BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 12 juli 2018 - 19:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2018 - 19:48 schreef AkaS het volgende:

[..]

Dat is weer een kwestie van kritisch kijken naar wat er gebeurd en begrijpen welke belangen er spelen. En dan is alles ineens heel doorzichtig en voorspelbaar. Maar om dergelijke zaken te zien moet je wellicht door een negatieve bril kijken ten aanzien van Overmars en zijn functioneren.

Enige wat je mij kunt kwalijk nemen is dat ik een complot zie waarin Overmars heel veel vieze spelletjes heeft gespeeld en speelt. Veel zien dit niet en ik neem jullie dit niet kwalijk, maar begrijpen dat het niet gezien wordt doe ik niet.

Maar ik zal jou en anderen blij maken en de in mijn ogen negatieve zaken niet meer benoemen en zo de verwarring beteugelen.

Je zou bijna vergeten dat ik Ajax fan ben. Alleen en zo wil ik besluiten, dat ik als Ajax fan geen supporter van types als Overmars hoef te zijn. Deze man doet mij pijn aan de ogen en oren.

Ook zo benieuwd naar de wedstrijd van morgen tegen Anderlecht, mogen we dan kritisch kijken of moeten we een slag om de arm houden, positief zijn ?
Iedereen heeft recht op zijn eigen mening uiteraard.

Maar ik vind juist dat ik door alle zwartmakerij heen durf te kijken en de groei durf te zien die er is. En natuurlijk zijn er negatieve dingen te benoemen. Maar er zijn ook veel positieve dingen te benoemen en er is verandering waarneembaar op verschillende fronten.

En nogmaals. Iedereen heeft het recht de dingen te zien op zijn of haar eigen manier en volgens een ieders eigen waarheden.

En nee sorry. Ik geef helemaal niets om oefenpotjes en dat kun je ook nalezen de afgelopen jaren in de diverse topics.

Ook ben ik van mening dat het cl voorseizoen een wanvertoning van jewelste is van de FIFA omdat het klaar hebben van je selectie dees afhankelijk os van een open transferwindow terwijl er competities gespeeld worden en er een wk gespeeld wordt waardoor je vaak spelers hebt die nu dus nog vakantie hebben.

En ook dat is niet iets nieuws maar roep ik al jaren. Of Ajax zich wel of niet plaatst vind ik dan ook totaa niet interessant al hoop ik uiteraard dat ze zich wel plaatsen. Ik reken Ajax en overmars af op de selectie die er staat aan het begin van dit seizoen in de ED.

En ik hoop dat jij daarin ook kan begrijpen dat iedereen zijn eigen mening heeft.
AkaS
 AkaS - donderdag 12 juli 2018 - 22:55   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2018 - 19:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Iedereen heeft recht op zijn eigen mening uiteraard.

Maar ik vind juist dat ik door alle zwartmakerij heen durf te kijken en de groei durf te zien die er is. En natuurlijk zijn er negatieve dingen te benoemen. Maar er zijn ook veel positieve dingen te benoemen en er is verandering waarneembaar op verschillende fronten.

En nogmaals. Iedereen heeft het recht de dingen te zien op zijn of haar eigen manier en volgens een ieders eigen waarheden.

En nee sorry. Ik geef helemaal niets om oefenpotjes en dat kun je ook nalezen de afgelopen jaren in de diverse topics.

Ook ben ik van mening dat het cl voorseizoen een wanvertoning van jewelste is van de FIFA omdat het klaar hebben van je selectie dees afhankelijk os van een open transferwindow terwijl er competities gespeeld worden en er een wk gespeeld wordt waardoor je vaak spelers hebt die nu dus nog vakantie hebben.

En ook dat is niet iets nieuws maar roep ik al jaren. Of Ajax zich wel of niet plaatst vind ik dan ook totaa niet interessant al hoop ik uiteraard dat ze zich wel plaatsen. Ik reken Ajax en overmars af op de selectie die er staat aan het begin van dit seizoen in de ED.

En ik hoop dat jij daarin ook kan begrijpen dat iedereen zijn eigen mening heeft.
Ik begrijp zeker dat iedereen zijn eigen mening heeft. En ik heb hier ook zeker geen moeite mee. Wat ik alleen oprecht niet snap is dat niet iedereen ziet dat Overmars niet deugt voor de functie waarvoor hij betaald krijgt.

Daarnaast vind ik het onbegrijpelijk dat hij na Keizer voor ten Hag kiest. En dat hij, ten Hag mag blijven zitten alleen omdat je niet aan de gang kunt blijven om trainers te vervangen...

En dat laatste klinkt in de theorie fantastisch, maar in de top gaat het om resultaat en niet om excuses. En als je om wat voor reden dan ook vanuit een oprechte intentie een paar keer een verkeerde keuze hebt gemaakt, dan moet je toch weer ingrijpen. En niet iemand laten zitten omdat je niet aan de gang kunt blijven... Tenzij er aanknopingspunten zijn zoals destijds bij Bosz, maar ik heb op 1 wedstrijd na tegen PEC geen fatsoenlijke wedstrijd onder deze man gezien. En daarnaast alleen maar slap geouwehoer en klinkklare onzin.

