BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
freakie
 freakie - zondag 29 maart 2015 - 12:47   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:43 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ja om te zien dat het aankoopbeleid van Marc waardeloos is dan zetten we dat kracht bij door alle aankopen onder de loep te nemen en een groot aantal, ook het jaar voor Overmars kwam, zijn gewoon zwaar ruk.
Nou dat vind ik wel meevallen.. Alles wat je aangeeft is eigenlijk dit: iedere aankoop die je doet is moeilijk in te schatten of hij goed is bij Ajax. Als ik namen hoor als El Ahmadi en Toonstra denk ik aan spelers als Schone en Moisander. Alleen die laatste 2 kwamen voor weinig en voor Toornsta en El Ahmadi moet je de volle mep betalenZ
freakie
 freakie - zondag 29 maart 2015 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:46 schreef nora het volgende:

[..]

Ja dat blijft altijd een heet hangijzer we willen de jeugd niet in de weg staan maar we willen ook ervaring en met een middenveld Bazoer/Klaasen/Sinkgraven en in mindere maten Andersen daar moet je een heel seizoen mee doen dus zou in mijn ogen Raffie er nog wel bij kunnen en met blesures en rust en schorsingen zouden ze allemaal aan genoeg speeltijd komen.Dus wat mij betreft zou je Raffie in meerder variaties kunnen gebruiken indien het niet loopt in de spits met een variatie als een 10 er zijn genoeg mogelijkheden om hem te benutten vind ik.
Dit is ook wat Ajax wil inderdaad, ervaring, om de toppers van Ajax een soort steunpilaar te willen geven zodat ze constanter zijn. Wat heel veel mensen vergeten is dat we hele goede spelers hebben maar ze hebben oudere spelers nodig die ze constant houden. En anders soms ook een potje mee kunnen spelen.
Brandje
 Brandje - zondag 29 maart 2015 - 13:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:47 schreef freakie het volgende:

[..]

Nou dat vind ik wel meevallen.. Alles wat je aangeeft is eigenlijk dit: iedere aankoop die je doet is moeilijk in te schatten of hij goed is bij Ajax. Als ik namen hoor als El Ahmadi en Toonstra denk ik aan spelers als Schone en Moisander. Alleen die laatste 2 kwamen voor weinig en voor Toornsta en El Ahmadi moet je de volle mep betalenZ
Moisander 3,2 miljoen. El Ahmadi 7 ton.

http://nos.nl/artikel/692438-el-ahmadi-terug-bij-feyenoord.html

http://www.vi.nl/nieuws/ajax-en-az-bereiken-akkoord-over-transfer-moisander.htm

Toornstra zo'n 3,5 miljoen en Schone gratis.

Maar ik vind dat Schone en Moiander Ajax nooit aantoonbaar beter hebben gemaakt. Schone heeft zijn waarde gehad en zal zeker nog wat goals maken maar is nu reservespeler. Moisander heeft het eerste seizoen aan de hand van Alderwiereld gelopen maar vetrekt transfervrij.
Ik vind dat Toorsntra en El Ahmadi wel degeljk beter maken.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 18:39 schreef Eide het volgende:
Ik denk dat Ajax daar ook wel gerede aanleiding heeft niet overtuigd te zijn van Milik. Hij scoort vrij makkelijk maar brengt voetballend niet wat je er van hoopt. Helaas blijft de spits positie zwak bezet bij Ajax. Milik is een prima spits, maar eerder voor de speelwijze van PSV dan voor de van Ajax.
Met een scorende spits ben ik pertinent wel erg blij. Hij is nog jong en uiterst leergierig. Ajax is de kluts kwijt met zijn afwachtende houding om de optie tot koop te lichten. Dat is niet goed voor de club en het is niet goed voor de speler. Dat is althans mijn mening.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:11   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 17:01 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

moet hij niet in amsterdam zijn?
Hunterlaar, sneijder en de jong zijn vnv hier.

naar hamburg vliegen kan volgende keer ook als iedereen weer terug gaat.
volgens mij bespaard dat geld en volgens velen is hij daar toch mee bezig
Hahaha. Lol.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 18:59 schreef Eide het volgende:
De Jong heeft de deur op een kier gezet. Van der Vaart lijkt toch ook nog een optie te zijn. De kans is klein dat Ajax dit soort mannen aankomende zomer kan aantrekken maar hoop doet leven.
Die deur op een kier lijkt mij een formaliteit. Nigel komt voorlopig echt niet, die staat in de belangstelling van een aantal grote(re) clubs.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 21:00 schreef Eide het volgende:
Ik moet eerlijk beknnen dat El Ahmadi bij mij ook niet hoog op het lijstje beste middenvelders van de Eredivisie zou scoren hoor. Sowieso scoren Klaassen, Wijnaldum en Clasie daar veel hoger op. Maar Guardado, Vejnovic, Propper, Chery en Ziyech ook allemaal duidelijk beter. Gudelj ook nog wel denk ik en als Bazoer zo door blijft gaan ga ik die ook rap hoger inschatten dan El Ahmadi.
Helemaal eens.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 28 maart 2015 - 22:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Jezelf beraden omdat ze een bepaalde speler willen halen en een ander niet??? Hmmm Pietje, ik denk een reactie uit emotie geschreven, maar zoiets verwacht ik niet van jou!
Emotioneel ben ik zeker, Warrior. Ik kijk om me heen en zie dat PSV en Feyenoord aardig bezig zijn om de selectie op orde te brengen / zich te versterken voor het komende seizoen. Ajax heeft mij te vaak (negatief) verbaasd door spelers te verkopen, vlak voor het sluiten van de transferperiode en vervolgens blijk gaf geen "plan B" te hebben, waardoor zij juist verzwakt aan het nieuwe seizoen begonnen. Dat is wel realiteit. Daarom zeg ik, dat het NU tijd is om de selectie rond te krijgen met ervaren versterkingen.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 00:24 schreef riveco het volgende:

[..]

