BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
Jaccio
 Jaccio - maandag 07 januari 2019 - 22:01   quote  deeplink  
https://www.vi.nl/nieuws/fc-utrecht-stunt-met-komst-bazoer

Goed voor die jongen. Hopelijk heeft hij geleerd en kan hij zijn carrière nieuw leven inblazen.
Eide
 Eide - maandag 07 januari 2019 - 23:07   quote  deeplink  
Las het net. Toevallig hadden we het vorige week ook al over Bazoer.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 08:15   quote  deeplink  
quote:
Op maandag 07 januari 2019 - 17:43 schreef Eide het volgende:

[..]

Messi speelde alles. Altijd. Zoek maar na.

Totdat het te veel werd vanwege de enorme belasting. Ik weet dat jij steeds maar het tegenovergestelde beweert, maar rust is vreselijk belangrijk en echte zwaarbelaste spieren en lichamen herstellen niet 100% in 2 of 3 dagen. Een vliegreis met een jetlag, vanuit de VS, kost je zeker een aantal dagen om het gevoel te krijgen dat je hersteld bent. Bovendien zit je lang in een vliegtuig waardoor je al minder goed herstelt van de trainingsweek ervoor. Die week die Ajax nu inbouwt heb je echt minimaal wel nodig. Ik spreek uit ervaring, ik vlieg meerdere keren per jaar naar de VS voor werk.

Waarom denk je dat bij de Olympische Spelen sporters al twee weken van tevoren of eerder invliegen? Rust en acclimatisatie.
Over messi weet ik dat hij vrijwel alles speelde, maar dat heeft met het ouderdom te maken dat hij dat niet meer trekt.

Ik weet ook dat het niet heel goed is voor je lichaam om te vliegen.
Sommige lichamen zijn daar heel gevoelig voor en sommige helemaal niet.
Sommige mogen überhaupt niet vliegen vanwege problemen met bloedsomloop.
Sommige mensen zijn heel dom dat ze slapen wanneer ze moe zijn en niet kijken hoe laat het is. Waardoor je dus een slaapritme probleem hebt.

En de olympische spelen gaan sporters eerder ook omdat ze de omgeving en accommodatie willen leren kennen. Vaak is het olympisch dorp nieuw en zijn de stadions nieuw. Voor wielrenners is het parcours nieuw. Elk stadion is toch anders en vaak hebben ze daarvoor nog niet een wedstrijd gehouden.
Overigens is er niet iedereen op locatie als olympische spelen beginnen, ook niet toen het in Australië werd gehouden.
Dus dat geld niet voor iedereen.
Hippisch sport daar zie je het wel dat vliegen heel lastig is, maar dat komt omdat de paarden daar niet tegen kunnen. Ik zie dat niet met mensen, zulke problemen als met paarden.

De terugreis is voor de meeste een reis naar een bekend terrein, immers gaan ze naar een bekend bed toe.
Ze weten waar ze de boodschappen kunnen halen en waar alles is.
Voor 2 spelers is dat niet het geval en die hebben dan meer tijd nodig om te kunnen wennen.
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 09:26   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 08:15 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Over messi weet ik dat hij vrijwel alles speelde, maar dat heeft met het ouderdom te maken dat hij dat niet meer trekt.

Ik weet ook dat het niet heel goed is voor je lichaam om te vliegen.
Sommige lichamen zijn daar heel gevoelig voor en sommige helemaal niet.
Sommige mogen überhaupt niet vliegen vanwege problemen met bloedsomloop.
Sommige mensen zijn heel dom dat ze slapen wanneer ze moe zijn en niet kijken hoe laat het is. Waardoor je dus een slaapritme probleem hebt.

En de olympische spelen gaan sporters eerder ook omdat ze de omgeving en accommodatie willen leren kennen. Vaak is het olympisch dorp nieuw en zijn de stadions nieuw. Voor wielrenners is het parcours nieuw. Elk stadion is toch anders en vaak hebben ze daarvoor nog niet een wedstrijd gehouden.
Overigens is er niet iedereen op locatie als olympische spelen beginnen, ook niet toen het in Australië werd gehouden.
Dus dat geld niet voor iedereen.
Hippisch sport daar zie je het wel dat vliegen heel lastig is, maar dat komt omdat de paarden daar niet tegen kunnen. Ik zie dat niet met mensen, zulke problemen als met paarden.

De terugreis is voor de meeste een reis naar een bekend terrein, immers gaan ze naar een bekend bed toe.
Ze weten waar ze de boodschappen kunnen halen en waar alles is.
Voor 2 spelers is dat niet het geval en die hebben dan meer tijd nodig om te kunnen wennen.
Hou toch op man, hij speelde regelmatig wedstrijden niet toen hij 29 was, dat is dus pas anderhalf seizoen geleden, en nu is hij nog steeds pas 31..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 10:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 09:26 schreef remco k het volgende:

[..]

Hou toch op man, hij speelde regelmatig wedstrijden niet toen hij 29 was, dat is dus pas anderhalf seizoen geleden, en nu is hij nog steeds pas 31..
Hij is Messi neem ik aan?

Bepaald leeftijd of iemand aan ouderdom lijd?
Ik heb mensen die boven de 100 jaar zijn dingen zien doen die mensen die 80 jaar dat niet meer kunnen.

Ten 2de bepaald de motivatie enorm of iemand geïnteresseerd is in bepaalde wedstrijden.
Ik heb Messi op het WK heel vaak gezien dat hij de spelvreugde niet heeft die hij wel bij Barca had. Messi is ook niet geïnteresseerd in een wedstrijd tegen een club van 4de niveau van Spanje. Dan kan je hem wel opstellen, maar daar heb je weinig aan. Dan kan je beter hem bewaren op belangrijkere wedstrijden.

