BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
remco k
 remco k - donderdag 10 januari 2019 - 20:45   quote  deeplink  
Overigens eens wat er over Neres wordt geschreven. Die jing is zonder slecht te spelen iit de basis gehaald om Ziyech vanaf diep lek te laten spelen. Dat is oneerlijk en niet terecht.
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 20:47   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 20:43 schreef remco k het volgende:

[..]

Stond gister in een aantal Spaanse kranten als je de nl media moet geloven. Net zoas linies vanochtend al op Spaanse media rondzing dat ie daar zou gaan tekenen om guardado.
Klopt hoor. Waarom breekt die quardado zijn nek niet ff bij het instappen van een vliegtuig of bij zijn kicksen aandoen. Kut Azteek dat het is, cortes had wel raad met hem geweten. Kutvent
remco k
 remco k - donderdag 10 januari 2019 - 21:15   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 20:47 schreef Enigma het volgende:

[..]

Klopt hoor. Waarom breekt die quardado zijn nek niet ff bij het instappen van een vliegtuig of bij zijn kicksen aandoen. Kut Azteek dat het is, cortes had wel raad met hem geweten. Kutvent
Tsjaa. Het hoort er helaas bij.
remco k
 remco k - donderdag 10 januari 2019 - 21:16   quote  deeplink  
Overigens lijkt het erop alsof het bij slechts 1 Spaanse journalist weg komt. Heel betrouwbaar is die info dus totaal niet.
JOOD
 JOOD - donderdag 10 januari 2019 - 21:21   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 20:45 schreef Enigma het volgende:

[..]

Volgens mij is juist Ajax nu gepiepeld. Te lang gewacht, zoals zo vaak. Dit zag je aankomen.

Nu gewoon direct die Argentijn ophalen , niet zeiken om prijs. Betalen en klaar. Ajax kan super verkopen maar kopen van talenten gaat ze vaak moeilijker af als bijvoorbeeld PSV of Belgische clubs. Dat blijft toch vreemd. Wat heb je in hemelsnaam in bij betis???
Rustig, rustig. De bal is rond en kan dus nog alle kanten op. Het is pas gespeeld als er getekend is.

Ajax heeft ver uit de beste papieren, anders moet hij zeker ergens anders naartoe gaan en hebben we hem niet nodig.
JOOD
 JOOD - donderdag 10 januari 2019 - 21:22   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 21:16 schreef remco k het volgende:
Overigens lijkt het erop alsof het bij slechts 1 Spaanse journalist weg komt. Heel betrouwbaar is die info dus totaal niet.
Opnaaitaktiek, zoals zo vaak. Ze proberen nog een laatste keer een reactie uit te lokken door de media in te schakelen. Het is bijna rond, kan niet anders.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - donderdag 10 januari 2019 - 21:29   quote  deeplink  
Schijnt dat hij om 13.00 uur naar Spanje zou vliegen en dat dit is geannuleerd. Lekker toch, even ongegeneerd de prijs opdrijven. Trouwens was Betis ook al sinds de zomer van 2018 met deze speler bezig.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 10 januari 2019 - 21:45   quote  deeplink  
Ik heb net gekeken op AS sport en Marca, daar werd smiddags/ochtends gemeld dat het binnen paar uurtjes dat het afgesloten kon worden. Dat overigens enkel op de spaanse versie, engelse versie niet.

Voetbal primeur die verteld dat ESPN de deal bijna rond zou zijn. Dat Betis hem verwacht.
Vervolgens ff kijken bij ESPN zelf, enige wat bij ESPN transfertalk staat is dat de telegraaf claimt van een deal tussen Ajax en America. Verder niks.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2019 door Positieve Arrogantie --
Eide
 Eide - donderdag 10 januari 2019 - 22:03   quote  deeplink  
Ach welnee. Club America is vanaf het begin aan het traineren. Dit zie je telkens weer met dergelijk clubs. Er komt een aanbod en dan clubs tegen elkaar uitspelen. Zo ging dat met Richarlison, zo ging dat initieel met Magallan en nu dus met Lainez.
Eide
 Eide - donderdag 10 januari 2019 - 22:05   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 21:45 schreef Positieve Arrogantie het volgende:
Vervolgens ff kijken bij ESPN zelf, enige wat bij ESPN transfertalk staat is dat de telegraaf claimt van een deal tussen Ajax en America. Verder niks.
Het verhaal schijnt te zijn dat Club America een principe-akkoord heeft met zowel Ajax als met Betis. Dan is het dus aan de speler om persoonlijke eisen uit te onderhandelen en te kiezen. Kennelijk voldoen zowel Betis als Ajax aan de vraagprijs.

Daarna is het dus die vraag wie aantrekkelijker is voor de speler. Ajax biedt spelen om titels, een gedegen tussenstap naar de top en Europees voetbal. Betis speelt in één van de mooiste competities van Europa, in een Spaanssprekend land waar een gearriveerde landgenoot speelt. Ik snap wel dat het voor een jonge jongen een lastige keuze is.
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 10 januari 2019 - 22:24   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 10 januari 2019 - 22:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Het verhaal schijnt te zijn dat Club America een principe-akkoord heeft met zowel Ajax als met Betis. Dan is het dus aan de speler om persoonlijke eisen uit te onderhandelen en te kiezen. Kennelijk voldoen zowel Betis als Ajax aan de vraagprijs.