Is er een bron die duidelijk maakt dat Ajax niet door wil met Milik? en dito over Kishna??????? In mijn ogen wordt er iets gezegd zonder het te kunnen onderbouwen!!!!
Nee ik heb geen bron, ik liet alleen mijn gedachten de vrije loop. Ik hoop dat ik mij schromelijk vergis.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 maart 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 14:37   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:30 schreef Brandje het volgende:

[..]

Waar wil je hem neerzetten beste Nora? In de spits? Dan is het lastig coachen aangezien je de meest vooruit geschoven speler bent en coachen werkt vaak het beste wanneer je het spel en de spelers "voor" je hebt.
Middenveld is prima in mijn ogen.Met Bazoer, Andersen, Klaassen, Sinkgraven. vd Beek en Nouri gaan ook minuten maken. Dus daar moet je iemand hebben die de jeugd niet in de weg staat. Genoegen neemt met een reserveplek. Dus ik denk echt Heitinga daarvoor gemaakt is. Kan eventueel ook nog centrale verdediger spelen. Kent de club, kent de klappen van de zweep. Perfect in mijn mogen.
Ik vroeg het laatst ook al, ik heb daar geen antwoord op gezien, maar misschien ligt dat aan mij.

Op welke manier kan Heitinga op het middenveld een aanwinst zijn voor Ajax, welke kwaliteiten bezit hij daarvoor..
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 14:38   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:32 schreef Brandje het volgende:

[..]

Donder op man? Toe maar weer hahaha. Sterk argument overigens
Absoluut heb ik de wijsheid niet in pacht maar als ik kom met de reactie dat de mensen die ik spreek El Ahmadi een hele goede speler en aankoop vinden dan komt dat niet echt geloofwaardig over.
En wat komt wel sterk over dan?

Als andere mensen in je directe omgeving het met je eens zijn over een bepaald onderwerp, dan sterkt dat toch gewoon je mening.
Pietje
 Pietje - zondag 29 maart 2015 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:37 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik vroeg het laatst ook al, ik heb daar geen antwoord op gezien, maar misschien ligt dat aan mij.

Op welke manier kan Heitinga op het middenveld een aanwinst zijn voor Ajax, welke kwaliteiten bezit hij daarvoor..
Op zich maakt het niet uit waar John Heitinga komt te spelen. Het is sowieso belangrijk een dergelijk ervaren speler in je gelederen te hebben. Ik vermoed zelfs dat hij -mocht hij komen- lang niet alle wedstrijden zal gaan spelen. Ik denk daarbij aan de rol van Ooijer en Poulsen destijds.
Brandje
 Brandje - zondag 29 maart 2015 - 15:29   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:38 schreef remco k het volgende:

[..]

En wat komt wel sterk over dan?

Als andere mensen in je directe omgeving het met je eens zijn over een bepaald onderwerp, dan sterkt dat toch gewoon je mening.
Tuurlijk remco. Gewoon blijven volhouden. Toevallig hebben de mensen die JIJ spreekt ook altijd dezelfde mening als jij hebt.

Als je mijn reactie leest net als de vorige dan staat daar het antwoord gewoon in waarom Heitinga bruikbaar vind. Wel blijven opletten knul

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 maart 2015 door Brandje --
Brandje
 Brandje - zondag 29 maart 2015 - 15:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Emotioneel ben ik zeker, Warrior. Ik kijk om me heen en zie dat PSV en Feyenoord aardig bezig zijn om de selectie op orde te brengen / zich te versterken voor het komende seizoen. Ajax heeft mij te vaak (negatief) verbaasd door spelers te verkopen, vlak voor het sluiten van de transferperiode en vervolgens blijk gaf geen "plan B" te hebben, waardoor zij juist verzwakt aan het nieuwe seizoen begonnen. Dat is wel realiteit. Daarom zeg ik, dat het NU tijd is om de selectie rond te krijgen met ervaren versterkingen.
Ajax had wel degelijk een plan-B toen Blind op 31-8 werd verkocht. Topaankoop Zimling die wekelijks schittert door afwezigheid. Dan zijn er hier ook mensen die vinden dat dat een gok was die verkeerd is uitgepakt. nee dat staat bijna gelijk aan WANBELEID. Je beste speler verkopen en er een bankzitter van Mainz voor terughalen.
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 15:44   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Emotioneel ben ik zeker, Warrior. Ik kijk om me heen en zie dat PSV en Feyenoord aardig bezig zijn om de selectie op orde te brengen / zich te versterken voor het komende seizoen. Ajax heeft mij te vaak (negatief) verbaasd door spelers te verkopen, vlak voor het sluiten van de transferperiode en vervolgens blijk gaf geen "plan B" te hebben, waardoor zij juist verzwakt aan het nieuwe seizoen begonnen. Dat is wel realiteit. Daarom zeg ik, dat het NU tijd is om de selectie rond te krijgen met ervaren versterkingen.
Wat heeft PSV al gekocht dan op guardado na?