Messi gaat minder spelen bij Argentinië omdat het niet leuk is om daarheen te vliegen en vervolgens met 2 nederlagen terug te vliegen. Het is niet dat Argentinië al jaren lang met gemak zijn wedstrijden wint.
Hij heeft het opgegeven, zo zie ik dat.

Want andere spelers die dezelfde reis maken, maken die reis wel.
Voorbeeld, Diego Godin. Die maakt de reis nog wel elke keer. Die speelt niet elke wedstrijd, in madrid. Maar dat is achteraf lastig te beoordelen waarom hij wedstrijden gemist heeft.
Blessures, schorsingen, wedstrijdje overslaan omdat je tegen mindere tegenstander speelt.
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 10:52   quote  deeplink  
sorry man, had beter niet kunnen reageren, totaal geen zin in deze zinloze discussie van een maand of 4..
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 11:11   quote  deeplink  
oh ik wist niet dat je al 4 maanden aan dezelfde discussie bezig was.

Dan bied ik mijn excuses aan, want dat is natuurlijk heel erg saai.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 11:40   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 11:11 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
oh ik wist niet dat je al 4 maanden aan dezelfde discussie bezig was.

Dan bied ik mijn excuses aan, want dat is natuurlijk heel erg saai.
Gast, snap je het nu nog niet?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 11:56   quote  deeplink  
Gast, snap jij geen sarcasme?
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 12:03   quote  deeplink  
Of beter gezegd!

Als je bedoelt dat er met mij geen discussie valt te voeren.
Natuurlijk dat weet ik dondersgoed.

Als je bedoelt dat je mij een lul vind, dat weet ik ook. Dat weet ik ook van andere. Maakt mij dat wat uit, nee totaal niet. Interesseert mij geen ene hol.
Anders was ik natuurlijk al veel eerder weg gegaan.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op dinsdag 08 januari 2019 door Positieve Arrogantie --
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 12:38   quote  deeplink  
Ik snap alle vormen van sarcasme, ik snap alleen die tyfuslange discussies van je niet.

Over je laatste zin, dat je anders al was weggegaan, dat is wel sarcasme toch? Anders wil ik je best mentaal ondersteunen...
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 12:48   quote  deeplink  
Als iemand met een andere argument komt, dan kan je die toch weerleggen!
Maar ik snap best dat het heel vervelend is. Oh wacht dat had ik al gezegd! Hahaha, ik vind mij zelf soms ook een lul! Want ik ben namelijk niet perfect.

Over die laatste zin, daar zit wel een klein beetje sarcasme bij. Al scheelt het serieus niet veel en ik ben vergoed weg.

Zijn we er toch ergens over eens, ik ben een lul!! Prima, dan is dit klaar. Wellicht je mij weer even ziet als Ajax tegen Heerenveen speelt!

Tot dan! fijne 12 dagen gewenst aan iedereen:D
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 12:59   quote  deeplink  
Dat is het hem nou juist. Een argument is door iedereen zo vaak gemaakt naar jou, maar je reageert daar gewoon niet op en antwoord gewoon weer met 785 zinnen die exact hetzelfde zijn als eerdere posts, maar in een andere context.

Je hoeft van mij niet weg hoor, maar zolang deze onzin blijft, zul je soms deze reacties krijgen. We zijn hier allemaal wel eens afgezeken en daar heb je een dikke huid voor nodig. Niks mis mee, toch?
Eide
 Eide - dinsdag 08 januari 2019 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 05 januari 2019 - 22:52 schreef Ajax Warrior het volgende:
Zo, ik ga even ongehoord zeiken. Wat een achterlijke mongolen hebben we toch bij Ajax. Wie verzint zo'n winterse trip?
AD: Technisch hart Ajax wilde voor trainingskamp in VS liggen, maar ging overstag

Het technisch hart van Ajax zag een winters trainingskamp in de Verenigde Staten niet direct zitten en ging voor deelname aan de Florida Cup liggen, onthult het Algmeen Dagblad in zijn dinsdagochtendeditie. De commerciële afdeling van de club rook echter kansen en heeft de lucratieve reis naar Orlando doorgedrukt.

Vorig seizoen werd Ajax ook al uitgenodigd voor het oefentoernooi in Florida. De Amsterdammers bedankten echter, waarna PSV een invitatie ontving. De technische beleidsbepalers van Ajax ontvingen een dit seizoen een nieuwe uitnodiging waren huiverig voor de twee lange vliegreizen, inclusief bijbehorende jetlag. Volgens het AD is er na een aantal 'interne discussies' een 'compromis' gesloten door de commerciële eindverantwoordelijken: onder meer doordat de spelers de toezegging kregen om businessclass te vliegen, ging het technisch hart overstag.

De trip naar de Verenigde Staten is vooral uit financieel oogpunt van cruciaal belang voor Ajax. De club is al langere tijd bezig met het veroveren van de Amerikaanse markt: onlangs werd er al een Ajax-kantoor in New York geopend. "De ontwikkeling in de VS, waarbij het voetbal steeds meer aan populariteit wint, is voor ons aanleiding om die markt nader te onderzoeken", stelt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met de ochtendkrant. "De Florida Cup is voor ons een mooi platform. Met wedstrijden tegen São Paulo en Flamengo bereiken we miljoenen fans."

