BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Eide
 Eide - maandag 31 december 2018 - 23:32   quote  deeplink  
Ajax gaat ver voor Lainez

De Amsterdammers legden bij Club America een bod neer van ruim 11 miljoen euro vast, bonussen en een doorverkooppercentage voor het Mexicaanse toptalent. Als het daadwerkelijk tot een transfer komt, wordt Lainez de duurste Mexicaanse jeugdspeler ooit die naar Europa vertrekt.

Ajax wil in de winter zakendoen om Lainez een half jaar te kunnen laten acclimatiseren. Sommige Latino’s staan er direct (Davinson Sanchez en Nicolas Tagliafico), maar anderen (Mateo Cassierra en Luis Orejuela) hebben meer moeite om aan Nederland en het voetbal hier te wennen.

Lainez moet de David Neres-route bewandelen. De Braziliaan kwam in januari 2017 naar Amsterdam, had een lange aanloop nodig, maar kende een uitstekend volledig eerste seizoen. Lainez moet die tijd ook krijgen, maar gezien zijn kwaliteiten kijkt niemand er bij Ajax van op als hij dit seizoen al een bijdrage kan leveren in de titelstrijd met PSV.

Met de eventuele komst van de ’Mexicaanse Messi’ wordt ingespeeld op een mogelijk vertrek van Hakim Ziyech of Neres ná dit seizoen.

Bron
Eide
 Eide - maandag 31 december 2018 - 23:34   quote  deeplink  
De terugkeer van Casseirra van Groningen is door Ajax bevestigd, evenals de omgekeerde weg voor Sierhuis. De verhuur van Matusiwa aan De Graafschap is ook bevestigd door Ajax.
Eide
 Eide - woensdag 02 januari 2019 - 10:04   quote  deeplink  
Magallan vliegt met Tagliafico naar Florida

Ajax gaat er vanuit dat Lisandro Magallan (25) tijdens het trainingskamp in Florida (5-12 januari) bij de selectie van trainer Erik ten Hag aansluit.

Er is al enige tijd een akkoord met Boca Juniors over de transfersom van de Argentijnse verdediger (minimaal acht miljoen euro) en Ajax en Magallan hebben overeenstemming over een verbintenis tot de zomer van 2023, maar juristen van Ajax zijn druk bezig met het papierwerk.

Het is de bedoeling dat verliezend Copa Libertadores-finalist Magallan samen met zijn nieuwe ploeggenoot Nicolas Tagliafico vanuit Buenos Aires naar de Verenigde Staten vliegt.

Ajax heeft alsnog beet bij Magallan
De persafdeling van Ajax kan dan eindelijk het persbericht en de foto’s die afgelopen zomer zijn gemaakt uit de la halen. In juni was het al de bedoeling dat Magallan de transfer naar Ajax zou maken, maar die deal ging op het laatste moment mis. Nu lijkt de stand-in van Matthijs de Ligt écht op weg naar de Amsterdammers.

Bron
remco k
 remco k - donderdag 03 januari 2019 - 20:25   quote  deeplink  
Er schijnen nu wel serieuze bedragen genoemd te worden vanuit psg.

Ben toch wel heel
Benieuwd hoe goed overmars bestand is tegen een bod van bijvoorbeeld 160 miljoen beide spelers.
JOOD
 JOOD - donderdag 03 januari 2019 - 22:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 januari 2019 - 20:25 schreef remco k het volgende:
Er schijnen nu wel serieuze bedragen genoemd te worden vanuit psg.

Ben toch wel heel
Benieuwd hoe goed overmars bestand is tegen een bod van bijvoorbeeld 160 miljoen beide spelers.
Dat lijkt me een no brainer.. wel pas in de zomer, niet eerder.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - vrijdag 04 januari 2019 - 00:25   quote  deeplink  
Sowieso gaat de jong niet eerder weg bij Ajax. Ajax speelt nog CL en als hij naar PSG gaat dan gaat hij alleen competitie spelen die al gespeeld is.
De afstand is zo groot dat PSG het niet voor dit seizoen hem haalt maar al rond wil hebben voordat andere ermee vandoor gaat en andere dingen gebeuren met PSG en andere clubs.

