BETA
Home  |  Inloggen  |  Registreer  |  Zoeken
Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Met een paar versterkingen kan De Boer verder bouwen

Plaats een nieuw antwoord  
Headliner: Ajax Nieuws
martymcfly
 martymcfly - zaterdag 14 februari 2015 - 08:27   quote  deeplink  
Wat dachten jullie van Virgil van dijk. Goede en stevige verdediger. En een met flink wat pit in zijn lijf!
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 11:33   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 12:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Man man man, laat dat geneuzel over het beleid eens los. Zeker omdat je zelf nooit met beleidsgerelateerde zaken komt die anders moeten. Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van.
Toppie
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 11:37   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 13:25 schreef Bobby1972 het volgende:
" Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van."

wat een onzin, hoe kun je nu zeggen dat het beleid goed functioneert wanneer Ajax de laatste wedstrijden door het slechte spel bijna geen punten meer haalt. En dat Ajax haar supporters de meeste wedstrijden een niveau voorschotelt wat niet om aan te kijken is.

Natuurlijk kun je het beleid ( terughoudendheid) linken met de prestaties. Hoe blind ben jij?
Hmmm het ligt mijn bij dat PSV vorig jaar ook een slechte periode had, dus hun beleid klopt ook niet? Wat een onzin, en wacht nou eens je beurt af in plaats van altijd dat gehuil.
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 11:43   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 17:33 schreef Bobby1972 het volgende:

[..]

Resultaten uit het verleden tellen helaas niet meer. Moisander is een speler die de laatste tijd structureel in de fout gaat en niet erg zeker is. Daar wordt hij nu op beoordeeld en niet op het verleden. Dat is nu niks meer waard.

De balans in het eerste van Ajax is zoek geraakt. Persoonlijk vind ik ook dat Ajax door haar terughoudendheid de jonge spelers afremt in hun ontwikkeling. Omdat een paar ervaren spelers hun veel beter hadden kunnen sturen tijdens de wedstrijd en ook bij de training. Daardoor hadden ze meer progressie kunnen maken dan nu.

Wat je nu bij Ajax ziet is dat er heel weinig groei is bij vele spelers. Sterker nog, vele spelers zijn zelfs minder goed gaan spelen de laatste tijd.

Het kan toch niet zo zijn dat vanuit het niets en heel toevallig vele spelers minder goed zijn. En dat ze tegelijk uit vorm zijn? Er is een reden waarom Ajax nu speelt zoals het nu speelt!
Ook dat nemen de jongen spelers mee volgend seisoen, omdat ze nu minder spelen zullen ze er volgend jaar al een ervaring bij hebben. Een ervaren speler is zo belangrijk omdat hij die dingen al mee heeft gemaakt en weet hoe hij er mee om moet gaan
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 11:48   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 16:45 schreef Pietje het volgende:
Hoewel ik geen bronvermelding heb, heb ik vernomen, dat PSV zich gemeld heeft bij AZ over een transfer van Gudelj komende zomer. Dit in verband met een mogelijk vertrek daar van Wijnaldum... Tja, ik vrees dus opnieuw dat Ajax met verve de rol speelt van "Jan-achteran". Althans mocht dit inderdaad waar zijn.
Poehhhh, kijk toch eens wat minder naar wat PSV doet man, die kiepen ieder jaar dr spaarpot om, en Gudelj is ook niet de ervaren man hoor, komt in Nederland aardig voor de dag maar verder nog niets.
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 14 februari 2015 - 11:48   quote  deeplink  
Daniël Agger zou een geweldige versterking zijn voor onze verdediging. Hij heeft ervaring op topniveau, heeft lengte, is meedogenloos, kan aardig voetballen, heeft een klik met onze Deense vrienden en speelt momenteel bij Bronby. Ik hoop dat AJAX nog steeds aantrekkelijker is voor dit soort spelers!
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 14 februari 2015 - 12:08   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 11:43 schreef riveco het volgende:

[..]

Ook dat nemen de jongen spelers mee volgend seisoen, omdat ze nu minder spelen zullen ze er volgend jaar al een ervaring bij hebben. Een ervaren speler is zo belangrijk omdat hij die dingen al mee heeft gemaakt en weet hoe hij er mee om moet gaan
Er zijn een aantal jonge spelers (Boilesen, van Rhijn, etc.) met een aantal jaren ervaring en brengen ook niets extra, het is veel te gemakkelijk om te zeggen dat ze met een jaar extra ervaring opeens beter of constanter gaan presteren.

