BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 10:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 10:01 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Overal worden politieke spelletjes gespeld, zo is het nu eenmaal. Dit is niet alleen bij Ajax zo. Ik heb het zelfs bij de Graafscahp gezien en dat is een klein clubje vergeleken met Ajax.

De media weet ook niet alles, maar krijgen wel uit hun bronnen binnen Ajax bepaalde informatie door en maken dan hun eigen waarheid. Riveco heeft wel een punt, iedereen heeft zijn eigen waarheid. Als deze man of vrouw zo goed was, dan hadden ze hem wel laten zitten. Het is natuurlijk mogelijk dat hij het niet eens was met bepaalde beslissingen van bovenaf.

Hoe dan ook, als iedereen maar blijft lekken, iedereen machtsgeil is, en de media maar al te graag op Ajax duikt, omdat dit goed is voor de verkoopcijfers, Ajax cruciaal is voor Foxsports, de publieke opinie een hekel of zelfs haat heeft naar Ajax toe, pure jaloezie en zij vinden Ajax te arrogant. zal je altijd dit gezeik blijven houden.

Trouwens over arrogantie, ik krijg steeds meer afkeer tegen die gozer na het laatste interview..
Dit vind ik nou een verwarrend bericht.

Eerst erken je het bestaan van politieke spelletjes bij grote en ook minder grote organisaties. Maar het meest typerende gevolg van dergelijke spelletjes ontken je dan weer.

Je zegt dat hij mocht blijven zitten als hij goed zou functioneren
. Maar bij politieke spelletjes worden juist niet de best functionerende behouden of aangesteld. Het zijn de makkelijkste te controleren of te beïnvloeden die mogen blijven en of worden aangesteld!

Waarom denk je dat het duo Bergkmap/Spijkerman graag wilde dat Keizer als volstrekt onervaren trainer voor de groep kwam....

En waarom denk je dat Overmars bijna struikelde om Ten Hag naar binnen te halen en wil behouden terwijl het spel onder hem en de sfeer binnen de selectie onder hem minder en minder werd....

En waarom denk je dat Ten Hag Labyad graag bij Ajax wilde...

Allemaal politieke spelletjes om hun macht te vergroten door medestanders binnen te halen...!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2018 door AkaS --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 10:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 10:56 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit vind ik nou een verwarrend bericht.

Eerst erken je het bestaan van politieke spelletjes bij grote en ook minder grote organisaties. Maar het meest typerende gevolg van dergelijke spelletjes ontken je dan weer.

Je zegt dat hij mocht blijven zitten als hij goed zou functioneren
. Maar bij politieke spelletjes worden juist niet de best functionerende behouden of aangesteld. Het zijn de makkelijkste te controleren of te beïnvloeden die mogen blijven en of worden aangesteld!
Helemaal eens! Juist de mensen met kwaliteiten worden meestal weggewerkt in zulke situaties omdat deze beter renderen. Hierdoor wordt het falen van de ander op het pluche zichtbaar! Net als achter iemands rug om zaken in gang zetten een smerig spel is. Ook iets wat Overmars en v.d. Sar afgelopen seizoen meerdere keren hebben gedaan!

Maar deze heren geloven zelfs nog in sinterklaas ouwe!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2018 door Ajax Warrior --
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 11:01   quote  deeplink  
Ajax gaat vol voor Daley Blind

Ajax heeft de smaak te pakken. Na de voor Nederlandse begrippen spectaculaire transfer van Dusan Tadic (29) zetten de Amsterdammers vol in op Daley Blind (28).

De speler van Manchester United, wiens vader Danny zitting heeft in de raad van commissarissen van Ajax, heeft aangegeven na vier jaar Manchester United graag terug te keren op het oude nest. Iets wat beslist niet aan dovemansoren is besteed.

Blind werd van 2011 tot en met 2014 vier keer kampioen met Ajax. Met Manchester United veroverde hij onder meer de Europa League en de FA Cup.

Bron

Het wordt zo wel een beest van een selectie hoor.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2018 door Eide --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 11:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 11:01 schreef Eide het volgende:
Ajax gaat vol voor Daley Blind

Ajax heeft de smaak te pakken. Na de voor Nederlandse begrippen spectaculaire transfer van Dusan Tadic (29) zetten de Amsterdammers vol in op Daley Blind (28).

De speler van Manchester United, wiens vader Danny zitting heeft in de raad van commissarissen van Ajax, heeft aangegeven na vier jaar Manchester United graag terug te keren op het oude nest. Iets wat beslist niet aan dovemansoren is besteed.

Blind werd van 2011 tot en met 2014 vier keer kampioen met Ajax. Met Manchester United veroverde hij onder meer de Europa League en de FA Cup.