En de geluiden die je vanuit de spelersgroep voorzichtig hoort zijn ook niet al te best.

En tot slot van mijn betoog en dat kan oprecht een tekortkoming mijner zijde zijn... Wat ik niet begrijp is dat je een analyse maakt van capaciteiten van je selectie en als gevolg hiervan op zoek gaat naar een speler met de ontbrekende capaciteiten om je selectie compleet en uitgebalanceerd te krijgen.

En als je dan na deze analyse uitkomt bij een type Magallan en dan om 2 voor 12 doorschakelt naar het type Blind... Dan klopt het voor mij niet. Maar ook hier laat ik mij graag verrassen en hoop ik dat de sympathieke Blind echt een verrijking blijkt te zijn. Want hoe onbelangrijk ook, ik vind Blind echt een topgozer voor zover ik dit kan beoordelen. Maar het zou me verbazen als hij de ontbrekende schakel blijkt te zijn.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 12 juli 2018 - 23:50   quote  deeplink  
Toen hij vertrok naar Manu was Blind een van de krachten achter het kampioenschap. Na een aantal seizoenen en op de top van zijn leeftijd( 27 a 28 jaar) dan lijkt mij dat hij er niet slechter op is geworden.
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 juli 2018 - 00:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 juli 2018 - 23:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Toen hij vertrok naar Manu was Blind een van de krachten achter het kampioenschap. Na een aantal seizoenen en op de top van zijn leeftijd( 27 a 28 jaar) dan lijkt mij dat hij er niet slechter op is geworden.
Duidelijk verhaal, 98% van het forum zo schat ik in is van mening dat Blind Ajax naar een hoger niveau gaat brengen. Ik kan het alleen maar hopen, maar mijn Ajax zou er anders uitzien.
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 juli 2018 - 00:40   quote  deeplink  
En nu maar hopen dat de Ligt niet vertrekt...

-------------------------Onana---------------------------

----------------de Ligt---------Blind--------------

Mazzraoui--------------------------------------Tagliafico

-------------------------Frenkie--------------------

-------------Donny-----------------Tadic-----------

Neres-----------------------------------------Labyad

-------------------------Dolberg-------------------------

Zoiets dan
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 05:18   quote  deeplink  
Met gevoel voor dramatiek meldt Mike Verweij dat hij nog geen witte rook kan melden over Blind.
Hummel10
 Hummel10 - vrijdag 13 juli 2018 - 07:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 00:40 schreef AkaS het volgende:
En nu maar hopen dat de Ligt niet vertrekt...

-------------------------Onana---------------------------

----------------de Ligt---------Blind--------------

Mazzraoui--------------------------------------Tagliafico

-------------------------Frenkie--------------------

-------------Donny-----------------Tadic-----------

Neres-----------------------------------------Labyad

-------------------------Dolberg-------------------------

Zoiets dan
Mazzraoui vind ik nog wel een twijfelgeval op de rechtsback positie is niet zijn plek maar heeft er wel een paar potjes aardig gespeeld. Frenkie nog niet fit vrees dat we daar nog even met Schöne opgescheept zitten.

Ziyech is er ook nog en eventueel Wöber naast de Ligt met Blind op 6 zijn ook nog opties.
Wöber moet dan wel wat stabieler worden...

Lastig verhaal ook jammer dat Ajax niet eens een rechtsback kan opleiden en er daar twee (vooralsnog) miskopen gedaan zijn. Er is nog wel wat werk te verrichten zo op het eerste oog.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 juli 2018 - 07:50   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 05:18 schreef Eide het volgende:
Met gevoel voor dramatiek meldt Mike Verweij dat hij nog geen witte rook kan melden over Blind.
Is dat alles vanochtend Eide?? Pfff wordt ik daarom zo vroeg wakker! ;-)
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 08:02   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 07:50 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Is dat alles vanochtend Eide?? Pfff wordt ik daarom zo vroeg wakker! ;-)
Ik wil er wel wat bij verzinnen als dat jouw ochtend beter maakt ;)
p111
 p111 - vrijdag 13 juli 2018 - 08:40   quote  deeplink  
Verlenging Adidas contract,financieel doen die jongens het erg goed bij Ajax.(pluim)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 juli 2018 - 08:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 08:02 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik wil er wel wat bij verzinnen als dat jouw ochtend beter maakt ;)
Probeer eens wat....... ;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 juli 2018 - 09:09   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 07:02 schreef Hummel10 het volgende:

[..]

Mazzraoui vind ik nog wel een twijfelgeval op de rechtsback positie is niet zijn plek maar heeft er wel een paar potjes aardig gespeeld. Frenkie nog niet fit vrees dat we daar nog even met Schöne opgescheept zitten.

Ziyech is er ook nog en eventueel Wöber naast de Ligt met Blind op 6 zijn ook nog opties.
Wöber moet dan wel wat stabieler worden...