Echte ervaring, leiderschap, meedogenloosheid en de onverzettelijkheid om altijd te willen winnen binnen een elftal geeft constantheid en de jonge spelers meer zekerheid.
En mijn gevoel zegt me, dat onze technische staf het niet aandurft of de capaciteit niet hebben om ervaren, karaktervolle spelers te willen contracteren. Men speelt liever met jonge volgzame koorknaapjes.
3sterren
 3sterren - zaterdag 14 februari 2015 - 12:16   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 18:09 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

je zoekt toch naar ervaring? Dan zoek je toch niet naar Gudelj?
Of is Gudelj ervaren? Ik dacht het niet, PSV mag hem hebben!
In de eredivisie wel maar europees amper wat gespeeld maar dat hoeft eigenlijk niks te betekenen.
Als je goed genoeg ben is dat geen enkel probleem
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 14 februari 2015 - 12:16   quote  deeplink  
Ik durf te beweren dat je met 3 gerichte aankopen je het gehele team per direct gigantisch versterkt en ook de leercurve van alle talenten positief beïnvloed. Het gaat om Daniël Agger (verdediging), Nemja Gudelj (middenveld) en Rafaël Vd Vaart (aanval). Van zimling, Moisander en Sigtorsson afscheid nemen en de rest van het team proberen te behouden!
3sterren
 3sterren - zaterdag 14 februari 2015 - 12:19   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:16 schreef Twanus1 het volgende:
Ik durf te beweren dat je met 3 gerichte aankopen je het gehele team per direct gigantisch versterkt en ook de leercurve van alle talenten positief beïnvloed. Het gaat om Daniël Agger (verdediging), Nemja Gudelj (middenveld) en Rafaël Vd Vaart (aanval). Van zimling, Moisander en Sigtorsson afscheid nemen en de rest van het team proberen te behouden!
Hahaha agger! Jij bent zo grappig! Ff eeerlijk die komt toch noooit
Eide
 Eide - zaterdag 14 februari 2015 - 12:20   quote  deeplink  
Van Rhijn is dit jaar anders structureel een van de sterkste spelers. Hij is defensief een stuk beter geworden bijvoorbeeld. Niet voor niets dat Ricardo weer bij het Nederlands elftal zit.

Dat commentaar van "koorknaapjes" blijf ik ook amusant vinden, waar is dat dan op gebaseerd? Alsof Cillissen en Kishna nu van die makkelijke jongens zijn. Of Siem de Jong die in voorgaande seizoenen daarvoor vaak als voorbeeld werd gebruikt terwijl juist Siem de Jong nogal van de feestjes, ongezond leven en buiten het voetbal toch vooral het trekken van z'n eigen plan was.
Ten slotte toch even het voorbeeld PSV: Nu een selectie met modelprofs. Komen in het geheel niet negatief in het nieuws en weet je wat? Het afstoten van die blonde mongool Toivonen heeft ze gewoon enorm goed gedaan. Ook Van Bommel bracht ze helemaal niet om nog eens zo'n figuur te noemen. Rust in de selectie met allemaal gasten die leven als prof.

Ik zie het "koorknaapjes" argument dus ook niet als heel steekhoudend of valide.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2015 door Eide --
Twanus1
 Twanus1 - zaterdag 14 februari 2015 - 12:33   quote  deeplink  
Agger speelt momenteel bij Bronby waarom dan niet AJAX!!!
Ztjes
 Ztjes - zaterdag 14 februari 2015 - 12:38   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:20 schreef Eide het volgende:
Van Rhijn is dit jaar anders structureel een van de sterkste spelers. Hij is defensief een stuk beter geworden bijvoorbeeld. Niet voor niets dat Ricardo weer bij het Nederlands elftal zit.

Dat commentaar van "koorknaapjes" blijf ik ook amusant vinden, waar is dat dan op gebaseerd? Alsof Cillissen en Kishna nu van die makkelijke jongens zijn. Of Siem de Jong die in voorgaande seizoenen daarvoor vaak als voorbeeld werd gebruikt terwijl juist Siem de Jong nogal van de feestjes, ongezond leven en buiten het voetbal toch vooral het trekken van z'n eigen plan was.
Ten slotte toch even het voorbeeld PSV: Nu een selectie met modelprofs. Komen in het geheel niet negatief in het nieuws en weet je wat? Het afstoten van die blonde mongool Toivonen heeft ze gewoon enorm goed gedaan. Ook Van Bommel bracht ze helemaal niet om nog eens zo'n figuur te noemen. Rust in de selectie met allemaal gasten die leven als prof.

Ik zie het "koorknaapjes" argument dus ook niet als heel steekhoudend of valide.
Voor een speler als van Rhijn wordt het wel eens tijd dat hij constanter wordt en de selectie voor het Nederlands elftal vindt ik niet steekhoudend, omdat de kwaliteit van de verdediging nu net het slechtste onderdeel is van het Nederlands elftal.

Cillissen optreden tegen bijv. Kazim is onnatuurlijk, maakt hem eerder belachelijk dan het enig effect oplevert, daarnaast kan een keeper hiermee weinig uitrichten op het daadwekelijke spel.
Kisna is misschien geen gemakkelijke speler buiten het veld, maar daar merk ik weinig van in the pitch.
Dan vindt ik El Ghazi nog meer een mannetje in het veld.

Voor mij dit keer geen vergelijking met een andere club.

Dus koorknaapjes (in het veld) is nog steeds steekhoudend of valide.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2015 door Ztjes --
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 13:24   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 11:48 schreef riveco het volgende:

[..]

