perin. Mocht Cillessen uiteindelijk inderdaad naar Turijn verkassen, dan treedt hij in de voetsporen van een andere Nederlander. Ook Edwin van der Sar maakte namelijk ooit de overstap van Ajax naar Juventus.

De 25-jarige Cillessen is bezig aan zijn tweede seizoen in Amsterdamse dienst. De doelman werd in 2011 overgenomen van NEC, maar moest lang wachten voordat hij uiteindelijk Kenneth Vermeer uit het doel verdreef. Inmiddels is Cillessen een vaste waarde bij Ajax én het Nederlands elftal, met wie hij vorige zomer op het WK in Brazilië actief was.

Bron

--------------------------

Te nemen met het welbekende korreltje zout.
Brandje
 Brandje - vrijdag 27 maart 2015 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is juist een echte zakenman, verkoopt voor prima bedragen, en koopt voor prima bedragen

Overmars is niet de persoon die even bedenkt welke spelers hij wil gaan halen voor het eerste elftal..

En wat heeft Feyenoord dan aangekocht wat ze zoveel beter maakt dan Ajax, volgens mij staan ze namelijk 8 punten onder ons..

En Guardado is inderdaad een hele knappe aankoop, verder vind ik het wel meevallen bij PSV. De tijd die jongens als Maher en Narsingh daar nodig hebben om eens een x te presteren hadden die jongens bij Ajax helemaal niet krijgen. Overigens zijn die twee nog steeds niet heel erg goed..
Zwakke reactie door elke keer over het puntenverschil te beginnen. Dat ze daar geen fatsoenlijke spits hebben doet niks af aan het feit dat El Ahmadi een erg goede aankoop is. Die er mede voor zorgt dat ze een zeer sterl middenveld hebben die dat van ons twee keer weg blies.
Zelfde geldt voor De Jong en Guardado bij PSV.Beide goede tot zeer goede aankopen.
Overmars is een zeer matige zakenman. Hij betaald veel te veel voor matige spelers met als gevolg dat die spepers gratis de deur uitlopen, zelfs al weg zijn of op de bank zitten. Zijn enige echt goede aankoop qua speler heeft hij ook nog eens op het verkeerde moment gekocht en dat ook nog eens omdat de fans begonnen te morren.
Goede prijs verkopen? Ook dat valt mee. psv beurt 23 miljoen voor Strootman die alleen bij psv aardig speelde. Wij verkopen Blind voor 6 miljoen minder na een super WK en ook nog eens op 31-8 en dus te laat om een goede vervanger te halen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Brandje --
Brandje
 Brandje - vrijdag 27 maart 2015 - 22:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:49 schreef Eide het volgende:
'Juventus ziet in Ajax-doelman ideale vervanger voor op leeftijd geraakte Buffon'

Gianluigi Buffon heeft inmiddels de respectabele leeftijd van 37 jaar bereikt. Juventus kan daardoor langzamerhand gaan kijken naar een opvolger voor de sluitpost en Jasper Cillessen zou daarbij een van de kandidaten zijn.

Volgens Sportmediaset prijkt de naam van de Ajax-goalie op het verlanglijstje van De Oude Dame, die echter ook een oogje zou hebben op Genoa-doelman Mattia Perin. Mocht Cillessen uiteindelijk inderdaad naar Turijn verkassen, dan treedt hij in de voetsporen van een andere Nederlander. Ook Edwin van der Sar maakte namelijk ooit de overstap van Ajax naar Juventus.

De 25-jarige Cillessen is bezig aan zijn tweede seizoen in Amsterdamse dienst. De doelman werd in 2011 overgenomen van NEC, maar moest lang wachten voordat hij uiteindelijk Kenneth Vermeer uit het doel verdreef. Inmiddels is Cillessen een vaste waarde bij Ajax én het Nederlands elftal, met wie hij vorige zomer op het WK in Brazilië actief was.

Bron

--------------------------

Te nemen met het welbekende korreltje zout.
Neem aan dat vd Sar hem dat wel gaat afraden.
Eide
 Eide - vrijdag 27 maart 2015 - 22:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Neem aan dat vd Sar hem dat wel gaat afraden.
Juve is wel DE club om in Italië op terecht te komen. Maar ik neem dit niet eens met een korreltje zout, ik neem deze met het hele vaatje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 27 maart 2015 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 27 maart 2015 - 23:11   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:53 schreef Brandje het volgende:

[..]

