BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - woensdag 28 juni 2017 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 16:55 schreef JOOD het volgende:

[..]

Ik heb het over Filipe Luis, Eto'o een paar jaar geleden en andere wereldspelers. Albert Luque heeft nooit lange tijd op topniveau gespeeld..

Ik wil hier geen serieuze discussie over starten, maar we hebben geld genoeg om creatief te worden..

En een mega talent, zeker mee eens. Maar het lukt ons al jaren niet om een fatsoenlijke routinier aan te trekken (op Poulussen na) met een echte toegevoegde waarde. Daar moet toch iets op te vinden zijn?

Het is dat we voorzien zijn in de spits, maar 5 miljoen voor 1 jaar Zlatan bijvoorbeeld is een investering voor je hele selectie, uitstraling van de club, marketing enz.. wat hij de jongste jongens kan leren in 1 seizoen is onbetaalbaar.

Over 3 of 4 jaar loopt bijvoorbeeld Suarez zn contract af. Dat is echt buitencategorie hoor.
Etto was toen al lang geen wereld speler meer.
remco k
 remco k - woensdag 28 juni 2017 - 20:17   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 18:45 schreef JOOD het volgende:

[..]

Deze had ik niet aan zien komen..

Nu is de spoeling weer dunner geworden op de flank.
Nee hoor want die jongen was eigenlijk niet eens in beeld bij Ajax 1.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 juni 2017 - 20:26   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 20:17 schreef remco k het volgende:

[..]

Nee hoor want die jongen was eigenlijk niet eens in beeld bij Ajax 1.
Jong Ajax moet ook gevuld blijven. Zat toch wel tegen het eerste aan voor zijn blessure.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 juni 2017 - 20:28   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 19:20 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Balen. Had verwacht dat hij komend seizoen definitief zou aansluiten
Balen niet hoor vond het geen geweldenaar.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 juni 2017 - 20:31   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 08:09 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Ik ken heel die gast niet eens meer, dus hij zal geen indruk gemaakt hebben :)
Nou heel kort bij ons gezeten en verdient nu een dik salaris. Nee bedankt, we kunnen vast nog wel een nieuwe Sanchez back vinden.
Logisch heeft volgens mij het eerste niet of zelden gehaald.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 juni 2017 - 20:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 19:17 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Ik begrijp wel waar je naartoe wil en idd als iemand een prima staat van dienst heeft en nog echt top is, dan zou je die best wel veel salaris mogen bieden. Toch blijf ik dan denken, dat elke club zo'n speler wel wil hebben als ze nog echt top zijn en dan wordt het alweer lastig voor Ajax om dit soort toppers toch te strikken. Mits er natuurlijk een sentimentele band is tussen de speler en Ajax. Suarez zou ik zo transfervrij binnenhalen en dan mag hij van mij 3m salaris krijgen per jaar.
Spelers van dit kaliber zijn zelden transfervrij of ze zijn 36 en niet zo goed meer of ze kunnen elders 3x zoveel verdienen. Voor een kleinere club is dit haast niet te realiseren. Elias, Kuijt, Huntelaar enz dat is een stuk realistischer en daar kun je ook nog best wat aan hebben.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 28 juni 2017 - 20:38   quote  deeplink  
quote:
Balen. Had verwacht dat hij komend seizoen definitief zou aansluiten
Ik begrijp het wel.
Die jongen is 21 jaar en op die leeftijd had je bij je Ajax normaal gesproken al in het eerste gestaan. Als dat op dei leeftijd nog niet gebeurd, dan is de kans erg klein dat dit nog gebeurd. De keuze kan ik dan dus in dit geval wel begrijpen.
Eide
 Eide - woensdag 28 juni 2017 - 21:20   quote  deeplink  
Ik snap z'n keuze wel. Wel is het zo dat Clement een laatbloeier is. In Jong Ajax toonde hij heel slim te zijn in zijn positiespel en acties. Niet de snelste of de vaardigste maar wel heel constant en altijd op de juiste plek.