Daarna is het dus die vraag wie aantrekkelijker is voor de speler. Ajax biedt spelen om titels, een gedegen tussenstap naar de top en Europees voetbal. Betis speelt in één van de mooiste competities van Europa, in een Spaanssprekend land waar een gearriveerde landgenoot speelt. Ik snap wel dat het voor een jonge jongen een lastige keuze is.
Ik vind het opmerkelijk dat de nederlandse media, de spaanse versie van media volgt maar de engelse versie niet. Die blijken namelijk niet het zelfde te zeggen.
Eide
 Eide - donderdag 10 januari 2019 - 22:52   quote  deeplink  
Club America bevestigd zojuist dat Lainez naar Betis gaat.

Bron
Ronald 1960
 Ronald 1960 - donderdag 10 januari 2019 - 23:07   quote  deeplink  
Het enige wat warmer is aan Betis, is de omgevings temperatuur ;-)
Positieve Arrogantie
 Positieve Arrogantie - donderdag 10 januari 2019 - 23:16   quote  deeplink  
Overigens staat het enkel op twitter, hun website nog niet:P

Edit: ook op hun facebook
Zie nu ook op hun website

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op donderdag 10 januari 2019 door Positieve Arrogantie --
Enigma
 Enigma - donderdag 10 januari 2019 - 23:52   quote  deeplink  
Direct maar dan ook direct een hoge en dikke muur om heel Mexico zetten en club anerica, maar vooral Quardado, de schandknaap van v Bommel, laten betalen. Onbetrouwbaar volk, hoop dat we weer treffen op een wk en dat Veltman die kwal ongelukkig schopt. Vies luizenjong.
Ook nog dom volk, zijn eeuwen geleden door Spanje onderworpen en gaat dan ook nog daar naar toe, El Flappo. Wat een teringzooi
JOOD
 JOOD - vrijdag 11 januari 2019 - 07:01   quote  deeplink  
Niet nodig dan. Succes met je kuthoofd.

WZAWZDB! Maar daar kom je misschien nog wel eens achter.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 07:24   quote  deeplink  
Staat nu te lezen dat het om twee redenen gaat..
1 twee miljoen meer van Betis
2 manier van overtuigen door de juiste mensen in te schakelen.

Beide redenen mogen Ajax gewoon niet gebeuren. Zeker niet als ze al zo lang, lees 1,5 jaar, bezig zijn met die gast.
Zoals gezegd, verkopen is overmars een kei in maar talenten halen uit zuid Amerika vergt gewoon kwaliteiten die Ajax niet heeft op dit moment. Steeds leggen ze het af. Leg toch gewoon dat geld neer, geld is nou juist niet het probleem. Jammer
nummer10
 nummer10 - vrijdag 11 januari 2019 - 07:53   quote  deeplink  
heeft totaal niks met ajax of overmars temaken, puur loon voor zoon speler en die speelt gewoon liever tegen een messi dan tegen een luuk de jong.. en wat je zegt qua verkoop en koop.. kijk wat hij dit seizoen heeft neergezet..
JOOD
 JOOD - vrijdag 11 januari 2019 - 07:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 07:24 schreef Enigma het volgende:
Staat nu te lezen dat het om twee redenen gaat..
1 twee miljoen meer van Betis
2 manier van overtuigen door de juiste mensen in te schakelen.

Beide redenen mogen Ajax gewoon niet gebeuren. Zeker niet als ze al zo lang, lees 1,5 jaar, bezig zijn met die gast.
Zoals gezegd, verkopen is overmars een kei in maar talenten halen uit zuid Amerika vergt gewoon kwaliteiten die Ajax niet heeft op dit moment. Steeds leggen ze het af. Leg toch gewoon dat geld neer, geld is nou juist niet het probleem. Jammer
Beide zaken zijn op te lossen had hij echt bij ons willen spelen.

Ik verwacht dat hij denkt geen basisplek te krijgen en er een zal moeten veroveren. Ajax draait als een trein op alle vlakken.. dat ziet toch iedereen?
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 08:12   quote  deeplink  
Wöber heet het trainingskamp van Ajax verlaten om zijn transfer af te ronden. Hij vliegt vandaag terug naar Europa.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 08:55   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 07:53 schreef nummer10 het volgende:
heeft totaal niks met ajax of overmars temaken, puur loon voor zoon speler en die speelt gewoon liever tegen een messi dan tegen een luuk de jong.. en wat je zegt qua verkoop en koop.. kijk wat hij dit seizoen heeft neergezet..
Je begrijpt mij verkeerd. Overmars is steengoed in verkopen en kopen van spelers op zich is ok. Het gaat echter om die touch die Ajax mist om spelers als richarlson, lainez of lozano binnen te trekken. Daar is een bepaalde sensitiviteit voor nodig. Lozano naar PSV was puur omdat brands of wie dan ook van PSV meerdere malen persoonlijk naar Mexico ging. Plus inzetten van spelers en bekenden om het over de streep te trekken. Het zijn daar geen ijskonijnen zoals dolberg of eriksen.