Poehhhh, kijk toch eens wat minder naar wat PSV doet man, die kiepen ieder jaar dr spaarpot om, en Gudelj is ook niet de ervaren man hoor, komt in Nederland aardig voor de dag maar verder nog niets.
Ik kijk naar wie ik wil. Duidelijk?! Binnen Nederland zijn er maar drie clubs die je enigszins kunt vergelijken: Ajax, Feyenoord en inderdaad PSV. Misschien is Gudelj niet DE ervaren man, maar hij brengt hoe dan ook een stuk gif in zijn spel mee. Gif, dat geen enkele huidige Ajacied heeft en dus goed kan gebruiken.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 21:31 schreef Positieve Arrogantie het volgende:

[..]

Ervaring in wat?
Voetballen, uitdelen, leiden, spelverdeling, een wedstrijd lezen. Enz.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 13:27   quote  deeplink  
quote:
Op vrijdag 13 februari 2015 - 20:42 schreef Robinho het volgende:
Gudelj is goed Pietje, maar is er een garantie dat hij Ajax in balans brengt en iets extra's toevoegt? Weet het niet zeker.
Volgend jaar liever een middenveld; Klaassen/Nigel de Jong/Sinkgraven. Een combinatie van talent en routine. En dan ook nog routine met kwaliteit. Alle lof voor een Poulsen, maar De jong voegt echt iets toe. Niet haalbaar? Ach, als je ieder jaar CL speelt wel. We hoeven niet elk jaar 20 miljoen te verdienen.
Een garantie krijg je van geen enkele speler, Robinho, dat is zeker waar. Maar hij is wel het type voetballer dat Ajax op dit moment mist.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 13:28   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 08:27 schreef martymcfly het volgende:
Wat dachten jullie van Virgil van dijk. Goede en stevige verdediger. En een met flink wat pit in zijn lijf!
Ik heb van de Boer begrepen, dat de nadruk van versterking niet op de verdediging rust, maar op middenveld en aanval.
remco k
 remco k - zaterdag 14 februari 2015 - 13:45   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 13:25 schreef Bobby1972 het volgende:
" Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van."

wat een onzin, hoe kun je nu zeggen dat het beleid goed functioneert wanneer Ajax de laatste wedstrijden door het slechte spel bijna geen punten meer haalt. En dat Ajax haar supporters de meeste wedstrijden een niveau voorschotelt wat niet om aan te kijken is.

Natuurlijk kun je het beleid ( terughoudendheid) linken met de prestaties. Hoe blind ben jij?
Whahahhaa wat een grap. Het over het beleid hebben en dan de laatste wedstrijden aanstippen..

Tering man, als ik zo bij mn baas zou staan heb ik per direct geen baan meer man..
Stanley
 Stanley - zaterdag 14 februari 2015 - 15:12   quote  deeplink  
quote:
Op donderdag 12 februari 2015 - 12:50 schreef Eide het volgende:

[..]

Man man man, laat dat geneuzel over het beleid eens los. Zeker omdat je zelf nooit met beleidsgerelateerde zaken komt die anders moeten. Het beleid functioneert uitstekend. Dat het spel dit seizoen enorm tegenvalt staat daar geheel los van.
Eide, je hebt in het verleden mooie stukjes geschreven waardoor je positief wordt bekeken door velen op dit forum, maar wat een onzin komt er soms uit. Dat oeverloze zogenaamde positieve club ondersteunende alles wat krom is recht lullende gelul irriteert mij mateloos.

Het beleid functioneert uitstekend! Hoe verzin je het man!!!!

Het faalt tegen de klippen op en we worden zwakker en zwakker.

Nooit zijn wij als Ajax zo vaak compleet van de mat gespeeld!

Bijna alle aankopen falen.

Een toptalent uit eigen jeugd loopt ontevreden en transfervrij de deur uit!

Week in week uit krijgen we een schouwspel voorgeschoteld dat pijn aan je ogen doet!

Alle ingewijden zijn het erover eens dat de club, lees Overmars is doorgeschoten in de uitvoering van het beleid.

En kijk nog eens het interview met Cruijff terug bij P & W ten tijde van de Cruijffrevolutie. ..En wat is hier nu van waargemaakt. ..

Ja dat de talentvolle jeugdgroep ouder is geworden. Nou nou. ..
Robinho
 Robinho - zaterdag 14 februari 2015 - 15:27   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 13:27 schreef Pietje het volgende:

[..]

Een garantie krijg je van geen enkele speler, Robinho, dat is zeker waar. Maar hij is wel het type voetballer dat Ajax op dit moment mist.
Zet De Jong, Huntelaar en Sneijder erin en je hebt wel een garantie. Je wordt ieder jaar kampioen en je pakt dan 20 miljoen per jaar in de CL.
Misschien is Gudelj wel beter als De Jong, maar het gaat ook om andere dingen in dit jonge team. Ajax moet Bayern als voorbeeld nemen. Geld maakt geld. Het beleid tot dusver was uitstekend, we zijn kerngezond zijn 4 keer kampioen geworden met een redelijk elftal en hebben flink wat geld in kas. Maar als die stinkboeren nu weer 3 jaar kampioen worden kun je weer opnieuw beginnen. Je moet dus wel durven investeren in routine en kwaliteit.
Dit team heeft geroutineerde spelers nodig die respect afdwingen met hun persoonlijkheid en voetballend vermogen. En niet alleen respect mbt hun leeftijd.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2015 door Robinho --
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 15:58   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 15:27 schreef Robinho het volgende:

[..]