Maar goed, als je bij Ajax concurrentie hebt van Kluivert, Younes, Neres en Cerny snap ik wel dat je kiest voor een avontuur.
Eide
 Eide - woensdag 28 juni 2017 - 21:22   quote  deeplink  
Ajax haalt Van Leer binnen

Benjamin van Leer verruilt Roda JC voor Ajax. De 25-jarige keeper kwam woensdagavond met de Amsterdamse club tot een akkoord over een contract voor vier seizoenen. Dat melden bronnen rondom Roda JC. Van Leer wordt in Amsterdam de opvolger van Diederik Boer, die teruggekeerd is naar PEC Zwolle.

Indruk
Van Leer maakte zeven jaar deel uit van de jeugdopleiding van PSV, maar schopte het in Eindhoven nooit tot het eerste elftal. In totaal speelde hij veertien wedstrijden voor Jong PSV in de Jupiler League. Afgelopen seizoen maakte hij indruk op de Ajax-leiding en had hij met zijn goede prestaties een groot aandeel in de handhaving van Roda JC in de Eredivisie.

Na het gesprek met keeperstrainer Carlo l'Ami en de nieuwe trainer Marcel Keizer in de Amsterdam ArenA (maandag) wist de doelman zeker dat hij naar Amsterdam wilde. Een persoonlijk akkoord was vervolgens snel bereikt en woensdagavond bereikte Ajax met de club uit Kerkrade overeenstemming over de (gelimiteerde) transfersom van Van Leer. Met de deal zou een bedrag van ongeveer 700.000 euro gemoeid zijn.

Trainingskamp
Van Leer kan donderdag direct aansluiten als Ajax met een aantal testen op De Toekomst de training hervat. Maandag 3 juli vertrekt de selectie van de Amsterdammers naar het Oostenrijkse Zillertal voor een trainingskamp.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 28 juni 2017 - 21:33   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 28 juni 2017 - 21:20 schreef Eide het volgende:
Ik snap z'n keuze wel. Wel is het zo dat Clement een laatbloeier is. In Jong Ajax toonde hij heel slim te zijn in zijn positiespel en acties. Niet de snelste of de vaardigste maar wel heel constant en altijd op de juiste plek.

Maar goed, als je bij Ajax concurrentie hebt van Kluivert, Younes, Neres en Cerny snap ik wel dat je kiest voor een avontuur.
Inderdaad
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 juni 2017 - 15:10   quote  deeplink  
"GERUCHT" Ajax wil Tannane een uitweg uit Frankrijk geven.. Nou de ambitie spat er vanaf als dit waar is! Probleemkind terughalen voor de breedte. Jeeh
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 30 juni 2017 - 16:49   quote  deeplink  
Eigenlijk Kijk ik pas als het echt serieus is.

Onderhandelingen over en akkoorden, dat zijn pas berichten dat ik serieus neem.

Dolberg zou gevolgd worden, zou raar zijn als dat niet zou zijn.
Het zelfde geld voor schanez.

Kijk, koeman had interesse in Klaassen. Is niet zo interessant om te lezen.
Ajax en Everton zijn het eens over de bedrag, dat vind veel interessanter om te lezen.

Maar die dingen vind als, Club wil Ajax speler... En zo. Dat vind ik niet boeiend
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 30 juni 2017 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 16:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk Kijk ik pas als het echt serieus is.

Onderhandelingen over en akkoorden, dat zijn pas berichten dat ik serieus neem.

Dolberg zou gevolgd worden, zou raar zijn als dat niet zou zijn.
Het zelfde geld voor schanez.

Kijk, koeman had interesse in Klaassen. Is niet zo interessant om te lezen.
Ajax en Everton zijn het eens over de bedrag, dat vind veel interessanter om te lezen.

Maar die dingen vind als, Club wil Ajax speler... En zo. Dat vind ik niet boeiend
Geruchten topic
remco k
 remco k - vrijdag 30 juni 2017 - 20:08   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 16:49 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Eigenlijk Kijk ik pas als het echt serieus is.

Onderhandelingen over en akkoorden, dat zijn pas berichten dat ik serieus neem.

Dolberg zou gevolgd worden, zou raar zijn als dat niet zou zijn.
Het zelfde geld voor schanez.