Bron

Het wordt zo wel een beest van een selectie hoor.
Moeten we er rouwig om zijn als wij straks 10 achtereenvolgende jaren, zoals bvb Bayern, de competitie domineren? Of is dat de teloorgang van de Eredivisie?
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 11:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 11:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Moeten we er rouwig om zijn als wij straks 10 achtereenvolgende jaren, zoals bvb Bayern, de competitie domineren? Of is dat de teloorgang van de Eredivisie?
Of het ooit zo ver komt in Nederland weet ik niet en hoop ik eerlijk gezegd ook niet. Dat neemt niet weg dat een ploeg die er aan lijkt te komen wel een surplus aan klasse heeft en Europees ook gewoon mee moet kunnen doen.

Ik ben benieuwd of Ajax Blind als CVM of als CV wil. Blind kan beide natuurlijk.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 11:10   quote  deeplink  
Weer moest Ten Hag even de schandelijke gebeurtenissen aanhalen na de verloren wedstrijd in Eindhoven. Ook de duw jegens Ziyech kwam ter sprake. En nog steeds heb ik enorme twijfels of dit niet gewoon enorm opgeblazen is. Want nergens, maar dan ook nergens, vind je een filmpje waarop te zien is dat Ziyech een duw krijgt of geduwd is. En dat met al die media eromheen en al die supporters die zelf ook met hun telefoons filmen! Dus wederom geen zelfreflectie bij de staf en spelers, maar enkel zeiken over randzaken. Maar wel willen dat supporters zelfreflectie hebben???
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 11:12   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Of het ooit zo ver komt in Nederland weet ik niet en hoop ik eerlijk gezegd ook niet. Dat neemt niet weg dat een ploeg die er aan lijkt te komen wel een surplus aan klasse heeft en Europees ook gewoon mee moet kunnen doen.

Ik ben benieuwd of Ajax Blind als CVM of als CV wil. Blind kan beide natuurlijk.
Waarom hoop je het eerlijk gezegd ook niet? Ik hoop het eigenlijk wel. Zal al die lettertjes in Eindhoven en rotjedam leren! Voor al die jaren van "Helemaal niets in Amsterdam!"
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 11:38   quote  deeplink  
Omdat ik niet zit te wachten op een competitie zonder serieuze tegenstand. Ik zie Ajax graag jaar na jaar kampioen worden, maar niet omdat de rest sportief failliet is zoals in Duitsland.
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 11:52   quote  deeplink  
Even toelichten: ik denk dat Ajax alleen beter kan worden als er echt serieuze tegenstand is. Al is het maar 1 ploeg zoals in Spanje tussen Barca en Real. Uiteindelijk ga je kapot als je geen tegenstand hebt omdat je nooit wordt gedwongen vol uit te gaan, omdat de druk er nooit vol op staat. Het dwingt je ook niet om eindelijk eens te verrassen zoals Ajax nu doet met Tadic en misschien met Blind.

Laten we wel wezen, als Ajax kampioen was geworden was er nooit zo doorgepakt op de transfermarkt als nu.
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 11:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 11:06 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Moeten we er rouwig om zijn als wij straks 10 achtereenvolgende jaren, zoals bvb Bayern, de competitie domineren? Of is dat de teloorgang van de Eredivisie?
Ik ga daar niet rouwig om zijn mocht dat gebeuren, laten we het hopen.

Maar ook met dit soort spelers geen enkele garantie toch. We kunnen ons allemaal de selectie met Jaap Stam en Davids nog wel herinneren.
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 12:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 10:53 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik evenmin, daar hij Schöne daar altijd op afzeikte???
Nee daar zeik ik hem niet op af AW, dat heb je dan compleet verkeerd begrepen.

Schone denkt veel aanvallender dan Blind, Schone zijn handelingssnelheid is een stuk lager en daar beoordeel ik hem deels op, niet op zijn loopsnelheid. Blind zijn handelingssnelheid ligt juist heel hoog. Schone vind ik daar matig omdat hij niet goed weet wanneer hij moet instappen en daardoor regelmatig overlopen wordt, en dat heeft niks met loopsnelheid te maken. Blind is positioneel veel sterker..
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 12:06   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 10:50 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat ligt eraan hoe je dit gaat invullen. Blind is een aanvallend denkende speler en Ajax speelt graag aanvallend en dus op de helft van de tegenstander.

Bij balverlies en omschakeling moet je wel beschikken over snelheid..Metname Tete had hier in wedstrijden op een hoger niveau dan de eredivisie een duidelijke meerwaarde kan ik mij nog goed herinneren.

Ik vind Blind een prachtige speler, maar er komt hoe dan ook veel ruimte in zijn rug. Snap even niet hoe jij erbij komt dat dit onjuist is???
Omdat het de defensie is die met zo veel ruimte in de rug speelt en niet je middenveld, je snelheid zal dus ook in je centrale duo moeten zitten idealiter.

Blind heeft er bij ons eerder gespeeld op dezelfde manier en was toen met afstand onze beste speler, hij heeft dit dus ook gewoon bewezen, en is er bij United echt niet slechter op geworden.

Enige twijfel bij mij zou zijn dat hij nu al een tijd niet meer op 6 heeft gespeeld, maar alleen als linksback of LCV.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 02 juli 2018 - 13:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 10:56 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dit vind ik nou een verwarrend bericht.