Zet De Jong, Huntelaar en Sneijder erin en je hebt wel een garantie. Je wordt ieder jaar kampioen en je pakt dan 20 miljoen per jaar in de CL.
Misschien is Gudelj wel beter als De Jong, maar het gaat ook om andere dingen in dit jonge team. Ajax moet Bayern als voorbeeld nemen. Geld maakt geld. Het beleid tot dusver was uitstekend, we zijn kerngezond zijn 4 keer kampioen geworden met een redelijk elftal en hebben flink wat geld in kas. Maar als die stinkboeren nu weer 3 jaar kampioen worden kun je weer opnieuw beginnen. Je moet dus wel durven investeren in routine en kwaliteit.
Dit team heeft geroutineerde spelers nodig die respect afdwingen met hun persoonlijkheid en voetballend vermogen. En niet alleen respect mbt hun leeftijd.
Je hebt helemaal gelijk. Maar met garantie bedoelde ik spelers, die nog niet eerder voor Ajax hebben gespeeld. Ik was iets te onduidelijk. Maar nogmaals, je hebt gelijk.
Eide
 Eide - zaterdag 14 februari 2015 - 16:10   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 15:12 schreef Stanley het volgende:

[..]

Eide, je hebt in het verleden mooie stukjes geschreven waardoor je positief wordt bekeken door velen op dit forum, maar wat een onzin komt er soms uit.
Okay, goed verhaal, lekker kort. Doe ik niets mee.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 15:12 schreef Stanley het volgende:

[..]

Eide, je hebt in het verleden mooie stukjes geschreven waardoor je positief wordt bekeken door velen op dit forum, maar wat een onzin komt er soms uit. Dat oeverloze zogenaamde positieve club ondersteunende alles wat krom is recht lullende gelul irriteert mij mateloos.

Het beleid functioneert uitstekend! Hoe verzin je het man!!!!

Het faalt tegen de klippen op en we worden zwakker en zwakker.

Nooit zijn wij als Ajax zo vaak compleet van de mat gespeeld!

Bijna alle aankopen falen.

Een toptalent uit eigen jeugd loopt ontevreden en transfervrij de deur uit!

Week in week uit krijgen we een schouwspel voorgeschoteld dat pijn aan je ogen doet!

Alle ingewijden zijn het erover eens dat de club, lees Overmars is doorgeschoten in de uitvoering van het beleid.

En kijk nog eens het interview met Cruijff terug bij P & W ten tijde van de Cruijffrevolutie. ..En wat is hier nu van waargemaakt. ..

Ja dat de talentvolle jeugdgroep ouder is geworden. Nou nou. ..
Dan weet jij kennelijk niet wat het begrip "beleid" is. Beleid is een soort van businessplan en dat kan niet falen. De uitvoering ervan zul je bedoelen. Maar het beleid van Ajax, dat staat als een huis en daar sta ik vierkant achter. Eén van de punten van dat beleid is de individuele training van jeugdspelers. Hoezo het beleid is niet goed?? Nog nooit eerder heeft de jeugdopleiding zo ontstellend veel talent opgeleverd. Wel vind ik, en dat heb ik hier al ontelbare keren geschreven, dat er onvoldoende balans in de selectie is ten aanzien van leeftijd en ervaring. En dat is nu precies wat ook de Boer en Overmars onderkennen. In de zomer gaat Ajax doelgericht de transfermarkt op. Dit seizoen worden we geen kampioen, helaas, maar ik heb goede hoop voor de komende jaren.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zaterdag 14 februari 2015 door Pietje --
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 17:13   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:08 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Er zijn een aantal jonge spelers (Boilesen, van Rhijn, etc.) met een aantal jaren ervaring en brengen ook niets extra, het is veel te gemakkelijk om te zeggen dat ze met een jaar extra ervaring opeens beter of constanter gaan presteren.

Echte ervaring, leiderschap, meedogenloosheid en de onverzettelijkheid om altijd te willen winnen binnen een elftal geeft constantheid en de jonge spelers meer zekerheid.
En mijn gevoel zegt me, dat onze technische staf het niet aandurft of de capaciteit niet hebben om ervaren, karaktervolle spelers te willen contracteren. Men speelt liever met jonge volgzame koorknaapjes.
Ten eerste is het jou gevoel ( een gevoel is nergens op gebaseerd ) en ten tweede willen ze ook een ervaren man erbij hebben
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 17:17   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 13:24 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik kijk naar wie ik wil. Duidelijk?! Binnen Nederland zijn er maar drie clubs die je enigszins kunt vergelijken: Ajax, Feyenoord en inderdaad PSV. Misschien is Gudelj niet DE ervaren man, maar hij brengt hoe dan ook een stuk gif in zijn spel mee. Gif, dat geen enkele huidige Ajacied heeft en dus goed kan gebruiken.
Joh blaas je eens wat minder op, daar raak ik niet van onder de indruk, wel van je gehuil.
Pietje
 Pietje - zaterdag 14 februari 2015 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:17 schreef riveco het volgende:

[..]