Kijk, koeman had interesse in Klaassen. Is niet zo interessant om te lezen.
Ajax en Everton zijn het eens over de bedrag, dat vind veel interessanter om te lezen.

Maar die dingen vind als, Club wil Ajax speler... En zo. Dat vind ik niet boeiend
Dan neem je Dolberg dus serieus. Daar wordt over bericht dat er onderhandeld wordt.
Eide
 Eide - zaterdag 01 juli 2017 - 07:14   quote  deeplink  
Ajax akkoord met Austria wien over Westermann

Ajax heeft met Austria Wien een akkoord bereikt over de overgang van Heiko Westermann. De 33-jarige Duitser heeft nog een contract voor één seizoen in Amsterdam.

De verwachting is dat de verdediger, die afgelopen seizoen slechts vier competitieduels voor de Amsterdammers speelde, voor twee jaar kan tekenen. In Oostenrijk wordt Westermann herenigd met zijn oude trainer Thorsten Fink, onder wie hij bij Hamburger SV tussen 2011 en 2013 al twee seizoenen speelde.

Austria Wien begint de Oostenrijkse competitie over drie weken. Op zondag 23 juli staat het bezoek aan CASHPOINT SCR Altach op het programma.

Bron
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 01 juli 2017 - 07:33   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 07:14 schreef Eide het volgende:
Ajax akkoord met Austria wien over Westermann

Ajax heeft met Austria Wien een akkoord bereikt over de overgang van Heiko Westermann. De 33-jarige Duitser heeft nog een contract voor één seizoen in Amsterdam.

De verwachting is dat de verdediger, die afgelopen seizoen slechts vier competitieduels voor de Amsterdammers speelde, voor twee jaar kan tekenen. In Oostenrijk wordt Westermann herenigd met zijn oude trainer Thorsten Fink, onder wie hij bij Hamburger SV tussen 2011 en 2013 al twee seizoenen speelde.

Austria Wien begint de Oostenrijkse competitie over drie weken. Op zondag 23 juli staat het bezoek aan CASHPOINT SCR Altach op het programma.

Bron
Klotezooi zo belangrijk in de kleedkamer geweest en dan laat je ons in de steek. Onvervangbaar heb van je genoten. Succes bij je nieuwe club hopelijk kun je weer uitblinken in de kleedkamer.
p111
 p111 - zaterdag 01 juli 2017 - 14:03   quote  deeplink  
Sympatieke duitser geen problemen maker gun hem het beste.
Peterhs
 Peterhs - zaterdag 01 juli 2017 - 14:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 14:03 schreef p111 het volgende:
Sympatieke duitser geen problemen maker gun hem het beste.
Je doet alsof je hem dagelijks spreekt man.
Was gewoon een dikke flop. Iedereen zag en wist het, maar is toch gehaald.
Aju, de ballen en we zullen je niet missen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - zaterdag 01 juli 2017 - 17:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 30 juni 2017 - 20:08 schreef remco k het volgende:

[..]

Dan neem je Dolberg dus serieus. Daar wordt over bericht dat er onderhandeld wordt.
Nou nee niet echt. Er waren ook geruchten over de zaakwaarnemer en dolberg.

Die geruchten over onderhandelen komen van de zaakwaarnemer, dus neem ik dat niet echt serieus.

Overigens mag hij best onderhandelen maar heeft niet echt veel zin als de club er niet eens zijn.

Zolang Overmars niks zegt over onderhandelingen, neem ik het niet serieus.
remco k
 remco k - zaterdag 01 juli 2017 - 20:16   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 17:00 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Nou nee niet echt. Er waren ook geruchten over de zaakwaarnemer en dolberg.

Die geruchten over onderhandelen komen van de zaakwaarnemer, dus neem ik dat niet echt serieus.

Overigens mag hij best onderhandelen maar heeft niet echt veel zin als de club er niet eens zijn.