Het enige dat je hoort zijn geruchten. En die zijn er rondom Ajax ook. Lees een vd Vaart. Een de Jong nu weer.

Ajax heeft inde winterstop sinkgraven al gecontracteerd. Ook dat is een versterking naar komend seizoen.

Ik snap werkelijk niet waarom mensen zich zo druk maken om wat de andere ploegen doen. PSV koop al jaren beter in dan Ajax, eigenlijk altijd al. En toch zijn wij de nummer 1 club in nederland.

Vrijwel alle spelers kiezen pas na het seizoen voor de club waar ze komend seizoen willen spelen. Ik kan me vrij weinig transfers herinneren in maart of april.

Wat een paniek zeg.
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 15:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:49 schreef Pietje het volgende:

[..]

Op zich maakt het niet uit waar John Heitinga komt te spelen. Het is sowieso belangrijk een dergelijk ervaren speler in je gelederen te hebben. Ik vermoed zelfs dat hij -mocht hij komen- lang niet alle wedstrijden zal gaan spelen. Ik denk daarbij aan de rol van Ooijer en Poulsen destijds.
Die brachten nog iets op het veld. Ik vraag me af of Heitinga daar de man voor is.
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 15:29 schreef Brandje het volgende:

[..]

Tuurlijk remco. Gewoon blijven volhouden. Toevallig hebben de mensen die JIJ spreekt ook altijd dezelfde mening als jij hebt.

Als je mijn reactie leest net als de vorige dan staat daar het antwoord gewoon in waarom Heitinga bruikbaar vind. Wel blijven opletten knul
Ik zei al dat ik misschien we gemist heb.

Maar ik kan het niet terug vinden. Hoe zie je zijn rol op het middenveld dan?

Vind je hem bijvoorbeeld goed in druk zetten. Os ie goed in de passing. Waarom vind je hem die meerwaarde hebben op zijn ervaring na.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 maart 2015 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 14:18 schreef Pietje het volgende:

[..]

Emotioneel ben ik zeker, Warrior. Ik kijk om me heen en zie dat PSV en Feyenoord aardig bezig zijn om de selectie op orde te brengen / zich te versterken voor het komende seizoen. Ajax heeft mij te vaak (negatief) verbaasd door spelers te verkopen, vlak voor het sluiten van de transferperiode en vervolgens blijk gaf geen "plan B" te hebben, waardoor zij juist verzwakt aan het nieuwe seizoen begonnen. Dat is wel realiteit. Daarom zeg ik, dat het NU tijd is om de selectie rond te krijgen met ervaren versterkingen.
Maar dan nog Pietje, je bent niet Ajacied om in mindere tijden de club te laten schieten toch? Dus aankoop of geen aankoop behoeft dan toch geen reden te zijn om jezelf te beraden op het feit of je nog wel supporter van je club wilt zijn? Ik vind dat een erg rare reden en eigenlijk geen eens een uitspraak voor jouw! Dus kan ik me alleen maar baseren op het feit dat deze reactie emotioneel was neergezet en ik me geen zorgen hoef te maken om je! ;-)

Overigens geef je aan dat zowel die pisboeren alsmede die kakkerlakken al bezig zijn om de selectie voor komend seizoen op orde te brengen. Kan je mij vertellen welke spelers daadwerkelijk zijn gehaald en welke eigenlijk alleen maar als gerucht weggezet kunnen worden! Daarnaast kan het zomaar zijn dat Ajax wel met spelers bezig is maar dat het gewoon niet uitlekt???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 29 maart 2015 - 18:19   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 00:50 schreef nora het volgende:

[..]

Dat komt door het spel van HSV dat is kilometers vreten en daar Raffie niet voor gemaakt en geeft zijn lichaam het aan, kom maar Raf verdeel het spel en coachen en de vrije trappen met links toegevoegde waarde in mijn ogen.
Hahahaha inderdaad man, het spel van Ajax is stilstaand voetbal en helemaal aangepast op het spel van Raffie!! Kom op zeg, die gozer kan het gewoon geen heel seizoen meer aan, en je moet je dan ook afvragen of hij een versterking is die ons verder kan helpen. Ik heb dat al eerder aangegeven en daarnaast zie ik niet in welke positie hij moet gaan innemen, want enkel als spits heb je misschien de gelegenheid om inderdaad wat meer te laten. Maar als spits verdeel je niet het spel vind ik!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 29 maart 2015 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 29 maart 2015 - 19:07   quote  deeplink  
Van der Vaart heeft de afgelopen jaren bij HSV steeds rond de 30 wedstrijden gespeeld waarbij hij dit seizoen ook af en toe bankzitter is als hij fit is. Daarvoor kwam hij bij Tottenham rond de 40 wedstrijden. Het verschil met bijvoorbeeld Klaassen is er absoluut, maar het is niet zo dramatisch groot als misschien gedacht wordt.