Joh blaas je eens wat minder op, daar raak ik niet van onder de indruk, wel van je gehuil.
Er is er maar één die hier huilt! En die noemt zich niet Pietje, maar riveco. En van mij hoef je niet onder de indruk van wie of wat dan ook te zijn. Maak je niet druk man.
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 17:22   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan weet jij kennelijk niet wat het begrip "beleid" is. Beleid is een soort van businessplan en dat kan niet falen. De uitvoering ervan zul je bedoelen. Maar het beleid van Ajax, dat staat als een huis en daar sta ik vierkant achter. Eén van de punten van dat beleid is de individuele training van jeugdspelers. Hoezo het beleid is niet goed?? Nog nooit eerder heeft de jeugdopleiding zo ontstellend veel talent opgeleverd. Wel vind ik, en dat heb ik hier al ontelbare keren geschreven, dat er onvoldoende balans in de selectie is ten aanzien van leeftijd en ervaring. En dat is nu precies wat ook de Boer en Overmars onderkennen. In de zomer gaat Ajax doelgericht de transfermarkt op. Dit seizoen worden we geen kampioen, helaas, maar ik heb goede hoop voor de komende jaren.
Hier ben ik het dan wel weer mee eens!
riveco
 riveco - zaterdag 14 februari 2015 - 17:26   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:22 schreef Pietje het volgende:

[..]

Er is er maar één die hier huilt! En die noemt zich niet Pietje, maar riveco. En van mij hoef je niet onder de indruk van wie of wat dan ook te zijn. Maak je niet druk man.
Ik huil niet Pietje, ik wacht juist rustig mn beurt af wat er gaat komen. Het stukje wat je hier boven hebt geschreven kan ik me wel in vinden. Maar daarom is het zeuren momenteel zo on nodig, want Ajax weet ook wat er aan de hand is.
Robinho
 Robinho - zaterdag 14 februari 2015 - 18:25   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:08 schreef Ztjes het volgende:

[..]

Er zijn een aantal jonge spelers (Boilesen, van Rhijn, etc.) met een aantal jaren ervaring en brengen ook niets extra, het is veel te gemakkelijk om te zeggen dat ze met een jaar extra ervaring opeens beter of constanter gaan presteren.

Echte ervaring, leiderschap, meedogenloosheid en de onverzettelijkheid om altijd te willen winnen binnen een elftal geeft constantheid en de jonge spelers meer zekerheid.
En mijn gevoel zegt me, dat onze technische staf het niet aandurft of de capaciteit niet hebben om ervaren, karaktervolle spelers te willen contracteren. Men speelt liever met jonge volgzame koorknaapjes.
Boilesen is langdurig geblesseerd geweest. Zijn beiden vanuit de jeugd in het eerste gekomen, dat soort spelers moeten wel de tijd krijgen. Nu is echter wel het moment gekomen waarop ze moeten presteren en het team bij de hand moeten nemen. Dat dat niet of nauwelijks gebeurt ben ik met je eens. Misschien moet de scouting gaan letten op spelers met andere dingen, de eigenschappen die jij noemt
Stanley
 Stanley - zaterdag 14 februari 2015 - 20:29   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan weet jij kennelijk niet wat het begrip "beleid" is. Beleid is een soort van businessplan en dat kan niet falen. De uitvoering ervan zul je bedoelen.

Gelukkig ben jij zo intelligent om dit even duidelijk te maken.

Maar het beleid van Ajax, dat staat als een huis en daar sta ik vierkant achter. Eén van de punten van dat beleid is de individuele training van jeugdspelers. Hoezo het beleid is niet goed??

Nog nooit eerder heeft de jeugdopleiding zo ontstellend veel talent opgeleverd.

Wederom bullshit! Aangekochte Deense jeugd zal je bedoelen. En de selectie van 1995 overtreft de huidige selectie als op alle fronten. ...

Wel vind ik, en dat heb ik hier al ontelbare keren geschreven, dat er onvoldoende balans in de selectie is ten aanzien van leeftijd en ervaring. En dat is nu precies wat ook de Boer en Overmars onderkennen. In de zomer gaat Ajax doelgericht de transfermarkt op. Dit seizoen worden we geen kampioen, helaas, maar ik heb goede hoop voor de komende jaren.
De uitvoering van het beleid faalt!

Het kapitaal staat op de bank terwijl de selectie versterking behoeft. Zimling???? Wat een giller!

van der hoorn voor 4 mln. ...

En wat een scouting power hebben wij. .. Not!

Al degraderen wij. Ik blijf een jood till I die. ..

Maar als het niet goed is, is het niet goed!
Eide
 Eide - zaterdag 14 februari 2015 - 23:44   quote  deeplink  
-

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Eide --
3sterren
 3sterren - zondag 15 februari 2015 - 02:56   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:33 schreef Twanus1 het volgende:
Agger speelt momenteel bij Bronby waarom dan niet AJAX!!!
Hijs trg naar zijn thuisland daarom en hij is vaak geblesseerd heb je niks aan!
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 februari 2015 - 07:42   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 13:25 schreef Pietje het volgende:

[..]