Bron
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - dinsdag 08 januari 2019 - 13:59   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 12:59 schreef Loetje het volgende:
Dat is het hem nou juist. Een argument is door iedereen zo vaak gemaakt naar jou, maar je reageert daar gewoon niet op en antwoord gewoon weer met 785 zinnen die exact hetzelfde zijn als eerdere posts, maar in een andere context.

Je hoeft van mij niet weg hoor, maar zolang deze onzin blijft, zul je soms deze reacties krijgen. We zijn hier allemaal wel eens afgezeken en daar heb je een dikke huid voor nodig. Niks mis mee, toch?
Weet je waarom ik dat doe! omdat ik het gevoel heb dat ik niet begrepen wordt.

Want dan worden er dingen gezegd die ik dan niet bedoel.
Wellicht komt dat door dat ik het in 785 zinnen probeer uit te leggen, wellicht moet ik dat ook niet doen:D

Dan denk ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit, omdat nederlands niet mijn beste vak is.

Dan denk ik weet je laat ik het nog eens een keer proberen maar dan anders verwoord.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Weet je waarom ik dat doe! omdat ik het gevoel heb dat ik niet begrepen wordt.

Want dan worden er dingen gezegd die ik dan niet bedoel.
Wellicht komt dat door dat ik het in 785 zinnen probeer uit te leggen, wellicht moet ik dat ook niet doen:D

Dan denk ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit, omdat nederlands niet mijn beste vak is.

Dan denk ik weet je laat ik het nog eens een keer proberen maar dan anders verwoord.
Maar als je 70 dezelfde zinnen nodig hebt en iemand je niet begrijpt, moet je er misschien niet eens in investeren.
Eide
 Eide - dinsdag 08 januari 2019 - 15:48   quote  deeplink  
Real Madrid schijnt Eriksen te willen en 110 miljoen over te hebben voor de oud-Ajacied. Eriksen moet dan de stagnerende aanval van Real vlot trekken.
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Weet je waarom ik dat doe! omdat ik het gevoel heb dat ik niet begrepen wordt.

Want dan worden er dingen gezegd die ik dan niet bedoel.
Wellicht komt dat door dat ik het in 785 zinnen probeer uit te leggen, wellicht moet ik dat ook niet doen:D

Dan denk ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit, omdat nederlands niet mijn beste vak is.

Dan denk ik weet je laat ik het nog eens een keer proberen maar dan anders verwoord.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Kortom, als je het anders zou willen zien, moet je het anders aanpakken.

En je verwoord je echt prima, volgens mij snapt iedereen je ook prima, alleen zijn jullie en wij het gewoon vaak niet eens, dat is prima en niet erg, alleen ga je dan iedere keer weer op een andere manier proberen je mening uit te leggen, dat is simpelweg niet nodig.

Let's agree to disagree..
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 15:50   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 13:59 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Weet je waarom ik dat doe! omdat ik het gevoel heb dat ik niet begrepen wordt.

Want dan worden er dingen gezegd die ik dan niet bedoel.
Wellicht komt dat door dat ik het in 785 zinnen probeer uit te leggen, wellicht moet ik dat ook niet doen:D

Dan denk ik leg het waarschijnlijk verkeerd uit, omdat nederlands niet mijn beste vak is.

Dan denk ik weet je laat ik het nog eens een keer proberen maar dan anders verwoord.
Als je doet wat je deed, krijg je wat je kreeg.

Kortom, als je het anders zou willen zien, moet je het anders aanpakken.

En je verwoord je echt prima, volgens mij snapt iedereen je ook prima, alleen zijn jullie en wij het gewoon vaak niet eens, dat is prima en niet erg, alleen ga je dan iedere keer weer op een andere manier proberen je mening uit te leggen, dat is simpelweg niet nodig.

Let's agree to disagree..
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 15:51   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 15:48 schreef Eide het volgende:
Real Madrid schijnt Eriksen te willen en 110 miljoen over te hebben voor de oud-Ajacied. Eriksen moet dan de stagnerende aanval van Real vlot trekken.
Een fantastische voetballer, maar dat is geen speler die een wereldploeg op sleeptouw gaat nemen.

En Real heeft juist ook grote problemen in het defensieve verhaal.
Enigma
 Enigma - dinsdag 08 januari 2019 - 17:36   quote  deeplink  
Even terug naar die Mexicaanse spits/vleugelflitser.

Heb meerdere beelden gezien en, mijn bescheiden mening, dat is een verbeterde uitgave van Lozano en Finidi George hoor..
Die is niet alleen bruut snel en technisch maar ook zeer doelgericht. Dat zou echt een toevoeging zijn met meerwaarde, imo althans.

Wat ik nou niet begrijp is dat Ajax het niet voor elkaar krijgt de deal te beklinken. Geld mag nooit het probleem zijn in de huidige situatie, dunkt mij. Van meerdere kanten hoor je dat die jongen graag naar Ajax wil maar op de een of andere manier lukt het overmars niet. Nu hoor je weer real betis en dan weer Lyon of Marseille. Dit is een gevalletje richarlson en we weten hoe goed die het deed in Engeland. Naar mijn mening is Ajax, of bepaalde mensen binnen Ajax, hier dom bezig. Betaal gewoon en koop dat laatste half jaar af. Ajax vraagt ook hoofdprijzen. Snap zo een club in Mexico dan ook wel. Blijft dan toch apart dat PSV lozano zo makkelijk en goedkoop kreeg en Ajax het niet lijkt te lukken.