Lastig verhaal ook jammer dat Ajax niet eens een rechtsback kan opleiden en er daar twee (vooralsnog) miskopen gedaan zijn. Er is nog wel wat werk te verrichten zo op het eerste oog.
Wat Mazzraoui heb je naar mijn mening wel gelijk, maar het is dan ook meer de hoop dat hij van die ene zwaluw een mooie zomer maakt :-)
remco k
 remco k - vrijdag 13 juli 2018 - 09:10   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 00:40 schreef AkaS het volgende:
En nu maar hopen dat de Ligt niet vertrekt...

-------------------------Onana---------------------------

----------------de Ligt---------Blind--------------

Mazzraoui--------------------------------------Tagliafico

-------------------------Frenkie--------------------

-------------Donny-----------------Tadic-----------

Neres-----------------------------------------Labyad

-------------------------Dolberg-------------------------

Zoiets dan
Als dit de uiteindelijke opstelling wordt moet je gewon kampioen kunnen worden.
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 09:43   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 08:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Probeer eens wat....... ;-)
Barcelona wil Messi betrekken in een ruildeal met Frenkie de Jong. Overmars herhaalt dat er onder geen voorwaarde onderhandeld wordt over een vertrekt van De Jong. :p

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 13 juli 2018 door Eide --
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 juli 2018 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 09:10 schreef remco k het volgende:

[..]

Als dit de uiteindelijke opstelling wordt moet je gewon kampioen kunnen worden.
Ik hoop het oprecht. Maar blijf vinden dat wij geen juiste balans op het veld kunnen presenteren.

Te weinig diepgang, weinig body/fysiek en weinig pure snelheid.

Maar en dat is dan ook meteen een vraag voor iemand die het weet.... Plse correct me if I'm wrong ?
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 10:39   quote  deeplink  
Er zijn meer teams met vrij weinig body. Je moet dat wel voetballend kunnen opvangen. De vraag is dus of een dergelijke Ajax voldoende voetballend vermogen heeft, en dat effectief kan uitvoeren, om dat gemis te compenseren.
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 11:02   quote  deeplink  
'Veel interesse voor Ajacieden: bod van veertig miljoen achteloos weggewuifd'

Ajax heeft liefst vijf spelers onder contract die mogelijk nog voor 1 september voor een nieuwe club kiezen. Volgens Voetbal International staan Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech, David Neres, Kasper Dolberg en Frenkie de Jong er nog altijd goed op in het buitenland.

De Ligt lijkt van het vijftal het meeste geld op te kunnen leveren, namelijk zo'n veertig tot vijftig miljoen euro. Er schijnt zelfs al een bod te zijn geweest van 40 miljoen, dat door Ajax achteloos is weggewuifd, schrijft VI. De Amsterdammers willen de verdediger absoluut niet kwijt, maar het is de vraag of De Ligt zin heeft in nog een seizoen in de Eredivisie.

Ziyech wil sowieso een stap maken. Zijn naam werd donderdagochtend in verband gebracht met Olympique Lyon, nadat hij eerder in beeld was bij AS Roma. Ook Neres lijkt niet onwelwillend tegenover een stap naar een topcompetitie te staan. Volgens VI was de Braziliaan niet bepaald blij dat Ajax vorige maand een bod van Borussia Dortmund van bijna dertig miljoen euro achteloos terzijde schoof. Dat bod kwam 'bij lange na niet in de buurt van de vraagprijs'.

Ajax ontving vorige zomer nog een bod van AS Monaco van vijftig miljoen voor Dolberg, maar de Deen lijkt zich nu te moeten revancheren na een mislukt seizoen. Een vertrek lijkt dan ook niet waarschijnlijk. Tot slot gonst het van de geruchten rond Frenkie de Jong, maar ook hem wil Ajax nog niet kwijt. Vooral FC Barcelona zou in de markt zijn voor de middenvelder.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 13 juli 2018 - 11:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 09:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Barcelona wil Messi betrekken in een ruildeal met Frenkie de Jong. Overmars herhaalt dat er onder geen voorwaarde onderhandeld wordt over een vertrekt van De Jong. :p
Godverdomme, die klootzak van een Overmars ook! Boort ons nu gewoon Messi door de maag. Hijdeugt al niet, maar nu helemaal niet meer.
remco k
 remco k - vrijdag 13 juli 2018 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 10:36 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik hoop het oprecht. Maar blijf vinden dat wij geen juiste balans op het veld kunnen presenteren.

Te weinig diepgang, weinig body/fysiek en weinig pure snelheid.

Maar en dat is dan ook meteen een vraag voor iemand die het weet.... Plse correct me if I'm wrong ?
Ik denk dat het voetbal dat ajax nastreeft met deze selectie gespeeld kan worden.

Fysiek heb je defensief met de Ligt en Tagliafico ( klein maar bikkelhard) echt voldoende naar mijn idee, de Ligt is daarnaast ook echt nog snel, en Blind en de Ligt zijn beiden positioneel erg sterk waardoor je snelheid niet bepalend hoeft te zijn, maar als Blind als CV gaat spelen begrijp ik daar wel je zorg. ten Hag zal overigens nooit zo diep spelen met het hele elftal als dat Bosz deed, het is toch een ander type trainer. Mazroui is nog vrij nieuw en ik durf niet veel te zeggen over zijn fysieke gestel ten opzichte van andere spelers in wedstrijden, ook hij is wel vrij snel.