Van der Vaart kan bij Ajax op het middenveld, als hangende linksbuiten en als hangende spits spelen. Dat maakt hem een tactisch interessante speler voor Frank de Boer. Raf is aanvallend veelzijdiger en kwalitatief beter dan bijvoorbeeld Lasse Schone.

Ik denk alleen dat VDV zich moet realiseren dat de kans bestaat dat hij niet alles zou spelen bij Ajax. Maar als ervaren en veelzijdige kracht denk ik dat Ajax hartstikke blij met hem zou moeten zijn.
remco k
 remco k - zondag 29 maart 2015 - 20:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 19:07 schreef Eide het volgende:
Van der Vaart heeft de afgelopen jaren bij HSV steeds rond de 30 wedstrijden gespeeld waarbij hij dit seizoen ook af en toe bankzitter is als hij fit is. Daarvoor kwam hij bij Tottenham rond de 40 wedstrijden. Het verschil met bijvoorbeeld Klaassen is er absoluut, maar het is niet zo dramatisch groot als misschien gedacht wordt.

Van der Vaart kan bij Ajax op het middenveld, als hangende linksbuiten en als hangende spits spelen. Dat maakt hem een tactisch interessante speler voor Frank de Boer. Raf is aanvallend veelzijdiger en kwalitatief beter dan bijvoorbeeld Lasse Schone.

Ik denk alleen dat VDV zich moet realiseren dat de kans bestaat dat hij niet alles zou spelen bij Ajax. Maar als ervaren en veelzijdige kracht denk ik dat Ajax hartstikke blij met hem zou moeten zijn.
Ik denk oprecht dat VD vaart de reden is dat ze nog niet tekenen met Millik..

Ik denk dat het plan van de Boer is om met vd Vaart op 9 te spelen, en Zivkovic daarachter lekker rustig brengen.

Mocht vd Vaart niet willen zullen ze denk ik Millik wel tekenen, ik kan me ook niet iets anders voorstellen..
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 maart 2015 - 06:58   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 12:40 schreef freakie het volgende:

[..]

Wowow wait.. Ben je nu spelers uit andere jaren ook aan het meetellen? Als je dit seizoen kijkt, dan HUURT hij Zimling en Milik, wat is daar mis mee? En hebben ze Sinkgraven gekocht. Daarnaast als je zo verder kijkt als jij doet, hebben we bijvoorbeeld ook een Bazoer voor niks binnen gehaald.

Heb jij toornstra veel gezien dan?
Wat er is is met Zimling? Met de vraag stellen beantwoord je hem al.
Sinkgraven gekocht haha jij bent echt simpel jij dacht zeker ook dat Eto'o kwam?
Wil jij zeggen dat de aankopen van afgelopen seizoenen versterkingen waren?
Duarte werd gehaald als concurrent van Serero en niet als vervanger van
Erikssen (niet dat je hem kon vervangen maar er waren betere alternatieven)
Vd Hoorn voor Toby ook niet gehaald als versterking maar om de concurrentie
met de sterke Veltman aan te gaan.
Kortom allemaal breedte aan kopen.
Toornstra vind ik wel een toevoeging bij Feyenoord en die had
bij ons op Cvm of Lm niet misstaan.
nora
 nora - maandag 30 maart 2015 - 09:15   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 19:07 schreef Eide het volgende:
Van der Vaart heeft de afgelopen jaren bij HSV steeds rond de 30 wedstrijden gespeeld waarbij hij dit seizoen ook af en toe bankzitter is als hij fit is. Daarvoor kwam hij bij Tottenham rond de 40 wedstrijden. Het verschil met bijvoorbeeld Klaassen is er absoluut, maar het is niet zo dramatisch groot als misschien gedacht wordt.

Van der Vaart kan bij Ajax op het middenveld, als hangende linksbuiten en als hangende spits spelen. Dat maakt hem een tactisch interessante speler voor Frank de Boer. Raf is aanvallend veelzijdiger en kwalitatief beter dan bijvoorbeeld Lasse Schone.

Ik denk alleen dat VDV zich moet realiseren dat de kans bestaat dat hij niet alles zou spelen bij Ajax. Maar als ervaren en veelzijdige kracht denk ik dat Ajax hartstikke blij met hem zou moeten zijn.
Klopt hij zal ook niet alles spelen maar is door zijn aanwezigheid en ervaring zeker een versterking en hij zal dan tevens kunnen werken aan een toekomstig trainerschap bij Ajax en mijn zegen heeft Ajax.
Brandje
 Brandje - maandag 30 maart 2015 - 10:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 15:46 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik zei al dat ik misschien we gemist heb.

Maar ik kan het niet terug vinden. Hoe zie je zijn rol op het middenveld dan?

Vind je hem bijvoorbeeld goed in druk zetten. Os ie goed in de passing. Waarom vind je hem die meerwaarde hebben op zijn ervaring na.
Wat was de meerwaarde van Poulsen op een paar weddstrijden(eigenlijk was het alleen psv-uit waaroor hij de credits kreeg) na? Idem dito geldt voor Ooijer. Die hadden ook geen meerwaarde op het veld maar wel in de kleedkamer. Schikten zich in hun rol. Die rol zal een Heitinga kunnen hebben. Daarbij vind ik Heitinga een betere voetballer dan Poulsen. Heeft een prima (lange)pass in de benen en kan ook nog eens in het centrum ballen.
remco k
 remco k - maandag 30 maart 2015 - 10:16   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 10:06 schreef Brandje het volgende:

[..]