Als ik frenkie zou zijn dan zou ik wachten totdat je zeker weet met wie je volgend seizoen daar gaat spelen.
Als je enkel in de competitie mag spelen en zonder mbappe en neymar gaat spelen, dan zou ik toch niet gaan.
remco k
 remco k - vrijdag 04 januari 2019 - 09:29   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 03 januari 2019 - 22:21 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dat lijkt me een no brainer.. wel pas in de zomer, niet eerder.
Ik bedoel dus juist in de winter.

er kan met dit soort bedragen ook druk gezet worden uit de achterkamers he..
JOOD
 JOOD - vrijdag 04 januari 2019 - 09:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 04 januari 2019 - 09:29 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik bedoel dus juist in de winter.

er kan met dit soort bedragen ook druk gezet worden uit de achterkamers he..
Klopt, maar dat willen ze zelf niet. Het zou mij ten zeerste verbazen als ik me daar in vergis. Denk jij van niet dan?
Eide
 Eide - vrijdag 04 januari 2019 - 10:01   quote  deeplink  
Ik vertrouw zelf vooral op de goede wil van De Jong en De Ligt. Die zien zelf ook vast wel dat ze met een tussentijdse transfer weinig winnen en dat als ze deze zomer willen vertrekken ze echt wel mogen. Ik maak me niet zo'n zorgen over een winters vertrek.
Eide
 Eide - zaterdag 05 januari 2019 - 10:04   quote  deeplink  
Chinees bod van 30 miljoen op Neres

Ajax is overvallen door een megabod van Guangzhou Evergrande op David Neres (21). De Chinese topclub heeft dertig miljoen euro over voor de Braziliaanse buitenspeler, die de laatste weken is veroordeeld tot een reserverol.

Hoewel directeur Marc Overmars eerder aangaf in de wintertransferperiode niemand te laten vertrekken, lijkt hij daar voor een bedrag van rond de veertig miljoen euro nu wel toe bereid. Neres is ontevreden en Ajax zal niet snel weer zo’n enorme som geld voor de dribbelaar worden geboden.

Guangzhou Evergrande haalde al veel Brazilianen. Bovendien heeft Neres’ zaakwaarnemer Bertolucci daar uitstekende ingangen en de linksbenige (Braziliaanse) aanvaller Anderson Talisca staat op het punt te vertrekken. Guangzhou Evergrande is ook de club waar Nemanja Gudelj onder contract staat. De middenvelder is verhuurd aan Sporting Lissabon.

De kans is groot dat Overmars Ajax niet achterna reist naar Orlando, waar Erik ten Hag en zijn spelers vanaf vandaag een trainingskamp beleggen en donderdag en zaterdag om de Florida Cup spelen. De directeur hoopt de spectaculaire transfer vanuit Amsterdam af te ronden en zou daarmee de critici van het eerste uur de mond snoeren.

’Miskoop’
Na zijn komst uit São Paulo in januari 2017 kreeg Neres al snel het stempel ’miskoop’. In zijn eerste halfjaar scoorde de ’man van twaalf miljoen’ drie Eredivisie-goals en leverde hij één assist. Maar afgelopen seizoen - zonder Europees voetbal - kreeg Neres het als rechtsbuiten op zijn heupen. Met veertien treffers en twaalf assists speelde hij zich in de kijker van Borussia Dortmund dat 33 miljoen euro voor hem over had. Maar Overmars verkocht de Duitsers ’nee’.

Dat er in de directiekamer van Ajax na het Chinese bod nu wel ’ja, mits’ klinkt, lijkt onlogisch. De spelers hebben immers een pact hebben gesloten: ze willen kampioen worden, hopen de KNVB-beker te winnen en zijn erop gebrand naam te maken in de Champions League. Daarbij kunnen ze iedereen, dus zeker ook Neres, gebruiken.

Invalbeurten
Aan de andere kant heeft Ten Hag niets aan een mokkende speler, die de concurrentiestrijd heeft verloren van smaakmaker Hakim Ziyech. Neres kan ook op ’tien’ spelen. Maar met Donny van de Beek, Lasse Schöne en Frenkie de Jong staat het Ajax-middenveld als een huis. Dus als blessures uitblijven, lijkt Neres zich tevreden te moeten stellen met (korte) invalbeurten.

Lainez
Wat wellicht ook meespeelt in de afweging van Overmars, is dat Ajax – als het er daadwerkelijk in slaagt Diego Lainez (18) los te weken bij Club America in Mexico – een alternatief voorhanden heeft. Binnen de technische staf, de scouting én bij Overmars leeft het idee dat Lainez al zó ver is dat hij onmiddellijk als (invaller) kan aanhaken. Hoewel Ajax wellicht bijna veertig miljoen euro op zak heeft, lijkt het niet waarschijnlijk dat de Amsterdammers alsnog de markt op gaan.

Voorlopig meldt Neres zich vandaag gewoon in Orlando. Daar staat volgende week zaterdag een bijzonder duel voor hem op het programma als Ajax zijn oude club São Paulo treft (19.00 uur, Nederlandse tijd). Of dat tevens zijn laatste wedstrijd in het Ajax-shirt is, ligt aan de bereidheid van de Chinezen hun bod te verhogen én aan Overmars. Neres staat in elk geval open voor de transfer naar China, waar miljoenen euro’s salaris voor het oprapen liggen.