Om dan dat ene grote talent binnen te hengelen vergt blijkbaar iets wat in Ajax mist. Daar moeten ze gewoon mensen met naam voor aanstellen want er loopt genoeg rond in Zuid- en Midden - Amerika. Dit is gewoon zo jammer en onnodig. Maar dat is mijn mening. Kijk nu naar neres. Wordt niet gewaardeerd en dat straalt hij nu ook uit. Ik zie een verschil met de trotse en frivole neres van een paar maand terug. Die Pereiro van PSV heeft dat ook.

Blijf er bij dat Ajax een echte spits of vleugelspits moet halen om kampioen te worden dit jaar simpelweg omdat PSV blijkbaar geen punten gaat verspelen, geen blessures oploopt, scheidsrechter steeds net mee heeft en in Amsterdam dan op de counter kan gaan spelen. Je moet een speler halen die koel is in killen en doorgaat tot het gaatje. En die lopen nu eenmaal niet in Nederland, iig niet bij Ajax. En lozano is onhaalbaar.

Houd toch weer mijn hart vast nu met eventueel vertrek neres. Zou blunder eerste orde zijn nu.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 08:57   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 08:12 schreef Eide het volgende:
Wöber heet het trainingskamp van Ajax verlaten om zijn transfer af te ronden. Hij vliegt vandaag terug naar Europa.
Ook niet te volgen. Een rechtspoot moet straks dus op Lcv staan? En dan geen goede stand in? Want blind mist daar echt snelheid voor. Sinkgraven zie ik het niet in zitten.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 08:59   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 07:57 schreef JOOD het volgende:

[..]

Beide zaken zijn op te lossen had hij echt bij ons willen spelen.

Ik verwacht dat hij denkt geen basisplek te krijgen en er een zal moeten veroveren. Ajax draait als een trein op alle vlakken.. dat ziet toch iedereen?
En toch nog 2 punten achter. Je moet nu alles op alles zetten en investeren om kampioen te worden.

Bij Ajax willen spelen was niet het probleem. Hij had meer bespeeld moeten worden evenals zijn omgeving. Echt gemiste kans
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 januari 2019 - 09:18   quote  deeplink  
Lainez... Logische keuze om voor Betis te kiezen...

Het is te makkelijk om Overmars te verwijten, echter bewijst dit wel dat hij niet de topper is waarvoor hij credits krijgt... Of Overmars wilde Lainez niet echt. Want een speler die hij echt wilt zoals Blind daar betaalt hij of overbetaalde hij...

Maar goed als je in concurrentie bent met een Spaanse club dan moet je beseffen dat het ook op onderhandelingsniveau CL is...

Betis, heeft voor t.o.v. Ajax...

- Spaanse competitie
- Ook zonder CL voetbal spelen tegen Barça, Madrid, Valencia....etc.
- Warmer klimaat, zelfde taal, landgenoot als teamgenoot...

Tja de 12 miljoen van Wöber was schijnbaar belangrijker... Niet voor Betis want zij als Zuiderlijke karakters begrijpen hoe je the finishing touch toepast... Effe op het moment der momenten de speler inpakken en er naar toe vliegen!

Maar Overmars zal Lainez als leuk extraatje hebben gezien anders laat je deze topper niet zo knullig lastminute door de vingers glippen, toch?
remco k
 remco k - vrijdag 11 januari 2019 - 09:20   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 08:55 schreef Enigma het volgende:

[..]

Je begrijpt mij verkeerd. Overmars is steengoed in verkopen en kopen van spelers op zich is ok. Het gaat echter om die touch die Ajax mist om spelers als richarlson, lainez of lozano binnen te trekken. Daar is een bepaalde sensitiviteit voor nodig. Lozano naar PSV was puur omdat brands of wie dan ook van PSV meerdere malen persoonlijk naar Mexico ging. Plus inzetten van spelers en bekenden om het over de streep te trekken. Het zijn daar geen ijskonijnen zoals dolberg of eriksen.

Om dan dat ene grote talent binnen te hengelen vergt blijkbaar iets wat in Ajax mist. Daar moeten ze gewoon mensen met naam voor aanstellen want er loopt genoeg rond in Zuid- en Midden - Amerika. Dit is gewoon zo jammer en onnodig. Maar dat is mijn mening. Kijk nu naar neres. Wordt niet gewaardeerd en dat straalt hij nu ook uit. Ik zie een verschil met de trotse en frivole neres van een paar maand terug. Die Pereiro van PSV heeft dat ook.

Blijf er bij dat Ajax een echte spits of vleugelspits moet halen om kampioen te worden dit jaar simpelweg omdat PSV blijkbaar geen punten gaat verspelen, geen blessures oploopt, scheidsrechter steeds net mee heeft en in Amsterdam dan op de counter kan gaan spelen. Je moet een speler halen die koel is in killen en doorgaat tot het gaatje. En die lopen nu eenmaal niet in Nederland, iig niet bij Ajax. En lozano is onhaalbaar.