Als je middenveld bestaat uit de Jong vd Beek en Tadic, dan vind ik dat dit met afstand het beste middenveld is van de top 3 in de eredivisie, en ook Europees moet je daar in de EL ( ga ik vanuit dat we in terecht gaan komen) mee kunnen komen. Maar ook daarin geld dat als je positioneel sterk bent, en dat zijn Frenkie en vd Beek zeker, je fysiek niet zo sterk hoeft te zijn.

Als je met Huntelaar gaat spelen, heb je alleen bij Neres diepgang, ga je met Dolberg spelen, heb je twee opties in de diepte, van Tadic of Labyad verwacht ik geen diepgang.

En misschien heb ik het wel mis he, want we tasten allemaal een beetje in het duister over hoe ten Hag wil gaan spelen, maar ik denk echt dat ALS ajax blind nog weet te halen, we echt kampioenskandidaat nummer 1 zijn...
AkaS
 AkaS - vrijdag 13 juli 2018 - 12:53   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 11:02 schreef Eide het volgende:
'Veel interesse voor Ajacieden: bod van veertig miljoen achteloos weggewuifd'

Ajax heeft liefst vijf spelers onder contract die mogelijk nog voor 1 september voor een nieuwe club kiezen. Volgens Voetbal International staan Matthijs de Ligt, Hakim Ziyech, David Neres, Kasper Dolberg en Frenkie de Jong er nog altijd goed op in het buitenland.

De Ligt lijkt van het vijftal het meeste geld op te kunnen leveren, namelijk zo'n veertig tot vijftig miljoen euro. Er schijnt zelfs al een bod te zijn geweest van 40 miljoen, dat door Ajax achteloos is weggewuifd, schrijft VI. De Amsterdammers willen de verdediger absoluut niet kwijt, maar het is de vraag of De Ligt zin heeft in nog een seizoen in de Eredivisie.

Ziyech wil sowieso een stap maken. Zijn naam werd donderdagochtend in verband gebracht met Olympique Lyon, nadat hij eerder in beeld was bij AS Roma. Ook Neres lijkt niet onwelwillend tegenover een stap naar een topcompetitie te staan. Volgens VI was de Braziliaan niet bepaald blij dat Ajax vorige maand een bod van Borussia Dortmund van bijna dertig miljoen euro achteloos terzijde schoof. Dat bod kwam 'bij lange na niet in de buurt van de vraagprijs'.

Ajax ontving vorige zomer nog een bod van AS Monaco van vijftig miljoen voor Dolberg, maar de Deen lijkt zich nu te moeten revancheren na een mislukt seizoen. Een vertrek lijkt dan ook niet waarschijnlijk. Tot slot gonst het van de geruchten rond Frenkie de Jong, maar ook hem wil Ajax nog niet kwijt. Vooral FC Barcelona zou in de markt zijn voor de middenvelder.

Bron
Ik hoop en denk dat de rvc dit jaar voorrang geeft aan het kampioenschap en niet zal aandringen op de verkoop van spelers. En gezien de bankrekening is er ook geen noodzaak tot verkoop.

Sterker nog ik zou het strategisch een goede beslissing vinden om niemand te verkopen en alles op het kampioenschap te zetten en dus toch nog een (top) cv te halen. Op deze manier word je gegarandeerd kampioen en verdien je de extra transferkosten terug, plus zijn spelers als de Ligt, Frenkie, Neres, Dolberg etc weer in waarde toegenomen...
Eide
 Eide - vrijdag 13 juli 2018 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 12:53 schreef AkaS het volgende:

[..]
Sterker nog ik zou het strategisch een goede beslissing vinden om niemand te verkopen en alles op het kampioenschap te zetten en dus toch nog een (top) cv te halen. Op deze manier word je gegarandeerd kampioen en verdien je de extra transferkosten terug, plus zijn spelers als de Ligt, Frenkie, Neres, Dolberg etc weer in waarde toegenomen...
Eens. Helemaal mee eens.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 01:25   quote  deeplink  
Volgens de telegraaf zijn Ajax en united rond. Een bedrag van 16 miljoen wordt genoemd wat nog kan oplopen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 02:34   quote  deeplink  
Volgens zijn vader zijn er meerdere geïnteresseerden en is dat ook de reden dat het even duurt.
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 juli 2018 - 02:56   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 09:09 schreef AkaS het volgende:

[..]

Wat Mazzraoui heb je naar mijn mening wel gelijk, maar het is dan ook meer de hoop dat hij van die ene zwaluw een mooie zomer maakt :-)
Ik hoop met je mee! Wöber was vandaag ook weer slecht las ik..
Hummel10
 Hummel10 - zaterdag 14 juli 2018 - 03:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 juli 2018 - 12:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik hoop en denk dat de rvc dit jaar voorrang geeft aan het kampioenschap en niet zal aandringen op de verkoop van spelers. En gezien de bankrekening is er ook geen noodzaak tot verkoop.