Eerst erken je het bestaan van politieke spelletjes bij grote en ook minder grote organisaties. Maar het meest typerende gevolg van dergelijke spelletjes ontken je dan weer.

Je zegt dat hij mocht blijven zitten als hij goed zou functioneren
. Maar bij politieke spelletjes worden juist niet de best functionerende behouden of aangesteld. Het zijn de makkelijkste te controleren of te beïnvloeden die mogen blijven en of worden aangesteld!

Waarom denk je dat het duo Bergkmap/Spijkerman graag wilde dat Keizer als volstrekt onervaren trainer voor de groep kwam....

En waarom denk je dat Overmars bijna struikelde om Ten Hag naar binnen te halen en wil behouden terwijl het spel onder hem en de sfeer binnen de selectie onder hem minder en minder werd....

En waarom denk je dat Ten Hag Labyad graag bij Ajax wilde...

Allemaal politieke spelletjes om hun macht te vergroten door medestanders binnen te halen...!
Hoi Akas, ik heb het gevolg niet ontkend, door politike spelletjes onstaan er ook slachtoffers, zo is het nu eenmaal.
De vraag is waar wil Ajax naartoe en hoe ga je dat gezamelijk doen.

Als je dan kijkt naar Bergkamp die alles op de jeugd wil gooien en het prima vind dat er een team staat van gemiddeld 19 jaar, zonder enige ervaring en Overmars die vind dat er een goede mix moet zijn, dan heb je een conflict.
Bergkamp die Bosz te dominant vond en hem niet serieus nam met zijn manier van spelen en zijn nietsseggende voetballoopbaan en dan een Spijkerman die assistent is en het niet eens is met Bosz en alles verklapt aan Bergkamp, tja dan moet je keuzes maken. Je bent hoofdcoach en dan bepaal jij en niet een assistent hoe er moet worden gespeeld. Een assistent mag advies geven, maar dat is het dan ook wel, ook al waren wij het ook eens met de adviezen, om Tete in te zetten ipv Veltman, om niet te lang vast te houden aan bepaalde spelers. Maargoed....

Bergkamp vond Keizer een betere trainer en in potentie is hij dat misschien ook wel. Bozs gaat met ruzie weg, want die trekt het niet meer met Bergkamp, L'ami en Spijkerman. Overmars is beetje boos op bergkamp, want ze gingen de goede kant op en nu beginnen ze weer van vooaf aan toen Bosz vertrok.
Tja er is niemand anders, dus schuiven ze Keizer naar voren onder druk van bergkamp. En Overmars is duidelijk, als het fout gaat hang jij (bergkamp) ook, want doordat er intern druk werd uitgeveord en er heel snel niemand anders was, gaat Keizer aan de slag. Het ging lange tijd niet goed, maar daar zijn verzachtende omstandigheden te noemen.

Daarna gaat het beter en dan gaat het spelletje echt beginnen. Het hele seizoen was er een extreme onderlinge spanning gaande, waarin in mijn ogen de meest verkeerde beslissing viel. In plaats van een oude ervaren knar neer te zetten om zo Keizer te ondersteunen, kreeg Keizer de bons en in zijn kielzog ging helaas ook Bergkamp mee, want het was zijn aanstelling.

Het is allemaal gebeurd en wat willen we nu? Laat Overmars is het een keer op zijn manier doen en laten we niet vergeten dat de jeugd de voorkeur moet krijgen. Tadic ipv Ziyech, als het ze lukt om blind te halen en dan ook Huntelaar in je team, ja daar ga je als jonge speler wat van leren, dan is het leuk om te blijven en dan kan je successen boeken.

Geef de mensen een kans en begraaf het verleden. Je kan alleen success hebben als je met z'n allen naar voren kijkt en men het eens zijn met het gevoerde nieuwe beleid, om ervaring terug te halen ipv de bank rekening alleen maar meer en meer te spekken.

Trouwens trainers proberen altijd hun lievelingetjes te halen, dat zie je ook bij amateur voetbal terug, maar ook in het bedrijfleven, daar is niets mis mee.
Ajax we love you
 Ajax we love you - maandag 02 juli 2018 - 13:42   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 11:09 schreef Eide het volgende:

[..]

Of het ooit zo ver komt in Nederland weet ik niet en hoop ik eerlijk gezegd ook niet. Dat neemt niet weg dat een ploeg die er aan lijkt te komen wel een surplus aan klasse heeft en Europees ook gewoon mee moet kunnen doen.

Ik ben benieuwd of Ajax Blind als CVM of als CV wil. Blind kan beide natuurlijk.
Ik ben daar ook heel nieuwsgierig naar, voordeel is dat hij op beide posities uit de voeten kan inclusief linksback. Als je dan kijkt wat we hebben, kan je alles mooi doorschuiven bij eventuele schorsingen, blessures. IK hoop echt dat het lukt en Ziyech ook nog eens voor 30m de deur uitgaat.
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 13:53   quote  deeplink  
Wat betreft het inzetten van "de bekende lijntjes naar de pers" …

'Groot transfernieuws uit Amsterdam: Ajax gaat vol voor terugkeer Blind'

Alleen al de wijze waarop dit is geformuleerd... Ik wil echt graag positief naar de ontwikkelingen kijken, maar ik zie ze gewoon niet.

