BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
p111
 p111 - maandag 21 mei 2018 - 15:21   quote  deeplink  
Klopt alleen ben ik bang als er bedragen van 50 miljoen geboden worden deze spelers al zijn het nog tieners de deur uit gaan en terecht.Als club en bedrijf zijnde kan je dit soort biedingen niet laten lopen.
Eide
 Eide - maandag 21 mei 2018 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 15:21 schreef p111 het volgende:
Klopt alleen ben ik bang als er bedragen van 50 miljoen geboden worden deze spelers al zijn het nog tieners de deur uit gaan en terecht.Als club en bedrijf zijnde kan je dit soort biedingen niet laten lopen.
Natuurlijk kan je zo'n bod laten lopen. Ajax heeft momenteel 175 mio aan reserve. Waar het om gaat is de vraag wat het doet met een speler als je een transfer naar zo'n club laat knappen. Uiteindelijk moeten je spelers wel met plezier in Amsterdam spelen.

Wat je achter de hand hebt is ook nog een dingetje. Met Frenkie de Jong in de coulissen doet niemand moeilijk over een vertrek van Ziyech. De ontwikkeling van De Ligt is niet los te zien van het vertrek van Sanchez.

Ik hoop vooral dat Ajax woord bij daad stelt en sportief succes boven financiële klappers laat gaan.
Hummel10
 Hummel10 - maandag 21 mei 2018 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 15:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zo'n bod laten lopen. Ajax heeft momenteel 175 mio aan reserve. Waar het om gaat is de vraag wat het doet met een speler als je een transfer naar zo'n club laat knappen. Uiteindelijk moeten je spelers wel met plezier in Amsterdam spelen.

Wat je achter de hand hebt is ook nog een dingetje. Met Frenkie de Jong in de coulissen doet niemand moeilijk over een vertrek van Ziyech. De ontwikkeling van De Ligt is niet los te zien van het vertrek van Sanchez.

Ik hoop vooral dat Ajax woord bij daad stelt en sportief succes boven financiële klappers laat gaan.
Dat is echt een illusie Ajax zal altijd verkopen tegen de juiste prijs.
Het wordt wel tijd voor sportief succes hopelijk laten ze dit zwaar meewegen komend seizoen. Lijkt mij niet echt wenselijk om weer geen prijzen te pakken.

175 miljoen reserve daar moet je fluitend kampioen mee kunnen worden..
Brandje
 Brandje - maandag 21 mei 2018 - 19:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 15:37 schreef Eide het volgende:

[..]

Natuurlijk kan je zo'n bod laten lopen. Ajax heeft momenteel 175 mio aan reserve. Waar het om gaat is de vraag wat het doet met een speler als je een transfer naar zo'n club laat knappen. Uiteindelijk moeten je spelers wel met plezier in Amsterdam spelen.

Wat je achter de hand hebt is ook nog een dingetje. Met Frenkie de Jong in de coulissen doet niemand moeilijk over een vertrek van Ziyech. De ontwikkeling van De Ligt is niet los te zien van het vertrek van Sanchez.

Ik hoop vooral dat Ajax woord bij daad stelt en sportief succes boven financiële klappers laat gaan.
Die 175 is geen geld in kas hè wat velen denken?
Bovendien vind het geld niet nodig hebben totaal geen reden om 60 miljoen voor de Ligt te lopen. We hebben het hier over een CV en geen spits of nummer tien. Komop als Ajax dit bedrag laat lopen dan doen ze dat met de reden "kijk ons eens standvastig zijn" maar is natuurlijk te gek voor woorden.
Eide
 Eide - maandag 21 mei 2018 - 21:05   quote  deeplink  
Daar valt zeker ook wat voor te zeggen Brandje
hjf
 hjf - dinsdag 22 mei 2018 - 09:22   quote  deeplink  
Maar wel een CV die tegendoelpunten moet voorkomen Brandje. We hebben het gezien wat een aderlating Sanchez achterliet toen hij vertrokken was.
remco k
 remco k - dinsdag 22 mei 2018 - 09:38   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 09:22 schreef hjf het volgende:
Maar wel een CV die tegendoelpunten moet voorkomen Brandje. We hebben het gezien wat een aderlating Sanchez achterliet toen hij vertrokken was.
Toch komen we dit seizoen op exact hetzelfde doelsaldo uit als met Sanchez.
p111
 p111 - dinsdag 22 mei 2018 - 09:57   quote  deeplink  
Dat is denk ik ook gekomen door de ontwikkeling van de Ligt en het instromen van onze Argentijnse vriend Nico.
p111
 p111 - dinsdag 22 mei 2018 - 09:59   quote  deeplink  
Als ik zo de aankopen zie en de a.s aankopen mits die echt doorgaan,dan zie ik het wel positief in,er van uitgaande dat alleen Ziyech weg gaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 mei 2018 - 10:02   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 09:38 schreef remco k het volgende:

[..]

Toch komen we dit seizoen op exact hetzelfde doelsaldo uit als met Sanchez.
Competitie dit seizoen 33 doelpunten tegen. Afgelopen seizoen 23. Europees een heel stuk mindeer gevoetbald ten opzichte van vorig seizoen. Dus jouw vergelijking gaat echt niet op! Met Sanchez was het allemaal gewoon beter en vielen de foutjes van De Ligt niet altijd op!
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 mei 2018 - 10:04   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Competitie dit seizoen 33 doelpunten tegen. Afgelopen seizoen 23. Europees een heel stuk mindeer gevoetbald ten opzichte van vorig seizoen. Dus jouw vergelijking gaat echt niet op! Met Sanchez was het allemaal gewoon beter en vielen de foutjes van De Ligt niet altijd op!
In dat geval hebben we dus ook 10x meer gescoord ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 mei 2018 - 10:14   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:04 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

In dat geval hebben we dus ook 10x meer gescoord ;-)
Ik heb het over verdedigend. Daarnaast wil ik weleens de statistieken van alleen de 2e seizoenshelft zien qua voor- en tegendoelpunten. Denk dat er statistieken gezien de eerste helft van het seizoen meer weer gescoord.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 mei 2018 - 10:20   quote  deeplink  
51 voor en 16 tegen na 17 speelrondes. Toen kwam Ten Hag. 2e seizoenshelft 38 voor en 17 tegen.
remco k
 remco k - dinsdag 22 mei 2018 - 10:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:02 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Competitie dit seizoen 33 doelpunten tegen. Afgelopen seizoen 23. Europees een heel stuk mindeer gevoetbald ten opzichte van vorig seizoen. Dus jouw vergelijking gaat echt niet op! Met Sanchez was het allemaal gewoon beter en vielen de foutjes van De Ligt niet altijd op!
Het is Brandje zijn punt, en dat gaat wel degelijk op naar mijn mening, als je aanvallend dusdanig goed bent en meer scoort is het goede centrum belangrijk, maar daar hoeft geen wereldtop te staan. En daarom heb ik liever een van de 5 aanvallende plekken ingevuld met fantastische spelers..
remco k
 remco k - dinsdag 22 mei 2018 - 10:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:14 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik heb het over verdedigend. Daarnaast wil ik weleens de statistieken van alleen de 2e seizoenshelft zien qua voor- en tegendoelpunten. Denk dat er statistieken gezien de eerste helft van het seizoen meer weer gescoord.
Dat is hier even terug al een keer besproken, en dat klopt zeker, voor de winter was het zowel aan de bal, zonder bal, aanvallend en defensief een stuk beter.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 mei 2018 - 10:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:20 schreef Ajax Warrior het volgende:
51 voor en 16 tegen na 17 speelrondes. Toen kwam Ten Hag. 2e seizoenshelft 38 voor en 17 tegen.
Dus die 10 goals meer komen eigenlijk op naam van Keizer ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 mei 2018 - 10:31   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:30 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus die 10 goals meer komen eigenlijk op naam van Keizer ;-)
Meer de wedstrijd tegen NAC! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - dinsdag 22 mei 2018 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Het is Brandje zijn punt, en dat gaat wel degelijk op naar mijn mening, als je aanvallend dusdanig goed bent en meer scoort is het goede centrum belangrijk, maar daar hoeft geen wereldtop te staan. En daarom heb ik liever een van de 5 aanvallende plekken ingevuld met fantastische spelers..
Sorry maar ik heb verdedigend toch graag een goed slot op de deur. En die was er dit jaar gewoonweg niet.
Ronald 1960
 Ronald 1960 - dinsdag 22 mei 2018 - 10:34   quote  deeplink  
Je kan dus heel voorzichtig stellen dat: ALS we met Keizer door zouden zijn gegaan, misschien wel kampioen zouden zijn geworden, mits je in de 2e seizoens helft 1 goal per wedstrijd meer had gemaakt, in de wedstrijden die we gelijk hebben gespeeld....
remco k
 remco k - dinsdag 22 mei 2018 - 12:25   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:33 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Sorry maar ik heb verdedigend toch graag een goed slot op de deur. En die was er dit jaar gewoonweg niet.
Snap ik maar ook dit jaar de minst gepasseerde defensie.
Loetje
 Loetje - dinsdag 22 mei 2018 - 14:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 12:25 schreef remco k het volgende:

[..]

Snap ik maar ook dit jaar de minst gepasseerde defensie.
Dat wel, maar 33 tegengoals is volgens mij zo'n beetje het meeste wat we de afgelopen jaren hebben tegen gehad dit seizoen. Ook vrij makkelijk kansen tegen dit jaar. Nog meer als anders.
Pietje
 Pietje - dinsdag 22 mei 2018 - 14:49   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 14:23 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat wel, maar 33 tegengoals is volgens mij zo'n beetje het meeste wat we de afgelopen jaren hebben tegen gehad dit seizoen. Ook vrij makkelijk kansen tegen dit jaar. Nog meer als anders.
Klopt. De laatste keer dat we meer tegendoelpunten incasseerden was het seizoen 2011/2012, namelijk 36.
Eide
 Eide - dinsdag 22 mei 2018 - 14:58   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 10:30 schreef Ronald 1960 het volgende:

[..]

Dus die 10 goals meer komen eigenlijk op naam van Keizer ;-)
ruimschoots.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 mei 2018 - 15:30   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 09:22 schreef hjf het volgende:
Maar wel een CV die tegendoelpunten moet voorkomen Brandje. We hebben het gezien wat een aderlating Sanchez achterliet toen hij vertrokken was.
Het probleem onder zowel Bosz, Keizer maar ook TH is niet de verdediging maar het gruwelijke aantal (open) kansen die gemist worden. Zeker KJH mistte echt een hele boel van zulke mogelijkheden.
Als een trainer het gevoel heeft dat zijn ploeg supérieur is dan zal er automatisch wat verder van de goal worden gespeeld. Blijf je de mooiste kansen missen dan zal een trainer daar (onbewust) rekening mee houden. Dus laten we er aub voor zorgen dat de helft, van de afgelopen jaren gemiste kansen erin gaat en je bent half maart kampioen.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 22 mei 2018 - 17:41   quote  deeplink  
Als City de Ligt wil hebben, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Natuurlijk wel voor de gevraagde 60m. Ik vind dat meer Nederlanders onder Guardiola moeten spelen, zodat ze kennis opdoen over de manier van spelen en hoe hij zich als Coach neerzet. Ik denk dat dit voor veel spelers extreem leerzaam is. Een beetje de hollandse school maar dan verbeterd in het kwadraat. Daaar kunnen we later alleen maar weer profijt van hebben mocht hij terugkomen en trainer worden over 30 jaar.
Brandje
 Brandje - dinsdag 22 mei 2018 - 18:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 17:41 schreef Ajax we love you het volgende:
Als City de Ligt wil hebben, dan kan ik dat alleen maar toejuichen. Natuurlijk wel voor de gevraagde 60m. Ik vind dat meer Nederlanders onder Guardiola moeten spelen, zodat ze kennis opdoen over de manier van spelen en hoe hij zich als Coach neerzet. Ik denk dat dit voor veel spelers extreem leerzaam is. Een beetje de hollandse school maar dan verbeterd in het kwadraat. Daaar kunnen we later alleen maar weer profijt van hebben mocht hij terugkomen en trainer worden over 30 jaar.
Wat Loetje ook al zei. De Ligt is alles wat Guardiola in een CV zoekt. Kompany ook maar die heeft altijd wat. Stones is echte Engelse verdediger maar kan net als Otamendi niet met ruimte in zijn rug spelen.
Hummel10
 Hummel10 - dinsdag 22 mei 2018 - 22:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 21 mei 2018 - 19:15 schreef Brandje het volgende:

[..]