Bron
Eide
 Eide - zaterdag 05 januari 2019 - 10:04   quote  deeplink  
Ik denk dat je een bod van 30+ miljoen op Neres niet moet laten liggen persoonlijk, mits de transfer van die Mexicaans rond komt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2019 door Eide --
AkaS
 AkaS - zaterdag 05 januari 2019 - 10:54   quote  deeplink  
Ik denk dat Ajax Neres helemaal niet moet verkopen!

Het wordt tijd dat hij een basisplaats krijgt en hij een van de smaakmakers wordt voor komend seizoen, want hij is met zijn diepgang en ervaring veel meer toegevoegde waarde dan waar hij credits voor krijgt.

En met de leegloop van komend seizoen wordt hij nog belangrijker.

----------------nieuwe keeper-----------------

--------------Magallan---Wöber----------------

Mazraoui----------------------------Sinkgraven

-------------Donny-----------Blind------------

--------------------Tadic--------------------

Lainez----------------------------------Neres

--------------------Dolberg------------------

Zo zal het er volgend jaar zomaar uit kunnen zien lijkt mij...

Maar Neres en Donny zou ik never nooit verkopen.
p111
 p111 - zaterdag 05 januari 2019 - 10:56   quote  deeplink  
Alleen als die mexicaan komt,anders hebben we na Hakim geen echte rechterspits meer.
Eide
 Eide - zaterdag 05 januari 2019 - 11:00   quote  deeplink  
Kan ik mij ook in vonden hoor AkaS.

Tegelijkertijd denk ik dat 30+ miljoen een realistisch bedrag is voor Neres en denk ik niet dat hij veel meer waard zal worden.Bij een winters vertrek heeft Ajax de hele 2e helft van het seizoen om dat geld weer te investeren. Ajax schijnt een te hebben gereageerd met een tegenbod van 40 miljoen.

Als De Ligt, De Jong, Ziyech en Tagliafico allemaal daadwerkelijk gaan vertrekken heeft Ajax sowieso 200 miljoen (?) om stuk te slaan. Ik ga er vanuit dat we dan volgend jaar een aanzienlijk andere ploeg zien.

Veel hangt af van wat Neres zelf wil denk ik. China is sportief natuurlijk bepaald geen topbestemming. Het is een competitie waar je financieel binnen loopt. Er spelen juist vanwege die reden wel veel Zuid-Amerikanen die vooral broodvoetballer zijn. Daar is niets mis mee, maar de vraag is dus wel waar de ambitie van Neres ligt.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2019 door Eide --
Eide
 Eide - zaterdag 05 januari 2019 - 13:37   quote  deeplink  
’Kind van de club’ Lainez herhaalt vertrekwens naar Ajax

Diego Lainez (18) laat er geen misverstand over bestaan dat hij naar Ajax wil.

De aanvaller van Club America herhaalde bij diverse Mexicaanse media zijn vertrekwens en wil naam gaan maken in Europa. Ajax is in gesprek met de kampioen van Mexico over de transfersom.

Het Amsterdamse bod van ruim elf miljoen euro, bonussen en een flink doorverkooppercentage ligt nog steeds op tafel. De gesprekken tussen beide clubs zouden in een prettige sfeer verlopen. Lainez rekent erop dat Club America zal helpen zijn droom te realiseren. De club ontvangt in dat geval voor Mexicaanse begrippen een recordbedrag.

Bovendien is ’kind van de club’ Lainez altijd een voorbeeldprof geweest. Zo hield hij tijdens de play-offs om het Mexicaanse kampioenschap de Ajax-boot af. In de halve finale én finale had hij met zijn spel een belangrijk aandeel in de uiteindelijke titel.

Bron
p111
 p111 - zaterdag 05 januari 2019 - 14:52   quote  deeplink  
Oke als het doorgaat dan zal Neres denk ik vertrekken naar China.Moet wel zeggen ik ben wel een fan van hem onberekenbare voetballer waar ik wel van hou.Soms een dromer met weinig agressie en soms een geweldige dribbelaar die constant voor dreiging zorgt.
remco k
 remco k - zaterdag 05 januari 2019 - 16:23   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2019 - 10:54 schreef AkaS het volgende:
Ik denk dat Ajax Neres helemaal niet moet verkopen!

Het wordt tijd dat hij een basisplaats krijgt en hij een van de smaakmakers wordt voor komend seizoen, want hij is met zijn diepgang en ervaring veel meer toegevoegde waarde dan waar hij credits voor krijgt.