Als Ajax dan niet door wil zetten prima. Maar schakel direct door naar die Argentijn Pavon oid. Maar doe iets! Een nieuwe speler moet direct nu ingepast worden. Zeker als Neres weggaat. Het lijkt nu toch weer het eeuwige getreuzel dat Ajax zo de das omdoet. En zonder extra spits kunnen we de titel vergeten ben ik bang.

Daadkracht!!
remco k
 remco k - dinsdag 08 januari 2019 - 18:46   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 17:36 schreef Enigma het volgende:
Even terug naar die Mexicaanse spits/vleugelflitser.

Heb meerdere beelden gezien en, mijn bescheiden mening, dat is een verbeterde uitgave van Lozano en Finidi George hoor..
Die is niet alleen bruut snel en technisch maar ook zeer doelgericht. Dat zou echt een toevoeging zijn met meerwaarde, imo althans.

Wat ik nou niet begrijp is dat Ajax het niet voor elkaar krijgt de deal te beklinken. Geld mag nooit het probleem zijn in de huidige situatie, dunkt mij. Van meerdere kanten hoor je dat die jongen graag naar Ajax wil maar op de een of andere manier lukt het overmars niet. Nu hoor je weer real betis en dan weer Lyon of Marseille. Dit is een gevalletje richarlson en we weten hoe goed die het deed in Engeland. Naar mijn mening is Ajax, of bepaalde mensen binnen Ajax, hier dom bezig. Betaal gewoon en koop dat laatste half jaar af. Ajax vraagt ook hoofdprijzen. Snap zo een club in Mexico dan ook wel. Blijft dan toch apart dat PSV lozano zo makkelijk en goedkoop kreeg en Ajax het niet lijkt te lukken.

Als Ajax dan niet door wil zetten prima. Maar schakel direct door naar die Argentijn Pavon oid. Maar doe iets! Een nieuwe speler moet direct nu ingepast worden. Zeker als Neres weggaat. Het lijkt nu toch weer het eeuwige getreuzel dat Ajax zo de das omdoet. En zonder extra spits kunnen we de titel vergeten ben ik bang.

Daadkracht!!
Volgens mij is psv juist vrij lang bezig geweest. En kwam dat omdat er meerdere belanghebbenden zijn. Of dat bij dezespeer ook zo is weet ik niet hoor.

Maar juist overmars laat de laatste twee jaar zien daadkrachtig te willen handelen als de mogelijkheid zich voordoet.

Zon club kan ook bezig blijven hè en de prijs proberen op te drijven.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 20:12   quote  deeplink  
Weet je wat het is, Enigma,

Zuid Amerikaanse spelers zijn de aller aller moeilijkste om te halen.

Ter onderbouwing, Sanchez had 7 zaakwaarnemers omtrent zijn transfer naar Tottenham...

Die clubs vragen 10 miljoen, je bied het en als je rond denkt te zijn, mieteren ze er ineens 6 miljoen bij. Dus dit soort transfers vergen gewoon heel, heel veel geduld en daar kan Overmars in deze helemaal niets aan doen.

Daarbij is het een publiekslieveling, dus ook dat maakt het allemaal net wat lastiger. Betis schijnt ook interesse te hebben en willen Guardado erbij betrekken. Allemaal redenen om geduld te hebben voor zijn club.

Wel alles in perspectief plaatsen he ;-)
Eide
 Eide - dinsdag 08 januari 2019 - 21:12   quote  deeplink  
Precies. In Zuid-Amerika zijn de rechten van spelers vaak verdeeld over verschillende pertijen die allemaal eisen hebben. Dan zijn de clubs er nog en de speler zelf. En dan denk je dat het rond is en komen er weer nieuwe eisen op tafel. Kijk ook naar Magallan. Die was al gekeurd en in Nederland en dan gaat het toch niet door omdat er nieuwe eisen op tafel kwamen.
Enigma
 Enigma - dinsdag 08 januari 2019 - 21:33   quote  deeplink  
Dat weet ik allemaal wel maar dan alsnog. Of je gaat erin mee zoals met Sanchez of niet zoals met richarlson. Ook daar is behoorlijk tweespalt geweest binnen Ajax en achteraf is dat een misser geweest.

Ajax moet gewoon doorzetten of afzeggen. Echter gaat neres weg dan heeft Ajax een serieus probleem. Vind echter 40 milj, als ze dat krijgen, niet af te slaan. Daar moet dan wel topkwaliteit voor terug komen. En ja, dat kost geld. Denk toch dat je doortastender moet zijn. Maar goed, misschien zit het nog anders. Baal gewoon dat we bijna door winterstop heen zijn en er nog geen spits bij is.

Begrijp me goed, overmars doet super werk maar met zuid Amerikanen werken heb je een visser voor nodig of veldmate en een vol mandaat vanuit Ajax zelf en juist daar heb ik twijfels bij. Heb hier een naar gevoel over.
Loetje
 Loetje - dinsdag 08 januari 2019 - 23:29   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 21:33 schreef Enigma het volgende:
Dat weet ik allemaal wel maar dan alsnog. Of je gaat erin mee zoals met Sanchez of niet zoals met richarlson. Ook daar is behoorlijk tweespalt geweest binnen Ajax en achteraf is dat een misser geweest.

Ajax moet gewoon doorzetten of afzeggen. Echter gaat neres weg dan heeft Ajax een serieus probleem. Vind echter 40 milj, als ze dat krijgen, niet af te slaan. Daar moet dan wel topkwaliteit voor terug komen. En ja, dat kost geld. Denk toch dat je doortastender moet zijn. Maar goed, misschien zit het nog anders. Baal gewoon dat we bijna door winterstop heen zijn en er nog geen spits bij is.