Wat was de meerwaarde van Poulsen op een paar weddstrijden(eigenlijk was het alleen psv-uit waaroor hij de credits kreeg) na? Idem dito geldt voor Ooijer. Die hadden ook geen meerwaarde op het veld maar wel in de kleedkamer. Schikten zich in hun rol. Die rol zal een Heitinga kunnen hebben. Daarbij vind ik Heitinga een betere voetballer dan Poulsen. Heeft een prima (lange)pass in de benen en kan ook nog eens in het centrum ballen.
Ik snap abslouut niet waarom jij je zo verdedigd, ik stel enkel een vraag. That's all..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 30 maart 2015 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 15:36 schreef Brandje het volgende:

[..]

Ajax had wel degelijk een plan-B toen Blind op 31-8 werd verkocht. Topaankoop Zimling die wekelijks schittert door afwezigheid. Dan zijn er hier ook mensen die vinden dat dat een gok was die verkeerd is uitgepakt. nee dat staat bijna gelijk aan WANBELEID. Je beste speler verkopen en er een bankzitter van Mainz voor terughalen.
als ik het goed begrepen had, was zimling eerder ajacied dan dat blind naar manu vertrok.
en volgens mij heeft de boer een andere invulling gekozen voor het middenveld.
en was zimling gehuurd omdat poulsen(bankzitter) geen beslissing wou maken.

maar dat is wat ik begreep, zimling bankzitter van mainz ging hier de bank warm houden, als je denkt dat zimling is aangetrokken om in de basis te beginnen en dat voor altijd dan maak ik mij zorgen over jou.
nora
 nora - maandag 30 maart 2015 - 10:40   quote  deeplink  
Zonde van je geld om een amateur als Zimling te huren totaal weggegooid geld ik denk om de supporters gerust te stellen net als dat trucje met Eto belachelijke actie van die kleine Marc buiten Sinkgraven hebben ze de laatste 2 jaar alleen maar bagger gekocht.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 11:10   quote  deeplink  
Dat met Eto'o was geen truc. Die is daadwerkelijk aangeboden bij Ajax. Het was op dat moment alleen niet duidelijk dat het management van Eto'o hem bij een tiental Europese clubs had aangeboden. Later werd al snel duidelijk dat de eisen van Eto'o veel te hoog waren voor Ajax.

Zimling werd gehaald op voorspraak van verschillende scouts en de Deense bondscoach en oud-Ajax trainer Morten Olsen. Eigenlijk wilde Ajax Poulsen nog een jaar verlengen maar Poulsen twijfelde heel lang. Zimling werd neer gezet als de jongere Poulsen die bovendien voetballend beter was. Dat is alleen totaal niet uit de verf gekomen.

Nu was dat wel te verwachten denk ik. Poulsen speelde Europese top, Zimling komt uit de krochten van het Duitse voetbal. Dat is niet zomaar. En toch was het aantrekken van Zimling geen rare stap. De eerste 2 optredens van Zimling waren ook niet verkeerd. Het bleek alleen dat zodra er druk op Zimling gezet wordt hij wel heel snel door het eis zakte... en hij dus tekort komt.

Verder is er zeker niet alleen bagger aangekocht. In 2013/14 is Van der Hoorn gewoon een nuttige verdediger gebleken. Anwar El Ghazi is bij Sparta weg gehaald. Bojan werd aangetrokken maar kon niet overtuigen. In 2014/15 zijn Sinkgraven, Zivkovic, Muric en Onana aangetrokken. Diederik Boer is als tweede doelman gekomen en natuurlijk de huur van Milik.

Lang niet allemaal Ajax 1 spelers maar toch een fors rijtje aan spelers die het prima doen of nadrukkelijk aan de deur kloppen bij Ajax 1. Het enige waar Ajax niet in is geslaagd is die ervaren man die er ook in kan kleunen. Dat had Zimling moeten worden maar die is absoluut geflopt.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 11:25   quote  deeplink  
Dat wil overigens allemaal niet zeggen dat ik het transferbeleid van Ajax vrij pleit. Maar er zitten wel degelijk hele goede transfers tussen de afgelopen 2 jaar. Ik vind persoonlijk alleen dat de ervaren en meedogenloze killer en de echte goede spits niet zijn gevonden. En dat voelt Ajax wel.
Pietje
 Pietje - maandag 30 maart 2015 - 13:10   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 29 maart 2015 - 18:19 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Maar dan nog Pietje, je bent niet Ajacied om in mindere tijden de club te laten schieten toch? Dus aankoop of geen aankoop behoeft dan toch geen reden te zijn om jezelf te beraden op het feit of je nog wel supporter van je club wilt zijn? Ik vind dat een erg rare reden en eigenlijk geen eens een uitspraak voor jouw! Dus kan ik me alleen maar baseren op het feit dat deze reactie emotioneel was neergezet en ik me geen zorgen hoef te maken om je! ;-)