En met de leegloop van komend seizoen wordt hij nog belangrijker.

----------------nieuwe keeper-----------------

--------------Magallan---Wöber----------------

Mazraoui----------------------------Sinkgraven

-------------Donny-----------Blind------------

--------------------Tadic--------------------

Lainez----------------------------------Neres

--------------------Dolberg------------------

Zo zal het er volgend jaar zomaar uit kunnen zien lijkt mij...

Maar Neres en Donny zou ik never nooit verkopen.
Ik sluit me bij je aan wat de verkopen betreft. Al kan ik Donny niet echt pijlen hoe goed hij nu is en of hij er al aan toe is.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zaterdag 05 januari 2019 - 22:52   quote  deeplink  
Zo, ik ga even ongehoord zeiken. Wat een achterlijke mongolen hebben we toch bij Ajax. Wie verzint zo'n winterse trip? Om 10.00 uur zijn ze vertrokken vanaf Schiphol om dan vervolgens pas ergens rond 01.30 uur op de plaats van bestemming, dus hotel, te arriveren. Sorry hoor, bijna 18 uur onderweg (rond 08.00 uur op schiphol) voor een trainingskamp! Wat een mafketels die dit verzonnen hebben!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 05 januari 2019 door Ajax Warrior --
Peterhs
 Peterhs - zondag 06 januari 2019 - 01:09   quote  deeplink  
Ze moeten kijken of ze deze kunnen losweken:
Lovro Majer (aanvallende centrale middenvelder)
Antonio Marin (linksbuiten)

Marin de jongste en meest talentvolle.
Beiden spelen bij Dinamo Zagreb
Eide
 Eide - zondag 06 januari 2019 - 01:25   quote  deeplink  
@AW

Simlel maar onbevredigend antwoord. Dit is gewoon een hele lucratieve trip voor Ajax in een land waar de club wil groeien. Er is trouwens weinig prijzengeld maar wel rechtstreeks verslag dor ESPN. Daarnaast is de tegenstand vrij aardig te noemen.
Loetje
 Loetje - zondag 06 januari 2019 - 03:56   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2019 - 01:09 schreef Peterhs het volgende:
Ze moeten kijken of ze deze kunnen losweken:
Lovro Majer (aanvallende centrale middenvelder)
Antonio Marin (linksbuiten)

Marin de jongste en meest talentvolle.
Beiden spelen bij Dinamo Zagreb
Zagreb brengt doorgaans de ene na de andere topspeler voort.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - zondag 06 januari 2019 - 10:36   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2019 - 01:25 schreef Eide het volgende:
@AW

Simlel maar onbevredigend antwoord. Dit is gewoon een hele lucratieve trip voor Ajax in een land waar de club wil groeien. Er is trouwens weinig prijzengeld maar wel rechtstreeks verslag dor ESPN. Daarnaast is de tegenstand vrij aardig te noemen.
Ik weet dat het lucratief is Eide. Alleen vind ik zo'n trip, midden in het seizoen, waarbij je over 15 dagen alweer begint met de competitie helemaal niet zo slim voor de spelers. Gelijk bij het vervolg van de competitie wacht een zware week. Waarom dan nog zo'n zware belasting op de spelers met zo'n lange trip? Met jetlag en alles wat erbij komt kijken. Ik had zoiets na het seizoen gedaan, maar dat is enkel mijn mening.
p111
 p111 - zondag 06 januari 2019 - 11:42   quote  deeplink  
Even over die Ajax Bus in de USA wat een ding daar krijg je echt een kick van.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 10:17   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 06 januari 2019 - 10:36 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ik weet dat het lucratief is Eide. Alleen vind ik zo'n trip, midden in het seizoen, waarbij je over 15 dagen alweer begint met de competitie helemaal niet zo slim voor de spelers. Gelijk bij het vervolg van de competitie wacht een zware week. Waarom dan nog zo'n zware belasting op de spelers met zo'n lange trip? Met jetlag en alles wat erbij komt kijken. Ik had zoiets na het seizoen gedaan, maar dat is enkel mijn mening.
Ga je dan ook interlandverplichtingen verbieden? een argetijn of een amerikaan of een jappaner die vliegen wel vaker lange afstanden.

en als de Uefa je een wedstrijd in Armenie laat spelen, ga je die dan afwijzen omdat je niet wil vliegen midden in het seizoen?

Als je een watje bent of een goedkope vlucht hebt dan kan je daar wel eens last van hebben. Maar een topfitte voetballer die businessclass vliegt, daar hoor ik echt heel weinig van dat dat een probleem is. Overigens ook in andere sporten vliegen mensen veel en moeten daarna meteen presteren, lukt ook regelmatig.