Sterker nog ik zou het strategisch een goede beslissing vinden om niemand te verkopen en alles op het kampioenschap te zetten en dus toch nog een (top) cv te halen. Op deze manier word je gegarandeerd kampioen en verdien je de extra transferkosten terug, plus zijn spelers als de Ligt, Frenkie, Neres, Dolberg etc weer in waarde toegenomen...
Dolberg nog meer waard? Las net dat ze 50 miljoen geweigerd hebben van Monaco.. Bizar
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 08:37   quote  deeplink  
Ajax maakt van Blind duurste aankoop ooit

Daley Blind wordt de duurste speler ooit van Ajax. Volgens De Telegraaf hebben de Amsterdamse club en Manchester United mondelinge overeenstemming bereikt over een transfersom van 16 miljoen euro.

Dat bedrag kan door bonussen oplopen tot maximaal 21 miljoen euro. Voor de 28-jarige Blind, die in 2014 voor 17,5 miljoen euro van Ajax naar Manchester United verhuisde, ligt in de Johan Cruijff Arena een contract voor vier jaar klaar.

Het contract van Blind bij United liep nog maar een jaar door. Voor de beoogde vervanger van Blind, de Engelse verdediger Harry Maguire van Leicester City, moet Manchester United een slordige 60 miljoen euro betalen.

Ajax trok eerder al flink wat miljoenen uit om Zakaria Labyad (FC Utrecht) en Dusan Tadic (Southampton) aan te trekken.

Bron
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 08:41   quote  deeplink  
Blind duurste Ajax-speler ooit

Daley Blind (28) wordt in één klap de duurste Ajax-speler ooit. Manchester United en Ajax bereikten mondeling overeenstemming over de transfersom van de centrumverdediger: 16 miljoen euro vast, door bonussen oplopend tot maximaal 21 miljoen euro, zo bevestigen bronnen rondom de Engelse club. De 54-voudig international is op enkele punten en komma’s na persoonlijk ook rond en tekent in de Johan Cruijff ArenA een contract voor vier seizoenen.

Ajax geeft met Blind duidelijk signaal af
Ajax zette zijn algemeen directeur en voormalig Manchester-topkeeper Edwin van der Sar in om de prijs te drukken, maar United hield desondanks vast aan een forse vergoeding voor de international die nog gewild was bij menige club in Europa. Manchester United wilde een hoog bedrag, omdat de vervanger van Blind een slordige 60 miljoen euro gaat kosten. De Engelsen onderhandelen over de komst van Engeland-verdediger Harry Maguire (Leicester City).

Met de komst van Blind geeft Ajax na de eerdere transfers van Zakaria Labyad en Dusan Tadic nogmaals het signaal af het geld te willen laten rollen om iets aan de prijzendroogte van vier jaar te doen. Beide clubs hebben alles op een rijtje en het werk dat er nu nog ligt is voor de juristen van beide partijen, die alle financiële afspraken en termijnbetalingen voor de komende seizoenen op papier moeten zetten.

Bron
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 09:23   quote  deeplink  
16 miljoen voor Daley Blind en met bonussen kan dit nog oplopen tot >20 miljoen...

Al die mensen die mij voor negatief verslijten, doe maar. Schrijf, roep en schreeuw maar dat ik negatief ben. Maar als Ajax deze bedragen gaat betalen voor Daley Blind, met alle respect dan mogen jullie in de meerderheid zijn en daarmee de standaard bepalen, maar dan zijn jullie voor mij net zo gek als Overmars en consorten.

Blind is leuk als je hem voor 6 miljoen kunt oppikken.

Maar voor > 20 miljoen kan je gewoon ergens een echte topper kopen!

Deze directie is echt KUT en de trainer die ze zo krampachtig laten zitten is KUT in het KWADRAAT!

En over gisteren ga ik helemaal niets zeggen!

Wat een stelletje debielen staan er tegenwoordig aan het roer!
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 09:30   quote  deeplink  
Het is vreselijk veel geld voor een speler met een aflopend contract. Echt heel erg veel. Ik hoop dat hij het waard blijkt te zijn. Met zulke enorme investeringen in de groep moet het kampioenschap en minimaal Europees overwinteren de doelstelling zijn.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 09:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 09:23 schreef AkaS het volgende:
16 miljoen voor Daley Blind en met bonussen kan dit nog oplopen tot >20 miljoen...

Al die mensen die mij voor negatief verslijten, doe maar. Schrijf, roep en schreeuw maar dat ik negatief ben. Maar als Ajax deze bedragen gaat betalen voor Daley Blind, met alle respect dan mogen jullie in de meerderheid zijn en daarmee de standaard bepalen, maar dan zijn jullie voor mij net zo gek als Overmars en consorten.

Blind is leuk als je hem voor 6 miljoen kunt oppikken.

Maar voor > 20 miljoen kan je gewoon ergens een echte topper kopen!

Deze directie is echt KUT en de trainer die ze zo krampachtig laten zitten is KUT in het KWADRAAT!