Er wordt gedaan alsof Ajax een gigantische topper aan het binnenhalen is. Maar ik kan mij nog niet zo lang geleden een interland voor de geest halen waarin heel duidelijk werd gesteld dat Blind door het ijs was gezakt!

Natuurlijk moet het centrale duo snelheid bezitten, maar kijk nou eens naar onze aannemelijke selectie en zet dit af tegen ploegen in de (sub) top van Europa... En dan bedoel ik niet 1 op 1 personen vergelijken maar naar specifieke kwaliteiten per positie en daarbij ook de combinatie van kwaliteiten die het geheel vormen...

Wij hebben straks zomaar een opstelling die er zo uit ziet:

--------------------Onana------------------

------------de Ligt---Blind---------------

Veltman-------------------------------Nico

--------------Schöne/Frenkie--------------

------Donny--------------------Tadic-----

Neres------------------------------Labyad

----------------Dolberg------------------

Wat vinden jullie van deze opstelling m.b.t. fysieke kracht en snelheid.
Robinho
 Robinho - maandag 02 juli 2018 - 14:07   quote  deeplink  
Naar Europa kijken doe ik al jaren niet meer. Maar met deze logische opstelling tik je in Nederland iedereen van de mat.
En als dat niet het geval is is Ten Hag niet onze man. Moet zelfs zonder trainer lukken.
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 15:26   quote  deeplink  
Onana
Mazraoui, De Ligt, Mallagan, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Tadic
Neres, Huntelaar/Dolberg, Kostic
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 15:37   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 13:37 schreef Ajax we love you het volgende:

[..]

Hoi Akas, ik heb het gevolg niet ontkend, door politike spelletjes onstaan er ook slachtoffers, zo is het nu eenmaal.
De vraag is waar wil Ajax naartoe en hoe ga je dat gezamelijk doen.

Als je dan kijkt naar Bergkamp die alles op de jeugd wil gooien en het prima vind dat er een team staat van gemiddeld 19 jaar, zonder enige ervaring en Overmars die vind dat er een goede mix moet zijn, dan heb je een conflict.
Bergkamp die Bosz te dominant vond en hem niet serieus nam met zijn manier van spelen en zijn nietsseggende voetballoopbaan en dan een Spijkerman die assistent is en het niet eens is met Bosz en alles verklapt aan Bergkamp, tja dan moet je keuzes maken. Je bent hoofdcoach en dan bepaal jij en niet een assistent hoe er moet worden gespeeld. Een assistent mag advies geven, maar dat is het dan ook wel, ook al waren wij het ook eens met de adviezen, om Tete in te zetten ipv Veltman, om niet te lang vast te houden aan bepaalde spelers. Maargoed....

Bergkamp vond Keizer een betere trainer en in potentie is hij dat misschien ook wel. Bozs gaat met ruzie weg, want die trekt het niet meer met Bergkamp, L'ami en Spijkerman. Overmars is beetje boos op bergkamp, want ze gingen de goede kant op en nu beginnen ze weer van vooaf aan toen Bosz vertrok.
Tja er is niemand anders, dus schuiven ze Keizer naar voren onder druk van bergkamp. En Overmars is duidelijk, als het fout gaat hang jij (bergkamp) ook, want doordat er intern druk werd uitgeveord en er heel snel niemand anders was, gaat Keizer aan de slag. Het ging lange tijd niet goed, maar daar zijn verzachtende omstandigheden te noemen.

Daarna gaat het beter en dan gaat het spelletje echt beginnen. Het hele seizoen was er een extreme onderlinge spanning gaande, waarin in mijn ogen de meest verkeerde beslissing viel. In plaats van een oude ervaren knar neer te zetten om zo Keizer te ondersteunen, kreeg Keizer de bons en in zijn kielzog ging helaas ook Bergkamp mee, want het was zijn aanstelling.

Het is allemaal gebeurd en wat willen we nu? Laat Overmars is het een keer op zijn manier doen en laten we niet vergeten dat de jeugd de voorkeur moet krijgen. Tadic ipv Ziyech, als het ze lukt om blind te halen en dan ook Huntelaar in je team, ja daar ga je als jonge speler wat van leren, dan is het leuk om te blijven en dan kan je successen boeken.

Geef de mensen een kans en begraaf het verleden. Je kan alleen success hebben als je met z'n allen naar voren kijkt en men het eens zijn met het gevoerde nieuwe beleid, om ervaring terug te halen ipv de bank rekening alleen maar meer en meer te spekken.

Trouwens trainers proberen altijd hun lievelingetjes te halen, dat zie je ook bij amateur voetbal terug, maar ook in het bedrijfleven, daar is niets mis mee.
Redelijke samenvatting moet ik zeggen. Je gaat dan wel een beetje voorbij aan het vieze spel dat Overmars speelde.