Zolang Overmars niks zegt over onderhandelingen, neem ik het niet serieus.
Overmars doet pas uitspraken achteraf. Die zegt niet dat ze bezig zijn met de verkoop van.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 13:06   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 14:31 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Je doet alsof je hem dagelijks spreekt man.
Was gewoon een dikke flop. Iedereen zag en wist het, maar is toch gehaald.
Aju, de ballen en we zullen je niet missen.
Grootste bullshit. Is afgerekend op 1 wedstrijd. Maakte daarna gewoon goede indruk bij Jong Ajax en in de wedstrijden die hij meedeed bij het eerste. Maar enkel die ene wedstrijd in het begin van het seizoen blijft hem achtervolgen!
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 13:09   quote  deeplink  
Ach, een gelukkig huwelijk was het niet. Ook wel door de ontwikkeling van De Ligt trouwens, want anders had Westermann aanzienlijk meer gespeeld voor Ajax.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 13:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 13:09 schreef Eide het volgende:
Ach, een gelukkig huwelijk was het niet. Ook wel door de ontwikkeling van De Ligt trouwens, want anders had Westermann aanzienlijk meer gespeeld voor Ajax.
Dat weet ik Eide, maar dat gezeik dat hij een absolute flop is gaat mij veel te ver. Is door de media helemaal de grond in geboord na zijn optreden in het begin van het seizoen. De kritiek was terecht toen, maar sindsdien kon hij helemaal niets meer goed doen!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 13:20   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 02 juli 2017 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 14:06   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 13:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat weet ik Eide, maar dat gezeik dat hij een absolute flop is gaat mij veel te ver. Is door de media helemaal de grond in geboord na zijn optreden in het begin van het seizoen. De kritiek was terecht toen, maar sindsdien kon hij helemaal niets meer goed doen!
Eens en laten we wel wezen, behalve wat salaris heeft hij niets gekost. Stop geen talenten in de weg. Nooit gezeik, speelde na een ongelukkige seizoensopening altijd verdienstelijk als hij nodig was. Het is geen succesverhaal, verre van, maar wel prima voor zo'n seizoen om achter de hand te hebben.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 15:29   quote  deeplink  
Uit dit bericht;

quote:
Naast de eerder genoemde A-selectiespelers ontbreekt ook Kenny Tete in de selectie voor de trainingsweek in Oostenrijk. De verdediger kreeg van Ajax toestemming met andere clubs te praten. Hij reist om die reden niet mee naar Oostenrijk.
Dat is dan mooi klote. Het lijkt er dus echt op dat Tete vertrekt. Ik had gehoopt dat het zou uitmonden op een storm in een glas water. :(
Bobby1972
 Bobby1972 - zondag 02 juli 2017 - 15:43   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:29 schreef Eide het volgende:
Uit dit bericht;

[..]

Dat is dan mooi klote. Het lijkt er dus echt op dat Tete vertrekt. Ik had gehoopt dat het zou uitmonden op een storm in een glas water. :(
Dat was waarschijnlijk al besloten, om een reden die wij niet weten. Maar ook hier zie je dat Keizer daar geen invloed op heeft om hem zelf nog te beoordelen.

Het is en blijft afwachten wat voor selectie er na 31 augustus staat. Maar Tete die vertrekt vind ik persoonlijk niet positief. Wanneer Veltman verkocht zou worden, heb ik daar meer dan vrede mee.

Maar dit is wel een aderlating. Omdat je eerst maar weer eens een vervanger moet zien te krijgen van hetzelfde niveau.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 15:48   quote  deeplink  
Ik weet niet wat er verder tussen Ajax en Tete speelt, zeker omdat beide met tegengestelde verklaringen kwamen. Ajax zei dat Tete niet wilde praten terwijl Tete zegt dat Ajax hem niet heeft benaderd. Ik weet niet wat er waar is, maar de relatie is zwaarder beschadigd dan ik had verwacht helaas.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 02 juli 2017 - 16:20   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 14:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en laten we wel wezen, behalve wat salaris heeft hij niets gekost. Stop geen talenten in de weg. Nooit gezeik, speelde na een ongelukkige seizoensopening altijd verdienstelijk als hij nodig was. Het is geen succesverhaal, verre van, maar wel prima voor zo'n seizoen om achter de hand te hebben.
Idd, maar mensen volgen met hun mening vaak wat media roept! Dus als die roept miskoop, roepen hun dat ook maar!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 17:04   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet wat er verder tussen Ajax en Tete speelt, zeker omdat beide met tegengestelde verklaringen kwamen. Ajax zei dat Tete niet wilde praten terwijl Tete zegt dat Ajax hem niet heeft benaderd. Ik weet niet wat er waar is, maar de relatie is zwaarder beschadigd dan ik had verwacht helaas.
Klopt toch jammer dat ze niet naar elkaar toe kunnen komen, hangt mogelijk ook van Veltman af voor beide partijen.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 02 juli 2017 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 14:06 schreef Eide het volgende:

[..]