Die 175 is geen geld in kas hè wat velen denken?
Bovendien vind het geld niet nodig hebben totaal geen reden om 60 miljoen voor de Ligt te lopen. We hebben het hier over een CV en geen spits of nummer tien. Komop als Ajax dit bedrag laat lopen dan doen ze dat met de reden "kijk ons eens standvastig zijn" maar is natuurlijk te gek voor woorden.
Inderdaad waar ja 60 voor een cv van 18 jaar kun je gewoon niet laten lopen. 175 netto in de kas dat zal ook niet Nee, maar wel ruim voldoende om je concurrenten voor te blijven.
Eide
 Eide - woensdag 23 mei 2018 - 07:36   quote  deeplink  
Ajax wil Argentijn Magallán snel definitief vastleggen

Ajax wil Lisandro Magallán zo snel mogelijk presenteren. De 24-jarige Argentijnse verdediger die overkomt van Boca Juniors moet de vierde aankoop voor het nieuwe seizoen worden. De Amsterdammers betalen de Argentijnse club zo’n acht miljoen euro.

Magallán zal een contract voor vijf seizoenen tekenen. Eerder legde Ajax al verdediger Perr Schuurs van Fortuna vast en aanvaller Hassane Bandé van KV Mechelen. Ook aanvallende middenvelder Zakaria Labyad (25) is volgend seizoen speler van Ajax.

Ook Magallán, een fysiek sterke verdediger, is een midtwintiger. Juist in die leeftijdscategorie wil Ajax de selectie versterken om zodoende constanter te kunnen presteren. De Amsterdammers beginnen op 19 juni aan de voorbereiding van het nieuwe seizoen. Een maand later staat namelijk al de cruciale voorronde van de Champions League op het programma waarin Ajax het opneemt tegen Sturm Graz uit Oostenrijk of PAOK uit Griekenland. Wil Ajax de Champions League bereiken dan moet het in totaal drie voorrondes overleven.

Bron

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 mei 2018 door Eide --
hjf
 hjf - woensdag 23 mei 2018 - 08:19   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 22 mei 2018 - 22:33 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Inderdaad waar ja 60 voor een cv van 18 jaar kun je gewoon niet laten lopen. 175 netto in de kas dat zal ook niet Nee, maar wel ruim voldoende om je concurrenten voor te blijven.
60 mln niet laten lopen en 175 mln eigen vermogen (is wat anders dan in kas hebben) en ruim voldoende om je concurrenten voor te blijven. Wat bedoel je met het laatste?
hjf
 hjf - woensdag 23 mei 2018 - 08:22   quote  deeplink  
60 mln voor De Ligt kun je gewoonweg niet weigeren. Ook voor die jongen niet, die minimaal 5x zoveel gaat verdienen. En onder Pep wordt hij alleen maar beter. Een fijne optie voor ons zou nog kunnen zijn, dat hij nog een jaar wordt terug verhuurd.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 23 mei 2018 - 08:41   quote  deeplink  
Zoals verwacht toch een mooie club waar Cassiera een seizoen op Eredivisieniveau gaat voetballen. Hopelijk gaan we het zien, behalve tegen Ajax! ;-)
AkaS
 AkaS - woensdag 23 mei 2018 - 08:46   quote  deeplink  
Ja mooie club voor hem. Hopelijk wordt het een Suarez scenario :-)
Jaccio
 Jaccio - woensdag 23 mei 2018 - 11:17   quote  deeplink  
Als Ajax dan toch een wedstrijd moet verliezen volgend seizoen, hoop ik op een 3-2 nederlaag tegen Groningen met een hattrick van Cassiera
Pietje
 Pietje - woensdag 23 mei 2018 - 11:54   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2018 - 08:41 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zoals verwacht toch een mooie club waar Cassiera een seizoen op Eredivisieniveau gaat voetballen. Hopelijk gaan we het zien, behalve tegen Ajax! ;-)
Eens! Ik gun het die jongen van harte. En dan maar hopen dat hij na het komende seizoen wel rijp is voor Ajax-1.
Eide
 Eide - woensdag 23 mei 2018 - 12:41   quote  deeplink  
Ik denk wel dat dit een goede stap is voor Casseirra. Bij Ajax heeft hij nog minimaal een seizoen te maken met KJH en Dolberg. Nu kan hij zich in de kijker spelen en eventueel een plekje afdwingen voor het seizoen 2019/20. Ik gun het hem van harte.