Houd toch weer mijn hart vast nu met eventueel vertrek neres. Zou blunder eerste orde zijn nu.
Ach ja. Gelukkig hebben ze het ook helemaal verkeerd aangepakt met Sanchez orelueja Cassiera tagliafico Nerres en Da Silva.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 09:33   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 09:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja. Gelukkig hebben ze het ook helemaal verkeerd aangepakt met Sanchez orelueja Cassiera tagliafico Nerres en Da Silva.
Je kunt cynisch proberen te doen, raakt mij niet zo.

Maar goed, we zullen jouw superlijst dan erbij nemen.

Sanchez: top aankoop, was echter geen talent maar al gearriveerd. Finale CL zuid Amerika gewonnen. Niet echt onontdekt zeg ik dan maar.
Neres vindt ik echt goed
Tagliafico zeker goed maar geen buitencategorie, was ook niet een talent maar al wat ouder.

Orejela, Cassiera waardeloos
Da Silva blijkbaar niet zo goed want hij speelt niet echt de sterren vd hemel. Tenminste behalve bij jong Ajax dacht ik is het nog niet zoveel.

Ik benoem een probleem wat bij Ajax al jaren zit. Zal ik nog eens terug gaan:
Romario wel naar PSV, Ronaldo laat Ajax liggen en gaat naar PSV. Suarez naar Groningen. Ajax heeft gewoon een toevoeging nodig voor dat continent. Als jij dat anders ziet prima. We zullen zien of het volgende talent waar Ajax straks achteraan zit wel voor Ajax kiest of ook weer op gevoel naar een ander gaat.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 januari 2019 - 10:05   quote  deeplink  
Dat Lainez uiteindelijk voor Betis kiest is zijn eigen mening. Dat hij die mening af laat hangen van familie en een andere speler is zijn eigen probleem. Dat hij van zijn probleem een probleem voor Ajax maakt is helemaal niet aan de orde, simpelweg omdat Neres gewoon nog bij ons rondloopt.

Dat de media allerlei verhalen verzint die wij als supporters graag lezen is een 2e. Het verhaal dat hij graag naar Ajax wilt lijkt mij gewoon verzonnen, enkel en alleen voor de clicks. Dat er dan vervolgens mensen zijn die dit geloven en dan vervolgens boos zijn op de beleidsbepalers als speler voor een andere club kiest is echter vreemd. Waarom zou je waarde hechten aan spelers waarvan uiteindelijk blijkt dat ze niet voor Ajax kiezen. Uiteindelijk zal Lainez ook bij Betis zichzelf weer moeten bewijzen. En als blijkt dat hij daar ineens niet het talent is dat hij dacht te zijn, zijn we ineens allemaal blij dat hij niet getekend heeft.
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 januari 2019 - 10:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 09:33 schreef Enigma het volgende:

[..]

Je kunt cynisch proberen te doen, raakt mij niet zo.

Maar goed, we zullen jouw superlijst dan erbij nemen.

Sanchez: top aankoop, was echter geen talent maar al gearriveerd. Finale CL zuid Amerika gewonnen. Niet echt onontdekt zeg ik dan maar.
Neres vindt ik echt goed
Tagliafico zeker goed maar geen buitencategorie, was ook niet een talent maar al wat ouder.

Orejela, Cassiera waardeloos
Da Silva blijkbaar niet zo goed want hij speelt niet echt de sterren vd hemel. Tenminste behalve bij jong Ajax dacht ik is het nog niet zoveel.

Ik benoem een probleem wat bij Ajax al jaren zit. Zal ik nog eens terug gaan:
Romario wel naar PSV, Ronaldo laat Ajax liggen en gaat naar PSV. Suarez naar Groningen. Ajax heeft gewoon een toevoeging nodig voor dat continent. Als jij dat anders ziet prima. We zullen zien of het volgende talent waar Ajax straks achteraan zit wel voor Ajax kiest of ook weer op gevoel naar een ander gaat.
Jij zegt nu dat Orejuela en Cassiera waardeloos zijn, maar dat wist je niet voor hun komst toch??? Dat soort dingen kom je pas achter zo gauw ze aansluiten bij je ploeg.

Misschien heeft de media Ajax wel gebruikt om het bod te traineren. Nog wat sappige verhalen eroverheen dat hij graag naar Ajax wil komen en iedereen neemt het aan voor zoete koek. Mocht hij dat dus wel gezegd hebben, dat weet je gelijk hoe betrouwbaar zo'n gozer is en moet je blij zijn dat hij niet naar Ajax komt?