Eens en laten we wel wezen, behalve wat salaris heeft hij niets gekost. Stop geen talenten in de weg. Nooit gezeik, speelde na een ongelukkige seizoensopening altijd verdienstelijk als hij nodig was. Het is geen succesverhaal, verre van, maar wel prima voor zo'n seizoen om achter de hand te hebben.
Zonde van het geld geweest. Riedewald daardoor ook minder minuten gemaakt. Totaal overbodig geweest en nog een aantal wedstrijden echt slecht gespeeld. Vind het wel een flop. Rijtje Zimling.
p111
 p111 - zondag 02 juli 2017 - 17:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:29 schreef Eide het volgende:
Uit dit bericht;

[..]

Dat is dan mooi klote. Het lijkt er dus echt op dat Tete vertrekt. Ik had gehoopt dat het zou uitmonden op een storm in een glas water. :(
Overmars heeft afgelopen seizoen al aangegeven dat Tete niet wilde bijtekenen en dus gewoon weg wilde dus begrijp ik het wel,hij wil gewoon weg waarschijnlijk ingefluisterd door die maffioso,het is niet zomaar dat alle maffioso spelers problemen hebben bij Ajax.
Eide
 Eide - zondag 02 juli 2017 - 22:35   quote  deeplink  
Urby Emanuelson is trouwens mee op trainingskamp met FC Utrecht.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 03 juli 2017 - 06:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 22:35 schreef Eide het volgende:
Urby Emanuelson is trouwens mee op trainingskamp met FC Utrecht.
Ja grappig las het ook net Utrecht is flink bezig op de transfermarkt.
p111
 p111 - maandag 03 juli 2017 - 09:22   quote  deeplink  
Ja ik had Urby wel graag bij Ajax gezien, jammer transfervrij en wat hier en daar vergeten wordt gewoon een goede linksback op een presenteerblaadje.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 03 juli 2017 door p111 --
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 15:08   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:43 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Dat was waarschijnlijk al besloten, om een reden die wij niet weten. Maar ook hier zie je dat Keizer daar geen invloed op heeft om hem zelf nog te beoordelen.

Het is en blijft afwachten wat voor selectie er na 31 augustus staat. Maar Tete die vertrekt vind ik persoonlijk niet positief. Wanneer Veltman verkocht zou worden, heb ik daar meer dan vrede mee.

Maar dit is wel een aderlating. Omdat je eerst maar weer eens een vervanger moet zien te krijgen van hetzelfde niveau.
Het gaat ook helemaal niet om zijn kwaliteiten dat ie weg mag, dus ook totaal onlogisch dat jij daar de trainer in betrekt..
remco k
 remco k - maandag 03 juli 2017 - 15:10   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 03 juli 2017 - 09:22 schreef p111 het volgende:
Ja ik had Urby wel graag bij Ajax gezien, jammer transfervrij en wat hier en daar vergeten wordt gewoon een goede linksback op een presenteerblaadje.
De Urby van toen zeker. De Urby van nu denk ik niet..

Hij heeft vorig jaar ook de voorbereiding mee getraind bij Ajax he, blijkbaar is ie toen niet positief meegevallen..
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 juli 2017 - 08:08   quote  deeplink  
Ajax geeft signaal af.

Veel treffender kan het niet. Op het moment dat Marcel Keizer en zijn spelers van Ajax rond kwart over twaalf hun voet over de drempel in Hotel Elisabeth zetten, miezert het in het zwaarbewolkte Oostenrijkse Mayerhofen. Ook figuurlijk lijken er – tot het sluiten van de transfermarkt op 1 september – donkere wolken te hangen boven de Amsterdamse selectie, die Nederland weer op de Europese voetbalkaart zette.