En over gisteren ga ik helemaal niets zeggen!

Wat een stelletje debielen staan er tegenwoordig aan het roer!
Ik ben bet helemaal met je eens. Het begint er steeds meer op te lijken of ze met deze aankopen de afgelopen 4 jaar willen verbloemen. Ga dan godverdomme naar Zuid-Amerika en haal daar een echte beer voor dat bedrag. Dit begint gewoon lachwekkend te worden en lijkt op de laatste trekjes van aangeschoten wild.
p111
 p111 - zaterdag 14 juli 2018 - 09:48   quote  deeplink  
Als je Ajax gisteren hebt zien voetballen,dan mogen ze wel een heel nw elftal kopen.Maar goed ik ga er van uit dat ze overtraind zijn ze oogden erg vermoeid.Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik de transfer van Blind veel te hoog vind mochten die bedragen kloppen,ik kan het mij niet voorstellen.Ben benieuwd of wij nog wat aan de linkerspits positie gaan doen,helaas is die Bande dit seizoen uitgeschakeld.
AkaS
 AkaS - zaterdag 14 juli 2018 - 10:53   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 09:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik ben bet helemaal met je eens. Het begint er steeds meer op te lijken of ze met deze aankopen de afgelopen 4 jaar willen verbloemen. Ga dan godverdomme naar Zuid-Amerika en haal daar een echte beer voor dat bedrag. Dit begint gewoon lachwekkend te worden en lijkt op de laatste trekjes van aangeschoten wild.
Ik vind dit oprecht de juiste formulering, laatste stuiptrekkingen van aangeschoten wild. Anders kan ik het ook niet verwoorden.

De afgelopen 4 jaar verbloemen, maar ook het geleden gezichtsverlies bij de Magallan soap verbloemen.

Ik ben gewoon zooo kwaad over de gang van zaken tegenwoordig.

>20 miljoen voor Blind... En dan nog zijn salaris erbij....En dat voor iemand die de 100m in 25 seconden aflegt. En 0,0 scorend vermogen heeft!!!

Dit is echt bizar!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door AkaS --
p111
 p111 - zaterdag 14 juli 2018 - 11:12   quote  deeplink  
Eerst maar eens afwachten of het allemaal klopt.
Robinho
 Robinho - zaterdag 14 juli 2018 - 11:15   quote  deeplink  
Ik ben blij met de aankoop van Tadic en Blind. Ervaren spelers die de komende jaren geen transferambities zullen hebben. En pas na een jaar of 3/4 nog wat geld in de woestijn of China kunnen gaan scheppen.
Spelers die de aandacht zullen opeisen, waarnaast de talenten geleidelijk kunnen doorontwikkelen, zonder alle druk te hoeven voelen. De tijd zal uitwijzen of dit een goede zet is. Ik heb nog twijfels over ten Hag, maar dit team moet fluitend kampioen kunnen worden. Als je de eerste 11 opschrijft heb je een elftal om je vingers bij af te likken voor eredivisiebegrippen.
Het is veel geld dat betaald is voor deze jongens, maar als er straks weer 100 miljoen binnenkomt voor De Ligt en De Jong hoef je niet bang te zijn dat de put opdroogt.
Ik snap dat er kritiek is op het beleid van de afgelopen jaren en had ook liever een sterke ervaren trainer gehad en minder conflicten binnen onze club, maar we moeten het er even mee doen. Volgens een aantal zijn dit de laatste stuiptrekkingen van Overmars en Van der Sar, volgens anderen wordt er nu doorgepakt en gebouwd aan een stevig fundament. Ik hoop het laatste, maar het eerste uitsluiten doe ik ook niet.
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Zoals ieder seizoen begint het met hoop...

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Robinho --
Robinho
 Robinho - zaterdag 14 juli 2018 - 11:18   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 11:12 schreef p111 het volgende:
Eerst maar eens afwachten of het allemaal klopt.
Inderdaad, bij Tadic was het uiteindelijk ook veel minder dan de genoemde 17,1 miljoen.
Brandje
 Brandje - zaterdag 14 juli 2018 - 16:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 10:53 schreef AkaS het volgende:

[..]

Ik vind dit oprecht de juiste formulering, laatste stuiptrekkingen van aangeschoten wild. Anders kan ik het ook niet verwoorden.

De afgelopen 4 jaar verbloemen, maar ook het geleden gezichtsverlies bij de Magallan soap verbloemen.

Ik ben gewoon zooo kwaad over de gang van zaken tegenwoordig.

>20 miljoen voor Blind... En dan nog zijn salaris erbij....En dat voor iemand die de 100m in 25 seconden aflegt. En 0,0 scorend vermogen heeft!!!

Dit is echt bizar!
Onana heeft ook 0,0 scorend vermogen, sterker nog die zal ook weinig assists geven. maw je praat weer eens totale onzin.
Ajax heeft helemaal geen gezichtsverlies geleden bij Magalan. Als Boca hem niet vrij geeft terwijl alles rond is daar kan Ajax niks aan doen.
Ik weet heel goed dat je geen fan bent van Overmars en ik ben ook heel kritisch op hem geweest en nog maar komop maatje. Iets realistischer mag wel he?