Daarnaast hebben we met het binnenhalen van die scout uit Groningen al een eerste stap gezet op dat continent. Dat we met Sanchez een topper binnnen haalden kon je ook niet van te voren weten, simpelweg omdat je niet weet of hij in je team ingepast kan worden en hoe hij zelf zijn overstap beleefd. Voor hetzelfde geld is Lainez straks niets bij Betis en zijn we blij dat Ajax hem niet gehaald heeft. Het is en blijft een groot talent en ook talenten zijn enorm grillig.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 januari 2019 door Ajax Warrior --
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 januari 2019 - 10:13   quote  deeplink  
Ik ben overigens niet blij met het vertrek van Wöber. Snap ook niet dat deze jongen zo weinig speeltijd kreeg en dat Blind op die positie de voorkeur kreeg. Hopelijk voor hem gaat de transfer door en laat hij bij Sevilla zien wat hij echt waard is.
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 12:34   quote  deeplink  
Wat Richarlison en Lainez vooral bewijzen is dat het zelfs voor een topclub met een grote naam uit een kleine competitie onmogelijk is serieus te concurreren met de topcompetities. Iemand als Richarlison kiest voor de middenmoot van Engeland om daar voor spek en bonen spelen din plaats van Europees voetbal en voor prijzen spelen in Nederland. Hetzelfde gebeurt nu met Lainez, waarbij het met La Liga bovendien een ongelijke strijd is vanwege de nauwe banden tussen Spanje en Midden- en Zuid-Amerika.

Misschien wel des te knapper dat het met Sanchez, Magallan en Neres wel is gelukt. Neemt niet weg dat het gewoon heel zuur is als je zo achter het net vist.
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 12:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 10:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben overigens niet blij met het vertrek van Wöber. Snap ook niet dat deze jongen zo weinig speeltijd kreeg en dat Blind op die positie de voorkeur kreeg. Hopelijk voor hem gaat de transfer door en laat hij bij Sevilla zien wat hij echt waard is.
Ik ben er ook niet blij mee, maar vooral omdat ik denk dat er nog veel rek in zit bij Wöber. Tegelijkertijd is het natuurlijk volkomen logisch dat Blind daar de voorkeur heeft nu het team goed functioneert.

Jammer dus dat hij vertrekt, want ik denk dat hij de aankomende jaren had kunnen uitgroeien tot een basisspeler.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 15:21   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 12:34 schreef Eide het volgende:
Wat Richarlison en Lainez vooral bewijzen is dat het zelfs voor een topclub met een grote naam uit een kleine competitie onmogelijk is serieus te concurreren met de topcompetities. Iemand als Richarlison kiest voor de middenmoot van Engeland om daar voor spek en bonen spelen din plaats van Europees voetbal en voor prijzen spelen in Nederland. Hetzelfde gebeurt nu met Lainez, waarbij het met La Liga bovendien een ongelijke strijd is vanwege de nauwe banden tussen Spanje en Midden- en Zuid-Amerika.

Misschien wel des te knapper dat het met Sanchez, Magallan en Neres wel is gelukt. Neemt niet weg dat het gewoon heel zuur is als je zo achter het net vist.
Dat is ook een zienswijze. Kan ik ook volgen alleen kijk ik vooral naar gemiste kansen en jij naar geslaagde acties. Ik kan gewoon slecht tegen falen als er een gevoel is dat je het beter had kunnen en/of moeten doen. Het niet bespelen van de trots en het gevoel vind ik gewoon falen. Maar, nogmaals, mijn zienswijze.
remco k
 remco k - vrijdag 11 januari 2019 - 15:35   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 09:33 schreef Enigma het volgende:

[..]

Je kunt cynisch proberen te doen, raakt mij niet zo.

Maar goed, we zullen jouw superlijst dan erbij nemen.

Sanchez: top aankoop, was echter geen talent maar al gearriveerd. Finale CL zuid Amerika gewonnen. Niet echt onontdekt zeg ik dan maar.
Neres vindt ik echt goed
Tagliafico zeker goed maar geen buitencategorie, was ook niet een talent maar al wat ouder.

Orejela, Cassiera waardeloos
Da Silva blijkbaar niet zo goed want hij speelt niet echt de sterren vd hemel. Tenminste behalve bij jong Ajax dacht ik is het nog niet zoveel.

Ik benoem een probleem wat bij Ajax al jaren zit. Zal ik nog eens terug gaan:
Romario wel naar PSV, Ronaldo laat Ajax liggen en gaat naar PSV. Suarez naar Groningen. Ajax heeft gewoon een toevoeging nodig voor dat continent. Als jij dat anders ziet prima. We zullen zien of het volgende talent waar Ajax straks achteraan zit wel voor Ajax kiest of ook weer op gevoel naar een ander gaat.
volgens mij hebben we een hoofd scouting aangetrokken die daar zeer bekend is, volgens mij zelfs om deze reden, sinds hij er is zijn een aantal van deze jongens ook aangetrokken.

En dat er een aantal niet slagen zegt niets over daadkracht, het waren talenten en of goede spelers toen Ajax ze kocht en die aankopen zijn uiteindelijk allemaal doorgegaan de laatste jaren.
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 16:05   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 15:21 schreef Enigma het volgende:

[..]