Overigens geef je aan dat zowel die pisboeren alsmede die kakkerlakken al bezig zijn om de selectie voor komend seizoen op orde te brengen. Kan je mij vertellen welke spelers daadwerkelijk zijn gehaald en welke eigenlijk alleen maar als gerucht weggezet kunnen worden! Daarnaast kan het zomaar zijn dat Ajax wel met spelers bezig is maar dat het gewoon niet uitlekt???
Ach, Warrior, ik ben ook "maar" een mens van vlees en bloed. Het spel van Ajax doet vreselijk pijn aan mijn ogen en snijdt door mijn ziel. Het doet onwaarschijnlijk veel pijn als ik Ajax, MIJN Ajax zie weggespeeld worden (in delen van een wedstrijd) door FC Dordrecht, SC Cambuur, Willem II, etc. Dat ik mijn club vernederd zie worden door rivaal Feyenoord. Geloof me, dat doet pijn. Als "beloning" voor de vaste supporters lees ik net, dat Ajax de prijs van sommige seizoenskaarten met een kleine 50% gaat verhogen... Je moet maar lef hebben. Dan de vele tientallen miljoenen op de (spaar)bank. En nee, ik geloof niet dat Ajax driftig bezig is met versterkingen voor het komende seizoen: Van der Vaart, Maduro, Heitinga, Nigel de Jong hebben ontkend, dat ze een berichtje hebben gekregen van Overmars. Dus zal Overmars wel weer op de proppen komen met het jonge broertje van Sana of de zus van Zimling... Sorry voor mijn cynisme. Feyenoord is nadrukkelijk in de markt voor het terughalen van Kuyt, Guidetti en Kalou. Dat is bekend. PSV heeft het handig gedaan met Guardado en inmiddels is het contract opengebroken van Luuk de Jong. Ook zijn zij nadrukkelijk bezig met een terugkeer van Afellay. En Ajax? Inderdaad: het grote stilzwijgen... Zelfs Milik is nog niet definitief aangekocht. Kishna? Die mag weg, heb ik begrepen. Enzovoort, enzovoort.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 maart 2015 door Pietje --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 maart 2015 - 16:16   quote  deeplink  
Vandaag is bekend geworden dan de meeste seizoenkaarten 50% duurder gaan worden bij Ajax. Ik zou 50% goedkoper realistischer vinden. Slechter voetbal, dus vraag je minder. Dan kun je niet 50% meer vragen. Dan had je een beter niveau moeten voorschotelen. Ik ben benieuwd naar de consequenties.....
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 16:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 16:16 schreef Bobby1972 het volgende:
de meeste seizoenkaarten 50% duurder
Dat is gewoon niet waar. 8.000 van de 40.000 die er jaarlijks worden verkocht. En een 2.000 seizoenskaarten worden goedkoper. En die andere 30.000 blijven op hetzelfde prijsniveau als nu.

Van die 8.000 die duurder worden gaan alleen de kaarten in de vakken 121 en 120 met 50% omhoog, de andere kaarten met minder. Ik ben er niet blij mee, ik vind de verhoging absurd maar laten we er ook geen cowboy verhaal van maken.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 30 maart 2015 door Eide --
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 maart 2015 - 17:03   quote  deeplink  
Ik lees het ook net. Toch is het niet in verhouding met wat Ajax levert. Ga persoonlijk alleen naar een aantal wedstrijden. En kan het me gemakkelijk permitteren, maar voor andere mensen kan ik me voorstellen dat het onacceptabel is. En dat is wel heel erg jammer!
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 17:20   quote  deeplink  
Mee eens, hoewel je, als je krap bij kas zit, toch niet op 120 of 121 zit lijkt me?

Ik vind de verhoging gewoon heel erg radicaal in één keer, zeker omdat ik wel wat verschillen zie tussen de hoofdtribune en de oostzijde.
Bobby1972
 Bobby1972 - maandag 30 maart 2015 - 17:45   quote  deeplink  
Ben benieuwd hoeveel seizoenskaarten Ajax verkoopt.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 17:51   quote  deeplink  
rond de 40.000 per jaar ongeveer, volgens verschillende bronnen.
Pietje
 Pietje - maandag 30 maart 2015 - 17:53   quote  deeplink  
AFCA: 'Directie verdient eerder een pluim'

Naar aanleiding van berichtgeving in de media ontstond vandaag ophef over de prijsstijging van seizoenskaarten in de Arena. Sander Huisman reageert tegenover Ajax Showtime en via de eigen kanalen van de AFCA Supportersclub op de ontstane reuring.

Huisman, de woordvoerder van AFCA, liet weten dat de prijsstijgingen door Ajax reeds gecommuniceerd waren. 'Wij weten precies welke stoelen in welke vakken worden verhoogd. En dat is helemaal niet raar, omdat Ajax werkt met een zogenaamd spiegelsysteem. Daarbij moeten de prijzen van vakken die hetzelfde zicht op het veld hebben gelijk getrokken. Hoewel die stijgingen fors zijn, hebben we begrip voor de redenen daar achter.'