In de jeugd ben ik benieuwd hoe Brian Brobbey zich gaat ontwikkelen. Hij leunt zwaar op zijn fysiek maar dat deed bijvoorbeeld Lukaku ook. Hij is toch een opvallende verschijning.
Peterhs
 Peterhs - woensdag 23 mei 2018 - 14:29   quote  deeplink  
Ik ga er simpelweg vanuit dat ik niet naar echte spitsen uit de jeugd hoef te kijken. Ik kan mij niet heugen wanneer de laatste spits uit eigen jeugd in het eerste speelde, laat staan als vaste waarde.
Pietje
 Pietje - woensdag 23 mei 2018 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2018 - 14:29 schreef Peterhs het volgende:
Ik ga er simpelweg vanuit dat ik niet naar echte spitsen uit de jeugd hoef te kijken. Ik kan mij niet heugen wanneer de laatste spits uit eigen jeugd in het eerste speelde, laat staan als vaste waarde.
Was dat niet Patrick Kluivert? Inderdaad heel lang geleden!
Peterhs
 Peterhs - woensdag 23 mei 2018 - 14:44   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2018 - 14:36 schreef Pietje het volgende:

[..]

Was dat niet Patrick Kluivert? Inderdaad heel lang geleden!
I rest my case!
p111
 p111 - woensdag 23 mei 2018 - 14:54   quote  deeplink  
Luisterde zijn zoontje maar is naar zijn vader!!
Peterhs
 Peterhs - woensdag 23 mei 2018 - 15:43   quote  deeplink  
Van der Vaart sluit Telstar uit
Rafael van der Vaart zal zijn loopbaan niet afsluiten bij Telstar, maar houdt de deur voor Ajax open. "Of ik naar Telstar ga? Nee, dat ga ik niet. Een terugkeer naar de Eredivisie dan? Misschien, ik sta open voor alles", aldus de 109-voudig international tijdens het beantwoorden van vragen via Instagram. Van der Vaart is momenteel transfervrij nadat zijn contract bij FC Midtjylland is afgelopen.
Jaccio
 Jaccio - woensdag 23 mei 2018 - 15:52   quote  deeplink  
"Ik ga niet naar Telstar"
"Ik sta open voor alles"
Eide
 Eide - woensdag 23 mei 2018 - 16:38   quote  deeplink  
Tja, Van der Vaart. Kwam er in Denemarken totaal niet aan te pas. Nu kan dat zijn omdat zijn kwaliteiten niet bij het elftal passen, maar VDV heeft. Sinds zijn vertrek bij HSV lijkt het nergens meer op en zelfs bij HSV was zijn ster toch al wel dalende.

Hij heeft nu 29 wedstrijden gespeeld in de laatste 3 seizoenen en doet net alsof de Eredivisie blij zou moeten zijn met zijn komst. Ik denk dat VDV in z'n handjes mag knijpen als een Nederlandse subtopper zich meldt, want ik zie de top 3 of zelfs AZ of Vitesse niet snel de gok wagen.