Dat is ook een zienswijze. Kan ik ook volgen alleen kijk ik vooral naar gemiste kansen en jij naar geslaagde acties.
Ik zie ook wel dat er transfers mislukken en dat irriteert mij net zo goed. Ik ben er echter van overtuigd dat dat bij elke andere club ook gebeurd. Als je jezelf een verwachtingspatroon oplegt waarbij elke (gelekte) transfer tot succes moet leiden wordt het voetbal een hele deprimerende aangelegenheid denk ik.

Ik ben wel een rasoptimist. Daar heb je absoluut gelijk in.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 16:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 15:35 schreef remco k het volgende:

[..]

volgens mij hebben we een hoofd scouting aangetrokken die daar zeer bekend is, volgens mij zelfs om deze reden, sinds hij er is zijn een aantal van deze jongens ook aangetrokken.

En dat er een aantal niet slagen zegt niets over daadkracht, het waren talenten en of goede spelers toen Ajax ze kocht en die aankopen zijn uiteindelijk allemaal doorgegaan de laatste jaren.
Jaja, ik weet ook dat die scout van Groningen, veldmate dacht ik, gehaald is voor zijn tentakels in ZA, en die hoofdscout, vd Zee (?), ook. Dat weegt echter niet op, blijkt, tegen een zet van gewoon met zware delegatie heenvliegen en hun trots strelen. Iedereen weet dat dit een zwaar punt is bij mensen uit dat deel. Net zoals tagliafico zeker met magalan heeft geholpen. Bij supertalenten moet je gewoon alles maar dan ook alles uit de kast halen en vind ik, in dit geval, dat er daadkracht/doortastendheid gemist is. Dit had gewoon in december afgerond moeten zijn met de 15 miljoen die gevraagd was. Dat kat en muis spel kunnen ze daar gewoon beter en dan komt er een club voorbij die ook nog weet dat ze met heel veel stroop goeie. vliegen kunnen vangen en breekt het gewacht en biedspel je op. En dat is Ajax gewoon vaak gebeurd. Voor de rest prima beleid maar hier is veel winst te behalen. We zijn geen real, barca, city of Juventus die op naam al een speler halen. Gewoon betalen en niet miepen, komt genoeg binnen.

Of... er moet genoeg op de toekomst lopen. En dat vind ik nou niet echt. Niet het niveau dat nodig is. Daarmee doel ik ook op het mentale vlak.
Anyway, deze komt niet. Hoop toch echt op pavon en dat ze meteen doorpakken. We zullen het nodig hebben.
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 januari 2019 - 16:29   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 09:20 schreef remco k het volgende:

[..]

Ach ja. Gelukkig hebben ze het ook helemaal verkeerd aangepakt met Sanchez orelueja Cassiera tagliafico Nerres en Da Silva.
Waardevolle reactie, waarvoor dank.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 16:32   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 16:05 schreef Eide het volgende:

[..]

Ik zie ook wel dat er transfers mislukken en dat irriteert mij net zo goed. Ik ben er echter van overtuigd dat dat bij elke andere club ook gebeurd. Als je jezelf een verwachtingspatroon oplegt waarbij elke (gelekte) transfer tot succes moet leiden wordt het voetbal een hele deprimerende aangelegenheid denk ik.

Ik ben wel een rasoptimist. Daar heb je absoluut gelijk in.
Goeie eigenschap!!

Ik weet nog wel dat ik voor de Tv zat te kniesteren van woede toen Silooy duidelijk aangaf geen pingel te willen/durven nemen tegen juve in finale CL. Van Gaal dwong hem, hij miste. Ondanks dat v Gaal zoveel heeft gedaan voor Ajax was ik zo kwaad op hem. Inderdaad deprimerend terwijl het overgrote deel trots was weer in de finale te hebben gestaan. Word nog giftig op de boer om milik te wisselen tegen de graafschap. Ik weet het, slechte eigenschap. Hoor ik zo vaak, kan dus ook niet tegen mij verlies en ook niet verlies of geen winst van Ajax.

Andere clubs zullen zeker dit ook meemaken met transfers maar die boeien mij dan niet, alleen Ajax. Bijvoorbeeld die lainez mag van mij nu direct zijn meniscus stuk geschopt krijgen. Niet sportief, weet ik. Hoop dat hij met quardado zo een naar ongeval krijgt dat ze nooit meer kunnen spelen. En dat stadion van betis en ook die van América mag van ellende in elkaar storten. Zie je? Zo deprimerend is dit.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 januari 2019 door Enigma --
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 januari 2019 - 16:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 09:33 schreef Enigma het volgende:

[..]

Je kunt cynisch proberen te doen, raakt mij niet zo.

Maar goed, we zullen jouw superlijst dan erbij nemen.

Sanchez: top aankoop, was echter geen talent maar al gearriveerd. Finale CL zuid Amerika gewonnen. Niet echt onontdekt zeg ik dan maar.
Neres vindt ik echt goed
Tagliafico zeker goed maar geen buitencategorie, was ook niet een talent maar al wat ouder.

Orejela, Cassiera waardeloos
Da Silva blijkbaar niet zo goed want hij speelt niet echt de sterren vd hemel. Tenminste behalve bij jong Ajax dacht ik is het nog niet zoveel.