Zwakke reactie door elke keer over het puntenverschil te beginnen. Dat ze daar geen fatsoenlijke spits hebben doet niks af aan het feit dat El Ahmadi een erg goede aankoop is. Die er mede voor zorgt dat ze een zeer sterl middenveld hebben die dat van ons twee keer weg blies.
Zelfde geldt voor De Jong en Guardado bij PSV.Beide goede tot zeer goede aankopen.
Overmars is een zeer matige zakenman. Hij betaald veel te veel voor matige spelers met als gevolg dat die spepers gratis de deur uitlopen, zelfs al weg zijn of op de bank zitten. Zijn enige echt goede aankoop qua speler heeft hij ook nog eens op het verkeerde moment gekocht en dat ook nog eens omdat de fans begonnen te morren.
Goede prijs verkopen? Ook dat valt mee. psv beurt 23 miljoen voor Strootman die alleen bij psv aardig speelde. Wij verkopen Blind voor 6 miljoen minder na een super WK en ook nog eens op 31-8 en dus te laat om een goede vervanger te halen.
El ahmadi vind ik helemaal niet goed. En de rest heb ik mijn mening over gegeven. Ik vind dat Ajax en overmars daar wel goed in bezig zijn.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 28 maart 2015 - 07:23   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 23:11 schreef remco k het volgende:

[..]

El ahmadi vind ik helemaal niet goed. En de rest heb ik mijn mening over gegeven. Ik vind dat Ajax en overmars daar wel goed in bezig zijn.
Toornstra en bacicoqlu gingen ook gewoon naar Feyenoord.
Las net ook dat ze Joey vd berg ook vast hebben gelegd voor de zomer.
Plus Kuijt dus dat wordt ook weer sterker.

PSV heeft Guardado voor 3 miljoen vastgelegd

En Ajax licht de optie van MilIk waarschijnlijk niet..
Eide
 Eide - zaterdag 28 maart 2015 - 08:23   quote  deeplink  
Toornstra, Van den Berg.... dat zijn toch niet de spelers die Ajax beter kunnen maken. Dat zijn jongens die nationale subtop zijn en dus niet wat Ajax moet nastreven.

Milik niet verlengen kan ik inkomen als men echt een vervanger op het spoor is. Of Zivkovic wordt eerste spits maar dan nog zoekt Ajax iemand voor daarbij.
Brandje
 Brandje - zaterdag 28 maart 2015 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 23:11 schreef remco k het volgende:

[..]

El ahmadi vind ik helemaal niet goed. En de rest heb ik mijn mening over gegeven. Ik vind dat Ajax en overmars daar wel goed in bezig zijn.
Ach als je niet inziet dat El Ahmadi een prima speler is en een goede aankoop dan ben je gewoon weet bezig om je kop in het zand te steken en kom je dadelijk weer met je reactie dat het jouw mening is. Maar heel Nederland ziet dat Guardado, de Jong en El Ahmadi gewoon zeer goede aankopen zijn maar jij ligt gewoon dwars om dwars te liggen en verdedigd het zeer zwakke aankoopbeleid van Overmars tot het domme toe.

Overmars heeft geld verdiend door oude en verrotte panden te kopen en die op te knappen en dan met winst verkopen of zelf te verhuren/uitbaten.Helaas werkt de voetbal totaal anders. Daar hoort je kapitaal op het veld te staan en niet op de bank.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 maart 2015 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zaterdag 28 maart 2015 - 11:12   quote  deeplink  
Nigel de Jong neemt voorlopig geen beslissing over zijn toekomst bij AC Milan. De middenvelder sluit bovendien niet uit dat hij in de zomer terugkeert bij 'zijn' Ajax. In Italië beschikt De Jong overigens over een aflopend contract.

"Ik heb niets toegezegd en kan nog niet zeggen wanneer ik een besluit ga nemen. Dat kan eind april zijn, maar ook aan het einde van het seizoen", laat De Jong weten aan NU.nl. Omdat De Jong nog geen besluit heeft genomen, ligt hij voor komend seizoen logischerwijs nog niet vast.

De naam van De Jong wordt vaak in verband gebracht met Ajax. En dat doet hem goed. "Ik voel me gevleid dat er aan mij gedacht wordt. Op dit moment is de deur voor geen enkele club dicht om serieus te praten en te kijken of het in mijn plaatje past. En dan kan ik pas kan ik mijn mening erover geven."

Of een overgang naar Ajax deze zomer al zou kunnen? "Het is nog vroeg, maar zeg nooit nooit. Het belangrijkste bij een club is dat het persoonlijk moet kloppen met wat ik wil. Dat kan bij AC Milan zijn, bij Ajax of bij een andere club", besluit de middenvelder tegenover de eerdergenoemde nieuwswebsite.