Overmars en ten Hag een kans geven klinkt prima maar moet ook ergens op gebaseerd zijn. En dat fumdament ontbreekt voor mij.

Echter, Tadic van het wk is een mooie aanwinst, afhankelijk dan hoe hij gebruikt gaat worden...?

Magallan....Is niet echt een sterke rol voor Overmars weggelegd.

Maar mijn punten zijn overduidelijk en de reacties hierop ook.

Laten we hopen op het beste!
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 15:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:26 schreef Loetje het volgende:
Onana
Mazraoui, De Ligt, Mallagan, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Tadic
Neres, Huntelaar/Dolberg, Kostic
De verdediging spreekt mij zeer aan Loetje. Maar dan blijft het wel afwachten of Magallan komt. En wat hij gaat toevoegen... Hij zat in ieder geval niet bij de wk selectie...?

En of de Ligt daadwerkelijk behouden blijft?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2018 door AkaS --
Hasjkoph
 Hasjkoph - maandag 02 juli 2018 - 15:56   quote  deeplink  
Met de eventuele komst van Blind en Mallagan zou ik het ongeveer zo willen zien:

opstelling.jpg
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:56 schreef Hasjkoph het volgende:
Met de eventuele komst van Blind en Mallagan zou ik het ongeveer zo willen zien:

[ afbeelding ]
Ondanks mijn bedenkingen over de traagheid van Blind, vind ik dit wel een elftal waarvan ik gevoelsmatig een kleine yes krijg!

Maarja, Magallan moet dan wel komen. De Ligt moet blijven en Mazzraoui moet zijn hoopvolle eerste minuten goed gevolg geven...

En Ten Hag moet zich verbeteren als coach van Ajax :-)
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 16:28   quote  deeplink  
@Akas: ik begrijp dat het nieuws vooral uit de hoek van Daley Blind komt die bij de directie heeft aangegeven graag terug te willen komen. Het schijnt via Sjakie Swart in de media te zijn gekomen die iedereen maar wat graag verteld dat echte Ajacied Blind terug wil komen.
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

De verdediging spreekt mij zeer aan Loetje. Maar dan blijft het wel afwachten of Magallan komt. En wat hij gaat toevoegen... Hij zat in ieder geval niet bij de wk selectie...?

En of de Ligt daadwerkelijk behouden blijft?
Dat is aan Ajax. Mallagan is gewoon een solide stevige verdediger.
Prima naast een opbouwer als De Ligt.
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 16:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 13:53 schreef AkaS het volgende:
Wat betreft het inzetten van "de bekende lijntjes naar de pers" …

'Groot transfernieuws uit Amsterdam: Ajax gaat vol voor terugkeer Blind'

Alleen al de wijze waarop dit is geformuleerd... Ik wil echt graag positief naar de ontwikkelingen kijken, maar ik zie ze gewoon niet.

Er wordt gedaan alsof Ajax een gigantische topper aan het binnenhalen is. Maar ik kan mij nog niet zo lang geleden een interland voor de geest halen waarin heel duidelijk werd gesteld dat Blind door het ijs was gezakt!

Natuurlijk moet het centrale duo snelheid bezitten, maar kijk nou eens naar onze aannemelijke selectie en zet dit af tegen ploegen in de (sub) top van Europa... En dan bedoel ik niet 1 op 1 personen vergelijken maar naar specifieke kwaliteiten per positie en daarbij ook de combinatie van kwaliteiten die het geheel vormen...

Wij hebben straks zomaar een opstelling die er zo uit ziet:

--------------------Onana------------------

------------de Ligt---Blind---------------

Veltman-------------------------------Nico

--------------Schöne/Frenkie--------------

------Donny--------------------Tadic-----

Neres------------------------------Labyad

----------------Dolberg------------------

Wat vinden jullie van deze opstelling m.b.t. fysieke kracht en snelheid.
Dan ga je 1 wedstrijd benoemen waar van te voren door Koeman al werd gesteld dat hij hem wou laten spelen om te proberen aangezien hij in Engeland te weinig aan speeltijd toe kwam, dat is een beetje flauw vind je niet?

Je zet sub tussen haakjes terwijl dat ons eindpunt maximaal kan zijn, de top van Europa is voor ons onhaalbaar en dat zal ook altijd zo blijven.

Blind was op het moment dat hij bij ons vertrok veruit onze beste speler naar mijn beleving, en hij is er niet slechter van geworden.

V.w.b. je opstelling, Veltman speelt dit jaar geen wedstrijden meer, die kan je dit seizoen misschien wel afschrijven.

Verder vind ik je opstelling wel goed moet ik eerlijk zeggen, Schone zou bij mij alleen geen basisplek meer hebben en Tadic zou misschien op de plek van Labyad kunnen spelen.