Begrijp me goed, overmars doet super werk maar met zuid Amerikanen werken heb je een visser voor nodig of veldmate en een vol mandaat vanuit Ajax zelf en juist daar heb ik twijfels bij. Heb hier een naar gevoel over.
Gozer, ik ben oprecht blij dat Overmars zo niet is, dan krijg je echter alleen nog maar zooi.

Grote transfers is veel tijd mee gemoeid en zeg je niet zomaar af. Zeker als je weet dat de speler in kwestie zo gehersenspoeld wordt, dat die er vrij weinig aan kan doen, zeker zo jong.

En neem van mij aan dat scouts al lijntjes uitgooien met clubs en/of families hoor. Het is daar echt het financiele aspect
remco k
 remco k - woensdag 09 januari 2019 - 10:39   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 21:33 schreef Enigma het volgende:
Dat weet ik allemaal wel maar dan alsnog. Of je gaat erin mee zoals met Sanchez of niet zoals met richarlson. Ook daar is behoorlijk tweespalt geweest binnen Ajax en achteraf is dat een misser geweest.

Ajax moet gewoon doorzetten of afzeggen. Echter gaat neres weg dan heeft Ajax een serieus probleem. Vind echter 40 milj, als ze dat krijgen, niet af te slaan. Daar moet dan wel topkwaliteit voor terug komen. En ja, dat kost geld. Denk toch dat je doortastender moet zijn. Maar goed, misschien zit het nog anders. Baal gewoon dat we bijna door winterstop heen zijn en er nog geen spits bij is.

Begrijp me goed, overmars doet super werk maar met zuid Amerikanen werken heb je een visser voor nodig of veldmate en een vol mandaat vanuit Ajax zelf en juist daar heb ik twijfels bij. Heb hier een naar gevoel over.
Richarlison zat op het vliegtuig naar Nederland om te tekenen, en kreeg toen een bod uit de PL waar hij altijd wou spelen, hij gaf zelf toen ook aan dat het voor hem een kans was die hij altijd al had gewild.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - woensdag 09 januari 2019 - 13:23   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 21:33 schreef Enigma het volgende:
Dat weet ik allemaal wel maar dan alsnog. Of je gaat erin mee zoals met Sanchez of niet zoals met richarlson. Ook daar is behoorlijk tweespalt geweest binnen Ajax en achteraf is dat een misser geweest.

Ajax moet gewoon doorzetten of afzeggen. Echter gaat neres weg dan heeft Ajax een serieus probleem. Vind echter 40 milj, als ze dat krijgen, niet af te slaan. Daar moet dan wel topkwaliteit voor terug komen. En ja, dat kost geld. Denk toch dat je doortastender moet zijn. Maar goed, misschien zit het nog anders. Baal gewoon dat we bijna door winterstop heen zijn en er nog geen spits bij is.

Begrijp me goed, overmars doet super werk maar met zuid Amerikanen werken heb je een visser voor nodig of veldmate en een vol mandaat vanuit Ajax zelf en juist daar heb ik twijfels bij. Heb hier een naar gevoel over.
lol, jij wilt een spits? We hebben Dolberg, Huntelaar en Tadic mogelijk er kan spelen.
Lijkt mij voldoende om Viergever lastig te maken.

Overigens loopt de transferdeadline pas over 22 dagen af.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 januari 2019 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - woensdag 09 januari 2019 - 17:41   quote  deeplink  
Vertrek Wöber bespreekbaar voor Ajax

Ajax is bereid mee te werken aan een vertrek van Max Wöber (20). De Amsterdamse club is in verregaande onderhandeling met Sevilla FC over het vertrek van de Oostenrijkse linksbenige verdediger, die door de komst van Lisandro Magallan (25) daalt in de pikorde.

De Argentijn is nu centraal achterin het eerste alternatief bij een schorsing of blessure van Matthijs de Ligt of Daley Blind, terwijl Ten Hag voor de linksbackpositie smaken te over heeft: Nicolas Tagliafico, Blind en zelfs weer Daley Sinkgraven.

Wöber werd in augustus 2017 voor 7,5 miljoen euro overgenomen van Rapid Wien. Sevilla FC heeft in Amsterdam een bod rond de 14 miljoen euro neergelegd.

Bron
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - woensdag 09 januari 2019 - 18:13   quote  deeplink  
quote:
Op dinsdag 08 januari 2019 - 13:25 schreef Eide het volgende:

[..]

AD: Technisch hart Ajax wilde voor trainingskamp in VS liggen, maar ging overstag

Het technisch hart van Ajax zag een winters trainingskamp in de Verenigde Staten niet direct zitten en ging voor deelname aan de Florida Cup liggen, onthult het Algmeen Dagblad in zijn dinsdagochtendeditie. De commerciële afdeling van de club rook echter kansen en heeft de lucratieve reis naar Orlando doorgedrukt.

Vorig seizoen werd Ajax ook al uitgenodigd voor het oefentoernooi in Florida. De Amsterdammers bedankten echter, waarna PSV een invitatie ontving. De technische beleidsbepalers van Ajax ontvingen een dit seizoen een nieuwe uitnodiging waren huiverig voor de twee lange vliegreizen, inclusief bijbehorende jetlag. Volgens het AD is er na een aantal 'interne discussies' een 'compromis' gesloten door de commerciële eindverantwoordelijken: onder meer doordat de spelers de toezegging kregen om businessclass te vliegen, ging het technisch hart overstag.