Voetballen, uitdelen, leiden, spelverdeling, een wedstrijd lezen. Enz.
Tja als je dat iemand nog moet voorkauwen heeft het geen zin Piet..
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 februari 2015 - 07:55   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 12:20 schreef Eide het volgende:
Van Rhijn is dit jaar anders structureel een van de sterkste spelers. Hij is defensief een stuk beter geworden bijvoorbeeld. Niet voor niets dat Ricardo weer bij het Nederlands elftal zit.

Dat commentaar van "koorknaapjes" blijf ik ook amusant vinden, waar is dat dan op gebaseerd? Alsof Cillissen en Kishna nu van die makkelijke jongens zijn. Of Siem de Jong die in voorgaande seizoenen daarvoor vaak als voorbeeld werd gebruikt terwijl juist Siem de Jong nogal van de feestjes, ongezond leven en buiten het voetbal toch vooral het trekken van z'n eigen plan was.
Ten slotte toch even het voorbeeld PSV: Nu een selectie met modelprofs. Komen in het geheel niet negatief in het nieuws en weet je wat? Het afstoten van die blonde mongool Toivonen heeft ze gewoon enorm goed gedaan. Ook Van Bommel bracht ze helemaal niet om nog eens zo'n figuur te noemen. Rust in de selectie met allemaal gasten die leven als prof.

Ik zie het "koorknaapjes" argument dus ook niet als heel steekhoudend of valide.
Als je dan toch naar het middenveld van Feyenoord kijkt dat zijn het binnen de lijnen
toch echt rotzakjes. Bij Psv zit er met Wijnaldum en Guardado toch iets meer karakter.
Wij verliezen dit seizoen de strijd op het middenveld A omdat het niet goed staat B omdat we te lief zijn.
Vandaar de term koorknaapjes maar waar het eigenlijk omdraait is dat we ons
het kaas van het brood laten eten. Is toch ook een beetje de aard van het beestje.
Te lief, te slap, te weinig karakter of iemand dan gaat stappen tja dat heeft geen reet
te maken hoe hij zich binnen de lijnen gedraagt. Karakter en ervaring daar draait het om
dat missen we. De ervaring in de vorm dat de het spel lezen, het neerzetten ect ect.
Toen ik 18 was was ik nuttig kon heel hard lopen en dat was goed als rechtsbuiten.
Nu 15 jaar later sta ik mid mid en stuur ik de jonkies aan die nog wel hard lopen.
En karakter tja de mouwen opstropen duels winnen en als team knokken als het een keer niet loopt.
Term koorknaapjes staat hier eigenlijk voor het slappe spel.
Hummel10
 Hummel10 - zondag 15 februari 2015 - 07:59   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:26 schreef riveco het volgende:

[..]

Ik huil niet Pietje, ik wacht juist rustig mn beurt af wat er gaat komen. Het stukje wat je hier boven hebt geschreven kan ik me wel in vinden. Maar daarom is het zeuren momenteel zo on nodig, want Ajax weet ook wat er aan de hand is.
Beetje laat alleen vind je niet?
nieuwe ajax
 nieuwe ajax - zondag 15 februari 2015 - 09:19   quote  deeplink  
Eindelijk word er dan toch gereageerd dat Ajax twee of liever drie versterking wil halen. EINDELIJK.
HET WERD EENS TIJD, daar ik al 14 maanden zeg dat Ajax versterkingen moet halen van spelers van minimaal 26 jaar. Nu maar afwachten of Ajax dat ook daadwerkelijk gaat doen. Eerst maar zien, dan pas geloven. Dit is vooral in het belang voor de CL volgend seizoen. Is logisch.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door nieuwe ajax --
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 12:30   quote  deeplink  
quote:
Op zaterdag 14 februari 2015 - 17:13 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dan weet jij kennelijk niet wat het begrip "beleid" is. Beleid is een soort van businessplan en dat kan niet falen. De uitvoering ervan zul je bedoelen. Maar het beleid van Ajax, dat staat als een huis en daar sta ik vierkant achter. Eén van de punten van dat beleid is de individuele training van jeugdspelers. Hoezo het beleid is niet goed?? Nog nooit eerder heeft de jeugdopleiding zo ontstellend veel talent opgeleverd. Wel vind ik, en dat heb ik hier al ontelbare keren geschreven, dat er onvoldoende balans in de selectie is ten aanzien van leeftijd en ervaring. En dat is nu precies wat ook de Boer en Overmars onderkennen. In de zomer gaat Ajax doelgericht de transfermarkt op. Dit seizoen worden we geen kampioen, helaas, maar ik heb goede hoop voor de komende jaren.
Ik ben het helemaal met je eens.

Ik las vanochtend ergens dat ze de gesprekken met vd Vaart hebben geopend voor komend seizoen.. Dat zou toch geweldig zijn man..
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 12:45   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:30 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens.