Overigens, in de gloriedagen van Barca stonden Puyol en Pique samen in het centrum, beiden nou niet bepaald het toonbeeld van watervlugge spelers, de truc zat hem er daarin om er simpelweg voor te zorgen dat de ruimtes zo klein werden gemaakt op de helft van de tegenstander, dat er geen ruimte was voor die lange bal.

in 94 bij Ajax was het ook niet supersnel in het centrum.

Maar wat vind jij zelf van deze opstelling die je maakt?
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 16:56   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:26 schreef Loetje het volgende:
Onana
Mazraoui, De Ligt, Mallagan, Tagliafico
Van de Beek, Blind, Tadic
Neres, Huntelaar/Dolberg, Kostic
En Frenkie dan?
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 16:58   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Redelijke samenvatting moet ik zeggen. Je gaat dan wel een beetje voorbij aan het vieze spel dat Overmars speelde.

Overmars en ten Hag een kans geven klinkt prima maar moet ook ergens op gebaseerd zijn. En dat fumdament ontbreekt voor mij.

Echter, Tadic van het wk is een mooie aanwinst, afhankelijk dan hoe hij gebruikt gaat worden...?

Magallan....Is niet echt een sterke rol voor Overmars weggelegd.

Maar mijn punten zijn overduidelijk en de reacties hierop ook.

Laten we hopen op het beste!
Jij gaat in Magalan denk ik af op alle media toch?

Misschien heb ik iets gemist hoor, maar misschien weten ze bij Ajax iets dat wij niet weten en dat het wel degelijk rond komt, of misschien zijn ze wel doorgeschakeld naar een andere speler?

Ik heb daar vanuit Ajax zelf geen berichten over gelezen, maar ik heb de laatste weken niet alles gezien en gelezen.
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 17:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 16:28 schreef Eide het volgende:
@Akas: ik begrijp dat het nieuws vooral uit de hoek van Daley Blind komt die bij de directie heeft aangegeven graag terug te willen komen. Het schijnt via Sjakie Swart in de media te zijn gekomen die iedereen maar wat graag verteld dat echte Ajacied Blind terug wil komen.
Hi Eide, thanks. Wat Sjakie betreft zie ik dat gelijk voor me. Hahaha een prachtige kerel!
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 16:29 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat is aan Ajax. Mallagan is gewoon een solide stevige verdediger.
Prima naast een opbouwer als De Ligt.
Mallekan ? :-)
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 17:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 17:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Hi Eide, thanks. Wat Sjakie betreft zie ik dat gelijk voor me. Hahaha een prachtige kerel!
Absoluut. We moeten heel erg zuinig zijn op echte clubmensen als Swart. Datzelfde geldt trouwens voor gekkie Willempie van Hanegem om er nog zo een te noemen.
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 19:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 17:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Absoluut. We moeten heel erg zuinig zijn op echte clubmensen als Swart. Datzelfde geldt trouwens voor gekkie Willempie van Hanegem om er nog zo een te noemen.
Tja, al vind ik het bij Willem van Hanegem wel een beetje jammer dat hij soms zo kinderachtig kan reageren.

Even iets anders...

In het kader van jeugdig talent en spelers terughalen... Het team versterken etc...

Ik zou als ik Ajax was Timothy Fosu-Mensah terugkopen of proberen te huren. Voor hem zou een jaartje basis bij Ajax naast de Ligt heel goed zijn voor zijn ontwikkeling en marktwaarde....

Ik zie hem wel reuze stappen maken als hij het lef heeft om tijdelijk een stap terug te zetten.
Eide
 Eide - maandag 02 juli 2018 - 19:53   quote  deeplink  
Zou wat mij betreft een goede zijn. Ik weet niet hoe hij daar zelf in staat. De speler moet zelf ook wel willen. Ik weet eerlijk gezegd niet wat zijn perspectief onder Mourinho is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 20:11   quote  deeplink  
AkaS, ik heb Overmars en Mourinho even gebeld.............

Ze namen helaas niet op, zal wel door geheim nummer komen ben ik bang! ;-)
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 20:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 19:43 schreef AkaS het volgende:

[..]

Tja, al vind ik het bij Willem van Hanegem wel een beetje jammer dat hij soms zo kinderachtig kan reageren.

Even iets anders...

In het kader van jeugdig talent en spelers terughalen... Het team versterken etc...

Ik zou als ik Ajax was Timothy Fosu-Mensah terugkopen of proberen te huren. Voor hem zou een jaartje basis bij Ajax naast de Ligt heel goed zijn voor zijn ontwikkeling en marktwaarde....

Ik zie hem wel reuze stappen maken als hij het lef heeft om tijdelijk een stap terug te zetten.
Eens hoor. Loetje geloof ik en ik noemde hem ook al een maand of wat terug.
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 21:14   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 16:56 schreef remco k het volgende:

[..]

En Frenkie dan?
In de 3-4-3 wel. In 4-3-3 nog twijfels. Nog te weinig gespeeld daar in A1.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 02 juli 2018 door Loetje --
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 21:40   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 20:36 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens hoor. Loetje geloof ik en ik noemde hem ook al een maand of wat terug.
Dan ben ik het met jullie eens.
AkaS
 AkaS - maandag 02 juli 2018 - 21:41   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 20:11 schreef Ajax Warrior het volgende:
AkaS, ik heb Overmars en Mourinho even gebeld.............