Ik benoem een probleem wat bij Ajax al jaren zit. Zal ik nog eens terug gaan:
Romario wel naar PSV, Ronaldo laat Ajax liggen en gaat naar PSV. Suarez naar Groningen. Ajax heeft gewoon een toevoeging nodig voor dat continent. Als jij dat anders ziet prima. We zullen zien of het volgende talent waar Ajax straks achteraan zit wel voor Ajax kiest of ook weer op gevoel naar een ander gaat.
Gaat er volgens mij om, hoe graag wil je een speler hebben, wat zijn de omstandigheden, zijn er concurrenten en zo ja wie zijn je concurrenten... En wat zijn de specifieke wensen van de speler zelf.

Als een speler heel graag naar Ajax wil omdat het alternatief om wat voor reden minder aantrekkelijk is en je biedt een marktconforme prijs of gaat hier zelfs boven zitten... Dan kan me moeder het ook, ongeacht hoe goed de speler ook is of blijkt te zijn.

Het gaat erom welke skills je toont op het moment dat je in de underdog zit en je de speler toch voor je wilt winnen... Richarlison en nu Lainez... Je bent een topper als je deze spelers against all odds toch weet te winnen voor Ajax en ze binnensleept...

Kijk naar de voorzitter van Betis Sevilla... Maar goed het is gedaan en er komt vast wel weer een nieuwe Messi naar Ajax;-)
AkaS
 AkaS - vrijdag 11 januari 2019 - 16:39   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 10:13 schreef Ajax Warrior het volgende:
Ik ben overigens niet blij met het vertrek van Wöber. Snap ook niet dat deze jongen zo weinig speeltijd kreeg en dat Blind op die positie de voorkeur kreeg. Hopelijk voor hem gaat de transfer door en laat hij bij Sevilla zien wat hij echt waard is.
Ben het helemáál met je eens Warrior en bovendien, er zou niemand verkocht worden!
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 16:43   quote  deeplink  
Ik kan ook vreselijk ziek zijn als het mis gaat. Dat duurt dan een dag of drie en dan ben ik het ook kwijt. Het is gebeurt en het veranderd toch niet meer.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 17:38   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 16:38 schreef AkaS het volgende:

[..]

Gaat er volgens mij om, hoe graag wil je een speler hebben, wat zijn de omstandigheden, zijn er concurrenten en zo ja wie zijn je concurrenten... En wat zijn de specifieke wensen van de speler zelf.

Als een speler heel graag naar Ajax wil omdat het alternatief om wat voor reden minder aantrekkelijk is en je biedt een marktconforme prijs of gaat hier zelfs boven zitten... Dan kan me moeder het ook, ongeacht hoe goed de speler ook is of blijkt te zijn.

Het gaat erom welke skills je toont op het moment dat je in de underdog zit en je de speler toch voor je wilt winnen... Richarlison en nu Lainez... Je bent een topper als je deze spelers against all odds toch weet te winnen voor Ajax en ze binnensleept...

Kijk naar de voorzitter van Betis Sevilla... Maar goed het is gedaan en er komt vast wel weer een nieuwe Messi naar Ajax;-)
Mee eens hoor. Maar een nieuwe Ibrahimovic of CR7 mag ook! We gaan het meemaken.. of niet
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 18:00   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 16:43 schreef Eide het volgende:
Ik kan ook vreselijk ziek zijn als het mis gaat. Dat duurt dan een dag of drie en dan ben ik het ook kwijt. Het is gebeurt en het veranderd toch niet meer.
Voor alle duidelijkheid, dat is de juiste houding en dat probeer ik ook. Ik wou, en dat meen ik serieus, dat een driekwart van onze spelers die spirit hadden. Dan hadden we zeker in de laatste tien jaar 7 tot acht keer kampioen geweest. No doubt.

Mijn vrouw zegt dan altijd dat hoe ik me ook irriteer die spelers verdienen er geen euro minder om en zij gaan lachend weer trainen. Slapen er niet minder van. En ze heeft gelijk uiteraard. Maar Ajax zit nou eenmaal in je bloed of niet. Vloek of zegen, zeg het maar haha
Eide
 Eide - vrijdag 11 januari 2019 - 18:12   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 18:00 schreef Enigma het volgende:

[..]

Voor alle duidelijkheid, dat is de juiste houding en dat probeer ik ook.
Ik weet niet of het de juiste houding is. Het is mijn houding. Iets anders zou niet bij mij passen. Maar datzelfde geldt waarschijnlijk net zo goed voor jou met hoe jij reageert.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op vrijdag 11 januari 2019 door Eide --
remco k
 remco k - vrijdag 11 januari 2019 - 19:34   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 16:19 schreef Enigma het volgende:

[..]