Raf moet gewoon nog lekker een seizoen gaan ballen bij een middenmoter ergens en dan instappen op TV of een trainerscursus gaan doen.
p111
 p111 - woensdag 23 mei 2018 - 17:12   quote  deeplink  
Hij moet zich gaan instellen op het trainerschap bij de jeugd van Ajax. Misschien dat hij nog een jaartje als voetballer kan meekomen bij PEC, dat is ook een ploeg die techn/voetbal speelt met John als Ajax trainer.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 23 mei 2018 door p111 --
Eide
 Eide - woensdag 23 mei 2018 - 21:26   quote  deeplink  
FC Emmen hoopt kennelijk spelers te huren van Ajax. Heeft iemand ze al verteld dat Ajax niet verhuurd aan clubs die op kunstgras spelen.
Eide
 Eide - donderdag 24 mei 2018 - 07:17   quote  deeplink  
Van Mike Verweij op Twitter:
Ajax en Groningen zijn akkoord met een eenjarige huurovereenkomst van Casseirra. Het management van Casseirra moet nu nog akkoord gaan. Er zijn nog 7 andere Eredivisieclubs die interesse hebben om Mateo te huren.
Ajax we love you
 Ajax we love you - donderdag 24 mei 2018 - 14:11   quote  deeplink  
DIt is ook leuk voor Sierhuis, nu kan hij gaan schitteren....
p111
 p111 - donderdag 24 mei 2018 - 14:16   quote  deeplink  
Inderdaad eerst nog effe de zomer doorkomen.Ben benieuwd hoe de situatie is als de voorrondes beginnen.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 25 mei 2018 - 07:08   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 23 mei 2018 - 08:19 schreef hjf het volgende:

[..]

60 mln niet laten lopen en 175 mln eigen vermogen (is wat anders dan in kas hebben) en ruim voldoende om je concurrenten voor te blijven. Wat bedoel je met het laatste?
Dat je onderhand verplicht bent om komend seizoen kampioen te worden. Heel veel smoesjes zijn er niet meer..
Eide
 Eide - vrijdag 25 mei 2018 - 07:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 mei 2018 - 07:08 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Dat je onderhand verplicht bent om komend seizoen kampioen te worden. Heel veel smoesjes zijn er niet meer..
Geld is niet hetzelfde als sportief succes. Het probleem van Ajax is en blijft dat de incidentele inkomsten hoog zijn maar de structurele inkomsten achterblijven. Qua begroting zit er helemaal niet zo veel licht tussen Ajax en PSV. De salarismogelijkheden van beide clubs schelen dus ook niet zo veel.

Wij zijn allemaal hartstikke trots dat de shirtsponsor 12 mio betaald. Een Engelse subtopper krijgt het drievoudige. Zolang Ajax niet met een structureel groter budget kan gaan werken is de hele financiële status van Ajax een bomenrij waardoor mensen het zicht op het bos verliezen. Je hebt gewoon geen reet aan 175 mio liquide middelen als je het niet te gelde kan maken op een verantwoorde en structurele manier.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 25 mei 2018 - 08:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 25 mei 2018 - 07:48 schreef Eide het volgende:

[..]

Geld is niet hetzelfde als sportief succes. Het probleem van Ajax is en blijft dat de incidentele inkomsten hoog zijn maar de structurele inkomsten achterblijven. Qua begroting zit er helemaal niet zo veel licht tussen Ajax en PSV. De salarismogelijkheden van beide clubs schelen dus ook niet zo veel.

Wij zijn allemaal hartstikke trots dat de shirtsponsor 12 mio betaald. Een Engelse subtopper krijgt het drievoudige. Zolang Ajax niet met een structureel groter budget kan gaan werken is de hele financiële status van Ajax een bomenrij waardoor mensen het zicht op het bos verliezen. Je hebt gewoon geen reet aan 175 mio liquide middelen als je het niet te gelde kan maken op een verantwoorde en structurele manier.
Klopt en doordat het complete Nederlandse voetbal gefaald heeft afgelopen jaren is het gat Europees alleen maar groter geworden. Mede daardoor missen we die structurele inkomsten.

Vorig seizoen is nog wel te verklaren dat we het weer net niet gered hebben maar jaren daarvoor werd er niet goed gehandeld en waren we er nooit op tijd klaar op sterkte.

Als er nu eens rust binnen de club komt, de selectie tijdig op peil is kom je al een heel eind hoor. Die "175" hoef je daar niet eens voor te gebruiken. Gewoon gericht aankopen en het vertrek van bepaalde spelers goed op zien te vangen. Ik denk dat dit wel het moment is om te laten zien wat je waard bent als Ajax zijnde.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5179
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1468479