De afgelopen vier jaar inderdaad geen prijs gewonnen maar daar kan je overmars niet de schuld van geven. De Graafschap uit en vorig seizoen komt toch door de spelers en trainer zelf!!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Brandje --
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

De afgelopen vier jaar inderdaad geen prijs gewonnen maar daar kan je overmars niet de schuld van geven. De Graafschap uit en vorig seizoen komt toch door de spelers en trainer zelf!!
Eens. Juist sinds de laatste winterstop met FdB handeld Ajax meestal goed. Het technisch beleid en de intenties daarachter zijn wel goed. Het gaat om de uitvoering tussen de lijnen waar Ajax al een aantal keren volledig onnodig verstek laat gaan.
Eide
 Eide - zaterdag 14 juli 2018 - 16:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 11:12 schreef p111 het volgende:
Eerst maar eens afwachten of het allemaal klopt.
Eens.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 16:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:17 schreef Brandje het volgende:

[..]

Onana heeft ook 0,0 scorend vermogen, sterker nog die zal ook weinig assists geven. maw je praat weer eens totale onzin.
Ajax heeft helemaal geen gezichtsverlies geleden bij Magalan. Als Boca hem niet vrij geeft terwijl alles rond is daar kan Ajax niks aan doen.
Ik weet heel goed dat je geen fan bent van Overmars en ik ben ook heel kritisch op hem geweest en nog maar komop maatje. Iets realistischer mag wel he?

De afgelopen vier jaar inderdaad geen prijs gewonnen maar daar kan je overmars niet de schuld van geven. De Graafschap uit en vorig seizoen komt toch door de spelers en trainer zelf!!
Hij heeft gewoon gelijk. Voor verdedigers wordt gewoon minder neergelegd, dan voor een speler in de aanval die ook nog eens scorend vermogen overlegd. Dit alles gaat gewoon helemaal nergens meer over en het lijken de laatste stuiptrekkingen te zijn van 2 bestuurders die al teveel fouten hebben gemaakt.

De situatie rond Magalan ligt wel degelijk aan Overmars. Hij had veel sneller moeten overschakelen toen Boca niet thuis gaf. Je moet er staan tijdens de voorronde van de CL en nu hebben ze de selectie nog niet op orde. Diezelfde selectie die volgens diezelfde Overmars bij de start van de eerste training rond had moeten zijn.

En hoezo lag het afgelopen seizoen aan de trainer en spelers zelf? Je begint elke keer met een achterstand doordat de selectie gewoon niet tijdig op orde is. Daarnaast ontsla je een trainer terwijl je net de weg omhoog heb gevonden en stel je een trainer aan die kwalitatief gewoon niet geschikt is voor Ajax.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 19:46   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 16:42 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hij heeft gewoon gelijk. Voor verdedigers wordt gewoon minder neergelegd, dan voor een speler in de aanval die ook nog eens scorend vermogen overlegd. Dit alles gaat gewoon helemaal nergens meer over en het lijken de laatste stuiptrekkingen te zijn van 2 bestuurders die al teveel fouten hebben gemaakt.

De situatie rond Magalan ligt wel degelijk aan Overmars. Hij had veel sneller moeten overschakelen toen Boca niet thuis gaf. Je moet er staan tijdens de voorronde van de CL en nu hebben ze de selectie nog niet op orde. Diezelfde selectie die volgens diezelfde Overmars bij de start van de eerste training rond had moeten zijn.

En hoezo lag het afgelopen seizoen aan de trainer en spelers zelf? Je begint elke keer met een achterstand doordat de selectie gewoon niet tijdig op orde is. Daarnaast ontsla je een trainer terwijl je net de weg omhoog heb gevonden en stel je een trainer aan die kwalitatief gewoon niet geschikt is voor Ajax.
Jij vind dat hij gelijk heeft gap.

En er gaat zeker veel mis. Maar het voorbeeld van Brandje is in mijn optiek gewoon waar. Als Ajax faalt bij De Graafschap of Bosz faalt tegen United, is niet de schuld van Overmars. Wanneer je die 2 prijzen pakt, heb je deze hele discussie niet.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 19:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij vind dat hij gelijk heeft gap.

En er gaat zeker veel mis. Maar het voorbeeld van Brandje is in mijn optiek gewoon waar. Als Ajax faalt bij De Graafschap of Bosz faalt tegen United, is niet de schuld van Overmars. Wanneer je die 2 prijzen pakt, heb je deze hele discussie niet.
Eens. Daarom zeg ik zo vaak dat er heel veel factoren belangrijk zijn voor succes en dat onze bestuurders niet alles daarin in de hand kunnen hebben.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 21:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 19:46 schreef Loetje het volgende:

[..]

Jij vind dat hij gelijk heeft gap.