Komop Marc. Werk aan de winkel. Doe je best. Paar miljoen tekengeld geven en een salaris van tussen de 1,5 en 2 miljoen.

http://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/428712/de-jong-sluit-terugkeer-in-de-zomer-niet-uit-dat-kan-bij-ajax-zijn-.html?utm_source=headliner.nl&utm_medium=link&utm_term=paid&utm_content=textlink&utm_campaign=ajax
Brandje
 Brandje - zaterdag 28 maart 2015 - 11:16   quote  deeplink  
.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 28 maart 2015 door Brandje --
nora
 nora - zaterdag 28 maart 2015 - 11:30   quote  deeplink  
De Hamburger Morgenpost ontkende dit midweeks echter. De lokale krant liet weten dat Van der Vaart twijfelt over Kansas City en stiekem nog hoopt op een aanbieding uit Spanje of Italië. Hoewel er vanuit Ajax nog niets is vernomen, zou ook de Amsterdamse formatie een optie kunnen zijn voor Van der Vaart.

Lijkt mij tijd voor Marc en Frank om met de eerste vlucht naar Hamburg te vliegen,!!!!
Brandje
 Brandje - zaterdag 28 maart 2015 - 11:39   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 11:30 schreef nora het volgende:
De Hamburger Morgenpost ontkende dit midweeks echter. De lokale krant liet weten dat Van der Vaart twijfelt over Kansas City en stiekem nog hoopt op een aanbieding uit Spanje of Italië. Hoewel er vanuit Ajax nog niets is vernomen, zou ook de Amsterdamse formatie een optie kunnen zijn voor Van der Vaart.

Lijkt mij tijd voor Marc en Frank om met de eerste vlucht naar Hamburg te vliegen,!!!!
VDV hoeft van mij niet meer te komen. De enige plek waar hij bij voor in aanmerking zou komen zou voor in de spits zijn.
nora
 nora - zaterdag 28 maart 2015 - 12:05   quote  deeplink  
vandaar dat Milik geen contract krijgt leve v/d Vaart !!!
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zaterdag 28 maart 2015 - 12:14   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 27 maart 2015 - 22:31 schreef remco k het volgende:

[..]

Hij is juist een echte zakenman, verkoopt voor prima bedragen, en koopt voor prima bedragen

Overmars is niet de persoon die even bedenkt welke spelers hij wil gaan halen voor het eerste elftal..

En wat heeft Feyenoord dan aangekocht wat ze zoveel beter maakt dan Ajax, volgens mij staan ze namelijk 8 punten onder ons..

En Guardado is inderdaad een hele knappe aankoop, verder vind ik het wel meevallen bij PSV. De tijd die jongens als Maher en Narsingh daar nodig hebben om eens een x te presteren hadden die jongens bij Ajax helemaal niet krijgen. Overigens zijn die twee nog steeds niet heel erg goed..
Altijd die punten....we waren in beide wedstrijden minder als Feyenoord...alleen lag het geluk aan onze zijde...ik vind naast El Ahmadi, Toornstra ook een goede aankoop...vind de aankopen van Ajax echt belabberd....Vermeer en Denswil trieste zaak...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 maart 2015 - 13:34   quote  deeplink  
onze aankopen zijn niet goed en de andere doen het beter, maar dan nog zijn die aankopen nog niet goed genoeg.
dat betekend dat de aankopen van ajax echt heel slecht zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 28 maart 2015 - 13:47   quote  deeplink  
el ahmadi is gewoon een matige voetballer, prima om erbij te hebben. maar voegt werkelijk niks toe.
geen creativiteit, geen assist en haast geen doelpunten, geen dode spel situatie als wapen.
het is een loper, die graag een marathon aflegt tijdens een wedstrijd en een beetje pit heeft hij wel.
maar op 6 komt hij te kort en aanvallend is hij net serero, voegt dus niks toe.

De jong is wel een goeie spits maar je moet wel ballen geven waar hij iets mee kan doen.
psv speelt niet voor niks op de counter, dat betekend dat ze het veld lang maken.
zo krijgen de aanvallers heel veel ruimte.
Als je willems en arias op de flanken hebt, die een goeie voorzet hebben, dan is het logisch dat hij het goed doet.
als je hier niet goed zou doen dan kan je net zo goed bij telstar of beter gezegd dovo gaan voetballen.
Zelfs siggy zou net zo veel doelpunten maken als hij, siggy is namelijk ook een prima spits.
maar zodra de ruimtes kleiner word en de voorzetten zijn bagger dan heb je weinig aan siggy maar ook aan de jong.
Ajax heeft een voetballer op 9 nodig en geen type de jong.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5173
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0160570