Maarja ik zal het wel anders zien. maar ik zie dit als spijkers op laag water zoeken.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 10:55   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 10:17 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ga je dan ook interlandverplichtingen verbieden? een argetijn of een amerikaan of een jappaner die vliegen wel vaker lange afstanden.

en als de Uefa je een wedstrijd in Armenie laat spelen, ga je die dan afwijzen omdat je niet wil vliegen midden in het seizoen?

Als je een watje bent of een goedkope vlucht hebt dan kan je daar wel eens last van hebben. Maar een topfitte voetballer die businessclass vliegt, daar hoor ik echt heel weinig van dat dat een probleem is. Overigens ook in andere sporten vliegen mensen veel en moeten daarna meteen presteren, lukt ook regelmatig.

Maarja ik zal het wel anders zien. maar ik zie dit als spijkers op laag water zoeken.
Gozer, alsjeblieft. Het is mijn mening en wat jij er verder van vind kan mij werkelijk 0.0 schelen. Maar niet achteraf gaan klagen als we in de eerste week na de winterstop punten verspelen doordat spelers oververmoeid zijn. Want of je nu businessclass of gewoon vliegt, qua tijd verandert er niets.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 11:23   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 10:55 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Gozer, alsjeblieft. Het is mijn mening en wat jij er verder van vind kan mij werkelijk 0.0 schelen. Maar niet achteraf gaan klagen als we in de eerste week na de winterstop punten verspelen doordat spelers oververmoeid zijn. Want of je nu businessclass of gewoon vliegt, qua tijd verandert er niets.
Ik klagen? Hahaha. Als we tegen Heerenveen punten verspelen dan ga ik klagen dat er niet goed getraind is.

Maar klagen over een reisje. Ik heb Messi bij Barca nooit slecht zien spelen nadat hij met Argentinië weg is geweest. Maar misschien heb jij daar wel een goede resultaten over gevonden? Ik kan namelijk niks vinden over dat lange reizen dat je daar dagen last van hebt, als er geen problemen optreden en je tijdens de reis je prima verzorgt.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 11:32   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 11:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik klagen? Hahaha. Als we tegen Heerenveen punten verspelen dan ga ik klagen dat er niet goed getraind is.

Maar klagen over een reisje. Ik heb Messi bij Barca nooit slecht zien spelen nadat hij met Argentinië weg is geweest. Maar misschien heb jij daar wel een goede resultaten over gevonden? Ik kan namelijk niks vinden over dat lange reizen dat je daar dagen last van hebt, als er geen problemen optreden en je tijdens de reis je prima verzorgt.
Fijne dag gozer!
remco k
 remco k - maandag 07 januari 2019 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 11:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik klagen? Hahaha. Als we tegen Heerenveen punten verspelen dan ga ik klagen dat er niet goed getraind is.

Maar klagen over een reisje. Ik heb Messi bij Barca nooit slecht zien spelen nadat hij met Argentinië weg is geweest. Maar misschien heb jij daar wel een goede resultaten over gevonden? Ik kan namelijk niks vinden over dat lange reizen dat je daar dagen last van hebt, als er geen problemen optreden en je tijdens de reis je prima verzorgt.
Sterker nog, Messi speelt met regelmaat niet bij Barca na een interland week, exact de reden dat ie nu niet bij het nationale elftal speelt..

Wat dat betreft heeft Warrior 100% gelijk.
Eide
 Eide - maandag 07 januari 2019 - 14:27   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 11:23 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ik klagen? Hahaha. Als we tegen Heerenveen punten verspelen dan ga ik klagen dat er niet goed getraind is.

Maar klagen over een reisje. Ik heb Messi bij Barca nooit slecht zien spelen nadat hij met Argentinië weg is geweest.
Messi is juist minder gaan spelen omdat hij het fysiek gewoon niet trok. Voorheen wilde Messi alles spelen. Tegenwoordig laat hij dus wel wedstrijden schieten omdat het fysiek gewoon te zwaar is om alles te spelen, inclusief internationale verplichtingen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 14:30   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Sterker nog, Messi speelt met regelmaat niet bij Barca na een interland week, exact de reden dat ie nu niet bij het nationale elftal speelt..

Wat dat betreft heeft Warrior 100% gelijk.
Hoeveel dagen zaten er tussen, tussen een wedstrijd van Argetinie en Barca?
En hoeveel dagen zitten er tussen, tussen de terugreis en wedstrijd tegen Heerenveen>?