De woordvoerder is dan ook niet blij met de manier waarop de berichtgeving in de media plaats heeft gevonden: 'Hoe dit nieuws in de pers naar voren is gebracht is ontzettend overtrokken. De directie verdient eerder een pluim, dan dat ze hiervoor afgebrand moeten worden. Het enige dat wij, net als de SVA, wel vinden is dat de verhogingen beter gefaseerd hadden kunnen plaatsvinden. Dit is gewoon een voorbeeld van riooljournalistiek met een agenda. Dat de media, en dan met name de Telegraaf, dit nieuws hiervoor misbruikt vinden wij ronduit schandalig.'


bron

Een storm in een glas water?
nora
 nora - maandag 30 maart 2015 - 18:07   quote  deeplink  
Hoe durf je met zo,n bankrekening en zo,n armoedig seizoen unberhaud de seizoen kaarten te verhogen.En Eide even terugkomend op jou pleidooi over het transferbeleid van Ajax. Eto is aangeboden maar elke mens met een gezond stel hersens kon weten dat deze man niet voor 1 miljoen gaat voetballen dus Marc is gewoon een spelletje geweest.v/d Hoorn was gewoon aanvulling bij blessures en Bojan was gehuurd en heeft weinig kansen gehad El Ghazi was nog jeugd dus geen aankoop voor Ajax 1 en hetzelfde geld voor die jonge keeper uit Barcelona, en Zivkovic en Muric ook voor Jong Ajax en als klap op de vuurpeil geef je aan dat ene Zimling op voorspraak van de scouts en Olsen is gekomen sorry dat ik dat niet kan geloven want elke voetbalkenner kan zien dat dit beslist geen topspeler is maar B of C caterogie dus. Dus blijf ik bij mijn mening dat qua aankoopbeleid Ajax de laatste 2 jaar gefaald hebben of in iedergeval zeer lax hebben gehandeld.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 18:33   quote  deeplink  
Sinds wanneer moet elke transfer met geld geregeld worden? Bovendien doe ik geen pleidooi, ik reageer alleen op de suggestie dat er alleen bagger is gehaald. Dat lijkt mij categorisch ontkracht.

Of je daarmee tevreden bent over het beleid weet ik niet, dat moet ieder voor zich bepalen.. Daar doe ik ook geen uitspraken over. Maar het onomstotelijke feit is dat er wel degelijk kwalitatief zeer goede spelers zijn gehaald de afgelopen 2 jaar. Daar lijkt mij geen discussie over mogelijk.
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - maandag 30 maart 2015 - 18:45   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 13:10 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ach, Warrior, ik ben ook "maar" een mens van vlees en bloed. Het spel van Ajax doet vreselijk pijn aan mijn ogen en snijdt door mijn ziel. Het doet onwaarschijnlijk veel pijn als ik Ajax, MIJN Ajax zie weggespeeld worden (in delen van een wedstrijd) door FC Dordrecht, SC Cambuur, Willem II, etc. Dat ik mijn club vernederd zie worden door rivaal Feyenoord. Geloof me, dat doet pijn. Als "beloning" voor de vaste supporters lees ik net, dat Ajax de prijs van sommige seizoenskaarten met een kleine 50% gaat verhogen... Je moet maar lef hebben. Dan de vele tientallen miljoenen op de (spaar)bank. En nee, ik geloof niet dat Ajax driftig bezig is met versterkingen voor het komende seizoen: Van der Vaart, Maduro, Heitinga, Nigel de Jong hebben ontkend, dat ze een berichtje hebben gekregen van Overmars. Dus zal Overmars wel weer op de proppen komen met het jonge broertje van Sana of de zus van Zimling... Sorry voor mijn cynisme. Feyenoord is nadrukkelijk in de markt voor het terughalen van Kuyt, Guidetti en Kalou. Dat is bekend. PSV heeft het handig gedaan met Guardado en inmiddels is het contract opengebroken van Luuk de Jong. Ook zijn zij nadrukkelijk bezig met een terugkeer van Afellay. En Ajax? Inderdaad: het grote stilzwijgen... Zelfs Milik is nog niet definitief aangekocht. Kishna? Die mag weg, heb ik begrepen. Enzovoort, enzovoort.
En weer zitten we op 1 lijn Pietje....ik zeg: Wanbeleid....Want wat heeft Overmars met zijn technische staf aan goede spelers gekocht de afgelopen jaren? Waarom grijpen ze niet wat dieper in de buidel net als PSV ? Haal spelers waarvoor je naar het stadion gaat....Daarnaast hebben ze de seizoenkaarten voor volgend seizoen wel flink verhoogd....ongelooflijk....
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 30 maart 2015 - 18:57   quote  deeplink  
Er moet alleen een ervaren, sterke leider gehaald worden die de ploeg neerzet zoals de Boer dat wil en als het ff kan een type Huntelaar in de spits. Flanken zijn gewoon goed bezet, middenveld is gewoon goed bezet en de verdediging inclusief keeper is gewoon goed bezet. Het ene puntje POWER mist nog in de ploeg en dat voelen we dit hele seizoen al.

Klaasjan....heb je zin om terug te komen?
Nigel....heb jij ook zin om terug te komen?

Voor de rest gewoon een hele goede selectie qua spelers, alleen loopt het vaak niet.

Ik hou van dit Ajax, financieel en sportief.

Komt allemaal goed, we zijn gezond!
ALTIJD PRIJS IN DE K
 ALTIJD PRIJS IN DE K - maandag 30 maart 2015 - 19:00   quote  deeplink  
Wtf kijken jullie steeds naar die flikkers uit eindhoven en rotjeknor???

Sjeezus....alsof die zo'n lekker beleid hebben gevoerd de afgelopen jaren....