En er gaat zeker veel mis. Maar het voorbeeld van Brandje is in mijn optiek gewoon waar. Als Ajax faalt bij De Graafschap of Bosz faalt tegen United, is niet de schuld van Overmars. Wanneer je die 2 prijzen pakt, heb je deze hele discussie niet.
Hou alsjeblieft op zeg. Brandje had het niet over de finale Europa League, maar over afgelopen seizoen. Een seizoen waarin gigantische fouten zijn gemaakt! Maar blijf lekker je ogen sluiten, maar niet gillen als we straks weer op een onoverbrugbare achterstand staan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 21:31   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Daarom zeg ik zo vaak dat er heel veel factoren belangrijk zijn voor succes en dat onze bestuurders niet alles daarin in de hand kunnen hebben.
Nee, maar als ze falen moeten ze daarvoor verantwoording nemen. En helaas dat zie ik ze nooit doen. Ja, met mooie worden die 2 maanden later alweer een luchtbel bleken te zijn. Wie stelt namelijk een trainer aan? Wie moet er voor zorgen dat het elftal op tijd gereed is?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 juli 2018 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 21:34   quote  deeplink  
Deze hele aankoop van Blind is er gewoon 1 van paniek. En ik vraag mij echt af of Ajax zo belachelijk veel geld moet betalen voor hem. Waar zijn de verdomde lijstjes? Lijkt elk jaar alsof ze achter de feiten aanlopen.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 21:57   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 20:47 schreef remco k het volgende:

[..]

Eens. Daarom zeg ik zo vaak dat er heel veel factoren belangrijk zijn voor succes en dat onze bestuurders niet alles daarin in de hand kunnen hebben.
Ik sta achter echt enorm veel dingen helemaal niet en zal dat nooit meer doen vrees ik. De andere kant probeer ik wel te blijven zien. Er worden bepaalde dingen nu ook nagekomen en dan mag je dat in mijn ogen ook zeggen zonder dat je dan een pro iemand bent. Want ik ben bij Ajax bij vrijwel niemand pro.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 21:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:28 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hou alsjeblieft op zeg. Brandje had het niet over de finale Europa League, maar over afgelopen seizoen. Een seizoen waarin gigantische fouten zijn gemaakt! Maar blijf lekker je ogen sluiten, maar niet gillen als we straks weer op een onoverbrugbare achterstand staan.
Gast, geen open deuren intrappen man! Als het komend seizoen niet goed is, zeg ik dat net als alle andere seizoenen ook gewoon. Maar laten we het eerst eens gewoon gaan zien man.

En ik citeer het voorbeeld wat Brandje aanhaalt over de titel. Niks meer en niks minder.
Loetje
 Loetje - zaterdag 14 juli 2018 - 21:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:34 schreef Ajax Warrior het volgende:
Deze hele aankoop van Blind is er gewoon 1 van paniek. En ik vraag mij echt af of Ajax zo belachelijk veel geld moet betalen voor hem. Waar zijn de verdomde lijstjes? Lijkt elk jaar alsof ze achter de feiten aanlopen.
Blind en Tadic vermoedelijk binnen hebben wanneer je eerste wedstrijd nog begint. Dan vraag ik me af wat daar niet goed aan is. Zeg je dit nou met Labyad en Bande, deel ik je mening wel.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 22:00   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:58 schreef Loetje het volgende:

[..]

Gast, geen open deuren intrappen man! Als het komend seizoen niet goed is, zeg ik dat net als alle andere seizoenen ook gewoon. Maar laten we het eerst eens gewoon gaan zien man.

En ik citeer het voorbeeld wat Brandje aanhaalt over de titel. Niks meer en niks minder.
Dus jij citeert 1 stukje van het verhaal en zegt dan dat hij wel gelijk heeft. Maar als je dan mijn tekst lees, refereer ik geenszins aan 4 jaar geleden, maar enkel en alleen aan afgelopen seizoen.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 14 juli 2018 - 22:02   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:59 schreef Loetje het volgende:

[..]

Blind en Tadic vermoedelijk binnen hebben wanneer je eerste wedstrijd nog begint. Dan vraag ik me af wat daar niet goed aan is. Zeg je dit nou met Labyad en Bande, deel ik je mening wel.
De selectie zou rond zijn bij de eerste training, niet bij de eerste wedstrijd! En ik vind 17 of meer miljoen voor Blind er een hoop te veel.
remco k
 remco k - zaterdag 14 juli 2018 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 juli 2018 - 21:31 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee, maar als ze falen moeten ze daarvoor verantwoording nemen. En helaas dat zie ik ze nooit doen. Ja, met mooie worden die 2 maanden later alweer een luchtbel bleken te zijn. Wie stelt namelijk een trainer aan? Wie moet er voor zorgen dat het elftal op tijd gereed is?
Sommige dingen kunnen nu eenmaal niet en dat komt niet door Ajax maar door de FIFA. De wk finale moet nog gespeeld worden en er worden op clubniveau al officiële wedstrijden gespeeld.

Transferwindow die nog in volle gang is en zo nog meer zaken. Zoals al vaker gezegd vind ik dat de selectie op oorlogssterkte moet zijn als de ed begint.

Of ga je nu ineens bedenken dat het eigenlijk gewoon moet dat Ajax zich boor de cl plaatst met al die voorrondes.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3143
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1687591