Ik weet het verschijnsel wel dat je er even moeite mee hebt, met zo lange reis. Maar een hele week?
Er zit 8 dagen tussen de terugreis en wedstrijd tegen Heerenveen.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 14:36   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:27 schreef Eide het volgende:

[..]

Messi is juist minder gaan spelen omdat hij het fysiek gewoon niet trok. Voorheen wilde Messi alles spelen. Tegenwoordig laat hij dus wel wedstrijden schieten omdat het fysiek gewoon te zwaar is om alles te spelen, inclusief internationale verplichtingen.
Dat geloof ik ook wel omdat Messi ook ouder begint te worden.
En sommige wedstrijden met Argentinië en Barca zo dicht op elkaar zitten dat niemand dat trekt.

Maar zit daar 8 dagen tussen?
Eide
 Eide - maandag 07 januari 2019 - 14:39   quote  deeplink  
Hij laat bijvoorbeeld ook Copa del Rey wedstrijden tegen de "kleintjes" schieten om rust in te bouwen. Moraal van het verhaal is dat zelfs Messi rust nodig heeft in het overvolle voetbaljaar.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 14:43   quote  deeplink  
Jongens, bedankt voor jullie bevestiging. Ik had geen zin die gozer wijzer te maken. Meestal is dat bij dit soort gevallen onmogelijk.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 14:50   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:39 schreef Eide het volgende:
Hij laat bijvoorbeeld ook Copa del Rey wedstrijden tegen de "kleintjes" schieten om rust in te bouwen. Moraal van het verhaal is dat zelfs Messi rust nodig heeft in het overvolle voetbaljaar.
Dat is toch niet iets nieuws, dat gebeurd bij Ajax ook. Tegen Te Werve speelde ook niet Ajax 1.
PSV liet ook tegen RKC niet PSV 1 spelen, om spelers rust te geven.

Maar dan praten we over een schema, waar om de 4 dagen een wedstrijd is.

Nu zit tussen reis en Heereveen 8 dagen. Dat zou dus betekenen dat je om het weekend gebruik kan maken van een speler, omdat een speler meer dan 8 dagen rust nodig heeft.

Lijkt mij een beetje vreemd, maar blijkbaar zie ik dus verkeerd.
Loetje
 Loetje - maandag 07 januari 2019 - 14:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 13:27 schreef remco k het volgende:

[..]

Sterker nog, Messi speelt met regelmaat niet bij Barca na een interland week, exact de reden dat ie nu niet bij het nationale elftal speelt..

Wat dat betreft heeft Warrior 100% gelijk.
Had Warrior toevallig toestraks aan te telefoon en ging nog even over deze post.

Hoevaak hadden wij het over dat er een totaal kapotte Messi op het veld stond.... Hij scoorde echter wel belangrijke goals
Loetje
 Loetje - maandag 07 januari 2019 - 14:53   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:43 schreef Ajax Warrior het volgende:
Jongens, bedankt voor jullie bevestiging. Ik had geen zin die gozer wijzer te maken. Meestal is dat bij dit soort gevallen onmogelijk.
Dat is het niet eens. Je voert gewoon een zinloze discussie die tot zaterdag duurt en je beiden geen steek verder ben. Het is ook niet voor niets dat ik altijd meteen gestrekt been ga naar hem. Niet omdat ik hem haat, maar meer om er zo snel mogelijk weer klaar mee te zijn.

Ik kan dat gewoon niet, 5 dagen een dezelfde discussie voeren.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 15:02   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:53 schreef Loetje het volgende:

[..]

Dat is het niet eens. Je voert gewoon een zinloze discussie die tot zaterdag duurt en je beiden geen steek verder ben. Het is ook niet voor niets dat ik altijd meteen gestrekt been ga naar hem. Niet omdat ik hem haat, maar meer om er zo snel mogelijk weer klaar mee te zijn.

Ik kan dat gewoon niet, 5 dagen een dezelfde discussie voeren.
Oh, dat vind ik goed om te horen. Dat je mij niet haat.

5 dagen deze discussie voeren? lol.
Dat is wel wat overdreven, vind je niet?

Maar of moet ik als een jaknikker te werk gaan? Wordt wel een beetje saai op een forum?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 15:39   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is toch niet iets nieuws, dat gebeurd bij Ajax ook. Tegen Te Werve speelde ook niet Ajax 1.
PSV liet ook tegen RKC niet PSV 1 spelen, om spelers rust te geven.

Maar dan praten we over een schema, waar om de 4 dagen een wedstrijd is.

Nu zit tussen reis en Heereveen 8 dagen. Dat zou dus betekenen dat je om het weekend gebruik kan maken van een speler, omdat een speler meer dan 8 dagen rust nodig heeft.