De trip naar de Verenigde Staten is vooral uit financieel oogpunt van cruciaal belang voor Ajax. De club is al langere tijd bezig met het veroveren van de Amerikaanse markt: onlangs werd er al een Ajax-kantoor in New York geopend. "De ontwikkeling in de VS, waarbij het voetbal steeds meer aan populariteit wint, is voor ons aanleiding om die markt nader te onderzoeken", stelt algemeen directeur Edwin van der Sar in gesprek met de ochtendkrant. "De Florida Cup is voor ons een mooi platform. Met wedstrijden tegen São Paulo en Flamengo bereiken we miljoenen fans."

Bron
In mijn beleving lag de schuld ook niet bij het TH,aangezien die eigenlijk enkel volgen wat er wordt geregeld. Blij te lezen dat zij het dus ook eigenlijk niet zagen zitten. Wel jammer dat ze voor businessclass vliegen overstag zijn gegaan!

Wel klote te lezen dat Ajax dus kiest voor het financiële boven het sportieve!! Ook al snap ik dat populariteit en financiën belangrijk zijn, als je al 4 jaar zonder prijzen zit lijkt het mij dat je daar nu je hoogste prioriteit legt??

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op woensdag 09 januari 2019 door Ajax Warrior --
Hasjkoph
 Hasjkoph - woensdag 09 januari 2019 - 18:57   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 17:41 schreef Eide het volgende:
Vertrek Wöber bespreekbaar voor Ajax

Ajax is bereid mee te werken aan een vertrek van Max Wöber (20). De Amsterdamse club is in verregaande onderhandeling met Sevilla FC over het vertrek van de Oostenrijkse linksbenige verdediger, die door de komst van Lisandro Magallan (25) daalt in de pikorde.

De Argentijn is nu centraal achterin het eerste alternatief bij een schorsing of blessure van Matthijs de Ligt of Daley Blind, terwijl Ten Hag voor de linksbackpositie smaken te over heeft: Nicolas Tagliafico, Blind en zelfs weer Daley Sinkgraven.

Wöber werd in augustus 2017 voor 7,5 miljoen euro overgenomen van Rapid Wien. Sevilla FC heeft in Amsterdam een bod rond de 14 miljoen euro neergelegd.

Bron
Hij wil elke week spelen volgens zijn zaakwaarnemer, maar staat wel open voor een vertrek naar Sevilla? Alsof hij daar wel in de basis zal staan bij de nummer 3 van Spanje.
nummer10
 nummer10 - woensdag 09 januari 2019 - 19:35   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 18:57 schreef Hasjkoph het volgende:

[..]

Hij wil elke week spelen volgens zijn zaakwaarnemer, maar staat wel open voor een vertrek naar Sevilla? Alsof hij daar wel in de basis zal staan bij de nummer 3 van Spanje.
precies... daarbij voor 14 mil snel een beperkte speler verkopen, 1 goeiepot gezien en dat was tegen bayern, rest oogt hij soms erg afwezig en vind ik het een behoorlijk bedrag voor hem.. dus doen..
Eide
 Eide - woensdag 09 januari 2019 - 19:42   quote  deeplink  
14 miljoen voor Wöber moet je altijd pakken vind ik. Natuurlijk is hij pas 20 en zit er nog rek in zijn plafond, maar voor deze speler is dit een prachtig bedrag. Ajax heeft De Ligt, Magallan, Blind en Veltman centraal achterin. Ik zie geen bezwaren.
Hummel10
 Hummel10 - woensdag 09 januari 2019 - 22:27   quote  deeplink  
quote:
Op woensdag 09 januari 2019 - 19:42 schreef Eide het volgende:
14 miljoen voor Wöber moet je altijd pakken vind ik. Natuurlijk is hij pas 20 en zit er nog rek in zijn plafond, maar voor deze speler is dit een prachtig bedrag. Ajax heeft De Ligt, Magallan, Blind en Veltman centraal achterin. Ik zie geen bezwaren.
Inderdaad prima bedrag voor deze jongen.
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 januari 2019 - 09:44   quote  deeplink  
David Neres lijkt voor een vertrek te staan bij Ajax, nu het Chinese Guangzhou Evergrande in hem geïnteresseerd is. Die club heeft het bod op hem verhoogd naar 43 miljoen euro.

Dat lijkt een bod dat niet te weigeren valt. Ajax-directeur Marc Overmars stelt dan ook slechts één voorwaarde. Diego Lainez moet eerst binnen gehengeld worden, en dan pas mag Neres vertrekken. ''Omdat Ajax er veel vertrouwen in heeft dat Lainez er direct staat, wordt er geen extra vervanger gehaald. Ook al omdat er ook veel wordt verwacht van Vaclav Cerny, die na zijn kruisbandblessure grote stappen maakt, en omdat nieuwkomer Lassina Traoré in Orlando tot dusver een sterke indruk maakt'', zo schrijft De Telegraaf.

In de winterstop van het seizoen 2016/2017 werd nog 'slechts' 12 miljoen voor Neres betaald, waarna hij nu dus een veelvoud van dat bedrag waard is. Dat ondanks zijn vele wisselbeurten de eerste seizoenshelft. Dat is ook de reden dat Neres zelf graag wil vertrekken. ''Neres speelde in de Allianz Arena zijn beste wedstrijd in dienst van Ajax, maar verloor daarna zijn basisplaats en vindt dat hem door Ten Hag onrecht is aangedaan.''


Als dat waar is, is het echt bizar

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/860244/telegraaf-chinezen-kondigen-megabod-aan-43-miljoen-voor-neres.html?