Het is de keerzijde van de knappe finaleplaats in de Europa League onder Keizers voorganger Peter Bosz. Met de jonge, talentvolle Ajacieden in de spotlights, staat de telefoon van directeur spelersbeleid Marc Overmars roodgloeiend en gonst het van de geruchten. En dan moet het transfergeweld bij de clubs uit de grote competities nog losbarsten. Een leegloop dreigt. Al is de Ajax-clubleiding ervan overtuigd dat het wel zal loslopen.

„Natuurlijk heb ik het geraamte van mijn basisteam al een beetje in mijn hoofd”, zegt Keizer. De gepromoveerde coach van Jong Ajax beseft echter dat zijn selectie er over drie weken – als Ajax in de (derde) voorronde van de Champions League al moét presteren – heel anders kán uitzien.

Het is allerminst ideaal voor de in het diepe gegooide trainer, die net als de Ajax-leiding gruwelt van de gedachte aan vorig jaar. De vijf punten die de Amsterdammers op 13 en 20 augustus, in de transferperiode, thuis tegen Roda JC (2-2) en Willem II (1-2) verspeelden, braken Bosz uiteindelijk lelijk op in de kampioensrace met Feyenoord.

Het verklaart de actie van Overmars. In strijd met het aloude Ajax-adagium dat elke speler voor de juiste prijs te koop is, geeft de directeur nu een krachtig signaal af: „Kasper Dolberg en Amin Younes, not for sale.” Ofwel: niet te koop. „Klaas-Jan Huntelaar en Dolberg zijn een toptandem van meester en leerling”, aldus het directielid. De Deense spits wordt volgens hem begeerd door zes Europese topclubs die hun interesse bij Ajax kenbaar maakten, maar – zo klinkt het nu – minimaal een jaar geduld zullen moeten hebben.

Hetzelfde geldt voor Torino, Fiorentina en Schalke 04, de clubs die zich officieel bij Ajax meldden voor Younes. Voor de Duitser, die als reserve Die Mannschaft de finale van de Confederations Cup zag winnen van Chili (1-0), kan Overmars al het tienvoudige van de aankoopsom (1,5 miljoen euro) ontvangen, maar geld speelt geen rol.

Hoeveel waarde aan de woorden van de directeur moet worden gehecht, is echter de vraag. Op 20 juli 2007 werd in het trainingskamp in De Lutte de champagne ontkurkt, omdat Wesley Sneijder ondanks de interesse van Valencia nog minimaal één seizoen Ajax-speler zou blijven. Drie weken later, op 10 augustus, moesten de toenmalige ’td’ Martin van Geel en trainer Henk ten Cate toegeven dat het bod van Real Madrid (24 miljoen euro) niet was te weigeren. Hetzelfde gebeurde vorig jaar bij Arek Milik. De Pool verhuisde naar Napoli, nadat een vertrek even daarvoor in een persbericht nog werd uitgesloten.

Het verklaart de onzekerheid bij de fans. Tot vlak voor de deadline zal er aan spelers worden getrokken. Neem Davinson Sanchez. De verdediger mag zich net als Dolberg ondanks een zwakke Europa League-eindstrijd verheugen in belangstelling. FC Barcelona en Real Madrid zijn de eerste clubs die worden genoemd, maar Internazionale lijkt door te pakken en is volgens Italiaanse media zelfs bereid een gigantische transfersom neer te leggen. Zulke bedragen weigeren, is een onaanvaardbaar bedrijfsrisico. Zeker in de wetenschap dat Sanchez een jaar geleden voor 5 miljoen euro van Nacional in Colombia is gekocht. „Maar voor minder dan 40 miljoen gaat hij echt niet weg”, aldus Overmars. „Onbespreekbaar.”