Lijkt mij een beetje vreemd, maar blijkbaar zie ik dus verkeerd.
Ajax speelt zaterdagavond om 19:00 uur zijn laatste oefenwedstrijd. Ga er dus vanuit dat ze zondag, danwel maandag terugreizen. De reis zal dan wederom rond de 18 uur duren. In die week dat die spelers er zijn geweest duur het 2 tot 3 dagen voordat je een beetje gewend bent aan de jetlag. Ajax zal dus volgende week maandag of dinsdag retour komen en de spelers zullen daarna 2 tot 3 dagen nodig hebben om weer een beetje te gewennen.

Bij een interland betreft het meestal 1 of 2 spelers van de basiself die hier mee kampen en kan dat nog enigszins opgevangen worden. Straks betreft het een heel elftal. En mochten meerdere spelers het lastig hebben met de jetlag en de overslag qua weer is dat dus moeilijker op te lossen.

Ik vind dus dat Ajax, zeker gezien het programma de eerste week erna, behoorlijke risico's neemt. Zeker omdat je het elftal binnen 1 week 2x met een jetlag opzadelt. Ook al is het financieel en bedrijfsmatig een enorme winst! Maar zijn wij niet in de eerste plaats gewoon een voetbalclub waar het draait om prestaties???

Ik had beter kunnen leven met een trainingskamp in Doha, Dubai, Spanje, Portugal, Marokko, Griekenland of Turkije. Ook daar is het weer perfect, maar heb je minder reistijd en zeker geen groot tijdsverschil.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2019 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 15:39   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2019 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 15:40   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2019 door Ajax Warrior --
Peterhs
 Peterhs - maandag 07 januari 2019 - 15:46   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 15:40 schreef Ajax Warrior het volgende:
-
Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens!
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 15:48   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 15:46 schreef Peterhs het volgende:

[..]

Daar ben ik het dan ook helemaal mee eens!
Hahahaha, hou dan ook gewoon je bek ouwe! ;-)

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2019 door Ajax Warrior --
Peterhs
 Peterhs - maandag 07 januari 2019 - 15:52   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 15:48 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Hahahaha, hou dan ook gewoon je bek ouwe! ;-)
Daar ben ik het dan totaal mee oneens!
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - maandag 07 januari 2019 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 15:39 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Ajax speelt zaterdagavond om 19:00 uur zijn laatste oefenwedstrijd. Ga er dus vanuit dat ze zondag, danwel maandag terugreizen. De reis zal dan wederom rond de 18 uur duren. In die week dat die spelers er zijn geweest duur het 2 tot 3 dagen voordat je een beetje gewend bent aan de jetlag. Ajax zal dus volgende week maandag of dinsdag retour komen en de spelers zullen daarna 2 tot 3 dagen nodig hebben om weer een beetje te gewennen.

Bij een interland betreft het meestal 1 of 2 spelers van de basiself die hier mee kampen en kan dat nog enigszins opgevangen worden. Straks betreft het een heel elftal. En mochten meerdere spelers het lastig hebben met de jetlag en de overslag qua weer is dat dus moeilijker op te lossen.

Ik vind dus dat Ajax, zeker gezien het programma de eerste week erna, behoorlijke risico's neemt. Zeker omdat je het elftal binnen 1 week 2x met een jetlag opzadelt. Ook al is het financieel en bedrijfsmatig een enorme winst! Maar zijn wij niet in de eerste plaats gewoon een voetbalclub waar het draait om prestaties???

Ik had beter kunnen leven met een trainingskamp in Doha, Dubai, Spanje, Portugal, Marokko, Griekenland of Turkije. Ook daar is het weer perfect, maar heb je minder reistijd en zeker geen groot tijdsverschil.
Volgens voetbalprimeur duurt de stage tot 12 jan, dat is op dezelfde dag als de wedstrijd. Dat hebben ze wel eens eerder gedaan, na een wedstrijd meteen vliegen. Dus ik ga ervan uit dat ze na de wedstrijd gaan vliegen. Bij andere clubs heeft voetbalprimeur een extra dag na de laatste wedstrijd.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/859784/eredivisie-oefent-overzicht-van-trainingskampen-oefenwedstrijden-en-uitslagen.html