Ik las vanochtend ergens dat ze de gesprekken met vd Vaart hebben geopend voor komend seizoen.. Dat zou toch geweldig zijn man..
Absoluut! Ik hoorde Raffie gisteren op de radio (als ik thuis ben heb ik ALTIJD de radio aan) zeggen, dat hij het onder de huidige trainer niet naar zijn zin heeft en daarnaast een aflopend contract heeft. Hij wil hoe dan ook weg. Echt waar Remco, ik zie het zomaar gebeuren dat hij het komend seizoen opnieuw Ajacied is. Sneijder, Huntelaar en Nigel de Jong zijn echter niet haalbaar. Maar allemaal moet je ze ook niet hebben, want die "oudjes" gaan dan wel de jeugd in de weg lopen. Of er moeten concreet afspraken gemaakt worden, dat zij niet alle wedstrijden zullen spelen. Maar ja, dat botst dan zonder twijfel weer met hun ambities. Laat eerst Raffie maar komen! ;-)
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 12:49   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:45 schreef Pietje het volgende:

[..]

Absoluut! Ik hoorde Raffie gisteren op de radio (als ik thuis ben heb ik ALTIJD de radio aan) zeggen, dat hij het onder de huidige trainer niet naar zijn zin heeft en daarnaast een aflopend contract heeft. Hij wil hoe dan ook weg. Echt waar Remco, ik zie het zomaar gebeuren dat hij het komend seizoen opnieuw Ajacied is. Sneijder, Huntelaar en Nigel de Jong zijn echter niet haalbaar. Maar allemaal moet je ze ook niet hebben, want die "oudjes" gaan dan wel de jeugd in de weg lopen. Of er moeten concreet afspraken gemaakt worden, dat zij niet alle wedstrijden zullen spelen. Maar ja, dat botst dan zonder twijfel weer met hun ambities. Laat eerst Raffie maar komen! ;-)
Uiteraard gaat Raffie gewoon belangrijk zijn voor ons Ajax.. Maar wat misschien voor de toekomst nog wel belangrijker is, hst zou een heel mooi voorbeeld kunnen worden van het 1 schaap over de dam spreekwoord..
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 12:52   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:49 schreef remco k het volgende:

[..]

Uiteraard gaat Raffie gewoon belangrijk zijn voor ons Ajax.. Maar wat misschien voor de toekomst nog wel belangrijker is, hst zou een heel mooi voorbeeld kunnen worden van het 1 schaap over de dam spreekwoord..
Klopt, maar het heeft ook wel met ambitie te maken. Maar je weet inderdaad maar nooit. Het zou wel gigantisch mooi zijn. Eén nadeel wat betreft VDV: zijn blessuregevoeligheid. Nou ja, dan moet hij op die momenten maar belangrijk zijn in de kleedkamer. Man, man... ik kan nauwelijks wachten op het volgende seizoen.
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 12:55   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:52 schreef Pietje het volgende:

[..]

Klopt, maar het heeft ook wel met ambitie te maken. Maar je weet inderdaad maar nooit. Het zou wel gigantisch mooi zijn. Eén nadeel wat betreft VDV: zijn blessuregevoeligheid. Nou ja, dan moet hij op die momenten maar belangrijk zijn in de kleedkamer. Man, man... ik kan nauwelijks wachten op het volgende seizoen.
Ik denk dat het juist een heel goed ding is in het terughalen van Raffie. Hij hoeft dan dus niet alles te spelen, en met jongens als Andersen en Sinkgraven mocht hij op het middenveld gaan spelen, of Zivkovic erbij als hij op 9 gaat spelen is het toch een prima combinatie..
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 13:00   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 12:55 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik denk dat het juist een heel goed ding is in het terughalen van Raffie. Hij hoeft dan dus niet alles te spelen, en met jongens als Andersen en Sinkgraven mocht hij op het middenveld gaan spelen, of Zivkovic erbij als hij op 9 gaat spelen is het toch een prima combinatie..
Ik kan niet wachten... Het lijkt me een fantastisch scenario voor het komende seizoen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar andere pogingen om spelers (terug) te halen. Want ik heb van Overmars en de Boer begrepen, dat zij "een paar" spelers willen gaan halen.
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 13:03   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:00 schreef Pietje het volgende:

[..]

Ik kan niet wachten... Het lijkt me een fantastisch scenario voor het komende seizoen. Daarnaast ben ik ook benieuwd naar andere pogingen om spelers (terug) te halen. Want ik heb van Overmars en de Boer begrepen, dat zij "een paar" spelers willen gaan halen.
Mijn vermoeden is dat met probeert Raffie te halen voor de echte ervaring, en dat daar omheen pogingen gedaan zullen worden voor een of twee type Schone of Moisander spelers..
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 13:07   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat met probeert Raffie te halen voor de echte ervaring, en dat daar omheen pogingen gedaan zullen worden voor een of twee type Schone of Moisander spelers..
Dat zou heel goed kunnen. De "echte" Moisander heeft wat mij betreft in zijn eerste seizoen een meer dan acceptabel niveau gehaald. Daarna zakte hij wat weg en dit seizoen is het vaak dramatisch geweest. En Schöne, gehaald als 12e man voor de breedte, is buiten verwachting een belangrijke basisspeler geworden. Laat maar meer van dat soort spelers komen. Ook moet je niet gek opkijken, wanneer Overmars op de proppen komt met Maduro. Wat je (we) ook van hem mogen vinden.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Pietje --
remco k
 remco k - zondag 15 februari 2015 - 13:14   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:07 schreef Pietje het volgende:

[..]