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2019 door Jaccio --
nummer10
 nummer10 - donderdag 10 januari 2019 - 10:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 09:44 schreef Jaccio het volgende:
David Neres lijkt voor een vertrek te staan bij Ajax, nu het Chinese Guangzhou Evergrande in hem geïnteresseerd is. Die club heeft het bod op hem verhoogd naar 43 miljoen euro.

Dat lijkt een bod dat niet te weigeren valt. Ajax-directeur Marc Overmars stelt dan ook slechts één voorwaarde. Diego Lainez moet eerst binnen gehengeld worden, en dan pas mag Neres vertrekken. ''Omdat Ajax er veel vertrouwen in heeft dat Lainez er direct staat, wordt er geen extra vervanger gehaald. Ook al omdat er ook veel wordt verwacht van Vaclav Cerny, die na zijn kruisbandblessure grote stappen maakt, en omdat nieuwkomer Lassina Traoré in Orlando tot dusver een sterke indruk maakt'', zo schrijft De Telegraaf.

In de winterstop van het seizoen 2016/2017 werd nog 'slechts' 12 miljoen voor Neres betaald, waarna hij nu dus een veelvoud van dat bedrag waard is. Dat ondanks zijn vele wisselbeurten de eerste seizoenshelft. Dat is ook de reden dat Neres zelf graag wil vertrekken. ''Neres speelde in de Allianz Arena zijn beste wedstrijd in dienst van Ajax, maar verloor daarna zijn basisplaats en vindt dat hem door Ten Hag onrecht is aangedaan.''


Als dat waar is, is het echt bizar

https://www.voetbalprimeur.nl/nieuws/860244/telegraaf-chinezen-kondigen-megabod-aan-43-miljoen-voor-neres.html?
43 is een hoop geld, maar persoonlijk vind ik dat hij gewoon basis dient te zijn en dolberg niet.. voorin gewoon neres tadic ziyech.. denk ook dat dit alleen doorgaat als lainez of hoe heet die zkr is..
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 12:19   quote  deeplink  
Hoor net van Spaanse vrienden, absoluut geen Betis fans en pro Ajax, dat Lainez vandaag contract zou tekenen voor de Spanjaarden. Vooral quardado en de taal plus spelen in Spanje zouden de voornaamste redenen zijn. Of het zo is is weet ik niet maar dit is wat ze in Spanje zeggen. Naast uiteraard de jong naar barca etc etc

Zou toch echt jammer en onnodig zijn .
p111
 p111 - donderdag 10 januari 2019 - 15:28   quote  deeplink  
Lees net de update -15.13 Ajax ac/met de club nu dat jochie no effe laten tekenen.
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 16:13   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 15:28 schreef p111 het volgende:
Lees net de update -15.13 Ajax ac/met de club nu dat jochie no effe laten tekenen.
Daar schijnt nu juist de bottleneck te zitten. Familie, vrienden etc zouden enorm pushen naar Spanje mn vanuit die hond quardado zijn kamp, überhaupt altijd een hekel aan gehad. Net zo een rat als die nu PSV traint. Gadverdamme wat heb ik een hekel aan die club. Al vanaf jong af aan gun ik ze helemaal niks. Maar goed, we kunnen alleen maar afwachten wat lainez doet. Misschien is bij wel verstandig en tekent hij bij Ajax met grote kans op titel en CL spelen. Daarna een absolute topclub.

Wel jammer als we daarvoor neres moeten opofferen trouwens. Die jongen is imo zwaar ondergewaardeerd, moet je niet doen met spelers en zeker niet zuid Amerikanen.

Nog klein dingetje wat heeeel misschien waar is maar waarschijnlijk (nog) niet. Luis Suarez zou, nadruk zou, volgens barca kenners, hebben laten doorschemeren naar Ajax terug te gaan na Barcelona. Barca en Ajax blijft altijd 1 door El Salvador, dus het zou goed kunnen. Dan Vertonghen terug.. hmmmm. Zou niet zo erg zijn voor ons denk ik. Ik zou zeggen: de ligt en de jong naar barca en wij onze kuitenbijter terug!! Goeie spirit!
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 16:17   quote  deeplink  
Wöber laten gaan vind ik toch een inschattingsfout hoor. Hij speelde vaak prima. Sinkgraven is ruk vergeleken met hem. Is gewoon nuttige en zeer bruikbare kracht met linkerbeen. Ik snap de logica hier echt niet van. Alles bij elkaar willen houden en dan dit? Middenvelder eiting zou ik snappen maar verdedigers...?????
Jaccio
 Jaccio - donderdag 10 januari 2019 - 16:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 16:17 schreef Enigma het volgende:
Wöber laten gaan vind ik toch een inschattingsfout hoor. Hij speelde vaak prima. Sinkgraven is ruk vergeleken met hem. Is gewoon nuttige en zeer bruikbare kracht met linkerbeen. Ik snap de logica hier echt niet van. Alles bij elkaar willen houden en dan dit? Middenvelder eiting zou ik snappen maar verdedigers...?????
Hebben ze niet Magallan voor zijn positie gehaald?
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 10 januari 2019 - 16:52   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 16:45 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Hebben ze niet Magallan voor zijn positie gehaald?
Volgensmij is Magallan rechtsbenig en zou dus eerder voor de plek van De Ligt zijn.

Tenzij Ten Hag daar niet veel om geeft en dan zou Magallan wellicht naast de Ligt komen met Blind op het middenveld? Lastig te zeggen nu.
p111
 p111 - donderdag 10 januari 2019 - 17:12   quote  deeplink  
Op links hebben ze Blind/Nico/Sinkgraven en Bakker komt er aan.Dat zal de reden zijn waarom hij [ook leuk bod} weg mag.Toffe peer maar hij heeft nog niet kunnen inponeren.
Eide
 Eide - donderdag 10 januari 2019 - 17:16   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 16:45 schreef Jaccio het volgende:

[..]