Van Kenny Tete (Overmars: „Inter heeft zich niet bij ons gemeld, misschien bij zijn zaakwaarnemer Mino Raiola”) en Mitchell Dijks (begeerd door een aantal Engelse clubs) heeft Ajax al min of meer afscheid genomen en Joël Veltman is in beeld bij Frank de Boers Crystal Palace. Als de rechtsback, gisteren gewoon present bij Ajax in het Zillertal, een mooie transfer wil maken, lijkt het na zijn twee goals in het Oranje-shirt tegen Ivoorkust nu het moment.

Ook André Onana en Hakim Ziyech – in het geruchtencircuit gelinkt aan Napoli en AC Milan – liggen goed in de markt. Al lijkt Overmars zich over de doelman geen zorgen te hoeven maken. „Napoli is onzin”, zegt Onana’s zaakwaarnemer Albert Botines. „Hij blijft bij Ajax.” Hoe Ziyech erin staat, is niet bekend, maar Ajax zal een vertrek in principe blokkeren en anders de absolute hoofdprijs vragen.

Het is voor de directie én staf van Ajax zaak rust uit te stralen. Dat kan ook, want ondanks het vertrek van Davy Klaassen staat er een – helemaal voor Eredivisie-begrippen – uitstekende selectie. Zeker als er nog een goede linksback en buitenspeler aan worden toegevoegd. En als er wordt verkocht, zal Overmars direct een vervanger moeten presenteren.

Al bewijst de situatie-Ziyech van vorig jaar (lees: de vergooide Champions League-deelname in Rostov) dat het geen kwaad kan ook proactief te handelen. Zeker bij het aantrekken van een rechtsback. Ook al zijn de commissarissen geen voorstander van kopen voordat er is verkocht. Gebeurt dat wel, dan kan bij Ajax – zoals gisteren ook bij de middagtraining in Oostenrijk – sneller dan verwacht het zonnetje doorbreken.

Bron: Telegraaf.nl
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 juli 2017 - 08:08   quote  deeplink  
Hopelijk houden ze bij Ajax nu eens woord en verkopen ze niet in de laatste dagen ineens een speler!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 04 juli 2017 door Ajax Warrior --
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 10:26   quote  deeplink  
Toch zal ik begrijpen dat als er 45 miljoen of meer op tafel komt voor Sanchez, dat Ajax dan verkoopt.. Wie zegt dat hij dit jaar weer zo presteerd? Ik zou er gigantisch van balen.. Want zo'n speler ondanks dat het een verdediger is, kan je elftal maken of breken met zijn kwaliteiten.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 04 juli 2017 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 10:26 schreef remco k het volgende:
Toch zal ik begrijpen dat als er 45 miljoen of meer op tafel komt voor Sanchez, dat Ajax dan verkoopt.. Wie zegt dat hij dit jaar weer zo presteerd? Ik zou er gigantisch van balen.. Want zo'n speler ondanks dat het een verdediger is, kan je elftal maken of breken met zijn kwaliteiten.
Zij weten ook dat dat zo is, maar je weet dat je hem niet kan behouden als ze echt gaan bieden rond die bedragen. Het kan zelfs nog op gaan lopen ook als er een jacht komt van meerdere grote clubs. Het hoge bedrag is dus omdat hij eigenlijk op dit moment onvervangbaar is. Dit statement bepaald tevens verder mogelijk wel de toekomst. Met een beetje geluk zet je hiermee de stempel, in de eredivisie ga je niet goedkoop shoppen!
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 10:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 10:39 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Zij weten ook dat dat zo is, maar je weet dat je hem niet kan behouden als ze echt gaan bieden rond die bedragen. Het kan zelfs nog op gaan lopen ook als er een jacht komt van meerdere grote clubs. Het hoge bedrag is dus omdat hij eigenlijk op dit moment onvervangbaar is. Dit statement bepaald tevens verder mogelijk wel de toekomst. Met een beetje geluk zet je hiermee de stempel, in de eredivisie ga je niet goedkoop shoppen!
Eens..

Maar stel dat Sanchez wel vertrekt..

Wat dan? Ik kan me zo 123 niet een geweldige vervanger bedenken..