Jaja, ik weet ook dat die scout van Groningen, veldmate dacht ik, gehaald is voor zijn tentakels in ZA, en die hoofdscout, vd Zee (?), ook. Dat weegt echter niet op, blijkt, tegen een zet van gewoon met zware delegatie heenvliegen en hun trots strelen. Iedereen weet dat dit een zwaar punt is bij mensen uit dat deel. Net zoals tagliafico zeker met magalan heeft geholpen. Bij supertalenten moet je gewoon alles maar dan ook alles uit de kast halen en vind ik, in dit geval, dat er daadkracht/doortastendheid gemist is. Dit had gewoon in december afgerond moeten zijn met de 15 miljoen die gevraagd was. Dat kat en muis spel kunnen ze daar gewoon beter en dan komt er een club voorbij die ook nog weet dat ze met heel veel stroop goeie. vliegen kunnen vangen en breekt het gewacht en biedspel je op. En dat is Ajax gewoon vaak gebeurd. Voor de rest prima beleid maar hier is veel winst te behalen. We zijn geen real, barca, city of Juventus die op naam al een speler halen. Gewoon betalen en niet miepen, komt genoeg binnen.

Of... er moet genoeg op de toekomst lopen. En dat vind ik nou niet echt. Niet het niveau dat nodig is. Daarmee doel ik ook op het mentale vlak.
Anyway, deze komt niet. Hoop toch echt op pavon en dat ze meteen doorpakken. We zullen het nodig hebben.
Veldmate is als hoofd scouting binnengehaald om zijn kennis van zuid Amerika. En van der zee is als internationaal scout bezig. Die hebben ze als ik het goed heb bij psv weg gehaald.
remco k
 remco k - vrijdag 11 januari 2019 - 19:43   quote  deeplink  
Overigens begrijpelijk de beleving helemaal hoor. Ik baal er ook flink van dat het niet gelukt is aangezien ik het echt een hele leuke speler vond om te zien spelen.

Maar met een vinger wijzen heeft volgens mij hee weinig zin.
Enigma
 Enigma - vrijdag 11 januari 2019 - 20:19   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 19:43 schreef remco k het volgende:
Overigens begrijpelijk de beleving helemaal hoor. Ik baal er ook flink van dat het niet gelukt is aangezien ik het echt een hele leuke speler vond om te zien spelen.

Maar met een vinger wijzen heeft volgens mij hee weinig zin.
Ene kant heb jij volledig gelijk maar ik vind aan de andere kant ook dat je gerust mag aangeven wat er anders kan om dergelijke transfers op een andere manier zou willen zien gebeuren. Gewoon omdat het vaker zo is gegaan. Zo ook ooit met modric. Adriaanse dacht ook dat hij binnen was en dan toch Tottenham. Maar goed, er gebeurt zeker veel meer goeds dan minder goed/fout maar daardoor vallen die missers gewoon extra op.

We gaan zien of een andere poging toch gaat lukken en dat gun ik ons als supporters, de club Ajax maar zeker ook overmars want dat is gewoon een hele nette en leuke vent met heel veel verstand van voetbal. Heb hem paar keer mogen ontmoeten en het is een prettig persoon, respectvol en zeer correct.

Vd zee inderdaad toen bij PSV weggehaald.

Vind trouwens dat cerny en labyat goed spel lieten zien gisteren
Brandje
 Brandje - vrijdag 11 januari 2019 - 20:48   quote  deeplink  
Wober voor slechts 10,5 miljoen naar Sevilla. Lekker bezig de laatste dagen Marcie. Zo kennen we je weer.
JOOD
 JOOD - vrijdag 11 januari 2019 - 21:04   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 20:48 schreef Brandje het volgende:
Wober voor slechts 10,5 miljoen naar Sevilla. Lekker bezig de laatste dagen Marcie. Zo kennen we je weer.
Beetje respect aub. Wöber is in 2 jaar niet veel gegroeid en al Magallan beter is dan Wöber maak je ook nog eens winst..

Dus inderdaad lekker bezig Marcie!

Dat Lainez niet wil komen ligt aan de speler lijkt me. Ajax doet op dit moment alles goed, lijkt me niet dat ze dan half werk leveren met de aankoop van een nieuwe speler.

Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen.. Promes?
Ajax Warrior
 Ajax Warrior - vrijdag 11 januari 2019 - 21:52   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 21:04 schreef JOOD het volgende:

[..]

Beetje respect aub. Wöber is in 2 jaar niet veel gegroeid en al Magallan beter is dan Wöber maak je ook nog eens winst..

Dus inderdaad lekker bezig Marcie!

Dat Lainez niet wil komen ligt aan de speler lijkt me. Ajax doet op dit moment alles goed, lijkt me niet dat ze dan half werk leveren met de aankoop van een nieuwe speler.

Ben benieuwd wat er nog bij gaat komen.. Promes?
Nee, want Wöber heeft ook echt de kan gehad om te tonen dat hij is gegroeid????
JOOD
 JOOD - vrijdag 11 januari 2019 - 22:31   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 11 januari 2019 - 21:52 schreef Ajax Warrior het volgende:

[..]

Nee, want Wöber heeft ook echt de kan gehad om te tonen dat hij is gegroeid????
Ja, net zoveel als Mazraoui, Tagliafico en de rest. Ik zeg niet dat hij slecht is, maar laat ook niet veel progressie zien.

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3162
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Het officiële geruchtentopic! Waar we wachten tot 31 augustus!!









0.2055211