Hebben ze niet Magallan voor zijn positie gehaald?
Magallan is in principe de beoogde opvolger van De Ligt.
Hasjkoph
 Hasjkoph - donderdag 10 januari 2019 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 17:12 schreef p111 het volgende:
Op links hebben ze Blind/Nico/Sinkgraven en Bakker komt er aan.Dat zal de reden zijn waarom hij [ook leuk bod} weg mag.Toffe peer maar hij heeft nog niet kunnen inponeren.
Linksback is wel een andere positie dan links centraal achterin. Zonder Wöber zie ik alleen Blind die daar uit de voeten kan. Bij Jong Ajax heb je daar nog Botman lopen, maar die zie ik niet snel het eerste halen. Of je moet daar dus een rechtsbenige verdediger planten, mocht Blind niet spelen.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2019 door Hasjkoph --
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 10 januari 2019 - 19:58   quote  deeplink  
Ach ja, Ik hield er al rekening mee....

https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/transfers-geruchten/207552/ajax-grijpt-mis-toptarget-verkiest-real-betis-boven-amsterdam?

Ik weet eigelijk niet eens hoe groot de betrouwbaarheid is van deze site.....

Duurt te lang, veel te lang.....

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2019 door Ronald 1960 --
JOOD
 JOOD - donderdag 10 januari 2019 - 20:11   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 19:58 schreef Ronald 1960 het volgende:
Ach ja, Ik hield er al rekening mee....

https://www.ajaxfanatics.nl/nieuws/transfers-geruchten/207552/ajax-grijpt-mis-toptarget-verkiest-real-betis-boven-amsterdam?

Ik weet eigelijk niet eens hoe groot de betrouwbaarheid is van deze site.....
Dit is een klassiek staaltje Zuid Amerikaans transfersommetje opdrijven... Zoveel mogelijk exposure kweken en dalijk een hoger bod accepteren als er een voorbij komt. Maar ik ben er van overtuigt dat Overmars zich niet laat piepelen deze keer. Richarlison en Leon Bailey waren goede voorbeelden en leermomenten voor hem.

Ik verwacht vandaag of morgen witte rook en Lainez naar Ajax. In het zelfde verhaal zou de transfer van Neres naar China nog wel eens waarheid kunnen worden. Wober vraag ik me af.. Voor 12 miljoen??
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 10 januari 2019 - 20:22   quote  deeplink  
Als Lainez idd niet komt, dan zal ajax Neres echt niet laten gaan, lijkt mij....
Ik vind overigens wel dat Neres te vaak niet op zijn beste plek wordt gebruikt en daar dus te weinig echt de kans heeft gekregen..
remco k
 remco k - donderdag 10 januari 2019 - 20:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 16:13 schreef Enigma het volgende:

[..]

Daar schijnt nu juist de bottleneck te zitten. Familie, vrienden etc zouden enorm pushen naar Spanje mn vanuit die hond quardado zijn kamp, überhaupt altijd een hekel aan gehad. Net zo een rat als die nu PSV traint. Gadverdamme wat heb ik een hekel aan die club. Al vanaf jong af aan gun ik ze helemaal niks. Maar goed, we kunnen alleen maar afwachten wat lainez doet. Misschien is bij wel verstandig en tekent hij bij Ajax met grote kans op titel en CL spelen. Daarna een absolute topclub.

Wel jammer als we daarvoor neres moeten opofferen trouwens. Die jongen is imo zwaar ondergewaardeerd, moet je niet doen met spelers en zeker niet zuid Amerikanen.

Nog klein dingetje wat heeeel misschien waar is maar waarschijnlijk (nog) niet. Luis Suarez zou, nadruk zou, volgens barca kenners, hebben laten doorschemeren naar Ajax terug te gaan na Barcelona. Barca en Ajax blijft altijd 1 door El Salvador, dus het zou goed kunnen. Dan Vertonghen terug.. hmmmm. Zou niet zo erg zijn voor ons denk ik. Ik zou zeggen: de ligt en de jong naar barca en wij onze kuitenbijter terug!! Goeie spirit!
Stond gister in een aantal Spaanse kranten als je de nl media moet geloven. Net zoas linies vanochtend al op Spaanse media rondzing dat ie daar zou gaan tekenen om guardado.
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 20:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 20:11 schreef JOOD het volgende:

[..]

Dit is een klassiek staaltje Zuid Amerikaans transfersommetje opdrijven... Zoveel mogelijk exposure kweken en dalijk een hoger bod accepteren als er een voorbij komt. Maar ik ben er van overtuigt dat Overmars zich niet laat piepelen deze keer. Richarlison en Leon Bailey waren goede voorbeelden en leermomenten voor hem.

Ik verwacht vandaag of morgen witte rook en Lainez naar Ajax. In het zelfde verhaal zou de transfer van Neres naar China nog wel eens waarheid kunnen worden. Wober vraag ik me af.. Voor 12 miljoen??
Volgens mij is juist Ajax nu gepiepeld. Te lang gewacht, zoals zo vaak. Dit zag je aankomen.

Nu gewoon direct die Argentijn ophalen , niet zeiken om prijs. Betalen en klaar. Ajax kan super verkopen maar kopen van talenten gaat ze vaak moeilijker af als bijvoorbeeld PSV of Belgische clubs. Dat blijft toch vreemd. Wat heb je in hemelsnaam in bij betis???

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 5956
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.1850500