Dat zou heel goed kunnen. De "echte" Moisander heeft wat mij betreft in zijn eerste seizoen een meer dan acceptabel niveau gehaald. Daarna zakte hij wat weg en dit seizoen is het vaak dramatisch geweest. En Schöne, gehaald als 12e man voor de breedte, is buiten verwachting een belangrijke basisspeler geworden. Laat maar meer van dat soort spelers komen. Ook moet je niet gek opkijken, wanneer Overmars op de proppen komt met Maduro. Wat je (we) ook van hem mogen vinden.
Ik ben het helemaal met je eens.. Ik denk overigens dat er geen of weinig echt belangrijke spelers zullen vertrekken komend seizoen..

Waar ik ieder jaar het meest benieuwd naar ben is de invulling van de CVM positie..

Misschien dat men juist RAffie haalt voor de positie van Klaassen zodat die een linie terug kan.. Dan behoud je het scorend vermogen en heb je wat dieper op het veld een prima aanspeelpunt..

Kerel wat zou het geweldig zijn om die weer in het Ajax shirt te zien..
Pietje
 Pietje - zondag 15 februari 2015 - 13:21   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens.. Ik denk overigens dat er geen of weinig echt belangrijke spelers zullen vertrekken komend seizoen..

Waar ik ieder jaar het meest benieuwd naar ben is de invulling van de CVM positie..

Misschien dat men juist RAffie haalt voor de positie van Klaassen zodat die een linie terug kan.. Dan behoud je het scorend vermogen en heb je wat dieper op het veld een prima aanspeelpunt..

Kerel wat zou het geweldig zijn om die weer in het Ajax shirt te zien..
Ja, die CVM positie bij Ajax... Super belangrijk, nee erger, daar draait het hele systeem om. Ook ik ben een grote fan van Davy Klaassen op die plek, hoewel ook Serero het daar zeer verdienstelijk heeft gedaan, maar niet meer dan dat (hij scoort inderdaad veel te weinig...).

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Pietje --
Jack Huntelaar
 Jack Huntelaar - zondag 15 februari 2015 - 13:25   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:14 schreef remco k het volgende:

[..]

Ik ben het helemaal met je eens.. Ik denk overigens dat er geen of weinig echt belangrijke spelers zullen vertrekken komend seizoen..

Waar ik ieder jaar het meest benieuwd naar ben is de invulling van de CVM positie..

Misschien dat men juist RAffie haalt voor de positie van Klaassen zodat die een linie terug kan.. Dan behoud je het scorend vermogen en heb je wat dieper op het veld een prima aanspeelpunt..

Kerel wat zou het geweldig zijn om die weer in het Ajax shirt te zien..
Ik hoop het Remco, want deze spilpositie is al jaren van belang geweest...
Ztjes
 Ztjes - zondag 15 februari 2015 - 13:41   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:25 schreef Jack Huntelaar het volgende:

[..]

Ik hoop het Remco, want deze spilpositie is al jaren van belang geweest...
Als het je spilpositie is, moet en kun je er eigenlijk alleen een goede ervaren speler op neerzetten. En moet je je niet afhankelijk maken door een jeugdige speler.

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Ztjes --
Robinho
 Robinho - zondag 15 februari 2015 - 13:48   quote  deeplink  
quote:
Op zondag 15 februari 2015 - 13:03 schreef remco k het volgende:

[..]

Mijn vermoeden is dat met probeert Raffie te halen voor de echte ervaring, en dat daar omheen pogingen gedaan zullen worden voor een of twee type Schone of Moisander spelers..
En DAT moet Ajax dus niet meer doen. Schone en Moisander hebben het tot dit seizoen redelijk gedaan, maar het zijn geen spelers die het elftal naar een hoger nivo brengen. Met deze financiele basis moet de lat toch echt omhoog.
Raffie is natuurlijk meer dan welkom!

-- dit bericht is voor het laatst aangepast op zondag 15 februari 2015 door Robinho --
Stanley
 Stanley - zondag 15 februari 2015 - 13:49   quote  deeplink  
Raffie dit en Raffie dat.... Hahahaha stelletje nagemaakten!

Alsof jullie samen geknikkerd hebben! Nou eerst zien en dan geloven of hij wel de man is die ons Europees gezien naar een hoger plan kan duwen. Hij heeft de neiging om overgewicht te kweken en is vaak geblesseerd! Onze Raffie.

Nee geef mij Silvie maar. Zij is fit en scoort er wellustig op los ;-)

Plaats een reactie:
 Je naam (of nickname) (verplicht)
 Je e-mail adres (wordt nooit getoond maar moet wel werken!)
 Vul de volgende code hier in: 3166
Ik ga akkoord met de algemene voorwaarden en algemene forum regels.
Headliner: Ajax Nieuws
Plaats een nieuw antwoord  

Index / Sport / Voetbal / Ajax / topic: Met een paar versterkingen kan De Boer verder bouwen









0.0093390