Of Sanchez met Riedewald??
p111
 p111 - dinsdag 04 juli 2017 - 11:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 01 juli 2017 - 14:31 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Je doet alsof je hem dagelijks spreekt man.
Was gewoon een dikke flop. Iedereen zag en wist het, maar is toch gehaald.
Aju, de ballen en we zullen je niet missen.
Nooit geen onvertogen woord in de pers geen gezeik das voor mij voldoende, nee missen doen we hem niet maar eindelijk een keer geen zeiklul die blijft zeuren dat die niet speelt vandaar het beste voor hem.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 04 juli 2017 - 11:28   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 10:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens..

Maar stel dat Sanchez wel vertrekt..

Wat dan? Ik kan me zo 123 niet een geweldige vervanger bedenken..

Of Sanchez met Riedewald??
Bedoel je niet De Ligt? Want Sanchez is dan weg! ;-)
remco k
 remco k - dinsdag 04 juli 2017 - 12:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 11:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Bedoel je niet De Ligt? Want Sanchez is dan weg! ;-)
Hahaha, ja dat bedoel ik inderdaad..
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 juli 2017 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 13:20 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Dat weet ik Eide, maar dat gezeik dat hij een absolute flop is gaat mij veel te ver. Is door de media helemaal de grond in geboord na zijn optreden in het begin van het seizoen. De kritiek was terecht toen, maar sindsdien kon hij helemaal niets meer goed doen!
Tja volgens mij viel Tete toen ook door de mand en met hem nog velen anderen. Het was voor alle spelers lastig om zich aan te passen aan de speelstijl van Bosz.

Ik ben blij dat we hem niet nodig hadden en misschien hebben de jong everdedigers juist heel veel van hem geleerd. Het is wel iemand met veel ervaring en heeft in het Duits nationale elftal gespeeld, dus een echte koekebakker is niet. OP die leeftij dmoet hij gewoon ergens heen gaan waar hij kan spelen en Ajax heeft genoeg verdedigers op dit moment.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 juli 2017 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 02 juli 2017 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Ik weet niet wat er verder tussen Ajax en Tete speelt, zeker omdat beide met tegengestelde verklaringen kwamen. Ajax zei dat Tete niet wilde praten terwijl Tete zegt dat Ajax hem niet heeft benaderd. Ik weet niet wat er waar is, maar de relatie is zwaarder beschadigd dan ik had verwacht helaas.
Tja ik snap net dat Overmars gewoon even met Tete praat zonder zaakwaarnemer. Gewoon een onderonsje. IK zou dat hebben gedaan. Die Maniako van een zaakwaarnemer is gewoon killing voor zoveel talenten. Alleen de echte top spelers hebben profijt van zo'n eikel.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 04 juli 2017 - 13:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 10:50 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens..

Maar stel dat Sanchez wel vertrekt..

Wat dan? Ik kan me zo 123 niet een geweldige vervanger bedenken..

Of Sanchez met Riedewald??
De Ligt zal zijn plek innemen, daarom mag Sanchez eventueel weg als er 45m wordt geboden. Uiteindelijk ga je wel in kwaliteit achteruit, want Sanchez en de Ligt samen achterin vind ik wel OK, ondanks dat ze allebei rechtsbenig zijn.
Peterhs
 Peterhs - dinsdag 04 juli 2017 - 13:32   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 04 juli 2017 - 13:29 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

De Ligt zal zijn plek innemen, daarom mag Sanchez eventueel weg als er 45m wordt geboden. Uiteindelijk ga je wel in kwaliteit achteruit, want Sanchez en de Ligt samen achterin vind ik wel OK, ondanks dat ze allebei rechtsbenig zijn.
Volledig eens. Plus dat de Ligt nog piepjong is. Mag je dan verwachten dat hij er dan het hele seizoen al staat te schitteren? Denk het niet. Al mochten we dat bij Sanchez ook niet.
Nou dan als de sodemieter dan nog maar zo'n speler halen voor 5 mil. Moeten er toch wel meer rondlopen.
Brandje
 Brandje - dinsdag 04 juli 2017 - 14:18   quote  deeplink  
Veltman heeft zijn contract met twee jaar verlengt tot 2020. Mijn dag kan niet meer stuk(sarcasme ten top)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 6016
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1310839