Ze namen helaas niet op, zal wel door geheim nummer komen ben ik bang! ;-)
Je moet gewoon blijven bellen bij Overmars, duurt soms een paar maanden voordat hij reageert vraag maar aan Boca… Hahahahaha ;-)
remco k
 remco k - maandag 02 juli 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 21:14 schreef Loetje het volgende:

[..]

In de 3-4-3 wel. In 4-3-3 nog twijfels. Nog te weinig gespeeld daar in A1.
Weinig ervaring inderdaad. Maar op de een of andere manier is hij een van de weinige spelers die ik aan de bal altijd vertrouw.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 02 juli 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 21:41 schreef AkaS het volgende:

[..]

Je moet gewoon blijven bellen bij Overmars, duurt soms een paar maanden voordat hij reageert vraag maar aan Boca… Hahahahaha ;-)
Hahahaha +33!!
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 23:20   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 21:57 schreef remco k het volgende:

[..]

Weinig ervaring inderdaad. Maar op de een of andere manier is hij een van de weinige spelers die ik aan de bal altijd vertrouw.
Jawel. Maar ik vind persoonlijk dat naast De Ligt bijvoorbeeld geen identieke speler moet staan, maar een echte mandekker zoals Sanchez. Als ik dan moet kiezen tussen Blind of Frenie op 6, kies ik voor de cruciale postitie toch voor Daley omdat hij het heeft laten zien. Neemt niet weg dat hij er een tijdje nu niet gespeeld heeft. Maar vertrouw hem wel.

Neemt niet weg dat als Tadic naar de flanken gaat, ik Frenkie wel op de 10 zegmaar wil zien.
Loetje
 Loetje - maandag 02 juli 2018 - 23:22   quote  deeplink  
Hoorde vandaag trouwens dat Ajax ook interesse had in Rojo. Echter geloof ik daar echt nirts van. Neemt niet weg dat het altijd leuk is het even te delen.
remco k
 remco k - dinsdag 03 juli 2018 - 08:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 23:22 schreef Loetje het volgende:
Hoorde vandaag trouwens dat Ajax ook interesse had in Rojo. Echter geloof ik daar echt nirts van. Neemt niet weg dat het altijd leuk is het even te delen.
Kwam gister inderdaad naar voren op een aantal sites.
p111
 p111 - dinsdag 03 juli 2018 - 09:10   quote  deeplink  
Opstelling
Onana
Mazraoui,De Ligt Nico
Blind
Frenkie- van Beek
Labiyad
Neres Dolb/Hunt Tadic
p111
 p111 - dinsdag 03 juli 2018 - 09:12   quote  deeplink  
Mocht Blind komen zou dit min opstellin zijn ,die wazige Argentijn die niemand kent is zover ik begrijp nou niet de beste opbouwer,dus hebben wij hem in de Eredivisie niet veel nodig met dit team.
AkaS
 AkaS - dinsdag 03 juli 2018 - 10:10   quote  deeplink  
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=400864&abbr=voetbalprimeur&ref=hn_ajax

Blind is volgens dit artikel het alternatief dat Overmars had voor Magallan…

Als dit het direct kunnen doorschakelen is waar Overmars het over had, dan weet nu iedereen toch wel dat deze man vol bullshit zit...

Blind heeft nog een contract van een jaar... Hebben wij niet onlangs iemand met dezelfde restduur voor 17mln verkocht... Het zal uiteindelijk wel gebeuren, maar dit is niet het scenario wat Overmars schetste toen hij aangaf dat er een alternatief voor handen was, wat slechts een kwestie van doorschakelen zou zijn...

Ach, ik zal iedereen een plezier doen en stoppen met het trachten inzichtelijk te maken van deze faalkabouter. Als je het niet wil zien, dan zal je het ook nooit zien.
riveco
 riveco - dinsdag 03 juli 2018 - 10:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 03 juli 2018 - 10:10 schreef AkaS het volgende:
http://ajax.headliner.nl/headliner.php?c=nl&id=400864&abbr=voetbalprimeur&ref=hn_ajax

Blind is volgens dit artikel het alternatief dat Overmars had voor Magallan…

Als dit het direct kunnen doorschakelen is waar Overmars het over had, dan weet nu iedereen toch wel dat deze man vol bullshit zit...

Blind heeft nog een contract van een jaar... Hebben wij niet onlangs iemand met dezelfde restduur voor 17mln verkocht... Het zal uiteindelijk wel gebeuren, maar dit is niet het scenario wat Overmars schetste toen hij aangaf dat er een alternatief voor handen was, wat slechts een kwestie van doorschakelen zou zijn...