En als ze 23.00 de vliegtuig nemen dan komen ze om 21.00 aan in Nederland.
dan moet dat toch geen probleem zijn. Nachtje doorhalen in het vliegtuig en slapen om 22.00 in je eigen bed en je hebt je normale ritme te pakken. Weg jetlag en dat op zondag.
JOOD
 JOOD - maandag 07 januari 2019 - 16:09   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2019 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zo, ik ga even ongehoord zeiken. Wat een achterlijke mongolen hebben we toch bij Ajax. Wie verzint zo'n winterse trip? Om 10.00 uur zijn ze vertrokken vanaf Schiphol om dan vervolgens pas ergens rond 01.30 uur op de plaats van bestemming, dus hotel, te arriveren. Sorry hoor, bijna 18 uur onderweg (rond 08.00 uur op schiphol) voor een trainingskamp! Wat een mafketels die dit verzonnen hebben!
Dezelfde mafkees die er voor zorgt dat je dan in dezelfde tijdszone zit als Mexico...? Wat een geluk zeg, zo kun je in Brazilië, Argentinië en Mexico gewoon overdag je zaken regelen.. geluk bij een ongeluk :)
Eide
 Eide - maandag 07 januari 2019 - 17:43   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 14:50 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Dat is toch niet iets nieuws, dat gebeurd bij Ajax ook.
Messi speelde alles. Altijd. Zoek maar na.

Totdat het te veel werd vanwege de enorme belasting. Ik weet dat jij steeds maar het tegenovergestelde beweert, maar rust is vreselijk belangrijk en echte zwaarbelaste spieren en lichamen herstellen niet 100% in 2 of 3 dagen. Een vliegreis met een jetlag, vanuit de VS, kost je zeker een aantal dagen om het gevoel te krijgen dat je hersteld bent. Bovendien zit je lang in een vliegtuig waardoor je al minder goed herstelt van de trainingsweek ervoor. Die week die Ajax nu inbouwt heb je echt minimaal wel nodig. Ik spreek uit ervaring, ik vlieg meerdere keren per jaar naar de VS voor werk.

Waarom denk je dat bij de Olympische Spelen sporters al twee weken van tevoren of eerder invliegen? Rust en acclimatisatie.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op maandag 07 januari 2019 door Eide --
Loetje
 Loetje - maandag 07 januari 2019 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 15:02 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Oh, dat vind ik goed om te horen. Dat je mij niet haat.

5 dagen deze discussie voeren? lol.
Dat is wel wat overdreven, vind je niet?

Maar of moet ik als een jaknikker te werk gaan? Wordt wel een beetje saai op een forum?
Jaknikker of eindeloos doorgaan waar je niet uitkomt, is echt wel verschillend hoor.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 21:25   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 16:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Volgens voetbalprimeur duurt de stage tot 12 jan, dat is op dezelfde dag als de wedstrijd. Dat hebben ze wel eens eerder gedaan, na een wedstrijd meteen vliegen. Dus ik ga ervan uit dat ze na de wedstrijd gaan vliegen. Bij andere clubs heeft voetbalprimeur een extra dag na de laatste wedstrijd.
https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/859784/eredivisie-oefent-overzicht-van-trainingskampen-oefenwedstrijden-en-uitslagen.html

En als ze 23.00 de vliegtuig nemen dan komen ze om 21.00 aan in Nederland.
dan moet dat toch geen probleem zijn. Nachtje doorhalen in het vliegtuig en slapen om 22.00 in je eigen bed en je hebt je normale ritme te pakken. Weg jetlag en dat op zondag.
Hahaha ik hou verder op om met jou daarover in discussie te gaan, want je weet waarschijnlijk 0.0 van jetlag en herstel af. Laters.....
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 16:09 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dezelfde mafkees die er voor zorgt dat je dan in dezelfde tijdszone zit als Mexico...? Wat een geluk zeg, zo kun je in Brazilië, Argentinië en Mexico gewoon overdag je zaken regelen.. geluk bij een ongeluk :)
Hahaha zo had ik hem niet bekeken! ;-)
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - maandag 07 januari 2019 - 21:26   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 17:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Messi speelde alles. Altijd. Zoek maar na.

Totdat het te veel werd vanwege de enorme belasting. Ik weet dat jij steeds maar het tegenovergestelde beweert, maar rust is vreselijk belangrijk en echte zwaarbelaste spieren en lichamen herstellen niet 100% in 2 of 3 dagen. Een vliegreis met een jetlag, vanuit de VS, kost je zeker een aantal dagen om het gevoel te krijgen dat je hersteld bent. Bovendien zit je lang in een vliegtuig waardoor je al minder goed herstelt van de trainingsweek ervoor. Die week die Ajax nu inbouwt heb je echt minimaal wel nodig. Ik spreek uit ervaring, ik vlieg meerdere keren per jaar naar de VS voor werk.

Waarom denk je dat bij de Olympische Spelen sporters al twee weken van tevoren of eerder invliegen? Rust en acclimatisatie.
Dank Eide, voor de bevestiging.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5980
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1566829