1 euro boete voor iedere post over psv of kakkerlakken. (JALOEZIE)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 30 maart 2015 - 19:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 19:00 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wtf kijken jullie steeds naar die flikkers uit eindhoven en rotjeknor???

Sjeezus....alsof die zo'n lekker beleid hebben gevoerd de afgelopen jaren....

1 euro boete voor iedere post over psv of kakkerlakken. (JALOEZIE)
+33!
riveco
 riveco - maandag 30 maart 2015 - 19:51   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 19:00 schreef ALTIJD PRIJS IN DE K het volgende:
Wtf kijken jullie steeds naar die flikkers uit eindhoven en rotjeknor???

Sjeezus....alsof die zo'n lekker beleid hebben gevoerd de afgelopen jaren....

1 euro boete voor iedere post over psv of kakkerlakken. (JALOEZIE)
+100
riveco
 riveco - maandag 30 maart 2015 - 19:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 06:58 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Wat er is is met Zimling? Met de vraag stellen beantwoord je hem al.
Sinkgraven gekocht haha jij bent echt simpel jij dacht zeker ook dat Eto'o kwam?
Wil jij zeggen dat de aankopen van afgelopen seizoenen versterkingen waren?
Duarte werd gehaald als concurrent van Serero en niet als vervanger van
Erikssen (niet dat je hem kon vervangen maar er waren betere alternatieven)
Vd Hoorn voor Toby ook niet gehaald als versterking maar om de concurrentie
met de sterke Veltman aan te gaan.
Kortom allemaal breedte aan kopen.
Toornstra vind ik wel een toevoeging bij Feyenoord en die had
bij ons op Cvm of Lm niet misstaan.
Dat meen je niet!!! Toornstra cvm bij Ajax?????? Kijk je ook wel eens voetbal??
Omdat een aardige speler Feyenoord beter maakt, doet hij dat nog zomaar niet bij Ajax hoor..Duarte is wel degelijk gehaald voor LM en zou eventueel CVM kunnen spelen, maar bij deze speler blijkt dus ook dat goed voor de ene club nog niet altijd zegt dat ze de goed genoeg zijn voor ons. En dat komt ook een hoop door druk.
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 20:31   quote  deeplink  
Het gras is ergens altijd anders groener. Van der Heijden werd hier laatst ook nog genoemd als iemand die te vroeg was weggestuurd. Die is door de jaren heen hier verschillende malen als "versterking" genoemd. Hij mag alleen wel transfervrij vertrekken bij Vitesse als bankzitter.

Er worden wel vaker namen genoemd die dan al dan niet een versterking zouden zijn voor Ajax. Gezien onze ervaringen met Viergever, Moisander, Duarte en zo nog wel wat meer jongens denk ik eigenlijk dat je goed moet zoeken om echt betere voetballers te vinden in de Eredivisie.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 maart 2015 - 20:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 30 maart 2015 - 19:58 schreef riveco het volgende:

[..]

Dat meen je niet!!! Toornstra cvm bij Ajax?????? Kijk je ook wel eens voetbal??
Omdat een aardige speler Feyenoord beter maakt, doet hij dat nog zomaar niet bij Ajax hoor..Duarte is wel degelijk gehaald voor LM en zou eventueel CVM kunnen spelen, maar bij deze speler blijkt dus ook dat goed voor de ene club nog niet altijd zegt dat ze de goed genoeg zijn voor ons. En dat komt ook een hoop door druk.
Kijk jij wel eens voetbal? Toornstra heb ik liever in het team Als Zimling, Duarte, Andersen,
of Schöne hoor..
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 20:35   quote  deeplink  
Toornstra weet Immers niet eens uit de basis te houden bij rotjeknor. Hij speelt op rechtsbuiten omdat ze geen betere hebben.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 30 maart 2015 - 20:39   quote  deeplink  
maart 2015 - 20:31[/url] schreef Eide het volgende:
Het gras is ergens altijd anders groener. Van der Heijden werd hier laatst ook nog genoemd als iemand die te vroeg was weggestuurd. Die is door de jaren heen hier verschillende malen als "versterking" genoemd. Hij mag alleen wel transfervrij vertrekken bij Vitesse als bankzitter.

Er worden wel vaker namen genoemd die dan al dan niet een versterking zouden zijn voor Ajax. Gezien onze ervaringen met Viergever, Moisander, Duarte en zo nog wel wat meer jongens denk ik eigenlijk dat je goed moet zoeken om echt betere voetballers te vinden in de Eredivisie.
De eredivisie loopt momenteel ook niet echt veel meer. Bij de subtop ook
maar een paar jongens die misschien een stapje hoger kunnen.
Twente heeft geld nodig daar zit nog wel wat leuks en misschien dat een Uth een stapje
hogerop kan..
Eide
 Eide - maandag 30 maart 2015 - 20:42   quote  deeplink  
Bij Twente ook niet superveel hoor. En wat daar wel echt goed is mag niet weg. Renato Tapia is eigenlijk de enige die ik zo kan noemen hoewel ik persoonlijk ook gecharmeerd ben van Castagnos. Die eerste zou bij Ajax zo kunnen onstromen denk ik, de laatste is een vraagteken maar is wel echt een aanspeelpunt voorin die kan spelen met de rug naar de goal.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3165
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.0146479