Ach, ik zal iedereen een plezier doen en stoppen met het trachten inzichtelijk te maken van deze faalkabouter. Als je het niet wil zien, dan zal je het ook nooit zien.
Waarom neem je aan dat dit de speler is waar Overmars op doelde? Het kan gewoon een ander zijn, maar als Blind komt in de ogen van Ajax overbodig is om naar toe te schakelen.
Eide
 Eide - dinsdag 03 juli 2018 - 11:15   quote  deeplink  
Als Blind het alternatief voor Magellan is vraag ik mij af waarom Blind niet meteen eerste keuze was. Ik heb Daley Blind als voetballer heel erg hoog zitten.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 03 juli 2018 - 13:05   quote  deeplink  
Volgens mij heeft Blind tijdens Oranje periode voor het WK er nog over zijn toekomst gehad.

Toen zei hij op een vraag van journalist, dat hij wil spelen. Dat hij nu 28 jaar is en op zijn top zit. Niet nog zo'n jaar als afgelopen seizoen bij Manu. Op de vraag of hij naar Ajax wil. Zei hij dat hij liever in het buitenland blijf en later wel terug wil keren.

Zijn wens is: 1, hij wil spelen 2, als dat niet in het buitenland kan dan maar naar Ajax.

https://nos.nl/artikel/2232892-blind-twijfelt-over-toekomst-bij-united-kijken-wat-de-opties-zijn.html

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 03 juli 2018 door Positieve Arrogantie --
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 juli 2018 - 13:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:37 schreef AkaS het volgende:

[..]

Redelijke samenvatting moet ik zeggen. Je gaat dan wel een beetje voorbij aan het vieze spel dat Overmars speelde.

Overmars en ten Hag een kans geven klinkt prima maar moet ook ergens op gebaseerd zijn. En dat fumdament ontbreekt voor mij.

Echter, Tadic van het wk is een mooie aanwinst, afhankelijk dan hoe hij gebruikt gaat worden...?

Magallan....Is niet echt een sterke rol voor Overmars weggelegd.

Maar mijn punten zijn overduidelijk en de reacties hierop ook.

Laten we hopen op het beste!
Ik geef toe dat in mijn optiek Overmars hier ook een vies spelletje heeft gespeeld, maar ook hier gaat het weer om twee partijen, Bergkamp heeft ook onder de gordel zijn klappen uitgedeeld. Ik vind het al met al erg jammer, want ik zie Bergkamp en ook Jonk gewoon graag bij Ajax en Overmars en Van der Sar hebben hier echt gefaald in mijn optiek. Ze hadden Keizer lekker moeten laten zitten. Dan had je nu niet zoveel gezeik gehad.

Verder vond ik Overmars er niet goed uitzien, bij de presentatie van Tadic.
Ajax we love you
 Ajax we love you - dinsdag 03 juli 2018 - 13:33   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 02 juli 2018 - 15:40 schreef AkaS het volgende:

[..]

De verdediging spreekt mij zeer aan Loetje. Maar dan blijft het wel afwachten of Magallan komt. En wat hij gaat toevoegen... Hij zat in ieder geval niet bij de wk selectie...?

En of de Ligt daadwerkelijk behouden blijft?
Hahaha, ik dacht precies hetzelfde en Argentinie zag er al niet zo lekker uit daar achterin. Ik weet ook niet of we heel rouwig moeten zijn als hij niet komt. Ik hoop op een geweldige aankoop net als destijds met Sanchez. Niemand zit achter die Mghallan aan, Sanchez kon destijds naar Barca B-elftal en koos voor Ajax.
Eide
 Eide - dinsdag 03 juli 2018 - 14:16   quote  deeplink  
Younes toch niet naar VFL Wolfsburg

VfL Wolfsburg ziet af van Amin Younes. De Duitse vleugelspits wilde zijn aflopende contract bij Ajax niet verlengen en is daarom deze zomer transfervrij. Younes (24) voerde gesprekken met Wolfsburg, maar de Duitse club heeft besloten af te zien van een samenwerking.

Technisch directeur Jörg Schmadtke bevestigde aan het Duitse media Sport1 dat de onderhandelingen zijn afgebroken. Younes zou ook hebben gebroken met zijn zaakwaarnemer.

De toekomst van de vijfvoudig international (twee doelpunten) is al maandenlang onzeker. Younes was in de winterstop dicht bij een overgang naar Napoli, maar die transfer ging op het laatste moment niet door. Toen de Duitser in maart weigerde in te vallen bij Ajax, zette trainer Erik ten Hag hem voor de rest van het seizoen terug naar Jong Ajax. Napoli claimt een rechtsgeldig contract met Younes te hebben gesloten, maar zelf ontkent hij dat.

Wolfsburg versterkte zich al wel met spits Wout Weghorst. Hij treft met Paul Verhaegh, Jeffrey Bruma en Riechedly Bazoer drie landgenoten bij de club die afgelopen seizoen ontsnapte aan degradatie uit de Bundesliga.

Bron

Younes is hard opweg zijn bij Ajax opgebloeide carrière volledig naar de klote te helpen. Die zien we straks terug als kansloze bankzitter in Italië of op het 2e plan in Duitsland of zo.... en dan is hij dus terug bij af.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5982
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1983308